Textová podoba smlouvy Smlouva č. 16597391: Stavební úpravy 1. PP - MŠ Havlíčkova ,výdejna jídla včetně zázemí

Příloha SMinInvest21051410340smlouva o dílo ele. 1PP.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        MATEŘSKÁ ŠKOLA OPAVA, HAVLÍČKOVA,
PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE

SMLOUVA O DÍLO

Zakázka: „Stavební úpravy 1. PP — MŠ Havlíčkova, výdejna jídla včetně zázemí“

Článek I.
Smluvní strany
Objednatel: Mateřská škola Opava, Havlíčkova, příspěvková organizace
Sídlo: Havlíčkova 1750/4, 746 01 Opava
IČ: 709 99 783
DIČ:

Číslo účtu:

Bankovní spojení:

Zastoupeno:
Kontaktní osoba ve věcech
smluvních:

Kontaktní osoby ve věcech
technických:

dále jen „objednatel“

Zhotovitel: SV — ELEKTRO s.r.o.

Sídlo: Petra Bezruče 216, 747 24 Chuchelná
IČ: 471 51 838

DIČ:

Číslo účtu:

Bankovní spojení:

Jednající:

Zapsána:

Kontaktní osoba ve věcech
smluvních:

Kontaktní osoba ve věcech
technických:

dále jen „zhotovitel]“

číslo smlouvy zhotovitele číslo smlouvy objednatele číslo investiční akce
„00L20147 0 00

zl,

2.2.

3.1.

3.2.

2

Článek II.
Základní ustanovení

Smluvní strany prohlašují, že údaje uvedené v článku 1. této smlouvy jsou v souladu
se skutečností a že změny dotčených údajů oznámí bez prodlení druhé smluvní straně.

Zhotovitel prohlašuje, že má a po celou dobu platnosti a účinnosti této smlouvy bude mít
sjednánu pojistnou smlouvu o odpovědnosti za škodu pokrývající škodu vzniklou
porušením povinností podle této smlouvy.

Článek II.
Předmět smlouvy

Zhotovitel se touto smlouvou zavazuje zhotovit pro objednatele dílo - stavbu s názvem:
„Stavební úpravy 1. PP — MŠ Havlíčkova, výdejna jídla včetně zázemí“,
(dále také jen "dílo")

Jedná se o provedení nových silnoproudých elektroinstalačních rozvodů v objektu MŠ
Havlíčkova na ulici Havlíčkova 1750/4, 746 01, Opava, zahrnující:

- | demontáž veškeré stávající elektroinstalace v prostoru rekonstruované části
1.PP, včetně stávajících vestavných rozvaděčů R7 a R8,

- © dodávku a montáž nové vestavného rozvaděče výdejny jídel ozn. R7,

- © dodávku a montáž hlavních napájecích kabelů pro výše uvedené rozvaděče,

- dodávku a montáž veškerých světelných, zásuvkových a jiných rozvodů
napájených z výše uvedených rozvaděčů,

- © dodávku a montáž osvětlovacích soustav,

- — dodávku a montáž nouzového osvětlení,

- © dodávku a montáž hlavní ochranné přípojnice MET včetně hlavního a místního
pospojování objektu také ze SEBT,

- | dimenzování a jištění elektroinstalace z hlediska proudového zatížení a
impedanční smyček napájecích kabelů,

- © uzemnění rozvaděče R7 ze stávající přípojnice PE rozvaděče RO.

Vše vrozsahu a provedení dle projektové dokumentace pro provádění stavby
- zadávací dokumentacemi z 08/2020 zpracované dle zákona o zadávání veřejných
zakázek společností INDETAIL s.r.o., Zacpalova 379/27, 746 01 (dále také jen „zadávací
dokumentace“ nebo „projektová dokumentace"), předpisy upravujícími provádění
stavebních děl, nabídkou zhotovitele ze dne ................. „ touto smlouvou a případnými
dalšími pokyny objednatele.

V případě potřeby si zhotovitel dopracuje na vlastní náklady zadávací projektovou
dokumentaci do fáze pro realizaci díla (dokumentace dílenská, výrobní apod.), přičemž
musí respektovat autorská práva autora projektové dokumentace. Takto dopracovanou
projektovou | dokumentaci | s vyjádřením | zhotovitele projektové © dokumentace
je zhotovitel povinen dále projednat s objednatelem a nechat jím odsouhlasit.

Objednatel je povinen zaplatit zhotoviteli za řádně a včas provedené dílo cenu
sjednanou v této smlouvě.

Článek IV.
Cena díla

Cena díla, jehož předmět a rozsah jsou vymezeny v článku III. této smlouvy, se sjednává dohodou
smluvních stran takto:

 

číslo smlouvy zhotovitele číslo smlouvy objednatele čislo investiční akce

4.1.

4.2.

4.3.

4.4.

4.5.

4.6.

4.7.

4.8.

4.9.

4.10.

4.11.

4.12.

4.13.

5.1.

5.2.

Cena díla činí bez daně z přidané hodnoty
214.378,30 Kč

Daň zpřidané hodnoty v základní sazbě 21% činí zceny díla uvedené
v odst. 4.1. tohoto článku částku
45.019,44 Kč

Daň zpřidané hodnoty vesnížené sazbě 15% činí zceny díla uvedené
v odst. 4.1. tohoto článku částku
0,00 Kč

Celková cena díla (součet ceny uvedené v odst. 4.1. + 4.2. + 4.3.) činí včetně daně
z přidané hodnoty celkem
259.397,75 Kč
(slovy dvě stě padesát devět tisíc tři sta devadesát sedm a 75/100 koruny české)

Součástí sjednané ceny jsou veškeré práce a dodávky, místní, správní a jiné poplatky
a veškeré další náklady uvedené v této smlouvě a nezbytné pro řádné a úplné zhotovení
díla, jakož i náklady zhotovitele nutné pro vybudování, provoz a demontáž staveniště
a nutnou koordinaci s provozem mateřské školy.

Cena obsahuje i případné zvýšené náklady spojené s vývojem cen vstupních nákladů,
a to až do doby ukončení díla.

Cena je konečná, může být měněna pouze dohodou smluvních stran v případě
nepředvídatelné změny množství prací a dodávek a jen za podmínek stanovených
v zadávací dokumentaci.

V případě nezbytnosti překročit cenu díla z důvodu provedení nutných víceprací z důvodu
na straně objednatele, je zhotovitel povinen oznámit rozsah těchto prací včetně jejich cen
objednateli bez zbytečného odkladu ihned poté, co nutnost překročení zjistil, jinak jeho
právo na úhradu těchto víceprací zaniká.

Veškeré vícepráce budou zhotovitelem zrealizovány na základě předchozí písemné
dohody smluvních stran. Za vícepráce budou považovány pouze dodatečné změny
technologií, materiálů a rozsahu prací, které nebylo možno znát v době zpracování
nabidky a jsou nad rámec zadávací dokumentace.

Cena víceprací bude stanovena pomocí jednotkové ceny podle rozpočtu — pokud jde
o práce v tomto rozpočtu uvedené. Práce v tomto rozpočtu neuvedené budou oceněny
dohodou smluvních stran před jejich provedením.

V případě, že se některé práce budou provádět v menším, než v původním rozsahu
(méněpráce), zhotovitel je povinen je odečíst z ceny díla ve výši podle položek rozpočtu.

Rozpočet jednotlivých prací s určením jejich jednotkových cen je přílohou č.1 a nedílnou
součástí této smlouvy.

Smluvní strany se dohodly, že v případě změny sazby DPH bude k ceně díla uvedené
v odst. 4.1. tohoto článku připočtena DPH v aktuálně platné výši.

Článek V.
Platební podmínky

Zálohy nebudou objednatelem poskytovány.

Smluvní strany se dohodly na postupné splatnosti ceny díla v závislosti na skutečně
a řádně provedených pracích na díle, a to tak, že zhotovitel je oprávněn vždy
po skončení daného kalendářního měsíce daňovým dokladem — fakturou vyúčtovat cenu
prací, které na díle v daném kalendářním měsíci řádně provedl. Tyto práce budou

 

číslo smlouvy zhotovitele číslo smlouvy objednatele číslo investiční akce

„£2020/

5.3.

5.4.

5.5.

5.6.

5.7.
5.8.

5.9.

6.1.

6.2.

4

považovány za dílčí zdanitelné plnění ve smyslu 8 21 odst. 8 zákona č. 235/2004 Sb.
Součástí faktury musí být soupis skutečně a řádně provedených prací, který musí být
písemně odsouhlasen objednatelem. Cena provedených prací musí být vyúčtována
podle položkového rozpočtu, který je nedílnou součástí této smlouvy jako její příloha č. 1.
Smluvní strany se dále dohodly, že zhotovitel je oprávněn takto vyúčtovat cenu skutečně
a řádně provedených prací až do výše 90 % celkové ceny díla; Zbylých 10 % z celkové
ceny díla je zhotovitel oprávněn vyúčtovat objednateli po splnění poslední z následujících
podmínek: 1. objednatel dílo podpisem zápisu o předání a převzetí díla převezme,
2. na díle budou odstraněny veškeré případné vady a nedodělky, 3. dílo (stavbu) bude
možno v souladu s příslušnými právními předpisy, zejména v souladu se zákonem
č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), legálně
užívat. O splnění těchto podmínek se objednatel zavazuje zhotovitele informovat.

Lhůta splatnosti faktur je 30 kalendářních dní od jejich doručení objednateli. Stejný
termín splatnosti platí pro smluvní strany při úhradě jiných plateb podle této smlouvy.

Jednotlivé faktury budou obsahovat tyto údaje:

a) adresa objednatele pro doručování faktur: Mateřská škola Opava, Havlíčkova,
příspěvková organizace, Havlíčkova 1750/4, Předměstí, 746 01 Opava;

b) evidenční číslo smlouvy pro fakturaci;

c) identifikaci příslušného odboru vč. kontaktní osoby objednatele;

d) označení zhotovitele, jeho sídlo, IČ a DIČ;

e) číslo faktury;

f) den vystavení a den splatnosti;

g) označení peněžního ústavu a čísla účtu, na který se má platit;

h) soupis provedených prací za fakturační období;

i) fakturovanou částku;

j) označení díla; označení názvu a čísla projektu

k) razítko zhotovitele a podpis oprávněné osoby.

Objednatel je oprávněn odmítnout úhradu v případě, že zhotovitel přeruší v rozporu
s touto smlouvou práce, práce provádí v rozporu s projektovou dokumentací nebo
ustanoveními této smlouvy, zejména je vprodlení sjejich dodávkou oproti
harmonogramu, a to do doby, než budou tyto nedostatky odstraněny.

Nebude-li faktura obsahovat náležitosti uvedené v této smlouvě nebo bude chybně
vyúčtována cena, je objednatel oprávněn fakturu vrátit zhotoviteli k opravě či doplnění,
přičemž ve vadné faktuře vyznačí důvod vrácení. V takovém případě se ruší doba
splatnosti stanovená vadnou fakturou a nová lhůta splatnosti započne běžet doručením
bezvadné faktury objednateli.

Povinnost zaplatit je splněna dnem odepsání příslušné částky z účtu objednatele.

Smluvní strany se dohodly na datu uskutečnění zdanitelného plnění u dílčího plnění
do 30-tého dne daného kalendářního měsíce.

Objednatel prohlašuje, že v případě plnění odpovídajícího číselnému kódu dle Číselníku
klasifikace produkce CZ-CPA 41 — 43, které je předmětem smlouvy o dílo, nebude
uplatňovat režim přenesení daňové povinnosti ve smyslu S 92a a S 92e zákona
č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů.

Článek Ví.
Vlastnictví

Vlastníkem stavebních objektů, jejichž úpravy jsou předmětem plnění dle této smlouvy, a
vlastníkem zhotovovaného díla je statutární město Opava, správou majetku je na
základě Zřizovací listiny pověřen objednatel.

Po předání výše uvedených stavebních objektů k provedení díla přechází odpovědnost
za škodu na tomto stavebním objektu a za škodu způsobenou jeho provozem na
zhotovitele, a to až do doby jeho zpětného převzetí objednatelem.

 

číslo smlouvy zhotovitele číslo smlouvy objednatele číslo investiční akce

6.3.
6.4.

741.

72.

73.

74.

75.

7.6.

17.

5

Vlastníkem zhotovovaného díla je statutární město Opava.

Vlastníkem věcí, které zhotovitel opatří k provedení díla, se statutární město Opava
stane okamžikem, kdy se tyto věci stanou součástí díla.

Článek VII.
Doba plnění

Smluvní strany se dohodly, že práce na díle dle této smlouvy zhotovitel zahájí v den, kdy
převzal či dle této smlouvy měl nejpozději od „objednatele převzít staveniště.
O předání staveniště zhotoviteli bude vyhotoven zápis. Den předání staveniště
se nezapočítává do doby plnění.

Zhotovitel se zavazuje dílo provést, řádně dokončit a předat je objednateli bez vad a
nedodělků v termínech od 12.07.2021 do 22.08.2021.

V případě, že o to objednatel požádá, přeruší zhotovitel práce na díle na dobu určenou
objednatelem. O tuto dobu se prodlužují veškeré Ihůty tím dotčené.

Před započetím prací po přerušení práce na díle podle odst. 7.3. tohoto článku vyhotoví
smluvní strany zápis, ve kterém zhodnotí skutečný technický stav již zhotovených
konstrukcí a určí rozsah a cenu jejich nezbytných úprav.

Zhotovitel splní svou povinnost provést dílo jeho řádným zhotovením, předáním
objednateli bez jakýchkoliv vad a nedodělků a dnem, kdy bude možno dílo (stavbu)
v souladu s příslušnými právními předpisy, zejména vsouladu se zákonem
č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), legálně
užívat.

Objednatel se zhotovitelem dohodnou přiměřené prodloužení lhůty plnění:
a) při podstatném zvýšení prací a dodávek;
b) nebude-li možno práce zahájit nebo v nich plynule pokračovat z důvodu ležících
na straně objednatele;
c) nastanou-li během provádění neočekávané povětrnostní podmínky, které
neumožní realizovat práce v technologicky vhodném období.

Pro předání a převzetí díla platí postup podle Článku XI. této smlouvy.

Článek VIlli.
Místo plnění

Budova Mateřské školy Havlíčkova, Havlíčkova 1750/4, Předměstí, 746 01 Opava.

9.1.

9.2.

9.3.
9.4.

Článek IX.
Jakost díla

Zhotovitel se zavazuje, že celkový souhrn vlastností provedeného díla bude odpovídat
platné právní úpravě, českým technickým normám, projektové dokumentaci, zadání
zakázky (zadávací dokumentaci) a této smlouvě.

K tomu se zavazuje používat pouze materiály a konstrukce vyhovující požadavkům
kladeným na jejich jakost a mající prohlášení o shodě.

Smluvní strany se dohodly na I. jakosti použitých materiálů.

Jakost dodávaných materiálů a konstrukcí bude dokladována předepsaným způsobem
při kontrolních prohlídkách a při předání a převzetí díla.

Článek X.

číslo smlouvy zhotovitele číslo smlouvy objednatele čislo investiční akce

10.1.

10.2.

10.3.

10.4.

10.5.

10.6.

10.7.

10.8.
10.9.

10.10.

10.11.

10.12.

10.13.

10.14.

10.15.

10.16.

10.17.

10.18.

6
Provádění díla

Zhotovitel se zavazuje provést dílo svým jménem a na vlastní odpovědnost. V případě,
že pověří provedením části díla jinou osobu, má zhotovitel odpovědnost jako by dílo
provedl sám.

Jakékoliv změny oproti schválenému zadání musí být předem písemně odsouhlaseny
objednatelem.

Zhotovitel je povinen respektovat a plnit podmínky obsažené v pravomocných
rozhodnutích správních orgánů a ve všech dalších vyjádřeních vydaných oprávněnými
orgány a správci vč. správců sítí dotčených prováděnou stavbou.

Zhotovitel se zavazuje uhradit objednateli poplatky, sankce, škody a náklady vzniklé
z důvodu nedodržení podmínek pravomocných rozhodnutí nebo závazných vyjádření
orgánů státní správy. Rovněž uhradí náklady vzniklé nedodržením obvodu staveniště.

Zhotovitel na vlastní náklady zabezpečí veškerá povolení nezbytná k provedení díla.

Zhotovitel zajistí dílo tak, aby nedošlo k ohrožování a nadměrnému nebo zbytečnému
obtěžování okolí stavby a ke znečišťování komunikací.

Zhotovitel bude v dostatečném časovém předstihu informovat dotčené subjekty
- vlastníky popř. nájemce přilehlých nemovitostí o časovém harmonogramu stavby
a s tím spojených omezeních.

Zhotovitel bude minimálně znečišťovat okolí stavby a zabezpečí každodenní úklid.
Zhotovitel zajistí obslužný provoz a přístup pohotovostním a požárním vozidlům.

Zhotovitel je povinen se řídit pokyny vydanými státními orgány v průběhu povolování
stavby a plnit všechny povinnosti z nich vyplývající.

Zhotovitel se zavazuje realizovat práce vyžadující zvláštní způsobilost nebo povolení
podle příslušných předpisů osobami, které tuto podmínku splňují.

Zhotovitel je povinen provedené stavební práce, zařizovací předměty a výrobky
zabezpečit před poškozením a krádežemi až do předání díla nebo jeho části objednateli,
a to na vlastní náklady.

Zhotovitel vyzve objednatele písemně nejméně 3 pracovní dny předem k prověření
kvality prací, jež budou dalším postupem při zhotovování díla zakryty nebo se stanou
nepřístupnými. V případě, že se na tuto výzvu objednatel bez vážných důvodů nedostaví,
může zhotovitel pokračovat v provádění díla po předchozím písemném upozornění
objednatele.

Zhotovitel je povinen udržovat na staveništi pořádek a čistotu, je povinen odstraňovat
odpadky a nečistoty vzniklé jeho činností.

Zhotovitel je povinen staveniště zajistit v souladu s příslušnými právními předpisy
o bezpečnosti práce a technických zařízení.

Zjistí-li zhotovitel při provádění díla skryté překážky bránící řádnému provedení díla,
je povinen to bez odkladu oznámit objednateli a navrhnout mu další postup.

Zhotovitel je povinen bez odkladu písemně upozornit objednatele na případnou
nevhodnost realizace vyžadovaných prací.

Zhotovitel zajistí pro objednatele fotodokumentaci místa plnění před zahájením prací
(původní stav), průběh výstavby a po ukončení prací (nový stav). Fotky budou pořízeny
ze stejného místa či pohledu.

číslo smlouvy zhotovitele číslo smlouvy objednatele číslo investiční akce

10.19.

10.20.

10.21.

10.22.

10.23.

10.24.

11.2.

11.5.

7

V případě, že budou při realizaci díla naplněny podmínky stanovené zákonem
č. 309/2006 Sb. (zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví
při práci) pro vzník povinnosti objednatele určit koordinátora bezpečnosti a ochrany
zdraví při práci na staveništi ($14 odst. 1 uvedeného zákona), pro vznik povinnosti
objednatele doručit oznámení o zahájení prací ($ 15 odst. 1 uvedeného zákona)
nebo vznik povinnosti objednatele zajistit zpracování plánu bezpečnosti a ochrany zdraví
při práci na staveništi ($ 15 odst. 2 uvedeného zákona), je zhotovitel o takové skutečnosti
povinen objednatele neprodleně informovat. Tuto povinnost má zhotovitel i v případě,
že bude vzhledem ke všem okolnostem realizace díla zřejmé, že se tyto podmínky naplní
později. Pokud v důsledku nesplnění této povinnosti zhotovitelem bude objednateli
udělena sankce dle zákona č. 251/2005 Sb., o inspekci práce, ve znění pozdějších
předpisů, zhotovitel objednateli tuto sankci uhradí.

Zhotovitel je povinen zabezpečit bez omezení fungování všech technologických zařízení
umístěných v objektu mateřské školy (osvětlení, antény internetu apod.).

Zhotovitel je povinen při provádění díla věnovat zvýšenou pozornost možnosti výskytu
azbestu ve stavebních konstrukcích, které budou dotčeny realizací díla. V případě
podezření z výskytu azbestu na místě plnění díla, je zhotovitel povinen realizaci díla
neprodleně zastavit a upozornit na tuto skutečnost objednatele. V realizaci díla může
zhotovitel pokračovat pouze po dohodě s objednatelem.

Zhotovitel se zavazuje provádět práce vůzké koordinaci s provozovatelem budovy
— provozem mateřské školy. Zhotovitel zabezpečí stavbu včetně dílčích částí
a komunikačních ploch tak, aby nebyla ohrožena bezpečnost dětí, zaměstnanců školy,
rodičů a návštěv (pevné zábrany, oplocení staveniště atd.). Stavba bude realizována
s takovými opatřeními, aby byl maximálně eliminován negativní vliv stavby na výuku
a provoz MŠ — omezení prašnosti, pravidelný úklid staveniště apod.

Zhotovitel bude dodržovat Obecně závaznou vyhlášku č. 2/2011, o ochraně nočního klidu
a regulací hlučných činností, platnou pro území města Opavy.

Zhotovitel se zavazuje zajišťovat veškeré materiály a subdodávky v souladu s pravidly
hospodářské soutěže a písemně informovat objednatele o dodávkách, pracích
a službách zajišťovaných subdodavateli, a to vždy bezodkladně po uzavření příslušné
smlouvy nebo vystavení objednávky. Písemná informace dle předchozí věty musí
obsahovat mj. jmenovité uvedení subdodavatelů, činností, které budou vykonávat a musí
být doložena kopiemi příslušných živnostenských či jiných oprávnění subdodavatelů,
nezbytných pro výkon těchto činností. Informační povinnost dle tohoto odstavce
se vztahuje pouze na subdodavatele, kteří se podílejí na realizaci dila.

Zhotovitel je dále povinen v souladu s $ 147a odst. 5 zákona o veřejných zakázkách
předložit objednateli v zákonem stanovených lhůtách seznam subdodavatelů veřejné
zakázky; má-li subdodavatel formu akciové společnosti, je přílohou tohoto seznamu
i seznam vlastníků akcií, jejichž souhrnná jmenovitá hodnota přesahuje 10 % základního
kapitálu, vyhotovený ve Ihůtě 90 dnů před dnem předložení seznamu subdodavatelů.

Článek XI.
Předání dila

Objednatel je povinen dílo převzít po jeho dokončení, jen je-li bez jakýchkoliv vad
a nedodělků.

Předávací řízení bude objednatelem zahájeno po obdržení písemné výzvy zhotovitele
a ukončeno nejpozději do 5 kalendářních dnů ode dne zahájení.

O předání díla nebo jeho části bude sepsán zápis, který sepíše zhotovitel a který bude
obsahovat:

a) označení díla

b) označení objednatele a zhotovitele díla

c) číslo a datum uzavření smlouvy o dílo

 

číslo smlouvy zhotovitele číslo smlouvy objednatele číslo investiční akce

11.4.

11.5.
11.6.

11.7.

12.1,

12.2.

13.1.

13.2.

13.3.

13.4.

13.5.

13.6.

8

d) zahájení a ukončení prací na zhotovovaném díle

e) prohlášení objednatele o převzetí díla

f) datum a místo sepsání zápisu

g) jména a podpisy zástupců objednatele a zhotovitele

h) seznam převzaté dokumentace

i) soupis nákladů od zahájení po dokončení díla

j) termín vyklizení staveniště

k) datum ukončení záruky za dílo

l) soupis vad a nedodělků s termínem jejich odstranění, bude-li smluvními stranami
dohodnuto převzetí díla s vadami a nedodělky.

Vadou se rozumí odchylka v kvalitě, rozsahu a parametrech díla stanovených
projektovou dokumentací, touto smlouvou a obecně závaznými předpisy, jakož
i technickými normami.

Nedodělkem se rozumí neprovedené práce a dodávky oproti projektové dokumentaci.

Zhotovitel se zavazuje předat objednateli doklady o řádném provedení díla dle norem
a předpisů, provedených zkouškách, atestech a dokumentaci podle této smlouvy, včetně
prohlášení o shodě (nebo písemné ujištění o shodě).

Zhotovitel a objednatel jsou oprávněni uvést v zápise cokoliv, co budou považovat
za nutné v souvislosti s provedením dila.

Zápis musí být podepsán smluvními stranami.

Článek XII.
Staveniště (místo plnění)

Objednatel předá zhotoviteli staveniště po uzavření této smlouvy o dílo. O předání
a převzetí staveniště vyhotoví smluvní strany zápis. Smluvní strany se výslovně dohodly,
že o době předání staveniště je oprávněn rozhodnout výhradně objednatel. Zhotovitel
se zavazuje tuto skutečnost respektovat a na výzvu objednatele staveniště nejpozději
do deseti kalendářních dnů ode dne doručení této výzvy převzít a zahájit realizaci díla.

Zhotovitel odpovídá za bezpečnost a ochranu zdraví všech osob v prostoru staveniště,
dodržování bezpečnostních, hygienických a požárních předpisů, včetně prostorů zařízení
staveniště, a dodržování bezpečnosti silničního provozu v prostoru staveniště.

Článek XIII.
Záruka za jakost, odpovědnost za vady

Dílo má vady, jestliže jeho vlastnosti neodpovídají požadavkům uvedeným v této
smlouvě nebo jiné dokumentaci vztahující se k provedení díla.

Zhotovitel odpovídá za vady, jež má dílo v době předání nebo které se vyskytly v záruční
době.

Zhotovitel poskytuje na dílo, tj. na provedené práce a dodávky, záruku za jakost v délce
60 měsíců od převzetí díla objednatelem.

Záruční doba začíná plynout ode dne předání a převzetí celého dila.

Smluvní strany se dohodly, že práva z odpovědnosti za vady zůstanou objednateli
zachována, pokud vady díla oznámí objednatel zhotoviteli kdykoliv během trvání záruční
lhůty.

Odstranění případných vad bude zhotovitelem provedeno ve lhůtách sjednaných
bezodkladně po jejich oznámení objednatelem, nejpozději však do 14 kalendářních dnů
od oznámení vady objednatelem zhotoviteli, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak.

 

číslo smlouvy zhotovitele číslo smlouvy objednatele číslo investiční akce

14.1.

14.2.

14.3.

15.1.

15.2.

15.3.

15.4.

15.5.

15.6.

16.1.

16.2.

16.3.

9

Článek XIV.
Odpovědnost za škodu

Nebezpečí škody na zhotovovaném díle nebo jeho části nese zhotovitel v plném rozsahu
až do dne převzetí celého díla bez vad a nedodělků objednatelem. Toto ustanovení
se nevztahuje na tu část díla, kterou objednatel převzal a začal užívat před předáním
celého díla.

Zhotovitel nese odpovědnost původce odpadů, zavazuje se nezpůsobovat únik ropných,
toxických či jiných škodlivých látek na stavbě.

Zhotovitel je povinen učinit veškerá opatření potřebná k odvrácení škody nebo k jejich
zmírnění.

Článek XV.
Smluvní pokuty

V případě prodlení zhotovitele s řádným dokončením díla a jeho včasným předáním
objednateli bez vad a nedodělků se zhotovitel zavazuje zaplatit objednateli smluvní
pokutu za porušení této smluvní povinnosti ve výši 500,- Kč (slovy: pětsetkorunčeských)
za každý i započatý kalendářní den prodlení s předáním díla.

Nebude-li faktura uhrazena ve lhůtě splatnosti, je objednatel povinen zaplatit zhotoviteli
úrok z prodlení v zákonné výši.

V případě prodlení zhotovitele s vyklizením staveniště se zhotovitel zavazuje zaplatit
objednateli smluvní pokutu za porušení této smluvní povinnosti ve výši 1.000,- Kč
za každý i započatý kalendářní den prodlení.

Pokud zhotovitel nedodrží termín k odstranění vady, která se projevila v záruční době,
zavazuje se uhradit objednateli smluvní pokutu za porušení této smluvní povinnosti
ve výši 1.000,- Kč za každý kalendářní den prodlení s odstraněním každé jednotlivé
vady. Pokud se smluvní strany nedohodnou jinak, platí, že vada musí být odstraněna
do 14 kalendářních dnů ode dne oznámení vady zhotoviteli.

Smluvní strany se dohodly, že přeruší-li zhotovitel bezdůvodně práce na díle na dobu
delší než pět pracovních dnů, nebo nezahájí-li zhotovitel práce na díle do sedmi
kalendářních dnů ode dne, kdy zhotovitel převzal či dle této smlouvy měl nejpozději
od objednatele převzít staveniště, anebo nedodrží-li zhotovitel při provádění díla
opakovaně i přes upozornění objednatele ČSN, EN, technologické předpisy a předpisy
na úseku bezpečnosti práce a ochrany zdraví při práci, zavazuje se zhotovitel za každý
jednotlivý případ porušení kterékoli z výše uvedených povinností zaplatit objednateli
smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč.

Smluvní strany prohlašují, že nepovažují smluvní pokuty dle tohoto článku smlouvy
za pohledávky nejisté nebo neurčité ve smyslu $ 1987 odst. 2 zák. č. 89/2012 Sb.,
občanský zákoník, a proto se dohodly, že objednatel je oprávněn smluvní pokuty
započíst proti pohledávce zhotovitele.

Článek XVI.
Závěrečná ustanovení

Podstatným porušením povinnosti zhotovitele se rozumí zejména prodlení s prováděním
díla delším než 10 kalendářních dnů.

Zhotovitel se zavazuje, že jakékoliv informace, které se dověděl v souvislosti s plněním
předmětu této smlouvy nebo které jsou obsahem předmětu této smlouvy, neposkytne
třetím osobám.

Objednatel může odstoupit od této smlouvy ze zvlášť závažných důvodů.

Za zvlášť závažné důvody bude považováno zejména:

číslo smlouvy zhotovitele číslo smlouvy objednatele číslo investiční akce

16.4.

16.5.

16.6.

16.7.

16.8.

16.9.

16.10.

16.11.

16.12.

16.13.

16.14.

16.15.

10

+ bezdůvodné přerušení práce na dobu delší než pět pracovních dnů,

+ nezahájení práce do sedmi kalendářních dnů od předání staveniště,

* | opakované nedodržení ČSN, EN, technologických předpisů a předpisů na úseku
bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, i přes upozornění ze strany objednatele.

Smluvní strany mohou ukončit smluvní vztah písemnou dohodou obou smluvních stran.

V případě zániku závazku před řádným splněním díla je zhotovitel povinen ihned předat
objednateli nedokončené dílo včetně věcí, které opatřil a které jsou součástí díla
a uhradit případně vzniklou škodu. Objednatel je povinen uhradit zhotoviteli
rozpracovanou část díla a cenu věcí, které opatřil a které se staly součástí dila.

Zhotovitel nemůže bez souhlasu objednatele postoupit svá práva plynoucí z této smlouvy
třetí osobě.

Změnit nebo doplnit tuto smlouvu mohou smluvní strany pouze formou písemných
dodatků, které budou vzestupně číslovány, výslovně prohlášeny za dodatek této smlouvy
a podepsány oprávněnými zástupci smluvních stran. Smluvní strany se dohodly,
že jakákoliv změna smlouvy bude učiněna až po ověření skutečnosti, zda je taková
změna smlouvy v souladu s příslušnými ustanoveními zákona o veřejných zakázkách.

Pro případ, že kterékoliv ustanovení této smlouvy se stane neúčinným nebo neplatným,
smluvní strany se zavazují bez zbytečných odkladů nahradit takové ustanovení novým.

Případná neplatnost některého z ustanovení této smlouvy nemá za následek neplatnost
ostatních ustanovení.

Zhotovitel přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu ustanovení $ 1765
odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Osoby podepisující tuto smlouvu svým podpisem stvrzují platnost svých jednatelských
oprávnění.

Smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech s platností originálu, přičemž objednatel i
zhotovitel obdrží po jednom vyhotovení.

Smluvní strany shodně prohlašují, že si tuto smlouvu před jejím podepsáním přečetly,
že byla uzavřena po vzájemném projednání podle jejich pravé a svobodné vůle, určitě,
vážně a srozumitelně a že se dohodly na celém jejím obsahu, což stvrzují svými podpisy.
V případě rozporu textu této smlouvy s textem jejich příloh, mají přednost ustanovení
této smlouvy.

Zhotovitel se zavazuje přijmout veškerá nezbytná a přiměřená opatření k zamezení
korupce a úplatkářství. V souladu stím se zhotovitel zavazuje, že nebude nabízet,
neslíbí ani neposkytne a nedá ani třetí straně pokyn k tomu, aby nabízela, slibovala
či poskytovala, jakékoli výhody (peníze, cenné dary apod.) zaměstnancům objednatele,
zaměstnancům statutárního města Opavy, členům Zastupitelstva statutárního města
Opavy, členům zastupitelstva městských částí jakož i členům dalších orgánů
statutárního města Opavy a členům orgánů zastupitelstva a rady, a to včetně rodinných
příslušníků těchto osob a dalších osob uvedeným osobám blízkých. Smluvní strany se
dohodly, že poruší-li zhotovitel tento svůj závazek, je povinen zaplatit objednateli smluvní
pokutu ve výši 5 % z celkové ceny díla včetně DPH.

Smluvní strany se dále dohodly, že poruší-li zhotovitel svůj závazek uvedený v tomto
odstavci smlouvy, je objednatel oprávněn od této smlouvy odstoupit nebo ji vypovědět
s účinnosti ke dni doručení výpovědi zhotoviteli. Tím nejsou dotčeny případné
trestněprávní důsledky takového jednání.

Smluvní strany se dohodly, že tato smlouva — ať už je povinně uveřejňovanou smlouvou
dle zákona o registru smluv, či nikoli — bude natrvalo uveřejněna v registru smluv, a to
v celém rozsahu včetně příslušných metadat, s výjimkou údajů o fyzických osobách,
které nejsou smluvními stranami, a kontaktních či doplňujících údajů (číslo účtu,
telefonní číslo, e-mailová adresa apod.). Uveřejnění této smlouvy v registru smluv zajistí

 

číslo smlouvy zhotovitele číslo smlouvy objednatele číslo investiční akce

n

bez zbytečného odkladu po jejím uzavření objednatel. Nezajistí-li však uveřejnění této
smlouvy v registru smluv v souladu se zákonem objednatel nejpozději do 15 dnů od
jejího uzavření, je uveřejnění povinna nejpozději do 30 dnů od uzavření této smlouvy
v souladu se zákonem zajistit druhá smluvní strana. Strana uveřejňující smlouvu se
zavazuje splnit podmínky pro to, aby správce registru smluv zaslal potvrzení o uveřejnění
smlouvy také druhé smluvní straně.

Smluvní strany se dohodly, že tato smlouva je uzavřena dnem, kdy ji podepíše poslední
ze smluvních stran.

Přílohy: - příloha č. 1 Položkový rozpočet
- výpis z obchodního rejstříku

 

 

V Opavě dne V, dně

Za objednatele Za zhotovitele

= Opava, Havlíčkova — příspěvková SV — ELEKTRO s.r.o.

organizace

číslo smlouvy zhotovitele číslo smlouvy objednatele číslo investiční akce

„!2020/
                    

Příloha SMinInvest21051410340smlouva o dílo ele. 1PP.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        MATEŘSKÁ ŠKOLA OPAVA, HAVLÍČKOVA,
PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE

SMLOUVA O DÍLO

Zakázka: „Stavební úpravy 1. PP — MŠ Havlíčkova, výdejna jídla včetně zázemí“

Článek I.
Smluvní strany
Objednatel: Mateřská škola Opava, Havlíčkova, příspěvková organizace
Sídlo: Havlíčkova 1750/4, 746 01 Opava
IČ: 709 99 783
DIČ:

Číslo účtu:

Bankovní spojení:

Zastoupeno:
Kontaktní osoba ve věcech
smluvních:

Kontaktní osoby ve věcech
technických:

dále jen „objednatel“

Zhotovitel: SV — ELEKTRO s.r.o.

Sídlo: Petra Bezruče 216, 747 24 Chuchelná
IČ: 471 51 838

DIČ:

Číslo účtu:

Bankovní spojení:

Jednající:

Zapsána:

Kontaktní osoba ve věcech
smluvních:

Kontaktní osoba ve věcech
technických:

dále jen „zhotovitel]“

číslo smlouvy zhotovitele číslo smlouvy objednatele číslo investiční akce
„00L20147 0 00

zl,

2.2.

3.1.

3.2.

2

Článek II.
Základní ustanovení

Smluvní strany prohlašují, že údaje uvedené v článku 1. této smlouvy jsou v souladu
se skutečností a že změny dotčených údajů oznámí bez prodlení druhé smluvní straně.

Zhotovitel prohlašuje, že má a po celou dobu platnosti a účinnosti této smlouvy bude mít
sjednánu pojistnou smlouvu o odpovědnosti za škodu pokrývající škodu vzniklou
porušením povinností podle této smlouvy.

Článek II.
Předmět smlouvy

Zhotovitel se touto smlouvou zavazuje zhotovit pro objednatele dílo - stavbu s názvem:
„Stavební úpravy 1. PP — MŠ Havlíčkova, výdejna jídla včetně zázemí“,
(dále také jen "dílo")

Jedná se o provedení nových silnoproudých elektroinstalačních rozvodů v objektu MŠ
Havlíčkova na ulici Havlíčkova 1750/4, 746 01, Opava, zahrnující:

- | demontáž veškeré stávající elektroinstalace v prostoru rekonstruované části
1.PP, včetně stávajících vestavných rozvaděčů R7 a R8,

- © dodávku a montáž nové vestavného rozvaděče výdejny jídel ozn. R7,

- © dodávku a montáž hlavních napájecích kabelů pro výše uvedené rozvaděče,

- dodávku a montáž veškerých světelných, zásuvkových a jiných rozvodů
napájených z výše uvedených rozvaděčů,

- © dodávku a montáž osvětlovacích soustav,

- — dodávku a montáž nouzového osvětlení,

- © dodávku a montáž hlavní ochranné přípojnice MET včetně hlavního a místního
pospojování objektu také ze SEBT,

- | dimenzování a jištění elektroinstalace z hlediska proudového zatížení a
impedanční smyček napájecích kabelů,

- © uzemnění rozvaděče R7 ze stávající přípojnice PE rozvaděče RO.

Vše vrozsahu a provedení dle projektové dokumentace pro provádění stavby
- zadávací dokumentacemi z 08/2020 zpracované dle zákona o zadávání veřejných
zakázek společností INDETAIL s.r.o., Zacpalova 379/27, 746 01 (dále také jen „zadávací
dokumentace“ nebo „projektová dokumentace"), předpisy upravujícími provádění
stavebních děl, nabídkou zhotovitele ze dne ................. „ touto smlouvou a případnými
dalšími pokyny objednatele.

V případě potřeby si zhotovitel dopracuje na vlastní náklady zadávací projektovou
dokumentaci do fáze pro realizaci díla (dokumentace dílenská, výrobní apod.), přičemž
musí respektovat autorská práva autora projektové dokumentace. Takto dopracovanou
projektovou | dokumentaci | s vyjádřením | zhotovitele projektové © dokumentace
je zhotovitel povinen dále projednat s objednatelem a nechat jím odsouhlasit.

Objednatel je povinen zaplatit zhotoviteli za řádně a včas provedené dílo cenu
sjednanou v této smlouvě.

Článek IV.
Cena díla

Cena díla, jehož předmět a rozsah jsou vymezeny v článku III. této smlouvy, se sjednává dohodou
smluvních stran takto:

 

číslo smlouvy zhotovitele číslo smlouvy objednatele čislo investiční akce

4.1.

4.2.

4.3.

4.4.

4.5.

4.6.

4.7.

4.8.

4.9.

4.10.

4.11.

4.12.

4.13.

5.1.

5.2.

Cena díla činí bez daně z přidané hodnoty
214.378,30 Kč

Daň zpřidané hodnoty v základní sazbě 21% činí zceny díla uvedené
v odst. 4.1. tohoto článku částku
45.019,44 Kč

Daň zpřidané hodnoty vesnížené sazbě 15% činí zceny díla uvedené
v odst. 4.1. tohoto článku částku
0,00 Kč

Celková cena díla (součet ceny uvedené v odst. 4.1. + 4.2. + 4.3.) činí včetně daně
z přidané hodnoty celkem
259.397,75 Kč
(slovy dvě stě padesát devět tisíc tři sta devadesát sedm a 75/100 koruny české)

Součástí sjednané ceny jsou veškeré práce a dodávky, místní, správní a jiné poplatky
a veškeré další náklady uvedené v této smlouvě a nezbytné pro řádné a úplné zhotovení
díla, jakož i náklady zhotovitele nutné pro vybudování, provoz a demontáž staveniště
a nutnou koordinaci s provozem mateřské školy.

Cena obsahuje i případné zvýšené náklady spojené s vývojem cen vstupních nákladů,
a to až do doby ukončení díla.

Cena je konečná, může být měněna pouze dohodou smluvních stran v případě
nepředvídatelné změny množství prací a dodávek a jen za podmínek stanovených
v zadávací dokumentaci.

V případě nezbytnosti překročit cenu díla z důvodu provedení nutných víceprací z důvodu
na straně objednatele, je zhotovitel povinen oznámit rozsah těchto prací včetně jejich cen
objednateli bez zbytečného odkladu ihned poté, co nutnost překročení zjistil, jinak jeho
právo na úhradu těchto víceprací zaniká.

Veškeré vícepráce budou zhotovitelem zrealizovány na základě předchozí písemné
dohody smluvních stran. Za vícepráce budou považovány pouze dodatečné změny
technologií, materiálů a rozsahu prací, které nebylo možno znát v době zpracování
nabidky a jsou nad rámec zadávací dokumentace.

Cena víceprací bude stanovena pomocí jednotkové ceny podle rozpočtu — pokud jde
o práce v tomto rozpočtu uvedené. Práce v tomto rozpočtu neuvedené budou oceněny
dohodou smluvních stran před jejich provedením.

V případě, že se některé práce budou provádět v menším, než v původním rozsahu
(méněpráce), zhotovitel je povinen je odečíst z ceny díla ve výši podle položek rozpočtu.

Rozpočet jednotlivých prací s určením jejich jednotkových cen je přílohou č.1 a nedílnou
součástí této smlouvy.

Smluvní strany se dohodly, že v případě změny sazby DPH bude k ceně díla uvedené
v odst. 4.1. tohoto článku připočtena DPH v aktuálně platné výši.

Článek V.
Platební podmínky

Zálohy nebudou objednatelem poskytovány.

Smluvní strany se dohodly na postupné splatnosti ceny díla v závislosti na skutečně
a řádně provedených pracích na díle, a to tak, že zhotovitel je oprávněn vždy
po skončení daného kalendářního měsíce daňovým dokladem — fakturou vyúčtovat cenu
prací, které na díle v daném kalendářním měsíci řádně provedl. Tyto práce budou

 

číslo smlouvy zhotovitele číslo smlouvy objednatele číslo investiční akce

„£2020/

5.3.

5.4.

5.5.

5.6.

5.7.
5.8.

5.9.

6.1.

6.2.

4

považovány za dílčí zdanitelné plnění ve smyslu 8 21 odst. 8 zákona č. 235/2004 Sb.
Součástí faktury musí být soupis skutečně a řádně provedených prací, který musí být
písemně odsouhlasen objednatelem. Cena provedených prací musí být vyúčtována
podle položkového rozpočtu, který je nedílnou součástí této smlouvy jako její příloha č. 1.
Smluvní strany se dále dohodly, že zhotovitel je oprávněn takto vyúčtovat cenu skutečně
a řádně provedených prací až do výše 90 % celkové ceny díla; Zbylých 10 % z celkové
ceny díla je zhotovitel oprávněn vyúčtovat objednateli po splnění poslední z následujících
podmínek: 1. objednatel dílo podpisem zápisu o předání a převzetí díla převezme,
2. na díle budou odstraněny veškeré případné vady a nedodělky, 3. dílo (stavbu) bude
možno v souladu s příslušnými právními předpisy, zejména v souladu se zákonem
č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), legálně
užívat. O splnění těchto podmínek se objednatel zavazuje zhotovitele informovat.

Lhůta splatnosti faktur je 30 kalendářních dní od jejich doručení objednateli. Stejný
termín splatnosti platí pro smluvní strany při úhradě jiných plateb podle této smlouvy.

Jednotlivé faktury budou obsahovat tyto údaje:

a) adresa objednatele pro doručování faktur: Mateřská škola Opava, Havlíčkova,
příspěvková organizace, Havlíčkova 1750/4, Předměstí, 746 01 Opava;

b) evidenční číslo smlouvy pro fakturaci;

c) identifikaci příslušného odboru vč. kontaktní osoby objednatele;

d) označení zhotovitele, jeho sídlo, IČ a DIČ;

e) číslo faktury;

f) den vystavení a den splatnosti;

g) označení peněžního ústavu a čísla účtu, na který se má platit;

h) soupis provedených prací za fakturační období;

i) fakturovanou částku;

j) označení díla; označení názvu a čísla projektu

k) razítko zhotovitele a podpis oprávněné osoby.

Objednatel je oprávněn odmítnout úhradu v případě, že zhotovitel přeruší v rozporu
s touto smlouvou práce, práce provádí v rozporu s projektovou dokumentací nebo
ustanoveními této smlouvy, zejména je vprodlení sjejich dodávkou oproti
harmonogramu, a to do doby, než budou tyto nedostatky odstraněny.

Nebude-li faktura obsahovat náležitosti uvedené v této smlouvě nebo bude chybně
vyúčtována cena, je objednatel oprávněn fakturu vrátit zhotoviteli k opravě či doplnění,
přičemž ve vadné faktuře vyznačí důvod vrácení. V takovém případě se ruší doba
splatnosti stanovená vadnou fakturou a nová lhůta splatnosti započne běžet doručením
bezvadné faktury objednateli.

Povinnost zaplatit je splněna dnem odepsání příslušné částky z účtu objednatele.

Smluvní strany se dohodly na datu uskutečnění zdanitelného plnění u dílčího plnění
do 30-tého dne daného kalendářního měsíce.

Objednatel prohlašuje, že v případě plnění odpovídajícího číselnému kódu dle Číselníku
klasifikace produkce CZ-CPA 41 — 43, které je předmětem smlouvy o dílo, nebude
uplatňovat režim přenesení daňové povinnosti ve smyslu S 92a a S 92e zákona
č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů.

Článek Ví.
Vlastnictví

Vlastníkem stavebních objektů, jejichž úpravy jsou předmětem plnění dle této smlouvy, a
vlastníkem zhotovovaného díla je statutární město Opava, správou majetku je na
základě Zřizovací listiny pověřen objednatel.

Po předání výše uvedených stavebních objektů k provedení díla přechází odpovědnost
za škodu na tomto stavebním objektu a za škodu způsobenou jeho provozem na
zhotovitele, a to až do doby jeho zpětného převzetí objednatelem.

 

číslo smlouvy zhotovitele číslo smlouvy objednatele číslo investiční akce

6.3.
6.4.

741.

72.

73.

74.

75.

7.6.

17.

5

Vlastníkem zhotovovaného díla je statutární město Opava.

Vlastníkem věcí, které zhotovitel opatří k provedení díla, se statutární město Opava
stane okamžikem, kdy se tyto věci stanou součástí díla.

Článek VII.
Doba plnění

Smluvní strany se dohodly, že práce na díle dle této smlouvy zhotovitel zahájí v den, kdy
převzal či dle této smlouvy měl nejpozději od „objednatele převzít staveniště.
O předání staveniště zhotoviteli bude vyhotoven zápis. Den předání staveniště
se nezapočítává do doby plnění.

Zhotovitel se zavazuje dílo provést, řádně dokončit a předat je objednateli bez vad a
nedodělků v termínech od 12.07.2021 do 22.08.2021.

V případě, že o to objednatel požádá, přeruší zhotovitel práce na díle na dobu určenou
objednatelem. O tuto dobu se prodlužují veškeré Ihůty tím dotčené.

Před započetím prací po přerušení práce na díle podle odst. 7.3. tohoto článku vyhotoví
smluvní strany zápis, ve kterém zhodnotí skutečný technický stav již zhotovených
konstrukcí a určí rozsah a cenu jejich nezbytných úprav.

Zhotovitel splní svou povinnost provést dílo jeho řádným zhotovením, předáním
objednateli bez jakýchkoliv vad a nedodělků a dnem, kdy bude možno dílo (stavbu)
v souladu s příslušnými právními předpisy, zejména vsouladu se zákonem
č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), legálně
užívat.

Objednatel se zhotovitelem dohodnou přiměřené prodloužení lhůty plnění:
a) při podstatném zvýšení prací a dodávek;
b) nebude-li možno práce zahájit nebo v nich plynule pokračovat z důvodu ležících
na straně objednatele;
c) nastanou-li během provádění neočekávané povětrnostní podmínky, které
neumožní realizovat práce v technologicky vhodném období.

Pro předání a převzetí díla platí postup podle Článku XI. této smlouvy.

Článek VIlli.
Místo plnění

Budova Mateřské školy Havlíčkova, Havlíčkova 1750/4, Předměstí, 746 01 Opava.

9.1.

9.2.

9.3.
9.4.

Článek IX.
Jakost díla

Zhotovitel se zavazuje, že celkový souhrn vlastností provedeného díla bude odpovídat
platné právní úpravě, českým technickým normám, projektové dokumentaci, zadání
zakázky (zadávací dokumentaci) a této smlouvě.

K tomu se zavazuje používat pouze materiály a konstrukce vyhovující požadavkům
kladeným na jejich jakost a mající prohlášení o shodě.

Smluvní strany se dohodly na I. jakosti použitých materiálů.

Jakost dodávaných materiálů a konstrukcí bude dokladována předepsaným způsobem
při kontrolních prohlídkách a při předání a převzetí díla.

Článek X.

číslo smlouvy zhotovitele číslo smlouvy objednatele čislo investiční akce

10.1.

10.2.

10.3.

10.4.

10.5.

10.6.

10.7.

10.8.
10.9.

10.10.

10.11.

10.12.

10.13.

10.14.

10.15.

10.16.

10.17.

10.18.

6
Provádění díla

Zhotovitel se zavazuje provést dílo svým jménem a na vlastní odpovědnost. V případě,
že pověří provedením části díla jinou osobu, má zhotovitel odpovědnost jako by dílo
provedl sám.

Jakékoliv změny oproti schválenému zadání musí být předem písemně odsouhlaseny
objednatelem.

Zhotovitel je povinen respektovat a plnit podmínky obsažené v pravomocných
rozhodnutích správních orgánů a ve všech dalších vyjádřeních vydaných oprávněnými
orgány a správci vč. správců sítí dotčených prováděnou stavbou.

Zhotovitel se zavazuje uhradit objednateli poplatky, sankce, škody a náklady vzniklé
z důvodu nedodržení podmínek pravomocných rozhodnutí nebo závazných vyjádření
orgánů státní správy. Rovněž uhradí náklady vzniklé nedodržením obvodu staveniště.

Zhotovitel na vlastní náklady zabezpečí veškerá povolení nezbytná k provedení díla.

Zhotovitel zajistí dílo tak, aby nedošlo k ohrožování a nadměrnému nebo zbytečnému
obtěžování okolí stavby a ke znečišťování komunikací.

Zhotovitel bude v dostatečném časovém předstihu informovat dotčené subjekty
- vlastníky popř. nájemce přilehlých nemovitostí o časovém harmonogramu stavby
a s tím spojených omezeních.

Zhotovitel bude minimálně znečišťovat okolí stavby a zabezpečí každodenní úklid.
Zhotovitel zajistí obslužný provoz a přístup pohotovostním a požárním vozidlům.

Zhotovitel je povinen se řídit pokyny vydanými státními orgány v průběhu povolování
stavby a plnit všechny povinnosti z nich vyplývající.

Zhotovitel se zavazuje realizovat práce vyžadující zvláštní způsobilost nebo povolení
podle příslušných předpisů osobami, které tuto podmínku splňují.

Zhotovitel je povinen provedené stavební práce, zařizovací předměty a výrobky
zabezpečit před poškozením a krádežemi až do předání díla nebo jeho části objednateli,
a to na vlastní náklady.

Zhotovitel vyzve objednatele písemně nejméně 3 pracovní dny předem k prověření
kvality prací, jež budou dalším postupem při zhotovování díla zakryty nebo se stanou
nepřístupnými. V případě, že se na tuto výzvu objednatel bez vážných důvodů nedostaví,
může zhotovitel pokračovat v provádění díla po předchozím písemném upozornění
objednatele.

Zhotovitel je povinen udržovat na staveništi pořádek a čistotu, je povinen odstraňovat
odpadky a nečistoty vzniklé jeho činností.

Zhotovitel je povinen staveniště zajistit v souladu s příslušnými právními předpisy
o bezpečnosti práce a technických zařízení.

Zjistí-li zhotovitel při provádění díla skryté překážky bránící řádnému provedení díla,
je povinen to bez odkladu oznámit objednateli a navrhnout mu další postup.

Zhotovitel je povinen bez odkladu písemně upozornit objednatele na případnou
nevhodnost realizace vyžadovaných prací.

Zhotovitel zajistí pro objednatele fotodokumentaci místa plnění před zahájením prací
(původní stav), průběh výstavby a po ukončení prací (nový stav). Fotky budou pořízeny
ze stejného místa či pohledu.

číslo smlouvy zhotovitele číslo smlouvy objednatele číslo investiční akce

10.19.

10.20.

10.21.

10.22.

10.23.

10.24.

11.2.

11.5.

7

V případě, že budou při realizaci díla naplněny podmínky stanovené zákonem
č. 309/2006 Sb. (zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví
při práci) pro vzník povinnosti objednatele určit koordinátora bezpečnosti a ochrany
zdraví při práci na staveništi ($14 odst. 1 uvedeného zákona), pro vznik povinnosti
objednatele doručit oznámení o zahájení prací ($ 15 odst. 1 uvedeného zákona)
nebo vznik povinnosti objednatele zajistit zpracování plánu bezpečnosti a ochrany zdraví
při práci na staveništi ($ 15 odst. 2 uvedeného zákona), je zhotovitel o takové skutečnosti
povinen objednatele neprodleně informovat. Tuto povinnost má zhotovitel i v případě,
že bude vzhledem ke všem okolnostem realizace díla zřejmé, že se tyto podmínky naplní
později. Pokud v důsledku nesplnění této povinnosti zhotovitelem bude objednateli
udělena sankce dle zákona č. 251/2005 Sb., o inspekci práce, ve znění pozdějších
předpisů, zhotovitel objednateli tuto sankci uhradí.

Zhotovitel je povinen zabezpečit bez omezení fungování všech technologických zařízení
umístěných v objektu mateřské školy (osvětlení, antény internetu apod.).

Zhotovitel je povinen při provádění díla věnovat zvýšenou pozornost možnosti výskytu
azbestu ve stavebních konstrukcích, které budou dotčeny realizací díla. V případě
podezření z výskytu azbestu na místě plnění díla, je zhotovitel povinen realizaci díla
neprodleně zastavit a upozornit na tuto skutečnost objednatele. V realizaci díla může
zhotovitel pokračovat pouze po dohodě s objednatelem.

Zhotovitel se zavazuje provádět práce vůzké koordinaci s provozovatelem budovy
— provozem mateřské školy. Zhotovitel zabezpečí stavbu včetně dílčích částí
a komunikačních ploch tak, aby nebyla ohrožena bezpečnost dětí, zaměstnanců školy,
rodičů a návštěv (pevné zábrany, oplocení staveniště atd.). Stavba bude realizována
s takovými opatřeními, aby byl maximálně eliminován negativní vliv stavby na výuku
a provoz MŠ — omezení prašnosti, pravidelný úklid staveniště apod.

Zhotovitel bude dodržovat Obecně závaznou vyhlášku č. 2/2011, o ochraně nočního klidu
a regulací hlučných činností, platnou pro území města Opavy.

Zhotovitel se zavazuje zajišťovat veškeré materiály a subdodávky v souladu s pravidly
hospodářské soutěže a písemně informovat objednatele o dodávkách, pracích
a službách zajišťovaných subdodavateli, a to vždy bezodkladně po uzavření příslušné
smlouvy nebo vystavení objednávky. Písemná informace dle předchozí věty musí
obsahovat mj. jmenovité uvedení subdodavatelů, činností, které budou vykonávat a musí
být doložena kopiemi příslušných živnostenských či jiných oprávnění subdodavatelů,
nezbytných pro výkon těchto činností. Informační povinnost dle tohoto odstavce
se vztahuje pouze na subdodavatele, kteří se podílejí na realizaci dila.

Zhotovitel je dále povinen v souladu s $ 147a odst. 5 zákona o veřejných zakázkách
předložit objednateli v zákonem stanovených lhůtách seznam subdodavatelů veřejné
zakázky; má-li subdodavatel formu akciové společnosti, je přílohou tohoto seznamu
i seznam vlastníků akcií, jejichž souhrnná jmenovitá hodnota přesahuje 10 % základního
kapitálu, vyhotovený ve Ihůtě 90 dnů před dnem předložení seznamu subdodavatelů.

Článek XI.
Předání dila

Objednatel je povinen dílo převzít po jeho dokončení, jen je-li bez jakýchkoliv vad
a nedodělků.

Předávací řízení bude objednatelem zahájeno po obdržení písemné výzvy zhotovitele
a ukončeno nejpozději do 5 kalendářních dnů ode dne zahájení.

O předání díla nebo jeho části bude sepsán zápis, který sepíše zhotovitel a který bude
obsahovat:

a) označení díla

b) označení objednatele a zhotovitele díla

c) číslo a datum uzavření smlouvy o dílo

 

číslo smlouvy zhotovitele číslo smlouvy objednatele číslo investiční akce

11.4.

11.5.
11.6.

11.7.

12.1,

12.2.

13.1.

13.2.

13.3.

13.4.

13.5.

13.6.

8

d) zahájení a ukončení prací na zhotovovaném díle

e) prohlášení objednatele o převzetí díla

f) datum a místo sepsání zápisu

g) jména a podpisy zástupců objednatele a zhotovitele

h) seznam převzaté dokumentace

i) soupis nákladů od zahájení po dokončení díla

j) termín vyklizení staveniště

k) datum ukončení záruky za dílo

l) soupis vad a nedodělků s termínem jejich odstranění, bude-li smluvními stranami
dohodnuto převzetí díla s vadami a nedodělky.

Vadou se rozumí odchylka v kvalitě, rozsahu a parametrech díla stanovených
projektovou dokumentací, touto smlouvou a obecně závaznými předpisy, jakož
i technickými normami.

Nedodělkem se rozumí neprovedené práce a dodávky oproti projektové dokumentaci.

Zhotovitel se zavazuje předat objednateli doklady o řádném provedení díla dle norem
a předpisů, provedených zkouškách, atestech a dokumentaci podle této smlouvy, včetně
prohlášení o shodě (nebo písemné ujištění o shodě).

Zhotovitel a objednatel jsou oprávněni uvést v zápise cokoliv, co budou považovat
za nutné v souvislosti s provedením dila.

Zápis musí být podepsán smluvními stranami.

Článek XII.
Staveniště (místo plnění)

Objednatel předá zhotoviteli staveniště po uzavření této smlouvy o dílo. O předání
a převzetí staveniště vyhotoví smluvní strany zápis. Smluvní strany se výslovně dohodly,
že o době předání staveniště je oprávněn rozhodnout výhradně objednatel. Zhotovitel
se zavazuje tuto skutečnost respektovat a na výzvu objednatele staveniště nejpozději
do deseti kalendářních dnů ode dne doručení této výzvy převzít a zahájit realizaci díla.

Zhotovitel odpovídá za bezpečnost a ochranu zdraví všech osob v prostoru staveniště,
dodržování bezpečnostních, hygienických a požárních předpisů, včetně prostorů zařízení
staveniště, a dodržování bezpečnosti silničního provozu v prostoru staveniště.

Článek XIII.
Záruka za jakost, odpovědnost za vady

Dílo má vady, jestliže jeho vlastnosti neodpovídají požadavkům uvedeným v této
smlouvě nebo jiné dokumentaci vztahující se k provedení díla.

Zhotovitel odpovídá za vady, jež má dílo v době předání nebo které se vyskytly v záruční
době.

Zhotovitel poskytuje na dílo, tj. na provedené práce a dodávky, záruku za jakost v délce
60 měsíců od převzetí díla objednatelem.

Záruční doba začíná plynout ode dne předání a převzetí celého dila.

Smluvní strany se dohodly, že práva z odpovědnosti za vady zůstanou objednateli
zachována, pokud vady díla oznámí objednatel zhotoviteli kdykoliv během trvání záruční
lhůty.

Odstranění případných vad bude zhotovitelem provedeno ve lhůtách sjednaných
bezodkladně po jejich oznámení objednatelem, nejpozději však do 14 kalendářních dnů
od oznámení vady objednatelem zhotoviteli, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak.

 

číslo smlouvy zhotovitele číslo smlouvy objednatele číslo investiční akce

14.1.

14.2.

14.3.

15.1.

15.2.

15.3.

15.4.

15.5.

15.6.

16.1.

16.2.

16.3.

9

Článek XIV.
Odpovědnost za škodu

Nebezpečí škody na zhotovovaném díle nebo jeho části nese zhotovitel v plném rozsahu
až do dne převzetí celého díla bez vad a nedodělků objednatelem. Toto ustanovení
se nevztahuje na tu část díla, kterou objednatel převzal a začal užívat před předáním
celého díla.

Zhotovitel nese odpovědnost původce odpadů, zavazuje se nezpůsobovat únik ropných,
toxických či jiných škodlivých látek na stavbě.

Zhotovitel je povinen učinit veškerá opatření potřebná k odvrácení škody nebo k jejich
zmírnění.

Článek XV.
Smluvní pokuty

V případě prodlení zhotovitele s řádným dokončením díla a jeho včasným předáním
objednateli bez vad a nedodělků se zhotovitel zavazuje zaplatit objednateli smluvní
pokutu za porušení této smluvní povinnosti ve výši 500,- Kč (slovy: pětsetkorunčeských)
za každý i započatý kalendářní den prodlení s předáním díla.

Nebude-li faktura uhrazena ve lhůtě splatnosti, je objednatel povinen zaplatit zhotoviteli
úrok z prodlení v zákonné výši.

V případě prodlení zhotovitele s vyklizením staveniště se zhotovitel zavazuje zaplatit
objednateli smluvní pokutu za porušení této smluvní povinnosti ve výši 1.000,- Kč
za každý i započatý kalendářní den prodlení.

Pokud zhotovitel nedodrží termín k odstranění vady, která se projevila v záruční době,
zavazuje se uhradit objednateli smluvní pokutu za porušení této smluvní povinnosti
ve výši 1.000,- Kč za každý kalendářní den prodlení s odstraněním každé jednotlivé
vady. Pokud se smluvní strany nedohodnou jinak, platí, že vada musí být odstraněna
do 14 kalendářních dnů ode dne oznámení vady zhotoviteli.

Smluvní strany se dohodly, že přeruší-li zhotovitel bezdůvodně práce na díle na dobu
delší než pět pracovních dnů, nebo nezahájí-li zhotovitel práce na díle do sedmi
kalendářních dnů ode dne, kdy zhotovitel převzal či dle této smlouvy měl nejpozději
od objednatele převzít staveniště, anebo nedodrží-li zhotovitel při provádění díla
opakovaně i přes upozornění objednatele ČSN, EN, technologické předpisy a předpisy
na úseku bezpečnosti práce a ochrany zdraví při práci, zavazuje se zhotovitel za každý
jednotlivý případ porušení kterékoli z výše uvedených povinností zaplatit objednateli
smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč.

Smluvní strany prohlašují, že nepovažují smluvní pokuty dle tohoto článku smlouvy
za pohledávky nejisté nebo neurčité ve smyslu $ 1987 odst. 2 zák. č. 89/2012 Sb.,
občanský zákoník, a proto se dohodly, že objednatel je oprávněn smluvní pokuty
započíst proti pohledávce zhotovitele.

Článek XVI.
Závěrečná ustanovení

Podstatným porušením povinnosti zhotovitele se rozumí zejména prodlení s prováděním
díla delším než 10 kalendářních dnů.

Zhotovitel se zavazuje, že jakékoliv informace, které se dověděl v souvislosti s plněním
předmětu této smlouvy nebo které jsou obsahem předmětu této smlouvy, neposkytne
třetím osobám.

Objednatel může odstoupit od této smlouvy ze zvlášť závažných důvodů.

Za zvlášť závažné důvody bude považováno zejména:

číslo smlouvy zhotovitele číslo smlouvy objednatele číslo investiční akce

16.4.

16.5.

16.6.

16.7.

16.8.

16.9.

16.10.

16.11.

16.12.

16.13.

16.14.

16.15.

10

+ bezdůvodné přerušení práce na dobu delší než pět pracovních dnů,

+ nezahájení práce do sedmi kalendářních dnů od předání staveniště,

* | opakované nedodržení ČSN, EN, technologických předpisů a předpisů na úseku
bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, i přes upozornění ze strany objednatele.

Smluvní strany mohou ukončit smluvní vztah písemnou dohodou obou smluvních stran.

V případě zániku závazku před řádným splněním díla je zhotovitel povinen ihned předat
objednateli nedokončené dílo včetně věcí, které opatřil a které jsou součástí díla
a uhradit případně vzniklou škodu. Objednatel je povinen uhradit zhotoviteli
rozpracovanou část díla a cenu věcí, které opatřil a které se staly součástí dila.

Zhotovitel nemůže bez souhlasu objednatele postoupit svá práva plynoucí z této smlouvy
třetí osobě.

Změnit nebo doplnit tuto smlouvu mohou smluvní strany pouze formou písemných
dodatků, které budou vzestupně číslovány, výslovně prohlášeny za dodatek této smlouvy
a podepsány oprávněnými zástupci smluvních stran. Smluvní strany se dohodly,
že jakákoliv změna smlouvy bude učiněna až po ověření skutečnosti, zda je taková
změna smlouvy v souladu s příslušnými ustanoveními zákona o veřejných zakázkách.

Pro případ, že kterékoliv ustanovení této smlouvy se stane neúčinným nebo neplatným,
smluvní strany se zavazují bez zbytečných odkladů nahradit takové ustanovení novým.

Případná neplatnost některého z ustanovení této smlouvy nemá za následek neplatnost
ostatních ustanovení.

Zhotovitel přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu ustanovení $ 1765
odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Osoby podepisující tuto smlouvu svým podpisem stvrzují platnost svých jednatelských
oprávnění.

Smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech s platností originálu, přičemž objednatel i
zhotovitel obdrží po jednom vyhotovení.

Smluvní strany shodně prohlašují, že si tuto smlouvu před jejím podepsáním přečetly,
že byla uzavřena po vzájemném projednání podle jejich pravé a svobodné vůle, určitě,
vážně a srozumitelně a že se dohodly na celém jejím obsahu, což stvrzují svými podpisy.
V případě rozporu textu této smlouvy s textem jejich příloh, mají přednost ustanovení
této smlouvy.

Zhotovitel se zavazuje přijmout veškerá nezbytná a přiměřená opatření k zamezení
korupce a úplatkářství. V souladu stím se zhotovitel zavazuje, že nebude nabízet,
neslíbí ani neposkytne a nedá ani třetí straně pokyn k tomu, aby nabízela, slibovala
či poskytovala, jakékoli výhody (peníze, cenné dary apod.) zaměstnancům objednatele,
zaměstnancům statutárního města Opavy, členům Zastupitelstva statutárního města
Opavy, členům zastupitelstva městských částí jakož i členům dalších orgánů
statutárního města Opavy a členům orgánů zastupitelstva a rady, a to včetně rodinných
příslušníků těchto osob a dalších osob uvedeným osobám blízkých. Smluvní strany se
dohodly, že poruší-li zhotovitel tento svůj závazek, je povinen zaplatit objednateli smluvní
pokutu ve výši 5 % z celkové ceny díla včetně DPH.

Smluvní strany se dále dohodly, že poruší-li zhotovitel svůj závazek uvedený v tomto
odstavci smlouvy, je objednatel oprávněn od této smlouvy odstoupit nebo ji vypovědět
s účinnosti ke dni doručení výpovědi zhotoviteli. Tím nejsou dotčeny případné
trestněprávní důsledky takového jednání.

Smluvní strany se dohodly, že tato smlouva — ať už je povinně uveřejňovanou smlouvou
dle zákona o registru smluv, či nikoli — bude natrvalo uveřejněna v registru smluv, a to
v celém rozsahu včetně příslušných metadat, s výjimkou údajů o fyzických osobách,
které nejsou smluvními stranami, a kontaktních či doplňujících údajů (číslo účtu,
telefonní číslo, e-mailová adresa apod.). Uveřejnění této smlouvy v registru smluv zajistí

 

číslo smlouvy zhotovitele číslo smlouvy objednatele číslo investiční akce

n

bez zbytečného odkladu po jejím uzavření objednatel. Nezajistí-li však uveřejnění této
smlouvy v registru smluv v souladu se zákonem objednatel nejpozději do 15 dnů od
jejího uzavření, je uveřejnění povinna nejpozději do 30 dnů od uzavření této smlouvy
v souladu se zákonem zajistit druhá smluvní strana. Strana uveřejňující smlouvu se
zavazuje splnit podmínky pro to, aby správce registru smluv zaslal potvrzení o uveřejnění
smlouvy také druhé smluvní straně.

Smluvní strany se dohodly, že tato smlouva je uzavřena dnem, kdy ji podepíše poslední
ze smluvních stran.

Přílohy: - příloha č. 1 Položkový rozpočet
- výpis z obchodního rejstříku

 

 

V Opavě dne V, dně

Za objednatele Za zhotovitele

= Opava, Havlíčkova — příspěvková SV — ELEKTRO s.r.o.

organizace

číslo smlouvy zhotovitele číslo smlouvy objednatele číslo investiční akce

„!2020/