Textová podoba smlouvy Smlouva č. 1288009: Smlouva o dílo - Výroba a montáž bezpečnostních přepážek v kancelářích

Příloha Potrusil - přepážky Polní - smlouva.doc

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO
(dále také jen „smlouva“)
 
uzavřená v souladu s § 2586 an. zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen 
„občanský zákoník“
) mezi:

Smluvní strany:
Česká republika – Úřad práce České republiky

 

sídlo
:








Dobrovského 1278/25, 
170 00  
Praha 7
zastoupena
:




Ing.
 Josef
em
 Bürger
em
 – ředitel
em
 Krajské pobočky 
v Brně 
ÚP 
ČR
IČ
O
:







72496991


kontaktní 
a fakturačn
í adresa:

Česká republika – Úřad práce České republiky









Krajská pobočka v Brně










Polní 
1011/
37









659 59 Brno

bankovní spojení:




xxx
číslo účtu:





xxx
 

ID datové schránky: 



syyztwe
(dále jen „
objednatel
“)

a
Potrusil s.r.o.
sídlo:






Hybešova 1647/51, 664 51 Šlapanice
zastoupena:





xxxxxxxxxxxxx
, 
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
 
IČO:






253 10 119
kontaktní a fakturační adresa:



Hybešova 1647/51, 664 51 Šlapanice
bankovní spojení:




xxx
číslo účtu:





xxx
ID datové schránky
:




dqqt756
(dále jen „
zhotovitel
“)

(dále společně jen „
smluvní strany
“)
Preambule
0.1 
Výše uvedené 
oprávněné osoby ve věcech
 smluvních prohlašují, že jsou oprávněni tuto smlouvu podepsat a k platnosti a účinnosti smlouvy není třeba podpisu jiných osob.
0.2 
Zhotovitel bere na vědomí, že objednatel je organizační složkou státu dle zák. č. 219/2000 Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích, ve znění pozdějších předpisů
 (dále jen „zákon o majetku ČR“)
.

0.3 
Smluvní strany prohlašují
, že pro interpretaci této smlouvy jsou rozhodné i podmínky 
poptávkové
ho řízení na veřejnou zakázku
 malého rozsahu
, jakož i nabídka předložen
á
 zhotovitelem v rámci 
poptávkové
ho
 řízení.
Vymezení díla
1.1 
Předmětem 
smlouvy je 
„
Výroba a montáž bezpečnostních přepážek v kancelářích K
rP v Brně ÚP ČR
, 
Polní 37
“
 (dále také jen „dílo“).

1.2 
Provedením díla
 
se rozumí úplné, funkční a bezvadné provedení všech prací, včetně dodávek 
potřebných materiálů nezbytných pro řádné dokončení díla, dále provedení všech činností souvisejících s
 
provedením
 díla, které jsou pro jeho řádné 
dokončení nezbytné.
1.3 
Provedením díla se rozumí
 zejména
 také
:
 
1. 
Koordinační a kompletační činnost dodavatele.
2. 
Poplatky za dopravu a uložení veškerých odpadů.
3. 
   
Úklid dokončené stavby a jejího okolí.

4. 
      
Opatření 
k zajištění bezpečnosti účastníků realizace akce a veřejnosti
.
5. 
   
Vyklizení staveniště v termínu dokončení stavby.

1.4 
Zhotovitel se zavazuje, že dílo bude provedeno v souladu s 
„
N
ávrhem dispozičního
 uspořádání 
přepážek v
 kancelářích ÚP“ (dále jen „
Dispoziční
 návrh“), který je Přílohou č. 1 této smlouvy
.

1.5 
Předmětem díla jsou rovněž činnosti, práce a dodávky, které nejsou v
 
d
okumentech 
citovaných v této smlouvě uvedeny, ale o kterých zhotovitel věděl, nebo podle svých odborných znalostí vědět měl, že jsou k řádnému a kvalitnímu provedení díla dané povahy třeba. 
Má se za to, že tyto činností jsou součástí ceny díla dle čl.
 
III.
 této smlouvy.
1.6 
Nedílnou součástí této smlouvy o dílo je zhotovitelem oceněný 
kusovník
, 
který taktéž specifikuje rozsah díla
 (příloha č. 2)
.
 

1.7 
Zhotovitel dále podpisem této smlouvy 
potvrzuje, že 
dispoziční
 návrh
 
nemá zřejmé nedostatky, neobsahuje řešení, materiály, konstrukce apod., které se ukázaly nevhodné při provádění předchozích staveb a že jsou mu známy veškeré technické, kvalitativní, kvantitativní i jiné podmínky nezbytné k realizaci díla.
1.8 
Zhotovitel odpovídá za kvalitu použitého materiálu, který musí odpovídat 
dispozičnímu
 návrhu
 a příslušným předpisům a zabezpečí kontrolu dodávek materiálu tak, aby nemohlo dojít k záměnám. Bez písemného souhlasu objednatele nesmí být provedeny změny proti 
dispozičnímu
 návrhu
. Sou
časně se zhotovitel zavazuje a odpovídá 
za to, že při realizaci díla nepoužije žádný materiál, o kterém je v době užití známo, že je škodlivým. 
1.9 
Vyvstane-li v průběhu provádění díla nutnost upřesnění způsobu jeho provedení (včetně používaných materiálů), zavazuje se zhotovitel neprodleně si vyžádat předchozí písemný souhlas či 
písemný 
pokyn objednatele
. Bez vydání takového
 písemného
 pokynu či souhlasu objednatelem není zhotovitel oprávněn provést příslušné činnosti či realizovat neodsouhlasené práce. Budou-li takovéto práce provedeny v rozporu s tímto ustanovením, není objednatel povinen takové práce a/nebo dodávky převzít a uhradit cenu za jejich provedení. Zhotovitel je povinen na své náklady uvést prováděné dílo do souladu s požadavky objednatele. Výše uvedené platí zejména pro řešení pohledově exponovaných prvků, pohledově exponovaných částí konstrukcí a zařizovacích předmětů.
Termín plnění
1.1 
Zhotovitel je povinen dokončit a předat dílo objednateli v termínu 
nejpozději 
do
 
6
 týdnů
 od 
zahájení prací
.
 
Práce budou zahájeny dnem předání pracoviště zhotoviteli.
1.2 
Zhotovitel je oprávněn dokončit a předat dílo objednateli i před sjednaným termínem plnění.
 
Cena díla 
1.3 
Cena díla je oběma smluvními stranami sjednána v souladu s § 2 zákona č. 526/1990 Sb., o cenách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o cenách“):

1) 
Cena bez DPH činí:

732 723,
-- Kč (slovy: 
sedm set třicet dva tisíc sedm set dvacet tři 
korun českých)

2) 
21% sazba DPH činí:


153 871,83
 Kč (slovy
: 
sto padesát
 
tři tisíc osm set
 sedmdesát jedna 
korun českých
 a osmdesát tři haléřů
)
3) 
Celková cena díla včetně DPH činí 
886 594,83 Kč 
(osm set osmdesát 
šest 
ti
s
íc pět set devadesát čtyři
 korun českých
 
osmdesát tři haléřů
)
1.4 
Jednotkové ceny uvedené v oceněném 
kus
o
vníku
, který jako Příloha č. 
2
 tvoří nedílnou součást této smlouvy, jsou ceny platné pro celou dobu 
realizace prací
.

1.5 
Zhotovitel prohlašuje, že sjednaná cena zahrnuje veškeré náklady nutné k realizaci díla ve smyslu čl. I. této 
smlouvy (případně náklady zmiňované na jiných místech této smlouvy), jakož i zisk zhotovitele. Dále z
hotovitel prohlašuje, že celková cena díla obsahuje všechny položky obsažené v předaném oceněném 
kusovníku
. Nedílnou součástí 
smlouvy
 je i 
dispoziční
 návrh
 – Příloha č.
 
1
. V případě, že zhotovitel zjistí, že v oceněném soupisu prací chybí jakákoliv položka obsažená v
 
dispozičním
 návrhu
, má se za to, že 
cenu
 této položky již obsahuje celková cena díla.
 
Údaje v soupisu prací o množství, objemu, ploše a hmotnosti („technické parametry a množstevní výměry“) uvedené v zadání (hlavně v
 
dispozičním
 návrhu
 a
 soup
isu prací
) mají jen informační charakter
. Zhotovitel je povinen všechny technické parametry prověřit a zajistit, aby cena díla odpovídala skutečným technickým parametrům a množstevním výměrám, které jsou potřebné k řádné realizaci díla. Pokud je k řádné realizaci díla potřebné větší množství, objem, plocha nebo hmotnost, odpovídá za případné odchylky a chyby ohledně technických parametrů a množstevních výměr zhotovitel, a takovéto odchylky a chyby týkající se technických parametrů a množstevních výměr nemají vliv na dohodnutou cenu díla. 
1.6 
Cena v tomto článku je stanovena jako cena pevná a nejvýše přípustná. 

1.7 
Zhotovitel se před podpisem této smlouvy o dílo seznámil se všemi okolnostmi a podmínkami, které mohl nebo měl při vynaložení veškeré odborné péče předpokládat, a které mohou mít jakýkoliv vliv na cenu díla, a to včetně podmínek na staveništi. Tyto okolnosti a podmínky zhotovitel zahrnul do své cenové nabídky a zejména do sjednaných podmínek a ceny díla dle této smlouvy.
 
1.8 
K ceně díla bude připočtena daň z přidané hodnoty (dále jen „
DPH
“)
 
ve výši podle právní úpravy 
účinné ke dni uskutečnění zdanitelného plnění. 
V případě zvýšení sazby DPH se o zvýšenou část DPH zvyšuje odpovídající část ceny díla. V případě snížen
í
 sazby DPH se o sníženou část snižuje odpovídající část ceny díla. 

1.9 
Zhotovitel prohlašuje, že ke dni podpisu této smlouvy není nespolehlivý plátce dle § 106a zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o dani z přidané hodnoty“). Pokud 
by 
se jím stal v průběhu trvání smlouvy, je povinen to objednateli bez zbytečného odkladu písemně oznámit. Nesplnění této povinnosti je podstatným porušením smlouvy. 
Platební podmínky
1.10 
Cena za dílo bude hrazena 
jednorázově
 na základě daňov
ého
 doklad
u
 (faktur
y
).

1.11 
Splatnost daňových dokladů (faktur) zhotovitele činí 30 dnů ode dne doručení.

1.12 
Faktura vystavená zhotovitelem 
musí
 obsahovat veškeré náležitosti daňového dokladu
 dle zákona o dani z přidané hodnoty
. Smluvní strany si sjednávají, že objednatel má právo vrátit fakturu k přepracování, pokud nebude obsahovat veškeré náležitosti daňového dokladu. Zhotovitel se pro tento případ zavazuje opravit fakturu do 20 dnů od jejího vrácení objednatelem. Po dobu opravy faktury není objednatel v prodlení s úhradou ceny.
 
Od doručení opravené faktury běží nová lhůta splatnosti v délce 30 dnů.
1.13 
Zhotovitel bere na vědomí, že objednatel, který je organizační složkou státu, nemůže poskytovat zálohy.
 Smluvní strany vylučují účinky § 2611 občanského zákoníku. 
Práva a povinnosti zhotovitele
1.14 
Zhotovitel prohlašuje, že 
je 
držitelem příslušných oprávnění
, k
terá jej opravňují k provedení díla
. 

1.15 
Zhotovitel je povinen: 
· 
vykonat dílo řádně a včas, vlastním jménem, na svůj 
náklad, nebezpečí a na vlastní 
odpovědnost,

· 
provést dílo v prvotřídní kvalitě stanovené příslušnými normami a právními předpisy a použít při provádění výrobky a materiály, pro které bylo vydáno prohlášení o shodě,

· 
realizovat dílo v souladu s obecně závaznými platnými právními 
předpisy České republiky a ČSN; z
a škodu způsobenou porušením předpisů odpovídá zhotovitel podle právních pře
dpisů platných při vzniku škody,
· 
dbát pokynů objednatele, udržovat na převzatém pracovišti
 
pořádek a čistotu; zhotovitel je povinen denně odstraňovat odpady a nečistoty vzniklé jeho pracemi na své náklady a nebezpečí,
· 
užívat p
ředané pracoviště vý
hradně pro účely zhotovení díla,
· 
dodržovat hygienické a požární předpi
sy a předpisy o bezpečnosti práce a technických 
zařízení při 
provádění prací
· 
v případě provádění svářečských prací vydat písemný příkaz a dodržet potřebná 
požárně bezpečnostní opatření; p
říkaz před zahájením prací předloží z
hotovitel na vědomí objednateli,
· 
jako původce odpadů naložit
 na vlastní náklady s odpady vzniklými při provádění díla ve smyslu 
zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů
,
 (dále jen „zákon o odpadech“)
 
a ost
atních souvisejících předpisů; z
hotovitel je povinen na výzvu písemně dokladovat objednateli, jak by
lo se vzniklým odpadem naloženo
 a na 
kterou skládku byl odpad uložen,
 
· 
nepřekročit hlučnost a prašno
st svých prací dle platných ČSN a
 hygienických předpisů
, 
1.16 
Zhotovitel si je vědom, že odpovídá i za škodu způsobenou okolnostmi, které mají původ v povaze přístroje nebo jiné věci, které použil při plnění díla a že se této povinnosti nemůže zprostit.
 Objednatel nepřebírá odpovědnost za materiál a stroje zhotovitele uskladněné na pracovišti.
1.17 
Zhotovitel je povinen zajistit dílo proti krádeži a dalším škodám. Zhotovitel nese do předání díla objednateli veškerou odpovědnost za škody vzniklé na již zabudovaných materiálech a provedených pracích, jakož i na stávajících konstrukcích.
Práva a povinnosti objednatele
1.18 
Objednatel je povinen řádně a včas provedené dílo převzít a zaplatit za něj dohodnutou cenu.
1.19 
Objednatel a
 
jeho odpovědní pracovníci
 
jsou oprávněni
 kontrolovat provádění díla. Zjistí-li objednatel, že zhotovitel provádí dílo v rozporu se svými povinnostmi, je objednatel oprávněn dožadovat se toho, aby zhotovitel odstranil vady vzniklé vadným prováděním a dílo prováděl řádným způsobem. Jestliže zhotovitel díla tak neučiní ani v přiměře
né lhůtě objednatelem poskytnuté, bude objednatel takové jednání zhotovitele považova
t za podstatné porušení smlouvy.
Předání 
a převzetí 
pracov
iště a otázky související
1.20 
Objednatel předá zhotoviteli 
pracov
iště
 v den 
zahájení prací
,
 a to formou zápisu, který bude podepsán oprávněnými zástupci obou smluvních stran. Zhotovitel se zavazuje 
pracoviště
 od objednatele převzít. Převzetím 
pracov
iště získá zhotovitel na dobu provádění díla a odstraňování vad díla právo přístupu a užívání 
pracov
iště pro potřeby provádění díla a odstraňování vad díla. 

1.21 
Zhotovitel se zavazuje vyklidit 
pracoviště
 a uvést je do stavu odpovídajícího stavu dokončení nejpozději v den předání a převzetí díla, pokud se obě strany nedohodnou jinak. O vyklizení 
pracoviště
 a 
předání 
pracoviště
 objednateli bude sepsán protokol. 

1.22 


Zhotovitel bude používat 
pracoviště
 pouze k účelům provádění díla. Nezbytné provozní, skladovací, sociální a výrobní zařízení 
pracoviště
 si zařídí a bude provozovat zhotovitel na vlastní náklady. Stroje, zařízení a materiál, které jsou součástí zařízení 
pracoviště
, obstará zhotovitel, jsou jeho majetkem, zhotovitel je za ně odpovědný a odstraní je nejpozději ke dni předání a převzetí díla, p
okud se nestanou součástí díla nebo
 nebude s objednatelem dohodnuto jinak.

Předání a převzetí díla
1.23 
Zhotovitel je povinen oznámit objednateli nejpozději 
5
 dnů předem, kdy bude dílo připraveno k předání a převzetí. Objednatel je pak povinen nejpozději do tří pracovních dnů od termínu stanoveného zhotovitelem zahájit přejímací řízení a řádně v něm pokračovat.

1.24 
Zhotovitel předá objednateli následující doklady:

· 
doklady o použitých materiálech,

· 
pasporty, záruční listy, prohlášení o shodě, návody k obsluze a údržbě v českém jazyce o strojích a zařízení, které jsou součástí díla, 

1.25 
Objednatel je povinen převzít i dílo, které vykazuje
 drobné vady a nedodělky, které samy o sobě, ani ve spojení s jinými nebrání řádnému užívání díla. V protokolu o předání a převzetí uvede objednatel soupis těchto vad a nedodělků včetně způsobu a termínu jejich odstranění.

1.26 
V případě, že objednatel odmítá dílo převzít, uvede v protokolu o předání a převzetí díla i důvody, pro které odmítá dílo převzít.

1.27 
Nedojde-li mezi oběma stranami k dohodě o termínu odstranění vad a nedodělků, pak platí, že vady a nedodělky musí být odstraněny nejpozději do 20 dnů ode dne předání a převzetí díla.

Vlastnictví díla a nebezpečí škody na díle
1.28 
Vzhledem k tomu, že dílo je prováděno na 
pracovišti
 objednatele, je vlastníkem jednotlivých částí díla ve všech fázích zhotovování díla objednatel.

1.29 
Nebezpečí škody na zhotovovaném díle nese od
 předání 
pracoviště
 zhotovitel, a to až do doby 
řádného předání a převzetí díla.
Záruka za jakost díla
1.30 
Zhotovitel odpovídá za vady, jež má dílo v době jeho předání a dále odpovídá za vady díla zjištěné v záruční době. 

Smluvní strany si sjednávají, že zhotovitel poskytuje objednateli záruku, 
která počíná běž
et převzetím díla objednatelem a 
tato činí
 
24
 měsíců.
 
1.31 
Záruční lhůta neběží po dobu, po kterou objednatel nemohl předmět díla užívat pro vady díla, za které zhotovitel odpovídá. 

1.32 
Objednatel je povinen vady písemně reklamovat u zhotovitele bez zbytečn
ého odkladu po jejich zjištění. 
V reklamaci musí být vady popsány a uvedeno, jak se projevují. Dále v reklamaci objednatel uvede, jakým způsobem požaduje sjednat nápravu. Objednatel je oprávněn požadovat:

· 
odstranění vady dodáním náhradního plnění (u vad materiálů), 

· 
odstranění vady 
opravou, je-li vada opravitelná.

1.33 

Objednatel je oprávněn oznámit
 zjištění vady díla telefonicky nebo
 mailem 
a 
musí být bez zbytečného odkladu objednatelem potvrzena písemnou formou doručenou dle čl.
 X
I
V.
 této smlouvy. 
1.34 
Zhotovitel se zavazuje odstraňovat závady vzniklé v záruční lhůtě do 10
-ti
 kalendářních dnů od výzvy doručené objednatelem, nebude-li dohodnuto jinak. Závady bránící užívání
 
označené objednatelem jako havarijní pak neprodleně do 24 hodin od výzvy objednatele. 

1.35 
Zhotovitel je povinen bez zbytečného odkladu písemně oznámit objednateli, zda reklamaci uznává či neuznává a v jakém termínu nastoupí k odstranění vady. Zhotovitel je povinen vady v záruční době odstranit
.
 O odstranění reklamované vady sepíše 
zhotovitel
 protokol, ve kterém potvrdí odstranění vady
.
Pod
dodavatelé
1.36 
Zhotovitel je oprávněn pověřit provedením části díla třetí osobu (
pod
dodavatele). V tomto případě však zhotovitel odpovídá 
ve smyslu § 1935 
občanského zákoníku
 
za činnost 
pod
dodavatele tak, jako by dílo prováděl sám. 

1.37 
Zhotovitel je povinen zabezpečit ve svých 
pod
dodavatelských smlouvách splnění všech povinností vyplývajících zhotoviteli z této smlouvy o dílo.

Ujednání o smluvní pokutě
1.38 
Smluvní strany si sjednávají, že objednatel je oprávněn po zhotoviteli požadovat smluvní pokutu: 

· 
pokud bude zhotovitel v prodlení 
s termínem
 plnění díla (
viz 
čl. 
II. bod 2.4 
této smlouvy), a to ve výši 
5
00,-
-
 Kč z
a každý započatý den prodlení; p
okud bude 
prodlení zhotovitele trvat déle
 než
 
30
 dnů
, zvy
šuje se smluvní pokuta
 na částku 
1
.000,-- Kč
 za každý započatý den prodlení
 od 31. 
dne doby trvání prodlení včetně,
· 
pokud z
hotovitel neodstraní reklamovanou vadu ve sjednaném termínu,
 a to ve výši 
    
5
00,
-
- Kč za každou reklamovanou vadu, u níž je v prodlení a
 za každý započatý den prodlení,
1.39 
Smluvní pokuta je splatná ve lhůtě 30 dnů ode dne doručení 
(k doručování srov. čl. 
X
I
V. 
této smlouvy) 
písemné výzvy objednatele k zaplacení 
spolu s penalizační fakturou, která bude obsahovat mimo jiné 
ustanovení smlouvy, které k vyúčtování 
smluvní pokuty
 opravňuje a způsob výpočtu celkové výše 
smluvní pokuty
. 
1.40 
Zaplacení smluvní pokuty nezbavuje zhotovitele povinnosti splnit závazek smluvní pokutou utvrzený. 
1.41 
Smluvní strany 
vylučují účinky § 2050 
občanského zákoníku
 a 
sjednávají
 si tímto
, že z
aplacením smluvní pokuty není dotčeno právo 
objednatele 
na náhradu škody
 vzniklé z porušení povinnosti, ke kterému se smluvní pokuta vztahuje
.
Ujednání o odstoupení od smlouvy, podstatné porušení smlouvy
1.42 
Smluvní strany si sjednávají (krom jiných případů stanovených zákonem či touto smlouvou), že za podstatné porušení této smlouvy bude považováno, pokud:

· 
bude na zhotovitele prohlášen úpadek podle zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „insolven
ční zákon“); p
ro případ prohlášení konkursu podle insolvenčního zákona na zhotovitele si smluvní strany sjednávají, že objednatel může od smlouvy odstoupit i do lhůty 30 dnů, kterou má in
solvenční  správce na vyjádření,
· 
bude objednatelem zjištěno, že zhotovitel opakovaně (nejméně 2x) realizuje dílo s nižšími než stanovenými standardy
, parametry, kvalitou a 
technickou úrovní, atd. stanovenými 
dispozičním
 návrhem
, 

· 
zhotovitel nepřevezme 
pracoviště
 ve sjednaném termínu,

· 
zhotovitel bude v prodlení s
 předáním díla
 o více jak 
6
0 dní.
1.43 
Smluvní strany si sjednávají, že odstoupení od smlouvy bude provedeno písemně.

1.44 
V případě odstoupení od smlouvy se smluvní strany vypořádají následovně:

· 
zhotovitel provede soupis všech provedených prací oceněný dle způsobu, kterým je stanovena cena díla,

· 
zhotovitel provede finanční vyčíslení provedených prací a zpracuje „dílčí konečnou fakturu“,

· 
zhotovitel odveze veškerý svůj nezabudovaný materiál, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak,

· 
zhotovitel vyzve objednatele k „dílčímu předání díla“ a objednatel je povinen do
 pěti
 dnů od obdržení vyzvání zahájit „dílčí přejímací řízení“.
        
Doručování
Doručování mezi oběma smluvními stranami je dohodnuto takto: 

a) 
doručením prostřednictvím držitele poštovní licence na
 kontaktní doručovací adresy uvedené
 v záhlaví této smlouvy, nebo 

b) 
u objednatele taktéž osobně na podatelnu, která se nachází na doručovací adrese uvedené v záhlaví této smlouvy, nebo 

c) 
do datové schránky
 (kromě faktur, které mohou být doručeny pouze způsobem uvedeným v tomto článku pod body a)
, 
b)),
 pokud bude zasílat zhotovitel do datové schránky objednatele, tak výlučné ID datové schránky objednatele pro tento účel, kam zhotovitel zašle příslušnou písemnost, je: 
syyztwe
  
Kontaktní údaje
 
1.45 
Kontaktní osoby za objednatele:

· 
xxx
: tel.: 
xxx
, mail: 
xxx
· 
xxx
: tel.: 
xxx
, mail: 
xxx
1.46 
Kontaktní osoby za zhotovitele:

· 
xxx
 
tel.: 
xxx
 e-mail: 
xxx
.
· 
xxx
 
tel.: 
xxx
 
e-mail: 
xxx
Ujednán
í o volbě práva a řešení sporů 
1.47 
Právem rozhodným pro tuto smlouvu je právo České republiky.
1.48 
Smluvní strany si sjednávají, že pro případ vzniku sporu budou postupovat tak, aby byl nejprve učiněn pokus o smírné řešení, kdy si strany vzájemným jednáním a konzultacemi vyjasní své pozice a pokusí se vyřešit všechny potencionálně sporné otázky tak, aby nedošlo k soudnímu řešení.
 Nedostatek dohody nesmí ohrozit provádění díla.
1.49 
Pokud nebude nalezeno řešení na základě vzájemných jednání a konzultací, budou veškeré spory z této smlouvy a s touto smlouvou související řešeny věcně, místně a funkčně příslušným soudem České republiky. 
   
     
Závěrečná ustanovení
1.50 
Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami, v případě, že není podepsána ve stejný den, nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu poslední ze smluvních stran. 
Tuto smlouvu lze měnit či doplňovat pouze vzestupně číslovanými písemnými dodatky, podepsanými 
zástupci
 objednatele i zhotovitele ve věcech smluvních. Jiné písemnosti, obsahující projevy smluvních stran, jako jsou zejména zá
pisy, protokoly a
 pracovní výkaz
,
 nejsou změnami této smlouvy. Smlouvu nelze měnit ústně. Všechny v této smlouvě uvedené přílohy jsou její nedílnou součástí. 
1.51 
Předloží-li některá ze smluvních stran návrh na změnu smlouvy formou písemného dodatku ke smlouvě (podepsaného příslušnou oprávněnou osobou buď zhotovitele, nebo objednatele ve věcech smluvních), je druhá smluvní strana povinna se k návrhu vyjádřit nejpozději do patnácti dnů ode dne následujícího po doručení návrhu písemného dodatku k této smlouvě.
1.52 
Smluvní strany se dohodly, že si bez zbytečného odkladu písemně oznámí případné změny v kontaktních údajích a sídlech a dalších údajích v úvodu smlouvy.
1.53 
Nastanou-li u některé ze smluvních stran okolnosti bránící řádnému plnění této smlouvy, je povinna to bez zbytečného odkladu písemně oznámit druhé straně. 
1.54 
Otázky touto smlouvou neupravené se řídí obecně závaznými právními předpisy, zejména 
zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
. Zhotovitel dále prohlašuje a objednatel to bere na vědomí, že na objednatele se nevztahují jakékoliv všeobecné obchodní podmínky zhotovitele. Zhotovitel prohlašuje, že závazkový vztah je dostatečně specifikován touto smlouvou.
1.55 
Jednotlivá ustanovení smlouvy jsou vzájemně oddělitelná. V případě, že některé ustanovení této smlouvy je nebo se stane neplatné, neúčinné nebo nevymahatelné, zůstávají ostatní ustanovení této smlouvy platná, účinná a vymahatelná. Smluvní strany se zavazují nahradit neplatné, neúčinné nebo nevymahatelné ustanovení ustanovením jiným, platným, účinným
 
a vymahatelným, které svým obsahem a smyslem odpovídá nejlépe obsahu a smyslu ustanovení původního. Obdobně budou smluvní strany postupovat při změně právní úpravy, která by měla dopad na tuto smlouvu.
1.56 
Zhotovitel bere na vědomí, že objednatel je povinný subjekt dle zákona č. 106/1999 Sb.,
 
o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů. 
1.57 
Pokud by ze zákona zanikl objednatel jako organizační složka státu a zákon by stanovil přechod práv a povinností na jinou organizační složku státu, přechází práva a povinnosti z této smlouvy na zákonného právního nástupce objednatele.

1.58 
Zhotovitel
 se zavazuje
 a objednatel to bere na vědomí, že 
práva a povinnosti z této smlouvy (např. svou případnou pohledávku za objednatelem) nepostoupí 
bez předchozího písemného souhlasu 
objednatele.
1.59 
Zhotovitel se zavazuje
, že jako právnická osoba podílející se na dodávkách zboží nebo služ
eb hrazených z veřejných výdajů a tím jako 
osob
a
 povinn
á 
spolupůsobit při vý
konu finanční kontroly dle § 2 
písm. e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě
 
a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole)
, ve znění pozdějších předpisů, poskytne nezbytnou 
sou
činnost příslušným kontrolním orgánům
.
 Toto spolupůsobení zhotovitel poskytne na své náklady, které jsou již zahrnuty v ceně díla dle čl. III. této smlouvy.
 
Kontrolním orgánem, kterému zhotovitel bude poskytovat součinnost, bude např. orgán veřejné správy nadřízen
ý objednateli nebo v obecnosti
 orgán, jehož kontrolní pravomoci se objednatel ze zákona musí podvolit (dále jen „kontrolní orgán“). 
Zhotovitel prohlašuje, 
že umožní kontrolním orgánům
 
vstup na staveniště a přístup k dokumentaci a dokumentům vyhotoveným v průběhu plnění 
(provádění) 
díla včetně přístupu i k těm částem nabídek, smluv a souvisejících dokumentů, které podléhají ochraně podle zvláštních předpisů. 
Zhotovitel se zavazuje, že takové kontrole s
e podrobí i jeho subdodavatelé – zhotovitel 
je 
v této souvislosti povinen si 
uvedené smluvně ošetřit 
ve smlouvách se svými subdodavateli
, a to na 
své 
náklady, které jsou zahrnuty v ceně díla dle čl. III. této smlouvy.
1.60 
Obě smluvní strany prohlašují, že jsou si vědomy principu veřejnosti smlouvy podle zákona č. 106/1999 Sb.,  o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů  a zákona č. 340/2015 Sb. o registru smluv.

1.61 
Smluvní strany po přečtení smlouvy prohlašují, že souhlasí s jejím obsahem, že smlouva byla sepsána určitě, srozumitelně, na základě jejich pravé a svobodné vůle, bez nátlaku na některou ze smluvních stran. Na důkaz toho připojují své podpisy. Smlouva je vyhotovena ve 
čtyřech
 vyhotoveních, každý s
 
platností originálu, přičemž každá ze smluvních stran obdrží po dvou vyhotoveních.
1.62 
Nedílnými součástmi této smlouvy jsou 
tyto
 přílohy:
Příloha č. 1 – 
Ná
vrh dispozičního
 uspořádání 
přepážek
 v kancelářích ÚP
Příloha č. 
2
 – 
oceněný kusovník
 
V 
Brně
 dne 
8.2.2017




                
V
e Šlapanicích
 dne
 9.2.2017
Za objednatele:






             
Za zhotovitele:

_______________________




    
_________________________

Ing. Josef  B ü r g e r 






v.z. 
xxxxxxxxxxxxxxxx
ředitel Krajské pobočky
 v Brně
 ÚP ČR 



       
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
(a) 
PAGE  
Stránka 
1
 z 
8