Textová podoba smlouvy Smlouva č. 156841: Smlouva o dílo, implementace BNS, JI

Příloha 168-2016-ksúsv.docx

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        VĎ N
!—
Smlouva o dílo na implementaci BNS
• t 9 -08- 2011

O
INEKON SYSTEMS
3 -b	p..
Smlouva o dílo na implementaci na platformě SQL Server
0915/Z/04
BNS
KRAJSKÁ SPRÁVA A ÚDRŽBA SILNIC VYSOČINY
příspěvková organizace
SMLOUVA REGISTROVÁNA
pod
číslem: 'jéf/íOfá ~h£$i/
uzavřená podle ust. § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku
v platném znění (dále jen „občanský zákoník“)
I. Smluvní strany
1) Zhotovitel: Firma:
Sídlo:
Jednající: Bankovní spojení:
IČO:
DIČ :
INEKON SYSTEMS s.r.o.
Dělnická 1324/9, Holešovice, 170 00 Praha 7
Ing. Jan Hušek, Ph.D., jednatel
Raiffeisenbank a.s., Praha
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
27252167
CZ27252167
Společnost je zapsaná v OR vedeném Městským soudem v Praze, sp. zn. C 107766 (dále jen „Zhotovitel“)
2) Objednatel:
Krajská správa a údržba silnic Vysočiny, příspěvková organizace
Jihlava, Kosovská 1122/16, PSČ 586 01
xxxxxxxxxxxxxxx, ředitelem organizace
Komerční banka, a.s., Jihlava
xxxxxxxxxxxxxxxxxIČ: 00090450, DIČ: CZ00090450
(dále jen „Objednatel“)
(dále společně označovány jako „smluvní strany“).
Smluvní strany uzavírají tuto smlouvu o dílo na implementaci rozšíření programového
produktu Business Navigation System (BNS), na podporu manažerského plánování a
analýz na platformě SQL Server. Zhotovitel se zavazuje na svůj náklad a nebezpečí k
provedení díla níže specifikovaného a objednatel k jeho převzetí a zaplacení ceny za jeho
provedení, a to vše za podmínek ve smlouvě uvedených.
Firma:
Sídlo:
Zastoupena: Bankovní spojení:
II. Předmět smlouvy
1) Smlouvou se Zhotovitel zavazuje řádně a včas:
a) dodat programové produkty včetně licencí BNS AB - modul Nákup (NA), Zásoby (ZA) a Hodnocení dodavatelů (DO) na platformě SQL Server 2008 (Runtime).
b) implementovat Objednateli rozšíření softwarového produktu Business Navigation System - Advanced Budgeting (dále jen BNS-AB) o moduly oblasti MTZ: Nákup (NA), Zásoby (ZA) a Hodnocení dodavatelů (DO) na platformě SQL Server 2008
4*
Číslo smlouvy: 0915/Z/04
Strana 1

Smlouva o dílo na implementaci BNS
(Runtime). Veškeré produkty jsou implementovány v české jazykové mutaci se standardním nastavením práv. Veškeré produkty jsou implementovány v rozsahu a za podmínek uvedených v Navigační koncepci verze 0.80 (NK) s přílohou vypracované Zhotovitelem a schválené Objednatelem dne 20. 6. 2016 v příloze č. 2 Smlouvy, která je jediným zadáním projektu implementace a v Implementačních podmínkách BNS specifikovaných v příloze č. 1 Smlouvy. Implementační podmínky BNS vymezují závazné postupy plnění, odpovědnost jednotlivých osob na straně Zhotovitele a Objednatele a další závazná pravidla pro plnění předmětu smlouvy. Navigační koncepce či její část je platná a smluvně závazná ode dne podpisu akceptačního protokolu oprávněnou osobou na straně Objednatele a Zhotovitele a stává se nedílnou součástí této smlouvy. Změnové či rozvojové požadavky oproti Navigační koncepci budou popsány v rámci Detailní analýzy příslušného modulu. Konzultace ke změnovým či rozvojovým požadavkům a jejich následně písemné zapracování jsou považovány za vícepráce (viz čl. XII, odst. 1).
2) Standardním nastavením práv se pro účely této smlouvy rozumí nastavení práv čtení a zápisu pomocí rolí pro každý jednotlivý modul jako celek, tj. uživatel s právem čtení vidí všechny hodnoty ukazatelů všech úrovní všech dimenzí a s právem zápisu má možnost tyto hodnoty zapisovat nebo upravovat. Varianty rolí: (1) nemá právo, (2) má právo čtení, (3) má právo čtení a zápisu. Součástí standardního nastavení systému BNS je i funkcionalita zamykání verzí (obvykle hotových plánů) proti zápisu (zamykání přes role).
3) Objednatel a Zhotovitel se dohodli bezodkladně spolupracovat na akceptaci dokumentu Zakládací listina projektu, který se po akceptaci stane dodatkem této Smlouvy a její nedílnou součástí v příloze č. 3. Tento dokument definuje časový harmonogram projektu, tj. plnění dle této smlouvy, personální organizační strukturu a další body týkající se předmětu smlouvy. Zakládací listinu projektu podepisuje oprávněná osoba na straně Objednatele a Zhotovitele.

INEKON SYSTEMS
4) Smluvní strany se mohou písemně dohodnout, že pověří jiné osoby, než statutární zástupce, prováděním některých činností a plnění dle této smlouvy.
III. Místo, doba a způsob plnění
1) Místem plnění díla je sídlo objednatele: Jihlava, Kosovská 1122/16, PSČ 586 01
2) Předmět smlouvy uvedený v čl. II, odst. 1 Smlouvy bude realizován způsobem a za podmínek uvedených v Implementačních podmínkách BNS. Plnění Zhotovitele bude uskutečněno postupně formou dílčího plnění podle čl. IV, odst. 1 této Smlouvy. Pro každé dílčí plnění vystaví Zhotovitel předávací a akceptační protokol dle Implementačních podmínek BNS. Předávací a akceptační protokol je podkladem pro následnou fakturaci dílčího plnění. V případě, kdy je předání samotným předmětem plnění smlouvy, stává se předávací protokol podkladem pro následnou fakturaci dílčího plnění.
Číslo smlouvy: 0915/Z/04
Strana 2

Smlouva o dílo na Implementaci BNS
INEKON SYSTEMS
3) Termín uvolnění rozvoje BNS do rutinního provozu, který nastane po verifikaci nastavení systému Objednatelem v rámci akceptačních zkoušek, je uveden v Zakládací listině projektu. Tento termín je platný při splnění Implementačních podmínek BNS a ostatních termínů dle Zakládací listiny projektu Objednatelem.
4) Objednatel v průběhu realizace předmětu smlouvy zajistí řádnou spolupráci svých zaměstnanců, resp. pověřených osob s pracovníky Zhotovitele, resp. Zhotovitelem pověřených osob, podle schválené verze Navigační koncepce, Zakládací' listiny projektu a za podmínek uvedených v Implementačních podmínkách BNS. Řádnou spoluprací se pro účel této Smlouvy rozumí zejména nutná součinnost při zpracování Detailní analýzy vč. vyplnění její přílohy „Požadavky na data“, příprava a dodání dat v souladu s Detailní analýzou vč. příloh a dodržování délky akceptační doby.
5) Objednatel a Zhotovitel je povinen se řídit obsahem oboustranně schváleného a podepsaného zápisu za podmínek uvedených v Implementačních podmínkách BNS. Zápis slouží jako podklad Zhotoviteli při realizaci dílčího plnění. Úlohou zápisu je specifikace organizačního zajištění realizace předmětu smlouvy a upřesnění zadání vyplývající ze schválené verze Navigační koncepce, Zakládací listiny projektu a Implementačních podmínek BNS. Zápisem však není možné zadání změnit. Změna zadání je možná pouze v případě, kdy je zapracovaná v oboustranně schválené Detailní analýze příslušeného modulu (podpisem akceptačního protokolu) či na základě oboustranně podepsaného změnového listu ke schválené Detailní analýze za podmínek uvedených v Implementačních podmínkách BNS.
6) V případě, že Objednatel nedodrží podmínky a termíny dle čl. III., odst. 3, 4 a 5 této Smlouvy, vyhrazuje si Zhotovitel právo jednostranně upravit navazující termíny a milníky v harmonogramu projektu podle vlastních možností. Mimo tento případ bude případný posun termínů harmonogramu upraven písemnou dohodou obou stran. Takovéto zpoždění v plnění se nepovažuje za prodlení.
7) Objednatel bude Zhotoviteli podle harmonogramu projektu předávat požadované číselníky a data za podmínek uvedených v Implementačních podmínkách a podle schválené verze Navigační koncepce a Detailní analýzy vč. příloh v odpovídající kvalitě a struktuře (dále jen zdrojová data), kterou Zhotovitel pouze 1x překontroluje a zavede do systému BNS. Import zdrojových dat do datového skladu BNSI bude realizován prostřednictvím automatických nočních aktualizací v předem domluveném formátu. Zdrojová data mohou být ve formě databázové tabulky, view, procedury, funkce nebo souboru ve formátu txt, csv nebo xls. Datový zdroj pro číselníky bude minimálně obsahovat kód prvku a jeho popis (název). Pokud nebudou zdrojová data předána v kvalitě odpovídající zadání podle schválené verze Navigační koncepce a Detailní analýzy vč. příloh či nedodrženy podmínky uvedené v Implementačních podmínkách, je Zhotovitel oprávněn fakturovat další činnosti při zpracování těchto dat jako vícepráce (opakovaná kontrola dat, opakovaný import dat do BNS) a upravit navazující termíny a milníky v harmonogramu projektu. V případě, kdy jsou zdrojová data realizována prostřednictvím souboru (csv, xls nebo txt), veškeré práce související s dohledáváním / odstraňováním chyb způsobených nedodržením formátu a struktury těchto souborů ze strany Objednatele budou považovány za vícepráce. Nedodržením formátu či struktury se rozumí rozdíl mezi problémovým souborem a souborem, který Zhotovitel úspěšně použil při prvotním testování načítacích procedur (např. pro xls soubory se může jednat o změnu označení listu, změna umístění dat v rámci listu, změna formátu data či formátu čísla atd.).
Číslo smlouvy: 0915/Z/04
Strana 3



Smlouva o dílo na implementaci BNS
8) Objednatel se Zhotovitelem se dohodli, že v případě sporného znění textace dvou dokumentů se za platné a jediné závazné znění považuje textace v čase později akceptovaného, nebo oprávněnými osobami obou stran později schváleného dokumentu.
9) Objednatel je povinen umožnit Zhotoviteli, resp. Zhotovitelem pověřeným osobám návštěvy na příslušných pracovištích dle požadavků Zhotovitele tak, aby jednotlivé činnosti mohly být prováděny v souladu s touto smlouvou. Zhotovitel je při předmětných návštěvách povinen počínat si tak, aby pouze v nejnutnější míře narušoval jiné činnosti Objednatele.
10) Zhotovitel je povinen nejpozději s předáním projektu do rutinního provozu předat Objednateli uživatelskou a administrátorskou dokumentaci BNS. Uživatelská dokumentace je v souladu se schválenou verzí Detailní analýzy zpracována pro každý modul samostatně s vymezením seznamu ukazatelů, seznamu analytických a plánovacích panelů vč. jejich popisu a schematickým znázorněním popisu plánu, postupu plánování a plánovacích kroků (plánuje-li se v modulu).
11) Zhotovitel si vyhrazuje právo při zprovozňování dílčích plnění či jejich úprav na základě změnových či rozvojových požadavků dočasně omezit dostupnost celého systému BNS. O termínu dočasného omezení dostupnosti celého systému BNS bude Zhotovitel informovat Objednatele bez zbytečného odkladu.
IV. Cena předmětu smlouvy
1) Celková cena díla byla sjednána dohodou smluvních stran na základě cenové nabídky rozvoje manažerského informačního systému BNS pro oblast MTZ pro příspěvkovou organizaci Krajská správa a údržba silnic Vysočiny ze dne 13. 7. 2016. Cena za předmět smlouvy dle čl. II této smlouvy činí:
a) cena za předmět smlouvy dle čl. II, odst. 1 a):
	Licence - moduly
	Cena v Kč bez DPH

	Nákup (NA)
	•k

	Zásoby(ZA)
	52 800,-

	Dodavatel (DO)
	46 200,-

	Celkem cena licencí bez DPH
	99 000,-


*již zakoupený modul Lidské zdroje (LZ), který není v současné době využíván bude
nahrazen modulem nákup (NA). Maintenance je ve výši 20% z ceny licencí a bude
účtována po předání a akceptaci projektu.
b) cena za předmět smlouvy dle čl. II, odst. 1 b):
	Položka Projektu
	Cena v Kč bez DPH

	Implementace modulu nákup (NA)
	172 500,-

	Implementace modulu zásoby (ZA)
	90 000,-

	Implementace modulu hodnocení dodavatelů (DO)
	112 500,-

	Školení správce systému, vedení projektu, realizace datového skladu.
	24 500,-

	Implementace celkem
	399 500,-


Číslo smlouvy: 0915/Z/04
Strana 4


Smlouva o dílo na implementaci BNS	INEKON SYSTEMS
Celková odměna Zhotovitele za plnění za předmět této smlouvy je 498.500,- Kč bez DPH. Cena je konečná a nepřekročitelná. Tato částka bude rozdělena na dílčí plnění, které je Objednatel povinen hradit níže uvedeným způsobem. Fakturace jednotlivých částek bude následující:
a) platba na základě faktury - daňového dokladu na částku 99.000,- Kč bez DPH po předání předmětu smlouvy dle čl. II, odst. 1 a)
b) platby na základě faktury - daňového dokladu za předmět smlouvy dle čl. II, odst. 1 b) tj. částku 399.500,- Kč bez DPH dle následující tabulky po předání kroků 2.1, 2.3 a akceptaci či akceptaci s výhradou kroků 2.7 Implementačních podmínek v rámci příslušné etapy.
	Etapa / dílčí plnění
	Cena
dílčího plnění v Kč bez DPH

	E1: moduly oblasti MTZ: Nákup (NA), Zásoby (ZA) a Hodnocení dodavatelů (DO)
	

	z
toho:
	2.1
	Předání detailní analýzy modulu
	119.850,-

	
	2.3
	Předání datového modelu modulu
	159.800,-

	
	2.7
	Dílčí zkoušky objednatele
	119.850,-

	CELKEM DÍLČÍ PLNĚNÍ
	399.500,-


2) V jednotlivých částkách je již zahrnuto clo, pojištění, jakož i náklady na bankovní
operace při zajišťování plateb při dovozu softwarových produktů. K ceně bude připočtena DPH dle platných právních předpisů. Objednatel bere na vědomí, že Zhotovitel je plátcem DPH.
3) Smluvní strany se dohodly, že dojde-li v průběhu plnění předmětu této smlouvy ke změně zákonné sazby DPH stanovené pro příslušné plnění vyplývající z této smlouvy, je zhotovitel od okamžiku nabytí účinnosti změny zákonné sazby DPH povinen účtovat objednateli platnou sazbu DPH. O této skutečnosti není nutné uzavírat dodatek k této smlouvě.
V. Předání a akceptace
1) Zhotovitel předá Objednateli jednotlivé výstupy dílčích plnění na základě předávacího protokolu. Předáním vzniká Objednateli povinnost podepsat předávací protokol. Podpisem předávacího protokolu Objednatelem je zahájena Akceptační procedura v těch případech, kdy předání není samotným předmětem plnění. V případě, že Objednatel odmítne potvrdit předání dílčího plnění podpisem předávacího protokolu dle schváleného harmonogramu projektu z důvodů ležících na straně Objednatele, je Zhotovitel oprávněn toto dílčí plnění fakturovat bez ohledu na to, zda se fakturace váže na předání či akceptaci dílčího plnění.
2) Objednatel je do deseti pracovních dnů (v případě kroku 2.3 Implementačních podmínek BNS do pěti pracovních dnů) od zahájení Akceptační procedury (dále akceptační doba) povinen zpracovat a Zhotoviteli předložit akceptační protokol, který se vyjadřuje ke splnění akceptačních kriterií s uvedením výroku jedním z:
Číslo smlouvy: 0915/Z/04
Strana 5

Smlouva o dílo na implementaci BNS
INEKON SYSTEMS
akceptováno, akceptováno s výhradami (akceptováno s výhradou je využito, nejedná-li se o zásadní nedostatky bránící realizaci navazujících implementačních kroků, nebo celého díla a u nichž je očekáváno odstranění v krátké době) nebo neakceptováno (jsou-li zjevně porušeny klíčová akceptační kriteria, která brání realizaci navazujících implementačních kroků nebo užívání díla jako celku). Pokud je výrok ze strany Objednatele akceptováno s výhradou, nebo neakceptováno, je tento povinen uvést do akceptačního protokolu konkrétní vyjádření k akceptačním kritériím a jeho zdůvodnění. V opačném případě se vychází z fikce, že je akceptováno.
3) V případě, že ze strany Objednatele nedojde k Akceptaci Zhotovitelem předloženého výstupu (výrok neakceptováno) s vyjádřením a zdůvodněním, je Zhotovitel povinen sjednat nápravu cestou odstranění výhrad uvedených v akceptačním protokolu v odkladném období odpovídající k provedení těchto úprav nejpozději do 30 kalendářních dnů. Po ukončení odkladného období zahajuje Zhotovitel novou Akceptační proceduru opětovným předáním výstupů projektu k Akceptaci.
4) Pokud Objednatel nepředá Zhotoviteli během akceptační doby akceptační protokol, znamená to, že Objednatel akceptoval plnění v rozsahu předávacího protokolu bez výhrad. V takovém případě plní funkci akceptačního protokolu předávací protokol.
5) Pokud Objednatel neudává prokazatelné porušení akceptačních kritérií, má Zhotovitel právo po třetím uvedení výroku neakceptováno projekt pozastavit a svolat jednání řídící komise. Pokud ani na třetí pokus Zhotovitel neodstraní prokazatelné porušení akceptačních kritérií, má Objednatel právo projekt pozastavit a svolat jednání řídící komise.
6) Pokud bude Objednatel vyžadovat úpravu zhotovitelem předloženého výstupu po jeho Akceptaci, Zhotovitel tuto úpravu provede nad rámec rozpočtu projektu formou víceprací. Zároveň má Zhotovitel právo jednostranně navrhnout úpravu navazujících termínů a milníků v harmonogramu projektu podle vlastních možností. Tím není dotčeno právo na případný posun termínů harmonogramu upravit písemnou dohodou obou stran. Takovéto zpoždění v plnění se nepovažuje za prodlení.
7) Pokud bude Objednatel písemně vyžadovat v libovolné fázi projektu jinou akceptační dobu, má Zhotovitel právo navrhnout úpravu navazujících termínů a milníků v harmonogramu projektu podle vlastních možností. Případný posun termínů harmonogramu bude upraven písemnou dohodou obou stran. Takovéto zpoždění v plnění se nepovažuje za prodlení.
8) Předáním/převzetím díla jako celku, prokazujícím úplné splnění předmětu této smlouvy (díla) ze strany Zhotovitele, se rozumí Akceptace výstupů dílčích plnění Objednatele s výsledkem akceptace „Akceptováno“ nebo „Akceptováno s výhradami“. V případě, že i přesto Objednatel odmítne převzít dílo jako celek a podepsat protokol o předání díla do rutinního provozu, není Zhotovitel v prodlení se splněním termínu plnění.
9) K předání a převzetí plnění jsou oprávněny osoby Objednatele a Zhotovitele uvedené v Zakládací listině projektu, případně jiné pověřené osoby, nebo statutární zástupci.
Číslo smlouvy: 0915/Z/04
Strana 6

Smlouva o dílo na implementaci BNS
INEKON SYSTEMS
VI. Platební podmínky
1) Smluvní strany se dohodly, že cenu za předmět smlouvy dle čl. IV, odst. 1 uhradí Objednatel Zhotoviteli na základě jednotlivých daňových dokladů, vystavených zhotovitelem v režimu dílčího plnění dle čl. IV, odst. 1. V případě, že Objednatel nezajistí řádnou spolupráci svých zaměstnanců dle čl. III, odst. 4, je Zhotovitel oprávněn k fakturaci dílčího plnění bez ohledu na skutečnost, zda k termínu, uvedeném v harmonogramu oboustranně schválené Zakládací listiny projektu, došlo k předání či akceptaci dílčího plnění. V případě, že Zhotovitel i přes řádnou spolupráci zaměstnanců Objednatele, nepředá Objednateli dílčí plnění k termínu, uvedeném v harmonogramu oboustranně schválené Zakládací listiny projektu, je Zhotovitel dílčí plnění fakturovat až při řádném předání či akceptaci dílčího plnění v souladu s principy předání a akceptace dle čl. V.
2) Zhotovitel po předání díla (i částečného) v souladu s touto smlouvou o dílo je povinen vystavit fakturu - daňový doklad a do 15 (patnácti) pracovních dnů doporučeně objednateli odeslat ve dvojím vyhotovení. Tato faktura je splatná bezhotovostním způsobem, převodem na účet zhotovitele uvedený na faktuře, do 30 dnů ode dne jejich doručení a povinně, v souladu s občanským zákoníkem a zákonem o dani z přidané hodnoty, obsahuje označení faktura a její číslo, název a sídlo zhotovitele a objednatele s jejich dalšími identifikačními údaji, označení smlouvy a částku k fakturaci a další údaje povinné podle příslušných právních předpisů.
3) Objednatel může fakturu vrátit v případě, kdy obsahuje nesprávné nebo neúplné údaje nebo obsahuje nesprávné cenové údaje. Toto vrácení se musí stát do konce lhůty splatnosti faktury. V takovém případě vystaví zhotovitel novou fakturu s novou lhůtou splatnosti, kterou je povinen doručit objednateli do 5 (pěti) pracovních dnů ode dne doručení oprávněně vrácené faktury.
4) V případě, že objednatel daňový doklad (fakturu) vrátí, přestože daňový doklad (faktura) byl vystaven řádně a předepsané náležitosti obsahuje, lhůta splatnosti se nepřerušuje a pokud objednatel daňový doklad (fakturu) nezaplatí v původní lhůtě splatnosti, je v prodlení.
VII. Záruky zhotovitele a odpovědnost za vady
Práva Objednatele z vady díla
1) Vady díla jsou odchylky díla od výsledku stanoveného touto Smlouvou a od způsobilosti předmětu díla k naplnění účelu této Smlouvy.
2) Objednateli vznikají práva z vad, které má dílo v době předání a převzetí.
3) Objednatel je povinen uplatňovat u Zhotovitele odstranění vad písemně bez zbytečného odkladu nejpozději do 5 pracovních po té, co tyto zjistí. Zhotovitel je povinen vadu odstranit bezodkladně, nejpozději do 60 pracovních dnů po obdržení písemnosti, ve které je odstranění vady uplatňováno, nedohodnou-li se strany jinak, a to na své náklady.
4) Délka promlčecí doby pro uplatnění nároků Objednatele z práv z vad, které má dílo v době předání a převzetí, je 24 měsíců od odevzdání věci.
Číslo smlouvy: 0915/Z/04
Strana 7

Smlouva o dílo na Implementaci BNS
INEKON SYSTEMS
Záruka za jakost
5) Zhotovitel poskytuje na provedení díla záruku 24 měsíců, která začíná běžet dnem převzetí systému BNS do rutinního provozu na základě akceptačního protokolu (podpis protokolu o splnění díla).
6) Zhotovitel je povinen odstranit vady díla, tj. odchylky díla od výsledku stanoveného touto Smlouvou a od způsobilosti předmětu díla k řádnému užívání, které se projeví v průběhu trvání záruční doby. Zhotovitel není povinen odstranit vady díla způsobené po předání a převzetí díla Objednatelem, třetí osobou nebo vyšší mocí.
7) Objednatel je povinen uplatňovat u Zhotovitele práva z poskytnuté záruky písemně, nejpozději do 5 pracovních dnů po zjištění vad, na něž se záruka vztahuje. Zhotovitel je povinen vadu odstranit bezodkladně, nejpozději do 60 pracovních dnů po obdržení písemnosti, ve které je záruka uplatňována, nedohodnou-li se strany jinak.
8) Záruka se zejména nevztahuje na následující případy poškození HW, SW a systému:
a) poškození způsobené neodborným zacházením Objednatelem nebo dalšími osobami, které zasáhly do využívaného HW, SW bez vědomí Zhotovitele nebo i s jeho vědomím, ale neodborně, resp. tak, že způsobily škodu;
b) poškození způsobené dodávkou či výpadkem dodávky elektrického proudu nesplňujícího specifikaci pro dané zařízení včetně blesku a momentálních napěťových špiček,
c) poškození způsobené živelnými pohromami,
d) poškození jako následek vloupání či spáchání jiného trestného činu nebo přečinu,
e) zavirování počítačovými viry neodbornou a nedbalou manipulací Objednatele nebo třetích osob,
f) poškození způsobené nesprávným používáním SW, neodborným zásahem do aplikačního programu nebo do systémového programového vybavení a prostředí, včetně jakéhokoli zásahu do konfigurace systému,
g) chyby vzniklé umístěním počítačů nebo nosičů informací v nevhodném prostředí, pokud jde o vlhkost, prašnost, elektromagnetické rušení a elektrostatické výboje.
h) reinstalad softwaru vymazaného nebo poškozeného neodborným zacházením objednatelem nebo dalšími osobami, které zasáhly do využívaného HW, SW bez vědomí Zhotovitele.
Vlil. Smluvní pokuty a vyšší moc
1) Pro případ prodlení Objednatele s placením jakékoli sjednané ceny dle této smlouvy nebo její části zaplatí Objednatel Zhotoviteli úrok z prodlení v zákonné výši a dále smluvní pokutu ve výši 0,05% z fakturované částky (bez DPH) za každý započatý den prodlení.
2) V případě, že je Zhotovitel v prodlení se splněním termínu plnění, zavazuje se zaplatit Objednateli, smluvní pokutu ve výši 0,05% z ceny nesplněného plnění za každý, i započatý, den prodlení.
3) Splatnost výše uvedených sankcí činí 30 dnů po obdržení daňového dokladu s vyčíslením sankce a doložením nároku na smluvní pokutu, bezhotovostním způsobem, převodem na účet uvedený v příslušném daňovém dokladu.
Číslo smlouvy: 0915/Z/04
Strana 8

Smlouva o dílo na implementaci BNS
INEKON SYSTEMS
4) Jestliže z důvodů vyšší moci či neplnění povinností součinnosti Objednatele, resp. osob pověřených Objednatelem bude Zhotoviteli zabráněno v plnění jeho smluvních povinností, má Zhotovitel, bez uplatnění ujednání o smluvní pokutě ze strany Objednatele, právo přiměřeně prodloužit sjednanou dobu realizace předmětu smlouvy, tj. v takovémto případě nemá Objednatel nárok na úhradu smluvní pokuty.
IX. Odstoupení od smlouvy
1) Smluvní strany si výslovně sjednaly, že za podstatné porušení Smlouvy Zhotovitelem, pro které může Objednatel od smlouvy odstoupit, je považováno:
a) dodání SW produktů s neodstranitelnými vadami, které je činí neupotřebitelnými;
b) neodstraní-li Zhotovitel Objednatelem uplatněné odstranitelné vady ve lhůtě 60 pracovních dnů, případně v delší lhůtě, pokud potřeba této delší lhůty bude předem Zhotovitelem Objednateli písemně sdělena a zdůvodněna a vedoucí projektu toto zdůvodnění akceptuje.
2) Za důvody, které opravňují Zhotovitele odstoupit od této smlouvy, je považováno:
a) prodlení Objednatele v zaplacení jakékoli částky části ceny předmětu této smlouvy o více než 60 dnů;
b) porušení podmínek licence související s plněním této smlouvy.
3) Odstoupení musí být učiněno písemně a je účinné dnem jeho doručení druhé smluvní straně s účinky ex nunc.
4) Odstoupením od Smlouvy nezanikají již vzniklé sankční povinnosti stran.
5) Při odstoupení od smlouvy podle tohoto článku si smluvní strany vrátí vzájemně poskytnutá plnění do 15 pracovních dnů ode dne zániku smlouvy. Strana, která porušila své smluvní povinnosti, je současně povinna nahradit poškozené smluvní straně prokázanou výši skutečné škody.
X. Řešení sporů
1) Práva a povinnosti vyplývající z této smlouvy pro smluvní strany se řídí českým právním řádem, zejména se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku ČR v platném znění právní vztahy smlouvou výslovně neupravené a z této Smlouvy vzniklé. Na řešení sporů z této smlouvy jsou příslušné soudy ČR. Smluvní strany se zavazují řešit případné spory především smírnou cestou.
XI. Ochrana důvěrných informací
1) Zachování mlčenlivosti: Veškeré dokumenty, data a informace od Objednatele jsou přísně důvěrné a nejsou určeny pro třetí strany vyjma stran, které se s vědomím Objednatele podílejí na plnění této smlouvy. Veškerá ostrá data Objednatele nesmí být předána třetím osobám mimo výše uvedených osob a ten je může jedině použít jen pro vývoj a správu aplikace. V případě porušení této povinnosti je Zhotovitel povinen Objednateli uhradit prokazatelně vzniklou škodu.
Číslo smlouvy: 0915/Z/04
Strana 9

Smlouva o dílo na implementaci BNS
INEKON SYSTEMS
2) Objednatel zavazuje, že nezveřejní uživatelskou ani administrátorskou dokumentaci o systému BNS. V případě porušení této povinnosti je Objednatel povinen Zhotoviteli uhradit prokazatelně vzniklou škodu.
XII. Společná a závěrečná ustanovení
1) Víceprací se rozumí veškerá činnost Zhotovitele, kterou pro objednavatele provede nad rámec smluvních povinností uvedených v této smlouvě a na základě písemné dohody smluvních stran. Jedná se o činnosti, za které nese dle Implementačních podmínek BNS odpovědnost Objednatel nebo pokud dojde ke změně zadání ze strany Objednatele proti Navigační koncepci. Dohoda o provedení víceprací se uzavírá dodatkem k této smlouvě nebo jako samostatný obchodní případ na základě smlouvy. Smluvní strany se mohou písemně dohodnout, že pověří jiné osoby, než statuární zástupce, schvalováním víceprací. V takovém případě lze vícepráce považovat za schválené, pokud jsou odsouhlaseny pověřenou osobou písemně (zápis, změnový list) či elektronicky (email).
2) Tato Smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti dnem, kdy vyjádření souhlasu s obsahem návrhu Smlouvy dojde druhé smluvní straně.
3) Objednatel je oprávněn uveřejnit celý obsah Smlouvy, včetně identifikačních údajů Zhotovitele.
4) Práva a povinnosti vyplývající z této Smlouvy nelze bez souhlasu druhé strany převést na třetí osobu.
5) Tato Smlouva je závazná i pro případné právní nástupce smluvních stran.
6) Smluvní vztahy výslovně neupravené touto smlouvou se řídí občanským zákoníkem a předpisy souvisejícími s tím, že smluvní strany se současně dohodly, že na jejich vztah upravený touto smlouvou se neužijí ustanovení § 564, § 1921, § 1976, § 1978, § 2050, § 2112, § 2595, § 2606 a § 2618.
7) Případné obchodní zvyklosti, týkající se sjednaného či navazujícího plnění, nemají přednost před smluvními ujednáními, ani před ustanoveními zákona, byť by tato ustanovení neměla donucující účinky.
8) Smlouva je vyhotovena ve 4 vyhotoveních v českém jazyce, z nichž každé má platnost originálu. Každá smluvní strana obdrží po dvou vyhotoveních.
9) Doručování dle této Smlouvy se děje doporučenými dopisy odeslanými prostřednictvím držitele poštovní licence na adresu smluvní strany zapsanou v obchodním rejstříku. Za den doručení se považuje třetí pracovní den po odeslání doporučené zásilky, jak výše uvedeno. Kromě toho lze doručit osobním předáním do sekretariátu jednatele smluvní strany proti podpisu o převzetí písemnosti. Odmítnutí potvrzení o převzetí písemnosti se považuje za doručení.
10) Tuto Smlouvu lze měnit a doplňovat pouze písemnou dohodou smluvních stran ve formě číslovaných dodatků, podepsaných oprávněnými zástupci obou smluvních stran.
11) Obě smluvní strany prohlašují, že si tuto Smlouvu před jejím podpisem přečetly, a že byla uzavřena po vzájemném projednání jako projev jejich svobodné vůle určitě,
Číslo smlouvy: 0915/2704
Strana 10

Smlouva o dílo na Implementaci BNS
INEKON SYSTEMS
vážně a srozumitelně a nikoli v tísni nebo za nápadně nevýhodných podmínek. Na důkaz dohody o všech článcích této smlouvy připojují oprávnění zástupci smluvních stran své vlastnoruční podpisy.
12) Obě smluvní strany berou na vědomí, že uzavření smlouvy o poskytování služby dlouhodobé údržby MIS BNS (supportní smlouva) bude vždy datováno ke dni protokolárního převzetí systému BNS do rutinního provozu.
Součástí každého vyhotovení smlouvy jsou přílohy:
Příloha smlouvy č. 1:	Implementační podmínky BNS
Příloha smlouvy č. 2:	Navigační koncepce verze 0.80 (NK) s přílohou
Příloha smlouvy č. 3:	Zakládací listina projektu
V Jihlavě dne „ g _gg_ 2018	V Praze dne 8. 8. 2016
Krajská správ® a údržba EÉ ’ silnic Vysočiny příspěvková organizace Kosovská 1122/16, 586 01 Jihlava IČO: 00090450, tel: xxxxxxxxxxxxxx
xxxx, ředitel organizace Za Objednatele
Ing. Ján Huš Ph.D., jednatel za otovitele

Číslo smlouvy: 0915/Z/04
Strana 11