Textová podoba smlouvy Smlouva č. 15562203: Smlouva o poskytnutí účelové dotace v rámci dotačního titulu 101a pro

Příloha Smlouva_SKP.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Plzeňský kraj                Škroupova 18, 306 13 Plzeň
Sídlo:                       Rudolf Špoták, náměstek hejtmanky pro oblast
K podpisu smlouvy oprávněn:  sociálních věcí
                             70890366
IČO:                         CZ70890366
DIČ:                         Česká národní banka, pobočka Plzeň
Bankovní spojení:            94-24621311/0710
Číslo účtu:

na straně jedné jako poskytovatel finanční dotace
/dále jen Poskytovatel/

a

Středisko křesťanské pomoci Plzeň

Sídlo:                             Rubešova 581/4, Východní     Předměstí,

                                   326 00 Plzeň

Osoba oprávněná k podpisu:         Mgr. Marek Novotný, ředitel

IČO:                               40524566

Bankovní spojení:                  Komerční banka, a.s.

Číslo účtu:                        107-4655680287/0100

Zapsán v registru církví a náboženských společností.

na straně druhé jako příjemce finanční dotace
/dále jen Příjemce/

uzavírají mezi sebou tuto

                                              SMLOUVU
                                   o poskytnutí účelové dotace

                                               č. 03732021
      podle § 10a zák. č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních

                           rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů

                                          Článek I.

1. V souladu s Rozhodnutím Komise ze dne 20. prosince 2011 o použití čl. 106
       odst. 2 Smlouvy o fungování Evropské unie na státní podporu ve formě
       vyrovnávací platby za závazek veřejné služby udělené určitým podnikům
       pověřeným poskytováním služeb obecného hospodářského zájmu (dále jen
       Rozhodnutí), byl Příjemce Pověřením výkonem služby obecného hospodářského

                                                        1
       zájmu č. 51072020 ze dne 29. 9. 2020 vydaným Plzeňským krajem (dále jen
       Pověření) pověřen poskytováním služby uvedené v čl. II. této smlouvy jako
       služby obecného hospodářského zájmu.

2. Dotace uvedená v čl. II. této smlouvy je v souladu s Rozhodnutím poskytována
       jako součást vyrovnávací platby za poskytování služeb obecného
       hospodářského zájmu stanovené v Pověření.

                                          Článek II.

Předmětem smlouvy je poskytnutí účelové finanční dotace (dále také Dotace) určené
na poskytování základních činností sociální služby Terénní programy (ID: 8052940)
v rozsahu stanoveném v Pověření (dále také Sociální služba). Podkladem
pro poskytnutí účelové finanční dotace je elektronická žádost Příjemce o poskytnutí
Dotace podaná prostřednictvím elektronické aplikace OKslužby.

                                         Článek III.

1. Poskytovatel se zavazuje poskytnout účelovou finanční dotaci ve výši
       2.330.012 Kč (slovy: dva miliony tři sta třicet tisíc dvanáct korun českých) s tím,
       že částka ve výši 192.843 Kč (slovy: jedno sto devadesát dva tisíc osm set
       čtyřicet tři korun českých) musí být použita na mzdy/odměny z dohod nebo jejich
       navýšení, Příjemci pro účel uvedený v článku II. této smlouvy, za podmínek
       stanovených touto smlouvou ve znění případných dodatků, Metodikou
       pro poskytování dotací v rámci dotačního programu „Podpora sociálních služeb
       dle § 101a zákona o sociálních službách, Plzeňský kraj“ pro rok 2021 schválenou
       usnesením ZPK č. 1548/20 ze dne 08. 06. 2020, která byla zveřejněna dne
       10. 06. 2020 (dále jen Metodika), vč. případných dodatků a vyhlášeným
       dotačním titulem „Podpora sociálních služeb dle § 101a zákona o sociálních
       službách, Plzeňský kraj“ pro rok 2021 schváleným usnesením RPK č. 5109/20
       ze dne 17. 08. 2020 (dále jen Dotační titul). Dotace se poskytuje jako
       neinvestiční. Dotace poskytovaná touto smlouvou bude v plné výši kryta
       ze státního rozpočtu.

2. Příjemce se zavazuje tuto účelovou finanční dotaci přijmout, využít ji pouze
       k výše uvedenému účelu a splnit podmínky stanovené touto smlouvou,
       Pověřením, Metodikou a vyhlášeným Dotačním titulem.

3. Příjemce je oprávněn a současně povinen čerpat poskytnutou Dotaci v období
      od jejího převedení na účet Příjemce do 31. 12. 2021. Dotace může být použita
      ke krytí nákladů předfinancovaných Příjemcem v období od 1. 1. 2021, včetně
      souvisejících nákladů, které budou proplaceny do 15. 1. 2022. Do 31. 12. 2021
      má být dosaženo stanoveného účelu Dotace.

4. Příjemce je povinen informovat Poskytovatele, že obdržel finanční prostředky
       z veřejných rozpočtů na účel shodný s účelem uvedeným v čl. II. této smlouvy
       od jiného subjektu, tato informace bude součástí finančního vypořádání
       (vyúčtování) dle článku VI. odst. 15 této smlouvy. Příjemce je povinen zajistit, aby

                                                        2
       celková částka finančních prostředků na danou Sociální službu od Poskytovatele
       a jiných subjektů nepřekročila 100 % celkových nákladů na danou Sociální
       službu. V případě porušení povinnosti dle věty prvé tohoto odstavce je Příjemce
       povinen vrátit Dotaci na danou Sociální službu v celé výši, v případě porušení
       povinnosti dle věty druhé tohoto odstavce je povinen vrátit částku odpovídající
       rozdílu mezi celkovými výnosy a celkovými náklady dané Sociální služby, a to
       do výše finančních prostředků získaných z veřejných zdrojů.

5. Dotace bude poukázána ve dvou splátkách na účet Příjemce (uvedený výše
       v této smlouvě), a to v souladu s případnými regulačními opatřeními ve státním
       rozpočtu. Výše a termíny splátek:

             1. splátka bude vyplacena ve výši 60 % poskytnuté Dotace po uzavření této
                  smlouvy, nejpozději však do 31. 3. 2021

             2. splátka bude vyplacena ve výši 40 % poskytnuté Dotace
                  do 15. 7. 2021.

6. Je-li právní formou Příjemce příspěvková organizace, Poskytovatel poukáže
       Dotaci Příjemci prostřednictvím bankovního účtu jejího zřizovatele, a to v souladu
       s § 28 odst. 15 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních
       rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon o rozpočtových
       pravidlech územních rozpočtů).

                                         Článek IV.

1. Příjemce se zavazuje při jakékoli formě publicity Sociální služby uvádět, že byla
       poskytována za finanční podpory Plzeňského kraje.

2. Příjemce se zavazuje viditelně umístit logo Plzeňského kraje na veškeré
       propagační materiály související s poskytováním Sociální služby.

3. Příjemce se zavazuje, že:

        a) použije logo Plzeňského kraje výhradně k účelu, ke kterému mu bylo
                poskytnuto,

        b) logo Plzeňského kraje nebude jeho užitím zneváženo a zneužito; zejména
                že užitím loga Plzeňského kraje nedojde ke znevážení nebo poškození
                dobré pověsti nebo dobrého jména Plzeňského kraje,

        c) neposkytne oprávnění užívat logo Plzeňského kraje třetím osobám,

        d) bude dodržovat Pravidla Rady Plzeňského kraje pro užívání loga
                Plzeňského kraje schválená Radou Plzeňského kraje usnesením
                č. 360/09 ze dne 6. 4. 2009, ve znění usnesení Rady Plzeňského kraje
                č. 3588/11 ze dne 21. 4. 2011, zveřejněná na portálu Plzeňského kraje
                (sekce Plzeňský kraj, symboly PK).

4. V případě, že výše poskytnuté Dotace ze strany Poskytovatele dosahuje
       1.000.000 Kč a více, je Příjemce povinen umístit na vhodné veřejně přístupné
       místo související s poskytováním Sociální služby tabuli povinné publicity
       o formátu 300 x 400 mm, která bude informovat o spolufinancování poskytování
       Sociální služby Poskytovatelem. Tabule povinné publicity musí být takto

                                                        3
       umístěna nejméně po dobu, na kterou byla Dotace poskytnuta, musí být
       vyhotovena z materiálu, který zajistí její stálost (např. plast, kov), v barvách a dle
       vzoru, který je zveřejněn na portálu Plzeňského kraje (sekce Plzeňský kraj,
       dotace, návody) a musí být po celou dobu, na kterou byla Dotace poskytnuta,
       čitelná a v dobrém stavu. Ve vhodném případě je možno tabuli nahradit
       samolepící fólií umístěnou na pevném a rovném podkladu, přičemž rozměry
       i grafické zpracování musí být zachováno. V případě jiné vhodné modifikace
       tabule povinné publicity je možno tuto provést po předchozím písemném
       souhlasu zástupce Poskytovatele.

                                          Článek V.

Uzavření této smlouvy a poskytnutí účelové finanční dotace v rámci Dotačního titulu
bylo v souladu s § 101a odst. 2 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách,
ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon o sociálních službách) a v souladu
s § 36 odst. 1 písm. c) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění
pozdějších předpisů schváleno usnesením Zastupitelstva Plzeňského kraje
č. 116/21 ze dne 1. 2. 2021.

                                         Článek VI.

1. Příjemce se zavazuje, že Dotace bude využita výhradně k financování účelu
       uvedeného v článku II. této smlouvy. V případě porušení účelovosti použití
       Dotace je Příjemce povinen vrátit Dotaci ve výši neoprávněně použité částky zpět
       Poskytovateli. Příjemce je povinen Dotaci využít hospodárně, efektivně a účelně.
       V případě porušení povinnosti hospodárného, efektivního a účelného použití
       Dotace Krajský úřad Plzeňského kraje (dále jen KÚPK) uloží Příjemci odvod
       za porušení rozpočtové kázně ve výši 5 – 10 % z celkové částky Dotace na danou
       Sociální službu.

2. Při čerpání Dotace je Příjemce povinen dodržet skutečnosti mající vliv
      na poskytování Sociální služby, které uvedl v žádosti o poskytnutí Dotace. Byly-li
      tyto skutečnosti změněny hodnocením žádosti o poskytnutí Dotace v elektronické
      aplikaci OKslužby (např. neuznatelné výdaje, výše úvazků pracovníků, kapacita
      apod.), jsou pro Příjemce závazné tyto skutečnosti ve znění provedených změn.
      Za porušení povinnosti uvedené v tomto odstavci činí odvod za porušení
      rozpočtové kázně 1 – 10% z celkové částky Dotace na danou Sociální službu,
      nestanoví-li tato smlouva za nedodržení skutečností majících vliv na poskytování
      Sociální služby jinou výši odvodu za porušení rozpočtové kázně.

3. Příjemce je povinen řídit se Pravidly a postupy při poskytování sociálních služeb
      jako služeb obecného hospodářského zájmu a při čerpání dotací v rámci
      dotačního titulu „Podpora sociálních služeb dle § 101a zákona o sociálních
      službách, Plzeňský kraj“ ve znění pozdějších aktualizací (dále jen Pravidla),
      zveřejněnými na webových stránkách Poskytovatele www.plzensky-kraj.cz,
      v sekci financování sociálních služeb. Za porušení této povinnosti činí odvod
      za porušení rozpočtové kázně 1 – 10 % z celkové částky Dotace na danou

                                                        4
      Sociální službu, nestanoví-li tato smlouva za porušení povinnosti uložené
      Příjemci Pravidly i smlouvou jinou výši odvodu za porušení rozpočtové kázně.

4. Příjemce je povinen vést účetnictví v souladu se zákonem č. 563/1991 Sb.,
      o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů.

      Příjemce je povinen vést veškeré výnosy a náklady vzniklé při poskytování
      Sociální služby v období od 1. 1. 2021 do 31. 12. 2021 v účetnictví Příjemce
      odděleně od výnosů a nákladů spojených s jinými sociálními službami
      poskytovanými Příjemcem, případně od výnosů a nákladů spojených s jinými
      činnostmi Příjemce. Jinými činnostmi Příjemce se rozumí zejména zajišťování
      dalších činností podle § 35 odst. 4 zákona o sociálních službách, zabezpečování
      zdravotní péče o klienty, případně vykonávání jiných činností odlišných
      od základních činností Sociální služby (dále jen jiné činnosti).

      Výnosy a náklady vzniklé při poskytování Sociální služby je Příjemce povinen mít
      vedeny transparentně s jednoznačnou vazbou k Sociální službě – identifikátoru
      služby (např. analytické účty, účetní střediska, zakázky).

      Poskytuje-li Příjemce více sociálních služeb, případně vykonává-li i jiné činnosti,
      je povinen mít vnitřním předpisem upraven způsob rozdělení nákladů, které jsou
      společné pro základní činnosti Sociální služby a další Příjemcem poskytované
      sociální služby, případně jiné činnosti, a tímto způsobem o těchto nákladech
      během roku účtovat. Náklady, které jsou společné pro základní činnosti Sociální
      služby a další Příjemcem poskytované sociální služby, případně jiné činnosti
      (např. náklady na energie, odpisy, bankovní poplatky atd.), musejí být
      rozúčtovány např. na účetní střediska nebo zakázky, a to na základě Příjemcem
      stanoveného poměru.

      Poměr dělení společných nákladů musí být stanoven ve vnitřním předpisu
      Příjemce, a to již před zaúčtováním prvního společného nákladu. Poměr dělení
      společných nákladů musí vycházet z logických souvislostí vztahu základních
      činností Sociální služby k ostatním Příjemcem poskytovaným sociálním službám,
      případně jiným činnostem. Poměr dělení společných nákladů musí být ve vnitřním
      předpisu odůvodněn. Bližší informace k rozúčtování společných nákladů obsahují
      Pravidla.

      Povinnost odděleného účtování se vztahuje na veškeré položky související
      se Sociální službou a nikoli pouze na položky související s poskytnutou Dotací
      na příslušnou Sociální službu.

      V případě, že byl Příjemce pověřen poskytováním sociální služby uvedené
      v článku II. této smlouvy dvěma či více pověřeními výkonem služby obecného
      hospodářského zájmu, je povinen účtovat o veškerých výnosech a nákladech
      základních činností vzniklých při poskytování této služby odděleně, tzn. účtovat
      o těchto výnosech a nákladech poměrně ve vztahu ke každému z pověření.

      Za porušení povinností uvedených v tomto odstavci se stanoví odvod za porušení
      rozpočtové kázně ve výši:

      a) neoprávněně použitých finančních prostředků v případě, že porušení
      povinnosti odděleného účtování mělo za následek neoprávněné použití
      prostředků Dotace

                                                        5
      b) 1 – 10 % z Dotace v případě, že porušení povinnosti odděleného účtování
      nemělo za následek neoprávněné použití prostředků Dotace, nejedná-li se
      o případ uvedený v písmenu c)

      c) 5.000 Kč v případě, že porušení povinnosti odděleného účtování nemělo
      za následek neoprávněné použití prostředků Dotace a pochybení spočívá
      v nesprávném zaúčtování nákladů/výnosů, přičemž celková výše nákladů/výnosů
      uvedená na účetních dokladech, jimiž jsou nesprávně zaúčtované
      náklady/výnosy doloženy, nepřesáhne v součtu 50.000 Kč

      d) 1 – 10 % z Dotace v případě porušení povinnosti mít vnitřním předpisem
      upraveno rozdělení nákladů společných pro více služeb či činností.

5. Příjemce je dále povinen vést oddělenou účetní evidenci všech účetních případů
      vztahujících se k poskytnuté Dotaci. Příjemce je povinen mít jednotlivé originály
      účetních dokladů označené tak, aby bylo zřejmé, že výdaje, které dokládají, byly
      hrazeny z Dotace. Označení musí minimálně obsahovat číslo této smlouvy a číslo
      registrace Sociální služby – identifikátor. Současně musí být na účetním dokladu
      jasně vyznačena částka, která je z této Dotace hrazena. Za porušení této
      povinnosti činí odvod za porušení rozpočtové kázně 1 - 10 % z celkové částky
      Dotace na danou Sociální službu.

6. Příjemce je povinen písemně (v listinné podobě nebo elektronicky
      prostřednictvím datové schránky nebo e-mailu) informovat Odbor sociálních věcí
      KÚPK o následujících změnách údajů uváděných v žádosti o Dotaci, a to
      nejpozději do 10 pracovních dnů ode dne, kdy tato změna nastala:

        a) změny v kontaktních údajích (změna statutárního zástupce, doručovací
                adresy, e-mailové adresy),

        b) změna bankovního účtu Příjemce,

        c) změny v souvislosti se změnou rozhodnutí o registraci či zrušením
                registrace Sociální služby - tato povinnost platí pouze v případě Sociálních
                služeb, u kterých vydává rozhodnutí o registraci jiný orgán než KÚPK,

        d) změnu skutečnosti uvedené v odst. 31 tohoto článku.

      Za porušení této povinnosti činí odvod za porušení rozpočtové kázně 1 - 5 %
      z celkové částky Dotace na danou Sociální službu.

7. Příjemce je oprávněn, po předchozím souhlasu Poskytovatele, provádět přesuny
      v rozpočtu čerpání Dotace obsaženém v žádosti o poskytnutí dotace v rámci
      konkrétní Sociální služby. V případě, že Příjemce podal žádost o poskytnutí
      dotace na část sociální služby uvedenou v základní síti SPRSS a zároveň na část
      téže sociální služby uvedenou v rozvojové síti SPRSS, je povinen čerpat dotaci
      v souladu s rozpočtem uvedeným v příloze žádosti rozdělující rozpočet na
      základní a rozvojovou síť. O případné změny je Příjemce povinen požádat
      nejpozději do 30. 11. 2021 (dostačující je razítko podací pošty ze dne
      30. 11. 2021), a to na předepsaném formuláři, který bude dostupný na webových
      stránkách Poskytovatele (www.plzensky-kraj.cz, v sekci financování sociálních
      služeb). Žádost o přesun v rozpočtu je nutné zaslat v listinné podobě nebo
      elektronicky prostřednictvím datové schránky nebo e-mailu, který bude podepsán
      uznávaným elektronickým podpisem (nebude-li e-mail podepsán uznávaným
      elektronickým podpisem, je nutné žádost do 5 dnů doložit v listinné podobě nebo

                                                        6
      prostřednictvím datové schránky.) O souhlasu s provedením změn rozhoduje
      Odbor sociálních věcí KÚPK. Za porušení této povinnosti činí odvod za porušení
      rozpočtové kázně 1 - 5 % z přesunutých finančních prostředků.

8. O souhlas s přesunem v rozpočtu podle předchozího odstavce není povinen
      Příjemce žádat v případech, kdy dojde pouze ke snížení položky a dále
      v případě, že nedojde k navýšení jedné položky o více než 15 % původní hodnoty
      této položky. V takovém případě je povinen Příjemce o této změně informovat
      Poskytovatele současně s předložením finančního vypořádání Dotace dle článku
      VI. odst. 15 této smlouvy. Za porušení této povinnosti činí odvod za porušení
      rozpočtové kázně 1 - 10 % z celkové částky Dotace na danou Sociální službu.

9. Příjemce je povinen na žádost Odboru sociálních věcí KÚPK bezodkladně
      písemně poskytnout požadované doplňující informace související
      s poskytovanou Sociální službou. Za porušení této povinnosti činí odvod za
      porušení rozpočtové kázně 1 - 10 % z celkové částky Dotace na danou Sociální
      službu.

10. Příjemce je povinen při poskytování Sociální služby Domovy pro seniory, Domovy
       se zvláštním režimem a Domovy pro osoby se zdravotním postižením dodržovat
       Pokyny pro využívání webové aplikace „Sociální služby v Plzeňském kraji“
       – evidence žádostí o poskytování sociální služby týkající se vkládání údajů
       do aplikace Sociální služby v Plzeňském kraji. Za porušení této povinnosti činí
       odvod za porušení rozpočtové kázně 1 – 5 % z celkové částky Dotace na danou
       Sociální službu.

11. Je – li Příjemcem právnická osoba, je Příjemce povinen v případě přeměny nebo
       zrušení právnické osoby s likvidací oznámit tyto skutečnosti bez zbytečného
       odkladu Poskytovateli a nejpozději do 30 dnů od přeměny či zrušení právnické
       osoby předložit finanční vypořádání Dotace k rozhodnému dni nebo dni vstupu
       do likvidace. V případě přeměny či zrušení právnické osoby před 1. 7. 2021 je
       Příjemce povinen vrátit poměrnou část Dotace odpovídající počtu kalendářních
       dnů v roce, kdy nebude Sociální služba poskytována. V případě, že finanční
       vypořádání Dotace nebude ani v dodatečné lhůtě stanovené KÚPK předloženo
       Poskytovateli řádně, je Příjemce povinen Dotaci v plné výši, popřípadě v části
       nedoložené finančním vypořádáním Dotace, vrátit Poskytovateli ve lhůtě určené
       v písemné výzvě KÚPK. V případě pozdního předložení finančního vypořádání
       Dotace činí odvod za porušení rozpočtové kázně 1 - 10 % z celkové částky
       Dotace na danou Sociální službu. V případě neoznámení změn dle věty první činí
       odvod za porušení rozpočtové kázně 1 - 10 % z celkové částky Dotace.

12. Příjemce je povinen v případě zrušení registrace Sociální služby předložit
       nejpozději do 30 dnů od zrušení registrace Sociální služby finanční vypořádání
       Dotace na danou Sociální službu ke dni zrušení registrace. V případě zrušení
       registrace před 1. 7. 2021 je Příjemce povinen vrátit poměrnou část Dotace
       na danou Sociální službu odpovídající počtu kalendářních dnů v roce, kdy
       nebude daná Sociální služba poskytována. V případě, že finanční vypořádání
       Dotace na danou Sociální službu nebude ani v dodatečné lhůtě stanovené KÚPK
       předloženo Poskytovateli řádně, je Příjemce povinen Dotaci na danou Sociální
       službu v plné výši, popřípadě v části nedoložené finančním vypořádáním, vrátit
       ve lhůtě určené v písemné výzvě KÚPK. V případě pozdního předložení

                                                        7
       finančního vypořádání Dotace na danou Sociální službu činí odvod za porušení
       rozpočtové kázně 1 - 10 % z celkové částky Dotace na danou Sociální službu.

13. Příjemce je povinen v souladu se zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole
       ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole),
       ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon o finanční kontrole) a v souladu
       s dalšími právními předpisy České republiky umožnit výkon kontroly všech
       dokladů vztahujících se k poskytnuté Dotaci na základě uzavřené smlouvy
       a poskytnout součinnost všem osobám oprávněným k provádění kontroly, příp.
       jejich zmocněncům. Těmito oprávněnými osobami jsou zaměstnanci Plzeňského
       kraje zařazení do KÚPK a jimi pověřené osoby, zaměstnanci MPSV a jimi
       pověřené osoby, orgány finanční správy, Ministerstvo financí ČR, Nejvyšší
       kontrolní úřad, případně další orgány oprávněné k výkonu kontroly. Příjemce je
       dále povinen umožnit výkon kontroly všech dokladů vztahujících se k Sociální
       službě, na kterou byla poskytnuta Dotace, za účelem kontroly odděleného
       účtování veškerých nákladů a výnosů Sociální služby. V případě porušení této
       povinnosti je Příjemce povinen vrátit Dotaci na danou Sociální službu v plné výši.

14. Pro kontrolu dodržování podmínek čerpání Dotace a uplatnění sankcí
       při neoprávněném použití nebo zadržení Dotace se postupuje podle zákona
       o finanční kontrole a zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů.

15. Příjemce je povinen provést finanční vypořádání poskytnuté Dotace vůči
      Plzeňskému kraji v souladu s touto smlouvou. Toto finanční vypořádání
      poskytnuté Dotace je Příjemce povinen předložit Plzeňskému kraji do 21. 1. 2022
      (dostačující je razítko podací pošty ze dne 21. 1. 2022), a to na formuláři, který
      bude dostupný na webových stránkách Poskytovatele (www.plzensky-kraj.cz,
      v sekci financování sociálních služeb). Finanční vypořádání poskytnuté Dotace
      zpracuje Příjemce za celé období, na které je Dotace poskytnuta, včetně zahrnutí
      souvisejících nákladů, které budou proplaceny do 15. 1. 2022. V případě,
      že finanční vypořádání Dotace nebude ani v dodatečné lhůtě stanovené KÚPK
      poskytnuto Poskytovateli řádně, je Příjemce povinen Dotaci v plné výši,
      popřípadě v části nedoložené finančním vypořádáním Dotace, vrátit ve lhůtě
      určené v písemné výzvě KÚPK. V případě pozdního předložení finančního
      vypořádání Dotace činí odvod za porušení rozpočtové kázně 1 - 10 % z celkové
      částky Dotace na danou Sociální službu.

16. Součástí finančního vypořádání Dotace ambulantních a terénních služeb
       (s výjimkou sociální služby Noclehárny) je i informace o výši úvazků odpovídající
       průměrné měsíční výši úvazků dané Sociální služby za příslušný kalendářní rok
       (2021). V případě, že průměrný měsíční úvazek v dané Sociální službě klesne
       o více než 20 % plánované výše úvazků, ze které byla vypočítána Dotace, je
       Příjemce povinen vrátit část Dotace rovnající se rozdílu mezi výší přidělené
       Dotace a výší dotace, která bude vypočtena stejným postupem jako přidělená
       Dotace na základě skutečné průměrné měsíční výše úvazků dané Sociální služby
       za příslušný kalendářní rok (2021), bez konečného krácení (optimální výše
       dotace). Příjemce je povinen vrátit část Dotace ve lhůtě určené ve výzvě KÚPK.
       Při poskytování Sociální služby může dojít v souladu s Pověřením k navýšení
       průměrné měsíční výše úvazků dané Sociální služby o 20 %. Náklady spojené
       s navýšením průměrné měsíční výše úvazků lze hradit z poskytnuté Dotace na
       danou Sociální službu. Za porušení povinnosti uvedené ve větě první činí odvod
       za porušení rozpočtové kázně 1 - 10 % z celkové částky Dotace na danou

                                                        8
       Sociální službu. Za porušení povinnosti vrátit finanční prostředky vypočtené
       podle věty druhé se uloží odvod za porušení rozpočtové kázně ve výši
       nevrácených finančních prostředků.

17. Součástí finančního vypořádání Dotace pobytových služeb a sociální služby
       Noclehárny je i informace o počtu lůžek odpovídající průměrnému měsíčnímu
       počtu lůžek dané Sociální služby za příslušný kalendářní rok (2021). V případě,
       že průměrný měsíční počet lůžek v dané Sociální službě klesne o více než 20 %
       plánovaného počtu lůžek, ze kterého byla vypočítána Dotace, je Příjemce Dotace
       povinen vrátit část Dotace rovnající se rozdílu mezi výší přidělené Dotace a výší
       dotace, která bude vypočtena stejným postupem jako přidělená Dotace na
       základě skutečného průměrného měsíčního počtu lůžek dané Sociální služby za
       příslušný kalendářní rok (2021), bez konečného krácení (optimální výše dotace).
       Příjemce je povinen vrátit část Dotace ve lhůtě určené ve výzvě KÚPK. Za
       porušení povinnosti uvedené ve větě první činí odvod za porušení rozpočtové
       kázně 1 - 10 % z celkové částky Dotace na danou Sociální službu. Za porušení
       povinnosti vrátit finanční prostředky vypočtené podle věty druhé se uloží odvod
       za porušení rozpočtové kázně ve výši nevrácených finančních prostředků.

18. V případě prioritně podpořených služeb uvedených v části III. odst. 3. bodu 3.2
       a 3.3 Metodiky je součástí finančního vypořádání Dotace i informace o počtu
       prioritních lůžek vypočtených na základě počtu kalendářních dnů v roce, v nichž
       bylo lůžko obsazeno prioritní cílovou skupinou. V případě, že počet prioritních
       lůžek v dané Sociální službě klesne o více než 20 % plánovaného počtu
       prioritních lůžek, ze kterých byla vypočítána Dotace, je Příjemce povinen vrátit
       část Dotace rovnající se rozdílu mezi výší přidělené Dotace a výší dotace, která
       bude vypočtena stejným postupem jako přidělená Dotace na základě skutečného
       průměrného měsíčního počtu lůžek a počtu prioritních lůžek dané Sociální služby
       za příslušný kalendářní rok (2021), bez konečného krácení (optimální výše
       dotace). Příjemce je povinen vrátit část Dotace ve lhůtě určené ve výzvě KÚPK.
       Za porušení povinnosti uvedené ve větě první činí odvod za porušení rozpočtové
       kázně 1 - 10 % z celkové částky Dotace na danou Sociální službu.
       Za porušení povinnosti vrátit finanční prostředky vypočtené podle věty druhé se
       uloží odvod za porušení rozpočtové kázně ve výši nevrácených finančních
       prostředků.

19. V souvislosti s poskytnutím Dotace jako součásti vyrovnávací platby
       je Příjemce povinen v souladu s Pověřením předložit současně s finančním
       vypořádáním Dotace soupis veškerých výnosů a nákladů ve vztahu k základním
       činnostem dané Sociální služby za období příslušného kalendářního roku (2021).
       Za porušení této povinnosti se uloží odvod za porušení rozpočtové kázně ve výši
       1 - 10 % z celkové částky Dotace na danou Sociální službu. V případě, že výnosy
       ze základních činností dané Sociální služby překročí náklady na základní činnosti
       dané Sociální služby (tj. Příjemce obdrží nadměrnou vyrovnávací platbu),
       je Příjemce povinen částku odpovídající rozdílu mezi celkovými výnosy
       a celkovými náklady vrátit, a to do výše finančních prostředků získaných
       z veřejných zdrojů, nejpozději v termínu stanoveném pro předložení finančního
       vypořádání Dotace (dostačující je datum odeslání platby z bankovního účtu
       Příjemce dne 21. 1. 2022).

20. Prostředky Dotace nebudou Příjemcem poskytnuty jiným fyzickým nebo
       právnickým osobám, pokud nepůjde o úhradu bezprostředně spojenou

                                                        9
       s realizací účelu Dotace. Pokud by byly prostředky poskytnuty v rozporu
       s účelem Dotace uvedeným v čl. II. této smlouvy, je Příjemce povinen Dotaci
       vrátit ve výši neoprávněně čerpaných finančních prostředků.

21. Majetek pořízený, zhodnocený nebo opravený za použití Dotace nesmí být bez
       písemného souhlasu Poskytovatele po dobu 3 let od poskytnutí Dotace převeden
       na třetí osobu, pronajat, propachtován ani jinak dán k dispozici třetí osobě.
       V případě porušení této povinnosti KÚPK uloží Příjemci odvod za porušení
       rozpočtové kázně ve výši 1 - 30 % z celkové částky Dotace na danou Sociální
       službu.

22. Z poskytnuté Dotace nelze hradit neuznatelné výdaje (resp. náklady) uvedené
       v Metodice a nařízení vlády č. 98/2015 Sb., o provedení § 101a zákona
       o sociálních službách. V případě porušení této povinnosti je Příjemce povinen
       vrátit příslušnou část Dotace. V případě pochybnosti, zda lze náklad z prostředků
       Dotace hradit či nikoliv, rozhoduje o uznatelnosti nákladu KÚPK, popř. dává
       závazné stanovisko MPSV.

23. V případě, že nedojde ani částečně k poskytování Sociální služby, na kterou byla
       poskytnuta Dotace, do data, do kterého je Příjemce oprávněn čerpat Dotaci dle
       čl. III. odst. 3 této smlouvy, je Příjemce povinen vrátit Dotaci v plné výši
       Poskytovateli. V případě, že finanční prostředky Dotace nebudou do této doby
       vyčerpány v plné výši, je Příjemce povinen vrátit Poskytovateli nevyčerpaný
       zůstatek Dotace v termínu stanoveném pro předložení finančního vypořádání
       Dotace (dostačující je datum odeslání platby z bankovního účtu Příjemce dne
       21. 1. 2022).

24. Příjemce je dále povinen Dotaci vrátit, pokud bude zjištěno, že údaje, na jejichž
       základě byla Dotace poskytnuta, byly nepravdivé. Pokud by se jednalo
       o nedovolenou veřejnou podporu, je Příjemce povinen Dotaci v plné výši vrátit
       včetně úroku podle pravidel o veřejné podpoře. Příjemce je povinen Dotaci vrátit,
       pokud v souvislosti s poskytováním Sociální služby spáchá trestný čin nebo jeho
       jednání odporuje veřejnému pořádku.

25. V případě vzniku důvodů pro vrácení finančních prostředků nebo zaplacení
      odvodu, poukáže je Příjemce bez výzvy neprodleně na účet Poskytovatele,
      popřípadě ve lhůtě určené ve výzvě KÚPK, a to na č. ú.: 94-24621311/0710
      vedeného u peněžního ústavu Česká národní banka, pobočka Plzeň. Variabilním
      symbolem bude IČO Příjemce a specifickým symbolem bude identifikátor dané
      Sociální služby Příjemce. Příjemce je povinen současně s realizovanou platbou
      zaslat písemné (v listinné podobě nebo elektronicky prostřednictvím datové
      schránky nebo e-mailem) avízo na Odbor ekonomický KÚPK a současně na
      Odbor sociálních věcí KÚPK, které bude minimálně obsahovat druh Sociální
      služby, identifikátor Sociální služby, výši vracených finančních prostředků, číslo
      této smlouvy, název dotačního titulu, popř. důvod vrácení finančních prostředků.

26. Vznikne-li v průběhu kalendářního roku podezření na porušení rozpočtové kázně
      ve smyslu zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů,
      je Poskytovatel oprávněn Příjemci pozastavit poskytnutí další splátky Dotace.
      Tato skutečnost bude Příjemci oznámena, a to neprodleně po vzniku podezření
      na porušení rozpočtové kázně.

                                                       10
27. V případě vzniku důvodů pro výzvu k provedení opatření k nápravě nebo výzvu
       k vrácení Dotace nebo její části podle § 22 odst. 6 zákona o rozpočtových
       pravidlech územních rozpočtů učiní tuto výzvu jménem Poskytovatele KÚPK.
       V případě porušení rozpočtové kázně a zároveň nevrácení poskytnuté Dotace
       Příjemcem Poskytovateli, popř. nevyhovění výzvě k provedení opatření
       k nápravě, postupuje KÚPK způsobem uvedeným v § 22 zákona o rozpočtových
       pravidlech územních rozpočtů ve spojení se zák. č. 280/2009 Sb., daňový řád,
       ve znění pozdějších předpisů, tedy vydáním platebního výměru
       za účelem uložení odvodu a penále do rozpočtu Poskytovatele.

28. Příjemce se zavazuje zajistit, že při přípravě, realizaci a propagaci Sociální služby
       specifikované v čl. II. této smlouvy nebudou užita protiprávní jednání spočívající
       v nerespektování autorských či jiných práv třetích osob či jiné nevhodné způsoby
       obtěžující fyzické a právnické osoby.

29. Poskytnutím Dotace se nezakládá nárok na poskytnutí další dotace
       v následujících letech.

30. V případě, že Příjemcem je obec, Příjemce prohlašuje, že přijetí Dotace podle
       této smlouvy bylo schváleno příslušným orgánem této obce.

31. Příjemce podpisem této smlouvy stvrzuje, že nemá žádné závazky po lhůtě
       splatnosti ve vztahu ke státnímu rozpočtu, ke státnímu fondu, zdravotním
       pojišťovnám, České správě sociálního zabezpečení nebo rozpočtu územního
       samosprávného celku. O změně této skutečnosti je povinen písemně informovat
       Odbor sociálních věcí KÚPK dle odst. 6 tohoto článku.

                                         Článek VII.

1. Smluvní strany souhlasí se zveřejněním této smlouvy v plném znění včetně
       všech obsažených údajů a informací podle § 10d zákona o rozpočtových
       pravidlech územních rozpočtů a podle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních
       podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru
       smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů, popřípadě
       obdobně podle příslušných ustanovení uvedených zákonů.

2. Poskytovatel se zavazuje zveřejnit tuto smlouvu v registru smluv ve smyslu
       zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv,
       uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění
       pozdějších předpisů nejpozději do 30 dnů od jejího uzavření.

3. Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou smluvních stran.

4. Smlouva se vyhotovuje ve dvou stejnopisech, z nichž každá strana obdrží jedno
       vyhotovení.

5. Změny a doplňky k této smlouvě lze provést pouze po vzájemném odsouhlasení
       smluvními stranami, a to písemně, s číselně označenými dodatky, podepsanými
       oběma smluvními stranami.

6. Smluvní strany prohlašují, že tato smlouva byla sepsána podle jejich pravé
       a svobodné vůle prosté omylu a donucení, nikoli v tísni, že smlouva není

                                                       11
       zdánlivým právním jednáním, že obě smluvní strany souhlasí s celým jejím
       obsahem.

7. Pokud některé ustanovení této smlouvy je nebo se stane neplatným nebo
       nevynutitelným, ostatní ustanovení této smlouvy zůstávají platná a vynutitelná.
       Toto neplatné nebo nevynutitelné ustanovení bude bez zbytečných odkladů
       nahrazeno novým platným a vynutitelným ustanovením, které svým obsahem
       a smyslem nejlépe odpovídá obsahu a smyslu původního ustanovení.

V Plzni dne 9. 2. 2021        V Plzni dne 11. 2. 2021
Příjemce:                     Poskytovatel:

…………………………………                 …………………………………
      Mgr. Marek Novotný                Rudolf Špoták
               ředitel
                                   náměstek hejtmanky
                               pro oblast sociálních věcí

                          12