Textová podoba smlouvy Smlouva č. 16440179: Dohoda o poskytnutí příspěvku na úhradu mzdových nákladů mentora

Příloha MOA_MIN_2_2021.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        DOHODA

                o poskytnutí příspěvku na úhradu mzdových nákladů mentora
        spolufinancovaného ze státního rozpočtu, Evropského sociálního fondu
      a Iniciativy na podporu zaměstnanosti mladých lidí uzavřená dle ustanovení
      § 106 zákona č. 435/2004 Sb. o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů

                                               č. MOA-MIN-2/2021

uzavřená mezi

Úřadem práce České republiky

zastupující osoba:    Mgr. Veronika Kubalová, ředitelka Kontaktního pracoviště ÚP ČR Most

sídlo:                Dobrovského 1278/25, 170 00 Praha 7

IČO:                  72496991

adresa pro doručování: tř. Budovatelů č.p. 1989, 434 01 Most 1

(dále jen „Úřad práce“) na straně jedné

a

zaměstnavatelem:      Woher EU s.r.o.
zastupující osoba:    David Levora
sídlo:                K. H. Borovského č.p. 1174/4a, 434 01 Most
IČO:                  07226390
adresa provozovny:    K. H. Borovského č.p. 1174/4a, 434 01 Most

(dále jen „zaměstnavatel“) na straně druhé.

                                          Článek I
                      Předmět a účel poskytnutí příspěvku

Předmětem Dohody o poskytnutí příspěvku na úhradu mzdových nákladů mentora spolufinancovaného
ze státního rozpočtu, Evropského sociálního fondu a Iniciativy na podporu zaměstnanosti mladých lidí
uzavírané dle ustanovení § 106 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů
(dále jen „dohoda“) je poskytnutí příspěvku na úhradu vynaložených nákladů na mzdu mentora (dále jen
„příspěvek“) po dobu zaškolování a zapracovávání uchazeče o zaměstnání ve věku do 29 let (včetně),
který je účastníkem odborné praxe. Příspěvek na mentora je hrazen z národního projektu
č. CZ.03.1.49/0.0/0.0/19_136/0015714 - INICIATIVA na podporu mladých uchazečů o zaměstnání,
financovaného z Operačního programu Zaměstnanost, a to v rozsahu a za podmínek uvedených v této
dohodě.

                                                    Článek II
                                         Závazky zaměstnavatele

1. Zaměstnavatel se zavazuje zajistit, že níže uvedený zaměstnanec (dále jen „mentor“), zapracuje
     a zaškolí účastníka odborné praxe sjednané v dohodě o vyhrazení společensky účelného pracovního
     místa a poskytnutí příspěvku č. MOA-SZ-1008/2021, uzavřené mezi zaměstnavatelem a Úřadem práce
     (dále jen „dohoda SÚPM-odborná praxe“), a to ode dne sjednaného v Článku II pod bodem 2 dohody
     SÚPM - odborná praxe do 30.11.2021:

   Jméno a příjmení:                         xxx

   Datum narození:                           xxx

   V pracovním poměru u zaměstnavatele od: xxx

MPSV – OSÚ                                   -1-
     Druh práce (pracovní pozice):

     Rozsah práce mentora:
     a. od zahájení zapracování a zaškolení účastníka dle Článku II bod 1 do 31.7.2021 je maximálně 12

          hodin týdně

     b. od 1.8.2021 do 30.11.2021 je maximálně 12 hodin týdně

2. Zaměstnavatel je povinen po uplynutí prvního kalendářního měsíce, v němž probíhá zaškolení
     a zapracování dle bodu 1. tohoto článku dohody doručit Úřadu práce kopii pracovní smlouvy mentora.

3. Zaměstnavatel je povinen vždy po uplynutí kalendářního měsíce, v němž probíhá zaškolení
     a zapracování dle bodu 1. tohoto článku dohody dokládat Úřadu práce písemné průběžné hodnocení
     odborné praxe (příloha č. 2) a vyúčtování mzdových nákladů a pracovní výkaz mentora (příloha č. 1),
     který zaškoloval a zapracovával účastníka odborné praxe na pracovišti, na formulářích, které jsou
     přílohami této dohody.

4. Na stejný účel, tj. na tu část mzdových nákladů, která bude ve výši poskytnutého příspěvku Úřadem
     práce, nebude zaměstnavatel čerpat krytí z peněžních prostředků poskytovaných ze státního rozpočtu,
     rozpočtu územních samosprávných celků, vyšších územních samosprávných celků, Evropských
     strukturálních a investičních fondů, Iniciativy na podporu zaměstnanosti mladých lidí, popř. z jiných
     programů a projektů EU, ani jiných veřejných zdrojů.

5. V případě, že pracovní poměr mentora skončí přede dnem 30.11.2021, zaměstnavatel písemně
     oznámí Úřadu práce den a způsob skončení tohoto pracovního poměru, a to nejpozději ke dni doložení
     výkazu vyúčtování mzdových nákladů a pracovní výkaz mentora za měsíc, ve kterém byl pracovní
     poměr mentora skončen.

6. Pokud účastník odborné praxe nenastoupí do zaměstnání, dohoda se od počátku ruší a zaměstnavatel
     je povinen tuto skutečnost písemně sdělit Úřadu práce nejpozději do 8 kalendářních dnů.

                                                          Článek III
                                          Podmínky poskytnutí příspěvku

1. Úřad práce se zavazuje poskytnout zaměstnavateli příspěvek ve výši vynaložených prostředků na
     mzdy nebo platy mentora za hodinový rozsah zaškolení a zapracování sjednaný v Článku II bodu 1.
     této dohody, včetně pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti
     a pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvedl z vyměřovacího
     základu mentora, maximálně však do výše 198,- Kč/hod., z toho 91,89 % je hrazeno z prostředků EU
     a 8,11 % je hrazeno ze státního rozpočtu ČR. Součet poskytnutých měsíčních příspěvků nepřekročí
     částku 76 032 Kč za celé období zaškolení a zapracování.

2. Příspěvek bude poskytován za dobu ode dne sjednaného podle Článku II pod bodem 1 do 30.11.2021.
     Skončí-li pracovní poměr mentora nebo účastníka odborné praxe v průběhu této doby, příspěvek bude
     poskytován do dne skončení některého z těchto pracovních poměrů.

3. Příspěvek bude vyplácen měsíčně, převodem na účet č. 115-7512880277/0100. Příspěvek je splatný
     do 30 kalendářních dnů ode dne, kdy zaměstnavatel doloží Úřadu práce vyplněné vyúčtování
     mzdových nákladů a pracovní výkaz mentora a průběžné hodnocení odborné praxe. Smluvní strany se
     dohodly, že první příspěvek bude zaměstnavateli vyplacen až po doložení pracovní smlouvy mentora
     nebo její kopie.

4. V případě vzniku pochybností o správnosti údajů uvedených zaměstnavatelem ve vyúčtování
     mzdových nákladů a pracovním výkazu mentora či v průběžném hodnocení odborné praxe se smluvní
     strany dohodly, že Úřad práce neprodleně písemně vyzve zaměstnavatele k podání vysvětlení nebo
     provedení nápravy. Příspěvek bude vyplacen až po vyjasnění pochybností mezi smluvními stranami,
     nejpozději však do data ukončení realizace projektu, ze kterého mají být příspěvky proplaceny.

                                                                  -2-
5. Smluvní strany se dále dohodly, že zaměstnavatel bude Úřadu práce dokládat vynaložené prostředky
     na mzdu nebo plat ve vyúčtování mzdových nákladů a pracovním výkazu mentora a dále průběžné
     hodnocení odborné praxe za jednotlivé měsíce nejpozději do konce kalendářního měsíce následujícího
     po uplynutí vykazovaného měsíčního období. Připadne-li poslední den kalendářního měsíce na sobotu,
     neděli nebo svátek, je posledním dnem pro doložení nejbližší příští pracovní den. V případě, že
     vyúčtování mzdových nákladů a pracovní výkaz mentora a průběžné hodnocení odborné praxe
     nebudou v této lhůtě doloženy, příspěvek za příslušný měsíc nebude Úřadem práce poskytnut.

6. V případě, že zaměstnavatel nedodrží ujednání sjednaná v Článku II pod bodem 1., příspěvek nebude
     poskytnut.

                                                          Článek IV
                                      Kontrola plnění sjednaných podmínek

1. Příspěvek se poskytuje ze státního rozpočtu České republiky, Evropského sociálního fondu a Iniciativy
     na podporu zaměstnanosti mladých lidí. Úřad práce provádí kontrolu plnění závazků plynoucích z této
     dohody způsobem stanoveným v zákoně č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě
     a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, včetně ověření výše skutečně vyplacených
     mzdových nákladů na zaměstnance a částky pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní
     politiku zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe a za
     zaměstnance odvedl z vyměřovacího základu zaměstnance. Dále je zaměstnavatel povinen v souladu
     se zákonem o finanční kontrole a s dalšími právními předpisy ČR a EU, vytvořit podmínky k provedení
     kontroly všech dokladů vztahujících se k poskytnutí příspěvku. Kontrolu vykonávají Úřad práce a jím
     pověřené osoby, orgány finanční správy, Ministerstvo práce a sociálních věcí, Ministerstvo financí,
     Nejvyšší kontrolní úřad, Evropská komise a Evropský účetní dvůr, případně další orgány pověřené
     k výkonu kontroly.

2. V případě, že kontrolu provede jiný orgán kontroly než Úřad práce, je zaměstnavatel povinen bez
     zbytečného odkladu písemně informovat Úřad práce o přijetí a plnění opatření k nápravě nedostatků
     zjištěných při kontrole.

                                                           Článek V
                                                 Archivace dokumentů

     Zaměstnavatel se zavazuje řádně uchovávat dokumenty a účetní doklady související s poskytnutím
     příspěvku v souladu s platnými právními předpisy ČR a EU, a to nejméně po dobu 10 let od vyplacení
     poslední měsíčního příspěvku, přičemž lhůta 10 let se počítá od 1. ledna roku následujícího po roku,
     v němž byl poskytnut poslední měsíční příspěvek.

                                                          Článek VI
                                                      Vrácení příspěvku

1. Zaměstnavatel se zavazuje vrátit Úřadu práce vyplacený měsíční příspěvek nebo jeho část, pokud mu
     byl poskytnut neprávem nebo ve vyšší částce, než za příslušný měsíc náležel, a to nejpozději
     do 30 pracovních dnů ode dne, kdy tuto skutečnost zjistil nebo kdy byla zaměstnavateli na základě
     kontrolního zjištění z kontroly provedené Úřadem práce doručena písemná výzva k vrácení příspěvku.
     Toto ustanovení dohody se nevztahuje na případy, kdy došlo k porušení rozpočtové kázně v důsledku
     nedodržení ujednání uvedeného v Článku II bod 4. této dohody.

2. Zaměstnavatel se zavazuje vrátit vyplacený měsíční příspěvek Úřadu práce, pokud mzda nebude
     zúčtována mentorovi k výplatě za tento příslušný měsíc a po zákonných srážkách vyplacena před
     poskytnutím příspěvku Úřadem práce za příslušný měsíc na účet zaměstnavatele nebo částka
     pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti nebo pojistného na
     veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe a za zaměstnance odvádí z vyměřovacího
     základu mentora, nebude odvedena před poskytnutím příspěvku Úřadem práce za příslušný měsíc na
     účet zaměstnavatele. Vrácení příspěvku bude provedeno ve lhůtě uvedené v bodě 1. tohoto článku
     dohody.

                                                                  -3-
3. Zaměstnavatel se dále zavazuje vrátit Úřadu práce poskytnutý příspěvek v případě, že mu byl
     poskytnut v období 12 měsíců přede dnem nabytí právní moci rozhodnutí o uložení pokuty
     za umožnění výkonu nelegální práce podle § 5 písm. e) bodu 3. zákona o zaměstnanosti. Vrácení
     příspěvku bude zaměstnavatelem provedeno ve lhůtě 30 pracovních dnů ode dne, kdy tuto skutečnost
     zjistil nebo kdy zaměstnavateli byla doručena písemná výzva Úřadu práce k vrácení příspěvku.

4. Příspěvek se vrací na účet, který zaměstnavateli sdělí Úřad práce.

                                                          Článek VII
                                             Porušení rozpočtové kázně

1. Nedodržení ujednání v Článku II pod bodem 4. této dohody je porušením rozpočtové kázně podle
     zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů
     (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů a bude postihováno odvodem za porušení
     rozpočtové kázně podle § 44a odst. 4 písm. b) zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech
     a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů.

2. Nevrácení příspěvku nebo jeho části na výzvu Úřadu práce podle Článku VI této dohody je porušením
     rozpočtové kázně podle § 44 odst. 1 písm. b) zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech
     a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů a bude
     postihováno odvodem podle § 44a odst. 4 písm. b) tohoto zákona.

                                                         Článek VIII
                                           Ujednání o vypovězení dohody

1. Úřad práce si vyhrazuje právo dohodu vypovědět v případě, že zaměstnavatel nedodrží podmínky
     pro poskytování příspěvku uvedené v článku II pod bodem 1. a 4. této dohody nebo pokud neúplně
     nebo nepravdivě uvedl údaje ve vyúčtování mzdových nákladů a pracovním výkazu mentora nebo
     v průběžném hodnocení odborné praxe.

2. Smluvní strany mohou dohodu vypovědět, jestliže vyjdou najevo skutečnosti, které existovaly v době
     uzavírání dohody a nebyly smluvní straně bez jejího zavinění známy, pokud tato strana prokáže, že by
     s jejich znalostí tuto dohodu neuzavřela.

3. Smluvní strany mohou dále dohodu vypovědět, jestliže se podstatně změní poměry, které byly
     rozhodující pro stanovení obsahu dohody, a plnění této dohody nelze na smluvní straně z tohoto
     důvodu spravedlivě požadovat.

4. Výpovědní lhůta v případech uvedených v bodě 1., 2. a 3. tohoto článku dohody činí jeden měsíc
     a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi.

5. Úřad práce si vyhrazuje právo neposkytnout příspěvek dle Článku III této dohody, který by
     zaměstnavateli náležel za dobu výpovědní lhůty.

                                                          Článek IX
                                                       Další ujednání

1. Dohoda nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.

2. Dohoda, na niž se vztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím Registru smluv, nabývá účinnosti
     dnem uveřejnění. Dohoda, na niž se nevztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím Registru smluv,
     nabývá účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami nebo dnem, který si smluvní strany v
     dohodě sjednají.

3. Smluvní strany prohlašují, že dohoda byla uzavřena po vzájemném projednání a že byly seznámeny
     s veškerými právy a povinnostmi, které pro ně vyplývají z této dohody.

4. Dohoda je sepsána ve dvou vyhotoveních, z nichž jedno vyhotovení obdrží Úřad práce a jedno
     vyhotovení zaměstnavatel.

5. V případě zániku některé ze smluvních stran (úmrtí zaměstnavatele – fyzické osoby) přecházejí práva
     a povinnosti vyplývající z této dohody na její právní nástupce.

                                                                  -4-
6. Obsah dohody lze měnit pouze se souhlasem obou smluvních stran formou písemných vzestupně
     číslovaných dodatků. Změnu identifikačních údajů, pro vyhotovení dodatku k této dohodě, je
     zaměstnavatel povinen Úřadu práce oznámit písemně bez zbytečného odkladu. Ostatní změny, týkající
     se této dohody, je zaměstnavatel povinen Úřadu práce písemně sdělit vždy tak, aby k uzavření
     případného dodatku došlo před nabytím jejich účinnosti, pokud není v dohodě ujednáno jinak.

7. Pro účely této dohody se vyplacením mzdy rozumí okamžik, kdy dojde k zaplacení mzdy mentorovi
     v hotovosti, okamžik odepsání částky mzdy z účtu zaměstnavatele, je-li odesílána na účet mentora,
     nebo okamžik přijetí platby k úhradě poštovním poukazem poskytovatelem poštovních služeb.
     Odvedením pojistného se rozumí okamžik zaplacení pojistného v hotovosti, okamžik přijetí platby
     k úhradě poštovním poukazem poskytovatelem poštovních služeb nebo v případě úhrady
     prostřednictvím účtu u bankovního ústavu okamžik odepsání částky pojistného z účtu zaměstnavatele.

8. Zaměstnavatel souhlasí s využíváním údajů o něm v informačních systémech týkajících se příjemců
     příspěvku.

9. Zaměstnavatel je povinen vést účetnictví nebo daňovou evidenci tak, aby bylo možno vykázat
     zaúčtování účetních případů souvisejících s plněním dohody a aby byl schopen průkazně vše
     dokladovat dle relevantních předpisů ČR a EU při následných kontrolách a auditech.

10. Zaměstnavatel je povinen poskytnout písemně Úřadu práce na vyžádání jakékoliv doplňující informace
     související s poskytnutím příspěvku, a to ve lhůtě stanovené Úřadem práce.

11. Zaměstnavatel je povinen spolupracovat s Úřadem práce na zajištění informování zaměstnanců
     o zapojení Evropského sociálního fondu a Iniciativy na podporu zaměstnanosti mladých lidí
     do poskytování příspěvku dle této dohody.

12. Zaměstnavatel je při čerpání příspěvku povinen dodržovat plnění politik EU.

V Mostě dne 30.4.2021

..................................................................         ..................................................................
                  David Levora                                                        Mgr. Veronika Kubalová

               za zaměstnavatele                                         ředitelka Kontaktního pracoviště ÚP ČR Most

                                                                                           za Úřad práce ČR

Za Úřad práce vyřizuje: xxx

Telefon:  xxx

Příloha č. 1: Vyúčtování mzdových nákladů a pracovní výkaz mentora
Příloha č. 2: Průběžné hodnocení odborné praxe

                                                                    -5-