Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Všeobecné podmínky VÍTKOVICE IT SOLUTIONS a.s. Všeobecné podmínky pro poskytování veřejně dostupných poskytnutí jiné služby, zhotovení díla nebo dodání zboží dle služeb elektronických komunikací (dále jen „Služby“) společností zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v platném znění. VÍTKOVICE IT SOLUTIONS a.s. (dále jen „Všeobecné podmínky”, 1.6 Ceník služeb je aktuální platný ceník Služeb zveřejněný a nebo též „VP“) stanovují podrobně další ujednání mezi účastníky dostupný na internetových stránkách a obchodních zástupců Smlouvy o poskytování služeb elektronických komunikací (dále Poskytovatele. Vedle Ceníku služeb pak stojí samostatně Ceník jen „Smlouva“), uzavřené mezi Zákazníkem a Poskytovatelem a zařízení a Ceník poplatků. jsou její samostatnou součástí. Smlouva je závazným ujednáním mezi Poskytovatelem a Tyto Všeobecné podmínky upravují základní provozní, Zákazníkem, na základě kterého je sjednán rozsah a podmínky organizační a obchodní podmínky pro poskytování Služeb a poskytování konkrétních Služeb za účelem jejich užívání souvisejících činností na území České republiky Poskytovatelem, Zákazníkem. Smluvní vztah mezi Zákazníkem a Poskytovatelem se s výjimkou smluvních vztahů přístupu a propojení k sítím řídí ujednáním souvisejících Smluvních dokumentů. elektronických komunikací a přiřazeným prostředkům 1.7 Specifikace služeb jako součást ujednání dokumentu Smlouvy upravených v ustanoveních § 78 - § 85 zákona č. 127/2005 Sb., o nebo samostatný dokument s označením Specifikace služeb elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících obsahuje technické náležitosti a parametry objednané Služby, zákonů (zákon o elektronických komunikacích) ve znění cenová ujednání, rozsah smluvního vztahu (např. stanovení doby pozdějších předpisů (dále jen „Zákon o elektronických závazku užívání Služby), příp. další speciální smluvní ujednání. komunikacích“). Služby jsou poskytovány prostřednictvím 1.8 Doba závazku je časově určený závazek minimálního užívání veřejné komunikační sítě Poskytovatele, případně Služby Zákazníkem. prostřednictvím sítě smluvního partnera Poskytovatele (dále jen 1.9 Faktura je daňový doklad - vyúčtování za objednané služby, „Síť“). Dostupnost Služeb je podmíněna pokrytím území těmito vystavený Poskytovatelem v elektronické nebo listinné podobě sítěmi a technickými možnostmi těchto Sítí. na cenu za poskytované Služby. Ucelené smluvní ujednání mezi Poskytovatelem a Zákazníkem 1.10 Síť je síť elektronických komunikací dle definice Zákona o tvoří (I) Smlouva, tvořená zpravidla tělem smlouvy a specifikací elektronických komunikacích, prostřednictvím které jsou služeb (samostatně jen „Specifikace“), (II) Všeobecné podmínky, Zákazníkům poskytovány Služby. (III) Specifikace služeb, (IV) Ceníky (Ceník služeb, Ceník poplatků 1.11 Koncový bod sítě je fyzický bod, ve kterém je zákazníkovi a Ceník zařízení k jednotlivým typům Služeb) a (V) Reklamační řád poskytován přístup k veřejné komunikační síti Poskytovatele. v uvedeném pořadí závaznosti (dále jen „Smluvní dokumenty“) a Zpravidla se jedná o koncovou účastnickou zásuvku sítě v místě tyto jsou zveřejněny na internetových stránkách Poskytovatele určeném pro poskytování Služeb, ke které se připojuje přijímací www.isp.vitsol.cz. zařízení. Svůj souhlas s ujednáním Všeobecných podmínek, Specifikací 1.12 Přijímací zařízení je zařízení Poskytovatele (případně služeb, jednotlivých Ceníků a Reklamačního řádu stvrzuje Zákazníka) připojené ke Koncovému bodu Sítě. Bližší specifikace Zákazník platným uzavřením Smlouvy. Dále bere na vědomí a Přijímacího zařízení je uvedena v provozní Specifikaci služeb pro souhlasí s tím, že prostřednictvím Služeb mu mohou být daný typ poskytované Služby. Nedílnou součástí Přijímacího poskytovány další služby, k jejichž poskytování je Poskytovatel zařízení Poskytovatele je i příslušenství, kterým se rozumí veškeré oprávněn. komponenty dodané spolu se zařízením zajišťující jeho funkčnost (napájecí zdroje, propojovací kabely, dálkové ovladače apod.) 1 DEFINICE POJMŮ 1.13 Koncové zařízení Zákazníka je zařízení, prostřednictvím kterého je Služba Zákazníkem užívána (počítač, router, firewall, či 1.1 Poskytovatel je společnost VÍTKOVICE IT SOLUTIONS a.s. se technologicky obdobné zařízení) a jeho výběr je výlučnou sídlem Cihelní 1575/14, 702 00 Ostrava – Moravská Ostrava, IČO: záležitostí Zákazníka. 28606582, zapsaná u Krajského soudu v Ostravě oddíl B, vložka 1.14 Spotřebitel je každá fyzická osoba, která využívá nebo žádá 4229, která je podnikatelem v elektronických komunikacích podle veřejně dostupnou službu elektronických komunikací pro účely všeobecného oprávnění v rozsahu Osvědčení č. 2987/5vydaného mimo rámec její podnikatelské činnosti (viz z.č. 634/1992 Sb., o Českým telekomunikačním úřadem ochraně spotřebitele v platném znění). 1.2 Internetové stránky Poskytovatele jsou internetové stránky 1.15 Specifikace služeb je dokument, resp. dokumenty, které Poskytovatele umístěné na adrese www.isp.vitsol.cz. stanoví provozní, technické a obchodní podmínky pro 1.3 Zákaznické centrum / kontaktní místo je centrální místo poskytování jednotlivých Služeb. Poskytovatele určené pro komunikaci se Zákazníky a veřejností prostřednictvím zákaznických telefonních linek, či emailů, 2 VZNIK, TRVÁNÍ A ZMĚNY SMLUVNÍHO VZTAHU zveřejněných na www.isp.vitsol.cz/kontakty, v sekci „Kontakty“. 2.1 Smlouva může být uzavřena či měněna písemně, formou Adresa pro doručování písemné formy komunikace: VÍTKOVICE IT elektronické komunikace, nebo ústně formou telefonické SOLUTIONS a.s., Cihelní 1575/14, 702 00 Ostrava. komunikace s operátorem Zákaznického centra, nebo Kontaktního místa Poskytovatele s obchodním zástupcem, nebo 1.4 Zákazník je fyzická nebo právnická osoba, která uzavřela operátorem kontaktního místa. Způsob (formu) uzavření Smlouvu s Poskytovatelem nebo s Poskytovatelem zahájila konkrétní Smlouvy či její změny určuje vždy Poskytovatel. jednání o uzavření Smlouvy (pro potřebu bližší specifikace dle 2.2 Je-li smlouva uzavírána písemně, je uzavřena dnem podpisu Zákona o elektronických komunikacích - Účastník). návrhu Smlouvy oběma smluvními stranami. 1.5 Služby jsou veřejně dostupné služby elektronických komunikací, poskytované na základě Smlouvy uzavřené mezi Poskytovatelem a Zákazníkem. Součástí Služeb může být VÍTKOVICE IT SOLUTIONS a.s., Cihelní 1575/14, Moravská Ostrava, 702 00 Ostrava, Česká republika 1/7 Zapsána do obchodního rejstříku Krajského soudu v Ostravě, oddíl B, vložka 4229 IČ 28606582 DIČ CZ28606582 T +420 596 663 111 F +420 596 663 112 E ITSolutions@vitkovice.com wwww.vitsol.cz Držitel ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 27001:2013, ISO 20000-1:2011 2.3 Nebyla-li Smlouva sjednána osobně (tj. např. v případě 2.10 Pokud Zákazník splní veškeré náležitosti specifikované těmito výměny písemností prostřednictvím poštovních služeb) a Všeobecnými podmínkami a příslušnou Specifikací Služby, pak Zákazník uhradí první platbu, má se za to, že uzavření Smlouvy v Poskytovatel se Zákazníkem uzavře Smlouvu a zajistí aktivaci celém rozsahu akceptoval a Smlouva nabývá platnosti. objednaných Služeb. 2.4 Byla-li Smlouva, nebo její změna uzavřena za použití prostředku komunikace na dálku, je Poskytovatel povinen Trvání Smlouvy bezodkladně po uzavření Smlouvy, nebo její změny poskytnout 2.11 Smlouva je uzavírána na dobu neurčitou, nebo na dobu Zákazníkovi informace podle § 63 odst. 1 Zákona o elektronických neurčitou s jednoznačně časově určeným závazkem minimálního komunikacích písemně, a to v elektronické, nebo písemné formě. užívání Služby (dále jen „Doba závazku“). Typ smluvního vztahu 2.5 Byla-li Smlouva uzavřena mimo obchodní prostory je vymezen ve Smlouvě, v části Specifikace služeb. Poskytovatele ve smyslu ust. § 1820 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., 2.12 Smlouva nabývá platnosti dnem platného uzavření, účinnosti občanský zákoník a požádá-li Zákazník o zahájení poskytování pak dnem aktivace objednaných Služeb. Služeb v době před uplynutím lhůty pro jeho odstoupení od Změna smluvních ujednání Smlouvy, bere na vědomí, že v takovém případě nemá právo na 2.13 Poskytovatel je oprávněn smluvní ujednání měnit, či odstoupení od Smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory ve doplňovat, přičemž je povinen nejméně 1 měsíc před nabytím lhůtě 14 účinnosti změny uveřejnit informaci o této změně na své dnů ve smyslu ujednání odst. 9.7 Všeobecných podmínek. internetové adrese www.isp.vitkovice.cz a zároveň je povinen o 2.6 Pro případy, kdy je Zákazník podnikatelem, smluvní strany uveřejnění informovat Zákazníka. výslovně ve smyslu § 1801 vylučují aplikaci ustanovení § 1798 a 2.14 Pokud se jedná o změnu náležitostí Smlouvy uvedených v § násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník o smlouvách 63 odst. 1 písm. c) až p) a r) Zákona o elektronických komunikacích uzavíraných adhezním způsobem. je Poskytovatel povinen Zákazníka informovat rovněž o jeho 2.7 Při uzavření Smlouvy Zákazník uvede identifikační a jiné údaje právu ukončit Smlouvu ke dni nabytí účinnosti této změny bez ke své osobě a na požádání předloží Poskytovateli doklady sankce, a to způsobem, který si Zákazník zvolil pro zasílání prokazující správnost uvedených údajů. U podnikající právnické vyúčtování. Právo ukončit Smlouvu musí Zákazník uplatnit osoby se jedná zejména o obchodní firmu nebo název, sídlo, popř. písemně, a to nejpozději 10 dní před nabytím účinnosti změny sídlo organizační složky na území České republiky a IČ, bylo-li Smlouvy. Právo ukončit Smlouvu zákazníkovi nevzniká, pokud ke přiděleno, jméno, příjmení a bydliště osoby oprávněné jednat změně Smlouvy dojde na základě změny právní úpravy nebo jménem této právnické osoby, u podnikající fyzické osoby jméno rozhodnutím Českého telekomunikačního úřadu. a příjmení, popř. obchodní firmu, bydliště, místo podnikání a IČ, 2.15 Pro splnění ostatních oznamovacích povinností, či zaslání bylo-li přiděleno, u nepodnikající osoby jméno a příjmení, upozornění, která vyplývají ze smluvních ujednání nebo ze bydliště, datum narození nebo rodné číslo fyzické osoby, bylo-li zákona, je Poskytovatel oprávněn činit i elektronickými přiděleno, nebo název a sídlo, popř. sídlo organizační složky na prostředky formou elektronické zprávy podepsané běžným území České republiky, popř. IČ právnické osoby, bylo-li nezaručeným elektronickým podpisem, či formou SMS, přiděleno. Pokud je zákazník plátcem DPH, uvede též DIČ. nestanovují-li právní předpisy povinné dodržení jiné formy 2.8 Při provádění právních úkonů souvisejících s uzavřením sdělení. smluvního vztahu, jeho změnami a ukončením se smluvní strany 2.16 Zákazník má právo požádat o změnu rozsahu poskytovaných mohou nechat zastoupit jinou fyzickou nebo právnickou osobou. Služeb. Požadavek na změnu lze uplatnit prostřednictvím Plná moc se uděluje písemně a podpis zmocnitele musí být Zákaznického centra nebo Kontaktního místa Poskytovatele nebo úředně ověřen. i jiným způsobem komunikace na dálku. Poskytovatel může 2.9 Poskytovatel může se Zákazníkem odmítnout uzavřít Smlouvu vyhovět Zákazníkovi podle charakteru smluvních podmínek z těchto důvodů: aktuálně platné Smlouvy. a) Zákazník úmyslně uvedl nesprávné osobní nebo identifikační 2.17 Změny identifikačních údajů údaje, a) Zákazník je povinen po celou dobu trvání smluvního vztahu b) Zákazník neplnil nebo neplní své závazky vůči Poskytovateli prokazatelně oznamovat Poskytovateli veškeré změny nebo jiným subjektům, nebo lze důvodně předpokládat, že takové identifikačních a jiných údajů obsažených ve Smlouvě, a to závazky nebude plnit, nejpozději do 7 kalendářních dnů ode dne, kdy k takové změně c) Zákazník odmítl přistoupit na ustanovení těchto Všeobecných došlo. podmínek, příp. Provozní Specifikaci služeb pro daný typ b) Na výzvu Poskytovatele je Zákazník bez zbytečného odkladu poskytované Služby, povinen Poskytovateli prokázat správnost identifikačních údajů d) Zákazník vstoupil do likvidace, vůči jeho majetku probíhá obsažených ve Smlouvě. insolvenční řízení, v němž bylo vydáno rozhodnutí o úpadku nebo 2.18 Převod práv a závazků Zákazníka ze Smlouvy na třetí osobu je insolvenční návrh byl zamítnut proto, že majetek nepostačuje k možný pouze s písemným souhlasem Poskytovatele. úhradě nákladů insolvenčního řízení, nebo byl konkurs zrušen 2.19 Poskytovatel je oprávněn při uzavření Smlouvy od Zákazníka proto, že majetek byl zcela nepostačující, nebo je zavedena požadovat složení kauce stanovené v Ceníku Poskytovatele. nucená správa podle zvláštních právních předpisů, nebo byl 2.20 Poskytovatel je oprávněn vzhledem k okolnostem případu nařízen výkon rozhodnutí prodejem podniku. výši kauce upravit, případně požadovat složení dodatečné kauce. e) Jestliže se Poskytovatel oprávněně domnívá, že Zákazník má 2.21 Poskytovatel je oprávněn použít kauci k započtení úmysl zpřístupnit Službu jiným fyzickým nebo právnickým pohledávek Poskytovatele vůči Zákazníkovi, zejména k úhradě subjektům bez rozdílu, zda bezplatně či za úplatu. ceny za poskytnutí Služby, pravidelných periodických plateb, Tento bod se nevztahuje na poskytování free WiFi po zákazníky, vyúčtovaných a nezaplacených smluvních pokut včetně smluvních návštěvy, v místě výkonu podnikání. pokut za nevrácené nebo poškozené zapůjčené zařízení. VÍTKOVICE IT SOLUTIONS a.s., Cihelní 1575/14, Moravská Ostrava, 702 00 Ostrava, Česká republika Zapsána do obchodního rejstříku Krajského soudu v Ostravě, oddíl B, vložka 4229 IČ 28606582 DIČ CZ28606582 T +420 596 663 111 F +420 596 663 112 E ITSolutions@vitkovice.com wwww.vitkovice.cz 2/7 Držitel ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 27001:2013, ISO 20000-1:2011 2.22 Kauce bude Zákazníkovi vrácena po skončení smluvního smluvní pokutu v částce, uvedené v Ceníku zařízení, a to na vztahu na žádost Zákazníka do 30 dnů od obdržení žádosti o základě řádného vyúčtování samostatným daňovým dokladem. vrácení kauce, to pouze za podmínky, že Poskytovatel nebude po skončení smluvního vztahu evidovat za Zákazníkem žádnou 4 OSTATNÍ POVINNOSTI ZÁKAZNÍKA neuhrazenou pohledávku. Žádost o vrácení kauce je Zákazník oprávněn učinit nejdříve ke dni skončení smluvního vztahu. 4.1 Zákazník se zavazuje užívat Služby v souladu s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami a příslušnými obecně 3 CENA SLUŽEB A PLATEBNÍ PODMÍNKY závaznými právními předpisy, zejména zákonem o elektronických komunikacích. 3.1 Zákazník je povinen hradit Poskytovateli za poskytované 4.2 Zákazník nesmí svévolně zasahovat do zapojení a konfigurace Služby cenu podle platného Ceníku a podmínek sjednaných přijímacích zařízení dodaných Poskytovatelem. Ke koncovému Smlouvou. Platby je povinen provést do data splatnosti bodu sítě a přijímacím zařízením dodaných Poskytovatelem lze uvedeného na vyúčtování pro jednorázové i opakované platby. připojovat koncová zařízení Zákazníka, která jsou určena pro Případné změny cen Služeb řeší článek 2.14 těchto VP. užívání objednaného druhu Služby a jsou schválená pro provoz v 3.2 Zaplacením se rozumí připsání peněz ve prospěch účtu České republice. Zákazník je povinen uhradit Poskytovateli škodu Poskytovatele. či další újmu vzniklou v důsledku připojení nesprávného, nebo 3.3 Poskytovatel provede vyúčtování elektronickou či listinnou neschváleného zařízení ke koncovému bodu sítě, nebo k formou zvolenou Zákazníkem při uzavření Smlouvy. Pro zasílání přijímacímu zařízení Poskytovatele. vyúčtování v listinné formě platí, že náklady s tím spojené hradí 4.3 Zákazník je povinen umožnit přístup pověřených zaměstnanců Zákazník dle Ceníku služeb, naopak elektronická forma Poskytovatele či zaměstnanců třetí osoby, kteří se prokážou vyúčtování je bezplatná. písemným pověřením Poskytovatele, do dotčených budov a 3.4 Nepřevzetí vyúčtování nezbavuje Zákazníka jeho povinnosti prostor za účelem obsluhy a údržby zde umístěných technických zaplatit účtované ceny ke dni splatnosti dle bodu 3.1. těchto VP. prostředků Poskytovatele. Vyúčtování bude považováno za zaplacené včas, jestliže platba 4.4 Zákazník poskytuje potřebnou součinnost při instalaci, byla připsána na účet Poskytovatele nejpozději ke dni splatnosti. deinstalaci a při odstraňování závad příslušného přijímacího 3.5 Nezaplatil-li Zákazník ve lhůtě splatnosti uvedené na zařízení a označuje zaměstnancům Poskytovatele, nebo jeho vyúčtování Ceny za poskytnuté Služby, Poskytovatel jej upozorní smluvním partnerům skrytá zařízení silnoproudá, plynovodní, způsobem, který si Zákazník zvolil pro zasílání vyúčtování a vodovodní a jiná. stanoví náhradní lhůtu plnění ne kratší než jeden týden ode dne 4.5 Zákazník bez zbytečného odkladu oznámí Poskytovateli dodání upozornění - upomínky. Náklady s tím spojené hradí veškeré závady vzniklé na zařízeních Sítě, včetně koncového Zákazník. Po marném uplynutí náhradní lhůty může Poskytovatel bodu, nebo přijímacího zařízení nebo ztrátu, či poškození těchto Zákazníkovi omezit nebo zastavit poskytování Služby. zařízení. Poskytovatel neodpovídá za škody ani jiné újmy Zákazníkovi tím 4.6 Zákazník odpovídá za jakoukoli škodu, kterou způsobil vzniklé. Poskytovatel současně může zákazníka o dluhu Poskytovateli, a to dle příslušných ustanovení obecně závazných informovat i jiným dostupným způsobem (elektronickou poštou, právních předpisů. telefonicky, SMS, v listinné formě poštou, osobně, aj.). 4.7 Zákazník se zavazuje na své náklady zajistit elektrické napájení 3.6 V případě prodlení Zákazníka se zaplacením ceny za a vhodné provozní podmínky pro provoz Přijímacího zařízení, poskytnuté Služby je Poskytovatel oprávněn účtovat Zákazníkovi prostřednictvím kterého je realizován přístup ke Službám, dle náklady spojené se zasláním upomínek a s vymáháním požadavků Poskytovatele a platných norem. pohledávek. Paušální výše úhrady spojené se zasláním upomínek 4.8 Zákazník se zavazuje užívat poskytované Služby výhradně pro je stanovena v Ceníku Poskytovatele. svoji vlastní potřebu a nesmí umožnit využití poskytovaných 3.7 Poskytovatel je oprávněn vymáháním splatných závazků Služeb třetím osobám bezplatně, ani za úplatu, bez písemného Zákazníka pověřit třetí osobu, souhlasu Poskytovatele. V případě porušení této povinnosti, nebo 3.8 Poskytovatel je oprávněn provést kdykoli zápočet svých i odmítnutí součinnosti Poskytovateli pro zjištění skutečného stavu nesplatných pohledávek vůči Zákazníkovi proti jakýmkoliv využívání služby, je Zákazník povinen zaplatit Poskytovateli pohledávkám Zákazníka vůči Poskytovateli. smluvní pokutu ve výši 20.000,-Kč za každé jednotlivé porušení 3.9 Zákazník bere na vědomí, že pohledávky Poskytovatele mohou této povinnosti a Poskytovatel je oprávněn od Smlouvy odstoupit. být vymáhány v soudním, správním či jiném obdobném řízení. Odstoupením od Smlouvy se neruší ustanovení o smluvní pokutě. Poskytovatele v takovém případě může zastupovat právní Ujednáním o smluvní pokutě není dotčeno právo Poskytovatele zástupce. domáhat se po Zákazníkovi náhrady škody či jiné újmy v plné výši. 3.10 Zákazník je povinen každou platbu řádně identifikovat Tento bod se nevztahuje na poskytování free WiFi po zákazníky, příslušným variabilním symbolem, jinak se platba nepovažuje za návštěvy, v místě výkonu podnikání. řádně uhrazenou. Rovněž je povinen pravidelně kontrolovat, zda 4.9 V případě zjištění závadného stavu dodávky objednaných byla platba řádně a včas provedena. Služeb je Zákazník povinen prokazatelným způsobem oznámit 3.11 V případě ukončení účinnosti Smlouvy nebo odstoupení od tuto skutečnost Poskytovateli v souladu s provozní Specifikací pro Smlouvy je Zákazník povinen vyrovnat veškeré závazky vůči daný typ poskytované Služby. Došlo-li za účelem odstranění Poskytovateli, které vyplývají ze Smlouvy, a to do 10 dnů ode dne Zákazníkem ohlášeného závadného stavu k výjezdu technika skončení smluvního vztahu, včetně vrácení veškerého Poskytovatele a následně diagnostikována příčina na straně zapůjčeného zařízení Poskytovatele. Pro případ, kdy Zákazník Zákazníka, je Zákazník povinen uhradit Poskytovateli veškeré zapůjčené zařízení nevrátí ve stanovené lhůtě, nebo jej vrátí náklady marného servisního výjezdu. poškozené či nekompletní, má Poskytovatel právo vymáhat VÍTKOVICE IT SOLUTIONS a.s., Cihelní 1575/14, Moravská Ostrava, 702 00 Ostrava, Česká republika Zapsána do obchodního rejstříku Krajského soudu v Ostravě, oddíl B, vložka 4229 IČ 28606582 DIČ CZ28606582 T +420 596 663 111 F +420 596 663 112 E ITSolutions@vitkovice.com wwww.vitkovice.cz 3/7 Držitel ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 27001:2013, ISO 20000-1:2011 4.10 Při využívání služeb Zákaznického centra Poskytovatele nebo 5.9 Poskytovatel se zavazuje započít práce na odstranění řádně při jiném způsobu komunikace na dálku je Zákazník povinen ohlášené závady, která znemožňuje Zákazníkovi částečně nebo identifikovat se číslem Smlouvy. zcela využívat Služeb, v termínu zajišťující neporušení smluvních 4.11 Zákazník je povinen zdržet se jakýchkoliv zlomyslných volání parametrů služby od jejího ohlášení, pokud mu v tom nezabrání ani neuskutečňovat žádné jiné hovory, jež ohrožují nebo obtěžují objektivní důvody, zejména neumožnění přístupu ke Koncovému třetí osoby. bodu sítě, přerušení dodávky elektrické energie apod. 4.12 Zákazník je povinen zdržet se veškerých jednání, která Krátkodobé přerušení možnosti využívání Služeb obvykle porušují autorská práva Poskytovatele, nebo třetích osob a etická netrvající déle než 48 hodin, se nepovažuje za porušení Smlouvy. pravidla chování na síti Poskytovatele, zejména nespecifické 5.10 Nebude-li závada, která způsobí přerušení poskytování šíření nevyžádané pošty, či neoprávněné vstupování do cizích sítí objednaných Služeb, za které Poskytovatel odpovídá, odstraněna (tzv. hacking). do doby definované smluvními parametry od jejího ohlášení, má Zákazník právo na poskytnutí slevy ve výši příslušné poměrné 5 POVINNOSTI POSKYTOVATELE A ZABEZPEČENÍ PROVOZU části pravidelného poplatku za dobu, kdy objednanou Službu nebylo možné pro závadu na straně Poskytovatele vůbec využít. SLUŽEB Sleva bude na základě žádosti Zákazníka zúčtována zpravidla v následujícím vyúčtování, nejpozději však do 3 měsíců 5.1 Poskytovatel je povinen poskytovat Služby v souladu s těmito následujících po doručení žádosti na Zákaznické centrum nebo Všeobecnými obchodními podmínkami a příslušnými obecně Kontaktní místo poskytovatele. závaznými právními předpisy, zejména zákonem o elektronických komunikacích. 6 REKLAMACE, STÍŽNOSTI A PŘIPOMÍNKY 5.2 Za účelem měření a řízení provozu v síti elektronických komunikací užívá Poskytovatel postupy zajišťující odpovídající 6.1 Zákazník je oprávněn reklamovat rozsah, kvalitu či účtovanou kapacitní parametry provozované Sítě, a to především Cenu Služeb. Reklamaci je Zákazník povinen uplatnit v souladu s systematické prediktivní sledování trendů přenosových Reklamačním řádem. parametrů a zatížení uzlů a linek páteřní sítě, včasné navyšování 6.2 V případě nesprávného vyúčtování služeb má Zákazník právo jejich kapacity včetně kapacity propojení nejen s tuzemskými uplatnit reklamaci v souladu s platným Reklamačním řádem, a to operátory. Tyto postupy nemají vliv na kvalitu poskytovaných do 2 měsíců od doručení vyúčtování ceny za poskytnutou Službu, Služeb. jinak toto právo zanikne. 5.3 Poskytovatel odpovídá za řádný provoz Sítě a je povinen 6.3 Zákazník uplatňuje reklamaci písemně v elektronické formě nepřetržitě udržovat svoji Síť v provozuschopném stavu a v na kontaktní email: reklamace@vitsol.cz, nebo v listinné formě případě poruchy nebo výpadku zahájit bezodkladně práce na prostřednictvím doručovatelské služby na adresu sídla odstranění poruch. Za závadu je považováno přerušení společnosti. Dotazy týkající se nejasností ve vyúčtování poskytované Služby, nahodilé, nebo krátkodobé snížení její telekomunikačních služeb, rozsahu poskytovaných služeb a kvality nebo technických parametrů. dalších informací jsou zodpovídány prostřednictvím Zákaznického 5.4 Poskytovatel je povinen poskytovat Službu v rozsahu a centra Poskytovatele. oblastech uvedených na internetových stránkách poskytovatele 6.4 Poskytovatel je povinen vyřídit reklamaci do 30 dnů ode dne www.isp.vitsol.cz. Nedostupnost pokrytí určitého území není jejího doručení. Vyžaduje-li vyřízení reklamace projednání se považováno za vadu plnění a nezakládá nárok Zákazníka na zahraničním provozovatelem, je povinen reklamaci Poskytovatel kompenzaci či ukončení smlouvy bez nároku Poskytovatele na vyřídit nejpozději do 60 dnů ode dne jejího doručení vyrovnání závazků plynoucích z podmínek Smlouvy. Poskytovateli. Uplatnění reklamace nemá odkladný účinek a 5.5 Reklamace technických parametrů a kvality Služby se Zákazník je povinen zaplatit účtovanou částku do data splatnosti. uplatňují a vyřizují v souladu s Reklamačním řádem, jehož aktuální 6.5 V případě, že se prokáže neoprávněnost vyúčtování ceny, je znění je umístěno na webových stránkách poskytovatele Poskytovatel povinen vrátit Zákazníkovi přeplatek nejpozději do www.isp.vitsol.cz, sekce „Dokumenty ke stažení“. Ohlášení 30 dnů od vyřízení reklamace. Poskytovatel je oprávněn použít závady není zahájením reklamačního řízení. přeplatek přednostně k vyrovnání splatných závazků Zákazníka. 5.6 Hlášení o závadě musí obsahovat: Pokud takové závazky neexistují, Poskytovatel vrátí Zákazníkovi - identifikaci Zákazníka (jméno a příjmení resp. obchodní jméno), přeplatek (event. snížený o výši jeho závazků) ponížením - jméno a příjmení kontaktní osoby jednající jménem Zákazníka, účtované částky v následujícím vyúčtování pokud nebylo - telefonní spojení na Zákazníka nebo kontaktní osobu, dohodnuto jinak. Právo na vrácení přeplatku vzniklého z titulu - elektronickou adresu, kladně vyřízené reklamace, který nebyl Zákazníkovi vrácen, se - identifikační číslo smlouvy přidělené Poskytovatelem při zřízení promlčuje ve lhůtách stanovených právními předpisy. služby, 6.6 Zákazník má právo uplatnit u Českého telekomunikačního - datum a čas zjištění závady, úřadu námitku proti vyřízení reklamace (www.ctu.cz), není-li - popis závady. jeho reklamace vyřízena vůbec nebo včas, případně s vyřízením 5.7 Poskytovatel je oprávněn požadovat od Zákazníka potvrzení reklamace nesouhlasí, a to včetně lhůt pro uplatnění reklamace. ohlášené závady a poskytnutí součinnosti za účelem odstranění Řešení sporů, týkajících se předmětu smlouvy mimo soudní a závady. správní řízení bude vedeno snahou dosáhnout dohody obou 5.8 Poskytovatel má právo provést u Zákazníka diagnostiku smluvních stran. závady u Zákazníka na zařízení Koncového bodu sítě, či Přijímacím zařízení Poskytovatele a tím vyloučit nebo označit zařízení Zákazníka za původce závadného stavu. Zákazník je proto povinen zajistit Poskytovateli přístup k zařízením a nezbytnou součinnost. VÍTKOVICE IT SOLUTIONS a.s., Cihelní 1575/14, Moravská Ostrava, 702 00 Ostrava, Česká republika Zapsána do obchodního rejstříku Krajského soudu v Ostravě, oddíl B, vložka 4229 IČ 28606582 DIČ CZ28606582 T +420 596 663 111 F +420 596 663 112 E ITSolutions@vitkovice.com wwww.vitkovice.cz 4/7 Držitel ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 27001:2013, ISO 20000-1:2011 7 ODPOVĚDNOST ZA ŠKODY 8.2 Přerušení či pozastavení poskytování služeb dle čl. 8.1 a) až g) je považováno ze strany Poskytovatele za oprávněné a 7.1 Poskytovatel neodpovídá za závady na sítích jiných operátorů Zákazníkovi z tohoto titulu nevzniká nárok na slevu za a za přerušení dodávky Služeb v důsledku přerušení dodávky neodebrané služby. elektrické energie z centrální rozvodné sítě. 8.3 Zákazník má právo požadovat po Poskytovateli obnovení 7.2 Uskuteční-li Poskytovatel z důvodu odstranění Zákazníkem poskytování Služeb do pěti (5) pracovních dnů ode dne, kdy na ohlášené závady marný výjezd servisního technika, je Zákazník základě jeho jednání odpadly důvody, pro které k omezení nebo povinen uhradit Poskytovateli veškeré náklady takového zásahu, pozastavení Služeb došlo. Případné náklady na obnovení byla-li závada způsobena porušením smluvních ujednání poskytování Služeb hradí Zákazník dle Ceníku služeb. Zákazníkem (např. odst. 4.7. těchto VP). 7.3 Poskytovatel neodpovídá za závady způsobené z titulu „vyšší 9 UKONČENÍ SMLUVNÍHO VZTAHU moci“. Za vyšší moc se považuje okolnost, která nastala nezávisle na vůli povinné strany, pokud brání ve splnění povinností, přičemž Ukončení výpovědí nelze spravedlivě požadovat, aby povinná strana tuto překážku 9.1 Zákazník je oprávněn ukončit smluvní vztah v rozsahu nebo její následky překonala či odvrátila, a to ani vynaložením konkrétní Služby, či Specifikace služeb, nebo ukončit Smlouvu v veškerého úsilí, na kterém lze trvat. O dobu, po kterou vyšší moc celém rozsahu písemnou výpovědí bez udání důvodu. Výpověď trvá, se též prodlužují lhůty k plnění podle těchto Všeobecných musí být Poskytovateli prokazatelně zaslána na adresu sídla podmínek. Za „vyšší moc“ smluvní strany považují zejména civilní společnosti, uvedenou v odst. 1.3 těchto VP, nebo cestou datové nepokoje, válečné operace, případy nouze na celostátní nebo schránky. Ve výpovědi je Zákazník povinen uvést číslo Smlouvy. K místní úrovni, požáry, záplavy, extrémně nepříznivé počasí, výpovědi doručené jiné osobě než Poskytovateli, zejm. blesky, exploze, či sesuvy půdy. obchodnímu zástupci či partnerovi Poskytovatele, nebude 7.4 Poskytovatel není povinen v souladu s ustanovením § 64 odst. přihlíženo. 12 Zákona o elektronických komunikacích hradit Zákazníkovi 9.2 Výpovědní lhůta činí v souladu s ustanovením § 63 Zákona o škodu či jinou újmu způsobenou v důsledku přerušení Služby elektronických komunikacích třicet (30) dní. nebo vadného poskytnutí Služby. 9.3 V případě ukončení smluvního vztahu uzavřeného se 7.5 Poskytovatel neručí Zákazníkovi za případné poškození nebo spotřebitelem na dobu neurčitou s časově určeným smluvním zničení cizí věci a za škody a újmy na zdraví, případně smrt, ke závazkem v průběhu trvání Doby závazku, a to písemnou kterým dojde nesprávnou nebo neodbornou manipulací s výpovědí Zákazníka či písemnou dohodou smluvních stran, je přijímacím, nebo koncovým zařízením. Zákazník povinen a zavazuje se ve smyslu ustanovení § 63 odst. 1 7.6 Poskytovatel nezajišťuje ochranu autorských práv v situaci, písm. p) Zákona o elektronických komunikacích uhradit kdy Zákazník – provozovatel zařízení pro veřejnost (restaurace, Poskytovateli finanční vypořádání. Výše úhrady je stanovena jako hotely, zábavná a společenská zařízení apod.) využívá Služby jedna pětina součtu měsíčních paušálů, nebo součtu sjednaného dodávané Poskytovatelem v souvislosti s provozem těchto měsíčního minimálního plnění zbývajících do konce sjednané zařízení. doby trvání Smlouvy, resp. sjednané Doby závazku a výše úhrady 7.7 Před servisním zásahem, či novou instalací je Zákazník povinen nákladů spojených s telekomunikačním zařízením, které bylo odstranit z prostoru celé trasy realizace zásahu technika veškerý Zákazníkovi poskytnuta za zvýhodněných podmínek. Tímto nábytek a jiné případné překážky. V případě, že Zákazník požádá ujednáním není dotčen nárok na jiná finanční vypořádání mezi o součinnost při vyklizení prostoru výpomoci technika stranami Smlouvy. Poskytovatele, bere na vědomí, že tento je v takovém případě v Omezení výše finančního vypořádání dle tohoto odstavce postavení Zákazníkem zvoleného pomocníka ve smyslu ust. § Všeobecných podmínek se nevztahuje na Zákazníka, který není 2914 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a neodpovídá tak spotřebitelem ve smyslu zákona za žádnou případnou škodu či újmu vzniklou na majetku č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele v platném znění a tento Zákazníka či třetích osob, vzniklou v důsledku jednání technika na je povinen a zavazuje se uhradit Poskytovateli finanční výslovnou žádost Zákazníka vypořádání ve výši, rovnající se součtu měsíčních paušálů, nebo součtu sjednaného měsíčního minimálního plnění, zbývajících do 8 OMEZENÍ NEBO POZASTAVENÍ POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB konce trvání sjednané doby Smlouvy, resp. sjednané Doby závazku. K této částce budou přičtena veškerá cenová 8.1 Poskytovatel má právo omezit nebo pozastavit poskytování zvýhodnění, která Zákazník čerpal po dobu trvání Smlouvy, Služeb Zákazníkovi, jestliže: související se zřízením Služby a cenovým zvýhodněním pronájmu a) Zákazník nezaplatil za služby ve lhůtě dle čl. 3.1 a 3.2 ani v Přijímacího zařízení, či jiné technologie. Tímto ujednáním není náhradním termínu dle 3.5. těchto VP. dotčen nárok na jiná finanční vypořádání mezi stranami Smlouvy. b) Zákazník opakovaně porušil ustanovení čl. 3.1 a 3.2 těchto VP. 9.4 Poskytovatel je oprávněn smluvní vztah vypovědět s c) Zákazník porušuje tyto Všeobecné podmínky, případně okamžitou účinností, jestliže poskytování služeb bylo omezeno provozní Specifikaci služeb, předpisy a právní normy pro autorská nebo pozastaveno dle odst. 8.1 bod a) až f) těchto Všeobecných práva anebo jiné právní předpisy platné pro užívání Sítě a Služeb. podmínek a důvody pro takové omezení nebo pozastavení nebyly d) Zákazník narušuje činnost Služeb jiných uživatelů připojených k odstraněny ve lhůtě 30 kalendářních dnů ode dne jejich vzniku. síti Poskytovatele nebo k sítím ostatních Poskytovatelů (např. 9.5 Poskytovatel je oprávněn ukončit poskytování Služeb a nevyžádané zprávy apod.). vypovědět Smlouvu s okamžitou účinností v případě, že Zákazník e) Zákazník poskytuje Službu jiným subjektům, bez ohledu na to, vstoupil do likvidace, vůči jeho majetku probíhá insolvenční řízení, zda za úplatu či bezúplatně. v němž bylo vydáno rozhodnutí o úpadku nebo insolvenční návrh f) Zákazník předal Poskytovateli neúplné, nepravdivé nebo byl zamítnut proto, že majetek nepostačuje k úhradě nákladů zavádějící informace. insolvenčního řízení, nebo byl konkurs zrušen proto, že majetek g) Poskytovatel provádí údržbu nebo opravu Sítě. VÍTKOVICE IT SOLUTIONS a.s., Cihelní 1575/14, Moravská Ostrava, 702 00 Ostrava, Česká republika Zapsána do obchodního rejstříku Krajského soudu v Ostravě, oddíl B, vložka 4229 IČ 28606582 DIČ CZ28606582 T +420 596 663 111 F +420 596 663 112 E ITSolutions@vitkovice.com wwww.vitkovice.cz 5/7 Držitel ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 27001:2013, ISO 20000-1:2011 byl zcela nepostačující, nebo je zavedena nucená správa podle ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních zvláštních právních předpisů, nebo byl nařízen výkon rozhodnutí údajů a volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46 prodejem podniku. Uvedené skutečnosti je Zákazník povinen bez ES (General Data Protection Regulation – GDPR) a zákonem č. zbytečného odkladu od jejich vzniku sdělit Poskytovateli. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých 9.6 Poskytovatel je oprávněn písemně vypovědět Smlouvu s zákonů, zákonem č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných výpovědní lhůtou jeden (1) měsíc, pokud není schopen z číslech a o změně některých zákonů), těmito Všeobecnými technických, provozních nebo ekonomických důvodů poskytovat podmínkami nebo dohodou se Zákazníkem pro účely vyplývající z Služby v rozsahu ujednání Smlouvy, nebo jinak plnit podmínky příslušných právních předpisů a pro účely zajišťování a ochrany Smlouvy a Všeobecných podmínek. sítí, poskytování služeb, vyúčtování služeb, přenosu informací sítěmi a pro provádění souvisejících úkonů a v rozsahu a době Odstoupení nutnými pro zajištění těchto účelů. Údaje uvedené v odst. 2.1 9.7 Byla-li Smlouva se Zákazníkem uzavřena při použití prostředků těchto Všeobecných podmínek jsou povinnými údaji k tomu, aby komunikace na dálku, nebo mimo prostory obvyklé k podnikání mohla být uzavřena a plněna Smlouva. Poskytovatele (zpravidla při návštěvě obchodního zástupce u 11.2 Ostatní osobní údaje jsou subjektem údajů poskytovány Zákazníka) ve smyslu § 1820 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., dobrovolně. Poskytovatel se zavazuje, že s údaji bude nakládat občanský zákoník má Zákazník právo od Smlouvy ve lhůtě 14 dnů pouze v souladu s tímto článkem VP, není-li právními předpisy odstoupit. stanoveno jinak, bude zajišťovat jejich náležitou ochranu. 9.8 Zákazník je dále oprávněn odstoupit od Smlouvy v případě, že Zákazník souhlasí s tím, že Poskytovatel je oprávněn sdělovat (I) Poskytovatel přestane poskytovat sjednané Služby pod dobu uvedené údaje třetím osobám v rámci koncernu, kterého je delší než 30 dní, nebo (II) v souvislosti ustanovením čl. 2.15. Poskytovatel součástí. Poskytovatel při zpracování osobních těchto Všeobecných podmínek. údajů dbá, aby Zákazník neutrpěl újmu na svých osobních, či 9.9 Poskytovatel může ukončit Smlouvu písemným odstoupením osobnostních právech a proto se zavazuje přijmout ve vztahu k v případech, kdy zákazník úmyslně uvedl nesprávné osobní nebo třetím stranám taková opatření, aby nedošlo k neoprávněnému identifikační údaje, nebo soustavně opožděně platil, nebo nebo nahodilému přístupu k osobním údajům Zákazníka, k jejich soustavně neplatil za Služby. Soustavným opožděným placením změně, zničení či ztrátě, neoprávněným přenosům, k jejich se rozumí nezaplacení nejméně 2 po sobě jdoucích vyúčtování jinému neoprávněnému zpracování, jakož i k jinému zneužití ceny po lhůtě splatnosti. osobních údajů. Zákazník však souhlasí s tím, že Poskytovatel 9.10 Podmínky odstoupení od Smlouvy se v těchto případech řídí může osobní údaje využít ke svým obchodním, marketingovým příslušnými ustanoveními zákona o elektronických komunikacích účelům, a to za účelem komunikace se Zákazníky, zejména a občanského zákoníku. představení nabídky výrobků a služeb Poskytovatele a pravidelné 9.11 Po ukončení Smlouvy jsou strany povinny vypořádat oznamování o novinkách ve službách a produktech vzájemně veškeré své závazky a pohledávky vzniklé mezi nimi v Poskytovatele. Komunikace Zákazníka se Zákaznickým centrem době účinnosti Smlouvy. nebo Kontaktním místem může být Poskytovatelem zaznamenávána, čímž se rozumí zejména záznam volání či datové 10 DODÁVÁNÍ PÍSEMNOSTÍ A ZPRÁV korespondence. 11.3 Uzavřením smlouvy o poskytování služeb elektronických 10.1 Pro účely Smlouvy se za dodanou písemnost považuje komunikací bere zákazník na vědomí, že jím uvedené osobní písemnost: údaje ve Smlouvě budou u Poskytovatele služby využívány pro - předaná a převzatá druhou smluvní stranou osobně, účely plnění povinností Poskytovatele vyplývající z uzavřené - dodaná subjektem poskytujícím poštovní služby na adresu Smlouvy. Osobní údaje budou uchovávány po dobu trvání naposledy oznámenou Zákazníkem- za dodanou je považována i smluvního vztahu, případně i po ukončení smlouvy a to do doby zásilka, u které bylo odmítnuto její převzetí adresátem, která úplného vypořádání závazků smluvních stran vyplývajících ze nebyla vyzvednuta adresátem v úložní době, nebo která se vrátila smlouvy. Zákazník má právo zpřístupnění osobních údajů Poskytovateli jako nedoručitelná, uvedených na smlouvě a k provedení jejich opravy. V případě, že - doručená elektronicky zejména formou emailu při použití jeho osobní data nebudou nezbytná k plnění závazků ze Smlouvy, Zákazníkem udané kontaktní e-mailové adresy. může vznést námitku proti zpracovávání jeho osobních dat, - dodaná jiným způsobem dle těchto Podmínek požádat o omezení ve zpracování osobních dat i o jejich výmaz. 10.2 V případě pochybností nebo sporu o doručení dle odst. 11.1 Zákazník má právo na přenositelnost poskytnutých osobních dat těchto VP, je za den doručení považován třetí pracovní den po dni v souvislosti s plněním poskytovatele vyplývajícím ze závazků ve prokázaného předání písemnosti poskytovateli poštovních služeb smlouvě. V případě připomínek k práci s osobními daty se může 10.3 Zprávy a upozornění mohou být Zákazníkovi zasílána též obrátit na ÚOOS (Úřad na ochranu osobních údajů. Podmínky, formou SMS. rozsah a účel zpracování osobních, identifikačních, provozních a lokalizačních údajů jsou definovány v dokumentu „Zásady 11 ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ zpracování osobních údajů a práva subjektu údajů“, zveřejněném na stránkách Poskytovatele www.isp.vitsol.cz. 11.1 Poskytovatel shromažďuje a vede aktuální evidenci svých Uvedený dokument je zpracován a Poskytovatelem vydán v Zákazníků obsahující osobní, identifikační, provozní a lokalizační souladu s nařízením (EU) 2016/679, o ochraně fyzických osob v údaje. Poskytovatel je oprávněn zpracovávat údaje manuálně i souvislosti se zpracováním osobních údajů (dále jen „GDPR“) za automaticky a je oprávněn je shromažďovat, zpracovávat a užívat účelem splnění informační povinnosti Poskytovatele jako správce v souladu s právním řádem ČR (zejména zákonem č. 127/2005 Sb., dle čl. 13 GDPR. o elektronických komunikacích, zákonem č. 480/2004 Sb., o 11.4 V případě, že jakékoliv ustanovení z těchto Všeobecných některých službách informační společnosti, Nařízením obchodních podmínek bude shledáno nezákonným, Evropského parlamentu a Rady EU 2016/679 ze dne 27.4.2016 o VÍTKOVICE IT SOLUTIONS a.s., Cihelní 1575/14, Moravská Ostrava, 702 00 Ostrava, Česká republika Zapsána do obchodního rejstříku Krajského soudu v Ostravě, oddíl B, vložka 4229 IČ 28606582 DIČ CZ28606582 T +420 596 663 111 F +420 596 663 112 E ITSolutions@vitkovice.com wwww.vitkovice.cz 6/7 Držitel ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 27001:2013, ISO 20000-1:2011 nevynutitelným nebo neplatným, nebude se taková nezákonnost, nevynutitelnost nebo neplatnost vztahovat na ostatní ustanovení těchto Všeobecných obchodních podmínek. 11.5 Práva a povinnosti těmito Všeobecnými obchodními podmínkami neupravená se řídí příslušnými ustanoveními obecně závazných právních předpisů, zejména zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v platném znění a zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích. 11.6 Spory vzniklé při poskytování veřejně dostupných služeb elektronických komunikací mezi Zákazníkem a Poskytovatelem budou primárně řešeny smírnou cestou. Není-li to možné, postupuje se při řešení sporů dle příslušných ustanovení právních předpisů ČR. 11.7 Spory mezi zákazníkem a Poskytovatelem, týkající se povinností uložených zákonem o elektronických komunikacích nebo na jeho základě, rozhoduje v souladu s ust. § 129 odst. 1 Zákona o elektronických komunikacích specializovaný subjekt Český telekomunikační úřad. Více informací na www.ctu.cz 11.8 Není-li tato působnost zákonem svěřena specializovanému subjektu, je Zákazník oprávněn obrátit se návrhem na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu na Českou obchodní inspekci, která jako nezávislý prostředník bude nápomocna dosažení soukromoprávní dohody stran. Více informací na www.coi.cz 11.9 Tyto Všeobecné podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne 1. 4. 2020. VÍTKOVICE IT SOLUTIONS a.s., Cihelní 1575/14, Moravská Ostrava, 702 00 Ostrava, Česká republika Zapsána do obchodního rejstříku Krajského soudu v Ostravě, oddíl B, vložka 4229 IČ 28606582 DIČ CZ28606582 T +420 596 663 111 F +420 596 663 112 E ITSolutions@vitkovice.com wwww.vitkovice.cz 7/7 Držitel ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 27001:2013, ISO 20000-1:2011