Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA O DÍLO uzavřená podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (dále jen občanský zákoník) (dále jen smlouva) Č.j. objednatele : HSOL-5266-1/2020 Č.j. zhotovitele : Česká republika - Hasičský záchranný sbor Olomouckého kraje Sídlo: Schweitzerova 91, 779 00 Olomouc IČO: 70885940 DIČ: CZ70885940-identifikovaná osoba Bankovní spojení: ČNB Brno, č.ú. 17038881/0710 Zastoupená: Ing. Karlem Koláříkem, ředitelem Kontaktní osoba: Telefon/mail: Dat.schránka : ufiaa6d (dále jen objednatel) a Camiva servis CZ s.r.o. Spisová značka: C 44674 vedená u Krajského soudu v Hradci Králové Sídlo: č.ev. 202, 538 21 Křižanovice IČO: 08601585 DIČ: CZ08601585 Zastoupená: Radkem Machkem, jednatelem Bankovní spojení: KB, č.ú. 123-553010217/0100 Kontaktní osoba: Telefon/mail: Datová schránka: betfbev (dále jen zhotovitel) uzavírají níže uvedeného dne, měsíce a roku tuto s m l o u v u : I. Předmět 1. Touto smlouvou se zhotovitel zavazuje provést na svůj náklad a nebezpečí pro objednatele dílo specifikované v odst. 2 tohoto článku (dále jen dílo) a objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit cenu. 2. Specifikace díla: provedení roční periodické prohlídky dle předpisu výrobce automobilového žebříku PPM Camiva EPA 30S – 3. Podkladem pro uzavření této smlouvy o dílo je nabídka zhotovitele CN2020/36 ze dne 11. 9. 2020. II. Doba a místo plnění 1. Smluvní strany se dohodly na době plnění průběžně nejpozději do 15. 12. 2020. 2. Místem předání díla je provozovna zhotovitele: K Židovskému hřbitovu, 530 02 Pardubice. III. Způsob provádění díla 1 1. Zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. 2. Zhotovitel je povinen při své činnosti chránit zájmy a dobré jméno objednatele a postupovat v souladu s jeho příkazy. Zhotovitel se zavazuje v rámci řádného provádění díla zohlednit příkazy objednatele. Zhotovitel písemně upozorní objednatele bez zbytečného odkladu na nevhodnou povahu věci, kterou mu objednatel k provedení díla předal, nebo příkazu, který mu objednatel dal. To neplatí, nemohl-li nevhodnost zjistit ani při vynaložení potřebné péče. 3. Objednatel má právo kontrolovat provádění díla. Kontrola průběhu prací na díle bude vykonávána dle potřeb objednatele. 4. Zjistí-li objednatel, že zhotovitel porušuje svou povinnost, bez zbytečného odkladu požádá písemně zhotovitele, aby zajistil nápravu a prováděl dílo řádným způsobem. Neučiní-li tak zhotovitel ani v přiměřené době, může objednatel od smlouvy odstoupit, vedl-li by postup zhotovitele nepochybně k podstatnému porušení smlouvy. IV. Vlastnické právo k předmětu díla Vlastnické právo k předmětu díla se řídí ust. § 2599 a násl. a § 2608 odst.2 občanského zákoníku. V. Předání díla 1. Dílo je provedeno, je-li dokončeno a předáno. 2. Dílo je dokončeno, je-li předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. 3. Objednatel převezme dokončené dílo s výhradami, nebo bez výhrad. O převzetí servisní prohlídky bude zhotovitelem vyhotoven protokol o převzetí díla/zakázkový list (dále jen protokol) ve dvou (2) vyhotoveních, který bude podepsán oběma smluvními stranami a každá ze smluvních stran obdrží po jednom (1) vyhotovení protokolu. Protokol bude obsahovat případný soupis výhrad s dohodnutými lhůtami pro jejich odstranění. 4. Zhotovitel provede zápis o servisní prohlídce do servisní knížky. 5. Pokud zhotovitel při servisní prohlídce zjistí závadu, jejíž odstranění není součástí díla dle této smlouvy, vyhotoví zjišťovací protokol, který bude obsahovat popis závady, návrh způsobu a termínu jejího odstranění a předpokládanou cenu. Provedení opravy na základě zjišťovacího protokolu již není předmětem této smlouvy. VI. Cena díla a platební podmínky 1. Právo na zaplacení ceny díla vzniká provedením díla dle této smlouvy. Smluvní strany se dohodly, že za dílo řádně zhotovené a předané podle této smlouvy objednatel zaplatí zhotoviteli cenu díla ve výši 67.061,00 Kč bez DPH (šedesát sedm tisíc šedesát jedna korun českých) jako cenu nejvýše přípustnou, tj. 81.143,81 Kč vč. DPH (osmdesát jedna tisíc jedno sto čtyřicet tři korun českých osmdesát jeden haléřů), při sazbě DPH ve výši 21 %, přičemž sazba DPH bude v případě její změny stanovena v souladu s platnými právními předpisy. 2. Tato sjednaná cena díla je konečná a zahrnuje zejména veškeré výlohy, výdaje a náklady vzniklé zhotoviteli v souvislosti se zhotovením a předáním díla. 3. Cena díla bude zaplacena na základě faktury vystavené zhotovitelem po převzetí plnění díla objednatelem. Faktura (daňový doklad) vystavená zhotovitelem musí obsahovat náležitosti stanovené právními předpisy, evidenční číslo smlouvy a dále vyčíslení zvlášť ceny díla bez DPH, zvlášť DPH a celkovou cenu díla včetně DPH. 4. Zhotovitel je povinen přiložit k faktuře kopii protokolu. Zhotovitel se zavazuje fakturu vystavit do dvou (2) pracovních dnů od předání díla. Faktura může být zaslána elektronicky na e-mail: 5. Smluvní strany se dohodly na lhůtě splatnosti faktury v délce patnácti (15) kalendářních dnů ode dne doručení faktury objednateli na kontaktní adresu objednatele. V případě pochybností se má za to, že dnem doručení se rozumí třetí den ode dne odeslání faktury. 2 6. Cena díla se v souladu s ust. § 1957 občanského zákoníku považuje za zaplacenou okamžikem připsání fakturované ceny na bankovní účet zhotovitele. Pokud objednatel uplatní nárok z vadného plnění ve lhůtě splatnosti faktury, není objednatel povinen až do odstranění vady díla uhradit cenu díla. Okamžikem odstranění vady díla začne běžet nová lhůta splatnosti faktury v délce patnácti (15) kalendářních dnů. 7. Objednatel nebude poskytovat zhotoviteli jakékoliv zálohy na úhradu ceny díla nebo její části. 8. Objednatel je oprávněn před uplynutím lhůty splatnosti faktury vrátit bez zaplacení fakturu, která neobsahuje náležitosti stanovené touto smlouvou nebo budou-li tyto údaje uvedeny chybně. Zhotovitel je povinen podle povahy nesprávnosti fakturu opravit nebo nově vyhotovit. V takovém případě není objednatel v prodlení se zaplacením ceny díla. Okamžikem doručení náležitě doplněné či opravené faktury začne běžet nová lhůta splatnosti faktury v délce patnácti (15) kalendářních dnů. VII. Práva z vadného plnění 1. Dílo má vadu, neodpovídá-li smlouvě. Za vadu se považují i vady v dokladech nutných pro užívání díla. Má-li dílo při předání vadu, zakládá to povinnost zhotovitele z vadného plnění; přechází-li nebezpečí škody na objednatele později, rozhoduje doba tohoto přechodu. Po této době má objednatel práva z vadného plnění, způsobil-li vadu zhotovitel porušením povinnosti. Na práva objednatele z vadného plnění se použijí přiměřeně ustanovení § 2099 a násl. občanského zákoníku. 2. Pro uplatnění práv z vadného plnění se použije v souladu s ust. § 2615, odst.2 občanského zákoníku ust. § 2106 a násl. Práva z vad se uplatňují písemně (e-mail, fax) u zhotovitele bez zbytečného odkladu po jejich zjištění. Objednatel sdělí zhotoviteli při oznámení vady uplatňované právo. Zhotovitel je povinen sdělit písemně objednateli své stanovisko nejpozději do 2 (dvou) pracovních dnů od doručení oznámení vady. 3. Další nároky objednatele plynoucí jim z titulu vadného plnění dle obecně závazných právních předpisů tím nejsou dotčeny. VIII. Záruka za jakost 1. Zhotovitel poskytuje za jakost díla záruku po dobu 12 měsíců. 2. Záruční doba počíná běžet předáním díla. 3. Právo ze záruky se uplatňuje písemně (e-mail, datová schránka, fax) u zhotovitele společně s uplatňovanými reklamačními nároky bez zbytečného odkladu po jejich zjištění. Zhotovitel je povinen sdělit písemně objednateli své stanovisko nejpozději do 2 pracovních dnů od doručení písemného uplatnění vad a zároveň si s objednatelem dohodne termín odstranění vady. Neučiní-li tak, má se zato, že vadu, na kterou se vztahuje záruka, uznává a odstranění vady provede vlastním nákladem nejpozději do 10 pracovních dnů od doručení písemného oznámení záruční vady. 4. O odstranění vady díla je zhotovitel povinen vyhotovit písemný zápis ve dvou (2) vyhotoveních, který bude podepsán oběma smluvními stranami a každá ze smluvních stran obdrží po jednom (1) vyhotovení. IX. Sankční ustanovení, smluvní pokuty 1. V případě nedodržení termínu předání díla bez vad je zhotovitel povinen uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,1 % z celkové ceny díla včetně DPH za každý i započatý kalendářní den prodlení. 2. V případě pozdního nástupu zhotovitele k odstranění vady díla nebo nedodržení lhůty k odstranění vady zhotovitelem je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 500,- Kč za každý, byť i započatý, den prodlení. 3. Zaplacení smluvní pokuty nezbavuje zhotovitele povinnosti dílo dokončit a předat nebo odstranit vadu díla dle této smlouvy. 3 4. Objednatel je povinen zaplatit zhotoviteli za prodlení s úhradou faktury po sjednané lhůtě splatnosti úrok z prodlení ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb. 5. Smluvní pokuta a úrok z prodlení jsou splatné do čtrnácti (14) kalendářních dnů ode dne jejího uplatnění. 6. Ustanovením o smluvní pokutě není dotčeno právo oprávněné strany na náhradu škody v plné výši. X. Odstoupení od smlouvy 1. Za podstatné porušení této smlouvy zhotovitelem, které zakládá právo objednatele na odstoupení od této smlouvy, se považuje zejména: a) prodlení zhotovitele s předáním díla bez vad o více než čtrnáct (14) kalendářních dnů; b) postup zhotovitele při zhotovení díla v rozporu s oprávněnými pokyny objednatele. 2. Objednatel je dále oprávněn od této smlouvy odstoupit v případě, že a) vůči majetku zhotovitele probíhá insolvenční řízení, v němž bylo vydáno rozhodnutí o úpadku, pokud to právní předpisy umožňují; b) insolvenční návrh na zhotovitele byl zamítnut proto, že majetek zhotovitele nepostačuje k úhradě nákladů insolvenčního řízení; c) zhotovitel vstoupí do likvidace. 3. Zhotovitel je oprávněn od smlouvy odstoupit v případě, že objednatel bude v prodlení s úhradou svých peněžitých závazků vyplývajících z této smlouvy po dobu delší než třicet (30) kalendářních dní. 4. Účinky každého odstoupení od smlouvy nastávají okamžikem doručení písemného projevu vůle odstoupit od této smlouvy druhé smluvní straně. Odstoupení od smlouvy se v souladu s ust.§ 2005 občanského zákoníku nedotýká práva na zaplacení smluvní pokuty nebo úroku z prodlení, pokud již dospěl, práva na náhradu škody vzniklé z porušení smluvní povinnosti ani ujednání, které má vzhledem ke své povaze zavazovat strany i po odstoupení od smlouvy, zejména ujednání o řešení sporů a povinnosti mlčenlivosti. XI. Ostatní ujednání 1. Smluvní strany jsou povinny bez zbytečného odkladu oznámit druhé smluvní straně změnu údajů v záhlaví této smlouvy. 2. Zhotovitel není bez předchozího písemného souhlasu objednatele oprávněn postoupit práva a povinnosti z této smlouvy na třetí osobu. 3. Zhotovitel je povinen dokumenty související s poskytováním služeb dle této smlouvy uchovávat nejméně po dobu pěti (5) let od konce účetního období, ve kterém došlo k zaplacení poslední části ceny poskytnutých služeb, popř. k poslednímu zdanitelnému plnění dle této smlouvy, a to zejména pro účely kontroly oprávněnými kontrolními orgány. 4. Zhotovitel je povinen upozornit objednatele písemně na existující či hrozící střet zájmů bezodkladně poté, co střet zájmů vznikne nebo vyjde najevo, pokud zhotovitel i při vynaložení veškeré odborné péče nemohl střet zájmů zjistit před uzavřením této smlouvy. 5. Zhotovitel bez jakýchkoliv výhrad souhlasí se zveřejněním své identifikace a dalších údajů uvedených ve smlouvě včetně ceny díla. 6. Strany se dohodly, že zhotovitel, jako strana vůči níž se práva objednatele promlčují, tímto výslovným prohlášením ve smyslu ust. § 630 odst.1 občanského zákoníku prodlužuje délku promlčecí doby práv objednatele vyplývajících z této smlouvy na dobu deseti (10) let. 7. Písemnosti vzniklé v souvislosti s touto smlouvou budou zasílány na adresy smluvních stran uvedené v záhlaví této smlouvy. Umožňuje-li to povaha dokumentu a má-li smluvní strana zpřístupněnu svou datovou schránku, doručuje se prostřednictvím datové schránky za podmínek a v souladu s ust. zákona č.300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů. 8. Nebyla-li strana, které má být zásilka doručena zastižena, doručovatel uloží zásilku v místě provozovny držitele poštovní licence (poště) a adresáta o tom vyrozumí v souladu se zvyklostmi 4 o doručování písemností. Nevyzvedne-li si adresát písemnost do tří dnů od uložení, poslední den této lhůty se považuje za den doručení i když se adresát o uložení nedozvěděl. Odepřel-li adresát bezdůvodně zásilku přijmout, je doručena dnem, kdy její přijetí bylo odepřeno. XII. Platnost a účinnost smlouvy 1. Tato smlouva nabývá účinnosti dnem uveřejnění smlouvy v souladu s ust. § 6 zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů. 2. Uveřejnění zajistí objednatel do 10 dnů od uzavření smlouvy. XIII. Závěrečná ustanovení 1. Kontaktní osoby smluvních stran uvedené v záhlaví smlouvy jsou oprávněny k poskytování součinnosti dle této smlouvy, nejsou však jakkoli oprávněny či zmocněny ke sjednávání změn nebo rozsahu této smlouvy. 2. Tato smlouva se řídí přísl. ust. občanského zákoníku. 3. Tato smlouva může být změněna pouze dohodou smluvních stran v písemné formě. 4. Smluvní strany se zavazují, že veškeré spory vzniklé v souvislosti s realizací smlouvy budou řešeny smírnou cestou – dohodou. Nedojde-li k dohodě, budou spory řešeny před příslušnými obecnými soudy. 5. Veškerá korespondence mezi smluvními stranami, včetně jejich prohlášení, je ve vztahu k této smlouvě irelevantní, není-li ve smlouvě stanoveno jinak. 6. Tato smlouva je vyhotovena pouze v elektronickém originálu.. 7. Každá ze smluvních stran prohlašuje, že tuto smlouvu uzavírá svobodně a vážně, že považuje obsah této smlouvy za určitý a srozumitelný, a že jsou jí známy veškeré skutečnosti, jež jsou pro uzavření této smlouvy rozhodující, na důkaz čehož připojují smluvní strany k této smlouvě své podpisy. Křižanovice Olomouc Za zhotovitele Za objednatele Radek Machek plk. Ing. Karel Kolářík jednatel ředitel 5