Textová podoba smlouvy Smlouva č. 15155043: Obchod;Obchod se dřívím

Příloha SML-00003-2021-946.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO
                   Výzva k podání nabídek č. 17 v kategorii 7 - Výroba dříví harvestorovou

                          technologií LS Rumburk - revíry Kytlice, Prysk

                                       Ev.č. zakázky: 936/2020/168

Lesy České republiky, s. p.,
se sídlem Přemyslova 1106/19, Nový Hradec Králové, 500 08 Hradec Králové
zapsaný v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Hradci Králové, oddíl AXII,
vložka 540
IČO: 421 96 451; DIČ: CZ42196451
zastoupený Ing. Pavlem Rusem, ředitelem Oblastního ředitelství Severní Čechy, na základě
pověření
pro provozní jednání zmocněn
bankovní spojení: 3995060207/0100
(dále jako „objednatel")

a

VELIMPEX les s.r.o.
se sídlem: Mirkovice 64, 38232 Mirkovice
IČO: 28061977
DIČ: CZ28061977
zapsaná(ý) v obchodním rejstříku vedeném: C 14959 vedená u Krajského soudu v Českých
Budějovicích
zastoupený(á) I
bankovní spojení: 290516311/0300

(dále jako „zhotovitel")

uzavírají níže uvedeného dne, měsíce a roku v souladu s ustanovením § 2586 a násl., zákona
č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský
zákoník") smlouvu následujícího znění (dále též jen „smlouva11):

                                                                    či. I.

                                            Úvodní ustanovení

1. Smlouva je smlouvou na plnění veřejné zakázky zadané v rámci dynamického nákupního
     systému s názvem „Provádění těžebních činností 2020+ (DNS)“, jehož zavedení bylo
     oznámeno ve Věstníku veřejných zakázek pod ev. č. Z2019-035921 (dále jen ,,DNS“) a
     to v kategorii DNS č. 7.107 - Výroba dříví harvestorovou technologií - KŘ Liberec

2. Smlouva je uzavřena na základě výsledků řízení k zadání veřejné zakázky v DNS
     zahájeného výzvou k podání nabídky ve smyslu ustanovení § 141 zákona č. 134/2016
     Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen ,,ZZVZ“),
     odeslanou dne 27. 11. 2020 a v souladu s nabídkou zhotovitele podanou v tomto řízení.

3. K podání nabídky byli vyzváni všichni dodavatelé zařazení do shora uvedené kategorie
     DNS.
4. Zhotovitel se smlouvou zavazuje provést pro objednatele na svůj náklad a nebezpečí
     těžební činnosti a činnosti související (včetně provedení potěžebních úprav apod.)
     specifikované zejména v čl. II. smlouvy a příloze č. 1 smlouvy - Ceník. Objednatel se
     zavazuje řádně provedené činnosti od zhotovitele převzít a zaplatit zhotoviteli za jejich
     provedení cenu ujednanou smlouvou.

5. Činnosti dle smlouvy budou zhotovitelem prováděny na základě zadávacích listů
     předaných objednatelem zhotoviteli. Zhotovitel je oprávněn a současně povinen provést
     činnosti v rozsahu, termínech a za podmínek stanovených zadávacím listem a smlouvou.
     Zadávací list rovněž slouží lc upřesnění podmínek prováděných činností. Zadávací listy
     jsou zhotoviteli předávány průběžně, dle potřeb objednatele.

6. Číselník je evidenční doklad o výrobě dříví vyhotovený zhotovitelem, který obsahuje
     minimálně údaje o zhotoviteli vytěženém dříví, vyrobené dřevině, sortimentech, o jejím
     rozměru, objemu, kvalitě, hmotnatosti, počtu oddenků a porostu, kde byla těžba
     provedena.

                                                      čl. II.
                                              Předmět smlouvy

1. Předmětem smlouvy DNS je provádění těžby, případně také manipulace a přibližování
     dřeva harvestorovým uzlem zahrnující především následující činnosti:
             těžbu dříví včetně druhování a manipulace harvestorem (případně odkornění),
         - vyvezení vytěženého dřeva na lokalitu OM vyvážecí soupravou, roztřídění dle
             vyrobených sortimentů a ukládání dříví do skládek,
             rozřezání neužitkové hmoty nehroubí vztahující se k těžené dřevní hmotě do
             maximálně dvoumetrových sekcí,
         - ukládání klestu na přibližovací linky za účelem ochrany půdního povrchu,
         - ukládání klestu na hromady nebo řady řady v soustředěných těžbách

(dále též souhrnně jako „těžební činnosti11)

     a dále činnosti s těmito související (např. ukládání klestu, asanace kůrovcového a
     kůrovcem ohroženého dříví, provedení potěžebních úprav apod.).

2. Bližší vymezení předmětu smlouvy, jeho rozsah a struktura (včetně specifikace těžebních
     a souvisejících činností) jsou uvedeny v příloze č. 1 smlouvy - Ceník.

3. Celkové předpokládané množství dříví (CPM) po celou dobu účinnosti smlouvy činí
     15 000 m3.

4. Množství dříví (CPM) uvedené v předchozím odstavci tohoto článku smlouvy je údajem
     pouze předpokládaným (orientačním). Množství dříví zhotovitelem skutečně
     zpracovaného (popř. zpracovaného a asanovaného) se oproti celkovému
     předpokládanému množství uvedenému v předchozím odstavci tohoto článku smlouvy
     může lišit až o +/- 20 %; taková změna, tj. změna v množství zpracovávaného (popř.
     zpracovávaného a asanovaného) dříví je výlučně na uvážení objednatele.

5. Objem dříví k těžbě, který je zhotoviteli v kalendářním měsíci zadán, nesmí být vyšší než
     120 % průměrné měsíční těžby, přičemž tato průměrná měsíční těžba se stanoví jako
     podíl celkového předpokládaného množství dříví (CPM) dle odst. 3. tohoto článku
     smlouvy a počtu měsíců, po které má být smlouva v účinnosti.

                                                             2
                                                     ČI. III.
                                     Místo plnění, základní zásady

1. Místo plnění: LS Rumburk revíry Kytlice, Prysk

2. Zhotovitel se zavazuje provádět činnosti dle smlouvy na základě zadávacích listů
     obdržených od objednatele, jejichž součástí je mimo jiné rovněž upřesnění podmínek
     provádění činností, a to včetně lhůt (termínů), ve kterých mají být činnosti zhotovitelem
     provedeny. Zhotovitel je povinen činnosti provádět plně v souladu se zadávacími listy,
     zejména v termínech v nich uvedených.

3. Objednatel bude zhotoviteli zadávací listy předávat průběžně. Zhotovitel je povinen k
     výzvě objednatele zadávací listy převzít. Předání a převzetí zadávacího listu bude
     smluvními stranami stvrzeno jejich podpisem na zadávacím listu. V případě, že zhotovitel
     nepotvrdí převzetí zadávacího listu podpisem do následujícího pracovního dne ode dne
     jeho předání, zadávací list se považuje za zhotoviteli doručený, resp. zhotovitelem
     převzatý, jeho předáním do sféry dispozice zhotovitele.

4. Zhotovitel je oprávněn zahájit provádění činností vždy až po předání zadávacího listu.

5. Zhotovitel je povinen zahájit provádění činností dle smlouvy nejpozději do 3 pracovních
     dnů od předání prvního zadávacího listu. Zahájením provádění činností ve smyslu
     smlouvy se rozumí započetí kterékoliv činnosti dle čl. II. smlouvy.

                                                     čl. IV.
                     Převzetí provedených těžebních a souvisejících činností

1. Zhotovitel je povinen předávat objednateli číselníky vytvořené v souladu s pokyny
     objednatele a smlouvou, a to vždy nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne, kdy budou
     dokončeny těžební činnosti. Číselník bude obsahovat vzestupné číselné označení, které se
     nebude při poskytování plnění dle smlouvy opakovat.

2. Objednatel je povinen číselníky od zhotovitele přebírat, a to ve lhůtě 3 pracovních dnů od
     okamžiku, kdy je objednatel lc jejich převzetí zhotovitelem vyzván. Po převzetí číselníků
     objednatel provede jejich kontrolu (včetně kontroly provedených těžebních činností), a to
     nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne jejich převzetí. V případě, že číselníky či
     provedené těžební činnosti nevykazují vady, objednatel provede v téže lhůtě i akceptaci
     číselníků. Číselníky jsou řádně akceptovány jejich čitelným podpisem objednatelem
     s uvedením data akceptace a záznamu o akceptaci. Akceptací číselníku objednatel
     potvrzuje, že těžba (těžební činnosti) byla provedena řádně a v souladu se zadávacím
     listem. V případě, že číselník či provedené těžební činnosti budou vykazovat vady, je
     objednatel oprávněn vznést námitku a dle okolností stanovit zhotoviteli přiměřenou lhůtu
     pro jejich odstranění. Zhotovitel je následně povinen ve stanovené lhůtě vady odstranit a
     číselník opětovně předložit objednateli k akceptaci.

3. Příjem vytěžené dřevní hmoty bude prováděn měřením v hřáních (na lokalitě OM) nebo
     měřením středových nebo čepových tlouštěk a délek, v souladu s Doporučenými pravidly
     pro měření a třídění dříví v České republice platnými od 1. 1. 2008, a to v závislosti na užité
     technologii, výjimečně jiným, smluvními stranami písemně ujednaným způsobem. Bližší
     podmínky měření včetně koeficientů jsou obsaženy v příloze č. 2 smlouvy - Přepočtové
     koeficienty a měření dříví v hřáních.

4. Zhotovitel je dále povinen vždy jednou měsíčně předkládat objednateli písemný soupis
     provedených souvisejících činností v členění dle jednotlivých porostů za příslušný
     kalendářní měsíc. Po převzetí soupisu objednatel provede jeho kontrolu (včetně kontroly
     provedených činností), a to nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne převzetí příslušného

                                                             3
     soupisu. V případě, že soupis či provedené činnosti nevykazují vady, objednatel provede
     v téže lhůtě i akceptaci soupisu. Soupisy jsou řádně akceptovány jejich čitelným
     podpisem objednatelem s uvedením data akceptace a záznamu o akceptaci. Akceptací
     soupisu objednatel potvrzuje, že související činnosti byly provedeny řádně a v souladu se
     zadávacím listem a smlouvou. V případě, že soupis či provedené související činnosti
     budou vykazovat vady, je objednatel oprávněn vznést námitku a dle okolností stanovit
     zhotoviteli přiměřenou lhůtu pro jejich odstranění. Zhotovitel je následně povinen ve
     stanovené lhůtě vady odstranit a soupis opětovně předložit objednateli k akceptaci.

5. Po ukončení veškerých těžebních a souvisejících činností je zhotovitel povinen předat
     porost objednateli, a to nejpozději do 3 pracovních dnů od ukončení veškerých činností
     včetně potěžebních úprav v porostu. V případě, že těžební a související činnosti (včetně
     potěžebních úprav) nebyly provedeny zhotovitelem řádně, popř. nebyl řádně vyhotoven
     číselník či soupis souvisejících činností, není objednatel povinen příslušný zadávací list
     potvrdit; na zadávacím listu bude v takovém případě učiněn přehled zjištěných
     nedostatků včetně lhůty pro jejich odstranění. Zhotovitel je následně povinen ve
     stanovené lhůtě nedostatky odstranit a opětovně předložit zadávací list k odsouhlasení
     (potvrzení) objednateli. Stanovením lhůty k odstranění nedostatků není dotčeno právo
     objednatele požadovat zaplacení smluvní pokuty dle či. VIII. smlouvy. Ke
     konečnému předání a převzetí pracoviště (porostu) tak dojde po provedení (a dokončení)
     činností, včetně provedení potěžebních úprav, potvrzením (podpisem) objednatele na
     příslušném zadávacím listu, jímž bylo provedení činností zhotoviteli zadáno, a to po
     řádném dokončení činností zhotovitelem a akceptaci číselníků a soupisů objednatelem
     v souladu s článkem IV. smlouvy.

                                                      ČI. V.
                                                      Cena

1. Celková cena za provedení činností dle smlouvy v celkovém předpokládaném rozsahu
     (CPM) uvedeném v čl. II. odst. 3 smlouvy činí

     3 683 000,- Kč bez DPH.

2. Zhotoviteli bude uhrazena cena za plnění objednateli skutečně poskytnutá stanovená
     jako součin množství skutečně zpracovaného i přiblíženého (popř. skutečně
     zpracovaného a asanovaného) dříví a ostatních skutečně provedených souvisejících
     činností (viz příloha č. 1 smlouvy - Ceník) a příslušné jednotkové ceny bez DPH/m3
     (popř. za jinou příslušnou technickou jednotku) uvedené v příloze č. 1 smlouvy - Ceník.
     Ceny uvedené v příloze č. 1 - Ceník jsou maximální a nepřekročitelné a zahrnují veškeré
     náklady zhotovitele na řádné poskytnutí veškerých plnění dle smlouvy.

3. Kceně za plnění poskytnutá dle smlouvy bude připočtena DPH ve výši dle účinných
     právních předpisů, vznikne-li k její úhradě povinnost.

                                                     čl. VI.
                                             Platební podmínky

1. Cena za provedené činnosti (za dřevní hmotu skutečně vytěženou a následně přiblíženou
     na OM, popř. asanovanou, a za ostatní skutečně provedené související činnosti) bude
     zhotoviteli hrazena jedenkrát měsíčně, a to v rozsahu skutečně poskytnutého, řádně
     dokončeného a objednatelem převzatého, resp. akceptovaného, plnění. Zhotovitel je
     oprávněn jedenkrát měsíčně vyúčtovat cenu za činnosti dle smlouvy řádně provedené
     v předcházejícím kalendářním měsíci.

                                                             4
2. Cena za provedené činnosti bude zhotoviteli hrazena na základě řádných daňových
     dokladů (faktur) doručených objednateli; přílohou daňového dokladu (faktury) bude
     soupis činností provedených zhotovitelem za daný kalendářní měsíc, který byl vyhotoven
     a předán zhotovitelem objednateli a který byl objednatelem akceptován dle čl. IV. odst. 4
     smlouvy a/nebo číselník (popř. číselníky) akceptovaný(é) objednatelem dle čl. IV. odst. 2
     smlouvy, resp. souhrnný přehled objednatelem akceptovaných číselníků za příslušné
     období (nápočet). Zhotovitel je povinen vystavit a doručit daňový doklad (fakturu)
     objednateli vždy nejpozději do 10. dne kalendářního měsíce, který následuje po měsíci,
     ve kterém byly provedeny činnosti, jejichž cena je příslušným daňovým dokladem
     (fakturou) vyúčtována. V případě prodlení zhotovitele s doručením daňového dokladu
     (faktury) se o dobu tohoto prodlení prodlužuje lhůta jeho splatnosti.

3. Veškeré sankce a úroky vzniklé ze smlouvy nebo v souvislosti s ní hradí povinná smluvní
     strana na základě daňového dokladu (faktury); daňový doklad (faktura) musí být smluvní
     straně povinné jej uhradit doručen nejpozději do 5 pracovních dnů ode dne jeho
     vystavení. V opačném případě se prodlužuje splatnost daňového dokladu (faktury), a to o
     tolik dnů, o kolik byl smluvní straně povinné jej uhradit doručen později.

4. Veškeré daňové doklady (faktury) vystavované dle smlouvy mají splatnost 30 dní od data
     uskutečnění zdanitelného plnění [v případě sankcí a úroků od data vystavení daňového
     dokladu (faktury)].

5. Daňový doklad (faktura) musí obsahovat veškeré náležitosti stanovené příslušnými
     právními předpisy a smlouvou, v opačném případě je objednatel oprávněn jej vrátit
     zhotoviteli, aniž by se dostal do prodlení s jeho úhradou. Lhůta splatnosti v takovém
     případě počíná běžet až od doručení řádně opraveného či doplněného daňového dokladu
     (faktury), a to případně včetně požadovaných příloh.

6. V případě, že zhotovitelem provedené činnosti nebudou provedeny řádně či vykazuj í-li
     vady, objednatel není povinen takové činnosti od zhotovitele převzít (akceptovat) a
     uhradit zhotoviteli cenu za jejich provedení, resp. v takovém případě zhotovitel není
     oprávněn daňový doklad (faktura) za provedené činnosti vystavit.

7. Cena se považuje za uhrazenou včas, je-li příslušná fakturovaná částka odepsána
     z bankovního účtu objednatele ve prospěch bankovního účtu zhotovitele nejpozději v den
     splatnosti ceny dle příslušné faktury.

8. Zhotovitel není oprávněn započíst jakékoliv své pohledávky vůči pohledávkám
     objednatele. Zhotovitel dále není oprávněn postoupit jakoukoli svou pohledávku za
     objednatelem třetí osobě, stejně jako není oprávněn ji zastavit nebo s ní jinak nakládat,
     ledaže bude mezi smluvními stranami ujednáno jinak.

                                                    čl. VII.
              Podmínky provádění činností, práva a povinnosti smluvních stran

1. Zhotovitel se zavazuje zpracovat (popř. zpracovat a asanovat) veškeré objednatelem
     požadované množství dříví a provést veškeré objednatelem požadované činnosti dle
     smlouvy.

2. Objednatel seznámí zhotovitele s požadavky ochrany přírody chráněných, a zvláště
     chráněných územích vyskytujících se v místě plnění a s pohybem externích subjektů (dle
     norem ISO) tamtéž.

                                                             5
3. Objednatel je oprávněn kontrolovat průběh provádění činností zhotovitelem, řídit jejich
     postup, upřesňovat sortimentaci a v případě spora nebo mimořádných okolností je rovněž
     oprávněn probíhající činnosti zastavit, popř. přerušit.

4. Zhotovitel je oprávněn používat pro účely plnění předmětu smlouvy bezplatně LDS, k níž
     objednateli svědčí právo hospodařit. Při tomto užívám je zhotovitel povinen postupovat
     spéčí řádného hospodáře tak, aby došlo pouze k přiměřenému opotřebení LDS;
     v opačném případě má objednatel právo na náhradu vzniklé škody.

5. Zhotovitel se zavazuje:

     a) provést manipulaci dříví podle „sortimentace“, tj. dle specifikace technických
        požadavků objednatele na výrobu sortimentů dříví. Sortimentaci předá objednatel
         zhotoviteli před zahájením činností (prací), resp. nejpozději současně s předáním
        příslušného zadávacího listu, na jehož základě je zhotovitel oprávněn započít s
        prováděním činností,

     b) provádět soustředění dříví na lokalitu OM bezodkladně po provedení těžby dříví,
         nejpozději však do termínu uvedeného v zadávacím listu,

     c) disponovat oprávněními vyžadovanými v souvislosti s provozem a použitím
         mechanismů

     d) používat výhradně mechanismy vybavené biologicky odbouratelnými oleji,

     e) udržovat bezvadný technický stav použitých mechanismů tak, aby nedocházelo
         k únikům oleje či provozních kapalin zapříčiněným jejich nevhodným technickým
         stavem,

     f) používat vhodné osobní ochranné pracovní prostředky a dodržovat předpisy o
        bezpečnosti a ochraně zdraví při práci a předpisy o požární ochraně,

     g) neohrožovat provoz na silničních komunikacích, železničních tratích a elektrickém
        vedení,

     h) v případě poškození kmenů nebo kořenových náběhů provést na své náklady ošetření
        poškozených míst nejpozději do konce pracovní směny, při níž k poškození došlo, a to
         prostředkem zabraňujícím napadení dřevokaznými houbami,

     i) v případě poškození oplocenek/y provést na své náklady její/ich opravu, a to do konce
         pracovní směny, při níž k takovému poškození došlo,

     j) zajistit zpracování havarijní připravenosti personálu, havarijních postupů, pomůcek a
         strojů, které se vyskytují (popř. budou vyskytovat) na pracovištích objednatele (dle
        norem ISO),

     k) odstraňovat zavěšené stromy a uvolňovat cesty, odvodňovací příkopy apod., a to
        nejpozději do konce pracovní směny, při níž k takovému závadnému stavu došlo,

     l) po ukončení činností v porostu provést potěžební asanaci pracoviště (zejména oprava
        narušení půdního krytu - koleje od použité mechanizace, poškození technických
        památek aj.), vyčistit odvodňovací síť, příkopy LDS, a to v termínu stanoveném
         objednatelem (zpravidla v zadávacím listu).

6. Zhotovitel se dále zavazuje:

     a) přednostně zpracovávat (či zpracovávat a asanovat) před ostatními nahodilými
         těžbami zejména kůrovcové či kůrovcem ohrožené dříví v termínech a za podmínek
         stanovených objednatelem v zadávacím listu a dále v souladu s ustanoveními §§ 32

                                                              6
         odst. 1 písm. b) a 33 odst. 1 zákona 289/1995 Sb., o lesích a o změně a doplnění
        některých zákonů (lesní zákon), ve znění pozdějších předpisů. Termín pro zpracování
         (či zpracování a asanaci) kůrovcového či kůrovcem ohroženého dříví činí 15 dnů od
        předání zadávacího listu; takto stanovený termín může být po dohodě s objednatelem
        prodloužen,

     b) provádět těžbu tak, aby bylo zpracováno veškeré hroubí, nebude-li zadávacím listem
        stanoveno jinak. Ostatní dříví musí být zkráceno na díly kratší než 2 m. Pro účely
        příjmu dříví a jeho evidence se dříví měří do průměru 7 cm. Střední průměr se měří ve
        středu vzdálenosti mezi dolním čelem kmene a místem, kde dříví dosahuje průměru 7
        cm,

     c) dříví soustředěné na lokalitě OM nepřevážet či neukládat na jinou lokalitu OM bez
        předchozího souhlasu objednatele.

7. Zhotovitel je povinen v průběhu smluvního vztahu založeného smlouvou předcházet
     možným škodám. Zhotovitel je tak povinen veškeré činnosti dle smlouvy zajišťovat a
     vykonávat tak, aby neohrozil životní prostředí, majetek České republiky nebo
     objednatele, ani jiných právnických nebo fyzických osob, ani zdraví svých zaměstnanců
     nebo třetích osob. Zhotovitel odpovídá za škody, které vzniknou v souvislosti se
     zajišťováním a prováděním činností upravených smlouvou, odpovídá i za škody, které
     způsobí jeho zaměstnanci nebo právnické či fyzické osoby, které využije pro plnění
     svých povinností, včetně škod způsobených cestou do místa plnění, v místě plnění nebo
     cestou z místa plnění a v bezprostředním okolí. Zhotovitel nese odpovědnost za plnění
     svých povinností ze smlouvy ve stejném rozsahu i v případě, že provádění činností dle
     smlouvy zajišťuje prostřednictvím třetích osob.

8. Zhotovitel odpovídá za:

     a) škody na životním prostředí, životech a zdraví lidí, živočichů, rostlin a škody na
        majetku České republiky nebo objednatele či dalších osob, ke kterým dojde
        v důsledku používání nevhodných či nedovolených technologií či postupů, používání
        nevhodných či nedovolených ropných produktů, nepovolených chemikálií, závadných
        látek a materiálů, či v důsledku nedodržení platných právních předpisů, např. zákona
        č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, zákona č. 254/2001
        Sb., o vodách a o změně některých dalších zákonů (vodní zákon), zákona č. 114/1992
        Sb., o ochraně přírody a krajiny, zákona č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči,
        vyhlášky č. 327/2004 Sb., vše ve znění pozdějších předpisů,

     b) zabezpečení dodržování povinností vyplývajících pro vlastníka lesa z ustanovení §§ 32
        odst. 8 a 34 odst. 1 zákona č. 289/1995 Sb., o lesích a o změně a doplnění některých
        zákonů (lesní zákon), ve znění pozdějších předpisů,

     c) zajištění požární ochrany a posouzení požárního nebezpečí dle ustanovení § 6 zákona
        č. 133/1985 Sb., o požární ochraně, ve znění pozdějších předpisů.

9. Objednatel nenese odpovědnost za škody způsobené jednáním či opomenutím zhotovitele
     nebo za škody, za které zhotovitel odpovídá dle smlouvy.

                                                    ČI. VIII.
                                   Smluvní pokuty a úrok z prodlení

1. Zhotovitel se zavazuje zaplatit objednateli smluvní pokutu v případě, že:

                                                             7
     a) zhotovitel se ocitl v prodlení s prováděním těžebních nebo souvisejících činností,
         s výjimkou případů uvedených pod písm. b) - h) tohoto odstavce, a to ve výši 1.000,-
         Kč za každý i započatý den prodlení,

     b) zhotovitel se ocitl v prodlení se zpracováním nebo se zpracováním a asanací
         kůrovcového či kůrovcem ohroženého dříví, ve výši 200,- Kč/m3, a to za každý jeden
         m3 předaného kůrovcového či kůrovcem ohroženého dříví, které nebylo zpracováno
         nebo zpracováno a asanováno v souladu se zadávacím listem a smlouvou,

     c) zhotovitel se ocitl v prodlení s provedením soustředění dříví na lokalitu OM, ve výši
         50,- Kč za každý 1 m3 dříví, s jehož soustředěním je v prodlení, a za každý i započatý
         kalendářní měsíc prodlení,

     d) zhotovitel nezajistil včasné ošetření kořenových náběhů či kmenů stromů dle čl. VII.
         odst. 5, písm. h) smlouvy, a to ve výši 300,- Kč za každý včas neošetřený kořenový
         náběh či kmen stojícího stromu;

     e) zhotovitel nezajistil včasnou opravu oplocenky dle čl. VII. odst. 5, písni, i) smlouvy, a
         to ve výši 500,- Kč za každou neopravenou oplocenku a za každý i započatý den
         prodlení;

     f) zhotovitel provedl neoprávněnou těžbu dříví, a to ve výši 1.000,- Kč za každý 1 m3
         neoprávněně vytěženého dříví;

     g) při přejímce dříví vyrobeného zhotovitelem byly na tomto zjištěny neodstranitelné
         vady (např. trhliny, nedodržení nadměrku, měkká hniloba, nedodržení min. čepu), tj.
         zejména pokud zhotovitel nedodržel technické požadavky na výrobu jednotlivých
         sortimentů stanovené zadávacím listem, a to ve výši 100,- Kč za každý 1 m3 vadného
         dříví;

     h) zhotovitel porašil jakoukoliv povinnost ujednanou čl. VII. smlouvy, s výjimkou
        případů uvedených v tomto odstavci pod písm. a) - g), zejm. neprovedl potěžební
         asanaci pracoviště, nevyklidil a nevyčistil odvodftovací sítě, LDS a lokalitu OM řádně
         a včas, a to ve výši 10.000,- Kč za každý jednotlivý případ porušení povinnosti.

2. V případě prodlení smluvní strany se zaplacením peněžitého dluhu se smluvní strana,
     která je v prodlení, zavazuje zaplatit druhé smluvní straně úrok z prodlení ve výši 0,05 %
     z dlužné částky za každý i započatý den prodlení.

3. Objednatel je oprávněn svou pohledávku za zhotovitelem z titulu povinnosti zhotovitele
     zaplatit smluvní pokutu započíst oproti pohledávce zhotovitele za objednatelem z titulu
     povinnosti objednatele zaplatit cenu za provedené činnosti (popř. její část).

4. Zaplacením smluvní pokuty nezaniká povinnost zhotovitele splnit povinnost, jejíž splnění
     bylo smluvní pokutou zajištěno, stejně jako tím není dotčeno ani omezeno právo
     objednatele na náhradu škody vzniklé porušením povinnosti, jejíž splnění je smluvní
     pokutou zajištěno, a to v plném rozsahu, popř. právo objednatele od smlouvy odstoupit.
     Ustanovení § 2050 občanského zákoníku, se nepoužije.

                                                     čl. IX.
                            Doba trvání smlouvy, odstoupení od smlouvy

1. Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to:

     a) do 30. 06. 2021, nebo

     b) do naplnění limitu 120 % z částky 3 683 000,- Kč

                                                              8
     a to dle toho, která ze skutečností nastane dříve.

2. Y případě, že zhotovitel nezahájí provádění činností do 5 pracovních dnů ode dne předání
     prvního zadávacího listu, smlouva 6. pracovním dnem zaniká. Objednateli v takovém
     případě (okamžikem zániku smlouvy) vzniká právo na zaplacení částky ve výši 2,5 %
     z celkové ceny uvedené v čl. V. odst. 1 smlouvy.

3. Kterákoliv ze smluvních stran je oprávněna od smlouvy písemně odstoupit z důvodů a za
     podmínek stanovených občanským zákoníkem nebo smlouvou.

4. Objednatel je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě, že:

     a) nabylo právní moci rozhodnutí soudu o úpadku zhotovitele ve smyslu zákona č.
         182/2006 Sb., o úpadku a o způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění
         pozdějších předpisů,

     b) zhotovitel nezahájil provádění činností na základě druhého či dalších zadávacích listů
         do 5 pracovních dnů ode dne jejich předání objednatelem,

     c) zhotovitel je v prodlení s prováděním činností zadaných zadávacím listem (s
        jakýmkoli termínem vyplývajícím ze zadávacího listu) po dobu delší než 15 dnů,
         přestože byl objednatelem na takové prodlení písemně upozorněn,

     d) zhotovitel je opakovaně (min. dvakrát) v prodlení s prováděním činností zadaných
         zadávacím listem (s jakýmkoli termínem vyplývajícím ze zadávacího listu) o méně
         než 15 dnů,

     e) zhotovitel je v prodlení se splněním jakéhokoliv peněžitého závazku vůči objednateli
         vzniklého na základě smlouvy po dobu delší než 30 dnů.

5. Zhotovitel je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě, že objednatel je v prodlení
     s uhrazením ujednané ceny za provedené činnosti po dobu delší než 30 dnů.

                                                      čl. X.
                                           Závěrečná ustanovení

1. Smlouva a právní poměry zní vzniklé či s ní související se řídí právním řádem České
     republiky, zejména občanským zákoníkem a ZZYZ. Veškeré spory, které ze smlouvy
     případně vzniknou, včetně spora o její platnost, výklad nebo zrušení, budou s konečnou
     platností řešeny výlučně podle právních předpisů České republiky a výlučně soudy České
     republiky.

2. Smlouva může být doplňována a/nebo měněna pouze ve formě písemných dodatků
     podepsaných oběma smluvními stranami.

3. Smluvní strany níže svým podpisem stvrzují, že v průběhu vyjednávání o smlouvě vždy
     jednaly a postupovaly čestně a transparentně a současně se zavazují, že takto budou
     jednat i při plnění smlouvy a veškerých činnostech s ní souvisejících.

4. Smluvní strany se dále zavazují vždy jednat tak a přijmout taková opatření, aby nedošlo
     ke vzniku důvodného podezření na spáchám trestného činu či k samotnému jeho spáchání
     (včetně formy účastenství), v důsledku tedy jednat tak, aby kterékoli ze smluvních stran
     nemohla být přičtena odpovědnost podle zákona č. 418/2011 Sb., o trestní odpovědnosti
     právnických osob a řízení proti nim, ve znění pozdějších předpisů, nebo nevznikla trestní
     odpovědnost fyzických osob (včetně zaměstnanců) podle zákona č. 40/2009 Sb., trestní
     zákoník, ve znění pozdějších předpisů, případně aby nebylo zahájeno trestní stíhání proti
     jakékoliv ze smluvních stran včetně jejích zaměstnanců podle účinných právních
     předpisů.

                                                             9
5. Objednatel za tímto účelem vytvořil tzv. Criminal compliance program Lesů České
     republiky, s.p. (viz www.lesycr.cz), a v jeho rámci přijal závazek vymezovat se proti
     jakémukoli protiprávnímu a neetickému jednání a nastavil postupy k prevenci a
     odhalování takového jednání.

6. Podléhá-li smlouva povinnosti uveřejnění dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních
     podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv
     (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů, nabývá účinnosti dnem jejího
     uveřejnění v souladu se zmíněným zákonem. V ostatních případech smlouva nabývá
     účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.

7. Smlouva je vyhotovena v počtu dvou stejnopisů splatností originálu, z nichž každá
     smluvní strana obdrží po jednom jejím vyhotovení.

8. Smluvní strany prohlašují, že s obsahem smlouvy souhlasí a rozumí mu, zavazují se k
     jejímu plnění a rovněž prohlašují, že smlouva byla uzavřena podle jejich vážné a
     svobodné vůle prosté tísně. Na důkaz toho připojují své podpisy.

9. Nedílnou součástí smlouvy jsou tyto přílohy:

     Příloha č. 1 - Ceník
     Příloha č. 2 - Přepočtové koeficienty a měření dříví v hřáních
     Příloha č. 3 - Vzor zadávacího listu

                                v f'  dne ý

jža Lesy České republiky, s.p.  za Smluvního partnera
Příloha č. 1 - Ceník

                      název zakázky: Výzva k podání nabídek č. 17 v kategorii 7 - Výroba dříví harvestorovou technologii LS Rumburk - revíry Kytlice, Prysk
                                číslo OJ: 241____________________

                              název OJ: Lesní správa Rumburk
                           číslo KŘ/LZ: 936____________________
                         název KŘ/LZ: Krajské ředitelství Liberec
                         výměra [ha]: 3 608

                                                              Obchodní firma/název: VELIMPEX les s.r.o.
                                                               Sídlo/místo podnikání: Mirkovice 64, 38232 Mirkovice

                                                                            Právní forma: společnost s ručením omezeným
                                                                                          IČO: 28061977
                                                                                          DIČ: CZ28061977

                Spisová značka ve veřejném rejstříku (je-li relevantní) C14959 vedená u Krajského soudu v Českých Budějovicích
                                                                      Bankovní spojení: 290516311/0300

            Osoba oprávněná zastupovat účastníka zadávacího řízení:
                                                                                   Telefon:

E-mail účastníka zadávacího řízení pro elektronickou komunikaci:
                              Kontaktní osoba účastníka v zadávacím řízení:
                                                      Telefon na kontaktní osobu:
                                                         E-mail na kontaktní osobu:
                                                                                                 Nabídková véna {MC,i::K.:„i bez 1>PH
                                                                                                                                                              i 6í« Míli Ki:

 Čestné PROHLÁŠENÍ O NEEXISTENCI STŘETU ZÁJMŮ dle ust. §4b zákona č. 159/2006Sb„ o střetu zájmů, ve znění pozdějších předpisů (dále
 jen "zákon o střetu zájmů") - doklad k prokázání splnění zadávací podmínkystanovené zadavatelem včlánku 5.3. ZD
 Dodavatel tímto čestně prohlašuje, že:
 -06 0!' obchodní společností, ve které ve řejný funkcionář uvedený v ust. §2 odst. 1 písm. c) zákona o střetu zájmů (tj. člen vlády nebo vedoucí jiného ústředního
 správního úřadu, v jehož čele není člen vlády) ne bojím ovládaná osoba vlastní podíl představující alespoň 25 % účasti společníka v obchod ní společnosti;
 -pod dodává tel, prostřednictvím kterého dodavatel prokazuje kvalifikaci (existuje-li takový), není obchodní společností, ve které veřejný funkcionář uvedený v
 ust. §2 odst. 1 písm. c) zákona o střetu zájmů (tj, člen vlády nebo vedoucí jiného ústředního správního úřadu, v jehož čele není člen víády) nebojím ovládaná
 osoba vlastní podíl představující alespoň 25 % účasti společníka v obchodní společnosti.

                                                             11
Název firmy:       VELIMPEX les s.r.o.
IČO:               28061977
Kód zakázky:       241552
Název OJ:          Lesní správa Rumburk

SUJ + výčet oddělení
Revíry: 7- Kytltce, 8- Prysk

Kontaktní osoba

Zastoupení dřevin

        SD         Výčet dřevin ve skupině dřevin                                       %

SM                 SM, SMP, SMC, SMS, SMO, SME, SMX                                        100,0%

JD                 JD, JDO, JDJ, JDK, JDV, JDX

DG                 DG

BO                 BO, BOC, BKS, VJ, LMB, BOP, BOX, KOS, BL, TS, JAL, JX

MD                 MD, MDX

BK                 BK
JS,JV              JV, KL, BB, JVJ, JVX, JS, JSA, JSU
DB                 DB, DBS, DBZ, DBC, DBP, DBB, DBX, CER

OR, TR             OR, ORC, TR
BR                 BR, BRP
OL                 OL, OLS, OLZ

TP                 TP, TPC, TPX, TPS
OsL-T              HB, JL, JLH, JLV, AK, JR, BRK, MK, PL, STR, HR, JB, LTX
OsL-M              LP, LPV, LPS, OS, JIV, VR, KS, KJ, PJ, LMX, KR

Celkem                                                                                     100,0%
Stručný rozsah a omezeníZCHÚ, CHKO, PHO, případně omezeníjinými vlastníky a uživateli.

Revíry se nacházejí v CHKO Lužické hory.

V těchto revírech vyskytují ptačí oblasti a PHO I, - III. Stupně s omezením využití techniky v plném rozsahu.

Stručný popis technologie
Těžba a přiblížení dřeva harvestrorvou technologií dokončené na OM
na požadované sortimenty:
kulatina dl. 11,501 (+ nadměrek 30 cm), min.středový průměr 25 cm, min.čep 20cm
kulatinai dl.4m (_+ nadměrek 2,5 - 3%), středový průměr 30-45 cm,
kulatina dl.5m (+ nadměrek 2,5 - 3%), středový průměr 17 - 29 cm, min.čep 15 cm
vláknina dl.2m, min.čep 7cm
Sortimentace bude předána před započetím prací a může být v průběhu zakázky průběžně upravována
dle potřeb odbytu LS Rumburk. OM bude vyznačeno odpovědnou osobou při předání pracoviště.

Termín plnění do 30.06.2021. Požadované plnění dle měsíců:
leden = 2000 m3
únor = 2000 m3
březen = 2000m3
duben = 3000 m3
květen = 3000 m3
červen = 3000m3

                                                   12
Název firmy: VELIMPEX les s.r.o.

IČO:      28061977

Kód zakázky; 241552

Název OJ: Lesnfspráva Rumburk

                                                                                                                            Maximální    Cena
                                                                                                                                                  60
      CK                                           Název CK                                            Ml       Počet Mi    cena                               Poznámka
                                                                                                    m3
                                                                                                                            (Kť/MJ)

          11120 Úklid klestu (bez pálení) - ručně 1 mech. - jehličnatého                                        12 000,000           70

Název firmy: VELIMPEX les s.r.o.

IČO:      28061977

Kód zakázky: 241552

Název OJ: Lesnfspráva Rumburk

                                                                                      Vypíínijeas                                                              ívU-m5

          Skupina dřevin Technologie     Vzdálenost                               Hmotnatost těženého porostu                            Popis technologie

                                         P-OM        9                    14  19  29       49       69          99          100

          Jehličnaté              47     do 300                                       50       700         900      1100    1000 Harvestor

          Jehličnaté              47     301-500                                      50       700         900      1100 1000 Harvestor

          Jehličnaté              47     501-1000                                     50       700         900      1100 1000 Harvestor

          Jehličnaté              47     1001+                                        50       700         900      1100 1000 Harvestor

          ÍVl1(xmwinf«M»f«                                                            Vyplňuje OJ                                                     Ml = Kí

          Skupina dřevin Technologie     Vzdálenost                               Hmotnatost těženého porostu                            Popis technologie

                                         P-OM        9                    14  19  29       49       69          99          100

          Jehličnaté              47     do 300                                       400      360         320      300     290 Harvestor

          Jehličnaté              47     301-500                                      400      360         320      300     290 Harvestor

          Jehličnaté              47     501-1000                                     410      380         340      300     300 Harvestor

          Jehličnaté              47     1001+                                        410      380         340      300     300 Harvestor

          tsiiav KČ                   '                                                                                                  ___________ ft/il'~Kčj^DP!5/W

          Skupina dřevin Technologie     Vzdálenost                               Hmotnatost těženého porostu                            Popis technologie
                                         P/VM - OM 9
                                                                          14  19  29       49       69          99          100
                                            do 300
          Jehličnaté              47       301-500                                    200      230         280      270     250 Harvestor
                                          501-1000
          Jehličnaté              47                                                  200      230         280      270     250 Harvestor
                                             1001+
          Jehličnaté              47                                                  200      50          50       280     250 Harvestor

          Jehličnaté              47                                                  200      50          50       50      230 Harvestor

                                                                                  13
Příloha č. 2 - Přepočtové koeficienty

Měření dříví v hřáních a přepočtové koeficienty s přejímkou na OM

         Přepočtové koeficienty (prm - m3) jsou jednotné pro všechny technologie, při kterých
je vyráběné dříví měřeno v hřáních.

dřevina       kvalita                       koeficient
SM, JD        kulatinové výřezy                 0,64
SM, JD        agregát                           0,62
SM, JD        dřevovina                         0,65
SM, JD, DG    vláknina V.tř. OSB                0,66
SM, JD        DTD, 2,50 m výběr z V.tř          0,63
BO,MD         kulatinové výřezy                 0,62
BO,MD         vláknina V.tř. OSB                0,63
BO,MD         DTD, 2,50 m výběr z V.tř          0,63
JEHL.         palivo VI.                        0,64
LIST.         palivo                            0,54
BIÍ,JS,JV,JL  V.tř. RN 1 m                      0,59
OLT mimo BR   V.tř. RN 1 m                      0,56
LM+BR         V.tř. RN 1 m                      0,57

Pro neuvedené dřeviny a sortimenty bude použit koeficient. 0,64 jehličnaté dříví a 0,54 pro
listnaté dříví

Měření dříví v hřáních
         Hráně musí splňovat kritérium měřitelnosti hráni - dříví musí být řádně srovnáno

(zaceleno z obou stran) o základně delší než 1 m a minimální počet uložených kusů u výřezů
do 3 m (včetně) délky 20 ks a nad 3 m délky 10 ks.

        Pokud bude v jedné hráni uloženo společně dříví, jemuž náleží různé přepočtové
koeficienty, bude použit pro přepočet celé hráně vyšší přepočtový koeficient.

                                        14
      Příloha č. 3
                VZOR ZADÁVACÍHO LISTU - ROZTROUŠENÁ NAHODILÁ TĚŽBA

Evidence nahodilé těžby a zadání jejího zpracování č.

Adresa SP:                                     Adresa
                                               Lesů ČR: Lesy České republiky, s.p., lesní správa

PSČ: .......                                   PSČ:

IČO:          DIČ                              IČO           DIČ: .......

                          požadovaný

              požadovaný           způsob      zpracováno zpracováno

Por- les m3 termín                 zpracování        m3      datum         Poznámka

Objednáno dne:                                 Podpis:
     Za SP převzal dne:
     Poznámky lc převzetí zadání:                            Podpis:

    Převzetí po dokončení prací                               Podpis:
     Za Lesy ČR převzal dne:                                 Podpis:
     Poznámky k převzetí prací:

     Za Lesy ČR akceptoval dne:

                                                         15