Textová podoba smlouvy Smlouva č. 14098076: roční servis AZ PPM Camiva

Příloha 5266_SOD servis AZ 30 Camiva x.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO
             uzavřená podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku,

                        ve znění pozdějších předpisů (dále jen občanský zákoník)
                                               (dále jen smlouva)

Č.j. objednatele : HSOL-5266-1/2020
Č.j. zhotovitele :

Česká republika - Hasičský záchranný sbor Olomouckého kraje

Sídlo:                 Schweitzerova 91, 779 00 Olomouc

IČO:                   70885940

DIČ:                   CZ70885940-identifikovaná osoba

Bankovní spojení: ČNB Brno, č.ú. 17038881/0710

Zastoupená:            Ing. Karlem Koláříkem, ředitelem

Kontaktní osoba:

Telefon/mail:

Dat.schránka :         ufiaa6d

(dále jen objednatel)

a

Camiva servis CZ s.r.o.

Spisová značka:        C 44674 vedená u Krajského soudu v Hradci Králové

Sídlo:                 č.ev. 202, 538 21 Křižanovice

IČO:                   08601585

DIČ:                   CZ08601585

Zastoupená:            Radkem Machkem, jednatelem

Bankovní spojení: KB, č.ú. 123-553010217/0100

Kontaktní osoba:

Telefon/mail:

Datová schránka:       betfbev

(dále jen zhotovitel)

uzavírají níže uvedeného dne, měsíce a roku tuto s m l o u v u :

                                                       I. Předmět

1. Touto smlouvou se zhotovitel zavazuje provést na svůj náklad a nebezpečí pro objednatele dílo
    specifikované v odst. 2 tohoto článku (dále jen dílo) a objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit
    cenu.

2. Specifikace díla: provedení roční periodické prohlídky dle předpisu výrobce automobilového
    žebříku PPM Camiva EPA 30S –

3. Podkladem pro uzavření této smlouvy o dílo je nabídka zhotovitele CN2020/36 ze dne 11. 9.
    2020.

                                               II. Doba a místo plnění

1. Smluvní strany se dohodly na době plnění průběžně nejpozději do 15. 12. 2020.
2. Místem předání díla je provozovna zhotovitele: K Židovskému hřbitovu, 530 02 Pardubice.

                                               III. Způsob provádění díla

                                     1
1. Zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla
    potřeba.

2. Zhotovitel je povinen při své činnosti chránit zájmy a dobré jméno objednatele a postupovat
    v souladu s jeho příkazy. Zhotovitel se zavazuje v rámci řádného provádění díla zohlednit příkazy
    objednatele. Zhotovitel písemně upozorní objednatele bez zbytečného odkladu na nevhodnou
    povahu věci, kterou mu objednatel k provedení díla předal, nebo příkazu, který mu objednatel dal.
    To neplatí, nemohl-li nevhodnost zjistit ani při vynaložení potřebné péče.

3. Objednatel má právo kontrolovat provádění díla. Kontrola průběhu prací na díle bude vykonávána
    dle potřeb objednatele.

4. Zjistí-li objednatel, že zhotovitel porušuje svou povinnost, bez zbytečného odkladu požádá
    písemně zhotovitele, aby zajistil nápravu a prováděl dílo řádným způsobem. Neučiní-li tak
    zhotovitel ani v přiměřené době, může objednatel od smlouvy odstoupit, vedl-li by postup
    zhotovitele nepochybně k podstatnému porušení smlouvy.

                                 IV. Vlastnické právo k předmětu díla

Vlastnické právo k předmětu díla se řídí ust. § 2599 a násl. a § 2608 odst.2 občanského zákoníku.

                                                      V. Předání díla

1. Dílo je provedeno, je-li dokončeno a předáno.
2. Dílo je dokončeno, je-li předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu.
3. Objednatel převezme dokončené dílo s výhradami, nebo bez výhrad. O převzetí servisní prohlídky

    bude zhotovitelem vyhotoven protokol o převzetí díla/zakázkový list (dále jen protokol) ve dvou
    (2) vyhotoveních, který bude podepsán oběma smluvními stranami a každá ze smluvních stran
    obdrží po jednom (1) vyhotovení protokolu. Protokol bude obsahovat případný soupis výhrad
    s dohodnutými lhůtami pro jejich odstranění.
4. Zhotovitel provede zápis o servisní prohlídce do servisní knížky.
5. Pokud zhotovitel při servisní prohlídce zjistí závadu, jejíž odstranění není součástí díla dle této
    smlouvy, vyhotoví zjišťovací protokol, který bude obsahovat popis závady, návrh způsobu a
    termínu jejího odstranění a předpokládanou cenu. Provedení opravy na základě zjišťovacího
    protokolu již není předmětem této smlouvy.

                                         VI. Cena díla a platební podmínky

1. Právo na zaplacení ceny díla vzniká provedením díla dle této smlouvy. Smluvní strany se dohodly,
    že za dílo řádně zhotovené a předané podle této smlouvy objednatel zaplatí zhotoviteli cenu díla
    ve výši 67.061,00 Kč bez DPH (šedesát sedm tisíc šedesát jedna korun českých) jako cenu
    nejvýše přípustnou, tj. 81.143,81 Kč vč. DPH (osmdesát jedna tisíc jedno sto čtyřicet tři korun
    českých osmdesát jeden haléřů), při sazbě DPH ve výši 21 %, přičemž sazba DPH bude v případě
    její změny stanovena v souladu s platnými právními předpisy.

2. Tato sjednaná cena díla je konečná a zahrnuje zejména veškeré výlohy, výdaje a náklady vzniklé
    zhotoviteli v souvislosti se zhotovením a předáním díla.

3. Cena díla bude zaplacena na základě faktury vystavené zhotovitelem po převzetí plnění díla
    objednatelem. Faktura (daňový doklad) vystavená zhotovitelem musí obsahovat náležitosti
    stanovené právními předpisy, evidenční číslo smlouvy a dále vyčíslení zvlášť ceny díla bez DPH,
    zvlášť DPH a celkovou cenu díla včetně DPH.

4. Zhotovitel je povinen přiložit k faktuře kopii protokolu. Zhotovitel se zavazuje fakturu vystavit do
    dvou (2) pracovních dnů od předání díla. Faktura může být zaslána elektronicky na e-mail:

5. Smluvní strany se dohodly na lhůtě splatnosti faktury v délce patnácti (15) kalendářních dnů ode
    dne doručení faktury objednateli na kontaktní adresu objednatele. V případě pochybností se má za
    to, že dnem doručení se rozumí třetí den ode dne odeslání faktury.

                                                                    2
6. Cena díla se v souladu s ust. § 1957 občanského zákoníku považuje za zaplacenou
    okamžikem připsání fakturované ceny na bankovní účet zhotovitele. Pokud objednatel
    uplatní nárok z vadného plnění ve lhůtě splatnosti faktury, není objednatel povinen až do
    odstranění vady díla uhradit cenu díla. Okamžikem odstranění vady díla začne běžet nová lhůta
    splatnosti faktury v délce patnácti (15) kalendářních dnů.

7. Objednatel nebude poskytovat zhotoviteli jakékoliv zálohy na úhradu ceny díla nebo její části.
8. Objednatel je oprávněn před uplynutím lhůty splatnosti faktury vrátit bez zaplacení fakturu, která

    neobsahuje náležitosti stanovené touto smlouvou nebo budou-li tyto údaje uvedeny chybně.
    Zhotovitel je povinen podle povahy nesprávnosti fakturu opravit nebo nově vyhotovit. V takovém
    případě není objednatel v prodlení se zaplacením ceny díla. Okamžikem doručení náležitě
    doplněné či opravené faktury začne běžet nová lhůta splatnosti faktury v délce patnácti (15)
    kalendářních dnů.

                                            VII. Práva z vadného plnění

1. Dílo má vadu, neodpovídá-li smlouvě. Za vadu se považují i vady v dokladech nutných pro
    užívání díla. Má-li dílo při předání vadu, zakládá to povinnost zhotovitele z vadného plnění;
    přechází-li nebezpečí škody na objednatele později, rozhoduje doba tohoto přechodu. Po této době
    má objednatel práva z vadného plnění, způsobil-li vadu zhotovitel porušením povinnosti. Na práva
    objednatele z vadného plnění se použijí přiměřeně ustanovení § 2099 a násl. občanského
    zákoníku.

2. Pro uplatnění práv z vadného plnění se použije v souladu s ust. § 2615, odst.2 občanského
    zákoníku ust. § 2106 a násl. Práva z vad se uplatňují písemně (e-mail, fax) u zhotovitele bez
    zbytečného odkladu po jejich zjištění. Objednatel sdělí zhotoviteli při oznámení vady uplatňované
    právo. Zhotovitel je povinen sdělit písemně objednateli své stanovisko nejpozději do 2 (dvou)
    pracovních dnů od doručení oznámení vady.

3. Další nároky objednatele plynoucí jim z titulu vadného plnění dle obecně závazných právních
    předpisů tím nejsou dotčeny.

                                               VIII. Záruka za jakost

1. Zhotovitel poskytuje za jakost díla záruku po dobu 12 měsíců.
2. Záruční doba počíná běžet předáním díla.
3. Právo ze záruky se uplatňuje písemně (e-mail, datová schránka, fax) u zhotovitele společně

    s uplatňovanými reklamačními nároky bez zbytečného odkladu po jejich zjištění. Zhotovitel je
    povinen sdělit písemně objednateli své stanovisko nejpozději do 2 pracovních dnů od doručení
    písemného uplatnění vad a zároveň si s objednatelem dohodne termín odstranění vady. Neučiní-li
    tak, má se zato, že vadu, na kterou se vztahuje záruka, uznává a odstranění vady provede vlastním
    nákladem nejpozději do 10 pracovních dnů od doručení písemného oznámení záruční vady.
4. O odstranění vady díla je zhotovitel povinen vyhotovit písemný zápis ve dvou (2) vyhotoveních,
    který bude podepsán oběma smluvními stranami a každá ze smluvních stran obdrží po jednom (1)
    vyhotovení.

                                    IX. Sankční ustanovení, smluvní pokuty

1. V případě nedodržení termínu předání díla bez vad je zhotovitel povinen uhradit objednateli
    smluvní pokutu ve výši 0,1 % z celkové ceny díla včetně DPH za každý i započatý kalendářní den
    prodlení.

2. V případě pozdního nástupu zhotovitele k odstranění vady díla nebo nedodržení lhůty k odstranění
    vady zhotovitelem je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 500,- Kč za
    každý, byť i započatý, den prodlení.

3. Zaplacení smluvní pokuty nezbavuje zhotovitele povinnosti dílo dokončit a předat nebo odstranit
    vadu díla dle této smlouvy.

                                                                    3
4. Objednatel je povinen zaplatit zhotoviteli za prodlení s úhradou faktury po sjednané lhůtě
    splatnosti úrok z prodlení ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.

5. Smluvní pokuta a úrok z prodlení jsou splatné do čtrnácti (14) kalendářních dnů ode dne jejího
    uplatnění.

6. Ustanovením o smluvní pokutě není dotčeno právo oprávněné strany na náhradu škody v plné
    výši.

                                             X. Odstoupení od smlouvy

1. Za podstatné porušení této smlouvy zhotovitelem, které zakládá právo objednatele na odstoupení
    od této smlouvy, se považuje zejména:
    a) prodlení zhotovitele s předáním díla bez vad o více než čtrnáct (14) kalendářních dnů;
    b) postup zhotovitele při zhotovení díla v rozporu s oprávněnými pokyny objednatele.

2. Objednatel je dále oprávněn od této smlouvy odstoupit v případě, že
    a) vůči majetku zhotovitele probíhá insolvenční řízení, v němž bylo vydáno rozhodnutí o
         úpadku, pokud to právní předpisy umožňují;
    b) insolvenční návrh na zhotovitele byl zamítnut proto, že majetek zhotovitele nepostačuje
         k úhradě nákladů insolvenčního řízení;
    c) zhotovitel vstoupí do likvidace.

3. Zhotovitel je oprávněn od smlouvy odstoupit v případě, že objednatel bude v prodlení s úhradou
    svých peněžitých závazků vyplývajících z této smlouvy po dobu delší než třicet (30) kalendářních
    dní.

4. Účinky každého odstoupení od smlouvy nastávají okamžikem doručení písemného projevu vůle
    odstoupit od této smlouvy druhé smluvní straně. Odstoupení od smlouvy se v souladu s ust.§ 2005
    občanského zákoníku nedotýká práva na zaplacení smluvní pokuty nebo úroku z prodlení, pokud
    již dospěl, práva na náhradu škody vzniklé z porušení smluvní povinnosti ani ujednání, které má
    vzhledem ke své povaze zavazovat strany i po odstoupení od smlouvy, zejména ujednání o řešení
    sporů a povinnosti mlčenlivosti.

                                                XI. Ostatní ujednání

1. Smluvní strany jsou povinny bez zbytečného odkladu oznámit druhé smluvní straně změnu údajů
    v záhlaví této smlouvy.

2. Zhotovitel není bez předchozího písemného souhlasu objednatele oprávněn postoupit práva a
    povinnosti z této smlouvy na třetí osobu.

3. Zhotovitel je povinen dokumenty související s poskytováním služeb dle této smlouvy uchovávat
    nejméně po dobu pěti (5) let od konce účetního období, ve kterém došlo k zaplacení poslední části
    ceny poskytnutých služeb, popř. k poslednímu zdanitelnému plnění dle této smlouvy, a to zejména
    pro účely kontroly oprávněnými kontrolními orgány.

4. Zhotovitel je povinen upozornit objednatele písemně na existující či hrozící střet zájmů
    bezodkladně poté, co střet zájmů vznikne nebo vyjde najevo, pokud zhotovitel i při vynaložení
    veškeré odborné péče nemohl střet zájmů zjistit před uzavřením této smlouvy.

5. Zhotovitel bez jakýchkoliv výhrad souhlasí se zveřejněním své identifikace a dalších údajů
    uvedených ve smlouvě včetně ceny díla.

6. Strany se dohodly, že zhotovitel, jako strana vůči níž se práva objednatele promlčují, tímto
    výslovným prohlášením ve smyslu ust. § 630 odst.1 občanského zákoníku prodlužuje délku
    promlčecí doby práv objednatele vyplývajících z této smlouvy na dobu deseti (10) let.

7. Písemnosti vzniklé v souvislosti s touto smlouvou budou zasílány na adresy smluvních stran
    uvedené v záhlaví této smlouvy. Umožňuje-li to povaha dokumentu a má-li smluvní strana
    zpřístupněnu svou datovou schránku, doručuje se prostřednictvím datové schránky za podmínek a
    v souladu s ust. zákona č.300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi
    dokumentů, ve znění pozdějších předpisů.

8. Nebyla-li strana, které má být zásilka doručena zastižena, doručovatel uloží zásilku v místě
    provozovny držitele poštovní licence (poště) a adresáta o tom vyrozumí v souladu se zvyklostmi

                                                                    4
    o doručování písemností. Nevyzvedne-li si adresát písemnost do tří dnů od uložení, poslední den
    této lhůty se považuje za den doručení i když se adresát o uložení nedozvěděl. Odepřel-li adresát
    bezdůvodně zásilku přijmout, je doručena dnem, kdy její přijetí bylo odepřeno.

                                           XII. Platnost a účinnost smlouvy

1. Tato smlouva nabývá účinnosti dnem uveřejnění smlouvy v souladu s ust. § 6 zákona č. 340/2015
    Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru
    smluv zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů.

2. Uveřejnění zajistí objednatel do 10 dnů od uzavření smlouvy.

                                              XIII. Závěrečná ustanovení

1. Kontaktní osoby smluvních stran uvedené v záhlaví smlouvy jsou oprávněny k poskytování
    součinnosti dle této smlouvy, nejsou však jakkoli oprávněny či zmocněny ke sjednávání změn
    nebo rozsahu této smlouvy.

2. Tato smlouva se řídí přísl. ust. občanského zákoníku.
3. Tato smlouva může být změněna pouze dohodou smluvních stran v písemné formě.
4. Smluvní strany se zavazují, že veškeré spory vzniklé v souvislosti s realizací smlouvy budou

    řešeny smírnou cestou – dohodou. Nedojde-li k dohodě, budou spory řešeny před příslušnými
    obecnými soudy.
5. Veškerá korespondence mezi smluvními stranami, včetně jejich prohlášení, je ve vztahu k této
    smlouvě irelevantní, není-li ve smlouvě stanoveno jinak.
6. Tato smlouva je vyhotovena pouze v elektronickém originálu..
7. Každá ze smluvních stran prohlašuje, že tuto smlouvu uzavírá svobodně a vážně, že považuje
    obsah této smlouvy za určitý a srozumitelný, a že jsou jí známy veškeré skutečnosti, jež jsou pro
    uzavření této smlouvy rozhodující, na důkaz čehož připojují smluvní strany k této smlouvě své
    podpisy.

Křižanovice                      Olomouc
Za zhotovitele                   Za objednatele

                Radek Machek     plk. Ing. Karel Kolářík
                    jednatel              ředitel

                              5