Textová podoba smlouvy Smlouva č. 14523296: Smlouva o dílo: realizace VZ "NG Praha Jinonice - novostavba

Příloha NG 1934_2020_redigováno.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Va! (/ c A < F <

SMLOUVA © DÍLO
uzavřená dle příslušných ustanovení občanského zákoníku

Smluvní strany:

Objednatel:

Národní galerie v Praze

se sídlem Staroměstské náměstí 12, 110 15 Praha I

IČO: 00023281

bankovní spojení: Česká národní banka č. ú.: 050008-0008839011/0710
Zastoupená: Ing. Alena Anne-Marie Nedoma, generální ředitelka
(dále jen „Objednatel“ na straně jedné)

a

Zhotovitel:

JIKA-CZ s.r.o.

se sídlem Dlouhá 103/17, Hradec Králové 500 03

IČ: 25917234

DIČ: CZ 25917234

bankovní spojení - ČSOB a.s., 151908008/0300

zastoupený Ing Jiří Slánský, jednatel

(dále jen „Zhotovitel“ na straně druhé)

Na základě výsledku zadávacího řízení pro veřejnou zakázku zadávanou soutěžním dialogem
v souladu se zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších
předpisů (dále jen „ZZVZ“), vyhlášené objednatelem jako zadavatelem veřejné zakázky pod
názvem „NG Praha Jinonice — Novostavba depozitární budovy, 1. a 2. etapa“ ve Věstníku
VZ evidenční číslo zakázky Z2020-009530 uzavírají smluvní strany tuto smlouvu, JÍŽ se
zhotovitel zavazuje dodat objednateli plnění vymezené touto smlouvou, a objednatel se
zavazuje k jeho převzetí a k zaplacení sjednané ceny za jeho provedení podle podmínek
obsažených v následujících ustanoveních této smlouvy.

Prohlášení

Zhotovitel prohlašuje, že je způsobilý k provedení projektových prací a činnosti autorského
dozoru tvořících předmět této smlouvy o dílo.

Zhotovitel prohlašuje, že má v souladu s $ 15a odst. I zákona č. 412/2005 Sb., o ochraně
utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů zavedený
systém kochraně utajovaných informací a splňuje bezpečnostní způsobilost ve stupni —
„vyhrazené“ a to ve vztahu kvyhotovení projektu EZS (elektronická zabezpečovací
signalizace). Toto prohlášení poskytl objednateli při podpisu této smlouvy na samostatné
listině, aby s ním mohl naložit ve smyslu ust. $ 15a odst. 2 tohoto zákona.

L
Předmět smlouvy

1.1. Předmětem smlouvy je realizace veřejné zakázky s názvem „NG Praha Jinonice -
novostavba depozitární budovy, 1. a 2. etapa“ (dále také jen „veřejná zakázka“)
zadané © Objednatelem coby zadavatelem pod identifikačním číslem © SMVS
134V131000041, s předmětem plnění zajištění služeb spočívajících ve zpracování
kompletní projektové dokumentace (všech projektových stupňů) novostavby umístěné
v k.ú. Jinonice na pozemcích parc. č. 1242/1, 1242/16 a 1242/17 a souvisejících činností
(dále také jen jako „dílo“) specifikovaných v této smlouvě.

1.2. Plnění spočívající ve výkonu autorského dozoru, které je také předmětem veřejné
zakázky, je sjednáno jako závazek budoucího plnění na základě samostatného
smluvního ujednání, k jehož uzavření se dodavatel zavazuje podpisem této smlouvy.
Zhotovitel se v tomto smyslu zavazuje uzavřít smlouvu o výkonu činnosti autorského
dozoru nejpozději do 1 měsíce od výzvy Objednatele, který je oprávněn takovou výzvu
učinit ve lhůtě 6 let plynoucí od nabytí účinnosti této smlouvy. Objednatel sděluje, že
své právo učinit výzvu k uzavření smlouvy o výkonu činnosti autorského dozoru
využije pouze za podmínky, že na jeho straně dojde k rozhodnutí o realizaci staveb a
uzavření smlouvy s budoucím dodavatelem stavby, neboť věcnou podmínkou realizace
výkonu činností autorského dozoru je realizace stavebních prací dle zpracované
projektové dokumentace, která je předmětem této smlouvy. Nevyzve-li Objednatel
Zhotovitele k uzavření smlouvy o výkonu činnosti autorského dozoru ve shora sjednané
lhůtě, povinnost uzavřít budoucí smlouvu zaniká.

1.3. Zhotovitel bere na vědomí a zavazuje se dílo realizovat tak, aby byly naplněny tyto
koncepční záměry Objednatele:

1.3.1.Stavba depozitáře bude dle Klasifikační třídy energetické náročnosti budovy podle $ 10
vyhlášky č. 78/2013 Sb., o energetické náročnosti budov, splňovat podmínky pro
zařazení do předpokládané klasifikační třídy A nebo B. Úroveň zabezpečení prostor pro
uložení sbírkových předmětů musí splňovat třídu 4 dle ČSN EN 1627 a PZTS ve stupni
4 dle ČSN EN 50131-1, ed. 2,

1.3.2, Stavba depozitáře bude postavená na “koncepci inteligentní budovy“. Musí být splněny
nároky na bezpečné, kvalitní užitné prostředí a poskytované služby vedle hospodárného
užití investičních prostředků, minimalizaci provozních nákladů na energie, údržbu a
opravy využitím vhodných materiálů, technologií, řídících, bezpečnostních a
informačních systémů,

1.3.3.Stavební práce budou zahrnovat realizaci pozemní stavby, inženýrské stavby,
technologické provozní soubory a stavby prováděné hornickým způsobem (vrty pro
tepelná čerpadla),

1.3.4.Dle záměru Objednatele by mělo v budoucnosti dojít k propojení novostavby
depozitární budovy s další depozitární stavbou, s tímto záměrem bude koncipována
projektová dokumentace vyhotovená na základě tohoto smluvního ujednání.

1.4.

1

2.1.

Budoucí areál depozitáře bude obsahovat objekty a prvky:

- budovu depozitáře s předpokládaným obestavěným prostorem 58.500 m3 a
celkovou plochou 13.650 m2, s přípravou na budoucí propojení stavby dle čl.
1.3.5 a 2.1.1. této smlouvy

- trafostanice a objekt náhradního zdroje el. energie

- areálová komunikace připojená na přístupovou komunikaci

- odstavné plochy pro parkování aut

- přístupová komunikace pro pěší

- plochy zeleně (sochařský park)

- přípojky el. silnoproud, el. slaboproud, vody a kanalizace

- oplocení

- vestavěný (depozitární ukládací systémy) a volný interiér.

Dílo coby předmět veřejné zakázky je součástí investiční akce podpořené z prostředků
Ministerstva kultury, z programu SMVS pod identifikačním číslem 134V131000041.

II.
Specifikace předmětu smlouvy

Zhotovitel zpracuje komplexní projektovou dokumentaci v souladu se Standardem
služeb architekta a jeho dokumentace pro navrhování staveb, vydaného ČKA, 2018
včetně obstarávací činnosti související s vydáním územního rozhodnutí a stavebního
povolení podle dále uvedených fází.

Zhotovitel je povinen se účastnit kontrolních dnů ke zpracování projektové
dokumentace, které se budou konat v Praze a budou probíhat dle vzájemně dohodnutých
termínů, předpokládaná frekvence konání kontrolních dnů je jednou za 14 dní.

. Dokumentace návrhu stavby včetně studie proveditelnosti

Obsah dokumentace návrhu stavby/Studie proveditelnosti a upřesnění řešení je uvedeno
v příloze č. 4.

Ve studii proveditelnosti bude zdůvodněn výběr zvolené varianty, prokázána
proveditelnost akce zejména z hlediska nákladů, termínů a omezujících podmínek a
zpracována analýza rizik vč. návrhu na jejich eliminaci.

Studie proveditelnosti bude řešit budoucí rozšíření nyní zadávaného objektu depozitáře
o stavbu další budovy depozitáře s odborně technickým a prezentačním zázemím
(restaurátorské ateliéry, laboratoře, badatelny, prostory pro edukaci atd.), která bude
tvořit se stávajícím objektem funkčně a komunikačně provázaný celek. S realizací této
dostavby se počítá po zabezpečení financování. Napojení provozů budoucí dostavby
s nyní projektovaným objektem nesmí narušit provoz depozitáře.

2.1.2. Dokumentace pro umístění stavby

Rozsah a obsah projektové dokumentace bude odpovídat Příloze č. 1 k vyhlášce č.
499/2006 Sb., o dokumentaci staveb a obsahu fáze č. 3 Standardu služeb architekta
vydaného ČKA a bude vycházet z dokumentace Návrhu stavby a bude zahrnovat
následující služby:

-© vypracování dokumentace pro územní řízení podle vyhlášky č. 499/2006 Sb., o
dokumentaci staveb (zprávy, situace, půdorysy, řezy, pohledy), včetně koncepční
koordinace všech profesí, zapracování připomínek veřejnoprávních orgánů a organizací,
které se vyjadřují k dokumentaci pro územní řízení,

- zajištění projekčních podkladů — zejména výškové a polohové uspořádání, a veškeré
potřebné průzkumy,

- © upřesnění cílových představ Objednatele s ohledem na předchozí fázi.

dále:

- © zapracování dodatečných a změnových požadavků Objednatele,

- © návrh terénních a vegetačních úprav,

- © prověření nutnosti dokumentace EIA a případné zpracování,

- — odborné studie a rozbory (denní osvětlení, akustické studie, likvidace odpadů),
- © návrh vestavěného interiéru (depozitárních ukládacích systémů),

- © vizualizace,

- © rozpočet stavebních a provozních nákladů stavby,

- © příprava údajů pro posuzování vlivu stavby na životní prostředí,

- © zapracování úprav dokumentace po případném odvolacím řízení;

dále obstarávací:
- | obstarání dokladů a stanovisek veřejnoprávních orgánů a organizací (DOSS) potřebných

pro vydání územního rozhodnutí, resp. územního souhlasu

- © zajištění vyjádření účastníků řízení,

- | zajištění vyvěšení informace o zahájení územního řízení na pozemku,

- © účast při jednáních v územním řízení,

- | obstarání územního rozhodnutí včetně dalších se stavbou souvisejících rozhodnutí (např.
kácení stromů, vodoprávní rozhodnutí, připojení na komunikaci, územní souhlasy),

- © účast a spolupráce při odvolání proti vydanému územnímu rozhodnutí.

2.1.3. Dokumentace pro stavební povolení

Rozsah a obsah projektové dokumentace bude odpovídat Příloze č. 12 k vyhlášce č. 499/2006
Sb., o dokumentaci staveb a obsahu fáze č. 4 Standardu služeb architekta vydaného ČKA a
bude vycházet z dokumentace pro umístění stavby a bude zahrnovat následující služby:

dále:
- © zapracování dodatečných a změnových požadavků Objednatele,
- © zapracování úprav dokumentace po případném odvolacím řízení,
- © zpracování bezpečnostní studie,
- © návrh terénních a vegetačních úprav (sochařský park),
- © odborné studie a rozbory (denní osvětlení, akustické studie, likvidace odpadů),

dopravně inženýrská opatření,

protokol o určení vnějších vlivů,

upřesnění návrhu vestavěného interiéru (depozitárních ukládacích systémů),
komplexní hodnocení budovy,

speciální koordinační výkresy profesí,

bezpečnostní projekt

vypracování předběžných stavebně technických specifikací (tabulky),
rozpočet stavebních a provozních nákladů stavby,

zpracování speciální dokumentace pro technologická zařízení,

doplňování dokumentace nad rámec vyhlášky podle výsledků případného odvolacího
řízení,

příprava údajů pro posuzování vlivu stavby na životní prostředí,

příprava údajů pro certifikaci stavby,

zapracování úprav dokumentace při případném odvolacím řízení;

dále obstarávací:

 

obstarání dokladů a stanovisek veřejnoprávních orgánů a organizací (DOSS) potřebných
pro vydání stavebního povolení zajištění vyjádření účastníků řízení,

účast při jednáních ve stavebním řízení,

obstarání stavebního povolení včetně dalších se stavbou souvisejících povolení a
rozhodnutí (např. kácení stromů, vodoprávní rozhodnutí, připojení na komunikaci,
územní souhlasy),

účast a spolupráce při odvolání proti vydanému stavebnímu povolení.

2.1.4. Dokumentace pro zadání a provedení stavby

Rozsah a obsah projektové dokumentace bude odpovídat Příloze č. 13 k vyhlášce č.
499/2006 Sb., o dokumentaci staveb a obsahu fáze č. 5 a 6 Standardu služeb architekta
vydaného ČKA zahrnující následující služby:

zhodnocení stavebního povolení a jeho podmínek a jejich promítnutí do dokumentace
vypracování dokumentace pro provádění stavby podle vyhlášky č. 499/2006 Sb., o
dokumentaci staveb (architektonicko-stavební část a dokumentace technických a
technologických částí stavby) včetně koncepční koordinace všech profesí,

definice veškerých materiálů a povrchů na základě vzorků a jejich odsouhlasení
Objednatelem (např. podlahy, střešní krytina, obkladačky, nátěry konstrukcí a výrobků
atd.),

specifikace výrobků pro stavbu (např. okna, dveře, truhlářské, zámečnické a klempířské
výrobky),

koordinace projektů jednotlivých profesí a zapracování do stavební dokumentace,
specifikace terénních a vegetačních úprav, případně umístění exteriérových prvků
(sochařský park)

dále:

zapracování dodatečných a změnových požadavků Objednatele,

- © koordinační výkresy profesí,

- © provozní schémata,

- © varchitektonicko-stavební části detaily, podrobné výkresy atypických výrobků, spárořezy
dlažeb a obkladů,

- © v konstrukčně-statické části podrobné výkresy výztuže,

-© vypracování výkazu výměr a soupisu prací, dodávek a služeb, který bude odpovídat
vyhlášce č. 169/2016 Sb. a obsahu fáze č. 6 Standardu služeb architekta vydaného ČKA,

- © návrh ocenění výkazu výměr a soupisu prací, dodávek a služeb,

- © zpracování alternativních srovnávacích cenových podkladů,

- © zpracování speciální dokumentace pro výběr zhotovitele,

- © plán bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi,

- © dodavatelská dokumentace stavby, výrobní, dílenská a montážní dokumentace,

- © příprava údajů pro certifikaci stavby,

- © projekt vestavěného (depozitárních ukládacích systémů) a volného interiéru,

- © projekt informačního systému,

- © komplexní hodnocení budovy.

dále související:
- © V součinnosti s projektovým manažerem spoluúčast při vypracování podkladů k formulaci
kvalifikačních technických podmínek pro výběr zhotovitele stavby;
- © součinnost při žádostech o vysvětlení zadávací dokumentace dle $ 98 ZZVZ v rámci
zadávacího řízení na zhotovitele stavby;
- © spolupráce při vyhodnocování nabídek dodavatelů.

 

2.1.5. Autorský dozor

Plnění spočívající ve výkonu autorského dozoru, bude realizováno ve smyslu ust. bodu
1.2 této smlouvy na základě budoucí smlouvy o výkonu autorského dozoru, jejíž
závazný návrh tvoří přílohu č. 8. této smlouvy.

2.2.. Pokud objednatel v souladu s dotčenými legislativami provede nezávislé posouzení
vybraných částí projektové dokumentace a v případě, že budou shledány nedostatky
v předané dokumentaci, je zhotovitel povinen okamžitě na své náklady tyto nedostatky
odstranit. Stejná povinnost zhotoviteli vznikne, pokud vznese požadavky na změnu
projektové dokumentace stavební úřad nebo dotčený orgán státní správy, který bude
k záměru stavby vydávat závazné stanovisko.

2.3. Veškerá kompletní projektová dokumentace (všech stupňů) bude odevzdána:

-  vpěti výtiscích v tištěné podobě a ve dvou provedeních digitalizované formě PDF a
DWG.

-M8

3

34.

4.1.

III.
Doba a místo plnění

Místem plnění dle této smlouvy je místo podnikání Zhotovitele. Veškeré kontrolní dny a
konzultace budou probíhat v sídle Objednatele.

Termín plnění: ihned po nabytí účinnosti smlouvy dle čl. XIII, bodu 13. 6. této smlouvy
Předpokládaný termín odevzdání dokumentace pro výběr zhotovitele stavby je do
3/2023.

Termín ukončení všech činností dle bodu 2.1.1. až 2.1.4. této smlouvy je do: 12/2023.

Zhotovitel zpracuje harmonogram výkonů jednotlivých činností dle bodu 2.1.1. až 2.1.4.
této smlouvy, který bude po odsouhlasení objednatelem tvořit přílohu č. 5 této smlouvy.

Zhotovitel je oprávněn požádat o prodloužení termínů plnění uvedených v odst. 3.2. této
smlouvy, pokud by došlo v průběhu realizace díla k prodlení se získáním
veřejnoprávních souhlasů nezbytných pro realizaci stavebního záměru. Za prodlení
přitom smluvní strany považují, pokud by od podání žádosti a vydání rozhodnutí
uplynulo více než 6 měsíců. Za prodlení nebude považována situace, kdyby důvodem
prodlouženého správního řízení byly nedostatky v projektové dokumentaci zpracované
Zhotovitelem. Obdobně je Zhotovitel oprávněn požádat o prodloužení termínu, pokud
by Objednatel žádal o změnu díla ve smyslu ust. Odst. 4.2 této smlouvy (změny de

minimis dle $ 222 ZZVZ nebo změny v návaznosti na změnu Míry využití území).

IV.

Cena a platební podmínky

Cena díla byla stanovena na základě nabídky Zhotovitele a činí:

Cena bez DPH

17 040 000 Kč

21% DPH

3578 400 Kč

Celkem cena vč. DPH

20 618 400 Kč

Činnost Cena bez DPH DPH Cena s DPH
a) Dokumentace návrhu stavby vč. studie | 3 408 000 Kč 715 680 Kč 4 123 680 Kč
proveditelnosti.
ztohní 1 022 400 Kč 214 704 Kč 1237 104 Kč
a1) Studie proveditelnosti - 30%
a2) Dokumentace návrhu stavby vč, zajištění M ý ši
územně plánovacích informací - 70% 2 385 600 Kč 500 976 Kč 2 886 576 Kč
b) Dokumentace pro vydání rozhodnutí o| 4260000 Kč 894 600 Kč 5 154 600 Kč
umístění stavby.
Z toho:
b1) Dokumentace pro vydání rozhodnutí o 3 408 000 Kč 715 680 Kč 4 123 680 Kč
umístění stavby - 80%
b2) Zajištění územního rozhodnutí, “ = »
sarcoánlzhčt -A006 852 000 Kč 178 920 Kč 1030 920 Kč
c) Dokumentace | pro. vydání © stavebního | 4260 000 Kč 894 600 Kč 5 154 600 Kč
povolení.
Z toho: 3408000Kč | 715680Kč | 4123680 Kč


c1) Dokumentace pro vydání stavebního
povolení - 80% 852 000 Kč 178920 Kč | 1030920 Kč
c2) Zajištění stavebního povolení, zapracování
změn - 20%

d) | Dokumentace pro zadání a provedení stavby. | 5 112 000 Kč 1073 520 Kč 6 185 520 Kč
Z toho:

d1) Dokumentace pro zadání a provedení 3 578 400 Kč 751 464 Kč 4 329 864 Kč
stavby - 70%

92) Výkaz výměr a rozpočet stavby (oceněný | © 5 400Kč | 214704Kč |1237104Kč
výkaz výměr) - 20%

d3) Spolupráce při výběru dodavatele stavby . ý >
ops- 0 511200Kč | 107352Kč | 618552 Kč

17 040 000 Kč | 3578400 Kč | 20 618 400 Kč

Cena díla celkem:

4.2. Cena uvedená v odst. 4.1. této smlouvy je dohodnuta jako nejvýše přípustná po celou
dobu platnosti smlouvy a zahrnuje veškerá plnění potřebná k provedení díla včetně
plnění popsaného v odst. 2.2. této smlouvy. Nabídnutou cenu lze měnit pouze z těchto
důvodů:

- © v průběhu realizace díla dojde ke změnám sazeb daně z přidané hodnoty,
-  vprůběhu realizace díla dojde ke změnám díla na žádost Objednatele, když
případné změny smluvního závazku budou řešeny v souladu s $ 222 ZZVZ.

Cena uvedená v odst. 4.1. této smlouvy zohledňuje i oprávnění Objednatele žádat na
Zhotoviteli změnu projektové dokumentace, která by umožnila navýšení užitné plochy
budoucí stavby, její výšky, objemu a/nebo zastavěné plochy, pokud tuto změnu umožní
budoucí změna Míra využití území pro stavební pozemek v souladu s Územním plánem
sídelního útvaru hlavního města Prahy, za předpokladu, že tato změna bude vyžádána
nejpozději do podání žádosti o vydání územního rozhodnutí.

4.3.. Zhotovitel závazně prohlašuje, že je mu znám celkový rozsah díla. Do předmětu plnění
díla zhotovitel zahrnuje všechny nezbytné práce, činnosti a dodávky, které jsou
nezbytné k řádnému a úplnému provedení díla, a o kterých vzhledem ke své kvalifikaci
a zkušenostem měl nebo mohl vědět a bez kterých se nedá dílo řádně užít, jako podklad
pro realizaci stavby. S ohledem na to Zhotovitel uvádí, že cenu díla, dle svého vyjádření
maximální, stanovil, tak, aby mohly být provedeny na jeho náklady i další nutné práce,
nespecifikované v zadávacím řízení veřejné zakázky specifikované v čl. 2 potřebné pro
řádné dokončení díla, a to i ve značném rozsahu, když v této souvislosti prohlašuje, že
cena díla dohodnutá v této Smlouvě odpovídá ceně nabídkové obsažené v jeho nabídce
podané v zadávacím řízení veřejné zakázky, která je na základě této smlouvy plněna.
Toto prohlášení se nevztahuje na plnění případných víceprací nebo nákladů vyvolaných
okolnostmi vyšší moci. Zhotovitel dále závazně prohlašuje, že všechny práce, činnosti a
dodávky nezbytné pro realizaci a řádné fungování díla, které by opomněl zohlednit při
kalkulaci nabídkové ceny, která je v této smlouvě vyjádřena jako cena smluvní, jsou
zahrnuty v celkové ceně díla.

4.4. Dojde-li při realizaci díla k jakýmkoliv změnám, doplňkům nebo rozšíření předmětu
plnění smlouvy, vyplývajících z odborných znalostí Zhotovitele je Zhotovitel povinen
provést soupis těchto změn, doplňků nebo rozšíření (popř. zúžení) rozsahu smlouvy,

8

4.5.

4.6.

4.7.

4.8.

4.9.
4.10.

4.11.

4.12.

A

ocenit je a předložit tento soupis ve lhůtě bez zbytečného odkladu Objednateli. Pokud se
na tom smluvní strany dohodnou, budou tyto změny provedeny v souladu se ZZVZ a
následně o zjištěných změnách uzavřen písemný dodatek ktéto smlouvě. Pokud
Zhotovitel takto neučiní a/nebo dodatek ke smlouvě nebude uzavřen, má se za to, že
práce a dodávky jím realizované byly zahrnuty v ceně díla.

Platby za realizaci díla budou hrazeny na základě faktur vystavených Zhotovitelem, a to
vždy po provedení a řádném předání jednotlivých částí díla této smlouvy.

Cena dílčího plnění: Dokumentace pro zadání a provedení stavby viz odst. 4.1., tabulka
s rozpisem ceny, písm. d) této smlouvy bude zhotovitelem uplatněna ve výši snížené o
pozastávku 10% z ceny této dokumentace, kterou je oprávněn zhotovitel uplatnit až po
ukončení všech požadovaných souvisejících činností dle bodu 2.1.4.

Splatnost všech faktur je 60 dnů ode dne jejího doručení do sídla Objednatele.
Fakturovaná částka bude považována za uhrazenou dnem odepsání částky z účtu
Objednatele.

Každá faktura musí splňovat všechny náležitosti daňového dokladu ve smyslu platných
právních předpisů ČR, zejména zákona č. 234/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve
znění pozdějších předpisů, a musí obsahovat ve vztahu k plnění věcně správné údaje.
Objednatel je oprávněn do 15 dnů od doručení (i opakovaně) vrátit Zhotoviteli fakturu,
která neobsahuje některou náležitost, nebo má jiné závady v obsahu. Ve vráceném
dokladu musí vyznačit důvod vrácení. Nová Ilhůta splatnosti začne plynout dnem
doručení opravené faktury Objednateli.

Zálohové platby se nesjednávají.

Objednatel je oprávněn pozastavit úhradu kterékoliv platby ve prospěch Zhotovitele,
pokud je Zhotovitel v prodlení s plněním jakéhokoliv závazku vůči Objednateli podle
této smlouvy.

Zhotovitel prohlašuje, že ke dni podpisu smlouvy není nespolehlivým plátcem DPH ve
smyslu $ 106a zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších
předpisů, a není veden v registru nespolehlivých plátců DPH. Zhotovitel dále
prohlašuje, že souhlasí s tím, aby v případě jeho vedení v registru nespolehlivých plátců
DPH byla Objednatelem odváděna DPH přímo správci daně.

Zhotovitel se zavazuje, že v případě, pokud se stane nespolehlivým plátcem daně, bude
nejpozději do 5 kalendářních dnů ode dne, kdy tato skutečnost nastala, o ní Objednatele
informovat. „Informováním“ se rozumí den, kdy Objednatel předmětnou informaci
prokazatelně obdržel.

V.
Podmínky provádění díla

Zhotovitel se zavazuje provádět dílo s vynaložením odborné péče a vsouladu
s ustanoveními této smlouvy tak, aby byla zajištěna úspěšná realizace projektu.
Zhotovitel se zavazuje respektovat všechny dílem dotčené obecně platné předpisy a
normy, závazné i doporučené, zejm. provádět dílo v souladu s platnými zákony a
podzákonnými právními předpisy České republiky, a v souladu s normami ČSN, EN a

9

22

Ř3.

5.4.

S.%

>.6:

obecně závaznými a doporučenými předpisy a metodikami. Zhotovitel se dále zavazuje
při realizaci díla dodržovat všechna pravidla pro jeho provádění vyplývajících
z podmínek územního rozhodnutí a stavebního povolení či závazných podmínek
vyplývajících ze stanoviska dotčených orgánů státní správy, případně změn a doplnění
takového stanoviska vydaného v průběhu provádění stavebních prací a to včetně ústně
sdělených pokynů.

Zhotovitel se bude při provádění díla řídit pokyny Objednatele. Zhotovitel je povinen
upozornit Objednatele bez zbytečného odkladu na nevhodnou povahu věcí převzatých
od Objednatele nebo pokynů daných mu Objednatelem k provádění díla.

Zhotovitel zajišťuje provedení díla svými pracovníky nebo třetími osobami, kteří mají
příslušnou kvalifikaci a oprávnění (autorizace). Závazky plynoucí z této smlouvy bude
zhotovitel realizovat osobami - členy realizačního týmu (viz - Seznam techniků ve
smyslu odst. 2.4.2. zadávací dokumentace veřejné zakázky), jejichž: seznam je
předmětem přílohy č. 2 této Smlouvy. Tyto osoby jsou osobami, kterými Zhotovitel
prokázal kvalifikaci v zadávacím řízení veřejné zakázky specifikované v čl. 2 zadávací
dokumentace veřejné zakázky.

Změna členů pracovního týmu musí být projednána a schválena Objednatelem, a to
pouze za osobu se shodnou kvalifikací; přičemž změna Hlavního architekta projektu a
Výkonného vedoucího projektového týmu je možná pouze za osobu se shodnou nebo
vyšší kvalifikací, praxí a zkušenostmi a to v rozsahu doloženém v rámci zadávacího
řízení. Při provádění díla třetí osobou má Zhotovitel odpovědnost, jako by dílo prováděl
sám. Nedodržení tohoto postupu se považuje za podstatné porušení smlouvy o dílo,
čímž vzniká Objednateli právo na odstoupení od smlouvy o dílo.

Zhotovitel se zavazuje provést dílo prostřednictvím svých pracovníků a objednatelem
předem odsouhlasených subzhotovitelů, kteří jsou uvedení v seznamu subzhotovitelů,
který zhotovitel předal při podpisu smlouvy — viz příloha č. 3 této smlouvy. Zhotovitel
je oprávněn změnit a doplnit takové subzhotovitele pouze ze závažných důvodů a
s předchozím písemným souhlasem objednatele, a to pouze za takové subzhotovitele,
kteří splňují objednatelem stanové požadavky a odpovídající kvalifikaci, zejména musí
splňovat podmínky prohlášení zhotovitele v souladu s $ 15a zákona č. 412/2005 Sb. o
ochraně utajovaných informací a bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších
předpisů.

Zhotovitel je povinen vést seznam osob, které se v průběhu realizaci dostali do styku
s utajovanými informacemi, tento seznam je povinen předat objednateli na jeho žádost,
příp. při předání dokončeného díla.

Zhotovitel koordinuje činnost svých subzhotovitelů tak, aby se minimalizovalo riziko
nedodržení termínů nebo vzniku vad či nekvalitního díla, popř. vad při distribuci
dokumentace, a to jak ve fázi přípravy projektové dokumentace, tak i ve fázi realizační.

Pokud za doby trvání této smlouvy vyvstane ze strany dotčeného orgánu či osoby
příslušné k vydání dokumentů souvisejících s územním a stavebním řízením, nebo ze
strany jiných orgánů či osob (např. správců sítí) či účastníků stavebního řízení, nebo na
základě nálezů v průběhu výstavby, požadavek na změny či úpravy v dokumentaci dle

10

této smlouvy, zavazuje se Zhotovitel ji provést bez zbytečného odkladu sám bez nároku
na dodatečnou odměnu či úhradu nákladů.

VI
Práva a povinnosti smluvních stran
6.1. Objednatel:

a) je povinen předat Zhotoviteli protokolárně podklady související s předmětem této
smlouvy, které má k dispozici,

b) je povinen poskytnout Zhotoviteli nezbytnou součinnost při provádění díla,

c) je oprávněn kontrolovat provádění díla a zjistí-li, že Zhotovitel provádí dílo v rozporu
se svými povinnostmi, je oprávněn žádat po zhotoviteli řádné odstranění vad vzniklých
nesprávným prováděním díla,

d) je povinen Zhotovitelem řádně nabídnuté bezvadné dílo převzít, vyhotovit protokol o
převzetí díla a zaplatit cenu díla dle podmínek stanovených touto smlouvou.

6.2. Zhotovitel:

a) je povinen provést dílo (či zajistit jeho provedení subzhotoviteli) dle podmínek
sjednaných touto smlouvou řádně a včas, bez zbytečného odkladu sdělit Objednateli
skutečnosti, které by mohly ohrozit průběh plnění,

b) je povinen zajistit si na vlastní náklady podklady potřebné pro zhotovení díla, které mu
nebyly předány Objednatelem, neboť je tento nemá k dispozici,

c) veškeré změny výchozích podmínek, které by vedly ke zvýšení nákladů, vyjma těch,
které předvídá tato smlouva, je povinen bezodkladně sdělit Objednateli, zvýšení ceny
v důsledku uvedených skutečností je možné až po předchozím odsouhlasení změn a
navýšení ceny oběma smluvními stranami,

d) je povinen umožnit Objednateli provádění průběžných kontrol postupu prací, za tím
účelem bude Zhotovitel svolávat kontrolní dny v pravidelných intervalech, na kterých se
s objednatelem dohodne (předpokládaná frekvence KD je jednou za 14 dní),

©) je povinen zajistit provedení díla v souladu s platnými právními předpisy, zejména se
zák. č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, v platném znění, s jeho
prováděcími předpisy a ČSN, zajistit veškerá stanoviska a souhlasy dotčených orgánů
státní a veřejné správy,

f) je povinen zajistit, aby nedocházelo v průběhu provádění díla k poškozování majetku
Objednatele v souvislosti s prováděnými pracemi,

S) je povinen vyzvat zástupce Objednatele v sedmidenním předstihu k převzetí hotového
díla, řádně a včas hotové dílo Objednateli předat a po jeho řádném převzetí
objednatelem (bez vad a nedodělků) fakturovat dohodnutou cenu,

h) je povinen v souvislosti s touto smlouvou sjednat pojištění odpovědnosti za škodu a
pojištění odpovědnosti z výkonu povolání v souladu s čl. VIII. této smlouvy.

6.3. Obě smluvní strany se zavazují, že budou v průběhu provádění díla spolupracovat tak,
aby bylo úspěšně realizováno. Zejména se zavazují vzájemně se bezodkladně
informovat o všech skutečnostech, které by mohly ohrozit realizaci díla a podle svých
možností a sil účinně spolupracovat na odstranění všech vzniklých překážek.

VIL
II

7.

noh 8

r A

P

F

74.

ZÁ.

7.6.

Splnění díla

Veškerá dokumentace dle čl. II. této smlouvy bude Objednateli předána v termínech
stanovených v této smlouvě v rámci dohodnuté ceny díla, a to v níže uvedeném počtu
výtisků/kusů pro jednotlivé SO):

Dokumentace návrhu stavby a Studie proveditelnosti - v pěti výtiscích v tištěném
provedení, a ve dvou provedeních digitalizované formě PDF a DWG

Dokumentace k žádosti o vydání rozhodnutí o umístění stavby v pěti výtiscích
v tištěném provedení a ve dvou provedeních digitalizované formě PDF a DWG

Dokumentace k žádosti o vydání stavebního povolení v pěti výtiscích v tištěném
provedení a ve dvou provedeních digitalizované formě PDF a DWG

Dokumentace pro provedení stavby v pěti výtiscích v tištěném provedení a ve dvou
provedeních digitalizované formě PDF a DWG

Dokumentace pro výběr zhotovitele stavby v pěti výtiscích v tištěném provedení a ve
dvou provedeních digitalizované formě PDF a DWG

Nebezpečí škody na každé dílčí části díla dle výše uvedeného odst. 7. I. (dále jen „dílčí
části díla“) a vlastnické právo každé dílčí části díla přechází na Objednatele okamžikem
předání a převzetí Objednatelem.

O předání každé dílčí části předmětu díla Objednateli bude pořízen zápis o předání a
převzetí díla podepsaný oběma smluvními stranami, ve kterém se mimo jiné uvede i
soupis vad a nedodělků, pokud je dílčí část díla obsahuje a termín jejich odstranění.
Pokud bude dílo předáno bez vad a nedodělků, jedná se o řádné předání. Dílčí části díla
mají vady, pokud jejich provedení neodpovídá požadavkům uvedeným v této smlouvě,
příslušným ČSN nebo jiné dokumentaci, vztahující se k provedení díla. Dílčí části díla
mají nedodělky, pokud nejsou provedeny v rozsahu dle této smlouvy o dílo. Pokud
nedojde ke splnění závazku Zhotovitele provést dílčí část díla řádně, Zhotovitel se
dostává do prodlení a Objednatel je oprávněn odmítnout převzetí takovéto dílčí části
díla a zaplacení ceny za příslušnou dílčí část.

Zjištěné vady je Zhotovitel povinen odstranit do 15 kalendářních dnů od jejich
oznámení, nebo ve lhůtě přiměřené oboustranně dohodnuté. Neodstraní-li Zhotovitel
vady dílčí části díla v této lhůtě, má Objednatel zejména právo požadovat slevu z ceny
díla, náhradu škody, smluvní pokutu, či odstoupit od této smlouvy.

V případě, že Objednatel uplatní nárok na odstranění vady dílčí části díla, má se za to,
že vada existuje, není-li Zhotovitelem prokázán opak. Zhotovitel je povinen odstranit
reklamovanou vadu bez ohledu na to, zda reklamaci Objednatele uznává jako
oprávněnou či nikoli. Bude-li následně prokázáno (důkazní břemeno nese výlučně
Zhotovitel), že reklamace byla neoprávněná, zaplatí Objednatel Zhotoviteli náklady
vynaložené na odstranění neoprávněně uplatněné a Zhotovitelem opravené závady, a to
v cenách a postupem určeným ve „Výkonovém a honorářovém řádu ČKA“ ve znění
platném ke dni podpisu této smlouvy.

Nároky z odpovědnosti za vady se nedotýkají nároků na náhradu škody nebo na smluvní
pokutu.

12

8.1.

8.2.

8.3.

8.4.

8,5.

VIII.
Odpovědnost vady plnění, odpovědnost za škodu, povinnost pojištění

Zhotovitel poskytuje Objednateli záruku na dílo, přičemž záruční doba trvá ve vztahu k
jednotlivým dokončeným částem díla od okamžiku jejich předání Objednateli a ve
vztahu k celému dílu trvá po dobu 60 měsíců ode dne zahájení stavby.

V případě, že Objednatel během záruční doby zjistí jakoukoli vadu díla, za kterou je ve
smyslu této smlouvy odpovědný Zhotovitel, bude Objednatel o tomto Zhotovitele
písemně informovat a vyzve ho k okamžitému odstranění takovéto vady díla.

Zhotovitel se zavazuje, že v případě vady díla v záruční době poskytne Objednateli níže
uvedené plnění plynoucí z odpovědnosti zhotovitele za vady:

a) | bezplatně odstraní reklamované vady nebo dle volby Objednatele poskytne
náhradní plnění, nejpozději do 5 dní od uplatnění reklamace, pokud nebude
dohodnuto jinak, a ponese všechny náklady s tím spojené,

b) | jestliže Zhotovitel vady v době uvedené pod písm. a) shora neodstraní, může
Objednatel k odstranění vad použít služeb třetích osob a náklady s tím spojené
požadovat po Zhotoviteli.

c) | uhradí Objednateli veškeré škody vzniklé z vady, a to i škody, jež vznikly
v důsledku uplatnění škody třetími osobami, následkem vady, ať přímo nebo
nepřímo, v důsledku porušení závazků z této smlouvy, technických norem a/nebo
právních předpisů. Zhotovitel odpovídá Objednateli i za škodu způsobenou
zaměstnanci Zhotovitele, subzhotoviteli či osobami jinak spolupracujícími se
Zhotovitelem na plnění závazků dle této smlouvy.

d) | poskytne objednateli přiměřenou slevu z celkové ceny díla odpovídající rozsahu
reklamovaných vad a snížení hodnoty díla v případě neodstranitelné či
neopravitelné vady nebo v jiných případech, zejména pokud by odstranění vady
nebo náhradní plnění nebylo s ohledem na charakter vady a stupeň realizace díla
či stavby pro Objednatele účelné.

Výslovně se sjednává, že Zhotovitel nese odpovědnost i za škodu vzniklou Objednateli
z důvodu odstranění vad, nebo zbytečně se opakujících nákladů v důsledku zjištění vady
nebo vad díla ve formě k tomuto se vztahujících nákladů na vícepráce. Tuto škodu se
Zhotovitel zavazuje Objednateli nahradit, přičemž Zhotovitel tímto výslovně prohlašuje,
že si je vědom skutečnosti, že výše takové případné škody může přesáhnout sjednanou
cenu díla dle čl. 4. I. této smlouvy, toto riziko Zhotovitel akceptuje bez jakýchkoli
výhrad.

Zhotovitel se zavazuje v souvislosti s touto smlouvou sjednat pojištění odpovědnosti za
škodu a pojištění odpovědnosti při výkonu své podnikatelské činnosti v minimální
pojistné částce ve výši 10 mil. Kč. Platnost takovéto pojistné smlouvy bude Zhotovitel
udržovat po dobu zhotovování díla. Zhotovitel je povinen při podpisu smlouvy předložit
objednateli kopi1 dokladu o uzavření pojistné smlouvy, nebo návrh pojistné smlouvy
potvrzený pojišťovnou a do 14 kalendářních dnů od nabytí účinnosti smlouvy dle čl.
XIII bodu 13.6 dne podepsání smlouvy předložit objednateli plné znění pojistné
smlouvy.

13

8.6.

9.1.

9.2.

99

95

10.1.

10.2.

10.3.

Nezajistí-li Zhotovitel nepřetržité trvání pojištění v rozsahu uvedeném v tomto článku,
bude Objednatel oprávněn uzavřít a udržovat toto pojištění sám. Náklady vzniklé
v souvislosti stakovým pojištěním bude Objednateli hradit Zhotovitel podle účtů
Objednatele nebo je Objednatel odečte z plateb splatných Zhotoviteli dle této smlouvy.

IX.
Smluvní pokuty

Při nesplnění termínů uvedených v čl. 3.2. této smlouvy je Objednatel oprávněn uplatnit
vůči Zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 0,1 % z ceny díla za každý i započatý den
prodlení.

Při nesplnění termínu pro odstranění vad a nedodělků, jakož i pro odstranění záručních

vad, je Objednatel oprávněn uplatnit vůči Zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 0,5 %
z ceny díla za každý i započatý den prodlení se splněním každé jednotlivé zajišťované
povinnosti až do jejího úplného a řádného splnění, a to i opakovaně.

V případě prodlení objednatele s proplacením faktury je objednatel povinen zaplatit
zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 0,1 % z celkové ceny díla za každý den prodlení.

Smluvní pokuta je splatná ve lhůtě 14 dnů po obdržení daňového dokladu (faktury
s vyčíslením částky smluvní pokuty). Uhrazením smluvní pokuty nezaniká povinnost
žádné ze smluvních stran a ani se nedotýká nároku na náhradu škody oprávněné smluvní
strany převyšující smluvní pokutu.

X.
Autorské právo

Dokumentace zpracována podle této smlouvy, jakož i její jednotlivé části, jsou
autorským dílem ve smyslu $ 2 zák. č. 121/2000 Sb., autorského zákona v platném
znění. Zhotovitel prohlašuje, že je osobou oprávněnou poskytnout licenci k výkonu
práva užít dokumentaci zpracovanou dle této smlouvy způsobem a za podmínek níže
uvedených a ručí Objednateli za škodu způsobenou nepravdivostí tohoto prohlášení.

Jakékoli dílo vytvořené v rámci plnění dle této smlouvy nebo na jejím základě je dílem
vytvořeným na objednávku Objednatele. Veškerá majetková autorská práva k dílu
vytvořenému v rámci plnění dle této smlouvy nebo na jejím základě bude svým jménem
a na svůj účet vykonávat Objednatel zejména ve smyslu ustanovení $ 58 odst. 7, $ 59
odst. 2 nebo $ 61 odst. 1 zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech
souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon), ve

znění pozdějších předpisů (dále jen „autorský zákon“).

V případě, že Objednatel podle $ 58 odst. 7, $ 59 odst. 2 nebo $ 61 odst. 1 autorského
zákona nebude oprávněn vykonávat majetková autorská práva k dílu vytvořenému
vrámci plnění dle této smlouvy nebo na jejím základě, je Zhotovitel povinen
bezodkladně po vytvoření autorského díla získat od autorů souhlas s postoupením práva
vykonávat majetková práva k dílu podle autorského zákona ze strany Zhotovitele na
Objednatele a toto právo výkonu autorových majetkových práv k dílu na Objednatele
bezplatně postoupit. Současně je Zhotovitel povinen obstarat souhlas autorů k tomu, aby

14

10.4.

10.5.

10.6.

11.2;

LL,

byl Objednatel oprávněn výkon majetkových práv k dílu dále převádět na třetí osoby a
dílo jakkoli měnit nebo do něj jinak zasahovat. Zhotovitel ani jeho pracovníci nemají
bez výslovného předchozího souhlasu Objednatele právo s dílem dále nakládat, zejména
udělovat třetím osobám právo k jejich užití či převádět na třetí osoby právo výkonu
majetkových práv k dílu. Objednatel má právo dílo vytvořené v rámci plnění dle této
smlouvy nebo na jejím základě užívat bez omezení a dále ho rozvíjet a měnit.

Pro případ, kdy Objednatel nezíská k výsledkům činnosti Zhotovitele v rámci plnění dle
této smlouvy nebo na jejím základě, které jsou autorskými díly či jsou chráněny jako
autorská díla, majetková práva ve smyslu předchozího bodu této smlouvy ani na něj
nebudou postoupena, Zhotovitel tímto uděluje Objednateli do doby získání takových
práv výhradní licenci k výkonu práva dílo užít v původní nebo jinak změněné podobě
v neomezeném rozsahu všemi známými způsoby užití, a to na celou dobu trvání
autorských majetkových práv kdílu pro celosvětové užití. Objednatel je zejména
oprávněn dílo nebo jeho části užívat, upravovat, doplňovat či jinak měnit, užívat jen
z části, sám nebo prostřednictvím třetí osoby dílo nebo jeho část spojovat s jinými díly,
zařazovat dílo nebo jeho části do jiných děl a v této podobě dílo užívat. Pro případ, že
by Objednatel nebyl oprávněn k užití díla v daném rozsahu, zavazuje se Zhotovitel
bezodkladně získat svolení autorů díla k jakékoli změně nebo jinému zásahu do jejich
díla.

Zhotovitel prohlašuje, že Objednatel je oprávněn poskytnout oprávnění tvořící součást
licence zcela nebo z části třetí osobě (podlicence), jakož i licenci postoupit třetí osobě,
za účelem čehož se Zhotovitel zavazuje zajistit souhlas autorů díla s takovým
postoupením. Objednatel není povinen licenci využít.

Dojde-li k odstoupení od smlouvy dle čl. XI. této smlouvy platí, že Objednateli přísluší
práva ve výše uvedeném rozsahu a s výše uvedeným obsahem k veškeré dokumentaci
(ať již rozpracované, návrhu či schválené) předané Zhotovitelem do okamžiku účinnosti
odstoupení.

XI.
Odstoupení od smlouvy

. Objednatel je oprávněn od smlouvy jednostranně odstoupit v případě, kdy ze strany

Zhotovitele dojde při realizaci předmětu této smlouvy k opakovanému porušení
povinností Zhotovitele uvedených věl. VI odst. 6.2. této smlouvy či k předem
neprojednané změně oproti zadání Objednatele a nabídce Zhotovitele. Odstoupení
nabývá účinnosti dnem jeho doručení Zhotoviteli.

Případným odstoupením od smlouvy zůstávají nedotčena práva Objednatele z
odpovědnosti Zhotovitele za vady a záruky (článek VII. smlouvy), práva na smluvní
pokutu (článek IX. smlouvy) a práva na náhradu škody a pojištění (článek VIII.
smlouvy), jakož i práva s těmito související.

V případě odstoupení od této smlouvy je Zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu
předat objednali veškerou do té doby zpracovanou dokumentaci (ať již v rozpracované
podobě, v podobě návrhu či schválené dokumentace); Objednatel je oprávněn

l5

11.4.

be JM

12.2.

123.

12.4.

(si

13.2.

135.
13.4.

pokračovat při plnění závazků Zhotovitele podle této smlouvy prostřednictvím jiného
Zhotovitele za využití veškeré do té doby předané dokumentace či její části (ať již
v rozpracované podobě, v podobě návrhu či schválené dokumentace).

V případě odstoupení se Objednatel zavazuje zaplatit Zhotoviteli poměrnou část
z odměny za činnost Zhotovitele provedenou do doby doručení odstoupení, kterou
stanoví nezávislý soudní znalec dle výběru Objednatele, jako hodnotu dosud řádně
provedeného a dokončeného plnění či jeho ucelené části.

XII.
Ostatní ujednání

Zhotovitel bere na vědomí, že dílo je součástí projektu a je povinen umožnit výkon
kontroly projektu všem ktomu oprávněným subjektům, zejm. pověřeným osobám
poskytovatele dotace (Ministerstvo kultury ČR), Ministerstva financí ČR, Nejvyššího
kontrolního úřadu ČR a dalším oprávněným orgánům státní správy: Zhotovitel se
zavazuje poskytovat Objednateli plnou součinnost k plnění výše uvedených povinností
Objednatele.

Zhotovitel není oprávněn postoupit svoje práva, povinnosti a závazky vyplývající z této
smlouvy třetí osobě nebo jiným osobám bez předchozího písemného souhlasu
Objednatele.

Zhotovitel je podle ustanovení $ 2 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole
ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění
pozdějších předpisů, osobou povinnou spolupůsobit při výkonu finanční kontroly
prováděné v souvislosti s úhradou zboží a služeb z veřejných výdajů nebo z veřejné
finanční podpory.

Smluvní strany jsou povinny uchovávat veškerou dokumentaci související s realizací
této smlouvy, včetně účetních dokladů, po dobu deset let od zániku závazků
vyplývajících ze smlouvy, minimálně však do konce roku 2033.

XIII.
Závěrečná ustanovení

Právní vztahy touto smlouvou neupravené se řídí příslušnými ustanoveními občanského
zákoníku, ve znění pozdějších předpisů.

Smlouvu lze měnit pouze písemnými dodatky, podepsanými oprávněnými zástupci
obou smluvních stran. Jiné zápisy, protokoly apod. se za změnu smlouvy nepovažují.
Jakákoliv ústní ujednání při provádění díla, která nejsou písemně potvrzena
oprávněnými zástupci obou smluvních stran, jsou právně neúčinná.

Veškeré doklady předávané Objednateli budou v českém jazyce.

Pro případ, že některé ustanovení této smlouvy je neplatné, neúčinné nebo
neproveditelné nebo se takovým stane, není tím v ostatním dotčena platnost, účinnost
nebo proveditelnost smlouvy; strany nahradí neplatná neúčinná nebo neproveditelná
ustanovení takovými platnými účinnými nebo proveditelnými ustanoveními, která se
nejvíce blíží účelu neplatných, neúčinných nebo neproveditelných ustanovení.

16

13.5. Tato smlouva je uzavřena v elektronické podobě s připojenými elektronickými podpisy
smluvních stran.

13.6. Tato smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami a
účinnosti dnem uveřejnění v registru smluv ve smyslu zákona č. 340/2015 Sb. Pro
případ povinnosti uveřejnění této smlouvy dle zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv,
smluvní strany sjednávají, že zveřejnění provede Objednatel. Obě smluvní strany berou
na vědomí, že nebudou uveřejněny pouze ty informace, které nelze poskytnout podle
předpisů upravujících svobodný přístup k informacím. Považuje-li Zhotovitel některé
informace uvedené v této smlouvě za informace, které nemohou nebo nemají být
uveřejněny v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., je povinen na to objednatele
současně s uzavřením této smlouvy písemně upozornit.

13.7. Smluvní strany prohlašují, že si smlouvu včetně jejích příloh přečetly. Smlouva je pro
obě smluvní strany určitá a srozumitelná. S jejím textem souhlasí, uzavřely jí podle své
pravé a svobodné vůle prosté omylů, nikoliv v tísni či za nápadně nevýhodných
podmínek. Na důkaz toho zástupci obou smluvních stran potvrzují autentičnost této
smlouvy platným elektronickým podpisem svých určených zástupců.

Seznam příloh:

Příloha č. 1 — Pověřené osoby

Příloha č. 2— Seznam členů realizačního týmu
Příloha č. 3 — Seznam subzhotovitelů

Příloha č. 4 — Dokumentace návrhu stavby/studie proveditelnosti Požadovaný obsah Studie
proveditelnosti (SP) a Dokumentace Návrhu stavby (DNS) projektu „NG PRAHA
JINONICE — NOVOSTAVBA DEPOZITARNÍ BUDOVY — 1.a 2. ETAPA“

Příloha č. 5 — Harmonogram výkonů jednotlivých činností upřesněný na konkrétní data

Příloha č. 6— Závazný návrh smlouvy o výkonu činnosti autorského dozoru

 

Objednatel Zhotovitel

17