Textová podoba smlouvy Smlouva č. 16830379: Dodávky laboratorních diagnostických souprav umožňující stanovení

Příloha Kupní smlouva _P_S_Redigováno.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Zdravolni uslav se sidlem v

                                                                    Doruceno: 07.06.2021

                                                                    ZU/14151/2021

                                                                    listy :1  prilohV '

Příloha č. 2 zadávací dokumentace                                   Illll llIllllIIIIIII

                                                                    zusoes148709c

                                        Kupní smlouva

        uzavřená na základě ustanovení§ 2079 zákona č. 89/2012 Sb. , občanský zákoník,
                                     v platném znění (dále jen „smlouva")

Kupující:                   Zdravotní ústav se sídlem v Ostravě

Sídlem:                        Partyzánské náměstí 2633/7, Moravská Ostrava , 702 00 Ostrava

Zastoupen:                  Ing. Eduardem Ježem, ředitelem

IČ:                         71009396
DIČ:
                            cz 71009396

Státní příspěvková organizace, nezapsaná ve veřejném rejstříku

ID datové schránky:            pubj9r8
Bankovní spojení:              ČNB

č. ú.:                         3235761/0710

(dále jen jako „kupující')

a

Prodávající:                   GALi spol. s r.o.

Sídlem/místem podnikání: Ke Stadionu 179, 513 01 Semily

Zastoupen:                     Ing. Janou Gardiánovou, jednatelkou
IČ:                            26009951

DIČ:                           CZ26009951

zapsaný v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Hradci Králové, oddíl C, vložka:

19897

ID datové schránky:            2zu7j3r

Bankovní spojení:              Komerční Banka, a.s.

č. ú.:                         51-6967540207/0100

(dále jen jako „prodávající')

uzavIraJI nize uvedeného dne tuto kupní smlouvu v souladu se zadávací dokumentací
kupujícího ze dne 22. 04 . 2021 , a to na základě výsledku řízení na veřejnou zakázku na
dodávky s názvem „Stanovení nespecifických protilátek proti Treponema pallidum RPR
testem", zadanou v rámci DNS pod názvem: Dynamický nákupní systém na dodávky
diagnostik (ev. č. ve WZ: Z2020-009105) a podle zákona č. 134/2016 Sb. o zadávání
veřejných zakázek v platném znění , a nabídkou prodávajícího ze dne 5.5.2021 .

                                                    Článek I.

                                               Předmět a účel smlouvy

1. Předmětem této smlouvy jsou dodávky laboratorních diagnostických souprav umožňující
        stanovení nespecifických protilátek proti Treponema pallidum RPR testem (dále jen
        „zboží"). Jednotlivé dílčí objednávky budou uzavírány a realizovány po dobu platnosti
        této smlouvy.
2. Jednotlivá plnění v rámci této smlouvy budou realizovaná formou dílčích objednávek ze
        strany kupujícího (dále jen „objednávka").

3. V rámci jednotlivých objednávek bude prodávající dodávat kupujícímu podle jeho
        konkrétních potřeb zboží specifikované dle Přílohy č. 1 této smlouvy.

4. Kupující negarantuje prodávajícímu odběr předpokládaného množství v celém rozsahu
        uvedeného v zadávací dokumentaci.

5. Za řádně uskutečněné dodávky se kupující zavazuje zaplatit prodávajícímu řádně
        a včas dohodnutou úplatu (čl. V. této smlouvy).

6. Prodávající se zavazuje dodávat kupujícímu nové, nepoškozené, nepoužité zboží.

7. Prodávající se zavazuje, že bude pro kupujícího dodávat zboží v objednaném množství
        a jakosti.

8. Prodávající se zavazuje kdykoliv po dobu platnosti této smlouvy, na základě žádostí
        kupujícího ke zboží předložit bezpečnostní listy a příbalové letáky v českém jazyce dle
       zákona č. 268/2014 Sb., v platném znění , a to buď v tištěné, nebo elektronické podobě.

9. Dodání předmětu plnění zahrnuje úplnou dodávku požadovaného zboží včetně
        příbalové informace ke zboží, dopravy na místo plnění, balného, pojistného za pojištění
       zboží během dopravy, celních a daňových poplatků.

1O. Prodávající je povinen při plnění smlouvy postupovat s nejvyšší možnou odbornou péčí
       v zájmu kupujícího.

                                                          Článek li.
                                           Objednávky v rámci smlouvy

1. Objednávka musí obsahovat minimálně označení smluvních stran, určení druhu
        a množství zboží a místo dodání zboží. Objednávka může obsahovat též určení doby
        dodání zboží. Není-li lhůta dodání určena objednávkou, sjednává se max. do 14
        pracovních dnů od doručení objednávky prodávajícímu.

2. Objednávka kupujícího vyžaduje písemnou formu. Přijetí (potvrzení) objednávky
        prodávajícím vyžaduje taktéž písemnou formu. Písemnou formou se podle této smlouvy
        rozumí objednávka či její potvrzení zaslané poštou, faxem , elektronicky datovou zprávou
        nebo e-mailem

3. Prodávající se zavazuje potvrdit přijetí objednávky do 2 pracovních dnů od jejího
        doručení. Pro případ, že prodávající nebude mít dočasně na skladě kupujícím
        požadované zboží, dohodly se smluvní strany, že prodávající ihned (ve lhůtě do 2
        pracovních dnů) písemně vyrozumí kupujícího , kterého současně upozorní na možné
        prodlení s dodáním objednaného zboží (nejvýše však o 2 kalendářní týdny) , přičemž
        prodávající kupujícímu rovněž nabídne obdobné plnění, jež je v případě písemné
        akceptace kupujícím schopen dodat řádně a včas.

4. Smluvní strany se dohodly, že jednotlivé dodávky zboží budou realizovány na základě
         konkrétních požadavků kupujícího, resp. osoby oprávněné vystavit objednávku za
         kupujícího, a to na dodací místa dle ust. Čl. VI. této smlouvy.

5. V případě, že prodávající nebude schopen dodávat zboží v dohodnutém množství
         a termínech z důvodu zásahu vyšší moci nebo všeobecných zásobovacích potíží, je

                                                                                                                                            2
         prodávající povinen informovat kupujícího o uvedených skutečnostech a bude
         v takovém případě hledat jiné řešení dodávek zboží.
6. Všeobecnou zásobovací potíží není předem nahlášený výpadek některého zboží.
        V tomto případě prodávající neprodleně informuje osobu pověřenou kupujícím o této
        skutečnosti a po vzájemné dohodě se pokusí zajistit odpovídající množství uvedeného
        zboží nebo zboží zastupitelného.

                                                          Článek Ill.
                                                   Doba trvání smlouvy

1. Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to na 24 měsíců ode dne účinnosti nebo do
        vyčerpání celkové ceny předmětu plnění uvedené v Čl. V. odst. 1. této smlouvy, podle
        toho, co nastane dříve .

2. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními
        stranami, nejdříve však okamžikem jejího uveřejnění v registru smluv podle zákona
        č. 340/2015 Sb. , v platném znění.

                                                        Článek IV.
                                               Jakost a provedení zboží

1. Dodávané zboží musí být v bezvadném stavu a jakosti, odpovídat specifikaci dle Přílohy
        č. 1 této smlouvy a právním předpisům, které se na zboží vztahují.

2. Kupující je oprávněn odmítnout zboží, které není v bezvadném stavu a neodpovídá
        specifikaci dle Přílohy č. 1 této smlouvy nebo konkrétní objednávce.

3. Prodávající se zavazuje předat kupujícímu doklady ke zboží , které se ke zboží vztahují
        ve smyslu § 2087 občanského zákoníku v českém jazyce (přinejmenším kupujícím
        potvrzený dodací list, specifikující dodanou položku zboží, její množství a cenu) .

4. Prodávající prohlašuje, že zboží splňuje veškeré podmínky zákona č. 268/2014 Sb.,
        o zdravotnických prostředcích a je v souladu s Evropskou směrnicí 98/79 EC o IVD ZP,
       s Nařízením vlády ČR č. 56/2015 Sb., o technických požadavcích na diagnostické
        prostředky in vitro a nese označení CE.

5. Součástí balení zboží je příbalová informace v českém jazyce, vyznačená doba
        použitelnosti, číslo šarže zboží.

6. Doba použitelnosti zboží (exspirace) při jeho převzetí je min. 6 měsíců.

7. Prodávající se zavazuje balit dodané zboží obvyklým způsobem vylučujícím jeho
       jakékoliv poškození či jeho znehodnocení, zachovat skladovací a transportní podmínky
        až do převzetí dodávky v místě plnění. Kupující se dále zavazuje uchovávat dodané
       zboží způsobem , který jejich výrobce stanoví pro jejich úschovu a skladování.

8. Prodávající poskytuje kupujícímu na zboží záruku za jakost ve smyslu § 2113 a násl.
        občanského zákoníku.

                                                                                                                                                       3
                     Článek V.
    Kupní cena a platební podmínky

1.  Celková cena předmětu plnění za dobu trvání smlouvy činí 26.600,00 Kč bez DPH

    (slovy dvacet šest tisíc šest set). Sazba DPH činí 21 %. Celková výše DPH činí 5.586,00

    Kč (slov pět tisíc pět set osmdesát šest). Celková cena předmětu plnění včetně DPH

    činí 32.186,00 Kč (slovy třicet dva tisíc sto osmdesát šest tisíc).

2.  Jednotková cena za zboží je smluvními stranami sjednána následujícím způsobem:

    • Zboží, bude po celou dobu platnosti této smlouvy poskytováno kupujícímu za
        jednotkové ceny uvedené v Příloze č. 2 této smlouvy. Těmito cenami jsou
         smluvní strany vázány a prodávající není oprávněn tyto ceny po dobu platnosti
        této smlouvy měnit.

    • Na základě objednávek zaplatí kupující prodávajícímu cenu , která se vypočte
         v rámci příslušné objednávky dle skutečného počtu skutečně dodaného zboží
         v rámci příslušné objednávky, tzn., dle skutečného počtu kusů konkrétního
         zboží a jednotkové ceny uvedené v Příloze č. 2 této smlouvy, která je konečná ,
         neměnná a platná po celou dobu trvání smlouvy.

3.  Součástí kupní ceny a dodávky je český návod pro použití zboží, balné, doprava na

    místo plnění, roznos do zadavatelem určených prostor v místě plnění, pojistné za

    pojištění zboží během dopravy, celní a daňové poplatky.

4.  Ke kupní ceně prodávající účtuje daň z přidané hodnoty podle právních předpisů

    platných v době uskutečnění zdanitelného plnění.

5.  Jednotkové ceny za zboží uvedené v Příloze č. 2 této smlouvy je možné překročit

    pouze v závislosti se změnou daňových předpisů týkajících se DPH.

6.  V případě, že dojde na trhu (během trvání smlouvy) ke snížení jednotkové ceny za

    zboží uvedeného v Příloze č. 1, je prodávající povinen provést snížení jednotkové ceny

    uvedené v Příloze č. 2 této smlouvy na srovnatelnou úroveň . Prodávající změny

    oznámí kupujícímu písemně.

7. Kupující zaplatí kupní cenu na základě faktury, kterou prodávající vystaví po dodání
          zboží na základě smlouvy. Přílohou faktury musí být dodací list potvrzený kupujícím,

          specifikující dodanou položku zboží, její množství a cenu. Ke každé objednávce bude
          vystavena samostatná faktura s uvedením čísla objednávky.

8.  Faktura vystavená prodávajícím je daňovým dokladem a musí mít náležitosti daňového

    dokladu stanovené v zákoně č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění

    pozdějších předpisů a stanovené touto smlouvou a musí být doručena kupujícímu.

9.  Faktura je splatná ve lhůtě 30 kalendářních dnů ode dne prokazatelného doručení

    faktury kupujícímu, není-li na faktuře vyznačena delší lhůta splatnosti.

10. Jestliže faktura nebude obsahovat náležitosti stanovené právními předpisy a touto
          smlouvou , nebo jestliže údaje v ní uvedené nebudou správné, budou přepisované nebo
         jinak opravované, je kupující oprávněn vrátit ji ve lhůtě splatnosti prodávajícímu
          s uvedením chybějících náležitostí nebo nesprávných údajů. V takovém případě se
          přeruší lhůta splatnosti a počne běžet znovu ve stejné délce doručením opravené

         faktury do sídla kupujícího.

                                                                                    4
11. Platba faktury se považuje za uskutečněnou odepsáním příslušné částky z účtu
          kupujícího.

12. V případě, že se prodávající stane nespolehlivým plátcem ve smyslu § 106a zákona č.
          235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon
          o DPH"), je povinen o tom neprodleně písemně informovat kupujícího. Bude-li
          prodávající ke dni uskutečnění zdanitelného plnění veden jako nespolehlivý plátce
          nebo číslo bankovního účtu prodávajícího uvedené na faktuře nebude zveřejněno
          způsobem umožňujícím dálkový přístup podle§ 96 zákona o DPH, je kupující oprávněn
          část kupní ceny odpovídající dani z přidané hodnoty uhradit přímo na účet správce
          daně v souladu s ust. § 109a zákona o DPH. O tuto částku bude ponížena celková
          kupní cena a prodávající obdrží kupní cenu bez DPH. Prodávající souhlasí a bere na
          vědomí, že shora uvedeným postupem je zcela splněn závazek kupujícího uhradit
          vyfakturovanou kupní cenu. V případě, že z důvodu porušení povinností vyplývajících
          ze zákona o DPH prodávajícím bude kupující jako ručitel vyzván příslušným správcem
         daně k zaplacení dlužné částky DPH za prodávajícího, a to z jakéhokoliv důvodu , a
          tuto dlužnou částku DPH za něj uhradí, zavazuje se prodávající uhradit kupujícímu tuto
          dlužnou částku do 30 dní ode dne, kdy k tomu bude ze strany kupujícího písemně
          vyzván. V případě, že se prodávající stane nespolehlivým plátcem ve smyslu tohoto
          odstavce, má kupující současně právo od této smlouvy odstoupit s účinky do
          budoucna.

13. Kupující neposkytuje zálohy.

                                                         Článek VI.
                                                        Místo plnění

1. Zdravotní ústav se sídlem v Ostravě, Partyzánské náměstí 2633/7, Moravská Ostrava,
        702 00 Ostrava.

                                                         Článek VII.
                               Nebezpečí škody na zboží a vlastnické právo

1. Prodávající prohlašuje, že zboží je výhradně jeho vlastnictvím, není předmětem zástavy
        ani jiného závazku a že mu není známo, že by zboží bylo zatíženo jakýmikoliv právy
       třetích osob.

2. Riziko ztráty, zničení nebo poškození dodávaného zboží nese do okamžiku jeho převzetí
        prodávající.

3. Nebezpečí škody na zboží a vlastnické právo přechází na kupujícího převzetím zboží.

                                                        Článek VIII.
                                                Odpovědnost za vady

1. Kupující je povinen vady zboží, které zjistil při prohlídce zboží (neodpovídající doba
       použitelnosti zboží-exspirace, nekompletnost dodávky, zjevné vady zboží atp.), oznámit
       prodávajícímu bez zbytečného odkladu písemně poté, kdy je zjistil, nejpozději však do
       uplynutí doby použitelnosti (exspirace) zboží.

                                                                                                                                                     5
2. Prodávající je povinen zboží s vadami bez zbytečného odkladu po jejich oznámení
       vyměnit a dát kupujícímu zboží bezvadné. V případě, že to není možné, vrátí kupující
        prodávajícímu zboží oproti dobropisu.

3. Kupující má právo také na odstranění vad vzniklých po převzetí zboží kupujícím, pokud
       je prodávající způsobil porušením své povinnosti. Projeví-li se vada v průběhu
        6 měsíců od převzetí zboží, má se za to, že dodaná věc byla vadná již při převzetí.

4. Kupující má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti
        s uplatněním práva z odpovědnosti prodávajícího za vady.

                                                         Článek IX.
                                              Prodlení s dodáním zboží

1. V případě prodlení prodávajícího s dodáním objednaného zboží oproti termínu dle ust.
        Čl. li. odst. 1 této smlouvy je prodávající povinen zaplatit kupujícímu smluvní pokutu ve
       výši O, 1 % z kupní ceny objednaného zboží, s jehož dodáním se prodávající dostal do
        prodlení, a to za každý, byť i jen započatý den prodlení.

2. Pro případ nekompletní dodávky, nebo není-li dodáno zboží správně podle objednávky,
        sjednává se smluvní pokuta ve výši 500,- Kč za každé takovéto porušení, kterou je
        povinen uhradit prodávající kupujícímu. Tato sankce se neuplatňuje v případě, že
        nekompletnost dodávky byla kupujícím doložitelně akceptována.

3. Smluvní strany se dohodly, že závazek zaplatit smluvní pokutu nevylučuje právo na
        náhradu škody.

                                                          Článek X.
                                                    Ostatní ujednání

1. V případě, že se kupující dostane do prodlení s úhradou faktury, má prodávající právo
        požadovat úrok z prodlení pouze v zákonné výši dle nařízení vlády č.351/2013 Sb.,
       v platném znění.

                                                         Článek XI.
                                                Závěrečná ustanovení

1. Vztahy účastníků z této smlouvy se řídí příslušnými ustanoveními zákona č.89/2012 Sb.,
        občanský zákoník.

2. Smluvní strany na sebe přebírají nebezpečí změny okolností v souvislosti s právy
        a povinnostmi smluvních stran vzniklými na základě této smlouvy. Smluvní strany
       vylučují uplatnění ust. § 1765 odst. 1 a § 1766 občanského zákoníku na svůj smluvní
       vztah založený smlouvou.

3. Tuto smlouvu lze změnit nebo zrušit jen písemně , nevyplývá-li z jejích ustanovení něco
       jiného.

4. Kupující má právo tuto smlouvu vypovědět s výpovědní lhůtou jednoho měsíce, která
        počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po kalendářním měsíci ,
       v němž byla výpověď doručena druhé smluvní straně, jestliže:

                                                                                                                                                             6
        a) Prodávající opakovaně (nejméně třikrát) nepotvrdí přijetí objednávky ve lhůtě
              stanovené dle ust. Čl. li. odst. 3. této smlouvy; nebo

        b) Prodávající opakovaně (nejméně třikrát) nedodá zboží dle objednávky ve lhůtě
                stanovené dle ust. Čl. li. odst. 1 této smlouvy.

5. Prodávající má právo tuto smlouvu vypovědět s výpovědní lhůtou dvou měsíců, která
        počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po kalendářním měsíci,
        v němž byla výpověď doručena druhé smluvní straně v případě, že kupující bude
        v prodlení s úhradou řádně vystavené a doručené faktury za dodané dodávky zboží
        delším než 30 dní od uplynutí lhůty splatnosti takové faktury a k úhradě nedojde ani po
        písemné výzvě prodávajícího.

6. Tuto smlouvu může vypovědět i kterákoliv ze smluvních stran i bez uvedení důvodu
        s výpovědní lhůtou dvou měsíců, která počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce
        následujícího po kalendářním měsíci, v němž byla výpověď doručena druhé smluvní

           straně.

7. Tato smlouva může být měněna pouze písemně, přičemž za písemnou formu nebude
        pro tento účel považována výměna e-mailových či jiných elektronických zpráv.

8. Případné spory z této smlouvy se smluvní strany zavazují přednostně řešit smírnou
        cestou. Nebude - li takto dosaženo vzájemné dohody, je kterákoli ze smluvních stran
        oprávněna obrátit se na věcně a místně příslušný soud české republiky.

9. Prodávající dále souhlasí a je srozuměn se skutečností, že kupující může být na základě
       zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších
        předpisů a zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv, povinen uveřejnit tuto smlouvu v
        registru smluv nebo o této smlouvě a právním vztahu jí založeném zpřístupnit či
        poskytnout všechny informace, které citované zákony nebo jiné právní předpisy z
        uveřejnění nebo zpřístupnění nevylučují.

1O. Smluvní strany se shodují, že zveřejnění této smlouvy v registru smluv podle zákona
        č. 340/2015 Sb., zajistí kupující.

11 . Kontaktní osoby:
       Za kupujícího je oprávněn jednat:

       Ve věci objednávek:

       Za prodávajícího je oprávněn jednat:

       Ve věci objednávek:

                                                                                                                                                                    7
12. Tato smlouva je vyhotovena ve stejnopise v elektronické podobě.

13. Nedílnou součástí této smlouvy jsou:
               • Příloha č. 1 Specifikace nabízených diagnostických souprav
               • Příloha č. 2 Jednotková cena zboží.

14. Smluvní strany podpisem smlouvy prohlašují, že se s obsahem této smlouvy seznámily
         a bez výhrad s ní souhlasí.

V Ostravě dne:                                  V Semilech, dne:
                                                za prodávajícího:
za kupujícího:  Digitálně podepsal Ing.
                Eduard Ježo                                                             • DINm. 2921.0S.l• l0.04.2 +02'00'
Ing. Eduard     Datum: 2021.06.07
Ježo            12:08:36 +02'00'                Ing. Jana Gardiánová
                                                jednatelka
Ing. Eduard Ježo
ředitel Zdravotního ústavu se sídlem v Ostravě

                                                                                                                            8
Příloha č. 1 Specifikace nabízených diagnostických souprav

LTA Diagnostics - RPR SUSPENSION, CONTROL AND DISPOSABLE (AK00510)

Výrobce                    Distributor pro ČR

LTA srl                    GALi spol. s.r.o.
via Milana 15/F            Ke Stadionu 179
20060 Bussero (Ml) ltalia  513 01 Semily

Specifikace soupravy

     Princip testu je modifikace VDRL a makroskopický netreponemový flokulační test pro
     detekci a titraci reaginů.

     Souprava obsahuje: pracovní roztok (mikropartikule uhlíku smíchané se smes1
     koloidních částic kardiolipinu lecitin a cholesterol), positivní a negativní kontrolu,
     kapátko a jehlu pro kapaní antigenu, kartičky pro provedení testu a plastové tyčinky
     pro aplikaci vzorků.

     Možnost použití séra i plasmy.

     Souprava je v souladu s Evropskou direktivou IVD 98/79 EC a označena značkou
     shody CE.

     Jedno balení obsahuje 500 testů.

                                                                    9
Pří loha č 2 Jednotková cena zboží

Poř.  Název položky     Jednotka    Obchodní název  Cena za     Sazb  Cena za   Jednotková   Sazba   Jednotková      Počet  Katalogové
 č.                                                      1        a        1     cena za 1    DPH     cena za 1
                                       RPR SUSP.,                               balení v Kč    v%    balení v Kč  jednotek        číslo
                                      CONTR.AND     jednotk     DPH   jednotku    bez DPH                             v1
                                     DISPOSABLE      u v Kč      v%      v Kč                        včetně DPH                           ~
                                                                                                                    balení
                                                       bez              včetně
                                                      DPH
                                                                         DPH

      Stanoveni

      nespecifických

1,    protilátek proti  test                        1,90        21    2,30      948.00         21    1 40 7 ,0 8  500       AK00510
      Treponema
                                                                                             ... ""
      pallidum RPR

      testem                                        1h - ,___.        • ,1 1r   -'ll                                        CL V

                                                                                Jméno a podpis oprávněné osoby

                                                                                                                                     10