Textová podoba smlouvy Smlouva č. 16673571: DOT § 101a – Smlouva o poskytnutí finanční podpory na poskytování soc.

Příloha smlouva_2s_101_Slezská_diakonie_23-02-2021.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA
   O POSKYTNUTÍ FINANČNÍ PODPORY NA POSKYTOVÁNÍ

                            SOCIÁLNÍCH SLUŽEB

Smlouva č. JMK069776/21/OSV                                          KUJMXOPIM86P

Smluvní strany:

1. Jihomoravský kraj        Bc. Jana Leitnerová, členka Rady Jihomoravského kraje,
zastoupený:                 na základě pověření č. j. JMK 17149/2021 ze dne 04.02.2021
                            Žerotínovo nám. 449/3, 601 82 Brno
sídlo:                      70888337
IČ:                         Komerční banka, a.s.
bankovní spojení:           35-4662750247/0100
účet:

(dále také „poskytovatel“)

a

2. Slezská diakonie         v příslušném rejstříku
zapsaný/á/é:                Mgr. Zuzana Filipková, Ph.D., ředitelka
zastoupený/á/é:             73701 Český Těšín, Na Nivách 259/7
sídlo:                      65468562
IČ:                         Komerční banka, a.s
bankovní spojení:           23035791/0100
č.ú.:

(dále jen „příjemce“)

                                              uzavírají tuto

                                               SMLOUVU
   O POSKYTNUTÍ FINANČNÍ PODPORY NA POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH

                                                SLUŽEB
                                                   Článek I.
                                          Účel finanční podpory

1. Předmětem této smlouvy je poskytnutí účelové neinvestiční finanční podpory ve formě
     dotace v rámci vyrovnávací platby za plnění závazku veřejné služby
     (dále jen „finanční podpora“), o jejímž poskytnutí rozhoduje kraj v souladu s ustanovením
     § 101a zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů (dále
     jen „zákon o sociálních službách“), v souladu se zákonem č. 129/2000 Sb., o krajích
     (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o krajích“), zákonem
     č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), ve znění pozdějších předpisů (dále jen
     „kontrolní řád“) a zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních
     rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o rozpočtových pravidlech
     územních rozpočtů“).

2. Finanční podpora je poskytována na základě žádosti podle Pravidel financování sociálních
     služeb v Jihomoravském kraji pro léta 2021-2022 schválených Zastupitelstvem
     Jihomoravského kraje na 31. zasedání dne 18.06.2020 usnesením č. 2718/20/Z31,
     v aktuálním znění (dále jen „Pravidla“).

3. Příjemce na sebe převzal závazek poskytovat veřejnou službu v souladu s Rozhodnutím
     Komise ze dne 20. prosince 2011 o použití čl. 106 odst. 2 Smlouvy o fungování Evropské
     unie na státní podporu ve formě vyrovnávací platby za závazek veřejné služby udělené
     určitým podnikům pověřeným poskytováním služeb obecného hospodářského zájmu
     (2012/21/EU).

4. Veřejnou službou se dle této smlouvy rozumí poskytování sociální služby v rozsahu
     určeném Pověřením k poskytování služeb obecného hospodářského zájmu
     v Jihomoravském kraji (dále jen „Pověření“) a touto smlouvou.

5. Tato smlouva je uzavřena v návaznosti na Pověření.

6. Finanční podpora je určena na financování běžných výdajů souvisejících s poskytováním
     základních druhů a forem sociálních služeb v rozsahu stanoveném základními činnostmi
     u jednotlivých druhů sociálních služeb (dále jen „činnost“). Jejich výčet a charakteristiky
     jsou uvedeny v zákoně o sociálních službách. Finanční prostředky nesmí být použity na
     zajištění fakultativních činností (§ 35 odst. 4 zákona o sociálních službách).

7. Příjemce přijímá finanční podporu a zavazuje se, že bude činnost realizovat na vlastní
    zodpovědnost, v souladu s právními předpisy, podmínkami této smlouvy a Pravidly, která
    jsou zveřejněna na stránkách http://dotace.kr-jihomoravsky.cz/ a zavazuje se, že sociální
    služba dle čl. II odst. 3 této smlouvy bude poskytována v souladu se Střednědobým plánem
    rozvoje sociálních služeb Jihomoravského kraje na období 2021 – 2023 a Akčním plánem
    rozvoje sociálních služeb v Jihomoravském kraji pro rok 2021.

8. Na finanční podporu je nahlíženo ve smyslu zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve
    veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších
    předpisů (dále jen „zákon o finanční kontrole“), a kontrolního řádu a vztahují se na ni
    všechna ustanovení těchto zákonů.

                                                                                                 Stránka 2 z 12
                                                  Článek II.
                                          Výše finanční podpory

1. Výše finanční podpory se stanoví jako rozdíl obvyklých (průměrných) nákladů příslušného
   druhu sociální služby na jednotku, přičemž se zohledňují obvyklé výnosy sociální služby
   (úhrady od uživatelů, platby), a podílu spolufinancování sociální služby z jiných zdrojů.
   Vyrovnávací platba zahrnuje všechny veřejné prostředky poskytnuté příjemci včetně
   finanční podpory poskytnuté příjemci Jihomoravským krajem.

2. Finanční podpora se poskytuje příjemci v celkové výši 7.736.500,- Kč
   (slovy: sedmmilionůsedmsettřicetšesttisícpětset korun českých). Finanční podpora je určena
   dle kalkulačního vzorce v souladu s Pravidly.

3. Finanční podpora na jednotlivé sociální služby se příjemci poskytuje v následující výši:

Druh služby       Identifikátor služby  Výše finanční podpory dle § 101a
                                          zákona o sociálních službách

Osobní asistence  2346070               4.560.200,- Kč

Raná péče         9734991               3.176.300,- Kč

4. Finanční podpora bude příjemci poskytnuta maximálně do výše požadavku uvedeného
   v žádosti.

                                                  Článek III.
                                 Způsob poskytnutí finanční podpory

1. Finanční podpora bude vyplacena bankovním převodem na účet příjemce uvedený v záhlaví
    smlouvy takto:
    a) výplata 1. splátky finanční podpory ve výši 60 % přiznané výše proběhne do 30
     kalendářních dnů od podpisu smlouvy, po přijetí první splátky dotace z Ministerstva práce
     a sociálních věcí na účet Jihomoravského kraje,
    b) výplata 2. splátky finanční podpory ve výši 40 % přiznané výše proběhne do 30
     kalendářních dnů od přijetí druhé splátky dotace z Ministerstva práce a sociálních věcí na
     účet Jihomoravského kraje.

2. Vyplacením se rozumí odeslání finančních prostředků z účtu Jihomoravského kraje.

                                        Stránka 3 z 12
3. Výše uvedené termíny jsou pro Jihomoravský kraj závazné pouze v případě plné spolupráce
    poskytovatele sociální služby, především při zajištění podpisu smlouvy o poskytnutí
    finanční podpory statutárním orgánem, poskytnutí čísla aktivního bankovního účtu apod.

                                                  Článek IV.
               Podmínky použití finanční podpory, práva a povinnosti příjemce

1. Příjemce je oprávněn čerpat finanční podporu k realizaci činnosti od 1. 1. 2021 nejpozději
     do 31. 12. 2021. Prostředky finanční podpory nelze převádět do roku následujícího.
     Čerpáním finanční podpory se rozumí úhrada výdajů souvisejících s uznatelnými náklady
     činnosti hrazených z finanční podpory a vzniklých při realizaci činnosti převodem
     finančních prostředků v hotovosti nebo bankovním převodem ve prospěch jiné oprávněné
     právnické či fyzické osoby.

2. Pokud budou uznatelné výdaje po odečtení souvisejících příjmů, vyjma finanční podpory
    poskytnuté podle této smlouvy, nižší než poskytnutá výše finanční podpory je příjemce
    povinen část finanční podpory, odpovídající rozdílu výše finanční podpory a uznatelných
    výdajů snížených o související příjmy, vrátit poskytovateli, a to způsobem a v termínu
    určeném pro předložení Závěrečné zprávy a finančního vypořádání finanční podpory v čl.
    IV. odst. 15 této smlouvy.

3. Finanční podpora je poskytována na úhradu výdajů souvisejících s uznatelnými náklady
     činnosti dle čl. I, II. a IV. této smlouvy.

4. V rámci rozpočtu sociální služby lze zohlednit veškeré přímé náklady vynaložené při
     poskytování sociální služby v rozsahu základních činností a odpovídající podíl nákladů
     společných příslušné sociální službě a jiným činnostem poskytovatele služby, které jsou
     však nezbytné pro poskytování sociální služby.

5. Příjemce musí být schopen doložit (průběžně i po skončení financování sociální služby),
     podle jakého prokazatelného kritéria zahrnul odpovídající podíl společných nákladů v
     rámci nákladů příslušné sociální služby. Kritéria musí být schválena odpovědnou osobou
     poskytovatele sociální služby (touto osobou je statutární zástupce, popř. jím pověřená
     osoba).

6. Příjemce je povinen použít finanční podporu maximálně hospodárným způsobem a
     výhradně k účelu uvedenému v čl. I. této smlouvy.

7. Z poskytnuté finanční podpory nelze hradit tyto náklady (neuznatelné náklady):
   a) nesouvisející s poskytováním základních činností,
   b) na zdravotní péči poskytovanou podle ustanovení § 36 zákona o sociálních službách, tato
        péče je hrazena podle ustanovení § 17a zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním
        pojištění a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších
        předpisů,
   c) na pořízení nebo technické zhodnocení dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku
        (dlouhodobým hmotným majetkem se rozumí majetek, jehož doba použitelnosti je delší
        než jeden rok a vstupní cena vyšší než 40.000,- Kč; dlouhodobým nehmotným
        majetkem se rozumí majetek, jehož doba použitelnosti je delší než jeden rok a vstupní
        cena vyšší než 60.000,- Kč),

                                                                                                 Stránka 4 z 12
   d) odpisy majetku a ostatní náklady spadající pod účtovou skupinu číslo 55 – odpisy,
        rezervy a opravné položky,

   e) ostatní sociální pojištění a ostatní sociální náklady na zaměstnance, ke kterým nejsou
        zaměstnavatelé povinni podle zvláštních právních předpisů (příspěvky na penzijní
        připojištění, životní pojištění, dary k životním jubileím a pracovním výročím, příspěvky
        na rekreaci apod.),

   f) finanční leasing – výjimkou je pouze finanční leasing vozidla (automobilu) využívaného
        výhradně pro poskytování terénní formy sociální služby, např. pro terénní
        pečovatelskou službu,

   g) daně a poplatky – účtová skupina 53 (v případě, že nesouvisí s poskytováním základních
        činností, tj. nejsou ve vztahu k místu a formě poskytování sociální služby) – daň silniční,
        daň z nemovitých věcí, ostatní daně a poplatky (tj. daň z nabytí nemovitých věcí, správní
        poplatky, poplatky za znečištění ovzduší, poplatky za televizi a rozhlas apod.),

   h) DPH, o jejíž vrácení je možné podle příslušného právního předpisu žádat,
   i) smluvní pokuty, úroky z prodlení, ostatní pokuty a penále, odpisy nedobytných

        pohledávek, úroky, kursové ztráty, dary, manka a škody, jiné ostatní náklady spadající
        pod účtovou skupinu 54,
   j) finanční náklady – účtová skupina 56 – výjimkou jsou pouze bankovní poplatky spojené
        s vedením účtu, na který jsou finanční prostředky poskytovateli služby zasílány,
   k) na pořádání workshopů, teambuildingů, výjezdních zasedání apod.,
   l) nespecifikované náklady (tj. výdaje, které nelze účetně doložit).

8. Finanční podporu lze použít na úhradu osobních a provozních nákladů souvisejících
     s poskytováním základních činností sociální služby (uznatelné náklady).

     a) Provozní náklady jsou náklady nezbytné pro poskytování sociální služby v rozsahu
         stanoveném základními činnostmi služby, které jsou identifikovatelné, účetně
         evidované, ověřitelné, podložené originálními dokumenty a uvedené v rozpočtu žádosti
         o finanční podporu. Jejich výše nesmí přesáhnout obvyklou výši v daném místě a čase.

     b) Osobní náklady jsou mzdové náklady včetně odvodů pojistného na sociální
         zabezpečení a zdravotní pojištění, které hradí příjemce za své pracovníky, a další
         osobní náklady, které je zaměstnavatel za pracovníky podle platných právních předpisů
         povinen odvádět (např. odvody do fondu kulturních a sociálních potřeb, zákonné
         pojištění odpovědnosti zaměstnavatele za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci
         z povolání).

         Jedná se o náklady na osoby pracující u zaměstnavatele na základě pracovní smlouvy,
         dohody o pracovní činnosti nebo dohody o provedení práce (dále „pracovníci“):

           pracovníci v přímé péči – odborní pracovníci uvedení v ustanovení § 115 odst. 1
              písm. a), b), d) a e) zákona o sociálních službách (sociální pracovníci, pracovníci
              v sociálních službách, pedagogičtí pracovníci, manželští a rodinní poradci a další
              odborní pracovníci, kteří přímo poskytují sociální služby),

           ostatní pracovníci, tj. vedoucí pracovníci (vedoucí organizace, vedoucí služby,
              ostatní vedoucí pracovníci), administrativní pracovníci (sekretářské a asistenční
              pozice, účetní, ostatní administrativní pracovníci), obslužný personál (údržba, úklid
              apod.)

                                                                                                 Stránka 5 z 12
          Činnost ostatních pracovníků musí souviset s poskytováním základních činností
          sociální služby.

          Náklady musí odpovídat nominálním (hrubým) mzdám, event. platům a zákonným
          odvodům na sociální a zdravotní pojištění hrazeným zaměstnavatelem a nesmí
          přesáhnout obvyklou výši v daném místě, čase a oboru.

          Pokud se pracovník podílí na poskytování příslušné sociální služby pouze částí svého
          pracovního úvazku, musí být náklady související s jeho pracovní činností rozděleny
          na základě prokazatelného kritéria na náklady související s příslušnou sociální službou
          a na náklady s ní nesouvisející. Použití zvoleného kritéria musí být poskytovatel
          sociální služby schopen doložit v průběhu i po skončení financování sociální služby.

9. Za uznatelné náklady lze považovat ty náklady, které věcně a časově souvisejí
     s poskytováním základních činností sociální služby v období od 1. ledna do 31. prosince
     příslušného roku, na který jsou finanční prostředky poskytnuty. Za uznatelné náklady lze
     považovat rovněž výdaje, které byly vyplaceny po 31. prosinci příslušného roku, za
     předpokladu, že náklad věcně a časově souvisí s obdobím do 31. prosince (např. mzdy za
     prosinec, vyplacené v lednu následujícího roku).

10. Příjemce sociální služby je povinen použít poskytnutou finanční podporu nejpozději do 31.
     12. příslušného roku, přičemž úhrada osobních nákladů (mzdové náklady a související
     sociální a zdravotní pojištění) a ostatních uznatelných nákladů vztahujících se k danému
     období vyplacených nejpozději do 20. 1. následujícího kalendářního roku, se považuje za
     úhradu nákladů v kalendářním roce, na který byla finanční podpora poskytnuta.

11. Pokud příjemce:
     a) je plátcem DPH nebo se jím stane v průběhu realizace činnosti, tj. do data uvedeného
        v odst. 1 tohoto článku nebo po ukončení realizace činnosti, ale do data uvedeného
        v odst. 15 tohoto článku, a vznikne mu ve vztahu k uznatelným výdajům činnosti nárok
        na uplatnění odpočtu DPH na vstupu podle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané
        hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, uvede všechny uznatelné výdaje bez daně
        z přidané hodnoty (DPH není pro příjemce uznatelným výdajem),
     b) je plátcem DPH a nevznikne mu ve vztahu k uznatelným výdajům činnosti nárok na
        odpočet DPH na vstupu, může finanční podporu využít i na finanční pokrytí DPH
        vztahující se ke konkrétním uznatelným výdajům činnosti (DPH je pro příjemce
        uznatelným výdajem),
     c) není plátcem DPH, může finanční podporu využít i na finanční pokrytí DPH vztahující
        se ke konkrétním uznatelným výdajům činnosti (DPH je pro příjemce uznatelným
        výdajem),
     d) není plátcem DPH, ale stane se jím po datu uvedeném v odst. 15 tohoto článku a vznikne
        mu ve vztahu k uznatelným výdajům činnosti nárok na uplatnění odpočtu DPH na
        vstupu podle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších
        předpisů, je povinen do 30 dnů od data registrace plátce DPH předložit poskytovateli
        novou Závěrečnou zprávu a finanční vypořádání finanční podpory a uvést všechny
        uznatelné výdaje činnosti bez daně z přidané hodnoty (DPH není pro příjemce
        uznatelným výdajem).

                                                                                                 Stránka 6 z 12
12. Je-li příjemce veřejným zadavatelem nebo splní-li příjemce definici zadavatele podle
     zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, je
     dále povinen postupovat při výběru dodavatele podle tohoto zákona.

13. Příjemce je povinen vést účetnictví v souladu s obecně platnými předpisy, zejm. zákonem
     č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o účetnictví“),
     a zajistit řádné a oddělené sledování čerpání finanční podpory v účetnictví (např. formou
     analytického členění, členění podle středisek, zakázek apod.). Příjemce, který nevede
     účetnictví podle tohoto zákona, je povinen vést daňovou evidenci podle zákona č. 586/1992
     Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů, rozšířenou tak, aby příslušné doklady
     vztahující se k finanční podpoře splňovaly náležitosti účetního dokladu ve smyslu
     ustanovení § 11 zákona o účetnictví, s výjimkou ustanovení § 11 odst. 1 písm. f), a aby
     předmětné doklady byly správné, úplné, průkazné, srozumitelné, vedené v písemné formě
     chronologicky a způsobem zaručujícím jejich trvanlivost a aby uskutečněné náklady a
     výnosy byly vedeny analyticky ve vztahu k finanční podpoře (na dokladech musí být
     jednoznačně uvedeno, že se vážou k finanční podpoře). Příjemce odpovídá za řádné vedení
     a viditelné označení originálních účetních dokladů (tj. zejména originálů faktur,
     zálohových faktur, paragonů, pokladních dokladů, smluv apod.) prokazujících použití
     finanční podpory uvedením „hrazeno z finanční podpory JMK ve výši ______ Kč na
     základě smlouvy č. JMK069776/21/OSV“. Příjemce uvede toto označení zejména na
     originálech prvotních dokladů, mzdových listech a na originálech výpisů z bankovního
     účtu a vyplacených odměn.

14. Příjemce je povinen zajistit, aby osoby povinné spolupůsobit při kontrole (zejména
     dodavatelé zboží a služeb, příp. stavebních prací pro příjemce) umožnily kontrolnímu
     orgánu prověřit jejich účetnictví a účetní doklady v rozsahu nezbytném ke splnění účelu
     kontroly.

15. Příjemce je povinen předložit poskytovateli nejpozději do 31. 1. 2022 finanční vypořádání
     finanční podpory, které je součástí Závěrečné zprávy k 31.12.2021. V tomto termínu musí
     být finanční vypořádání finanční podpory doručeno poskytovateli. Připadne-li poslední den
     lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty nejblíže následující pracovní
     den. Nejpozději k termínu pro předložení finančního vypořádání finanční podpory je
     příjemce rovněž povinen vrátit převodem na účet poskytovatele, uvedený v záhlaví této
     smlouvy, případnou nepoužitou část finanční podpory (dále jen „vratka“) nebo část
     prostředků, jež přesáhnou částku specifikovanou v čl. IV. odst. 2 této smlouvy. Současně
     se zasláním vratky nebo její části zpět na účet Jihomoravského kraje, zašle příjemce
     finanční podpory odboru sociálních věcí Krajského úřadu Jihomoravského kraje oznámení,
     ve kterém uvede důvod vrácení prostředků, účel, na který byla finanční podpora
     poskytnuta, číslo účtu plátce, číslo účtu příjemce a symboly platby.

16. Příjemce je povinen předložit poskytovateli finanční vypořádání finanční podpory jako
    součást Závěrečné zprávy k 31.12.2021, která bude dostupná po přihlášení do
    benchmarkingové aplikace Krajského informačního systému sociálních služeb
    Jihomoravského kraje v záložce Moje výkazy nejpozději ke konci sledovaného období.

17. Příjemce doloží finanční vypořádání finanční podpory soupisem všech prvotních účetních
    a dalších dokladů prokazujících vznik uznatelných nákladů činnosti na formuláři pro
    finanční vypořádání finanční podpory, který bude zveřejněn na webových stránkách

                                                                                                 Stránka 7 z 12
    poskytovatele nejpozději 31. 12. 2021. Na vyžádání odboru sociálních věcí Krajského úřadu
    Jihomoravského kraje je příjemce povinen předložit originál účetního dokladu.

18. V případě nevyřešeného vypořádání finančních prostředků poskytnutých z rozpočtu kraje
    nebudou žadateli finance v dalším období financování zaslány do doby vyřešení finančního
    vypořádání. V případě prokázané nepravdivosti údajů uvedených v žádosti o finanční
    podporu nebo ve finančním vypořádání může být služba ze systému financování vyřazena.

19. Příjemce je povinen průběžně informovat poskytovatele o všech změnách, které by mohly
     při vymáhání zadržených nebo neoprávněně použitých prostředků finanční podpory zhoršit
     jeho pozici věřitele nebo dobytnost jeho pohledávky. Zejména je příjemce povinen oznámit
     poskytovateli bezodkladně ode dne, kdy došlo k události, skutečnosti, které mají nebo
     mohou mít za následek příjemcův zánik, transformaci, sloučení či splynutí s jiným
     subjektem, změnu statutárního orgánu příjemce apod. Informaci je nutno podat do 8 dnů
     od vzniku skutečnosti.

20. Příjemce souhlasí se zveřejněním svého názvu, sídla, názvu činnosti a výše poskytnuté
     finanční podpory, případně dalších údajů uvedených ve zvláštních právních předpisech.

21. Příjemce je povinen uskutečňovat propagaci činnosti v souladu s Pravidly pro publicitu
     a Manuálem jednotného vizuálního stylu JMK zveřejněnými na webových stránkách
     poskytovatele. Příjemce se zavazuje, že při propagaci činnosti bude uvádět Jihomoravský
     kraj jako poskytovatele části finančních prostředků. Ke splnění této povinnosti uděluje
     poskytovatel příjemci souhlas s použitím loga, a to po celou dobu realizace činnosti.

22. Příjemce se zavazuje, že jak při realizaci činnosti, tak po jejím ukončení, bude dbát dobrého
     jména poskytovatele a činnost realizovat v souladu s právními předpisy, veřejným zájmem
     a Pravidly.

23. Příjemce se zavazuje neposkytovat finanční podporu jiným fyzickým a právnickým
     osobám, pokud se nejedná o úhradu spojenou s realizací činností, na které byla finanční
     podpora poskytnuta.

24. Příjemce je povinen po dobu deseti let od skončení činnosti archivovat následující
     podkladové materiály:
     a) žádost včetně povinných příloh,
     b) tuto smlouvu,
     c) originály dokladů, prokazujících čerpání finanční podpory,
     d) dokumentaci o zadání veřejné zakázky, je-li zadávána,
     e) závěrečnou zprávu a finanční vypořádání finanční podpory.

25. Příjemce je v případě nadměrného financování (nadměrná vyrovnávací platba) povinen
    vrátit převodem na účet Jihomoravského kraje uvedeného v záhlaví této smlouvy alikvotní
    část finanční podpory, tj. takovou část, která, v souladu s článkem 13. Pravidel, převyšuje
    stanovenou výši vyrovnávací platby. Sledování, plnění a ohlašování povinností, které se
    vztahují k problematice nadměrného financování, zajišťuje příjemce.

26. Příjemce se zavazuje vkládat údaje do všech modulů benchmarkingové aplikace - Krajský
    informační systém sociálních služeb v JMK (https://kissos.kr-jihomoravsky.cz) dle
    požadavků a termínů sdělovaných poskytovatelem, pokud nejsou stanoveny Pravidly.

                                                                                                 Stránka 8 z 12
                                                  Článek V.
                                                   Kontrola

1. Příslušné orgány poskytovatele jsou oprávněny v souladu se zvláštním právním předpisem
    zákonem o finanční kontrole, zákonem o krajích, kontrolním řádem a zákonem
    o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, kdykoli kontrolovat dodržení podmínek, za
    kterých byla finanční podpora poskytnuta.

2. Příjemce je povinen poskytnout součinnost při výkonu kontrolní činnosti dle odst. 1 tohoto
    článku, zejména předložit kontrolním orgánům poskytovatele kdykoliv k nahlédnutí
    originály všech účetních dokladů prokazujících vznik uznatelných nákladů činnosti a
    využití prostředků v souladu s účelem činnosti.

3. Příjemce je povinen umožnit poskytovateli provést kontrolu, jak v průběhu, tak i po
    ukončení realizace činnosti, a to ještě po dobu deseti let od ukončení financování činnosti
    ze strany poskytovatele.

4. Za pravdivost i správnost Závěrečné zprávy a finančního vypořádání finanční podpory
    odpovídá osoba oprávněná jednat za nebo jménem příjemce, která tuto skutečnost
    v Závěrečné zprávě a ve finančním vypořádání finanční podpory písemně potvrdí.

                                                  Článek VI.
                               Důsledky porušení povinností příjemce

1. Jakékoliv porušení smluvních podmínek týkajících se finančního plnění je porušením
    rozpočtové kázně v souladu s ustanovením § 22 odst. 2 zákona o rozpočtových pravidlech
    územních rozpočtů.

2. Pokud se příjemce dopustí porušení rozpočtové kázně, poskytovatel postupuje dle § 22
    zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů. V případě prodlení s odvodem za
    porušení rozpočtové kázně je ten, kdo rozpočtovou kázeň porušil, povinen zaplatit penále
    dle § 22 odst. 8 zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů.

3. Odvody za porušení rozpočtové kázně při použití téže finanční podpory se sčítají. Odvody
    za porušení rozpočtové kázně lze uložit pouze do výše peněžních prostředků poskytnutých
    ke dni porušení rozpočtové kázně. Při podezření na porušení rozpočtové kázně může
    poskytovatel peněžních prostředků pozastavit jejich poskytnutí, a to až do výše
    předpokládaného odvodu. Pokud krajský úřad uloží odvod za porušení rozpočtové kázně,
    v rozhodnutí uvede, že z uloženého odvodu bude odvedena pouze částka ve výši rozdílu
    mezi uloženým odvodem a peněžními prostředky neposkytnutými z důvodu podezření na
    porušení rozpočtové kázně. Pokud krajský úřad odvod neuloží, poskytovatel peněžních
    prostředků poskytne pozastavené peněžní prostředky příjemci.

4. Finanční podpora či její části se považují za vrácené dnem, kdy byly připsány na účet
    poskytovatele.

                                                                                                 Stránka 9 z 12
5. Nedodržení povinnosti vyplývající z odstavce č. 15, 16, 19 a č. 21 článku IV. smlouvy je
    považováno za méně závažné porušení povinnosti ve smyslu ustanovení § 22 odst. 5 zákona
    o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů. Odvod za tato porušení rozpočtové kázně
    se stanoví následujícím způsobem:

a) Předložení finančního vypořádání podle odst. 15, Závěrečné zprávy podle odst. 16 po

stanovené lhůtě:

do 5 kalendářních dnů                        1 % poskytnuté finanční podpory

od 6 do 30 kalendářních dnů                  2 % poskytnuté finanční podpory

31 dnů a více                                3 % poskytnuté finanční podpory

b) Porušení povinnosti stanovené v odst. 19  2 % poskytnuté finanční podpory

c) Porušení povinnosti stanovené v odst. 21  5 % poskytnuté finanční podpory

                                                 Článek VII.
                                             Ukončení smlouvy

1. Smluvní vztah založený touto smlouvou lze ukončit na základě písemné dohody smluvních
    stran nebo výpovědí.

2. Poskytovatel finanční podpory může ukončit smluvní vztah výpovědí z následujících
    důvodů:
    a) příjemci registrující orgán zrušil registraci sociální služby, na niž je finanční podpora
         poskytnuta,
    b) orgán veřejné moci uložil příjemci povinnost spočívající ve významném omezení nebo
         zákazu poskytování služby, na niž je finanční podpora poskytnuta,
    c) příjemce uvedl nepravdivé, neúplné nebo zkreslené údaje, které byly podkladem pro
         výpočet finanční podpory.

3. V případě ukončení smluvního vztahu výpovědí poskytovatelem finanční podpory dle
    odst. 2 tohoto článku, je příjemce povinen vrátit na účet poskytovatele do 15 kalendářních
    dnů od ukončení smluvního vztahu celou částku poskytnuté finanční podpory. Za provedení
    vratky se považuje připsání na účet poskytovatele.

4. V případě ukončení smluvního vztahu dohodou nebo výpovědí ze strany příjemce je
    příjemce povinen vrátit na účet poskytovatele do 15 kalendářních dnů od ukončení
    smluvního vztahu poměrnou část finanční podpory za všechna kalendářní čtvrtletí roku
    2021 následující po doručení výpovědi poskytovateli nebo uzavření dohody o ukončení
    smlouvy. Za provedení vratky se považuje připsání na účet poskytovatele.

5. Výpověď je povinně písemná a výpovědní lhůta činící jeden kalendářní měsíc počíná
    plynout 1. dnem následujícího kalendářního měsíce, v němž byla druhé smluvní straně
    doručena. Smluvní strany se dohodly, že zásilky odeslané doporučenou poštou na adresy
    uvedené v záhlaví této smlouvy, popř. změněné písemným oznámením druhé straně, se
    považují za doručené třetím dnem ode dne jejich odeslání, a to i v případě, že adresát
    odmítne zásilku převzít, nevyzvedne si ji v uvedené lhůtě, nebo nebude na uvedené adrese
    zastižen, a to z jakéhokoliv důvodu.

                                                                                               Stránka 10 z 12
6. Ve výpovědní lhůtě poskytovatel pozastaví uvolňování finančních prostředků.

                                                 Článek VIII.
                                           Závěrečná ustanovení

1. Není-li v této smlouvě uvedeno jinak, je k jednání podle této smlouvy jménem
    poskytovatele oprávněn pověřený zaměstnanec Jihomoravského kraje. Toto ustanovení se
    nevztahuje na podpisy dodatků k této smlouvě a na jednání směřující k ukončení platnosti
    či účinnosti této smlouvy.

2. Jakékoli změny této smlouvy, vyjma změn týkajících se údajů uvedených v záhlaví této
    smlouvy, lze provádět pouze formou písemných postupně číslovaných dodatků na základě
    dohody všech smluvních stran. Při změně čísla účtu příjemce, na který má být finanční
    podpora zaslána, je příjemce povinen předložit nebo zaslat žádost o zaslání finanční
    podpory na nové číslo účtu spolu s kopií smlouvy o běžném účtu nebo potvrzení banky o
    existenci účtu žadatele, na který má být finanční podpora poukázána, která bude obsahovat
    číslo nového účtu. Změny smlouvy v jiné než písemné formě a bez předchozího schválení
    Zastupitelstva Jihomoravského kraje jsou vyloučeny.

3. Příjemce podpisem této smlouvy stvrzuje, že:
    a) má vypořádány veškeré závazky (dluhy) vůči Jihomoravskému kraji vzniklé
         ze samostatné i přenesené působnosti kraje, které nabyly právní moci a jsou splatné
         (tj. zejména provedl včasnou úhradu všech splatných odvodů a penále za porušení
         rozpočtové kázně);
    b) nemá neuhrazené závazky po lhůtě splatnosti vůči orgánům veřejné správy České
         republiky, Evropské unie nebo některého z jejích členských států, dále zdravotním
         pojišťovnám a orgánům, poskytujícím finanční prostředky na projekty
         spolufinancované z rozpočtu EU;
    c) nenachází se podle zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení
         (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů, v úpadku a nedošlo v jeho případě
         k podání insolvenčního návrhu ani tento návrh sám nepodal a nebylo vydáno rozhodnutí
         o úpadku, a to i za období tří let před podáním žádosti;
    d) nenachází se v procesu zrušení bez právního nástupce (např. likvidace, zrušení nebo
         zánik živnostenského oprávnění), ani není v procesu přeměny (např. sloučení, splynutí,
         rozdělení obchodní společnosti);
    e) nebyl mu soudem nebo správním orgánem uložen zákaz činnosti nebo zrušeno
         oprávnění k činnosti týkající se jeho předmětu podnikání a/nebo související s činností,
         na kterou má být poskytována finanční podpora;
    f) vůči němu (příp. vůči jehož majetku) není navrhováno ani vedeno řízení o výkonu
         soudního či správního rozhodnutí ani navrhována či prováděna exekuce;
    g) nemá v rejstříku trestů záznam o pravomocném odsouzení pro trestný čin, jehož
         skutková podstata souvisí s jeho předmětem podnikání, paděláním či pozměňováním
         veřejné listiny nebo úplatkářstvím, nebo pro trestný čin hospodářský anebo trestný čin
         proti majetku podle hlavy druhé a deváté části druhé zákona č. 140/1961 Sb., trestní
         zákon, ve znění pozdějších předpisů, či podle hlav páté a šesté části druhé zákona
         č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, ve znění pozdějších předpisů, ani proti němu nebylo
         v souvislosti s takovým trestným činem zahájeno trestní stíhání podle zákona
         č. 141/1961 Sb., o trestním řízení soudním (trestní řád), ve znění pozdějších předpisů;

                                                                                               Stránka 11 z 12
         je-li žadatel právnickou osobou, týká se prohlášení podle tohoto ustanovení všech osob,
         které jsou jejím statutárním orgánem nebo obdržely plnou moc za účelem zastupování
         právnické osoby pro účely podání žádosti a uzavření a realizace (této) smlouvy
         o poskytnutí finanční podpory.

4. Tato smlouva je vyhotovena v jednom stejnopise v elektronické podobě.

5. Smluvní strany prohlašují, že Pravidla mají k dispozici. Příjemce se zavazuje, že Pravidla
    bude při realizaci činnosti dodržovat.

6. Smluvní strany prohlašují, že při plnění podmínek dle této smlouvy budou postupovat
    v souladu s pravidly týkajícími se veřejné podpory.

7. Smluvní strany prohlašují, že tato smlouva byla sepsána na základě pravdivých údajů, podle
    jejich svobodné a vážné vůle, a na důkaz toho připojují své podpisy.

8. Příjemce svým podpisem stvrzuje správnost údajů uvedených v záhlaví této smlouvy,
    především pak název, sídlo, IČ a číslo účtu.

9. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu všemi smluvními stranami a účinnosti dnem
    uveřejnění v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti
    některých smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů.

10. Smlouva podléhá uveřejnění v registru smluv umožňující dálkový přístup. Smluvní strany
    se dohodly, že návrh na uveřejnění smlouvy v registru smluv podá poskytovatel.

Doložka podle § 23 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších
předpisů
O poskytnutí finanční podpory rozhodlo Zastupitelstvo Jihomoravského kraje v souladu
s ustanovením § 37 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších
předpisů, na svém 3. zasedání konaném dne 18.02.2021 usnesením č. 249/21/Z3.

………………………………………….               Slezská diakonie
             Jihomoravský kraj     (příjemce)
               (poskytovatel)

                                Stránka 12 z 12