Textová podoba smlouvy Smlouva č. 1321194: Poskytování služeb spojených s účinností nařízení eIDAS

Příloha MV_SML_2017_42.docx

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA
o poskytování služeb spojených s účinností nařízení eIDAS
Česká republika – Ministerstvo práce a sociálních věcí
se sídlem: Na Poříčním právu 1/376, 128 01 Praha 2
zastoupena: Mgr. Jiřím Károlym, ředitelem odboru rozvoje a bezpečnosti ICT
IČO: 00551023
ID datové schránky: sc9aavg
(dále jen „
Objednatel
“)
a


Deloitte Advisory s.r.o. 
se sídlem: Praha 8, Karolinská 654/2, PSČ 186 00 
IČO: 275 82 167 
DIČ: CZ 275 82 167 
společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 113225 
bank. spojení: ING Bank N.V. Českomoravská 2420/15, 190 00 Praha 9 – Libeň 
č. účtu: 1000037000/3500 
zastoupen/a: Pavlem Šiškou 
(dále jen „
Poskytovatel
“)
(Objednatel a Poskytovatel společně též jako „
smluvní strany
“ a/nebo jednotlivě jako „
smluvní strana
“)
uzavírají tuto smlouvu o poskytování 
služeb spojených s účinností nařízení eIDAS
 (dále
 jen „
Smlouva
“) v souladu s ustanovením § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb
., občanský zákoník
, v platném a účinném znění
 (dále jen „
O
bčanský zákoník
“)
Článek 1
Úvodní ustanovení
0. 
Na základě zadávacího řízení na veřejnou zakázku malého rozsahu 
zadávanou 
pod názvem 
„
Příprava změn v prostředí MPSV v souvislosti s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 910/2014 (eIDAS
)
“
 
(dále jen „
Veřejná zakázka
“)
 
Poskytovatel
 předložil, v souladu se zadávacími podmínkami veřejné zakázky, nabídku ze dne 
dne
 10. 10. 2016
 
a tato byla pro plnění 
V
eřejné zakázky v souladu se základním hodnotícím kritériem 
nejnižší 
nabídková
 cena
 
vybrána jako nejvhodnější. V návaznosti na tuto skutečnost se smluvní strany dohodly na uzavření této Smlouvy.
0. 
Smluvní strany proh
l
ašuj
í, že p
ři výkladu obsahu této Smlouvy budou přihlížet k zadávacím podmínkám 
Veřejné zakázky
, k účelu zadávacího řízení a dalším úkonům smluvních stran učiněným v průběhu zadávacího řízení, jako k relevantnímu jednání smluvních stran o obsahu této Smlouvy před jejím uzavřením. Ustanovení platných a účinných právních předpisů o výkladu právních úkonů tím nejsou nijak dotčena.
Článek 2
Předmět Smlouvy
2.1. 
Předmětem
 této
 Smlouvy je 
závazek
 
Poskytovatele
 
poskytnout Objednateli v požadovaném rozsahu a 
kvalitě služby
 
spojené s nabytím účinnosti
 
nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 910/2014 ze dne 23. července 2014 o elektronické identifikaci a službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce na vnitřním trhu a o zrušení směrnice 1999/93/ES (dále jen „
Nařízení eIDAS
“) 
specifikované v příloze této Smlouvy 
a povinnost Objednatele za řádně poskytnuté 
služby
 zaplatit Poskytovateli
 sjednanou odměnu.
2.2. 
Předmět plnění dle této Smlouvy je 
r
ozdělen do následujících 
etap:
2.2.1. 
Návrh požadovaného budoucího stavu
2.2.2. 
GAP analýza
 a návrh plánu realizace projektů
2.3. 
Předmět plnění dle této Smlouvy
 
je d
etailně specifikován v příloze 
této Smlouvy – Specifikace předmětu plnění.
Článek 3
Kontaktní osoby pro účely Smlouvy
3.1. 
Kontaktní osobou Objednatele, tj. osobou pověřenou pro účely této Smlouvy
,
 neoznámí-li Objednatel Poskytovateli jinak, je 
Ing. Karel Macek
, e-mail: 
karel.macek@mpsv.cz
; tel.:
 +420 221 922 181
.
 
3.2. 
Kontaktní osobou Poskytovatele, tj. osobou pověřenou pro účely této Smlouvy
,
 neoznámí-li Poskytovatel Objednateli jinak, je 
Jiří Slabý
, 
e-mail:
 
jiSlaby@deloittece.com
, tel.:
 +420 731 435 836
.
Článek 
4
Součinnost
4.1. 
Smluvní strany 
se zavazují
 vzájemně spolupracovat a poskytovat si veškeré informace potřebné pro řádné plnění svých závazků
 vyplývajících z této Smlouvy. 
Smluvní strany 
se dále zavazují
 vzájemně 
se informovat
 o veškerých skutečnostech, které jsou nebo mohou být důležité pro řádné plnění této Smlouvy
.
4.2. 
Smluvní
 strany 
prohlašují, že budou 
plnit povinnosti 
a závazky 
vyplývající z této Smlouvy tak, aby
 
nedocházelo k prodlení s plněním jednotlivých termínů a k prodlení 
s
e zaplacením
 jednotlivých peněžních závazků
.
Článek 
5
Místo a doba
 plnění
5.1. 
Míst
o
 plnění 
předmětu této Smlouvy 
není 
Objednatelem
 nijak omezeno
. 
Poskytovatel
 
se zavazuje
 veškeré hmotné výstupy předmětu plnění dle této Smlouvy 
předávat
 kontaktní osobě Objednatele uvedené v článku 3 odst. 3.1 této Smlouvy v sídle 
Objednatele 
na
 
adre
se Na Poříčním právu 
1
/376
,
 128 01 Praha 2.
5.2. 
Smluvní strany
 sjednávají, že plnění dle této Smlouvy musí být řádně poskytnuto
 v následujících termínech:
5.2.1. 
Etapa Návrh požadovaného budoucího stavu dle 
čl. 2 odst. 2.2 bodu 
2.2.1. této Smlouvy nejpozději do 16. 7. 2017.
5.2.2. 
Etapa GAP analýza a návrh plánu realizace projektů dle
 čl. 2 odst. 2.2 bodu 
odst. 2.2.2. této Smlouvy 
nejpozději do 31.
 
3. 2017.
Článek 6
A
kceptační řízení
6.1. 
Smluvní strany sjednávají, že veškeré výst
upy plnění dle této Smlouvy budou
 předmětem akceptačního řízení, kt
eré bude probíhat 
převážně 
elektronicky. Objednatel se zavazuje provést akcept
ační řízení převzatých výstupů jednotlivých etap plnění 
uvedených
 v čl. 2 odst. 2.2 této Smlouvy 
a sdělit Poskytovateli případné výhrady k předaným výstupům s vyznačením jejich závažnosti. V akceptačním řízení budou projednány výhrady Objednatele a stanovena výsledná závažnost připomínek. Při stanovení výsledné závažnosti připomínek se Objednatel zavazuje vzít do úvahy stanovisko Poskytovatele. Výsledky akceptačního řízení musí být 
uvedeny v akceptačním protokolu. 
Výsledkem akceptačního řízení mohou být 3 stavy:
6.1.1. 
„
Akceptováno bez výhrad
“. V případě, že Objednatel v průběhu akceptačního řízení nenalezne v předaném výstupu žádné vady ani nedodělky, k předanému výstupu nemá výhrady, uvede Objednatel do akceptačního protokolu, že předaný výstup byl akceptován bez výhrad a 
potvrdí 
akceptační 
protokol 
v listinné podobě 
svým podpisem. 
6.1.2. 
„
Akceptováno s výhradami
“
. V případě, že budou v průběhu akceptačního řízení stanoveny v předaném výstupu vady nebo nedodělky nebránící dalšímu užití výstupu nebo jeho části, 
dohodou se smluvní strany na 
dodatečn
é
 přiměřen
é
 lhůt
ě
, ve které
 
bude 
Poskytovatel 
povinen 
tyto vady a nedodělky odstranit. 
Nedohodou-li se smluvní strany na
 
dodatečné lhůtě ve smyslu předchozí věty, je dodatečnou lhůtu oprávněn stanovit 
jednostranně
 Objednatel. 
Objednatel se zavazuje do akceptačního protokolu uvést seznam vad nebo nedodělků s termíny jejich odstranění. V akceptačním protokolu musí být následně uvedeno, že předaný výstup byl akceptován s výhradami a obě smluvní strany akceptační protokol potvrdí svým podpisem.
6.1.3. 
„
Neakceptováno
“
. V případě, že budou v průběhu akceptačního řízení stanoveny v předaném výstupu takové vady a nedodělky, které by bránily v užití výstupu nebo jeho části, nebude předaný výstup Objednatelem akceptován. V akceptačním protokolu musí být následně uvedeno, že předaný 
v
ýstup nebyl akceptován. 
Smluvní strany stanoví po
 
vzájemné dohodě 
dodatečnou přiměřenou lhůtu k předání nově zpracovaného výstupu, a obě smluvní strany akceptační protokol potvrdí svým podpisem. Pro případ, že
 
nedojde k podpisu akceptačního protokolu ze strany 
Poskytovatele
, je Objednatel oprávněn akceptační protokol se stanovením dodatečné přiměřené lhůty ke
 
zpracování nového výstupu zaslat Poskytovatel
i
 na adresu uvedenou v záhlaví této Smlouvy a předávaný 
v
ýstup neakceptovat. Dodatečná přiměřená lhůta běží ode dne následujícího po odeslání akceptačního protokolu 
Poskytovateli
. 
6.2. 
Maximální dodatečná lhůta pro odstranění zjištěn
ých vad či nedodělků předaného v
ýstupu 
stanovená v souladu s ustanovením 
odst. 
6.1
 tohoto článku Smlouvy
 zpravidla nepřesáhne deset (10) pracovních 
dnů od data podpisu akceptačního protokolu. Nedodržení této maximální dodatečné lhůty bude považováno za podstatné porušení této Smlouvy ze strany Zhotovitele.
 
6.3. 
P
řevzetí v
ýstupu je možné pouze na základě akceptačního řízení s výsledkem „Akceptováno bez
 
výhrad“ nebo „Akceptováno s výhradami“. 
Převzetí veškerýc
h Objednatelem požadovaných výstupů příslušné etapy
 s výsledkem 
„Akceptováno bez výhrad“
 nebo „Akceptováno s výhradami“
 je podmínkou 
pro vystavení daňového dokladu za příslušnou etapu plnění.
6.4. 
Smluvní strany se dohodly, že k veš
kerým úkonům dle tohoto článku 
Smlouvy jsou oprávněny osoby uvedené v článku 3 této Smlouvy.
Článek 7
Odměna a platební podmínky
7.1. 
Celková odměna Poskytovatele za 
poskytnutí
 plnění dle této Smlouvy činí
 685.000
,
- Kč, výše DPH činí
 143.850
,- Kč a 
celková 
odměna Poskytovatele vč.
 
DPH  činí
 828.850
,- Kč.
 Celková odměna představuje matematický součet odměn za jednotlivé etapy plnění uvedené v článku 2 odst. 2.2 této Smlouvy.
7.1.1. 
Odměna Poskytovatele za 
řádné zpracování výstupů požadovaných Objednatelem v rámci etapy plnění 
uvedené
 v čl. 2 odst. 2.2 bodu 2.2.1 této Smlouvy 
bez DPH činí
 274.000
,
- Kč, výše DPH činí 
57.540,
- Kč a odměna Poskytovatele vč.
 
DPH  činí
 331.540,-
 Kč. 
7.1.2. 
Odměna Poskytovatele za řádné zpracování výstupů požadovaných Objednatelem v rámci etapy plnění 
uved
ené
 v čl. 2 odst. 2.2 bodu 2.2.2
 této Smlouvy bez DPH činí
 411.000
,- Kč, výše DPH činí 
86.310
,- Kč a odměna Poskytovatele vč. 
DPH činí
 
497.310
,- Kč. 
7.2. 
Smluvní strany sjednávají, že platba za poskytování plnění dle této Smlouvy bude prováděna po řádném ukončení jednotlivých etap plnění dle článku 2 odst. 2.2.1
 a
 2.2.2, a to na základě řádně vystaveného účetního či daňového dokladu (dále jen „
faktura
“) vystaveného Poskytovatelem po řádném ukončení poskytování plnění v rámci příslušné etapy.
7.3. 
Smluvní strany sjednávají, že 
výše odměn
 
uvedených v odst. 7.1 tohoto článku Smlouvy 
jsou stanoveny jako nejvýše přípustné a nepřekročitelné, vyjma případu změny sazby DPH, a to pouze o
 
částku odpovídající této změně. 
7.4. 
Poskytovatel prohlašuje, že celková výše odměny za poskytování plnění
 dle této Smlouvy
 a výše odměn za jednotlivé etapy plnění dle této Smlouvy jsou stanoveny správně, dostatečně a zahrnují veškeré náklady spojené se splněním veškerých povinností Poskytovatele a veškeré věci a činnosti nezbytné pro řádné poskytování plnění dle této Smlouvy a rovněž náklady spojené s případným odstraněním vad poskytnutého plnění.
7.5. 
Faktura musí obsahovat veškeré náležitosti daňového 
dokladu dle platných a účinných právních
 předpisů a dále musí obsahovat název veřejné zakázky 
„Příprava změn v prostředí MPSV v
 
souvislosti s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 910/2014 (eIDAS)“
.
 
Přílohou faktury musí být kopie 
akceptačního protokolu ve smyslu článku 6 této Smlouvy
, 
kterým 
byla etapa plnění, za kterou je fakturováno, akceptována Objednatelem, resp. kontaktní osobou Objednatele uvedenou v článku 3 odst. 3.1 této Smlouvy.
7.6. 
Doba splatnosti faktury je stanovena na 30 kalendářních dnů ode dne jeho doručení do sídla Objednatele. Faktura se pro účely této Smlouvy považuje za zaplacenou okamžikem odepsání fakturované částky z účtu Objednatele ve prospěch účtu Poskytovatele. Platby budou probíhat výhradně v Kč a rovněž veškeré uvedené cenové údaje budou v Kč.
7.7. 
Nebude-li faktura obsahovat stanovené náležitosti nebo v ní nebudou správně uvedené údaje, je Objednatel oprávněn vrátit ji ve lhůtě splatnosti Poskytovateli s uvedením chybějících náležitostí nebo nesprávných údajů či námitek. V takovém případě se ruší doba splatnosti této faktury a nová lhůta splatnosti počíná opětovně běžet doručením opravené 
faktury 
do
 sídla Objednatele
. 
7.8. 
Smluvní strany sjednávají, že se nepřipouští zálohové platby.
7.9. 
Poskytovatel prohlašuje, že před uzavřením této Smlouvy přezkoumal a prověřil možnosti a podmínky poskytnutí plnění dle této Smlouvy a potvrzuje, že jej lze za cenu a stanovených podmínek poskytnout tak, aby plnilo Objednatelem požadovaný účel. 
Poskytovatel tímto na sebe přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 Občanského zákoníku.
Článek 8
Práva a povinnosti smluvních stran
8.1. 
Poskytovatel 
se zavazuje
 zabezpečit, že plnění dle této Smlouvy bude poskytováno v souladu s
 
touto Smlouvou a jej
í
 
příloh
ou
, nebude zatíženo jakýmikoli právy třetích osob, zejména takovými, ze kterých by pro Objednatele plynuly jakékoliv další finanční nebo jiné nároky ve
 
prospěch třetích osob. V opačném případě Poskytovatel ponese veškeré důsledky takovéhoto porušení práv třetích osob a zároveň 
se zavazuje 
takové právní vady bez zbytečného odkladu a
 
na
 
svůj náklad odstranit, resp. zajistit jejich odstranění.
8.2. 
Poskytovatel 
se zavazuje
 zajistit, že jím poskytované plnění dle této Smlouvy odpovídá všem požadavkům vyplývajícím z platných a účinných právních předpisů či příslušných norem, které se na dané plnění vztahují.
8.3. 
Poskytovatel 
se zavazuje, že
 
bude 
poskytovat 
plnění dle této Smlouvy svědomitě, řádně, včas
,
 v náležité kvalitě a dle požadavků Objednatele
. Poskytovatel 
se dále zavazuje
 bez zbytečného odkladu upozornit Objednatele na skryté překážky nebo na nevhodnost předaných věcí (podkladů) Objednatele či
 
nesprávnost pokynů Objednatele, při vynaložení veškeré odborné péče, jinak
 
odpovídá za škodu tímto Objednateli způsobenou.
8.4. 
Poskytovatel není oprávněn bez předchozího písemného souhlasu 
kontaktní osoby 
Objednatele 
uvedené v článku 3
 
odst.
 
3.1
 této Smlouvy 
poskytovat plnění dle této Smlouvy prostřednictvím třetí osoby (subdodavatele), s výjimkou subdodavatelů uvedených Poskytovatelem v
 
n
abídce
 na
 
V
eřejnou zakázku
. Předchozí písemný souhlas je rovněž nezbytný pro změnu subdodavatele.
8.5. 
V případě užití třetí osoby 
(
subdodavatele) pro
 poskytování plnění dle této 
Smlouvy, resp. jeho části, není
 Poskytovatel 
oprávněn
 zprostit 
se 
odpovědnosti za řádné poskytování plnění, tedy
 
odpovídá, jako by plnění 
dle této Smlouvy 
poskytoval sám.
 
Seznam subdodavatelů Poskytovatele je uveden v příloze č. 2 této Smlouvy. Smluvní strany se 
dohodly, že
 p
oskytovatel 
je povinen mít se všemi subdodavatele využívanými pro plnění této smlouvy uzavřenu samostatnou dohodu o mlčenlivosti 
(
NDA
)
, kterou se subdodavatel zaváže k ochraně informací alespoň v rozsahu odpovídajícím článku 9 této Smlouvy
 ve
 
věci předmětu plnění této Smlouvy
, kdy kopie dohod o mlčenlivosti uzavřených mezi Poskytovatelem a jeho subdodavateli využívanými ke dni podpisu této Smlouvy jsou obsaženy v příloze č. 3 této Smlouvy
.
 Smluvní strany se dohodly, že
 
změna subdodavatele Poskytovatele nebo rozšíření okruhu subdodavatelů Poskytovatele je možná pouze s předchozím písemným souhlasem Objednatele.
8.6. 
Poskytovatel je dle ustanovení § 2 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, osobou povinnou spolupůsobit při výkonu finanční kontroly prováděné v 
souvislosti s placením
 zboží nebo služeb z veřejných výdajů.
8.7. 
Poskytovatel 
bere na vědomí svoji povinnost
 umožnit osobám oprávněným 
k výkonu kontroly 
provést kontrolu dokladů souvisejících s poskytováním plnění dle této Smlouvy (tj. originálního vyhotovení Smlouvy včetně jejich dodatků, originálů faktur a dalších dokladů vztahujících se k poskytování plnění dle této Smlouvy), a to po dobu danou platnými a účinnými právními předpisy k jejich archivaci (zákon č.
 
563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů a
 
zákon č. 235/2004 Sb., o dani z
 
přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpi
sů)
.
8.8. 
Poskytovatel je oprávněn postoupit tuto Smlouvu dle § 1895 a násl. Občanského zákoníku třetí osobě nebo jiným osobám pouze a výhradně po předchozím písemném souhlasu Objednatele.
8.9. 
Objednatel je oprávněn kontrolovat poskytování plnění dle této Smlouvy prostřednictvím 
kontaktní
 osoby Objednatele uv
edené v článku 3
 odst. 
3.1
 této
 Smlouvy, případně prostřednictvím další osoby, kterou k tomu Objednatel písemně zmocní. Poskytovatel 
se zavazuje
 umožnit pověřeným osobám Objednatele provádět kontrolu řádného poskytování p
lnění dle této Smlouvy, a
 
to
 
i
 
bez
 
předchozího ohlášení takové kontroly.
Článek 
9
Ochrana informací, mlčenlivost
9.1. 
Poskytovatel 
je povinen
 zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech souvisejících s plněním této Smlouvy
 a o všech skutečnostem, o kterých se v souvislosti s plněním této Smlouvy dozví
.
9.2. 
Poskytovatel ne
ní oprávněn
 zpřístupnit třetí osobě důvěrné informace,
 o kterých se
 při
 
poskytování 
plnění 
dle 
této Smlouvy 
dozví
. To neplatí, mají-li být za účelem 
poskytování 
plnění 
dle 
této Smlouvy potřebné informace zpřístupněny zaměstnancům, orgánům 
smluvních
 stran nebo jejich členům a subdodavatelům Poskytovatele podílejících se na 
poskytování 
plnění 
dle 
této Smlouvy za
 
stejných podmínek, jaké jsou stanoveny smluvním stranám, a to jen v rozsahu nezbytně nutném pro řádné 
poskytování 
plnění
 dle této
 Smlouvy.
9.3. 
Ochrana informací se nevztahuje na případy, kdy:
9.3.1. 
Poskytovatel prokáže, že je tato informace veřejně dostupná, aniž by tuto dostupnost způsobil on sám;
9.3.2. 
Poskytovatel prokáže, že měl tuto informaci k dispozici ještě před datem zpřístupnění Objednatelem, a že ji nenabyl v rozporu se zákonem;
9.3.3. 
Poskytovatel obdrží písemný souhlas 
Objednatele 
zpřístupňovat danou informaci;
9.3.4. 
je-li zpřístupnění informace vyžadováno zákonem nebo závazným rozhodnutím oprávněného orgánu.
9.4. 
Poskytovatel 
je povinen
 nakládat s důvěrnými informacemi, které mu byly poskytnuty Objednatelem, nebo je jinak získal v souvislosti s
 poskytováním plnění dle
 této Smlouvy, jako
 
s obchodním tajemstvím, zejména uchovávat je v tajnosti a učinit veškerá smluvní a technická opatření zabraňující jejich zneužití či prozrazení.
9.5. 
Poskytovatel 
je povinen poučit
 své zaměstnance, statutární orgány, jejich členy a subdodavatele, kterým jsou zpřístupněny důvěrné informace, o povinnosti utajovat důvěrné informace ve smyslu tohoto článku Smlouvy.
Článek 10
Ochrana osobních údajů a důvěrných informací
10.1. 
V případě, že při poskytování plnění dle této Smlouvy dojde ke zpracování osobních údajů, je tato Smlouva zároveň smlouvou o zpracování osobních údajů ve smyslu § 6 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
.
 
10.2. 
Poskytovatel je oprávněn zpracovávat osobní údaje pouze za účelem poskytování plnění pro účely této Smlouvy a s osobními údaji je Poskytovatel oprávněn nakládat výhradně pro účely poskytování plnění dle této Smlouvy a se zachováním všech platných a účinných předpisů o
 
bezpečnosti ochrany osobních údajů a jejich zpracování.
Článek 
11
Vlastnické právo
,
 licenční oprávnění
11.1. 
Vlastnické právo k veškerým hmotným výstupům plnění předaným Poskytovatelem a převzatým Objednateli v souvislosti s poskytováním plnění dle této Smlouvy přechází na Objednatele dnem jejich předání / převzetí
 na základě akceptačního protokolu „Akceptováno
 bez výhrad“ nebo
 
„Akceptováno s výhradami“
.
11.2. 
Výstupy
 zpracované Poskytovatele na základě této Smlouvy lze 
považovat
 za 
předmět požívající ochrany autorského díla podle zák. č. 121/2000 Sb., 
o právu autorském, o právech souvisejících s
 
právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon), 
ve znění pozdějších předpisů. Smluvní strany sjednávají, že 
Objednatel 
je 
na základě této Smlouvy oprávněn užít 
výstupy jednotlivých etap plnění dle této Smlouvy
 v neomezeném územním a
 
množstevním rozsahu, a
 
ke
 
všem způsobům užití, zejména jej zveřejňovat, upravovat, spojovat s jiným dílem, zařazovat do souborného díla a uvádět jej pod svým jménem, k čemuž Poskytovatel poskytuje Objednateli výhradní oprávnění (licenci). 
Poskytovatel
 
prohlašuje
, že o
dměna za výše uvedená oprávnění (tj.
 
cena licence) je již zahrnuta v
 odměně za poskytování
 plnění dle této Smlouvy.
 
11.3. 
Poskytovatel 
není oprávněn 
poskytnout výstupy 
plnění či licenci
 dle této Smlouvy
 k je
jich
 užití bez
 
písemného souhlasu Objednatele třetí osobě.
Článek 1
2
Odpovědnost za škodu
 či jinou újmu
12.1. 
Smluvní strany 
se zavazují 
vyvin
out maximální
 úsilí k předcházení škodám a k minimalizaci vzniklých škod. Smluvní strany nesou odpovědnost za škodu způsobenou při plnění této Smlouvy v rámci platných
 a účinných
 právních předpisů a této Smlouvy a případně vzniklou škodu 
či jinou újmu 
se zavazují
 si nahradit. Poskytovatel plně odpovídá za 
poskytování 
plnění 
dle
 této Smlouvy rovněž v případě, že část plnění poskytuje prostřednictvím třetí osoby, tj. subdodavatele. 
12.2. 
Žádná ze smluvních stran není odpovědná za škodu nebo prodlení způsobené okolnostmi vylučujícími odpovědnost ve smyslu § 2913 odst. 2 Občanského zákoníku.
Článek 1
3
Sankční ujednání
13.1. 
V případě, že Poskytovatel neposkytne plnění dle této Smlouvy ve lhůtě
 stanovené v článku 5 odst. 5.2 této Smlouvy
, zavazuje se Objednateli zaplatit smluvní pokutu ve
 výši 3.000,- Kč v případě, 
a
 
to
 
za každý i
 
započatý den prodlení
.
13.2. 
V případě prodlení 
Poskytovatel
e s odstraněním vad plnění zjištěných v rámci a
kceptačního řízení (viz článek 6
 této Smlouvy) se Poskytovatel zavazuje 
Objednateli zaplatit smluvní pokutu ve
 výši 5
00,- Kč v případě, a to za každý i započatý den prodlení.
13.3. 
V případě, že Poskytovate
lem předaný výstup 
b
u
d
e vykazovat 
takové vady a nedodělky, které
 
by
 
bránily v
 užití výstupu nebo jeho části a z daného 
důvodu
 
nebude Objednatelem akceptován 
(viz článek 6 odst. 6.1 bod 6.1.3 této Smlouvy)
, zavazuje se 
Poskytov
atel 
zaplatit Objednateli smluvní poku
tu ve výši 3
.000,- Kč, a to za každý jednotlivý případ porušení.
13.4. 
V případě, že Poskytovatel 
nesplní jakoukoliv povinnost uvedenou v článku 
8 této Smlouvy
, zavazuje se Objednateli z
aplatit smluvní pokutu ve výši 1
.000,- Kč, a to za každý i 
 z
apočatý den prodlení
 a za každý 
jednotlivý
 případ porušení
.
13.5. 
V případě porušení povinnosti mlčenlivosti Poskytovatele
 a 
ochrany
 osobních a
 důvěrných informací dle 
článku 
9 a článku 10
 této Smlouvy se Poskytovatel zavazuje
 
Objednateli 
zaplatit 
smluvní
 pokutu ve výši 1
.
00
0.000,- Kč, a to 
za každý jednotlivý případ porušení.
13.6. 
V
 případě prodlení Objednatele se zaplacením
 odměny za posky
t
nutí
 plnění dle této Smlouvy, 
resp. etapy plnění dle této Smlouvy 
vzniká Poskytovateli nárok na zaplacení úroku z prodlení ve
 
výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb., kterým se určuje výše úroků z prodlení a nákladů spojených s uplatněním pohledávky, určuje odměna likvidátora, likvidačního správce a člena orgánu právnické osoby jmenovaného soudem a
 
upravují některé otázky Obchodního věstníku a
 
veřejných rejstříků právnických a fyzických osob.
13.7. 
Smluvní strany 
sjednávají
, že v případě vzniku nároku Objednatele na více smluvních 
pokut uložených Poskytovateli 
dle této Smlouvy se takové pokuty sčítají.
13.8. 
Není-li
 v této Smlouvě
 stanoveno jinak, 
zaplacení
 jakékoliv smluvní pokuty nezbavuje povinnou smluvní stranu povinnosti splnit své závazky a povinnosti 
vyplývající z 
této Smlouvy a nedotýká se nároku na náhradu škody 
či jiné újmy 
v plné výši.
13.9. 
Smluvní strany sjednávají, že s
mluvní pokuty a nároky na náhradu škody 
či jiné újmy 
jsou splatné do 
30 kalendářních
 dnů ode dne, kdy budou stranou oprávněnou vůči straně povinné uplatněny.
13.10. 
Smluvní strany 
sjednávají
, že jakoukoliv smluvní pokutu či vzniklou škodu vyjádřitelnou v penězích je Objednatel oprávněn jednostranně započíst formou jednostranného zápočtu proti jakékoliv pohledávce (splatné či nesplatné) Poskytovatele proti Objednateli z titulu 
zaplacení 
části 
odměny za
 
poskytování
 plnění dle
 této
 Smlouvy.
Článek 14
Doba trvání smluvního vztahu
14.1. 
Tato Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího po
dpisu oběma smluvními stranami.
14.2. 
Tato 
Smlouva se uzavírá na dobu určitou
, a to do 
doby řádného předání a převzetí veškerých výstupů jednotlivých etap plnění specifikovaných v příloze této Smlouvy v souladu s postupem uvedeným v článku 6 této Smlouvy.
14.3. 
Tato
 Smlouv
a
 zaniká
 
písemnou dohodou smluvních stran, jejíž nedílnou součástí je i vypořádání vzájemných závazků a pohledávek 
uplynutím doby, na kterou byla uzavřena
.
14.4. 
Objednatel je oprávněn od této Smlouvy 
odstoupit 
v případě jejího podstatného porušení 
ze
 
strany Poskytovatele
. Za
 takové
 podstatné porušení se považuje zejména, nikoli však výlučně:
14.4.1. 
prodlení s plněním 
jakékoli povinnosti dle této Smlouvy delší než 
7
 kalendářních 
dnů, pokud Poskytovatel nesjedná nápravu ani do 
5 kalendářních
 dnů od doručení písemného oznámení O
bjednatele o takovém prodlení s
 žádostí o jeho nápravu;
14.4.2. 
pokud Poskytovatel poruší
 povinnosti Poskytovatele dle 
článku 
9
 a/nebo 
10
 této Smlouvy či
 
pokud Poskytovatel jedn
á
 v rozporu s jakýmkoliv závazným právní
m předpisem či
 
podstatně poruší
 pokyny Objednatele.
14.5. 
Poskytovatel je oprávněn od této Smlouvy 
odstoupit 
v případě jejího podstatného porušení 
ze
 
strany Objednatele
. Za t
akové
 podstatné porušení se p
ovažuje prodlení Objednatele se zaplacením 
Poskytovatelem řádně vystavené faktury o více než 
30 kalendářních
 dnů po splatnosti, pokud Objednatel nezjedná nápravu ani do 
10 kalendářních
 dnů od doručení písemného oznámení Pos
kytovatele o takovém prodlení s
 žádostí o jeho nápravu.
14.6. 
Pro zamezení jakýchkoliv pochybností smluvní strany sjednávají, že oznámení se žádostí o nápravu ve smyslu předchozích odstavců 
tohoto článku Smlouvy 
může být doručeno kdykoliv po
 
započetí prodlení jedné ze smluvních stran.
14.7. 
Objednatel je rovněž oprávněn od 
této 
Smlouvy
 odstoupit
, pokud je na majetek Poskytovatele vedeno insolvenční řízení nebo byl insolvenční návrh zamítnut pro nedostatek majetku Poskytovatele, dle zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení, ve znění pozdějších předpisů, nebo pokud Poskytovatel vstoupí do likvidace.
14.8. 
Smluvní 
strany
 jsou 
oprávněny
 od této S
mlouvy odstoupit v souladu s § 2001 a 
násl.
 Občanského zákoníku.
14.9. 
Odstoupení od 
této 
Smlouvy ze strany Objednatele nesmí být spojeno s uložením jakékoliv sankce ze strany Poskytovatele k tíži Objednatele
.
14.10. 
Odstoupení od 
této 
Smlouvy je účinné dnem doručení písemného projevu oznámení o odstoupení druhé smluvní straně, a 
tato 
Smlouva zaniká d
nem doručení takového oznámení s tím, že
 
ustanovení, která mají podle zákona nebo této Smlouvy trvat i po 
ukončení této
 Smlouvy,
 
zejména ustanovení týkající se náhrady škody, smluvních pokut, o
chrany informací a řešení sporů, přetrvávají. 
14.11. 
Objednatel je oprávněn tuto Smlouvu vypovědět, a to i 
by
 udání důvodu. Výpovědní doba činí 
1
 
měsíc
 
a začíná běžet dnem následujícím po dni, ve kterém bylo písemné vyhotovení výpovědi prokazatelně doručeno Poskytovateli.
14.12. 
Poskytovatel 
se zavazuje
 poskytnout 
Objednateli
 v případě předčasného ukončení této Smlouvy 
nezbytnou
 
součinnost
 tak, aby Objednateli 
nevznikala
 škoda či jiná újma.
Článek 15
Závěrečná ustanovení
15.1. 
Nestanoví-li tato Smlouva 
jinak
, je možné ji měnit pouze písemnou dohodou smluvních stran ve
 
formě vzestupně číslovaných dodatků této Smlouvy. 
15.2. 
Veškerá práva a povinnosti vyplývající z této Smlouvy přecházejí, pokud to povaha těchto práv a povinností nevylučuje, na právní nástupce smluvních stran.
15.3. 
Práva a povinnosti vzniklé na základě této Smlouvy nebo v souvislosti s ní se řídí 
platnými a
 
účinnými právními předpisy České 
republiky
, zejména Občanským zákoníkem.
15.4. 
Smluvní strany se zavazují vyvinout maximální úsilí k odstranění vzájemných sporů vzniklých na
 
základě této Smlouvy nebo v souvislosti s touto Smlouv
ou a k jejich vyřešení
. Nedohodnou-li se
 
smluvní strany na způsobu řešení vzájemného sporu
, spor 
bude
 rozhodován 
věcně a místně příslušné soudy České republiky.
15.5. 
Poskytovatel 
souhlasí
 s uveřejněním této Smlouvy na profilu Objednatele v souladu s § 147a zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkác
h, ve znění pozdějších předpisů
. Poskytovatel bere na
 
vědomí, že 
tato Smlouva podléhá povinnosti uveřejnění v registru smluv jako informačním systému veřejné správy dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování 
těchto smluv a o registru smluv a souhlasí s jejím uveřejněním.
15.6. 
Tato Smlouva 
se uzavírá
 ve čtyřech (4) vyhotoveních s platností originálu, 

z nichž tři (3) vyhotovení obdrží Objednatel a jedno (1) vyhotovení 
obdrží 
Poskytovatel.
15.7. 
Smluvní strany výslovně prohlašují, že si 
tuto 
Smlouvu přečetly, že byla 
sepsána podle
 jejich pravé a svobodné vůle a nebyla ujednána v tísni, nebo za nápadně nevýhodných podmínek, což
 
oprávnění zástupci smluvních stran
 
potvrzují svými 
podpisy.
15.8. 
N
edílnou součástí této Smlouvy j
sou následující přílohy:
P
říloh
a 
č. 1 - 
Specifikace předmětu plnění
Příloha č. 2 – Seznam subdodavatelů Poskytovatele
Příloha č. 3 – Kopie dohod o mlčenlivosti uzavřených mezi Poskytovatelem a subdodavateli
Za Objednatele:
V Praze dne 
……………………….
Za Poskytovatele:
V 
………………… 
dne 
………………
………………………………………
Mgr. Jiří Károly
ředitel odboru rozvoje a bezpečnosti ICT 
Česká republika – Ministerstvo práce a sociálních věcí
…………………………………….
Pavel Šiška
Partner, na základě plné moci
Deloitte Advisory, s.r.o.
Příloha č. 2 – Závazný vzor smlouvy
33
1 / 3
Příloha
	
č. 1 Smlouvy
Specifikace předmětu plnění
Předmětem 
plnění dle Smlouvy
 jsou služby 
definované v bodech A. a B
. 
spočívající v
 provedení 
aktivit potřebných nutných k zajištění připravenosti informačních systémů a ICT prostředí 
Objednatele (dále rovněž jako „
MPSV
“)
 na nařízení eIDAS. 
Přesný harmonogram plnění jednotlivých etap bude stanoven v součinnosti s Poskytovatelem s tím, že Objednatelem předpokládaná časová náročnost kompletního splnění předmětu Smlouvy je 7 měsíců ode dne uzavření Smlouvy a plnění jednotlivých etap v rozdělení 
3,5
 
–
 3,5 měsíce.
Předmět
 plnění 
dle Smlouvy je rozdělen do 
dvou
 etap, jejichž předmětem 
jsou následující činnosti:
A. 
Návrh požadovaného budoucího stavu
1. 
Vytvoření 
rámcového 
návrhu budoucího stavu interních procesů, které jsou dotčeny nařízením eIDAS napříč MPSV (právní, organizační a procesní pohled)
2. 
Na základě identifikovaného rozsahu a organizačního řádu MPSV formulace 
souboru 
doporučení
 
k
 
provádění následujících fází plnění předmětu
 Smlouvy, a to prostřednictvím 
organizačních opatření 
MPSV 
(
tzn. 
příkazů ministra, instrukcí, sdělení, služebních předpisů, pověření, standardů apod.).
Výstupy
:
a) 
Rámcový n
ávrh 
budoucího stavu interních procesů a seznam navrhovaných změn
 
(v oblasti právní/legislativní a
 organizační)
b) 
Doporučení k přijetí 
organizačních opatření
 k provádění následujících fází předmětu Smlouvy 
B. 
GAP analýza
 
a návrh plánu realizace projektů
1. 
Identifikovat garanty stávajících interních procesů dotčených návrhem budoucího stavu
;
 pokud
 
identifikovaný proces nebude mít stanoveného garanta, tak navrhnout jeho určení ve vazbě na
 
organizační řád MPSV
2. 
Identifikovat a popsat konkrétní dopady nařízení eIDAS do primárních procesů MPSV (pohled právní/legislativní a organizační)
3. 
Identifikovat aktuálně provozované a nově řešené (připravované) IS (v součinnosti s garantem architektury ICT prostředí a systémů MPSV), které tyto procesy podporují (včetně případných ovlivněných rozhraní na jiné IS)
4. 
Identifikovat technické vybavení, které je pro zajištění identifikovaných procesů nezbytné
5. 
Identifikovat související (existující i neexistující) organizační opatření (předpisy) a veřejně přístupné dokumenty, které bude nutné aktualizovat
, a navrhnout způsob jejich aktualizace
6. 
Na základě identifikovaných rozdílů, změn a znalosti dotčených systémů (stávajících, dočasných i
 
připravovaných) a s ohledem na jejich bezpečnostní klasifikaci (IS KII, VIS) vytvořit seznam a
 
obsah projektů včetně odhadu jejich pracnosti (v součinnosti s dodavateli jednotlivých systémů)
7. 
Vytvořit prioritizaci kroků, kterými budou zajištěny potřebné úpravy (procesů, IS i ICT prostředí)
8. 
Vymezit požadavky na změny dotčených systémů
 či jejich části
, které budou následně tvořit obsah 
zadávací
ch
 (změnov
ých
) list
ů
Výstupy:
a) 
Seznam
 
technických prostředků, interních procesů, interní a externí dokumentace ovlivněných nařízením
 
eIDAS včetně vzájemných vztahů mezi nimi; součástí tohoto výstupu bude identifikace aktiv a analýza rizik technických a organizačních opatření zajišťujících úplné elektronické podání
b) 
Návrh 
konkrétních 
změn v interních procesech a externí dokumentaci 
včetně změn v organizačních opatřeních MPSV (
příkaz
ech ministra, instrukcích apod.)
c) 
Seznam a náplň jednotlivých projektů k zajištění souladu s nařízením eIDAS
d) 
Prioritizace projektů (návaznosti, možnosti překryvu)
e) 
Požadavky na změny všech dotčených systémů ve formě vhodné pro vypracování z
adávací
ch
 (změnov
ých
) 
list
ů
 
pro dodavatele
Příloha č. 2  Smlouvy – Seznam subdodavatelů Poskytovatele
Společnost Deloitte Advisory s.r.o. nemá v úmyslu využít služeb subdodavatelů.
Příloha č. 3 Smlouvy – Kopie dohod o mlčenlivosti uzavřených mezi Poskytovatelem a subdodavateli
Není relevantní - s
polečnost Deloitte Advisory s.r.o. nemá v úmyslu využít služeb subdodavatelů.