Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Smlouva č. 200S/2021 o poskytnutí finančních prostředků z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2021 (dále jen „Smlouva“) Článek 1 Smluvní strany Státní fond dopravní infrastruktury Sokolovská 1955/278, 190 00 Praha 9, IČO: 70856508 zastoupený ředitelem Ing. Zbyňkem Hořelicou (dále jen „poskytovatel“ nebo také „SFDI“) a Královéhradecký kraj Pivovarské náměstí 1245, 500 03 Hradec Králové IČO: 70889546 zastoupený hejtmanem Mgr. Martinem Červíčkem (dále jen „příjemce“) uzavřely níže uvedeného dne, měsíce a roku v souladu s § 3 odst. 1 zákona č. 104/2000 Sb., o Státním fondu dopravní infrastruktury, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon č. 104/2000 Sb.“) a podle § 1746 odst. 2) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“), tuto Smlouvu: Článek 2 Účel Smlouvy Účelem Smlouvy je - zajistit provedení ust. § 2 a § 3 zákona č. 104/2000 Sb.; - právně a věcně vymezit mezi smluvními stranami podmínky a) pro uvolnění účelově poskytovaných finančních prostředků příjemci; b) pro výkon kontroly poskytovatele vůči příjemci při nakládání s poskytnutými finančními prostředky dle této Smlouvy; - realizovat rozpočet poskytovatele pro rok 2021; - upravit závazek příjemce k povinné spoluúčasti finančních prostředků na financování rekonstrukce, modernizace a oprav silnic II. a III. třídy náležících do vlastnictví příjemce. Článek 3 Předmět Smlouvy V souladu se zákonem č. 104/2000 Sb. a na základě dohody mezi smluvními stranami je předmětem Smlouvy úprava práv a povinností mezi poskytovatelem finančních prostředků a jejich příjemcem - při poskytování finančních prostředků k účelu vymezenému touto Smlouvou na základě shora citovaného zákona podle § 2, odst. 1 písm. a) ve prospěch financování výstavby, modernizace, oprav a údržby silnic II. a III. třídy náležících do vlastnictví příjemce; - při čerpání finančních prostředků; - při kontrolní činnosti poskytovatele vůči příjemci při nakládání s poskytnutými finančními prostředky; - při zajištění povinné spoluúčasti příjemce na nákladech souvisejících s financováním silnic II. a III. třídy v jeho vlastnictví. Článek 4 Účel a výše poskytnutí finančních prostředků 1. Poskytovatel poskytuje finanční prostředky výlučně na účel specifikovaný touto Smlouvou, tj. na financování rekonstrukce, modernizace a oprav silnic II. a III. třídy náležících do vlastnictví příjemce v rozsahu odpovídajícímu nákladům, které vzniknou příjemci v souvislosti s realizací jednotlivých podakcí v rámci financování silnic II. a III. třídy dle rozpisu akcí odsouhlaseného Centrální komisí Ministerstva dopravy. 2. Finanční prostředky podle odst. 1. čl. 4 této Smlouvy jsou poskytovány v souladu s rozpočtem poskytovatele na rok 2021 schváleným Poslaneckou sněmovnou Parlamentu České republiky usnesením č. 1437 ze dne 18. prosince 2020, na základě změnového řízení č. 34 ze dne 26. února 2021 a změnového řízení č. 62 ze dne 19. 3. 2021 a v souladu s Pravidly pro poskytování finančních prostředků z rozpočtu SFDI na financování silnic II. a III. třídy ve vlastnictví krajů, v platném znění. 3. V roce 2021 poskytne poskytovatel příjemci k účelu dle odst. 1. tohoto článku v členění dle Přílohy č. 1 Smlouvy celkem částku: 269 865 678,26 Kč (slovy dvě stě šedesát devět milionů osm set šedesát pět tisíc šest set sedmdesát osm korun českých dvacet šest haléřů). 4. Finanční prostředky poskytované na základě této Smlouvy převedené na účty příjemce uvedené v článku 5 Smlouvy mají povahu zúčtovatelných záloh, které mohou být čerpány výhradně v souladu s účelem, ke kterému jsou poskytovány. Zálohově poskytované finanční prostředky nemůže příjemce v rámci svého hospodaření použít k jiným účelům, než ke kterým jsou určeny a tyto finanční prostředky nemohou být předmětem výkonu práv třetích subjektů. Stránka 2 z 13 5. Finanční prostředky dle odst. 3. tohoto článku jsou poskytovány při splnění podmínky povinné spoluúčasti finančních prostředků příjemce při hrazení nákladů souvisejících s financováním podakcí na silnicích II. a III. třídy ve vlastnictví příjemce. Minimální povinná výše spoluúčasti vlastních (jiných) finančních prostředků příjemce je stanovena procentuálně v poměru k výši finančních prostředků poskytovaných podle této Smlouvy, a to ve výši: a) 5 % u podakcí spojených s realizací konkrétního dopravně bezpečnostního opatření, které bylo navrženo na lokalitě identifikované jako Nehodová lokalita v rámci Krajské strategie bezpečnosti silničního provozu nebo v rámci provedeného bezpečnostního auditu; b) 5 % u podakcí spojených s opravami mostních objektů, včetně investičních nákladů na prvky instalací průběžné diagnostiky stavu mostních konstrukcí; c) 15 % u ostatních podakcí. 6. Povinnou spoluúčast na financování dle odst. 5. tohoto článku může příjemce realizovat následujícími postupy: - spolufinancuje povinný procentuální podíl na každé platbě podle charakteru podakce, nebo - spolufinancuje akci, tj. po vyúčtování akce jako celku musí být dodržena povinná procentuální spoluúčast prostředků příjemce stanovena podle charakteru jednotlivých podakcí, je však jedno, v jakém poměru se hradily jednotlivé faktury, nebo - spolufinancuje portfolio – k čerpaným prostředkům poskytovatele jako celku musí příjemce uvést případně další akce, které hradil z vlastních (jiných) prostředků, avšak musí být dodrženo stanovené povinné procento spolufinancování podle charakteru spolufinancovaných podakcí. 7. Příjemce je povinen do jednoho měsíce po dočerpání poskytovaných finančních prostředků, avšak nejpozději do 15. ledna 2022 prokázat a účetními doklady doložit, že v r. 2021 na financování podakcí na silnicích II. a III. třídy vynaložil u spolufinancovaných podakcí podle jejich charakteru vedle finančních prostředků poskytovatele poskytnutých dle této Smlouvy v odst. 5. tohoto článku stanovenou minimální výši vlastních (jiných) prostředků. 8. Splnění podmínky povinné spoluúčasti na financování dle odst. 5. tohoto článku nemusí příjemce prokazovat a podakce může z poskytnutých prostředků financovat do výše 100 %, pokud v průběhu financování podakcí nebo nejpozději do 15. ledna 2022 doloží, že v roce 2021 financoval z vlastních zdrojů investiční a neinvestiční výdaje na silnicích II. a III. třídy ve výši minimálně odpovídající ročnímu průměru vynaložených vlastních zdrojů na silnice II. a III. třídy v letech 2018-2020. 9. Pokud příjemce neprokáže splnění podmínky povinné spoluúčasti na financovaných podakcích dle odst. 7. tohoto článku a ani nedoloží skutečnosti dle odst. 8 tohoto článku, je povinen vrátit poskytovateli finanční prostředky, které mu byly zálohově poskytnuty, ve výši odpovídající výši povinného procentuálního podílu, který byl příjemce povinen financovat u podakcí dle odst. 5. tohoto článku podle charakteru spolufinancovaných podakcí. Tyto finanční prostředky je příjemce povinen vrátit poskytovateli nejpozději v termínu (datum připsání na účet poskytovatele), ve kterém je povinen předložit vypořádání poskytnutých prostředků dle článku 7, části A, odst. 4. Smlouvy. Stránka 3 z 13 Článek 5 Prohlášení příjemce Příjemce prohlašuje, že zřídil a má u České národní banky (dále jen „ČNB“) otevřeny účty v Kč: - č. xxxx-xxxxxx/xxxx, pro finanční prostředky určené pro neinvestiční výdaje financované z rozpočtu poskytovatele dle této Smlouvy; - č. xxxx-xxxxxx/xxxx, pro finanční prostředky určené pro investiční (kapitálové) výdaje financované z rozpočtu poskytovatele dle této Smlouvy. Článek 6 Poskytování finančních prostředků 1. Finanční prostředky určené na financování v souladu s čl. 4 odst. 3. této Smlouvy, převádí poskytovatel ze svého účtu výhradně na účty příjemce, specifikované v čl. 5 této Smlouvy, formou zúčtovatelných záloh na základě žádosti příjemce o uvolnění finančních prostředků předkládané poskytovateli podle plánovaných výdajů jednotlivých podakcí v souladu s finančními plány financovaných podakcí, pro které se požadavek na uvolnění finančních prostředků předkládá, a které má příjemce v období, na které se záloha poskytuje v souladu s účelem této Smlouvy uhradit. Žádost musí být opatřena u listinné formy podpisem osoby oprávněné za příjemce ve věci žádosti jednat, v případě elektronické formy musí být žádost podepsána kvalifikovaným elektronickým podpisem této odpovědné osoby a opatřena kvalifikovaným elektronickým časovým razítkem podle zákona č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce, ve znění pozdějších předpisů. Zálohy lze poskytnout zpravidla ve výši odpovídající výši plánovaných výdajů těchto podakcí v období dvou kalendářních měsíců následujících po kalendářním měsíci, ve kterém byla předložena žádost o uvolnění finančních prostředků formou zálohy. Podmínkou pro uvolnění další zálohy je doložení užití finančních prostředků čerpaných v rámci předchozí zálohy prostřednictvím údajů vložených do elektronické aplikace dle čl. 7 část A) odst. 7. této Smlouvy týkajících se faktur, k jejichž úhradě byly použity finanční prostředky z předchozí zálohy. Příjemce je povinen nejpozději do jednoho měsíce po dočerpání finančních prostředků, avšak nejpozději do 10. ledna 2022, doložit čerpání uvolněných finančních prostředků také čestným prohlášením, ve kterém potvrdí, že údaje vložené do elektronické aplikace dle čl. 7 část A) odst. 7. této Smlouvy týkající se uhrazených faktur jsou pravdivé, a že veškeré tyto úhrady byly provedeny v souladu s účelem, pro který byly finanční prostředky dle této Smlouvy příjemci poskytnuty. Čestné prohlášení musí být podepsáno statutárním zástupcem nebo osobou oprávněnou jednat jménem či za příjemce. Ze zálohově poskytnutých finančních prostředků nelze hradit výdaje po 31. prosinci 2021. 2. Příjemce je povinen za účelem sledování poskytnutých transferů a půjček veřejným rozpočtům územní úrovně identifikovat příslušné platby z rozpočtu SFDI převedené na účty uvedené v článku 5 Smlouvy účelovými znaky. Pro rok 2021 platí dle číselníku Ministerstva financí České republiky tyto účelové znaky: č. 91252 – Financování dopravní infrastruktury – neinvestice Pod tímto účelovým znakem budou zahrnuty všechny neinvestiční prostředky, které budou poskytnuty na základě této Smlouvy z rozpočtu SFDI příjemci prostředků prostřednictvím účtu uvedeného v čl. 5 první odrážka této Smlouvy jako transfery krajům; Stránka 4 z 13 č. 91628 – Financování dopravní infrastruktury – investice Pod tímto účelovým znakem budou zahrnuty všechny investiční (kapitálové) prostředky, které budou poskytnuty na základě této Smlouvy z rozpočtu SFDI příjemci prostředků prostřednictvím účtu uvedeného v čl. 5 druhá odrážka této Smlouvy jako transfery krajům Článek 7 Podmínky čerpání poskytnutých finančních prostředků A. Práva a povinnosti příjemce 1. Příjemce se zavazuje nakládat s poskytnutými finančními prostředky efektivně a hospodárně dle účelu jejich užití stanoveného touto Smlouvou a s péčí řádného hospodáře. 2. Příjemce je povinen provádět úhradu svých nákladů odpovídajících účelu vymezenému touto Smlouvou prostřednictvím účtů uvedených v článku 5 této Smlouvy. V případě, že hodlá provést výběr v hotovosti nebo převést prostředky z výše uvedených účtů u ČNB na jiné vlastní účty u komerčních bank, je povinen vyžádat si souhlas poskytovatele. 3. Příjemce se zavazuje čerpat ze svých účtů uvedených v čl. 5 pouze finanční prostředky, které jsou účelově vynaložené na realizaci plnění dle čl. 3 a 4 této Smlouvy. 4. Příjemce se zavazuje provést za kalendářní rok 2021 vypořádání zálohově poskytnutých finančních prostředků čerpaných na základě této Smlouvy. Dále je příjemce povinen vrátit na účet poskytovatele č. xxxxxx/xxxx, vedený u ČNB, veškeré k 31. prosinci 2021 v souladu s účelem nevyčerpané finanční prostředky z poskytnutých finančních prostředků v členění dle účelu, ke kterému byly poskytovány. Nesplnění této povinnosti znamená neoprávněné použití peněžních prostředku poskytovatele ve smyslu § 3 písm. e) zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „rozpočtová pravidla“), a zakládá podezření na porušení rozpočtové kázně ve smyslu § 44 odst. 1 písm. b) rozpočtových pravidel, a bude při něm postupováno podle § 44a rozpočtových pravidel. Datum, ke kterému mají být nevyčerpané finanční prostředky ze zálohově poskytnutých finančních prostředků vráceny poskytovateli, a rozsah, forma a termín vypořádání budou stanoveny zvláštním metodickým pokynem vydaným poskytovatelem, který bude příjemci zaslán. 5. Příjemce je povinen vést o čerpání a užití poskytnutých finančních prostředků průkaznou samostatnou účetní evidenci způsobem, který zajistí jednoznačné přiřazení účetních položek k poskytnutým finančním prostředkům na konkrétní podakci v souladu s touto Smlouvou a s účelem, ke kterému jsou poskytovány. V rámci vedení svého účetnictví je příjemce povinen účtovat zálohově poskytnuté finanční prostředky podle čl. 4 odst. 3 této Smlouvy samostatně. Tuto účetní evidenci je příjemce povinen uchovávat po dobu pěti let od ukončení financování podle této Smlouvy nebo po dobu deseti let od ukončení financování v případě podakcí, pro které poskytovatel poskytl finanční prostředky z účelové dotace ze státního rozpočtu. Při vedení této účetní evidence je příjemce povinen postupovat v souladu se zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů a řídit se metodickými pokyny poskytovatele. 6. Příjemce je povinen vést stavební dokumentaci k jednotlivým podakcím financovaným z prostředků poskytovatele v souladu s obecně platnými předpisy. Příjemce je dále povinen pořídit fotodokumentaci podakcí se stavem před a po provedené realizaci Stránka 5 z 13 stavebních prací financovaných z finančních prostředků poskytovaných na základě této Smlouvy. 7. Příjemce je povinen nejpozději do pěti pracovních dnů po skončení každého kalendářního měsíce, informovat elektronicky poskytovatele o postupu realizace podakcí a předkládat poskytovateli přehled čerpání zálohově uvolněných finančních prostředků na jednotlivé podakce, včetně uvedení faktur, k jejichž úhradě byly finanční prostředky použity. Součástí měsíční informace bude i přehled zadaných veřejných zakázek k realizaci financovaných podakcí s uvedením oslovených dodavatelů. Informace se předkládají elektronickou formou prostřednictvím elektronické aplikace SFDI – Manažerský informační portál (dále jen „MIP“). Struktura požadovaných informací je dána příslušným formulářem. Při zpracovávání a předkládání těchto informací je příjemce povinen postupovat podle návodu uvedeného na https://webmip.sfdi.cz/webmip/www/ a vyplnit všechny údaje v předepsaném rozsahu. 8. Příjemce se zavazuje převést veškeré částky peněžitého plnění nahrazujícího úrok z bankovních účtů specifikovaných v čl. 5 Smlouvy, které ve vztahu k finančním prostředkům poskytnutým na tyto účty na základě Smlouvy obdrží dle § 33 odst. 9 rozpočtových pravidel od Ministerstva financí, ve prospěch poskytovatele na jeho účet č. xxxxxx/xxxx vedený u ČNB do 10. ledna 2022. 9. Příjemce se zavazuje nehradit z poskytnutých finančních prostředků poplatky za vedení bankovních účtů a za provedené bankovní služby. 10. Příjemce se zavazuje umožnit poskytovateli v souvislosti s výkonem jeho kontrolní činnosti vztahující se k plnění této Smlouvy pořizování kopií a výpisů dokladů z účetní evidence příjemce. 11. Příjemce se zavazuje postupovat při přípravě a realizaci financování jednotlivých podakcí podle platných „Pravidel pro financování z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury“ (dále jen „Pravidla“) a podle „Pravidel pro poskytování finančních prostředků z rozpočtu SFDI na financování silnic II. a III. třídy ve vlastnictví krajů“,vydaných poskytovatelem a zveřejněných na www.sfdi.cz. 12. Příjemce je povinen uvádět v informačních a dalších materiálech k podakci financované z finančních prostředků poskytovaných na základě této Smlouvy (včetně informačních tabulí instalovaných na místě realizované stavby nebo instalovaných na místě dokončené stavby) údaj, že podakce je financována, případně spolufinancována z prostředků SFDI. Současně s touto informací bude na těchto materiálech uváděno i logo SFDI - Zprostředkující subjekt pro Operační program Doprava 2014-2020, k jehož užití k uvedenému účelu dává poskytovatel tímto souhlas. Logo ke stažení pro tyto účely včetně manuálu k jeho užití je k dispozici na www.sfdi.cz. 13. Příjemce, který je plátcem daně podle § 6 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon o DPH"), nesmí hradit z poskytnutých finančních prostředků daň z přidané hodnoty (dále jen "DPH"), pokud má u přijatých zdanitelných plnění nárok na odpočet daně v plné výši. Jestliže příjemce je plátcem daně, který je povinen krátit nárok na odpočet koeficientem podle § 76 zákona o DPH, může hradit DPH z poskytnutých finančních prostředků, ale je povinen vrátit poskytovateli finančních prostředků DPH ve výši poměrné části nároku na odpočet daně odpovídající koeficientu vypočtenému podle § 76 zákona o DPH a to do 30 dnů po celoročním zúčtování DPH. V tomto termínu předloží poskytovateli rovněž kopii příslušného daňového podání. Stránka 6 z 13 Příjemce, který uskutečňuje pouze plnění osvobozená od daně bez nároku na odpočet daně nebo se nepovažuje za osobu povinnou k dani při výkonu působností v oblasti veřejné správy podle § 5 odst. 4. zákona oDPH, může hradit DPH z poskytnutých finančních prostředků. 14. Příjemce souhlasí s tím, že identifikační údaje o něm, jako o příjemci finančních prostředků poskytovatele jsou uloženy v centrální evidenci vedené u poskytovatele. Příjemce rovněž souhlasí se zveřejněním svého názvu, sídla, identifikačního čísla, účelu a výše jemu poskytnutých finančních prostředků z rozpočtu poskytovatele. 15. Při zadávání veřejných zakázek, u nichž je finanční plnění zcela nebo zčásti hrazeno z finančních prostředků poskytovaných dle této Smlouvy, s výjimkou veřejných zakázek, jejichž zadávání je upraveno zvláštními pravidly, je příjemce povinen postupovat u zadávacích řízení podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZZVZ“) a podle prováděcích vyhlášek k tomuto zákonu. V případě zadávacích řízení na veřejné zakázky pro podakce schválené Centrální komisí Ministerstva dopravy, jejichž předpokládaná hodnota činí minimálně 30 mil. Kč, si poskytovatel vyhrazuje právo, aby se jednání komise pro otevírání nabídek, posuzování kvalifikace a hodnocení nabídek (dále jen „hodnotící komise“) účastnili jako pozorovatelé zástupci poskytovatele, Ministerstva dopravy a Ministerstva financí. Pokud v rozpisu veřejných zakázek zadávaných příjemcem k jednotlivým podakcím nedosáhne žádná veřejná zakázka předpokládané hodnoty 30 mil. Kč, vybere poskytovatel náhodným výběrem vzorek podakcí (obvykle dvě podakce), u kterých si poskytovatel vyhrazuje právo, aby se jednání hodnotící komise účastnili jako pozorovatelé zástupci poskytovatele, Ministerstva dopravy a Ministerstva financí s tím, že tito zástupci se mohou dle vlastního uvážení účastnit jako pozorovatelé i u vyššího počtu zadávaných veřejných zakázek. Příjemce je povinen za tím účelem sdělit poskytovateli a jeho prostřednictvím i Ministerstvu dopravy a Ministerstvu financí kontaktní osobu, na kterou bude možné se obracet s žádostí o informaci ve věci termínů konání jednání hodnotící komise pro jednotlivá zadávací řízení. 16. Veřejné zakázky malého rozsahu na stavební práce je příjemce povinen zahajovat a administrovat (včetně elektronické komunikace dle ustanovení § 211 ZZVZ) v souladu s ustanovením § 53 ZZVZ tj. v režimu zjednodušeného podlimitního řízení, přičemž může výzvu k podání nabídek po jejím zveřejnění odeslat některým dodavatelům, ale v takovém případě musí být výzva odeslána alespoň pěti dodavatelům. Příjemce je povinen v rámci dokumentace ze zadávacího řízení evidovat písemné odůvodnění výběru oslovených dodavatelů a vést průkaznou evidenci dokládající průběh zadávacího řízení. Výběr oslovovaných dodavatelů by se neměl bez objektivního důvodu opakovat. Povinnost oslovení minimálně pěti kvalifikovaných dodavatelů se týká pouze veřejných zakázek na stavební práce u podakcí, které budou financovány či spolufinancovány z finančních prostředků poskytovaných dle této Smlouvy, nikoliv na služby a dodávky, které jsou nutné k zabezpečení financovaných podakcí. I v případech zadávání veřejných zakázek na služby a dodávky, které jsou nutné k zabezpečení financovaných podakcí, ale musí příjemce postupovat tak, aby byly drženy zásady stanovené v § 6 ZZVZ. 17. U všech veřejných zakázek financovaných nebo spolufinancovaných z finančních prostředků poskytovaných dle této Smlouvy je příjemce povinen zveřejnit informace o zadané zakázce, včetně informace o tom jak probíhalo zadávací řízení a příslušné dokumentace (zpráva o hodnocení nabídek obsahující údaje o oslovených dodavatelích, dodavatelích, kteří podali nabídky včetně nabídkových cen, rozhodné informace pro posouzení a hodnocení nabídek, informace o prokázání kvalifikace; rozhodnutí o výběru dodavatele; smlouva s dodavatelem vč. všech příloh a dodatků ke smlouvě; popř. písemná Stránka 7 z 13 zpráva zadavatele), na profilu zadavatele, pokud není ZZVZ stanoveno jinak, pak nejpozději do 30 kalendářních dnů po podpisu smlouvy s vybraným dodavatelem. Příjemce nesmí při zadávání těchto veřejných zakázek použít smluvních podmínek, jejichž účelem je zajištění povinnosti dodavatele, jako dílčí hodnotící kritérium. Příjemce se zavazuje, že pro potřeby kontroly poskytne přístup ke všem originálům dokumentů týkajících se administrace veřejných zakázek, u nichž je finanční plnění zcela nebo zčásti hrazeno z finančních prostředků poskytovaných dle této Smlouvy. 18. V případě zadávání formou in-house musí být práce realizovány za ceny v čase a místě obvyklé, maximálně však ve výši dle aktuální cenové databáze SFDI zveřejněné na www.sfdi.cz, případně dle jiných stavebních cenových standardů, případně jiné obecně přijímané platné cenové databáze. 19. Příjemce je povinen zajistit finanční spoluúčast vlastních (jiných) prostředků při hrazení nákladů souvisejících s realizací podakcí na silnicích II. a III. třídy v rozsahu dle čl. 4 odst. 5. této Smlouvy za předpokladu, že nebude postupováno dle úpravy v čl. 4 odst. 8. této Smlouvy. 20. Při prodlení s vrácením finančních prostředků dle čl. 4 odst. 9. a čl. 7., části A) odst. 4. a 21. Smlouvy je příjemce povinen uhradit poskytovateli úroky z prodlení ve výši dle předpisů práva občanského z dlužné částky za každý den prodlení do zaplacení. 21. V případě, že bude z jakéhokoli důvodu předčasně ukončena realizace podakce financované z finančních prostředků poskytovaných dle této Smlouvy s tím, že z důvodu předčasného ukončení nebude dodržen plánovaný rozsah této podakce, je příjemce povinen neprodleně, nejpozději do jednoho měsíce ode dne, kdy došlo k předčasnému ukončení realizace podakce, poskytovatele o této skutečnosti informovat a předložit mu zprávu o dosažených výsledcích realizace podakce, důvodech jejího ukončení a užití finančních prostředků poskytnutých poskytovatelem a vrátit poskytovateli nevyčerpané finanční prostředky, které již byly na podakci uvolněny. 22. Příjemce se zavazuje, že po dobu 5 let po ukončení podakce, která byla financována nebo spolufinancována z rozpočtu poskytovatele, nepřevede majetek nabytý z poskytnutých finančních prostředků do vlastnictví třetích osob, ani jej jinak nezcizí ani nepředá do úplatného užívání třetím osobám s výjimkou vyvolaných investic, nebo převodů vyplývajících ze zákonných ustanovení, nezastaví tento majetek po uvedenou dobu, ani jej jinak nezatíží právy třetích osob vyjma případů, kde toto zatížení vyplývá z platné právní úpravy nebo se jedná o zřízení služebnosti inženýrské sítě ve smyslu § 1267 a § 1268 OZ a ani neprovede na majetku úpravy, které by vedly ke změně účelu či ke snížení kvalitativních vlastností tohoto majetku. Současně je příjemce povinen umožnit, aby tento majetek mohl být po uvedenou dobu i po jejím uplynutí užíván k účelu, ke kterému je určen. 23. Při ukončení podakcí v rámci akce uvedené v Příloze č. 1 této Smlouvy je příjemce povinen předložit poskytovateli do jednoho roku od ukončení financování akce poskytovatelem „Závěrečné vyhodnocení podakcí“ elektronickou formou prostřednictvím elektronické aplikace MIP. Struktura požadovaných informací je dána příslušným formulářem. Pokud uvedenou lhůtu nemůže příjemce dodržet, např. nebylo vydáno kolaudační rozhodnutí/souhlas, je povinen o této skutečnosti poskytovatele informovat a uvést důvody nedodržení lhůty. Při zpracovávání a předkládání těchto informací je příjemce povinen postupovat podle návodu uvedeného na www.sfdi.cz a vyplnit všechny údaje v předepsaném rozsahu. Stránka 8 z 13 24. Příjemce je povinen u všech podakcí realizovaných na silnicích II. a III. třídy v rámci akce uvedené v Příloze č. 1 této Smlouvy bezodkladně informovat Národní dopravní informační centrum o uzavírkách a objízdných trasách. 25. Veškeré finanční prostředky poskytnuté podle této Smlouvy, které nebudou užity v souladu s účelem, k jehož financování se poskytly, je příjemce povinen poskytovateli vrátit na účet poskytovatele č. xxxxxx/xxxx vedený u ČNB. Příjemce je povinen informovat poskytovatele o všech převodech finančních prostředků zpět na účet poskytovatele vyplněním „Oznámení o vrácení prostředků čerpaných z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury“ (dále jen „Oznámení“) a jeho zasláním elektronickou cestou, na adresu vratky@sfdi.cz, a to nejpozději v den, kdy je předán bance příkaz k převodu finančních prostředků na účet poskytovatele. Formulář Oznámení je Přílohou č. 3 Metodického pokynu k žádostem o uvolnění finančních prostředků, vyúčtování zálohově poskytnutých prostředků a vratkám poskytnutých finančních prostředků zveřejněného na www.sfdi.cz. 26. V případech, kdy příjemce z objektivních důvodů v průběhu roku 2021 nevyčerpá na základě této Smlouvy poskytované finanční prostředky k účelu, ke kterému jsou poskytovány, může požádat poskytovatele za podmínek uvedených v Pravidlech o převod v tomto roce nevyčerpaných finančních prostředků k čerpání v souladu s účelem Smlouvy v roce 2022. V žádosti o převod finančních prostředků do roku 2022 musí příjemce uvést důvody, pro které nebyly poskytnuté finanční prostředky v roce 2021 užity a doloží potřebu financování akce, na kterou byly finanční prostředky poskytnuty, i v roce 2022. Žádost o převod finančních prostředků do roku 2022 předkládá příjemce poskytovateli nejpozději do termínu uvedeného v Pravidlech, přičemž nutnou podmínkou pro posouzení této žádosti ze strany SFDI je provedení finančního vypořádání prostředků poskytnutých příjemci ze SFDI v roce 2021. 27. Příjemce je povinen vést u všech akcí financovaných z finančních prostředků poskytnutých na základě této Smlouvy evidenci vyzískaného materiálu (výzisky) přijatého na sklad a změny stavu vzniklé využitím tohoto materiálu na investičních a neinvestičních akcích v průběhu roku 2021. Příjemce je povinen předat poskytovateli písemnou informaci o stavu výzisků za rok 2021 prostřednictvím MIP v rámci vyplnění pravidelných měsíčních hlášení. V případě prodeje výzisků je příjemce povinen použít takto získané finanční prostředky buď přímo na akci, při jejíž realizaci výzisk vznikl a o tuto částku sníží příjemce požadavek předkládaný poskytovateli na uvolnění finančních prostředků na akci nebo odvede finanční prostředky získané z prodeje výzisků poskytovateli na jeho účet č. xxxxxx/xxxx. B. Práva a povinnosti poskytovatele: 1. Poskytovatel je povinen převádět finanční prostředky dle této Smlouvy výlučně na účty příjemce, uvedené v článku 5 této Smlouvy v souladu s účelovým určením poskytovaných finančních prostředků. 2. Poskytovatel je oprávněn upravit výši v této Smlouvě sjednaných finančních prostředků v odpovídajícím rozsahu operativně dle potřeby a definitivně na základě změnového řízení projednaného a schváleného poskytovatelem v souladu s Pravidly a za podmínek tam uvedených v návaznosti na odsouhlasené změny v Centrální komisi Ministerstva dopravy. 3. Poskytovatel je oprávněn pozastavit v odůvodněných případech čerpání poskytnutých finančních prostředků z účtů příjemce a neposkytovat další finanční prostředky, pokud příjemce závažným způsobem poruší ustanovení této Smlouvy, např. použije poskytnuté Stránka 9 z 13 finanční prostředky k jinému účelu, než ke kterému byly podle této Smlouvy poskytnuty nebo nedodrží termíny stanovené touto Smlouvou. V případě zjištění porušení Smlouvy je poskytovatel povinen na tuto skutečnost příjemce písemně upozornit a stanovit příjemci lhůtu ke zjednání nápravy pokud se jedná o porušení Smlouvy v případech, kde je zjednání nápravy možné a kde je porušení povinností postiženo dle článku 7 části B. odst. 4. Smlouvy a dle odst. 10.5 a 10.6 Pravidel nižším odvodem, než kolik činí celková výše poskytnutých finančních prostředků a současně o tom informuje příslušný finanční úřad. V případě porušení Smlouvy, kde zjednání nápravy není možné, stanoví poskytovatel příjemci lhůtu pro vrácení finančních prostředků, kterých se porušení Smlouvy týká. Při porušení povinností stanovených právním předpisem, nebo pokud příjemce nedodržel účel, pro který mu byly finanční prostředky poskytnuty, nebo porušil jinou podmínku, stanovenou pro poskytnutí finančních prostředků, u které nebylo možné zjednat nápravu, vyzve poskytovatel příjemce písemně, aby ve lhůtě, kterou mu stanoví, vrátil finanční prostředky, kterých se porušení povinností týká a současně o tom informuje příslušný finanční úřad. Pokud ve stanovené lhůtě nebude náprava dle předchozí věty zjednána, pozastaví příjemci čerpání finančních prostředků a neposkytne další finanční prostředky a současně má poskytovatel právo od této Smlouvy odstoupit. 4. Pokud ve stanovené lhůtě nebude zjednána náprava nebo vráceny finanční prostředky tam, kde zjednání nápravy není možné, bude použití poskytnutých finančních prostředků v návaznosti na porušení povinností vyplývajících z této Smlouvy posuzováno jako podezření na porušení rozpočtové kázně ve smyslu § 44 odst. 1 písm. b) rozpočtových pravidel a bude dále postupováno podle § 44a rozpočtových pravidel. Pro účely odvodů ve smyslu § 44a odst. 4 písm. a) rozpočtových pravidel se stanoví nižší odvod za porušení povinností uvedených ve Smlouvě v čl. 7 části A., v odst. 6., 7., 8., 12., 15. věta čtvrtá, 23. a 27. a v čl. 8 odst. 3. věta druhá, této Smlouvy. V těchto případech bude porušení povinnosti postiženo odvodem za porušení rozpočtové kázně ve výši 5 % z poskytnutých finančních prostředků, jichž se porušení povinnosti týká. V případě porušení povinnosti uvedené v čl. 7 části A. odst. 24. této Smlouvy bude porušení povinnosti postiženo odvodem za porušení rozpočtové kázně ve výši 0,5 % z poskytnutých finančních prostředků, jichž se porušení povinnosti týká. V případě porušení rozpočtové kázně v důsledku porušení ZZVZ bude výše odvodu za porušení této povinnosti stanovena v souladu s Pravidly. Porušení povinností uvedených v čl. 7 části A. odst. 16. a 17. bude postiženo odvodem za porušení rozpočtové kázně ve výši 25 % z poskytnutých finančních prostředků pro veřejnou zakázku, u které k takovému porušení povinností došlo. 5. Poskytovatel je oprávněn odstoupit od této Smlouvy v případě, že se prokáže, že údaje sdělené mu příjemcem a dokladující dodržení podmínek, za kterých se finanční prostředky poskytují, uvedených v této Smlouvě jsou zkreslené, nepravdivé nebo i přes předchozí upozornění poskytovatele neúplné. Článek 8 Kontrola nakládání s finančními prostředky 1. Příjemce se poskytovateli zavazuje k účinné spolupráci při výkonu kontroly hospodárného, účelného a efektivního nakládání s účelově poskytnutými finančními prostředky, kontroly dodržování právních předpisů a příslušných metodických postupů, kontroly zajištění ochrany poskytnutých prostředků proti rizikům, nesrovnalostem nebo jiným nedostatkům tak, aby kontrolním pracovníkům poskytovatele bylo umožněno provedení kontroly v souladu s § 3 odst. 5 zákona č. 104/2000 Sb. Provedení kontroly se bude řídit podmínkami stanovenými zákonem č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), Stránka 10 z 13 ve znění pozdějších předpisů, a zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů. 2. Poskytovatel je oprávněn při zjištění závažných nesrovnalostí při čerpání finančních prostředků poskytovaných na základě této Smlouvy žádat jejich vrácení, pozastavit jejich čerpání a činit další nezbytná opatření k zabezpečení předpokládané efektivnosti realizovaného financování v souladu s platnými předpisy a mezinárodními závazky. 3. Poskytovatel je oprávněn v souvislosti s prováděnou kontrolou zjišťovat u příjemce a u osob se smluvními závazky vůči příjemci veškeré údaje nezbytné pro tuto kontrolu. Příjemce se zavazuje písemně deklarovat právo poskytovatele na zajišťování veškerých podkladů a údajů nutných pro tuto kontrolu u osob se smluvními závazky vůči příjemci ve smluvním vztahu mezi příjemcem a touto osobou v případech, kde smluvní vztah je financován či spolufinancován z finančních prostředků poskytovatele poskytovaných na základě této Smlouvy. Uvedené ujednání se týká výlučně práva kontroly poskytovatele a nejsou jím dotčena ani omezena práva kontrolních a finančních orgánů státní správy České republiky. Článek 9 Ostatní ujednání 1. Nečerpání celkové výše finančních prostředků dle této Smlouvy se nepovažuje za neplnění Smlouvy a nezakládá právo příjemce na převod nevyčerpaných finančních prostředků do dalšího období. 2. V případě neoprávněného použití poskytnutých finančních prostředků či porušení podmínek, za kterých byly poskytnuty, ve smyslu § 3 písm. e) rozpočtových pravidel, kterým došlo k porušení rozpočtové kázně, odvede příjemce neoprávněně čerpané nebo zadržené finanční prostředky podle toho, jak je vymezen odvod za porušení rozpočtové kázně v čl. 7 části B. odst. 4. Smlouvy, poskytovateli prostřednictvím místně příslušného finančního úřadu, a to včetně penále ve smyslu § 44a odst. 10 rozpočtových pravidel. 3. Finanční prostředky poskytované podle této Smlouvy mají ve smyslu zákona č. 586/1992 Sb., o dani z příjmu, ve znění pozdějších předpisů, charakter dotace a o jejich výši se pro účely daňových odpisů snižuje vstupní cena hmotného majetku, k jehož pořízení byly tyto finanční prostředky použity. Článek 10 Závěrečná ujednání 1. Tato Smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu poslední smluvní stranou a účinnosti dnem jejího uveřejnění prostřednictvím registru smluv. Smlouva se uzavírá na dobu určitou do 31. prosince 2021. Tím nejsou dotčena ta ujednání Smlouvy, která svou úpravou přesahují tento časový rámec. 2. Veškeré změny a doplňky této Smlouvy mohou být činěny pouze formou číslovaných písemných dodatků a nabývají účinnosti datem jejich zveřejnění prostřednictvím registru smluv. 3. Práva a povinnosti touto Smlouvou neupravené se řídí ustanoveními OZ a platnými právními předpisy České republiky. Stránka 11 z 13 4. Pokud dojde ke změně předpisů týkajících se vztahů vyplývajících z této Smlouvy, uzavřou smluvní strany k této Smlouvě dodatek, kterým bude zajištěn její soulad s těmito předpisy. 5. Příjemce přebírá podle § 1765 OZ riziko změny okolností. 6. Smluvní strany prohlašují, že tato Smlouva byla sepsána na základě jejich svobodné, vážné, omylu prosté a pravé vůle. Smluvní strany prohlašují, že se řádně seznámily s textem této Smlouvy a neshledávají v něm žádných vad. Na důkaz souhlasu se zněním této Smlouvy připojují pod text podpisy statutárních zástupců smluvních stran. 7. Obě smluvní strany se zavazují neprodleně písemně informovat druhou smluvní stranu o všech závažných skutečnostech, které by zakládaly jakoukoliv změnu tohoto smluvního vztahu. 8. V souladu s § 59 odst. 2 písm. e) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, rozhodla Rada Královéhradeckého kraje o uzavření této Smlouvy za podmínek v ní uvedených a o nabytí finančních prostředků podle této Smlouvy usnesením č. RK/11/499/2021 ze dne 29. 3. 2021. 9. Smluvní strany výslovně prohlašují, že obsah Smlouvy není předmětem utajení a že souhlasí se zveřejněním Smlouvy a všech jejích případných dodatků na www.sfdi.cz bez dalších podmínek. Poskytovatel v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv) zajistí uveřejnění Smlouvy po jejím podpisu prostřednictvím registru smluv. 10. Smluvní strany shodně konstatují, že v souvislosti s uzavřením této Smlouvy a na jejím základě si smluvní strany vzájemně předávají a i do budoucna budou předávat za účelem zajištění řádného plnění Smlouvy osobní údaje kontaktních osob, které se podílejí nebo budou podílet na plnění Smlouvy, s uvedením jejich osobních údajů: jméno, příjmení, titul, funkce, telefonický a e-mailový kontakt, u kterých právním důvodem pro jejich zpracování smluvními stranami, jako správci těchto osobních údajů, je jejich oprávněný zájem na splnění této Smlouvy, na kterém se v mezích své kompetence podílejí subjekty údajů. V souvislosti s tím se každá smluvní strana zavazuje v rámci svých povinností, jako správce předaných osobních údajů, zajistit, aby subjekty těchto údajů byly při poskytnutí osobních údajů informovány dle článku 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) o zpracování poskytnutých osobních údajů pro účel plnění této Smlouvy, a že toto zpracování je v souladu s úpravou dle článku 6 odst. 1 písm. f) uvedeného nařízení a se zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále aby subjekty údajů byly informovány o svých právech v rozsahu, jak pro ně vyplývají z uvedeného nařízení a z citovaného zákona. 11. Tato Smlouva má tyto přílohy: Příloha č. 1: „Globální položky“ Stránka 12 z 13 12. Smlouva je uzavřena elektronicky. V Hradci Králové dne V Praze dne ……………………………………. Mgr. Martin Červíček …………………………………. hejtman Ing. Zbyněk Hořelica Královéhradecký kraj ředitel Státní fond dopravní infrastruktury Stránka 13 z 13 Globální položky Příloha č. 1 ke Smlouvě č. 200S/2021 Počet akcí Označení zdrojů 3 4 v Kč 2 T Stav Název Celkem akce Upravený Rozpočet zdroje 3 RO/ZŘ Upravený Rozpočet zdroje 4 RO/ZŘ Upravený *Z toho Od Do Kraj Ev. číslo Kód D akce rozpočet celkem* rozpočet zdroje 3 rozpočet zdroje 4 příprava 5521120003 50 a2 G G Financování silnic II. a III. třídy - Královéhradecký kraj 37 735 872,31 0,00 17 735 872,31 17 735 872,31 0,00 20 000 000,00 20 000 000,00 0 01/21 12/21 KHR 5521120003 60 a2 G G Financování silnic II. a III. třídy - Královéhradecký kraj 0 01/21 12/21 KHR 269 865 678 232 129 805,95 0,00 14 093 805,95 14 093 805,95 0,00 218 036 000,00 218 036 000,00 269 865 678 0 0,00 0,00 0,00 0 0,00 0,00 0 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 269 865 678,26 0,00 238 036 000,00 238 036 000,00 0,00 0,00 0,00 Celkem 0,00 31 829 678,26 31 829 678,26 50 269 865 678 37 735 872,31 0,00 17 735 872,31 17 735 872,31 0,00 20 000 000,00 20 000 000,00 60 0 232 129 805,95 0,00 14 093 805,95 14 093 805,95 0,00 218 036 000,00 218 036 000,00 Údaje uvedené ve sloupci "*z toho příprava" jsou pouze indikativní Změny rozpočtu: Změnové řízení č. 34 schválené dne 26.2.2021 Změnové řízení č. 62 schválené dne 19. 3. 2021 Vysvětlivky: 50 - neinvestice; 60 - investice Kód: 3 - dotace na silnice II. a III. třídy (nevyčerpané FP z dotace na krytí deficitu z roku 2020) Zdroj: 4 - prostředky na silnice II. a III. třídy (ze schváleného rozpočtu, převod FP SFDI z 2020) Zpracováno Aplikací Evidence SFDI - Menu [126] Generování příloh do smluvních vztahů [Vygenerování příloh z vybraných rozpočtových úprav] Exportováno: 15.03.2021 16:13