Textová podoba smlouvy Smlouva č. 1259989: Rámcová smlouva o dílo - Opravy havarijních uličních vpustí

Příloha ZZ_Rámcová smlouva o dílo.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        RÁMCOVÁ SMLOUVA O DÍLO

               uzavřená dle ust. § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník

                       I.
               Smluvní strany

Objednatel:    Brněnské komunikace a.s.
               se sídlem Renneská třída 787/1a, 639 00 Brno - Štýřice
               IČ: 60733098
               DIČ: CZ60733098
               bankovní spojení:

                            účet č.:
               zapsán dne 1.1.1995 v obchodním rejstříku u KS v Brně, oddíl B, vložka 1479
               zastoupen Richardem Mrázkem, předsedou představenstva

                            Mgr. Filipem Lederem, místopředsedou představenstva
               ve věcech běžného plnění smlouvy

                   číslo smlouvy objednatele: 17000029
a

Zhotovitel 1:  ZEMAKO, s.r.o.
               se sídlem Bohunická cesta 501/9, 664 48 Moravany
               IČ: 25504011
               DIČ: CZ25504011
               bankovní spojení:

                            účet č.:
               zapsán dne 10.9.1997 v obchodním rejstříku u KS v Brně, oddíl C, vložka 24862
               zastoupen Romanem Nejedlým, jednatelem společnosti
               číslo smlouvy zhotovitele:

Zhotovitel 2:  H.K.U., spol. s r.o.
               se sídlem Poděbradova 289/113, 612 00 Brno
               IČ: 25515161
               DIČ: CZ25515161
               bankovní spojení:

                            účet č.:
               zapsán dne 21.1.1998 v obchodním rejstříku u KS v Brně, oddíl C, vložka 29496
               zastoupen Ing. Jiřím Uhrem, jednatelem společnosti
               číslo smlouvy zhotovitele:

Zhotovitel 3:  BARABA Brno, s.r.o.
               se sídlem Petlákova 552/25, 620 00 Brno
               IČ: 262411840
               DIČ: CZ262411170
               bankovní spojení:

                            účet č.:
               zapsán dne 16.2.2001 v obchodním rejstříku u KS v Brně, oddíl C, vložka 39363
               zastoupen Ing. Milanem Čechem, jednatelem
               číslo smlouvy zhotovitele: 32224

               1
Zhotovitel 4:  ZNAKOM s.r.o.
               se sídlem Zengrova 2694/4, 615 00 Brno
               IČ: 26264641
               DIČ: CZ26264641
               bankovní spojení:

                            účet č.:
               zapsán dne 24.10.2001 v obchodním rejstříku u KS v Brně, oddíl C, vložka 40924
               zastoupen Radkem Suchomelem, jednatelem společnosti
               ve věcech technických Miroslavem Němcem, jednatelem společnosti
               číslo smlouvy zhotovitele:

                                                              II.
                                                    Předmět smlouvy

(1) Předmětem této smlouvy jsou opravy havarijních uličních vpustí, a to na základě podmínek
     uvedených v této smlouvě a rovněž v souladu se zadávacími podmínkami veřejné zakázky s názvem
     „Opravy havarijních uličních vpustí“ (dále jen „dílo“).

(2) Rozsah plnění dle této smlouvy je dále specifikován dílčími objednávkami objednatele doručenými
     zhotoviteli. Maximální celková cena všech prací zhotovitele na základě této smlouvy je omezena na
     5 999 999,- Kč bez DPH, přičemž objednatel není povinen tuto částku vyčerpat. Objednatel bude
     v rámci jednotlivých výzev oslovovat jednotlivé zhotovitele k předložení cenové nabídky a to
     v pořadí podle vyhodnocení veřejné zakázky. Objednatel rovnoměrně rozloží finanční prostředky
     mezi všechny účastníky této Smlouvy.

(3) Přesný popis díla:
     Práce, jejichž provedení je předmětem této smlouvy, jsou specifikovány rovněž v seznamu položek
     jednotkových cen dle aktuálního RTS, který tvoří přílohu této smlouvy.

                                                              III.
                                         Doba trvání smlouvy a místo plnění

(1) Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou, tj. ode dne uzavření této smlouvy do 31.12.2017
(2) Místo plnění: Brno
(3) Doba nástupu na každou jednotlivou opravu bude do 7 kalendářních dnů od data doručení dílčí

     objednávky zhotoviteli.

                                                              IV.
                                                          Cena díla

(1) Objednatel se zavazuje zaplatit zhotoviteli za provedení díla cenu díla dle položkových cen
     uvedených v příloze č. 1 této smlouvy a z nich snížení položkových cen ve výši 15,8 %.

(2) Položkové ceny jsou nejvýše přípustné a nelze je zvýšit ani pod vlivem změny cen vstupů, nebo
     jiných vnějších podmínek. Ke změně ceny může dojít pouze v případě dodatečných změn v rozsahu
     díla odsouhlasených oběma smluvními stranami

(3) Položkové ceny zahrnují veškeré náklady a vedlejší výkony nutné k řádnému provedení díla v místě
     plnění (mimo vlastní dílo i např. poplatky a nájemné za plochu pro zařízení staveniště, náklady na
     zřízení, provoz a údržbu a vyklizení staveniště, náklady související s veškerými zkouškami, odvoz

               2
     vytěženého materiálu apod.) včetně dokladování rozsahu prací v papírové a digitální formě pomocí
     programu EBU a průběhu a konečného stavu fotodokumentací.

                                                              V.
                                                   Platební podmínky

(1) Objednatel uhradí smluvní cenu na základě faktury vystavené zhotovitelem vždy po předání a
     převzetí každého skutečně provedeného dílčího plnění dohodnutého oběma smluvními stranami
     v příslušné písemné objednávce.

(2) Faktura je daňovým dokladem a musí být vystavena v souladu s § 28 zákona č. 235/2004 Sb., o dani
     z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů. Zhotovitel se zavazuje dodat fakturu objednateli
     na adresu sídla společnosti Brněnské komunikace a.s., Renneská třída 787/1a, 639 00 Brno –
     Štýřice.

(3) Zhotovitel se zavazuje na daňovém dokladu pro platbu ceny díla uvádět pouze bankovní účet, který
     určil správci daně ke zveřejnění v registru plátců a identifikovaných osob. Zhotovitel a objednatel se
     dohodli, že pokud bude na daňovém dokladu uveden jiný bankovní účet než ten, který je zveřejněn
     správcem daně v registru plátců a identifikovaných osob, objednatel je oprávněn provést úhradu
     daňového dokladu na tento účet zveřejněný podle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané
     hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, a nebude tak v prodlení s úhradou ceny díla. Pokud by
     objednateli vzniklo ručení v souvislosti s neplněním povinnosti zhotovitele vyplývajících ze zákona
     č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, má objednatel nárok na
     náhradu všeho, co za zhotovitele v souvislosti s tímto ručením plnil.

(4) Objednatel je oprávněn vrátit fakturu zhotoviteli až do data její splatnosti, jestliže obsahuje neúplné
     nebo nepravdivé údaje. Při nezaplacení takto nesprávně vystavené a doručené faktury není
     objednatel v prodlení se zaplacením. Zhotovitel je povinen fakturu řádně opravit a doručit ji
     objednateli s novou lhůtou splatnosti.

(5) Každá faktura je splatná do 30 dnů od jejího doručení objednateli.
(6) Zhotovitel se zavazuje uvádět na všech daňových dokladech (fakturách) číslo objednávky, číslo

     smlouvy objednatele a číselný kód Klasifikace produkce (CZ-CPA).

                                                              VI.
                                                    Předání staveniště

(1) Objednatel předá zhotoviteli staveniště do 3 dnů před zahájením provádění díla, a to ve stavu
     způsobilém pro provedení díla.

(2) O předání staveniště učiní zhotovitel zápis do stavebního deníku. Nebude-li dohodnuto jinak,
     současně s předáním staveniště budou zhotoviteli předány i veškeré potřebné doklady pro zahájení
     provádění díla, zejména stavební povolení.

(3) Zhotovitel je povinen seznámit se před zahájením provádění díla s rozmístěním podzemních vedení
     a v průběhu provádění díla je vhodným způsobem přeložit nebo chránit, aby v průběhu provádění
     díla nedošlo k jejich poškození.

(4) Povolení potřebná k užívání pozemních komunikací a ostatních veřejných ploch dotčených
     prováděním díla je zhotovitel povinen opatřit na vlastní náklady.

(5) Jestliže v souvislosti se zahájením prací na staveništi a s prováděním díla bude nutné umístit nebo
     přemístit dopravní značky dle předpisů o pozemních komunikacích, zajišťuje toto rovněž zhotovitel
     na svůj náklad.

(6) Zhotovitel se zavazuje na své náklady udržovat na staveništi pořádek a čistotu a v průběhu
     provádění díla odstraňovat odpady a nečistoty jeho činností vzniklé. Dojde-li v průběhu provádění
     díla ke znečištění přilehlých komunikací nebo jiných ploch, je zhotovitel povinen znečištění odstranit
     na své náklady a bez zbytečného odkladu. Rovněž je zhotovitel povinen odstranit na své náklady i
     veškerá poškození takových komunikací nebo ploch, vzniklá v přímé souvislosti s činností
     zhotovitele.

                                                         3
(7) Zhotovitel je povinen dodržovat po celou dobu provádění prací právní a technické podmínky
     vyplývající ze závazných právních předpisů, vyhlášek a norem, zvlášť v oblasti bezpečnosti práce za
     mimořádných podmínek při provozu silničních vozidel dle technických podmínek MDS č. 66 „Zásady
     pro přechodné dopravní značení na pozemních komunikacích“, bezpečnostní, požární a hygienické
     předpisy a dále pak požadavky a podmínky vyplývající z vyhlášky č. 268/2009 Sb., o technických
     požadavcích na stavby. Zhotovitel je povinen dodržovat zákon č. 309/2006 Sb. a nařízení vlády
     č. 591/2006 Sb. zejména při uspořádání staveniště dle § 2 uvedeného nařízení vlády.

(8) Objednatel nezajišťuje vytýčení sítí, energii, zařízení staveniště, zvláštní užívání komunikace,
     uzavírku ani dopravní značení.

                                                             VII.
                                                      Stavební deník

(1) Ode dne převzetí staveniště je zhotovitel povinen vést stavební deník, do kterého je povinen
     zapisovat veškeré skutečnosti rozhodné pro plnění smlouvy, zejména údaje o časovém postupu
     prací a o jejich jakosti, zdůvodnění případných odchylek od dokumentace, klimatické podmínky,
     apod., a dále údaje potřebné pro posouzení průběhu díla orgány státní správy pro účely státního
     stavebního dohledu a dalších činností uložených právními předpisy.

(2) Zápisy do stavebního deníku činí osoba pověřená zhotovitelem, a to vždy v den, kdy nastaly
     skutečnosti, které jsou předmětem zápisu. Dále mohou do stavebního deníku činit zápisy oprávnění
     zaměstnanci objednatele a zpracovatele dokumentace a oprávněné orgány státní správy. Denní
     zápisy se vyhotovují ve dvou stejnopisech, po jednom pro každou smluvní stranu.

(3) Objednatel je povinen sledovat obsah deníku a je oprávněn dle potřeby připojovat svá stanoviska.
(4) Jestliže je k dennímu záznamu potřebné stanovisko druhé smluvní strany, musí být do deníku

     zapsáno do tří dnů.
(5) Zápisy ve stavebním deníku nelze v žádném případě považovat za změnu smlouvy.

                                                             VIII.
                                                     Technický dozor

(1) Technický dozor objednatele je oprávněn kontrolovat dodržování dokumentace, technických
     norem, smluvních podmínek a právních předpisů a rozhodnutí veřejnoprávních orgánů.
     O výsledcích kontrol provádí zápis do stavebního deníku. Zhotovitel je povinen činit neprodleně
     veškerá potřebná opatření k odstranění vytknutých závad.

(2) Technický dozor je oprávněn nařídit přerušení prací, jestliže tak nemůže okamžitě učinit oprávněný
     zástupce zhotovitele a jestliže je ohrožena bezpečnost díla, zdraví nebo životy osob
     na staveništi nebo hrozí-li jiné vážné nebezpečí.

(3) Technický dozor není oprávněn ke kontrole a zásahům do hospodářské činnosti zhotovitele.

                                                              IX.
                                           Další povinnosti smluvních stran

(1) Zhotovitel je povinen použít materiály v souladu s platnými technickými předpisy.
(2) Zhotovitel odpovídá za to, že má platnou certifikaci.
(3) Zhotovitel je povinen vyzvat objednatele ke kontrole všech prací, které mají být zakryty nebo se

     stanou nepřístupnými. Výzva ke kontrole musí být písemná, nejméně dva pracovní dny předem.
     V případě porušení této povinnosti je zhotovitel povinen umožnit objednateli dodatečnou kontrolu
     na své náklady.

                                                         4
(4) Zhotovitel zajišťuje vytyčení inženýrských sítí, energií, zařízení staveniště, ZUK, uzavírku i dopravní
     značení.

                                                              X.
                                           Předání a převzetí dílčího plnění

(1) Zhotovitel oznámí objednateli, kdy bude dílo bez vad a nedodělků připraveno k předání,
     a to nejméně 15 dnů předem, u prací netrvajících déle než 3 měsíce pak nejméně 4 dny předem.

(2) Zhotovitel v součinnosti s objednatelem vypracuje harmonogram přejímky, na jehož základě bude
     zahájeno předávací řízení.

(3) U předávacího řízení je zhotovitel povinen doložit veškeré potřebné doklady, a to zejména:
              - zápisy o provedených revizních a provozních zkouškách,
              - zápisy o kontrole prací a konstrukcí zakrytých v průběhu provádění díla,
              - originál stavebního deníku,
              - průkazy kvality stavebních materiálů a stavebních dílů,
              - dokladování rozsahu prací v papírové a digitální formě pomocí programu EBU a
                   dokumentaci skutečného provedení stavy (DSPS),
              - dokladování průběhu prací a konečného stavu fotodokumentací,
              - fotodokumentace průběhu prací a konečného stavu bude v tištěné podobě přikládána
                   k fakturaci.

(4) Předání a převzetí bude sepsáno a potvrzeno předávacím protokolem vyhotoveným
     za součinnosti obou smluvních stran. V předávacím protokolu bude rovněž uvedeno, do jaké doby
     je zhotovitel povinen vyklidit staveniště a uvést ho do stavu sjednaného v dokumentaci. Není-li
     lhůta uvedena, je zhotovitel povinen vyklidit staveniště do pěti dnů ode dne předání díla.

(5) Dílo bude předáno bez vad a nedodělků.
(6) Zhotovitel bude spolupracovat s objednatelem při kolaudaci díla.

                                                              XI.
                                                      Záruka na dílo

(1) Zhotovitel přejímá na provedené dílo tuto záruku:
              - záruční doba na každé dílčí plnění (jednotlivou opravu) činí 48 měsíců a začíná běžet
                   ode dne předání díla,
              - zhotovitel prohlašuje, že dílo bude provedeno v souladu se smlouvou a platnými
                   technickými a právními předpisy a že po dobu trvání záruční doby bude způsobilé
                   k užívání k obvyklému účelu a zachová si po tuto dobu vlastnosti, které má mít dle
                   platných právních a technických předpisů.

(2) Objednatel je povinen zjištěné vady reklamovat u zhotovitele písemně, a to ve lhůtě jednoho
     měsíce ode dne, kdy je zjistil. V reklamaci objednatel uvede, o jaké vady se jedná, jak se projevují,
     popř. v jaké lhůtě požaduje jejich odstranění.

(3) Objednatel je oprávněn zvolit, zda požaduje odstranění vad či přiměřenou slevu z ceny.
(4) Zhotovitel je povinen do deseti dnů od doručení reklamace písemně oznámit objednateli,

     zda reklamaci uznává či ne a z jakých důvodů. Pokud se v této lhůtě nevyjádří, má se za to, že
     uznává reklamaci v plném rozsahu. Pokud objednatel zvolí odstranění vad, je zhotovitel povinen je
     odstranit bezplatně ve lhůtě dohodnuté s objednatelem.
(5) Zhotovitel se zavazuje poskytnout objednateli na tu část díla, na které byly odstraněny vady díla
     v rámci záruky za dílo, dodatečnou záruční dobu v délce jednoho roku ode dne předání a převzetí
     části díla s odstraněnými vadami. Toto ustanovení se uplatní v případě, že k odstranění vady díla
     dojde ve lhůtě kratší než jeden rok před koncem běhu záruční lhůty dle tohoto čl. XI., odst. 1, první
     odrážka.

                                                         5
                                                             XII.
                                                      Další ujednání

(1) Zhotovitel se zavazuje postupovat při plnění této smlouvy s odbornou péčí a zavazuje se dodržovat
     právní a technické předpisy a ostatní podmínky uložené mu smlouvou nebo veřejnoprávními orgány
     a dále zejména tato ustanovení:
              - § 100 a násl. zákona č. 262/2006 Sb., zákoníku práce, ve znění pozdějších předpisů,
              - nařízení vlády č. 495/2001 Sb., kterým se stanoví rozsah a bližší podmínky poskytování
                   osobních ochranných pracovních prostředků, mycích, čisticích a dezinfekčních
                   prostředků,
              - nařízení vlády č. 361/2007 Sb., kterým se stanoví podmínky ochrany zdraví
                   zaměstnanců při práci, ve znění pozdějších předpisů,
              - nařízení vlády č. 591/2006 Sb., o bližších minimálních požadavcích na bezpečnost a
                   ochranu zdraví při práci na staveništích
     tak, aby byla zajištěna bezpečnost pracovníků zhotovitele a třetích subjektů a aby nebyla
     ohrožována bezpečnost silničního provozu a bezpečnost provozu pěších po celou dobu provádění
     díla.

(2) Zhotovitel je povinen upozornit objednatele ihned na nesprávnost jeho pokynů nebo podkladů,
     jinak odpovídá objednateli za škodu tím způsobenou.

(3) Zhotovitel prohlašuje, že má oprávnění k činnosti v rozsahu této smlouvy a je účasten pojištění
     z odpovědnosti za škodu vzniklou jinému v souvislosti s realizací díla.

(4) V případě použití subdodavatele nebo subdodavatelů při plnění předmětu smlouvy se zhotovitel
     zavazuje předložit seznam subdodavatelů participujících na její realizaci ke schválení objednateli.
     Objem subdodávek nepřevýší 30 % hodnoty předmětu smlouvy.

(5) Hospodaření s vytěženým materiálem se řídí směrnicí objednatele. Podmínky vyplývající z této
     směrnice budou zhotoviteli objasněny při předání staveniště a upřesněny v protokolu vytěženého
     materiálu.

(6) Zhotovitel předloží objednateli seznam subdodavatelů, jimž za plnění subdodávky uhradil více než
     10 % z celkové ceny veřejné zakázky, nejpozději do 60 dnů ode dne předání díla. V případě, že
     plnění smlouvy přesahuje do následujícího kalendářního roku, předloží zhotovitel objednateli
     seznam subdodavatelů, jimž za plnění subdodávky uhradil více jak 10% z celkové ceny veřejné
     zakázky, do 28. února následujícího kalendářního roku. Má-li subdodavatel formu akciové
     společnosti, je přílohou seznamu i seznam vlastníků akcií, jejichž souhrnná jmenovitá hodnota
     přesahuje 10 % základního kapitálu, vyhotovený ve lhůtě ne delší než 90 dnů před dnem předložení
     seznamu subdodavatelů. Nepředložení seznamu v uvedených lhůtách podléhá sankci uvedené v čl.
     XIV. odst. 9 této smlouvy. V případě plnění veřejné zakázky bez subdodavatelů je zhotovitel povinen
     předložit objednateli čestné prohlášení o plnění předmětu veřejné zakázky bez subdodavatelů
     k termínu podpisu zápisu o předání a převzetí díla oběma smluvními stranami. V případě nesplnění
     této povinnosti odpovídá zhotovitel za škodu způsobenou objednateli.

(7) Zhotovitel v plné míře odpovídá za bezpečnost a ochranu zdraví při práci pracovníků, kteří provádějí
     práci ve smyslu předmětu smlouvy, a zabezpečuje jejich vybavení ochrannými pomůckami.
     Zhotovitel je povinen plnit veškeré zákonné povinnosti v oblasti BOZP ve smyslu § 101
     zák. č. 262/2006 Sb., zákoníku práce, ve znění pozdějších předpisů, ve vazbě na zák. č. 309/2006
     Sb., kterým se upravují další požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v pracovněprávních
     vztazích a o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti nebo poskytování služeb mimo
     pracovněprávní vztahy (zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci),
     ve znění pozdějších předpisů, zejména zakotvené v § 16 písm. b), a prováděcí nařízení vlády
     č. 591/2006 Sb., o bližších minimálních požadavcích na bezpečnost a ochranu zdraví při práci na
     staveništích. Zhotovitel je dále povinen dbát pokynů koordinátora BOZP objednatele a poskytnout
     mu veškerou zákonem upravenou součinnost k zajištění povinností v oblasti BOZP.

(8) Zhotovitel i objednatel jsou povinni se navzájem informovat o tom, že se dostali do úpadku ve
     smyslu § 3 zák. č. 182/2006 Sb., insolvenční zákon, ve znění pozdějších předpisů.

                                                         6
(9) Bude-li v průběhu provádění díla zhotovitel zasahovat do inženýrských sítí uložených v silničním
     pozemku, na němž je dílo prováděno, je povinen nutné zásahy s majiteli těchto sítí samostatně
     projednat. O takové skutečnosti je povinen předem informovat objednatele
     a odsouhlasit s ním další postup. K uvedenému následnému jednání s majiteli sítí včetně uzavření
     smlouvy o provedení a hrazení přeložky objednatel zhotovitele tímto výslovně zmocňuje.

(10)Zhotovitel prohlašuje, že neumožňuje výkon nelegální práce ve smyslu zák. č. 435/2004 Sb.
     o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, a ani neodebírá žádné plnění od osoby, která by
     výkon nelegální práce umožňovala. V případě, že se toto prohlášení ukáže v budoucnu nepravdivým
     a vznikne ručení objednatele ve smyslu zák. č. 435/2004 Sb., má objednatel nárok na náhradu
     všeho, co za zhotovitele v souvislosti s tímto ručením plnil.

                                                             XIII.
                                                           Sankce

(1) Jestliže se objednatel bezdůvodně opozdí s platbou ceny díla, je povinen uhradit zhotoviteli úrok
     z prodlení ve výši 0,05% z dlužné částky za každý den prodlení.

(2) V případě prodlení zhotovitele s dokončením díla nebo s jeho předáním bez zavinění objednatele, je
     zhotovitel povinen uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,05% z celkové ceny díla za každý
     den prodlení.

(3) Při prodlení zhotovitele s odstraněním vady díla, je zhotovitel povinen uhradit objednateli smluvní
     pokutu ve výši 0,05% z celkové ceny díla za každý den prodlení.

(4) V případě prodlení zhotovitele s vyklizením staveniště způsobem a ve lhůtách dle čl. X. je zhotovitel
     povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč (slovy: jeden tisíc korun českých) za
     každý den prodlení.

(5) V případě, že některá ze smluvních stran poruší své povinnosti dle čl. XII., je povinna zaplatit druhé
     straně smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč (slovy: deset tisíc korun českých) za každé takové
     porušení.

(6) Zhotovitel je na základě ustanovení čl. XII. odst. 1 této smlouvy povinen zabezpečit prokazatelné
     proškolení každého pracovníka na staveništi s předpisy BOZP. Zhotovitel udělí pracovníku na
     staveništi pokutu za každé porušení předpisů BOZP, a to ve výši 200,- Kč (slovy: dvě sta korun
     českých) až 1 500,- Kč (slovy: jeden tisíc pět set korun českých) dle intenzity porušení. Do doby
     zaplacení pokuty zhotovitel nevpustí takového pracovníka na staveniště.

(7) V případě, že koordinátorem BOZP při jeho návštěvě staveniště bude prokázáno, že více pracovníků
     zhotovitele porušuje předpisy BOZP či plán BOZP, provede koordinátor BOZP o této skutečnosti
     zápis do stavebního deníku dle čl. VII. této smlouvy. Na základě takového zápisu se zhotoviteli
     uděluje smluvní pokuta ve výši 10 000,- Kč (slovy: deset tisíc korun českých). Koordinátor BOZP
     následně vyhotoví zprávu o udělení pokuty, doloží ji průkaznou fotodokumentací a doručí ji
     zhotoviteli.

(8) V případě prodlení s termínem uvedeným v čl. XII. odst. 6 je objednatel oprávněn účtovat
     zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 2.000,- Kč (slovy: dva tisíce korun českých) za každý den prodlení.

(9) V případě, že zhotovitel použije k realizaci předmětu smlouvy subdodavatele nebo více
     subdodavatelů použijí se na tyto subjekty ustanovení čl. XIII., odst. 6 a 7 obdobně.

(10)Nároky na náhradu škody nejsou dotčeny ani kompenzovány zaplacením sankcí dle této smlouvy.

                                                             XIV.
                                                Odstoupení od smlouvy

(1) Pro účely odstoupení od smlouvy se za podstatné porušení smlouvy ve smyslu § 2002 odst. 2 zák.
     č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, považuje:
              - vadnost díla již v průběhu jeho provádění, pokud zhotovitel na písemnou výzvu
                   objednatele vady neodstraní ve lhůtě výzvou stanovené,
              - prodlení zhotovitele se zahájením nebo dokončením provádění díla o více než 20 dní,

                                                         7
              - prodlení objednatele s předáním staveniště nebo materiálů podstatných pro plnění
                   smlouvy o více než 20 dní,

              - úpadek objednatele nebo zhotovitele ve smyslu § 3 zák. č. 182/2006 Sb. insolvenční
                   zákon, ve znění pozdějších předpisů.

(2) Dojde-li k výše uvedenému porušení smlouvy, je příslušná smluvní strana oprávněna od smlouvy
     odstoupit. Účinky odstoupení od smlouvy nastávají dnem doručení oznámení
     o odstoupení druhé smluvní straně na její adresu uvedenou v záhlaví této smlouvy, resp. na její
     poslední známou adresu bez ohledu na to, zda toto oznámení o odstoupení bylo druhou smluvní
     stranou převzato či nikoliv.

                                                             XV.
                                                  Důvěrnost informací

(1) Smluvní strany jsou si vědomy toho, že v rámci plnění smlouvy:
              - si mohou vzájemně poskytnout informace, které budou považovány za důvěrné (dále
                   důvěrné informace),
              - mohou jejich zaměstnanci získat přístup k důvěrným informacím druhé strany.

(2) Veškeré důvěrné informace zůstávají výhradním vlastnictvím předávající strany. S výjimkou plnění
    této smlouvy, se obě strany zavazují nepublikovat žádným způsobem důvěrné informace druhé
    strany, nepředat je třetí straně ani svým vlastním zaměstnancům a zástupcům s výjimkou těch, kteří
    s nimi potřebují být seznámeni, aby mohli splnit smlouvu. Obě strany se zároveň zavazují nepoužít
    důvěrné informace druhé strany jinak než za účelem plnění smlouvy nebo uplatnění svých práv
    z této smlouvy.

(3) Nedohodnou-li se smluvní strany výslovně jinak, považují se za důvěrné implicitně všechny
    informace, které jsou a nebo by mohly být součástí obchodního tajemství, tj. například popisy nebo
    části popisů technologických procesů a vzorců, technických vzorců a technického know-how,
    informace o provozních metodách, procedurách a pracovních postupech, obchodní nebo
    marketingové plány, koncepce a strategie nebo jejich části, nabídky a všechny další informace,
    jejichž zveřejnění přijímající stranou by předávající straně mohlo způsobit škodu.

(4) Pokud jsou důvěrné informace poskytovány v písemné podobě anebo ve formě textových souborů
    na počítačových médiích, je předávající strana povinna upozornit přijímající stranu na důvěrnost
    takového materiálu jejím vyznačením alespoň na titulní stránce.

(5) Ustanovení tohoto článku není dotčeno ukončením účinnosti smlouvy z jakéhokoliv důvodu a jeho
    účinnost skončí nejdříve pět (5) let po ukončení účinnosti této smlouvy.

                                                             XVI.
                                                  Závěrečná ustanovení

(1) Vztahy v této smlouvě neupravené se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb.,
     občanský zákoník.

(2) Smluvní strany berou na vědomí, že společnost Brněnské komunikace a.s. je povinna dodržovat
     ustanovení zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších
     předpisů.

(3) Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva podléhá zveřejnění podle zákona č. 340/2015 Sb.,
     o registru smluv.

(4) Žádná ze smluvních stran není oprávněna postoupit práva či pohledávky nebo převést závazky
     z této smlouvy vyplývající na třetí osobu bez předchozího písemného souhlasu druhé smluvní
     strany. Práva i povinnosti ze smlouvy přecházejí na právní nástupce obou stran. Obě strany jsou
     povinny informovat se navzájem o takových změnách.

                                                         8
(5) Tato smlouva je uzavřena v návaznosti na zmocnění dané objednateli statutárním městem Brnem
     příkazní smlouvou č. 3/2016.

(6) Tuto smlouvu lze měnit pouze číslovanými dodatky podepsanými oběma smluvními stranami.
(7) Tato smlouva je vyhotovena v pěti stejnopisech, z nichž po jedné obdrží každá ze smluvních stran.
(8) Smluvní strany prohlašují, že si tuto smlouvu přečetly, bezvýhradně souhlasí s jejím obsahem a že ji

     uzavírají ze své vážné a svobodné vůle, prosté omylu. Na důkaz toho připojují podpisy svých
     oprávněných zástupců.

Přílohy:
Příloha č. 1: Položkový rozpočet
Příloha č. 2: Seznam subdodavatelů

Za objednatele:                     Za zhotovitele 1:

V Brně dne 9.2.2017                 V Moravanech dne

 ……………………………………………                                ……………………………………………..
         Richard Mrázek                                    Roman Nejedlý

   předseda představenstva                              jednatel společnosti
                                        Za zhotovitele 2:
 ……………………………………………                       V Brně dne
         Mgr. Filip Leder
                                                 …………………………………………………..
místopředseda představenstva                                 Ing. Jiří Uher

                                                        jednatel společnosti

                                         Za zhotovitele 3:
                                         V Brně dne

                                         ………………………………………………
                                                Ing. Milan Čech
                                                Jednatel společnosti

                                         Za zhotovitele 4:
                                         V Brně dne

                                         ………………………………………………
                                                Radek Suchomel
                                                Jednatel společnosti

                                    9