Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA O DÍLO č. 0060/17/0092 č. DS201700260 uzavřená podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění Objednatel: I. Smluvní strany zastoupené: STATUTÁRNÍ MĚSTO LIBEREC ve věcech smluvních: Nám. Dr. E. Beneše 1, 460 59 Liberec 1 ve věcech technických: panem Tiborem Batthyánym, primátorem města panem Jaroslavem Schejbalem, vedoucím odboru IČ: panem Jiřím Roncem, technikem oddělení správy objektů a DIČ: zařízení bankovní spojení: 00262978 CZ00262978 XXXXXXXXXXXX (dále jen „objednatel“) a Zhotovitel: WARMNIS spol. s r.o. se sídlem: Ovocná 157/2,460 06 Liberec zastoupené: Ing. Jiří Lenkvík – jednatel společnosti ve věcech technických: Ing. Jiří Lenkvík – jednatel společnosti IČ: 43224679 DIČ: CZ43224679 bankovní spojení: XXXXXXXXXXX zapsaný v obchodním rejstříku vedeném KS v Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 983 (dále jen „zhotovitel“) II. Předmět, účel a místo plnění 1) Touto smlouvou se zhotovitel zavazuje k provedení díla a objednatel se zavazuje k převzetí díla a zaplacení ceny za jeho provedení, a to za podmínek smluvených níže. 2) Předmětem plnění této smlouvy je výroba a montáž topných registrů a instalace regulovaného topného okruhu pro předpěstování leknínů v Botanické zahradě v Liberci, dle přílohy č. 1 smlouvy. 3) Účelem smlouvy je zajistit ohřev vody v bazénu leknínů v Botanické zahradě Liberec. Místo plnění: Botanická zahrada Liberec, Purkyňova 630/1, 460 01 Liberec 1 Veškeré použité materiály a zařízení musí být nové, schváleny pro použití v ČR a splňovat normy ČSN. Během realizace díla bude klást zhotovitel důraz na maximální kvalitu provedených prací. III. Termín plnění 1) Zahájení díla: 7 dní od po podpisu smlouvy 2) Dokončení a předání díla: do 5 týdnů od podpisu smlouvy, stanovený termín je maximální, nepřekročitelný, bez vad a nedodělků na díle IV. Staveniště, stavební deník 1) Zhotovitel prohlašuje a podpisem této smlouvy stvrzuje, že je obeznámen s místem a okolní situací stavby. Náklady na zřízení staveniště jeho provoz, údržbu a likvidaci po dokončení stavby jsou součástí ceny díla. 2) Dodávku energií a přístup na staveniště, jeho údržbu a bezpečný provoz zajistí na své náklady zhotovitel, který hradí veškeré poplatky vzniklé či související se spotřebou všech energií po dobu provádění stavby, dále veškeré poplatky, náhrady škod či sankce vzniklé či vyměřené v souvislosti se staveništěm, jeho existencí a vlivem na okolí. 3) Zhotovitel umožní přístup na staveniště, osobě vykonávající autorský anebo technický dozor stavby a koordinátorovi BOZP (je-li určen), zástupcům a poradcům objednatele a jiným osobám oprávněným vstupovat na staveniště dle právních předpisů. 4) Zhotovitel je oprávněn umístit na staveniště zařízení staveniště o velikosti přiměřené staveništi a povaze stavby. 5) Při provádění stavby nesmí zhotovitel postupovat tak, aby došlo k ohrožení nebo ke škodě na životním prostředí a pokud dojde stavební činností k zásahu do životního prostředí imisemi, hlukem, znečištěním atd. je zhotovitel povinen neprodleně odstranit závadný stav, přijmout opatření ke snížení účinků a současně je povinen hradit škody, které v souvislosti se stavební činností na jednotlivých složkách životního prostředí vznikly. 6) Zhotovitel je povinen vést o provádění stavby počínaje dnem převzetí staveniště řádný, úplný a průkazný stavební deník (dále jen „stavební deník“) a provádět v něm záznamy v rozsahu a o obsahu, jak vyplývá z platných právních předpisů. 7) V případě zjištění vad při kontrole kvality provedených prací před zakrytím, je zhotovitel povinen závadný stav neprodleně odstranit a přizvat technický dozor k opakované kontrole. V. Cena za dílo 1) Cena za dílo byla sjednána dohodou smluvních stran na základě nabídky zhotovitele ze dne 7. 10. 2016 podané v rámci poptávkového řízení na zakázku Účastníky dohodnutá cena díla činí: 113.000,- Kč 23.730,- Kč Celková cena díla bez DPH 136.730,- Kč DPH 21% Celková cena díla včetně DPH 2) Celková cena za dílo uvedená výše bez DPH (dále jen ”celková cena”) je smluvními stranami sjednána jako cena za celý předmět plnění vymezený v čl. II. smlouvy a jako cena nejvýše 2 přípustná, platná po celou dobu realizace díla, a to i v případě prodloužení lhůty dokončení stavby z důvodu na straně objednatele. Celková cena zahrnuje veškeré náklady zhotovitele nezbytné k řádnému, úplnému a kvalitnímu provedení díla včetně všech rizik a vlivů během provádění díla. 3) Objednatel je oprávněn odečíst z celkové ceny díla částku skutečně neprovedených prací zhotovitelem ve výši položek uvedených v nabídkovém rozpočtu zhotovitele, který tvoří přílohu č. 1 této smlouvy. VI. Platební podmínky 1) Dohodnutá cena bude ze strany objednatele uhrazena po provedení díla na základě zhotovitelem vystavené celkové faktury s 30-ti denní splatností od data jejího prokazatelného předání objednateli. 2) Podkladem pro vystavení faktury bude soupis provedených prací nebo dodávek, oboustranně odsouhlasený a podepsaný osobami oprávněnými. 3) Veškeré účetní doklady musejí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění. 4) Zhotovitel prohlašuje, že prověřil skutečnosti rozhodné pro určení výše ceny plnění. 5) Tato smlouva nepřipouští překročení sjednané celkové ceny ani jakékoliv požadavky zhotovitele na úhradu víceprací oproti sjednané celkové ceně, s výjimkou případů uvedených v bodě 6. 6) Dodatečné stavební práce nebo dodatečné služby nezbytné pro provedení díla, které nebyly obsaženy v původních zadávacích podmínkách a jejichž potřeba vyvstala v důsledku okolností, které objednatel jednající s náležitou péčí nemohl předvídat, a jejichž rozsah nepřekročí při odečtení stavebních prací, které nebyly realizovány, 30 % z ceny původní veřejné zakázky, musí být před vlastní realizací zaznamenány a zdokumentovány ve stavebním deníku, zhotovitelem oceněny ve změnovém listu a dohodnuty formou písemného dodatku ke smlouvě Pokud realizace změny ovlivní pouze velikost jednotkového množství již existující položky rozpočtu, bude zaznamenána do Změnového listu pod stejným kódem položky při zachování jednotkové ceny. Pokud realizace změny vyvolá potřebu vytvoření nové položky, musí být tato položka zaznamenána v "Soupisu změn" jako nová položka. Ke každé nové položce bude formou samostatné přílohy k "soupisu změn" provedena finanční kalkulace zhotovitele vycházející z ceníků stavebních prací (URS v aktuální cenové úrovni); případně dle individuální kalkulace u položek v ceníku URS neobsažených. Zhotovitel doloží položkové ocenění všech víceprací a méněprací dle oficiálního ceníku stavebních prací (URS), včetně návrhu dodatku ke smlouvě. VII. Smluvní pokuty 1) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 200,- Kč za každý započatý den prodlení s termínem dokončení a předání celého díla bez omezení její celkové výše. 2) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 100,- Kč za každou vadu a započatý den v případě prodlení s dohodnutým termínem na odstranění vad nebo nedodělků vyplývajících z předávacího protokolu. 3) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 100,- Kč za každou vadu a započatý den v případě prodlení s termínem pro nástup na odstranění vad v záruce. 4) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 100,- Kč za každou vadu a započatý den v případě prodlení s dohodnutým termínem na odstranění vad v záruce. 5) V případě nedodržení kvalitativních parametrů prací a použitých materiálů má objednatel právo účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý jednotlivý případ. 6) V případě jakéhokoli dalšího porušení této smlouvy nad rámec případů v tomto článku uvedených, má objednatel právo účtovat smluvní pokutu ve výši 1000,- Kč za každý den 3 prodlení a jednotlivý případ porušení, pokud porušení neodstraní do 3 dnů poté, co byl na porušení písemně upozorněn. 7) V případě opoždění objednatele s úhradou daňového dokladu má zhotovitel právo požadovat smluvní pokutu max. ve výši 0,05 % z nezaplacené částky za každý den prodlení. Objednatel není v prodlení s plněním své povinnosti platit cenu díla, pokud je zhotovitel v prodlení s plněním kterékoliv své povinnosti dle této smlouvy. 8) Zaplacením smluvní pokuty není zhotovitel zbaven povinnosti příp. závady odstranit nebo použít materiál v odpovídající kvalitě. 9) Zaplacením smluvních pokut nezaniká právo objednatele na náhradu škody. 10) Účastníci jsou oprávněni požadovat náhradu škody způsobené porušením povinnosti, na kterou se vztahuje smluvní pokuta, a domáhat se náhrady škody nehledě na částku uhrazené smluvní pokuty. Právo kterékoliv smluvní strany na náhradu škody vzniklé v souvislosti s porušením této smlouvy může být uplatněno samostatně. VIII. Odpovědnost za škody a pojištění 1) Zhotovitel na sebe přejímá zodpovědnost za škody způsobené všemi osobami a subjekty (včetně subdodavatelů) podílejícími se na provádění předmětného díla, a to po celou dobu realizace. 2) Za tímto účelem má zhotovitel uzavřenu pojistnou smlouvu platnou po celou dobu realizace díla na pojištění škod způsobených při výkonu činnosti třetí osobě a na škody vzniklé z jakékoliv příčiny na prováděné stavbě. Pokud zhotovitel tuto svoji povinnost nesplní, je objednatel oprávněn od této smlouvy o dílo odstoupit nebo sjednat vlastní pojistnou smlouvu s tím, že veškeré náklady a platby s tím spojené budou odečteny z ceny díla. 3) Zhotovitel nese riziko změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 občanského zákoníku IX. Záruky 1) Dílo má vady, jestliže provedení díla neodpovídá výsledku určenému v této smlouvě. 2) Zhotovitel je povinen provést veškeré práce související s realizací díla v souladu s příslušnými právními předpisy a normami a v souladu s kvalitativními i kvantitativními požadavky objednatele uvedenými v poptávce objednatele, se kterou se zhotovitel před podpisem této smlouvy důkladně seznámil. 3) Zhotovitel poskytuje objednateli smluvní záruku v délce 24 měsíců, ode dne protokolárního předání díla objednateli bez vad a nedodělků. 4) Pro odstraňování vad zjištěných při předání a převzetí díla a vad v záruce, je nástup k odstranění těchto vad nejpozději do 15 dnů ode dne předání a převzetí díla a odstranění těchto vad nejpozději do 15 dnů ode dne nástupu k odstranění vad, pokud nebude s ohledem na charakter vady se zástupcem objednatele dohodnuta lhůta delší. X. Předání a převzetí díla 1) Předání a převzetí díla provede zástupce objednatele a zhotovitele, nebo osoba k tomu oprávněná v místě plnění díla, a to na základě oboustranně podepsaného předávacího protokolu. 2) Objednatel souhlasí s předáním a převzetím jednotlivých částí díla, ihned po jejich ukončení. 3) Objednatel souhlasí s předáním a převzetím díla i před uplynutím smluvního termínu. 4) Současně budou předány veškeré doklady, potřebné pro uvedení díla do trvalého užívání, zejména revize, certifikáty, atesty, zápisy o provedených zkouškách. XI. Subdodavatelé 1) Zhotovitel je oprávněn využít pro zhotovení dílčích částí díla spolupráce subdodavatelů. V každém případě zhotovitel odpovídá za řádnost a včasnost provedení díla nebo porušení či škody, jako by toto prováděl sám. 4 2) Zhotovitel odpovídá objednateli, že subdodavatelé budou disponovat potřebnými oprávněními, odbornou kvalifikací a dostatkem odborných zkušeností pro provedení subdodávky, budou provádět předmět subdodávky sami přímo pro objednatele a že subdodavatelé nebudou ani část činnosti zadávat dalším podzhotovitelům. 3) Zhotovitel v příslušné smlouvě uzavírané s kterýmkoliv subdodavatelem o provedení subdodávky zaváže subdodavatele k povinnosti dodržovat pokyny a instrukce osoby pověřené objednatelem k výkonu technického či jiného dozoru, jakož k povinnosti na žádost objednatele předložit doklady a poskytnout informace o způsobu provádění subdodávky (použitých materiálech, technologiích). V případě pochybností objednatele o odbornosti či kvalitě prováděných prací subdodavatele, je objednatel oprávněn vyzvat zhotovitele k zastavení takových činností a žádat změnu subdodavatele. XII. Ostatní ujednání 1) Pokud není ve smlouvě uvedeno jinak, řídí se smluvní strany příslušnými ustanoveními občanského zákoníku. 2) Obě smluvní strany prohlašují, že tato smlouva odpovídá jejich pravé vůli a že souhlasí s celým jejím zněním a na důkaz toho smlouvu vlastnoručně podepisují. 3) Tato smlouva je vyhotovena ve třech stejnopisech, Zhotovitel obdrží jedno vyhotovení. 4) Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou smluvních stran. 5) Smlouvy lze měnit či doplňovat pouze formou písemných číslovaných dodatků. 6) Objednatel i zhotovitel mají právo na odstoupení od smlouvy o dílo v případech, které předvídají právní předpisy, jimiž se řídí uzavřená smlouva. XIII. Doložky 1) Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude zveřejněna v registru smluv podle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). 2) Smluvní strany berou na vědomí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou chráněny zvláštními zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní údaje, …) a nemohou být poskytnuty, a to šedou barvou zvýraznění textu. Smluvní strana, která smlouvu zveřejní, za zveřejnění neoznačených údajů podle předešlé věty nenese žádnou odpovědnost. 3) Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv v souladu s § 6 odst. 1 zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). 4) Smluvní strany berou na vědomí, že plnění podle této smlouvy poskytnutá před její účinností jsou plnění bez právního důvodu a strana, která by plnila před účinností této smlouvy, nese veškerou odpovědnost za případné škody takového plnění bez právního důvodu, a to i v případě, že druhá strana takové plnění přijme a potvrdí jeho přijetí. 5) Smluvní strany shodně prohlašují, že cena určená ve smlouvě je cenou obvyklou ve smyslu § 2999 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. 5 XIV. Příloha smlouvy Povinnou přílohu smlouvy tvoří: Cenová nabídka včetně položkového výkazu V Liberci dne ……………………………… Za objednatele: Za zhotovitele: ……………………………. ……………………………… Ing. Jiří Lenkvík Bc. Jaroslav S ch e j b a l jednatel vedoucí odboru 6