Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Všeobecné podmínky servisních smluv společnosti LogTech Ostrava Dokument ID: LM-2007-GT 20070501 Preambule prováděné v souladu s instrukcemi k údržbě poskytnutými dodavatelem/ výrobcem. Tyto všeobecné podmínky se vztahují na veškeré nabídky, cenové návrhy a smlouvy uzavřené mezi 2.4 Před příjezdem servisních techniků dodavatele je dodavatelem a objednatelem ohledně servisních služeb, nezbytné zařízení očistit. poradenství nebo údržby. Veškeré nabídky jsou považovány za nezávazné. Pokud dodavatel cenový 2.5 Po celou dobu oprav a servisních zásahů by měl návrh nezruší před jeho přijetím, je návrh platný po být na místě přítomen operátor objednatele, který nese dobu jednoho (1) měsíce ode dne jeho vydání. odpovědnost za zařízení a má oprávnění podepsat V cenovém návrhu mohou být uvedeny i jiné lhůty servisní protokoly vystavené ze strany servisních platnosti. techniků dodavatele. Smlouva mezi dodavatelem a objednatelem nabývá 2.6 Objednatel bude dodavatele neprodleně účinnosti v okamžiku, kdy dodavatel obdrží informovat o nutnosti výjezdu k zařízení či o případech, objednatelem podepsaný cenový návrh nebo potvrzení kdy zařízení nefunguje správně. Toto bude objednávky. Za předpokladu, že je dodavatel na základě objednatelem během dvou (2) dnů potvrzeno písemně kroků objednatele oprávněn předpokládat, že objednatel nebo faxem/e-mailem. nabídku akceptoval a pokud dodavatel skutečně začal s plněním servisní smlouvy, nabývá smlouva účinnosti 2.7 Objednatel musí v souladu s příslušnou v okamžiku zahájení plnění. legislativou zajistit zavedení a udržování všech nezbytných prostředků a bezpečnostních opatření, aby Pokud pozbude některé ustanovení těchto všeobecných byla garantována bezpečnost zařízení a provozního podmínek nebo servisní smlouvy platnosti, zůstávají a/nebo servisního personálu. zbývající ustanovení servisní smlouvy v maximálním možném rozsahu platná. Po dohodě mezi dodavatelem a 2.8 Objednatel bude dodavatele bezodkladně objednatelem bude neplatné ustanovení bezodkladně informovat o veškerých změnách funkčnosti a/nebo nahrazeno ustanovením novým, jež bude v maximální funkčních a/nebo provozních okolnostech, jež mají možné míře odpovídat smyslu ustanovení původního. nebo mohou mít dopad na podmínky této servisní smlouvy. Článek 1: Harmonogram servisních návštěv 2.9 Za předpokladu, že tyto změny okolností budou 1.1 Dodavatel bude objednatele o všech mít skutečný vliv na stanovení ceny či jakékoliv další zamýšlených servisních návštěvách písemně informovat podmínky této servisní smlouvy, jsou obě strany čtrnáct (14) dnů předem. oprávněny na základě vzájemné dohody tuto cenu a/nebo podmínky smlouvy odpovídajícím způsobem 1.2 Pokud si objednatel přeje již ohlášenou servisní upravit. návštěvu odložit, musí o tomto dodavatele písemně informovat alespoň sedm (7) dnů předem. Pokud se smluvní strany na zamýšlených úpravách nedohodnou, je každá strana oprávněna tuto servisní Článek 2: Povinnosti objednatele smlouvu během třiceti (30) dnů vypovědět, aniž by byla povinna straně druhé poskytnout jakoukoliv 2.1 Kdykoliv je to nutné, objednatel dodavateli kompenzaci s výjimkou kompenzace ze strany umožní volný a neomezený přístup k zařízení a objednatele uvedené v článku 8.2 těchto podmínek. bezplatně poskytne servisním technikům dodavatele odpovídající pracovní prostory, informace, technické Článek 3: Výkazy pomůcky a prostředky nutné k provedení služeb včetně elektrické energie, stlačeného vzduchu a plynu. 3.1 Po každém servisním zásahu dodavatel písemnou formou zaznamená provedené činnosti a 2.2 Objednatel bude zařízení udržovat a používat v aktuální stav zařízení. souladu s instrukcemi k údržbě a provozu, jež byly poskytnuty dodavatelem a, je-li to na místě, výrobcem 3.2 Pokud dodavatel během platnosti této servisní originálního zařízení. smlouvy zjistí, že je nezbytné provést dodatečné činnosti, na něž se tato servisní smlouva nevztahuje, 2.3 Bez předchozího písemného povolení bude o této skutečnosti objednatele včas informovat a dodavatele/ výrobce není objednatel oprávněn zařízení současně mu předloží seznam těchto dodatečných sám opravovat či upravovat nebo nechat úpravy činností a ceny účtované za jejich provedení. zařízení provést třetí osobou. Toto ustanovení se nevztahuje na naléhavé opravy a rutinní opravy Všeobecné podmínky servisních smluv společnosti LogTech Ostrava Dokument ID: LM-2007-GT 20070501 3.3 Dodavatel nenese odpovědnost za žádné škody týkající se plnění ze strany dodavatele musí být vzniklé v důsledku toho, že nebude objednatele včas či dodavateli předloženy písemně nejpozději osm (8) vůbec informovat o dodatečných činnostech uvedených pracovních dnů ode dne poskytnutí služby. (Skryté) v článku 3.2 nebo v důsledku toho, že objednatel tyto závady na zařízení – způsobené výhradně plněním ze činnosti uvedené v článku 3.2 včas neprovede či strany dodavatele – které nemohou být odhaleny během nenechá provést. výše uvedeného časového období, musí být dodavateli písemně oznámeny okamžitě po jejich zjištění. Článek 4: Prodleva ze strany dodavatele Dodavatel nenese odpovědnost za skryté vady zjištěné později než jeden (1) rok ode dne, kdy službu poskytl. 4.1 Pokud jsou ve smlouvě dohodnuty, představují termíny dodávky či provedení nejlepší možné odhady 5.4 Dodavatel garantuje, že náhradní díly dodané ze strany dodavatele a jako takové podléhají změnám. dle této smlouvy jsou nezávadné z hlediska použitých Je-li termín dodávky či provedení v servisní smlouvě materiálů, zpracování a konstrukce. Tato výlučná specificky dohodnut a dodavatel smluvní činnosti záruka nahrazuje veškeré další písemné, zákonné, ústní, v daném termínu neprovede, bude objednatel výslovné nebo implikované záruky (včetně a bez dodavatele o této skutečnosti písemně informovat a omezení jakékoliv záruky prodejnosti a vhodnosti vyzve ho, aby po tomto oznámení dané činnosti provedl k danému účelu). v odpovídajícím časovém období. Při tomto bude Pokud se na náhradním dílu objeví během tří měsíců od zohledněna již vzniklá prodleva a také práce, které data jeho instalace závada, dodavatel bezplatně daný díl doposud nebyly uskutečněny. demontuje a instaluje zpět díl opravený nebo vyměněný. Platnost veškerých nároků dle tohoto článku 5 a/nebo 4.2 Pokud dodavatel dané činnosti po tomto na základě záruky vyprší šest (6) měsíců po dodání upozornění neprovede, je objednatel oprávněn nechat je náhradních dílů nebo poskytnutí služeb ze strany provést třetí stranou a následně je dodavateli naúčtovat. dodavatele. Dodavatel nicméně v tomto případě nenese 5.5 Veškeré inovace, vynálezy, modifikace nebo díla odpovědnost ani neručí za práce provedené třetími vytvořená nebo vyvinutá servisními techniky stranami. dodavatele během plnění této smlouvy nebo v souvislosti s ní zůstávají duševním nebo S výjimkou této náhrady za vynaložené náklady není průmyslovým vlastnictvím dodavatele. Objednatel je dodavatel povinen hradit objednateli žádné pokuty či nicméně oprávněn požadovat bezplatnou licenci (stanovené) odškodnění nebo kompenzaci za žádné k používání takovýchto vynálezů nebo děl na systému, další náklady vzniklé z důvodu prodlení. na nějž se tato smlouva vztahuje. 4.3 Jestliže dodavatel opakovaně nesplní své Článek 6: Omezení odpovědnosti závazky ve stanoveném termínu, je zákazník oprávněn od této smlouvy písemně odstoupit, přičemž výpovědní 6.1 Ve všech případech, kdy dle objednatele došlo lhůta je stanovena v délce pěti (5) dnů. k porušení smlouvy a kdy objednatel nárokuje náhradu škod dle této smlouvy, má objednatel povinnost učinit Článek 5: Povinnosti dodavatele veškerá přiměřená opatření ke zmírnění následných ztrát nebo škod. Náhrada těchto ztrát či škod se za 5.1 Při plnění svých povinností dle této smlouvy všech okolností vztahuje pouze na ztráty či škody, jež bude dodavatel postupovat kvalifikovaně, pečlivě a přímo vyplývají z této smlouvy a jež mohly být v době svědomitě. Pokud se objednatel domnívá, že došlo uzavírání této smlouvy důvodně předvídány. k porušení podmínek smlouvy, bude o podrobnostech tohoto porušení dodavatele písemně informovat. 6.2 Smluvní strany uznávají, že smluvní cena je založena na vymahatelnosti omezení odpovědnosti 5.2 Dodavatel poté co nejdříve prošetří povahu a uvedené v této servisní smlouvě a že by tato smluvní rozsah zjištěných nedostatků a tyto nedostatky, pokud cena byla podstatně vyšší, pokud by tato omezení vyplývají z porušení smlouvy, na své vlastní náklady nebyla vymahatelná a že tato omezení jsou akceptována odstraní. výměnou za nižší smluvní cenu. 5.3 Dodavatel nicméně nenese odpovědnost za žádné poruchy na zařízení, které byly způsobeny nedbalým nebo nevhodným používáním zařízení nebo jeho součástí ze strany objednatele či odpovědnost za běžné opotřebení. Je povinností objednatele provést důkladnou kontrolu zařízení okamžitě poté, co dodavatel poskytne své služby. Veškeré reklamace Všeobecné podmínky servisních smluv společnosti LogTech Ostrava Dokument ID: LM-2007-GT 20070501 6.3 Bez ohledu na jakékoliv protikladné ustanovení 7.2 Pokud je smluvní strana postižena zásahem vyšší této servisní smlouvy nenese dodavatel (včetně jeho moci, musí o této skutečnosti okamžitě při vzniku vyšší subdodavatelů) za žádných okolností vůči objednateli moci písemně informovat druhou stranu, uvést povahu odpovědnost za nepřímé škody jakékoliv typu, včetně situace a její předpokládané trvání. ztráty zisku, použitelnosti, výroby nebo výhody či za jakoukoliv finanční nebo hospodářskou újmu, ať již tato 7.3 Během trvání vyšší moci jsou obě strany vznikla v důsledku smlouvy, deliktu, odpovědnosti za dočasně zproštěny svých smluvních povinností vady výrobku, záruky, zákonné povinnosti nebo jinak, a v rozsahu, v němž je jejich plnění znemožněno zásahem to ani v případě, že byl na možný vznik těchto vyšší moci. nepřímých škod upozorněn. 7.4 Pokud zásah vyšší moci trvá déle než tři (3) 6.4 Bez ohledu na jakékoliv protikladné ustanovení měsíce, je každá smluvní strana oprávněna od servisní obsažené v této servisní smlouvě úhrnná odpovědnost, smlouvy na základě písemné výpovědi s pětidenní kterou dodavatel (včetně svých subdodavatelů) vůči výpovědní lhůtou odstoupit, aniž by byla nucena hradit objednateli nese v souvislosti s touto smlouvou, za jakoukoliv kompenzaci. Objednatel je v tomto případě žádných okolností nepřekročí polovinu jednoročního nadále povinen zaplatit práce provedené a náhradní díly servisního poplatku za příslušnou část smluvní ceny dodané před zásahem vyšší moci. nebo ceny náhradních dílů (je-li to na místě) vedoucích ke vzniku nároku dle této smlouvy, podle toho, která Článek 8: Ukončení smlouvy výše je nejnižší. Objednatel souhlasí s tím, že dodavatele zbaví odpovědnosti za veškeré nároky 8.1 Vedle práva na vypovězení smlouvy uvedeného přesahující toto omezení. Toto platí bez ohledu na v článcích 2.9, 4.3, a 7.4 je každá smluvní strana původ nebo odůvodnění odpovědnosti, ať již tato oprávněna od této servisní smlouvy na základě písemné vznikla v důsledku smlouvy, deliktu, odpovědnosti za výpovědi odstoupit v následujících případech: vady výrobku, záruky, zákonné povinnosti nebo jinak. (a) druhá strana nedodržuje nebo je neschopna 6.5 Smluvní strany míní, že jejich příslušná práva, dodržovat či plnit své povinnosti vyplývající z této povinnosti a závazky stanovené v této servisní smlouvě servisní smlouvy nebo jedná v rozporu s ustanoveními představují veškerá práva, povinnosti a závazky, které servisní smlouvy či podmínkami zde obsaženými a každá z nich vůči druhé straně nese na základě, dle či tento nedostatek či neschopnost neodstraní během v souladu s touto smlouvou bez ohledu na skutečnost, třiceti (30) dnů po přijetí upozornění od druhé strany, zda-li tato práva, povinnosti a závazky vznikají v němž je specifikována povaha tohoto nedostatku či v souvislosti s nebo v důsledku porušení smlouvy či neschopnosti; nebo zákonné povinnosti či protiprávního nebo nedbalostního jednání či opomenutí vedoucího k použití (b) na majetek druhé strany je soudem vyhlášen opravných prostředků. S výjimkou případů, jež jsou konkurz nebo druhá strana neplní své závazky vůči výslovně stanoveny v této servisní smlouvě, nenese věřitelům nebo jde do likvidace, ať již dobrovolné či žádná strana vůči straně druhé odpovědnost za škody či nucené. ztráty, které tato druhá strana utrpěla na základě, dle či v souvislosti s touto smlouvou, ať již k této škodě či 8.2 Ve všech případech, kdy odpovědnost za ztrátě došlo z důvodu nebo v důsledku jakéhokoliv předčasné ukončení smlouvy nese objednatel, je porušení smlouvy nebo zákonné povinnosti či objednatel povinen dodavateli uhradit smluvní cenu protiprávního nebo nedbalostního jednání či opomenutí. prací či služeb realizovaných před datem ukončení smlouvy, pokud tyto práce či služby nebyly uhrazeny 6.6 Ustanovení tohoto článku platí v nejširším předem. Objednatel dále dodavateli jako kompenzaci možném rozsahu povoleném zákonem a bez ohledu na uhradí veškeré přiměřené náklady vzniklé v souvislosti skutečnost, která strana nese vinu. Ustanovení tohoto a v důsledku vypovězení smlouvy ze strany článku dále platí i po vypršení či zrušení platnosti této objednatele. Celková výše platby a odškodnění nicméně smlouvy. nepřekročí celkovou smluvní cenu. Článek 7: Vyšší moc Článek 9: Zaměstnání pracovníků druhé strany 7.1 Vyšší moc zahrnuje veškeré okolnosti 9.1 Během platnosti této servisní smlouvy a po dobu vyskytnuvší se nezávisle na vůli postižené strany, které jednoho (1) roku po ukončení její platnosti nesmí žádná jí dočasně nebo trvale brání v částečném nebo úplném ze smluvních stran bez předchozího písemného plnění povinností vyplývajících z této smlouvy. souhlasu druhé strany zaměstnat její pracovníky. Všeobecné podmínky servisních smluv společnosti LogTech Ostrava Dokument ID: LM-2007-GT 20070501 Článek 10: Postoupení práv a povinností a zadávání Článek 14: Oznámení prací třetí straně Veškerá oznámení související s touto servisní smlouvou 10.1 Bez předchozího písemného souhlasu druhé by měla být sdělena písemnou formou a zaslána na strany nesmí žádná strana na třetí osobu převést adresu druhé strany uvedenou v této smlouvě. kompletní rozsah či jakoukoliv část práv a/nebo povinností vyplývajících z této servisní smlouvy. 10.2 Pokud není v této servisní smlouvě či v některém z jejích dodatků dohodnuto jinak, dodavatel si vyhrazuje právo zadat provedení určitých činností třetí straně. Dodavatel bude objednatele o případném zapojení subdodavatelů předem písemně informovat. Článek 11: Pozastavení plnění 11.1 Bude-li plnění této servisní smlouvy kvůli objednateli dočasně pozastaveno, je dodavatel oprávněn provést na náklady objednatele inspekci zařízení předtím, než bude plnění smlouvy obnoveno. Pokud dodavateli z důvodu dočasného pozastavení plnění vzniknou dodatečné náklady, bude mu ze strany objednatele poskytnuta jejich náhrada. 11.2 Bez ohledu na důvod, kvůli němuž bylo plnění dočasně pozastaveno, bude dodavatel objednatele po uskutečnění výše uvedené inspekce písemně informovat o případné nutnosti provést určité opravy před obnovením plnění této smlouvy a současně mu předloží rozpis nákladů na tyto opravy. 11.3 Pokud objednatel uvedené náklady, jež musí být přiměřené, neakceptuje nebo si nepřeje dané opravy provést, je dodavatel oprávněn od této smlouvy odstoupit za podmínek obsažených v článku 8.2 této smlouvy. Článek 12: Příslušné právo 12.1 Tato smlouva se řídí legislativou České republiky. Článek 13: Řešení sporů 13.1 Aniž by tímto byla dotčena možnost požádat předsedajícího soudce příslušného soudu o dočasné opatření ve zkráceném řízení, budou veškeré případné spory vzniklé z důvodu této smlouvy řešeny formou Rozhodčího soudu, a nikoliv prostřednictvím řádných soudů. 13.2 Všechny spory vznikající z této smlouvy a v souvislosti s ní budou rozhodovány s konečnou platností u Rozhodčího soudu při Hospodářské komoře České republiky a Agrární komoře České republiky podle jeho Řádu a Pravidel jedním rozhodcem jmenovaným předsedou Rozhodčího soudu.