Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA O DÍLO na vypracování projektových prací na dílo „Projektová příprava na stavební úpravu sociálního zařízení u tělocvičny na ZŠ Jabloňová “ uzavřená podle § 2586 a násl. občanského zákoníku č. 89/2012 Sb. v platném znění (dále jen občanský zákoník) Č. smlouvy objednatele : 0060/17/0087 DS 201700250 ČL. 1. SMLUVNÍ STRANY 1.1 Objednatel: STATUTÁRNÍ MĚSTO LIBEREC sídlo: nám. Dr. E. Beneše 1, 460 59 Liberec 1 zastoupený: Tiborem Batthyánym, primátorem města ve věcech smluvních: Bc. Jaroslav Schejbal,vedoucí odboru majetkové správy ve věcech technických: Jiřím Roncem, technikem oddělení správy objektů a zařízení IČO: 00262978 DIČ: CZ00262978 Bank. spojení: XXXXXXXX Číslo účtu: XXXXXXXX 1.2 Zhotovitel: Valbek, spol. s r.o. místo podnikání Vaňurova 505/17, 460 07 Liberec 3 zastoupený: Ing. LADISLAV ŠIMEK, jednatel společnosti IČO: 48266230 DIČ: CZ48266230 zapsaný v obchodním rejstříku vedeném KS v Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 4487 Bank. spojení: XXXXXX Č. účtu: XXXXXXX Čl. 2 ÚČEL SMLOUVY 2.1 Účelem a cílem této smlouvy je upřesnění vzájemných pracovních a právních vztahů mezi objednatelem a zhotovitelem při plnění díla v rozsahu specifikovaném v článku 3 této smlouvy. Čl. 3 PŘEDMĚT SMLOUVY 3.1 Předmětem plnění této smlouvy je provedení díla s názvem „Projektová příprava na stavební úpravu sociálního zařízení u tělocvičny na ZŠ Jabloňová“, která bude vytvořena dle požadavků objednatele. Zhotovitel je povinen zpracovat projektovou dokumentaci tak, aby na jejím základě mohla být provedena stavební úprava sprch a dvou WC a s tím spojené stavební úpravy prostor za účelem plnění zákonných předpisů a výměny dožilých instalací. 3.2 Zhotovitel se zavazuje, že za podmínek stanovených v této smlouvě zpracuje, vykoná a zařídí pro objednatele provedení projektu na kompletní výměnu elektroinstalace. 1 3.3. Dokumentace bude zpracována v 6 tištěných paré + 1 x CD v otevřených formátech DWG, EXCEL a 1 x ve formátu PDF. Jako součást projektové dokumentace bude dodán oceněný položkový soupis stavebních prací, dodávek a služeb a výkaz výměr. Čl. 4 PODROBNÉ VYMEZENÍ PŘEDMĚTU PLNĚNÍ 4.1 Předmětem plnění této smlouvy je provedení projektových prací pro stavební úpravy sociálního zařízení v tomto rozsahu: a) Dokumentace výkresová část: zaměření a zakreslení skutečného stavu stavební část vodoinstalace elektroinstalace zdravotechnika b) Textová část: -technická zpráva -protokol o určení vnějších vlivů -vypracování rozpočtu Zatřídění prací dle kódu CPV 71246000-4 71320000-7 Určování a sestavování výkazu výměr pro stavbu Technické projektování 4.2 Licenční ujednání a) Zhotovitel prohlašuje, že je autorem kompletní projektové dokumentace podle čl. 4.1 této smlouvy, b) Zhotovitel na základě tohoto licenčního ujednání uděluje objednateli oprávnění k výkonu práva Dílo užít (dále jen „licenci“) ke všem možným způsobům užití Díla, v rozsahu, množství a čase neomezeném a objednatel bude moci upravit či měnit Dílo, jeho název, spojit Dílo s jiným dílem, jakož i zařadit do díla souborného. c) Tato licence se poskytuje jako výhradní ve smyslu § 2360 odst. 1 a bezúplatná ve smyslu § 2366 odst. 1 písm. b) občanského zákoníku. d) Licenci zhotovitel poskytuje jak k Dílu dokončenému, tak i k jeho jednotlivým vývojovým fázím a částem. e) Objednatel je oprávněn ve smyslu § 2363 občanského zákoníku, oprávnění tvořící součást licence dle tohoto licenčního ujednání zčásti nebo zcela poskytnout třetí osobě (tzv. podlicence). Čl. 5 DOBA A MÍSTO PLNĚNÍ 5.1 Předmět smlouvy se zhotovitel zavazuje provést v termínech: Zahájení díla: do tří dnů od nabytí účinnosti této smlouvy. Dokončení a předání díla: 30 dní o od nabytí účinnosti této smlouvy 5.2 Místem plnění je ZŠ Jabloňová , ulice Jabloňová, 564/43, 460 01 Liberec 12 Čl. 6 CENA DÍLA 6.1 Cena za předmět plnění specifikovaný v Čl. 3. a 4 je stanovena na základě podrobného vymezení předmětu plnění a další specifikace plnění a dle rozsahu projektových prací, náročnosti projektu a 2 důležitosti díla a je smluvními stranami dohodnuta na základě nabídky zhotovitele ze dne 17. 2. 2017 podané v rámci poptávkového řízení na zakázku ve výši: Činnost Cena v Kč bez DPH DPH 21% Cena v Kč vč. DPH Textová a výkresová část projektu, výkaz výměr 79 000,00 16590 95 590,00 CELKEM 95 590,00 6.2 Výše uvedená dohodnutá cena zahrnuje veškeré náklady nezbytné k řádnému, úplnému a kvalitnímu provedení díla. 6.3 Uvedené ceny jsou uvedeny bez a včetně daně z přidané hodnoty ve výši 21 % dle zákona o dani z přidané hodnoty v platném znění. V případě změny daňového předpisu bude DPH účtována ve skutečné výši dle zákona O dani z přidané hodnoty v platném znění. 6.4 Cena je stanovena jako celková nejvýše přípustná cena za vymezený předmět plnění, lze ji překročit jen za podmínek daných ve smlouvě: Cena může být měněna pouze v souvislosti se změnou DPH. Cena nesmí být měněna v souvislosti s inflací české měny, hodnotou kursu české měny vůči zahraničním měnám či jinými faktory s vlivem na měnový kurs, stabilitou měny nebo cla. Cena nesmí být měněna ani v souvislosti se změnou rozpočtu stavby. 6.5 Objednatel si může odečíst cenu oprávněně neprovedených prací vyčíslených podle nabídkového rozpočtu v případě snížení rozsahu prací, dílčích změn odsouhlasených objednatelem a v ostatních případech specifikovaných dodatkem smlouvy. 6.6 Zhotovitel prohlašuje, že prověřil skutečnosti rozhodné pro určení výše ceny plnění. Čl. 7 PLATEBNÍ PODMÍNKY 7.1 Úhrada za plnění předmětu smlouvy bude provedena v české měně. Platba bude provedena na základě daňového dokladu vystaveného zhotovitelem po dokončení a předání činností dle čl. 6.1. Splatnost faktury je stanovena na 20 dnů od jejího doručení objednateli. Zálohy objednatel neposkytuje. Na daňovém dokladu bude uveden název projektu, dále musí obsahovat číslo smlouvy o dílo, popis provedeného plnění, cenu bez DPH, DPH, cenu celkem - částku k úhradě. 7.2 V případě, že faktura nebude mít odpovídající náležitosti, bude objednatelem vrácena zpět zhotoviteli k doplnění, aniž se tak dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti počíná běžet znovu od opětovného zaslání náležitě doplněných či opravených dokladů. 7.3 V případě, že dojde ke zrušení nebo odstoupení od této smlouvy z důvodů na straně objednatele, bude zhotovitel práce rozpracované ke dni zrušení nebo odstoupení fakturovat objednateli ve výši vzájemně dohodnutého rozsahu vykonaných prací podílem z dohodnuté ceny podle článku 6 bodu 6.1 pro jednotlivé práce uvedené v článku 3 této smlouvy. 7.4 Tato smlouva nepřipouští překročení sjednané celkové ceny ani jakékoliv požadavky zhotovitele na úhradu víceprací oproti sjednané celkové ceně, s výjimkou dodatečných projektových prací, jejichž potřeba vznikla v důsledku okolností, které objednatel jednající s náležitou péčí nemohl předvídat, a jejichž rozsah nepřekročí při odečtení projektových prací, které nebyly realizovány, 30 % z ceny původní veřejné zakázky. Více a méněpráce budou uvedeny na samostatných výkazech – změnových listech, které musí být před započetím realizace těchto prací odsouhlaseny objednatelem a dohodnuty formou písemného dodatku ke smlouvě. Více práce budou oceněny dle oficiálních ceníků, například UNICA, nebo dle honorářového řádu. 3 Čl. 8 PODMÍNKY PROVÁDĚNÍ DÍLA 8.1 Dílo bude provedeno dle aktuálně platných norem. 8.2 Dílo bude postupně konzultováno s Objednatelem, který v případě nutnosti schválí variantní řešení díla. 8.3 Dílo bude protokolárně předáno objednateli v jeho sídle v termínech dle čl. 5 smlouvy. Čl. 9 POVINNOSTI ZHOTOVITELE 9.1 Zhotovitel se zavazuje provést své dílo bez faktických a právních vad a za podmínek stanovených smlouvou. 9.2 Případné zjištěné vady odstraní zhotovitel bez nároku na honorář a v termínech dohodnutých s objednatelem. 9.3 Zhotovitel odpovídá za funkčnost technického řešení navrženého v projektové dokumentaci min. 1 rok od uvedení díla do provozu. 9.4 Zhotovitel na sebe přejímá zodpovědnost za škody vzniklé užitím díla, nárok na náhradu škody způsobené zhotovitelem objednateli nebo jiným třetím osobám nebo předáním díla s vadami. 9.5 Zhotovitel se zavazuje, že předané dílo bude provedeno s náležitou odbornou péčí, v souladu s právními předpisy, obecně závaznými směrnicemi, s platnými ČSN, technickými předpisy a v souladu s požadavky veřejnoprávních a státních orgánů. Přitom je zhotovitel povinen se řídit předanými podklady a pokyny objednatele ke dni uzavření této smlouvy. 9.6 Zhotovitel se zavazuje při zpracování projektové dokumentace projednávat zpracovávané části díla s objednatelem a o průběhu prací podávat průběžné informace odpovědným zástupcům objednatele. 9.7 Zhotovitel se zavazuje veškeré práce zajišťovat a provádět v souladu se zájmy a ve prospěch objednatele dle zadávacích podmínek. 9.8 Zhotovitel se zavazuje upozornit objednatele na případnou nevhodnost jeho pokynů, které by mohly mít za následek případný vznik škody v neprospěch objednatele. V případě, že objednatel i přes upozornění zhotovitele na plnění pokynů trvá, zhotovitel neodpovídá za škodu takto vzniklou. 9.9 Zhotovitel je podle ustanovení § 2 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, osobou povinou spolupůsobit při výkonu finanční kontroly prováděné v souvislosti s úhradou zboží nebo služeb z veřejných výdajů, tj. zhotovitel je povinen poskytnout požadované informace a dokumentaci zaměstnancům nebo zmocněncům pověřených orgánů (MMR, Ministerstva financí, Evropské komise, Evropského účetního dvora, Nejvyššího kontrolního úřadu, příslušného finančního úřadu a dalších oprávněných orgánů státní správy) a vytvořit výše uvedeným orgánům podmínky k provedení kontroly vztahující se k předmětu díla a poskytnout jim součinnost. Čl. 10. VSTUPNÍ PODKLADY, SOUČINNOST OBJEDNATELE 10.1 Objednatel poskytne Zhotoviteli volný vstup do prostor dotčených úpravami a základní zaměření budovy. 10.2 Objednatel se zavazuje dohodnutým způsobem spolupůsobit, provedené dílo převzít a zaplatit sjednanou cenu. 10.3 Objednatel při podpisu této smlouvy předává zhotoviteli podklady a pokyny ke zpracování díla. 10.4 Objednatel se zavazuje, že v rámci své součinnosti, v rozsahu nevyhnutelně nutném, na vyzvání zhotovitele poskytne potřebné doplňující informace, údaje, upřesnění, vyjádření a stanoviska objednatele, kterých potřeba vznikne v průběhu plnění této smlouvy. 4 10.5 Prostoje, zaviněné objednatelem, které přeruší práce zhotovitele nebo zabrání zhotoviteli pokračovat v díle, jsou nezapočitatelné do prodlení plnění díla a o tuto dobu se prodlužuje termín dokončení díla. Čl. 11. ZÁRUKY 11.1 Zhotovitel poskytuje objednateli záruku na zhotovené dílo 36 měsíců ode dne předání díla či jeho jednotlivých částí. Reklamace vad budou objednatelem uplatněny písemně. Zhotovitel odstraní vady díla v dohodnutém termínu. 11.2 Pro případ uplatnění vady se sjednává lhůta na odstranění vady 14 dní od písemného uplatnění vady. Čl. 12. SMLUVNÍ POKUTY 12.1 Za jednotlivá porušení může oprávněná strana po straně, která porušení způsobila nebo k němu došlo z důvodu spočívající v její činnosti, nečinnosti nebo opomenutí, požadovat úhradu smluvní pokuty sjednané takto: a) za nedodržení termínu dokončení díla nebo jeho jednotlivé části ve výši 500,- Kč za každý započatý den prodlení, bez omezení její celkové výše. b) za každou zjištěnou vadu projektu nebo výkazu výměr ve výši 500,- Kč, a to i opakovaně bez omezení celkové výše těchto pokut. c) v případě neúplnosti výkazu výměr nebo jiné prokazatelné vady projektu, která vyvolá potřebu zadat při realizaci projektované stavby vícepráce v rozsahu větším než 5% z ceny původně (na základě této dokumentace) zadané veřejné zakázky, má objednatel kromě nároku na náhradu škody právo na úhradu smluvní pokuty ve výši až 2.000,- Kč za každou jednotlivou vadu. d) V případě opoždění objednatele s úhradou daňového dokladu má zhotovitel právo požadovat na objednateli smluvní pokutu max. ve výši 0,05% z nezaplacené částky za každý den prodlení. 12.2 Objednatel si vyhrazuje právo na úhradu smluvní pokuty formou zápočtu ke kterékoliv splatné pohledávce zhotovitele vůči objednateli. 12.3 Kterákoliv smluvní pokuta dle této smlouvy nevylučuje nárok na náhradu škody. Čl. 13. OSTATNÍ UJEDNÁNÍ 13.1 Objednatel má právo na odstoupení od smlouvy v případě prodlení zhotovitele se sjednanými termíny dokončení a předání příslušných částí díla o více jak 30 dní. 13.2 Objednatel má právo nerealizovat předmět smlouvy v celém rozsahu. Objednatel má právo s ohledem na omezené finanční prostředky některé části předmětu zakázky nepožadovat nebo požadovat v zúženém rozsahu. Čl. 14. DALŠÍ UJEDNÁNÍ 14.1 V případě, že dojde ze strany zhotovitele k podstatným změnám, které by měnily sjednané skutečnosti této smlouvy, vyhrazuje si objednatel právo na změnu smlouvy. 14.2.1Při hrubém nedodržení závazků, plynoucích z této smlouvy, má kterákoli strana právo odstoupit od této smlouvy. Tyto nedostatky musí být druhé straně písemně sděleny minimálně v desetidenním předstihu. 14.2.2Zhotovitel tímto prohlašuje, že na sebe přebírá nebezpečí změny okolností po uzavření Smlouvy ve smyslu §§ 1765, 1766 a 2620 odst. 2 Občanského zákoníku. 14.3 Pokud v této smlouvě není stanoveno jinak, řídí se vzájemné vztahy účastníků občanským zákoníkem. 14.3.1Dílo smí být použito pouze pro účely, pro které byla tato smlouva uzavřena. 5 14.4 Smluvní strany souhlasí, že tato smlouva může být zveřejněna na webových stránkách Statutárního města Liberec (www.liberec.cz), s výjimkou osobních údajů fyzických osob uvedených v této smlouvě. Čl. 15. DOLOŽKY 15.1 Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude zveřejněna v registru smluv podle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). 15.2 Smluvní strany berou na vědomí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou chráněny zvláštními zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní údaje, …) a nemohou být poskytnuty, a to šedou barvou zvýraznění textu. Smluvní strana, která smlouvu zveřejní, za zveřejnění neoznačených údajů podle předešlé věty nenese žádnou odpovědnost. 15.3 Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv v souladu s § 6 odst. 1 zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). 15.4 Smluvní strany berou na vědomí, že plnění podle této smlouvy poskytnutá před její účinností jsou plnění bez právního důvodu a strana, která by plnila před účinností této smlouvy, nese veškerou odpovědnost za případné škody takového plnění bez právního důvodu, a to i v případě, že druhá strana takové plnění přijme a potvrdí jeho přijetí. 15.5 Smluvní strany shodně prohlašují, že cena určená ve smlouvě je cenou obvyklou ve smyslu § 2999 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Čl. 16. VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ 16.1 Tato smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oprávněnými zástupci smluvních stran. 16.2 Tato smlouva je sepsána ve 4 stejnopisech, z nichž objednatel i zhotovitel obdrží po dvou vyhotoveních. 16.3 Tuto smlouvu lze měnit a doplňovat výlučně písemnými číslovanými dodatky, podepsanými statutárními zástupci obou smluvních stran. 16.4 Smluvní strany po jejím přečtení prohlašují, že souhlasí s jejím obsahem, že smlouva byla sepsána určitě, srozumitelně, na základě jejich pravé a svobodné vůle, bez nátlaku na některou ze stran. Příloha: Titulní list nabídky k veřejné zakázce V , dne ……………… V Liberci, dne ………………….. Bc. Jaroslav Schejbal Ing. LADISLAV ŠIMEK vedoucí odboru majetkové správy jednatel společnosti (zhotovitel) (objednatel) 6