Textová podoba smlouvy Smlouva č. 16135599: SLU Smlouva o veřejných službách v přepravě cestujících ve veřejné

Příloha 07 Příloha 7_Garance_návazností.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        KORDIS JMK, spol s r. o.
                                Nové Sady 30, 602 00 Brno

Garance návazností IDS JMK

                  Jízdní řád 2014 / 15

                                     Platí od 01. 04. 2015

                      Duben 2015
[Sem zadejte text.]

ZÁKLADNÍ PRAVIDLA GARANCE NÁVAZNOSTÍ IDS JMK

Návaznosti v rámci IDS JMK jsou rozděleny do 2 základních skupin:

 návaznosti negarantované vychází z časových poloh jednotlivých spojů linek bez povinnosti
vyčkat na přípoj. V případě výluk je řešeno dle Technických a provozních standardů případně
dle výlukových pokynů vydávaných KORDIS JMK.

 návaznosti garantované jsou stanoveny ve služební verzi jízdních řádů jednotlivých linek tzv.
inverzními přípojovými řádky, kde je uveden čas příjezdu spoje, na který má povinnost
navazující spoj čekat, čekací doba v minutách a v případě potřeby ještě další specifika
k zajištění návaznosti.
Na území města Brna u jízdních řádů DPMB vychází garantované návaznosti z „Projektu
organizace veřejné dopravy na území města Brna“, přílohy 2 „koncepce provázanosti linek“.
Není-li zde daný případ řešen, postupuje se dle interních opatření DPMB, odsouhlasených
KORDIS JMK.
Návaznosti vlak – vlak jsou řešeny interní pomůckou ČD projednanou s KORDIS JMK.

Přípojné spoje
Přípojný spoj je spoj, od kterého odjíždí návazný spoj.

Návazný spoj je spoj, který navazuje na přijíždějící přípojný spoj.

Přípojnými spoji IDS JMK jsou spoje, jejichž přípojová vazba je vyhlášena jízdním řádem
příslušné linky. Služební jízdní řád je pro účely zajištění přestupních návazností doplněn
(na rozdíl od jízdních řádů určených pro veřejnost) o tzv. „inverzní“ přípojové řádky.
Přestupní návaznost BUS VLAK je vyznačena NAD ŘÁDKEM odjezdů vlaků z přestupního
bodu (inverzně vybarvené řádky, údaje vyznačují čas příjezdu přípojného autobusu a
čekací dobu návazného vlaku).
Přestupní návaznost VLAK BUS je vyznačena POD ŘÁDKEM odjezdů vlaků z přestupního
bodu (údaje vyznačují odjezd návazného autobusu).

Čekací doba

Čekací doba je doba, po kterou navazující spoj vyčká na příjezd zpožděného přípojného
spoje. Čekací doba stanovuje největší interval mezi pravidelným odjezdem návazného
spoje a skutečným příjezdem zpožděného přípojného spoje, při kterém je návazný spoj
ještě povinen čekat na zpožděný přípojný spoj.
Mezi skutečným příjezdem zpožděného přípojného spoje a odjezdem návazného spoje
musí být dodržena přestupní doba.
Čekací doba nemusí být dodržena pokud:
- výpravčí (řidič spoje jiného dopravce) obdrží informaci, že zpoždění přípojného spoje je
vyšší než je možno pokrýt čekací dobou
- výpravčí (řidič spoje jiného dopravce) obdrží informaci, že se v přípojném spoji nenachází
žádný přestupující cestující.

Nejvyšší přípustné zpoždění návazného spoje (není-li operativně nařízen opožděný odjezd
návazného spoje) je dáno součtem čekací a přestupní doby.

V odůvodněných výjimečných případech může dispečer regionální dopravy rozhodnout o
čekání vlaku odlišně od pomůcky „Garance návazností“.

Obdobně může Centrální dispečink IDS JMK (dále jen CED) (event. dispečink DPMB)
v odůvodněných případech rozhodnout o event. prodloužení ček. doby autobusu v mezích
limitovaných dalšími technologickými souvislostmi (další přípoje, obrat vozu).

                                                                      2
[Sem zadejte text.]

Přestupní doba

Přestupní doba je minimální doba nutná k bezpečnému přestupu cestujících v daném
přestupním bodu. Vlaky a aut. spoje, u nichž je interval mezi příjezdem a odjezdem kratší než
přestupní doba, se nepovažují za přípoje a netýkají se jich tudíž další opatření pomůcky
„Garance návazností“. Přestupní doby v jednotlivých přestupních bodech IDS JMK jsou
stanoveny přílohou č. 2.

Dispečerské řízení provozu autobusů spočívá zejména v:

     předání informace řidičům o zpoždění přípojů, stanovení čekání či nečekání na
         zpožděný přípoj dle inverzních přípojových řádků. V případech uvedených v článku
         čekací doba možnost zkrácení či prodloužení čekací doby. Nestanoví-li dispečer
         z důvodu zjednodušené informace více vozům jednoznačnou direktivu čekat / nečekat
         (event. do), postupuje řidič busu dle sdělené výše očekávaného zpoždění a čekací doby
         dané inverzními přípojovými řádky ve služebním j.ř.

     zpoždění odjezdu spoje z důvodů zpoždění negarantovaného přípoje
     informování řidiče při mimořádnostech v dopravě o dopravní situaci, např. při

         neprůjezdnosti komunikace včetně určení objízdné trasy.
     řešení technologických souvislostí provozu ve spolupráci s dispečinky autodopravců

Spojení mezi jednotlivými pracovníky

Základní podmínkou pro zabezpečování řízení přestupních návazností je informace o
aktuální poloze vlaku. Informace o aktuální poloze vlaku poskytuje provozovatel dráhy
dopravci ČD automaticky ze svého informačního systému a ten dále dispečinku CED IDS
JMK. Za včasné a správné podání informace o okamžité změně dopravní situace odpovídá
výpravčí.

Komunikace při zabezpečování přestupních návazností probíhá po linii:
výpravčí ↔ dispečer provozovatele dráhy ↔ dispečer dopravce ↔ dispečer CED (DPMB).
V případě nutnosti překročit stanovené čekací doby lze postupovat dle Prováděcího
nařízení k předpisu pro operativní řízení provozu D7 část A.
Výpravčí při zajištění přestupních návazností udílí pokyny:
- určenému zaměstnanci v ŽST, je-li aktivován,
- zaměstnancům doprovodu vlaku.

Zpráva o čekání vlaku je informace automaticky vygenerovaná systémem CED a přes
dispečink dopravce zaslána výpravčímu konkrétní stanice.
Výpravčí požadavek – zprávu o čekání vlaku – obdrží do Provozní aplikace řízení provozu
(EDD, GTN), ve které je vedena dopravní dokumentace (dále jen PA-ŘP).
Ve zprávě je uveden čas do kdy má příslušný vlak v uvedeném přestupním bodě čekat,
včetně uvedení důvodu žádosti a případné vyjádření dispečera.

Krátká textová zpráva (dále jen KTZ) je informace zadávaná a odesílaná výpravčím ve
stanovených případech dle směrnice ČD a SŽDC. Způsob zadávání a pořizování KTZ je
stanoven interním pokynem SŽDC, OŘ Brno.

Kontakty (pevné linky, mobily) na CED, dispečink DPMB, výpravčí, dispečery regionální
dopravy dopravce ČD, dispečery provozovatele dráhy SŽDC i dispečinky autodopravců jsou
uvedeny v příloze č. 1 „Kontakty“ s uvedením pracovní doby. Změny svých údajů dopravci
průběžně hlásí KORDIS, který zajistí opravu přílohy 1.

                                                                      3
[Sem zadejte text.]

Přehled přestupních bodů, odpovědných výpravčích za jednotlivé body, způsobů zajišťování
přestupních návazností, přestupních dob a sledovaných návazných linek IDS JMK jsou
uvedeny v příloze č. 2 „Pravidla garancí návazností v přestupních bodech“.

Komunikace mezi řidičem busu a dispečerem probíhá prostřednictvím MSP. V případě poruchy
MSP je dopravce povinen vybavit řidiče bezodkladně mobilním telefonem a informovat CED.

V případě mimořádných změn jízdního řádu nebo oběhů vozidel jsou dopravci povinni zaslat
KORDISu platné oběhy vozidel na dotčených linkách nejpozději 5 prac. dnů před změnou.

Dispečerské řízení Centrálního dispečinku IDS JMK (CED)

Od 1. 6. 2008 řídí provoz v celém IDS JMK dispečink CED s následujícími výjimkami:
     provoz v obvodu DPMB řídí dispečink DPMB
     požadavky na řízení provozu vlaků uplatňuje CED prostřednictvím dispečinku regionální
         dopravy ČD

Dispečerské řízení ČD

1) dispečink regionální dopravy Brno: pracovní doba: nepřetržitý provoz
2) vedoucí směny osobní stanice Brno: pracovní doba: nepřetržitý provoz

Dispečerské řízení SŽDC

1) Centrální dispečerské pracoviště Přerov: pracovní doba: nepřetržitý provoz
     vedoucí dispečer
     provozní dispečer 4 (PD 4)
         - řízené tratě:
          Lanžhot st. hr. – Břeclav – Brno hl. n. – Letovice
          Břeclav – Moravský Písek
          Břeclav – Znojmo
          Brno hl. n. – Jihlava (mimo)
          Brno-Horní Heršpice – Brno dolní nádraží – Brno-Maloměřice
          Brno hl. n. – Hrušovany nad Jevišovkou
          Znojmo – Okříšky
          Moravské Bránice – Oslavany
          Boří les – Lednice
          Břeclav – Břeclav st. hr.
          Hrušovany – Hevlín
          Znojmo – Šatov st. hr.
          Moravské Budějovice – Jemnice
          Skalice nad Svitavou – Chornice (mimo)
          Šakvice – Hustopeče u Brna
          Zaječí – Hodonín
          Hodonín – Hodonín st. hr.
          Čejč – Uhřice u Kyjova
          Rohatec – Sudoměřice na Moravě
          Veselí nad Moravou – Sudoměřice na Moravě st. hr.
          Veselí nad Moravou – Velká nad Veličkou st. hr.
          Moravský Písek – Bzenec (mimo)

     provozní dispečer 5 (PD 5)
         - řízené tratě:
          Veselí nad Moravou (mimo) – Brno hl. n. (mimo)
          Veselí nad Moravou (mimo) – Brno-Maloměřice (mimo)

                                                                      4
[Sem zadejte text.]

          Ivanovice na Hané – Brno hl. n. (mimo)
          Blažovice – Holubice
          Brno hl. n. (mimo) – Brno-Maloměřice (mimo) – Havlíčkův Brod – Golčův Jeníkov
          Žďár nad Sázavou – Tišnov

     dálkově ovládané tratě v obvodu IDS JMK
         250 Modřice – Břeclav (mimo) – Lanžhot
         330 Břeclav (mimo) – Moravský Písek (- Přerov)

2) dozorčí provozu žst. Brno hl.n., operátorka dispozičního výpravčího žst. Brno hl.n.
   dozorčí provozu žst. Břeclav, operátorka dispozičního výpravčího žst. Břeclav

3) výpravčí jednotlivých stanic, kteří zajišťují návaznosti v rámci IDS JMK

Spojení výpravčích s řidiči autobusů je realizováno zásadně prostřednictvím CED, event.,
případně dispečinku DPMB. Vzájemné spojení řidičů autobusů vždy prostřednictvím CED,
event., případně DPMB. Výjimkou z tohoto pravidla je kontaktování pohotovostního řidiče
vlastní firmy, o čemž řidič vždy vyrozumí i CED (příp. DPMB).

Povinnosti jednotlivých pracovníků
Povinnosti řidičů

   a) dbát na včasnost jízdy. V případě ohrožení návazností v některé z následujících zastávek,
event. ohrožení včasnosti následujícího spoje v oběhu zpožděním větším než 3 min. informovat
CED o výši zpoždění.

   b) v přestupních bodech sledovat dle jízdního řádu s inverzně vyznačenými
       přípojovými řádky příjezdy přípojných spojů (vlaků), na něž jeho spoj navazuje.
       V případech, kdy je stanovena povinnost zjistit příjezd přípojného spoje pohledem a
       tento spoj nepřijede včas, se dotázat po 5 minutách dispečinku. V ostatních
       případech se dotázat dispečinku při důvodné pochybnosti o příjezdu přípojného
       spoje (vlaku) - např. při mimořádně nízkém nástupu.

   c) v případě hlášeného zpoždění přípojného aut. spoje (vlaku) dodržet čekací dobu
       nařízenou dispečerem (automaticky generovanou textovou zprávou), pokud neobdrží
       od dispečera jiný pokyn (ať již nečekat nebo čekat déle)
        v případech, kdy je stanovena povinnost přesvědčit se o příjezdu přípojného spoje
       pohledem, přesvědčit se o příjezdu přípojného spoje jakož i o přestupu všech
       cestujících. Nepřijede-li přípojný spoj v nařízené čekací době, vyžádat si pokyny
       dispečera.

   d) povinnost přesvědčit se o příjezdu přípojného busu nebo vlaku pohledem je
       zásadně stanovena ve všech přestupních bodech – výjimky jsou uvedeny v příloze č.
       2 případně upřesněny specifickými pravidly GN.

   e) informovat dispečink vlastní firmy o opatřeních dispečinku CED, jakož i o dalších
       skutečnostech, majících vliv na technologické souvislosti: oběhy vozů, prac. doba, ...

   f) Spoje, u nichž je v přípojovém nebo inverzním přípojovém řádku vyznačen přípoj, na
       zastávce na znamení zastaví vždy spoje navazujícího. Pro ostatní spoje bez návaznosti
       zůstává na těchto zastávkách zachován režim zastavování na znamení.

   k) Podrobný postup řidičů autobusů DPMB při zajištění vazeb IDS JMK stanoví interní
       opatření DPMB odsouhlasené KORDIS JMK.

Povinnosti výpravčích

                                                                      5
[Sem zadejte text.]

Činnost výpravčího při zajišťování přestupních návazností
A. NÁVAZNOST VLAK - AUTOBUS
Pro zabezpečení přestupní návaznosti vlak autobus výpravčí provádí tyto činnosti:
a) výpravčí všech ŽST zadávají informaci 080 prostřednictvím PA-ŘP; jedná se o základní
způsob pořízení informace o poloze vlaku pro zajištění přestupních návazností; v případě
poruchy přenosu informací postupuje výpravčí dle opatření ČD a SŽDC.
b) výpravčí ve výchozí stanici vlaku nahlašuje formou zaslání informace 080-3 nebo KTZ
předpokládané zpoždění výchozího vlaku ve výši 4 a více minut, a to ihned, jakmile mu je
předpokládané zpoždění známo; dále nahlašuje každou změnu předpokládaného zpoždění
výchozího vlaku ve výši ± 4 a více minut;
Komunikace výpravčí - dispečer CED pomocí KTZ je v souladu s linií komunikace
uvedenou na str. 3, protože KTZ zároveň zachycuje provozní dispečer SŽDC i dispečer
regionální dopravy ČD.
c) výpravčí všech ŽST nahlašují formou zaslání informace 080-3 nebo KTZ každou změnu
zpoždění vlaku vzniklou při pobytu vlaku v jimi řízených stanicích ve výši ± 4 a více minut;
d) výpravčí všech ŽST nahlašují formou zaslání informace 080-3 nebo KTZ každou změnu
zpoždění vlaku vzniklou v mezistaničním úseku sousedící se zadní dopravnou, která má
vliv na rozhodnutí čekat/nečekat s návazným spojem, minimálně však změnu zpoždění ve
výši ± 4 minut;
e) na tratích Modřice – Břeclav (mimo) – Lanžhot a Břeclav (mimo) – Moravský Písek
řízených pracovištěm CDP Přerov řídící dispečer koná jako výpravčí dle bodů a-d.
g) Na požadavek CED (DPMB) daný prostřednictvím dispečera regionální dopravy ČD sdělí
doprovod vlaku přibližný (orientační) počet přestupujících osob.
h) Při přestupu cestujících ze zpožděného vlaku na autobus výpravčí hlásí staničním
rozhlasem vhodným způsobem nutnost rychlého přestupu cestujících na autobus.

i) V případě že:
- dojde k výpadku PA-ŘP (tzn. nelze pořídit nebo předat informaci 080 ani KTZ);
- dojde k výpadku přenosu informací mezi PA-ŘP a CED,
nahlašují výpravčí všech ŽST a řídící dispečer CDP polohy vlaků telefonicky
prostřednictvím provozního dispečera CDP.
j) V případě nebezpečí z prodlení je mimořádně povolena přímá komunikace výpravčí ↔
dispečer CED (DPMB). Výpravčí o provedené komunikaci informuje provozního dispečera
SŽDC CDP Přerov, dispečer CED informuje dispečera regionální dopravy ČD.
k) Pokud nastane případ, kdy při výpadku přenosu informací PA-ŘP a CED se výpravčí
navíc nedovolá telefonicky provoznímu dispečerovi SŽDC CDP Přerov, výpravčí zajistí (je-li
to technicky možné) informování řidiče autobusu osobně (nebo prostřednictvím určeného
zaměstnance) o příjezdu zpožděného vlaku a o ukončení přestupu cestujících. Stanice, ve
kterých je osobní kontakt s řidičem autobusu v případě nemožného dorozumění
s provozním dispečerem SŽDC CDP Přerov možný, jsou uvedeny v interním opatření ČD.

B. NÁVAZNOST AUTOBUS - VLAK
Zabezpečení přestupní návaznosti autobus vlak se provádí následujícím způsobem:
a) Zabezpečení přestupní návaznosti autobus - vlak při zpoždění přípojného autobusu se
uskutečňuje zasláním požadavku CED, v kterém je uveden pokyn pro pozdržení výpravy
vlaku do určeného času. Požadavek je z pracoviště CED odeslán prvotně na dispečera
regionální dopravy ČD, který ji po dohodě s provozním dispečerem SŽDC CDP Přerov buď
anuluje (požadavek zneplatní a dohodne s CED jiný způsob řešení) nebo odsouhlasí
(požadavek se přepošle výpravčímu jako zpráva o čekání vlaku do PA-ŘP). Zpráva o
čekání vlaku je pro výpravčího ŽST závazná. Pokud má výpravčí ŽST pochybnosti o

                                                                      6
[Sem zadejte text.]

požadavku uvedeném ve zprávě o čekání vlaku, kontaktuje provozního dispečera SŽDC
CDP Přerov;
b) Obdobně se postupuje u tratí dálkově ovládaných z CDP Přerov: požadavek z CED
obdrží (pokud jej dispečer regionální dopravy ČD neanuluje) řídící dispečer CDP Přerov.
c) Na požadavek dispečera regionální dopravy ČD sdělí CED přibližný (orientační) počet
přestupujících osob, zjištěný z jeho příkazu řidičem autobusu (je-li to technicky možné).
Při přestupu cestujících ze zpožděného autobusu na vlak v případech, kdy je to technicky a
časově možné, výpravčí nebo jím určený zaměstnanec očekává zpožděný autobus a
informuje cestující o nutnosti rychlého přestupu a též výpravčího o ukončení přestupu
cestujících. Ve stanicích vybavených staničním rozhlasem výpravčí hlásí vhodným
způsobem nutnost urychleného přestupu cestujících na vlak.
d) Výpravčí v případě ohlášeného zpoždění přípojného autobusového spoje dovolí odjezd
návazného vlaku v době stanovené jízdním řádem pouze v těchto případech (stačí jeden z
nich):
- vlak má stanovenou čekací dobu „N“ (nečeká);
- ohlášené zpoždění nelze pokrýt stanovenou čekací dobou;
- je ohlášen nulový počet přestupujících cestujících.
e) V případě že:
- dojde k výpadku PA-ŘP, kdy nelze přijmout zprávu o čekání vlaku;
- dojde k výpadku přenosu informací mezi PA-ŘP a CED,
pokyny pro výpravčího se zajišťují telefonicky po linii dispečer CED (DPMB) dispečer
regionální dopravy ČD – provozní dispečer SŽDC CDP Přerov - výpravčí.
f) V případě nebezpečí z prodlení je mimořádně povolena přímá komunikace dispečer CED
(DPMB) ↔ výpravčí. Výpravčí o provedené komunikaci informuje provozního dispečera
SŽDC CDP Přerov, dispečer CED informuje dispečera regionální dopravy ČD.
Pokud nastane případ, že se provozní dispečer SŽDC CDP Přerov nedovolá telefonicky
výpravčímu, CED zajistí (je-li to technicky možné) předání pokynu výpravčímu řidičem
vhodného autobusu osobně.

Povinnosti dispečera CED a DPMB

    a) Základním způsobem řízení provozu IDS JMK je automatické řízení systémem
         CEDIS pomocí přenášení informací o včasnosti jízdy busů z MSP a vlaků ze systému
         CDS na CED a pomocí automaticky generovaných textových zpráv řidičům všech
         regionálních busů, dispečinku regionální dopravy ČD a jeho prostřednictvím výpravčím.

    b) Dispečer CED může do řízení zasáhnout telefonicky nebo ručně psanou textovou
         zprávou. Přímé řízení dispečerem má vždy přednost před automatickým řízením. Pro
         odlišení od automaticky generovaných textových zpráv budou textové zprávy dispečera
         CED opatřeny na začátku slovem: „CED:“

   Automaticky zasílané textové zprávy ze systému CEDIS jsou pro řidiče regionálních busů
   závazné, pokud nejsou anulovány nebo upřesněny textovou zprávou dispečera CED
   (začínající „CED:“ ...) nebo telefonickým pokynem dispečera CED. Pokud má řidič busu o
   automaticky generované textové zprávě pochybnosti, použije volby „žádost o hovor“.

   Automaticky zasílané textové zprávy ze systému CEDIS jsou pro výpravčí a řidiče DBMB
   závazné, pokud nejsou anulovány regionálním dispečinkem ČD nebo dispečinkem DPMB.
   Pokud má výpravčí nebo řidič DPMB o automaticky generované textové zprávě pochybnosti,
   kontaktuje provozního dispečera SŽDC CDP Přerov nebo dispečink DPMB.

   Pokud regionální dispečink ČD nebo dispečink DPMB anuluje automaticky generovanou
   textovou zprávu ze systému CEDIS, kontaktuje následně dispečink CED a dohodne se s ním
   na dalším postupu.

                                                                      7
[Sem zadejte text.]

    c) Povinnost dispečera vést o podstatných telefonických hlášeních stručný záznam.
    Dispečer DPMB a regionální dispečer ČD vedou záznam formou stanovenou interním
    opatřením DPMB a ČD.

    d) Dispečer sleduje vývoj dopravní situace ve svěřené oblasti a u zpožděných spojů jejich
           další návaznosti tak, aby mohl včas učinit opatření k navázání přípojů nebo k zajištění
           včasné jízdy výchozích spojů.

Povinnosti vlakového doprovodu

    a) Vlakový doprovod obdrží od výpravčího informaci, že na přidělené přestupní zastávce
         bude zpožděný autobusový přípoj vč. stanovení čekací doby (dle pomůcky „Garance
         návazností“). Vlakový doprovod pak postupuje dle čekací doby, určené výpravčím.

    b) Vlak. doprovod v případech, kdy je to technicky možné, ohlásí při zpoždění na žádost
         výpravčího přestupní stanice přibližný údaj přestupní frekvence.

    c) Přesný postup při navazování přípojů bus / vlak na zastávkách a v neobsazených
         stanicích (vč. event. povinností strojvedoucích) stanoví interní pomůcka ČD.

Odpovědnost za dodržení čekací doby nařízené dispečerem a za navázání přípoje, o němž je
nutno se přesvědčit pohledem, má vždy řidič přípojného autobusu.

Obvody působnosti dispečinků CED a DPMB

CED

zajišťuje dispečerské řízení ve všech zónách IDS JMK kromě obvodu řízení dispečinku DPMB,
tedy kromě zón 100, 101 (CED však v této zóně řídí návaznosti na zastávce Chrlice, žel.st. a
návaznosti regionálních busů v Brně-Židenicích). CED dále neřídí vozidla DPMB v zónách 215,
310, 510 a 610.

Provoz autobusů DPMB ve věci návazností od vlaku (na vlak) řídí CED prostřednictvím
dispečinku DPMB.

Dispečink CED komunikuje s výpravčími následujících železničních stanic (v případě stanic
uvedených kurzívou jen hlášení zpoždění výchozích vlaků a mimořádností):

     Letovice
     Skalice nad Svitavou
     Boskovice
     Rájec – Jestřebí (vč. návazností na zastávce Doubravice nad Svitavou)
     Blansko
     Adamov (včetně návazností na zastávkách Adamov, zast. a Bílovice n.Svit.)
     Chrlice
     Sokolnice-Telnice
     Křenovice hor.n.
     Nedvědice (vč. návazností v zast. Doubravník)
     Řikonín (vč. návazností na zast. Níhov),
     Tišnov (vč. návazností na zast. Hradčany)
     Kuřim (vč. návazností na zast. Čebín)
     Brno-Královo Pole (jen přípojové návaznosti na zastávce Česká)
     Odb. Brno Židenice (jen přípojové návaznosti regionálních busů)
     Břeclav
     Rapotice
     Zastávka u Brna (vč. návazností v železniční stanici Tetčice)
     Střelice (návaznost na zast. Střelice dolní)
     Moravské Bránice

                                                                      8
[Sem zadejte text.]

     Ivančice
     Moravský Krumlov
     Rakšice
     Miroslav
     Šlapanice (návaznosti na zast. Ponětovice)
     Slavkov u Brna (vč. návazností na zast. Křenovice dol.n. a Křižanovice);
     Bučovice (vč.návazností na zast. Marefy)
     Nesovice (vč.návazností na zast. Brankovice)
     Nemotice
     Kyjov (vč.návazností na zast. Kyjov zast.)
     Bzenec
     Veselí nad Moravou
     Strážnice
     Velká nad Veličkou
     Čejč
     Vyškov
     Valtice (návaznosti na zast. Valtice-město)
     Mikulov
     Novosedly
     Hrušovany nad Jev.
     Znojmo
     Šumná

Dispečink CED komunikuje s centrálním dispečerským pracovištěm SŽDC v Přerově ve věci
návazností IDS JMK ve stanicích dálkové řízených tratí Modřice – Břeclav (mimo) – Lanžhot,
Šakvice – Hustopeče, a Přerov – Břeclav (mimo):

     Modřice
     zast. Rajhrad
     Hrušovany u Brna
     zast. Žabčice
     Vranovice
     Šakvice
     Hustopeče u Brna
     Zaječí
     Podivín
     Moravská Nová Ves
     Hodonín
     Bzenec-přívoz
     Moravský Písek

DPMB
zajišťuje dispečerské řízení v zónách 100, 101 (kromě zastávky Chrlice, žel.st. a návazností
regionálních busů na vlak v Brně-Židenicích), 215 (jen vozidla DPMB), 310 (jen vozidla DPMB),
510 (jen vozidla DPMB), 610 (jen vozidla DPMB).
Základní komunikace probíhá přes RIS.

Provoz autobusů regionálních autodopravců ve svém obvodu řídí dispečink DPMB
prostřednictvím CED.

Dispečink DPMB komunikuje s výpravčími resp. dozorčími provozu následujících železničních
stanic:

     Brno hl.n. (jen návaznosti ve stanovenou dobu)
     Brno-Královo Pole (jen návaznosti v Brně-Králově Poli ve stanovenou dobu)

                                                                      9
[Sem zadejte text.]

     Brno-Slatina

Ztráta přípoje, vypravení náhradního autobusového spoje
V případě, že zpoždění vlaku překročí čekací dobu autobusu je možné vypravit náhradní
autobusový spoj za podmínek a postupů při vypravení náhradních autobusových spojů (NAS).

SPECIFICKÁ PRAVIDLA GARANCE NÁVAZNOSTÍ IDS JMK

Dispečerské řízení CED

Návaznosti v přestupním bodě Otnice
Návaznosti mezi linkami 610 a 630 v přestupním bodě Otnice v dobách, kdy následuje krátký
čas na obrat autobusu linky 630 v Lovčičkách: v případě zpoždění autobusu linky 610
z přestupního uzlu Sokolnice se postupuje následujícím způsobem:

 - v případech, kdy autobus linky 630 jede z Otnic do Lovčiček a hned pokračuje zpět do Otnic
     kde má přípoj na autobus linky 610 do Sokolnic a následně delší pobyt.
     V tomto případě nevyčkává autobus linky 630 na příjezd zpožděného autobusu linky 610
     déle než 2 minuty, ale pokračuje do Lovčiček. Následně jede po spoji zpět do Otnic, kde
     zajistí přípoj na autobus 610 směr Sokolnice, následně vezme cestující od zpožděného
     autobusu od Sokolnic (případně vyčká jeho příjezdu) a pokračuje zpět Lovčiček a vrátí se
     zpět do Otnic, kde vyčká do času dalšího odjezdu dle jízdního řádu.

 - v případech, kdy autobus linky 630 jede z Otnic do Lovčiček a hned pokračuje zpět po lince
     630 do Slavkova v dobách, kdy stojí v Otnicích nebo v Lovčičkách autobus BORS.
     V tomto případě nevyčkává autobus linky 630 na příjezd zpožděného autobusu linky 610
     déle než 2 minuty (stanoveno též v inverzním jízdním řádě), ale pokračuje do Lovčiček.
     Následně z Lovčiček pokračuje podle jízdního řádu do Slavkova. Autobus BORSu stojící
     v Otnicích resp. v Lovčičkách zajistí přípoj od zpožděného autobusu linky 610 do Lovčiček.

 - v případech, kdy autobus linky 630 jede z Otnic do Lovčiček a hned pokračuje zpět po lince
     630 do Slavkova v dobách, kdy nestojí v Otnicích nebo v Lovčičkách autobus BORS.
     V tomto případě vyčkává autobus linky 630 na příjezd zpožděného autobusu linky 610 dle
     inverzního přípojového řádku. Následně z Lovčiček pokračuje se zpožděním do Slavkova a
     v Otnicích je pak v případě většího zpoždění rozvázán přípoj na linku 610 směr Sokolnice.

Najeté km nad rámec stanovený jízdním řádem zašle dopravce, který má tímto opatřením
způsobené nadvýkony, do 3 pracovních dnů kontaktním pracovníkům společnosti KORDIS
JMK, kteří následně tyto km zahrnou do měsíčního vyúčtování příslušného dopravce.

Specifikum návazností v přestupním bodu Sokolnice u linek 40, 151, 610, 611 a 612
Po příjezdu autobusu linky 40 z Brna, Úzké jsou povinni řidiči všech navazujících regionálních
linek ihned přistavit autobus na odjezdovou zastávku a umožnit tak plynulý přestup cestujícím.
Řidiči linky 40 odjíždějící ze Sokolnic do Brna jsou povinni přistavit autobus na odjezdovou
zastávku ihned po příjezdu regionálního autobusu do Sokolnic a umožnit tak plynulý přestup
cestujícím.

Specifikum návazností v přestupních bodech Letovice, žel. st. a Letovice aut.st.

Po příjezdu vlaků od Brna, případně od Březové nad Svitavou do železniční stanice Letovice a
po přestupu cestujících odjíždí autobusové linky 254, 255, 276 a 277 směr Letovice, aut. st.
Teprve po příjezdu těchto linek do Letovic k aut. st. odjíždí z této zastávky linky 270 (směr
Meziříčko), 271, 272 a 273 k železniční stanici a dále po své trase. Po odjezdu těchto linek od
žel. st. odjíždí z této zastávky linky 270 (směr Kochov), 274 a 275.

                                                                     10
[Sem zadejte text.]

Návaznosti v zastávce Hradčany, žel. st.

V případě zpoždění vlaku linky S3 od Brna a v případě návazností stanovených inverzními
přípojovými řádky linek 153, 330 a 331 v zastávce Hradčany, žel.st. předává dispečer tuto
informaci řidičům s tím, že autobusy zůstanou vyčkávat na zastávce Tišnov, sídliště a na
zastávku Hradčany, žel. st. pokračují teprve poté co se ze zastávky Tišnov, sídliště pohledem
přesvědčí o průjezdu zpožděného vlaku směrem na Tišnov.

Návaznosti v přestupním uzlu Drásov

Návaznosti mezi linkami 311 a 321 v přestupním bodě Drásov jsou řešeny specifickým
způsobem přesvědčení se pohledem o příjezdu přípojného autobusu.

     Autobusy linky 311 jedoucí směr Kuřim mající návaznost od linky 321 od Skaličky se při
         průjezdu náměstím přesvědčí pohledem o stání autobusu linky 321 na své zastávce.
         V případě, že autobus linky 321 neuvidí, kontaktují dispečera a vyžádají si další pokyny.

     Autobusy linky 321 jedoucí směr Čebín vyčkají na zastávce Drásov, nám. do doby
         průjezdu autobusu linky 311 směr Kuřim maximálně po dobu stanovenou inverzním
         přípojovým řádkem.

     Autobusy linky 311 jedoucí směr Tišnov vyčkávají na zpožděný autobus linky 321 pouze
         v případě, že dostanou tuto instrukci od dispečera nebo v případě, že na zastávce
         Drásov, nám vidí ještě vyčkávat autobus linky 311 ve směru na Kuřim.

     Autobusy linky 321 jedoucí směr Skalička vyčkávají na zpožděný autobus linky 311
         pouze v případě, že dostanou tuto instrukci od dispečera.

Návaznosti v přestupním bodě Níhov

Návaznosti linky 163 od vlaků linky S3 od Brna, hlavního nádraží v případě, že na vlak čekají 2
autobusy linky 163 (každý do jednoho ze směrů)

     Autobusy linky 163 jedoucí od Tišnova přijíždí na zast. Níhov, žel. st. ve směru od
         Níhova na Velkou Bíteš před příjezdem vlaku. Řidič je povinnen se přesvědčit o příjezdu
         vlaku pohledem a vyčkat přestupu cestujících dle pravidel návazností stanovenými
         inverzními přípojovými řádky.

     Autobusy linky 163 jedoucí od Velké Bíteše zajišťující návaznost od vlaku linky S3
         přijíždí k zast. Níhov, žel. st. až po průjezdu vlaku. Na příjezd zpožděného vlaku vyčká
         buď v případě, že tuto informaci obdrží od dispečera nebo v případě, že autobus linky
         163 směr Velká Bíteš mající povinnost přesvědčit se o příjezdu vlaku pohledem, ještě na
         příjezd zpožděného vlaku.

Návaznosti v přestupním uzlu Veverská Bítýška

V případě, že autobusy linky 303 od Brna přijíždí do Veverské Bítýšky až v době, kdy již
autobus linky 312 směr Lažánky stojí na své zastávce, zajíždí autobusy linky 303 až do
prostoru nástupní zastávky tak, aby jej bezpečně viděl řidič autobusu linky 312 a přestupující
cestující.

Návaznosti v přestupním bodě Slavkov, žel. st. - návaznosti autobusů od vlaků linky S6.

     Autobusy linky 630 směr Němčany, Hodějice začínající, případně mající pobyt na
         zastávce Slavkov, žel.st. mají povinnost přesvědčit se o příjezdu vlaku pohledem.

     Autobusy linky 631 vyčkávají na příjezd zpožděného vlaku buď v případě, že tuto
         informaci obdrží od dispečera nebo v případě, že autobus linky 630 směr Němčany a
         Hodějice mající povinnost přesvědčit se o příjezdu vlaku pohledem, ještě od železniční
         stanice neodjel a vyčkává na příjezd zpožděného vlaku.

                                                                     11
[Sem zadejte text.]

Posilování víkendové dopravy na lince 201 z důvodů vysoké poptávku cestujících

Řidič linky 201 v případech, že řidič autobusu linky 201 (zejména u spojů 8:16 a 10:16 z Brna
ze Staré osady) nemůže pobrat všechny cestující, informuje o tom ihned dispečink CED.
Dispečer CED řeší situaci operativně.

Obdobná situace je u odpoledních spojů z Jedovnic do Brna, zejména u spojů č.122 a 126 linky
201. Pokud tyto spoje nejsou schopny v Ochozi případně ve Křtinách pobrat všechny cestující
informuje o tom řidič dispečink CED.

Návaznosti mezi linkami 167, 201 a 231 v Jedovnicích

     Autobusy linky 201 od Brna vyčkají na zastávce Jedovnice, nám příjezdu linky 231, resp.
         167 od Blanska a od Studnic, příp. od Vyškova. Teprve když mají jistotu, že jej řidiči
         linky 231 resp. 167 bezpečně viděli, pokračují ke garážím ČAD.
         Toto nařízení neplatí v případech:
         - v případech, kdy pokračuje ihned po spoji zpět na Brno. V těchto případech probíhá
             vyčkávání až na nástupní zastávce Jedovnice, nám směr Brno.
         - v případě vyšší frekvence cestujících až do zastávky Jedovnice, garáže ČAD.
             V těchto případech předá tuto informaci řidič dispečerovi a ten ji předá autobusům
             návazných linek.

     Autobusy linky 201 směr Brno vyčkají na zastávce Jedovnice, nám příjezdu linky 231
         resp. 167 od Studnic příp. od Vyškova a přestupu cestujících na linky 167 a 231 od
         Blanska. V případě vyčkávání na autobusy od Blanska vyčkávají řidiči pouze do doby,
         než uvidí přijíždět autobus od Blanska. V tu chvíli mohou pokračovat v jízdě směrem na
         Brno. Přestup cestujících v tomto směru probíhá mezi zastávkami Jedovnice, chaloupky
         a Jedovnice, Újezd. Tím, že mají řidiči povinnost se vidět případně vyčkávat na zastávce
         Jedovnice, nám je zajištěn čas pro přechod cestujících ze zastávky Jedovnice,
         chaloupky na zastávku Jedovnice, Újezd.

     Autobusy linek 167 a 231 směr Blansko vyčkají na zastávce Jedovnice, nám dokud se
         nepřesvědčí pohledem o příjezdu linky 201 od Brna. V případě zpožděné autobusové
         linky 201 od Brna mohou pokračovat v jízdě již v okamžiku, kdy uvidí přijíždět autobus
         od Brna. Přestup cestujících v tomto směru totiž probíhá mezi zastávkami Jedovnice,
         Újezd a Jedovnice, Chaloupky. Tím, že mají řidiči povinnost se vidět a vyčkávat na
         zastávce Jedovnice, nám je zajištěn čas pro přechod cestujících ze zastávky Jedovnice,
         Újezd na zastávku Jedovnice, Chaloupky.

     Autobusy linky 167 a 231 směr Studnice resp. Vyškov se na zastávce Jedovnice, nám
         přesvědčí pohledem o příjezdu autobusu linky 201 od Brna (autobus stojí na zastávce
         ve směru od Brna). V případech, kdy autobus linky 201 ihned pokračuje na Brno
         (případy vyznačeny v jízdním řádu) přesvědčí se o příjezdu autobusu linky 201 od Brna
         tím, že jej vidí již stát na zastávce Jedovnice, nám směr Brno.

Návaznosti v přestupním bodě Křenovice, horní nádraží

Vyčkávání autobusů linky 620 u železniční stanice je omezeno z důvodů dalších návazností ve
Slavkově na vlaky linky S6 a na autobusové linky na autobusovém nádraží. Autobusy linky 620
tedy čekají max. pouze po dobu stanovenou v inverzním přípojovém řádku služebního jízdního
řádu. V případě zpoždění nad rámec této čekací doby nevyčkává autobus na zpožděný vlak,
ale odjíždí dle jízdního řádu. V případech stanovených jízdním řádem se však následně vrátí ze
Slavkova zpět do Křenovic a zajistí rozvoz od zpožděného vlaku.
Zpět do Křenovic se nebude vracet pouze v případě, obdrží-li přes dispečera od výpravčího
informaci, že na autobus linky 620 nepřestupuje žádný cestující.
Výpravčí v Křenovicích informuje cestující přestupující na linku 620, že autobus linky 620
přijede do 10 až 15 minut.

                                                                     12
[Sem zadejte text.]

Výkony nad rámec jízdního řádu jsou účtovány jako NAS dle podmínek stanovených pro NAS.

Dispečerské řízení DPMB

Návaznosti v přestupním uzlu Brno, hlavní nádraží
Návaznosti mezi tramvajovými, autobusovými, trolejbusovými linkami a železnicí v žst. Brno
hlavní nádraží se sledují v době 23:00 - 5:00 (v neděli již od 20:00, v sobotu a v neděli až do
6:00) a dále při mimořádnostech v dopravě. Návaznosti řeší operativně dozorčí provozu žst.
Brno hl.n. s dispečinkem DPMB.

Návaznosti v přestupním bodě Brno, Královo Pole
Návaznosti mezi tramvajovými, autobusovými, trolejbusovými linkami a železnicí v žst. Brno-
Královo Pole se sledují v případě přípojů k poslednímu vlaku směr Žďár nad Sáz. a poslednímu
vlaku směr Tišnov a dále při mimořádnostech v dopravě. Návaznosti řeší operativně výpravčí
žst. Brno-Královo Pole s dispečinkem DPMB.

Návaznosti v přestupním uzlu Bílovice, železniční stanice
V případě, že autobus linky 210 získá zpoždění nad rámec čekací doby vlaku a zpoždění se
pohybuje u horní hranice čekací doby autobusu linky 75, tj. v dobách 60-ti a 120 minutového
intervalu 15-20 minut, zajistí dispečink DPMB, pokud to bude oběhově možné, prohození
odjezdů autobusů linky 75 z Obřan a Bílovic. Tj. autobus stojící v Obřanech vykoná odjezd o 20
minut dříve v čase, kdy měl Obřany projíždět autobus od Bílovic, a autobus z Bílovic pojede
opožděně až v takovém čase, aby se v Obřanech dostal do času odjezdu původního autobusu
z Obřan.

Dispečerské řízení ČD

Návaznosti v přestupním uzlu Brno, hlavní nádraží
Návaznosti mezi tramvajovými, autobusovými, trolejbusovými linkami a železnicí v žst. Brno
hlavní nádraží se sledují v době 23:00 - 5:00 (v neděli již od 20:00, v sobotu a v neděli až do
6:00) a dále při mimořádnostech v dopravě. Návaznosti řeší operativně dozorčí provozu žst.
Brno hl.n. s dispečinkem DPMB.

Návaznosti v přestupním bodě Brno, Královo Pole
V ŽST Brno-Královo Pole se sledují přestupní návaznosti mezi tramvajemi, autobusy a
trolejbusy na straně jedné a vlaky zařazenými v IDS JMK na straně druhé v případě přípojů
k poslednímu vlaku do Žďáru nad Sázavou a k poslednímu vlaku do Tišnova a dále při
mimořádnostech v dopravě. Pokyn k pozdržení výpravy vlaku obdrží výpravčí ŽST Brno-
Královo Pole telefonicky po linii dispečer DPMB - dispečer regionální dopravy ČD –
provozní dispečer SŽDC, CDP Přerov - výpravčí.
Návaznosti v přestupním bodě Křenovice, horní nádraží
Čekání autobusů linky 620 u ŽST Křenovice horní nádraží je omezeno z důvodu dalších
návazností ve Slavkově. Autobusy linky 620 čekají maximálně pouze po dobu stanovenou v
inverzním přípojovém řádku služebního jízdního řádu. V případě zpoždění přípojného vlaku
nad rámec této čekací doby nevyčkává autobus na zpožděný vlak, ale odjíždí dle jízdního
řádu. Autobus se však následně vrátí ze Slavkova zpět do Křenovic a zajistí rozvoz od

                                                                     13
[Sem zadejte text.]

zpožděného vlaku. Výpravčí ŽST Křenovice horní nádraží informuje cestující přestupující
na linku 620, že autobus linky 620 přijede do 10 až 15 minut. (ČD – Přestupní návaznosti IDS

JMK – Změna č. 14 – Účinnost od 1. 3. 2011)

Zpět do Křenovic se autobus nebude vracet pouze v případě, že na autobus linky 620
nepřestupuje žádný cestující.

Návaznosti v přestupním uzlu Vyškov, železniční stanice
V případě, že řidiči autobusů navazující na vlaky linek R7 a S71 v železniční stanici Vyškov
obdrží informaci o zpoždění vlaku, vykonají pozdější odjezd (dle výše zpoždění vlaku) již
z výchozí zastávky Vyškov, aut. nádr. Neblokují tak zbytečně stísněný prostor u zastávky
Vyškov, žel. st.

Specifikum návaznosti v přestupních bodech Skalice nad Svitavou, Bučovice, Hrušovany
nad Jevišovkou, Nesovice, Rájec-Jestřebí, Sokolnice-Telnice a Zastávka

Zastaví-li busy u uzavřeného žel. přejezdu ve výše uvedených místech., kontaktuje řidič pomocí
MSP přímo výpravčího dané žst. Výpravčí v těchto případech vyčká příjezdu busu po uvolnění
přejezdu.

Zpoždění autobusu vzniklé jeho zastavením v dále uvedených ŽST před přejezdy v
uvedených km oznámí řidič autobusu telefonicky přímo výpravčímu dotčené ŽST. Informaci
doplní o přibližný počet osob přestupujících na vlak. Výpravčí v tomto případě vyčká s
postavením vlakové cesty pro návazný vlak až po příjezdu autobusu po uvolnění PZZ a
přestupu cestujících. Pokud by mělo dojít k překročení stanovené čekací doby vlaku,
neprodleně kontaktuje provozního dispečera SŽDC, CDP Přerov a dále se řídí jeho pokyny.

ŽST                   PZS v km         Řidič volá na tel. č.
Bučovice              32,915 a 33,521  9726 27755
Hrušovany n. Jev.     0,645 a 93,162   9726 27645
Nesovice              40,188           9726 27855
Rájec-Jestřebí        185,390          9726 22355
Skalice nad Svitavou  194,412          9726 22454
Sokolnice-Telnice     16,142           9726 27115
Zastávka u Brna       10,289           9726 26955

Součinnost doprovodu vlaku a výpravčího při zajišťování přestupních
návazností v přestupních bodech neobsazených výpravčím

A. NÁVAZNOST VLAK AUTOBUS

Pro zabezpečení přestupní návaznosti vlak - autobus provádí výpravčí a doprovod vlaku
tyto činnosti:
Při včasné jízdě vlaku nevyvstávají vlakovému doprovodu žádné další povinnosti nad
rámec platných předpisů.
Při zpoždění vlaku vyvstává povinnost strojvedoucímu v případě, že během jízdy v
mezistaničním úseku se změní rozdíl skutečného průběhu jízdy proti dosavadní jízdě vlaku
o 4 a více minut. Tento stav ihned ohlásí rádiovým systémem nebo mobilním telefonem
výpravčímu přední dopravny. Výpravčí informaci postoupí.

                                                                     14
[Sem zadejte text.]

V případě nárůstu zpoždění z důvodu mimořádné události (neschopnost hnacího vozidla,
nesjízdnost tratě atd.) strojvedoucí informuje obsluhu vlaku o důvodu a předpokládané
době pobytu vlaku na širé trati. Obsluha vlaku o této skutečnosti informuje cestující.
Pokud je zpoždění vlaku tak vysoké, že dojde k překročení čekací doby návazného
autobusu a tím jeho ujetí, informuje dispečer regionální dopravy ČD o této skutečnosti
obsluhu vlaku, která cestující upozorní na rozvázání přípoje.
Na požadavek dispečera regionální dopravy ČD sdělí doprovod vlaku přibližný (orientační)
počet přestupujících osob.

.

B. NÁVAZNOST AUTOBUS VLAK

Zabezpečení přestupní návaznosti autobus vlak při zpoždění přípojného autobusu se
přednostně uskutečňuje rádiovým spojením mezi výpravčím a strojvedoucím.
Pokud není trať rádiovým systémem vybavena, komunikuje výpravčí se strojvedoucím
telefonicky s využitím mobilního telefonu strojvedoucího.
Seznam přestupních bodů neobsazených výpravčím:
Adamov zastávka,
Bílovice nad Svitavou,
Bořetice,
Brankovice,
Bzenec přívoz,
Čebín,
Česká,
Doubravice nad Svitavou,
Doubravník,
Hodonín,
Hradčany,
Hrušovany u Brna,
Hustopeče u Brna,
Ivančice,
Křižanovice,
Kyjov zastávka,
Marefy,
Modřice,
Moravská Nová Ves,
Moravský Krumlov,
Moravský Písek,
Níhov,
Podivín,
Ponětovice,
Rajhrad,
Střelice dolní,
Šakvice,
Tetčice,
Valtice město,
Vranovice,
Zaječí,
Žabčice.

Při zpoždění přípojného autobusu k návaznému vlaku, přičemž situace se vyvíjí tak, že
návazný vlak bude v přestupním bodu vyčkávat příjezdu zpožděného autobusu, nařídí
příslušný výpravčí strojvedoucímu vyčkat s odjezdem vlaku na příjezd autobusu. Výpravčí

                                                                     15
[Sem zadejte text.]

stanoví nový čas odjezdu vlaku v závislosti na požadavku uvedeném ve zprávě o čekání
vlaku nebo pokynu telefonickém.
Strojvedoucí informuje výpravčího o okamžiku zastavení vlaku v příslušném přestupním
bodě (příp. informuje, že vlak již v tomto přestupním bodě stojí). Strojvedoucí dle možností
zpraví obsluhu vlaku (obsluha vlaku na těchto zastávkách musí předpokládat dávání
pokynů strojvedoucím) o důvodu a délce pobytu vlaku v přestupním bodě.
Doprovod vlaku očekává příjezd zpožděného autobusu. Po příjezdu autobusu a ukončení
přestupu cestujících dá strojvedoucí návěst „Výzva k pohotovosti“ a proběhne výprava
vlaku dle předpisů ČD a SŽDC.

Nepřijede-li autobus v době prodlouženého pobytu do přestupního bodu dle pokynů
výpravčího nebo není-li možné ze stanoviště doprovodu vlaku zjistit příjezd autobusu, dá
strojvedoucí návěst „Výzva k pohotovosti“ v době stanovené výpravčím a proběhne výprava
vlaku dle předpisů ČD a SŽDC. Strojvedoucí o této situaci podá informaci výpravčímu.

Vysvětlivky:
PA-ŘP ........ informace podává výpravčí nebo CDP Přerov na CED prostřednictvím
Provozní aplikace řízení provozu
TXT ............ výpravčí obdrží požadavek CED na pozdržení výpravy vlaku prostřednictvím
zprávy o čekání vlaku do Provozní aplikace řízení provozu
TLF ............. výpravčí obdrží požadavek DPMB na pozdržení výpravy vlaku telefonicky

VÝLUKOVÁ ČINNOST A MIMOŘÁDNOSTI V DOPRAVĚ

Plánované výluky a mimořádnosti v dopravě

Pro plánované výluky příp. mimořádnosti v dopravě rozesílá KORDIS JMK tzv. výlukový pokyn
k plánované výluce či mimořádnosti kde jsou specifikovány opatření způsobená touto výlukou
jako např. změna čekacích dob, úprava trasy, úprava jízdního řádu. Dále je zde např.
specifikována povinnost zveřejnit výlukový leták, který je přílohou výlukového pokynu, či
povinnost provozních zaměstnanců jednoho dopravce předat informace provozním
zaměstnancům druhého dopravce.

Neplánované výluky a mimořádnosti v dopravě

Základní pravidla řešení výpadků na kolejových radiálách IDS JMK

Tramvajové tratě

V případě, že dojde k přerušení tramvajové dopravy na radiálách, zajistí DPMB náhradní

autobusovou dopravu a předá informaci CED, který zajistí opoždění časů odjezdů z přestupních

terminálů dle níže uvedené tabulky:

tramvajová radiála linka do V době             Opoždění Informaci předat

                     regionu od-do             odjezdů o

Bystrc               302  PD 7:30 – 14:00

                          PD 17:30 – 23:00     7 min. CED

                          SN celodenně

                     303  PD 7:30 – 14:00      10 min. přímo řidičům

                          PD 17:30 – 23:00                (včetně řidiče

                          SN celodenně                    Tourbusu)

Starý Lískovec       401, 402 PD 7:30 – 13:00  12 min. CED

                          PD 18:00 – 23:00

                          SN celodenně

                     403, 404 PD 7:30 – 13:00  12 min CED

                          PD 18:00 – 23:00

                                     16
[Sem zadejte text.]

Modřice              510, 513   SN celodenně      10 min CED
Ústřední hřbitov     511, 514   PD 7:30 – 14:00
Komárov              512        PD 16:00 – 23:00  10 min CED
Líšeň                501        SN celodenně
Stará osada                     PD 7:30 – 14:00      Bez    CED
Obřany               509        PD 16:00 – 23:00  opoždění  CED
Řečkovice                       SN celodenně                CED
                                Celodenně            Bez
                                                  opoždění
                     151        Celodenně          10 min

                     201, 202   PD 7:30 – 13:30   7 min přímo řidičům
                                PD 18:00 – 23:00
                     75 – jen   SN celodenně      10 min přímo řidičům
                     spoje do
                     Bílovic    PD 7:30 – 13:30
                     41 – jen   PD 17:00 – 23:00
                     spoje do   SN celodenně
                     Lelekovic
                                PD 7:30 – 13:30
                                PD 17:00 – 23:00
                                SN celodenně

Řečkovice            71         PD 7:30 – 13:30   10 min přímo řidičům
                                PD 17:00 – 23:00

                                SN celodenně

Královo Pole         301        PD 7:30 – 13:30   10 min CED
                                PD 17:00 – 23:00

                                SN celodenně

Královo Pole         43 – jen   PD 7:30 – 13:30   10 min přímo řidičům
                                PD 17:00 – 23:00
                     spoje do   SN celodenně

                     Vranova

PD – pracovní den

SN – soboty a neděle

Vlakové linky

1. V případě, že dojde k přerušení železniční dopravy na vlakových linkách IDS JMK, případně
předpokládané zpoždění vlaku přesáhne 30 minut, objednají ČD (dispečink regionální
regionální dopravy v Brně) náhradní autobusovou dopravu. Ta je prioritně objednávána u
dopravců zapojených v IDS JMK se zázemím v daných lokalitách. Pokud nejsou tito dopravci
provozně schopni zajistit náhradní dopravu, je objednávána u dalších dopravců. Dopravci
mohou v tomto případě použít na zajištění náhradní dopravy i provozní zálohu kterou drží dle
Technických a provozních standardů IDS JMK.
Při nahrazení vlaku autobusy informují výpravčí dispečink CEDu o předpokládaném zpoždění
příjezdu náhradní autobusové dopravy a následně, pokud je to technicky možné, sledují příjezd
autobusů náhradní dopravy a dávají pokyn k odjezdu řidičům návazných autobusových linek po
příjezdu NAD a přestupu cestujících ze všech autobusů náhradní dopravy. Dispečink CEDu
v těchto případech může prodloužit čekací doby autobusů.
Výkony spojené s náhradní autobusovou dopravou hradí ČD.

2. Absolutní prioritou je včasnost (nahrazení) vlakových linek R2, R5, S3 směr Tišnov a
S2 směr Blansko, kde není k dispozici souběžná autobusová linka.

                                           17
[Sem zadejte text.]

3. Pokud dojde k přerušení provozu na části některého z níže uvedených úseků nebo na jiných
úsecích, řeší situaci operativně dispečink ČD a dispečink CED po dohodě s dispečinkem DPMB
v duchu výše uvedených pravidel.

Specifická ustanovení při přerušení dopravy na jednotlivých vlakových linkách

Linka S2 úsek Brno - Blansko

Pokud počet autobusů, který je k dispozici, nedokáže pokrýt náhradu vlaků ve frekvenčně
odpovídajícím rozsahu, např. ve špičky pracovních dnů, postupuje se následujícím způsobem:
- prioritně je zajišťována náhradní autobusová doprava Brno-Královo Pole – Blansko (XS2)
- informaci o přerušení dopravy na železniční trati předá dispečinku CED dispečink regionální

 dopravy ČD.
- cestující v železničních stanicích Brno hlavní nádraží a Brno-Židenice jsou informováni, že

 náhradní autobusová doprava do Blanska je až od nádraží Brno-Královo Pole, aby proto pro
 cestu do Brna-Králova Pole použili linek městské dopravy nebo vlaků linek S3, R3, S1.
- odjezdy náhradní autobusové dopravy z Brna-Králova Pole jsou opožděny o 20 minut oproti
 odjezdům vlaků z hlavního nádraží.
náhradní autobusová doprava ve směru Bílovice – Adamov (označení XS2) je vedena
z Obřan od zastávky Obřanský most
- autobusy linky 210 jsou po dohodě s dispečinkem regionální dopravy ČD prodlužovány
 z Bílovic do Obřan. Tj. odjezdy z Babic konají ve svém čase, následně pokračují do Obřan
 odtud hned zpět do Bílovic a se zpožděním zajišťují svoje odjezdy do Babic.
- cestující v železničních stanicích Brno, hlavní nádraží a Brno, Židenice jsou informováni, že
 náhradní autobusová doprava do Bílovic, Adamova a linka 210 do Babic je mimořádně vedena
 od zastávky tramvaje Obřanský most, aby proto do Obřan použili tramvajovou linku 4.
- dispečink DPMB sleduje frekvenci cestujících na tramvajových radiálách a pokud to bude
 technicky možné po dohodě s dispečinkem regionální dopravy ČD zajistí posílení tramvajové
 dopravy.
Výkony spojené s náhradní autobusovou dopravou hradí ČD a to včetně prodloužení
autobusové linky 210 a posílení tramvajové dopravy.

Linka S2 úsek Brno – Sokolnice

Pokud počet autobusů, který je k dispozici, nedokáže pokrýt náhradu vlaků ve frekvenčně
odpovídajícím rozsahu, např. špičky pracovních dnů, postupuje se následujícím způsobem:
- informaci o přerušení dopravy na železniční trati předá dispečinku CED dispečink regionální

 dopravy ČD.
- dispečink CED sleduje frekvenci cestujících na lince 40 a v případě potřeby po dohodě s

 dispečinkem regionální dopravy ČD a dle technických možností zajistí posílení dopravy na této
 lince.
- cestující v Brně hl.n. jsou informováni o možnosti použití aut. linky 40.
Výkony spojené s náhradní autobusovou dopravou hradí ČD včetně posílení autobus. linky 40.

Linka S3 úsek Brno - Tišnov

Pokud počet autobusů, který je k dispozici, nedokáže pokrýt náhradu vlaků ve frekvenčně
odpovídajícím rozsahu, např. špičky pracovních dnů, postupuje se následujícím způsobem:
- prioritně je zajišťována náhradní autobusová doprava Brno, Královo Pole – Kuřim –
Tišnov. (označení XS3)
informaci o přerušení dopravy na železniční trati předá dispečinku CED dispečink regionální
dopravy ČD.
- cestující v železničních stanicích Brno, hlavní nádraží a Brno, Židenice jsou informováni, že

 náhradní autobusová doprava je až od nádraží Brno-Královo Pole, aby proto pro cestu do
 Králova Pole použili linek městské dopravy

                                                                     18
[Sem zadejte text.]

- odjezdy náhradní autobusové dopravy jsou v těchto případech z Králova Pole opožděny o 10
 minut oproti odjezdům vlaků dle jízdního řádu

- v případě kapacitní potřeby jsou po dohodě s dispečinkem regionální dopravy ČD prodlouženy
 autobusy linky 311 z Kuřimi do Králova Pole, aby zajistily posilu náhradní autobusové dopravy
 ve frekvenčně nejsilnějším úseku Královo Pole-Kuřim. (prioritně ty autobusy, které dle oběhu
 vozidel budou z Kuřimi pokračovat po lince 311). Autobus vykoná odjezd z Králova Pole do
 Kuřimi a následně pokračuje svůj zpožděný spoj po lince 311 z Kuřimi do Tišnova.

- Dispečer CED může rozhodnout i o prodloužení autobusů dalších linek z Kuřimi do Králova
 Pole po dohodě s dispečinkem regionální dopravy ČD.

- Dispečink DPMB sleduje frekvenci cestujících na tramvajové radiále do Králova Pole a pokud
 to bude technicky možné po dohodě s dispečinkem regionální dopravy ČD zajistí posílení
 tramvajové dopravy.

Výkony spojené s náhradní autobusovou dopravou hradí ČD a to včetně prodloužení
autobusové linky 311 a posílení tramvajové dopravy.

Linka S3 úsek Brno – Vranovice

Pokud počet autobusů, který je k dispozici, nedokáže pokrýt náhradu vlaků ve frekvenčně
odpovídajícím rozsahu, např. špičky pracovních dnů, postupuje se následujícím způsobem:
- informaci o přerušení dopravy na železniční trati předá dispečinku CED dispečink regionální

 dopravy ČD.
- dispečink CED sleduje frekvenci cestujících na lince 505 a v případě potřeby po dohodě s

 dispečinkem regionální dopravy ČD a dle technických možností zajistí posílení dopravy na této
 lince.
- prioritně je zajišťována náhradní autobusová doprava Modřice – Vranovice (označení
XS3)
- cestující v železničních stanicích Brno hlavní nádraží a Brno-Horní Heršpice jsou informováni,
 že náhradní autobusová doprava do Hrušovan u B. a Vranovic je zajištěna až od nádraží
 v Modřicích s možností nástupu u tramvajové smyčky v Modřicích, aby proto pro cestu do
 Modřic použili linek městské dopravy.
- cestující v železniční stanici Brno hlavní nádraží jsou informováni, že do Modřic, Rajhradu a
 Vojkovic n.S. je možno použít linku 505 z ÚAN Zvonařka.
- odjezdy náhradní autobusové dopravy jsou v těchto případech z Modřic opožděny o 15 minut
 oproti odjezdům vlaků dle jízdního řádu
- autobusy náhradní dopravy vedené v Modřicích od a k železniční stanici obslouží v obou
 směrech i zastávku Modřice, smyčka pro přestup na a z tramvajové linky č.2.
- dispečink DPMB sleduje frekvenci cestujících na tramvajové radiále do Modřic a pokud to
 bude technicky možné po dohodě s dispečinkem regionální dopravy ČD zajistí posílení
 tramvajové dopravy, případně po dohodě s dispečerem CED vedení vhodných spojů linek 512
 a 513 z Modřic na ÚAN Zvonařka, stanoviště linky 505.
Výkony spojené s náhradní autobusovou dopravou hradí ČD a to včetně posílení tramvajové
dopravy a případného prodloužení linek 505, 512 a 513.

Linka S4 úsek Brno – Střelice - Zastávka u Brna

Pokud počet autobusů, který je k dispozici, nedokáže pokrýt náhradu vlaků ve frekvenčně
odpovídajícím rozsahu, např. špičky pracovních dnů, postupuje se následujícím způsobem:
- informaci o přerušení dopravy na železniční trati předá dispečinku CED dispečink regionální

 dopravy ČD.
- dispečink CED sleduje frekvenci cestujících na linkách 405, 406 a v případě potřeby po

 dohodě s dispečinkem regionální dopravy ČD a dle technických možností zajistí posílení
 dopravy na těchto linkách.
Výkony spojené s náhradní autobusovou dopravou hradí ČD a to včetně posílení tramvajové
dopravy a posílení linek 405, 406.

                                                                     19
  [Sem zadejte text.]

 Linka S41 úsek Brno - Silůvky - Mor.Bránice - Ivančice - Mor.Krumlov (mimo Střelice)

 Pokud počet autobusů, který je k dispozici, nedokáže pokrýt náhradu vlaků ve frekvenčně
 odpovídajícím rozsahu, např. špičky pracovních dnů, postupuje se následujícím způsobem:
 - informaci o přerušení dopravy na železniční trati předá dispečinku CED dispečink regionální

   dopravy ČD.
 - dispečink CED sleduje frekvenci cestujících na linkách 405, 406, 423, 153 a v případě potřeby

   po dohodě s dispečinkem regionální dopravy ČD a dle technických možností zajistí posílení
   dopravy na těchto linkách.
 Výkony spojené s náhradní autobusovou dopravou hradí ČD a to včetně posílení tramvajové
 dopravy a posílení linek 405, 406.

 Linky S6, R6 úseky Brno – Bučovice a Brno - Kyjov

 Pokud počet autobusů, který je k dispozici, nedokáže pokrýt náhradu vlaků ve frekvenčně
 odpovídajícím rozsahu, např. špičky pracovních dnů, postupuje se následujícím způsobem:
 - informací o přerušení dopravy na železniční trati předá dispečinku CED dispečink regionální

   dopravy ČD.
 - dispečink CED sleduje frekvenci cestujících na linkách 106, 601, 602 a v případě potřeby po

   dohodě s dispečinkem regionální dopravy ČD a dle technických možností zajistí posílení
   dopravy na těchto linkách.
 - cestující v železniční stanici Brno hlavní nádraží jsou informováni, že do Slavkova mohou
   použít linek 106 a 601, do Bučovic linky 602 (event. i 601) a do Kyjova linky 106 z ÚAN
   Zvonařka.
- v případě kapacitní potřeby dispečink CED po domluvě s dispečinkem regionální dopravy ČD
 zajistí prodloužení autobusů linky 601 ze Slavkova do Bučovic s tím, že z Brna jezdí dle
 pravidelného jízdního řádu, ze Slavkova u Brna pokračují až do Bučovic, odkud se vrací tak,
 aby se ze Slavkova dostal do svého času odjezdu směrem na Brno, případně odjezd na Brno
 konaly se zpožděním
 Výkony spojené s náhradní autobusovou dopravou hradí ČD a to včetně prodloužení
 autobusové linky 601 případně posílení aut. linek 106, 601 a 602.

 Linka R 2 úsek Brno, Královo Pole - Skalice nad Svitavou (- Letovice

 - informaci o přerušení dopravy na železniční trati předá dispečinku CED dispečink regionální
   dopravy ČD.

 - prioritně je zajišťována náhradní autobusová doprava Brno-Královo Pole - Skalice nad
 Svit. (-Letovice) (označení XR2)
 - cestující v železniční stanici Brno hlavní nádraží jsou informováni, že náhradní autobusová
 doprava do Skalice nad Svit. (event. Letovic) je až od nádraží Brno-Královo Pole, aby proto pro
 cestu do Brna-Králova Pole použili linek městské dopravy nebo vlaků linek S3, R3, S1.
 - dispečink DPMB sleduje frekvenci cestujících na tramvajových radiálách a pokud to bude

   technicky možné po dohodě s dispečinkem regionální dopravy ČD zajistí posílení tramvajové
   dopravy.
 Výkony spojené s náhradní autobusovou dopravou hradí ČD.

 Linka R 5 úsek Brno hl.n. - Hustopeče - Vel.Pavlovice - Podivín - Břeclav

 - informaci o přerušení dopravy na železniční trati předá dispečinku CED dispečink regionální
 dopravy ČD.
 - prioritně je zajišťována náhradní autobusová doprava Brno hl.n. - Hustopeče - Velké
 Pavlovice - Podivín - Břeclav (označení XR5)
 - dispečink CED sleduje frekvenci cestujících na lince 109 a v případě potřeby po dohodě s

   dispečinkem regionální dopravy ČD a dle technických možností zajistí posílení dopravy na této
   lince.

                                                                       20
[Sem zadejte text.]

- cestující v železniční stanici Brno hlavní nádraží jsou informováni, že náhradní autobusová
 doprava je vedena od výpravní budovy Brno hl.n.

Výkony spojené s náhradní autobusovou dopravou hradí ČD vč. posílení linky 109.

Linka R 7
Pokud počet autobusů, který je k dispozici, nedokáže pokrýt náhradu vlaků ve frekvenčně
odpovídajícím rozsahu postupuje se následujícím způsobem:
- informací o přerušení dopravy na železniční trati předá dispečinku CED dispečink regionální

 dopravy ČD.
- dispečink CED sleduje frekvenci cestujících na linkách 107 a 602 a v případě potřeby po

 dohodě s dispečinkem regionální dopravy ČD a dle technických možností zajistí posílení
 dopravy na těchto linkách.
Výkony spojené s náhradní autobusovou dopravou hradí ČD a to včetně posílení autobusové
linky 107 a 602.

POHOTOVOSTNÍ SOUPRAVY IDS JMK

Pohotovostní soupravy IDS JMK jsou k dispozici v žst. Brno hl.n. (odstavné „A“) v následujícím
řazení a časech:
Pohotovostní souprava elektrická:
- lok. ř. 242, 4 Bdmtee
- X,(6) 6:00 - 20:00; (strojvedoucí dtto)
- (7) 8:00 – 20:00; (strojvedoucí dtto)
- vlakvedoucí: dispečerský

Pohotovostní souprava motorová:
- lok. ř. 754, 3 Bdmtee
- denně 7:00 - 19:00
- lok. již od 4:30 (strojvedoucí dtto)
- vlakvedoucí: zajistí operativně ZAP

1. Nasazení PSE a PSM v Brně hl. n. realizuje dopravce při předpokládaném zpoždění vlaků
   15 min. a vyšším, pokud tomu nebrání okolnosti, které dopravce není schopen ovlivnit.

2. Při mimořádnostech dopravce podnikne kroky vedoucí k možnosti zajištění náhradní
   autobusové dopravy při předpokládaném zpoždění vlaku 30 min. a vyšším, které současně
   není možno řešit jiným způsobem (např. zastavením vlaku vyšší kategorie, nasazením PSE,
   PSM, vystavením mimořádných náležitostí, následným vlakem odpovídající kapacity
   vedeným do 30 minut, …).

                                                                     21