Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA o poskytování služeb spojených s účinností nařízení eIDAS Česká republika – Ministerstvo práce a sociálních věcí se sídlem: Na Poříčním právu 1/376, 128 01 Praha 2 zastoupena: Mgr. Jiřím Károlym, ředitelem odboru rozvoje a bezpečnosti ICT IČO: 00551023 ID datové schránky: sc9aavg (dále jen „ Objednatel “) a Deloitte Advisory s.r.o. se sídlem: Praha 8, Karolinská 654/2, PSČ 186 00 IČO: 275 82 167 DIČ: CZ 275 82 167 společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 113225 bank. spojení: ING Bank N.V. Českomoravská 2420/15, 190 00 Praha 9 – Libeň č. účtu: 1000037000/3500 zastoupen/a: Pavlem Šiškou (dále jen „ Poskytovatel “) (Objednatel a Poskytovatel společně též jako „ smluvní strany “ a/nebo jednotlivě jako „ smluvní strana “) uzavírají tuto smlouvu o poskytování služeb spojených s účinností nařízení eIDAS (dále jen „ Smlouva “) v souladu s ustanovením § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb ., občanský zákoník , v platném a účinném znění (dále jen „ O bčanský zákoník “) Článek 1 Úvodní ustanovení 0. Na základě zadávacího řízení na veřejnou zakázku malého rozsahu zadávanou pod názvem „ Příprava změn v prostředí MPSV v souvislosti s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 910/2014 (eIDAS ) “ (dále jen „ Veřejná zakázka “) Poskytovatel předložil, v souladu se zadávacími podmínkami veřejné zakázky, nabídku ze dne dne 10. 10. 2016 a tato byla pro plnění V eřejné zakázky v souladu se základním hodnotícím kritériem nejnižší nabídková cena vybrána jako nejvhodnější. V návaznosti na tuto skutečnost se smluvní strany dohodly na uzavření této Smlouvy. 0. Smluvní strany proh l ašuj í, že p ři výkladu obsahu této Smlouvy budou přihlížet k zadávacím podmínkám Veřejné zakázky , k účelu zadávacího řízení a dalším úkonům smluvních stran učiněným v průběhu zadávacího řízení, jako k relevantnímu jednání smluvních stran o obsahu této Smlouvy před jejím uzavřením. Ustanovení platných a účinných právních předpisů o výkladu právních úkonů tím nejsou nijak dotčena. Článek 2 Předmět Smlouvy 2.1. Předmětem této Smlouvy je závazek Poskytovatele poskytnout Objednateli v požadovaném rozsahu a kvalitě služby spojené s nabytím účinnosti nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 910/2014 ze dne 23. července 2014 o elektronické identifikaci a službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce na vnitřním trhu a o zrušení směrnice 1999/93/ES (dále jen „ Nařízení eIDAS “) specifikované v příloze této Smlouvy a povinnost Objednatele za řádně poskytnuté služby zaplatit Poskytovateli sjednanou odměnu. 2.2. Předmět plnění dle této Smlouvy je r ozdělen do následujících etap: 2.2.1. Návrh požadovaného budoucího stavu 2.2.2. GAP analýza a návrh plánu realizace projektů 2.3. Předmět plnění dle této Smlouvy je d etailně specifikován v příloze této Smlouvy – Specifikace předmětu plnění. Článek 3 Kontaktní osoby pro účely Smlouvy 3.1. Kontaktní osobou Objednatele, tj. osobou pověřenou pro účely této Smlouvy , neoznámí-li Objednatel Poskytovateli jinak, je Ing. Karel Macek , e-mail: karel.macek@mpsv.cz ; tel.: +420 221 922 181 . 3.2. Kontaktní osobou Poskytovatele, tj. osobou pověřenou pro účely této Smlouvy , neoznámí-li Poskytovatel Objednateli jinak, je Jiří Slabý , e-mail: jiSlaby@deloittece.com , tel.: +420 731 435 836 . Článek 4 Součinnost 4.1. Smluvní strany se zavazují vzájemně spolupracovat a poskytovat si veškeré informace potřebné pro řádné plnění svých závazků vyplývajících z této Smlouvy. Smluvní strany se dále zavazují vzájemně se informovat o veškerých skutečnostech, které jsou nebo mohou být důležité pro řádné plnění této Smlouvy . 4.2. Smluvní strany prohlašují, že budou plnit povinnosti a závazky vyplývající z této Smlouvy tak, aby nedocházelo k prodlení s plněním jednotlivých termínů a k prodlení s e zaplacením jednotlivých peněžních závazků . Článek 5 Místo a doba plnění 5.1. Míst o plnění předmětu této Smlouvy není Objednatelem nijak omezeno . Poskytovatel se zavazuje veškeré hmotné výstupy předmětu plnění dle této Smlouvy předávat kontaktní osobě Objednatele uvedené v článku 3 odst. 3.1 této Smlouvy v sídle Objednatele na adre se Na Poříčním právu 1 /376 , 128 01 Praha 2. 5.2. Smluvní strany sjednávají, že plnění dle této Smlouvy musí být řádně poskytnuto v následujících termínech: 5.2.1. Etapa Návrh požadovaného budoucího stavu dle čl. 2 odst. 2.2 bodu 2.2.1. této Smlouvy nejpozději do 16. 7. 2017. 5.2.2. Etapa GAP analýza a návrh plánu realizace projektů dle čl. 2 odst. 2.2 bodu odst. 2.2.2. této Smlouvy nejpozději do 31. 3. 2017. Článek 6 A kceptační řízení 6.1. Smluvní strany sjednávají, že veškeré výst upy plnění dle této Smlouvy budou předmětem akceptačního řízení, kt eré bude probíhat převážně elektronicky. Objednatel se zavazuje provést akcept ační řízení převzatých výstupů jednotlivých etap plnění uvedených v čl. 2 odst. 2.2 této Smlouvy a sdělit Poskytovateli případné výhrady k předaným výstupům s vyznačením jejich závažnosti. V akceptačním řízení budou projednány výhrady Objednatele a stanovena výsledná závažnost připomínek. Při stanovení výsledné závažnosti připomínek se Objednatel zavazuje vzít do úvahy stanovisko Poskytovatele. Výsledky akceptačního řízení musí být uvedeny v akceptačním protokolu. Výsledkem akceptačního řízení mohou být 3 stavy: 6.1.1. „ Akceptováno bez výhrad “. V případě, že Objednatel v průběhu akceptačního řízení nenalezne v předaném výstupu žádné vady ani nedodělky, k předanému výstupu nemá výhrady, uvede Objednatel do akceptačního protokolu, že předaný výstup byl akceptován bez výhrad a potvrdí akceptační protokol v listinné podobě svým podpisem. 6.1.2. „ Akceptováno s výhradami “ . V případě, že budou v průběhu akceptačního řízení stanoveny v předaném výstupu vady nebo nedodělky nebránící dalšímu užití výstupu nebo jeho části, dohodou se smluvní strany na dodatečn é přiměřen é lhůt ě , ve které bude Poskytovatel povinen tyto vady a nedodělky odstranit. Nedohodou-li se smluvní strany na dodatečné lhůtě ve smyslu předchozí věty, je dodatečnou lhůtu oprávněn stanovit jednostranně Objednatel. Objednatel se zavazuje do akceptačního protokolu uvést seznam vad nebo nedodělků s termíny jejich odstranění. V akceptačním protokolu musí být následně uvedeno, že předaný výstup byl akceptován s výhradami a obě smluvní strany akceptační protokol potvrdí svým podpisem. 6.1.3. „ Neakceptováno “ . V případě, že budou v průběhu akceptačního řízení stanoveny v předaném výstupu takové vady a nedodělky, které by bránily v užití výstupu nebo jeho části, nebude předaný výstup Objednatelem akceptován. V akceptačním protokolu musí být následně uvedeno, že předaný v ýstup nebyl akceptován. Smluvní strany stanoví po vzájemné dohodě dodatečnou přiměřenou lhůtu k předání nově zpracovaného výstupu, a obě smluvní strany akceptační protokol potvrdí svým podpisem. Pro případ, že nedojde k podpisu akceptačního protokolu ze strany Poskytovatele , je Objednatel oprávněn akceptační protokol se stanovením dodatečné přiměřené lhůty ke zpracování nového výstupu zaslat Poskytovatel i na adresu uvedenou v záhlaví této Smlouvy a předávaný v ýstup neakceptovat. Dodatečná přiměřená lhůta běží ode dne následujícího po odeslání akceptačního protokolu Poskytovateli . 6.2. Maximální dodatečná lhůta pro odstranění zjištěn ých vad či nedodělků předaného v ýstupu stanovená v souladu s ustanovením odst. 6.1 tohoto článku Smlouvy zpravidla nepřesáhne deset (10) pracovních dnů od data podpisu akceptačního protokolu. Nedodržení této maximální dodatečné lhůty bude považováno za podstatné porušení této Smlouvy ze strany Zhotovitele. 6.3. P řevzetí v ýstupu je možné pouze na základě akceptačního řízení s výsledkem „Akceptováno bez výhrad“ nebo „Akceptováno s výhradami“. Převzetí veškerýc h Objednatelem požadovaných výstupů příslušné etapy s výsledkem „Akceptováno bez výhrad“ nebo „Akceptováno s výhradami“ je podmínkou pro vystavení daňového dokladu za příslušnou etapu plnění. 6.4. Smluvní strany se dohodly, že k veš kerým úkonům dle tohoto článku Smlouvy jsou oprávněny osoby uvedené v článku 3 této Smlouvy. Článek 7 Odměna a platební podmínky 7.1. Celková odměna Poskytovatele za poskytnutí plnění dle této Smlouvy činí 685.000 , - Kč, výše DPH činí 143.850 ,- Kč a celková odměna Poskytovatele vč. DPH činí 828.850 ,- Kč. Celková odměna představuje matematický součet odměn za jednotlivé etapy plnění uvedené v článku 2 odst. 2.2 této Smlouvy. 7.1.1. Odměna Poskytovatele za řádné zpracování výstupů požadovaných Objednatelem v rámci etapy plnění uvedené v čl. 2 odst. 2.2 bodu 2.2.1 této Smlouvy bez DPH činí 274.000 , - Kč, výše DPH činí 57.540, - Kč a odměna Poskytovatele vč. DPH činí 331.540,- Kč. 7.1.2. Odměna Poskytovatele za řádné zpracování výstupů požadovaných Objednatelem v rámci etapy plnění uved ené v čl. 2 odst. 2.2 bodu 2.2.2 této Smlouvy bez DPH činí 411.000 ,- Kč, výše DPH činí 86.310 ,- Kč a odměna Poskytovatele vč. DPH činí 497.310 ,- Kč. 7.2. Smluvní strany sjednávají, že platba za poskytování plnění dle této Smlouvy bude prováděna po řádném ukončení jednotlivých etap plnění dle článku 2 odst. 2.2.1 a 2.2.2, a to na základě řádně vystaveného účetního či daňového dokladu (dále jen „ faktura “) vystaveného Poskytovatelem po řádném ukončení poskytování plnění v rámci příslušné etapy. 7.3. Smluvní strany sjednávají, že výše odměn uvedených v odst. 7.1 tohoto článku Smlouvy jsou stanoveny jako nejvýše přípustné a nepřekročitelné, vyjma případu změny sazby DPH, a to pouze o částku odpovídající této změně. 7.4. Poskytovatel prohlašuje, že celková výše odměny za poskytování plnění dle této Smlouvy a výše odměn za jednotlivé etapy plnění dle této Smlouvy jsou stanoveny správně, dostatečně a zahrnují veškeré náklady spojené se splněním veškerých povinností Poskytovatele a veškeré věci a činnosti nezbytné pro řádné poskytování plnění dle této Smlouvy a rovněž náklady spojené s případným odstraněním vad poskytnutého plnění. 7.5. Faktura musí obsahovat veškeré náležitosti daňového dokladu dle platných a účinných právních předpisů a dále musí obsahovat název veřejné zakázky „Příprava změn v prostředí MPSV v souvislosti s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 910/2014 (eIDAS)“ . Přílohou faktury musí být kopie akceptačního protokolu ve smyslu článku 6 této Smlouvy , kterým byla etapa plnění, za kterou je fakturováno, akceptována Objednatelem, resp. kontaktní osobou Objednatele uvedenou v článku 3 odst. 3.1 této Smlouvy. 7.6. Doba splatnosti faktury je stanovena na 30 kalendářních dnů ode dne jeho doručení do sídla Objednatele. Faktura se pro účely této Smlouvy považuje za zaplacenou okamžikem odepsání fakturované částky z účtu Objednatele ve prospěch účtu Poskytovatele. Platby budou probíhat výhradně v Kč a rovněž veškeré uvedené cenové údaje budou v Kč. 7.7. Nebude-li faktura obsahovat stanovené náležitosti nebo v ní nebudou správně uvedené údaje, je Objednatel oprávněn vrátit ji ve lhůtě splatnosti Poskytovateli s uvedením chybějících náležitostí nebo nesprávných údajů či námitek. V takovém případě se ruší doba splatnosti této faktury a nová lhůta splatnosti počíná opětovně běžet doručením opravené faktury do sídla Objednatele . 7.8. Smluvní strany sjednávají, že se nepřipouští zálohové platby. 7.9. Poskytovatel prohlašuje, že před uzavřením této Smlouvy přezkoumal a prověřil možnosti a podmínky poskytnutí plnění dle této Smlouvy a potvrzuje, že jej lze za cenu a stanovených podmínek poskytnout tak, aby plnilo Objednatelem požadovaný účel. Poskytovatel tímto na sebe přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 Občanského zákoníku. Článek 8 Práva a povinnosti smluvních stran 8.1. Poskytovatel se zavazuje zabezpečit, že plnění dle této Smlouvy bude poskytováno v souladu s touto Smlouvou a jej í příloh ou , nebude zatíženo jakýmikoli právy třetích osob, zejména takovými, ze kterých by pro Objednatele plynuly jakékoliv další finanční nebo jiné nároky ve prospěch třetích osob. V opačném případě Poskytovatel ponese veškeré důsledky takovéhoto porušení práv třetích osob a zároveň se zavazuje takové právní vady bez zbytečného odkladu a na svůj náklad odstranit, resp. zajistit jejich odstranění. 8.2. Poskytovatel se zavazuje zajistit, že jím poskytované plnění dle této Smlouvy odpovídá všem požadavkům vyplývajícím z platných a účinných právních předpisů či příslušných norem, které se na dané plnění vztahují. 8.3. Poskytovatel se zavazuje, že bude poskytovat plnění dle této Smlouvy svědomitě, řádně, včas , v náležité kvalitě a dle požadavků Objednatele . Poskytovatel se dále zavazuje bez zbytečného odkladu upozornit Objednatele na skryté překážky nebo na nevhodnost předaných věcí (podkladů) Objednatele či nesprávnost pokynů Objednatele, při vynaložení veškeré odborné péče, jinak odpovídá za škodu tímto Objednateli způsobenou. 8.4. Poskytovatel není oprávněn bez předchozího písemného souhlasu kontaktní osoby Objednatele uvedené v článku 3 odst. 3.1 této Smlouvy poskytovat plnění dle této Smlouvy prostřednictvím třetí osoby (subdodavatele), s výjimkou subdodavatelů uvedených Poskytovatelem v n abídce na V eřejnou zakázku . Předchozí písemný souhlas je rovněž nezbytný pro změnu subdodavatele. 8.5. V případě užití třetí osoby ( subdodavatele) pro poskytování plnění dle této Smlouvy, resp. jeho části, není Poskytovatel oprávněn zprostit se odpovědnosti za řádné poskytování plnění, tedy odpovídá, jako by plnění dle této Smlouvy poskytoval sám. Seznam subdodavatelů Poskytovatele je uveden v příloze č. 2 této Smlouvy. Smluvní strany se dohodly, že p oskytovatel je povinen mít se všemi subdodavatele využívanými pro plnění této smlouvy uzavřenu samostatnou dohodu o mlčenlivosti ( NDA ) , kterou se subdodavatel zaváže k ochraně informací alespoň v rozsahu odpovídajícím článku 9 této Smlouvy ve věci předmětu plnění této Smlouvy , kdy kopie dohod o mlčenlivosti uzavřených mezi Poskytovatelem a jeho subdodavateli využívanými ke dni podpisu této Smlouvy jsou obsaženy v příloze č. 3 této Smlouvy . Smluvní strany se dohodly, že změna subdodavatele Poskytovatele nebo rozšíření okruhu subdodavatelů Poskytovatele je možná pouze s předchozím písemným souhlasem Objednatele. 8.6. Poskytovatel je dle ustanovení § 2 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, osobou povinnou spolupůsobit při výkonu finanční kontroly prováděné v souvislosti s placením zboží nebo služeb z veřejných výdajů. 8.7. Poskytovatel bere na vědomí svoji povinnost umožnit osobám oprávněným k výkonu kontroly provést kontrolu dokladů souvisejících s poskytováním plnění dle této Smlouvy (tj. originálního vyhotovení Smlouvy včetně jejich dodatků, originálů faktur a dalších dokladů vztahujících se k poskytování plnění dle této Smlouvy), a to po dobu danou platnými a účinnými právními předpisy k jejich archivaci (zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů a zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpi sů) . 8.8. Poskytovatel je oprávněn postoupit tuto Smlouvu dle § 1895 a násl. Občanského zákoníku třetí osobě nebo jiným osobám pouze a výhradně po předchozím písemném souhlasu Objednatele. 8.9. Objednatel je oprávněn kontrolovat poskytování plnění dle této Smlouvy prostřednictvím kontaktní osoby Objednatele uv edené v článku 3 odst. 3.1 této Smlouvy, případně prostřednictvím další osoby, kterou k tomu Objednatel písemně zmocní. Poskytovatel se zavazuje umožnit pověřeným osobám Objednatele provádět kontrolu řádného poskytování p lnění dle této Smlouvy, a to i bez předchozího ohlášení takové kontroly. Článek 9 Ochrana informací, mlčenlivost 9.1. Poskytovatel je povinen zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech souvisejících s plněním této Smlouvy a o všech skutečnostem, o kterých se v souvislosti s plněním této Smlouvy dozví . 9.2. Poskytovatel ne ní oprávněn zpřístupnit třetí osobě důvěrné informace, o kterých se při poskytování plnění dle této Smlouvy dozví . To neplatí, mají-li být za účelem poskytování plnění dle této Smlouvy potřebné informace zpřístupněny zaměstnancům, orgánům smluvních stran nebo jejich členům a subdodavatelům Poskytovatele podílejících se na poskytování plnění dle této Smlouvy za stejných podmínek, jaké jsou stanoveny smluvním stranám, a to jen v rozsahu nezbytně nutném pro řádné poskytování plnění dle této Smlouvy. 9.3. Ochrana informací se nevztahuje na případy, kdy: 9.3.1. Poskytovatel prokáže, že je tato informace veřejně dostupná, aniž by tuto dostupnost způsobil on sám; 9.3.2. Poskytovatel prokáže, že měl tuto informaci k dispozici ještě před datem zpřístupnění Objednatelem, a že ji nenabyl v rozporu se zákonem; 9.3.3. Poskytovatel obdrží písemný souhlas Objednatele zpřístupňovat danou informaci; 9.3.4. je-li zpřístupnění informace vyžadováno zákonem nebo závazným rozhodnutím oprávněného orgánu. 9.4. Poskytovatel je povinen nakládat s důvěrnými informacemi, které mu byly poskytnuty Objednatelem, nebo je jinak získal v souvislosti s poskytováním plnění dle této Smlouvy, jako s obchodním tajemstvím, zejména uchovávat je v tajnosti a učinit veškerá smluvní a technická opatření zabraňující jejich zneužití či prozrazení. 9.5. Poskytovatel je povinen poučit své zaměstnance, statutární orgány, jejich členy a subdodavatele, kterým jsou zpřístupněny důvěrné informace, o povinnosti utajovat důvěrné informace ve smyslu tohoto článku Smlouvy. Článek 10 Ochrana osobních údajů a důvěrných informací 10.1. V případě, že při poskytování plnění dle této Smlouvy dojde ke zpracování osobních údajů, je tato Smlouva zároveň smlouvou o zpracování osobních údajů ve smyslu § 6 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů . 10.2. Poskytovatel je oprávněn zpracovávat osobní údaje pouze za účelem poskytování plnění pro účely této Smlouvy a s osobními údaji je Poskytovatel oprávněn nakládat výhradně pro účely poskytování plnění dle této Smlouvy a se zachováním všech platných a účinných předpisů o bezpečnosti ochrany osobních údajů a jejich zpracování. Článek 11 Vlastnické právo , licenční oprávnění 11.1. Vlastnické právo k veškerým hmotným výstupům plnění předaným Poskytovatelem a převzatým Objednateli v souvislosti s poskytováním plnění dle této Smlouvy přechází na Objednatele dnem jejich předání / převzetí na základě akceptačního protokolu „Akceptováno bez výhrad“ nebo „Akceptováno s výhradami“ . 11.2. Výstupy zpracované Poskytovatele na základě této Smlouvy lze považovat za předmět požívající ochrany autorského díla podle zák. č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon), ve znění pozdějších předpisů. Smluvní strany sjednávají, že Objednatel je na základě této Smlouvy oprávněn užít výstupy jednotlivých etap plnění dle této Smlouvy v neomezeném územním a množstevním rozsahu, a ke všem způsobům užití, zejména jej zveřejňovat, upravovat, spojovat s jiným dílem, zařazovat do souborného díla a uvádět jej pod svým jménem, k čemuž Poskytovatel poskytuje Objednateli výhradní oprávnění (licenci). Poskytovatel prohlašuje , že o dměna za výše uvedená oprávnění (tj. cena licence) je již zahrnuta v odměně za poskytování plnění dle této Smlouvy. 11.3. Poskytovatel není oprávněn poskytnout výstupy plnění či licenci dle této Smlouvy k je jich užití bez písemného souhlasu Objednatele třetí osobě. Článek 1 2 Odpovědnost za škodu či jinou újmu 12.1. Smluvní strany se zavazují vyvin out maximální úsilí k předcházení škodám a k minimalizaci vzniklých škod. Smluvní strany nesou odpovědnost za škodu způsobenou při plnění této Smlouvy v rámci platných a účinných právních předpisů a této Smlouvy a případně vzniklou škodu či jinou újmu se zavazují si nahradit. Poskytovatel plně odpovídá za poskytování plnění dle této Smlouvy rovněž v případě, že část plnění poskytuje prostřednictvím třetí osoby, tj. subdodavatele. 12.2. Žádná ze smluvních stran není odpovědná za škodu nebo prodlení způsobené okolnostmi vylučujícími odpovědnost ve smyslu § 2913 odst. 2 Občanského zákoníku. Článek 1 3 Sankční ujednání 13.1. V případě, že Poskytovatel neposkytne plnění dle této Smlouvy ve lhůtě stanovené v článku 5 odst. 5.2 této Smlouvy , zavazuje se Objednateli zaplatit smluvní pokutu ve výši 3.000,- Kč v případě, a to za každý i započatý den prodlení . 13.2. V případě prodlení Poskytovatel e s odstraněním vad plnění zjištěných v rámci a kceptačního řízení (viz článek 6 této Smlouvy) se Poskytovatel zavazuje Objednateli zaplatit smluvní pokutu ve výši 5 00,- Kč v případě, a to za každý i započatý den prodlení. 13.3. V případě, že Poskytovate lem předaný výstup b u d e vykazovat takové vady a nedodělky, které by bránily v užití výstupu nebo jeho části a z daného důvodu nebude Objednatelem akceptován (viz článek 6 odst. 6.1 bod 6.1.3 této Smlouvy) , zavazuje se Poskytov atel zaplatit Objednateli smluvní poku tu ve výši 3 .000,- Kč, a to za každý jednotlivý případ porušení. 13.4. V případě, že Poskytovatel nesplní jakoukoliv povinnost uvedenou v článku 8 této Smlouvy , zavazuje se Objednateli z aplatit smluvní pokutu ve výši 1 .000,- Kč, a to za každý i z apočatý den prodlení a za každý jednotlivý případ porušení . 13.5. V případě porušení povinnosti mlčenlivosti Poskytovatele a ochrany osobních a důvěrných informací dle článku 9 a článku 10 této Smlouvy se Poskytovatel zavazuje Objednateli zaplatit smluvní pokutu ve výši 1 . 00 0.000,- Kč, a to za každý jednotlivý případ porušení. 13.6. V případě prodlení Objednatele se zaplacením odměny za posky t nutí plnění dle této Smlouvy, resp. etapy plnění dle této Smlouvy vzniká Poskytovateli nárok na zaplacení úroku z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb., kterým se určuje výše úroků z prodlení a nákladů spojených s uplatněním pohledávky, určuje odměna likvidátora, likvidačního správce a člena orgánu právnické osoby jmenovaného soudem a upravují některé otázky Obchodního věstníku a veřejných rejstříků právnických a fyzických osob. 13.7. Smluvní strany sjednávají , že v případě vzniku nároku Objednatele na více smluvních pokut uložených Poskytovateli dle této Smlouvy se takové pokuty sčítají. 13.8. Není-li v této Smlouvě stanoveno jinak, zaplacení jakékoliv smluvní pokuty nezbavuje povinnou smluvní stranu povinnosti splnit své závazky a povinnosti vyplývající z této Smlouvy a nedotýká se nároku na náhradu škody či jiné újmy v plné výši. 13.9. Smluvní strany sjednávají, že s mluvní pokuty a nároky na náhradu škody či jiné újmy jsou splatné do 30 kalendářních dnů ode dne, kdy budou stranou oprávněnou vůči straně povinné uplatněny. 13.10. Smluvní strany sjednávají , že jakoukoliv smluvní pokutu či vzniklou škodu vyjádřitelnou v penězích je Objednatel oprávněn jednostranně započíst formou jednostranného zápočtu proti jakékoliv pohledávce (splatné či nesplatné) Poskytovatele proti Objednateli z titulu zaplacení části odměny za poskytování plnění dle této Smlouvy. Článek 14 Doba trvání smluvního vztahu 14.1. Tato Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího po dpisu oběma smluvními stranami. 14.2. Tato Smlouva se uzavírá na dobu určitou , a to do doby řádného předání a převzetí veškerých výstupů jednotlivých etap plnění specifikovaných v příloze této Smlouvy v souladu s postupem uvedeným v článku 6 této Smlouvy. 14.3. Tato Smlouv a zaniká písemnou dohodou smluvních stran, jejíž nedílnou součástí je i vypořádání vzájemných závazků a pohledávek uplynutím doby, na kterou byla uzavřena . 14.4. Objednatel je oprávněn od této Smlouvy odstoupit v případě jejího podstatného porušení ze strany Poskytovatele . Za takové podstatné porušení se považuje zejména, nikoli však výlučně: 14.4.1. prodlení s plněním jakékoli povinnosti dle této Smlouvy delší než 7 kalendářních dnů, pokud Poskytovatel nesjedná nápravu ani do 5 kalendářních dnů od doručení písemného oznámení O bjednatele o takovém prodlení s žádostí o jeho nápravu; 14.4.2. pokud Poskytovatel poruší povinnosti Poskytovatele dle článku 9 a/nebo 10 této Smlouvy či pokud Poskytovatel jedn á v rozporu s jakýmkoliv závazným právní m předpisem či podstatně poruší pokyny Objednatele. 14.5. Poskytovatel je oprávněn od této Smlouvy odstoupit v případě jejího podstatného porušení ze strany Objednatele . Za t akové podstatné porušení se p ovažuje prodlení Objednatele se zaplacením Poskytovatelem řádně vystavené faktury o více než 30 kalendářních dnů po splatnosti, pokud Objednatel nezjedná nápravu ani do 10 kalendářních dnů od doručení písemného oznámení Pos kytovatele o takovém prodlení s žádostí o jeho nápravu. 14.6. Pro zamezení jakýchkoliv pochybností smluvní strany sjednávají, že oznámení se žádostí o nápravu ve smyslu předchozích odstavců tohoto článku Smlouvy může být doručeno kdykoliv po započetí prodlení jedné ze smluvních stran. 14.7. Objednatel je rovněž oprávněn od této Smlouvy odstoupit , pokud je na majetek Poskytovatele vedeno insolvenční řízení nebo byl insolvenční návrh zamítnut pro nedostatek majetku Poskytovatele, dle zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení, ve znění pozdějších předpisů, nebo pokud Poskytovatel vstoupí do likvidace. 14.8. Smluvní strany jsou oprávněny od této S mlouvy odstoupit v souladu s § 2001 a násl. Občanského zákoníku. 14.9. Odstoupení od této Smlouvy ze strany Objednatele nesmí být spojeno s uložením jakékoliv sankce ze strany Poskytovatele k tíži Objednatele . 14.10. Odstoupení od této Smlouvy je účinné dnem doručení písemného projevu oznámení o odstoupení druhé smluvní straně, a tato Smlouva zaniká d nem doručení takového oznámení s tím, že ustanovení, která mají podle zákona nebo této Smlouvy trvat i po ukončení této Smlouvy, zejména ustanovení týkající se náhrady škody, smluvních pokut, o chrany informací a řešení sporů, přetrvávají. 14.11. Objednatel je oprávněn tuto Smlouvu vypovědět, a to i by udání důvodu. Výpovědní doba činí 1 měsíc a začíná běžet dnem následujícím po dni, ve kterém bylo písemné vyhotovení výpovědi prokazatelně doručeno Poskytovateli. 14.12. Poskytovatel se zavazuje poskytnout Objednateli v případě předčasného ukončení této Smlouvy nezbytnou součinnost tak, aby Objednateli nevznikala škoda či jiná újma. Článek 15 Závěrečná ustanovení 15.1. Nestanoví-li tato Smlouva jinak , je možné ji měnit pouze písemnou dohodou smluvních stran ve formě vzestupně číslovaných dodatků této Smlouvy. 15.2. Veškerá práva a povinnosti vyplývající z této Smlouvy přecházejí, pokud to povaha těchto práv a povinností nevylučuje, na právní nástupce smluvních stran. 15.3. Práva a povinnosti vzniklé na základě této Smlouvy nebo v souvislosti s ní se řídí platnými a účinnými právními předpisy České republiky , zejména Občanským zákoníkem. 15.4. Smluvní strany se zavazují vyvinout maximální úsilí k odstranění vzájemných sporů vzniklých na základě této Smlouvy nebo v souvislosti s touto Smlouv ou a k jejich vyřešení . Nedohodnou-li se smluvní strany na způsobu řešení vzájemného sporu , spor bude rozhodován věcně a místně příslušné soudy České republiky. 15.5. Poskytovatel souhlasí s uveřejněním této Smlouvy na profilu Objednatele v souladu s § 147a zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkác h, ve znění pozdějších předpisů . Poskytovatel bere na vědomí, že tato Smlouva podléhá povinnosti uveřejnění v registru smluv jako informačním systému veřejné správy dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv a souhlasí s jejím uveřejněním. 15.6. Tato Smlouva se uzavírá ve čtyřech (4) vyhotoveních s platností originálu, z nichž tři (3) vyhotovení obdrží Objednatel a jedno (1) vyhotovení obdrží Poskytovatel. 15.7. Smluvní strany výslovně prohlašují, že si tuto Smlouvu přečetly, že byla sepsána podle jejich pravé a svobodné vůle a nebyla ujednána v tísni, nebo za nápadně nevýhodných podmínek, což oprávnění zástupci smluvních stran potvrzují svými podpisy. 15.8. N edílnou součástí této Smlouvy j sou následující přílohy: P říloh a č. 1 - Specifikace předmětu plnění Příloha č. 2 – Seznam subdodavatelů Poskytovatele Příloha č. 3 – Kopie dohod o mlčenlivosti uzavřených mezi Poskytovatelem a subdodavateli Za Objednatele: V Praze dne ………………………. Za Poskytovatele: V ………………… dne ……………… ……………………………………… Mgr. Jiří Károly ředitel odboru rozvoje a bezpečnosti ICT Česká republika – Ministerstvo práce a sociálních věcí ……………………………………. Pavel Šiška Partner, na základě plné moci Deloitte Advisory, s.r.o. Příloha č. 2 – Závazný vzor smlouvy 33 1 / 3 Příloha č. 1 Smlouvy Specifikace předmětu plnění Předmětem plnění dle Smlouvy jsou služby definované v bodech A. a B . spočívající v provedení aktivit potřebných nutných k zajištění připravenosti informačních systémů a ICT prostředí Objednatele (dále rovněž jako „ MPSV “) na nařízení eIDAS. Přesný harmonogram plnění jednotlivých etap bude stanoven v součinnosti s Poskytovatelem s tím, že Objednatelem předpokládaná časová náročnost kompletního splnění předmětu Smlouvy je 7 měsíců ode dne uzavření Smlouvy a plnění jednotlivých etap v rozdělení 3,5 – 3,5 měsíce. Předmět plnění dle Smlouvy je rozdělen do dvou etap, jejichž předmětem jsou následující činnosti: A. Návrh požadovaného budoucího stavu 1. Vytvoření rámcového návrhu budoucího stavu interních procesů, které jsou dotčeny nařízením eIDAS napříč MPSV (právní, organizační a procesní pohled) 2. Na základě identifikovaného rozsahu a organizačního řádu MPSV formulace souboru doporučení k provádění následujících fází plnění předmětu Smlouvy, a to prostřednictvím organizačních opatření MPSV ( tzn. příkazů ministra, instrukcí, sdělení, služebních předpisů, pověření, standardů apod.). Výstupy : a) Rámcový n ávrh budoucího stavu interních procesů a seznam navrhovaných změn (v oblasti právní/legislativní a organizační) b) Doporučení k přijetí organizačních opatření k provádění následujících fází předmětu Smlouvy B. GAP analýza a návrh plánu realizace projektů 1. Identifikovat garanty stávajících interních procesů dotčených návrhem budoucího stavu ; pokud identifikovaný proces nebude mít stanoveného garanta, tak navrhnout jeho určení ve vazbě na organizační řád MPSV 2. Identifikovat a popsat konkrétní dopady nařízení eIDAS do primárních procesů MPSV (pohled právní/legislativní a organizační) 3. Identifikovat aktuálně provozované a nově řešené (připravované) IS (v součinnosti s garantem architektury ICT prostředí a systémů MPSV), které tyto procesy podporují (včetně případných ovlivněných rozhraní na jiné IS) 4. Identifikovat technické vybavení, které je pro zajištění identifikovaných procesů nezbytné 5. Identifikovat související (existující i neexistující) organizační opatření (předpisy) a veřejně přístupné dokumenty, které bude nutné aktualizovat , a navrhnout způsob jejich aktualizace 6. Na základě identifikovaných rozdílů, změn a znalosti dotčených systémů (stávajících, dočasných i připravovaných) a s ohledem na jejich bezpečnostní klasifikaci (IS KII, VIS) vytvořit seznam a obsah projektů včetně odhadu jejich pracnosti (v součinnosti s dodavateli jednotlivých systémů) 7. Vytvořit prioritizaci kroků, kterými budou zajištěny potřebné úpravy (procesů, IS i ICT prostředí) 8. Vymezit požadavky na změny dotčených systémů či jejich části , které budou následně tvořit obsah zadávací ch (změnov ých ) list ů Výstupy: a) Seznam technických prostředků, interních procesů, interní a externí dokumentace ovlivněných nařízením eIDAS včetně vzájemných vztahů mezi nimi; součástí tohoto výstupu bude identifikace aktiv a analýza rizik technických a organizačních opatření zajišťujících úplné elektronické podání b) Návrh konkrétních změn v interních procesech a externí dokumentaci včetně změn v organizačních opatřeních MPSV ( příkaz ech ministra, instrukcích apod.) c) Seznam a náplň jednotlivých projektů k zajištění souladu s nařízením eIDAS d) Prioritizace projektů (návaznosti, možnosti překryvu) e) Požadavky na změny všech dotčených systémů ve formě vhodné pro vypracování z adávací ch (změnov ých ) list ů pro dodavatele Příloha č. 2 Smlouvy – Seznam subdodavatelů Poskytovatele Společnost Deloitte Advisory s.r.o. nemá v úmyslu využít služeb subdodavatelů. Příloha č. 3 Smlouvy – Kopie dohod o mlčenlivosti uzavřených mezi Poskytovatelem a subdodavateli Není relevantní - s polečnost Deloitte Advisory s.r.o. nemá v úmyslu využít služeb subdodavatelů.