Textová podoba smlouvy Smlouva č. 15798311: Rámcová dohoda na dodávky ceninového papíru

Příloha rd_cenin_papir.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        RÁMCOVÁ DOHODA NA DODÁVKY
                 CENINOVÉHO PAPÍRU

                                evidovaná u Objednatele pod č. 28/OS/2020

                                       (dále jen „tato Rámcová dohoda“)

   uzavřená v souladu se zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve
                              znění pozdějších předpisů (dále jen „ZZVZ“)
                                                             a

   dále v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších
                                            předpisů (dále jen „OZ“)

                                        mezi:

STÁTNÍ TISKÁRNA CENIN, státní podnik

se sídlem Praha 1, Růžová 6, čp. 943, PSČ 110 00, Česká republika

zapsaný v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl ALX, vložka 296

IČO:            00001279

DIČ:            CZ00001279

zastoupený:     Tomášem Hebelkou, MSc, generálním ředitelem

bankovní spojení: UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s.

číslo účtu:     200210010/2700

(dále jen „Objednatel“)

a

SPM - Security Paper Mill, a.s.

se sídlem Antala Staška 1859/34, Krč, 140 00 Praha 4

zapsán v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 4829

zastoupený:     Ing. Zdeňkem Kůstkou, statutárním ředitelem

IČO:            25143468

DIČ:            CZ25143468

bank. spojení:  Česká spořitelna, a.s.

číslo účtu:     1083442/0800

IBAN:           CZ96 0800 0000 0000 0108 3442

SWIFT:          GIBACZPX

(dále jen „Dodavatel“)

(„Objednatel“ a „Dodavatel“ dále společně jen jako „smluvní strany“)
                                      I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1. Tato Rámcová dohoda je uzavírána na základě výsledků nadlimitního řízení dle ZZVZ
         na veřejnou zakázku s názvem „Dodávky ceninového papíru, ceninového papíru
         s aplikovaným holografickým proužkem a termopapíru s aplikovaným
         holografickým proužkem – část A): Dodávky ceninového papíru“ (dále jen
         „Zadávací řízení“), a to s Dodavatelem, který splňuje všechny zadávací podmínky, a
         jehož nabídka byla vybrána jako ekonomicky nejvýhodnější. Podkladem pro tuto
         Rámcovou dohodu je rovněž nabídka Dodavatele do Zadávacího řízení podaná dne
         24. 1. 2020, jejíž obsah je smluvním stranám znám (dále jen „Nabídka“).

2. Při výkladu obsahu této Rámcové dohody jsou smluvní strany povinny přihlížet
         k zadávacím podmínkám a k účelu daného Zadávacího řízení. Ustanovení právních
         předpisů o výkladu právních jednání tím nejsou nijak dotčena.

3. Tato Rámcová dohoda upravuje způsob uzavírání jednotlivých dílčích smluv,
         podmínky provádění jednotlivých dodávek ze strany Dodavatele, jakož i další práva a
         povinnosti smluvních stran související s realizací předmětu této Rámcové dohody.

4. Účelem této Rámcové dohody je zabezpečit dodávky ceninového papíru v souladu
         s potřebami Objednatele.

                               II. PŘEDMĚT RÁMCOVÉ DOHODY

1. Předmětem této Rámcové dohody je závazek Dodavatele dodat Objednateli dle jeho
         aktuálních potřeb ceninový papír (dále jen „Zboží“) včetně případné výroby síta
         pro ražbu originálního vodoznaku (dále jen „Egutér“) v souladu s technickou
         specifikací uvedenou v Příloze č. 1 této Rámcové dohody, a dále umožnit Objednateli
         nabýt vlastnické právo k dodanému Zboží a vlastnická a licenční oprávnění k Egutéru.

2. Objednatel se zavazuje Zboží řádně dodané v požadovaném množství, druhu, jakosti
         a termínu převzít a zaplatit za něj cenu v souladu s touto Rámcovou dohodou.

3. Technická specifikace Zboží uvedená v Příloze č. 1 této Rámcové dohody je
         předmětem vyhrazené změny, která je dále definována v čl. XIV této Rámcové
         dohody.

4. Objednatel je oprávněn vyzvat Dodavatele k poskytnutí plnění v souladu s touto
         Rámcovou dohodou, přičemž minimální objednané množství Zboží je 1 000 kg.
         Objednatel není povinen takovou objednávku učinit. Pro vyloučení případných
         pochybností smluvní strany uvádí, že v případě využití již dříve objednaného a
         vyrobeného Egutéru či při využití Egutéru poskytnutého Objednatelem již Objednatel
         není povinen opakovaně Egutér objednat.

                                           III. DÍLČÍ SMLOUVY
1. Veškeré dodávky Zboží budou realizovány podle potřeb Objednatele na základě

         písemných objednávek, které jsou návrhem na uzavření dílčí smlouvy (dále jen
         „objednávka“), a potvrzení těchto objednávek, jež jsou přijetím návrhu na uzavření
         jednotlivé dílčí smlouvy (dále jen „dílčí smlouva“). Dílčí smlouva je uzavřena

                                                                                                                      Stránka 2 z 15
         okamžikem, kdy Objednatel obdrží potvrzení objednávky od Dodavatele, které
         potvrzuje objednávku bez výhrad.

2. Objednávka bude obsahovat minimálně tyto náležitosti:

              a) identifikační údaje Objednatele;
              b) vymezení předmětu plnění a jeho podrobnou specifikaci, včetně množství

                   Zboží, které má být dodáno;
              c) další požadavky na Zboží, např. požadavky na design a vlastnosti Egutéru;
              d) podrobné dodací podmínky, zejména lhůtu a místo pro dodání Zboží;
              e) označení osoby činící objednávku, jež je oprávněna jednat jménem

                   Objednatele.

         V případě pochybností je Dodavatel povinen vyžádat si od Objednatele doplňující
         informace. Neučiní-li tak, má se za to, že pokyny jsou pro něho dostačující a nemůže
         se z tohoto důvodu zprostit odpovědnosti za nesplnění či vadné splnění zakázky.

3. Objednávka tohoto článku bude Objednatelem Dodavateli zasílána elektronicky na e-
         mailovou adresu Dodavatele XXX.

4. Dodavatel je povinen Objednateli obratem písemně potvrdit přijetí této objednávky na
         e-mailovou adresu Objednatele XXX. Potvrzení objednávky musí obsahovat
         minimálně identifikaci dodavatele a objednatele a identifikaci objednávky, která je
         potvrzována.

5. Smluvní strany si ujednaly, že požadované dodávky Zboží budou ze strany
         Dodavatele respektovány, nebudou upravovány druhově, objemově ani finančně,
         nedojde-li v tomto směru k výslovné dohodě mezi oběma smluvními stranami.

6. Dodavatel se zavazuje postupovat při plnění kterékoliv dílčí smlouvy v souladu se
        svou Nabídkou.

                          IV. MÍSTO PLNĚNÍ A DODACÍ PODMÍNKY
1. Dodavatel je povinen dodat Objednateli Zboží nejpozději v následujících lhůtách:

                a) 8 týdnů od doručení objednávky Dodavateli v případě objednávky
                     vyžadující výrobu Egutéru;

                b) 4 týdnů od doručení objednávky Dodavateli v případě objednávky,
                     nevyžadující výrobu Egutéru.

         K dodání Zboží dochází dnem jeho protokolárního předání a převzetí, tj. dnem
         podpisu dodacího listu Objednatelem.

2. Každá dodávka Zboží bude vybavena dodacím listem, který bude potvrzen oběma
         smluvními stranami při předání a převzetí Zboží a bude sloužit jako protokol
         o předání Zboží. K dodání Zboží dochází dnem jeho protokolárního předání a
         převzetí, tj. dnem podpisu dodacího listu Objednatelem.

         Na dodacím listu musí být uvedeno:
              a) identifikační údaje Dodavatele a Objednatele,
              b) číslo dodacího listu a datum jeho vystavení,
              c) číslo objednávky,
              d) číslo pozice/poř. číslo z objednávky,
              e) číslo zakázky (pokud je na objednávce uvedena),

                                                                                                                      Stránka 3 z 15
              f) specifikace požadovaného druhu a vlastností Zboží či Egutéru,
              g) množství Zboží a měrná jednotka,
              h) název položky.

3. Místem plnění je výrobní závody Objednatele na adrese:

        - Výrobní závod I – Růžová 6, čp. 943, 110 00 Praha 1, Česká republika
        - Výrobní závod III – Na Vápence 14/915, 130 00 Praha 3, Česká republika.

4. Přepravu Zboží do místa plnění zabezpečuje Dodavatel na své náklady a na své
         nebezpečí, a to za splnění dodací podmínky DAP dle Incoterms 2010.

5. Zboží je Dodavatel oprávněn dodat v pracovní dny od 6:00 do 14:00 hodin,
         nedohodnou-li se smluvní strany jinak.

6. Dodávané Zboží bude zabaleno způsobem obvyklým pro takové Zboží s přihlédnutím
         k místu dodání Zboží a způsobu přepravy tak, aby bylo zajištěno uchování, ochrana a
         jakost Zboží a Zboží bylo zajištěno proti poškození mechanickými a atmosférickými
         vlivy. Každá dodávaná zásilka bude řádně označena s uvedením Zboží, výrobce a
         údajem o hmotnosti Zboží.

7. Jednotlivé role či archy papíru je dodavatel povinen uložit na paletě maximálně po
         3 ks (+ zbytek), do 170 cm výšky v případě rolí a do 130 cm výšky v případě archů a
         celkové váhy do 1 tuny. Role musí být zajištěny smršťovací fólií a etiketou proti
         neoprávněné manipulaci. Paleta musí být shora opatřena krycí deskou a rovněž
         štítkem.

8. Na štítku palety musí být uvedeny skladovací podmínky a minimálně následující
         údaje:

              a) číslo palety,
              b) číslo role na paletě,
              c) hmotnost dobrého papíru,
              d) hmotnost vadného papíru,
              e) váha brutto (vč. obalu a palety),
              f) váha netto.

10. Objednatel je povinen Zboží prosté jakýchkoli vad a dodané dodavatelem na základě
         a v souladu s touto Rámcovou dohodou převzít a zaplatit Dodavateli cenu za dodávky
         zboží.

11. Vlastnické právo ke Zboží dodanému na základě této Rámcové dohody přechází na
         Objednatele okamžikem převzetí Zboží, tj. okamžikem podpisu protokolu o předání
         zboží (dodacího listu) objednatelem. Tímto okamžikem taktéž přechází na
         Objednatele nebezpečí škody na Zboží.

                                                   V. CENA

1. Dodavatel se zavazuje poskytovat dodávky Zboží a výrobu Egutéru po dobu účinnosti
         této Rámcové dohody Objednateli za ceny vypočtené dle ceníku uvedeného v

                                                                                                                      Stránka 4 z 15
Příloze č. 1 této Rámcové dohody. Veškeré ceny jsou ceny v eurech (EUR) bez
DPH.

2. Cena za jednotlivé dodávky Zboží a výrobu Egutéru zahrnuje rovněž veškeré
         související náklady Dodavatele, zejména náklady na balné a dopravu Zboží do místa
         plnění, clo, celní poplatky, případná ekologická likvidace Zboží a služby s ní spojené.
         Tato cena je cenou konečnou a nejvýše přípustnou.

3. DPH bude účtována podle právních předpisů účinných v den uskutečnění
         zdanitelného plnění.

4. Dodavatel, a obdobně také Objednatel, je oprávněn požadovat změnu cen
         uvedených sekci A v příloze č. 1 této Rámcové dohody za papír č. 1 až 3 v závislosti
         na výši indexu ceny buničiny MIX PREIS PULP, vyhlášeným nezávislou institucí
         FOEX (http://www.foex.fi/), maximálně však jednou za kalendářní půlrok. Změna
         cen bude sjednána formou písemného dodatku k této Rámcové dohodě, a to na
         základě předloženého oficiálního potvrzení či výpisu FOEX s aktuální hodnotou
         indexu MIX PREIS PULP, přičemž za aktuální hodnotu indexu bude dle této
         Rámcové dohody považován poslední možný vyhlášený stav indexu před 1. 1., resp.
         1. 6. běžného roku, a dále oficiálního potvrzení či výpisu FOEX s hodnotou indexu
         MIX PREIS PULP ke dni uzavření této Rámcové dohody. Smluvní strana, která
         požaduje změnu ceny, je povinna takové potvrzení či výpis FOEX předložit druhé
         smluvní straně do 14 dnů následujícího kalendářního čtvrtletí, tj. do 14. 6., resp. 14.
         1. běžného roku.

Nové ceny se zaokrouhlením na dvě desetinná místa budou stanoveny dle
následujícího vzorce:

          ��������  =  ��������  +  ((������������������������  ��������������������  ��������������������  ∗  ������������  −  ������������)  ∗  ����,  ����  ∗  ��������  −  ����)
                                            ��������������������  ��������������������

                                                        ������������

kde:

      P1                    nová cena za papír č. 1 až 3 v sekci A v odpovídajícím

                            množstevním pásmu

      P0                    cena za papír č. 1 až 3 v sekci A v odpovídajícím

                            množstevním pásmu, ke dni uzavření této Rámcové

                            dohody

      MIX PREIS PULP1 nová hodnota indexu dle serveru FOEX v měně EUR

      MIX PREIS PULP0 hodnota indexu dle serveru FOEX v měně EUR ke dni
                                   uzavření této Rámcové dohody

         a to však pouze za předpokladu, že daná změna hodnoty indexu MIX PREIS PULP
         je vyšší než 5 %, tj. bez ohledu na to, zda jde o zvýšení nebo snížení hodnoty
         indexu.

5. Smluvní strany se shodly, že k první revizi cen může dojít nejdříve 1. 6. 2020.

                                                                                                                   Stránka 5 z 15
                                    VI. PLATEBNÍ PODMÍNKY

1. Cena bude uhrazena Objednatelem po řádném dodání Zboží na základě daňových
         dokladů (faktur) vystavených Dodavatelem.

2. Právo vystavit daňový doklad (fakturu) za příslušnou dodávku Zboží vzniká
         Dodavateli v den uskutečnění příslušné dodávky, tj. dnem podpisu dodacího listu
         oprávněnou osobou Objednatele. Datem uskutečnění zdanitelného plnění je den
         protokolárního předání a převzetí plnění, tj. den, kdy oprávněná osoba Objednatele
         podepsala protokol o předání Zboží (dodací list).

3. Objednatel neposkytuje Dodavateli jakékoliv zálohy na cenu.

4. Daňový doklad (faktura) bude obsahovat všechny náležitosti daňového dokladu dle
         příslušných právních předpisů a této Rámcové dohody. Součástí daňového dokladu
         (faktury) je kopie potvrzeného dodacího listu uskutečněné dodávky Zboží.

5. Ke každé dodávce Zboží je Dodavatel povinen vystavit samostatný daňový doklad
         (fakturu).

6. Splatnost daňového dokladu (faktury) řádně vystavené Dodavatelem je 30 dnů ode
         dne jeho vystavení. Dodavatel je povinen doručit fakturu Objednateli na e-mailovou
        adresu XXX. Zaplacením se pro účely této Rámcové dohody rozumí den připsání
         příslušné částky na účet dodavatele uvedeného v záhlaví této Rámcové dohody.

7. V případě, že jakákoli faktura vystavená Dodavatelem nebude obsahovat potřebné
         náležitosti nebo bude obsahovat nesprávné či neúplné údaje, je Objednatel oprávněn
         fakturu vrátit Dodavateli s uvedením důvodu vrácení, aniž se dostane do prodlení
         s placením. Nová lhůta splatnosti počíná běžet ode dne doručení řádně opravené či
         doplněné faktury Objednateli.

8. V případě, že Dodavatel je plátcem DPH registrovaným v České republice, uplatní se
         a jsou pro něj závazná ujednání následujících odstavců tohoto článku (odst. 9 až 12
         tohoto článku).

9. Dodavatel je povinen bezprostředně, nejpozději do dvou pracovních dnů od zjištění
         insolvence nebo hrozby jejího vzniku, popř. od vydání rozhodnutí správce daně, že je
         Dodavatel nespolehlivým plátcem dle § 106a zákona č. 235/2004 Sb., o dani
         z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZDPH“), oznámit takovou
         skutečnost prokazatelně Objednateli, příjemci zdanitelného plnění. Porušení této
         povinnosti je smluvními stranami považováno za podstatné porušení této Rámcové
         dohody.

10. Každý Dodavatel dle odst. 9 tohoto článku se zavazuje, že bankovní účet jím určený
         pro zaplacení jakéhokoliv závazku Objednatele na základě této Rámcové dohody
         bude od data podpisu této Rámcové dohody do ukončení její platnosti zveřejněn
         způsobem umožňující dálkový přístup ve smyslu § 98 ZDPH, v opačném případě je
         Dodavatel povinen sdělit Objednateli jiný bankovní účet řádně zveřejněný ve smyslu §
         98. Pokud bude Dodavatel označen správcem daně za nespolehlivého plátce ve
         smyslu § 106a ZDPH, zavazuje se zároveň o této skutečnosti neprodleně písemně
         informovat Objednatele spolu s uvedením data, kdy tato skutečnost nastala.

                                                                                                                      Stránka 6 z 15
11. Pokud Objednateli vznikne podle § 109 ZDPH ručení za nezaplacenou DPH
         z přijatého zdanitelného plnění od kteréhokoliv Dodavatele, nebo se Objednatel
         důvodně domnívá, že tyto skutečnosti nastaly nebo mohly nastat, má Objednatel
         právo bez souhlasu takového Dodavatele uplatnit postup zvláštního způsobu zajištění
         daně, tzn., že je Objednatel oprávněn odvést částku DPH podle faktury (daňového
         dokladu) vystavené dotčeným Dodavatelem přímo příslušnému finančnímu úřadu a to
         v návaznosti na §109 a §109a ZDPH.

12. Úhradou DPH na účet finančního úřadu se pohledávka dotčeného Dodavatele vůči
         Objednateli v částce uhrazené DPH považuje bez ohledu na další ustanovení
         Rámcové dohody za uhrazenou. Zároveň je Objednatel povinen dotčeného
         Dodavatele o takové úhradě bezprostředně po jejím uskutečnění písemně informovat.

13. Dodavatel není oprávněn bez předchozího písemného souhlasu Objednatele
         provádět jakékoli zápočty svých pohledávek vůči Objednateli proti jakýmkoli
         pohledávkám Objednatele vůči Dodavateli ani postupovat jakákoli svoje práva a
         pohledávky vůči Objednateli na třetí osobu.

14. Dodavatel se zavazuje, že žádným způsobem nezatíží své pohledávky za
         Objednatelem z dílčí smlouvy nebo v souvislosti s ní zástavním právem ve prospěch
         třetí osoby.

15. V případě, že Dodavatel započte, postoupí nebo zastaví pohledávky za Objednatelem
         z dílčí smlouvy v rozporu s předchozími ustanoveními, je Dodavatel povinen zaplatit
         Objednateli smluvní pokutu ve výši 10 % z hodnoty pohledávky, jež měla být
         předmětem započtení, postoupení nebo zastavení.

            VII. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN

1. Dodavatel je povinen dodat Objednateli Zboží v souladu s technickou specifikací,
         která tvoří Přílohu č. 1 této Rámcové dohody.

2. V případě, že výrobou Egutéru dojde ke vzniku autorského díla ve smyslu zákona
         č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o
         změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Dílo“), jehož
         autorem je Dodavatel, poskytuje Dodavatel Objednateli okamžikem dodání Zboží
         výhradní územně neomezenou licenci k Dílu, a to na dobu trvání majetkových práv
         k Dílu a pro všechny způsoby užití Díla. Licence byla sjednána bezúplatná, resp. již je
         zahrnuta v ceně výroby Egutéru. Dodavatel nemá právo na dodatečnou odměnu
         v souvislosti s autorskými právy k Dílu nesjednanou v této Rámcové dohodě.

3. V případě, že autorem Díla bude osoba odlišná od Dodavatele, je Dodavatel povinen
         zajistit si získání licence k Dílu v rozsahu stanoveném v předchozím odstavci tohoto
         článku včetně ujednání možnosti udělení podlicence k Dílu třetím osobám. Smluvní
         strany se dohodly, že dodáním Zboží Dodavatel poskytne Objednateli bezúplatnou
         podlicence k Dílu. Dodavatel nemá právo na dodatečnou odměnu v souvislosti
         s autorskými právy k Dílu nesjednanou v této Rámcové dohodě.

4. Objednatel má právo po ukončení platnosti této rámcové dohody udělit třetím osobám
         podlicenci v plném nebo částečném rozsahu licence či podlicence k Dílu, a to

                                                                                                                      Stránka 7 z 15
         v neomezeném počtu. Objednatel má dále právo po ukončení platnosti Rámcové
         dohody zcela nebo částečně postoupit licenci či podlicenci kterékoliv třetí osobě a
         tato třetí osoba neomezeně dále, s čímž Dodavatel vyslovuje souhlas.

5. Objednatel je oprávněn dodat Dodavateli design vodoznaku, jehož autorem je
         Objednatel, případně včetně Egutéru, a to za účelem dodávky Zboží obsahující
         předmětný originální design vodoznaku. Objednatel předá Dodavateli Egutér
         nejpozději do 7 kalendářních dnů od potvrzení objednávky Dodavatelem postupem
         dle čl. III odst. 4 Rámcové dohody na základě Předávacího protokolu. Pokud
         Dodavatel zjistí, že je dodaný Egutér nevhodný pro výrobu Zboží, je povinen na tuto
         skutečnost Objednatele bezodkladně upozornit.

6. Dodavatel se zavazuje použít vyrobená Díla i Egutéry předané Objednatelem dle
         předchozího odstavce tohoto článku výlučně jen pro výrobu Zboží pro Objednatele.
         Dodavatel je dále povinen zabezpečit vyrobená Díla i Egutéry proti jakémukoliv
         zneužití, poškození nebo ztrátě způsobené Dodavatelem nebo třetí osobou.

7. Smluvní strany se dohodly, že Dodavatelem nově vyrobený Egutér jako fyzický
         předmět bude ponechán ve fyzické dispozici Dodavatele, pokud nebude smluvními
         stranami vzájemně dohodnuto jinak. Předání Objednateli po ukončení této Rámcové
         dohody je řešeno v čl. XII odst. 9 této Rámcové dohody.

8. Dodavatel je povinen nejpozději ke dni podpisu této Rámcové dohody předložit
         Objednateli a po celou dobu platnosti a účinnosti této Rámcové dohody udržovat
         pojistnou smlouvu na pojištění škody způsobené třetím osobám provozní činností
         alespoň na částku ve výši 15 000 000,- Kč a na pojištění škody způsobené vadou
         výrobku s pojistným plnění alespoň na částku ve výši 15 000 000,- Kč, případně na
         odpovídající částky v jiné měně, za předpokladu, že splňují požadovaný limit dle
         měnového kurzu ČNB ke dni podpisu této Rámcové dohody.

9. Dodavatel se zavazuje k poskytnutí veškeré součinnosti při plnění povinností dle
         ZZVZ.

10. Dodavatel se zavazuje zajistit zabezpečení výrobních a skladovacích prostor,
         používaných pro výrobu a zpracování Zboží, alespoň v následujícím rozsahu:

         a) napojení objektu, zahrnující všechny výrobní a skladovací prostory, na Pult
         centrální ochrany nebo ostraha všech výrobních a skladovacích prostor ochranou
         službou 24 hodin denně, zajišťující v případě krizové situace okamžitou reakci;
         b) nepřetržité monitorování výrobních a skladovacích prostor centrálním kamerovým
         systémem.

         Objednatel je oprávněn na místě fyzicky zkontrolovat splnění této povinnosti.

11. Dodavatel dále bere na vědomí a souhlasí, že Objednatel je oprávněn kdykoliv za
         trvání této Rámcové dohody provést ve vztahu k předmětu plněné této Rámcové
         dohody u Dodavatele bezpečnostní a kvalitativní audit, který zpravidla vyžaduje
         součinnost Dodavatele v podobě umožnění vstupu na pracoviště Dodavatele
         případně ověření konkrétních procesů v rámci výroby a zpracování Zboží.

                                                                                                                      Stránka 8 z 15
            VIII. ODPOVĚDNOST ZA VADY A ZÁRUKA ZA JAKOST

1. Zboží a Dílo musí být prosto všech faktických a právních vad. Zboží či Dílo má vady,
         jestliže nebylo dodáno v souladu s touto Rámcovou dohodou nebo dílčí smlouvou.

2. Dodavatel poskytuje Objednateli záruku za jakost Zboží na dobu 24 měsíců ode dne
         převzetí Zboží bez jakýchkoliv vad (dále jen „záruční doba“).

3. Zárukou za jakost Zboží přejímá Dodavatel závazek, že dodané Zboží bude po celou
         dobu záruční lhůty způsobilé pro použití ke smluvenému účelu, jinak k obvyklému
         účelu a že si zachová smluvené, jinak obvyklé vlastnosti. Dodavatel odpovídá za
         jakoukoliv vadu, jež vznikne v záruční době. Objednatel je oprávněn vytknout vady
         dodaného Zboží kdykoli v průběhu uvedené záruční doby.

4. Vadou se rozumí stav, kdy jakost, množství nebo provedení dodaného Zboží či Díla
         není v souladu s podmínkami specifikovanými ve vymezení požadovaného Zboží či
         Díla dle této Rámcové dohody a technické specifikaci uvedené v Příloze č. 1 této
         Rámcové dohody, zejména má Zboží či Dílo vady, pokud nebylo dodáno včas, ve
         sjednaném druhu, množství a jakosti.

5. Lhůtou pro posouzení reklamace činí 5 kalendářních dnů a počíná běžet ode dne
         doručení oznámení o vadě Zboží nebo Díla Dodavateli na e-mailovou adresu: XXX.

6. Má – li Zboží či Dílo vadu (vady) má Objednatel právo:
              a) na odstranění vady dodáním nového Zboží či Díla bez vady,
              b) na odstranění vady dodáním chybějícího Zboží či Díla,
              c) požadovat slevu z ceny,
              d) odstoupit od příslušné dílčí smlouvy.

7. Volbu nároku z vad Zboží či Díla dle odst. 6 tohoto článku Rámcové dohody má vždy
         Objednatel.

8. Lhůta pro vyřízení reklamace, v případě, že byl Objednatelem vybrán nárok dodání
         nového nebo chybějícího Zboží, činí 15 kalendářních dnů od rozhodnutí o posouzení
         reklamace dle odst. 5 tohoto článku, nejdéle do 15 kalendářních dnů od uplynutí lhůty
         v odst. 5 tohoto článku.

9. Uplatněním nároku z odpovědnosti za vady Zboží či Díla není dotčen nárok
         Objednatele na sjednanou smluvní pokutu a náhradu škody.

10. Veškeré činnosti nutné či související s reklamací vad činí Dodavatel sám na své
         náklady v součinnosti s Objednatelem a v jeho provozní době tak, aby svými
         činnostmi neohrozil nebo neomezil činnost Objednatele.

11. Dodavatel prohlašuje, že Zboží či Dílo není zatíženo právy třetích osob a nemá ani
         žádné jiné právní vady.

                                                                                                                      Stránka 9 z 15
                                               IX. SANKCE

1. V případě prodlení Dodavatele s dodávkou Zboží v termínu dle jednotlivých dílčích
         smluv je Dodavatel povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 1 % z ceny
         Zboží nebo jeho části (bez DPH), s jehož řádným dodáním je Dodavatel v prodlení, a
         to za každý započatý den prodlení.

2. V případě, že Dodavatel použije Dílo nebo Objednatelem dodaný Egutér v rozporu
         s čl. VII odst. 6 této Rámcové dohody, tj. využije jej k výrobě zboží pro jiného
         objednatele, je Dodavatel povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 11.800,-
         EUR za každý případ takového nedovoleného použití Díla nebo Egutéru.

3. V případě, že Dodavatel poruší svou povinnost odstranit vady Zboží či Díla dodáním
         nového nebo chybějícího Zboží ve lhůtě uvedené s čl. VIII odst. 8 této Rámcové
         dohody je Objednatel oprávněn požadovat smluvní pokutu ve výši 0,1 % z ceny Zboží
         nebo jeho části či ceny Egutéru (bez DPH), s jejichž odstraněním je Dodavatel
         v prodlení, a to za každý započatý den prodlení.

4. V případě, že některá ze smluvních stran prokazatelným způsobem poruší své
         povinnosti dle čl. X této Rámcové dohody, je smluvní strana, dotčená tímto jednáním,
         oprávněna naúčtovat za každé jednotlivé porušení či nesplnění takového smluvního
         závazku smluvní pokutu ve výši 11.800,- EUR. Důkazní břemeno nese smluvní
         strana, která tvrdí, že došlo k porušení povinnosti.

5. V případě prodlení Dodavatele s předáním předmětů ve lhůtě dle č. XIII odst. 9 této
         Rámcové dohody je Dodavatel povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši
         80,- EUR za každý započatý den prodlení.

6. Zaplacení smluvní pokuty nezbavuje smluvní stranu povinnosti splnit závazky přijaté
         touto Rámcovou dohodou a příslušnou dílčí smlouvou.

7. Uplatněním smluvní pokuty není nijak dotčeno právo na náhradu vzniklé škody
         v celém jejím rozsahu.

8. Smluvní pokuta (úrok z prodlení) je splatná ve lhůtě 30 kalendářních dní ode dne
         doručení vyúčtování smluvní pokuty (úroku z prodlení) druhé smluvní straně.

                                        OCHRANA INFORMACÍ

1. Smluvní strany nejsou oprávněny zpřístupnit třetí osobě neveřejné informace, které
         získaly či získají při vzájemné spolupráci, jakož i informace spojené s vytvořením
         a obsahem této Rámcové dohody. To neplatí, mají-li být za účelem plnění této
         Rámcové dohody potřebné informace zpřístupněny zaměstnancům smluvních stran
         nebo dalším osobám (zpracovatelům informací), kteří se podílejí na plnění dle této
         Rámcové dohody, a to za stejných podmínek, jaké jsou stanoveny smluvním stranám
         v tomto článku, a vždy jen v rozsahu zcela nezbytně nutném pro řádné plnění této
         Rámcové dohody.

2. Smluvní strany jsou povinny zabezpečit, že povinnosti vyplývající z tohoto článku
         budou dodržovány všemi osobami, které se s neveřejnými informacemi seznámily dle
         předchozího odstavce. Porušení závazku mlčenlivosti ze strany těchto osob je

                                                                                                                    Stránka 10 z 15
         považováno za porušení způsobené smluvní stranou, která jim neveřejné informace
         poskytla.

3. Za neveřejné informace jsou považovány veškeré informace vzájemně poskytnuté
         v písemné, ústní, vizuální, elektronické nebo jiné formě, jakož i know-how, které mají
         skutečnou nebo alespoň potenciální hodnotu a které nejsou v příslušných obchodních
         kruzích běžně dostupné, a dále informace, které jsou písemně označeny jako
         diskrétní (zkratka "DIS") nebo u kterých se z povahy věci dá předpokládat, že se
         jedná o informace neveřejné.

4. Smluvní strany se zavazují, že pokud v rámci vzájemné spolupráce přijdou do styku s
         osobními údaji či zvláštní kategorií osobních údajů ve smyslu Nařízení Evropského
         parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob
         v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o
         zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) a zákona č.
         110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, učiní veškerá opatření, aby nedošlo k
         neoprávněnému nebo nahodilému přístupu k těmto údajům, k jejich změně, zničení či
         ztrátě, neoprávněným přenosům, k jinému neoprávněnému zpracování, jakož i k
         jejich jinému zneužití.

5. V této souvislosti se smluvní strany zejména zavazují:

           a) nesdělit neveřejné informace třetím osobám;
           b) zajistit, aby neveřejné informace nebyly zpřístupněny třetím osobám;
           c) zabezpečit data či údaje v jakékoli formě, včetně jejich kopií, obsahující

               neveřejné informace, před zneužitím třetími osobami a zajistit proti ztrátě.

6. Ochrana neveřejných informací se nevztahuje zejména na případy, kdy:

           a) smluvní strana prokáže, že je daná informace veřejně dostupná, aniž by tuto
               dostupnost sama způsobila;

           b) smluvní strana prokáže, že měla danou informaci k dispozici ještě před datem
               zpřístupnění druhou stranou a že ji nenabyla v rozporu se zákonem;

           c) smluvní strana obdrží od druhé strany písemný souhlas zpřístupňovat dále
               danou informaci;

           d) je zpřístupnění dané informace vyžadováno zákonem nebo závazným
               rozhodnutím příslušného orgánu státní správy či samosprávy;

           e) auditor provádí u některé ze smluvních stran audit na základě oprávnění
               vyplývajícího z příslušných právních předpisů.

7. Smluvní strany se zavazují na žádost druhé smluvní strany:

           a) vrátit všechny neveřejné informace, které byly předány „hmotnou formou“
               (zejména písemně či elektronicky), a jakékoliv další materiály obsahující nebo
               odvozující neveřejné informace;

           b) vrátit či zničit kopie, výpisy nebo jiné celkové nebo částečné reprodukce či
               záznamy neveřejných informací;

           c) zničit bez zbytečného odkladu všechny dokumenty, memoranda, poznámky
               a ostatní písemnosti vyhotovené na základě neveřejných informací;

           d) zničit materiály, uložené v počítačích, textových editorech nebo jiných zařízeních,
               obsahující neveřejné informace ve smyslu této Rámcové dohody.

                                                                                                                    Stránka 11 z 15
           Smluvní strany se rovněž zavazují zajistit, že totéž učiní všechny další osoby, které
           se s neveřejnými informacemi seznámily prostřednictvím jedné ze smluvních stran.
8. Zaměstnanec povinné smluvní strany, který byl zničením dokumentů ve smyslu
         předchozího odstavce pověřen, na výzvu druhé smluvní strany písemné potvrdí
         zničení příslušných dokumentů.
9. V případě, že se některá ze smluvních stran, resp. její zaměstnanci nebo další osoby
         (zpracovatelé informací) hodnověrným způsobem dozví, popřípadě budou mít
         odůvodněné podezření, že došlo ke zpřístupnění neveřejných informací
         neoprávněnému subjektu, jsou povinni o tom bez zbytečného odkladu informovat
         druhou smluvní stranu.
10. Závazek mlčenlivosti není časově omezen. Povinnost zachovávat mlčenlivost
         o neveřejných informacích získaných v rámci spolupráce s druhou smluvní stranou
         trvá i po ukončení platnosti a účinnosti této Rámcové dohody. Závazek mlčenlivosti
         přechází i na případné právní nástupce smluvních stran.
11. Dodavatel bere na vědomí, že objednatel může část technické specifikace Zboží utajit
         ve stupnu utajení „Vyhrazené“. Pro tento případ se Dodavatel zavazuje zajistit, že
         všechny osoby, kterým za účelem realizace dílčích smluv Dodavatel umožní přístup
         k objednatelem předané utajované informaci, budou splňovat požadavky na
         oprávnění k seznamování se s utajovanými informacemi ve stupni utajení
         „Vyhrazené“ podle zákona č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o
         bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů.

                                                 XI. VYŠŠÍ MOC

1. Za okolnost vylučující odpovědnost se považuje překážka, jež nastala nezávisle na
         vůli povinné strany a brání jí ve splnění její povinnosti, jestliže nelze rozumně
         předpokládat, že by povinná strana tuto překážku nebo její následky odvrátila nebo
         mohla překonat a že by v době vzniku závazku tuto překážku musela předvídat.

2. Dotčená smluvní strana v takovém případě oznámí písemně druhé smluvní straně
         povahu překážky, která jí brání nebo bude bránit v plnění povinností.

3. Po dobu trvání takové překážky není dotčená smluvní strana povinna plnit závazky
         plynoucí z této Rámcové dohody.

4. Bezprostředně po odpadnutí takové překážky dotčená smluvní strana obnoví plnění
         svých závazků vůči druhé smluvní straně a učiní vše, co je v jejích silách,
         k odstranění následků, vzniklých v důsledku dočasného neplnění smluvních
         povinností.

5. Smluvní strana, která má zákonné právo k nesplnění svých závazků v důsledku vyšší
         moci, neodpovídá za škody, které v této souvislosti vzniknou druhé smluvní stran.

                                                                                                                    Stránka 12 z 15
                              XII. ROZHODNÉ PRÁVO A ŘEŠENÍ SPORŮ

1. Tato Rámcová dohoda se řídí právním řádem České republiky, zejména OZ a ZZVZ.

2. Smluvní strany se zavazují vyvinout maximální úsilí k odstranění vzájemných sporů
         vzniklých na základě této Rámcové dohody. Nedohodnou-li se Smluvní strany na
         řešení vzájemného sporu, má každá ze Smluvních stran právo uplatnit svůj nárok
         u příslušného soudu v České republice; pravomoc soudu jiného státu je vyloučena.
         Smluvní strany se dohodly, že příslušným soudem pro řešení sporů vzniklých mezi
         Smluvními stranami z této Rámcové dohody je obecný soud dle sídla Objednatele.

                                  XIII. TRVÁNÍ RÁMCOVÉ DOHODY

1. Tato Rámcová dohoda nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními
         stranami a účinnosti jejím zveřejněním v registru smluv.

2. Tato Rámcová dohoda se uzavírá na dobu určitou, a to na dobu 4 let ode dne nabytí
         její účinnosti.

3. Tato Rámcová dohoda zaniká

              a) uplynutím doby, na kterou byla sjednána;
              b) písemnou dohodou smluvních stran;
              c) písemnou výpovědí jedné ze smluvních stran;
              d) odstoupením od této Rámcové dohody za podmínek níže uvedených

                   v případě porušení této Rámcové dohody druhou smluvní stranou podstatným
                   způsobem.

4. Smluvní strany se dohodly, že za podstatné porušení této Rámcové dohody považují
         zejména tyto případy:

              a) nedodržení technické specifikace dodaného Zboží;
              b) opakované, minimálně druhé, prodlení Dodavatele, s dodáním Zboží dle dílčí

                   smlouvy po dobu delší než 7 pracovních dnů;
              c) použití Díla nebo Egutéru dodaného Objednatelem v rozporu s čl. VII odst. 6

                   této Rámcové dohody;
              d) jiné případy dle této Rámcové dohody.

5. Účinky odstoupení od této Rámcové dohody nastávají dnem doručení písemného
         oznámení o odstoupení druhé smluvní straně. Oznámení o odstoupení od této
         Rámcové dohody musí být odesláno doporučeně. Odstoupením od této Rámcové
         dohody nedochází ke zrušení smluvního vztahu od samého počátku, vzájemná
         plnění, která si smluvní strany do ukončení této Rámcové dohody odstoupením
         poskytly, si obě smluvní strany ponechají.

6. Smluvní strany jsou oprávněny tuto Rámcovou dohodu kdykoli vypovědět, a to bez
         udání důvodu. Výpovědní lhůta je 6 měsíců a počíná běžet prvním dnem
         kalendářního měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi druhé smluvní
         straně. Výpověď musí být odeslána doporučeně. Smluvní strany berou na vědomí, že
         po dobu výpovědní doby jsou povinny plnit povinnosti z této Rámcové dohody pro ně
         vyplývající.

                                                                                                                    Stránka 13 z 15
7. Ukončením této Rámcové dohody nejsou dotčena ustanovení týkající se smluvních
         pokut, náhrady škody, a ustanovení týkající se takových práv a povinností, z jejichž
         povahy vyplývá, že mají trvat i po ukončení této Rámcové dohody.

8. Dílčí smlouva zaniká:

              a) dohodou smluvních stran;
              b) odstoupením Objednatele pro porušení dílčí smlouvy Dodavatelem

                   podstatným způsobem, přičemž za takové porušení je chápáno zejména,
                   pokud Dodavatel bude v prodlení s dodáním Zboží dle dílčí smlouvy déle než
                   4 kalendářní týdny.
9. Nejpozději do 30 kalendářních dnů od ukončení této Rámcové dohody, případně ve
         lhůtě stanovené na základě dohody smluvních stran, se Dodavatel zavazuje předat
         Objednateli veškeré Objednatelem dodané Egutéry nebo na základě dílčí smlouvy
         vyrobená Díla, a to na základě Předávacího protokolu.

                           XIV. VYHRAZENÁ ZMĚNA ZÁVAZKU

1. Objednatel si ve smyslu § 100 odst. 1 ZZVZ v případě jeho provozní potřeby
         vyhrazuje právo požadovat u objednávaného Zboží změnu barevnosti vláken ve
         viditelné i neviditelné oblasti spektra.

2. V případě postupu dle předchozího odstavce Objednavatel Dodavatele vyzve
         k podání cenové nabídky dodání Zboží s novým požadavkem, tj. nabídky ceny Zboží
         vycházející z Přílohy č. 1 této Rámcové dohody s oceněním dodání speciálního
         požadavku na Zboží, a to ve lhůtě 10 kalendářních dnů ode dne doručení výzvy
         k podání nabídky. Dodavatel je povinen stanovit cenu speciálního požadavku, resp.
         celkovou cenu požadovaného Zboží ve výši nepřesahující o více jak 10 % cenu
         Zboží se standardní barevností, která je definována v příloze č. 1 této Rámcové
         dohody. Objednavatel nejpozději do 15 kalendářních dnů od předložení nabídky
         Dodavatele Dodavateli písemně sdělí, zda nabídku přijímá či nikoliv. V případě, že
         bude třeba učiněnou nabídku doplnit nebo objasnit, běží výše uvedená lhůta
         Objednateli ode dne doplnění nebo objasnění nabídky Dodavatelem. Vyhrazená
         změna předmětu plnění této Rámcové dohody nabývá účinnosti doručením přijetí
         nabídky Dodavateli a Objednatel je od tohoto okamžiku oprávněn činit objednávky
         Zboží s novým požadavkem a za cenu tímto postupem stanovenou.

3. Objednavatel není povinen právo dle odst. 1 tohoto článku využít.

                                    XV. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

1. Smluvní strany se dohodly, že jakékoliv změny a doplňky této Rámcové dohody jsou
         možné pouze písemnými dodatky takto označovanými, číslovanými vzestupnou
         řadou, to vše po dohodě obou smluvních stran.

2. Případné obchodní zvyklosti týkající se sjednaného či navazujícího plnění, nemají
         přednost před smluvními ujednáními, ani před ustanoveními OZ, byť by tato
         ustanovení neměla donucující účinky.

                                                                                                                    Stránka 14 z 15
3. Dodavatel se zavazuje bez zbytečného odkladu oznámit Objednateli svou insolvenci
         či hrozbu jejího vzniku.

4. Smluvní strany tímto prohlašují, že neexistuje žádné ústní ujednání, smlouva či řízení
         některé smluvní strany, které by nepříznivě ovlivnilo výkon jakýchkoliv práv a
         povinností dle této Rámcové dohody. Zároveň potvrzují svým podpisem, že veškerá
         ujištění a dokumenty dle této Rámcové dohody jsou pravdivé, platné a právně
         vymahatelné.

5. Je-li nebo stane-li se některé ustanovení této Rámcové dohody neplatné či neúčinné,
         nedotýká se to ostatních ustanovení této Rámcové dohody, která zůstávají platná a
         účinná. Smluvní strany se v tomto případě zavazují nahradit neplatné/neúčinné
         ustanovení ustanovením platným/účinným, které nejlépe odpovídá původně
         zamýšlenému účelu ustanovení neplatného/neúčinného. Ukáže-li se některé
         ustanovení této Rámcové dohody zdánlivým (nicotným), posoudí se vliv této vady na
         ostatní ustanovení této Rámcové dohody obdobně podle § 576 OZ.

6. Smluvní strany berou na vědomí, že tato Rámcová dohoda bude v souladu § 219
         odst. 1, písm. d) ZZVZ uveřejněna v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o
         zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o
         registru smluv (zákon o registru smluv). Uveřejnění zajistí Objednatel. Plnění
         předmětu dle této Rámcové dohody uskutečněné před účinností této Rámcové
         dohody se považuje za plnění podle této Rámcové dohody a práva a povinnosti z něj
         vzniklé se řídí touto Rámcovou dohodou.

7. Tato Rámcová dohoda je vyhotovena ve 2 vyhotoveních. Jedno vyhotovení obdrží
         Objednatel a jedno Dodavatel.

8. Smluvní strany prohlašují, že si tuto Rámcovou dohodu přečetly, že s jejím obsahem
         souhlasí a na důkaz toho k ní připojují svoje podpisy.

9. Nedílnou součástí této Rámcové dohody je příloha:

          Příloha č. 1: Technická specifikace a ceník

V Praze dne ________                  V Praze dne ________
Za Objednatele:                       Za Dodavatele:

_________________________________     _______________________
Tomáš Hebelka, MSc                    Ing. Zdeněk Kůstka
generální ředitel                     statutární ředitel
                                      SPM - Security Paper Mill, a.s.
STÁTNÍ TISKÁRNA CENIN, státní podnik
                                                                    Stránka 15 z 15