Textová podoba smlouvy Smlouva č. 15480515: Smlouva o fyzické ostraze - areál Okružní

Příloha Smlouva - k uveřejnění.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva č. SLU-2018-00012-6001

  Smlouva o fyzické ostraze movitých, nemovitých
věcí a obsluze bezpečnostních technických systémů

                      č. objednatele: SLU-2018-00012-6001

  uzavřená dle zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů
__________________________________________________________________________

              Níže uvedeného dne, měsíce a roku se dohodli, dle svého prohlášení způsobilí
    právně jednat, a to:

1. Objednatel:            Český metrologický institut
    název:                Okružní 31, 638 00 Brno
    sídlo:                Ondřej Kebrle, odborný ředitel pro ekonomiku
    statutární zástupce:  00177016
    IČ:                   CZ00177016
    DIČ:                  Česká národní banka, Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1
    bankovní spojení:     198139621/0710
    číslo účtu:           65msw6w
    datová schránka:      info@cmi.cz
    email:

Státní příspěvková organizace zřízená zřiz. listinou MH ČR čj.521 385/92-44 ze dne
21.12.1992 ve znění upravené zřizovací listiny vydané Rozhodnutím ministra MPO č.
16/2009, č.j. 1313/09/02700/1000 ze dne 10.3.2009;

(dále jen jako „objednatel“ na straně jedné)

2. Poskytovatel:          Bartoň a Partner s.r.o.
     název:               Chválkovice 580, 779 00 Olomouc
    sídlo:                Bc. Markéta Nesvadbová, prokurista
    statutární zástupce:  26810093
    IČ:                   CZ26810093
    DIČ:                  Komerční banka, a.s.
    bankovní spojení:
    číslo účtu:           27-4232430227/0100
    datová schránka:
    email:                2ajqpgk
                          info@bartonapartner.cz

(dále jen jako „poskytovatel“ na straně druhé)

                          uzavřít tuto
                                1
                                                                                                                           Smlouva č. SLU-2018-00012-6001

     smlouvu o fyzické ostraze movitých, nemovitých věcí a obsluze bezpečnostních
                                              technických systémů

                                               I. Úvodní ustanovení

1. Podkladem pro uzavření této smlouvy je zadávací dokumentace k veřejné zakázce
   „Ostraha objektu ČMI v Brně“. Objednatel jako zadavatel této zakázky rozhodl, že
   vybraným dodavatelem zakázky bude poskytovatel. Poskytovatel se zavazuje dodržovat
   podmínky stanovené v této smlouvě, jakožto i podmínky vyplývající ze zadání výše
   uvedené veřejné zakázky.

                                                  II. Předmět smlouvy

1. Předmětem této smlouvy je závazek poskytovatele provést pro objednatele řádně a včas
   níže specifikované služby a závazek objednatele zaplatit za provedení těchto služeb
   sjednanou úplatu (cenu).

2. Službou se dle této smlouvy rozumí provádění ostrahy objektu objednatele, a to areálu
   Českého metrologického institutu, Okružní 31, Brno (dále jen „objekt“). Ostraha objektu
   spočívá zejména v ostraze majetku a osob, které se v objektu nacházejí, v ochraně
   oprávněných zájmů objednatele, v úkonech spočívajících v učinění opatření k odvrácení
   bezpečnostních rizik, v zajištění vstupu a výstupu, v poskytování recepčních služeb a
   dalších služeb dle konkrétních pokynů objednatele.

                                     III. Bližší vymezení předmětu smlouvy

1. Na základě této smlouvy se poskytovatel zavazuje po dobu účinnosti této smlouvy
   provádět pro objednatele ostrahu zahrnující zejména:

    - monitorování, vyhodnocování bezpečnostní situace v objektu a v jeho
         bezprostředním okolí fyzickou kontrolou a s využitím instalovaných technických
         zařízení (EZS, CCTV) a adekvátní reakce na zjištěný stav,

    - kontrolní obchůzky uvnitř objektu ve stanovené době,
    - bezpečnostní zásah v souladu se zákonnými normami, v případě potřeby

         s přivoláním policie,
    - zajištění vstupního režimu včetně evidence návštěv, zamezení neoprávněnému

         vstupu a vynášení majetku v souladu s platnými interními předpisy,
    - zajištění vjezdového režimu, namátková kontrola vozidel a zamezení neoprávněnému

         vjezdu, výjezdu a vyvážení majetku,
    - dopravně regulační služba v areálu,
    - zajištění klíčového hospodářství,
    - zajištění informační služby a ostatních povinností recepční služby, zejména pak

         poskytování informací osobám vstupujícím do objektu a evidenci těchto osob
    - preventivní kontrola stavu objektu, protipožární a protihavarijní kontrola

         v mimopracovní době, sledování bezpečnostních signalizačních zařízení (EPS,
         CCTV) a provedení adekvátních opatření ke snížení škod na majetku a zdraví osob,

                                                        2
                                                                                                                            Smlouva č. SLU-2018-00012-6001

     - plnění povinností ohlašovny požáru, součinnost s jednotkami hasičů, policie a
          ostatními prvky Záchranného systému města Brna na základě interních směrnic
          vydaných odběratelem pro smluvní objekt,

     - součinnost se správou objektu v běžném životě a v mimořádných situacích, včetně
          plnění stanovených činností k zajištění evakuace objektu.

 2. Poskytovatel služeb se dále zavazuje provést pro objednatele mimořádnou ostrahu
    spočívající zejména v ostraze prováděné za mimořádných okolností (nemoc vlastních
    zaměstnanců ČMI, oficiální návštěvy a jiné mimořádné události).

3. Poskytovatel služeb se zavazuje, že službu v rozsahu vymezeném touto smlouvou bude
    provádět

    - jedním pracovníkem, který bude ve služebním oděvu společenského charakteru plnit
         úkoly recepční služby v pracovních dnech od 13.00 do 18.00 hodin ve vestibulu hlavní
         budovy,

    - jedním pracovníkem posíleným o služebního psa, který bude ve služebním oděvu
         zajišťovat nepřetržitou ostrahu objektu na stanovišti u hlavního vjezdu do areálu.

 4. Bližší specifikace prováděných služeb, jakožto i práva a povinnosti pracovníků
    poskytovatele služeb jsou blíže vymezeny ve Směrnici pro výkon ostrahy objektu.

                                       IV. Práva a povinnosti poskytovatele

 1. Poskytovatel se zavazuje provést služby sjednané touto smlouvou řádně a včas, a to na
    svůj náklad a nebezpečí. Za tímto účelem se poskytovatel zavazuje zajistit kompletní
    organizační zajištění provedení sjednaných služeb a tyto provádět v souladu se směrnicí,
    jež tvoří přílohu č. 1 k této smlouvě.

 2. Poskytovatel se dále zavazuje provádět předmětné práce samostatně, s odbornou péčí, a
    to způsobem odpovídající potřebné kvalitě. Za tímto účelem se zavazuje vést
    dokumentaci potřebnou pro dokladování své činnosti. Poskytovatel je při plnění této
    smlouvy vázán odůvodněnými pokyny objednatele. Poskytovatel je povinen upozornit
    objednatele na nevhodnost těchto pokynů.

 3. Poskytovatel se zavazuje služby provést v rozsahu stanoveném v čl. III této smlouvy a
    v příloze č. 1 k této smlouvě, dále se zavazuje dodržovat četnost prací a neprodleně
    odstranit zjištěné nedostatky. Mimořádné práce se poskytovatel zavazuje provést podle
    svých provozních možností dle individuálních objednávek objednatele.

 4. Poskytovatel se zavazuje sjednané služby provést prostřednictvím dostatečného počtu
    vyškolených osob tak, aby byl řádně plněn sjednaný rozsah prací. Poskytovatel je povinen
    každého ze svých výkonných pracovníků (výkonnými pracovníky se rozumí zaměstnanci
    poskytovatele či třetí osoby využité poskytovatelem k plnění jeho závazků vyplývajících
    z této smlouvy) zaškolit, řádně poučit o náplni a rozsahu práce na jednotlivých
    pracovištích, o podmínkách BOZP a předpisech vztahujících se k plnění této smlouvy. Při
    provádění ostrahy a jiné činnosti dle této smlouvy musí být každý z výkonných pracovníků
    poskytovatele schopen provést práce specifikované touto smlouvou, aniž by očekával od
    pracovníků objednatele, že budou jeho práci řídit. Poskytovatel se dále zavazuje na
    žádost objednatele služeb jednoho pracovníka zaměnit za jiného, za předpokladu, že o to
    objednatel požádá. Takto se zavazuje poskytovatel učinit na své vlastní náklady.

                                                         3
                                                                                                                              Smlouva č. SLU-2018-00012-6001

 5. Poskytovatel se zavazuje, že služby dle této smlouvy budou prováděny jen osobami plně
     fyzicky a psychicky způsobilými, s českým občanstvím, které jsou bezúhonné, s plnou
     způsobilostí právně jednat, které skýtají záruku dodržování pravidel zdvořilosti a
     profesionální etiky, a které hovoří plynně česky. Osoby provádějící ostrahu objektu musí
     být uvedeny na jmenném seznamu osob dle čl. IVa.

 6. Poskytovatel se zavazuje vybavit své pracovníky, kteří vykonávají předmět smlouvy,
     jednotným pracovním oděvem a jinými ochrannými prostředky. Poskytovatel se dále
     zavazuje zajistit, aby každý z jeho pracovníků byl řádně označen jmenovkou viditelně
     připnutou na oděvu.

 7. Poskytovatel se zavazuje zahájit provádění sjednaných služeb ode dne stanoveného
     v článku VI. této smlouvy, a to dle stanoveného rozsahu prací.

 8. Poskytovatel je povinen proškolit své zaměstnance o nedotknutelnosti věcí objednatele a
     třetích osob. Poskytovatel odpovídá za to, že jakékoli věci objednatele nebudou
     poskytovatelem ani jeho pracovníky odcizeny, zničeny nebo zneužity. Poskytovatel ani
     jeho výkonní pracovníci nesmí prohlížet písemné doklady, které jsou uloženy v objektech,
     nesmí si činit opisy ani výpisy z těchto listin. Poskytovatel se zavazuje zajistit v pracovních
     smlouvách svých zaměstnanců, kteří vykonávají činnosti dle této smlouvy, či jiných
     obdobných smluv uzavřených s třetími osobami použitými pro plnění závazku
     poskytovatele, podepsání zákonem stanovené povinnosti mlčenlivosti o skutečnostech, o
     nichž se dozvěděli v souvislosti s plněním předmětu smlouvy. Povinnosti zachovávat
     mlčenlivost můžou být zproštěni pouze na základě písemného rozhodnutí objednatele.

 9. Poskytovatel odpovídá za škody vzniklé při plnění této smlouvy, a to i za škody
     způsobené jeho zaměstnanci či třetími osobami, jež plní předmět této smlouvy. Pro tento
     případ se zavazuje mít po celou dobu platnosti a účinnosti této smlouvy uzavřené
     pojištění pro případ odpovědnosti za škodu způsobenou třetí osobě, včetně pojištění
     odpovědnosti pro případ ztrát vzniklých krádeží ve střeženém objektu. Výše pojistného
     plnění bude činit částku minimálně ve výši 10.000.000,- Kč. Výše případně vzniklé škody
     bude objednatelem vyčíslena a předložena poskytovateli do třiceti dnů ode dne jejího
     zjištění. Možnost poskytnutí náhrady cestou pojistného plnění z příslušné pojistky
     poskytovatele tím není dotčena.

10. Poskytovatel se zavazuje, že v den podpisu této smlouvy oběma smluvními stranami
     předloží objednateli originál bankovní záruky za řádné provedení služeb (tj. za dodržení
     smluvních podmínek a doby poskytování služeb) ve výši 100 000,- Kč.

     Právo objednatele na plnění z bankovní záruky vznikne v každém jednotlivém případě
     porušení těchto povinností ze strany poskytovatele:
     a) plnit předmět této smlouvy v souladu s podmínkami této smlouvy, nebo
     b) plnit termíny provádění poskytovaných služeb podle rozsahu a četnosti služeb, který
     je stanoven touto smlouvou
     c) uhradit objednateli nebo třetí straně způsobenou škodu či smluvní pokutu nebo jiný
     peněžitý závazek, k němuž bude dle této smlouvy povinen.

     Před uplatněním plnění z bankovní záruky oznámí objednatel písemně poskytovateli výši
     požadovaného plnění ze strany banky. Poskytovatel je povinen doručit objednateli novou
     záruční listinu ve znění shodném s předchozí záruční listinou, v původní výši bankovní
     záruky, vždy nejpozději do 7 kalendářních dnů od jejího úplného vyčerpání. Bankovní

                                                          4
                                                                                                                            Smlouva č. SLU-2018-00012-6001

    záruka bude uvolněna objednatelem nejpozději do dvou týdnů po ukončení poskytování
    služeb dle této smlouvy.

    Objednatel je oprávněn požadovat k úhradě od banky vždy částku vyplývající z porušení
    kterékoli z povinností poskytovatele dle předchozího odstavce.
    Veškeré náklady na vystavení pojistných smluv a bankovní záruky nese zhotovitel a jsou
    zahrnuty v ceně předmětu plnění.

11. Poskytovatel je povinen postupovat při výkonu služeb způsobem neohrožujícím
    bezpečnost a zdraví osob, je povinen provést nutná opatření proti vzniku požáru, havárie
    elektřiny, případně vodovodního řádu, a zabezpečit veškeré své činnosti tak, aby byly
    vždy dodržovány předpisy BOZP, hygieny práce, protipožární ochrany a ochrany
    životního prostředí.

12. Poskytovatel nesmí při plnění povinností dle této smlouvy nepřiměřeně narušovat provoz
    a výkon činností objednatele, a to zejm. hlukem, zápachem, vibracemi, odpadem či
    chybnou organizací práce. Při plnění povinností dle této smlouvy je poskytovatel povinen
    provádění jednotlivých prací koordinovat s provozem a plněním úkolů objednatele.

13. Poskytovatel, zaměstnanci poskytovatele a třetí osoby, prostřednictvím kterých
    poskytovatel plní předmět této smlouvy, se zavazuje dodržovat bezpečností opatření
    v místech plnění smlouvy, a to:
          - zákaz kouření ve všech objektech,
          - zákaz požívání alkoholických nápojů a jiných návykových látek v objektech,
          - zachovávání mlčenlivosti o všech skutečnostech o objednateli, jeho
               zaměstnancích, klientech, které se dozví při provádění služeb,
          - dodržování zvláštních bezpečnostních opatření, se kterými bude poskytovatel
               seznámen ze strany objednatele.

14. Poskytovatel se zavazuje objednateli bezodkladně hlásit poruchy na technickém vybavení
    a zařízení budov.

15. Neprovedení pravidelných prací z důvodu omezení provozu objednatele, dočasného
    vyloučení prostor z provozu nebo oprav a rekonstrukčních prací nebudou poskytovatelem
    objednateli fakturovány. O vzniku uvedených skutečností má poskytovatel právo být
    informován objednatelem v přiměřeném časovém předstihu.

16. Poskytovatel má právo na úplnou a včasnou odměnu za řádné vykonání sjednaných
    služeb. V případě, že objednatel shledá nedostatky v plnění této smlouvy, zavazuje se
    tyto nedostatky poskytovateli bezodkladně sdělit způsobem níže uvedeným. Pro případ
    zjištění nedostatků je poskytovatel povinen tyto bezodkladně odstranit a případně zaplatit
    sjednanou smluvní pokutu.

17. Poskytovatel se dále zavazuje plnit i jiné zde výslovně neuvedené povinnosti, pokud jejich
    potřeba vyplývá z platných právních předpisů, a to zejm. odvést daň řádně zaplacenou
    objednatelem.

                                                         5
                                                                                                                           Smlouva č. SLU-2018-00012-6001

                                      IVa. Zajištění personální stability

1. Objednatel má zájem, aby na pozicích výkonných pracovníků ostrahy nedocházelo
   k častým personálním obměnám a aby tito výkonní pracovníci znali poměry ve střeženém
   objektu.

2. Poskytovatel nejpozději ke dni účinnosti této smlouvy předloží objednateli jmenný seznam
   osob, které budou provádět ostrahu objektu (dále jen „jmenný seznam“). Ostrahu nesmí
   provádět žádná osoba, která na jmenném seznamu není uvedena. Obměna osob, které
   budou provádět ostrahu objektu, a tedy i obměna osob na jmenném seznamu, je
   v kompetenci poskytovatele, avšak poskytovatel musí respektovat omezení uvedená
   v odst. 3 tohoto článku, nedohodnou-li se smluvní strany jinak. V opačném případě se
   poskytovatel vystavuje nebezpečí sankcí dle čl. X odst. 8. O každé změně ve jmenném
   seznamu musí poskytovatel neprodleně informovat objednatele, v každém případě před
   nástupem nového člověka k výkonu ostrahy.

3. Omezení pro obměnu jmenného seznamu:

              a. Poskytovatel musí zajistit, aby každý výkonný pracovník uvedený na jmenném
                   seznamu odsloužil ročně min. 500 hodin, resp. adekvátní část tohoto počtu,
                   pokud nebyl na seznamu celý rok.

              b. Poskytovatel může během roku na jmenný seznam doplnit max. 34% nových
                   jmen, přičemž 100 % představuje celkový počet pracovníků na jmenném
                   seznamu na počátku vyhodnocovaného období.

4. Každý rok ke dni účinnosti této smlouvy vyhodnotí objednatel změny ve jmenném
   seznamu a odpracované hodiny jednotlivých výkonných pracovníků ostrahy za posledních
   12 měsíců. Pokud tyto změny nebo odpracované hodiny budou mimo limity nastavené
   v odst. 3 tohoto článku, je objednatel oprávněn uložit poskytovateli sankci dle čl. X odst. 8.

                                        V. Práva a povinnosti objednatele

1. Objednatel se zavazuje uhradit poskytovateli úhradu za provedení sjednaných služeb, a
   to dle podmínek stanovených v této smlouvě.

2. Objednatel se zavazuje seznámit poskytovatele s technickými a stavebními dispozicemi
   jednotlivých pracovišť a s požadavky na dodržování zvláštních organizačních pokynů.

3. Objednatel se zavazuje objednávat provádění mimořádných prací emailem, případně též
   telefonicky s uvedením bližší specifikace mimořádného požadavku.

4. Objednatel je dle svých provozních potřeb oprávněn poskytovateli jednostranně omezit
   rozsah prostor, ve kterých dochází k poskytování sjednaných služeb. Omezení rozsahu
   poskytování služeb je objednatel povinen učinit písemně se specifikací učiněného
   omezení. Objednatel je povinen v přiměřeném předstihu oznámit poskytovateli provozní
   změny mající vliv na provádění služeb a na rozsah fakturace za příslušné období.

5. Objednatel se zavazuje poskytovateli umožnit provádění sjednaných služeb, a to zejména
   poskytnout nezbytnou součinnost k řádnému plnění předmětu dle této smlouvy. Za tímto
   účelem se objednatel především zavazuje poskytnout prostory s nezbytným vybavením

                                                        6
                                                       Smlouva č. SLU-2018-00012-6001

   pro výkon služby a pro zabezpečení základních hygienických potřeb, včetně vybavení
   místnosti nezbytným zařízením pro uložení osobních věcí.

6. Objednatel je oprávněn pravidelně a namátkově kontrolovat poskytovatele při plnění
   povinností dle této smlouvy a v případě, že nejsou prováděny řádně a včas, požadovat
   bezodkladné odstranění zjištěných nedostatků. Na zjištěné nedostatky je objednatel
   oprávněn upozornit osobu provádějící předmětnou službu, případně tyto sdělit
   poskytovateli způsobem stanoveným v článku XI této smlouvy.

                                              VI. Termín a místo plnění

1. Tato smlouva se sjednává na dobu neurčitou, přičemž s plněním této smlouvy se započne
   dne 1. 7. 2018.

2. Místem plnění této smlouvy jsou objekty blíže specifikované v čl. II. této smlouvy.

                           VII. Cena služeb

1. Smluvní strany se dohodly, že objednatel zaplatí poskytovateli za řádné provedení služeb
    specifikovaných v této smlouvě cenu, která je stanovena za jednu hodinu činnosti jednoho
    pracovníka ve výši 73,00 Kč (slovy: Sedmdesáttři korun 0 haléřů) bez DPH a za jednu
    hodinu nasazení služebního psa ve výši 2 Kč (slovy: Dvě koruny 0 haléřů) bez DPH.

Cena hodinové sazby jednoho pracovníka je složena z:

a) ceny za služby bez DPH                    73,00 Kč

b) DPH 21%                                   15,33 Kč

c) ceny celkem včetně DPH                    88,33 Kč

Cena hodinové sazby za nasazení služebního psa je složena z:

a) ceny za služby bez DPH                    2,00 Kč

b) DPH 21 %                                  0,42 Kč

c) ceny celkem včetně DPH                    2,42 Kč

2. Účastníci této smlouvy berou na vědomí, že cena uvedená v odst. 1 tohoto článku je
   konečná a tato zahrnuje veškeré náklady poskytovatele služeb.

3. Účastníci smlouvy mohou jednou ročně po vzájemné dohodě formou dodatku ke smlouvě
   změnit hodinové sazby uvedené v odst. 1 tohoto článku o tzv. inflační nebo deflační
   koeficient vyhlášený Českým statistickým úřadem.

4. V případě legislativních změn, které mají prokazatelný dopad na mzdové náklady na
   osoby provádějící ostrahu (např. změna minimální mzdy), mohou účastníci smlouvy po
   vzájemné dohodě formou dodatku ke smlouvě změnit hodinové sazby uvedené v odst. 1
   tohoto článku o částku odpovídající prokázanému dopadu těchto legislativních změn na
   hodinové sazby.

5. V případě změny zákonné sazby DPH se cena bez DPH nemění, změní se částka DPH a
   cena včetně DPH.

                           7
                                                                                                                           Smlouva č. SLU-2018-00012-6001

                                                VIII. Platební podmínky

1. Objednatel neposkytuje zálohy.

2. Cena za skutečně provedené služby bude hrazena objednatelem na základě daňových
   dokladů (dále jen „faktur“) vystavených poskytovatelem, a to bezhotovostně na účet
   poskytovatele uvedený v záhlaví této smlouvy. Poskytovatel je oprávněn účtovat výkon
   pouze těch prací, které byly v daném období skutečně provedeny. Poskytovatel nemá
   nárok na úhradu ceny za pravidelný výkon těch prací, které z jakéhokoli důvodu
   neprováděl.

3. Poskytovatel se zavazuje faktury vystavit pravidelně jednou měsíčně a objednateli doručit
   bezprostředně, nejpozději ve lhůtě do 14 dní po skončení každého kalendářního měsíce,
   za který má platba proběhnout.

4. Lhůta splatnosti faktur bude stanovena na 30 kalendářních dnů ode dne jejího vystavení a
   doručení objednateli.

5. Faktury vystavené poskytovatelem musí formou a obsahem odpovídat zákonu č.
   563/1991 Sb., o účetnictví a zákonu č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty.

6. Přílohou faktur bude seznam skutečně provedených prací s uvedením, kdy tyto práce byly
   provedeny.

7. V případě, že daňový doklad nebude obsahovat všechny náležitosti, přílohy či budou na
   faktuře uvedeny nesprávné údaje, je objednatel oprávněn vrátit jej poskytovateli
   k doplnění či přepracování. V takovém případě se přeruší plynutí lhůty splatnosti a nová
   lhůta splatnosti začne plynout doručením opraveného daňového dokladu objednateli.

8. Závazek objednatele uhradit cenu za služby sjednané touto smlouvou je splněn v den,
   kdy je fakturovaná částka odepsána z účtu objednatele.

                                          IX. Ukončení smluvního vztahu

1. Každá smluvní strana je oprávněna vypovědět smlouvu písemně bez udání důvodu.
   Výpověď bude zaslána druhé straně formou doporučeného dopisu nebo prostřednictvím
   datové schránky na adresu uvedenou v záhlaví této smlouvy. Výpovědní lhůta je
   tříměsíční a počíná plynout od prvního dne měsíce následujícího po doručení výpovědi.

2. Smlouva může být ukončena též písemnou dohodou obou smluvních stran.

                                                         X. Sankce

1. Poskytovatel ručí za bezchybné provedení plnění předmětu této smlouvy. Pokud plnění
   poskytovatele neodpovídá účelu nebo předmětu této smlouvy, popřípadě
   předpokládanému výsledku, má vady. Poskytovatel odpovídá objednateli za vady a
   zavazuje se, že je neprodleně odstraní, a to i v případě, že na ně nebyl objednatelem
   výslovně upozorněn a zjistil je vlastní kontrolní činností.

                                                        8
                                                                                                                           Smlouva č. SLU-2018-00012-6001

2. Reklamace vad a nedostatků plnění ze strany poskytovatele je objednatel povinen uplatnit
   neprodleně, nejpozději do konce následujícího pracovního dne po zjištění vady či
   nedostatku, a to ústně osobě provádějící činnost, jež je předmětem této smlouvy,
   případně písemnou formou v knize reklamací/kontrol, e-mailem, nebo telefonicky.
   Reklamované vady a ostatní vady a nedostatky plnění je poskytovatel povinen na vlastní
   náklady odstranit neprodleně, a to:
    - závažné vady nejpozději do 1 hodiny od oznámení,
    - ostatní vady a nedostatky tentýž den.

3. Poskytovatel je povinen vést po celou dobu účinnosti této smlouvy knihu
   reklamací/kontrol. Tato kniha bude uložena u objednatele na místě přístupném pro obě
   smluvní strany.

4. V případě, že poskytovatel neprovede sjednané práce nebo jejich část ve sjednaných
   lhůtách, nebudou mu neprovedené práce uhrazeny. Vadné plnění není poskytovatel
   oprávněn objednateli účtovat a objednatel není povinen je poskytovateli uhradit. Zjistí-li
   objednatel, že v předložené faktuře jsou uplatněna i vadná plnění a činnost spočívající
   v odstranění vad, je oprávněn takovou fakturu poskytovateli vrátit, aniž by se tím dostal do
   prodlení s úhradou ceny.

5. Smluvní strany se dále dohodly na povinnosti poskytovatele zaplatit objednateli smluvní
   pokutu za každé jednotlivé vážné porušení povinností stanovených mu touto smlouvou ve
   výši 50.000,- Kč.

6. Za vážné porušení povinnosti poskytovatele, na které se vztahuje sankce dle odst. 5
   tohoto článku, je považován stav, kdy:
         a) výkonný pracovník ostrahy není na stanovišti ve stanovené době
         b) výkonný pracovník není schopen v případě potřeby provést kvalifikovaný zásah
              (např. je nevyškolený, opilý, má zdravotní problémy apod.)
         c) výkonní pracovníci ostrahy opakovaně a přes písemné upozornění poskytovateli
              neplní stanovené povinnosti ostrahy
         d) výkonní pracovníci nesplnili některou z povinností uvedenou v této smlouvě
              (včetně přílohy č. 1) a v důsledku toho vznikla objednateli škoda nebo nedošlo
              k odvrácení škody, která by v případě řádného plnění povinností ostrahy
              nemusela nastat
         e) výkonný pracovník ostrahy provádějící výkon ostrahy v objektu není uveden na
              jmenném seznamu dle čl. IVa odst. 2.

7. Smluvní strany se dále dohodly na povinnosti poskytovatele zaplatit objednateli smluvní
    pokutu za každé jednotlivé mírné porušení povinností stanovených mu touto smlouvou ve
    výši 5000 Kč. Tuto pokutu je však poskytovatel povinen uhradit jen při současném
    splnění následujících podmínek:
         a) mírné porušení povinností nastalo do 3 měsíců poté, co objednatel poskytovatele
              písemně upozornil na opakované porušování této povinnosti
         b) celkový součet výšek udělených smluvních pokut dle tohoto odstavce v daném
              kalendářním měsíci nepřekročil 20 % ceny služby bez DPH v daném měsíci

   Za mírné porušení povinností stanovených touto smlouvou je považováno jakékoliv
   porušení povinností stanovených touto smlouvou vyjma vážných porušení povinností dle
   odst. 6 tohoto článku.

                                                        9
                                                                                                                           Smlouva č. SLU-2018-00012-6001

8. Smluvní strany se dále dohodly na povinnosti poskytovatele zaplatit objednateli smluvní
   pokutu za porušení personální stability dle čl. IVa ve výši 50.000,- Kč.

9. Smluvní pokuta je splatná ve lhůtě 15 dnů ode dne podání výzvy k jejímu zaplacení
   k poštovní přepravě ve formě doporučeného dopisu adresovaného na adresu
   poskytovatele uvedenou v záhlaví této smlouvy nebo zaslané prostřednictvím datové
   schránky. V této výzvě nechť je určen způsob platby. Písemnou výzvu k zaplacení výše
   uvedené smluvní pokuty je oprávněný účastník oprávněn zaslat porušiteli této smlouvy
   ihned poté, co se oprávněný účastník o porušení povinností druhého účastníka
   vyplývajících z této smlouvy dozví. Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo
   objednatele na náhradu škody.

10. Při prodlení s úhradou faktur ze strany objednatele má poskytovatel právo účtovat úrok z
   prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení.

                                                      XI. Doručování

1. Dodatky smlouvy, odstoupení od smlouvy, výpověď a vyčíslení smluvní pokuty se smluvní
   strany zavazují doručovat písemně na adresu druhé smluvní strany uvedenou v záhlaví
   této smlouvy, a to doporučenou poštou, příp. prostřednictvím datové schránky. Ostatní
   písemnosti lze mezi stranami doručovat elektronickou poštou či jiným dohodnutým
   způsobem.

2. Účinky doručení vůči druhé smluvní straně nastávají i tehdy, když byla písemnost
   doručována prostřednictvím držitele poštovní licence na její platnou adresu a druhá
   smluvní strana

a) písemnost odmítla převzít, a to dnem odepření přijetí,
b) písemnost byla uložena u držitele poštovní licence v případě, že se písemnost nepodařilo

   doručit na platnou adresu, a to bez ohledu na to, zda se smluvní strana na adrese
   zdržovala či nikoli, a to dnem uložení písemnosti,
c) písemnost se vrátila s tím, že druhá smluvní strana na uvedené adrese nebyla zastižena
   či se na ní nezdržuje, a to dnem neúspěšného pokusu o doručení.

                                     XII. Ustanovení společná a závěrečná

1. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oběma účastníky smlouvy a účinnosti dnem
   1.7.2018 za předpokladu, že smlouva bude k tomuto datu uveřejněna v registru smluv.
   V opačném případě nabývá smlouva účinnosti až ke dni jejího uveřejnění v registru smluv.
   Uveřejnění smlouvy zajistí objednatel.

2. Tato smlouva, jakož i právní vztahy z této smlouvy vzniklé nebo v této smlouvě výslovně
   neupravené se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku, případně dalšími
   zákony a jinými právními předpisy, jejichž ustanovení se vztahují k této smlouvě.

3. Pokud by se některé z ustanovení této smlouvy stalo podle platného práva v jakémkoli
   ohledu neplatným, neúčinným nebo protiprávním, nebude tím dotčena nebo ovlivněna
   platnost, účinnost nebo právní bezvadnost ostatních ustanovení této smlouvy. Jakákoli
   vada této smlouvy, která by měla původ v takové neplatnosti nebo neúčinnosti, bude

                                                       10
                                                     Smlouva č. SLU-2018-00012-6001

   dodatečně zhojena dohodou účastníků přijetím ustanovení nového a platného, které bude
   respektovat ujednání a zájem smluvních stran.

4. Veškeré změny této smlouvy je možné činit pouze formou písemných dodatků.

5. Všechny záležitosti a spory vyplývající z této smlouvy se smluvní strany zavazují řešit
   především smírnou cestou a dohodou ve snaze odstranit nedostatky, které brání plnění
   smlouvy. V případě, že nedojde k vyřešení sporu dohodou, bude sporná záležitost řešena
   soudní cestou. Všechny takto vzniklé spory budou řešeny podle českého práva. Smluvní
   strany v souladu s ustanovením § 89a zákona č. 99/1963., občanského soudního řádu
   v platném znění uzavřely dohodu, resp. se dohodly na jiné místní příslušnosti soudu 1.
   stupně. Místně příslušným soudem je soud 1. stupně, v jehož obvodu má sídlo Český
   metrologický institut.

6. Smluvní strany se zavazují vzájemně poskytovat součinnosti při plnění této smlouvy.

7. Smluvní strany se zavazují, že během plnění této smlouvy i po jejím ukončení budou
   zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, o kterých se dozví v souvislosti s plněním
   této smlouvy. Veškeré informace, včetně listin a ostatní dokumentace kromě smlouvy
   samotné, týkající se smluvního vztahu jsou považovány oběma smluvními stranami za
   důvěrné, ve smyslu ustanovení občanského zákoníku.

8. Obě smluvní strany souhlasí s uveřejněním této smlouvy včetně všech případných
   dodatků podle zákona o registru smluv a s uveřejněním dalších informací souvisejících s
   plněním dle této smlouvy v souladu se zákonem o veřejných zakázkách. Smlouva bude
   uveřejněna v registru smluv ČR bez přílohy, která obsahuje důvěrné informace.

9. Smlouva je sepsána ve 4 vyhotoveních, z nichž 2 vyhotovení obdrží objednatel
   a 2 vyhotovení obdrží poskytovatel.

10. Účastníci shodně a výslovně prohlašují, že došlo k dohodě o celém obsahu této smlouvy,
    že si tuto smlouvu přečetli, jejímu obsahu porozuměli a tato byla sepsána na základě
    jejich pravé, vážné a svobodné vůle, nikoli za nápadně nevýhodných podmínek, na
    důkaz čehož připojují vlastnoruční podpisy.

Přílohy smlouvy:
1/ Směrnice pro výkon fyzické ostrahy objektu ČMI Brno

Za objednatele:                                      Za poskytovatele:
V Brně dne ...................................       V Olomouci dne

 ..............................................      ..............................................
           Ondřej Kebrle                               Bc. Markéta Nesvadbová
                                                                per procura
odborný ředitel pro ekonomiku

                                                 11