Textová podoba smlouvy Smlouva č. 16927183: PD Mělník – oprava pracovního prámu 5t (100 835)

Příloha Smlouva PVL-947_2021_SML (v.1.).pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        PD Mělník – oprava pracovního prámu 5t (100 835)            SOD č. 947/2021

                         SMLOUVA O DÍLO

                                    (dále jen „smlouva“)

uzavřená podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský
zákoník“)

Číslo smlouvy objednatele:          947/2021
Číslo smlouvy zhotovitele:          32721
Smluvní strany:

Objednatel:              Povodí Vltavy, státní podnik

sídlo:                   Praha 5, Holečkova 3178/8, Smíchov, 150 00 Praha 5

statutární orgán:        RNDr. Petr Kubala, generální ředitel

oprávněn k podpisu smlouvy o dílo

a k jednání o podmínkách smlouvy:       xxxxxxxxxxxxx, vedoucí PS 2

oprávněni jednat o věcech technických: xxxxxxxxxxxxx, vedoucí PS 2

                                        xxxxxxxxxx, technický pracovník

IČO:                     70889953

DIČ:                     CZ70889953

bankovní spojení:        UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s.

číslo účtu:              xxxxxxxxxxxxxx

zápis v obchodním rejstříku: Městský soud v Praze, oddíl A, vložka 43594

tel.: xxxxxxxxxxx        e-mail: xxxxxxxxxxxxx

a

Zhotovitel:              Montážní a výrobní sdružení, spol. s r.o.

sídlo:                   Celní č.p. 3542, 276 01 Mělník

oprávněn k podpisu smlouvy o dílo:  Ing. Milan Walter, jednatel společnosti

oprávněni jednat o věcech smluvních: Ing. Milan Walter, jednatel společnosti

                                    Zdeněk Walter, jednatel společnosti

oprávněni jednat o věcech technických: Ing. Milan Walter, jednatel společnosti

                                    Zdeněk Walter, jednatel společnosti

IČO:                     47542535

DIČ:                     CZ47542535

bankovní spojení:        Komerční banka, a.s., pobočka Mělník

číslo účtu:              xxxxxxxxxxxxx

zápis v obchodním rejstříku: Městský soud v Praze, oddíl C, vložka 25848

tel.: xxxxxxxxxxx        e-mail: xxxxxxxxxxxxxxxx

(dále jen „zhotovitel“)

                                    I. Předmět smlouvy

1. Touto smlouvou se zavazuje zhotovitel provést na svůj náklad a nebezpečí a svým jménem
     pro objednatele dílo:

                         PD Mělník – oprava pracovního prámu 5t (100 835)

                                    Strana 1 (celkem 5)
PD Mělník – oprava pracovního prámu 5t (100 835)                SOD č. 947/2021

2. Specifikace díla:
    Předmětem díla je oprava pracovního 5t rejstříkového čísla 100 835. Dno a vnější boky
    plavidla budou otryskány, bude provedena oprava děr a zesílení trupu v místech kde
    dochází k největšímu namáhání trupu při pracích na údržbě koryta řeky. Po provedení
    zámečnických prací bude pod čarou ponoru nanesen zinek a nové protikorozní ochrany
    celého pontonu.

3. Místo provádění díla: Dílny zhotovitele

4. Rozsah prací je dále stanoven nabídkou zhotovitele číslo 32721 ze dne 31.3. 2021, která
     tvoří nedílnou součást této smlouvy jako příloha č. 1 (dále jen „příloha č. 1“).

                 II. Lhůty provádění díla

1. Zhotovitel se zavazuje provést dílo ve sjednané době, a to:

zahájení prací:  neprodleně po podpisu smlouvy

ukončení prací:  nejpozději 31.5.2021

                                         III. Cenové a platební podmínky

1. Celková cena díla v rozsahu čl. I. smlouvy, která zahrnuje veškeré práce nezbytné
       k včasnému provedení díla při splnění všech technických a kvalitativních podmínek,
       včetně zajištění všech souvisejících služeb, je stanovena částkou ve výši 180 780,- Kč
       bez DPH, (slovy: stoosmdesáttisícsedmsetosmdesát korun českých). K ceně díla
       bude připočtena DPH ve výši odpovídající zákonné úpravě v době uskutečnění
       zdanitelného plnění.

2. Podkladem pro stanovení ceny díla je kalkulace ceny obsažená v příloze č. 1.

3. Cena díla se sjednává jako cena pevná, platná po celou dobu plnění předmětu díla
     a obsahuje veškeré náklady zhotovitele dle této smlouvy, spojené s provedením díla
     v rozsahu zřejmém z této smlouvy v dohodnutém termínu a kvalitě.

4. Cena díla bude zhotoviteli uhrazena na základě jedné faktury. Faktura bude vystavena po
     řádném protokolárním předání a převzetí díla. Faktura bude vystavena do 15 kalendářních
     dní po předání a převzetí díla. Dnem uskutečnění zdanitelného plnění bude den předání
     a převzetí díla. Podkladem pro fakturaci a přílohou faktury bude protokol o předání
     a převzetí díla podepsaný osobami objednatele a zhotovitele oprávněnými jednat o věcech
     technických.

5. Faktura musí obsahovat všechny náležitosti daňového – účetního dokladu podle účinných
     právních předpisů, musí obsahovat přesný název akce, číslo smlouvy objednatele, jméno,
     příjmení, funkce a podpis osoby, která fakturu vystavila. Přílohou faktury bude protokol o
     předání a převzetí díla podepsaný osobami objednatele a zhotovitele oprávněnými jednat o
     věcech technických.

6. Splatnost faktury je do 21 kalendářních dní ode dne jejího doručení objednateli na adresu
     Povodí Vltavy, státní podnik, závod Dolní Vltava, Grafická 36, 150 21 Praha 5.

7. Faktura bude uhrazena na účet zhotovitele, který je správcem daně zveřejněn v Registru
     plátců DPH. Pokud k datu uskutečnění zdanitelného plnění uvedenému na daňovém
     dokladu bude zhotovitel v Registru plátců DPH uveden jako nespolehlivý plátce, bude

                 Strana 2 (celkem 5)
PD Mělník – oprava pracovního prámu 5t (100 835)  SOD č. 947/2021

objednatel postupovat v souladu se zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve
znění pozdějších předpisů.

8. Objednatel je oprávněn odmítnout úhradu faktury v případě, že dílo není prováděno
     v souladu s touto smlouvou nebo faktura neodpovídá protokolu o předání a převzetí díla,
     nebo faktura neobsahuje předepsané náležitosti nebo není přílohou faktury protokol
     o předání a převzetí díla podepsaný osobami objednatele a zhotovitele oprávněnými jednat
     o věcech technických. Zhotovitel je povinen v případě oprávněné reklamace fakturu nově
     vyhotovit. Oprávněným vrácením faktury přestává běžet původní lhůta splatnosti. Lhůta
     splatnosti běží znovu ode dne doručení nově vyhotovené faktury objednateli na adresu
     uvedenou v čl. III bod 6.

IV. Podmínky provádění díla

1. Zhotovitel je povinen upozornit objednatele na případnou nevhodnou povahu pokynů
     daných mu objednatelem k provádění díla, či jakéhokoliv jiného pokynu, který by mohl
     omezit nebo ohrozit funkčnost díla, způsobit vadu.

2. Dílo se považuje za dokončené, nemá-li v době předání žádné vady, bylo předáno
     objednateli, o čemž byl sepsán protokol o předání a převzetí díla, podepsaný osobami
     objednatele a zhotovitele oprávněnými jednat o věcech technických, a je schopné plnit
     požadovanou funkci.

3. Nebezpečí škody na zhotoveném díle přechází ze zhotovitele na objednatele dnem
     protokolárního předání a převzetí díla.

V. Záruka a odpovědnost za škody

1. Zhotovitel odpovídá za škody, které vzniknou objednateli a které mají původ ve vadném,
     neúplném nebo opožděném plnění zhotovitele dle této Smlouvy o díle, avšak maximálně do
     50% celkové ceny uvedené v bodě III / 1.

2. Zhotovitel poskytuje na provedené dílo záruku v délce 60 měsíců. Záruční doba začíná
     běžet dnem předání a převzetí díla.

3. Objednatel je povinen vady písemně reklamovat u zhotovitele bez zbytečného odkladu po
     jejich zjištění. V reklamaci musí být vady popsány.

4. Nebude-li dohodnuto jinak, je zhotovitel povinen vadu odstranit ve lhůtě do 30 kalendářních
     dní od doručení reklamace. Pokud zhotovitel neodstraní vady ve výše uvedeném termínu,
     je povinen uhradit objednateli smluvní pokutu podle čl. VI. odst. 1. písm. b) této smlouvy.
     Běh záruční doby se staví od uplatnění reklamace u zhotovitele do odstranění
     reklamovaných záručních vad.

5. Náklady na odstranění reklamované vady nese zhotovitel i ve sporných případech
     až do rozhodnutí soudu.

                                VI. Odpovědnost za škodu a smluvní sankce

1. Zhotovitel je v případě porušení své povinnosti stanovené v této smlouvě povinen
     objednateli uhradit a objednatel je oprávněn po zhotoviteli v takovém případě požadovat
     uhrazení smluvních pokut takto:

    a) Za nesplnění termínu předání a převzetí díla sjednaného v čl. II. odst. 1. této smlouvy
         se sjednává smluvní pokuta ve výši 0,1 % z ceny díla dle čl. III. této smlouvy za každý

Strana 3 (celkem 5)
PD Mělník – oprava pracovního prámu 5t (100 835)  SOD č. 947/2021

započatý kalendářní den prodlení, až do dne podpisu protokolu o předání a převzetí díla,
maximálně však do výše 100% ceny uvedené v bodě III / 1

b) Smluvní pokuta pro případ prodlení s odstraněním reklamované vady v dohodnutém
    termínu činí 500,- Kč za každý započatý kalendářní den a vadu až do doby jejího
    odstranění.

2. Dojde-li ze strany objednatele k prodlení při úhradě oprávněně vystavené faktury –
     daňového dokladu, má zhotovitel právo účtovat objednateli úrok z prodlení ve výši 0,05 %
     z dlužné částky za každý kalendářní den prodlení.

3. Smluvní pokuty mohou být kombinovány a to znamená, že uplatnění jedné smluvní pokuty
     nevylučuje souběžně uplatnění jakékoliv jiné smluvní pokuty.

4. Uplatněním nároku na zaplacení smluvní pokuty ani jejím skutečným uhrazením nezaniká
     povinnost zhotovitele splnit povinnost, jejíž plnění bylo smluvní pokutou zajištěno. Úhradou
     smluvní pokuty není dotčeno právo objednatele na náhradu škody způsobené porušením
     povinností zhotovitele, na kterou se smluvní pokuta vztahuje a náhrada škody se tedy hradí
     v plné výši vedle smluvní pokuty.

                                            VII. Odstoupení od smlouvy

1. Smlouvu lze ukončit písemnou dohodou smluvních stran.

2. Objednatel a zhotovitel jsou oprávněni odstoupit od smlouvy s účinky ke dni doručení
     písemného odstoupení na adresu sídla druhé smluvní strany uvedenou v záhlaví smlouvy
     v případě podstatného porušení smluvních povinností druhou ze smluvních stran. Každá ze
     smluvních stran je oprávněna rovněž odstoupit od smlouvy, bylo-li zahájeno insolvenční
     řízení druhé smluvní strany, podle zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho
     řešení, (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů.

3. Za podstatné porušení smlouvy se v tomto případě sjednává a objednatel je oprávněn
     písemně odstoupit od smlouvy zejména, zjistí-li, že zhotovitel neprovádí práce
     v odpovídající kvalitě, přičemž závadný stav nebyl odstraněn v přiměřené době následující
     po výzvě objednatele.

4. Pro případ odstoupení od smlouvy je objednatel oprávněn převzít nedokončené dílo do 15
     kalendářních dní ode dne ukončení této smlouvy. Zhotovitel je povinen objednateli na jeho
     výzvu nedokončené dílo ve stejné lhůtě předat. O předání a převzetí nedokončeného díla
     sepíší smluvní strany zápis. Odpovědnost za vady dohodnutá v této smlouvě i záruka se
     vztahuje v plném rozsahu i na vady nedokončeného díla. Výše ceny za dosud provedená
     plnění (dodávky, práce a činnosti) se řídí výší ujednanou pro ně v této smlouvě, se
     zohledněním ekonomického významu díla pro objednatele.

5. Ukončení této smlouvy nemá vliv na trvání ustanovení týkajících se smluvních pokut, záruk,
     a dalších ustanovení, z jejichž povahy plyne, že mají zůstat v platnosti i po ukončení
     smlouvy.

                                             VIII. Závěrečná ustanovení
1. Právní vztahy vzniklé z této smlouvy nebo s touto smlouvou související se řídí platným

     českým právem, zejména občanským zákoníkem. Smluvní strany se zavazují veškeré

                                                                           Strana 4 (celkem 5)
PD Mělník – oprava pracovního prámu 5t (100 835)                          SOD č. 947/2021

spory přednostně řešit smírnou cestou. Spory, které se nepodařilo vyřešit smírně, bude
rozhodovat příslušný soud v České republice.

2. Změny nebo doplnění této smlouvy mohou být realizovány po dohodě smluvních stran, a to
     pouze formou číslovaných písemných dodatků, podepsaných smluvními stranami.

3. Smlouva je vyhotovena v pěti stejnopisech, z nichž objednatel obdrží tři výtisky a zhotovitel
     obdrží dva výtisky, včetně přílohy.

4. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu smluvními stranami.

5. Smluvní strany prohlašují, že smlouvu uzavřely na základě vzájemného projednání, určitě,
     vážně a srozumitelně, že je projevem jejich pravé a svobodné vůle, a na důkaz tohoto
     připojují své podpisy.

6. Smluvní strany se dohodly, že naplnění povinnosti zveřejnění smlouvy v souladu se zněním
     zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování
     těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), zajistí objednatel

7. Nedílnou součástí smlouvy je:
     - příloha č. 1 - nabídka zhotovitele č. 32721 ze dne 31.5. 2021

objednatel:                                          zhotovitel:
V Praze dne ……….                                     V Mělníce dne ………...

...................................................  ...................................................

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx                                 ing. Milan Walter
vedoucí provozního střediska 2                       jednatel společnosti
závodu Dolní Vltava                                  Montážní a výrobní sdružení, spol. s r.o.

                                                     Strana 5 (celkem 5)