Textová podoba smlouvy Smlouva č. 1637238: individuální dotace

Příloha KUJCP01GPHN2.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        1

                                                                                                KUJCP01GPHN2

                                    Smlouva o poskytnutí dotace

                                                                        SDO/OKPP/005/2017

          uzavřená ve smyslu § 159 a násl. zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
              a § 10a odst. 5 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění
                                                                  pozdějších předpisů

                                                                                        I.
                                                                         Obecná ustanovení

        Zastupitelstvo Jihočeského kraje rozhodlo na základě podané žádosti o poskytnutí dotace svým
        usnesením č. 43/2017/ZK-3 ze dne 16. 2. 2017 podle § 36 písm. c) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, ve
        znění pozdějších předpisů, v souladu se zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních
        rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o rozpočtových pravidlech11) a ve smyslu
        směrnice Zastupitelstva Jihočeského kraje č. SM/107/ZK, Zásady Jihočeského kraje pro poskytování
        veřejné finanční podpory, o poskytnutí dotace ve výši a za podmínek dále uvedených v této smlouvě.

                                                                                        II.
                                                                Poskytovatel a příjemce dotace

        1. Poskytovatelem dotace podle této smlouvy je:

        Jihočeský kraj, U Zimního stadionu 1952/2, 370 76 České Budějovice
        IČO 70890650
        zastoupený: zastoupený: Pavlem Hrochem, členem rady kraje, na základě plné moci hejtmana kraje ze
        dne 13. 1.2017
        č. ú. 199783072/0300

       dále jako „poskytovatel“

       2. Příjemcem dotace podle této smlouvy je:

        Mezinárodní hudební festival Český Krumlov, z. s. Perlitová 1820/52, 140 00 Praha 4
        IČO 60165405
        zastoupený prezidentem Jaromírem Boháčem
        č. ú. 2000000309/840

       dále jako „příjemce“

                                                         m.

                                        Účel a charakter dotace, doba, v níž má být účelu dosaženo

   1. Účelem dotace je poskytnutí peněžních prostředků na realizaci projektu „26. ročník Mezinárodního
        hudebního festivalu Český Krumlov11 dále jen „projekt"

   2. Projekt bude realizován v termínu od 1. 3. 2016 do 30. 8. 2016. Ukončení projektu je rovněž konečným
        termínem, kdy má být dosaženo účelu dotace.

   3. Peněžní prostředky dotace nesmí příjemce poskytnout jiným právnickým nebo fyzickým osobám, pokud
        nejde o úhrady spojené s realizací akce/projektu/podporované činnosti, na kterou/ý byly poskytnuty a smí
        je zároveň použít jen k účelu, který je upraven v odst. 1 tohoto ustanovení.

                                                                             1
                                                                            IV.
                                                       Výše dotace a vyplacení dotace

1 Dotace bude poskytnuta ve výši 1 000 000,- Kč bezhotovostním převodem z účtu poskytovatele na účet
     příjemce neprodleně po nabytí platnosti a účinnosti této smlouvy.

2. Celková výše dotace, tj. 1 000 000,- Kč, bude vyplacena po nabytí platnosti a účinnosti smlouvy nejpozději
     do 60 dnů od schválení poskytnutí dotace Zastupitelstvem Jihočeského kraje.

                                                                             V.
                                                                 Ustanovení o DPH

     Nedílnou součástí této smlouvy je čestné prohlášení, kde příjemce dotace uvede, zda je či není plátcem
     DPH a zároveň v případě plátce DPH čestně prohlásí, zda může v rámci projektu dle jeho aktivit uplatnit
     odpočet DPH na vstupu či nikoliv a v jaké výši. Pokud příjemce v době obdržení dotace není plátcem
     DPH, ale v průběhu čerpání dotace se plátcem DPH stane, je povinen písemně nahlásit poskytovateli
     změnu plátce DPH. Dále musí sdělit, zda při změně v plátce DPH bude moci dle jeho aktivit uplatnit
     odpočet DPH na vstupu či nikoliv a v jaké výši, popř. zda v souladu s ustanovením § 79 zákona o dani
     z přidané hodnoty uplatní nárok odpočtu daně při registraci. Příjemce je povinen, pokud mu to ustanovení
     § 77 až § 78d zákona o dani z přidané hodnoty umožňuje, uplatnit nárok na odpočet DPH u majetku
     pořízeného z poskytnuté dotace v průběhu 5 let od pořízení, v případě pozemků, staveb, bytů a
     nebytových prostor v průběhu 10 let, a vrátit poměrnou část dotace, kterou předtím použil na úhradu DPH
     příslušného majetku a která byla způsobilým výdajem projektu. DPH, které si příjemce může uplatnit,
     musí neprodleně vrátit poskytovateli dotace na účet 199783072/0300 se stejným variabilním symbolem,
     pod kterým dotaci obdržel. V případě, že aktivity v rámci projektu nebudou ekonomickými činnostmi, u
     kterých by si mohl příjemce (plátce DPH) uplatňovat odpočet DPH na vstupu, nebude mít změna
     z neplátce v plátce DPH žádný vliv na výši dotace, pouze toto písemné oznámení příjemce o změně bude
     založeno v rámci podkladů o poskytnuté dotaci u poskytovatele dotace. Jestliže zákon o DPH příjemci
     umožní při změně z neplátce na plátce uplatňovat odpočet DPH na vstupu, je vždy povinen informovat
     poskytovatele programu o výši vratký DPH a ze strany poskytovatele na základě této změny v přidělené
     dotaci bude vyhotoven dodatek ke smlouvě, ve kterém bude snížen nárok na dotaci o výši DPH, jež si
     příjemce bude uplatňovat u místně příslušného finančního úřadu.

                                                                            VI.
                                                                  Uznatelné výdaje

 1. Uznatelnými výdaji podle této smlouvy jsou Uznatelnými (způsobilými) výdaji podle této smlouvy jsou:

           • umělecké honoráře v celkové výši 600 000,- Kč
           • výdaje na DPČ, DPP na organizační a podpůrný personál v celkové výši 400 000,- Kč

 2. Neuznatelnými výdaji podle této smlouvy jsou všechny ostatní, výše neuvedené výdaje.

 3. V případě, že v rámci projektu/podporované činnosti budou zadávány veřejné zakázky,
     je příjemce povinen postupovat podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění
     pozdějších předpisů. V případě, že se jedná o zakázky malého rozsahu, na které se tento zákon vztahuje
     pouze v obecných zásadách, je povinen příjemce u plnění přesahujících částku 100.000,- Kč bez DPH,
     které jsou z více než 50 % financované z dotace, provést výběr dodavatele v jednoduchém výběrovém

                                                                       2
    řízení. Nabídky musí být vyžádány nejméně u 3 dodavatelů a jejich nabídky musí být učiněny písemně
    (např. e-mailem, faxem), je nutno pořídit písemný záznam o výběru dodavatele, lze rovněž využít ceníky
    zveřejněné na internetu. Záznam z výběrového řízení včetně cenových nabídek nebo průzkumů a
    korespondence musí být uloženy u dokumentace k podporované činnosti a spolu s ní archivovány.

4. Ustanovení odst. 3 neplatí, má-li příjemce vlastní pravidla pro zadávání veřejných zakázek; v takovém
    případě postupuje podle nich. Na výzvu poskytovatele je příjemce povinen tato pravidla kraji předložit a
    doložit dodržení podmínek stanovených zákonem o veřejných zakázkách a jeho pravidly.

                                                                           VII.
                                                     Vyúčtování a vypořádání dotace

1. Po ukončení akce předloží příjemce poskytovateli, tj. Odboru kultury a památkové péče, nejpozději do
    14 dnů ode dne jejího ukončení závěrečnou zprávu o jejích výsledcích včetně vyúčtování dotace.
    Součástí vyúčtování je přehled dokladů o uskutečněných výdajích souvisejících se zajištěním akce,
    přičemž v přehledu příjemce označí doklady, týkající se výdajů realizovaných z rozpočtu kraje.
    Výdaje hrazené z dotace doloží kopiemi dokladů.

2. Pokud příjemce nevyčerpá všechny prostředky dotace na stanovený účel, je povinen vrátit poskytovateli
    nevyčerpanou částku nejpozději do 2 měsíců po uzavření vyúčtování dotace bezhotovostním převodem
    na účet poskytovatele.

3. Povinnost prokázání oprávněnosti výdajů se nevztahuje na výdaje do 10.000,- Kč. Výdaje do této částky
    budou vyúčtovány paušální částkou. V případě, že dotace nedosahuje částky nebo je rovna částce ve výši
    10.000,- Kč zašle příjemce poskytovateli pouze závěrečnou zprávu o výsledcích akce bez vyúčtování.

                                                                                   Vlil.
                        Povinnosti příjemce při přeměně, insolvenci a likvidaci právnické osoby

1. V případě, že je příjemce právnickou osobou vyjma obce a má dojít k jeho přeměně podle příslušného
    zákona a příjemce má být zanikající právnickou osobou, má povinnost tuto skutečnost oznámit
    s dostatečným předstihem poskytovateli s žádostí o udělení souhlasu s přechodem práv a povinností
    z tohoto smluvního vztahu na právního nástupce. Přitom musí respektovat, že každá taková skutečnost
    musí být projednána vtom orgánu poskytovatele, který schválil poskytnutí dotace
    a smlouvu o jejím poskytnutí.

2. K žádosti o udělení souhlasu podle odstavce 1 musí příjemce prokázat příslušnými dokumenty,
    že práva a povinnosti z tohoto smluvního vztahu přejdou na právního nástupce a právní nástupce
    se zavazuje tyto povinnosti plnit (např. projekt fúze). Poskytovatel je oprávněn si vyžádat dodatečné
    podklady, pokud z dodaných podkladů nebude tato skutečnost vyplývat.

3. V případě, že poskytovatel žádosti vyhoví, spraví o tom bez zbytečného odkladu příjemce
    po projednání v příslušném orgánu poskytovatele a uzavře dodatek ke smlouvě, který bude obsahovat
    popis a důvod jeho uzavření s ohledem na přeměnu příjemce.

4. V případě, že žádosti poskytovatel nevyhoví, bezodkladně o tom spraví příjemce po projednání
    v příslušném orgánu poskytovatele. Poskytovatel je oprávněn posoudit dosavadní naplnění účelu smlouvy
    a rozhodne o vrácení poskytnuté dotace nebo její části. V takovém případě má příjemce povinnost vrátit
    doposud vyplacenou dotaci nebo její část způsobem a ve lhůtě stanovené výzvou poskytovatele.

                                                                          3
5. V případě, že je příjemce příspěvkovou organizací jiného územního samosprávného celku, je povinen při
     sloučení, splynutí či rozdělení postupovat obdobně podle odstavce 1 (doložení např. formou usnesení
     zastupitelstva územně samosprávného celku). Poslední věta odstavce 2 platí obdobně.

6. V případě, že příslušný soud rozhodl o úpadku příjemce nebo má být příjemce zrušen s likvidací,
     je povinen tuto skutečnost neprodleně oznámit poskytovateli. Poskytovatel je oprávněn posoudit
     dosavadní naplnění účelu smlouvy a rozhodne o vrácení poskytnuté dotace nebo její části. V takovém
     případě má příjemce povinnost vrátit doposud vyplacenou dotaci nebo její část způsobem a ve lhůtě
     stanovené výzvou poskytovatele. Zároveň je povinen bezodkladně oznámit insolvenčnímu správci
     či likvidátorovi příjemce, že tento přijal dotaci z rozpočtu poskytovatele a váže ho povinnost vyplacenou
     dotaci vrátit zpět do rozpočtu poskytovatele.

                                                                            IX.
                                           Výpověď smlouvy a porušení rozpočtové kázně

 1. Poskytovatel je oprávněn tuto smlouvu vypovědět z důvodů na straně příjemce, a to zejména v případě,
     že po uzavření této smlouvy nastane nebo vyjde najevo skutečnost, která poskytovatele opravňuje dotaci
     nebo její část odejmout. Takovou skutečností je například zjištění poskytovatele,
     že údaje, které mu sdělil příjemce, a které měly vliv na rozhodnutí o poskytnutí dotace, jsou nepravdivé.

 2. Výpovědní lhůta je 10 dní a začíná běžet dnem doručení písemné výpovědi příjemci.

 3. V písemné výpovědi poskytovatel uvede zjištěné skutečnosti, které jej prokazatelně vedly k výpovědi
     smlouvy, a vyzve příjemce k vrácení celé dotace nebo její části, pokud již byly poskytnuty. Příjemce je
     povinen vrátit tyto prostředky do 15 dnů od ukončení smlouvy na účet poskytovatele uvedený ve výpovědi.
     Pokud tyto prostředky ještě nebyly převedeny na účet příjemce, přestože byla uzavřena smlouva, má
     poskytovatel právo je neposkytnout.

 4. V případě porušení povinností stanovených pro čerpání dotace, zjištěných na základě provedené
     kontroly, může být příjemce vyzván k provedení opatření k nápravě zjištěného pochybení tehdy, jestliže
     porušil méně závažnou podmínku, u které je stanovena možnost sníženého odvodu dle odst. 5 tohoto
     ustanovení. V rozsahu, v jakém příjemce provedl opatření k nápravě, platí, že nedošlo k porušení
     rozpočtové kázně.

 5. Nižší odvod za pochybení při čerpání dotace a nesplnění podmínek veřejnoprávní smlouvy je stanoven
     v těchto případech:

a) Za nedodržení termínů jednotlivých administrativních úkonů příjemce, jejichž povaha umožňuje nápravu v
     náhradní lhůtě až do výše 5% dotace,

b) za nedoložení všech požadovaných podkladů k vyúčtování až do výše 5% dotace,
c) za nedodržení termínu odevzdání vyúčtování a závěrečné zprávy až do výše 5% z dotace, toto neplatí,

     pokud příjemce prokáže, že k nedodržení termínu došlo z reálných a objektivních důvodů,
d) za nedodržení případně nastavených kritérií poskytnuté dotace - poměrná část celkové podpory

     k naplněným kritériím,
e) za porušení zákona o veřejných zakázkách:

 1. neprovedení výběrového řízení 100% výdajů této zakázky
 2. diskriminace při výběrovém řízení 10 - 25% výdajů této zakázky
 3. dělení předmětu zakázky 10 - 25% výdajů této zakázky
 4. nezveřejnění veřejné zakázky zákonem stanoveným způsobem 5% výdajů této zakázky (např.

     nezveřejnění smlouvy na veřejnou zakázku malého rozsahu, jejíž cena přesáhne 500 000 Kč bez DPH
     atd.)
 5. méně závažná porušení při zadávání veřejných zakázek až do výše 5% výdajů této zakázky (např.
     nedodržení zákonem stanovených lhůt atd.)

                                                                           4
f) za porušení povinnosti uvedené v čl. VI odst. 3 a 4 smlouvy 100% výdajů zakázky.

      Jednotlivá porušení zákona o veřejných zakázkách se nesčítají, ale krácení uznatelných výdajů
      se posuzuje podle nejzávažnějšího pochybení ve stejné zakázce.

6. V případě, kdy není možné postupovat podle odst. 4 a 5 tohoto ustanovení, může vyzvat poskytovatel
      příjemce k vrácení dotace nebo její části, zjistí-li, že příjemce dotace porušil povinnost, která souvisí
      s účelem, na který byly peněžní prostředky poskytnuty, nedodržel účel dotace nebo podmínku, za které
      byla dotace poskytnuta, a u níž není možné vyzvat k provedení opatření k nápravě a není možné uložit
      snížený odvod. V rozsahu, v jakém vrátil příjemce dotaci nebo její část, platí, že nedošlo k porušení
      rozpočtové kázně.

7. V případě, že příjemce bude vyzván k vrácení dotace nebo její poměrné části a svou povinnost k jejímu
      vrácení nesplní vjemu stanovené náhradní lhůtě, bude považována nečinnost příjemce
      za porušení rozpočtové kázně ve formě zadržení dotace.

8. Porušení jiných povinností příjemce než těch, které jsou upraveny v odst. 5 tohoto ustanovení
      a v případě, že porušení povinností nebude napraveno dle odst. 4 a 6 smlouvy, bude považováno
      za porušení rozpočtové kázně s tím, že bude požadován odvod ve výši neoprávněného použití dotace a
      zároveň i úhrada penále za porušení rozpočtové kázně ve výši 1 promile denně ve vztahu
      k uloženému odvodu.

                                                                              X.
                                                                   Ostatní ujednání

 1. Finanční podpora poskytovaná na základě této smlouvy naplňuje kritéria veřejné podpory. Poskytování
      veřejné podpory se řídí Smlouvou o fungování Evropské unie a příslušnými právními akty Evropské unie,
      zejména nařízením Komise (ES) č. 1407/2013 o použití článků 107 a 108 Smlouvy o fungování Evropské
      unie na podporu de minimis (dále jen „nařízení o de minimis") ze dne 18. 12. 2013, publikovaného
      v Úředním věstníku Evropské unie pod číslem L 352 ze dne 24. 12. 2013 a zákonem č. 215/2004,
      o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory. Celková výše této podpory udělená jednomu
      subjektu v rozhodném tříletém období nesmí přesáhnout částku 200 000 EUR, kdy tímto tříletým obdobím
      se rozumí současné účetní období a dvě předcházející účetní období. Datem poskytnutí podpory de
      minimis je datum podpisu smlouvy poskytovatelem. Nepřekročení zákonného limitu bylo ověřeno
      poskytovatelem v Registru podpor de minimis a podpisem smlouvy příjemce garantuje jeho nepřekročení.

 2. Pokud dojde v průběhu platnosti této smlouvy na straně příjemce ke změně podmínek, za kterých byla
      dotace poskytnuta (včetně změny kontaktní osoby uvedené v žádosti nebo sídla příjemce),
      je příjemce povinen oznámit toto písemně poskytovateli neprodleně po zjištění změny.

 3. Příjemce souhlasí se zveřejněním této smlouvy a prohlašuje, že tato smlouva neobsahuje údaje, které
      tvoří předmět jeho obchodního tajemství podle § 504 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

 4. Příjemce se zavazuje zajistit informování veřejnosti o tom, že akce byla podpořena peněžními prostředky
      kraje Jihočeského kraje a informovat poskytovatele o konání akce (např. zasláním pozvánky).

 5. Příjemce se zavazuje zajistit umístění znaku, respektive loga Jihočeského kraje na materiálech,
      propagujících akci uvedenou v čl. III. odst. 1 této smlouvy; vhodnost užití krajských symbolů bude
      příjemce konzultovat s odborem Kancelář hejtmana, oddělení marketingu a cestovního ruchu Krajského
      úřadu Jihočeského kraje, přitom bude postupovat v souladu se směrnicí č. SM/40/RK - Zásady

                                                                        5
     jednotného vizuálního stylu a pravidla pro užívání symbolů a logotypu Jihočeského kraje, která je
     dostupná na http://www.kraj-jihocesky.cz/88/pravidla_smernice_zasady.htm. Tato zveřejněná verze
     směrnice se považuje za součást této smlouvy.

6. O užití dotace vede příjemce průkaznou účetní nebo jinou evidenci. Dále se zavazuje uchovávat tuto
     evidenci po dobu deseti let po skončení projektu/podporované činnosti.

7. Poskytovatel je oprávněn provádět u příjemce kontrolu účetnictví, příp. dalších skutečností, v rozsahu
     potřebném k posouzení, zda byla dodržena tato smlouva. Příjemce se zavazuje umožnit poskytovateli
     nebo jím pověřeným osobám provést kdykoli (i v průběhu realizace) komplexní kontrolu postupu a
     výsledků realizace projektu/podporované činnosti, včetně použití peněžních prostředků a zpřístupnit na
     požádání veškeré doklady související s realizací projektu/podporované činnosti a s plněním této smlouvy.
     Tímto ujednáním nejsou dotčena ani omezena práva kontrolních a finančních orgánů státní správy České
     republiky.

                                                                           XI.
                                                              Závěrečná ujednání

1. Smlouva je vyhotovena ve 2 stejnopisech majících povahu originálu, z nichž každá ze smluvních stran
    obdrží 1 výtisk.

2. Změny a doplňky této smlouvy lze provádět pouze formou písemných číslovaných dodatků, podepsaných
    oběma smluvními stranami. Upřesnění či změny údajů (zejména adresa, číslo bankovního účtu, kontaktní
    osoba) stačí písemně sdělit poskytovateli dotace, pokud tento netrvá na uzavření dodatku ke smlouvě.

3. V případech neřešených touto smlouvou se užije směrnice Jihočeského kraje č. SM/107/ZK - Zásady
    Jihočeského kraje pro poskytování veřejné finanční podpory, která je dostupná na http://www.kraj-
    jihocesky.cz/88/pravidla_smernice_zasady.htm. Tato zveřejněná směrnice, jakož i žádost o poskytnutí
    finanční podpory se považují za součást této smlouvy. Příjemce prohlašuje, že je mu obsah této smlouvy
    a Zásad pro poskytování veřejné finanční podpory dostatečně jasný a jednotlivá ustanovení dostatečně
    určitá. Pokud existuje rozpor mezi smlouvou a směrnicí, použijí se primárně ustanovení smlouvy.

4. Na důkaz výslovného souhlasu s obsahem a všemi ustanoveními této smlouvy a své pravé, svobodné a
    vážné vůle, je tato smlouva po jejím přečtení smluvními stranami vlastnoručně podepsána.

5. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních stran.

V Českých Budějovicích dne     dne,

                                     nost Mezinárodní hudebm
                                     ský Krumlov, z.

                                      Perlitová 1820/52
                                     140 00 Praha 4-Kre

                            6
                                                      Čestné prohlášení k DPH
          V rámci akce „26. ročník Mezinárodního hudebního festivalu Český Krumlov" čestně
prohlašujeme, že ke dni podpisu smlouvy jsme:
□ plátci DPH
&neplátci DPH
V případě plátce DPH dále prohlašujeme, že ke dni podpisu této smlouvy:
□ můžeme plně
□ můžeme částečně
□ nemůžeme
           uplatnit nárok na odpočet DPH na vstupu.

                                 dne.

Příjemce dotace   Společnost Mezinárodní hudební festival
razítko a podpis
                   Ct«ký Krumlov, z.s.
                        Perlitová 1820/52

                      140 00 Praha 4-Krč

7