Textová podoba smlouvy Smlouva č. 13197412: Zpracování studie proveditelnosti napojení národních a EU informačních

Příloha 5979_anonymizovany.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Č.j. : MMR 53836/2019-32
                                                                                                       Číslo v CES : 5979
                                                                                                       Číslo úkolu: 366100/5166/15/32

                                  SMLOUVA o DÍLO

Česká republika - Ministerstvo pro místní rozvoj
se sídlem : Staroměstské nám. 6, Praha 1,110 15
zastoupená: Ing. Stanislav Bogdanov, ředitel odboru národních a EU informačních systémů
IČO: 660 02 222
bankovní spojení: ČNB Praha 1, Na Příkopě 28
číslo účtu : 629001/0710
(dále jen „Objednatel" nebo „MMR")
na straně jedné

               a

Deloitte Advisory s.r.o.
še sídlem Praha 2, Italská 2581/67, PSČ 120 00
IČO: 275 82 167
DIČ: CZ 275 82 167
zápis v OR: C 113225 vedená u Městského soudu v Praze

číslo bankovního účtu:
jehož jménem jedná:
(dále jen „Zhotovitel")
na straně druhé

(dále též jednotlivě jako „Smluvní strana" nebo společně jako „Smluvní strany")

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               1
Smluvní strany uzavřely dále uvedeného dne, měsíce a roku tuto Smlouvu o dílo, a to na základě výsledků
zvláštního postupu zadávaní veřejné zakázky v rámci zavedeného Dynamického nákupního systému
na „Zajištění odborného poradenství v oblasti správy ICT systémů11' '(uveřejněného v Národním elektronickém
nástroji (dále jen „NEN") pod systémovým číslem N006/20/V00000916) Ministerstva pro místní rozvoj
dle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (dále jen ,,ZZVZ“), s názvem „Zpracování stide
proveditelnosti napojení národních a EU informačních systémů na provky eGovernmentu ČR a EU" (dále jen
„Veřejná zakázka") v souladu s ustanovením § 1746 odst. 2, zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění
pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník").

Tato smlouva se uzavírá na základě Nabídky Poskytovatele, jež byla vybrána jako ekonomicky nejvýhodnější
a byla učiněna na základě písemné výzvy Objednatele k podání nabídek v rámci Dynamického nákupního
systému (dále jen „„VVýzva DNSS““))..

(dále jen „„SSmlouva" či „„ssmmlloouva").

                                                                        Článek 11

                                                            Účel a předmět smlouvy

1.1. Účelem této smlouvy je zpracování technické dokumentace nezbytné k napojení informačních systémů
         spravovaných Objednatelem v rámci Národní infrastruktury pro elektronické zadávání veřejných zakázek
         na prvky eGovernmentu České republiky a EU, a to pro účely zmapování procesu zadávání veřejné
         zakázky a dat, které nabízí jiné systémy eGovernmentu v České republice a v EU.

1.2. Zhotovitel se na svůj náklad a nebezpečí zavazuje podle této smlouvy provést pro Objednatele zpracování
         technické dokumentace pro účely napojení informačních systémů ve smyslu čl. 1.2 této Smlouvy
         a Objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit cenu dle článku 2 této smlouvy.

1.3. Předmětem smlouvy je závazek Zhotovitele zpracovat na svůj náklad a nebezpečí podle této smlouvy
         pro Objednatele technickou dokumentaci pro účely napojení informačních systémů Objednatele,
         tj. informačního systému

             a) Národního elektronického nástroje,

             b) Věstníku veřejných zakázek,

             c) Seznamu kvalifikovaných dodavatelů,

             d) Číselníku NIPEZ,

       - e) Informačního systému o veřejných zakázkách (IS VZ) - včetně Seznamu kvalifikovaných

                    dodavatelů (SKD),
             f) IS ESPD,
             g) Integrační komponenta NIPEZ, a to
         na prvky eGovernmentu České republiky a EU (například např. IS ZR, IS DS, eGON Service Bus (eGSB),
         NIA, JIP/KAAS, registr skutečných majitelů). Technická dokumentace bude popisovat datový a procesní
         model napojení jednotlivých systémů NIPEZ na inforamční systém eGovemment České republiky a EU
         (dále jen „dílo" nebo „„tteechnická dokumentace").

1.4. Zhotovitel poskytuje veškeré své plnění v českém jazyce.

1.5. Postup zpracování technické dokumentace všech dokumentů proběhne v následujících krocích:

                  předběžný návrh technické dokumentace zpracovaný Zhotovitelem

                  připomínkování návrhu technické dokumentace Objednatelem,

                                                                                                                                                                                                       2
              • definitivní zpracování technické dokumentace Zhotovitelem,
             • akceptace výstupu Objednatelem.
 1.6. Veškeré odchylky od specifikace předmětu díla podle článku 11 této smlouvy mohou být prováděny
         zhotovitelem pouze tehdy, budou-li písemně odsouhlaseny objednatelem. Jestliže zhotovitel
         provede práce a jiná plnění nad tento rámec, nemá nárok na jejich zaplacení.

                                                                Článek 22
                                                 Cena díla a platební podmínky
2.1. Objednatel a Zhotovitel se dohodli, že cena díla činí celkem 2 783 000 Kč (slovy
         dvamilionysedmsetosmdesáttřitisíc korun českých), z toho DPH ve výši 211 % činí 483 000 Kč (slovy
         čtyřistaosmdesáttřitisíc korun českých) a cena bez DPH činí 2 300 000 Kč (slovy dvamilionytřistatisíc
          korun českých).
2.2. Právo fakturovat vzniká Zhotoviteli po protokolárním předání akceptovaného kompletního díla;
         tj. po podepsání protokolu o předání a akceptaci oběma smluvními stranami.
2.3. V případě, že v době, kdy bude dílo dokončeno, bude uvedená sazba zákonem o dani z přidané hodnoty
         zvýšena nebo snížena, bude Zhotovitel účtovat kk ceně plnění daň podle aktuálního znění zákona.
2.4. Smluvená cena zahrnuje veškeré náklady Zhotovitele nutné ke zhotovení díla, jakož ii veškeré náklady
         související. Smluvní strany výslovně sjednávají, že nejde o tzv. cenu podle rozpočtu bez záruky jeho
         úplnosti či rozpočtu nezávazného ve smyslu § 2622 odst. 11 občanského zákoníku a na její výši nemá vliv
         vynaložení či výše jakýchkoli nákladů či poplatků, kk jejichž úhradě je Zhotovitel na základě této smlouvy
         či obecně závazných předpisů povinen.
2.5. Jestliže bez zavinění Zhotovitele dojde v průběhu provádění díla k nutnosti provést dílo odchylně
         a tím dojde ii kk možnému zvýšení nákladů a zvýšení smluvní ceny, mohou být Zhotovitelem tyto práce
         provedeny jen s písemným souhlasem Objednatele.
2.6. Cenu díla uhradí Objednatel na základě faktury vystavené Zhotovitelem, a to bankovním převodem
         na účet Zhotovitele uvedený v záhlaví smlouvy. V záhlaví faktury bude uvedeno číslo této smlouvy (CES).
         Faktura musí splňovat náležitosti daňového/účetního dokladu. Splatnost faktury je nejméně 30 dnů
         od jejího doručení Objednateli. Přílohou faktury musí být protokol o předání a akceptaci podepsaný
         oběma smluvními stranami.
2.7. V případě, že faktura nebude obsahovat zákonem a touto smlouvou stanovené náležitosti, je Objednatel
        oprávněn ji do data splatnosti vrátit s tím, že Zhotovitel je poté povinen vystavit novou fakturu s novým
        termínem splatnosti. V takovém případě není Objednatel v prodlení ss úhradou faktury.
2.8. Poslední faktura daného roku musí být předána kk proplacení vždy do 10. 12. předmětného kalendářního
        roku včetně. V případě, že bude předána k proplacení po tomto dni, bude faktura proplacena až v roce
        následujícím. Objednatel není v prodlení v prvních třech měsících roku 2020 s úhradou fakturované
        částky, pokud nedošlo ke schválení státního rozpočtu pro daný rok.
2.9. Platba se považuje za splněnou dnem odepsání z účtu Objednatele ve prospěch účtu Zhotovitele.

                                                                                                                                                                                                        3
                                                                Článek 3

                                          Autorskoprávní oprávnění Objednatele

3.1. Zhotovitel díla prohlašuje, že je oprávněn vykonávat svým jménem a na svůj účet majetková práva autorů
         k dílu, pokud taková práva jsou, a že má souhlas autorů k uzavření následujících licenčních ujednání,
        toto prohlášení zahrnuje ii taková práva autorů, která by vytvořením díla teprve vznikla.

3.2. Zhotovitel díla poskytuje Objednateli díla jako nabyvateli výhradní licence oprávnění ke všem v úvahu
         přicházejícím způsobům užití díla a bez jakéhokoliv omezení, a to zejména pokud jde o územní, časový
         nebo množstevní rozsah užití. Licence je poskytována jako výhradní neomezená.

3.3. Zhotovitel díla poskytuje tuto licenci díla Objednateli díla (nabyvateli licence) bezúplatně; tím není dotčen
         nárok Zhotovitele na zaplacení ceny díla ve výši a za podmínek dle článku 11 a 2 této smlouvy.

3.4. Objednatel díla (nabyvatel licence) je oprávněn práva tvořící součást licence zcela nebo zčásti
        jako podlicenci poskytnout třetí osobě.

3.5. Objednatel díla (nabyvatel licence) je oprávněn upravit či jinak měnit dílo, jeho název nebo označení
        autorů, stejně jako spojit dílo s jiným dílem nebo zařadit dílo do díla souborného, a to přímo
         nebo prostřednictvím třetích osob.

3.6. Smluvní strany se výslovně dohodly na vyloučení použití ustanovení § 2364 odst. 2, § 2377 a § 2378
        občanského zákoníku.

3.7. Objednatel není povinen licenci využít.

                                                               Článek 4

                             Doba, místo a forma zhotoveného díla, Akceptační řízení

4.1. Zhotovitel se zavazuje provést dílo do 4 měsíců od nabytí účinnosti smlouvy.

4.2. Místem plnění je sídlo Objednatele ii Zhotovitele.

4.3. Plnění díla dle této smlouvy podléhá akceptačnímu řízení. Objednatel se zavazuje vyjádřit se do 14 dnů
        od předání díla Zhotovitelem k výsledku plnění. Výsledkem akceptačního řízení bude jeden
        z následujících závěrů:

       - • Plnění je akceptováno bez výhrad - v akceptačním řízení bylo zjištěno, že poskytnuté plnění

                 zcela odpovídá požadavkům Objednatele.

       - • Plnění je akceptováno s výhradami - v akceptačním řízení bylo zjištěno, že poskytnuté plnění

                 neodpovídá zcela dílčím požadavkům Objednatele dle článku 11 a 2 této smlouvy, zjištěné vady
                 budou uvedeny v akceptačním protokolu.

       - • Plnění je neakceptováno a vráceno k přepracování - v akceptačním řízení bylo zjištěno,

                 že poskytnuté plnění není neodpovídá požadavkům Objednatele. Plnění nebude akceptováno
                 a bude vráceno k přepracování, plnění zcela neodpovídá dílčím požadavkům Objednatele
                 dle článku 11 a 2 této smlouvy. Zjištěné vady budou uvedeny v akceptačním protokolu.

  4.4. V případě, že výsledkem akceptačního řízení byla akceptace bez výhrad, je plnění považováno za řádně
        a bezvadně poskytnuté.

  4.5. Pokud je plnění akceptováno s výhradami, vzniká Zhotoviteli závazek předložit kk akceptaci bezvadné
        plnění společně ss další částí díla, která podléhá akceptačnímu řízení, a není-li taková, tak do jednoho
        měsíce od akceptace díla. Pokud Zhotovitel nemůže odstranit výhrady z důvodů na straně Objednatele,
        je povinen tak učinit do jednoho měsíce poté, co důvod odpadne. Pokud Zhotovitel poruší povinnost
        předložit v dané lhůtě kk akceptaci bezvadné plnění, nastávají právní důsledky neakceptace díla a jeho
        vrácení k přepracování.

                                                                                                                                                                                                       4
   4.6 V případě, že výsledkem akceptačního řízení je neakceptace a vrácení kk přepracování, není plnění
         považováno za řádně a bezvadně poskytnuté a Zhotovitel se zavazuje odstranit vady plnění uvedené
         vakceptačním protokolu nejpozději do 11 měsíce ode dne zhotovení akceptačního protokolu. V takovém
         případě je Zhotovitel ode dne vrácení kk přepracování v prodlení a uplatní se sankční podmínky
         pro prodlení. Nedodržení následného termínu pro odstranění vad bude považováno za zásadní porušení
         smlouvy.

   4.7. Protokolárně se předává dílo vždy teprve až po jeho akceptaci, a to v elektronickém vyhotovení (na CD
         či flash disku).

                                                                Článek 5

                                             Práva a povinnosti smluvních stran

5.1. Zhotovitel se zavazuje během plnění smlouvy (provádění předmětu díla) ii po jejím ukončení zachovávat
         mlčenlivost o všech skutečnostech, o kterých se dozví od Objednatele v souvislosti s plněním smlouvy
         (s provedením díla). Povinnost mlčenlivosti se obdobně vztahuje ii na zaměstnance Zhotovitele.

5.2. Objednatel je oprávněn od této smlouvy odstoupit zejména z těchto důvodů:

             • Zhotovitel zásadně porušil smlouvu.

             • Zhotovitel uvedl v nabídce podané v řízení pro zadání veřejné zakázky nepravdivé údaje, zejména
                 v části nabídky, kde prokazoval kvalifikaci, nebo v podepsaném návrhu této smlouvy.

            • Zhotovitel porušil povinnost mlčenlivosti.

5.3. Smluvní strany se dohodly, že Objednatel je od této smlouvy rovněž oprávněn odstoupit bez jakýchkoliv
         sankcí, pokud nebude schválena částka ze státního rozpočtu následujícího roku, která je potřebná
         k úhradě za plnění poskytované podle této smlouvy v následujícím roce. Objednatel prohlašuje,
         že do 30 dnů po vyhlášení zákona o státním rozpočtu ve Sbírce zákonů oznámí Zhotoviteli, pokud nebyla
         schválená částka ze státního rozpočtu následujícího roku, která je potřebná k úhradě za plnění
         poskytované podle této smlouvy v následujícím roce, jinak právo Objednatele odstoupit od této smlouvy
         zaniká.

5.4. Objednatel může dále odstoupit od této smlouvy nebo ji vypovědět za podmínek upravených občanským
        zákoníkem.

5.5. Smluvní strany se dohodly, že odstoupení Objednatele od smlouvy je účinné dnem jeho doručení
        Zhotoviteli, nejpozději však uplynutím desátého kalendářního dne po jeho odeslání na adresu sídla
        Zhotovitele uvedenou v záhlaví smlouvy. Obdobné pravidlo platí ii pro výpověď.

                                                                Článek 6

                                                            Záruka za dílo

6.1. Zhotovitel poskytuje Objednateli záruku na dílo za jakost v trvání 24 měsíců (doba trvání záruky), počínaje
        dnem předání díla.

6.2. Zhotovitel odpovídá za vady díla dle § 2099 a následujících občanského zákoníku. Zhotovitel neodpovídá
        za vady a nedodělky díla, které byly po jeho převzetí způsobeny Objednatelem, neoprávněným zásahem
        třetí osoby či neodvratitelnými událostmi.

6.3. V případě, že předané dílo vykazuje vady, musí tyto vady Objednatel písemně uu Zhotovitele reklamovat.
        Písemná forma je podmínkou platnosti reklamace. V reklamaci musí Objednatel uvést, jak se zjištěné
        vady projevují.

6.4. V případě, že se jedná o vadu, kterou lze odstranit opravou, má Objednatel právo na bezplatné odstranění
        vad nebo nedodělků a to nejpozději do 11 měsíce. Pokud tak Zhotovitel v plném rozsahu neučiní, může
        Objednatel žádat zaplacení nákladů na odstranění vad v případě, kdy si Objednatel vady či nedodělky

                                                                                                                                                                                                        5
         opraví nebo odstraní sám nebo použije k jejich odstranění třetí osoby, poskytnutí přiměřené slevy z ceny
         díla odpovídající rozsahu reklamovaných vad a nedodělků, či může Objednatel od smlouvy odstoupit.
         Další nároky Objednatele plynoucí mu z titulu vad díla z obecně závazných právních předpisů tím nejsou
         dotčeny.

6.5. Jestliže jde o vady, které nelze odstranit a vady či nedodělky jsou takového charakteru, že podstatně
         ztěžují užívání díla či dokonce brání v jeho užívání, platí, že Objednatel má právo od smlouvy odstoupit.

6.6. Reklamace vad musí být doručena Zhotoviteli nejpozději poslední den záruční lhůty, jinak práva
         Objednatele z odpovědnosti za vady zanikají. Záruka však neběží po dobu, kdy je reklamace Objednatele
         doručena Zhotoviteli, a to až do odstranění vad.

                                                                   Článek 7

                                                              Smluvní pokuty

7.1. V případě, že Zhotovitel bude v prodlení s termínem dokončení díla uvedeným v článku 4, zaplatí
         Objednateli smluvní pokutu ve výši 0,02 % z ceny díla za každý započatý den prodlení.

7.2. Za porušení povinnosti mlčenlivosti specifikované v této smlouvě je Zhotovitel povinen uhradit Objednateli
         smluvní pokutu ve výši 20 000 Kč, a to za každý jednotlivý případ porušení povinnosti.

7.3. Za porušení povinnosti Zhotovitele dle článku 1 této smlouvy má Objednatel právo požadovat úhradu
         smluvní pokuty ve výši 20 000 Kč, a to vždy za každou uvedenou osobu nesplňující uvedené náležitosti
         za každý započatý den.

7.4. Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo smluvní strany na náhradu škody vzniklé porušením
         smluvní povinnosti, které se smluvní pokuta týká.

7.5. Smluvní pokuta je splatná do 10 dnů poté, co bude písemná výzva jedné strany v tomto směru druhé
         straně doručena.

                                                                   Článek 8

                                                            Oprávněné osoby

8.1. Na základě této smlouvy jsou oprávněny jménem Objednatele udělovat závazné pokyny Zhotoviteli
         tyto osoby:

8.2. Změna výše uvedených osob musí být provedena na základě písemného oznámení druhé smluvní straně.

8.3. Výše uvedenými ujednáními není dotčeno právo statutárního orgánu nebo jiného orgánu jednat
         za právnickou osobu.

                                                                   Článek 9

                                                                 Mlčenlivost

9.1. Smluvní strany se dohodly, že zhotovitel, je povinen utajit veškeré neveřejné informace, které se dověděl
         v rámci uzavírání a plnění z této smlouvy, bez ohledu na formu této informace či způsobu jejího získání.

9.2. Smluvní strany se zavazují, že pokud v rámci vzájemné spolupráce přijdou do styku s osobními/citlivými
         údaji ve smyslu nařízení EU a zákona 110/2019 Sb. o zpracování a ochraně osobních údajů, učiní
         veškerá opatření k tomu, aby nedošlo k neoprávněnému nebo nahodilému přístupu k těmto údajům,
         k jejich změně, zničení či ztrátě, neoprávněným přenosům, k jinému neoprávněnému zpracování,
        jakož i k jejich jinému zneužití.

9.3. Závazek mlčenlivosti plynoucí z této smlouvy není časově omezen. Povinnost zachovávat mlčenlivost
         o neveřejných informacích získaných v rámci spolupráce s druhou smluvní stranou trvá i po ukončení
         spolupráce na základě této smlouvy.

                                                                  Článek 10

                                                          Závěrečné ujednání

                                                                                                                                                                                                       6
 10.1. Veškeré změny smlouvy lze provést pouze formou písemných dodatků odsouhlasených oběma
          smluvními stranami.

10.2. Vzhledem Objednatelem stanovené elektronické komunikaci, je tato Smlouva vyhotovena pouze
         v 1 elektronickém vyhotovení. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou smluvních stran
         a účinnosti dnem uveřejnění v registru smluv.

10.3. Zhotovitel je podle ustanovení § 2 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě
         a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů, osobou povinnou
         spolupůsobit při výkonu finanční kontroly prováděné v souvislosti s úhradou zboží nebo služeb
         z veřejných výdajů, tj. dodavatel je povinen poskytnout požadované informace a dokumentaci
         zaměstnancům nebo zmocněncům pověřených orgánů (Řídicího orgánu Operačního programu
         Zaměstnanost, Ministerstva práce a sociálních věcí, Ministerstva financí, Evropské komise, Evropského
         účetního dvora, Nejvyššího kontrolního úřadu, příslušného finančního úřadu a dalších oprávněných
        orgánů státní správy) a je povinen vytvořit výše uvedeným orgánům podmínky k provedení kontroly
         vztahující se k předmětu díla a poskytnout jim při provádění kontroly součinnost. Zhotovitel se zavazuje
         rozšířit na základě smluvního dodatku povinnost spolupůsobit při výkonu kontroly, pokud to bude
         Objednateli stanoveno jako podmínka pro přidělení národních či evropských finančních prostředků.
         Závazkem uzavřít dodatek je Zhotovitel vázán po dobu jednoho roku od chvíle, kdy se Objednatel dozví
         o podmínce.

10.4. Zhotovitel je povinen uchovávat veškerou dokumentaci související s realizací projektu včetně originálů
         účetních dokladů v souladu s článkem 140 Nařízení Rady (ES) č. 1303/2013. Nejdéle do konce roku
        2029. Pokud je v českých právních předpisech stanovena lhůta delší než v evropských právních
        předpisech, musí být použita pro úschovu tato delší lhůta. Po tuto dobu je Dodavatel povinen umožnit
         osobám oprávněným k výkonu kontroly projektů provést kontrolu dokladů souvisejících s plněním
         smlouvy.

10.5. Povinnosti Zhotovitele dle této smlouvy se vztahují i na poddodavatele Zhotovitele.

10.6. Smluvní strany prohlašují, že je jim znám celý obsah smlouvy a že tuto smlouvu uzavřely na základě
         své svobodné a vážné vůle. Na důkaz této skutečnosti připojují své podpisy.

10.7. Smluvní strany se dohodly, že vylučují aplikaci ustanovení § 557 občanského zákoníku.

10.8. Zhotovitel není oprávněn postoupit pohledávky vyplývající z této smlouvy bez souhlasu Objednatele.

10.9. Smluvní strany se dohodly, že v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti
         některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), tuto smlouvu
         v registru smluv uveřejní Objednatel.

V Praze dne

                       Objednatel                    Zhotovitel
              Ing. Stanislav Bogdanov               Deloitte Advisory s.r.o.
Ředitel odboru Národních a EU informačních systémů
          Ministerstvo pro místní rozvoj ČR                                                                                      7
                                        PLNÁ MOC / POWER OF A TTORNEY

 Společnost / Company. Deioitte Advisory s.r.o.
 IČO: / Identification number: 275 82 167
 se sídlem / With its registered address: Praha 2, Vinohrady, Italská 2581/67, PSČ 120 00, Česká republika
 zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 113225 / Registered in the Commercial
 Register maintained by the Municipal Court in Prague, Section C, Insert 113225,
 zastoupená / Represented by: Ing. Diana Rádi Rogerová, jednatelka / Executive Director

 (dálejen „Společnost") / (hereinafter the "Company")

 tímto zmocňuje níže uvedené osoby / hereby authorizes the below persons:

(dále též „Zmocněnci") / (hereinafter the „Representatives")

 k zastupování Společnosti a k veškerým právním jednáním jménem a na účet Společnosti, včetně uzavírání příslušných smluv,
 v souvislosti s předmětem podnikáni Společnosti. / to represent the Company and to perform any legal actsfor and on behalfof

the Company, including the conclusion ofrelevant agreements, in relation to the scope ofthe business activities ofthe Company.

Toto zmocnění nezahrnuje oprávnění k: / This authorization does not include the empowerment to:
         uzavírání smluv, jejichž předmětem je zajištěni a utvrzení závazků třetích osob; / conclusion ofagreements on securing
         and reaffirmation ofthirdparty s obligations;
         uzavírání smluv o výprose, výpůjčce, zápůjčce či smluv o úvěru; / conclusion of agreements on lending (gratuitous

            bailment), borrowing agreements, loan agreements or credit agreements;

         uzavírání darovacích smluv s předmětem plnění přesahujícím 3 000 EUR (slovy: tři tisíce eur); / conclusion ofdonation
         agreements with the subject ofperformance exceeding EUR 3,000 (in words: three thousand euro);

            uzavírání a ukončování smluv o účtu popř. otevírání a uzavírání bankovních či jiných účtů Společnosti; / conclusion

         and termination ofany account agreements or opening and closing ofthe Company 's bank or other accounts;
         změně podpisových práv k disponování s prostředky na bankovním či jiném účtu Společnosti; / changes ofsigning
         rights involving the handling ofthefunds on the Company's bank or another accounts;
         uzavírání smluv, jejichž předmětem je koupě či prodej nemovitých věcí; / conclusion ofagreements on purchase or
         sále ofimmovable assets;
         uzavírání smluv, jejichž předmětem je nájem nebo pacht nemovitých věcí či pacht závodu. / conclusion ofagreements
         on lease or usufructuary lease ofimmovable assets or usufructuary lease ofan en/erprise.

Každý z výše uvedených Zmocněncůje oprávněn jednat a podepisovat samostatně. / Each ofthe above-mentionedRepresentatives
is entitled to act and sign separately.

Tato plná moc je platná a účinná ode dne jejího podpisu Společností a uděluje sc na dobu určitou a to do 31. 12. 2020. / This
power of attorney shall be valid and effectwe as ofthe day of its signing by the Company and shall be grantedfor a defmite
period oftime, until 31. 12. 2020.

Tato plná moc je vyhotovena v české a anglické jazykové verzi. V případě jakýchkoliv nesrovnalostí či rozdílů v jazykových
verzích je rozhodující česká verze. / This power ofattorney is concluded in Czech and English language version. In the event of
any discrepancies or a conflict hetween the language versions, the Czech version shall prevail.
V Praze dne / !n Prague on 12. 12.2019

Jménem / For and on hehalfof Deloitte Advisory s.r.o..

Jednatelka / Executive Director

                  PROHLÁŠENÍ O PRAVOSTI PODPISU NA IIST1NÉ NESEPSANÉ ADVOKÁTEM
                Běžné číslo knihy o prohlášeních o pravosti podpisu 014468/380/2019/C

Já, níže podepsaná Mgr. Dita Podrazká, advokátka se sídlem v Praze 2, Italská 2581/67, zapsaná
v seznamu advokátů vedeném Českou advokátní komorou pod ev.č. 12409, prohlašuji, íe tuto
listinu přede mnou vlastnoručně ve dvou vyhotoveních podepsala:

Podepsaný advokát tímto prohlášením o pravosti podpisu nepotvrzuje správnost ani pravdivost
údajů uvedených v této listině, ani její soulad s právními předpisy.

V Praze, dne 12. prosince 2019

                                                        Mgr. Dita Podrazká, advokát, v.r.

                                                                                                5