Textová podoba smlouvy Smlouva č. 16848819: Servis a údržba Systému BHS

Příloha Příloha č. 1 - Všeobecné podmínky Servisních smluv.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Všeobecné podmínky servisních smluv společnosti LogTech Ostrava

Dokument ID: LM-2007-GT 20070501

Preambule                                               prováděné v souladu s instrukcemi k údržbě
                                                        poskytnutými dodavatelem/ výrobcem.
Tyto všeobecné podmínky se vztahují na veškeré
nabídky, cenové návrhy a smlouvy uzavřené mezi          2.4 Před příjezdem servisních techniků dodavatele je
dodavatelem a objednatelem ohledně servisních služeb,   nezbytné zařízení očistit.
poradenství nebo údržby. Veškeré nabídky jsou
považovány za nezávazné. Pokud dodavatel cenový         2.5 Po celou dobu oprav a servisních zásahů by měl
návrh nezruší před jeho přijetím, je návrh platný po    být na místě přítomen operátor objednatele, který nese
dobu jednoho (1) měsíce ode dne jeho vydání.            odpovědnost za zařízení a má oprávnění podepsat
V cenovém návrhu mohou být uvedeny i jiné lhůty         servisní protokoly vystavené ze strany servisních
platnosti.                                              techniků dodavatele.

Smlouva mezi dodavatelem a objednatelem nabývá          2.6 Objednatel bude dodavatele neprodleně
účinnosti v okamžiku, kdy dodavatel obdrží              informovat o nutnosti výjezdu k zařízení či o případech,
objednatelem podepsaný cenový návrh nebo potvrzení      kdy zařízení nefunguje správně. Toto bude
objednávky. Za předpokladu, že je dodavatel na základě  objednatelem během dvou (2) dnů potvrzeno písemně
kroků objednatele oprávněn předpokládat, že objednatel  nebo faxem/e-mailem.
nabídku akceptoval a pokud dodavatel skutečně začal
s plněním servisní smlouvy, nabývá smlouva účinnosti    2.7 Objednatel musí v souladu s příslušnou
v okamžiku zahájení plnění.                             legislativou zajistit zavedení a udržování všech
                                                        nezbytných prostředků a bezpečnostních opatření, aby
Pokud pozbude některé ustanovení těchto všeobecných     byla garantována bezpečnost zařízení a provozního
podmínek nebo servisní smlouvy platnosti, zůstávají     a/nebo servisního personálu.
zbývající ustanovení servisní smlouvy v maximálním
možném rozsahu platná. Po dohodě mezi dodavatelem a     2.8 Objednatel bude dodavatele bezodkladně
objednatelem bude neplatné ustanovení bezodkladně       informovat o veškerých změnách funkčnosti a/nebo
nahrazeno ustanovením novým, jež bude v maximální       funkčních a/nebo provozních okolnostech, jež mají
možné míře odpovídat smyslu ustanovení původního.       nebo mohou mít dopad na podmínky této servisní
                                                        smlouvy.
Článek 1: Harmonogram servisních návštěv
                                                        2.9 Za předpokladu, že tyto změny okolností budou
1.1 Dodavatel bude objednatele o všech                  mít skutečný vliv na stanovení ceny či jakékoliv další
zamýšlených servisních návštěvách písemně informovat    podmínky této servisní smlouvy, jsou obě strany
čtrnáct (14) dnů předem.                                oprávněny na základě vzájemné dohody tuto cenu
                                                        a/nebo podmínky smlouvy odpovídajícím způsobem
1.2 Pokud si objednatel přeje již ohlášenou servisní    upravit.
návštěvu odložit, musí o tomto dodavatele písemně
informovat alespoň sedm (7) dnů předem.                 Pokud se smluvní strany na zamýšlených úpravách
                                                        nedohodnou, je každá strana oprávněna tuto servisní
Článek 2: Povinnosti objednatele                        smlouvu během třiceti (30) dnů vypovědět, aniž by byla
                                                        povinna straně druhé poskytnout jakoukoliv
2.1 Kdykoliv je to nutné, objednatel dodavateli         kompenzaci s výjimkou kompenzace ze strany
umožní volný a neomezený přístup k zařízení a           objednatele uvedené v článku 8.2 těchto podmínek.
bezplatně poskytne servisním technikům dodavatele
odpovídající pracovní prostory, informace, technické    Článek 3: Výkazy
pomůcky a prostředky nutné k provedení služeb včetně
elektrické energie, stlačeného vzduchu a plynu.         3.1 Po každém servisním zásahu dodavatel
                                                        písemnou formou zaznamená provedené činnosti a
2.2 Objednatel bude zařízení udržovat a používat v      aktuální stav zařízení.
souladu s instrukcemi k údržbě a provozu, jež byly
poskytnuty dodavatelem a, je-li to na místě, výrobcem   3.2 Pokud dodavatel během platnosti této servisní
originálního zařízení.                                  smlouvy zjistí, že je nezbytné provést dodatečné
                                                        činnosti, na něž se tato servisní smlouva nevztahuje,
2.3 Bez předchozího písemného povolení                  bude o této skutečnosti objednatele včas informovat a
dodavatele/ výrobce není objednatel oprávněn zařízení   současně mu předloží seznam těchto dodatečných
sám opravovat či upravovat nebo nechat úpravy           činností a ceny účtované za jejich provedení.
zařízení provést třetí osobou. Toto ustanovení se
nevztahuje na naléhavé opravy a rutinní opravy
Všeobecné podmínky servisních smluv společnosti LogTech Ostrava

Dokument ID: LM-2007-GT 20070501

3.3 Dodavatel nenese odpovědnost za žádné škody            týkající se plnění ze strany dodavatele musí být
vzniklé v důsledku toho, že nebude objednatele včas či     dodavateli předloženy písemně nejpozději osm (8)
vůbec informovat o dodatečných činnostech uvedených        pracovních dnů ode dne poskytnutí služby. (Skryté)
v článku 3.2 nebo v důsledku toho, že objednatel tyto      závady na zařízení – způsobené výhradně plněním ze
činnosti uvedené v článku 3.2 včas neprovede či            strany dodavatele – které nemohou být odhaleny během
nenechá provést.                                           výše uvedeného časového období, musí být dodavateli
                                                           písemně oznámeny okamžitě po jejich zjištění.
Článek 4: Prodleva ze strany dodavatele                    Dodavatel nenese odpovědnost za skryté vady zjištěné
                                                           později než jeden (1) rok ode dne, kdy službu poskytl.
4.1 Pokud jsou ve smlouvě dohodnuty, představují
termíny dodávky či provedení nejlepší možné odhady         5.4 Dodavatel garantuje, že náhradní díly dodané
ze strany dodavatele a jako takové podléhají změnám.       dle této smlouvy jsou nezávadné z hlediska použitých
Je-li termín dodávky či provedení v servisní smlouvě       materiálů, zpracování a konstrukce. Tato výlučná
specificky dohodnut a dodavatel smluvní činnosti           záruka nahrazuje veškeré další písemné, zákonné, ústní,
v daném termínu neprovede, bude objednatel                 výslovné nebo implikované záruky (včetně a bez
dodavatele o této skutečnosti písemně informovat a         omezení jakékoliv záruky prodejnosti a vhodnosti
vyzve ho, aby po tomto oznámení dané činnosti provedl      k danému účelu).
v odpovídajícím časovém období. Při tomto bude             Pokud se na náhradním dílu objeví během tří měsíců od
zohledněna již vzniklá prodleva a také práce, které        data jeho instalace závada, dodavatel bezplatně daný díl
doposud nebyly uskutečněny.                                demontuje a instaluje zpět díl opravený nebo vyměněný.
                                                           Platnost veškerých nároků dle tohoto článku 5 a/nebo
4.2 Pokud dodavatel dané činnosti po tomto                 na základě záruky vyprší šest (6) měsíců po dodání
upozornění neprovede, je objednatel oprávněn nechat je     náhradních dílů nebo poskytnutí služeb ze strany
provést třetí stranou a následně je dodavateli naúčtovat.  dodavatele.
Dodavatel nicméně v tomto případě nenese                   5.5 Veškeré inovace, vynálezy, modifikace nebo díla
odpovědnost ani neručí za práce provedené třetími          vytvořená nebo vyvinutá servisními techniky
stranami.                                                  dodavatele během plnění této smlouvy nebo
                                                           v souvislosti s ní zůstávají duševním nebo
S výjimkou této náhrady za vynaložené náklady není         průmyslovým vlastnictvím dodavatele. Objednatel je
dodavatel povinen hradit objednateli žádné pokuty či       nicméně oprávněn požadovat bezplatnou licenci
(stanovené) odškodnění nebo kompenzaci za žádné            k používání takovýchto vynálezů nebo děl na systému,
další náklady vzniklé z důvodu prodlení.                   na nějž se tato smlouva vztahuje.

4.3 Jestliže dodavatel opakovaně nesplní své               Článek 6: Omezení odpovědnosti
závazky ve stanoveném termínu, je zákazník oprávněn
od této smlouvy písemně odstoupit, přičemž výpovědní       6.1 Ve všech případech, kdy dle objednatele došlo
lhůta je stanovena v délce pěti (5) dnů.                   k porušení smlouvy a kdy objednatel nárokuje náhradu
                                                           škod dle této smlouvy, má objednatel povinnost učinit
Článek 5: Povinnosti dodavatele                            veškerá přiměřená opatření ke zmírnění následných
                                                           ztrát nebo škod. Náhrada těchto ztrát či škod se za
5.1 Při plnění svých povinností dle této smlouvy           všech okolností vztahuje pouze na ztráty či škody, jež
bude dodavatel postupovat kvalifikovaně, pečlivě a         přímo vyplývají z této smlouvy a jež mohly být v době
svědomitě. Pokud se objednatel domnívá, že došlo           uzavírání této smlouvy důvodně předvídány.
k porušení podmínek smlouvy, bude o podrobnostech
tohoto porušení dodavatele písemně informovat.             6.2 Smluvní strany uznávají, že smluvní cena je
                                                           založena na vymahatelnosti omezení odpovědnosti
5.2 Dodavatel poté co nejdříve prošetří povahu a           uvedené v této servisní smlouvě a že by tato smluvní
rozsah zjištěných nedostatků a tyto nedostatky, pokud      cena byla podstatně vyšší, pokud by tato omezení
vyplývají z porušení smlouvy, na své vlastní náklady       nebyla vymahatelná a že tato omezení jsou akceptována
odstraní.                                                  výměnou za nižší smluvní cenu.

5.3 Dodavatel nicméně nenese odpovědnost za
žádné poruchy na zařízení, které byly způsobeny
nedbalým nebo nevhodným používáním zařízení nebo
jeho součástí ze strany objednatele či odpovědnost za
běžné opotřebení. Je povinností objednatele provést
důkladnou kontrolu zařízení okamžitě poté, co
dodavatel poskytne své služby. Veškeré reklamace
Všeobecné podmínky servisních smluv společnosti LogTech Ostrava

Dokument ID: LM-2007-GT 20070501

6.3 Bez ohledu na jakékoliv protikladné ustanovení          7.2 Pokud je smluvní strana postižena zásahem vyšší
této servisní smlouvy nenese dodavatel (včetně jeho         moci, musí o této skutečnosti okamžitě při vzniku vyšší
subdodavatelů) za žádných okolností vůči objednateli        moci písemně informovat druhou stranu, uvést povahu
odpovědnost za nepřímé škody jakékoliv typu, včetně         situace a její předpokládané trvání.
ztráty zisku, použitelnosti, výroby nebo výhody či za
jakoukoliv finanční nebo hospodářskou újmu, ať již tato     7.3 Během trvání vyšší moci jsou obě strany
vznikla v důsledku smlouvy, deliktu, odpovědnosti za        dočasně zproštěny svých smluvních povinností
vady výrobku, záruky, zákonné povinnosti nebo jinak, a      v rozsahu, v němž je jejich plnění znemožněno zásahem
to ani v případě, že byl na možný vznik těchto              vyšší moci.
nepřímých škod upozorněn.
                                                            7.4 Pokud zásah vyšší moci trvá déle než tři (3)
6.4 Bez ohledu na jakékoliv protikladné ustanovení          měsíce, je každá smluvní strana oprávněna od servisní
obsažené v této servisní smlouvě úhrnná odpovědnost,        smlouvy na základě písemné výpovědi s pětidenní
kterou dodavatel (včetně svých subdodavatelů) vůči          výpovědní lhůtou odstoupit, aniž by byla nucena hradit
objednateli nese v souvislosti s touto smlouvou, za         jakoukoliv kompenzaci. Objednatel je v tomto případě
žádných okolností nepřekročí polovinu jednoročního          nadále povinen zaplatit práce provedené a náhradní díly
servisního poplatku za příslušnou část smluvní ceny         dodané před zásahem vyšší moci.
nebo ceny náhradních dílů (je-li to na místě) vedoucích
ke vzniku nároku dle této smlouvy, podle toho, která        Článek 8: Ukončení smlouvy
výše je nejnižší. Objednatel souhlasí s tím, že
dodavatele zbaví odpovědnosti za veškeré nároky             8.1 Vedle práva na vypovězení smlouvy uvedeného
přesahující toto omezení. Toto platí bez ohledu na          v článcích 2.9, 4.3, a 7.4 je každá smluvní strana
původ nebo odůvodnění odpovědnosti, ať již tato             oprávněna od této servisní smlouvy na základě písemné
vznikla v důsledku smlouvy, deliktu, odpovědnosti za        výpovědi odstoupit v následujících případech:
vady výrobku, záruky, zákonné povinnosti nebo jinak.
                                                            (a) druhá strana nedodržuje nebo je neschopna
6.5 Smluvní strany míní, že jejich příslušná práva,         dodržovat či plnit své povinnosti vyplývající z této
povinnosti a závazky stanovené v této servisní smlouvě      servisní smlouvy nebo jedná v rozporu s ustanoveními
představují veškerá práva, povinnosti a závazky, které      servisní smlouvy či podmínkami zde obsaženými a
každá z nich vůči druhé straně nese na základě, dle či      tento nedostatek či neschopnost neodstraní během
v souladu s touto smlouvou bez ohledu na skutečnost,        třiceti (30) dnů po přijetí upozornění od druhé strany,
zda-li tato práva, povinnosti a závazky vznikají            v němž je specifikována povaha tohoto nedostatku či
v souvislosti s nebo v důsledku porušení smlouvy či         neschopnosti; nebo
zákonné povinnosti či protiprávního nebo
nedbalostního jednání či opomenutí vedoucího k použití      (b) na majetek druhé strany je soudem vyhlášen
opravných prostředků. S výjimkou případů, jež jsou          konkurz nebo druhá strana neplní své závazky vůči
výslovně stanoveny v této servisní smlouvě, nenese          věřitelům nebo jde do likvidace, ať již dobrovolné či
žádná strana vůči straně druhé odpovědnost za škody či      nucené.
ztráty, které tato druhá strana utrpěla na základě, dle či
v souvislosti s touto smlouvou, ať již k této škodě či      8.2 Ve všech případech, kdy odpovědnost za
ztrátě došlo z důvodu nebo v důsledku jakéhokoliv           předčasné ukončení smlouvy nese objednatel, je
porušení smlouvy nebo zákonné povinnosti či                 objednatel povinen dodavateli uhradit smluvní cenu
protiprávního nebo nedbalostního jednání či opomenutí.      prací či služeb realizovaných před datem ukončení
                                                            smlouvy, pokud tyto práce či služby nebyly uhrazeny
6.6 Ustanovení tohoto článku platí v nejširším              předem. Objednatel dále dodavateli jako kompenzaci
možném rozsahu povoleném zákonem a bez ohledu na            uhradí veškeré přiměřené náklady vzniklé v souvislosti
skutečnost, která strana nese vinu. Ustanovení tohoto       a v důsledku vypovězení smlouvy ze strany
článku dále platí i po vypršení či zrušení platnosti této   objednatele. Celková výše platby a odškodnění nicméně
smlouvy.                                                    nepřekročí celkovou smluvní cenu.

Článek 7: Vyšší moc                                         Článek 9: Zaměstnání pracovníků druhé strany

7.1 Vyšší moc zahrnuje veškeré okolnosti                    9.1 Během platnosti této servisní smlouvy a po dobu
vyskytnuvší se nezávisle na vůli postižené strany, které    jednoho (1) roku po ukončení její platnosti nesmí žádná
jí dočasně nebo trvale brání v částečném nebo úplném        ze smluvních stran bez předchozího písemného
plnění povinností vyplývajících z této smlouvy.             souhlasu druhé strany zaměstnat její pracovníky.
Všeobecné podmínky servisních smluv společnosti LogTech Ostrava

Dokument ID: LM-2007-GT 20070501

Článek 10: Postoupení práv a povinností a zadávání       Článek 14: Oznámení
prací třetí straně
                                                         Veškerá oznámení související s touto servisní smlouvou
10.1 Bez předchozího písemného souhlasu druhé            by měla být sdělena písemnou formou a zaslána na
strany nesmí žádná strana na třetí osobu převést         adresu druhé strany uvedenou v této smlouvě.
kompletní rozsah či jakoukoliv část práv a/nebo
povinností vyplývajících z této servisní smlouvy.

10.2 Pokud není v této servisní smlouvě či v některém
z jejích dodatků dohodnuto jinak, dodavatel si
vyhrazuje právo zadat provedení určitých činností třetí
straně. Dodavatel bude objednatele o případném
zapojení subdodavatelů předem písemně informovat.

Článek 11: Pozastavení plnění

11.1 Bude-li plnění této servisní smlouvy kvůli
objednateli dočasně pozastaveno, je dodavatel oprávněn
provést na náklady objednatele inspekci zařízení
předtím, než bude plnění smlouvy obnoveno. Pokud
dodavateli z důvodu dočasného pozastavení plnění
vzniknou dodatečné náklady, bude mu ze strany
objednatele poskytnuta jejich náhrada.

11.2 Bez ohledu na důvod, kvůli němuž bylo plnění
dočasně pozastaveno, bude dodavatel objednatele po
uskutečnění výše uvedené inspekce písemně informovat
o případné nutnosti provést určité opravy před
obnovením plnění této smlouvy a současně mu předloží
rozpis nákladů na tyto opravy.

11.3 Pokud objednatel uvedené náklady, jež musí být
přiměřené, neakceptuje nebo si nepřeje dané opravy
provést, je dodavatel oprávněn od této smlouvy
odstoupit za podmínek obsažených v článku 8.2 této
smlouvy.

Článek 12: Příslušné právo

12.1 Tato smlouva se řídí legislativou České
republiky.

Článek 13: Řešení sporů

13.1 Aniž by tímto byla dotčena možnost požádat
předsedajícího soudce příslušného soudu o dočasné
opatření ve zkráceném řízení, budou veškeré případné
spory vzniklé z důvodu této smlouvy řešeny formou
Rozhodčího soudu, a nikoliv prostřednictvím řádných
soudů.

13.2 Všechny spory vznikající z této smlouvy a v
souvislosti s ní budou rozhodovány s konečnou
platností u Rozhodčího soudu při Hospodářské komoře
České republiky a Agrární komoře České republiky
podle jeho Řádu a Pravidel jedním rozhodcem
jmenovaným předsedou Rozhodčího soudu.