Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA O DÍLO číslo smlouvy objednatele: 317 100/01/2017 číslo smlouvy zhotovitele: 004/17 uzavřená podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb. v účinném znění I. SMLUVNÍ STRANY 1/ Objednatel: Vodovody a kanalizace Hradec Králové, a. s. sídlo: Víta Nejedlého 893, 500 03 Hradec Králové společnost je zapsána v Obchodním rejstříku, vedeném Krajským soudem v Hradci Králové, oddíl B, vložka 964 jejímž jménem jedná: Ing. František Barák – předseda představenstva IČ: 481 72 898 DIČ: CZ48172898 bankovní spojení: Komerční banka a. s. pobočka Hradec Králové č. účtu: 4304-511/0100 telefon: 491 512 740 fax: 495 406 323 e-mail: vakhk@vakhk.cz ve věcech smluvních oprávněni jménem objednatele jednat a podepisovat: Ing. Pavel Loskot – technicko-provozní náměstek ve věcech technických a ve věcech plnění této smlouvy je oprávněn jménem objednatele jednat a podepisovat: Ing. Lukáš Netušil – vedoucí oddělení investiční výstavby Ing. Miroslav Melichar - technický dozor stavebníka 2/ Zhotovitel: VIS – Vodohospodářsko-inženýrské služby, spol. s r.o. sídlo/místo podnikání: Na Střezině 1079, 500 03 Hradec Králové společnost je zapsána v Obchodním rejstříku, vedeném Krajským soudem v Hradci Králové, oddíl C, vložka 3350 jejímž jménem jedná: Ing. Ladislav Forejtek, ředitel společnosti, jednatel IČO: 48153362 DIČ: CZ48153362 bankovní spojení: Equa bank a.s. číslo účtu: 1014655678/6100 telefon: 495 076 011, 495 541 341 fax: 495 541 342 e-mail: vis@vishk.cz ve věcech smluvních oprávněni jménem zhotovitele jednat a podepisovat: Ing. Ladislav Forejtek, ředitel společnosti, jednatel Ing. Jiří Březina, manager společnosti, jednatel Ing. Jiří Forejtek, technický ředitel, jednatel ve věcech technických a ve věcech plnění této smlouvy je oprávněn jménem zhotovitele jednat a podepisovat: Ing. Jiří Forejtek, technický ředitel, jednatel Kanalizace Hradec Králové, Labská Kotlina I. – III. etapa (č. p. 1014 – 1021) II. PŘEDMĚT SMLOUVY 1/ Předmětem této smlouvy je závazek zhotovitele řádně a včas provést na svůj náklad a na své nebezpečí s odbornou péčí dílo specifikované touto smlouvou na straně jedné a závazek objednatele provedené dílo bez vad či nedodělků převzít a zaplatit za něj zhotoviteli sjednanou cenu, to vše za podmínek stanovených touto smlouvou. (dále také jako „dílo“). 2/ Dílem se pro účely této smlouvy rozumí vypracování následujícího stupně projektové dokumentace, zajištění územního rozhodnutí, zajištění stavebního povolení, autorský dozor projektanta, případně ostatní práce a průzkumy: 2.1. Jednostupňová projektová dokumentace pro stavební řízení, výběr zhotovitele a provádění stavby 2.2. Autorský dozor projektanta Na akci: „Kanalizace Hradec Králové, Labská kotlina I. – III. etapa (č. p. 1014 – 1021)“ 3/ Dílo je blíže specifikováno takto: Jedná se o rekonstrukci kanalizační stoky v délce 143 m, z polypropylénu DN 300 materiálu. Součástí rekonstrukce bude i přepojení stávajících kanalizačních přípojek. Orientační náklad stavby je 1,6 mil. Kč 4/ Z důvodu odstranění jakýchkoliv budoucích nejasností a nedorozumění smluvní strany výslovně uvádí, že součástí předmětu smlouvy jsou: • Přípravné práce a obstarání podkladů pro provedení díla, • Výrobní výbory za účasti objednatele a provozovatele, jejichž požadavky budou zapracovány do projektové dokumentace, • Zajištění vyjádření správců sítí v prostoru stavby a zapracování jejich oprávněných požadavků do projektové dokumentace, • Projektová dokumentace bude projednána s vlastníky či správci sítí v prostoru stavby dotčenými orgány a organizacemi jejichž oprávněné požadavky budou do projektové dokumentace zapracovány, • Projektová dokumentace bude obsahovat barevné situace 1:1000 a 1:500, které budou výškově a situačně doměřeny tak, aby odpovídaly stávajícímu stavu. V těchto situacích budou orientačně zakresleny stávající podzemní vedení, • Součástí PD budou i výkazy výměr, soupisy prací a dodávek s podrobným popisem požadovaných standardů, které jednoznačně vymezují použité položky. Položkové výkazy výměr budou zhotoveny prostřednictvím programového produktu KROS plus (ÚRS Praha, a.s.) a předloženy jednak ve formě tištěné, jednak v digitální na CD. Každý výtisk bude obsahovat položkový výkaz výměr, položkový rozpočet v jednotkových cenách obvyklých pro místo plnění k datu předání bude odevzdán ve dvou výtiscích zvlášť, • Položkové výkazy výměr pro technologické části, které nejsou obsaženy v software KROS plus bude zpracovány v tabulkovém procesoru Excel • Počet výtisků PD bude 6 paré. Projektová dokumentace bude předána jak v tištěné, tak 1x v digitální formě takto: text ve formátu .docx (Microsoft Office Word 2007 nebo vyšší verse) tabulky ve formátu .xlsx (Microsoft Office Excel 2007 nebo vyšší verse) situace a výkresy objektů ve formátu .dwg (verse 13 a vyšší) a rovněž ve formátu .pdf Kanalizace Hradec Králové, Labská Kotlina I. – III. etapa (č. p. 1014 – 1021) • doplňující inženýrsko-geologický průzkum stavby zpracovaný v rozsahu a podrobnostech, které umožní zpracování technických specifikací a výkazu výměr mj. v návaznosti na třídy těžitelnosti hornin, • případný hydrogeologický průzkum doplněný i o průzkum stávajících vodních zdrojů (nacházejících se v blízkosti tras rekonstruovaných stok) – zjištění výskytu hladin podzemní vody a případně návrh čerpaného množství při realizaci stavby. • doplnění podrobného průzkum stok, mimo jiné se zaměřením na zpřesnění lokalizace stávajících stok a kanalizačních přípojek a na zjištění závad a poškození stok (speleologicky nebo kamerou) včetně provedení potřebných zkoušek, III. TERMÍNY A MÍSTO PLNĚNÍ 1/ Zhotovitel se zavazuje provést sjednané dílo v následujících termínech: A) Termín zahájení díla: dnem podpisu smlouvy o dílo B) Termín dokončení díla a jeho předání objednateli: Stupeň projektové dokumentace Termín dokončení 2.1. Jednostupňová projektová dokumentace pro stavební řízení, 31. 3. 2017 výběr zhotovitele a provádění stavby průběžně 2.2. Autorský dozor projektanta Termínem dokončení se rozumí den, kdy dojde k písemnému protokolárnímu předání kompletního díla Objednateli. 2/ Místem plnění je Hradec Králové, Labská Kotlina I IV. CENA DÍLA 1/ Cena díla v rozsahu čl. III. této smlouvy je stanovena jako cena nejvýše přípustná se započtením veškerých rizik, provozních nákladů zhotovitele, zisku a inflačních vlivů po celou dobu provádění díla. Stupeň projektové dokumentace Cena díla v Kč(bez DPH) 2.1. Jednostupňová projektová dokumentace pro stavební 72 000,- řízení, výběr zhotovitele a provádění stavby Cena díla bez DPH celkem 72 000,- 15 120,- DHP ve výši 21% 87 120,- Cena díla včetně DPH celkem 2/ Cena díla zahrnuje veškeré práce, dodávky a služby související s provedením předmětu díla v rozsahu dle čl. II. této smlouvy. 3/ Cena díla je doložena Kalkulací nabídkové ceny, která je Přílohou č. 1 této smlouvy. 4/ Změna sjednané ceny je možná pouze Kanalizace Hradec Králové, Labská Kotlina I. – III. etapa (č. p. 1014 – 1021) a) pokud před termínem dokončení dojde ke změnám sazeb DPH, b) pokud Objednatel podstatně omezí nebo rozšíří rozsah díla, c) pokud se při vypracování díla vyskytnou skutečnosti, které nebyly v době sjednání Smlouvy známy, a Zhotovitel je nezavinil ani nemohl předvídat a tyto skutečnosti mají prokazatelný vliv na sjednanou cenu. V. PLATEBNÍ PODMÍNKY 1/ Objednatelem nebudou poskytována jakákoli plnění před zahájením provádění díla. Výše uvedená částka za projektovou dokumentaci bude objednatelem proplacena zhotoviteli po předání projektové dokumentace na základě faktury, jejíž součástí je oboustranně potvrzený předávací protokol. Takto doložená faktura je splatná do 30 dnů po obdržení. 2/ Výkon autorského dozoru bude prováděn po dobu realizace stavby na vyzvání investora. Termín návštěvy musí být oboustranně předem dohodnut. Závěry autorského dozoru budou dokladovány ve stavebním deníku a oznámeny investorovi, resp. technickému dozoru investora. Cena za výkon autorského dozoru činí 450,- Kč + 21% DPH za hodinu (cestovné a další vedlejší náklady nebudou účtovány). Objednatelem potvrzená celková cena za autorský dozor bude proplacena po uvedení díla kvartálně na základě faktury, jejíž splatnost je do 30 dnů po obdržení. 3/ Daňový doklad se považuje za řádně a včas zaplacený, bude-li poslední den této lhůty účtovaná částka ve výši odsouhlasené objednatelem odepsána z účtu ve prospěch účtu zhotovitele uvedeného v záhlaví SOD. VI. PODKLADY PRO PLNĚNÍ DÍLA 1/ Zhotovitel vyhotoví dílo na základě následujících podkladů: • Poloha vodovodního/kanalizačního řadu a přípojek z GISu – k dispozici na vyžádání zhotovitele u provozovatele vodovodu a kanalizace společnosti Královéhradecká provozní, a.s. (kontaktní osoba - Ing. Pavel Stejskal, tel.: 495 715 203, email: pavel.stejskal@khp.cz ) • Účelová mapa povrchové situace (polohopis) – na vyžádání zhotovitele poskytne správce UMPS společnost GEOVAP Pardubice (návod jak zažádat je uveden v příloze č. 3. této smlouvy) • Technické standardy veřejného vodovodu a kanalizace společnosti Vodovody a kanalizace Hradec Králové, a.s. – jsou k dispozici na webu společnosti www.vakhk.cz 2/ Zhotovitel prohlašuje, že se důkladně, s odbornou péčí seznámil se všemi závaznými podklady díla převzatými od objednatele viz. přílohy SOD. Zhotovitel prohlašuje, že předané závazné podklady díla jsou dostatečné, jednoznačné, jemu plně srozumitelné a plně vhodné pro provedení díla v rozsahu, kvalitě a termínech sjednaných v SOD. 3/ V případě podkladů dodávaných objednatelem po podpisu SOD je povinností zhotovitele prověřit předané podklady a písemně objednateli oznámit zjištěné vady a připomínky do 10 dnů po jejich převzetí. Kanalizace Hradec Králové, Labská Kotlina I. – III. etapa (č. p. 1014 – 1021) 4/ Zhotovitel je povinen provést kontrolu technického řešení předchozích stupňů projektových dokumentací předaných objednatelem a upozornit objednatele na případné vady a nedodělky. Jakékoliv zjištěné nedostatky neprodleně písemně oznámí objednateli spolu s návrhem na jejich odstranění. VII. PROVÁDĚNÍ DÍLA 1/ Dílo bude provedeno v souladu s následujícími zákony, vyhláškami, normami a technickými standardy: Projektová dokumentace bude zpracována v souladu s projektovou dokumentací předchozích stupňů závaznými technickými standardy, kterými jsou harmonizované české technické normy, určené české technické normy a české technické normy vztahující se k předmětu díla. Projektová dokumentace bude zpracována v souladu s příslušnými zákony a předpisy platnými v době provádění díla, zejména se zákony: zákon č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), zákon č. 309/2006 Sb., kterým se upravují další požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v pracovněprávních vztazích a o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti nebo poskytování služeb mimo pracovněprávní vztahy (zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci), zákon č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách, zákon č. 274/2001 Sb. o vodovodech a kanalizacích v platném znění a ve znění prováděcích předpisů, zákon č. 22/1997 Sb. o technických požadavcích na výrobky a o změně a doplnění některých zákonů. 2/ Obsah a rozsah projektové dokumentace pro územní řízení, projektové dokumentace pro stavební řízení, dokumentace pro provádění stavby a dokumentace skutečného provedení stavby bude v souladu s vyhláškou č. 499/2006 Sb. o dokumentaci staveb. 3/ Projektová dokumentace pro výběr zhotovitele bude vycházet z rozsahu projektové dokumentace pro provedení stavby. Obsah a rozsah projektové dokumentace pro výběr zhotovitele bude v souladu s ustanovení § 44 – 46 zákona č. 137/2006 Sb. o zadávání veřejných zakázek, které stanoví obsah a rozsah zadávací dokumentace a technických podmínek. Projektová dokumentace pro výběr zhotovitele bude v souladu s vyhláškou č. 230/2012 Sb., kterou se stanoví podrobnosti vymezení předmětu veřejné zakázky na stavební práce a rozsah soupisu stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr. Součástí projektové dokumentace pro výběr zhotovitele bude kromě výkresové části a podrobného výkazu výměr resp. rozpočtu rovněž Technická specifikace, která obsahuje souhrny technických charakteristik stavby včetně technických a uživatelských standardů stavby. Součástí technických specifikací je podrobný popis technických a uživatelských standardů stavby, které stanoví jednoznačně jakostní technické parametry navrhovaných technologií, konstrukcí, výrobků a materiálů. Technický standard stavby je popis jednotlivých částí stavby, který jednoznačně stanoví stavebně fyzikální požadavky a technické parametry navrhovaných konstrukcí, technologií, výrobků a materiálů. Uživatelský standard stavby je popis jednotlivých částí stavby, který jednoznačně stanoví kvalitativní parametry a kompletní požadavky uživatele na konečnou podobu stavby. Kanalizace Hradec Králové, Labská Kotlina I. – III. etapa (č. p. 1014 – 1021) 4/ Pokud bylo na stavbu vydáno stavební povolení, bude projektová dokumentace pro výběr zhotovitele/pro provádění stavby v souladu se stavebním povolením včetně stanovisek účastníků řízení a orgánů státní správy. 5/ Projektová dokumentace všech stupňů bude zpracována v souladu s Technickými standardy veřejného vodovodu a kanalizace Vodovody a kanalizace Hradec Králové, a.s. VIII. KONTROLA PRŮBĚHU PLNĚNÍ 1/ Zhotovitel se bude řídit pokyny a požadavky zástupce objednatele a konzultovat s ním dílo v průběhu provádění, zejména návrh trasy, použitý druh materiálu, dimenze potrubí apod. na pravidelných výrobních výborech. 2/ Pro účely kontroly průběhu plnění díla organizuje Zhotovitel výrobní výbory v termínech nezbytných pro řádné provádění kontroly, nejméně však 3 v průběhu realizace díla. Zhotovitel je povinen oznámit konání výrobního výboru písemně a nejméně pět dnů před jeho konáním. 3/ Výrobních výborů jsou povinni se zúčastnit zástupci Objednatele a zástupci Zhotovitele. Každá ze stran má právo si přizvat na výrobní výbor i jiné osoby, jejich účast pokládá za nezbytnou, např. ze strany objednatele to bude zpravidla Provozovatel vodárenské infrastruktury. 4/ Vedením výborů je pověřen Zhotovitel. Výstupem z výrobního výboru je zápis z jednání, ze kterého bude patrný postup prací, kontrola časového a věcného plnění, připomínky a podněty a stanovení případných nápravných opatření a úkolů. Zástupce objednatele pořizuje zápis o jednání, který písemně předá všem zúčastněným buď po skončení výrobního výboru, nebo nejpozději do 3 pracovních dnů. Zhotovitel je povinen archivovat veškeré zápisy z výrobních výborů včetně případných dalších dokumentů, které byly předmětem jednání. 5/ Opatření dohodnutá při výrobních výborech a zachycena v zápisech nebo záznamech z těchto jednání jsou pro smluvní strany závazná a musí být v souladu s touto smlouvou. Jinak podléhají schválení smluvních nebo statutárních zástupců. Případný nesouhlas se zněním zápisu nebo záznamu musí být uplatněn písemně do 5 dnů po obdržení zápisu. 6/ Nedostatkem plnění zhotovitele se rozumí plnění nebo nesplnění jakékoliv povinnosti v rozporu se SOD, se závaznými podklady díla a s pokyny objednatele. Zhotovitel je povinen na své náklady napravit veškeré nedostatky plnění zjištěné v průběhu provádění díla z vlastní činnosti nebo na základě upozornění objednatele, a to tak, aby nebylo ohroženo splnění termínu předání díla. IX. ZMĚNA DÍLA 1/ Má-li být v průběhu provádění díla změněn jeho dohodnutý obsah či rozsah, musí být taková změna dohodnuta písemným dodatkem ke smlouvě o dílo, který bude specifikovat rozsah změny předmětu díla a změnu ceny díla. Kanalizace Hradec Králové, Labská Kotlina I. – III. etapa (č. p. 1014 – 1021) X. ZÁVĚREČNÉ PROJEDNÁNÍ 1/ Před ukončením prací je Zhotovitel povinen zabezpečit závěrečné projednání díla s Objednatelem. Připomínky ze závěrečného projednání musí být do čistopisu díla zapracovány, jinak jej nelze považovat za ukončené XI. PŘEDÁNÍ DÍLA, VLASTNICKÉ PRÁVO 1/ Místem předání díla je sídlo objednatele. Zhotovitel je povinen připravit a doložit u předávacího a přejímacího řízení zejména tyto doklady: Sjednaný počet vyhotovení díla ve sjednaném rozsahu, a Zápisy ze všech výrobních výborů včetně všech písemností rozhodných pro vypracování díla. 2/ Dílo bude předáno spolu s návrhem „Protokolu o předání a převzetí díla“. Povinným obsahem protokolu jsou: údaje o Zhotoviteli, podzhotovitelích a Objednateli; popis díla, které je předmětem předání a převzetí; prohlášení Objednatele, zda dílo přejímá nebo nepřejímá. Objednatel ve lhůtě 15 pracovních dnů dílo zkontroluje a poté uvede do Protokolu o předání a převzetí díla své stanovisko. 3/ Obsahuje-li dílo, které je předmětem předání a převzetí podle názoru Objednatele Vady nebo Nedodělky, musí protokol obsahovat: soupis zjištěných Vad a Nedodělků; dohodu o způsobu a termínech jejich odstranění, popřípadě o jiném způsobu narovnání. V případě, že Objednatel odmítá dílo převzít, uvede v protokolu o předání a převzetí díla i důvody, pro které odmítá dílo převzít. Vadou se rozumí chyba ve výkresech nebo textové části díla, případně její neshoda s dřívějšími písemnými dohodami obou stran popřípadě neshoda s podmínkami uvedenými v této smlouvě zvláště pak kapitola II. Odst. 4, neshoda s podmínkami stanovenými dotčenými orgány a organizacemi. Nedodělkem se rozumí chybějící část dokumentace proti rozsahu sjednanému Smlouvou. 4/ Objednatel není povinen převzít dokumentaci nebo její část, která vykazuje Vady nebo Nedodělky. Nedojde-li mezi oběma stranami k dohodě o termínu odstranění Vad a Nedodělků, pak platí, že Vady a Nedodělky musí být odstraněny nejpozději do 15 dnů ode dne, kdy na ně Objednatel písemně upozornil. Zhotovitel je povinen ve stanovené lhůtě odstranit Vady nebo Nedodělky i v případě, kdy podle jeho názoru za Vady a Nedodělky neodpovídá. Náklady na odstranění v těchto sporných případech nese až do rozhodnutí soudu Zhotovitel. 5/ Vlastníkem prováděného díla je od počátku Objednatel. Dílo požívá ochrany autorských práv podle zvláštních právních předpisů. Zhotovitel není oprávněn poskytnout dílo (ani její dílčí část, zejména rozpočet nebo výkaz výměr), která je předmětem smlouvy jiné osobě k využití bez písemného předchozího souhlasu Objednatele. 6/ Objednatel je oprávněn dílo použít pro všechny činnosti spojené s přípravou a následnou realizací stavby nebo jiné činnosti, která je předmětem díla. Objednatel je oprávněn v případě potřeby předané dílo rozmnožovat a předat ji třetím osobám, ale pouze za účelem dosažení cíle, ke kterému je dokumentace určena. Kanalizace Hradec Králové, Labská Kotlina I. – III. etapa (č. p. 1014 – 1021) XII. ZÁRUKA 1/ Zhotovitel poskytuje objednateli až do uplynutí záruční doby záruku za jakost díla, tedy přejímá závazek, že dílo bude v průběhu záruční lhůty, odpovídat výsledku určenému v této smlouvě, tj. že bude odpovídat parametrům, standardů a jakosti stanovených touto smlouvou. 2/ Zhotovitel poskytuje na dílo záruku 60 měsíců od data předání a převzetí. 3/ Reklamační řízení. Odpovědnost za reklamační vady díla se řídí ujednáními smluvních stran v této smlouvě a následovně ustanoveními občanského zákoníku. Pro uplatnění práva z odpovědnosti za vady díla je nezbytná reklamace objednatele u zhotovitele nejpozději do konce doby, po kterou zhotovitel za dílo odpovídá. Reklamace musí být uplatněna písemnou formou. Zde je objednatel povinen vady popsat, případně uvést jak se projevují a stanovit lhůtu pro jejich odstranění. O odstranění vady díla bude sepsán smluvními stranami protokol. 4/ Zhotovitel se zavazuje zaslat své vyjádření k uplatňované reklamaci do 3 pracovních dnů po jejím obdržení V případě, že objednatel uplatní v záruční době nárok z odpovědnosti za vady, je zhotovitel povinen vadu odstranit neprodleně, nejpozději do 20-ti pracovních dnů od uplatnění vady, nedohodnou-li se smluvní strany v protokolu o odstranění vady jinak. XIII. POJIŠTĚNÍ DÍLA 1/ Zhotovitel je pojištěn na odpovědnost za škodu fyzických nebo právnických osob pro případ odpovědnosti za škodu vzniklou jinému v souvislosti s výkonem povolání autorizovaných techniků a inženýrů ve výši 20,0 mil. Kč 2/ Zhotovitel odpovídá za škody způsobené objednateli nebo třetí straně vadným plněním díla. Zhotovitel je zodpovědný za jakékoliv ztráty a škody způsobené třetím osobám v souvislosti s plněním díla až do vypršení záruky za dílo. XIV. UKONČENÍ SMLOUVY, ODSTOUPENÍ 1/ Pro případ ukončení SOD se smluvní strany zavazují nejprve vyvinout veškerou rozumnou součinnost k ukončení smlouvy dohodou, včetně nároků obou smluvních stran s tím souvisejících. 2/ Objednatel je oprávněn odstoupit od SOD v případě podstatného porušení smlouvy zhotovitelem. Odstoupení od smlouvy se nedotýká nároku na náhradu škody vzniklé porušením smlouvy. Mimo případy dle § 2002 zákona č. 89/2012 Sb. se za podstatné porušení smlouvy považuje následující: a) zhotovitel přes upozornění objednatele opakovaně provede některou část díla v rozporu s předanou dokumentací, pokyny objednatele vydanými v souladu s touto smlouvou nebo závaznými podklady díla, b) zhotovitel se dostane do prodlení přesahujícího 30 dní s předáním díla objednateli, přičemž za den předání díla objednateli se považuje den potvrzení Protokolu o předání a převzetí díla, c) hrubě nebo opakovaně nekvalitní plnění zhotovitele, na něž byl zhotovitel objednatelem upozorněn a nezjednal nápravu; d) opakované (minimálně třikrát) porušení povinností vyplývajících z ustanovení SOD; e) v případě zahájení insolvenčního řízení, Kanalizace Hradec Králové, Labská Kotlina I. – III. etapa (č. p. 1014 – 1021) 3/ Zhotovitel je oprávněn od SOD odstoupit pro případ prodlení s úhradou ceny díla nebo její části ze strany objednatele o více než 90 dní. 4/ Odstoupení od smlouvy je účinné okamžikem doručení písemného oznámení o odstoupení uvádějícího důvod odstoupení druhé smluvní straně. 5/ Ustanoveními výše uvedených odstavců tohoto článku nejsou dotčena práva smluvních stran odstoupit od SOD v dalších případech předvídaných touto smlouvou či platnými právními předpisy. XV. SMLUVNÍ POKUTY 1/ V případě, že zhotovitel nedodrží termín předání a převzetí díla bez vad a nedodělků dle čl. III. odst. 1 písm. B) této smlouvy o dílo, zavazuje se zhotovitel uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 1 ‰ z ceny díla bez DPH zaokrouhlené nahoru na 100 Kč tj. 100,- Kč za každý byť započatý den prodlení. 2/ V případě, že zhotovitel nedodrží dohodnutý termín pro odstranění reklamovaných vad a nedodělků a pro zapracování připomínek, zavazuje se zhotovitel uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 1 ‰ z ceny díla bez DPH zaokrouhlené nahoru na 100 Kč tj. 100,- Kč za každý byť započatý den prodlení. 3/ Pokud zhotovitel poruší povinnosti uvedené v této smlouvě o dílo, zavazuje se zhotovitel uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 1 ‰ z ceny díla bez DPH zaokrouhlené nahoru na 100 Kč tj. 100,- Kč za každé jednotlivé porušení povinnosti. 4/ V případě, že objednatel nedodrží termín pro zaplacení faktury, zavazuje se objednatel uhradit zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 0,5 ‰ z dlužné částky za každý den prodlení s placením fakturované částky po dni splatnosti až do dne zaplacení. 5/ Zaplacením smluvní pokuty není dotčen nárok Objednatele na náhradu škody způsobené mu porušením povinnosti Zhotovitele, na niž se smluvní pokuta vztahuje. XVI. ŘÍDÍCÍ PRÁVO, SPORY 1/ Není-li ve smlouvě stanoveno jinak, platí pro právní vztahy mezi smluvními stranami ustanovení občanského zákoníku č. 89/2012 Sb.. 2/ V případě rozhodnutí otázky, zda je dílo provedeno v souladu s technickými podmínkami a technickými specifikacemi stanovenými smlouvou, anebo závaznými podklady díla, budou obě strany respektovat stanovisko nezávislých institucí, kterými budou Inspektorát bezpečnosti práce (IBP) a Institut technické inspekce (ITI), případně další nezávislé tuzemské zkušebny, znalci či organizace podle jejich příslušnosti a oborů působnosti dle právních předpisů, směrnic a nařízení platných v České republice, na nichž se strany dohodnou. Kanalizace Hradec Králové, Labská Kotlina I. – III. etapa (č. p. 1014 – 1021) XV. SPOLEČNÁ A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ 1/ Smluvní strany se zavazují řešit vzniklé spory dohodou. Každá ze smluvních stran je povinna do 10ti dnů od písemné výzvy druhé strany zúčastnit se smírčího jednání. 2/ Všechny závazky, ujednání, povinnosti a práva vyplývající ze SOD, jakož i těchto Podmínek se budou vztahovat a budou závazné i pro právní zástupce, právní nástupce a postupníky zde uvedených stran jako pro strany samé a všude, kde se tato smlouvy zmiňuje o kterékoliv ze stran, bude toto platit i pro právní zástupce, právní nástupce a postupníky takové strany jako by šlo o ně samé. Zhotovitel není oprávněn převést práva a závazky vyplývající ze SOD na třetí stranu bez předchozího písemného souhlasu objednatele. 3/ V případě, že některé ustanovení těchto Podmínek je nebo se stane neplatným, neúčinným nebo neproveditelným, nebude tímto v ostatním dotčena platnost, účinnost a proveditelnost těchto Podmínek. Namísto tohoto neplatného, neúčinného nebo neproveditelného ustanovení platí takové účinné, platné nebo proveditelné ustanovení, které nejblíže odpovídá hospodářskému účelu neplatného, neúčinného nebo neproveditelného ustanovení. V případě, že se v Podmínkách vyskytne mezera v úpravě, platí úprava, kterou by strany při znalosti tohoto nedostatku zvolily. 4/ Tuto smlouvu lze zrušit neb změnit pouze dohodou obou smluvních stran vyjádřenou písemně. Smlouvu lze doplňovat nebo měnit pouze písemnými dodatky podepsanými osobami podle čl. 1. 5/ Smluvní strany se zavazují, že obchodní a technické informace, které jím byly svěřeny druhou smluvní stranou, nezpřístupní třetím osobám bez písemného souhlasu druhé strany a nepoužijí tyto informace k jiným účelům než k plnění podmínek této smlouvy. 6/ Svým podpisem smlouvy o dílo obě smluvní strany stvrzují, že se seznámily s celým obsahem smlouvy o dílo a uzavírají smlouvu o dílo na základě svobodné vůle. 7/ Pro vztahy neupravené touto smlouvou o dílo platí příslušná ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. 8/ Tato smlouva je vyhotovena ve třech exemplářích, z nichž jeden obdrží zhotovitel a dva objednatel. Přílohy: Příloha č. 1 - Kalkulace nabídkové ceny Příloha č. 2 – Protokol o předání a převzetí díla V Hradci Králové dne ………….2017 V Hradci Králové dne 211.2.2017 Za objednatele: Za zhotovitele: ……………………………………… ……………………………………… Ing. František Barák Ing. Jiří Forejtek předseda představenstva a ředitel technický ředitel, jednatel Vodovody a kanalizace Hradec Králové, a.s. VIS spol. s r.o., Hradec Králové Kanalizace Hradec Králové, Labská Kotlina I. – III. etapa (č. p. 1014 – 1021) Kanalizace Labská kotlina I. – III. etapa (č. p. 1014 – 1021) PROPOČET PROJEKTOVÉ DOKUMENTACE Odhad IN Popis délka (m) jedn. Cena cena celkem Kanalizace DN 300 výměna 1 601 600 Kč 143 11 200 Kč 1 601 600 Kč CELKLEM IN : Propočet ceny PD (sazebník UNIKA 2015) tabulka 13 - pásmo III. cmin cmax 263 300 Kč IN = 1,6 mil. Kč 225 700 Kč Zvoleno c 250 000 Kč DSJ 36% 90 000 Kč 90 000 Kč Celkem 18 000 Kč 72 000 Kč Sleva 20% Celkem po slevě Příloha č.1 Zápis o předání a převzetí projektové dokumentace sepsaný dne: přítomní při předání a převzetí projektové dokumentace: podpis Titul, jméno, příjmení - funkce Za objednatele Za zhotovitele Projektová dokumentace: ČKAIT: Název PD: mail: Vypracoval: ČKAIT: Dne: mail: Zakázkové číslo: Stupeň PD: ČKAIT: mail: Podzhotovitel projektové dokumentace: - část stavební ČKAIT: jméno: mail: adresa: telefon: - část strojnětechnologická jméno: adresa: telefon: - část elektrotechnická jméno: adresa: telefon: - PD komunikace jméno: adresa: telefon: Popis díla: Přílohy: - projektová dokumentace v počtu … paré - zápisy z výrobních výborů v počtu … ks 1/ 2 Objednatel toto dílo přejímá* nepřejímá* Důvod nepřijetí (zjištěné vady či nedodělky): termín odstranění vad či nedodělků: Podpisem tohoto protokolu zhotovitel předává a objednatel přejímá výše uvedenou projektovou dokumentaci. Dne: ………………………………. ……………………………. za objednatele za dodavatele *nehodící se škrtněte 2/ 2