Textová podoba smlouvy Smlouva č. 12979420: Rekonstrukce - oprava Židovských schodů - příkazní smlouva na TDI

Příloha TDI - příkazní smlouva oprava židovské schody Bezděk.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Číslo smlouvy příkazce: SML/0347/2020/OI
                                         příkazníka:

                                  PŘÍKAZNÍ SMLOUVA

         na zajištění výkonu činností technického dozoru stavebníka na investiční akci:
                                   „Rekonstrukce Židovských schodů“

Příkazce:   : Město Hranice

Se sídlem Městského úřadu Hranice, Pernštejnské náměstí, 753 01 Hranice

Zastoupen   : Ing. Dagmar Čabalovou, vedoucí odboru investic
IČO         : 00301311
DIČ         : CZ 00301311

Osoby oprávněné jednat ve věcech

            - smluvních: Ing. Dagmar Čabalová

            - technických: Vladimír Bezděk, Ing. Dagmar Čabalová

Bankovní spojení : Komerční banka a.s., pobočka Hranice

Číslo účtu  : 19 – 0001320831/0100

Telefon     : 581 828 201

   na straně jedné (dále jen „Příkazce“)

a

Příkazník:  : GEDES s.r.o.
Sídlo:      : Náměstí osvobození 112

             Hranice IV – Drahotuše
             753 61 Hranice

Zastoupen   : Ing. Dušanem Gadasem. jednatelem
IČO         : 27796612
DIČ         : CZ27796612

Zapsán v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl C, vložka 52062

Bankovní spojení :

Číslo účtu  :.

Telefon     :

Osoby oprávněné jednat ve věcech: Ing. Dušan Gadas

       na straně druhé (dále jen „Příkazník“)

společně také „smluvní strany.

                                                             I.
                                                  Předmět příkazu

Příkazník se zavazuje, že obstará na svou odpovědnost pro Příkazce činnosti spočívající ve
výkonu funkce technického dozoru stavebníka pro stavbu „Rekonstrukce Židovských
schodů“ realizovanou dle projektové dokumentace zpracované firmou PROJEKTIL spol.
s.r.o. Hranice, Bělotínská 288, 753 01 Hranice, číslo zakázky 12/2109, v souladu se
stavebním povolením č.j: OSUZPD/4901/20-4, vydaným OSÚŽPD MěÚ Hranice

                                                        1
dne 24. 3. 2020.

1. Příkazce se zavazuje zaplatit Příkazníkovi za provedené činnosti sjednanou odměnu ve
    výši a způsobem dále v této smlouvě uvedeným.

                                                            II.
                                     Výkon TDS – povinnosti příkazníka

1. Příkazník je povinen při plnění smlouvy postupovat s odbornou péčí v zájmu Příkazce,
    dle platných právních předpisů, předpisů příslušného dotačního programu.

2. Příkazník se zavazuje, že bude neprodleně informovat Příkazce o všech skutečnostech a
    postupech, které zjistí při výkonu své činnosti.

3. Příkazník se zdrží veškerého jednání, které by mohlo přímo nebo nepřímo ohrozit zájmy
    Příkazce.

4. Pokud z důvodu změny rozsahu a upřesnění původního řešení stavby nastanou
    skutečnosti, které budou mít vliv na cenu a termín plnění, budou po dohodě mezi
    Příkazcem a Příkazníkem upraveny dodatkem k této Příkazní smlouvě.

5. Činnosti, které bude Příkazník zejména vykonávat:
 prostudování projektové dokumentace,
 zajištění a účast na jednáních s orgány činnými ve správním řízení a dotčenými orgány,
 doplňování dokumentace, podle které se stavba realizuje, koordinace požadavků

    projektanta a zhotovitele, evidence a zabezpečení projektu skutečného provedení,
 v součinnosti s autorským dozorem projektanta sledovat v průběhu celé výstavby, zda je

    realizace díla prováděna podle odsouhlasené a potvrzené projektové dokumentace,
    v souladu se stavebním povolením a vyjádřením dotčených orgánů státní správy a
    požadavků objednatele,
 příprava dokladů a protokolu pro předání a převzetí staveniště zhotoviteli v souladu se
    smlouvou o dílo
 zajištění podrobné fotodokumentace před zahájením realizace stavby,
    fotodokumentace bude předána na CD Příkazci ke dni předání a převzetí staveniště
    zhotoviteli
 organizování pravidelných kontrolních dnů stavby, jejich vedení a pořizování zápisů,
 kontrola zhotovitele a ostatních účastníků výstavby při dodržování podmínek stavebního
    povolení po celou dobu realizace stavby,
 cenová a věcná kontrola prováděných prací, měsíční kontrola prostavěnosti dle skutečně
    provedených prací a odsouhlaseného rozpočtu
 provádění věcné kontroly podkladů pro fakturaci a kontrolu dodržování podmínek
    fakturace dle smlouvy o dílo, faktury budou opatřeny podpisem a razítkem, kontrola
    podkladů pro fakturaci bude provedena do 3 pracovních dní od převzetí od zhotovitele,
 v průběhu výstavby kontrolovat čerpání rozpočtu a celkových nákladů stavby, vedení
    evidence o čerpání rozpočtu,
 vypracování návrhů na zpracování dodatků rozpočtu zhotovitelem a provedení jejich
    následné kontroly,
 průběžná kontrola a sledování jakosti všech částí stavby a prováděných prací vč.
    kontroly atestů materiálů, které mají být zabudovány na stavbě,
 sledování, zda zhotovitel provádí potřebné předepsané zkoušky, účast na těchto
    zkouškách, kontrola dokladů o provedení těchto zkoušek,
 kontrola dodržování podmínek a termínů smlouvy o dílo a podávání návrhů na uplatnění
    majetkových sankcí,
 projednání změn a dodatků projektu,
 uplatnění vlastních návrhů směřujících k zhospodárnění budoucího provozu a snížení
    ceny díla,
 technická kontrola dodávek stavby, které budou v dalším postupu prací zakryty nebo
    znepřístupněny,

                                                        2
 odsouhlasení v rozsahu svého pověření návrhů zhotovitele na změny materiálů a
    předkládání návrhů na odsouhlasení objednateli,

 kontrola zhotovitele při provádění předepsaných zkoušek materiálů, konstrukcí a prací,
 kontrola vedení stavebních a montážních deníků, provádění zápisů s vyjádřením ke

    kvalitě prováděných prací a v případě nedodržení podmínek výstavby stanovení způsoby
    nápravy,
 kontrola dodržování termínů výstavby dle smlouvy o dílo a harmonogramu prací,
 kontrola dodržování technologických postupů stanovených projektem, technickými
    normami a předpisy,
 kontrola správného uskladnění materiálů na stavbě,
 v průběhu výstavby zpracovávat podklady pro závěrečné vyhodnocení stavby,
 příprava podkladů pro předání a převzetí stavby včetně účasti na převzetí,
 v rámci předání a převzetí provádět soupis vad a nedodělků s následnou kontrolou jejich
    odstraňování,
 příprava a zabezpečení podkladů pro užívání stavby,
 zajištění svolání a řízení průběhu kontrolních dnů,
 závěrečné vyhodnocení stavby,
 součástí činnosti je zajištění podrobné fotodokumentace z průběhu výstavby, především
    pak prací, které budou v další činnosti zakryty, k předání a převzetí stavby bude
    fotodokumentace předána na CD objednateli,
 kontrola plnění podmínek pro provádění stavby vyplývající ze smlouvy o dílo mezi
    objednatelem a zhotovitelem stavby.

6. Pověřeným pracovníkem Příkazce je Vladimír Bezděk a Ing. Dagmar Čabalová. Pokud
    dojde ke změně pověřeného pracovníka, Příkazce o tom Příkazníka neprodleně písemně
    uvědomí.

7. Stavební práce pří realizaci stavby budou provedeny v souladu s platnými zákony,
    zejména zákonem č.183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební
    zákon), ve znění pozdějších předpisů, a jeho prováděcími vyhláškami.

8. Stavební deník bude veden v souladu s Vyhláškou č. 499/2006 Sb., o dokumentaci
    staveb, ve znění pozdějších předpisů, příloha č. 9 „Náležitosti a způsob vedení
    stavebního deníku a jednoduchého záznamu o stavbě.

9. Přímý výkon stavebně technického dozoru na stavbě bude vykonávat Ing. Dušan Gadas.

10. Příkazník bude v rámci každodenní kontroly průběhu stavebních prací pořizovat záznam
    do stavebního deníku, který bude veden dle vyhlášky č. 499/2006 Sb., o dokumentaci
    staveb, příloha č. 9.

11. Příkazník se zavazuje vykonávat činnosti tvořící předmět této smlouvy průběžně podle
    časových požadavků a upřesnění pověřeného pracovníka Příkazce.

12. Technický dozor stavebníka bude Příkazníkem vykonáván i po převzetí díla do doby
    odstranění vad a nedodělků.

13. Příkazník je povinen minimálně do konce roku 2030 poskytovat požadované informace a
    dokumentaci související s realizací projektu zaměstnancům nebo zmocněncům
    pověřených orgánů (CRR, MMR ČR, MF ČR, Evropské komise, Evropského účetního
    dvora, Nejvyššího kontrolního úřadu, příslušného orgánu finanční správy a dalších
    oprávněných orgánů státní správy) a je povinen vytvořit výše uvedeným osobám
    podmínky k provedení kontroly vztahující se k realizaci projektu a poskytnout jim při
    provádění kontroly součinnost.

                                                        3
                   III.
       Doba a místo plnění

1. Příkazník se zavazuje provádět činnosti technického dozoru stavebníka v průběhu
    realizace stavby „Rekonstrukce Židovských schodů“:

       Termín zahájení stavebních prací:  13. 6. 2020
       Termín ukončení stavebních prací:  15.10.2020

2. Místem plnění je objekt „Židovské schody“ v Hranicích a pozemky uvedené v projektové
    dokumentaci v článku I. odst. 1. této smlouvy.

1.                                                       IV.
výši:                                 Odměna a platební podmínky
       Za provedení sjednaných činností dle této smlouvy náleží Příkazníkovi odměna ve

Odměna za výkon stavebně technického dozoru 97 500,- Kč bez DPH
                                                DPH 21 % 20 475,- Kč

       Cena s DPH 117 975,- Kč

Fakturační podmínky:

   a. Smluvní strany se dohodly na fakturaci provedeného výkonu inženýrské činnosti
        formou postupné fakturace po výkazu provedené činnosti odsouhlasené Příkazcem.

   b. Splatnost vystavených faktur Příkazníkem bude 30 dnů od prokazatelného doručení
        faktury Příkazci.

   c. Faktura bude mít náležitosti daňového dokladu dle daňových dle daňových a
        účetních předpisů. V případě, že faktura nebude obsahovat potřebné náležitosti nebo
        bude obsahovat chybné či neúplné údaje, je Příkazce oprávněn ji vrátit ve lhůtě
        splatnosti Příkazníkovi k opravě či doplnění. Po dodání opravené faktury počíná
        běžet nová lhůta splatnosti.

2. Výše uvedená odměna obsahuje veškeré vedlejší náklady související s prováděním
        činností technického dozoru stavebníka. V ceně je započítáno mimo jiné i jízdné,
        cestovní náhrady, telefonní hovory, kontrola odstranění vad a nedodělků aj.

3. Příkazník je povinen uchovávat veškerou dokumentaci související s realizací projektu
        včetně účetních dokladů minimálně do konce roku 2030.

   4. Každá faktura musí být označena názvem projektu „Rekonstrukce Židovských
        schodů“ a číslem příkazní smlouvy.

       4
                                                       V.
                                   Všeobecné smluvní podmínky

1. Při uskutečňování činností je Příkazník povinen postupovat s odbornou péčí a zaručit
    dodržování příslušných obecně závazných právních předpisů, technických norem,
    rozhodnutí vydaných příslušnými orgány státní správy a majiteli inženýrských sítí.

2. Činnosti je Příkazník povinen uskutečňovat podle pokynů Příkazce a v souladu s jeho
    zájmy. Příkazník je povinen oznámit Příkazci všechny okolnosti, o kterých se při
    uskutečňování výkonů dozví a které by mohly mít vliv na změnu jeho pokynů. Od
    pokynů Příkazce se Příkazník nesmí odchýlit.

3. Veškeré informace, s nimiž bude Příkazník přicházet v průběhu práce do styku,
    stejně jako informace obsažené v jeho výstupech jsou považovány za důvěrné a
    nesmějí být sděleny komukoliv mimo Příkazce, a dalších osob jím určených.

4. Příkazce je povinen poskytnout Příkazníkovi veškerou potřebnou součinnost a
    informace, které bude Příkazník vyžadovat v souvislosti s předmětem plnění této
    smlouvy.

                                                       VI.
                                             Ostatní ujednání

1. Pro případ zániku smlouvy před jejím splněním platí ustanovení § 2440 a násl. zák. č.
    89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský
    zákoník“).

2. Příkazník je povinen doložit před podpisem smlouvy pojistnou smlouvu nebo pojistný
    certifikát, jejímž předmětem je pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou
    dodavatelem třetí osobě, a to minimálně ve výši 250.000,- Kč

3. Příkazník má nárok na úhradu přiměřené části odměny v případě, že v průběhu
    výkonu stavebního dozoru dojde ze strany Příkazce nebo dotčených orgánů, v
    důsledku jejich negativního stanoviska, ke zmaření řádného dokončení smluvené
    činnosti.

4. Příkaz je splněn ze strany Příkazníka vykonáním dohodnutých činností včetně
    odstranění případných vad a nedodělků.

                                                       VII.
                                                    Sankce

1. V případě, že Příkazník nedodrží termíny plnění sjednané v této smlouvě, uhradí
    Příkazci pokutu ve výši 0,1 % z odměny dle této smlouvy včetně DPH za každý
    započatý den prodlení.

2. V případě prodlení Příkazce s placením vystavených faktur uhradí Příkazce
    Příkazníkovi pokutu ve výši 0,1 % z nezaplacené částky za každý den prodlení.

3. Smluvní pokuty jsou splatné ve lhůtě 14 dnů ode dne obdržení výzvy k úhradě.
    V pochybnostech se má za to, že výzva byla doručena třetího dne od jejího odeslání
    doporučenou zásilkou.

4. Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo na náhradu případné škody, které
    nedodržením termínu plnění Příkazci vznikne.

                                                   5
                                                           VIII.
                                              Závěrečná ustanovení

1. Tato smlouva se sjednává na dobu určitou dle čl. III. této smlouvy.

2. Tato smlouva je vyhotovena v 2 vyhotoveních s platností originálu, z nichž 1 vyhotovení
    obdrží Příkazník a 1 vyhotovení obdrží Příkazce.

3. Změny této smlouvy mohou být provedeny pouze písemně vzestupně číslovanými
    dodatky odsouhlasenými a stvrzenými podpisy obou smluvních stran.

4. Pokud není v této smlouvě stanoveno jinak, platí pro právní vztahy z ní vyplývající
    příslušná ustanovení občanského zákoníku a dalších obecně závazných právních
    předpisů České republiky.

5. Příkazník bezvýhradně souhlasí se zveřejněním své identifikace a této smlouvy a bere na
    vědomí, že obsah smlouvy není obchodním tajemstvím ve smyslu ust. § 504 občanského
    zákoníku.

6. Tato smlouva podléhá jejímu povinnému zveřejnění v Registru smluv ve smyslu zákona
    č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto
    smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů;
    zveřejnění této smlouvy v Registru smluv zajistí Příkazce.

7. Tato smlouva nabývá platnosti podpisy všech smluvních stran a účinnosti dnem jejího
   uveřejnění v Registru smluv.

8. Smluvní strany shodně prohlašují, že si tuto smlouvu před jejím podepsáním přečetly,
    že byla uzavřena po vzájemném projednání podle jejich pravé a svobodné vůle, určitě,
    vážně a srozumitelně, nikoliv v tísni nebo za nápadně nevýhodných podmínek a její
    autentičnost stvrzují svými podpisy.

V Hranicích dne                                    V Hranicích dne

----------------------------------------------     ---------------------------------------------

   Ing. Dagmar Čabalová                                          Ing. Dušan Gadas
 vedoucí odboru investic MěÚ                                            jednatel

                                                6