Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Číslo smlouvy Objednatele: 2020/05109/OI/DSM Číslo smlouvy Zhotovitele: Smlouva o dílo na realizaci stavby „Vědecká knihovna Olomouc – stavební úpravy objektu Červeného kostela“ uzavřená dle ustanovení § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění Stránka 1 z 11 Číslo smlouvy Objednatele: Číslo smlouvy Zhotovitele: 1. O b j e d n a t e l : Olomoucký kraj Se sídlem: Jeremenkova 1191/40a, 779 00 Olomouc-Hodolany IČO: 60609460 DIČ: CZ60609460 Zastoupený: Mgr. Jiřím Zemánkem, 1. náměstkem hejtmana Olomouckého kraje, na základě pověření hejtmana Olomouckého kraje ze dne 8. 11. 2016 Osoby oprávněné jednat ve věcech - technických: Bankovní spojení: (dále jen „Objednatel“ a 2. Z h o t o v i t e l : „Společnost Červený kostel“ Správce společnosti: STRABAG a.s. Spisová značka: B 7634 vedená u Městského soudu v Praze Se sídlem: Kačírkova 982/4, Jinonice, 158 00 Praha 5 IČO: 60838744 DIČ: CZ60838744 Zastoupený: Ing. Jiřím Jarošem a ing. Alexeyem Korotkovem, prokuristy Druhý společník: OHL ŽS, a.s. Spisová značka: Se sídlem: B 695 vedená u Krajského soudu v Brně IČO: DIČ: Burešova 938/17, Veveří, 602 00 Brno Zastoupený: 46342796 CZ46342796 Ing. Jaromírem Pelinkou, MBA, ředitelem Divize M- Morava Stránka 2 z 11 Číslo smlouvy Objednatele: 2020/05109/OI/DSM Číslo smlouvy Zhotovitele: Osoby oprávněné jed - technických: Bankovní spojení: (dále jen „Zhotovitel“) oba společně dále jen „smluvní strany“ uzavírají níže uvedeného dne, měsíce a roku, tuto smlouvu o dílo: I. PREAMBULE Tato smlouva je uzavřena na základě výsledku zadávacího řízení konaného podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, v jehož rámci byla nabídka Zhotovitele vybrána jako nabídka nejvýhodnější. II. PŘEDMĚT SMLOUVY 1. Na základě této smlouvy se Zhotovitel zavazuje provést v rozsahu a za podmínek dohodnutých v této smlouvě pro Objednatele dílo pod názvem: „Vědecká knihovna Olomouc – stavební úpravy objektu Červeného kostela“ (dále jen „dílo“) a Objednatel se zavazuje provedené dílo převzít a zaplatit Zhotoviteli cenu za jeho provedení. 2. Dílo bude provedeno v souladu se zadávacími podmínkami Objednatele č. zakázky dle profilu zadavatele (Objednatele) ID VZ0079274, Zadávací dokumentací Objednatele a nabídkou Zhotovitele ze dne 10. 2. 2020. 3. Dílo bude dále provedeno v rozsahu a způsobem dle projektové dokumentace zpracované společností atelier-r, s.r.o., IČO: 26849917, se sídlem tř. Spojenců 748/20, 772 00 Olomouc v 04/2019, dále dle platného stavebního povolení a v souladu s pokyny Objednatele. 4. Zhotovitel prohlašuje, že se s projektovou dokumentací a se stavebním povolením před podpisem této smlouvy seznámil. 5. Místem plnění je Červený kostel v Olomouci s okolními pozemky. 6. Předmětem plnění této smlouvy je generální rekonstrukce a rehabilitace objektu Červeného kostela v souvislosti s jeho novým využitím. S tím souvisí také Stránka 3 z 11 Číslo smlouvy Objednatele: Číslo smlouvy Zhotovitele: realizace nové stavby, která bude s kostelem propojena, a ve které bude situováno kompletní provozně-technické zázemí. Nový objekt bude hlavním nástupním prostorem (foyerem) do sálu kostela a také do stávající budovy ředitelství Vědecké knihovny. Červený kostel bude obnoven ve všech částech do své původní podoby s výjimkou mobiliáře, který se do dnešní doby nedochoval. Obnovený vnitřní prostor stavby bude sloužit k nejrůznějším kulturně-společenským akcím pod hlavičkou Vědecké knihovny a Olomouckého kraje. Předmětem plnění této smlouvy budou také úpravy venkovních ploch kolem objektu kostela. Okolí stavby bude z velké části zpřístupněno veřejnosti. Vznikne zde komorní veřejný prostor určený nejen návštěvníkům knihovny. Kostel je nemovitou kulturní památkou, zapsanou v rejstříku ÚSKP pod č. 38095/8-2953, v Městské památkové rezervaci Olomouc vyhlášené ONV Olomouc dne 27. 7. 1987 pod č. j. kult 1097/87/Tsř. 7. V podrobnostech předmět plnění odkazuje na projektovou dokumentaci uvedenou v odst. 3 tohoto čl. smlouvy, v níž je rozsah předmětu plnění této smlouvy blíže specifikován a dále na výkaz výměr. 8. Odchylně od Obchodních podmínek smluvní strany sjednávají čl. 3 bod 3.1.5. a následující níže uvedené body takto: „Součástí díla jsou vedle činností uvedených ve smlouvě o dílo zejména i následující práce a činnosti, pokud je jejich provedení nezbytné pro dokončení díla a zároveň vyvstane-li potřeba provést tyto práce a činnosti během provádění díla: 3.1.5.1. zajištění vytýčení veškerých inženýrských sítí. Zhotovitel je povinen zajistit, aby nebyly od převzetí staveniště do předání díla porušeny, a rovněž zajistit zpětné protokolární předání inženýrských sítí jejich správci. Zhotovitel odpovídá Objednateli za škodu způsobenou porušením této povinnosti, 3.1.5.2. zpracování příp. dopracování výrobní dokumentace stavby v rozsahu nutném pro řádné provádění díla a předání této dokumentace Objednateli před zahájením příslušných prací, 3.1.5.3. zajištění všech nezbytných průzkumů nutných pro řádné provádění a dokončení díla, 3.1.5.4. zajištění a provedení všech opatření organizačního a stavebně technologického charakteru k řádnému provedení díla, 3.1.5.5. veškeré práce a dodávky související s bezpečnostními opatřeními na ochranu lidí a majetku v místech dotčených stavbou, 3.1.5.6. ostraha stavby a staveniště, zajištění bezpečnosti práce a ochrany životního prostředí, Stránka 4 z 11 Číslo smlouvy Objednatele: 2020/05109/OI/DSM Číslo smlouvy Zhotovitele: 3.1.5.7. projednání a zajištění případného zvláštního užívání komunikací a veřejných ploch včetně úhrady vyměřených poplatků a nájemného, 3.1.5.8. případné zajištění dopravního značení k dopravním omezením, jejich údržba, přemisťování a následné odstranění, 3.1.5.9. zajištění a provedení všech nutných zkoušek dle ČSN, TIČR (případně jiných norem vztahujících se k prováděnému dílu včetně pořízení protokolů), 3.1.5.10. zajištění atestů a dokladů o požadovaných vlastnostech výrobků ke kolaudaci (i dle zákona č. 22/1997 Sb. – prohlášení o shodě) a revizí veškerých elektrických zařízení s případným odstraněním uvedených závad, 3.1.5.11. zajištění a provedení všech předepsaných či dohodnutých zkoušek, atestů a revizí podle ČSN a právních nebo technických předpisů vztahujících se k prováděnému dílu, kterými bude prokázáno dosažení předepsaných kvalit a technických parametrů díla uvedených v zadávací dokumentaci (projektové dokumentaci), 3.1.5.12. zřízení a odstranění zařízení staveniště včetně napojení na inženýrské sítě, 3.1.5.13. odvoz a uložení vybouraných hmot a stavební suti na skládku včetně poplatku za uskladnění v souladu s ustanoveními zákona 185/2001 Sb. o odpadech a o změně některých dalších zákonů, 3.1.5.14. uvedení všech povrchů dotčených stavbou do původního stavu (komunikace, chodníky, zeleň, příkopy, propustky apod.), 3.1.5.15. oznámení o zahájení stavebních prací např. správcům sítí v souladu s platnými rozhodnutími a vyjádřeními vztahujícími se k předmětu díla apod., 3.1.5.16. zabezpečení dodržení podmínek stanovených správci inženýrských sítí, 3.1.5.17. zajištění a splnění podmínek vyplývajících z územního rozhodnutí a ze stavebního povolení nebo jiných dokladů, 3.1.5.18. zabezpečení a předání geometrického zaměření stavby v digitální formě (3x písemně a 3x CD) a zaměření stavby pro změnový vklad do katastru nemovitostí (10x písemné vyhotovení geometrických plánů pro věcná břemena) Objednateli.“ Pro ostatní právní vztahy vyplývající z Čl. II. této smlouvy platí příslušná ustanovení Obchodních podmínek ke smlouvám o dílo (zhotovení stavby) uzavíraným Olomouckým krajem ze dne 16. 4. 2018 (dále jen „Obchodní podmínky“). Stránka 5 z 11 Číslo smlouvy Objednatele: Číslo smlouvy Zhotovitele: III. DOBA PROVÁDĚNÍ DÍLA 1. Termín zahájení prací: do 30 dnů od nabytí účinnosti této smlouvy 2. Termín dokončení díla: do 24 měsíců od zahájení prací 3. Odchylně od čl. 7 bodu 7.1.1. Obchodních podmínek smluvní strany sjednávají: „Pokud bude Zhotovitel v prodlení s dokončením díla, které Zhotovitel vlastním jednáním zavinil, je Objednatel oprávněn požadovat po Zhotoviteli zaplacení smluvní pokuty ve výši 0,1% z celkové ceny díla s DPH za každý započatý den prodlení. Ve smlouvě může být dohodnuta smluvní pokuta v jiné výši.“ Pro ostatní právní vztahy vyplývající z Čl. III. této smlouvy platí příslušná ustanovení Obchodních podmínek. IV. CENA DÍLA 1. Smluvní strany sjednávají cenu za provedení díla dle této smlouvy ve výši: Cena díla bez DPH ............................................................ 116 433 853,33 Kč 21 % DPH ........................................................................... 24 451 109,20 Kč Celkem cena díla včetně DPH ........................................ 140 884 962,53 Kč Celkem cena díla včetně DPH: jedno sto čtyřicet milionů osm set osmdesát čtyři tisíc devět set šedesát dva korun českých padesát tři haléřů. 2. Zhotovitel prohlašuje, že se předem seznámil se všemi okolnostmi a podmínkami, které by mohly mít jakýkoliv vliv na stanovení ceny díla. Tato cena je cena nejvýše přípustná, obsahující veškeré náklady a zisk Zhotovitele nezbytné k řádnému a včasnému provedení díla, která může být zvýšena jen za podmínek uvedených v Obchodních podmínkách. Jedná se o poskytnutí plnění odpovídající číselnému kódu klasifikace CZ-CPA 41 až 43. 3. Zdanitelné plnění dle této smlouvy je poskytováno v režimu přenesené daňové povinnosti na jeho příjemce (Objednatele), tj. daňový doklad bude vystaven Zhotovitelem. Výše daně je podle § 92a odst. 2 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZDPH“) povinen doplnit, daň přiznat a zaplatit Objednatel. 4. U stavebně-montážních prací v režimu přenesení daně bude vystaven daňový doklad podle § 92a odst. 2 ZDPH. 5. Smluvní strany sjednaly, že jednotlivé faktury se nezaokrouhlují. Pro ostatní právní vztahy vyplývající z Čl. IV. této smlouvy platí příslušná ustanovení Obchodních podmínek. Stránka 6 z 11 Číslo smlouvy Objednatele: 2020/05109/OI/DSM Číslo smlouvy Zhotovitele: V. PODDODAVATELÉ 1. Zhotovitel je oprávněn pověřit prováděním částí díla třetí osobu (poddodavatele) v souladu s Přílohou č. 2 této smlouvy. Pro ostatní právní vztahy vyplývající z Čl. V. této smlouvy platí příslušná ustanovení Obchodních podmínek. VI. POJIŠTĚNÍ DÍLA 1. V návaznosti na bod 17.1.1 Obchodních podmínek Zhotovitel prohlašuje, že má na celou dobu provádění díla uzavřenou pojistnou smlouvu č. 1030110209 se společností Generali Česká pojišťovna a.s. a.s. na pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou vlastní činností, včetně možných škod způsobených pracovníky Zhotovitele. Smluvní strany sjednaly, že výše pojistné částky uvedená v pojistné smlouvě uzavřené mezi Zhotovitelem, jakožto pojistníkem a pojistitelem, je sjednána minimálně ve výši, která je rovna celkové ceně díla včetně DPH uvedené v článku IV. odst. 1 této smlouvy. Pro ostatní právní vztahy vyplývající z Čl. VI. této smlouvy platí příslušná ustanovení Obchodních podmínek. VII. VADY DÍLA 1. Smluvní strany odchylně od Obchodních podmínek upravují bod 4. 2. 7. Obchodních podmínek a to tak, že nově tento bod bude znít: 4. 2. 7. „Provedením díla se rozumí dokončení díla a podepsání protokolu o předání a převzetí díla (v případě, že je dílo předáváno po částech, pak podepsáním posledního protokolu). Dílo se má za dokončené i v případě, má-li drobné vady, které samy o sobě ani ve spojení s jinými nebrání užívání díla.“ 2. Smluvní strany dále odchylně od Obchodních podmínek upravují bod 13. 2. 5. Obchodních podmínek a to tak, že nově tento bod bude znít: 13. 2. 5. „Objednatel nemá právo odmítnout převzít dokončené dílo vymezené v bodě 4. 2. 7.“ Pro ostatní právní vztahy vyplývající z Čl. VII. této smlouvy platí příslušná ustanovení Obchodních podmínek. Stránka 7 z 11 Číslo smlouvy Objednatele: Číslo smlouvy Zhotovitele: VIII. BANKOVNÍ ZÁRUKA 1. Zhotovitel je povinen předat Objednateli záruční listinu vystavenou bankou - bankovní záruku - za řádné provedení díla, která bude vystavena: a) na částku ve výši 2 % ze sjednané celkové ceny díla bez DPH; b) ve prospěch Objednatele za účelem zajištění splnění smluvních povinností Zhotovitele dle této smlouvy, zejména jakosti díla a termínů plnění; c) a platná po celou dobu plnění předmětu této smlouvy, a to do okamžiku provedení díla dle bodu 4.2.7 Obchodních podmínek. 2. Objednatel bude čerpat finanční prostředky z bankovní záruky v případě, že během provádění díla poruší Zhotovitel své povinnosti vyplývající ze smlouvy, nebo v případě, kdy Objednateli vznikne ze smlouvy nárok na smluvní pokutu. Pokud tomu tak není, neodpovídá bankovní záruka podmínkám této smlouvy. 3. Bankovní záruku podle předchozího odstavce předloží Zhotovitel Objednateli v originále listiny nejpozději do 10 pracovních dnů po zahájení prací. 4. V případě prodlení s předložením záruční listiny vystavené bankou - bankovní záruky v termínu dle předchozího odstavce, je Zhotovitel povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 0,5 % z částky dle odst. 1. písm. a) tohoto článku smlouvy za každý i započatý den prodlení, celkem za celou dobu trvání prodlení pak maximálně do výše hodnoty bankovní záruky dle odst. 1. písm. a) tohoto článku smlouvy. Objednatel má právo na zaplacení smluvní pokuty vedle náhrady škody, která by porušením povinnosti Objednateli případně vznikla. Současně je Objednatel oprávněn od smlouvy odstoupit pro podstatné porušení povinnosti Zhotovitele. 5. Originál záruční listiny vystavené bankou – bankovní záruky bude Objednatelem Zhotoviteli vrácen nejpozději do 30 dnů po předání a převzetí díla (v případě vad při předání a převzetí díla do 30 dnů po jejich odstranění). 6. V případě, že Zhotovitel do 10 pracovních dnů po zahájení prací složí na bankovní účet Objednatele, č. ú. 27-4230030297/0100 vedený u Komerční banky a. s. pod variabilním symbolem svého identifikačního čísla s Pozn.: VKOL – stavební úpravy Červeného kostela peněžní částku ve výši 2% ze sjednané ceny díla bez DPH, není povinen dle odst. 1 tohoto článku smlouvy předávat Objednateli bankovní záruku. 7. Peněžní částka zajišťuje nárok Objednatele na úhradu smluvní pokuty nebo náhrady škody, který Objednateli vznikl v důsledku nesplnění smluvních povinností Zhotovitelem dle této smlouvy. 8. Objednatel je povinen peněžní částku uvedenou v odst. 6 tohoto článku smlouvy Zhotoviteli vrátit za stejných podmínek, jak je sjednáno pro vracení bankovní záruky uvedené v odst. 5 tohoto článku smlouvy. Stránka 8 z 11 Číslo smlouvy Objednatele: 2020/05109/OI/DSM Číslo smlouvy Zhotovitele: IX. JINÁ UJEDNÁNÍ 1. Podmínky této smlouvy se řídí Obchodními podmínkami, které jsou nedílnou součástí této smlouvy. V případě rozdílného znění této smlouvy a uvedených Obchodních podmínek mají přednost ustanovení této smlouvy. 2. Smluvní strany sjednávají odchylně od Obchodních podmínek: a. Článek 6. odst. 6. 2. bod 6. 2. 4. Obchodních podmínek nově zní takto: „Práce a dodávky, u kterých nedošlo k dohodě o jejich provedení nebo u kterých nedošlo k dohodě o provedeném množství, projednají Zhotovitel s Objednatelem v samostatném řízení, ze kterého pořídí zápis s uvedením důvodů obou stran. Objednatel požádá o stanovisko nezávislého znalce předem písemně odsouhlaseného oběma stranami, které je pro obě strany závazné. Náklady na znalce nese ta strana, která nebyla podle stanoviska znalce úspěšná v takovém sporu, a pokud bude každá strana úspěšná částečná, nesou strany tyto náklady poměrně podle své úspěšnosti. Pro stanovení takového poměru se použije cena sporných dodávek a prací, respektive jejich množství.“ b. Článek 15 odst. 15. 3. bod 15. 3. 1. Obchodních podmínek nově zní takto: „Záruční doba pro dodávky strojů a zařízení, na něž výrobce těchto zařízení vystavuje samostatný záruční list, se sjednává v délce lhůty poskytnuté výrobcem, nejméně však v délce 24 měsíců ode dne předání a převzetí díla Zhotovitelem Objednateli. Záruka za jakost se nevztahuje na spotřební materiál a předměty, jako např. žárovky, zářivkové trubice, náplně filtrů, provozní náplně apod.“ 3. Smluvní strany sjednaly, že článek 7 odst. 7. 6. bod 7. 6. 1. Obchodních podmínek a článek 15 odst. 15. 2. bod 15. 2. 3. Obchodních podmínek se na tento právní vztah nepoužije. 4. Zhotovitel se zavazuje k součinnosti s koordinátorem bezpečnosti a ochrany zdraví při práci po celou dobu realizace díla, pokud bude koordinátor Objednatelem určen. 5. Změna osob v seznamu techniků (členů realizačního týmu) podílejících se na plnění díla podléhá prokázání jejich kvalifikace Objednateli dle požadavků uvedených v kvalifikační dokumentaci veřejné zakázky. 6. Při prováděných pracích se musí pracovníci řídit platnými ČSN, prováděcími vyhláškami a manuály dodavatelů stavebních výrobků. Veškeré materiály použité při výstavbě musí splňovat dané požadavky na mechanickou odolnost a stabilitu, dle příslušných ČSN. Stránka 9 z 11 Číslo smlouvy Objednatele: Číslo smlouvy Zhotovitele: X. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ 1. Tato smlouva nabývá platnosti dnem jejího uzavření a účinnosti uveřejněním v registru smluv dle z. č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). 2. Případné změny a doplňky této smlouvy je možné činit pouze písemně na základě oboustranně podepsaných a číslovaných dodatků při dodržení příslušných ustanovení zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, nestanoví-li Obchodní podmínky jinak. 3. Smluvní strany shodně prohlašují, že obsah této smlouvy není obchodním tajemstvím ve smyslu ustanovení § 504 občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů a souhlasí s případným zveřejněním jejího textu v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů. Tato smlouva bude rovněž uveřejněna v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů. Uveřejnění této smlouvy v registru smluv zajistí Objednatel. 4. Smlouva je vyhotovena ve 2 stejnopisech s platností originálu, z nichž každá smluvní strana obdrží 1 vyhotovení. 5. Uzavření této smlouvy bylo schváleno usnesením Rady Olomouckého kraje dne č. UR/98/95/2020 ze dne 27. 7. 2020. Přílohy smlouvy: Příloha č.1: Obchodní podmínky ke smlouvám o dílo (Zhotovení stavby) uzavíraným Olomouckým krajem ze dne 16. 4. 2018 Příloha č.2: Seznam poddodavatelů včetně jimi realizovaných částí díla Příloha č.3: Položkový rozpočet Příloha č.4: Harmonogram stavebních prací vč. finančního plnění V Olomouci dne: V …………. dne: Za Objednatele: Za Zhotovitele: ............................................ …………............................................. Mgr. Jiří Zemánek Ing. Jiří Jaroš, 1. náměstek hejtmana prokurista společnosti STRABAG a.s. Stránka 10 z 11 Číslo smlouvy Objednatele: 2020/05109/OI/DSM Číslo smlouvy Zhotovitele: …………............................................. Ing. Alexey Korotkov, prokurista společnosti STRABAG a.s. …………............................................. Ing. Jaromír Pelinka, MBA, ředitel Divize M- Morava společnosti OHL ŽS, a.s. Stránka 11 z 11