Textová podoba smlouvy Smlouva č. 16807943: Kupní smlouva

Příloha Kupni_smlouva.docx

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Kupní smlouva
(dále jen „Smlouva“) uzavřená dle § 2079 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“)

Smluvní strany
Základní a mateřská škola, Praha 8 - Ďáblice, U Parkánu 17
Sídlo:	U Parkánu 17, Praha 8 - Ďáblice, 182 00
Statutární zástupce:	Mgr. Bc. Josef Buchal, ředitel školy
IČO:	70930716
Bankovní spojení:	172607327/0300
Osoba oprávněná jednat
ve věcech technických:	Mgr. Josef Buchal
(dále jen „Zadavatel“)
a
KXN CZ, s.r.o.
Sídlo:	Říčařova 611/30,503 01 Hradec Králové
Statutární zástupce:	Ing. Zdeněk Kotek - jednatel
e-mail:	kxn@kxn.cz
telefon:	+420 495 499 199
Zápis v OR:	vedeném Krajským soudem v Hradci Králové, spis.zn. C27182
IČO:	28784111
Bankovní spojení, č. ú.:	MONETA Money Bank, a.s., č.ú. 225059169/0600
(dále jen „Prodávající“)


Preambule
Prodávající je držitelem příslušných živnostenských oprávnění potřebných k dodání předmětu plnění a má řádné vybavení, zkušenosti a schopnosti, aby řádně a včas dodal předmět plnění dle Smlouvy a je tak způsobilý splnit svou nabídku podanou v rámci výběrového řízení pro zadání veřejné zakázky na dodávky rozdělené na dvě části zadávané jako zakázka malého rozsahu v uzavřené výzvě dle čl. 19. 3.1.2. a 19.4.1.2. Pravidel pro žadatele a příjemce – OP Praha – Pól růstu ČR, mimo režim zákona v souladu s § 31 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (dále jen „zákon“) za použití § 6 téhož zákona s názvem „Vybudování odborné učebny pro výuku fyziky a chemie na ZŠ U Parkánu - dodávky“. Prodávající prohlašuje, že je schopný předmět plnění dle Smlouvy dodat v souladu se Smlouvou za sjednanou cenu a že si je vědom skutečnosti, že Zadavatel má značný zájem na dodání předmětu plnění, které je předmětem Smlouvy v čase a kvalitě dle Smlouvy.
Předmět plnění
Prodávající se Smlouvou zavazuje dodat pro Zadavatele řádně a včas, na svůj náklad a na své nebezpečí sjednaný předmět plnění dle čl. IV Smlouvy a umožní mu k němu nabýt vlastnické právo a Zadavatel se zavazuje dodaný předmět plnění převzít a zaplatit cenu sjednanou v čl. VI.1 této smlouvy.
Prodávající splní závazek založený Smlouvou tím, že řádně a včas dodá předmět plnění dle Smlouvy, umožní Zadavateli nabýt k němu vlastnické právo a splní všechny ostatní povinnosti vyplývající ze Smlouvy.
Zadavatel splní závazek založený Smlouvou tím, že předmět plnění převezme a řádně a včas zaplatí cenu za předmět plnění.
Prodávající touto smlouvou poskytuje zadavateli právo užití software pro potřebu zadavatele. U software nepřechází na kupujícího vlastnické právo, ale pouze oprávnění k časově neomezenému užití podle přiložených licenčních podmínek.
Specifikace předmětu smlouvy
Předmětem této Smlouvy je dodávka Školních pomůcek do odborné učebny fyziky a chemie.
 Předmět této Smlouvy je blíže specifikován a splňuje požadavky stanovené v příloze č. 1 Smlouvy.
Předmětem Smlouvy je rovněž doprava na místo plnění, instalace, řádné uvedení do provozu, zaškolení pedagogů a servis po dobu záruční doby.
Prodávající se zavazuje, že dodá celý předmět plnění, tak jak je specifikován v přílohách této smlouvy.
Doba plnění a místo dodání
V.1.	Termín zahájení instalace předmětu plnění veřejné zakázky bude  v období červenec 2020.
V.2	K zahájení instalace předmětu plnění veřejné zakázky bude dodavatel písemně e-mailem vyzván zadavatelem, a to minimálně 5 kalendářních dnů před datem zahájení instalace stanoveným v písemné výzvě dle tohoto ustanovení. Maximální doba instalace na místě bude:
10 kalendářních dnů ode dne data stanoveného v písemné výzvě dle tohto ustanovení.
V.3.	Splněním dodávky se rozumí protokolární předání a převzetí předmětu plnění Zadavatelem v místě dodání. O dodání a převzetí předmětu plnění sepíše Prodávající se zástupcem Zadavatele dodací list, v němž potvrdí, že dodaný předmět plnění byl předán bez zjevných vad a v souladu s dohodnutými podmínkami. Od okamžiku podepsání dodacího listu na předmět plnění začíná plynout záruční doba podle čl. VIII.1 Smlouvy.
V.4.	Místem dodání je sídlo zadavatele.
Cena zboží a platební podmínky
Smluvní strany se dohodly na této výši ceny za předmět plnění:
Cena bez DPH	648 760,00Kč 
DPH ve výši	136 239,60Kč 
Cena včetně DPH ve výši	784 999,60Kč 
(dále též „Cena za předmět plnění“) 
Tato cena vztahující se k předmětu plnění, jeho rozsahu a způsobu dodání, tak, jak je sjednáno v době uzavření Smlouvy, byla sjednána jako cena nejvýše přípustná, která je překročitelná pouze v případě změny právních předpisů ovlivňujících výši DPH u ceny sjednané Smlouvou.
Zadavatelem bude cena za předmět plnění uhrazena po dodání a převzetí celého předmětu Smlouvy, dle podmínek stanovených v této Smlouvě.
Po dodání předmětu plnění předá Prodávající Zadavateli daňový doklad –  fakturu za dodání dodávky. 
Daňový doklad - faktura bude obsahovat pojmové náležitosti daňového dokladu stanovené zákonem č. 235/2004 Sb. – o dani z přidané hodnoty, v platném znění, a zákonem č. 563/1991 Sb. – o účetnictví, v platném znění. Každá faktura musí být označena číslem projektu CZ.07.4.67/0.0/0.0/17_054/0001136. V případě, že daňový doklad nebude obsahovat správné údaje či bude neúplný, je Zadavatel oprávněn daňový doklad – fakturu vrátit ve lhůtě do data jeho splatnosti Prodávajícímu. Prodávající je povinen takový daňový doklad – fakturu opravit, event. vystavit nový daňový doklad – fakturu – lhůta splatnosti počíná v takovém případě běžet ode dne doručení opraveného či nově vystaveného dokladu – faktury Zadavateli. Přílohou daňového dokladu – faktury musí být kopie dodacího listu potvrzeného zástupcem Zadavatele. 
Není-li dohodnuto jinak, je splatnost daňových dokladů smluvními stranami dohodnuta na 30 (slovy: třicet) kalendářních dní ode dne řádného doručení daňového dokladu – faktury Prodávajícím Zadavateli. Daňový doklad – faktura se považuje za řádně a včas zaplacený, bude-li poslední den této lhůty účtovaná částka odepsána z účtu Zadavatele.
Součinnost smluvních stran
Smluvní strany se zavazují vyvinout veškeré úsilí k vytvoření potřebných podmínek pro dodání předmětu plnění dle podmínek stanovených Smlouvou, které vyplývají z jejich smluvního postavení. To platí i v případech, kde to není výslovně stanoveno ustanovením Smlouvy.
Pokud jsou kterékoli ze smluvních stran známy skutečnosti, které jí brání nebo budou bránit, aby dostála svým smluvním povinnostem, sdělí tuto skutečnost neprodleně písemně druhé smluvní straně. Smluvní strany se dále zavazují neprodleně odstranit v rámci svých možností všechny okolnosti, které jsou na jejich straně a které brání splnění jejich smluvních povinností.
Prodávající se zavazuje, že na základě skutečností zjištěných v průběhu plnění povinností dle Smlouvy navrhne a provede opatření směřující k dodržení podmínek stanovených Smlouvou pro naplnění Smlouvy, k ochraně Zadavatele před škodami, ztrátami a zbytečnými výdaji a že poskytne Zadavateli veškeré potřebné doklady, konzultace, pomoc a jinou součinnost.
Smlouva je uzavírána v rámci OP Praha – Pól růstu ČR (dále jen „program“), avšak nejen k naplnění tohoto projektu.
Prodávající je povinen uchovávat veškerou dokumentaci související s realizací projektu včetně účetních dokladů minimálně do konce roku 2030. Pokud je v českých právních předpisech stanovena lhůta delší, musí ji Prodávající použít.
Prodávající je povinen minimálně do konce roku 2030 poskytovat požadované informace a dokumentaci související s realizací projektu zaměstnancům nebo zmocněncům pověřených orgánů (MMR ČR, MF ČR, Evropské komise, Evropského účetního dvora, Nejvyššího kontrolního úřadu, příslušného orgánu finanční správy a dalších oprávněných orgánů státní správy) a je povinen vytvořit výše uvedeným osobám podmínky k provedení kontroly vztahující se k realizaci projektu a poskytnout jim při provádění kontroly součinnost. 
Ve smlouvách uzavíraných s případnými partnery a subdodavateli Prodávající zaváže povinnostmi vyplývajícími z čl. VII. 4 a VII. 6 Smlouvy i případné partnery a poddodavatele veřejné zakázky.
Záruka za zboží
Prodávající v souladu s § 2113 a násl. občanského zákoníku poskytuje záruku za jakost předmětu plnění dle čl.II.1. a IV Smlouvy po dobu 24 měsíců, pokud není v příloze smlouvy stanovena na určitou součást předmětu plnění záručí doba delší. Záruka počíná běžet ode dne předání a převzetí předmětu plnění.
V případě vzniku vad v  záruční době zajistí Prodávající neprodlené převzetí zboží v sídle Zadavatele k opravě nebo výměně do 48 hodin od nahlášení vady v pracovních dnech.
Za nahlášení vady je považováno telefonické oznámení a následně zaslání písemného (elektronické prostřednictvím e-mailu) oznámení vady Prodávajícímu na tyto kontakty:
Tel:	     
e-mail:	     

Úrok z prodlení a smluvní pokuta
Pro případ porušení níže uvedených smluvních povinností si dohodly strany Smlouvy tyto ve smyslu ustanovení § 2048 a násl. občanského zákoníku níže uvedené smluvní pokuty, jejichž sjednáním není dotčen nárok Zadavatele na náhradu újmy způsobené porušením povinnosti, utvrzené smluvní pokutou. Pohledávka Zadavatele na zaplacení smluvní pokuty může být započítána s pohledávkou Prodávajícího na zaplacení ceny.
Pokud bude Prodávající v prodlení se splněním svého závazku dodat předmět plnění nebo jeho část ve sjednaném termínu plnění, je Zadavatel oprávněn účtovat Prodávajícímu smluvní pokutu ve výši 0,2 % z Ceny části zboží, s jejímž dodáním je Prodávající v prodlení, a to za  každý i započatý den prodlení.
Dojde-li ze strany Zadavatele k prodlení při úhradě faktury je Prodávající oprávněn požadovat úhradu úroku z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení.
Pro případ prodlení Prodávajícího se splněním povinnosti převzít zboží k opravě nebo výměně v termínu dle čl. VIII. odst. 2 Smlouvy je Prodávající povinen uhradit smluvní pokutu, kterou strany Smlouvy sjednaly ve výši 0,05% z Ceny části zboží, jež měl Prodávající převzít k opravě a to za každý i započatý den prodlení.
Smluvní pokutu vyúčtuje oprávněná strana do 30 dnů od jejích zjištění a druhá strana je povinna smluvní pokutu uhradit do 30 dnů od obdržení daňového dokladu – faktury. Totéž se týká úroků z prodlení.
Odstoupení od Smlouvy
0. Smluvní strany se dohodly, že mohou od Smlouvy odstoupit v případech, kdy to stanoví zákon nebo Smlouva. Odstoupení od Smlouvy musí být provedeno písemnou formou a je účinné okamžikem jeho doručení druhé straně. Odstoupením od Smlouvy zanikají práva a povinnosti stran ze Smlouvy pro dosud nesplněnou část závazku, s výjimkou nároku na náhradu újmy vzniklé porušením Smlouvy, smluvních ustanovení týkajících se volby práva, řešení sporů mezi smluvními stranami a jiných ustanovení, které podle projevené vůle stran nebo vzhledem ke své povaze mají trvat i po ukončení Smlouvy. 
Smluvní strany Smlouvy se dohodly, že podstatným porušením Smlouvy se rozumí zejména:
1. jestliže se Prodávající dostane do prodlení s dodáním zboží po dobu delší než 61 kalendářních dnů, a/nebo 
2. jestliže bude zahájeno insolvenční řízení dle zák. č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení v platném znění, jehož předmětem bude úpadek nebo hrozící úpadek Prodávajícího.
Zadavatel je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě, že nezíská účelovou dotaci na spolufinancování předmětu Smlouvy, a tedy nedojde k uzavření „Smlouvy o poskytnutí podpory z  operačního programu“ nebo v případě, že Zadavateli bude dotace krácena.
Společná ustanovení
Není-li Smlouvou stanoveno výslovně něco jiného, lze Smlouvu měnit, doplňovat a upřesňovat pouze oboustranně odsouhlasenými, písemnými a průběžně číslovanými dodatky, podepsanými oprávněnými zástupci obou smluvních stran, které musí být obsaženy na jedné listině.
Přílohy uvedené v textu Smlouvy a sumarizované v závěrečných ustanoveních Smlouvy tvoří nedílnou součást Smlouvy.
Případné spory vzniklé ze Smlouvy budou řešeny podle platné právní úpravy věcně a místně příslušnými soudy České republiky. 
Závěrečná ustanovení
Smlouva nabývá platnosti a účinnosti v den jejího podpisu osobami oprávněnými Smlouvu uzavřít, ledaže se na některou ze smluvních stran vztahuje povinnost dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), pak smlouva nabývá účinnosti uveřejněním v registru smluv.
Smluvní strany konstatují, že Smlouva byla vyhotovena ve dvou stejnopisech, z nichž Zadavatel obdrží jedno vyhotovení a Prodávající jedno vyhotovení. Každý stejnopis má právní sílu originálu.
Smluvní strany se dohodly, že v případě zániku právního vztahu založeného Smlouvou zůstávají v platnosti a účinnosti i nadále ustanovení, z jejichž povahy vyplývá, že mají zůstat nedotčena zánikem právního vztahu založeného Smlouvou.
Smluvní strany souhlasí s tím, aby výše uvedená smlouva byla uvedena v registru smluv, která bude obsahovat údaje o smluvních stranách, předmětu smlouvy, číselné označení této smlouvy a datum jejího podpisu. Smluvní strany výslovně souhlasí, že jejich osobní údaje uvedené v této smlouvě budou zpracovávány pro účely vedení registru smluv. Dále prohlašují, že skutečnosti uvedené ve výše uvedené smlouvě nepovažují za obchodní tajemství ve smyslu § 504 občanského zákoníku a udělují svolení k jejich užití a zveřejnění bez stanovení jakýchkoliv dalších podmínek.
Nedílnou součást Smlouvy tvoří jako přílohy Smlouvy: 
Příloha č. 1: 	Vyplněný a oceněný položkový rozpočet veřejné zakázky: Vybudování odborné učebny pro výuku fyziky a chemie na ZŠ U Parkánu – dodávky – část 2 –Školní pomůcky
Příloha č. 2: 	Nabídka Prodávajícího ve veřejné zakázce  Vybudování odborné učebny pro výuku fyziky a chemie na ZŠ U Parkánu – dodávky – část 2 – Školní pomůcky, která je jako příloha Smlouvy archivována u Zadavatele
Obě smluvní strany potvrzují autentičnost Smlouvy a prohlašují, že si Smlouvu přečetly, s jejím obsahem souhlasí, že Smlouva byla sepsána na základě pravdivých údajů, z jejich pravé a svobodné vůle a bez jednostranně nevýhodných podmínek, což stvrzují svým podpisem, resp. podpisem svého oprávněného zástupce.
	
V Praze, dne 25. 8. 2020	V Praze, dne 25. 8. 2020
Za Zadavatele	Za Prodávajícího

……………………………………………………………..	………………………………………
Základní škola a mateřská škola, 	KXN CZ, s.r.o.
Praha 8 – Ďáblice, U Parkánu 17 	Ing. Zdeněk Kotek, jednatel
Mgr. Bc. Josef Buchal, ředitel školy	

6