Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Krajský úřad 21/SML0113/SOD/INV Číslo objednatele: Číslo zhotovitele: SMLOUVA O DÍLO A PŘÍKAZNÍ SMLOUVA uzavřená dle ustanovení § 2586 a násl. a § 2430 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) Smluvní strany Objednatel (Příkazce) Ústecký kraj Sídlo: Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem Zastoupený: Ing. Pavlou Svítilovou, vedoucí odboru investičního Krajského úřadu Ústeckého kraje IČ: 70892156 DIČ: CZ70892156 Bank. spojení: Česká spořitelna a.s. číslo účtu: 5512232/0800 Zástupce pro věcná a technická jednání: Pavla Schneiderová, samostatný referent odboru investičního Krajského úřadu Ústeckého kraje E-mail/telefon: schneiderova.p @kr-ustecky.cz / 475 657 334 (dále jen „objednatel“ i „příkazce“) a Zhotovitel (Příkazník) Název/Jméno ProProjekt s. r. o. Sídlo: Starokřečanská 34, 408 01 Rumburk Zastoupený: Ing. Jiří Cobl IČ:(RČ) 25487892 DIČ: CZ25487892 Bank. spojení: Komerční banka, pobočka Rumburk číslo účtu: 4020290277/0100 Kontaktní osoba ve věcech smluvních: Ing. Jiří Cobl E-mail/telefon: cobl@proprojekt.cz, 604/624 450 Kontaktní osoba ve věcech technických: Ing. Jiří Cobl E-mail/telefon: cobl@proprojekt.cz, 604/624 450 zapsaný v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 20514 pod sp. zn. C 20514 v Ústí nad Labem. (dále jen „zhotovitel“ i „příkazník“) uzavírají níže uvedeného dne, měsíce a roku tuto 1 z 10 SMLOUVU O DÍLO A PŘÍKAZNÍ SMLOUVU: I. Předmět smlouvy (díla a příkazu) 1. Předmětem této smlouvy je úprava práv a povinností smluvních stran při provedení díla a plnění příkazu v rámci provedení projektových prací, inženýrské činnosti (IČ) – zajištění souhlasu stavebního úřadu s realizací akce (územní souhlas, stavební povolení ev. ohlášení apod., bude-li to situace vyžadovat) a výkon autorského dozoru (AD) na akci: „Zdravotnická záchranná služba Ústeckého kraje, p.o. - přístavba objektu výjezdové základny Rumburk“. 2. Předmětem plnění díla je zpracování projektové dokumentace (dále také i „PD“) dle vyhlášek č. 62/2013 Sb. a č. 405/2017 Sb., kterou se mění vyhláška č. 499/06 Sb., (dokumentace pro provádění stavby) na výše uvedenou akci dle nabídky zhotovitele ze dne 11.12.2020 ve smyslu výzvy KUUK/166938/2020/INV/VZ-INV/0122/PD, IČ + AD. Předmětem plnění je zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí (DÚR), pro stavební povolení (DSP), dokumentace pro zadání a provedení stavby (DPS), inženýrská činnost pro získání povolení stavby stavebním úřadem případně ohlášení stavby, autorský dozor po celou dobu výstavby a součinnost při jednání hodnotící komise. PD bude vyskladněna takto: - DÚR ověřená stavebním úřadem 1x v listinné podobě, - DSP koncept k odsouhlasení, DSP ověřená stavebním úřadem 1x v listinné podobě, 1 x na CD. - DPS bude předána v 6 paré v listinné podobě, 1x na CD ve formátu pdf, 1 x na CD ve formátu DWG nebo obdobném otevřeném formátu, soupis stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr (dále také jen „soupis prací“) na CD 1x ve formátu pdf, 1x v excelu (ten bude zamčený pro úpravy, volné budou pouze buňky pro vyplnění identifikačních údajů dodavatele a pro vyplnění jednotkových cen a nebude obsahovat soubory a komplety) 1x tištěná podoba, rozpočet 1x ve formátu pdf na CD a 1x v tištěné podobě (rozdělení na kapitálové a běžné výdaje). - Podrobný soupis prací bude zpracován v souladu s platným zněním zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (dále také jen „ZZVZ“) a vyhláškou č. 169/2016 Sb., o stanovení rozsahu dokumentace veřejné zakázky na stavební práce a soupisu stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr jako podklad pro výběr zhotovitele stavebních prací a položkového rozpočtu. Soupis prací a položkový rozpočet nebudou obsahovat soubory, komplety a rezervu. Rozpočet bude zpracovaný v aktuální cenících Cenových soustav. DPS ani soupis prací nebude obsahovat odkaz na určité dodavatele nebo výrobky nebo patenty na vynálezy, užitné vzory, průmyslové vzory, ochranné známky nebo označení původu. Odkaz na určité dodavatele nebo výrobky nebo patenty na vynálezy, užitné vzory, průmyslové vzory, ochranné známky nebo označení původu může být uveden jen výjimečně, pokud stanovení technických podmínek dle § 89 odst. 1 ZZVZ nemůže být dostatečně přesné nebo srozumitelné. V PD u každého takovéhoto odkazu musí být uvedeno, že zadavatel v takovýchto případech vždy výslovně umožní pro plnění veřejné zakázky použití i jiných, rovnocenných řešení. - Součástí PD bude plán BOZP, samostatný projekt zásady organizace výstavby (ZOV) a návrh věcného a časového harmonogramu postupu prací a zapracování podmínek ze stavebního řízení do PD. - 2 z 10 PD bude obsahovat informace pro případné použití vyhrazené změny na poskytnutí nových stavebních prací spočívajících v opakování obdobných stavebních prací týkajících se upřesněných a doplněných požadavků o archeologický průzkum a činnosti související s archeologickým průzkumem (např. důlní dílo) a požadavků dotčených orgánů v rámci závazných stanovisek těchto dotčených orgánů ve stavebním řízení. - Součástí PD bude nový PENB nebo aktualizovaný PENB. - Součástí PD bude samostatný projekt organizace výstavby s řešením provádění prací i za provozu p. o. - DSP/DPS bude obsahovat m. j. nezbytné průzkumy a posudky, včetně průzkumu výskytu nebezpečných látek. - IČ bude zahrnovat projednání stavby se všemi dotčenými stranami, projednání realizace stavby se stavebním úřadem a zajištění vydání souhlasu stavebního úřadu, případně pravomocného stavebního povolení. - Objednatel si v souladu s předmětem plnění vyhrazuje právo zapracování požadavků uživatele p. o. a objednatele. - PD bude v rozpracovanosti jednotlivých stupňů, tak i v závěru projektových prací prokazatelně písemnou formou projednána dle jednotlivých stavebních objektů a profesí a odsouhlasena se zadavatelem Ústeckým krajem, popřípadě se samosprávou (obcí) a vždy s uživatelem, p. o.: Zdravotnická záchranná služba Ústeckého kraje, příspěvková organizace 3. Zhotovitel PD se před zahájením prací podrobně seznámí s místem budoucí výstavby. 4. Dílo je určeno pro účely: Zdravotnická záchranná služba Ústeckého kraje, příspěvkov á organizace Sociální Péče 799/7a, Severní terasa 400 11 Ústí nad Labem 5. Předmětem plnění příkazu je závazek příkazníka obstarat pro příkazce jeho jménem a na jeho účet inženýrskou činnost k získání povolení stavby stavebním úřadem, výkon autorského dozoru po dobu realizace akce a závazek příkazce poskytnout za obstarání těchto záležitostí příkazníkovi odměnu ujednanou touto smlouvou. Za účelem obstarání uvedených činností a v souladu s touto smlouvou se zhotovitel zavazuje vykonávat pro příkazce zejména jednání a činnosti specifikované v tabulce dílčích činností uvedené v příloze č. 1 této smlouvy. Příkazník je povinen vykonávat i činnosti výslovně neuvedené v tabulce dílčích činností uvedené v příloze č. 1 této smlouvy, jsou-li nutné k provedení předmětu plnění příkazu dle platných právních předpisů nebo dle okolností. 6. Součástí předmětu plnění bude i součinnost v rámci zpracování odpovědí na případné žádosti o vysvětlení zadávací dokumentace, které se mohou vyskytnout během zadávacího nebo výběrového řízení na výběr zhotovitele stavby, týkající se projektové dokumentace a soupisu prací, a stejně tak i součinnost při jednání komise při výběru zhotovitele stavby. Zhotovitel je povinen poskytnout objednateli písemně podklady pro odpověď na žádosti o vysvětlení zadávací dokumentace, které se vyskytnou během zadávacího nebo výběrového řízení na výběr zhotovitele stavby, týkající se projektové dokumentace a soupisu prací, ve lhůtě do 2 pracovních dnů od doručení žádosti o vysvětlení od objednatele. Písemné podklady pro odpovědi na žádosti o vysvětlení zadávací dokumentace budou srozumitelné včetně případných oprav v projektové dokumentaci (technické zprávy, výkresová část, soupis prací a jiné). Písemné podklady pro odpovědi na žádosti o vysvětlení zadávací dokumentace budou poskytovány v rámci záruky za dílo a součinnost při jednání komise bude hrazena hodinovou sazbou. 7. Zhotovitel se zavazuje k provedení díla pro objednatele na svůj náklad a nebezpečí a objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit cenu díla. 3 z 10 8. Bude-li objednatel požadovat v průběhu provádění díla další dodávky nebo práce, zavazuje se je zhotovitel v rozsahu požadavku objednatele provést, dojde-li mezi smluvními stranami k dohodě o ceně. II. Doba a místo dodání díla a doba trvání příkazu 1. Zhotovitel (příkazník) se zavazuje provést dílo v celém rozsahu do 45 týdnů od nabytí účinnosti smlouvy. Termíny jednotlivých dílčích činností jsou uvedeny v příloze č. 1 této smlouvy. 2. Objednatel (příkazce) si dále vyhrazuje změnu závazku ze smlouvy spočívající ve změně doby plnění díla a příkazu dle odst. 1 tohoto článku na základě nutnosti pozastavení provádění díla a plnění příkazu z důvodů nezákonných průtahů ve stavebním, vodoprávním či jiném správním řízení, podaných odvolání v daných řízeních, doplnění vstupních údajů nebo podkladů pro vypracování PD a IČ, nevhodných klimatických podmínek pro přípravu zakázky (zaměření stáv. stavu, stavebnětechnický nebo biologický průzkum, dispozičního řešení, statika) či nastalé potřeby zasmluvnění dotčených pozemků, věcných břemen či přeložek objednatelem, které nastaly objektivně a nebyly tak předpokládány a zahrnuty do doby plnění díla a plnění příkazu. O přerušení prací bude zhotoven písemný zápis podepsaný oběma smluvními stranami, kde bude uveden vždy důvod a délka doby pozastavení provádění díla a plnění příkazu. Doba pozastavení provádění díla a plnění příkazu se nebude započítávat do dílčího a celkového termínu plnění dle článku II. odst. 1 smlouvy a přílohy č. 1 této smlouvy. Objednatel (příkazce) prohlašuje, že výše uvedené vyhrazené změny nemění celkovou povahu veřejné zakázky, předmět plnění i všechny ostatní podstatné náležitosti smlouvy zůstávají nezměněny. 3. Místem dodání díla je sídlo Krajského úřadu Ústeckého kraje, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem. III. Cena díla, odměna za obstarání příkazu a platební podmínky 1. Cena díla a odměna za obstarání příkazu se ujednává ve výši: - 360 500,- Kč (slovy: Třistašedesáttisícpětset korun českých) bez DPH, - 429 905,- Kč (slovy: Čtyřistadvacetdevěttisícdevětsetpět korun českých) včetně 21 % DPH. Cena díla a odměna za obstarání příkazu se rovná ceně plnění veřejné zakázky KUUK/166938/2020/INV/VZ-INV/0122/PD, IČ + AD uvedené v nabídce zhotovitele (příkazníka) ze dne 11.12.2020. Ceny jednotlivých dílčích činností jsou uvedeny v příloze č. 1 této smlouvy. 2. Správní poplatky uhradí objednatel v prokázané výši až do částky uvedené ve smlouvě. Pokud bude nutno uhradit správní poplatky ve větším objemu, než je uvedeno ve smlouvě, bude smlouva upravena dodatkem a nebude řešeno jako změna nabídkové ceny (dodatečné služby). Cena díla a odměna za obstarání příkazu bez DPH je stanovena jako nejvýše přípustná a nepřekročitelná a obsahuje veškeré náklady spojené s realizací díla a plnění příkazu. Sazba DPH se řídí příslušným právním předpisem. Zhotovitel není v žádném případě oprávněn žádat změnu ceny díla (např., že provádění díla si vyžádalo jiné úsilí nebo jiné náklady, než bylo předpokládáno). Zhotovitel přebírá ve smyslu ust. § 2620 odst. 2 občanského zákoníku nebezpečí změny okolností. 3. Pokud se nedostaví příkazcem požadovaný výsledek při obstarání záležitostí příkazce příkazníkem dle článku. I. odst. 5, obdrží příkazník odměnu pouze ve výši účelně 4 z 10 vynaložených nákladů při provádění příkazu, maximálně však ve výši ceny díla dle přílohy č. 1 této smlouvy. To neplatí, pokud byl nezdar způsoben porušením povinností příkazníka, či splnění příkazu zmařila náhoda, ke které dal podnět příkazník. 4. Veškeré náklady, které příkazník nutně a účelně vynaloží při plnění svého závazku dle této smlouvy, jsou již v plné výši zahrnuty v odměně stanovené touto smlouvou a příkazník tak není oprávněn vůči příkazci uplatňovat jakékoliv další nároky z titulu vynaložení nákladů při výkonu činnosti dle této smlouvy. Příkazník není oprávněn požadovat v souvislosti s plněním závazku této smlouvy jakoukoliv zálohu. 5. Cena díla a odměna za obstarání příkazu bude zaplacena objednatelem (příkazcem) na základě vystaveného daňového dokladu – faktury (dále i jako „faktura“) zhotovitelem i příkazníkem, s možností dílčí fakturace dle členění uvedeném v příloze č. 1 této smlouvy. 6. Podkladem pro vystavení faktury u plnění díla je Protokol o předání a převzetí díla nebo jeho části (dále i jako „Protokol“) stvrzený oběma smluvními stranami a potvrzena uživatelem p.o. se seznámením dané části projektové dokumentace. 7. Daňový doklad - faktura vystavená zhotovitelem (příkazníkem) musí obsahovat kromě čísla smlouvy a lhůty splatnosti, která činí 30 dnů ode dne doručení objednateli (příkazci), také náležitosti daňového dokladu stanovené příslušnými právními předpisy, zejména zák. č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, a údaje dle § 435 občanského zákoníku. Faktura bude objednateli (příkazci) doručena v listinné podobě nebo v elektronické podobě do datové schránky. V případě, že faktura nebude mít uvedené náležitosti, objednatel (příkazce) není povinen fakturovanou částku uhradit a nedostává se do prodlení. Bez zbytečného odkladu, nejpozději ve lhůtě splatnosti, objednatel i příkazce fakturu vrátí zpět zhotoviteli (příkazníkovi) k doplnění. Lhůta splatnosti počíná běžet od doručení daňového dokladu obsahujícího veškeré náležitosti. 8. Pro platby dle článku VI. této smlouvy činí splatnost 15 dnů ode dne vystavení dokladu. 9. Úhrada ceny díla a odměny za obstarání příkazu je provedena bezhotovostní formou převodem na bankovní účet zhotovitele (příkazníka). Obě smluvní strany se dohodly na tom, že peněžitý závazek je splněn dnem, kdy je částka odepsána z účtu objednatele (příkazce). 10. Zhotovitel (příkazník) prohlašuje, že daň uvedenou v jím vystaveném daňovém dokladu – faktuře řádně zaplatí a že se nedostal do postavení, kdy nemůže tuto daň zaplatit. Pokud by se stalo, že by nebyl schopen daň zaplatit, oznámí to nejpozději den před splatností faktury objednateli (příkazci) a navrhne správci daně její úhradu objednatelem (příkazcem). Pokud správce daně zveřejnil způsobem umožňujícím dálkový přístup čísla účtu, které zhotovitel (příkazník) určil v přihlášce k registraci plátce DPH ke zveřejnění, považuje se povinnost zhotovitele (příkazníka) zaplatit DPH za splněnou připsáním DPH na takto zveřejněný účet. Pro případ, že se zhotovitel (příkazník), jako poskytovatel zdanitelného plnění, stane v okamžiku zdanitelného plnění dle § 21 ZDPH, nespolehlivým plátcem ve smyslu § 106a ZDPH, se smluvní strany dohodly, že objednatel zaplatí odměnu takto: a) odměnu bez DPH zaplatí na účet zhotovitele (příkazníka) uvedený v záhlaví této smlouvy nebo na daňovém dokladu, b) DPH na účet správce daně jako zvláštní způsob zajištění daně podle právní úpravy platné ke dni uskutečnění zdanitelného plnění, které je placeno. Zhotovitel (příkazník) prohlašuje, že jeho místně příslušným správcem daně z přidané hodnoty je Finanční úřad pro Ústecký kraj územní pracoviště Rumburk a že případnou změnu místně příslušného správce daně z přidané hodnoty zhotovitel do tří dnů oznámí objednateli (příkazci). IV. 5 z 10 Splnění závazku (provedení díla) Přechod nebezpečí škody 1. Ke splnění závazku zhotovitele dojde úplným dokončením a předáním díla objednateli v místě dodání díla a potvrzením (podepsáním) Protokolu oběma smluvními stranami. 2. Při přebírání díla je objednatel povinen dílo prohlédnout nebo zařídit jeho prohlídku za účelem zjištění zjevných vad. Vady a nedodělky zjištěné při předání a převzetí budou jako výhrady uvedeny v Protokolu. 3. Nebezpečí škody na díle přechází ze zhotovitele na objednatele okamžikem splnění závazku zhotovitele způsobem uvedeným v odst. 1. tohoto článku. V. Odpovědnost zhotovitele za vady a jakost 1. Dílo má vady, neodpovídá-li smlouvě. 2. Zhotovitel odpovídá za vady, jež má dílo v době jeho předání. 3. Objednatel je oprávněn zadržet cenu díla nebo její část ve výši odpovídající odhadem přiměřeně právu objednatele na slevu z ceny díla z důvodu vadného plnění. Nedostává se tak do prodlení se splněním svého závazku zaplatit cenu díla ohledně zadržované ceny z díla nebo její části. 4. Zhotovitel přejímá závazek (záruku za jakost), že dílo bude po dobu záruční doby způsobilé pro použití ke smluvenému účelu. 5. Záruční doba začíná běžet dnem předání bezvadného díla dle této smlouvy, trvá i po celou dobu provádění stavby, realizované na základě PD, která je předmětem této smlouvy, a končí po ukončení záruční doby zhotovitele stavby, obvykle 60 měsíců ode dne předání a převzetí stavby bez vad a nedodělků. Smluvní strany se dohodly na tom, že po tutéž dobu odpovídá zhotovitel za vady díla. 6. Vady díla existující v době jeho předání a vady, na něž se vztahuje záruka za jakost, je objednatel povinen uplatnit bez zbytečného odkladu u zhotovitele písemnou formou (dále jako „reklamace“). V reklamaci je objednatel povinen vady popsat, popřípadě uvést, jak se projevují. Zhotovitel se zavazuje, že v případě vady díla poskytne objednateli následující práva z odpovědnosti zhotovitele za vady, a to: a) právo na bezplatné odstranění reklamovaných vad provedením nového díla, pokud dílo vykazuje podstatné vady bránící užívání, b) právo na bezplatné odstranění reklamovaných vad opravou předmětu díla c) právo na přiměřenou slevu z ceny díla nebo Objednatel sdělí zhotoviteli, jaké právo si zvolil, při uplatnění vad, nebo bez zbytečného odkladu po uplatnění vad. Provedenou volbu nemůže objednatel změnit bez souhlasu zhotovitele; to neplatí, žádal-li objednatel opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. V případě, že se strany nedohodnou na termínu odstranění vad provedením nového díla nebo opravou předmětu díla platí, že zhotovitel je povinen vady odstranit nejpozději do 15 dnů nebo dle uzavřené dohody. 7. Smluvní strany se dohodly na tom, že objednatel je oprávněn si zvolit, zda vadu odstraní zhotovitel nebo objednatel sám nebo prostřednictvím třetích osob s tím, že zhotovitel je povinen uhradit náklady na odstranění vady po předložení vyúčtování. 8. Neodstraní-li zhotovitel vadu včas nebo vadu odmítne odstranit, může objednatel požadovat slevu z ceny díla, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže objednatel změnit bez souhlasu zhotovitele. 9. Uplatněním práv dle odst. 7. tohoto článku nezaniká právo na náhradu škody či jiné sankce. 6 z 10 10. Jakékoliv finanční nároky dle odst. 7. tohoto článku je objednatel oprávněn uhradit ze zadržené ceny (odměny) nebo její části dle odst. 3 tohoto článku. VI. Porušení smluvních povinností 1. Smluvní strany se dohodly na následujících sankcích za porušení smluvních povinností: a) zhotovitel (příkazník) se zavazuje zaplatit objednateli (příkazci) za každý den překročení sjednané doby plnění smluvní pokutu ve výši 0,2 % z celkové ceny (odměny) bez DPH té části díla, se kterou je zhotovitel v prodlení, b) zhotovitel se zavazuje zaplatit objednateli za každý den překročení sjednané doby odstranění vady smluvní pokutu ve výši 3 000,00 Kč/den, c) zhotovitel se zavazuje zaplatit objednateli za každou zjištěnou vadu z titulu odpovědnosti za vady nebo za jakost smluvní pokutu ve výši 3 000,00 Kč/položka rozpočtu PD a položka rozpočtu změny závazku ze smlouvy na stavební práce, d) příkazník se zavazuje zaplatit příkazci za každý zjištěný případ porušení každé jednotlivé povinnosti dle této smlouvy (včetně těch, které jsou dány platnými právními předpisy) smluvní pokutu ve výši 3 000,00 Kč, e) smluvní strany se zavazují zaplatit druhé straně za každý den překročení sjednaného termínu splatnosti kteréhokoliv peněžitého závazku úrok z prodlení ve výši 0,05% z neuhrazené částky do jejího zaplacení, f) pokud bude v zadávacím řízení veřejné zakázky na stavební práce, kde součástí zadávací dokumentace je DPS se soupisem prací zpracovaná dle této smlouvy, uplatněna žádost o vysvětlení zadávací dokumentace z důvodu nesouladu DPS a soupisu prací, nebo dojde-li k takovému rozporu během realizace stavebních prací nebo nesplněním článku I odst. 2, písm. c) této smlouvy, je objednatel oprávněn uplatnit vůči zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 3 000,00 Kč vč. DPH za každý takovýto případ, g) zhotovitel se zavazuje zaplatit objednateli za každý den překročení lhůty pro poskytnutí písemných podkladů pro odpovědi na žádosti o vysvětlení zadávací dokumentace, které se vyskytnou během zadávacího nebo výběrového řízení na výběr zhotovitele stavby, týkající se nesouladu DPS a soupisu prací dle článku I. odst. 6 této smlouvy, smluvní pokutu ve výši 3 000,00 Kč, h) pokud orgán dohledu, poskytovatel dotace, auditní orgán nebo soud rozhodne, že odkaz na obchodní firmy nebo na značky výrobků v DPS a soupisu prací vede k neodůvodněnému omezení hospodářské soutěže, zhotovitel poskytne zadavateli součinnost pro obhajobu tohoto postupu při zpracování DPS a soupisu prací a uhradí všechny náklady objednatele s touto obhajobou spojené. Pokud přesto orgán dohledu, poskytovatel dotace, auditní orgán nebo soud rozhodne o uložení sankcí za porušení zákona o veřejných zakázkách, případně pokud na základě takového pochybení zhotovitele vznikne objednateli škoda, zhotovitel uhradí objednateli veškeré náklady spojené s projednáváním tohoto pochybení před orgánem dohledu, poskytovatelem dotace, auditním orgánem či před soudy, a uhradí objednateli v plném rozsahu sankce, které musel za takové pochybení zaplatit, včetně prokazatelně vzniklé škody, i) zhotovitel, jako autorský dozor se zavazuje zaplatit objednateli za neúčast na kontrolních dnech v průběhu realizace stavby a součinnost při řešení problémů, vzniklých na stavbě v případě, že byl písemně vyzván objednatelem, smluvní pokutu ve výši 3 000,00 Kč za každou neúčast či neřešení vzniklého problému. 2. Objednatel (příkazce) má právo na náhradu škody vzniklou z porušení povinnosti, ke kterému se vztahuje smluvní pokuta. Náhrada škody zahrnuje skutečnou škodu a ušlý zisk. 7 z 10 VII. Práva a povinnosti smluvních stran 1. Příkazník je při obstarávání záležitostí příkazce oprávněn právně jednat za příkazce po předchozím projednání a souhlasu příkazce. 2. Příkazce vystavuje příkazníkovi plnou moc za účelem právního jednání v souvislosti s plněním příkazníkova závazku. 3. Příkazník je při provádění činností dle této smlouvy zejména povinen: a) plnit příkaz poctivě a pečlivě podle svých schopností s náležitou odbornou péčí a použít přitom každý prostředek, který vyžaduje povaha obstarávané záležitosti, jakož i takový, který se shoduje s vůlí příkazce, b) vykonávat činnost dle této smlouvy v úzké spolupráci a v souladu s pokyny zástupce příkazce pro věcná jednání, a zájmy příkazce, které zná či musí znát, a to v souladu s účelem, kterého má být činnostmi prováděnými dle této smlouvy dosaženo a který je příkazníkovi znám, c) oznamovat příkazci všechny okolnosti, které zjistil při provádění činností dle této smlouvy a jež mohou mít vliv na změnu pokynů příkazce v rámci provádění činností dle této smlouvy, d) vykonávat činnost dle této smlouvy osobně; příkazník není oprávněn bez předchozího písemného souhlasu příkazce nechat se při výkonu činností dle této smlouvy zastupovat třetí osobou, přičemž za třetí osobu nejsou považováni pověření zaměstnanci příkazníka. 4. Zjistí-li příkazník, že pokyny objednatele týkající se provádění činnosti dle této smlouvy jsou nevhodné či neúčelné, nebo že odporují obecně závazným právním předpisům, je povinen na toto příkazce bez zbytečného odkladu písemně upozornit a toto upozornění náležitě odůvodnit. V případě, že tak zhotovitel neučiní, odpovídá příkazci za škodu způsobenou v důsledku porušení této povinnosti. Bude-li příkazce na jím udělených pokynech trvat, je příkazník povinen pokračovat ve výkonu činnosti dle této smlouvy v souladu s těmito pokyny příkazce a současně písemně požadovat, aby příkazce setrvání na těchto pokynech příkazníkovi písemně potvrdil. 5. Od příkazcových pokynů je příkazník oprávněn se odchýlit pouze, pokud je to nezbytné v zájmu příkazce a příkazník nemůže včas obdržet jeho souhlas. O případech, kdy se příkazník odchýlí od pokynů objednatele, je příkazník povinen příkazce písemně informovat do 3 pracovních dnů ode dne, kdy k takovému odchýlení došlo. 6. Příkazník je povinen pravidelně, a to nejméně 1x za 14 dní, osobně informovat příkazce o postupu při plnění závazku dle této smlouvy. 7. Příkazník je povinen zachovávat mlčenlivost o všech informacích a skutečnostech, o nichž se dověděl v souvislosti s plněním závazku. Příkazník použije vše, co získá v souvislosti s plněním této smlouvy, výhradně za účelem plnění závazku. 8. Zhotovitel (příkazník) odpovídá objednateli (příkazci) za veškerou škodu, kterou mu způsobí v souvislosti s plněním závazku dle této smlouvy, a to bez ohledu na výši škody. Zhotovitel (příkazník) odpovídá za škodu způsobenou objednateli (příkazci) i tehdy, byla-li škoda způsobena v souvislosti s plněním závazku jeho zaměstnancem či poddodavatelem. Zhotovitel (příkazník) se zavazuje uzavřít pojištění odpovědnosti za škodu a být pojištěn po celou dobu trvání této smlouvy na pojistnou částku minimálně 500 000,- Kč. Zhotovitel (příkazník) předloží objednateli (příkazci) pojistku nejpozději před podpisem této smlouvy. Náklady na pojištění nese zhotovitel (příkazník) a jsou zahrnuty v odměně. 9. Funkci zodpovědného projektanta bude vykonávat Ing. Jiří Cobl. 8 z 10 10. V případě změny zodpovědného projektanta je zhotovitel povinen před touto změnou písemně požádat o schválení této změny objednatele. Objednatel tuto žádost bez zbytečného odkladu vyřídí. Změna údaje o zodpovědném projektantovi nebude prováděna dodatkem k této smlouvě. 11. Příkazce je povinen poskytovat příkazníkovi nezbytnou součinnost a předávat včas příkazníkovi věci a informace, jež jsou nutné k plnění příkazníkova závazku dle této smlouvy, pokud z jejich povahy nevyplývá, že je má obstarat příkazník. Příkazník potvrzuje, že mu před podpisem smlouvy byly předány veškeré dokumenty, na které se tato smlouva odkazuje. 12. Příkazník je povinen v rámci autorského dozoru účastnit se všech kontrolních dní v průběhu realizace stavebních prací a poskytovat součinnost při řešení problémů, vzniklých při realizaci stavebních prací. 13. Za objednatele (příkazce) uděluje souhlasy, rozhoduje, přijímá informace a poskytuje součinnost zástupce pro věcná / technická jednání. VIII. Ostatní a závěrečná ustanovení 1. Objednatel (příkazce) tímto potvrzuje, že o uzavření této smlouvy rozhodla Ing. Pavla Svítilová, vedoucí odboru investičního na základě usnesení Rady Ústeckého kraje č. 006/54R/2018 ze dne 10. 12. 2018. 2. Pokud v této smlouvě není stanoveno jinak, řídí se právní vztahy z ní vyplývající příslušnými ustanovení občanského zákoníku. 3. Zánik závazku se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku. Příkaz lze vypovědět na základě písemné výpovědi došlé druhé smluvní straně a zaniká uplynutím 14 denní výpovědní doby, která počíná běžet od prvního dne následujícího od doručení výpovědi druhé smluvní straně. 4. Do 10 dnů od zániku právního vztahu, založeného touto smlouvou, je zhotovitel (příkazník) povinen předat objednateli (příkazci) veškeré záležitosti (např. doklady a další), které od něho obdržel, jakož i vše, co pro něj získal při obstarání záležitostí dle této smlouvy. 5. Tuto smlouvu lze měnit či doplňovat pouze po dohodě smluvních stran formou písemných a číslovaných dodatků. 6. Tato smlouva je vyhotovena ve 4 vyhotoveních s platností originálu, přičemž objednatel obdrží 3 vyhotovení a zhotovitel 1 vyhotovení. 7. Použije se pouze v případě, že smlouva je uveřejňována v registru smluv: Tato smlouva bude v úplném znění uveřejněna prostřednictvím registru smluv postupem dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů. Zhotovitel prohlašuje, že souhlasí s uveřejněním svých osobních údajů obsažených v této smlouvě, které by jinak podléhaly znečitelnění, v registru smluv, popř. disponuje souhlasem třetích osob uvedených na své straně s uveřejněním jejich osobních údajů v registru smluv, které by jinak podléhaly znečitelnění. Smluvní strany se dohodly na tom, že uveřejnění v registru smluv provede objednatel (příkazce), který zároveň zajistí, aby informace o uveřejnění této smlouvy byla zaslána zhotoviteli (příkazci) do datové schránky ID zzmvc4t/na e-mail: cobl@proprojekt.cz. Smlouva nabývá platnosti dnem jejího uzavření a účinnosti dnem uveřejnění v registru smluv. IX. Podpisy smluvních stran 9 z 10 1. Zhotovitel i objednatel (příkazník i příkazce) shodně prohlašují, že si tuto smlouvu před jejím podpisem přečetli, že byla uzavřena po vzájemném projednání podle jejich pravé a svobodné vůle, určitě, vážně a srozumitelně, bez zneužití tísně, nezkušenosti, rozumové slabosti, rozrušení nebo lehkomyslnosti druhé strany, na důkaz čehož připojují své podpisy. 2. Ing. Jiří Cobl je oprávněn podepsat tuto smlouvu za zhotovitele v souladu s Obchodním rejstříkem nebo Živnostenských rejstříkem. 3. Ing. Pavla Svítilová, vedoucí odboru investičního, je oprávněn podepsat tuto smlouvu na základě svěření ze dne 19. 12. 2018. V Ústí nad Labem dne 19. 01. 2021 V Rumburku dne 14. 01. 2021 ……………………………… ……………………………. Objednatel (příkazce) Zhotovitel (příkazník) Ústecký kraj ProProjekt s. r. o. Ing. Pavla Svítilová Ing. Jiří Cobl vedoucí investičního odboru Krajského úřadu Ústeckého kraje jednatel společnosti Příloha č.1 Tabulka dílčích činností 10 z 10 Příloha č. 1 - Tabulka dílčích činností Název veřejné zakázky: Zdravotnická záchranná služba Ústeckého kraje, p.o. - přístavba objektu výjezdové základny Rumburk Číslo veřejné zakázky: KUUK/166938/2020/INV/VZ/-INV/0122/PD,IČ+AD Identidikační údaje účastníka řízení: ProProjekt s.r.o., Starokřečanská 34, Rumburk, 40801, IČ: 25487892 Dodavatel vyplní žlutě podbarvená pole 320 000,00 po doplnění této položky se automaticky doplní položky dílčích činností v části 1 Celková cena položek dílčích činností části 1 Kč bez DPH Autorský dozor v Kč bez DPH/hod. 500,00 Součinnost při jednání komise při posuzování nabídek na stavební práce jako její poradce v Kč bez DPH/hod. 250,00 Dílčí činnosti - část 1 Cena v Kč bez DPH Cena v Kč včetně DPH % podíl z nabídkové ceny Realizace v týdnech od nabytí účinnosti smlouvy Příprava zakázky (soulad zpracované studie s nově schváleným úuemním plánem, zaměření stávajícího stavu, 48 000,00 58 080,00 15 stavebnětechnický průzkum, dispozičního řešení, statika, diagnostika, koncept technického řešení apod.) 64 000,00 20 Dokumentace pro územní řízení (DUR) včetně územního rozhodnutí v právní moci 96 000,00 Dokumentace pro stavební povolení (DSP) nebo ohlášení stavby (DOS) včetně stavebního povolení v právní moci nebo 112 000,00 77 440,00 20 30 souhlasu stavebního úřadu 320 000,00 Dokumentace pro provádění stavby (DPS) včetně rozpočtu a soupisu stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem 116 160,00 30 40 výměr Cena v Kč bez DPH Celková cena položek dílčích činností části 1 a celková doba plnění 135 520,00 35 45 10 000,00 Dílčí činnosti - část 2 500,00 387 200,00 100 45 Autorský dozor po dobu realizace maximálně celkem 330 500,00 Cena v Kč včetně DPH XXX XXX Součinnost při jednání komise při posuzování nabídek na stavební práce jako její poradce maximálně celkem Cena v Kč bez DPH 12 100,00 XXX XXX Kontrolní součet položek dílčích činností části 1 a 2 30 000,00 605,00 XXX XXX 360 500,00 Dílčí činnosti - část 3 399 905,00 XXX XXX IČ – správní poplatky Cena v Kč včetně DPH XXX XXX Celková nabídková cena (součet položek dílčích činností části 1 až 3) 30 000,00 XXX XXX 429 905,00 XXX XXX V Rumburku, dne 11. 12. 2020 podpis: …....................................................................... Ing. Jiří Cobl - jednatel