Textová podoba smlouvy Smlouva č. 14766105: dodatek k dohodě o poskytnutí příspěvku z cíleného programu Antivirus

Příloha DODATEK.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        DODATEK

                k dohodě o poskytnutí příspěvku z cíleného programu Antivirus
                                č. PZA-CO-3000398/2020 ze dne 8. 4. 2020

uzavřený mezi
Českou republikou
prostřednictvím organizační jednotky
Úřadu práce České republiky
sídlo: Dobrovského 1278/25, Praha 7 – Holešovice, 170 00 Praha
IČO: 72496991
adresa pro doručování: Dobrovského 1278/25, Holešovice, 17000 Praha 7
(dále jen „Úřad práce“) na straně jedné

a

zaměstnavatelem: LUPALIS školní jídelna s.r.o.
zastupující osoba: Silvie Listíková, jednatelka
sídlo: Školní č.p. 25, 252 09 Hradištko
IČO: 03962164
(dále jen „zaměstnavatel“) na straně druhé.

                                                        Článek I
                                                    Účel dodatku

Účelem tohoto dodatku je úprava dohody č. PZA-CO-3000398/2020 ze dne 8. 4. 2020 uzavřené mezi
Úřadem práce a zaměstnavatelem (dále jen „dohoda“).

                                                        Článek II
                                                 Předmět dodatku

     1. Tímto dodatkem se mění název zaměstnavatele z LUPALIS s.r.o. na LUPALIS školní
          jídelna s.r.o.

     2. V Článku IV. Dohody se v bodu 4 mění číslo účtu:
Příspěvek bude vyplácen měsíčně, převodem na účet č. 2696344002/5500. Příspěvek bude Úřadem
práce poskytnut v nejkratším možném termínu po doložení výkazu „Vyúčtování náhrad mezd –
Antivirus“ (dále jen „výkaz“), nejpozději však do 30 kalendářních dnů ode dne doložení tohoto výkazu
ze strany zaměstnavatele. Výkaz bude zaměstnavatelem dokládán pouze na formulářích, které budou
generovány z webové aplikace na adrese antivirus.mpsv.cz. V případě vzniku důvodných pochybností
o správnosti údajů uvedených zaměstnavatelem ve výkazu se smluvní strany dohodly, že Úřad práce
neprodleně písemně vyzve zaměstnavatele k podání vysvětlení nebo provedení nápravy. Příspěvek
bude vyplacen až po odstranění pochybností mezi smluvními stranami.

     3. V článku III. dohody se doplňuje bod 3., který zní:
„3. Režim A plus
Nucené omezení provozu:
• Zaměstnanec nemohl od 1. října 2020 (včetně) vykonávat práci z důvodu jiné překážky v práci na
straně zaměstnavatele spočívající v uzavření nebo omezení provozu z důvodu krizových opatření
přijatých vládou nebo mimořádných opatření nařízených Ministerstvem zdravotnictví či jiným orgánem
ochrany veřejného zdraví (např. Krajská hygienická stanice) v souvislosti s COVID-19.
• Zaměstnavatel je povinen takovýmto zaměstnancům vyplácet náhradu mzdy podle § 208 zákoníku
práce.“

     4. V článku IV. bod 1. dohody se doplňuje bod 1.3., který zní:
„1.3. 100 % náhrady mzdy, včetně pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku
zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvedl
z vyměřovacího základu zaměstnance, maximálně však 50 000 Kč měsíčně na jednoho zaměstnance,
v případě režimu A plus podle článku III. bod 3 této dohody.“
     5. V článku IV. bod 6. dohody se za stávající text doplňuje text:
„V případě výkazu vztahujícího se k režimu A plus podle čl. III bod 3. této dohody je jeho součástí také
zdůvodnění vzniku jiné překážky v práci na straně zaměstnavatele podle čl. III bod 3. odrážka první
této dohody a seznam a výše všech podpor poskytnutých zaměstnavateli podle bodu 3.1 Dočasného
rámce pro opatření státní podpory na podporu hospodářství při stávajícím šíření koronavirové nákazy
COVID-19 (článek X. bod 10. této dohody), a to včetně podpor poskytnutých propojeným podnikům ve
smyslu nařízení komise (EU) č. 651/2014 Obecného nařízení o blokových výjimkách.“

     6. V článku IV. dohody se doplňuje bod 11., který zní:
„11. V případě nebude-li příspěvek v režimu A plus podle článku IV. bod 1.3. této dohody notifikován
ze strany Evropské komise jako dovolená veřejná podpora (článek X. bod 10. této dohody), poskytuje
nadále Úřad práce při překážkách v práci dle článku III. bod 3. této dohody příspěvek v režimu A podle
článku IV. bod 1.1. této dohody, tj. ve výši 80 % náhrady mzdy, včetně pojistného na sociální
zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění,
které zaměstnavatel za sebe odvedl z vyměřovacího základu zaměstnance, maximálně však 39 000
Kč měsíčně na jednoho zaměstnance.“

     7. V článku IV. dohody se doplňuje bod 12., který zní:
„12. Uplatňuje-li zaměstnavatel v daném kalendářním měsíci na zaměstnance příspěvek v režimu A
podle článku IV. bod 1.1. této dohody a současně v režimu A plus podle článku IV. bod 1.3. této
dohody, činí maximální měsíční výše příspěvku 50 000 Kč na jednoho zaměstnance, a to souhrnně
pro oba režimy.“

     8. V článku VI. dohody se doplňuje bod 4., který zní:
„4. V případě nebude-li příspěvek v režimu A plus podle článku IV. bod 1.3. této dohody notifikován ze
strany Evropské komise jako dovolená veřejná podpora (článek X. bod 10 této dohody), nahlíží se na
příspěvek poskytnutý v režimu A plus jako by byl poskytnut v režimu A podle článku IV. bod 1.1. této
dohody. Tuto skutečnost zaměstnavateli sdělí Úřad práce. Zaměstnavatel se v takovém případě
zavazuje vrátit Úřadu práce příspěvek vyplacený v režimu A plus ve výši 20 % náhrady mzdy, včetně
pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a pojistného na
veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvedl z vyměřovacího základu
zaměstnance a současně ve výši odpovídající částce, která přesáhla maximální měsíční částku
příspěvku v režimu A na jednoho zaměstnance, tj. částku 39 000 Kč. Příspěvek se vrací na účet, který
zaměstnavateli sdělí Úřad práce.“

     9. V článku VI. dohody se doplňuje bod 5., který zní:
„5. Zaměstnavatel se zavazuje vrátit Úřadu práce příspěvek poskytnutý v režimu A plus podle článku
IV. bod 1.3. této dohody ve výši odpovídající překročení limitu uvedeného v čl. XI bod 2. této dohody.
Příspěvek se vrací na účet, který zaměstnavateli sdělí Úřad práce.“

     10. V článku X. dohody se doplňuje bod 10., který zní:
„10. Zaměstnavatel bere na vědomí, že příspěvek v režimu A plus podle článku IV. bod 1.3 této
dohody je poskytován podle jiných pravidel Evropské komise pro poskytování veřejné podpory než
příspěvek v režimu A a B podle článku IV. bod 1.1. a 1.2. této dohody, tj. podle jiného bodu
Dočasného rámce pro opatření státní podpory na podporu hospodářství při stávajícím šíření
koronavirové nákazy COVID-19, (dále jen „Dočasný rámec“). Příspěvek v režimu A a B podle článku
IV. bod 1.1. a 1.2. této dohody je notifikován ze strany Evropské komise jako dovolená veřejná
podpora ve smyslu bodu 3.10. Dočasného rámce. Příspěvek v režimu A plus podle článku IV. bod 1.3.
této dohody je poskytován podle bodu 3.1. Dočasného rámce, přičemž dojde-li k situaci, že v průběhu
účinnosti této dohody neshledá Evropská komise příspěvek v režimu A plus jako dovolenou veřejnou
podporu (tj. příspěvek nebude ze strany Evropské komise notifikován), postupuje se podle článku IV.
bod 11. a podle článku VI. bod 4. této dohody.“

     11. V článku X. dohody se doplňuje bod 11., který zní:
„11. Součástí dohody je vzor „Oznámení o poskytnuté podpoře podle bodu 3.1 Dočasného rámce“
(dále jen „oznámení“), kterým bude zaměstnavateli měsíčně vyčíslována výše podpory v režimu A
plus podle článku IV. bod 1.3. této dohody pro účely limitu uvedeného v článku XI. bod 2. této dohody.
Částka na oznámení bude uváděna v Kč. Přepočet na EUR pro zjištění čerpání příspěvku v limitu
podle článku XI. bod 2. této dohody provede zaměstnavatel podle aktuálního kurzu ČNB ke dni vydání
oznámení. Vzor oznámení je přílohou č. 1 této dohody.“
     12. V dohodě se doplňuje článek XI, který zní:

                                                      „Článek XI
                                          Prohlášení zaměstnavatele

1. Zaměstnavatel čestně prohlašuje, že u něj došlo ke ztrátě likvidity rozhodné pro poskytnutí veřejné
podpory podle bodu 3.1 Dočasného rámce. Ztráta likvidity se presumuje u všech zaměstnavatelů,
jejichž provoz byl uzavřen či významně omezen zásahem veřejné moci prostřednictvím krizových
opatření vlády či mimořádných opatření ministerstva zdravotnictví či orgánů ochrany veřejného zdraví
a u nichž z tohoto důvodu vznikla překážka v práci na straně zaměstnavatele a zaměstnavateli vznikla
povinnost vyplatit zaměstnancům náhradu mzdy podle § 208 zákoníku práce a s tím související
povinnost úhrady pojistného na sociální zabezpečení, veřejné zdravotní pojištění a příspěvku na státní
politiku zaměstnanosti dle příslušných právních předpisů.

2. Zaměstnavatel čestně prohlašuje, že součet všech podpor dle bodu 3.1 Dočasného rámce, které již
obdržel a té, kterou obdrží na základě předložených výkazů v rámci režimu A plus podle článku IV.
bod 1.3 této dohody, a to jak podpor ve formě přímých grantů, vratných záloh nebo daňových či
platebních výhod, nepřekročí 800 000 EUR na podnik, resp. na skupinu vzájemně propojených
podniků, přičemž bere na vědomí, že u všech použitých částek se musí jednat o hrubé částky, tj. před
srážkou daně nebo jiného poplatku; v případě, je-li žadatel činný v odvětví zemědělství, rybolovu a
akvakultury podpora nepřekročí 120 000 EUR na jeden podnik činný v odvětví rybolovu a akvakultury
nebo 100 000 EUR na jeden podnik činný v prvovýrobě zemědělských produktů.

3. Zaměstnavatel, který je středním nebo velkým podnikem, čestně prohlašuje, že není podnikem,
který byl k 31. prosinci 2019 v obtížích ve smyslu článku 2 odst. 18 nařízení Komise (EU) č. 651/2014.
Je-li zaměstnavatel mikropodnikem nebo malým podnikem a nacházel-li se v obtížích již ke dni 31.
prosince 2019, čestně prohlašuje, že vůči němu nebylo zahájeno kolektivní úpadkové řízení podle
příslušných právních předpisů a neobdržel podporu na záchranu nebo podporu na restrukturalizaci,
pokud zároveň zatím nesplatil půjčku nebo neukončil záruku nebo jestliže se stále na něj uplatňuje
plán restrukturalizace. Definice malých, středních a velkých podniků je uvedena v příloze I. a článku 2
odst. 24 nařízení Komise (EU) č. 651/2014.

4. Výše uvedená prohlášení jsou rovněž součástí výkazu pro režim A plus a to pro účely ověření
skutečností platných ke dni předložení tohoto výkazu.“

Dodatek je sepsán ve dvou vyhotoveních, z nichž jedno obdrží úřad práce a jedno zaměstnavatel
/ příjemce. Dodatek nabývá platnosti a účinnosti dnem jeho podpisu oběma smluvními stranami.

V Praze dne 1.12.2020                        V Praze dne 4.12.2020

       …………………………………………                          …………………………………………
               Silvie Listíková, jednatelka               JUDr. Miloslav Plaňanský
             LUPALIS školní jídelna s.r.o.
                   za zaměstnavatele         ředitel kontaktního pracoviště krajské pobočky
                                                   ÚPČR v Příbrami pro Prahu – západ
Vyřizuje: Lenka Burianová, tel. 950 152 325