Textová podoba smlouvy Smlouva č. 16817131: Kupní rámcová smlouva - výpočetní technika

Příloha RS č. 9730-00081.docx

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        VETERINÁRNÍ UNIVERZITA BRNO


Rámcová dohoda (dále též „rámcová smlouva“)
č. 9730/00081
uzavřená podle § 2079 a násl.
 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, (dále jen „občanský zákoník“) 


1. Smluvní strany

Kupující: 
VETERINÁRNÍ UNIVERZITA BRNO
se sídlem Palackého tř. 1, Brno, PSČ: 612 42
zastoupená statutárním zástupcem: Prof. MVDr. Aloisem Nečasem, Ph.D., MBA, rektorem VETUNI
ve věcech smluvních oprávněn zastupovat: Ing. Bc. Radko Bébar, kvestor VETUNI
Identifikační číslo: 621 57 124
DIČ: CZ 621 57 124

Zástupce kupujícího oprávněný zastupovat ve věcech technických: 
	jméno a příjmení
	pracovní zařazení
	telefon
	e-mail

	Ing. Ladislav Žůrek 
	CIT - centrum informačních technologií 
	+420 54156 2095
	zurekl@vfu.cz 


Adresa pro doručování korespondence: Veterinární univerzita Brno, Palackého tř. 1946/1, 612 42 Brno

(dále jen „kupující“ nebo také „zadavatel“)

a

Prodávající:
C SYSTEM CZ a. s.
Se sídlem: Otakara Ševčíka 840/10, 636 00 Brno          
zastoupena: Mgr. Roman Klimus, předseda představenstva 
IČO: 27675645 
DIČ: CZ27675645 
Bankovní spojení: UnicreditBank, č. ú.: 1387284101/2700

Zástupce prodávajícího oprávněný zastupovat ve věcech technických: 
	jméno a příjmení
	pracovní zařazení
	telefon
	e-mail

	Ing. David Ondroušek
	obchodní oddělení
	736 782 232
	david.ondrousek@csystem.cz 


Telefonické a e-mailové spojení: 736 782 232,  david.ondrousek@csystem.cz  
E-mailové spojení pro zasílání objednávek: david.ondrousek@csystem.cz 
Adresa pro doručování korespondence: Otakara Ševčíka 56, 636 00 Brno-Židenice 

(dále jen „prodávající“)


2. Účel rámcové smlouvy
2.1. Účelem této rámcové smlouvy je zajištění dodávek zboží pro potřeby kupujícího, včetně jeho dopravy do místa plnění, a to po dobu 7 měsíců ode dne jejího uzavření.
2.2. Zbožím (předmětem plnění) se pro účely této rámcové smlouvy rozumí výpočetní technika (tj. PC, notebooky, monitory a další).  Podrobná technická specifikace zboží je pak uvedena v dokumentu „Technická specifikace a ceník“, který tvoří jako nedílná součást přílohu č. 1. této rámcové smlouvy. 
2.3. Na základě této rámcové smlouvy bude kupující podle svých aktuálních potřeb zadávat prodávajícímu veřejné zakázky. Dílčí kupní smlouvy na plnění veřejných zakázek zadávaných na základě této rámcové smlouvy budou uzavírány na základě písemné výzvy (dále označované také jako „objednávka“) kupujícího k poskytnutí plnění, jež je návrhem na uzavření kupní smlouvy, a jejího písemného potvrzení prodávajícím, jež je přijetím návrhu kupní smlouvy. 
2.4. Kupující, jakožto zadavatel veřejné zakázky na uzavření rámcové dohody, rozhodl o výběru nabídky prodávajícího, jakožto účastníka zadávacího řízení předmětné veřejné zakázky. Prodávající a kupující tak uzavírají ke splnění účelu veřejné zakázky níže uvedeného dne, měsíce a roku tuto rámcovou dohodu.

3. Předmět rámcové smlouvy
3.1. Předmětem této rámcové smlouvy je stanovení podmínek pro dodávky zboží prodávajícím kupujícímu. Tato rámcová smlouva je dle ZZVZ rámcovou smlouvou uzavřenou s jedním uchazečem a veškeré podmínky plnění jsou vymezeny v této rámcové smlouvě. 
3.2. Smlouvy na realizaci dílčích veřejných zakázek zadávaných na základě této rámcové smlouvy (dále také „dílčí smlouvy“ nebo „dílčí kupní smlouvy“) uzavírají smluvní strany na základě písemné objednávky kupujícího (písemné výzvy k poskytnutí plnění), jež je návrhem na uzavření smlouvy, a písemného potvrzení prodávajícího této objednávky, jež je přijetím návrhu smlouvy.
3.3. Tato rámcová smlouva upravuje dle ZZVZ podmínky týkající se zadávání a plnění jednotlivých veřejných zakázek na dodávky zboží podle požadavků specifikovaných zadavatelem. Zbožím se rozumí výpočetní technika dle specifikace jednotlivých položek uvedených v příloze č. 1 této rámcové smlouvy podle požadavků kupujícího, specifikovaných v objednávce k poskytnutí plnění.

4.     Doba trvání rámcové smlouvy 
4.1. Tato rámcová smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to do 30. 11. 2021. Po tuto dobu může kupující prodávajícímu zadávat veřejné zakázky za podmínek této rámcové smlouvy.

5. Postup při uzavírání dílčích kupních smluv 
5.1. Smlouvy na plnění veřejných zakázek zadávaných podle této rámcové smlouvy budou uzavírány na základě písemných objednávek kupujícího k poskytnutí plnění zaslaných prodávajícímu v elektronické podobě e-mailem (a to na e-mailové spojení prodávajícího pro zasílání objednávek uvedené v čl. 1 této rámcové smlouvy) nebo v listinné podobě na adresu prodávajícího určenou pro doručování korespondence (viz čl. 1 této smlouvy). Objednávka je návrhem na uzavření smlouvy s technickými a obchodními podmínkami definovanými touto rámcovou smlouvou. Bližší podmínky objednávky stanovuje bod 5.2 této rámcové smlouvy. Prodávající přijetí objednávky písemně potvrdí nejpozději do 2 pracovních dní po jejím doručení, toto potvrzení je přijetím návrhu smlouvy. Písemným potvrzením se rozumí zaslání písemného potvrzení objednávky na e-mailovou adresu kupujícího, která je v souladu s bodem 5.2 uvedena v objednávce. 
5.2. Kupující v objednávce k poskytnutí plnění veřejné zakázky zadávané na základě této rámcové smlouvy uvede nejméně:
· název rámcové smlouvy – „Výpočetní technika – rámcová dohoda 2021“
· identifikační údaje zadavatele 
· identifikaci konečného příjemce zboží v rámci VETUNI, vč. uvedení jeho kontaktních údajů – tj. e-mailové adresy a telefonního čísla
· identifikaci prodávajícího
· vymezení předmětu plnění veřejné zakázky (určení zboží dle přílohy č. 1 této rámcové smlouvy – tj. „Technická specifikace a ceník“) 
· požadované množství 
· adresa kupujícího pro doručování daňového dokladu
5.3. V případě, že objednávka nebude obsahovat výše uvedené náležitosti, prodávající objednávku nepotvrdí, neodkladně upozorní kupujícího na nedostatky objednávky a poskytne kupujícímu součinnost nezbytnou pro odstranění závad objednávky.
5.4. Dílčí kupní smlouva nabývá platnosti písemným potvrzením objednávky kupujícího prodávajícím ve smyslu čl. 5.1 této rámcové smlouvy. 
Účinnost dílčí kupní smlouvy je stanovena následovně:
a) v případě dílčí kupní smlouvy, u níž je hodnota předmětu plnění 50.000,00 Kč bez DPH nebo nižší, nabývá tato dílčí smlouva účinnosti písemným potvrzením objednávky kupujícího prodávajícím ve smyslu čl. 5.1 této rámcové smlouvy.
b) v případě dílčí kupní smlouvy, u níž je hodnota předmětu plnění vyšší než 50.000,00 Kč bez DPH, nabývá tato dílčí smlouva účinnosti jejím uveřejněním v registru smluv v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). Zveřejnění dílčí kupní smlouvy v souladu se zákonem o registru smluv zajistí kupující. Kupující bude informovat prodávajícího o zveřejnění dílčí kupní smlouvy v registru smluv nejpozději následující pracovní den po uveřejnění, a to prostřednictvím e-mailu zaslaného na e-mailové spojení prodávajícího pro zasílání objednávek uvedené v čl. 1 této rámcové smlouvy.

6. Dílčí kupní smlouvy uzavřené na základě rámcové smlouvy
6.1. Předmětem dílčích kupních smluv uzavíraných na základě této rámcové smlouvy je dodání zboží specifikovaného v příloze č. 1 této rámcové smlouvy za ceny uvedené v příloze č. 1 této rámcové smlouvy (tj. „Technická specifikace a ceník“).
6.2. Zboží bude dodáno za podmínek specifikovaných touto rámcovou smlouvou, její přílohou č. 1 a objednávkami kupujícího k poskytnutí plnění.
6.3. Prodávající odpovídá za to, že dodávané zboží je nové, nemá žádné vady faktické ani právní, neváznou na něm zástavy ani žádná jiná práva třetích osob a je vhodné k využití k účelu dle této smlouvy a obvyklému využití dané věci.
6.4. Závazek prodávajícího dodat zboží zahrnuje:
· dopravu zboží do místa plnění;
· předání dokladů, které jsou nutné k užívání věci, zejména návodů k použití v českém jazyce. Věci budou prodávajícím odevzdány s veškerou originální dokumentací, příslušenstvím a licenčními dokumenty, pokud takové existují, tedy ve formě standardně poskytované primárním výrobcem. Prodávající je povinen kupujícímu s věcmi odevzdat také návod/návody v českém jazyce, jsou-li nutné pro používání věcí;
· předání dodacích listů kupujícímu. 

7. Místo a lhůty plnění
7.1. Prodávající se zavazuje dodávat kupujícímu zboží specifikované v příloze č. 1 této rámcové smlouvy do místa plnění, tj. do místa dodání zboží dle čl. 7.2 této rámcové smlouvy. Kupující není povinen převzít částečné plnění a není v takovém případě v prodlení s převzetím věcí.  
7.2. Místem plnění je areál Veterinární univerzity Brno, Palackého tř. 1946/1, Brno 612 42, budova č. 30 – Centrum informačních technologií (CIT). 
7.3. Prodávající se zavazuje dodat kupujícímu zboží uvedené v příloze č. 1 této rámcové smlouvy nejpozději do 30 kalendářních dnů od nabytí účinnosti dílčí kupní smlouvy. 

8. Kupní cena
8.1. Kupující uhradí prodávajícímu cenu za řádně a včas odevzdané zboží. Kupní cena bude stanovena jako součet cen za skutečně dodané zboží dle příslušné objednávky.
8.2. Kupní cena bude stanovena v souladu s cenami zboží uvedenými v příloze č. 1 tvořící nedílnou součást této rámcové smlouvy (viz „Technická specifikace a ceník“). V takto stanovené kupní ceně jsou zahrnuty veškeré náklady prodávajícího související s dodáním zboží (zejména pak náklady na dopravu do místa plnění, clo, balné, apod.).
8.3. Ceny zboží uvedené v příloze č. 1 rámcové smlouvy jsou platné po celou dobu účinnosti této rámcové smlouvy. V příloze č. 1 rámcové smlouvy jsou ceny stanoveny v Kč bez DPH. Prodávající je oprávněn ke kupní ceně připočíst DPH ve výši stanovené v souladu se zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, a to ke dni vzniku zdanitelného plnění. 

9. Platební podmínky
9.1. Zaplacení kupní ceny bude provedeno bezhotovostně po převzetí zboží kupujícím dle příslušné objednávky.  Zaplacení kupní ceny bude provedeno na základě prodávajícím vystavených daňových dokladů (faktur), a to na bankovní účet uvedený na těchto daňových dokladech (fakturách). Kupující neposkytuje zálohy.
9.2. Daňový doklad (fakturu) doručí prodávající kupujícímu ve dvou výtiscích neprodleně, nejpozději však do 5 pracovních dnů po převzetí plnění kupujícím na adresu kupujícího pro doručování daňového dokladu uvedenou v objednávce. Kupující zaplatí kupní cenu dle daňového dokladu (faktury) do 30 dnů ode dne jeho prokazatelného obdržení. Za den splnění platební povinnosti se považuje den odepsání kupní ceny z účtu kupujícího ve prospěch prodávajícího.
9.3. Daňový doklad (faktura) musí obsahovat zejména všechny náležitosti stanovené zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších právních předpisů. Součástí každého daňového dokladu (faktury) bude originál dodacího listu podepsaný při převzetí zboží osobou, která vystavila objednávku, a kopii příslušné objednávky.
9.4. Kupující je oprávněn před uplynutím lhůty splatnosti vrátit daňový doklad (fakturu), který neobsahuje požadované náležitosti, není doložen požadovanými nebo úplnými doklady, nebo obsahuje nesprávné cenové údaje.
9.5. Ve vráceném daňovém dokladu (faktuře) musí kupující vyznačit důvod vrácení daňového dokladu (faktury). Prodávající je povinen vystavit nový daňový doklad (fakturu) s tím, že oprávněným vrácením daňového dokladu (faktury) přestává běžet původní lhůta splatnosti daňového dokladu (faktury) a běží nová lhůta stanovená 
v čl. 9.2 smlouvy ode dne prokazatelného doručení opraveného a všemi náležitostmi opatřeného daňového dokladu (faktury) kupujícímu.

10. Dodací podmínky a předání a převzetí zboží
10.1. Prodávající je povinen:
10.1.1. dodat kupujícímu zboží nové, nepoužité, plně funkční;
10.1.2. zajistit, aby dodané zboží včetně jeho balení, konzervace a ochrany pro přepravu splňovalo požadavky příslušných platných ČSN.
10.2. Prodávající se zavazuje dodat se zbožím kupujícímu jako nedílnou součást dodávky zboží dokumentaci v souladu s bodem 6.4 této rámcové smlouvy. 
10.3. Zboží předá prodávající kupujícímu nejpozději v poslední den lhůty dle bodu 7.3 této rámcové smlouvy. V den dodání zboží prodávající telefonicky (viz telefonní kontakt dle bodu 5.2 této rámcové smlouvy) informuje kupujícího minimálně 1 hodinu předem o tom, že hodlá zboží doručit. V případě, že tak prodávající neučiní, není kupující v prodlení s převzetím zboží. 
10.4. Zboží bude prodávajícím kupujícímu předáno včetně dokumentů ve smyslu čl. 6.4 této rámcové smlouvy. Kupující není povinen převzít částečné plnění nebo zboží, ke kterému prodávající nedodá příslušné dokumenty.
10.5. Kupující:
10.5.1. zboží převezme, nevykazuje-li zboží žádné vady. Při převzetí zboží doplní kupující na všechny výtisky dodacího listu předložené prodávajícím datum, připojí svůj podpis a ponechá si jeden výtisk dodacího listu. Prodávající je povinen předat kupujícímu doklady, jež jsou nutné k užívání zboží;
10.5.2. má právo zboží nepřevzít, pokud zboží nebude dodáno v požadovaném množství, jakosti nebo druhu, jež určuje tato rámcová smlouva a příslušná objednávka, nebo prodávající nepředá kupujícímu doklady a dokumenty ve smyslu čl. 6.4 této rámcové smlouvy. O odmítnutí bude sepsán oběma stranami protokol o odmítnutí, v němž bude uveden soupis těchto vad včetně termínu jejich odstranění.
10.6. Vlastnické právo ke zboží, jakož i nebezpečí vzniku škody na věci přechází na kupujícího jejím převzetím
10.7. Předáním zboží prodávajícím kupujícímu se rozumí vyložení zboží prodávajícím v místě plnění dle čl. 7.2 této rámcové smlouvy z dopravního prostředku a převzetí tohoto zboží kupujícím. Předáním zboží ve vratných obalech (např. palety) se rozumí složení zboží ve vratných obalech prodávajícím v místě plnění z dopravního prostředku na místo určené kupujícím a převzetí tohoto zboží kupujícím.
10.8. Je-li zboží převáženo a dodáváno ve vratných obalech, nestávají se obaly majetkem kupujícího. Kupující není povinen zaslat, nebo dopravit obaly na své náklady zpět k prodávajícímu. Kupující sepíše v tomto případě s prodávajícím ve dvou vyhotoveních zápis o uložení obalů (dále jen „zápis“). Zápis bude obsahovat adresu prodávajícího, datum uložení obalů, druh, množství a hodnotu obalů v CZK a smluvený termín ukončení doby uložení obalů. Zápis bude podepsán kupujícím a prodávajícím. Smluvní strany se dohodly na tom, že kupující není povinen uložené obaly vydat prodávajícímu před uplynutím smluvené doby jejich uložení. Při převzetí obalů z uložení předloží prodávající kupujícímu svůj výtisk zápisu a kupující doplní oba výtisky shodně o tyto údaje: datum vrácení obalů kupujícím prodávajícímu, typ vozidla a jeho státní poznávací značku, čitelně jména a příjmení kupujícího a prodávajícího, kteří poté oba výtisky zápisu podepíší. Po doplnění a podpisu zápisu si jeden jeho výtisk ponechá kupující a druhý výtisk prodávající. 
10.9. Předmět plnění této rámcové smlouvy bude realizován v souladu s platnými zákony ČR a ČSN a dle obecně závazných právních předpisů, vládních nařízení, metodik a v souladu se zadávací dokumentací veřejné zakázky „Výpočetní technika – rámcová dohoda 2021“ vyhlášené kupujícím jako zadavatelem této veřejné zakázky. Materiály, polotovary, díly a zařízení, které budou prodávajícím použity, musí souhlasit jak s technickou specifikací, tak s technickými normami, a musí mít příslušné certifikáty o vlastnostech a jakosti. Připouští se pouze první jakost materiálů.
10.10. Zboží, které bude prodávající na základě této rámcové smlouvy kupujícímu dodávat, musí vždy souhlasit s technickou specifikací zboží, která je uvedena v příloze č. 1 této rámcové smlouvy (tj. „Technická specifikace a ceník“). 
10.11. Prodávající i kupující jsou oprávněni zejména v případech, kdy se zboží uvedené v příloze č. 1 rámcové smlouvy přestalo vyrábět, prodávat či je z jiného důvodu nedostupné, navrhnout, aby prodávající odevzdal a kupující převzal jiné zboží náhradou za zboží původně uvedené v příloze č. 1 této rámcové smlouvy, a to za současného splnění následujících podmínek:
1. i jiné zboží bude splňovat veškeré požadavky kupujícího na jakost, vlastnosti, jakož i další specifikace stanovené touto rámcovou smlouvou pro původně uvedené zboží,
2. nedojde k navýšení kupní ceny a
3. druhá strana bude s nahrazením původně uvedeného zboží jiným zbožím souhlasit.
V případě, že kupující nebude s nahrazením souhlasit a původně v rámcové smlouvě ujednané zboží je nedostupné, je kupující oprávněn odstoupit částečně či zcela od dané dílčí smlouvy uzavřené akceptací objednávky zaslané na základě této rámcové smlouvy.
V případě, že v průběhu platnosti této rámcové smlouvy dojde k objektivním změnám na trhu a nebude na trhu prokazatelně již dostupné ani původně v rámcové smlouvě uvedené zboží, ani žádné zboží stejných nebo lepších parametrů, zaniká závazek prodávajícího takovouto položku dodávat po dobu této nedostupnosti. Kupující není oprávněn uplatnit v souvislosti s takovou položkou smluvní pokutu, náhradu škody či úrok z prodlení.

11. Odpovědnost za vady zboží a záruka za jakost
11.1. Záruční doba na zboží se sjednává: 
· na dobu 3 let pro položky č. 1 až 7
· na dobu 3 let pro položky č. 8 až 10
Záruční doba běží od převzetí zboží kupujícím. Pokud je v technické či výrobní dokumentaci výrobce, příp. v jiném prohlášení souvisejícím se zbožím, stanovena:
11.1.1. kratší záruční doba, platí ustanovení o záruce dle předchozí věty tohoto článku rámcové smlouvy; 
11.1.2. delší záruční doba, platí ustanovení o záruce dle technické či výrobní dokumentace výrobce.

11.2. Kupující uplatní právo z odpovědnosti prodávajícího za vady zboží a ze záruky za jakost zboží nahlášením závady na e-mailovou adresu prodávajícího pro servisní zásah uvedenou níže (dále též „nahlášení“). Prodávající poskytne kupujícímu servisní podporu s možností hlášení závady v pracovní dny v době od 9:00 do 16:00 hod. po dobu trvání záruky:
E-mailová adresa pro servisní zásah:  david.ondrousek@csystem.cz 
Kontaktní telefon servisní podpory:  736 782 232
Nahlášení bude obsahovat zejména označení zboží a popis vady. V případě vadného plnění je kupující povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil dle čl. 11.3 této rámcové smlouvy. Na nahlášení vad zboží je prodávající povinen odpovědět následující pracovní den po dni doručení tohoto nahlášení. 
11.3. V případě vadného plnění má tak kupující právo:

a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci, 
b) na odstranění vady opravou věci, 
c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo 
d) odstoupit od smlouvy. 

Kupující je oprávněn zvolit si a uplatnit kterékoli z uvedených práv dle svého uvážení, případně zvolit a uplatnit i kombinaci těchto práv.

11.4. Prodávající se zavazuje zahájit servisní zásah u kupujícího v místě instalace zařízení nejpozději v následující pracovní den po nahlášení závady. Výjezd servisního technika i odstranění vady v rámci záruky jsou bezplatné. Prodávající je povinen odstranit vady zboží nebo vady, na které se vztahuje záruka za jakost zboží, způsobem a ve lhůtách uvedených níže:
11.4.1. V případě položek č. 1 až 3 se prodávající zavazuje odstranit reklamovanou vadu bezodkladně, nejpozději však do 20 pracovních dní ode dne nahlášení závady. Prodávající je při zahájení servisního zásahu rovněž současně povinen zapůjčit kupujícímu náhradní věc stejných vlastností. Zapůjčení náhradní věci nemá vliv na uplatnění sankce za prodlení s termínem odstranění vady dle čl. 12.3 této rámcové smlouvy.
11.4.2. V případě položek č. 4 až 6 se prodávající zavazuje odstranit reklamovanou vadu bezodkladně, nejpozději však do 4 pracovních dní ode dne nahlášení závady. Prodávající se zavazuje provádět servisní zásah on-site (tj. v místě instalace zařízení). 
11.4.3. V případě položek č. 7 až 9 se prodávající zavazuje odstranit reklamovanou vadu bezodkladně, nejpozději však do 10 pracovních dní ode dne nahlášení závady. V případě nedodržení této lhůty je prodávající povinen poskytnout na žádost kupujícímu náhradní věc stejných vlastností. Zapůjčí-li prodávající náhradní věc, není v prodlení s termínem odstranění vady a neuplatní se sankce za prodlení s termínem odstranění vady dle čl. 12.3 této rámcové smlouvy. V případě, že kupující o náhradní věc nepožádá, nebo ji prodávající neposkytne, je prodávající v prodlení dle čl. 12.3 této rámcové smlouvy a v něm uvedená sankce se uplatní.
Zahájení servisního zásahu, převzetí věci k odstranění vad a následné předání věci po odstranění vad proběhne vždy v pracovní dny v době od 10:00 do 16:00 hod, pokud nebude mezi prodávajícím a kupujícím dohodnuto jinak.
11.5. Prodávající se zavazuje poskytnout kupujícímu při odstraňování vad veškerou potřebnou součinnost tak, aby byly vady řádně a včas odstraněny. Nebude-li mezi prodávajícím a kupujícím dohodnuto jinak, pak je prodávající povinen zejména:
11.5.1. věc, jejíž vada má být odstraněna opravou, převzít k opravě v místě, kde byla kupujícímu předána, a po provedení opravy opravenou věc v tomto místě předat kupujícímu
11.5.2. v případě odstranění vady dodáním nové věci dodat novou věc na tutéž adresu, kde byla kupujícímu předána nahrazovaná věc.
11.6. Doba od uplatnění práva z odpovědnosti prodávajícího za vady zboží a ze záruky za jakost zboží, se až do vyřešení situace vzniklé porušením smlouvy do záruční doby nepočítá.
11.7. Do doby odstranění vady není povinen kupující platit část kupní ceny, která přiměřeně odpovídá jeho právu na slevu z kupní ceny.
11.8. V případě, že prodávající neodstraní vady ve lhůtách dle čl. 11.4 této rámcové smlouvy, má kupující právo odstranit vady na náklady prodávajícího. 
11.9. Kupující má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti prodávajícího za vady zboží a ze záruky za jakost zboží. Kupující uplatní svůj nárok na úhradu těchto nákladů písemnou výzvou na adresu prodávajícího pro doručování. Prodávající je povinen provést úhradu do 21 dnů od doručení této výzvy.
11.10. Prodávající akceptuje právo kupujícího i v záruční době otevírat skříň PC u položek 
č. 4, 5 a 6 a instalovat vlastní komponenty i bez předchozího projednání s prodávajícím, toto jednání kupujícího nebude mít vliv na záruku dle této rámcové smlouvy. 
11.11. Pro položky č. 4 až 9 garantuje prodávající po celou dobu záruční doby zachování totožné hardwarové konfigurace při záručních opravách.	

12. Smluvní pokuty
12.1. V případě, že prodávající nepotvrdí řádně zaslanou objednávku k poskytnutí plnění veřejné zakázky ve lhůtě uvedené v bodě 5.1 této rámcové smlouvy, je povinen uhradit kupujícímu smluvní pokutu ve výši 500,00 Kč (slovy: pět set korun českých) za každý den prodlení až do splnění této povinnosti.
12.2. V případě prodlení prodávajícího s termínem dodání zboží dle objednávky kratším než 10 kalendářních dnů je prodávající povinen uhradit kupujícímu smluvní pokutu ve výši 0,05 % z kupní ceny zboží dle objednávky bez DPH za každý započatý pracovní den po překročení termínu, nejméně však 30,00 Kč za den (slovy: třicet korun českých). V případě delšího prodlení je prodávající povinen uhradit kupujícímu smluvní pokutu ve výši 0,5 % z kupní ceny zboží dle objednávky bez DPH za každý započatý pracovní den po překročení termínu, a to až do výše 100% kupní ceny věcí bez DPH, nejméně však 500,00 Kč za den (slovy: pět set korun českých).
12.3. V případě prodlení prodávajícího s termínem odstranění vad dle této rámcové smlouvy je prodávající povinen uhradit kupujícímu smluvní pokutu ve výši 0,5 % z kupní ceny zboží, jehož se prodlení týká, bez DPH za každý započatý pracovní den po překročení termínu, a to až do výše 100% kupní ceny věci bez DPH, nejméně však 250,00 Kč za den (slovy: dvě stě padesát korun českých). 
12.4. V případě porušení závazku prodávajícího na zachování totožné hardwarové konfigurace při záručních opravách u položek č. 4 až č. 9 je prodávající povinen uhradit kupujícímu smluvní pokutu ve výši 50% kupní ceny zboží, jehož se porušení závazku týká, bez DPH.
12.5. V případě, že PC (položka č. 4, č. 5 a č. 6) má vadu již při převzetí, nebo v průběhu prvních 10 kalendářních dní po převzetí, je prodávající povinen uhradit kupujícímu smluvní pokutu ve výši 1.500,00 Kč (slovy: jeden tisíc pět set korun českých) za každé PC, u kterého se v této lhůtě vada vyskytla.
12.6. Kupující uplatní nárok na smluvní pokutu a její výši písemnou výzvou u prodávajícího na jeho adrese pro doručování. Prodávající je povinen zaplatit uplatněnou smluvní pokutu do 10 dnů od doručení této výzvy.
12.7. Smluvní pokuty se hradí nezávisle na tom, zda a v jaké výši vznikne v souvislosti s prodlením plnění závazků prodávajícího škoda. Náhradu vzniklé škody bude kupující vymáhat samostatně. Zaplacením jakékoliv smluvní pokuty dle této rámcové smlouvy prodávajícím není dotčen nárok kupujícího na náhradu škody způsobené mu porušením povinnosti prodávajícího, na niž se sankce vztahuje.

13. Zánik rámcové smlouvy 
13.1. Rámcovou smlouvu lze ukončit písemnou dohodou smluvních stran nebo písemnou výpovědí některé ze smluvních stran. Výpovědní lhůta činí 2 měsíce od doručení výpovědi druhé smluvní straně. V pochybnostech platí, že výpověď je doručena druhé smluvní straně třetím kalendářním dnem ode dne jejího podání u provozovatele poštovní licence. Ukončí-li rámcovou smlouvu výpovědí prodávající, je povinen dokončit plnění všech veřejných zakázek zadaných kupujícím do dne předcházejícího poslednímu dni výpovědní lhůty.
13.2. Kterákoliv ze smluvních stran může od této rámcové smlouvy odstoupit s právními účinky dnem doručení oznámení o odstoupení od této rámcové smlouvy druhé smluvní straně z důvodů vyplývajících ze zákona nebo při podstatném porušení povinností dle této rámcové smlouvy. Podstatným porušením povinností prodávajícího dle této rámcové smlouvy se rozumí zejména každé z následujících porušení povinností prodávajícího:
a) překročení sjednaného termínu pro plnění nejméně dvou veřejných zakázek zadávaných podle této rámcové smlouvy o nejméně pět kalendářních dnů,
b) neposkytnutí plnění nejméně jedné veřejné zakázky zadané podle této rámcové smlouvy.
13.3. V pochybnostech platí, že oznámení o odstoupení od této rámcové smlouvy je doručeno druhé smluvní straně třetím kalendářním dnem ode dne jeho podání u provozovatele poštovní licence.
13.4. Kupující je oprávněn od rámcové smlouvy či dílčí kupní smlouvy, uzavřené na základě rámcové smlouvy, odstoupit také v případě:
a) že dojde k podstatnému porušení povinností uložených prodávajícímu touto rámcovou smlouvou; 
b) že proti majetku prodávajícího bude vedeno insolvenční řízení;
c) že dojde k nepodstatnému porušení povinností uložených prodávajícímu touto rámcovou smlouvou, které prodávající v poskytnuté lhůtě neodstraní;
d) že dojde k opakovanému nepodstatnému porušení povinností uložených prodávajícímu touto rámcovou smlouvou, přičemž opakovaným nepodstatným porušením povinností se rozumí nejméně třetí nepodstatné porušení povinností prodávajícího, na které byl prodávající kupujícím písemně upozorněn;
e) že prodávající nebude i přes písemnou objednávku kupujícího respektovat jeho pokyny.

14. Vyšší moc
14.1. Za okolnosti vylučující odpovědnost smluvních stran za prodlení s plněním smluvních závazků dle této rámcové smlouvy (vyšší moc) jsou považovány takové překážky, které nastanou nezávisle na vůli povinné smluvní strany a brání jí ve splnění její povinnosti z této rámcové smlouvy, jestliže nelze rozumně předpokládat, že by povinná smluvní strana takovou překážku nebo její následky odvrátila nebo překonala, a dále, že by v době vzniku smluvních závazků z této rámcové smlouvy vznik nebo existenci těchto překážek předpokládala.
14.2. Za překážky dle bodu 14.1 této rámcové smlouvy se výslovně považují živelní pohromy, jakákoliv embarga, občanské války, povstání, válečné konflikty, teroristické útoky, nepokoje nebo epidemie. Za živelní pohromy se zejména považují požár, úder blesku, povodeň nebo záplava, vichřice nebo krupobití, sesuv nebo zřícení lavin, skal, zemin nebo kamení. Za okolnost vylučující odpovědnost prodávajícího se výslovně nepovažuje jakýkoliv problém prodávajícího s plněním jeho subdodavatelů.
14.3. Tato smlouva je uzavírána během trvání celosvětové pandemie onemocnění Covid-19. 
S ohledem na tuto skutečnost budou za okolnost vyšší moci považována rovněž všechna omezení způsobená krizovými opatřeními orgánů veřejné moci přijatými z důvodu výskytu Covid-19 jež kterékoliv straně brání v řádném splnění smlouvy.
14.4. Nastanou-li okolnosti vylučující odpovědnost jedné ze smluvních stran, které způsobí či mohou způsobit podstatné zpoždění jakéhokoliv termínu podle této rámcové smlouvy, či zánik nebo zrušení závazků podle této rámcové smlouvy, jsou smluvní strany povinny se neprodleně o těchto okolnostech vylučujících odpovědnost informovat a vstoupit do jednání ohledně řešení vzniklé situace. Prodávající ani kupující nejsou oprávněni takto vzniklé situace, jakkoliv zneužít ve svůj prospěch a jsou povinni v dobré víře usilovat o dosažení přijatelného řešení pro obě smluvní strany v co nejkratší době. V případě porušení této povinnosti spolupracovat kteroukoliv smluvní stranou, je tato smluvní strana v prodlení s plněním svých povinností dle této smlouvy.
14.5. V případě, že nedojde k dohodě smluvních stran, termíny plnění jednotlivých povinností podle této rámcové smlouvy dotčené okolností vylučující odpovědnost se prodlužují o dobu, po kterou okolnost vylučující odpovědnost trvala.
14.6. Odpovědnost nevylučuje překážka, která vznikla teprve v době, kdy povinná strana byla v prodlení s plněním své povinnosti, či vznikla z jejích hospodářských poměrů.
14.7. Účinky okolnosti vylučující odpovědnost jsou omezeny pouze na dobu, dokud trvá příslušná překážka, s níž jsou tyto účinky spojeny.	

15. Zvláštní ujednání
15.1. Všechny právní vztahy, které vzniknou při realizaci závazků vyplývajících z této rámcové smlouvy, se řídí právním řádem České republiky. 
15.2. Tuto rámcovou smlouvu lze měnit pouze písemným, číslovaným, oboustranně potvrzeným ujednáním, výslovně nazvaným dodatek k rámcové smlouvě podepsaným zástupci obou smluvních stran. Jiné zápisy, protokoly apod. se za změnu rámcové smlouvy nepovažují. V případě změny zástupce kupujícího nebo prodávajícího oprávněného zastupovat ve věcech technických nebude vyhotoven dodatek k rámcové smlouvě; smluvní strana, u které ke změně zástupce došlo, je povinna tuto změnu oznámit druhé smluvní straně. Účinnost změny nastává okamžikem doručení oznámení příslušné smluvní straně.
15.3. Zástupce kupujícího oprávněný zastupovat ve věcech technických může činit pouze úkony, ke kterým ho opravňuje tato rámcová smlouva. Úkony jím učiněné nad takto vymezený rámec jsou neplatné.
15.4. Dle § 2 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě, v platném znění, je prodávající osobou povinnou spolupůsobit při výkonu finanční kontroly, a obdobně i jeho subdodavatelé.
Prodávající je povinen umožnit všem subjektům oprávněným k výkonu kontroly finančních zdrojů (např. dotací), z nichž je veřejná zakázka „Výpočetní technika – rámcová dohoda 2021“ hrazena, provést kontrolu dokladů souvisejících s plněním této veřejné zakázky.
15.5. Smluvní strany sjednaly, že doručování se provádí na doručovací adresy uvedené 
v čl. 1 této rámcové smlouvy, a to prostřednictvím osoby, která provádí přepravu zásilek (kurýrní služba), nebo prostřednictvím držitele poštovní licence podle zvláštního právního přepisu, doporučeně s dodejkou, nebo osobně proti potvrzení o převzetí. V případě, že smluvní strana odmítne doručovanou zásilku převzít, platí den odmítnutí převzetí za den doručení. V případě, že smluvní strana nevyzvedne zásilku v úložní době u držitele poštovní licence, má se za to, že zásilka byla doručena třetím dnem od uložení a to, i když se smluvní strana o uložení nedozvěděla. Ujednání tohoto článku platí, pokud není v této rámcové smlouvě sjednáno jinak.
15.6. V případě zániku prodávajícího je tento povinen ihned sdělit kupujícímu tuto skutečnost event. sdělit svého právního nástupce. V případě změny sídla, místa podnikání, nebo doručovací adresy prodávajícího je prodávající povinen neprodleně tuto skutečnost oznámit kupujícímu. Pokud prodávající tuto povinnost nesplní, platí pro doručování písemností adresa uvedená v čl. 1 této rámcové smlouvy.
15.7. Prodávající souhlasí se zveřejněním obsahu této rámcové smlouvy (vč. příloh a případných dodatků) kromě ustanovení, která obsahují obchodní tajemství.
15.8. Prodávající se zavazuje strpět zveřejnění této rámcové smlouvy (vč. příloh a případných dodatků) v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). Prodávající se zavazuje strpět rovněž zveřejnění dílčích smluv na realizaci dílčích veřejných zakázek zadávaných na základě této rámcové smlouvy v souladu se zákonem o registru smluv.
15.9. V případě, že nastane rozpor mezi touto rámcovou smlouvou a její přílohou, budou přednostně aplikována ustanovení této rámcové smlouvy.
15.10. Smluvní strany vylučují možnost odkazu na všeobecné obchodní podmínky kterékoli smluvní strany.
15.11. Prodávající prohlašuje, že touto rámcovou smlouvou bude vázán i v případě, že po uzavření rámcové smlouvy dojde k podstatné změně okolností, způsobující jeho znevýhodnění při plnění smluvních ujednání, a přebírá na sebe nebezpečí změny těchto okolností dle §1765 zákona č. 89/2012 Sb.
15.12. Tato rámcová smlouvy má 12 očíslovaných stran a příloha č. 1, která tvoří nedílnou součást této rámcové smlouvy, má 5 očíslovaných stran.
15.13. Tato rámcová smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami. Tato rámcová smlouva nabývá účinnosti zveřejněním v registru smluv dle zákona o registru smluv. Zveřejnění této rámcové smlouvy v souladu se zákonem o registru smluv zajistí kupující. Kupující bude informovat prodávajícího o zveřejnění této rámcové smlouvy v registru smluv nejpozději následující pracovní den po uveřejnění, a to prostřednictvím e-mailu zaslaného na e-mailovou adresu prodávajícího uvedenou v čl. 1 této smlouvy.
15.14. Na důkaz souhlasu se zněním celé této rámcové smlouvy připojují obě smluvní strany své podpisy.

K této rámcové smlouvě je připojena 1 příloha, která tvoří její nedílnou součást:

Příloha č. 1 – „Technická specifikace a ceník“   


V Brně, dne: 		            			          V Brně, dne 


Za kupujícího			Za prodávajícího	
           

                                                                                                                  ……………………………………………                    ……………………………………
VETUNI		C SYSTEM CZ a. s.
zastoupená Ing. Bc. Radko Bébarem,		Mgr. Roman Klimus
kvestorem VETUNI			předseda představenstva


12