Textová podoba smlouvy Smlouva č. 1329690: VZMR/006/3/2017 Dodávky výpalků dílů KOO483

Příloha 006_Rámcová smlouva.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Rámcovásmlouva č. 18/2017/V/5/3/ŘÚŮNAK-150
na dodávkyvýpalků dílů K00483

číslo smlouvy zhotovitele:VVM 003/2017

Smluvní strany:

1.

VOP CZ, s.p.

se sídlem: Dukelská 102, 742 42 Šenov u Nového Jičína

zastoupen: Ing. Markem Špokem, PhD., ředitelem podniku

ex 00000493

DIČ: CZ00000493

zapsána v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl AXIV, vložka 150
bankovní spojení: UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia a.s., pobočka Ostrava,

číslo účtu: 5540150520/2700

dále jen „objednatel“

a

VVM-IPSO s.r.o.

se sídlem: Opavská 569, 742 45 , Fulnek
zastoupena/jednající: František Můnster

jé: 25394479

DIČ: CZ 25394479

zapsána Vobchodním rejstříku © vedeném Krajským © soudem  vOstravě oddíl C,
vložka 18169

bankovní spojení:Komerční banka, číslo účtu 86-5235230217/0100
dále jen „zhotovitel“

I. Úvodní ustanovení a výzva k podání nabídky

Rámcová smlouva na zhotovení a dodání dílůK00483 — vypálených dílů, včetně tryskání a
rovnání (dále jen „smlouva“) se mezi výše uvedenými smluvními stranami uzavírá za účelem
zhotovení a dodání dílů odpovídajících jakostních parametrů pro objednatele. Objednatel je
V souvislosti s jeho předmětem podnikání vázán potřebou zajistit si dodávku dílů splňujících
vysoké kvalitativní nároky a rovněž specifické technické parametry.

Tato smlouva se uzavírá ve smyslu zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění
pozdějších předpisů(dále jen,občanský zákoník“). Veškeré výslovně neupravené vztahy z této
smlouvy se řídí právní úpravou občanského zákoníku, a to zejména podle ust. $ 2586 a násl.
občanského zákoníku.

V případě rozporu mezi podmínkami této smlouvy a nákupní objednávky jsou platná ujednání
uvedená v této smlouvě.

V rámci výzvy je objednatel rovněž oprávněn požadovat od zhotovitele doložení technických a
kvalitativních vlastností dodávaných výkresových dílů, a to v souladu s podmínkami uvedenými

v dokumentu s názvem „Závazné podmínky pro zajištění jakosti dodávek výkresových dilů“, který
tvoří přílohu č. 2 této smlouvy.

II. Předmět plnění

Předmětem plnění této smlouvy je závazek zhotovitele spočívající v průběžném dodání dle
Technické specifikace a ceníku - přílohy č. 1 specifikovaných výpalků dílů KOO483 z materiálu
zhotovitele, po dobu uvedenou včl. IV. této smlouvy a převod vlastnického práva k nim od

LAA Ody.

2)

zhotovitele na objednatele, a to na základě podmínek této smlouvy. Součástí závazku zhotovitele
je rovněž doprava dílů objednatele do místa plnění dle čl. V. této smlouvy.

Zhotovitel je pro účely zhotovení a dodání dílů z materiálu zhotovitele objednatelem vázán
veškerými podmínkami této smlouvy, jako i podmínkami uvedenými v nákupních objednávkách.

Objednatel se zavazuje uhradit zhotoviteli za zhotovené a dodané díly v souladu se všemi

podmínkami této smlouvy, jako i podmínkami příslušných nákupních objednávek, kupní cenu dle
čl. III. této smlouvy.

Zhotovitel je povinen za podmínek této smlouvy zajistit kompletní dodávky zhotovený chylů dle
Technické specifikace a ceníku uvedené v příloze č.1 a výkresové dokumentace jež je nedílnou
součástí této smlouvy.

Vlastnické právo k zhotoveným a dodaným dílům přechází na objednatele okamžikem předání
dílů u objednatele. Veškeré právní účinky předáním zhotovených dílů objednateli nastávají na
základě potvrzení této skutečnosti v dokumentu označeném jako „dodací list“, který bude opatřen
podpisy obou smluvních stran, resp. jimi pověřených osob, po řádném předání dodávek dílů.

Objednatel se na základě této smlouvy nezavazuje odebrat jakékoliv závazné množství a
neuzavírá se zhotovitelem výhradní smluvní vztah na dodávky vyráběných dílů specifikovaných
v příloze č. 1 této smlouvy.

II. Kupní cena

Kupní cena za zhotovené a dodané díly bude objednatelem stanovena v nákupních
objednávkách, které budou vystaveny postupem uvedeným včl. VI. této smlouvy. Kupní cena
bude sjednána vsouladu s nabídkovou cenou, resp. metodou jejího výpočtu, uvedenou

v nabídce zhotovitele, která je přílohou této smlouvy a bude závazným podkladem pro nákupní
objednávky.

Zhotovitel je povinen stanovit cenu zhotovených a dodaných dílů ve své nabídce v souladu
s technickými a kvalitativními požadavky objednatele uvedenými v příloze č. 1 této smlouvy a
dále v souladu s požadavky objednatele uvedenými ve výzvě a příslušné nákupní objednávce.

Objednatel není povinen odebrat vyšší množství zhotovených dílů, než je uvedeno na jím zaslané
objednávce,

Součástí shora sjednané kupní ceny je veškeré plnění zhotovitele z titulu splnění jeho závazků,
ke kterým se zavázal na základě této smlouvy, resp. nákupních objednávek. Kupní cena zahrnuje
zejména, nikoliv však pouze:

» dodání požadovaného množství zhotovených dílů zhotovitelem objednateli, včetně
rozměrových protokolů pro jednotlivé díly a atestů, každý díl musí být označen číslem výkresu
> dopravu zhotovených dílů do místa dodání dle čl. V. této smlouvy;

» dodání zhotovených dílů ve vhodném přepravním a manipulačním uskupení, řádně
zabezpečeném proti samovolnému uvolnění, povětrnostním vlivům a pohybu jednotlivých
kusů;

poskytnutí vhodného množství vzorků zhotovených dílů (zdarma) objednateli před jejich
samotným dodáním na vyžádání objednatele, včetně rozměrových protokolů a atestů.

» kompletní dokumentaci k dodávkám zhotovených dílů, včetně dokladů o jejím materiálovém
složení;

vý

> převzetí a odvoz zhotovených dílů, dodaných v rozporu s podmínkami této smlouvy,
resp. příslušnou nákupní objednávkou;

» na vyžádání objednatele odebrání a likvidaci veškerého obalového a vázacího materiálu
použitého pro zajištění vhodného uskupení dodávaných dílů v souvislosti S jejich dopravou
a manipulací.

Zhotovitel odpovídá za to, že sazba daně z přidané hodnoty bude ve vztahu ke všem dodávkám
zhotovených dílů dle této smlouvy, nebo dle konkrétní nákupní objednávky, stanovena v souladu
s platnými právními předpisy.

ď Ody-

IV. © Doba plnění

Smlouva se uzavírá na dobu určitou ode dne podpisu smlouvy na 12 kalendářních měsíců.
Dodávky zhotovených dílů musí být realizována do 10pracovních dnů od zaslání nákupní
objednávky vystavené v době trvání této smlouvy. Za dodané zhotovené díly se považují jen ty,
které odpovídají výkresové dokumentaci a technické specifikaci, jež je nedílnou součásti této
smlouvy.

V. © Místo plnění

Zhotovitel je povinen dodat veškeré díly dle této smlouvy, resp. nákupní objednávky, do místa
plnění, kterým je areál objednatele na adrese: VOP CZ, s.p., Dukelská 102, 742 42 Šenov u
Nového Jičína. Dodací podmínka DAP Šenov u Nového Jičína dle Incoterms 2010.

Zhotovitel je povinen dodat zboží do místa plnění dle odst. 1 tohoto článku smlouvy v pracovní
dny mezi 7:00 — 14:00 hod., nebo v době určené objednatelem.

Zhotovitel je dále povinen zajistit dodávky zhotovených dílů do sjednaného místa plnění vhodným
způsobem a ve vhodných obalech, vzhledem k dopravní dostupnosti daného místa a povaze
dodávaných dílů.

VI. © Dodací podmínky

Zhotovitel je povinen zajistit dodávky zhotovených dílů objednateli v souladu s podmínkami této
smlouvy a nákupní objednávky, přičemž za dodání zhotovených dílů se považuje jejich převzetí
objednatele, a to na základě potvrzení této skutečnosti v dodacím listu.

Dodací list musí obsahovat alespoň následující náležitosti:
číslo nákupní objednávky,

označení smluvních stran;

datum a místo předání dílů;

popis zhotovených dílů, jenž je na základě příslušného dodacího listu předáván zhotovitelem
objednateli,

a to včetně uvedení jejich identifikačních údajů dle přílohy č. 1 této smlouvy (číslo artiklu,
výkresové číslo, množství apod.);

> případné výhrady objednatele k přebírané dodávce zhotovených dílů;

> případný důvod objednatele pro odmítnutí převzetí dodávky zhotovených dílů;

> podpisy smluvních stran, resp. jimi pověřených osob.

Objednatel není povinen převzít dodávané zhotovené díly zejména v následujících případech:

» Dodávané zhotovené díly vykazují zjevné známky mechanického poškození či nežádoucích
chemických reakcí (nerovnost, koroze apod.);

NA

h'á

vý

» zhotovené díly byly zhotoviteli dodány vnevhodném uskupení, znemožňujícím jejich
manipulaci pomocí technického vybavení objednatele umístěného v místě plnění uvedeném

věl. V. této smlouvy. Zhotovitel je povinen si vždy před každou dodávkou dílů ověřit technické
a manipulační vybavení objednatele;

» zhotovitel dodal objednateli zhotovené díly v rozporu s kvalitativními požadavky uvedenými
v příloze č. 2 této smlouvy,

» zhotovitel nepředloží v souladu této smlouvy atest podle příslušných technických norem ČSN
EN, zejména potom atest dle EN 10204/3.1

» Zjistí-li zhotovitel existenci překážky bránící mu v dodání zhotovených dílů dle této smlouvy,
resp. příslušné nákupní objednávky, je bezodkladně povinen o této skutečnosti informovat
objednatele, nejpozději však do 24 hodin od tohoto zjištění a současně učinit veškeré
nezbytné kroky vedoucí k eliminaci případné škody hrozící objednateli, a to zejména obstarat
náhradní plnění odpovídající nesplněnému závazku zhotovitele.

10.

V případě, že zhotovitel nesplní svoji povinnost z této smlouvy, resp. nákupní objednávky,
spočívající v dodávání zhotovených dílů objednateli a současně neprodleně nezajistí náhradní
plnění dle odst. 3 a 4. tohoto článku smlouvy, je objednatel oprávněn zajistit si na náklady
zhotovitele náhradní plnění tak, aby nedošlo k přerušení či kjakémukoliv omezení činnosti
objednatele.

Zhotovitel je povinen při zhotovení dílů dodržovat jakost a normy hutního materiálu, způsob
opracování, tvar dílu, technologii povrchových úprav vše dle výkresové dokumentace a technické
specifikace ze zadávací dokumentace této veřejné zakázky. Zhotovitel je také povinen chránit díly
před, v průběhu a po ukončení výrobní operace i dopravě do místa plnění před povětrnostními a
jinými vlivy, které by povrch dílů mohly poškodit technologicky i vzhledově.

Zhotovitel je povinen při dodávkách zhotovených dílů v areálu objednatele dodržovat veškeré
zásady platné pro pohyb osob, vozidel a manipulaci s věcmi v tomto areálu, jako i respektovat
zavedená bezpečnostní opatření. Jakákoliv  manipulace s dodávaným zbožím v areálu
objednatele je možná pouze za přítomnosti odpovědné osoby pověřené objednatelem. Zhotovitel
není oprávněn ke svévolnému umístění dodávek dílů v areálu objednatele. Za areál objednatele
se pro účely této smlouvy považují veškeré prostory v užívání objednatele, které jsou nebo
mohou být dotčeny dodáním zhotovených dílů dle této smlouvy, resp. nákupní objednávky.

Zhotovitel nese veškerou odpovědnost za případné škody vzniklé objednateli v důsledku
porušení povinností zhotovitele spojených s dodáním zhotovených dílů dle této smlouvy, resp.
Nákupních objednávek.

Zhotovitel se zavazuje potvrdit zaslané nákupní objednávky nejpozději do 2 pracovních dnů od
odeslání nákupní objednávky objednavatelem a respektovat termíny plnění z objednávek
nejpozději do 10pracovních dnů od zaslání objednávky.

Dodá-li na základě smlouvy zhotovitel větší množství věcí, než bylo ujednáno, není tím smlouva
na toto větší množství věcí uzavřena. Ustanovení $ 2093 zákona č. 89/2012 Sb., občanského
zákoníku se tak mezi smluvními stranami neuplatní.

VIl. Práva a povinnosti smluvních stran

Zhotovitel se zavazuje písemně informovat objednatele o skutečnostech majících vliv na plnění

smlouvy, a to neprodleně nejpozději následující pracovní den poté, kdy příslušná skutečnost
nastane nebo zhotovitel zjistí, že by nastat mohla.

Zhotovitel se zavazuje dodat objednateli pouze takové díly, které splňují požadavky objednatele
uvedené v této smlouvě, resp. nákupní objednávce.

Objednatel je oprávněn vrátit dodané díly zhotoviteli kdykoliv v průběhu záruční doby z důvodu
jejích nevhodných vlastností, které dodatečně vyjdou najevo, nebo jež objednatel zjistí. Zhotovitel
je v takovém případě povinen na vlastní náklady převzít od objednatele veškerou nevhodnou či
vadnou dodávku dílů a nahradit ji dodávkou nových dílů odpovídajících vlastností, a to neprodleně
po obdržení písemné reklamace objednatele, pokud neuvede objednatel jinak. Objednatel
vpísemné reklamaci dle předchozí věty uvede důvod, pro který byla dodávka dílů shledána
nevhodnou či vadnou ve vztahu k požadavkům objednatele.

Objednatel je oprávněn kdykoliv v průběhu záruční doby požadovat doplnění informací týkajících
se zejména:

» materiálového a chemického složení zhotovených dílů;

informace o výrobci dílů, nebude-li jím přímo zhotovitel;

doplňující informace o provedených kvalitativních zkouškách dodaných dílů certifikovanou
osobou;

> postup při likvidaci použitých či jinak znehodnocených zhotovených dílů.

Dodá-li zhotovitel zhotovené díly, které neodpovídají požadavkům dle odst. 2 tohoto článku
smlouvy, je povinen neprodleně po upozornění na tuto skutečnost objednatele na vlastní náklady
převzít od objednatele, za podmínek platných pro dodání dílů dle této smlouvy, veškeré takto
nevhodně dodané díly a nahradit je novou dodávkou dílů splňující veškeré podmínky dle této
smlouvy, resp. nákupní objednávky. Za dodávky jiných dílů nese plnou odpovědnost zhotovitel,
přičemž není rozhodné, zda objednatel takto díly dle čl. VII. smlouvy převzal.

v

\,7

6. Objednatel je povinen poskytnout zhotoviteli součinnost nezbytnou pro naplnění účelu této
smlouvy, a to zejména:

> informovat zhotovitele o provozní době objednatele;
» umožnit objednateli vjezd do místa plnění dodávek dílů dle či. VI. této smlouvy;

%

» informovat zhotovitele o technickém a manipulačním vybavení objednatele nacházejícím se
v místě plnění dodávek dílů dle čl. VI. této smlouvy;

» poskytnout zhotoviteli vhodnou součinnost při manipulaci s dodávkami zhotovené díly v místě
jejich dodání dle čl. VI. této smlouvy;

v

zajistit vhodná bezpečnostní opatření spojená s dodáním a manipulací dílů v místě plnění dle
či. VI. této smlouvy.,

VIII. - Jakost, záruka a vady dodávaných dílů

1. zZhotovitel je povinen zajistit dodávky zhotovených dílů vdohodnutém množství, jakosti a
provedení. Veškeré dodávky dílů plněné zhotovitelem objednateli z titulu této smlouvy, resp.
nákupní objednávky, musí splňovat kvalitativní požadavky dle této smlouvy, resp. nákupní
objednávky.

2. Zhotovitel je povinen zajistit dodávky zhotovených dílů, které nebudou vykazovat vady, včetně ne
ojehlení nebo neprovedeném sražení hran, či poškození, a to jak mechanické, tak i co do složení
a struktury materiálu.

3. Zhotovitel objednateli poskytuje záruku za jakost ve smyslu ustanovení $ 2165 - 2174.
občanského zákoníku na dodávky dílů v délce a za podmínek uvedených v příloze č.2 této
smlouvy.

4. Podmínky reklamace vadného plnění zhotovitele dle této smlouvy, resp. nákupní objednávky, jsou
uvedeny v příloze č.2 této smlouvy.

5. Pokud z přílohy č. 2 nevyplývá jinak, má objednatel v případě oprávněné reklamace vad dodaných
dílů právo na bezplatné odstranění vady. V případě, že reklamovanou vadu není možno odstranit,
má objednatel právo na dodávku nových dílů odpovídajících vlastností nebo právo od této
smlouvy, jako i nákupní objednávky odstoupit a požadovat náhradu škody (spočívající mj. i
vpřípadné náhradě sankcí hrazených objednatelem třetím osobám vdůsledku pochybení
zhotovitele).

6. Nebezpečí škody na dodávkách zhotovených dílů přechází na objednatele okamžikem převzetí
této dodávky objednatelem.

IX. 8=»Platební podmínky

1. zZálohy nejsou sjednány.

2. UÚhrada kupní ceny bude provedena po řádném dodání zhotovených dílů v rámci každého dílčího
závazkového vztahu uzavřeného na základě nákupní objednávky a současně po podpisu
příslušného dodacího listu objednatele.

s. Podkladem pro úhradu kupní ceny dodaných zhotovených dílů budou jednotlivé daňové doklady —
faktury, které budou splňovat náležitosti daňového dokladu dle ust. $ 28 zákona č. 235/2004 Sb.,
o dani z přidané hodnoty, náležitosti stanovené dle ust. $ 435 občanského zákoníku, jako i ostatní
náležitosti dle zvláštních právních předpisů (dále jen „faktury“). Faktury budou zhotovitelem
vystaveny zvláště za každý dílčí závazkový vztah, resp. dodávku dílů dle příslušné nákupní
objednávky.

4. Lhůta splatnosti faktur bude činit60 kalendářních dnů ode dne doručení faktury objednateli,
nestanoví-li objednatel jinak. Lhůta splatnosti pro placení jiných plateb z této smlouvy (smluvních

pokut, úroků z prodlení, náhrady škody apod.) činí 30 kalendářních dnů ode dne doručení faktury
druhé smluvní straně.

S. Nebude-li příslušná faktura obsahovat některou povinnou nebo dohodnutou náležitost nebo bude-
li chybně vyúčtována cena nebo DPH, je objednatel oprávněn tuto fakturu před uplynutím Ihůty
splatnosti vrátit druhé smluvní straně k provedení opravy s vyznačením důvodu vrácení. Zhotovitel
provede opravu vystavením nové faktury. Od doby odeslání vadné faktury zpět zhotoviteli

; _ k (_/LZÚ[/;_

BM z

přestává běžet původní lhůta splatnosti. Celá lhůta splatnosti běží opět ode dne doručení nově
vyhotovené faktury objednateli.

Povinnost objednatele zaplatit kupní cenu za dodané díly je splněna dnem odepsání příslušné
částky z účtu objednatele.

Objednatel si vyhrazuje právo na dodatečné úpravy platebních podmínek v příslušné nákupní
objednávce.

Pokud dlužník z jakéhokoli důvodu uplatní zajištění DPH poukázáním částky daně na účet u
místně příslušného správce daně věřitele, považuje se snížená úhrada závazku věřiteli a daň
zaplacená správci daně za řádnou platbu bez nároku na jakékoli smluvní nebo zákonné sankce.

X. — Sankční ujednání

V případě prodlení zhotovitele s dodáním předmětu plnění je zhotovitel povinen zaplatit
objednateli smluvní pokutu ve výši 0,5 % z ceny příslušné dodávky, minimálně však 1.000,- Kč
(slovy: jeden tisíc korun českých), a to vždy za každý i jen započatý den trvání prodlení zhotovitele
se splněním této povinnosti.

Pro případ prodlení se zaplacením dohodnuté kupní ceny sjednávají smluvní strany úrok
z prodlení ve výši stanovené občanskoprávními předpisy.

Pokud zhotovitel neodstraní vadu ve lhůtě stanovené v této smlouvě a zároveň v této lhůtě
objednateli za vadnou dodávku předmětu plnění neposkytne zdarma náhradní dodávku, je
povinen uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,5 % z ceny příslušné dodávky, minimálně
však 1.000,- Kč (slovy: jeden tisíc korun českých), a to vždy za každý i jen započatý den trvání
prodlení zhotovitele až do odstranění vady nebo poskytnutí náhradního plnění, a to pro každý
případ reklamace zvlášť.

Pokud zhotovitel dodá předmět plnění dříve než 5 pracovních dnů před požadovaným termínem
dodávky, tj. termínem uvedeným na písemné objednávce, bez předchozího písemného
odsouhlasení objednatele, je objednatel oprávněn účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 0,5 %
hodnoty takto dodaného zboží za každý den předčasné dodávky z hodnoty dílčího plnění.

V případě prodlení zhotovitele s plněním jiné povinnosti dle této smlouvy (např. nepotvrzení přijetí
nákupní objednávky či porušení odst. 6.2 Přílohy č. 1, poskytnutí řádného plnění dle podmínek
této smlouvy apod.) má objednatel právo na smluvní pokutu ve výši 15.000,- Kč (slovy: patnáct
tisíc korun českých) za každý jednotlivý případ porušení povinnosti a každý den prodlení
s plněním povinnosti.

Zhotovitel odpovídá za škody vzniklé objednateli, které mu způsobil zaviněným porušením
povinností stanovené touto smlouvou nebo obecně závazným předpisem. Zhotovitel je povinen
dle $ 2952 zákona č. 89/2012Sb., občanský zákoník, uhradit objednateli skutečnou škodu a to co
poškozenému ušlo (ušlý zisk), přičemž škoda ani ušlý zisk není limitován žádnou výší.

Zánikem nebo zrušením smlouvy nezaniká právo na náhradu škody a ušlého zisku, na smluvní
pokutu ani ustanovení týkající se těch práv a povinností, z jejichž povahy vyplývá, že mají trvat i
po odstoupení, resp. ukončení této smlouvy (zejména jde o povinnost poskytnout plnění vzniklé
před účinností odstoupení, či před uplynutím výpovědní lhůty).

Smluvní pokuty se nebudou započítávat na náhradu případně vzniklé škody, kterou lze vymáhat
samostatně vedle smluvní pokuty v celém rozsahu.

Pokud smlouva uvádí, že zaplacení sjednané smluvní pokuty nemá vliv na možnost smluvních
stran požádat o náhradu způsobené škody, platí že ustanovení $ 2050 zákona č. 89/2012 Sb.,
občanského zákoníku, se v takovém případě nepoužije.

XI. | Závěrečná ujednání

Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.

Změnit nebo doplnit tuto smlouvu je možné jen písemně, a to formou číslovaných, datovaných
a oprávněnými osobami podepsaných dodatků.

10.

11.

12.

Veškerá práva a povinnosti vyplývající ze smlouvy se řídí právním řádem České republiky.
Neřešené vztahy se řídí platným právem České republiky, především občanským zákoníkem,
v platném znění.

Smluvní strany se zavazují, že veškeré spory vzniklé v souvislosti s touto smlouvou budou řešit
smírně vzájemnou dohodou. Pokud by taková dohoda nebyla možná, budou spory řešeny na
základě návrhu jedné ze smluvních stran příslušným soudem ČR.

Smluvní strany mohou ukončit smluvní vztah kdykoliv vzájemnou písemnou dohodou.

Smluvní strany se dohodly, že závazek plnit smlouvu zaniká jednostranným odstoupením od
smlouvy pro její podstatné porušení druhou smluvní stranou s tím, že podstatným porušením
smlouvy je zejména:

a) prodlení s dodáním zhotovených dílů v době plnění dle čl. IV. této smlouvy po dobu delší
5 kalendářních dnů,

b) nedodržení smluvních ujednání o záruce za jakost,
c) porušení smluvní povinnosti uvedené v čl. VIII. této smlouvy,

d) odmítnutí předložení dokladu prokazující kvalifikaci, kterou zhotovitel disponoval v rámci
zadávacího řízení před uzavřením smlouvy,

e) opakovaná reklamace.

Tuto smlouvu je možné vypovědět bez uvedení důvodů s výpovědní dobou 60 dnů. Výpovědní
doba počíná běžet následující den po doručení výpovědi druhé smluvní straně.

Zhotovitel nemůže bez souhlasu objednatele postoupit svá práva a povinnosti plynoucí z této
smlouvy třetí osobě.

Smluvní strany shodně prohlašují, že si smlouvu před jejím podepsáním přečetly a že byla
uzavřena po vzájemném projednání podle jejich pravé a svobodné vůle, určitě, vážně
a srozumitelně, a že se dohodly o celém jejím obsahu, což stvrzují svými podpisy.

Kupující bere na vědomí, že smlouva bude zveřejněna ve smyslu zák. č. 340/2015 Sb.,
o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv
a zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek,

Tato smlouva je vyhotovena ve třech stejnopisech s platností originálu, přičemž objednatel obdrží
dvě vyhotovení a zhotovitel jedno vyhotovení.

Nedílnou součástí této smlouvy jsou přílohy:

příloha č. 1- Technická specifikace a ceník +výkresová dokumentace

příloha č. 2— Závazné podmínky pro zajištění jakosti dodávek dílů

příloha č. 3 - Základní povinnosti osob vstupujících/vjíždějících do areálu podniku VOP CZ, s.p.

V Šenově u Nového Jičína dne. SEL. doly

 

 
  
  

 

 

Ing. Kamil Kučera

/ 2 1. zástupce ředitele

 

 

p Marek Špok, PhD. František Můnster
«ředitepodniku 50] Jednatel společnosti

VOB O2 ondnoema VVM-IPSO s.r.o.

hd ot :

VZMR: Dodávky výpalků dílů K00483
Rámcová smlouva č. 18/2017/V/5/3/ŘÚNAK-150
Příloha č. 1 - Technická specifikace a ceník

 

Požadavky:
Pálení laserem > tryskání > rovnání dílu

PALENÍ Laserem - víz, obrázek — pálit pouze označené pozice (kruh o pr. 400 mm, drá

 

žky pro zámky pálit laserem 16 x 32 mm - viz detail „A „)

 

Identifikační údaje:

 

Název/jméno prodávajícího:

 

jc;

 

Razítko a podpis osoby oprávněné
jednat jménem či za prodávajícího:

 

 

 

 

 

 

 

 

her laps Aeslelep

šate betrá

 

 

 

 

 

THIFO ANGLE PROJEČTIM

1A2VTÝPÍT

 

 

žil TK

 

 

MY

 

 

 

 

 

ž HOLES A2E

TK

 

 

 

 

 

KO)

 

 

 

 

 

19 HOLES 2 HOLES SEE Ž
E:

 

 

 

 

 

ES oi

 

s

 

 

 

l

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B

[3

 

 

 

 

 

 

 

 

ka
383
=

ři
"E

 

 

 

140

 

 

 

Báť

 

hs

ED

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VLEM SKORING AGOITIONAL HOLE DETAIL

„+ DETAIL A

 

 

 

PE
MOVE ALL ŘRS 4 SHARP EMGES

OLER44CES SAESS OTKEŽKÍSE STATEŽ:-
4 o Joz

Lista To leze :kD,$
„ WWEX 1é02 E]

 

[*e'«: vat Eyfášgk S34 3zry[eerslov 5 TKK Ferarb

PLATE

 

   

 

 

Čřeched [sere jes Stale
KTE

Nyplace

 

 

H524 BAšE

 

 

 
  

PLATE, KAŠE

 

 

 

 

 

 

 

Příloha č. 2
Závazné podmínky pro zajištění jakosti na dodávky dílů KOO483

Závazné podmínky pro zajištění jakosti dodávek dílů(dále jen „Závazné podmínky jakosti“) blíže
upravují práva a povinnosti smluvních stran v oblasti zajištění jakosti a záručních podmínek ve vztahu
k dodávkám dílů realizovaných z titulu rámcové smlouvy na dodávky dílů(dále jen „rámcové smlouvy“),
a to v následujícím rozsahu:

i Článek I.
Účel Závazných podmínek jakosti

Účelem Závazných podmínek jakosti je vytvoření společného systému managementu jakosti s cílem
trvalého zvyšování jakosti dodávek zboží. Závazné podmínky jakosti jsou nedílnou součástí rámcové
smlouvy, přičemž blíže upravují podmínky dosažení a monitorování požadované jakosti dílů a jejích
dodávek, které budou realizovány po dobu platnosti rámcové smlouvy. Závazné podmínky jakosti
stanovují požadavky na certifikace a činnost systému managementu jakosti zhotovitele a objednatele
před zahájením a v průběhu dodávek dílů ve smyslu rámcové smlouvy.

Článek II.
Všeobecná ustanovení

2.1.. Závazné podmínky jakosti nabývají platnosti a účinnosti dnem uzavření rámcové smlouvy,
přičemž se vztahují na jakékoliv dodávky dílů definované rámcovou smlouvou, pokud nebude
mezi objednatelem a zhotovitelem smluvně dohodnuto jinak.Pokud se stanou jednotlivá
ustanovení Závazných podmínek jakosti neplatnými, neovlivní to platnost zbývajících
ustanovení. Závazné podmínky jakosti lze měnit a doplňovat pouze dodatky v písemné formě
podepsanými oběma smluvními stranami.

2.2. | O změnách ve výrobním procesu dodávaných dílů (změny výkresové dokumentace, technologií,
skladování atd.), které by mohly mít vliv na jakost dodávek dílů a jejich následného užití, je
zhotovitel povinen bezodkladně informovat objednatele s údaji, jaký vliv budou či mohou mít tyto
skutečnosti na jakost dodávek dílů a termín plnění. Takto specifikované změny mohou být
provedeny až po odsouhlasení ze strany objednatele. Pokud bude nucen zhotovitel realizovat
část dodávky dílů prostřednictvím svých dodavatelů, oznámí tuto skutečnost neprodleně
objednateli, který může takto realizované dodávky zamítnout, a to pokud shledá pochyby o
systému managementu jakosti těchto dodavatelů zhotoviteli. Objednatel je oprávněn takové
informace po zhotoviteli požadovat a zhotovitel je oprávněn takové skutečnosti z důvodu
garance kvality dílů doložit. Záznamy o změnách, jakož i jejich schválení objednatelem, je
zhotovitel povinen archivovat po dobu záruky za jakost zboží, minimálně však po dobu 30-ti
měsíců.

2.3.. Objednatel je oprávněn provést u zhotovitele, resp. výrobce dodávaných dílů, kdykoliv kontrolu
výroby či skladování dílů ve vazbě na jakostní požadavky dle rámcové smlouvy (dále jen „Audit
jakosti“). O provedeném auditu jakosti vydá objednatel zhotoviteli zprávu „Audit dodavatele“, ve
které objednatel uvede závěr auditu a případné zjištěné nedostatky. Budou-li shledána
pochybení a odchylky od dohodnutých postupů a ustanovení dle smlouvy, resp. nákupní
objednávky, bude audit jakosti proveden opakovaně do doby odstranění nedostatků nebo
v závažných případech může vést k vypovězení smlouvy ze strany objednatele. Plánovaný
termín auditu jakosti bude zhotoviteli doručen nejpozději 5 pracovních dnů před jeho
uskutečněním. Zhotovitel je povinen zajistit objednateli za tímto účelem podmínky pro činnost
auditorského týmu (přístup do provozoven výroby dodávaných dílů, pracovní prostředky a
předměty, odborně kvalifikovaného zaměstnance atd.). Při provádění auditu jakosti budou ze
strany objednatele akceptovaná přiměřená omezení k získání informací, které budou souviset s
ochranou podnikového tajemství zhotovitele. Provedení auditu jakosti i bude vztaženo výhradně

na dodávky dílů určené objednateli.Objednatel je povinen umožnit a zajistit provedení takového
auditu.

4 "uj :

lu

lA:

3.93.

3.4.

3.b5.

3.6.

dt :

3.8.

Článek III.
Zkoušky, reklamace a opatření

Zhotovitel vypracuje do 10 dnů po uzavření smlouvy na základě případného požadavku
objednatele podrobný plán jakosti, který zabezpečí plnění dohodnutých kvalitativních i
kvantitativních charakteristik dílů a jejich dodávek objednateli. Plán jakosti bude obsahovat
postupy měření a jejich četnost, použité pracovní prostředky, pracoviště a osobu, která je
odpovědná za provedení předmětných činností. Plány jakosti, včetně dokladů o provedených
činnostech (výsledky měření atd.), předá zhotovitel na vyžádání objednatele k ověření.

Zhotovitel se zavazuje, že dodávané díly objednatel ztitulu rámcové smlouvy prověřil
důkladnou kontrolou se zaměřením na dohodnuté kvalitativní i kvantitativní charakteristiky podle
platných standardů a ujednání. Jako doklad o této kontrole doloží současně s každou dodávkou
dílů dle rámcové smlouvy, resp. nákupní objednávky, atest (podle příslušných technických
norem ČSN EN, zejména atest dle EN 10204/3.1) s uvedením normovaných rozměrů,
chemického složení a mechanických vlastností vstupního materiálu, které budou součástí
příslušné dodávky pro objednatele. Dále uvede na dodacím listě prohlášení o jakosti dílů(tj. že
díly jsou vyrobeny v souladu s výkresovou dokumentací a byly uvolněny výstupní kontrolou
zhotovitele jako bezvadné. Dodávky dílů dodané bez atestu jsou hodnocené jako dodávky
neshodné.

Objednatel provádí vstupní přejímku na kvalitativní i kvantitativní charakteristiky ve svém sídle,
resp. místě plnění dle čl. VI. smlouvy, a jako podklad k uvolnění dodávky dílů do následného
užití využívá atest dodaný zhotovitelem a prohlášení o jakosti na dodacím listě zhotovitele.

Neshody v dodávce oznamuje objednatel zhotoviteli formou oznámení o reklamaci neprodleně
po jejich zjištění a zhotovitel se zavazuje neshody uvedené v oznámení o reklamaci na vlastní
náklady a bez zbytečného prodlení odstranit vsouladu sníže uvedeným textem podle
jednotlivých druhů neshodných dodávek.

„Použitelné neshodné dodávky dílů“ jsou dodávky, kde vlastnosti dodávaných dílů zhotovitelem
objednateli vykazují drobné neshody vůči dohodnutým kvalitativním i kvantitativním
charakteristikám. Neshody na dodávce dílů neovlivní organizaci a technologii následného
použití těchto dílů k určenému účelu, funkci, spolehlivost, bezpečnost a ekologii ve stádiu jejího
dalšího zpracování. Zhotovitel je informován o kvalitativním nedostatku neshodné dodávky,
nebo její části a je povinen provést nápravná a preventivní opatření k zamezení jejich
opakování v přiměřené Ihůtě, nejpozději však do 2 kalendářních dnů od převzetí oznámení o
reklamaci na předmětnou dodávku dílů. Ze strany objednatele není uplatněn finanční nárok vůči
zhotoviteli z titulu použitelné neshodné dodávky, avšak data z provedeného zjištění negativně
ovlivní přírůstky kvalitativního a celkového hodnocení zhotovitele v daném období, které provádí
objednatel v souladu s jeho interním standardem.

„Použitelné neshodné dodávky dílů s opravou“ jsou dodávky, kde vlastnosti dodávaných dílů
zhotovitelem objednatelem vykazují větší než drobné neshody vůči dohodnutým kvalitativním i
kvantitativním charakteristikám. Neshody na dodávce dílů ovlivní organizaci a technologii
následného použití těchto dílů k určenému účelu, funkci, spolehlivost, bezpečnost a ekologii ve
stádiu dalšího zpracování. Po přepracování nebo po opravě, která není předpokládaná
standardním postupem objednatele, jsou z této dodávky použitelné za předpokladu, že tato
oprava je technicky proveditelná a ekonomicky výhodná. Zhotovitel je informován o kvalitativním
nedostatku neshodné dávky nebo její části a je povinen provést nápravná a preventivní opatření
k zamezení jejich opakování v přiměřené Ihůtě, nejpozději však do 2 kalendářních dnů od
převzetí oznámení o reklamaci na předmětnou dodávku. Provedená okamžitá opatření
zhotovitel sdělí objednateli v průběhu 2 kalendářních dnů a v průběhu 10 kalendářních dnů
objednatel písemně obdrží sdělení zhotovitele(formou 8D reportu) o přijatých opatřeních
trvalých.

Pokud bude přepracování nebo oprava neshodné dodávky s opravou dle odst. 3.6. tohoto
článku Závazných podmínek jakosti prováděna objednatelem (např. provedení úpravy pálících,
svařovacích nebo obráběcích programů atd.), k čemuž si objednatel vyhrazuje právo, budou
v případě doložení takové neshodné dodávky náklady spojené s předmětnou opravou hrazeny
zhotovitelem. © této skutečnosti bude objednatel informovat zhotovitele před započetím takto
vzniklých nákladů.

V případě, že zhotovitel nebude souhlasit s provedením opravy neshodné dodávky objednatele,
platí shodná ustanovení jako u nepoužitelných neshodných dodávek dle odst. 3.9. a násl.

9

tohoto článku Závazných podmínek jakosti. Tato povinnost se na zhotovitele nevztahuje, zjistí-li
se, že dodávky dílů jsou v souladu se specifikací uvedenou v nákupní objednávce a v souladu
s platnými normami.

3.9.. „Nepoužitelné neshodné dodávky dílů“ jsou dodávky, kde vlastnosti dodávaných dílů
zhotovitelem objednateli vykazují neshody vůči dohodnutým kvalitativním i kvantitativním
charakteristikám, přičemž takto dodané dílů nelze použít k určenému účelu ve stádiu dalšího
zpracování nebo provozování. Zhotovitel je informován o kvalitativním nedostatku neshodné
dodávky nebo její části a je povinen provést nápravná a preventivní opatření k zamezení jejich
opakovanl vpřiměřené Ihůtě, nejpozději však do 2 kalendářních dnů ode dne převzetí
oznámení o reklamaci na neshodnou dodávku. Provedená okamžitá opatření zhotovitel sdělí
objednateli v průběhu 2 kalendářních dnů a v průběhu 10 kalendářních dnů objednatel písemně
obdrží sdělení zhotovitele o přijatých opatřeních trvalých.

3.10. Zhotovitel se v souvislosti s nepoužitelnou neshodnou dodávkou dle odst. 3.9 tohoto článku
Závazných podmínek jakosti zavazuje dodat objednateli náhradní shodnou dodávku v termínu,
který nenaruší kontinuitu výrobního procesu u objednatele, a to nejpozdejl do 24 hodin. Vzniklé
náklady spojené s předmětnou neshodnou dodávkou budou v plné výši hrazeny zhotovitelem.
Pokud zhotovitel neprodleně nedodá objednateli shodnou dodávku dle těchto Závazných
podmínek jakosti, nebo v případě, že v souvislosti s neshodnou dodávkou vzniknou objednateli
jakékoliv náklady, je zhotovitel povinen vystavit dobropis na neshodnou dodávku a na náklady
vznlkle u objednatele. Tato povinnost se na zhotovitele nevztahuje, zjistí-li se, že dodal dílů
v souladu se specifikací uvedenou v nákupní objednávce a v souladu s platnými normami.

3.11. Zhotovitel nenese odpovědnost za vady způsobené objednatelem nevhodným skladováním a
zpracováním dodaných dílů. Objednatel je povinen v rámci reklamace oznámit zhotoviteli vady
a nedostatky dílů způsobující některou z výše uvedených neshodných dodávek formou
doporučeného dopisu, případně elektronickou či faxovou zprávou s následujícími náležitostmi:

>  identifikace dodávky výkresové číslo, reklamované množství, číslo prováděcí rámcové
smlouvy;

>  popisvad;

>  předběžně odhadovaná výše škody.

3.12. V případě reklamace vad dílů dle odst. 3.11. tohoto článku Závazných podmínek jakosti je
objednatel povinen zhotoviteli umožnit přístup k reklamovanému zboží za účelem kontroly a
prověření vad. V případě odhadované škody nad 500.000,- Kč (slovy: pět set tisíc korun
českých) je k posouzení škody objednatel povinen přizvat nezávislou a nestrannou instituci
určenou po vzájemné dohodě smluvních stran. Nedohodnou-li se smluvní strany na nezávislé a
nestranné instituci dle předchozí věty do 5 pracovních dnů ode dne doručení reklamace
zhotoviteli, určí takovou instituci objednatel. Náklady spojené s činností této nezávislé instituce
hradí ta smluvní strana, která na dané škodě nese vinu. V případě prokázání škody na straně
zhotovitele má tento povinnost vystavit dobropis na úhradu vzniklých nákladů a současně
objednatel je oprávněn pozastavit platbu faktury na předmětnou dodávku. Reklamace
neopravňuje objednatele pozastavit platbu faktur na dodávky bez vad.

3.13. Data z provedeného zjištění dle předchozích odstavců negativně ovlivní přírůstky kvalitativního
a celkového hodnocení dodavatele v daném období, které provádí objednatel v souladu s jeho
interním standardem.

Článek IV.
Značení dodávek dílů

Zhotovitel zajistí objednateli dodávky dílů značené v souladu s ČSN EN 10021 odstavec 10, nebo

podle spemflkace uvedené v nákupních objednávkách uzavřených mezi smluvními stranami ve smyslu
rámcové smlouvy.

Každé dodávky dílů musí být značeny minimálně takto:
a) Název, výkresové číslo, identifikace dodavatele

Článek V.
Záruka

5S.1  Zhotovitel je povinen objednateli poskytnout záruku za jakost dělených dílů laserem, včetně

olehlenl a rovnání dílů, v délce trvání 24 měsíců ode dne převzetí dílů objednatelem dle čl. VII.
rámcové smlouvy.

10

/\.

$

AA

7

CHd

5.2.  Zhotovitel se zavazuje bez zbytečného prodlení uhradit objednateli veškeré prokazatelné
náklady a škody způsobené pozdním dodáním nebo neshodnou dodávkou dílů,nebo její částí
v průběhu trvání záruční doby. Tato povinnost se na zhotovitele nevztahuje, zjistí-li se, že dodal
díly v souladu se specifikací uvedenou v nákupní objednávce a v souladu s platnými normami.
Zhotovitel nenese odpovědnost za vady způsobené objednatelem nevhodným skladováním a
zpracováním dodaných dílů.

5.3. Za vady dílů dodaných zhotovitelem objednateli dle rámcové smlouvy, resp. nákupní
objednávky, na které se vztahuje záruka za jakost dle tohoto článku Závazných podmínek
jakosti, se považují zejména takové vady a nedostatky dílů, které způsobují neshodné dodávky
specifikované v čl. lIl. těchto Závazných podmínek jakosti. Zhotovitel je povinen veškeré vady
dle předchozí věty, které se vyskytnou vzáruční době, přednostně odstranit způsobem
uvedeným v čl. Ill. těchto Závazných podmínek jakosti pro neshodné dodávky dílů. Tím není
dotčeno právo objednatele uplatnit nároky z vad dodaných dílů dle příslušných ustanovení
občanského zákoníku.

Článek VI.
Hraniční hodnoty vad ze strany zhotovitele

6.1 Hodnocení jakosti dodávek vstupní přejímky u objednatele, případně u zhotovitele, kterou
provádí pověřený zaměstnanec objednatele, bude provedeno z objemu reklamovaných
dodávek dílů ze strany objednatele, a to jeden měsíc po ukončení hodnoceného období. Objem
reklamovaných dodávek vhodnoceném období se určí jako podíl součtu E\jednotlivých
reklamovaných dodávek k celkovému množství dodaných dílů vynásobeným 10' v měrných
jednotkách převedených na ks.

6.2. Zhotovitel se zavazuje po dobu platnosti rámcové smlouvy dodržet hraniční hodnotu 10 000
ppm.

Článek VII.
Osvědčení o jakosti

Každá dodávka musí obsahovat tzv. „Osvědčení o jakosti zboží“, kterým zhotovitel potvrzuje, že
předmětná dodávka odpovídá oboustranně dohodnutým kvalitativním i kvantitativním charakteristikám
a byla zhotovitelem uvolněna k odeslání objednateli. Bez Osvědčení o jakosti zboží nebude dodávka
objednatelem přijata a bude vrácena na náklady zhotovitele. Toto „Osvědčení“ může být součástí
materiálového atestu definovaného v článku III. těchto Závazných podmínek jakosti,

Článek VIII.
Vzorkové řízení

8.1 Zhotovitel při vzorkovém řízení komplexně přezkoumává, zda splňuje  požadavky KTD
(konstrukčně technologická dokumentace) a požadavky definované předmětnou smlouvou.
Zhotovitel bude provádět vzorkové řízení i v případě, že objednatel dodá k výrobě produktů
výrobní zařízení, nářadí, nástroje, SW vybavení atd.

8.2 Vzorky musí být vyrobeny za podmínek sériové výroby, tzn. pomocí výrobního zařízení, nářadí,

nástrojů, SW' vybavení, včetně personálu atd. Odchylky od tohoto ustanovení musí být
odsouhlaseny objednavatelem.

8.3 Pozitivní výsledek z kontroly vzorku slouží jako potvrzení, že zhotovitel má procesy způsobilé
k výrobě předmětného produktu.

8.4 Vzorkové řízení se provádí v níže uvedených případech:

e U produktů, které se vyrábí poprvé.

e U produktů, u kterých v průběhu dodávek (série) jsou provedeny technické změny.

e U produktů, které se vyrábí v průběhu dodávek na nových a/nebo opravených zařízeních.

e U produktů, u kterých došlo v průběhu dodávek ke změnám ve výrobním procesu.

e U produktů, které zhotovitel nedodal objednateli po dobu delší než 12 kalendářních měsíců.

11

e U produktů, u kterých zhotovitel začal využívat nové sub-dodavatele,

8.5 Požadavky na dokumentaci související s dodávkou vzorku:

e Ověřený vzorek v počtu 1 ks dílu zhotovitelem musí být dodané objednateli odděleně od
ostatních dodávek a identifikovaný visačkou „VZOREK“.
e Materiálový atest dle ČSN EN 10204 (druh atestu 3.1).
e Každý dokument musí minimálně obsahovat.
-  Název produktu a číslo technického výkresu.

- Stavtechnické změny (index změny na technickém výkrese).
-  ldentifikace produktu „Vzorek“.
-  Měřící protokoly.
- ldentifikace dodavatele (výrobce) produktu.
- Jméno a příjmení osoby provádějící kontrolu a její podpis.
-  Ostatní dokumenty definované předmětnou smlouvou.
8.6 Konečné odsouhlasení vzorků při vzorkovém řízení provádí objednatel.

Článek IX.
Kontaktní osoby

9.1 Smluvní strany níže uvádějí kontaktní osoby, které mají oprávnění jednat ve věcech týkajících se
obsahu a plnění těchto Závazných podmínek jakosti. V případě, že u níže uvedených osob dojde
krozporu ohledně plnění nebo výkladu Závazných podmínek jakosti; bude řešení sporu
delegováno na osoby jednající či zastupující smluvní strany dle zvláštních právních předpisů.

Kontaktní osoby pro věci technické a pro účely plnění:

Za objednatele: Za zhotovitele:

Markéta Rešlová, referent nákupu Jiří Mlčák

Email: reslova.mGvop.cz mlcak.jiriovym-ipso.cz

Tel.: 556 783 504 +420556787550
+420737262632

Kontaktní osoby pro věci smluvní:

Za objednatele: Za zhotovitele:

Ing. Martin Sněhota, ředitel nákupu a obchodu Jiří Mličák

Email: snehota.mGovop.cz mlcak .jiriéovym-ipso.cz

Tel.: 556 783 272 +420556787550
+420737262632

9.2 Smluvní strany se zavazují informovat se o změnách v kontaktních osobách a kontaktních údajích
uvedených v odst. 9.1 této přílohy.

9.3 Shora uvedené kontaktní osoby je možné změnit na základě písemného oznámení doručeného
druhé smluvní straně.

12

n
$N Y

Ch

Příloha č. 3Rámcové smlouvy č. 18/2017/VI5/3IŘŮNAK-150

Základní povinnosti osob vstupujících/vjíždějících do areálu
podniku VOP CZ, s.p.

1 Definice základních pojmů

1.1 Externí pracovník

Je osoba či zaměstnanec společnosti, která se nachází s podnikem VOP CZ,s.p. ve smluvním
vztahu, na jehož základěprovádí tato společnost plnění pro podnik VOP CZ, s.p. jakožto dodavatel.

1.2 Obeznámená osoba

osoba zajištěná dodavatelem, jenž je pověřená zprostředkováním vstupu a komunikací s ostrahou u
osob nehovořících českým ani slovenským jazykem. Obeznámená osoba musí hovořit českým nebo
slovenským jazykem. Tato osoba musí být předem podrobně obeznámena s náplní činnosti, kterou

má vpodníku externí pracovník vykonávat a o těchto skutečnostech podat ostraze při vstupu
relevantní informace, a to minimálně v rozsahu průvodního listu.

1.3 Pracovní činnost

Jedná se o jakoukoli činnost zaměstnanců dodavatelských firem, která je předmětem pracovně-
právních a obchodně-právních vztahů mezi VOP CZ, s.p. a třetími stranami. Tato práce je prováděna
v areálech VOP CZ, s.p.Pracovní činností je míněno i řízení osobního či nákladního vozidla.

1.4 Prvotní dokumenty

» Závazná pravidla pro vjezd vozidel externích dopravců a dodavatelů do areálu podniku
Poučení pro osoby vstupující do areálu za účelem provádění prací

Průvodní lists uvedením kam externí pracovníci jedou, za kým jedou, s uvedením důvodu vjezdu
— činnosti, kterou budou v areálu vykonávat, uvedení tel. kontaktu na kontaktní osobu VOP CZ;
S.p., jenž je za ně odpovědná. V případě dopravců pro koho, kam a co vezou.

k

 

NA

2 Základní povinnosti dodavatele

Dodavatel je povinen zajistit, aby jeho zaměstnanci či osoby, které provádí plnění pro odběratele
prostřednictvím dodavatele (popř. jejich zaměstnanci), neovládají-li český nebo slovenský jazyk, byli
vybavení Průvodním listem, vyhotoveném včeském jazyce. Vedle těchto údajů zde musí být
bezpodmínečně uveden kontakt na obeznámenou osobu.

Dodavatel je zároveň povinen zajistit překlad prvotních dokumentů do jazyka srozumitelnému
dopravci. Za správnost překladu ručí dodavatel. Externí pracovník je poté povinen mít u sebe
podepsanou jak českou verzi, tak příslušnou jazykovou mutaci.

3 Hlavní povinnosti osob vstupujících/vjíždějících a pohybujících se
v areálech VOP CZ,s.p.

» Dbát pokynů, příkazů a rozhodnutí strážných při průchodu/průjezdu strážnicí i při pohybu kdekoliv
v areálu podniku VOP CZ, s.p.

> Při průchodu/průjezdu strážnicí a rovněž kdekoliv vareálu umožnit strážným kontrolu
přenášeného/převáženého hmotného majetku včetně kontroly ručních zavazadel, vozidla a jeho
nákladu. V odůvodněných případech se podrobit osobní prohlídce.

» Nepoškozovat a neznečišťovat komunikace ani silniční zařízení (závory, dopravní značky apod.)
V případě vzniku materiální škody v areálu VOP CZ, s.p. tuto ve výši skutečných nákladů na
opravy uhradit.

v

Podrobit se na pokyn strážných při vstupu/vjezdu, opouštění a kdekoliv v areálu VOP CZ, s.p.av
kteroukoliv denní dobu, zda nejsou pod vlivem alkoholu nebo jiných návykových látek. S výsledky
kontroly jsou kontrolované osoby seznámeny a mohou se k nim eventuálně vyjádřit. V případě

S MANS

pozitivního výsledku jsou kontrolované osoby dále povinny odevzdat vstupní doklad a neprodleně
opustit areál VOP CZ, s.p.

» Z důvodů zajištění bezpečnosti v areálu VOP CZ,s.p., který vzhledem k specifickému prostředí
vyžaduje zvýšené nároky na dodržování bezpečnosti, důsledně dodržovat ustanovení zákona č.
361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, v platném znění, včetně dodržování
povolené rychlosti, respektování dopravního značení a parkování na vyhrazených místech.

4.1 Osobní ochranné prostředky pro externí zaměstnance

3.1.1  Reřflexní vesta

Každý externí pracovník musí používat reflexní vestu libovolné barvy s jasným a čitelným nápisem
firmy, pod kterou v areálu VOP CZ, s.p. provádí pracovní činnost.

3.1.2 Ochranná obuv

Každý externí pracovník je povinen používat v areálu podniku VOP CZ, s.p. jako standard ochrannou
obuv standardu „S1“ a vyšší.

3.1.3.  Ochranný oděv

Každý externí pracovník je povinen používat v areálu podniku VOP CZ, s.p. pouze certifikované
ochranné oděvy vhodné pro danou činnost podle vyhodnocených rizik. Je zakázáno používat kalhoty
se zkrácenými nohavicemi nebo jinak upravované části OOPP.

3.2. Hrubé porušení pravidel vedoucí k okamžitému vykázání z prostor VOP CZ, s.p. a zákazu
vstupu/vjezdu do areálu VOP CZ, s.p.

Výhrůžky nebo agresivní jednání

Sexuální obtěžování nebo rasová či náboženská nesnášenlivost

Krádež

Nepovolený vstup do zakázaných zón

Vystavování sebe nebo svého okolí smrtelnému riziku

Pozitivní dechová zkouška nebo přechovávání alkoholu v prostorách areálu VOP CZ, s.p.
Odmiítnutí, maření nebo zmaření zkoušky na alkohol či jiné návykové látky

Opakované porušování základních povinností uvedených v tomto dokumentu nebo vyplývajících ze
zákoníku práce

> Nepovolené pořizování fotografií či videozáznamů

VVVVVVYVYÍV

Výhrůžky — především pak slovní útoky na členy ostrahy kvůli výkonu jejich povinností.

Agresivní jednání - Za agresivní jednání se mimo jiné považujeúmyslné blokování prostorupřed i za
závorami zabraňujícím pohybu vozidel přes vrátnici VOP CZ,s.p., a to jakýmkoliv způsobem.
Agresivním jednáním se rozumí i neuposlechnutí opakované oprávněné výzvy členů ostrahy či jiné
oprávněné osoby.

Vystavování sebe nebo svého okolí smrtelnému riziku — za toto jednání se považuje i agresivní,

nebezpečná jízda vozidlem v areálu VOP CZ, s.p., především pokud takovou jízdou dojde k ohrožení
života či zdraví osob nebo majetku.

Opakované porušování základních povinností - jednání konkrétního jedince, mající znaky úmyslného
a soustavného nerespektování základních povinností externích pracovníků a pracovníků firem
v pronájmu.

3.3. Zákaz fotografování
Ve všech prostorech společnosti VOP CZ, s.p. je zakázáno pořizovat fotografie či videozáznamy.

V případě přistižení je osoba povinna na vyzvání fotografie smazat. Výjimku tvoří fotografování
povolené v souladu s vnitřními předpisy společnosti VOP CZ, s.p.

3.4 Milčenlivost

Dodavatel se zavazuje zachovávat přísnou mlčenlivost o veškerých důvěrných informacích, o kterých
se v průběhu spolupráce s odběratelem dozví. Za důvěrné informace se ve smyslu tohoto článku
považují veškeré informace, které budou jako takové označeny nebo jsou takového charakteru, že
mohou v případě zveřejnění přivodit kterékoli smluvní straně jakoukoli újmu, bez ohledu na to, zda
mají povahu osobních, obchodních či jiných informací. Dodavatel se zavazuje, že tyto skutečnosti
nesdělí ani nezpřístupní třetí osobě, pro sebe nebo pro jiného nevyužije či nezneužije a tyto bude
uchovávat takovým způsobem, aby se tyto nedostaly do rukou třetí osoby. Tento závazek není časově
omezen a není dotčen případným skončením uzavřené smlouvy. V případě, že dodavatel
neoprávněně použije důvěrnou informaci v rozporu s tímto ustanovením či právními předpisy, je
povinen k náhradě škody z toho vzniklé a je povinen vydat to, oč se obohatil.

Dodavatel souhlasí s tím, že samotný fakt uzavření smlouvy s odběratelem není kryt povinností
mlčenlivosti a výslovně souhlasí s tím, že odběratel je oprávněn spolupráci s dodavatelem veřejně
deklarovat a dává pro tento účel souhlas ke zveřejnění samotné smlouvy nebo k jejímu poskytnutí,
zejména pak orgánům státní správy.

4 Firmy v pronájmu v areálu podniku VOP CZ, s.p.

Firmy mající pronajaté prostory v areálu podniku VOP CZ, s.p. jsou povinny řídit se vnitřnímipředpisy
VOP CZ, s.p.

5 Důkazní břemeno

K prokázání porušení základních povinností VOP CZ, s.p. bude užito následujících důkazních břemen:

» Fotografie pořízené vnitřním kamerovým systémem podniku VOP CZ, s.p.
» Fotografie pořízenékterýmkoli zaměstnancem VOP CZ, s.p.
> Písemné upozornění podané kterýmkoli zaměstnancem VOP CZ, s.p.

K uvedeným důkazním břemenům musí být přiložen stručný popis skutku, znění porušeného
ustanovení, čas a místo, kde mělo k porušení dojít. V případě, že bude zjištěno jméno přestupce,
bude rovněž uvedeno, není však podmínkou.

Tato důkazní břemena budou následně předána dodavateli spolu se sankcí.

6 Zajištění závazku

Při zjištění porušení základních povinností bude přistoupeno k udělení sankce vůči subjektu, který

uvedené povinnosti porušil, a to na základě důkazního břemene, formou srážky z fakturace dle

následujícího:

1. První porušení -pokuta

2. Druhé porušení pokuta a vykázání zaměstnance z areálu VOP CZ, s.p., následné udělení zákazu
vstupu tomuto zaměstnanci do prostorů podniku VOP CZ, s.p.

3. Třetí porušení —pokuta a vypovězení příslušné obchodní smlouvy mezi VOP CZ a druhou smluvní
stranou

6.1 Sazebník pokut:

Kouření na jiném než k tomu určeném místě: 10.000 Kč;

Nepoužívání osobních ochranných pomůcek (reflexní vesta, bezpečnostní obuv, ochranný oděv):
10.000 Kč;

Přechovávání alkoholu v prostorech VOP CZ, s.p. nebo pozitivní dechová zkouška: 10.000 Kč;
Opakované porušování základních povinností uvedených v tomto dokumentu: 10.000 Kč;

Odmítnutí, maření nebo zmaření zkoušky na alkohol či jiné návykové látky: 100.000 Kč;
Fotografování: 100.000 Kč;

Sikanování, výhrůžky nebo agresivní jednání: 100.000 Kč;
Sexuální obtěžování nebo rasová či náboženská nesnášenlivost: 100.000 Kč;

NA

vývwvvvyv

„m P P
s ho

» Nepovolený vstup do zakázaných zón: 100.000 Kč;
» Vystavování sebe nebo svého okolí smrtelnému riziku: 100.000 Kč;

Sjednání smluvních pokut se nedotýká práva na náhradu škody způsobené porušením povinnosti
zajištěné smluvní pokutou.

Společnost VOP CZ, s.p. má právo se rozhodnout, zda smluvní pokuty započte na cenu díla nebo
jednotlivé faktury (daňového dokladu), nebo zda bude čerpat z bankovní záruky, nebo zda vystaví
dodavateli samostatný výměr.

7 Závazek dodavatele prokazatelně seznámit další osoby s těmito podmínkami

Dodavatel se zavazuje prokazatelně seznámit s těmito podmínkami všechny osoby podílející se
prostřednictvím dodavatele na plnění pro společnost VOP CZ, s.p. a písemně je zavázat k jejich
dodržování. Tím není dotčena odpovědnost dodavatele za dodržování těchto podmínek.

Dne: 9.2.2017 Za dodavatele: František Můnster — jednatel společnosti

E nn one n boy