Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
2163 BOVYS, s.r.o. Dědová 40, 539 01 Hlinsko se sídlem: 62028626 DIČ: CZ62028626 IČ: zastoupená: Evou Boháčovou, za základě pověření Obchodní společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Hradci Králové oddíl C, vložka 7035 dále jen „Dodavatel“ a základní škola: Základní škola, Praha 6, Pod Marjánkou 2 se sídlem: Pod Marjánkou 2/1900, 16900 Praha 6 - Břevnov zastoupená: Marcela Zavadilová IČ: 48133761 dále jen „Škola“ uzavřeli tuto Smlouvu o dodávkách ovoce a zeleniny a výrobků z nich dále jen „Smlouva“ I. Úvodní ustanovení 1. Tato Smlouva se uzavírá v rámci ŠKOLNÍHO PROJEKTU – Ovoce a zelenina do škol podle nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2017/40, prováděcího nařízení Komise (EU) 2017/39 a NV č. 74/2017 Sb. v platném znění. 2. Dodavatel je v rámci Školního projektu schváleným žadatelem o podporu, kterému bylo Státním zemědělským intervenčním fondem (dále též jen SZIF) přiděleno registrační číslo 7811/171718/0021. 3. Škola se nachází na území ČR, je zřízena a činná v souladu se zákonem č. 561/2004 Sb. v platném znění a je zapsána ve školském rejstříku ČR. 4. Podpora se podle ustanovení § 2 odst. 1 Nařízení vlády č. 74/2017 Sb. v platném znění poskytuje na tyto dodávky produktů: a) čerstvé ovoce a zelenina, balené čerstvé ovoce a zelenina nebo porcované čerstvé ovoce a zelenina, které jsou uvedeny v částech IX a XI přílohy I nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1308/2013, v platném znění b) balené ovocné protlaky a směsi ovocno - zeleninových protlaků s obsahem ovocné složky minimálně 50 % a balené ovocné a zeleninové šťávy, které jsou uvedeny v části X přílohy I nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1308/2013, v platném znění, pokud neobsahují konzervanty (dále též jen produkty) 5. Produkty uvedené v odstavci 4 písm. a) a b) jsou v rámci školního projektu dodávány Škole bezplatně. 1 6. Dodavatel je oprávněn dodávat Škole produkty specifikované v bodě 4. tohoto článku Smlouvy a v příslušném rozhodnutí Státního zemědělského intervenčního fondu. 7. Pro odstranění pochybností smluvní strany sjednávají, že pokud tato Smlouva odkazuje na platnou právní úpravu upravenou v Nařízení vlády č.74/2017 Sb. a v průběhu období od uzavření této Smlouvy do 30. 6. 2021 dojde ke změně této platné právní úpravy, budou se právní vztahy vyplývající z této Smlouvy řídit kogentními ustanoveními nové právní úpravy. Tímto ujednáním není dotčeno ustanovení čl. V odst. 6 této Smlouvy. II. Předmět smlouvy 1. Předmětem této Smlouvy je úprava vzájemných práv a povinností smluvních stran při realizaci Školního projektu, tj. dodávkách způsobilých produktů do Školy. 2. Škola prohlašuje, že nemá na stejné období uzavřenou smlouvu o dodávkách produktů v rámci školního projektu „Ovoce a zelenina do škol “ s jiným dodavatelem. Škola bere na vědomí, že smluvní vztah s jiným subjektem může uzavřít až po skončení účinnosti této Smlouvy a že v průběhu jednoho období školního roku může odebírat produkty pouze od jednoho dodavatele. 3. Škola se proto z důvodu uvedeného v odst. 2. tohoto článku zavazuje, že po dobu od uzavření této Smlouvy do 30. 6. 2021 neuzavře smlouvu na dodávky produktů s dalším subjektem ani nepotvrdí do 1. 10. 2020 ,,Roční hlášení školy účastnící se školního projektu Ovoce a zelenina do škol“ na sjednané období jinému dodavateli. V případě porušení této povinnosti je Škola povinna zaplatit Dodavateli veškerou škodu, která mu v důsledku tohoto jednání Školy vznikne, to zejména nahradit Dodavateli nevyplacenou nebo neposkytnutou podporu za dodávky produktů a dále mu nahradit případně uložené finanční sankce. III. Předmět plnění 1. Dodavatel se zavazuje dodávat do Školy zdarma produkty ve specifikaci uvedené v čl. I odst. 4 této Smlouvy a Škola se zavazuje jednotlivé dodávky těchto produktů od Dodavatele převzít. 2. Dodávky produktů podle odst. 1. tohoto článku bude Dodavatel dodávat do Školy v množství odpovídajícím Školou oznámeným počtem odebírajících způsobilých žáků a ze strany SZIF stanoveným celkovým ročním limitem podpory na tyto produkty na jednoho žáka na školní rok 2020/2021. 3. Dodavatel bude jednotlivé dodávky produktů dodávat do Školy v souladu s oznámením SZIF o minimálním počtu dodávek produktů za měsíc na tento školní rok, v termínech sjednaných smluvními stranami. 4. Náklady na dopravu a manipulaci produktů do prostor Školy a jejich případnou smluvně realizovanou distribuci nese ze svého Dodavatel. 5. Dodávané produkty budou splňovat kritéria nařízení vlády ČR číslo 74/2017 Sb. a parametry vyhlášky č. 282/2016 Sb. a budou v souladu se zákonem č. 110/1997 Sb. v jejich platném znění. IV. Práva a povinnosti smluvních stran 1. Dodavatel bude dodávat Škole produkty buď vlastními prostředky, nebo prostřednictvím svého distributora. 2. Škola se zavazuje dodané produkty ve sjednaných termínech, sortimentu a množství od Dodavatele, příp. jeho distributora přebírat a potvrzovat dodací listy. 3. Škola je povinna zabezpečit archivaci dodacích listů a dokladů o počtech žáků po dobu 10 let pro případnou kontrolu prováděnou SZIF nebo jiným kontrolním orgánem. 2 4. Škola je povinna poskytovat Dodavateli součinnost nezbytnou ke splnění předmětu této Smlouvy, tj. zejména jej bezprostředně písemně informovat o počtu a změnách počtu žáků. 5. Distribuci produktů jednotlivým žákům zajišťuje na svůj náklad Škola, pokud nebude dohodnuto následně vzájemně jinak. 6. Škola se zavazuje zajistit na své náklady případné uskladnění produktů ve Škole, a to v souladu s obecně závaznými předpisy a s pokyny výrobce uvedenými na obale, a dále výdejní místo a odpovídající hygienické podmínky pro konzumaci produktů žáky. 7. Škola je povinna provést prohlídku jednotlivé dodávky ihned při jejím převzetí s tím, že je povinna zkontrolovat množství, druh a kvalitu produktů v dodávce, neporušenost obalů a dobu spotřeby jednotlivých produktů. Vady v množství produktů v dodávce jakož i všechny zjevné vady produktů je Škola povinna oznámit Dodavateli ihned při převzetí dodávky, a to písemným protokolem podepsaným určeným zástupcem Školy a zástupcem Dodavatele, příp. jeho distributora. V případě zjištěné vady v množství produktů v dodávce dodá Dodavatel chybějící počet produktů Škole v následující dodávce. V případě zjevných vad produktů zjištěných při předání dodávky převezme Dodavatel vadný produkt zpět a v následující dodávce dodá Škole nový produkt bez vady. 8. Ostatní vady produktů v dodávce je Škola povinna oznámit Dodavateli bez zbytečného odkladu po jejich zjištění, u produktů s dobou minimální trvanlivostí pak nejpozději do uplynutí doby minimální trvanlivosti daného produktu. 9. Poruší-li Škola své povinnosti uvedené v odst. 7 a 8 tohoto článku, zejména poruší-li svoji povinnost oznámit Dodavateli vady v množství a zjevné vady při převzetí dodávky a ostatní vady nejpozději do uplynutí doby minimální trvanlivosti produktu, Dodavatel tuto reklamaci odmítne. 10. Škola se zavazuje, že bude poskytovat Dodavateli řádně vyplněné a pravdivé příslušné tiskopisy, formuláře a prohlášení vydané nebo požadované SZIF vztahující se k projektu, a doručí je vždy do požadovaného termínu na korespondenční adresu: BOVYS, s.r.o., 582 53 Štoky 516. 11. Škola je povinna oznámit Dodavateli odpovědného pracovníka Školy a jeho zástupce, kteří jsou oprávněni s Dodavatelem za Školu jednat. 12. Škola se zavazuje podrobit se případné kontrole prováděné SZIF nebo jiného příslušného kontrolního orgánu ohledně plnění podmínek Školního projektu. 13. Škola se zavazuje nepoužívat dotované produkty k přípravě jídel nebo jiným způsobem v rozporu s jejich určením v rámci Školního projektu. 14. Škola se zavazuje průběžně vracet Dodavateli převzaté přepravní vratné obaly použité z jeho strany k dodání produktů Školního projektu. 15. Dodavatel dodá Škole bezúplatně plakát „ŠKOLNÍ PROJEKT EVROPSKÉ UNIE“ min. velikosti A3 vydaný SZIF o jejím zapojení do evropského školního projektu. Škola se zavazuje plakát umístit na dobře viditelném místě u hlavního vchodu do Školy a v případě jeho poškození či odcizení informovat bezprostředně Dodavatele. 16. Škola a Dodavatel se zavazují uskutečnit společně, dle svých možností, za účelem prohloubení informovanosti žáků o zdravých stravovacích návycích v environmentální výchově a v obecných otázkách sektoru ovoce a zeleniny, doprovodná vzdělávací opatření ve smyslu nařízení vlády ČR č.74/2017 Sb. v platném znění. Schválená doprovodná vzdělávací opatření ze strany SZIF jsou v rámci školního projektu poskytována bezplatně. V. Doba trvání smlouvy 1. Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to na dobu do 30. 6. 2021. 2. V případě, že se Škola rozhodne ukončit v průběhu školního roku 2020/2021 odběr produktů podle této Smlouvy, je oprávněna od této Smlouvy odstoupit. Smlouva se pak ruší dnem doručení písemného oznámení Školy o odstoupení od Smlouvy Dodavateli. Po zbývající období tohoto školního roku je pak Škola tímto krokem v souladu s podmínkami ze Školního projetu vyřazena. 3 Pro odstranění pochybností smluvní strany sjednávají, že v období od uzavření této Smlouvy do 1. 9. 2020 není Škola oprávněna od této Smlouvy odstoupit ani tuto Smlouvu vypovědět. 3. Škola bere na vědomí, že Dodavatel může po dobu trvání této Smlouvy kdykoliv požádat SZIF o změnu sortimentu dodávaných produktů. 4. Škola dále bere na vědomí, že Dodavatel může po dobu trvání této Smlouvy ukončit dodávání některého produktu, tuto skutečnost však musí neprodleně oznámit SZIF. 5. V případě, že v době účinnosti této Smlouvy bude právním předpisem nebo jiným závazným rozhodnutím změněn sortiment produktů, na které je poskytována podpora, bude Dodavatel dodávat Škole pouze produkty, na které bude podpora poskytnuta. Dodavatel však není povinen dodávat Škole produkty neuvedené v odst. 4a) a 4b) článku I. Smlouvy, a to i v případě, že by na tyto nové produkty byla poskytována plná podpora. 6. Dodavatel je oprávněn od této Smlouvy odstoupit v případě, že se v období od uzavření této Smlouvy do 27. 8. 2020 změní zákonná úprava školního projektu Ovoce a zelenina do škol oproti zákonné úpravě platné ke dni uzavření této Smlouvy. Změnou zákonné úpravy se rozumí, že tato změna bude přijata. Písemné oznámení Dodavatele o odstoupení od Smlouvy musí být v tomto případě doručeno Škole nejpozději do 31. 8. 2020. VI. Závěrečná ustanovení 1. Tato Smlouva nabývá platnosti dnem jejího uzavření a účinnosti nabývá dnem zahájení školního roku 2020/2021, tj. dnem 1. 9. 2020. 2. Smluvní strany však berou na vědomí, že pokud se na tuto Smlouvu vztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím registru smluv, nabývá podle § 6 odst.1 zák. č. 340/2015 Sb. účinnosti nejdříve dnem jejího uveřejnění. V tomto případě se Škola zavazuje provést v zákonem stanovené formě a době registraci Smlouvy. 3. Ustanovení čl. V odst. 6 této Smlouvy nabývá účinnosti dnem nabytí platnosti této Smlouvy. 4. Tato Smlouva může být obsahově měněna pouze na základě dohody smluvních stran písemnými číslovanými dodatky podepsanými statutárními orgány smluvních stran. 5. Pokud oddělitelné ustanovení této Smlouvy je nebo se stane neplatným či nevynutitelným, nemá to vliv na platnost zbývajících ustanovení této Smlouvy. V takovém případě se strany této Smlouvy zavazují uzavřít do 10ti pracovních dnů od výzvy druhé ze stran této Smlouvy dodatek k této Smlouvě nahrazující oddělitelné ustanovení této Smlouvy, které je neplatné či nevynutitelné, platným a vynutitelným ustanovením odpovídajícím hospodářskému účelu takto nahrazovaného ustanovení. 6. Smluvní strany vzájemně prohlašují, že ani jedna smluvní strana nemá vůči druhé postavení slabší strany. 7. Smluvní strany prohlašují, že si sdělily všechny skutkové a právní okolnosti, o nichž k datu podpisu této Smlouvy věděly nebo vědět musely, a které jsou relevantní ve vztahu k uzavření této Smlouvy. 8. Smlouva se vyhotovuje ve 2 stejnopisech, každá smluvní strana obdrží po jednom z nich. Ve Štokách dne 28.8.2020 V(e) Praze dne 2.9.2020 ........................................................ ........................................................ Škola za Dodavatele Eva Boháčová, na základě pověření 4