Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Plzeňský kraj Škroupova 18, 306 13 Plzeň Sídlo: Rudolf Špoták, náměstek hejtmanky pro oblast K podpisu smlouvy oprávněn: sociálních věcí 70890366 IČO: CZ70890366 DIČ: Česká národní banka, pobočka Plzeň Bankovní spojení: 94-24621311/0710 Číslo účtu: na straně jedné jako poskytovatel finanční dotace /dále jen Poskytovatel/ a Středisko křesťanské pomoci Plzeň Sídlo: Rubešova 581/4, Východní Předměstí, 326 00 Plzeň Osoba oprávněná k podpisu: Mgr. Marek Novotný, ředitel IČO: 40524566 Bankovní spojení: Komerční banka, a.s. Číslo účtu: 107-4655680287/0100 Zapsán v registru církví a náboženských společností. na straně druhé jako příjemce finanční dotace /dále jen Příjemce/ uzavírají mezi sebou tuto SMLOUVU o poskytnutí účelové dotace č. 03732021 podle § 10a zák. č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů Článek I. 1. V souladu s Rozhodnutím Komise ze dne 20. prosince 2011 o použití čl. 106 odst. 2 Smlouvy o fungování Evropské unie na státní podporu ve formě vyrovnávací platby za závazek veřejné služby udělené určitým podnikům pověřeným poskytováním služeb obecného hospodářského zájmu (dále jen Rozhodnutí), byl Příjemce Pověřením výkonem služby obecného hospodářského 1 zájmu č. 51072020 ze dne 29. 9. 2020 vydaným Plzeňským krajem (dále jen Pověření) pověřen poskytováním služby uvedené v čl. II. této smlouvy jako služby obecného hospodářského zájmu. 2. Dotace uvedená v čl. II. této smlouvy je v souladu s Rozhodnutím poskytována jako součást vyrovnávací platby za poskytování služeb obecného hospodářského zájmu stanovené v Pověření. Článek II. Předmětem smlouvy je poskytnutí účelové finanční dotace (dále také Dotace) určené na poskytování základních činností sociální služby Terénní programy (ID: 8052940) v rozsahu stanoveném v Pověření (dále také Sociální služba). Podkladem pro poskytnutí účelové finanční dotace je elektronická žádost Příjemce o poskytnutí Dotace podaná prostřednictvím elektronické aplikace OKslužby. Článek III. 1. Poskytovatel se zavazuje poskytnout účelovou finanční dotaci ve výši 2.330.012 Kč (slovy: dva miliony tři sta třicet tisíc dvanáct korun českých) s tím, že částka ve výši 192.843 Kč (slovy: jedno sto devadesát dva tisíc osm set čtyřicet tři korun českých) musí být použita na mzdy/odměny z dohod nebo jejich navýšení, Příjemci pro účel uvedený v článku II. této smlouvy, za podmínek stanovených touto smlouvou ve znění případných dodatků, Metodikou pro poskytování dotací v rámci dotačního programu „Podpora sociálních služeb dle § 101a zákona o sociálních službách, Plzeňský kraj“ pro rok 2021 schválenou usnesením ZPK č. 1548/20 ze dne 08. 06. 2020, která byla zveřejněna dne 10. 06. 2020 (dále jen Metodika), vč. případných dodatků a vyhlášeným dotačním titulem „Podpora sociálních služeb dle § 101a zákona o sociálních službách, Plzeňský kraj“ pro rok 2021 schváleným usnesením RPK č. 5109/20 ze dne 17. 08. 2020 (dále jen Dotační titul). Dotace se poskytuje jako neinvestiční. Dotace poskytovaná touto smlouvou bude v plné výši kryta ze státního rozpočtu. 2. Příjemce se zavazuje tuto účelovou finanční dotaci přijmout, využít ji pouze k výše uvedenému účelu a splnit podmínky stanovené touto smlouvou, Pověřením, Metodikou a vyhlášeným Dotačním titulem. 3. Příjemce je oprávněn a současně povinen čerpat poskytnutou Dotaci v období od jejího převedení na účet Příjemce do 31. 12. 2021. Dotace může být použita ke krytí nákladů předfinancovaných Příjemcem v období od 1. 1. 2021, včetně souvisejících nákladů, které budou proplaceny do 15. 1. 2022. Do 31. 12. 2021 má být dosaženo stanoveného účelu Dotace. 4. Příjemce je povinen informovat Poskytovatele, že obdržel finanční prostředky z veřejných rozpočtů na účel shodný s účelem uvedeným v čl. II. této smlouvy od jiného subjektu, tato informace bude součástí finančního vypořádání (vyúčtování) dle článku VI. odst. 15 této smlouvy. Příjemce je povinen zajistit, aby 2 celková částka finančních prostředků na danou Sociální službu od Poskytovatele a jiných subjektů nepřekročila 100 % celkových nákladů na danou Sociální službu. V případě porušení povinnosti dle věty prvé tohoto odstavce je Příjemce povinen vrátit Dotaci na danou Sociální službu v celé výši, v případě porušení povinnosti dle věty druhé tohoto odstavce je povinen vrátit částku odpovídající rozdílu mezi celkovými výnosy a celkovými náklady dané Sociální služby, a to do výše finančních prostředků získaných z veřejných zdrojů. 5. Dotace bude poukázána ve dvou splátkách na účet Příjemce (uvedený výše v této smlouvě), a to v souladu s případnými regulačními opatřeními ve státním rozpočtu. Výše a termíny splátek: 1. splátka bude vyplacena ve výši 60 % poskytnuté Dotace po uzavření této smlouvy, nejpozději však do 31. 3. 2021 2. splátka bude vyplacena ve výši 40 % poskytnuté Dotace do 15. 7. 2021. 6. Je-li právní formou Příjemce příspěvková organizace, Poskytovatel poukáže Dotaci Příjemci prostřednictvím bankovního účtu jejího zřizovatele, a to v souladu s § 28 odst. 15 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů). Článek IV. 1. Příjemce se zavazuje při jakékoli formě publicity Sociální služby uvádět, že byla poskytována za finanční podpory Plzeňského kraje. 2. Příjemce se zavazuje viditelně umístit logo Plzeňského kraje na veškeré propagační materiály související s poskytováním Sociální služby. 3. Příjemce se zavazuje, že: a) použije logo Plzeňského kraje výhradně k účelu, ke kterému mu bylo poskytnuto, b) logo Plzeňského kraje nebude jeho užitím zneváženo a zneužito; zejména že užitím loga Plzeňského kraje nedojde ke znevážení nebo poškození dobré pověsti nebo dobrého jména Plzeňského kraje, c) neposkytne oprávnění užívat logo Plzeňského kraje třetím osobám, d) bude dodržovat Pravidla Rady Plzeňského kraje pro užívání loga Plzeňského kraje schválená Radou Plzeňského kraje usnesením č. 360/09 ze dne 6. 4. 2009, ve znění usnesení Rady Plzeňského kraje č. 3588/11 ze dne 21. 4. 2011, zveřejněná na portálu Plzeňského kraje (sekce Plzeňský kraj, symboly PK). 4. V případě, že výše poskytnuté Dotace ze strany Poskytovatele dosahuje 1.000.000 Kč a více, je Příjemce povinen umístit na vhodné veřejně přístupné místo související s poskytováním Sociální služby tabuli povinné publicity o formátu 300 x 400 mm, která bude informovat o spolufinancování poskytování Sociální služby Poskytovatelem. Tabule povinné publicity musí být takto 3 umístěna nejméně po dobu, na kterou byla Dotace poskytnuta, musí být vyhotovena z materiálu, který zajistí její stálost (např. plast, kov), v barvách a dle vzoru, který je zveřejněn na portálu Plzeňského kraje (sekce Plzeňský kraj, dotace, návody) a musí být po celou dobu, na kterou byla Dotace poskytnuta, čitelná a v dobrém stavu. Ve vhodném případě je možno tabuli nahradit samolepící fólií umístěnou na pevném a rovném podkladu, přičemž rozměry i grafické zpracování musí být zachováno. V případě jiné vhodné modifikace tabule povinné publicity je možno tuto provést po předchozím písemném souhlasu zástupce Poskytovatele. Článek V. Uzavření této smlouvy a poskytnutí účelové finanční dotace v rámci Dotačního titulu bylo v souladu s § 101a odst. 2 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon o sociálních službách) a v souladu s § 36 odst. 1 písm. c) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů schváleno usnesením Zastupitelstva Plzeňského kraje č. 116/21 ze dne 1. 2. 2021. Článek VI. 1. Příjemce se zavazuje, že Dotace bude využita výhradně k financování účelu uvedeného v článku II. této smlouvy. V případě porušení účelovosti použití Dotace je Příjemce povinen vrátit Dotaci ve výši neoprávněně použité částky zpět Poskytovateli. Příjemce je povinen Dotaci využít hospodárně, efektivně a účelně. V případě porušení povinnosti hospodárného, efektivního a účelného použití Dotace Krajský úřad Plzeňského kraje (dále jen KÚPK) uloží Příjemci odvod za porušení rozpočtové kázně ve výši 5 – 10 % z celkové částky Dotace na danou Sociální službu. 2. Při čerpání Dotace je Příjemce povinen dodržet skutečnosti mající vliv na poskytování Sociální služby, které uvedl v žádosti o poskytnutí Dotace. Byly-li tyto skutečnosti změněny hodnocením žádosti o poskytnutí Dotace v elektronické aplikaci OKslužby (např. neuznatelné výdaje, výše úvazků pracovníků, kapacita apod.), jsou pro Příjemce závazné tyto skutečnosti ve znění provedených změn. Za porušení povinnosti uvedené v tomto odstavci činí odvod za porušení rozpočtové kázně 1 – 10% z celkové částky Dotace na danou Sociální službu, nestanoví-li tato smlouva za nedodržení skutečností majících vliv na poskytování Sociální služby jinou výši odvodu za porušení rozpočtové kázně. 3. Příjemce je povinen řídit se Pravidly a postupy při poskytování sociálních služeb jako služeb obecného hospodářského zájmu a při čerpání dotací v rámci dotačního titulu „Podpora sociálních služeb dle § 101a zákona o sociálních službách, Plzeňský kraj“ ve znění pozdějších aktualizací (dále jen Pravidla), zveřejněnými na webových stránkách Poskytovatele www.plzensky-kraj.cz, v sekci financování sociálních služeb. Za porušení této povinnosti činí odvod za porušení rozpočtové kázně 1 – 10 % z celkové částky Dotace na danou 4 Sociální službu, nestanoví-li tato smlouva za porušení povinnosti uložené Příjemci Pravidly i smlouvou jinou výši odvodu za porušení rozpočtové kázně. 4. Příjemce je povinen vést účetnictví v souladu se zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů. Příjemce je povinen vést veškeré výnosy a náklady vzniklé při poskytování Sociální služby v období od 1. 1. 2021 do 31. 12. 2021 v účetnictví Příjemce odděleně od výnosů a nákladů spojených s jinými sociálními službami poskytovanými Příjemcem, případně od výnosů a nákladů spojených s jinými činnostmi Příjemce. Jinými činnostmi Příjemce se rozumí zejména zajišťování dalších činností podle § 35 odst. 4 zákona o sociálních službách, zabezpečování zdravotní péče o klienty, případně vykonávání jiných činností odlišných od základních činností Sociální služby (dále jen jiné činnosti). Výnosy a náklady vzniklé při poskytování Sociální služby je Příjemce povinen mít vedeny transparentně s jednoznačnou vazbou k Sociální službě – identifikátoru služby (např. analytické účty, účetní střediska, zakázky). Poskytuje-li Příjemce více sociálních služeb, případně vykonává-li i jiné činnosti, je povinen mít vnitřním předpisem upraven způsob rozdělení nákladů, které jsou společné pro základní činnosti Sociální služby a další Příjemcem poskytované sociální služby, případně jiné činnosti, a tímto způsobem o těchto nákladech během roku účtovat. Náklady, které jsou společné pro základní činnosti Sociální služby a další Příjemcem poskytované sociální služby, případně jiné činnosti (např. náklady na energie, odpisy, bankovní poplatky atd.), musejí být rozúčtovány např. na účetní střediska nebo zakázky, a to na základě Příjemcem stanoveného poměru. Poměr dělení společných nákladů musí být stanoven ve vnitřním předpisu Příjemce, a to již před zaúčtováním prvního společného nákladu. Poměr dělení společných nákladů musí vycházet z logických souvislostí vztahu základních činností Sociální služby k ostatním Příjemcem poskytovaným sociálním službám, případně jiným činnostem. Poměr dělení společných nákladů musí být ve vnitřním předpisu odůvodněn. Bližší informace k rozúčtování společných nákladů obsahují Pravidla. Povinnost odděleného účtování se vztahuje na veškeré položky související se Sociální službou a nikoli pouze na položky související s poskytnutou Dotací na příslušnou Sociální službu. V případě, že byl Příjemce pověřen poskytováním sociální služby uvedené v článku II. této smlouvy dvěma či více pověřeními výkonem služby obecného hospodářského zájmu, je povinen účtovat o veškerých výnosech a nákladech základních činností vzniklých při poskytování této služby odděleně, tzn. účtovat o těchto výnosech a nákladech poměrně ve vztahu ke každému z pověření. Za porušení povinností uvedených v tomto odstavci se stanoví odvod za porušení rozpočtové kázně ve výši: a) neoprávněně použitých finančních prostředků v případě, že porušení povinnosti odděleného účtování mělo za následek neoprávněné použití prostředků Dotace 5 b) 1 – 10 % z Dotace v případě, že porušení povinnosti odděleného účtování nemělo za následek neoprávněné použití prostředků Dotace, nejedná-li se o případ uvedený v písmenu c) c) 5.000 Kč v případě, že porušení povinnosti odděleného účtování nemělo za následek neoprávněné použití prostředků Dotace a pochybení spočívá v nesprávném zaúčtování nákladů/výnosů, přičemž celková výše nákladů/výnosů uvedená na účetních dokladech, jimiž jsou nesprávně zaúčtované náklady/výnosy doloženy, nepřesáhne v součtu 50.000 Kč d) 1 – 10 % z Dotace v případě porušení povinnosti mít vnitřním předpisem upraveno rozdělení nákladů společných pro více služeb či činností. 5. Příjemce je dále povinen vést oddělenou účetní evidenci všech účetních případů vztahujících se k poskytnuté Dotaci. Příjemce je povinen mít jednotlivé originály účetních dokladů označené tak, aby bylo zřejmé, že výdaje, které dokládají, byly hrazeny z Dotace. Označení musí minimálně obsahovat číslo této smlouvy a číslo registrace Sociální služby – identifikátor. Současně musí být na účetním dokladu jasně vyznačena částka, která je z této Dotace hrazena. Za porušení této povinnosti činí odvod za porušení rozpočtové kázně 1 - 10 % z celkové částky Dotace na danou Sociální službu. 6. Příjemce je povinen písemně (v listinné podobě nebo elektronicky prostřednictvím datové schránky nebo e-mailu) informovat Odbor sociálních věcí KÚPK o následujících změnách údajů uváděných v žádosti o Dotaci, a to nejpozději do 10 pracovních dnů ode dne, kdy tato změna nastala: a) změny v kontaktních údajích (změna statutárního zástupce, doručovací adresy, e-mailové adresy), b) změna bankovního účtu Příjemce, c) změny v souvislosti se změnou rozhodnutí o registraci či zrušením registrace Sociální služby - tato povinnost platí pouze v případě Sociálních služeb, u kterých vydává rozhodnutí o registraci jiný orgán než KÚPK, d) změnu skutečnosti uvedené v odst. 31 tohoto článku. Za porušení této povinnosti činí odvod za porušení rozpočtové kázně 1 - 5 % z celkové částky Dotace na danou Sociální službu. 7. Příjemce je oprávněn, po předchozím souhlasu Poskytovatele, provádět přesuny v rozpočtu čerpání Dotace obsaženém v žádosti o poskytnutí dotace v rámci konkrétní Sociální služby. V případě, že Příjemce podal žádost o poskytnutí dotace na část sociální služby uvedenou v základní síti SPRSS a zároveň na část téže sociální služby uvedenou v rozvojové síti SPRSS, je povinen čerpat dotaci v souladu s rozpočtem uvedeným v příloze žádosti rozdělující rozpočet na základní a rozvojovou síť. O případné změny je Příjemce povinen požádat nejpozději do 30. 11. 2021 (dostačující je razítko podací pošty ze dne 30. 11. 2021), a to na předepsaném formuláři, který bude dostupný na webových stránkách Poskytovatele (www.plzensky-kraj.cz, v sekci financování sociálních služeb). Žádost o přesun v rozpočtu je nutné zaslat v listinné podobě nebo elektronicky prostřednictvím datové schránky nebo e-mailu, který bude podepsán uznávaným elektronickým podpisem (nebude-li e-mail podepsán uznávaným elektronickým podpisem, je nutné žádost do 5 dnů doložit v listinné podobě nebo 6 prostřednictvím datové schránky.) O souhlasu s provedením změn rozhoduje Odbor sociálních věcí KÚPK. Za porušení této povinnosti činí odvod za porušení rozpočtové kázně 1 - 5 % z přesunutých finančních prostředků. 8. O souhlas s přesunem v rozpočtu podle předchozího odstavce není povinen Příjemce žádat v případech, kdy dojde pouze ke snížení položky a dále v případě, že nedojde k navýšení jedné položky o více než 15 % původní hodnoty této položky. V takovém případě je povinen Příjemce o této změně informovat Poskytovatele současně s předložením finančního vypořádání Dotace dle článku VI. odst. 15 této smlouvy. Za porušení této povinnosti činí odvod za porušení rozpočtové kázně 1 - 10 % z celkové částky Dotace na danou Sociální službu. 9. Příjemce je povinen na žádost Odboru sociálních věcí KÚPK bezodkladně písemně poskytnout požadované doplňující informace související s poskytovanou Sociální službou. Za porušení této povinnosti činí odvod za porušení rozpočtové kázně 1 - 10 % z celkové částky Dotace na danou Sociální službu. 10. Příjemce je povinen při poskytování Sociální služby Domovy pro seniory, Domovy se zvláštním režimem a Domovy pro osoby se zdravotním postižením dodržovat Pokyny pro využívání webové aplikace „Sociální služby v Plzeňském kraji“ – evidence žádostí o poskytování sociální služby týkající se vkládání údajů do aplikace Sociální služby v Plzeňském kraji. Za porušení této povinnosti činí odvod za porušení rozpočtové kázně 1 – 5 % z celkové částky Dotace na danou Sociální službu. 11. Je – li Příjemcem právnická osoba, je Příjemce povinen v případě přeměny nebo zrušení právnické osoby s likvidací oznámit tyto skutečnosti bez zbytečného odkladu Poskytovateli a nejpozději do 30 dnů od přeměny či zrušení právnické osoby předložit finanční vypořádání Dotace k rozhodnému dni nebo dni vstupu do likvidace. V případě přeměny či zrušení právnické osoby před 1. 7. 2021 je Příjemce povinen vrátit poměrnou část Dotace odpovídající počtu kalendářních dnů v roce, kdy nebude Sociální služba poskytována. V případě, že finanční vypořádání Dotace nebude ani v dodatečné lhůtě stanovené KÚPK předloženo Poskytovateli řádně, je Příjemce povinen Dotaci v plné výši, popřípadě v části nedoložené finančním vypořádáním Dotace, vrátit Poskytovateli ve lhůtě určené v písemné výzvě KÚPK. V případě pozdního předložení finančního vypořádání Dotace činí odvod za porušení rozpočtové kázně 1 - 10 % z celkové částky Dotace na danou Sociální službu. V případě neoznámení změn dle věty první činí odvod za porušení rozpočtové kázně 1 - 10 % z celkové částky Dotace. 12. Příjemce je povinen v případě zrušení registrace Sociální služby předložit nejpozději do 30 dnů od zrušení registrace Sociální služby finanční vypořádání Dotace na danou Sociální službu ke dni zrušení registrace. V případě zrušení registrace před 1. 7. 2021 je Příjemce povinen vrátit poměrnou část Dotace na danou Sociální službu odpovídající počtu kalendářních dnů v roce, kdy nebude daná Sociální služba poskytována. V případě, že finanční vypořádání Dotace na danou Sociální službu nebude ani v dodatečné lhůtě stanovené KÚPK předloženo Poskytovateli řádně, je Příjemce povinen Dotaci na danou Sociální službu v plné výši, popřípadě v části nedoložené finančním vypořádáním, vrátit ve lhůtě určené v písemné výzvě KÚPK. V případě pozdního předložení 7 finančního vypořádání Dotace na danou Sociální službu činí odvod za porušení rozpočtové kázně 1 - 10 % z celkové částky Dotace na danou Sociální službu. 13. Příjemce je povinen v souladu se zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon o finanční kontrole) a v souladu s dalšími právními předpisy České republiky umožnit výkon kontroly všech dokladů vztahujících se k poskytnuté Dotaci na základě uzavřené smlouvy a poskytnout součinnost všem osobám oprávněným k provádění kontroly, příp. jejich zmocněncům. Těmito oprávněnými osobami jsou zaměstnanci Plzeňského kraje zařazení do KÚPK a jimi pověřené osoby, zaměstnanci MPSV a jimi pověřené osoby, orgány finanční správy, Ministerstvo financí ČR, Nejvyšší kontrolní úřad, případně další orgány oprávněné k výkonu kontroly. Příjemce je dále povinen umožnit výkon kontroly všech dokladů vztahujících se k Sociální službě, na kterou byla poskytnuta Dotace, za účelem kontroly odděleného účtování veškerých nákladů a výnosů Sociální služby. V případě porušení této povinnosti je Příjemce povinen vrátit Dotaci na danou Sociální službu v plné výši. 14. Pro kontrolu dodržování podmínek čerpání Dotace a uplatnění sankcí při neoprávněném použití nebo zadržení Dotace se postupuje podle zákona o finanční kontrole a zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů. 15. Příjemce je povinen provést finanční vypořádání poskytnuté Dotace vůči Plzeňskému kraji v souladu s touto smlouvou. Toto finanční vypořádání poskytnuté Dotace je Příjemce povinen předložit Plzeňskému kraji do 21. 1. 2022 (dostačující je razítko podací pošty ze dne 21. 1. 2022), a to na formuláři, který bude dostupný na webových stránkách Poskytovatele (www.plzensky-kraj.cz, v sekci financování sociálních služeb). Finanční vypořádání poskytnuté Dotace zpracuje Příjemce za celé období, na které je Dotace poskytnuta, včetně zahrnutí souvisejících nákladů, které budou proplaceny do 15. 1. 2022. V případě, že finanční vypořádání Dotace nebude ani v dodatečné lhůtě stanovené KÚPK poskytnuto Poskytovateli řádně, je Příjemce povinen Dotaci v plné výši, popřípadě v části nedoložené finančním vypořádáním Dotace, vrátit ve lhůtě určené v písemné výzvě KÚPK. V případě pozdního předložení finančního vypořádání Dotace činí odvod za porušení rozpočtové kázně 1 - 10 % z celkové částky Dotace na danou Sociální službu. 16. Součástí finančního vypořádání Dotace ambulantních a terénních služeb (s výjimkou sociální služby Noclehárny) je i informace o výši úvazků odpovídající průměrné měsíční výši úvazků dané Sociální služby za příslušný kalendářní rok (2021). V případě, že průměrný měsíční úvazek v dané Sociální službě klesne o více než 20 % plánované výše úvazků, ze které byla vypočítána Dotace, je Příjemce povinen vrátit část Dotace rovnající se rozdílu mezi výší přidělené Dotace a výší dotace, která bude vypočtena stejným postupem jako přidělená Dotace na základě skutečné průměrné měsíční výše úvazků dané Sociální služby za příslušný kalendářní rok (2021), bez konečného krácení (optimální výše dotace). Příjemce je povinen vrátit část Dotace ve lhůtě určené ve výzvě KÚPK. Při poskytování Sociální služby může dojít v souladu s Pověřením k navýšení průměrné měsíční výše úvazků dané Sociální služby o 20 %. Náklady spojené s navýšením průměrné měsíční výše úvazků lze hradit z poskytnuté Dotace na danou Sociální službu. Za porušení povinnosti uvedené ve větě první činí odvod za porušení rozpočtové kázně 1 - 10 % z celkové částky Dotace na danou 8 Sociální službu. Za porušení povinnosti vrátit finanční prostředky vypočtené podle věty druhé se uloží odvod za porušení rozpočtové kázně ve výši nevrácených finančních prostředků. 17. Součástí finančního vypořádání Dotace pobytových služeb a sociální služby Noclehárny je i informace o počtu lůžek odpovídající průměrnému měsíčnímu počtu lůžek dané Sociální služby za příslušný kalendářní rok (2021). V případě, že průměrný měsíční počet lůžek v dané Sociální službě klesne o více než 20 % plánovaného počtu lůžek, ze kterého byla vypočítána Dotace, je Příjemce Dotace povinen vrátit část Dotace rovnající se rozdílu mezi výší přidělené Dotace a výší dotace, která bude vypočtena stejným postupem jako přidělená Dotace na základě skutečného průměrného měsíčního počtu lůžek dané Sociální služby za příslušný kalendářní rok (2021), bez konečného krácení (optimální výše dotace). Příjemce je povinen vrátit část Dotace ve lhůtě určené ve výzvě KÚPK. Za porušení povinnosti uvedené ve větě první činí odvod za porušení rozpočtové kázně 1 - 10 % z celkové částky Dotace na danou Sociální službu. Za porušení povinnosti vrátit finanční prostředky vypočtené podle věty druhé se uloží odvod za porušení rozpočtové kázně ve výši nevrácených finančních prostředků. 18. V případě prioritně podpořených služeb uvedených v části III. odst. 3. bodu 3.2 a 3.3 Metodiky je součástí finančního vypořádání Dotace i informace o počtu prioritních lůžek vypočtených na základě počtu kalendářních dnů v roce, v nichž bylo lůžko obsazeno prioritní cílovou skupinou. V případě, že počet prioritních lůžek v dané Sociální službě klesne o více než 20 % plánovaného počtu prioritních lůžek, ze kterých byla vypočítána Dotace, je Příjemce povinen vrátit část Dotace rovnající se rozdílu mezi výší přidělené Dotace a výší dotace, která bude vypočtena stejným postupem jako přidělená Dotace na základě skutečného průměrného měsíčního počtu lůžek a počtu prioritních lůžek dané Sociální služby za příslušný kalendářní rok (2021), bez konečného krácení (optimální výše dotace). Příjemce je povinen vrátit část Dotace ve lhůtě určené ve výzvě KÚPK. Za porušení povinnosti uvedené ve větě první činí odvod za porušení rozpočtové kázně 1 - 10 % z celkové částky Dotace na danou Sociální službu. Za porušení povinnosti vrátit finanční prostředky vypočtené podle věty druhé se uloží odvod za porušení rozpočtové kázně ve výši nevrácených finančních prostředků. 19. V souvislosti s poskytnutím Dotace jako součásti vyrovnávací platby je Příjemce povinen v souladu s Pověřením předložit současně s finančním vypořádáním Dotace soupis veškerých výnosů a nákladů ve vztahu k základním činnostem dané Sociální služby za období příslušného kalendářního roku (2021). Za porušení této povinnosti se uloží odvod za porušení rozpočtové kázně ve výši 1 - 10 % z celkové částky Dotace na danou Sociální službu. V případě, že výnosy ze základních činností dané Sociální služby překročí náklady na základní činnosti dané Sociální služby (tj. Příjemce obdrží nadměrnou vyrovnávací platbu), je Příjemce povinen částku odpovídající rozdílu mezi celkovými výnosy a celkovými náklady vrátit, a to do výše finančních prostředků získaných z veřejných zdrojů, nejpozději v termínu stanoveném pro předložení finančního vypořádání Dotace (dostačující je datum odeslání platby z bankovního účtu Příjemce dne 21. 1. 2022). 20. Prostředky Dotace nebudou Příjemcem poskytnuty jiným fyzickým nebo právnickým osobám, pokud nepůjde o úhradu bezprostředně spojenou 9 s realizací účelu Dotace. Pokud by byly prostředky poskytnuty v rozporu s účelem Dotace uvedeným v čl. II. této smlouvy, je Příjemce povinen Dotaci vrátit ve výši neoprávněně čerpaných finančních prostředků. 21. Majetek pořízený, zhodnocený nebo opravený za použití Dotace nesmí být bez písemného souhlasu Poskytovatele po dobu 3 let od poskytnutí Dotace převeden na třetí osobu, pronajat, propachtován ani jinak dán k dispozici třetí osobě. V případě porušení této povinnosti KÚPK uloží Příjemci odvod za porušení rozpočtové kázně ve výši 1 - 30 % z celkové částky Dotace na danou Sociální službu. 22. Z poskytnuté Dotace nelze hradit neuznatelné výdaje (resp. náklady) uvedené v Metodice a nařízení vlády č. 98/2015 Sb., o provedení § 101a zákona o sociálních službách. V případě porušení této povinnosti je Příjemce povinen vrátit příslušnou část Dotace. V případě pochybnosti, zda lze náklad z prostředků Dotace hradit či nikoliv, rozhoduje o uznatelnosti nákladu KÚPK, popř. dává závazné stanovisko MPSV. 23. V případě, že nedojde ani částečně k poskytování Sociální služby, na kterou byla poskytnuta Dotace, do data, do kterého je Příjemce oprávněn čerpat Dotaci dle čl. III. odst. 3 této smlouvy, je Příjemce povinen vrátit Dotaci v plné výši Poskytovateli. V případě, že finanční prostředky Dotace nebudou do této doby vyčerpány v plné výši, je Příjemce povinen vrátit Poskytovateli nevyčerpaný zůstatek Dotace v termínu stanoveném pro předložení finančního vypořádání Dotace (dostačující je datum odeslání platby z bankovního účtu Příjemce dne 21. 1. 2022). 24. Příjemce je dále povinen Dotaci vrátit, pokud bude zjištěno, že údaje, na jejichž základě byla Dotace poskytnuta, byly nepravdivé. Pokud by se jednalo o nedovolenou veřejnou podporu, je Příjemce povinen Dotaci v plné výši vrátit včetně úroku podle pravidel o veřejné podpoře. Příjemce je povinen Dotaci vrátit, pokud v souvislosti s poskytováním Sociální služby spáchá trestný čin nebo jeho jednání odporuje veřejnému pořádku. 25. V případě vzniku důvodů pro vrácení finančních prostředků nebo zaplacení odvodu, poukáže je Příjemce bez výzvy neprodleně na účet Poskytovatele, popřípadě ve lhůtě určené ve výzvě KÚPK, a to na č. ú.: 94-24621311/0710 vedeného u peněžního ústavu Česká národní banka, pobočka Plzeň. Variabilním symbolem bude IČO Příjemce a specifickým symbolem bude identifikátor dané Sociální služby Příjemce. Příjemce je povinen současně s realizovanou platbou zaslat písemné (v listinné podobě nebo elektronicky prostřednictvím datové schránky nebo e-mailem) avízo na Odbor ekonomický KÚPK a současně na Odbor sociálních věcí KÚPK, které bude minimálně obsahovat druh Sociální služby, identifikátor Sociální služby, výši vracených finančních prostředků, číslo této smlouvy, název dotačního titulu, popř. důvod vrácení finančních prostředků. 26. Vznikne-li v průběhu kalendářního roku podezření na porušení rozpočtové kázně ve smyslu zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, je Poskytovatel oprávněn Příjemci pozastavit poskytnutí další splátky Dotace. Tato skutečnost bude Příjemci oznámena, a to neprodleně po vzniku podezření na porušení rozpočtové kázně. 10 27. V případě vzniku důvodů pro výzvu k provedení opatření k nápravě nebo výzvu k vrácení Dotace nebo její části podle § 22 odst. 6 zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů učiní tuto výzvu jménem Poskytovatele KÚPK. V případě porušení rozpočtové kázně a zároveň nevrácení poskytnuté Dotace Příjemcem Poskytovateli, popř. nevyhovění výzvě k provedení opatření k nápravě, postupuje KÚPK způsobem uvedeným v § 22 zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů ve spojení se zák. č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů, tedy vydáním platebního výměru za účelem uložení odvodu a penále do rozpočtu Poskytovatele. 28. Příjemce se zavazuje zajistit, že při přípravě, realizaci a propagaci Sociální služby specifikované v čl. II. této smlouvy nebudou užita protiprávní jednání spočívající v nerespektování autorských či jiných práv třetích osob či jiné nevhodné způsoby obtěžující fyzické a právnické osoby. 29. Poskytnutím Dotace se nezakládá nárok na poskytnutí další dotace v následujících letech. 30. V případě, že Příjemcem je obec, Příjemce prohlašuje, že přijetí Dotace podle této smlouvy bylo schváleno příslušným orgánem této obce. 31. Příjemce podpisem této smlouvy stvrzuje, že nemá žádné závazky po lhůtě splatnosti ve vztahu ke státnímu rozpočtu, ke státnímu fondu, zdravotním pojišťovnám, České správě sociálního zabezpečení nebo rozpočtu územního samosprávného celku. O změně této skutečnosti je povinen písemně informovat Odbor sociálních věcí KÚPK dle odst. 6 tohoto článku. Článek VII. 1. Smluvní strany souhlasí se zveřejněním této smlouvy v plném znění včetně všech obsažených údajů a informací podle § 10d zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů a podle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů, popřípadě obdobně podle příslušných ustanovení uvedených zákonů. 2. Poskytovatel se zavazuje zveřejnit tuto smlouvu v registru smluv ve smyslu zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů nejpozději do 30 dnů od jejího uzavření. 3. Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou smluvních stran. 4. Smlouva se vyhotovuje ve dvou stejnopisech, z nichž každá strana obdrží jedno vyhotovení. 5. Změny a doplňky k této smlouvě lze provést pouze po vzájemném odsouhlasení smluvními stranami, a to písemně, s číselně označenými dodatky, podepsanými oběma smluvními stranami. 6. Smluvní strany prohlašují, že tato smlouva byla sepsána podle jejich pravé a svobodné vůle prosté omylu a donucení, nikoli v tísni, že smlouva není 11 zdánlivým právním jednáním, že obě smluvní strany souhlasí s celým jejím obsahem. 7. Pokud některé ustanovení této smlouvy je nebo se stane neplatným nebo nevynutitelným, ostatní ustanovení této smlouvy zůstávají platná a vynutitelná. Toto neplatné nebo nevynutitelné ustanovení bude bez zbytečných odkladů nahrazeno novým platným a vynutitelným ustanovením, které svým obsahem a smyslem nejlépe odpovídá obsahu a smyslu původního ustanovení. V Plzni dne 9. 2. 2021 V Plzni dne 11. 2. 2021 Příjemce: Poskytovatel: ………………………………… ………………………………… Mgr. Marek Novotný Rudolf Špoták ředitel náměstek hejtmanky pro oblast sociálních věcí 12