Textová podoba smlouvy Smlouva č. 1368918: Poskytování úklidových služeb na dobu určitou

Příloha Smlouva VZ MR Úklidové služby SZPI na dobu určitou A.docx

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o poskytování úklidových služeb
 do 
31. 7. 2017
(dále jen „Smlouva“)
Česká republika - Státní zemědělská a potravinářská inspekce
se sídlem:
	
	
Květná 15, 603 00 Brno
za kterou
 jedná:
	Ing. 
Martin Klanica
, ústřední ředitel 
IČ:
	
	
	
75014149
DIČ:
	
	
	
CZ75014149
bankovní spojení:
	
xxxxxxxxxxxxx
 číslo úč
tu: 
xxxxxxxxxxxxxx
(
dále jen 
objednatel
 na straně jedné
)
a
FORCORP GROUP spol. s r. o.
se sídlem:
	
	Hamerská 812, 779 00 Olomouc – Holice
zastoupená:
	
	Mgr. Irenou JELÍNKOVOU, jednatelkou společnosti 
IČ:
	
	
	27
8
41031 
DIČ:
	
	
	CZ27841031
bankovní spojení:
	
xxxxx
.; č. účtu
xxxxxxxxxxxx
registrována u Krajského soudu v Ostravě, oddíl C, vložka 43244 
(
dále jen
 zhotovitel
 na straně druhé
)
kterou spolu 
uzavírají 
níže uvedeného dne, měsíce a roku v souladu s ustanovením
 § 2
586
 
a násl. 
z
ákona č. 89/2012 Sb.,
 ob
čanského
 zákoník
u
,
 v
e znění pozdějších předpisů
 (dále „občanský zákoník“)
:
Čl. 
I
.
Předmět smlouvy
1. 
Zhotovitel se na základě této smlouvy zavazuje provádět pro objednatele úklidový servis v prostorách budov Státní zemědělské a potravinářské inspekce (dále jen SZPI), dle konkrétní specifikace jednotlivých úklidových činností obsažených v
 přílohách této smlouvy: v 
příloze č. 1 - Rozpis podlahových ploch -
 
cenová specifikace prováděných služeb a v příloze č. 2 - Seznam výkonů.
2. 
Objednatel si 
vyhrazuje právo dle aktuální potřeby upravit formou písemného dodatku ke smlouvě rozpis podlahových ploch a ceny za poskytované služby uveden
ý
 v příloze č.1, stejně jako seznam výkonů uvedených v příloze č.2, a to s ohledem na organizačně technické změny.
3. 
Cílem úklidových služeb vymezených v příloze č. 1 této smlouvy je zabezpečení čistého a zdravotně nezávadného pracovního prostředí a zajištění dlouhodobého užívání vymezených prostor. Součástí úklidu je i každodenní doplňování hygienických sáčků, toaletního papíru, tekutého mýdla a papírových utěrek, které bude objednatel dodávat v jednotlivých lokalitách ve shodě s článkem 
VIII
.2. této smlouvy.
4. 
Místa plnění - jednotlivé lokality:
a) 
Ústřední inspektorát SZPI, Květná 15, 603 00 Brno
b) 
Inspektorát SZPI v Brně, Běhounská 10, 601 26 Brno,
c) 
Inspektorát SZPI v Praze, Za Opravnou 6, 150 00 Praha5,
d) 
Inspektorát SZPI v Olomouci, Pavelkova 13, 772 85 Olomouc,
e) 
Inspektorát SZPI v Hradci Králové, Březhradská 182, 503 32 Hradec Králové,
f) 
Inspektorát SZPI v Ústí nad Labem, Masarykova 19/275, 403 40 Ústí nad Labem,
g) 
Inspektorát SZPI v Táboře, Purkyňova 2533, 390 02 Tábor,
h) 
Inspektorát SZPI v Plzni,
 Jiráskovo nám. 8, 308 58 Plzeň.
5. 
Úklid bude prováděn v jednotlivých lokalitách každý pracovní de
n kdykoliv v následujícím čase:
a) 
Ústřední inspektorá
t SZPI
· 
laboratoře (1. PP a
 2.
 
PP), od 1
3
:00 do 1
6
:00 hodin
· 
kanceláře (1. NP - 3. NP, včetně senzorické laboratoře v 1. NP)
 od 1
6
:00 do 1
9
:00 hodin
b) 
Inspektorát SZPI v Brně, od 16:00 do 19:00 hodin
c) 
Inspektorát SZPI v Praze, 
zhotovitel se zavazuje, že v době od 08:00 do 16:00 hodin zajistí přítomnost jednoho pracovníka, další pracovníci od 08:00 do 12:00
d) 
Inspektorát SZPI v Olomouci, od 12:00 do 15:00 hodin
e) 
Inspektorát SZPI v Hradci Králové, od 12:00 do 15:00 hodin
f) 
Inspektorát SZPI v Ústí nad Labem, od 12:00 do 15:00 hodin
g) 
Inspektorát SZPI v Táboře, od 12:00 do 15:00 hodin
h) 
Inspektorát SZPI v Plzni, od 12:00 do 15:00 hodin
6. 
Nad rámec úkonů uvedených v příloze č. 2 této smlouvy se zhotovitel zavazuje kdykoliv na požádání objednatele s ohledem na konkrétní potřeby provést úklid ubytoven v lokalitě Inspektorát v Brně, Běhounská 10 a v lokalitě Inspektorát v Praze, Za Opravnou 6. Výměra obou lokalit je uvedena v příloze č. 1 této smlouvy.
 
Zhotovitel se zavazuje
 vykonat
 na požádání pro objednatele 
i další
 úklidové práce nad rámec 
této 
smlouvy, a to na základě zvláštní, oboustranně potvrzené objednávky objednatele.
 
Sjednání úklidových prací nad rámec této smlouvy nesmí být v rozporu se zák. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek.
7. 
Objednatel si vyhrazuje právo během celého trvání smluvního vztahu z důvodu omezení provozu, dočasného vyloučení prostor z provozu nebo oprav a rekonstrukčních prací nepožadovat po zhotoviteli poskytnutí všech služeb vymezených v příloze č. 1 této smlouvy. Na tuto skutečnost je objednatel povinen zhotovitele písemně upozornit, a to nejpozději 7 dnů předem.
8. 
Veškeré úklidové služby poskytuje zhotovitel objednateli v souladu 
s ust. § 81, odst. 2, písm. b) zák. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, tj. zhotovitel poskytuje objednateli náhradní plnění na veškeré odebírané 
ú
klidové služby.
9. 
V případě, že ke splnění závazků vyplývajících z této smlouvy bude zhotovitel chtít použít svého subdodavatele, je povinen vyžádat si k takovému postupu předchozí písemný souhlas objednatele, přičemž takový souhlas, udělí-li ho objednatel, což záleží plně na jeho úvaze, se bude vztahovat vždy pouze na konkrétního subdodavatele. Použije-li zhotovitel v souladu s ujednáním tohoto odstavce smlouvy ke splnění závazků vyplývajících z této smlouvy svého subdodavatele, odpovídá zhotovitel objednateli i za veškerá plnění a jednání subdodavatele tak, jako by závazky plnil zhotovitel sám. Objednatel podpisem této smlouvy vyslovuje souhlas s tím, že zhotovitel použije ke splnění svých závazků vyplývajících z této smlouvy tyto subdodavatele:
Obchodní 
firma/jméno a příjmení
Sídlo/místo podnikání, popř. místo trvalého bydliště/
IČ
Osoba oprávněná jednat jménem či za
 
subdodavatele
Část plnění, která bude řešena
 prostřednictví
m
 
subdodavatele
Xxxxxxx
xxxxxxx
xxx
xxxxxxx
xxxxxxx
xxxxxxx
xxxxxxx
xxx
xxxxxxx
xxxxxxx
Čl. 
II
.
Cena a platební podmínky
1. 
Objednatel a zhotovitel se dohodli, že objednatel včas uhradí zhotoviteli smluvní cenu za provedení výše uvedené služby. Výše ceny je stanovena jako pevná a neměnná po celou dobu trvání této smlouvy a je vyčíslena pro období jednoho měsíce následovně:
a) 
Ústřední inspektorát SZPI
	
	
16.665,20,-
 
Kč bez DPH, tj. 20.164,89,- 
Kč včetně DPH
b) 
Insp
ektorát SZPI v Brně
	 
	 11.318,82
,- Kč bez DPH, tj. 13.695,77,-
 Kč včetně DPH
c) 
Insp
ektorát SZPI v Praze
	 
	 24.358,43,- Kč bez DPH, tj. 29.473,70,- 
Kč včetně DPH
d) 
Inspektorát SZPI v Olomouci
	 
	  4.995,49,- Kč bez DPH, tj.    6.044,54,-
 Kč včetně DPH
e) 
Inspektorát 
SZPI v Hradci Králové
	   4.430,38,- Kč bez DPH, tj.   5.360,76,-
 Kč včetně DPH
f) 
Inspektorát
 SZPI v Ústí nad Labem
	   2.819,83,-
 Kč bez DPH, tj.   
3.411,99,-
 Kč včetně DPH
g) 
Ins
pektorát SZPI v Táboře
	
	   3.203,39,- Kč bez DPH, tj.   3.876,10,-
 Kč včetně DPH
h) 
Insp
ektorát SZPI v Plzni
	
	   4.182,42,- Kč bez DPH, tj.   5.060,73,-
 Kč včetně DPH
i) 
Cena celkem
	
	
	
	 71.973,96,- Kč bez DPH, tj. 87.088,49,-
 Kč včetně DPH
 
j) 
(p
ro období jedn
oho měsíce za všechny lokality)
Bližší cenová specifikace je uvedena v příloze č. 1, která je nedílnou součástí této smlouvy.
2. 
DPH bude vždy účtováno na základě právních předpisů platných v den fakturace.
3. 
Úhrada za poskytnutí služeb v souladu s čl. 
I.
 této smlouvy bude prováděna bezhotovostním převodem na účet zhotovitele, a to vždy 1x měsíčně, na základě daňového dokladu
 (faktury)
 vystaveného zhotovitelem, vždy k 5. dni následujícího měsíce v souladu se zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů
,
 a v souladu s ostatními právními předpisy. Daňový doklad bude vystaven zhotovitelem se splatností 
21
 kalendářních dnů ode dne doručení do sídla objednatele
 nebo datové schránky (avraiqg) nebo elektronické podatelny
 (epodatelna@szpi.gov.cz)
. Pokud bude proveden úklid dle bodu 
I
.6. této smlouvy, bude úhrada za poskytnuté služby uvedena na daňovém dokladu samostatnou položkou.
4. 
Součástí faktury budou předávací protokoly z jednotlivých lokalit uvedených v článku 
I
.4. této smlouvy, které budou vyhotoveny 
zhotovitele
m ke konci každého kalendářního měsíce. Předávací protokoly po jejich odsouhlasení
 podep
íší za každou smluvní stranu
 kontaktní osoby
; seznam kontaktních osob 
objednatele 
(
podle 
jednotlivých lokalit
)
 
je 
uveden v příloze č. 3 této smlouvy. 
P
ředávací protokoly budou obsahovat zejména výčet smluvních prací poskytnutých v rámci daného měsíce a budou mimo jiné sloužit jako podklad pro vyhotovení faktury za příslušný měsíc
5. 
V případě, že v daném měsíci objedna
tel uplatní ve shodě s článkem V
.2. či článkem 
V
.3. této smlouvy nárok na poskytnutí slevy nebo ve shodě s článkem 
V
.4. této smlouvy nárok na smluvní pokutu, 
zhotovitel 
sníží o takto nárokovanou částku celkov
ou
 cen
u
 z
a poskytnutí služeb dle článku II
.1. této smlouvy v následujícím měsíci.
6. 
V případě, že dojde v souladu s článkem 
I
.7. této smlouvy v daném měsíci k neposkytnutí části služeb, nebudou tyto služby fakturovány. Zhotovitel má nárok na úhradu nákladů spojených s přerušením poskytování služby pouze v případě, kdy objednatel nedodrží lhůtu uvedenou v článku 
I
.7. této smlouvy.
Čl. 
III
.
Práva a povinnosti objednatele
1. 
Objednatel je povinen zpřístupnit zhotoviteli prostory, ve kterých budou úklidové práce prováděny a poskytnout zhotoviteli klíče od předmětných prostor, případně zabezpečit jiný bezproblémový přístup do těchto prostor.
2. 
Objednatel se zavazuje dle svých možností poskytnout zhotoviteli ve všech lokalitách přiměřené prostory k uložení techniky, materiálu a prostory pro převlékání a osobní hygienu pracovníků zhotovitele. 
3. 
Objednatel zabezpečí dodávku studené a teplé vody, elektrické energie a osvětlení v potřebné míře pro vykonávání smluvních prací. 
4. 
Objednatel je povinen umožnit zaměstnancům zhotovitele řádné plnění jejich pracovních povinností.
5. 
Objednatel je oprávněn pravidelně kontrolovat provádění služby a zaznamenávat do „knihy reklamací" zjištěné nedostatky
. Objednatel má práva z vadného plnění v souladu s touto smlouvou a ustanoveními občanského zákoníku.
6. 
Běžným úklidem se rozumí rozsah prací stanovený v příloze č. 2 (Seznam výkonů) a na plochách uvedených v příloze č. 1 (Rozpis podlahových ploch pro úklid a cenová specifikace). V případě, že 
zhotovitel provede nad rámec této smlouvy práce uvedené v čl. I., odst. 6. a bude 
se jednat o činnosti uvedené v příloze č. 2, bude zhotovitel objednateli účtovat cenu uvedenou v příloze č. 1. V případě, že se bude jednat o činnosti nad rámec činností uvedených v příloze č. 2 nebo bude činnost uvedená v příloze č. 2 požadována na ploše, která není obsahem přílohy č. 1, 
příp. budou jinak podstatně změněny 
podmínky poskytování služeb uvedené v této smlouvě (např. požadována práce ve dnech pracovního volna), 
bude zhotovitel objednateli účtovat cenu, na které se obě strany předem dohodnou.
 Sjednání úklidových prací nad rámec této smlouvy nesmí být v rozporu se zák. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek.
7. 
V případě, že nevhodné pokyny objednatele nebo nepřipravenost předmětných prostor brání v řádném poskytování služby podle této smlouvy, je zhotovitel oprávněn přerušit v nezbytném rozsahu poskytování služby do doby změny pokynů objednatele či předání prostor nebo písemného sdělení objednatele, že objednatel trvá na poskytnutí služby, případně do odstranění překážky bránící poskytnutí služby. O dobu, po kterou bylo nutno poskytování služby přerušit, se prodlužuje lhůta stanovená pro její dokončení.
8. 
V případě opakovaného poskytování služby následkem nevhodnosti pokynů objednatele je zhotovitel oprávněn vyúčtovat objednateli cenu za tyto opakované služby dle přílohy č. 1 této smlouvy.
9. 
Objednatel je povinen v přiměřeném předstihu oznámit zhotoviteli provozní změny, které mají vliv na provádění sjednaných výkonů a tím i na 
výši
 ceny za poskytnuté služby za příslušné období.
10. 
Objednatel seznámí své zaměstnance s podmínkami poskytování služeb zhotovitelem, především pak s četnostmi a rozsahem služeb dle přílohy č. 1 a 2 této smlouvy.
11. 
Objednatel je povinen
 seznámit
 
zaměstnance
 zhotovitele s podmínkami provozu laboratoří a s podmínkami práce v nich (v lokalitě ÚI a I v Praze) a v oblasti provozně bezpečnostních a požárních pravidel objednatele.
 Zhotovitel na základě výzvy objednatele zajistí účast svých 
zaměstnanc
ů, příp. osob v obdobném postavení, podílejících se na plnění podle této smlouvy, 
na školení uvedeném výše.
Čl. 
IV
.
Práva a povinnosti zhotovitele
1. 
Zhotovitel je povinen poskyto
va
t služb
y na svůj náklad, s potřebnou péčí, v ujednaném čase a obstarat vše, co je k poskytování služeb potřeba. 
Úklid bude prováděn pouze technikou, kterou má k dispozici zhotovitel.
2. 
Zhotovitel je povinen přizpůsobovat během celého trvání smluvního vztahu úklid provozním požadavkům objednatele, na které bude objednatelem včas upozorněn. Zhotovitel se zavazuje, že během celé délky trvání smluvního vztahu bude při své činnosti používat pouze čistící a dezinfekční prostředky a ostatní materiál, který bude vysoké kvality a ekologicky šetrný a zdravotně nezávadný. Zhotovitel nebude moci ke své činnosti používat jiné čistící a dezinfekční prostředky a ostatní materiál než ty, které objednatel předem písemně odsouhlasil. Zhotovitel je povinen na vyžádání objednateli předložit doklad o ekologické šetrnosti a zdravotní nezávadnosti prostředku (např. Prohlášení o shodě).
3. 
Zhotovitel se zavazuje k tomu, že veškeré práce v laboratořích, při kterých bude nutná manipulace s přístroji, bude předem vždy konzultovat s jejich obsluhou. Samostatně se nebude moci manipulovat s žádnými přístroji.
4. 
Zhotovitel se zavazuje 
při plnění této smlouvy 
dodržovat zásady mezinárodně platných norem 
i dodržovat 
všechny ostatní předpisy a normy, které se vztahují k jeho činnosti.
5. 
Zhotovitel je povinen v případě oprávněné reklamace zajistit neprodleně nápravu
 odstraněním vady
; dá-li objednatel zhotoviteli v této souvislosti konkrétní pokyn
y, postupuje zhotovitel v souladu s těmito pokyny
 objednatele
.
6. 
Zhotovitel je povinen zajistit vedení smluvních prací přítomností svého zástupce.
7. 
Zhotovitel se zavazuje, že plnění požadovaných podmínek pro úklid prostor zajistí dostatečným počtem zaměstnanců či osob v jiném obdobném poměru. Zhotovitel se zavazuje po celou dobu provádění úklidových služeb ve všech budovách objednatele provádět činnost pouze prostřednictvím zaměstnanců či osob v jiném obdobném poměru, kteří nebyli odsouzeni za trestný čin, příp. došlo k zahlazení tohoto odsouzení. V lokalitě Brno - Ústřední inspektorát není dovoleno zaměstnávat osoby, které jsou nositeli kovových implantátů a kardiostimulátorů. Zhotovitel je povinen objednateli předat a následně aktualizovat jmenný seznam zaměstnanců zhotovitele, kteří vykonávají smluvní práce a dle dohody tento seznam 
poskytovat objednateli pro potřeby evidence. Objednatel se zavazuje s těmito osobními údaji nakládat v souladu s platnou právní úpravou.
8. 
Zaměstnancům zhotovitele je zakázáno číst písemnosti a používat přístroje jako počítače, kopírky, faxy, telefony apod., o čemž budou před nástupem na pracoviště 
zhotovitelem 
řádně poučeni.
Objednatel se zavazuje k tomu, že pracovníci úklidu nebudou z veškerých prostor SZPI vynášet k likvidaci nic jiného, než co bude umístěno v odpadkových koších nebo jednoznačně určeno k likvidaci a dále prázdné obaly umístěné na, k tomuto účelu, vyhrazených místech.
9. 
Zhotovitel je povinen upozornit objednatele na nevhodnost věcí a pokynů daných mu objednatelem k poskytnutí služby a na rizika vyplývající z objednatelem požadovaných prací, které neodpovídají obvyklým postupům předmětných služeb či podmínkám bezpečnosti práce, jestliže zhotovitel mohl tuto nevhodnost zjistit při vynaložení
 potřebné
 péče.
10. 
V případě, že zhotovitel splní povinnost
 uvedenou v čl. IV., odst. 9 této smlouvy
, neodpovídá za vady dokončené služby způsobené nevhodnými věcmi, požadavky nebo pokyny, jestliže objednatel na jejich použití při poskytování služby výslovně trval.
11. 
Zjistí-li zhotovitel skryté překážky týkající se prostor, kde má být služba poskytnuta, a tyto překážky znemožňují poskytnutí služby dohodnutým způsobem, je zhotovitel povinen to oznámit objednateli a navrhnout mu odpovídající změnu služby. Do doby dosažení dohody o změně služby je zhotovitel oprávněn poskytování služby přerušit. Nedohodnou-li se účastníci v přiměřené lhůtě na změně služby, může kterýkoliv z nich od smlouvy odstoupit.
12. 
Zhotovitel se zavazuje, že všechny prokazatelně ztracené věci nalezené v místě provádění smluvních prací 
zaměstnanci
 zhotovitele budou neodkladně odevzdány objednateli.
13. 
Všechny závady, nedostatky a škody na nábytku, zařízení, elektrických a vodovodních instalacích zjištěné zhotovitelem budou neprodleně ohlášeny objednateli.
14. 
Odpady vzniklé při činnosti zhotovitele v prostorách objednatele jsou majetkem objednatele. Objednatel se považuje za jejich původce ve smyslu zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech. Nakládání s těmito odpady, jejich evidenci a jejich předání oprávněné osobě k odstranění zajistí objednatel. Tím není dotčeno právo objednatele požadovat po zhotoviteli přiměřenou úhradu odpovídající části nákladů na odpadové hospodářství. Vlastní fyzickou likvidaci odpadu do kontejnerů a nádob pro směsný a tříděný odpad, patřících objednateli, zajistí zhotovitel.
15. 
Zhotovitel se zavazuje, že zvláštní pozornost bude věnována především úklidu laboratorních prostor, aby nedošlo k poškození laboratorních přístrojů nebo úrazu 
zaměstnanc
ů. Zhotovitel se zavazuje dodržovat pokyny obsažené v dokumentu Informování o bezpečnostních rizicích a enviromentálních dopadech, který tvoří přílohu č. 4 této smlouvy.
16. 
Zhotovitel se zavazuje dodržovat všechny platné právní předpisy a interní předpisy objednatele vztahující se k předmětu plnění a všechny pracovně právní předpisy platné na území ČR.
17. 
Zhotovitel a jeho zaměstnanci podílející se na plnění předmětu smlouvy budou zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, o kterých se dozví při své činnosti u objednatele, jejichž prezentování navenek by se mohlo jakýmkoliv způsobem dotknout bezpečnosti, zájmů nebo dobrého jména objednatele. Povinnost zachovávat mlčenlivost trvá i po zániku smlouvy.
18. 
Zhotovitel odpovídá za svou činnost v předmětných prostorách z hlediska bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, hygieny, požární ochrany, provozu elektrických zařízení a ochrany majetku.
19. 
Zhotovitel je odpovědný za řádné uzavření oken a vstupních dveří ve všech jím užívaných místnostech a zavazuje se nezasahovat do EZS (elektronický zabezpečovací systém) a případně do EPS (elektronická požární signalizace).
20. 
Zhotovitel se zavazuje, že bude provádět běžné opravy a servis úklidového vybavení na vlastní náklady a dodržovat zásady optimálního provozu těchto přístrojů.
21. 
Zhotovitel je povinen dodržovat předpisy a normy, které se vztahují k jeho činnosti.
22. 
Zhotovitel prohlašuje, že je k okamžiku uzavření této smlouvy řádně pojištěn pro případ odpovědnosti za škody vzniklé z činnosti zaměstnanců zhotovitele, a že bude pojištěn během trvání celého smluvního vztahu. Kopie pojistné smlouvy tvoří přílohu č. 5 této smlouvy.
Čl. 
V
.
Reklamace a sankce
1. 
Zhotovitel se zavazuje vést ve všech budovách objednatele tzv. knihu reklamací. Tato kniha bude uložena v každé budově objednatele na místě přístupném pro obě smluvní strany. Objednatel je povinen zaznamenávat zjištěné 
vady
 do knihy reklamací. Na neuvedené reklamace nebude brán zřetel. V knize reklamací 
smluvní strany
 též vyznačí termín projednání reklamace a termín odstranění vady. Vady, které budou uvedeny v knize reklamací, odstraní zhotovitel bez zbytečného odkladu
,
 nejpozději však do 24 hodin. Pokud by připadal konec lhůty na nepracovní den, má zhotovitel povinnost 
vad
y odstranit nejpozději do 18.00 hod. následujícího pracovního dne.
2. 
Po uplynutí každého měsíčního období je objednatel oprávněn uplatnit u zhotovitele nárok na případnou slevu za neodstraněné vady, 
a to 
ve výši 10 % z celkové měsíční ceny 
včetně DPH 
za všechny lokality
,
 
uvedené v článku 
II
.1. 
písm. 
i) 
této smlouvy, nedohodnou-li se smluvní strany jinak. Poskytnutá sleva bude zhotovitelem vyfakturována ve shodě s článkem 
II
.5. této smlouvy. Na poskytnutí slevy z ceny nemá vliv uplatňování smluvní pokuty dle čl. 
V
.4. této smlouvy.
3. 
Objednatel má dále nárok na poskytnutí slevy z ceny ve výši uvedené v článku 
V
.2 této smlouvy v případě opakujících se vad v jednom kalendářním měsíci. Poskytnutá sleva bude zhotovitelem vyfakturována ve shodě s článkem 
II.
5. této smlouvy. Na poskytnutí slevy z ceny nemá vliv uplatňování smluvní pokuty dle čl. 
V
.4. této smlouvy.
4. 
Zhotovitel se zavazuje uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,
0
5% z 
celkové měsíční ceny 
včetně DPH 
za všechny lokality
,
 uvedené v článku 
II
.1. 
písm. i) 
této smlouvy
, a to
 
za každý i započatý den prodlení s
 
odstraněním
 vad 
ve lhůtě uveden
é
 v čl. 
V
.1. této smlouvy.
5. 
Objednatel se zavazuje uhradit zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 0,
0
5% z dlužné částky za každý i započatý den prodlení s úhradou za poskytnuté služby v rámci jednoho kalendářního měsíce.
Čl. 
VI
.
Náhrada škody
1. 
Zhotovitel nese plnou odpovědnost za případné prokázané škody vzniklé na majetku objednatele nebo za jiné škody vzniklé při provádění prací nebo vzniklé neprovedením činností uvedený
ch v příloze č. 2 této smlouvy
,
 a zavazuje se tyto 
případně vzniklé 
škody uhradit.
Čl. 
VII
.
Platnost smlouvy a její ukončení
1. 
Smlouva nabývá platnosti okamžikem podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti dnem 
1.
 3. 2017
.
 
2. 
Smlouva se uzavírá na dobu 
určitou od 1. 3. 2017 do 31. 7. 2017
. Objednatel má právo opce, tj. má právo rozhodnout o prodloužení doby, na kterou je smlouva sjednána, až o dva měsíce
;
 t
j. objednatel má právo rozhodnout
 o prodloužení této doby až do 30. 9. 2017.
 
3. 
Kterákoliv ze smluvních stran může
 
smlouvu písemně 
vypovědět 
b
ez uvedení důvodu
.
 
Výpovědní doba činí dva 
měsí
ce a
 
za
čne běžet
 od
 první
ho
 den měsíce následujícího po doručení výpovědi druhé smluvní straně.
4. 
Každá ze smluvních stran má 
právo odstoupit od smlouvy
 pro podstatné porušení smluvních povinností druhé smluvní strany
. Za podstatné porušení smluvních povinností považují smluvní strany především déletrvající poskytování nekvalitních služeb
 zhotovitelem
, na které byl zhotovitel opakovaně písemně upozorněn
,
 a ze strany objednatele neschopnost dostát svým závazkům uhradit smluvní cenu v uvedené 
lhůtě splatnosti. V případě ukončení smlouvy se smluvní strany zavazují dohodnout se na způsobu vypořádání vzájemných závazků.
5. 
Obě smluvní strany se zavazují nejpozději při ukončení smlouvy vrátit druhé smluvní straně veškeré písemnosti, které jí náleží.
6. 
Zhotovitel si je vědom zákonných požadavků plynoucích ze zák. č. 340/2015 Sb., o registru smluv, ve znění pozdějších předpisů, a
 zák. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, a
 souhlasí s uveřejněním této smlouvy.
Čl. 
VIII
.
Závěrečná ustanovení
1. 
Účastníci smlouvy tímto ustanovují své odpovědné zástupce, kteří jsou oprávněni k organizačně technickým úkonům dle této smlouvy.
Za objednatele: 
Ing. Pavel Kubíček - 
xxxxxxxxxxx
 vedoucí technického oddělení
v jeho nepřítomnosti Julius Šaur - 
xxxxxxxxxxxxx
 referent technického oddělení.
Za zhotovitele: 
Jana Ondrová, tel. 
xxxxxxxxxxx
, email: 
xxxxxxxxxxxxxxxx
  
2. 
Pro každou lokalitu 
po
d
l
e čl. 
I
.4 této smlouvy ustanovuje objednatel kontaktní osobu včetně jejího náhradníka, která bude zajišťovat výdej hygienických sáčků, toaletního papíru, tekutého mýdla a papírových utěrek v předpokládané periodě 2x za měsíc. Kontaktní osoby budou také potvrzovat předávací protokoly dle čl. 
II
.
4
. této smlouvy. Seznam kontaktních osob tvoří přílohu č. 3 této smlouvy.
3. 
Záležitosti výslovně touto smlouvou neupravené se řídí 
zákonem č. 89/2012 Sb., občanským
 zákoníkem, zejména ustanoveními § 
2586
 a násl
.
 
4. 
Změny smlouvy budou platné pouze na základě číslovaných, písemných a oboustranně odsouhlasených dodatků, podepsaných oprávněnými zástupci obou smluvních stran.
5. 
Nedílnou součástí této smlouvy jsou níže uvedené přílohy:
Příloha č. 1 - 
Rozpis podlahových ploch - cenová specifikace prováděných služeb
Příloha č. 2 - 
Seznam výkonů
Příloha č. 3 - 
Seznam kontaktních osob objednatele
Příloha č. 4 - 
Informování o bezpečnostních rizicích a environmentálních dopadech
Příloha č. 5 – Kopie pojistné smlouvy
6. 
Smlouva je vyhotovena ve 2 vyhotoveních, z nichž každ
é
 má platnost originál
u
. Každá smluvní strana obdrží jedno vyhotovení.
V Brně dne:
	
	
	
	
	
	V
 Olomouci 
dne:
________________________
	
	
	
	________________________
	
za objednatele 
	
	
	
	
	
	
za zhotovitele
Ing. 
Martin
 
Klanica
	
	                                      
Mgr. Irena JELÍNKOVÁ
	
ústřední ředitel
	
	
	
	
	
	jednatelka společnosti
Příloha č. 1 - Rozpis podlahových ploch - cenová specifikace prováděných služeb
Rozpis podlahových ploch pro úklid
 
 
 
 
Objekt:
Ústřední inspektorát, Květná 15, Brno
 
 
Specifikace
výměra (m
2
)
četnost úklidu
 
 
 
Poznámka
prostor
povrch
 
koberec
616
2xtýdně
 
 
 
 
kanceláře
PVC
64
denně
 
 
 
 
 
dlažba
0
 
 
 
 
 
 
koberec
471
denně
 
 
 
 
chodby
PVC
167
denně
 
 
 
 
 
dlažba
0
 
 
 
 
 
 
koberec
0
 
 
 
 
 
soc.zařízení
PVC
44
denně
 
 
 
 
 
dlažba
107
denně
 
 
 
 
 
koberec
0
 
 
 
 
 
laboratoře
PVC
576
denně
 
 
 
 
 
dlažba
0
 
 
 
 
 
Celková cena v Kč/měsíc
 
 
 
 
16665,20
Rozpis podlahových ploch pro úklid
 
 
 
 
Objekt:
Inspektorát v Praze, Za Opravnou 300/6
 
 
Specifikace
výměra (m
2
)
četnost úklidu
 
 
 
Poznámka
prostor
povrch
kanceláře a související prost.
koberec
915
2xtýdně
 
 
 
 
PVC
0
 
 
 
 
 
dlažba
26
2xtýdně
 
 
 
 
 
koberec
0
 
 
 
 
 
chodby
PVC
40
denně
 
 
 
 
 
dlažba
854
denně
 
 
 
 
 
beton
206
1xtýdně
 
 
 
 
soc.zařízení a kuchyňky
koberec
0
 
 
 
 
 
PVC
30
denně
 
 
 
 
dlažba
232
denně
 
 
 
 
 
koberec
0
 
 
 
 
 
laboratoře
PVC
730
denně
 
 
 
 
 
dlažba
101
denně
 
 
 
 
sklady HS
beton
60
1xtýdně
 
 
 
 
Celková cena v Kč/měsíc
 
 
 
 
24057,80
Rozpis podlahových ploch pro úklid
 
 
 
 
Objekt:
Inspektorát v Táboře, Purkyňova 2533
 
 
Specifikace
výměra (m
2
)
četnost úklidu
 
 
 
Poznámka
prostor
povrch
 
koberec
400
2xtýdně
 
 
 
 
kanceláře
PVC
16
denně
 
 
 
 
 
dlažba
0
 
 
 
 
 
 
koberec
82
denně
 
 
 
 
chodby
PVC
0
 
 
 
 
 
 
dlažba
0
 
 
 
 
 
 
koberec
0
 
 
 
 
 
soc.zařízení
PVC
5
denně
 
 
 
 
 
dlažba
56
denně
 
 
 
 
Celková cena v Kč/měsíc
 
 
 
 
3203,39
Rozpis podlahových ploch pro úklid
 
 
 
 
Objekt:
Inspektorát v Plzni, Jiráskovo náměstí 8
 
 
Specifikace
výměra (m
2
)
četnost úklidu
 
 
 
Poznámka
prostor
povrch
 
koberec
346
2xtýdně
 
 
 
 
kanceláře
PVC
20
denně
 
 
 
 
 
dlažba
85
denně
 
 
 
 
 
koberec
10
denně
 
 
 
 
chodby
PVC
0
 
 
 
 
 
 
dlažba
135
denně
 
 
 
 
 
koberec
0
 
 
 
 
 
soc.zařízení
PVC
0
 
 
 
 
 
 
dlažba
30
denně
 
 
 
 
Celková cena v Kč/měsíc
 
 
 
 
4182,42
Rozpis podlahových ploch pro úklid
 
 
 
 
Objekt:
Inspektorát v Ústí nad Labem, Masarykova 19/275
 
Specifikace
výměra (m
2
)
četnost úklidu
 
 
 
Poznámka
prostor
povrch
 
koberec
408
2xtýdně
 
 
 
 
kanceláře
PVC
5
denně
 
 
 
 
 
dlažba
0
 
 
 
 
 
 
koberec
11
denně
 
 
 
 
chodby
PVC
0
denně
 
 
 
 
 
dlažba
72
denně
 
 
 
 
 
koberec
0
 
 
 
 
 
soc.zařízení
PVC
0
 
 
 
 
 
 
dlažba
29
denně
 
 
 
 
Celková cena v Kč/měsíc
 
 
 
 
2819,83
Rozpis podlahových ploch pro úklid
 
 
 
 
Objekt:
Inspektorát v Hradci Králové, Březhradská 182
 
Specifikace
výměra (m
2
)
četnost úklidu
 
 
 
Poznámka
prostor
povrch
 
koberec
441
2xtýdně
 
 
 
 
kanceláře
PVC
0
 
 
 
 
 
 
dlažba
0
 
 
 
 
 
 
koberec
111
denně
 
 
 
 
chodby
PVC
24
denně
 
 
 
 
 
dlažba
96
denně
 
 
 
 
 
koberec
0
 
 
 
 
 
soc.zařízení
PVC
0
 
 
 
 
 
 
dlažba
35
denně
 
 
 
 
Celková cena v Kč/měsíc
 
 
 
 
4430,38
Rozpis podlahových ploch pro úklid
 
 
 
 
Objekt:
Inspektorát v Olomouci, Pavelkova 13
 
 
Specifikace
výměra (m
2
)
četnost úklidu
 
 
 
Poznámka
prostor
povrch
 
koberec
463
2xtýdně
 
 
 
 
kanceláře
PVC
21
denně
 
 
 
 
 
dlažba
20
denně
 
 
 
 
 
koberec
170
denně
 
 
 
 
chodby
PVC
0
 
 
 
 
 
 
dlažba
63
denně
 
 
 
 
 
koberec
2
denně
 
 
 
 
soc.zařízení
PVC
0
 
 
 
 
 
 
dlažba
38
denně
 
 
 
 
Celková cena v Kč/měsíc
 
 
 
 
4995,49
Rozpis podlahových ploch pro úklid
 
 
 
 
Objekt:
Inspektorát v Brně, Běhounská 10
 
 
 
Specifikace
výměra (m
2
)
četnost úklidu
 
 
 
Poznámka
prostor
povrch
 
koberec
935
3xtýdně
 
 
 
 
kanceláře
PVC
66
denně
 
 
 
 
 
dlažba
80
denně
 
 
 
 
 
koberec
129
denně
 
 
 
 
chodby
PVC
13
denně
 
 
 
 
 
dlažba
142
denně
 
 
 
 
 
koberec
0
 
 
 
 
 
soc.zařízení
PVC
0
 
 
 
 
 
 
dlažba
64
denně
 
 
 
 
Celková cena v Kč/měsíc
 
 
 
 
10602,81
Rozpis podlahových ploch pro úklid
 
 
 
 
Objekt:
Inspektorát v Brně, Běhounská 10
 
 
 
Specifikace
výměra (m
2
)
četnost úklidu
 
 
 
Poznámka
prostor
povrch
pokoje
koberec
208
dle požadavku SZPI
 
 
 
 
chodby
dlažba
48
 
 
 
 
soc.zařízení
dlažba
56
 
 
 
 
Celková cena v Kč/měsíc
 
 
 
 
716,01
Rozpis podlahových ploch pro úklid
 
 
 
 
Objekt:
Inspektorát v Praze, Za Opravnou 300/6
 
 
Specifikace
výměra (m
2
)
četnost úklidu
 
 
 
Poznámka
prostor
povrch
pokoje
koberec
94
dle požadavku SZPI
 
 
 
 
chodby
dlažba
21
 
 
 
 
chodby
PVC
4
 
 
 
 
soc.zařízení
dlažba
12
 
 
 
 
Celková cena v Kč/měsíc
 
 
 
 
300,63


Příloha č.2 smlouvy
Seznam  výkonů
1. 
Kanceláře 
· 
Denně: vysypání skartovačů a odpadkových košů vč. vložení čistého hygienického sáčku, omytí ohmatů kolem klik dveří, mytí podlah PVC a dlažby
· 
Týdně: přeleštění skleněných výplní nábytku, omytí rámů dveří, venkovních ploch chladniček, přístupových povrchů stolů, skříněk a parapetů
· 
2xtýdně: vysávání koberců
· 
Měsíčně: mytí dveří, zárubní, skříní a otírání pavučin
· 
Čtvrtletně: čištění krytů osvětlovacích těles, větracích mřížek, radiátorů
1. 
Chodby, schodiště a výtahy
· 
Denně: mytí nebo vysávání podlah, stírání otisků na dveřích, madlech
· 
2xtýdně: otírání prachu  - popisky dveří, mytí výplní a rámů dveří
· 
Měsíčně: mytí nábytku
· 
Čtvrtletně: mytí radiátorů
1. 
Sociální zařízení a kuchyňky
· 
Denně: vysypání odpadkových košů vč. vložení čistého hygienického sáčku, mytí umyvadel, dřezů a vodovodních baterií, důkladné mytí pisoárů a záchodových mís vč. desinfekce, otření zrcadel , otření všech obkladů na soc. zařízeních a u kuchyňských sestav, úklid a mytí kuchyňských linek vč. setření prachu na horních poličkách doplňování hygienických sáčků, toaletního papíru, papírových utěrek, tekutého mýdla
· 
Měsíčně: mytí dveří, skříní
· 
Čtvrtletně: mytí radiátorů
· 
Pololetně: čištění krytů osvětlovacích těles
1. 
Tříděný odpad
· 
Na všech inspektorátech vynášet denně tříděný odpad do příslušných kontejnerů. Na ústředním inspektorátě v kancelářích jsou nerezové nádoby na papír a na chodbách 9ks dvojnádob o objemu 2x15l na plast a sklo.


PŘÍLOHA č. 3 smlouvy - SEZNAM KONTAKTNÍCH OSOB
Seznam kontaktních osob
 objednatele:
Místa plnění - jednotlivé lokality:
Ústřední inspektorát SZPI, Květná 15, 603 00 Brno:
1. 
Hana Kršková - referent technického oddělení
	tel. 
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
2. 
Julius Šaur - referent technického oddělení
	tel. 
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Inspektorát SZPI v Brně, Běhounská 10, 601 26 Brno:
1. 
Renata Bolechová
	tel. 
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
2. 
Olga Stříbrná - referent
	tel. 
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Inspektorát SZPI v Praze, Za Opravnou 6, 150 00 Praha5:
1. 
Jiří Staněk - správce budovy
	
	tel. 
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
2. 
Ing. Soňa Baršová - vedoucí OKTL - OZL
	tel. 
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Inspektorát SZPI v Olomouci, Pavelkova 13, 772 85 Olomouc:
1. 
Ing. Jana Zdráhalová - hospodářka
	tel. 
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
 
2. 
Bc. Kateřina Adamcová - sekretářka ředitele 
	tel. 
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Inspektorát SZPI v Hradci Králové, Březhradská 182, 503 32 Hradec Králové:
1. 
Eva Haltufová - vedoucí - OPH
	tel. 
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
2. 
Lenka Dvořáková
 - 
referent
	tel. 
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Inspektorát SZPI v Ústí nad Labem, Masarykova 19/275, 403 40 Ústí nad Labem:
1. 
Miroslava Sůrová - hospodářka
	tel. 
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
2. 
Martina Kadrabová - referentka
	tel. 
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Inspektorát SZPI v Táboře, Purkyňova 2533, 390 02 Tábor:
1. 
Alena Wojtěchová - hospodářka
	tel. 
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
2. 
Dana Koubíková - hospodářka
	tel.
 
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Inspektorát SZPI v Plzni, Jiráskovo nám. 8, 308 58 Plzeň:
1. 
Ing. Jana Dubská - vedoucí OET
	tel. 
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
2. 
Václava Kožnarová - administrativní pracovnice
	tel. 
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Pozn. Na prvním místě je uvedena hlavní kontaktní osoba, na druhém místě její zástupce.


PŘÍLOHA č. 4 smlouvy - Informování o bezpečnostních rizicích a environmentálních dopadech
· 
V laboratoři je dovoleno provádět pouze práce nařízené vedoucím nebo práce přímo související se zadaným úkolem a vycházející z pracovní náplně zaměstnance.
· 
V laboratořích je zakázáno jíst, pít a kouřit s výjimkou prostor k tomu vyhrazených. Laboratorní nádobí se nesmí používat k jídlu, pití a k přechovávání potravin; potraviny ani nápoje určené pro konzumaci nesmějí být ukládány do chladniček, mrazících boxů určených pro přechovávání chemických látek, biologického materiálu a vzorků , nýbrž do chladniček a boxů k tomu vyhrazených.
· 
Rozbité sklo musí být odkládáno do nádoby k tomu určené.
· 
Každá chemikálie v laboratoři případně v příručním skladu je náležitě označena. Pokud je látkou toxickou, vysoce toxickou, žíravinou, hořlavou kapalinou nebo hořlavým plynem, je označena podle náležitých předpisů. Rozvody plynů a jiných medií j označeny podle druhu dopravovaných látek.
· 
Používání nevhodných nebo poškozených přístrojů a nářadí je zakázáno. Stav přístrojů a zařízení je před zahájením práce třeba vždy zkontrolovat.
· 
Jsou-li zapojeny ultrafialové zářiče, je nutno chránit oči ochrannými brýlemi.
· 
Zásady pro bezpečnou práci v chemických laboratořích jsou uvedeny v ČSN 01 8003.
· 
Pracoviště, kde jsou užívány tlakové nádoby na plyn, jsou na vstupu viditelně označeny podle platných předpisů (ČSN 01 8014).
POKYNY PRO POSKYTNUTÍ PRVNÍ POMOCI
1. 
Poleptání žíravinou
1.1. 
Poleptání oka
Vnikne-li do oka kyselý nebo alkalický roztok nebo látky, které tento roztok tvoří, může vážnému poškození zabránit jen okamžitý výplach, ke kterému stačí nesterilní voda. Tento výplach je třeba provádět co nejdéle, uvádí se, že výplach by měl trvat minimálně 20 min. Je třeba řádně odtáhnout od sebe obě víčka, popř. obrátit horní víčko a vlévat tenký proud vody tak, aby stékal od vnitřního k zevnímu očnímu koutku. V žádném případě se nesmí používat neutralizační roztok. Bezprostředně je třeba přivolat lékaře a případně zajistit převoz postiženého do zdravotnického zařízení.
1.2. 
Poleptání těla
Jedná-li se o lokální poleptání pokožky kyselinou nebo alkálií, může poleptání zabránit jen odstranění leptající látky. Je třeba postupovat takto: zachránce odstraní potřísněný oděv a prádlo tak, aby sám sebe ani postiženého více nepotřísnil. Poleptaná místa ihned omývá velkým proudem vody. Po oplachování je třeba přiložit sterilní obvaz a postiženého dopravit do zdravotnického zařízení.
1.3. 
Požití
Nejdříve je nutné vypláchnout ústa vodou. Poté je nutno přivolat lékaře, případně postiženého převézt do zdravotnického zařízení, kam je nutno dopravit i vzorek požité látky. Nikdy nevyvoláváme zvracení drážděním hrdla.
2. 
Zasažení elektrickým proudem
Prvním úkolem je vyprostit raněného z okruhu elektrického vedení, zajistit ho před pádem, vypnout elektrický proud a ihned poté poskytnout první pomoc. Při zástavě dechu a srdce (příznaky: bezvědomí, nehmatný tep na krční tepně, změna barvy, rozšířené zornice) začneme ihned s umělým dýcháním z plic do plic společně se zevní masáží srdce. Pozor! Nutno zahájit do 5 minut od okamžiku zástavy dechu a srdce. Popáleniny je možno ošetřit až tehdy, když postižený opět dýchá.
2.1.1. 
 Postup při umělém dýchání z plic do plic:
Pokud pacient v bezvědomí nedýchá, provedeme záklon hlavy. Jestliže nedošlo k obnově spontánní dechové aktivity, provedeme tzv. trojitý manévr: zakloníme hlavu, předsuneme dolní čelist (dolní řezáky před horní), otevřeme ústa a rychle vyčistíme ústní dutinu a uvolníme zapadlý jazyk.
Postižený leží na zádech. Přiklekneme k postiženému ze strany, jednu ruku zasuneme pod šíji postiženého, druhou tlačíme na jeho čelo a palcem a ukazovákem stlačíme nosní dírky.
Zhluboka se nadechneme a široce otevřenými ústy překryjeme ústa postiženého. Usilovně vydechneme a zároveň sledujeme zrakem, zda se postiženému zvedá hrudník, což svědčí o proniknutí vydechnutého vzduchu na správné místo. Výdech postiženého je pasivní, během něj nadechneme čerstvý atmosférický vzduch a postup opakujeme 10 až 12krát za minutu, tj. každých 5 až 6 sekund. Při resuscitaci se doporučuje 
užívat ochranné roušky resp. obličejové masky, které jsou na trhu dostupné. Během umělého dýchání opakovaně zjišťujeme přítomnost pulsu pohmatem prsty na krční tepně postiženého vedle štítné chrupavky. Pokud dojde k jeho vymizení, je nutno zahájit nepřímou masáž srdce. Kontrola tepu nesmí trvat déle než 5 sekund.
2.1.2. 
Postup při nepřímé srdeční masáži:
Postiženého položíme na tvrdou podložku. Zachránce přistupuje ze strany. Na hranici dolní a střední třetiny sterna (nahmátneme dolní okraj hrudní kosti a ve vzdálenosti 4 cm směrem nahoru) přiložíme dlaň natažené ruky, na její hřbet pak druhou dlaň tak, aby se prsty nedotýkaly hrudníku. Lokty jsou napnuté, ke kompresi využíváme hmotnosti horní poloviny těla, osa kývavého pohybu vychází z kyčlí. Nataženými pažemi hrudník plynule stlačíme o 4 až 5 cm (u dospělého). Poměr doby komprese a uvolnění je 1 : 1, při uvolnění spodní ruka neztrácí kontakt s tělem postiženého. Frekvence stlačování má být 80 - 100/min. Je nutné správně určit místo tlaku, jinak se účinnost výrazně snižuje. Jeden zachránce provede 2 vdechy a 30x stlačení hrudníku. Dva zachránci mohou provést 2 vdechy a 15x stlačení hrudníku. Resuscitaci zahajujeme vždy 2 umělými vdechy.
Ve výjimečných případech, kdy zachránce nemůže nebo nechce provádět dýchání z úst do úst, doporučuje se provádět jako standardní postup alespoň komprese hrudníku.
3. 
Popálení
Popáleniny vznikají účinkem vysoké teploty (plamenem, politím vřelou tekutinou, párou apod.). Zachránce uhasí všemi možnými prostředky oheň (zabalením postiženého do přikrývek) nebo zamezí působení horké škodliviny (pára apod.). Při popálení zvláště přilnavými látkami (plasty apod.) poleje okamžitě postižená místa studenou vodou nebo popáleného ponoří do vody. Musí ho co nejrychleji ochladit. Z popálené plochy se nestrhává oděv, pevné látky neodstraňují, odstraní se jen předměty, které mohou chemicky působit. Na popálenou plochu se nic nelije, nesype, nepotírá. Po ochlazení se postižená plocha překryje sterilním obvazem (vyžehleným kapesníkem, prostěradlem). Při první pomoci u popálenin dbáme na to, abychom nedýchali a nemluvili nad popálenými plochami. Popálené oči je třeba opakovaně vypláchnout borovou nebo čistou vodou. Při malém rozsahu popáleniny je možno postiženému dávat opakovaně pít po menších dávkách tekutinu (čaj). U těžkých popálenin se nic nepodává. Vzhledem k nebezpečí šoku se postižený lehce přikryje a uklidňuje. Popáleného je třeba co nejrychleji transportovat do zdravotnického zařízení.
4. 
Nadýchání toxických látek
Otrava se projevuje zpočátku bolestmi hlavy, únavou, hučením v uších a zvracením. Dále pak nastupuje a prohlubuje se bezvědomí. Postiženého je třeba dopravit na čerstvý vzduch, uvolnit mu oděv. Nedýchá-li, začneme ihned s umělým dýcháním. Přivoláme lékařskou pomoc nebo dopravíme postiženého do zdravotnického zařízení.
5. 
Otevřené poranění
Při otevřeném poranění je třeba především zastavit krvácení a zabránit infekci rány. Rána se ošetřuje podle jejího rozsahu a charakteru krvácení. Drobná rána se vymyje proudem vody a sterilně ošetří (rychloobvaz). U rozsáhlejšího poranění se staví krvácení tlakovým obvazem, výjimečně škrtidlem. Pokud rána není znečištěna chemickými látkami, nevymývá se.
6. 
Otrava jedy
Při poskytování první pomoci jsou nejdůležitější tyto zákroky: • ihned zamezíme dalšímu pronikání jedu do organismu;
odstraníme jed z těla zvracením po požití 1 litru nasyceného roztoku NaCl;
dovolí-li to stav otráveného, zařídíme okamžitý převoz do nemocnice.
6.1. 
Kyanidy
Příznaky jsou provázeny pocitem horka v obličeji, prudkými bolestmi hlavy, závratěmi, zpomaleným dýcháním a bezvědomím. Dech je cítit po hořkých mandlích. První pomoc: při bezvědomí začneme provádět umělé dýchání. Vhodné je podávání amylnitritu ve skleněných perlách, které se rozmáčknou v sáčku opakovaně za sebou před nosem postiženého. Rovněž se doporučuje podat černou kávu.
6.2. 
Metanol
Otrava je provázena bolestmi hlavy a žaludku; při těžších otravách (už při požití 7 ml metanolu) nápadnou dušností a ztrátou zraku.
První pomoc: po požití jedu ihned podáme absorpční uhlí v roztoku a vyvoláme zvracení. Otrávený musí vypít 150 ml 40% etanolu.
6.3. 
Soli rtuti
Po požití toxické dávky dochází v krátké době ke zvracení krvavého žaludečního obsahu. Postižený má pálení v dutině ústní a prudké kolikové bolesti břicha.
První pomoc: postiženému podáváme ihned mléko s rozšlehanými syrovými bílky. Vždy se snažíme vyvolat zvracení.
6.4. 
Arsen
Příznaky se projevují kovovou chutí v ústech, pálením v krku, prudkými bolestmi břicha se zvracením, průjmy, někdy s příměsí krve. Při potřísnění zrudnutí a podráždění.
První pomoc: podáváme mléko se syrovými bílky. I když se neprojevují příznaky, okamžitý převoz postiženého do zdravotnického zařízení.
6.5. 
Fosfor
Na kůži způsobuje fosfor nebezpečné popáleniny. Po požití se projevují silné bolesti hlavy, závratě, celková slabost a nevolnost. Postižený má pálivé bolesti v jícnu, žaludku a zvrací tmavé, ve tmě světélkující hleny. V prvém stadiu otravy se objevuje průjem.
První pomoc: při popálení kůže je nutné rychlé odstranění zbytků fosforu, omýváním 1% roztokem CuSO4. Na očištěnou ránu přikládáme ještě 5% roztok modré skalice nebo roztok kyselého uhličitanu sodného. Po požití podáváme 50 ml 1% manganistanu draselného s absorpčním uhlím a po lžičkách roztok modré skalice až do vyvolání zvracení. Vhodné je též požít 100 až 200 ml parafinového oleje.
6.6. 
Brucin
Brucin je vysoce toxická látka vedená mezi jedy. Symptomy intoxikace jsou závrať, zvracení, křeče. Typické jsou záškuby obličeje a dolních končetin. Kontrakce svalů, které vedou až k tzv. „sardonickému šklebu". Smrt nastává zadušením následkem ochrnutí svalstva.
První pomoc: aktivní živočišné uhlí ve vodě nebo sklenice mléka a vaječný bílek. Okamžitý transport postiženého do nemocnice.
6.7. 
Dichroman draselný
Při požití, nadýchání a zasažení očí zajistit co nejdříve lékařské ošetření!
První pomoc: Při nadýchání přenést na čerstvý vzduch, příp. provést umělé dýchání. Při styku s kůží kontaminovaný oděv svléknout, pokožku omýt velkým množstvím vody, postižená místa pokrýt sterilním obvazem. Při zasažení očí promývat velkým množstvím čisté vody, minimálně 10 minut. Po požití vypláchnout ústa čistou vodou, vypít 0,5 litru vlažné vody a nejpozději do 30 minut po požití vyvolat zvracení!
6.8. 
Brom
V parách má dráždivé účinky, je nebezpečný pro zdraví. Po inhalaci kašel, edém plic až smrt. Kapalný poškozuje tkáně, na pokožce vznikají popáleniny (nekrózy).
První pomoc: Po polití omýt zasažené místo rychle vodou a namazat glycerolem.
7. 
Kontaminace biologickým materiálem
V případě kontaminace zaměstnanců biologickým materiálem (při práci s bakteriálními toxiny nebo mykotoxiny a dalšími látkami biologického původu) je nutné ihned provést následující opatření:
Ruce resp. kůži omýt mýdlem pod tekoucí vodou, dezinfikovat vhodným dezinfekčním prostředkem.
7.1. 
Vniknutí do oka
Při vniknutí do oka musí být oko dokonale propláchnuto vodou, pak promyto Ophtalem nebo obdobným prostředkem, případně prokapáno očními kapkami. Je však nutné okamžitě vyhledat ošetření odborného lékaře.
7.2. 
Vniknutí do nosu
Při vniknutí do nosu vtírat do nosní sliznice framykoinovou mast.
7.3. 
Vniknutí do úst
Při vniknutí materiálu do úst závisí další opatření na charakteru kontaminujícího materiálu. Jedná-li se o nezávadnou látku, postačí vniklou tekutinu vyplivnout a ústa vyplachovat čistou vodou. V případě infekčního materiálu (vzorek, jeho ředění nebo bakteriální suspense), ihned vyplivnout, ústa vypláchnout vodou a vykloktat 0,1% roztokem manganistanu draselného nebo 1,0% roztokem peroxidu vodíku. Nikdy nepolykat, ani sliny! Pokud došlo k polknutí, je nutno vyvolat zvracení. Po provedení první pomoci je třeba vyhledat lékařské ošetření.
7.4. 
Potřísnění pracovního oděvu
Potřísněný pracovní oděv a prádlo je nutno svléci, ponořit do účinného dezinfekčního prostředku a vyměnit za čisté.


Příloha č. 5 – Kopie pojistné smlouvy
6
22