Textová podoba smlouvy Smlouva č. 13765028: DOHODA o zabezpečení vzdělávací aktivity zaměstnanců a potenciálních

Příloha OPA-MN-27_2020_BENKO KLIMA s.r.o.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        DOHODA o zabezpečení vzdělávací aktivity zaměstnanců
    a potenciálních zaměstnanců a poskytnutí příspěvku v rámci

       projektu Podpora odborného vzdělávání zaměstnanců II
č. OPA-MN-27/2020 / reg. č. proj. CZ.03.1.52/0.0/0.0/15_021/0000053

uzavřená mezi

Úřadem práce České republiky

zastupující osoba:              Mgr. Petra Ballová, ředitelka Kontaktního pracoviště ÚP ČR Opava
sídlo:                          Dobrovského 1278/25, 170 00 Praha 7
IČO:                            72496991
adresa pro doručování:          Úřad práce ČR - kontaktní pracoviště Opava, Bochenkova č.p.
                                2712/4, Předměstí, 746 01 Opava 1
číslo účtu:                     37822761/0710

(dále jen „Úřad práce“) na straně jedné

a

zaměstnavatelem:                BENKO KLIMA s.r.o.
zastupující osoba:              Ing. Kateřina Grygová, Ph.D., jednatel
sídlo firmy (místo podnikání):  náměstí Svaté Trojice č.p. 111/15, Předměstí, 746 01 Opava 1
IČO:                            25822152
adresa provozovny:              náměstí Svaté Trojice č.p. 111/15, Předměstí, 746 01 Opava 1
číslo účtu:                     XXXXXXXXXX

(dále jen „zaměstnavatel“) na straně druhé.

                                                               Článek I
                                                           Účel dohody

I.1 Tato dohoda se uzavírá podle § 106 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění
          pozdějších předpisů (dále jen „zákon o zaměstnanosti“), za účelem poskytnutí příspěvku na
          zabezpečení vzdělávací aktivity a příspěvku na úhradu mzdových nákladů z projektu „Podpora
          odborného vzdělávání zaměstnanců II (POVEZ II)“ (dále jen „POVEZ II“),
          reg. č. CZ.03.1.52/0.0/0.0/15_021/0000053, a to v rozsahu a za podmínek uvedených v této
          dohodě.

                                              Článek II
                                         Předmět dohody

II.1 Předmětem této dohody je úprava vzájemných vztahů mezi Úřadem práce a zaměstnavatelem
          při zabezpečení vzdělávací aktivity v rámci projektu POVEZ II a poskytnutí příspěvku na její
          zajištění a příspěvku na úhradu mzdových nákladů zaměstnavatele, který zabezpečuje
          vzdělávací aktivitu svých zaměstnanců, případně potenciálních zaměstnanců (dále jen
          „zaměstnanců“). Příspěvek na potenciální zaměstnance může být poskytnut pouze v případě,
          že zaměstnavatel zároveň s vyúčtováním vzdělávací aktivity doloží pracovní smlouvu,
          uzavřenou mezi zaměstnavatelem a potenciálním zaměstnancem, který absolvoval vzdělávací
          aktivitu.

II.2 Zaměstnavatel zabezpečí pro své zaměstnance následující vzdělávací aktivitu:
          Klimatizace a větrání

II.3 Rozsah vzdělávací aktivity každého účastníka:         194,00 vyučovacích hodin

     z toho: - teoretická příprava:                        178,00 vyučovacích hodin à 45 min.

               - praktická příprava:                       14,00 vyučovacích hodin à 45 min.

               - ověření získaných znalostí a dovedností:         2,00 vyučovacích hodin à 60 min.

NIP - Dohoda o zabezpečení vzdělávací aktivity č. OPA-MN-27/2020                   strana 1

OSÚ

C                                                                                             S15
II.4 Dodavatel vzdělávací aktivity:         Společnost pro techniku prostředí, z.s., IČ:00499978

II.5 Termín realizace vzdělávací aktivity:

     Datum zahájení:                                     14.09.2020
     Datum ukončení:                                     30.06.2021

     Jestliže tato dohoda nenabyde účinnosti do data zahájení realizace vzdělávací aktivity, strany
     dohody uzavřou dodatek k dohodě, ve kterém bude sjednán nový termín realizace vzdělávací
     aktivity. Nové datum ukončení realizace vzdělávací aktivity musí být sjednáno v souladu
     s bodem IX.3.

II.6 Způsob ověření získaných znalostí a dovedností:
          Závěrečná zkouška

II.7 Zaměstnanci, kteří se účastní vzdělávací aktivity:

     a) počet:        1

     b) jmenný seznam: přílohou č. 1 této dohody je vyplněný formulář „Seznam zaměstnanců

     a potenciálních zaměstnanců navržených k účasti na vzdělávací aktivitě“.

II.8 Poskytnutý příspěvek je podporou de minimis podle nařízení Komise (EU) č. 1407/2013 ze dne
          18. prosince 2013 o použití článků 107 a 108 Smlouvy o fungování Evropské unie na podporu
          de minimis, Úřední věstník L 352, 24. 12. 2013, s. 1.

                                               Článek III
                                     Závazky zaměstnavatele

III.1 Zajistit účast zaměstnanců uvedených v příloze č. 1 této dohody ve vzdělávací aktivitě
          specifikované v bodech II.2, II.3, II.4, II.5 a II.6 této dohody.

III.2 Vytvořit zaměstnancům účastnícím se vzdělávací aktivity odpovídající podmínky k účasti
          na vzdělávací aktivitě.

III.3 Zajistit nejpozději v den nástupu na vzdělávací aktivitu prokazatelné seznámení zaměstnanců
          účastnících se vzdělávací aktivity s předpisy o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci
          a s předpisy o požární ochraně majícími vztah k účasti na vzdělávací aktivitě.

III.4 Zajistit nejpozději ke dni předložení prvního vyúčtování nákladů na Úřad práce vyplnění
          vstupního dotazníku každým podpořeným zaměstnancem. Zaměstnavatel je povinen
          zaměstnanci vyplnění dotazníku umožnit, v případě potřeby mu zajistit za účelem vyplnění
          dotazníku přístup k výpočetní technice; vstupní dotazník je dostupný na webových stránkách
          http://povez.uradprace.cz. Údaje uvedené v dotazníku jsou zjišťovány k datu zahájení účasti
          osoby na vzdělávací aktivitě.

III.5 Zajistit

     a) v průběhu vzdělávací aktivity prokazatelnou denní „Evidenci docházky a výuky“ (včetně
          podpisů všech zaměstnanců a lektora), která minimálně obsahuje:

     • docházku zaměstnanců, kteří se účastní vzdělávací aktivity, a to s uvedením počtu
         hodin, v nichž se jednotliví zaměstnanci vzdělávací aktivity zúčastnili, přestávky a
         přerušení výuky. Je nutné, aby denní „Evidenci docházky a výuky“ zaměstnanci
         podepisovali vždy na začátku každého výukového dne a záznam o přerušení výuky byl
         doplňován ihned při opuštění výuky zaměstnancem.

     • informace o vzdělávací aktivitě, a to minimálně v rozsahu: datum, hodina začátku
         a konce, téma, počet hodin vzdělávací aktivity.

     b) splnění rozsahu vzdělávací aktivity dle bodu II. 3 ze strany dodavatele vzdělávací aktivity,
          minimálně však 80 % včetně ověření znalostí, v případě objektivních důvodů, pro které
          nebylo možné zajistit 100 % rozsahu vzdělávací aktivity, které zaměstnavatel Úřadu práce
          řádně zdůvodní. Posouzení objektivních důvodů je plně v kompetenci ÚP ČR.

III.6 Písemně informovat Úřad práce, pokud vzniknou překážky, které znemožní další realizaci celé
          vzdělávací aktivity, a to nejpozději do 8 kalendářních dnů ode dne vzniku těchto překážek.

NIP - Dohoda o zabezpečení vzdělávací č. OPA-MN-27/2020                        strana 2

OSÚ

C                                                                              S15
III.7   Zaměstnavatel je povinen informovat předem, nejpozději den před zahájením výuky Úřad
III.8   práce o změnách položek, které jsou závazně uvedeny v „Plánovaném harmonogramu
III.9   vzdělávací aktivity“, který je přílohou č. 2 této dohody a v „Plánu výuky“, který je přílohou č. 5
        této dohody, tj. především o změně termínu a místa výuky, o zkrácení výuky, o mimořádné
III.10  přestávce a o změně lektora, v případě neakreditovaných vzdělávacích aktivit je zaměstnavatel
III.11  povinen současně předložit doklady o kvalifikaci nového lektora. Dále je povinen v „Evidenci
III.12  docházky a výuky“ uvést písemně před zahájením výuky denní neúčast (absenci) zaměstnance
        na výuce. V případě náhlých a neočekávaných skutečností, které brání realizaci vzdělávací
        aktivity dle plánovaného harmonogramu, se zaměstnavatel zavazuje informovat Úřad práce
        neprodleně poté, co tyto skutečnosti nastaly. Úřad práce umožňuje předat informaci nejprve
        telefonicky příslušnému pracovníkovi projektu POVEZ II a následně potvrdit písemně.

        Doložit Úřadu práce v souladu s bodem IV.2 této dohody kopie denních „Evidencí docházky
        a výuky“, vedenou dle bodu III.5 a), za příslušný kalendářní měsíc a originál výkazu „Vyúčtování
        mzdových nákladů za dobu účasti zaměstnanců na vzdělávací aktivitě“, který je přílohou č. 3
        dohody, za jednotlivé kalendářní měsíce, vždy nejpozději do konce kalendářního měsíce
        následujícího po uplynutí vykazovaného měsíčního období. Připadne-li poslední den
        kalendářního měsíce na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem pro doložení nejbližší
        příští pracovní den.

        Doložit Úřadu práce v souladu s bodem IV.4 vyúčtování nákladů na zabezpečení vzdělávací
        aktivity na výkazu „Vyúčtování vzdělávací aktivity v rámci projektu POVEZ II“, který je přílohou
        č. 4 této dohody, včetně závěrečného protokolu, kopie faktury dodavatele vzdělávací aktivity za
        realizaci vzdělávací aktivity a doklad o úhradě nákladů za vzdělávací aktivitu, a to nejpozději do
        konce kalendářního měsíce následujícího po uplynutí měsíce, ve kterém byla vzdělávací
        aktivita skutečně ukončena. Zaměstnavatel se dále zavazuje předložit vzor dokladu
        označeného logem v souladu s Obecnou částí pravidel pro žadatele a příjemce v rámci
        Operačního programu Zaměstnanost, prokazujícího úspěšné absolvování vzdělávací aktivity a
        v případě zapojení potenciálních zaměstnanců také kopii jejich pracovní smlouvy. Závěrečný
        protokol bude obsahovat seznam zaměstnanců s vyznačením:

        a) zaměstnanců, kteří úspěšně ukončili vzdělávací aktivitu, včetně seznamu vydaných
             osvědčení či jiných dokladů prokazujících úspěšné absolvování vzdělávací aktivity,

        b) zaměstnanců, kteří vzdělávací aktivitu nedokončili nebo ukončili neúspěšně, spolu
             s informací o délce vzdělávací aktivity (v hodinách), kterou absolvovali a o důvodech
             nedokončení a absence.

        V případě, že vyúčtování vzdělávací aktivity proběhne před vyúčtováním mzdových nákladů, je
        zaměstnavatel dále povinen doložit také kopie denních „Evidencí docházky a výuky“
        za poslední kalendářní měsíc, ve kterém vzdělávací aktivita probíhala. Připadne-li poslední den
        kalendářního měsíce na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem pro doložení nejbližší
        příští pracovní den.

        Zajistit propagaci a publicitu projektu, v souladu s Obecnou částí pravidel pro žadatele a
        příjemce v rámci Operačního programu Zaměstnanost, dostupnou na www.esfcr.cz.
        Zaměstnavatel není v rámci těchto pravidel povinen vkládat stručnou prezentaci projektu na
        webové stránky www.esfcr.cz a dále není povinen zajistit označení školící místnosti, jestliže
        není vzdělávací aktivita realizována výhradně pro tohoto zaměstnavatele.

        Vést účetnictví v souladu se zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších
        předpisů, a vést v účetnictví své aktivity s jednoznačnou vazbou ke vzdělávací aktivitě dle této
        dohody, respektive daňovou evidenci podle zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění
        pozdějších předpisů, rozšířenou tak, aby příslušné doklady vztahující se ke vzdělávací aktivitě
        dle této dohody splňovaly náležitosti účetního dokladu ve smyslu ustanovení § 11 zákona
        č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, (s výjimkou písmene f) citovaného
        zákona) a aby předmětné doklady byly správné, úplné, průkazné, srozumitelné, vedené
        v písemné formě chronologicky a způsobem zaručujícím jejich trvanlivost a aby na nich bylo
        jednoznačně uvedeno, že se vážou ke vzdělávací aktivitě dle této dohody.

        Uchovávat a archivovat veškeré dokumenty a účetní doklady související s poskytnutím
        příspěvku a realizací vzdělávací aktivity v souladu s platnými právními předpisy České
        republiky, a to nejméně po dobu 10 let, přičemž lhůta 10 let se počítá od 1. ledna roku

NIP - Dohoda o zabezpečení vzdělávací č. OPA-MN-27/2020  strana 3

OSÚ                                                              S15
C
III.13  následujícího po roce, v němž byl zaměstnavateli vyplacen na základě této dohody poslední
        příspěvek.
III.14
III.15  Na stejný účel, tj. na tu část mzdových nákladů, která bude ve výši poskytnutého příspěvku
        Úřadem práce a na stejné či obdobné vzdělávání zaměstnanců nebude zaměstnavatel
        za stejné časové období čerpat krytí z peněžních prostředků poskytovaných ze státního
        rozpočtu, rozpočtu územních samosprávných celků, vyšších územních samosprávných celků,
        Evropských strukturálních a investičních fondů, popř. z jiných programů a projektů EU, ani jiných
        veřejných zdrojů.

        Nečerpat v průměru více než 500 000 Kč měsíčně a více než 6 000 000 Kč ročně souhrnně za
        všechny aktivity realizované v rámci projektu POVEZ II.

        Považovat účast zaměstnanců na vzdělávací aktivitě za prohlubování kvalifikace zaměstnanců
        dle ustanovení § 230 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů
        (dále jen „zákoník práce“).

                        Článek IV
                Závazky Úřadu práce

IV.1 Úřad práce poskytne zaměstnavateli příspěvek v celkové maximální částce 55 563 Kč, tj.
          maximální výše příspěvku na mzdové náklady činí 35 163 Kč a maximální výše příspěvku na
          vzdělávací aktivity činí 20 400 Kč, přičemž:

        IV.1.1  Mzdový příspěvek bude poskytnut za dobu účasti zaměstnanců na vzdělávací
                aktivitě až do výše 100% skutečně vyplacených mzdových nákladů, včetně
                pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti
                a pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvedl
                z vyměřovacího základu zaměstnanců, přičemž maximální výše způsobilého výdaje
                činí 198 Kč na jednoho zaměstnance za každou hodinu účasti zaměstnance
                na vzdělávací aktivitě.1

        IV.1.2  Maximální výše všech mzdových příspěvků v jednom měsíci na jednoho zaměstnance
                v rámci všech aktivit projektu POVEZ II činí 33 000 Kč měsíčně při stanovené týdenní
                pracovní době podle ustanovení § 79 zákoníku práce. Při sjednání kratší pracovní doby
                podle ustanovení § 80 zákoníku práce se maximální měsíční výše mzdového příspěvku
                poměrně krátí k délce sjednané pracovní doby.

        IV.1.3  Příspěvek na vzdělávací aktivitu bude poskytnut maximálně ve výši 85 % skutečně
                uhrazených nákladů na vzdělávací aktivitu, nejvýše však ve výši maximálního
                příspěvku na vzdělávací aktivitu dle bodu IV.1 této dohody. Úřad práce si vyhrazuje
                právo poskytnout příspěvek na úhradu nákladů na vzdělávací aktivitu v nižší částce
                v případě, že vzdělávací aktivita nebude realizována ve sjednaném rozsahu nebo bude
                kontrolou zjištěno, že se vzdělávací aktivity neúčastní všichni zaměstnanci uvedení
                v příloze č. 1 této dohody.

IV.2 Příspěvek na úhradu mzdových nákladů bude Úřadem práce vyplácen měsíčně, a to do 30
          kalendářních dnů ode dne, kdy zaměstnavatel řádně doloží doklady v souladu s bodem III.8
          této dohody. V případě, že požadované doklady uvedené v bodu III.8 této dohody nebudou
          ve stanovené lhůtě řádně doloženy, příspěvek za příslušný kalendářní měsíc nebude Úřadem
          práce poskytnut. Dalšími podmínkami pro vyplacení příspěvku na úhradu mzdových nákladů je
          splnění podmínek sjednaných v bodu III.3 a III.4.

IV.3 V případě nevyplnění vstupního dotazníku podpořeným zaměstnancem dle bodu III.4 této
          dohody ke dni předložení prvního vyúčtování mzdových nákladů takového zaměstnance, bude
          příspěvek na mzdové náklady zaměstnance vyplacen až po vyplnění dotazníku, nejpozději však
          do data ukončení realizace projektu, ze kterého mají být příspěvky proplaceny.

        Příspěvek na úhradu mzdových nákladů bude vyplacen na účet uvedený v záhlaví této dohody.

1 V případě, že skutečně vyplacené mzdové náklady na jednoho zaměstnance za každou hodinu účasti na VA je vyšší než 198

Kč bude mzdový příspěvek počítán z částky 198 Kč / hodina.

NIP - Dohoda o zabezpečení vzdělávací č. OPA-MN-27/2020     strana 4

OSÚ

C                                                           S15
IV.4 Příspěvek na úhradu vzdělávací aktivity je splatný po ukončení vzdělávací aktivity a bude
          Úřadem práce poskytnut do 30 kalendářních dnů ode dne, kdy zaměstnavatel řádně doloží
          doklady v souladu s bodem III.9 této dohody. V případě, že požadované dokumenty uvedené v
          bodu III.9 této dohody nebudou ve stanovené lhůtě řádně doloženy, příspěvek na zabezpečení
          vzdělávací aktivity nebude Úřadem práce poskytnut. Příspěvek bude poměrně krácen za
          každého zaměstnance, který se účastnil vzdělávací aktivity, ale nebylo u něj prokázáno splnění
          ujednání pod bodem III.3. Další podmínkou pro vyplacení příspěvku na úhradu vzdělávací
          aktivity je splnění podmínky sjednané v bodu III.4. V případě nevyplnění vstupního dotazníku
          podpořeným zaměstnancem bude Příspěvek na úhradu vzdělávací aktivity takového
          zaměstnance vyplacen až po vyplnění dotazníku. Příspěvek na úhradu nákladů vzdělávací
          aktivity bude vyplacen na účet uvedený v záhlaví této dohody. Příspěvek, který nemohl být na
          podpořeného zaměstnance vyplacen z důvodu nevyplnění vstupního dotazníku bude vyplacen
          až po vyplnění předmětného dotazníku, nejpozději však do data ukončení realizace projektu,
          ze kterého mají být příspěvky proplaceny.

IV.5 V případě vzniku pochybností o správnosti údajů uvedených zaměstnavatelem ve výkazu
          „Vyúčtování mzdových nákladů za dobu účasti zaměstnanců na vzdělávací aktivitě“ nebo
          ve výkazu „Vyúčtování vzdělávací aktivity v rámci projektu POVEZ II“ se strany této dohody
          dohodly, že Úřad práce neprodleně vyzve zaměstnavatele k podání vysvětlení nebo provedení
          nápravy. Příspěvek bude vyplacen až po vyjasnění pochybností mezi stranami této dohody,
          nejpozději však do data ukončení realizace projektu, ze kterého mají být příspěvky proplaceny.

                            Článek V
     Vrácení příspěvku, nevyplacení příspěvku

V.1 Zaměstnavatel se zavazuje vrátit Úřadu práce vyplacený měsíční příspěvek na úhradu
          mzdových nákladů nebo jeho část, pokud mu byl poskytnut neprávem nebo ve vyšší částce,
          než za příslušný měsíc náležel, a to nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne, kdy tuto
          skutečnost zjistil nebo kdy byla zaměstnavateli na základě kontrolního zjištění z kontroly
          provedené Úřadem práce doručena písemná výzva Úřadu práce k vrácení příspěvku. Toto
          ustanovení se nevztahuje na případy, kdy došlo k porušení rozpočtové kázně dle článku VII této
          dohody.

V.2 Zaměstnavatel se zavazuje vrátit vyplacený měsíční příspěvek na úhradu mzdových nákladů
          Úřadu práce, pokud hrubá mzda uvedená ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů za dobu
          účasti zaměstnanců na vzdělávací aktivitě“ nebude zúčtována zaměstnanci k výplatě za tento
          příslušný měsíc a po zákonných srážkách vyplacena před poskytnutím příspěvku Úřadem práce
          za příslušný měsíc, částka pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku
          zaměstnanosti nebo pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe
          odvádí z vyměřovacího základu zaměstnance, uvedená v tomto výkazu, nebude před
          poskytnutím příspěvku Úřadem práce za příslušný měsíc odvedena. Vrácení příspěvku bude
          provedeno ve lhůtě uvedené v bodě V.1 tohoto článku dohody.

V.3 Zaměstnavatel se zavazuje vrátit Úřadu práce vyplacený příspěvek na úhradu nákladů
          na vzdělávací aktivitu nebo jeho část, pokud mu byl poskytnut neprávem nebo ve vyšší částce,
          než náležel, a to nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne, kdy tuto skutečnost zjistil nebo
          kdy byla zaměstnavateli na základě kontrolního zjištění z kontroly provedené Úřadem práce
          doručena písemná výzva Úřadu práce k vrácení příspěvku. Toto ustanovení se nevztahuje
          na případy, kdy došlo k porušení rozpočtové kázně dle článku VII této dohody.

V.4 V případě neukončení vzdělávací aktivity nebo nepodrobení se závěrečnému ověření
          získaných znalostí a dovedností, nebude příspěvek na vzdělávací aktivitu příslušného
          zaměstnance či potenciálního zaměstnance vyplacen. Příspěvek na mzdové náklady bude
          vyplacen za dobu účasti zaměstnance na vzdělávací aktivitě. Na zaměstnance neuvedené
          v příloze č. 1 této dohody příspěvek na vzdělávací aktivitu a příspěvek na úhradu mzdových
          nákladů nenáleží.

V.5 V případě účasti zaměstnance na vzdělávací aktivitě nižší než 80 % z rozsahu vzdělávací

     aktivity sjednané pod bodem II.3 této dohody nebude příspěvek na vzdělávací aktivitu takového

     zaměstnance Úřadem práce uhrazen. Pokud zaměstnavatel i přes nižší účast na vzdělávací

     aktivitě doloží osvědčení o úspěšném ukončení, bude na účastníka pohlíženo jako na

     neúspěšného. Příspěvek může být vyplacen pouze v případě, že účastník úspěšně absolvoval

NIP - Dohoda o zabezpečení vzdělávací č. OPA-MN-27/2020  strana 5

OSÚ

C                                                        S15
          závěrečné ověření znalostí a dovedností a účastnil se vzdělávání v jeho uznatelném rozsahu
          (min. 80 %).

V.6 V případě, že příslušný zaměstnanec neabsolvuje závěrečné ověření získaných znalostí
          a dovedností úspěšně, může absolvovat další, maximálně však dvě opravná ověření získaných
          znalostí a dovedností. Dodatečné náklady související s opravným ověřením nese
          zaměstnavatel. Opravné ověření znalostí a dovedností musí být realizováno do konce
          kalendářního měsíce následujícího po měsíci, v němž byla ukončena vzdělávací aktivita.
          Zaměstnavatel je povinen informovat Úřad práce o termínech opravného ověření znalostí
          a dovedností, nejpozději den předem. Ve výjimečných a řádně odůvodněných případech je
          možné požádat o prodloužení termínu absolvování opravného ověření znalostí a dovedností.
          V případě, že účastník vzdělávací aktivity nebude úspěšný ani u opakovaného ověření
          získaných znalostí a dovedností, příspěvek na vzdělávací aktivitu za příslušného zaměstnance
          či potenciálního zaměstnance nebude vyplacen. Příspěvek na mzdové náklady zaměstnance
          za dobu účasti na opravném ověření získaných znalostí a dovedností nenáleží.

                                                              Článek VI
                                         Kontrola plnění sjednaných podmínek

VI.1 Příspěvek se poskytuje ze státního rozpočtu České republiky a Evropského sociálního fondu.
          Úřad práce provádí kontrolu plnění závazků plynoucích z této dohody způsobem stanoveným
          v zákoně č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů,
          ve znění pozdějších předpisů, včetně ověření výše skutečně vyplacených mzdových příspěvků
          na zaměstnance a částky pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku
          zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvedl
          z vyměřovacího základu zaměstnance. Dále je zaměstnavatel povinen v souladu se zákonem
          o finanční kontrole a s dalšími právními předpisy ČR a EU, vytvořit podmínky k provedení
          kontroly všech dokladů vztahujících se k poskytnutí příspěvku. Kontrolu vykonávají Úřad práce
          a jím pověřené osoby, orgány finanční správy, Ministerstvo práce a sociálních věcí, Ministerstvo
          financí, Nejvyšší kontrolní úřad, Evropská komise a Evropský účetní dvůr, případně další orgány
          pověřené k výkonu kontroly.

VI.2 V případě, že kontrolu provede jiný orgán kontroly než Úřad práce, je zaměstnavatel povinen
          bez zbytečného odkladu písemně informovat Úřad práce o přijetí a plnění k nápravě nedostatků
          zjištěných při kontrole.

VI.3 Žadatelé a příjemci jsou povinni zajistit součinnost všech dalších relevantních subjektů
          (zejména externích dodavatelů vzdělávacích aktivit) pro účely případné kontroly ze strany výše
          uvedených orgánů.

VI.4 Veškerá rozhodnutí, úkony a dokumenty v rámci podpořených žádostí v POVEZ II mohou být
          předmětem kontroly ze strany poskytovatele podpory, Ministerstva práce a sociálních věcí,
          Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže i orgánů Evropské komise (zejména OLAF – Úřad pro
          boj proti podvodům).

VI.5 Pokud Úřad práce nebo jiná osoba oprávněná ke kontrole zjistí, že zaměstnavatel nesplnil nebo
          neplní některou z podmínek uvedených v této dohodě, je Úřad práce oprávněn pozastavit
          vyplácení příspěvku a zahájit potřebné kroky vedoucí ke zjištění, zda došlo k nesrovnalosti ve
          smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1303/2013 ze dne 17. prosince 2013
          o společných ustanoveních o Evropském fondu pro regionální rozvoj, Evropském sociálním
          fondu, Fondu soudržnosti, Evropském zemědělském fondu pro rozvoj venkova a Evropském
          námořním a rybářském fondu, o obecných ustanoveních o Evropském fondu pro regionální
          rozvoj, Evropském sociálním fondu, Fondu soudržnosti a Evropském námořním a rybářském
          fondu a o zrušení nařízení Rady (ES) č. 1083/2006, popř. k podezření na porušení rozpočtové
          kázně podle zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech (rozpočtová pravidla), ve znění
          pozdějších předpisů (dále jen „rozpočtová pravidla“).

VI.6 Příjemce je povinen předat Úřadu práce ve lhůtě stanovené Úřadem práce na jeho vyžádání
          doklady související s poskytnutím příspěvku a realizací vzdělávací aktivity či jejich kopie. Tato
          povinnost je účinná po dobu povinnosti uchovávání a archivace uvedené v bodě III.12 této
          dohody. V případě, že požadované dokumenty nebudou ve stanovené lhůtě řádně doloženy,

NIP - Dohoda o zabezpečení vzdělávací č. OPA-MN-27/2020  strana 6

OSÚ                                                              S15
C
        bude zaměstnavateli vyměřena sankce, a to 3 % z celkové částky příspěvku poskytnutého
        Úřadem práce ČR.

                    Článek VII
        Porušení rozpočtové kázně

VII.1   Nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku uvedených pod body II.2, II.3, II.4, III.13 a III.14 této
VII.2   dohody bude postihováno odvodem za porušení rozpočtové kázně podle ustanovení §44a odst.
VII.3   4 písm. b) rozpočtových pravidel, a to ve výši celkové vyplacené částky ke dni porušení
VII.4   rozpočtové kázně.
VII.5
        Nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku uvedených pod bodem III.5 bude postihováno
        odvodem za porušení rozpočtové kázně podle ustanovení §44a odst. 4 písm. a) zákona
        č. 218/2000 Sb., rozpočtových pravidel ve znění pozdějších předpisů, a to 3 % z celkové
        vyplacené částky ke dni porušení rozpočtové kázně.

        Nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku uvedených pod III.2, III.6, III.7 a III.15 bude
        postihováno odvodem za porušení rozpočtové kázně podle ustanovení § 44a odst. 4 písm. a)
        zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech ve znění pozdějších předpisů (dále jen
        „rozpočtová pravidla“), a to 5 % z celkové vyplacené částky ke dni porušení rozpočtové kázně.

        Nevrácení příspěvku nebo jeho části na výzvu Úřadu práce podle článku V. této dohody je
        porušením rozpočtové kázně podle § 44 odst. 1 písm. b) rozpočtových pravidel a bude
        postihováno odvodem za porušení rozpočtové kázně ve výši porušení rozpočtové kázně podle
        ustanovení §44a odst. 4 písm. b) rozpočtových pravidel.

        Jestliže bude prokázáno, že vzdělávací zařízení pro realizaci vzdělávacích aktivit nebylo
        zaměstnavatelem vybráno v souladu se zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných
        zakázek, ve znění zákon č. 368/2016 Sb., s Obecnou částí pravidel pro žadatele a příjemce
        v rámci Operačního programu Zaměstnanost a prohlášením dle bodu IX.6 této dohody, čímž
        došlo k porušení některého z pravidel, jež je Obecnou částí pravidel pro žadatele a příjemce
        v rámci Operačního programu Zaměstnanost považováno za porušení rozpočtové kázně, bude
        odvod za porušení rozpočtové kázně vyměřen dle § 44a odst. 4 písm. a) rozpočtových pravidel
        ve výši stanovené za porušení dané povinnosti Obecnou částí pravidel pro žadatele a příjemce
        v rámci Operačního programu Zaměstnanost.

                 Článek VIII
        Ujednání o vypovězení dohody

VIII.1  Úřad práce si vyhrazuje právo dohodu vypovědět v případě, že zaměstnavatel nedodrží
VIII.2  podmínky poskytnutí příspěvku uvedené pod body II.2, II.4, III.13 a III.14.

VIII.3  Úřad práce si vyhrazuje právo dohodu vypovědět v případě, že na základě kontrolního zjištění
VIII.4  z kontroly provedené Úřadem práce k dodržování podmínek pro poskytování příspěvku,
VIII.5  zejména podmínek uvedených pod body III.1, III.2, III.3 a III.5 a III.7 bude prokázáno, že
        zaměstnavatel tyto podmínky nedodržoval nebo jestliže nepodal Úřadu práce ve lhůtě
        stanovené výzvou Úřadu práce písemnou zprávu o odstranění nebo prevenci nedostatků
        zjištěných kontrolou.

        Úřad práce si vyhrazuje právo dohodu vypovědět v případě, že zaměstnavatel uvedl nepravdivé
        nebo opakovaně neúplné údaje ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů za dobu účasti
        zaměstnanců na vzdělávací aktivitě“.

        Strany dohody mohou dohodu vypovědět, jestliže vyjdou najevo skutečnosti, které existovaly
        v době uzavírání dohody a nebyly druhé straně bez jejího zavinění známy, pokud tato strana
        prokáže, že by s jejich znalostí dohodu neuzavřela.

        Strany dohody mohou dále dohodu vypovědět, jestliže se podstatně změní poměry, které byly
        rozhodující pro stanovení obsahu dohody, a plnění této dohody nelze na straně z tohoto důvodu
        spravedlivě požadovat.

NIP - Dohoda o zabezpečení vzdělávací č. OPA-MN-27/2020  strana 7

OSÚ                                                              S15
C
VIII.6  Výpovědní lhůta v případech v bodě VIII.1, VIII.2, VIII.3, VIII.4 a VIII.5 tohoto článku dohody činí
VIII.7  jeden měsíc a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení
        písemné výpovědi.

        Úřad práce si vyhrazuje právo neposkytnout příspěvek dle článku VIII. této dohody, který by
        zaměstnavateli náležel za dobu výpovědní lhůty.

                          Článek IX
        Všeobecná a závěrečná ustanovení

IX.1 Osobní údaje osoby podpořené z projektu ESF jsou zpracovávány Úřadem práce, jako
          správcem osobních údajů. Ke zpracování osobních údajů dochází za účelem administrace
          projektů EU. Podrobné informace o zpracování osobních údajů a o souvisejících právech jsou
          k nalezení na https://www.uradprace.cz/, případně osobně na adrese sídla Úřadu práce. Osobní
          údaje účastníka jsou v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679
          ze dne 27. dubna 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů
          a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (Obecné nařízení o ochraně
          osobních údajů), shromažďovány a zpracovávány výhradně za účelem realizace projektu
          a prokázání řádného a efektivního nakládání s prostředky ESF, které byly na realizaci projektu
          poskytnuty.

IX.2 Obsah dohody lze měnit pouze se souhlasem obou stran dohody formou písemných vzestupně
          číslovaných dodatků. Navrhované změny musí být druhé straně sděleny písemně předem.
          Výjimkou z tohoto ustanovení jsou změny v Plánovaném harmonogramu vzdělávací aktivity a
          v Plánu výuky. Znamená-li však změna v harmonogramu posun za termín ukončení vzdělávací
          aktivity uvedený v bodě II.5 této dohody a v Plánu výuky při změně témat výuky, je nutné uzavřít
          dodatek.

IX.3 Pokud bude uzavřen dodatek k této dohodě dle bodu IX. 2, musí být splněna podmínka, že
          vzdělávací aktivita musí být realizována nejpozději do 18 měsíců (do 6 měsíců v případě
          jazykového vzdělávání) od data zahájení sjednaného dohodou v původním znění, nejpozději
          však musí být ukončena do 30. 9. 2022.

IX.4 V případě zániku zaměstnavatele přecházejí jeho práva a povinnosti vyplývající z dohody
          na jeho právního nástupce.

IX.5 V období tří účetních let od nabytí účinnosti této dohody je zaměstnavatel povinen informovat
          poskytovatele podpory o záměru na rozdělení, sloučení nebo jakýmkoliv jiným právním
          předpisem upravený způsob přeměny zaměstnavatele nebo jeho části, a to nejpozději v den
          podání návrhu na zápis přeměny do veřejného rejstříku a poskytnout mu informace nezbytné
          pro úpravu záznamu podpory de minimis poskytnuté dle této dohody v centrálním registru
          podpor malého rozsahu. Nezbytnými informacemi jsou zejména identifikace dotčené dohody,
          způsob plánované přeměny a informace o tom, na kterého z nových subjektů, případně v jakém
          poměru na nové subjekty tato podpora přechází. Postup je upraven v čl. 3 odst. 8 a 9 Nařízení
          komise (EU) č. 1407/2013. Při nesplnění této povinnosti se zaměstnavatel nebo jeho právní
          nástupce vystavuje riziku případného odejmutí předmětné podpory.

IX.6 Zaměstnavatel prohlašuje, že při výběru vzdělávacího zařízení postupoval v souladu se
          zákonem č. 134/2016 Sb. o zadávání veřejných zakázek, s pravidly stanovenými Obecnou
          částí pravidel pro žadatele a příjemce v rámci Operačního programu Zaměstnanost ve verzi
          platné v den vyhlášení výběrového řízení, resp. zadání objednávky, která je k dispozici na
          www.esfcr.cz, v rozsahu uvedeném v Podmínkách a v souladu s „Vyrozuměním o schválení
          žádosti o příspěvek v rámci projektu POVEZ II“, vztahujícímu se k této dohodě, které tvoří
          přílohu č. 6 této dohody.

IX.7 Zaměstnavatel je povinen postupovat v souladu s Podmínkami a spolupracovat s Úřadem
          práce na zajištění publicity Evropského sociálního fondu.

IX.8 Zaměstnavatel souhlasí s využíváním údajů v informačních systémech, týkajících se příjemců
          příspěvku pro účely administrace prostředků z rozpočtu Evropské unie, a souhlasí se svým
          začleněním na veřejně přístupný seznam příjemců, na kterém budou zveřejněny údaje
          o příjemci příspěvku v rozsahu stanoveném Obecnou částí pravidel pro žadatele a příjemce
          v rámci Operačního programu Zaměstnanost, který je k dispozici na www.esfcr.cz.

NIP - Dohoda o zabezpečení vzdělávací č. OPA-MN-27/2020  strana 8

OSÚ

C                                                        S15
IX.9   Nedílnou součástí dohody jsou přílohy č. 1 – č. 6: příloha č. 1 – „Seznam zaměstnanců
       a potenciálních zaměstnanců navržených k účasti na vzdělávací aktivitě“, příloha č. 2 –
IX.10  „Plánovaný harmonogram vzdělávací aktivity“, příloha č. 3 – vzor „Vyúčtování mzdových
IX.11  nákladů za dobu účasti zaměstnanců na vzdělávací aktivitě“, příloha č. 4 – vzor „Vyúčtování
IX.12  vzdělávací aktivity v rámci projektu POVEZ II“, příloha č. 5 – „Plán výuky“ a příloha č. 6 – kopie
IX.13  „Vyrozumění o schválení žádosti o příspěvek v rámci projektu POVEZ II“.

IX.14  Projekt je z 85 % hrazen z prostředků Evropského sociálního fondu a z 15 % z prostředků
       Státního rozpočtu České republiky, v rámci OPZ.

       Strany dohody prohlašují, že dohoda byla uzavřena po vzájemném projednání a že byly
       seznámeny s veškerými právy a povinnostmi, které pro ně vyplývají z této dohody.

       Dohoda nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.

       Dohoda, na niž se vztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím Registru smluv, nabývá
       účinnosti dnem uveřejnění. Dohoda, na niž se nevztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím
       Registru smluv, nabývá účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami nebo dnem,
       který si smluvní strany v dohodě sjednají. Dohodu správci registru smluv k uveřejnění
       prostřednictvím registru smluv zašle Úřad práce. Zaměstnavatel si před datem zahájení
       realizace vzdělávací aktivity uveřejnění dohody v Registru smluv ověří.

       Dohoda je sepsána ve dvou vyhotoveních, z nichž jedno obdrží zaměstnavatel a jedno Úřad
       práce.

Úřad práce České republiky - kontaktní pracoviště Opava dne 11.9.2020

..................................................................     ..................................................................
       Ing. Kateřina Grygová, Ph.D.                                                    Mgr. Petra Ballová
                      jednatel
             BENKO KLIMA s.r.o.                                     ředitelka Kontaktního pracoviště ÚP ČR Opava

Za Úřad práce vyřizuje: XXXXXXXXXXXX

Telefon:  XXX XXX XXX

NIP - Dohoda o zabezpečení vzdělávací č. OPA-MN-27/2020                strana 9

OSÚ                                                                            S15
C