Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA o DÍLO Č. 232/15 uzavřená dne mezi Nemocnice České Budějovice, a. s. JPS J. Hradec s.r.o. „Prádelna v areálu Nemocnice České Budějovice, a.s.“ JARušEic, STRAKOVÁ & PARTNERS ADVDKÁTNÍ KANCELÁŘ RADQIČNÍ 7A CZ — 370 01 CESKÉ BUDĚJOVICE WWW.JSf PARTNERS. cz Smluvní strany 1.1. Objednatel Nemocnice České Budějovice, a.s. se sídlem České Budějovice, B. Němcové 585/54, PSČ 370 01 IČ: 26068877 DIČ: C226068877 společnost zapsaná vobchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ceských Budějovicích, oddíl B, vložka 1349 zastoupená předsedou představenstva MUDr. Břetislavem Shonem a místopředsedou představenstva Ing. Martinem Bláhou, MBA bankovní spojení: Komerční banka, a.s. účet číslo: 37035—231/0100 (dále jen „Objednatel“) 1 . 2. Poskytovatel JPS J. Hradec s.r.o. se sídlem gindřichův Hradec — Jindřichův Hradec II, Jarošovská 753, PSČ 377011C: 26035138 DIČ: cz26o35138 společnost zapsaná obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ceských Budějovicích, oddíl C, vložka 10525 zastoupená Ing. Milanem Špulákem, jednatelem bankovní spojení: GE Money Bank, a.s. účet číslo: 156 087 683 / 0600 (dále jen „Poskytovatei'l) 2. Definice 2.1.1. Následující pojmy a zkratky mají význam definovaný v tomto odstavci smlouvy, pokud není výslovně stanoveno jinak: a) b) d) Pojem „Stavební zákon“ (zkráceně též „SZ“) znamená zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), v platném znění. Pojem „Autorský zákon“ (zkráceně též „AZ“) znamená zákon č. 121/2000 Sb., oprávu autorském, o právech souvisejících správem autorským a o změně některých zákonů, v platném znění. Pojem „Územní rozhodnutí“ (zkráceně též „ÚR“) znamená úkon příslušného obecného stavebního úřadu podle zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), Vplatném znění, který bude podkladem pro Stavební povolení a realizaci stavby die Projektu a této smlouvy. Územním rozhodnutím se podle okolností rozumí též územní souhlas podle Stavebního zákona. Pojem „Stavební povolení“ (zkráceně též „SP“) znamená správní rozhodnutí vydané příslušným obecným stavebním úřadem podle zákona c. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), v platném znění, kterým Stránka 2 z 14 f) 9) h) ]) k) bude povoleno provedení stavby dle Projektu (viz níže) a kterým se stanoví podmínky jejího provedení. Pojem „Studie“ znamená návrh dispozičního a architektonického řešení objektu v souladu s požadavky objednatele včetně případného variantního řešení Pojem „Dokumentace pro Územní rozhodnutí“ (zkráceně též „DÚR“) znamená dokumentaci předkládanou dle Stavebního zákona k žádosti 0 Územní rozhodnutí. Pojem „Dokumentace pro Stavební povolení“ (zkráceně též „DSP“) znamená dokumentaci předkládanou dle Stavebního zákona kžádosti 0 Stavební povolení, jejíž obsah a rozsah je ve smyslu 5 110 odst. 5 Stavebního zákona definován vyhláškou č, 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb, v platném znění. DSP musí být plně způsobilá a dostatečná jako příloha a podklad !( žádosti o vydání Stavebního povolení. Pojem „Dokumentace pro Provádění stavby“ (zkráceně též „DPS“) znamená dokumentaci pro provedení (realizaci) stavby dle Projektu jako univerzální dokumentace bez ohledu na budoucího zhotovitele stavby. DPS bude zahrnovat mimo jiné výkaz výměr. Tato DPS bude zpracována v rozsahu daném požadavky na projektovou dokumentaci staveb dle prováděcího předpisu k zákonu č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, v platném znění (jako součást zadávací dokumentace pro zadávací řízení dle zákona o veřejných zakázkách). Pojem „Inženýrská činnost“ (zkráceně též „IČ“) má význam definovaný v čl. 6. této smlouvy. Pojem „Místo plnění“ znamená budovu ve vlastnictví Objednatele nacházející se v areálu sídla Objednateie označenou jako pavilon „Cl-i“ a nacházející se na pozemku p. č. 1246, 1247/1 v k. ú. Ceské Budějovice 7. Pojem „Projekt“ znamená plánovanou stavbu Objednatele „Prádelna v areálu Nemocnice Ceské Budějovice, a.s.“ Pojem „Územní řízení“ znamená řízení zahájené za účelem vydání Územního rozhodnutí. Pojem „Stavební řízení“ znamená správní řízení zahájené za účelem vydání Stavebního povolení. Pojem „Dílo“ znamená souhrnně ta plnění, ke kterým se zavazuje Poskytovatel v této smlouvě, pokud splňují podmínky uvedené v ustanovení 5 2586 a nás! zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vplatném znění, zejména Studie, DÚR, DSP, DPS. 3. Předmět smlouvy 3.1. Závazek Poskytovatele 3.1.1. Předmětem této smlouvy je závazek Poskytovatelé v souvislosti s Projektem definovaný následovně: (0 (iř) Projektové práce budou řešit objekt velkokapacitní nemocniční prádelny zahrnující prostor vybavení technologií pro praní a následnou konečnou úpravu prádla s kapacitou cca 2 x 7 tun /den, prostory pro příjem špinavého prádla a dalších surovin, expedici čistého prádla, zázemí pro zaměstnance a související administrativu, prostory pro domovní techniku. Součástí projekčních prací bude rovněž napojení na inženýrské sítě a dopravní infrastrukturu. Poskytovatel dokončí a předá Objednateli projektovou dokumentaci v rozsahu: Studie, DÚR včetně projednání a zajištění Územního rozhodnutí, DSP včetně projednání a zajištění Stavebního povolení, DPS včetně výkazů výměr a kontrolního ocenění; před zpracováním DÚR bude Poskytovatelem Objednateii předloženo k odsouhlasení dopracování dispozičního řešení, Stránka 3 z 14 3.2. 3.2.1. (iii) Poskytovatel vykoná pro Objednatele IČ vsouvislosti sÚzemním řízením a Stavebním řízením, (iv) Poskytovatel provede další činnosti a vykoná další práce, které jsou stanoveny vtéto smlouvě, nebo které jsou vnezbytném rozsahu potřebné ke splnění vymezeného předmětu smlouvy. Závazek Objednatele Objednatel se naproti tomu zavazuje: a) zaplatit cenu způsobem a za podmínek sjednaných v článku 8. této smlouvy; b) poskytnout Poskytovateli podklady v souladu s článkem 4. této smlouvy; c) poskytnout Poskytovateli součinnost a splnit další povinnosti stanovené touto smlouvou. 4. Podklady Objednatele 4.1.1. 4.1.2. 4.1.3. 4.1.4. 4.1.5. 4.1.6. 4.1.7. Základní požadavky objednatele na plnění Poskytovatelé jsou uvedeny v Příloze č. 1 této smlouvy. Poskytovatel podpisem této smlouvy potvrzuje, že jsou mu známy všechny výše uvedené podklady, že jsou úplně, že se s nimi podrobně seznámil a neshledal v nich žádné vady, nedostatky či nesrovnalosti bránící řádnému provedení Díla a plnění povinností dle této smlouvy. Poskytovatel prohlašuje, že při vynaložení veškeré odborné péče nezjistil žádnou chybu, opomenutí, nejasnost či nesrovnalost vpředaných podkladech a že jim plně porozuměl. Objednatel je oprávněn i po uzavření této smlouvy dávat Poskytovateli další podklady a pokyny (dále jen „Dodatečné podklady“), kterými je Objednatel oprávněn doplňovat a měnit své požadavky na plnění závazku Poskytovatelé, zejména s ohledem na upřesňování konečné podoby plánované stavby dle Projektu. Poskytovatel se zavazuje tyto Dodatečné podklady respektovat. Pokud Dodatečné podklady budou mít podstatný vliv na plnění termínů dle čl. 7. této smlouvy, je Poskytovatel povinen na to Objednatele bez zbytečného odkladu, nejpozději do tří (3) pracovních dnů, upozornit, a projednat s Objednatelem prodloužení termínů stanovených v čl. 7. této smlouvy, jinak není Poskytovatel Oprávněn v případě neSplnění termínů dle čl. 7. této smlouvy odvolávat se na Dodatečné podklady. Pokud se v důsledku Dodatečných podkladů mají podstatným způsobem navýšit náklady Poskytovatelé na plnění jeho závazku, je Poskytovatel povinen „na to objednatele bez zbytečného odkladu, nejpozději do tří (3) pracovních dnů, upozornit, a projednat s Objednatelem navýšení ceny stanovené v čl. 8. této smlouvy, jinak není Poskytovatel oprávněn domáhat se navýšení ceny dle čl. 8. této smlouvy. Poskytovatel si je vědom té skutečnosti, že zásadními hledisky, která je třeba mít na zřeteli při plnění všech jeho povinností dle této smlouvy, jsou hlediska včasnosti, úspornosti navrženého řešení, jakož i hledisko bezpečnosti a vysoké kvality navrženého řešení. Poskytovatel je povinen se při plnění závazků dle této smlouvy řídit též jednotlivými dokumentacemi zhotovovanými na základě této smlouvy, a to poté, co budou bez vad a nedodělků předány Objednateli. 5. Požadavky na plnění Poskytovatele 5.1. 5.1.1. Požadavky na Studii, DÚR, DSP a ops Poskytovatel se zavazuje zpracovat Studií, DÚR, DSP a DPS na svůj náklad a nebezpečí. Stránka 4 z 14 5.1.2, 5.1.3. 5.2. 5.2.1. 5.2.2. 5.2.3. 5.2.4. 5.2.5. 5.2.6. 5.2.7. 5.2.8. Poskytovatel se zavazuje provést Studii, DÚR, DSP a DPS tak, aby výsledek i způsob provádění odpovídaly obecně závazným právním předpisům, zejména SZ a prováděcím předpisům k SZ, technickým normám CSN a jiným závazným normám v daném odvětví, vymezením předmětu plnění Poskytovatelé v této smlouvě a její Příloze a Dodatečným podkladům. Poskytovatel se zavazuje respektovat, co se obsahu a rozsahu DSP týče, též doporučení týkající se tohoto stupně dokumentace dle sazebníku pro navrhování nabídkových cen projektových prací a inženýrských činností vydaného 2013pro rok 2014 a 1. čtvrtletí 2015 („UNIKA“). Předání Studie, DÚR, DSP a DPS Objednateli Poskytovatel je povinen předložit Objednateii nejméně čtrnáct (14) dní před předpokládaným termínem předání Studie, DUR, DSP a DPS koncept těchto dokumentů (tj. Studie, DÚR, DSP a DPS) !( prostudování. Pokud obsah konceptu neodpovídá zadání dle této smlouvy, je Objednatel oprávněn vznést, k němu písemné připomínky a požadovat zapracování příslušných změn do Studie, DUR, DSP a/nebo DPS. Poskytovatel se zavazuje řádně dokončenou a zpracovanou Studii, DÚR, DSP a DPS předat Objednateli nejdéle v termínech uvedených v odst. 7.1.3. této smlouvy. Studie, DÚR, DSP a DPS budou provedeny ve standardu odpovídajícím obecně závazným právním předpisům, v českém jazyce a budou obsahovat legendu zahrnující minimálně informaci o jejich názvu, názvu stavby, stupni dokumentace, obsahu dokumentace, datu zpracování, počtu formátů a jménu zpracovatele. Poskytovatel je povinen předat Objednateli Studii, DÚR, DSP a DPS každou v šesti (6) paré v listinné podobě. Poskytovatel je povinen předat Objednateli Studii, DÚR, DSP a DPS každou vjednom (1) paré v elektronické podobě. V elektronické podobě budou písemná a grafická vyhotovení dokumentace předána s násiedujícími parametry: a) textové soubory vygenerované programem Microsoft Word ve formátu *.doc, na kterém jsou data uložena v původním formátu Word určeném pro tisk, popř. pro další úpravu dat v tomto programu; b) tabulkové soubory vygenerované programem Microsoft Excel ve formátu *.xls, na kterém jsou data uložena v původním formátu Excel určeném pro tisk, popřípadě pro další úpravu dat v tomto programu; c) grafické soubory vygenerované programem AutoCAD verze 2006 pro Windows (popř. vjiném kompatibilním programu) a to ve formátu >[*.dwg, na kterých jsou data uložena v původním formátu AutoCAD určeném pro další úpravu dat v tomto programu, d) " Je formátu pdf. Všechna vyhotovení takto předávané Studie, DÚR, DSP a DPS budou autorizována autorem, tj. budou podepsána a opatřena autorizačními razítky. O předání Studie, DÚR, DSP a DPS bude mezi smiuvními stranami sepsán předávací protokol. K převzetí Studie, DUR, DSP a DPS je povinen vyzvat Poskytovatel Objednatele, a to nejméně tři (3) pracovní dny předem. Předání se uskutečnění v místě sídla Objednatele„ Studie, DUR, DSP a DPS se považuje za předanou okamžikem podpisu předávacího protokolu, je-li v něm tato skutečnost výslovně uvedena, a jestliže Studie, DUR, DSP a DPS nemá podstatné vady, které by mohly bránit jejímu použití ke sjednanému účelu. Objednatel není povinen Studii, DÚR, DSP a DPS převzít, pokud tyto obsahují vady a nedodělky. Seznam vad a nedodělků bude uveden vpředávacím protokolu spolu s termínem jejich odstranění, přičemž bude dohodnut nový termín předání a převzetí Studie, DUR, DSP a DPS. Nedohodnou—Ii smluvní strany termín odstranění vad a Stránka 5 z 14 nedodělků jiný, je Poskytovatel povinen vady a nedodělky odstranit ve lhůtě čtrnácti (14) dnů. To nemá vliv na případné prodlení Poskytovatelé se splněním závazného termínu podle této smlouvy. 5.2.9. Pokud Studie, DÚR, DSP a DPS bude obsahovat vady či nedodělky a Objednatel se přesto rozhodne tuto převzít, uvede se tato skutečnost do předávacího protokolu spolu se seznamem vad a nedodělků. Smluvní strany v předávacím protokolu dohodnou termín a způsob odstranění vad a nedodělků. Nedohodnou—li smluvní strany termín odstranění vad a nedodělků jiný, je Poskytovatel povinen vady a nedodělky odstranit ve lhůtě čtrnácti (14) dnů. To nemá vliv na případné prodlení Poskytovatele se splněním závazného termínu podle této smlouvy. 5.2.10.Poskytovatel není oprávněn poskytnout Studii, DÚR, DSP a DPS vyhotovenou na základě této smlouvy jiné osobě než Objednateli, pokud to nebude potřeba ke splnění jeho závazků dle této smlouvy. 5.2.11.Poskytovatel je povinen předat Objednateli na jeho žádost vícetisky Studie, DÚR, DSP a DPS ve lhůtě jednoho (1) týdne. Cena za každý vícetisk se bude rovnat prokazatelným reprodukčním nákladům na jeho pořízení, maximálně však 2000,— Kč (slovy dva tisíce korun českých) + DPH. 5.3. Splnění závazku zpracovat Studii, DÚR, DSP a DPS 5.3.1. Poskytovatel splní svou povinnost zpracovat Studii, DÚR, DSP a DPS předáním Studie DUR, DSP a DPS v příslušném počtu výtisků a digitálních verzí Objednateli. 6. Inženýrská činnost 6.1. Vymezení pojmu 6.1.1. Inženýrskou činností (dále jen „IČ“) se v této smlouvě rozumí činnost Poskytovatelé konaná (i) při přípravě jednotlivých dokumentací dle této smlouvy (Studie, DÚR, DSP a DPS), (ii) při přípravě Územního řízení a Stavebního řízení a vjeho rámci, to vše v zastoupení Objednatele a na jeho účet. IČ je blíže specifikované zejména níže v tomto článku smlouvy. Poskytovatel se zavazuje provádět IC s cílem získání a nabytí právní moci všech potřebných povolení či jiných rozhodnutí k následné realizaci Projektu. 6.1.2. Rozsah IČ dle této smlouvy je dán jejím účelem, kterým je získání a nabytí právní moci všech potřebných povolení či jiných rozhodnutí k realizaci Projektu. 6.2. Závažky Poskytovatele při provádění Inženýrské činnosti 6.2.1. Poskytovatel se ZBVEZUJG postupovat při výkonu IČ sodbornou péčí, podle pokynů Objednatele a vjehp zájmu. Poskytovatel je povinen oznámit Objednateli všechny okolnosti, které při IC zjistil, & které mohou mít vliv na změnu pokynů Objednatele. 6.2.2, IČ Poskytovatele dle této Smlouvy spočívá vjednotlivých fázích Územního a Stavebního řízení zejména v těchto činnostech: a) projednání DÚR a DSP připravované Poskytovatelem dle této smlouvy se všemi dotčenými orgány státní správy a účastníky Uzemního a Stavebního řízení; b) podání žádosti o vydání Územního souhlasu a Stavebního povolení se všemi přílohami včetně DUR a DSP příslušnému stavebnímu úřadu; c) zastupování Objednatele v rámci Územního a Stavebního řízení, popř. v rámci jiných správních řízení, scílem získání Uzemního rozhodnutí a Stavebního povolení a nabytí právní moci Stavebního povolení, popř. s cílem získání jiných Stránka 6 z 14 62.3. 6.3. 6.3.1. 6.3.2. 6.4. 6.4.1. správních rozhodnutí potřebných pro vydání Územního rozhodnutí a Stavebního povolení a nabytí právní moci takových správních rozhodnutí. Nesplnění povinností Poskytovatele stanovených a/nebo vyplývajících z tohoto článku 6. smlouvy zakládá porušení závazků Poskytovatele při provádění IC a Objednatel má vtakovém případě dle své volby právo uplatnit vůči Poskytovateli přiměřenou slevu z dohodnuté ceny, požadovat odstranění zjištěných vad a nedostatků a/nebo právo od smlouvy odstoupit. Tím není dotčeno právo Objednatele na úhradu smluvní pokuty při nesplnění povinnosti, jejíž splnění je smluvní pokutou dle této smlouvy zajištěno, a to v celé její výši. Postug Poskytovatele při provádění Inženýrské činnosti Vyžaduje-IE konkrétní úkon Poskytovatele v rámci IČ vystavení plné moci, Objednatel mu tuto vystaví na základě jeho žádosti. Poskytovatel je povinen bez zbytečného odkladu předat Objednateli všechny věci, dokumenty, apod., které za něho při IC převzal. Splnění závazku provést IČ Poskytovatel splní svou povinnost provést řádně IČ řádným a včasným splněním povinností stanovených v tomto článku, odst. 6.2.2. této smlouvy a splněním cíle a účelu stanoveného v odst. 6.1. této smlouvy. Poskytovatel splní svou povinnost provést řádně IC popsanou v tomto odst. 6.2.2. vykonáním činností tam popsaných. 7. Harmonogram a termíny plnění 7.1.1. Poskytovatel zahájí plnění svého závazku, tedy zejména práce na Studii, DÚR, DSP a DPS a IC, ihned po uzavření této smlouvy. 7.1.2. Poskytovatel je povinen řádně pokračovat v provádění jednotlivých svých plnění dle této smlouvy, až do jejich řádného a včasného dokončení. Poskytovatel není oprávněn přerušit práce na již zahájeném plnění dle této smlouvy, nedohodne—li se s Objednatelem jinak, nebo pokud neobdržíjiný pokyn od Objednatele. 7.1.3. Poskytovatel se zavazuje Dílo řádně dokončit a předat Objednateli vnásledujících termínech: Projekt (i) Studii pro Projekt se Poskytovatel zavazuje dokončit a předat Objednateli v termínu do ................... 30 kalendářních dnů po podpisu smlouvy o dílo (ii)':DÚR pro Projekt se Poskytovatel zavazuje dokončit a předat Objednateli &; termínu do ................... 30 kalendářních dnů po schválení studie (iii) DSP pro Projekt se Poskytovatel zavazuje dokončit a předat Objednateli nejpozději do ................... 45 kalendářních dnů po vydání územního rozhodnutí (iv) DPS pro Projekt se Poskytovatel zavazuje dokončit a předat Objednateli nejpozději do ................... 60 kalendářních dnů po vydání územního rozhodnutí 8. Cena, platební podmínky 8.1. 8.1.1. 8.1.2. Cena Objednatel se zavazuje zaplatit Poskytovateli cenu za Dílo a za vykonané činnosti ve ,v. f 0 : vysn, za podmínek a zpusobem stanovenym touto smlouvou. Celková cena za Dílo a za vykonané činnosti podle této smlouvy činí: Stránka 7 z 14 částku ve výši 975.000,— Kč (slovy devět set sedmdesát pět tisíc korun českých) bez DPH, přičemž z této částky připadá na: a) Přípravu Díla částka ve výši 10.000,— Kč bez DPH b) Studii částka ve výši 95.000; Kč bez DPH c) DÚR částka ve výši 195.000,- Kč bez DPH d) DSP částka ve výši 275.000,— Kč bez DPH e) DPS částka ve výši 400.000,— Kč bez DPH cena za IČ a plnění dalších povinností Poskytovatele je zahrnuta do ceny té části Díla, se 8.1.3. 8.1.4. 8.1.5. 8.2. 8.2.1. 8.2.2. 8.2.3. 8.2.4. 8.2.5. kterými IC a plnění dalších povinností věcně souvisejí. K výše uvedeným cenám bude připočtena daň z přidané hodnoty v sazbě platné ke dni uskutečnění zdanitelného plnění. p dru y nákladů stanoveno jinak. Poskytovatel ve smyslu 5 2620 odst. 2 občanského zákoníku přebírá nebezpečí změny okolností, a není tak oprávněn vdůsledku zcela mimořádných nepředvídatelných okolností požadovat zvýšení ceny Díla. Vcelkové ceně nejsou zahrnuty náklady na soudní a správní poplatky, které Poskytovatel vynaloží po jejich odsouhlasení Objednatelem. Tyto poplatky budou po odsouhlasení zúčtovány k tíži Objednatele. Platební podmínky Objednatel je povinen hradit Poskytovateli cenu Díla pouze na základě řádně vystavené faktury (daňového dokladu) Poskytovatele. Cena Díla je splatná po částech, jak je rozepsáno v odst. 8.1.2 písm. a) až e) této smlouvy, a to vždy po řádném zpracování, dokončení a předání jednotlivých částí Díla, ke kterým se příslušná část ceny Díla Poskytovatel se zavazuje uvést na vystaveném daňovém dokladu číslo této smlouvy o dílo uzavřené mezi Poskytovatelem a Objednatelem. dle této smlouvy, je Objednatel oprávněn daňový doklad vrátit Poskytovateli ve lhůte osmi (8) dnů od jeho doručení. V takovem případě se přeruší běh lhůty splatnosti a nová lhůta splatnosti počne běžet doručením opraveného (správně vystaveného a zaslaného) daňového dokladu. Splatnost faktury bude třicet (30) dní od doručení Objednateli. Stránka 8 z 14 8...26 8.2.7. 8.2.8. Platby Objednatele podfe této smlouvy se považují za zaplacené v okamžiku, kdy byla příslušná částka odepsána z účtu Objednateie ve prospěch účtu Poskytovateie. Objednatel je oprávněn odepřít splnění svého peněžitého závazku podle této smlouvy po dobu, po kterou je Poskytovatel v prodlení se splněním některé ze svých povinností podEe této smlouvy. Objednatel je oprávněn započíst si jakoukoli svoji peněžitou pohledávku vůči peněžité pohledávce Poskytovatelé podle této smlouvy. Objednatel je oprávněn odepřít plnění z této smlouvy v případě, že závazek Poskytovatele zjiné smlouvy nebyl splněn řádně nebo včas. 9. Povinnosti smluvních stran (součinnost) a důvěrnost 9.1. 9.1.1. 9.1.2. 9.1.3. 9.2. 9.2.1. 10. 10.1. 10.1.1. informací Součinnost smluvních stran a koordinační schůzky Poskytovatel je povinen v průběhu IČ a pinění Díla organizovat dle potřeby, nejméně však 1x za čtrnáct (14) dní koordinační schůzky za účasti zástupců obou smluvních stran Pozvánku na tyto schůzky včetně podkladů vztahujících se k předmětu jednání koordinační schůzky je Poskytovatel povinen zaslat či jinak průkazně oznámit ObjednateEi vždy minimálně pět (5) pracovních dnů předem. Smluvní strany se vjednotlivých případech mohou dohodnout na nekonání koordinační schůzky, pokud její konání nebude třeba pro řádné plnění povinností Poskytovatelé. Právo vyvolat konání koordinační schůzky má též Objednatel a Poskytovatel je povinen se v takovém případě na koordinační schůzku dostavit. Pozvánku na tyto schůzky vtakovém případě zašfe Objednatel Poskytovateli minimálně pět (5) pracovních dnů předem Pokyny, zejména Dodatečné podklady, Objednatele týkající se IČ a provádění Díla vznesené na koordinačních schůzkách je Poskytovatel povinen respektovat. Z koordinačních schůzek je Poskytovatel povinen činit zápisy, které budou podepisovány všemi zúčastněnými osobami. Zápisy nejsou považovány za změnu této smlouvy, ale mohou sloužit jako podklad k takovéto změně. Objednatel i Poskytovatel se zavazují poskytnout si navzájem nezbytnou součinnost. Součinnost Poskytovatelé spočívá zejména v jeho povinností neprodleně písemně upozornit Objednatele na nevhodnost jeho pokynů. Poskytovatel je povinen oznámit Objednateli nevhodnost jeho pokynů a důvody této nevhodnosti, jakož i všechny okolnosti, které zjistil při své činnosti a které mohou mít za následek škodu, případně které vyžadují změnu rozsahu či obsahu plnění, či pokynů Objednatele ihned poté, co se nevhodnosti dozví. Vtakovém případě je Poskytovatel před započetím/pokračováním vprovádění činností na základě těchto pokynů povinen vyčkat písemného potvrzení Objednatele, zda na těchto pokynech trvá. Objednatel je povinen toto potvrzení zastat do deseti (10) dnů ode dne obdržení upozornění. Poskytovateř není oprávněn odstoupit od smlouvy, pokud Objednatel trvá na pokynech, které Poskytovatel označil jakkoli za nevhodné. Vtakovém případě je Poskytovatel povinen pokračovat vplnění svých závazků dle pokynů Objednatele. Důvěrnost informací Smluvní strany se dohodly zachovávat v důvěrnosti informace týkající se předmětu této smlouvy a informace připravené na základě informací poskytnutých smluvními stranami. Vady Díla a dalších plnění Poskytovatelé Povinnosti Poskytovatelé Poskytovatel odpovídá Objednateli za to, že Dílo (nebo jednotlivá díla, zejména Studie, DÚR, DSP a DPS, či jejich části) zhotovené podle této smlouvy bude mít v okamžiku jeho předání a převzetí dle příslušných ustanovení této smlouvy i v období Stránka 9 z 14 pěti (5) let poté víastnosti stanovené touto smlouvou, že bude bez vad, že bude zhotoveno vsouladu příslušnými právními předpisy a daEšími normami, které se na provádění Díla (nebo jednotlivých děl) vztahují, a že bude způsobilé pro užívání ke smluvenému účelu. 10,1.2 Poskytovatel odpovídá Objednateli za to, že veškeré činnosti vykonávané Poskytovatelem podle této smlouvy budou vykonávány pečlivě, svědomitě, včas a snáležitou odbornou péčí, že budou vykonávány vsouladu příslušnými právními předpisy a dalšími normami, které se na provádění dané činnosti vztahují, a že budou vždy vykonávány v souladu se zájmy Objednatele. 0.2. Práva Obiednatele z vadného plnění ' 0.2.1. Objednatel má v případě vady Díladle své volby (i) právo na odstranění vady Díla bez zbytečného odkladu dodáním bezvadných částí Díla a/nebo plnění za části vadné, dodáním chybějících částí Díla a/nebo plnění, odstraněním vad opravou Díla a/nebo plnění, (ii) právo požadovat přiměřenou slevu zceny za příslušnou část: Díla a/nebo plnění nebo (iii) právo odstoupit od smlouvy, případně její části. 0,2.2. Volba mezi nároky uvedenými vodstavci 10. 2. 1. tohoto článku této smlouvy náleží vždy Objednateli, a to bez ohledu na jejich pořadí a na běh lhůt dle příslušných ustanovení občanského zákoníku (zejména 5 2615 ve spojení s g 2106 a násl. občanského zákoníku). 0.2.3. Nárok zvadného plnění je řádně a včas uplatněn Objednatelem, pokud jej ' Objednatel oznámí Poskytovateli bez zbytečného odkladu poté, co příslušnou vadu zjistí, nejdéle však do pěti (5) let ode dne předání příslušné části Díla a/nebo splnění příslušného závazku k provedení činností podle této smlouvy. Oznámení nároku zvadného plnění se považuje za řádně učiněné také v případě, jestliže je Objednatel zašle Poskytovateli elektronickou formou na poslední známou e— mailovou adresu Poskytovatelé. Poskytovatel není oprávněn namítat, že Objednatel neuplatnil vadu bez zbytečného odkladu poté, co Objednatel měl takovou vadu při náležité pozornosti zjistit. Vuvedené lhůtě pěti (5) let může Objednatel uplatnit i zjevné vady, přestože při převzetí Díla Objednatel nevznesl ohledně takové vady nebo vůči Díiu jako celku žádnou výhradu. Případné námitky Poskytovatele nemají v takovém případě účinky dle 5 2605 odst. 2 občanského zákoníku. 2,4. Nedohodnou—li se smluvní strany bez zbytečného odkladu na přiměřené výši slevy 2 ceny za Dílo a/nebo plnění ve smyslu odst. 10.2.1. tohoto článku této smlouvy, má Objednatel právo odstoupit od smlouvy. Tím však není nijak dotčeno právo Objednateie domáhat se svého nároku na přiměřenou slevu z ceny za příslušnou část Díla a/nebo plnění u příslušného orgánu. 2.5. Vpřípadě sporu smluvních stran 0 délku lhůty „bez zbytečného odkladu“ či „bezodkladně“ je vždy rozhodující stanovisko Objednatele. 2.6. Objednatel je oprávněn odepřít zaplacení ceny za Dílo a/nebo plnění do doby odstranění vady Díla a/nebo plnění, nebyla—li cena za příslušnou část Dílo a/nebo plnění již dříve uhrazena. Autorská práva ,;1. Licence '.1.1. Poskytovatel touto smlouvou uděluje Objednateli výhradní licenci k užití Studie, DÚR, DSP a DPS, a to ke všem způsobům jejich užití nutným kvýstavbě, opravám, rekonstrukcím či přestavbám stavby v rámci Projektu, a to po dobu autorskoprávní ochrany autorského díla dle AZ, nejméně na dobu sedmdesát (70) let od podpisu této smlouvy. Stránka 10 z 14 11.1.2. Licence se poskytuje bezplatně a je poskytnuta v neomezeném rozsahu. 11.1.3. Objednatel licenci udělenou touto smlouvou přijímá. Objednatel není povinen licenci udělenou dle této smiouvy využít 11.1.4. Objednatel je oprávněn dle ustanovení 5 2363 občanského zákoníku oprávnění tvořící součást licence zcela nebo zčásti poskytnout třetí osobě (podiicence) Objednatel je oprávněn dle ustanovení 5 2364 občanského zákOníku licenci postoupit, k čemuž mu Poskytovatel tímto dává výslovný souhlas. 11.2. Změny a úpravy studie, DÚR, psp a DPS 11.2.1. Poskytovatel souhlasí s tím, že Objednatel je oprávněn Studii, DÚR, DSP a DPS rozmnožovat, měnit a upravovat tak, jak to bude pro účely realizace stavby dle Projektu a eventuálních změn či rekonstrukcí takové stavby nezbytné čí vhodné. Poskytovatel výslovně souhlasí stím, že Studie, DÚR, DSP a DPS mohou být měněny či dále zpracováványjiným architektem či projektantem. 11.2.2. Poskytovatel se zavazuje zajistit souhlas autorů (g 5 A2) svýše vodstavci 11.2.1. tohoto článku této smlouvy uvedenými oprávněními, a to ve stejném rozsahu a za stejných podmínek. 12. Přechod vlastnického práva a nebezpečí škody 12.1. Přeghod vlastnického práva 12.1.1. Vlastnické právo k Dílu (nebo jednotlivým dílům) zhotovenému podle této smlouvy a všem jeho součástem a příslušenstvím přechází na Objednatele okamžikem jeho předání a převzetí dle příslušných ustanovení této smlouvy. 12.2. Přechod nebezpečí škody 12,2.1. Nebezpečí škody na Díle (nebo jednotlivých dílech) zhotoveném podle této smlouvy přechází na Objednatele okamžikem jeho předání a převzetí dle příslušných ustanovení této smlouvy. 13. Sankce 13.1. Smluvní pokuta 13.1.1. Poskytovatel je povinen zaplatit Objednatell smluvní pokutu ve výši 0,05 % z celkové ceny Díla včetně DPH za každý den prodlení se splněním každého termínu stanoveného v odst. 7.1.3. této smlouvy. 13.1.2. Poskytovatel se zavazuje plnit povinnosti, jejichž splnění je zajištěno smluvní pokutou, i po zaplacení smluvní pokuty. 13.1.3. . Přesa'hne— li výše škody, způsobené Objednatelí porušením povinností zajištěné smluvní pokutou, smluvní pokutu, zavazuje se Poskytovatel nahradit Objednatell způsobenou škodu přesahující smluvní pokutu. 13.1.4. Smluvní pokuta je splatná nejpozději do sedmi (7) dnů poté, co Poskytovatel poruší smluvní povinnost, jejíž splnění je zajištěno smluvní pokutou. Bez ohledu na ujednání předchozí věty je smluvní pokuta vždy Splatná nejpozději do sedmi (7) dnů poté, co Objednatel požádá Poskytovatelé o zaplacení smluvní pokuty. 13.2. Úrok z prodlení 13.2.1. Smluvní strany se zavazují zaplatit druhé smluvní straně úrok z prodlení ve výši 0, 05 % z dlužné částky za každý den prodlení se splněním svého peněžitého závazku dle této smlouvy 14. Odstoupení Stránka 11 z 14 14.1.1. Smluvní strany jsou oprávněny od této smlouvy odstoupit za podmínek stanovených zákonem. 14.1.2. Objednatel je oprávněn odstoupit od této smlouvy, pokud Poskytovatel ani poté, co je mu Objednatelem doručena výzva k plnění s uvedením dodatečné lhůty v délce jednoho (1) týdne, nesplní dodatečně některý 2 termínů uvedených v odst. 7.1.3. této smlouvy. 14.1.3. Objednatel je dále oprávněn odstoupit od této smlouvy, pokud nebude vydáno pravomocné Stavební povolení dle dohodnutých termínů. 14.1.4. Objednatel je dále oprávněn od smlouvy odstoupit, pokud je to uvedeno v jiných článcích této smlouvy. 14.1.5. Objednatel je oprávněn podle své volby odstoupit od této smlouvy bud' ve vztahu k celému Dílu anebo ve vztahu kjeho jednotlivým částem. 14.2. Společná ustanovení o odstoupení 14.2.1. Právo Objednatele a/nebo Poskytovatelé požadovat náhradu škody a smluvní pokutu není v případě odstoupení od smlouvy kterýmkoliv z nich dotčeno. 14.2.2. Odstoupit od smlouvy je možné jen písemně, a to doporučeným dopisem s doručenkou. Odstoupení se stává účinným dnem, kdy bylo doručeno druhé smluvní straně na adresu uvedenou v záhlaví této smlouvy, příp. na jinou adresu, kterou smluvní strana prokazatelně označí druhé smluvní straně jako kontaktní adresu pro doručování. Pokud bude listina o projevu vůle o odstoupení od smlouvy odstupující smluvní straně vrácena poštou svyrozuměním, že druhá smluvní strana nebyla zastižena, nebo Že listina nemohla být doručena, stává se odstoupení účinným ke dni, kdy byl doporučený dopis s doručenkou poštou vrácen odstupující smluvní straně. 15. Pojištění 15.1.1. Poskytovatel prohlašuje, že má sjednáno řádně a platné pojištění své odpovědnosti za škody způsobené v souvislosti se svou podnikatelskou a/nebo provozní činností zahrnující i plnění závazku dle této smlouvy. 16. Komunikace smluvních stran 16.1. Adresy pro doručování písemností dle této smlouvy 16.1.1. Jakékoliv písemnosti doručované dle této smlouvy si vzájemně smluvní strany doručují na adresy uvedené vzáhlaví této smlouvy, příp. na jinou adresu, kterou smluvní strana prokazatelně předem označí druhé straně jako kontaktní adresu pro doručování. Pokud na takto dohodnutých adresách nebude adresát zastižen (listina bude vrácena poštou soznačením, že druhá smluvní strana nebyla zastižena), stává se doručení této listiny účinným ke dni, kdy byl doporučený dopis s doručenkou poštou vrácen druhé smluvní straně. 16.1.2. Jakékoliv písemnosti běžného charakteru (nikoliv zejména písemnosti, jejichž předmětem je návrh či akceptace změny smlouvy, výtka porušení smluvní povinnosti, uplatnění sankce, odstoupení od smlouvy) jakož i nároky Objednatele dle odst. 10.2.3. této smlouvy mohou být doručovány též na e-maiiové adresy označené druhou smluvní stranou, popř. jiným způsobem smluvními stranami v průběhu trvání spolupráce dle této smlouvy dohodnutým. 16.2. Pracovní tým smluvních stran 16.2.1. Smluvní strany se dohodly na vytvoření pracovního týmu, který bude vzájemně úzce spolupracovat při plnění technických, provozních či organizačních úkolů dle této smlouvy a účastnit se koordinačních schůzek. Každá ze smluvních stran jmenuje tyto své členy pracovního týmu a sděluje jejich kontaktní údaje: Stránka 12 z 14 (i) za Objednatele Ing. František Bostl tel-=— e—mail: bostl©nemcb.cz (ii) za Poskytovatele Ing. Milan Špulák tel-=— e—mail: spulak©jpsjh.cz 16.2.2. Každá smluvní strana je oprávněna označit další osoby pověřené plněním jejích jednotlivých technických, provozních či organizačních úkolů. Jakoukoiiv změnu ve složení těchto osob je každá smluvní strana povinna předem písemně oznámit druhé smluvní straně, aniž by se to považovalo za změnu této smlouvy. 17. Převod práv a závazků 17.1.1. Poskytovatel je oprávněn převést svá práva a povinnosti stanovená touto smiouvou na třetí osobu pouze s předchozím písemným souhlasem Objednatele. 18. Závěrečná ustanovení 18.1.1. Tato smlouva může být měněna pouze písemně, formou dodatků podepsaných oběma smluvními stranami. 18.1.2. Práva a povinnosti smluvních stran vtéto smlouvě výslovně neupravené se řídí obecně závaznými právními předpisy České republiky, zejména příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění. 18.1.3. Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech (4) výtiscích s platností originálu. Každá ze smluvních stran obdrží po jejím podpisu dvě (2) vyhotovení této smiouvy spolu s přílohami. 18.1.4. Nedílnou součástí této smlouvy je její Příloha č. 1. Smluvní strany prohlašují, že se s touto přílohou řádně seznámily a že porozumělyjejich obsahu. 18.1.5. Smluvní strany se zavazují řešit případné spory v první řadě pokusem o smír vsouladu s účelem této smlouvy. Dožádaná smluvní strana je povinna se účastnit jednání do jednoho (1) týdne od požádání druhou stranou. Veškeré spory vznikající ze smlouvy a dokumentů tvořících její přílohu, pokud nebudou vyřešeny smírem, budou řešeny českými soudy. Pro tento účel si účastníci sjednávají místní příslušnost věcně příslušného soudu prvního stupně v Českých Budějovicích. 18.1.6. Jednotlivá ustanovení této smlouvy jsou vzájemně oddělitelná. Jsou—ll některá ustanovení této smlouvy neplatná, či neúčinná, neznamená toto neplatnost či neúčinnost smlouvy jako celku a smluvní strany se zavazují nahradit takováto ustanovení ustanoveními platnými a účinnými odpovídajícími nejblíže účelu této smlouvy. 18.1.7. Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu. Smluvní strany prohlašují, že si její text přečetly, plně mu porozuměly a že vyjadřuje jejich pravou a svobodnou vůli. Na důkaz toho smlouvu podepisují. Příloha č.1 — návrh strojního vybavení pro nový provoz Stránka 13 z 14 (ivanavřmřašaéwzx—ňw, VJindřichově Hradci, dne Posk tovatel: retis av Shon předseda představenstva Nemocnice Ceské Budějovice, a. 5. Ing. Milan Spuiak jednatel JPS ]. Hradec s.r.o. Ing, Martin Bláha, MBA místopředseda představenstva Nemocnice Ceské Budějovice, a. s. .a) .. . J.Rfaďec 5.3.0. , „„ JarošOUSká T531“ __ Jindřichův Hradec : 311 D1.tal.'.0131-321135 ' PSČ mů: 055 -25 na 51 38 Stránka 14 2 14 Příloha č.1 Prádelna Nemocnice České Budějovice, a.s. -— návrh strojního vybavení pro nový provoz - Předpokládaný výkon 10-12 tun zdravotnického prádla za jednu pracovní směnu Navrhovaná technologie: 1) Praní: a. Tunelová prací linka stávající: Jensen 50-13 včetně rozvolňovačů b. Tunelova prací linka: kapacita 7 tun/ 7 hodin c. Prací stroje prokládací: 1 x 100 kg 1 x 80 kg 1 x 30 kg 1 x 16 kg stávající Danube MED 16 d. Pračky příruční: 4 x 9 kg automatická pračka 2) Plné sušení: a. Kompaktní sušiče: 2 x 50 kg 3) Žehlení: a. Žehlící linka: 3x pracovní válec, šíře 3,5 m, vkladač, 2 )( skladače, 2 x stohovač b. Žehlící linka: 2x pracovní válec, šíře 4 m, vkladač, 2 x skladač c. Žehlící linka stávající: 2x pracovní válec, šíře 3 m, vkladač, 1 x skladač 4) Tvarové prádlo: a. Kabinetní souprava: 3 ks, kapacita 53- 250 ks za směnu b. Karusel: 2 ks, kapacita á- 500 ks za směnu c. Tunelový fínišer: 1 ks, kapacita 1400 ks za směnu