Textová podoba smlouvy Smlouva č. 14395080: Smlouva k zajištění zimní údržby místních komunikací ve Frýdku –

Příloha Novák Ondrej, ZIMNÍ ÚDRŽBA-traktor 2020-22.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA

                             111/400/2020

k zajištění zimní údržby místních komunikací ve Frýdku – Místku
               v zimních obdobích 2020/2021 a 2021/2022

uzavřená podle § 1746 odst. 2 z.č. 89/2012 Sb. (Občanský zákoník), ve znění pozdějších předpisů
                    s přiměřeným (obdobným) užitím § 2586 a násl. tohoto zákona.

                        I.

1. Objednatel:          TS a.s.
se sídlem:              17. listopadu 910, Frýdek-Místek, PSČ 738 01
zapsán:                 v obchodním rejstříku Krajského soudu v Ostravě, oddíl B,
                        vložka 1076
IČ:                     607 93 716
DIČ:                    CZ 60793716
                        zastoupen: Ing. Jaromír Kohut, předseda představenstva
                        ve vztahu k této smlouvě organizačním řádem zmocněn k
                        jednání:

                        představenstva

                        Komunikace (mob. tel.: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx)
                        František Skoček, mistr provozu Komunikace (mob. tel.:
                        xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx)
                        Monika Legerská, mistrová provozu Komunikace (mob. tel.:
                        xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx)
                        Ing. Adam Baňař, mistr provozu Komunikace
                        (mob.tel.: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx)
                        Ing. Jakub Kahánek, technik provozu Komunikace
                        (mob.tel.: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx)

bankovní spojení:       ČSOB a.s.
číslo účtu:             xxxxxxxxxx
e-mail:                 xxxxxxxxxx
tel.:                   xxxxxxxxxxxx

2. Zhotovitel:          Ondřej Novák, fyzická osoba  odst.2živnostenského  zákona:
se sídlem:              739 53, Komorní Lhotka 6
zapsán:                 Úřad příslušný podle §71
                        Magistrát města Třince
zastoupen:
ve věcech smluvních:    Ondřej Novák
ve věcech technických:  Ondřej Novák

                        1
IČ:                73150347
DIČ:               CZ8001240797
bankovní spojení:  Moneta Money Bank F-M
číslo účtu:        XXXXXXXXXXXX
e-mail:            XXXXXXXXXXXX
tel.
mob. tel.:         XXXXXXXXXXXXXX

                   II.

1. Smluvní strany uzavírají tuto smlouvu podle ust. 1746 odst. 2 občanského zákoníku a dohodly se
      na tom, že se tento závazkový vztah bude v závislosti na vzniklé situaci přiměřeně tomu
      (obdobně) řídit ustanoveními § 2586 a násl. tohoto zákoníku.

2. Smluvní strany prohlašují, že údaje uvedené v čl. I. smlouvy a taktéž oprávnění k podnikání jsou
      v souladu s právní skutečností v době uzavření smlouvy. Smluvní strany se zavazují, že případné
      změny dotčených údajů oznámí bez prodlení druhé smluvní straně. Doručením takového
      oznámení o změně některého z uvedených údajů platí bez dalšího, tento údaj ve vztahu k této
      smlouvě v jeho změněné podobě.

3. Zhotovitel se zavazuje, že po celou dobu účinnosti této smlouvy bude mít sjednánu pojistnou
      smlouvu pro případ škody vzniklé z jeho provozní činnosti, kterou kdykoliv na požádání
      předloží zástupci objednatele k nahlédnutí.

4. Účelem uzavření této smlouvy je zabezpečení dostatečné, včasné a účinné reakce a zvládnutí
      eliminace nepříznivých vlivů zimního počasí na bezpečnost a plynulost provozu na místních
      pozemních komunikacích statutárního města Frýdek-Místek objednatelem, a to s přispěním
      zhotovitele, cestou využití jeho strojních mechanizmů a lidí podle podmínek sjednaných touto
      smlouvou.

5. Zhotovitel prohlašuje, že je odborně, materiálně i personálně způsobilý ke splnění svých
      závazků plynoucích mu z této smlouvy.

                                                            III.

     1. Zhotovitel se zavazuje provádět pro objednatele v zimním období 2020/2021 a 2021/2022
         zimní údržbu plužením místních komunikací I. až III. třídy ve smyslu zákona č. 13/1997 Sb.,
         o pozemních komunikacích ve znění pozdějších předpisů a vyhlášky č. 104/1997 Sb., kterou
         se provádí zákon o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, včetně jejich
         součástí a příslušenství na území Statutárního města Frýdku-Místku a přilehlých obcí – blíže
         článek X, zejména těmito svými dopravními a mechanizačními prostředky:

                        Zetor Proxima 70 nebo dle potřeby Zetor Forterra 140HSX
        Oba dle potřeby s čelní stranovou radlicí, nebo čelní šípovou radlicí, nebo variabilní šípovou
        radlicí plus zadní stranová radlice
        a to podle podmínek dále dohodnutých.
2. Objednatel se zavazuje vyzývat zhotovitele k jednotlivým zimním zásahům (výjezdům) dle svojí
      potřeby vznikající v závislosti na aktuálním vývoji vlivů zimního počasí a za provedené zásahy
      uhradit zhotoviteli níže sjednanou cenu, a to podle podmínek této smlouvy.

                                                                          2
3. Pro účely této smlouvy je zimním obdobím doba od 1. listopadu do 30. dubna následujícího
      roku. V tomto období bude zhotovitel plnit svůj závazek podle požadavků objednatele
      vycházejících z jeho plánu zimní údržby. Pokud vznikne zimní povětrnostní situace mimo toto
      období, je zhotovitel povinen plnit své závazky podle požadavků objednatele ve lhůtě bez
      zbytečných odkladů přiměřeně k vzniklé situaci.

                                                            IV.

1. Dopravní prostředky a ostatní mechanismy používané při zimní údržbě místních komunikací
      musí splňovat podmínky stanovené vyhláškou Ministerstva dopravy a spojů č. 341/2002 Sb.,
      o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel
      na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, zejména musí být udržovány
      v dobrém technickém stavu, musí zajišťovat za všech provozních a povětrnostních podmínek
      možnou viditelnost z místa řidiče všemi směry, musí být kromě předepsaného osvětlení
      vybaveny i výstražnými světly oranžové barvy atd.

2. Své vlastnictví (právo držby) mechanismů dokládá zhotovitel v příloze č. 1 této smlouvy
      čestným prohlášením.

                                                            V.

1. Zhotovitel se zavazuje odklízet sníh z komunikací plužením na určených trasách; specifikaci tras
      řeší článek X. této smlouvy. Před zahájením zimní údržby provedou společně zúčastněné
      smluvní strany přidělení traktorů na jednotlivé trasy a seznámení s těmito trasami přímo
      v terénu.

2. Požadavky na zahájení plužení bude objednatel uplatňovat v pracovní dny i ve dny pracovního
      volna na telefonním čísle: 777 005 395

3. Bez toho, že by to mělo dopad na ceny ujednané dle článku VIII. odst. 1 této smlouvy, bude
      objednatel v pracovních dnech do 14.00 hod. oznamovat zhotoviteli výhled rozsahu potřeby
      plužení v odpoledních a nočních hodinách tak, aby řidiči zhotovitele mohli být připraveni
      v případě skutečné potřeby nastoupit k zásahu. Pro dny pracovního klidu platí uvedené obdobně
      s tím, že výhled rozsahu plnění zhotovitel obdrží do 14 hod. pracovního dne pracovnímu klidu
      bezprostředně předcházejícím.

4. Zhotovitel sdělí objednateli jména osádek a jejich telefonní čísla, čísla traktorů do 31. 10. 2020.
5. Sjízdnost určených úseků místních komunikací se zhotovitel zavazuje, v případech trvalého

      sněžení a vánic, zajišťovat střídáním osádek tak dlouho, pokud to bude podle povětrnostních
      podmínek a požadavků objednatele nutné.
6. Zhotovitel souhlasí s instalací zařízení systému pro monitorování pohybu mobilních objektů,
      který bude do mechanismů zhotovitele namontován a demontován na náklady objednatele.
      Zhotovitel je povinen toto zařízení střežit a opatrovat před poškozením, ztrátou, zneužitím.
      Dojde-li k poškození zabudovaného zařízení z důvodu spočívajících na straně zhotovitele,
      uhradí zhotovitel celou výši škody způsobenou objednateli.
7. Pokud bude výše zavedený systém monitorování funkční, může být jeho písemný výstup jedním
      z podkladů k fakturaci, platí však povinné nahlášení zahájení a ukončení výkonu plužení

                                                                          3
      zhotovitelem (osádky) dispečerovi zimní údržby (dále jen ZÚ) TS a.s. na tel. číslo 558 443 213
      nebo 558 443 201 s tím, že o tomto zásahu bude následně pořízen zápis do knihy výkazů ZÚ TS
      a.s.
      Strany se dohodly, že n e n a h l á š e n é v ý k o n y, které nebudou zapsány v deníku
      dispečera ZÚ TS a.s. n e b u d o u uznány a tedy objednatelem hrazeny.
      Dispečery ZÚ TS a.s. jsou: Petr Kaňák – mob. tel. xxxxxxxxxxxxxxx

                                            František Skoček – mob. tel. xxxxxxxxxxxxxxxxxx
                                            Bc. Michal Rylko – mob. tel. xxxxxxxxxxxxxxxxx
                                            Monika Legerská – mob. tel. xxxxxxxxxxxxxxxxxx
                                            Ing. Adam Baňař – mob. tel. xxxxxxxxxxxxxxxxxx
                                            Bc. Radek Skotnica – mob. tel. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
                                            Ing. Zbyněk Plšek – mob. tel. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
                                            Ing. Jakub Kahánek – mob. tel. Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

8. Zhotovitel je povinen zajistit při provádění činností sjednaných touto smlouvou dodržování
       veškerých zásad ochrany životního prostředí, bezpečnostních, hygienických a ekologických
       opatření a opatření vedoucích k požární ochraně a to v rozsahu a způsobem stanoveném
       příslušnými právními předpisy. Rovněž je povinen dodržovat podmínky stanovené interní
       dokumentací objednatele, pokud byla zhotoviteli prokazatelně předána. Úhrada případných
       sankcí uložených za neplnění povinností vyplývajících z právních předpisů uložených
       objednateli, bude požadována po zhotoviteli.
       Zhotoviteli byla předána i Politika kvality, EMS a BOZP, která je přílohou č. 2.

                                                            VI.

1. Zhotovitel je povinen přistavit mechanizační prostředky do sídla objednatele TS a.s.,
      17. listopadu 910, Frýdek - Místek, pokud nebude určeno objednatelem jinak.

2. Osádka zásahových mechanismů se řídí vždy pokyny dispečera ZÚ TS a.s., který potvrdí
      provedené výkony po jejich ukončení v příslušných výkazech.

3. Výkazy jednotlivých zásahů musí být vyplněny srozumitelně a čitelně, musí obsahovat časové
      údaje navazující na jednotlivá místa plužených tras.

                                                           VII.

1. Zhotovitel je povinen se s příslušnými mechanickými prostředky dostavit do sídla TS a.s.,
      17. listopadu 910, Frýdek - Místek (stanoviště ZÚ) do 60 minut od telefonického svolání
      dispečerem ZÚ k zahájení plužení. Místo přistavení mechanismů může být v konkrétním případě
      dispečerem ZÚ stanoveno jinak.

2. Pokud by zhotovitel nemohl splnit požadavky objednatele z mimořádných důvodů (např.
      porucha stroje) je jeho povinností o tom neodkladně vyrozumět dispečera ZÚ TS a.s. a taktéž
      mu neprodleně oznámit odstranění závady a nasazení náhradního mechanismu.

3. V případě, že neprodleně neoznámí důvod nepřítomnosti na stanovišti po telefonickém hlášení,
      je povinen nahradit škodu, která případně vznikne nesplněním výše uvedené povinnosti.

                                                                          4
4. Pokud dojde k nedodržení ustanovení v odstavci 1 a 2 tohoto článku, je zhotovitel povinen
      zaplatit smluvní pokutu ve výši 3.000 Kč za každý zjištěný případ.

                                                           VIII.

1. Strany si v souladu se zákonem č. 526/1990 Sb., ve znění pozdějších předpisů sjednaly,
      že zhotovitel je oprávněn fakturovat náhrady za provedené výkony při plužení v hodinové sazbě:

                 Zetor Proxima 70 nebo Zetor Forterra 140HSX, za 700 Kč/h bez DPH

       V případě, že technika (1 traktor) nebude vykazovat v daný den žádnou činnost, paušální
       náhrada za 1 ks techniky je 400,-Kč bez DPH za den a to od 1. 11. 2020 do 31. 3. 2021. Při
       výjezdu se paušální náhrada v daný den nezapočítává.
       Doba výkonu stroje se počítá od výjezdu ze sídla firmy zhotovitele do opětovného
       příjezdu do sídla zhotovitele.
       Jednotková cena za hodinu plužení podle odstavce VIII. bodu č. 1 v sobě zahrnuje mimo jiné i
       náklady na pohotovost a příplatky pracovníků za práce přesčas ve všední den, víkendech a
       svátcích, práce o víkendech a svátcích, noční příplatky, výrobní a správní režii, náklady na
       opravy, pojištění a přiměřený zisk.

2. Uvedená cena je sjednaná jako cena pevná, platná po celou dobu trvání této smlouvy. Dojde-li
      před započetím druhého zimního období trvání této smlouvy (na přelomu září/říjen 2021)
      u zhotovitele k navýšení cen vstupů oproti stejnému období roku 2020, je zhotovitel oprávněn
      požadovat nejpozději do 15. října 2021) po objednateli navýšení sjednané hodinové sazby
      formou dodatku k této smlouvě.

3. Pokud se objednatel se zhotovitelem nedohodnou na zvýšení hodinové sazby, je zhotovitel
      oprávněn, tuto smlouvu ve lhůtě 14 dnů vypovědět.

4. Doručením žádosti o zvýšení hodinové sazby vzniká objednateli, vedle možnosti akceptovat
      návrh zhotovitele, také právo vypsat k obsazení pozice zhotovitele konkurzní řízení, kterého má
      zhotovitel právo se zúčastnit a v návaznosti na výsledky tohoto řízení, buď smluvní vztah se
      zhotovitelem výpovědí ve lhůtě 14 dnů od doručení výpovědi ukončit, nebo v případě úspěchu
      zhotovitele v konkurzním řízení, se změnami vyplynuvšími z výběrového řízení ve smluvním
      vztahu se zhotovitelem pokračovat.

5. Sjednané ceny jsou uvedeny bez DPH. Zhotovitel je oprávněn a zároveň povinen
      k vyúčtovaným cenám za provedené výkony přičítat DPH, a to v sazbě platné ke dni provedení
      výkonu. Provedené výkony vyúčtuje zhotovitel za každý uplynulý měsíc vždy nejpozději do
      desátého dne následujícího měsíce.

6. Objednatel se zavazuje zaplatit cenu poskytnutých služeb na základě faktury zhotovitele ve lhůtě
      splatnosti, která nebude kratší než 30 dnů kalendářních dnů od vystavení faktury zhotovitelem
      a doručení objednateli.

7. Faktura bude hrazena převodním příkazem na účet zhotovitele uvedený v záhlaví této smlouvy
      (viz bod I.).

8. Faktura zhotovitele bude obsahovat náležitosti stanovené platnými právními předpisy a kromě
      toho:
      a) předmět plnění a přesnou specifikaci jeho množství ve slovním vyjádření,

                                                                          5
      b) položkové zúčtování ceny,
      c) jméno, příjmení, funkci a podpis vystavitele včetně kontaktního telefonu.
9. Bude-li ve faktuře scházet některá náležitost nebo bude chybně vyúčtována cena, je objednatel
      oprávněn fakturu neprodleně vrátit zhotoviteli bez zaplacení k provedení opravy. Ve vrácené
      faktuře vyznačí objednatel důvod vrácení. Zhotovitel provede opravu vystavením nové faktury.
      Vrátí-li objednatel vadnou fakturu zhotoviteli, přestává běžet původní lhůta splatnosti. Celá
      lhůta splatnosti počne běžet znovu dnem doručení nově vyhotovené faktury objednateli.
10. Pro úhradu jiných finančních závazků (např. úroků z prodlení, smluvní pokuty, náhrady škod aj.)
      si strany sjednávají lhůtu splatnosti v délce 14 dnů od data vyúčtování a doručení druhé smluvní
      straně.
11. Závazek objednatele zaplatit kupní cenu je splněn zaplacením v hotovosti nebo připsáním
      fakturované částky na účet zhotovitele.
12. V případě prodlení objednatele se zaplacením faktury je objednatel povinen zaplatit smluvní
      úrok ve výši 0,03 % z dlužné částky za každý den prodlení.

                                                            IX.

1. Zhotovitel je povinen vybavit své pracovníky příslušnými ochrannými prostředky a oděvy.
2. Dále je zhotovitel povinen provést proškolení svých zaměstnanců nebo pracovníků z předpisů

      o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci při strojním odklizení sněhu a náledí, jejich seznámení
      s technologickými postupy a s rozdělením tras a konkrétní organizací práce (dle předaných
      písemných podkladů).

                                                      X.  Mechanismus:    Typ
Specifikace tras s určením příslušných mechanismů.        Kolový traktor  Zetor
 Trasa - okruh:pluhování                                                  Proxima
                                                                          70 nebo
 Frýdek A/1, viz příloha č. 3                                             Zetor
                                                                          Forterra
                                                                          140HSX

                                                            XI.
1. Tato smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti

      dnem, kdy její včas akceptovaný návrh obdržel navrhovatel.
2. Na právní vztahy mezi smluvními stranami, vzniklé před uzavřením této smlouvy se pohlíží jako

      na právní vztahy touto smlouvou neupravené.

                                                                          6
3. Změnit nebo doplnit tuto smlouvu mohou smluvní strany pouze formou písemných dodatků,
      které budou vzestupně číslovány, výslovně prohlášeny za dodatek této smlouvy a podepsány
      oprávněnými zástupci smluvních stran.

4. Možnost kterékoliv smluvní strany odstoupit od této smlouvy se řídí ust. § 2533 a násl.
      občanského zákoníku.

5. Zhotovitel nemůže bez souhlasu objednatele postoupit svá práva a povinnosti plynoucí
      ze smlouvy třetí osobě.

6. Pro případ, že ustanovení této smlouvy oddělitelné od ostatního obsahu se stane neúčinným nebo
      neplatným, smluvní strany se zavazují bez zbytečných odkladů nahradit takové ustanovení
      novým. Případná neplatnost některého z takových ustanovení této smlouvy nemá za následek
      neplatnost ostatních ustanovení.

7. Osoby podepisující tuto smlouvu svými podpisy stvrzují platnost svých jednatelských
      oprávnění.

8. Písemnosti se považují za doručené i v případě, že kterákoliv ze stran její doručení odmítne,
      či jinak znemožní. Pro takové případy se strany dohodly na tom, že právní fikce doručení
      nastane třetím dnem ode dne odeslání alespoň doporučené zásilky k rukám druhé smluvní strany
      na adresu uvedenou v záhlaví této smlouvy.

9. Smluvní strany shodně prohlašují, že si tuto smlouvu před jejím podepsáním přečetly, že byla
      uzavřena po vzájemném projednání podle jejich pravé a svobodné vůle určitě, vážně
      a srozumitelně, nikoliv v tísni nebo za nápadně nevýhodných podmínek, a že se dohodly o celém
      jejím obsahu, což stvrzují svými podpisy.

10. Vše, co bylo dohodnuto před uzavřením této smlouvy ve vztahu k jejímu plnění je právně
      irelevantní a mezi stranami platí jen to, co je dohodnuto v této smlouvě.

11. Smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech s platností originálu, z nichž každá strana obdrží
      po jednom vyhotovení.

Výčet příloh:  č. 1 – Čestné prohlášení
               č. 2 - Politika kvality, EMS a BOZP,
               č. 3 – vyznačení trasy pluhování Frýdek A/1

V Komorní Lhotce dne: 28.10.2020                            Ve Frýdku-Místku dne: 21.10.2020
Za zhotovitele:                                             Za objednatele:

……………………………………                                      ……………………………….
Ondřej Novák,                                       Ing. Jaromír Kohut
fyzická osoba                                       předseda představenstva TS a.s.

                                  7