Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
K raj sk ý úřad JI D : 18 99 78 / 20 16 / K U U K Č í sl o sm l ou vy u pos k y t o v atel e: 16 / S M L4 96 4 - S oP D / ZD Č í sl o sm l ou vy u př í j emc e: S M L OU V A O POS K YT N U T Í N EI N VE ST I Č N Í D OT A C E uz a v ř en á v sou l ad u s us t . § 10 a z á k on a č . 25 0 / 20 00 S b., o r oz po čt ov ý ch pr av i dl ech úz emn í ch r oz po čt ů, v e znění po z dě j ší ch př ed pi sů ( dá l e j en „ z ák on č. 25 0 / 20 00 S b.“ ) S ml uv ní s tran y P os k y t o v atel Ú steck ý kraj S í dl o: V el k á Hra de bn í 31 18 / 48 , 40 0 02 Ú st í na d Labe m Za st ou pe ný : O ldřich em B ub en í čk em , he j t m an e m Ú s t ec k éh o kr aj e K on t a k t ní oso ba : I n g . P etr S ev era, v ed ou cí od bo r u z drav otni ct ví K r aj s k éh o úřadu Ú st ec k éh o kr a j e E - m ai l / t el e f on : sev era. p@ kr - u st ec k y . cz / 47 5 657 435 IČ : 70892156 D IČ : C Z7 08 92 15 6 B an k. spo j en í : Č esk á spo ř it el na , a . s. čí s l o účt u: 88 27 33 37 9/ 0 80 0 ( dá l e je n „po skyt ova t el “ ) a P ří j emce M ěs t o B í l i na S í dl o: B ř ež án sk á 50 / 4 , 41831 B í l i na Za st ou pe ný : M g r . V e r on i k ou H orov ou , 1. m í st osta r ost kou m ěst a pr o v ěci n e in v e s tič n í K on t a k t ní oso ba : E - m ai l / t el e f on : 00266230 IČ : CZ 00266230 D IČ : B an k. spo j en í : ( dá l e je n „pří j emce“ ) uz a ví r aj í n í ž e u v ed en éh o dne, m ěsí ce a r o k u t u t o S M L OU VU O PO S K YT N U T Í N EI N VE ST I Č N Í D OT A C E N A Z A B E Z P E Č E N Í LÉ K A Ř S K É P O H O T O V O S T N Í S LU ŽB Y ( dá l e j en „sm l ou v a“) strana 1 / 15 P reambu l e 1. Ú st ec k ý kr aj j e po dl e ustanov en í § 11 0 z ák on a č. 37 2 / 20 11 S b . , o z drav otní ch sl už bá ch a po dmí nk ách j ej i ch po s k y t ov án í ( z ák on o z drav otn í ch sl už bá ch) , v e z ně n í po z dě j ší ch předpi sů ( dá l e j en Zá k on ) , od po v ěd ný z a org an i z aci a z aj i št ěn í l ék ařs k é po ho t ov ostní sl u ž b y , přiče m ž j de o v ý k on přene sen é pů sob no st i . V e sn az e z aj i st i t t uto sl už bu z pů sob em od po ví da j í c í m m í st n í m po t ř eb á m , uz aví r aj í sm l uv n í st r an y t uto s m l ou v u, j ej í m ž předmět e m j e po s k y t nu t í f i na nčn í ch prost ř ed k ů n a z aj i št ě ní vý še uv ed en é čin no st i v e spá do v é obl asti Bí l i n s k a. 2. Ú st ec k ý kr a j při v ý k on u přenese né pů sob no s t i př i j al „ Zp ůso b o r g an i z ace a z aj i št ěn í l ék ařs ké po ho t ov ostní sl už b y v Ú st ec k ém kr aj i o d 1. 1. 20 17 “ ( dá l e j en „ Zp ůso b“) , kt erý t v oří pří l oh u č. 1 k t é t o s m l o uv ě. N a z á kl ad ě Zp ůso bu bu de p r o z aj i št ěn í l ék ařs ké po ho t ov ostní sl už b y v ob oru v š eo be cn ý prak t i ck ý l ék ař se zab ezp eč en í m pé če p ro dě t i a do ros t ( V P LD ) ( sou čás t í z aj i št ěn í l ék ař s k é po ho t ov ostní sl u ž by j sou i prohl í dk y t ěl z emř el ý ch m i m o z drav otni ck é z aří z e n í ) uz a v ř en a m ez i M ěst em B í l i na a vy bran ý m po sk y t ov atel em z drav otní ch sl u ž eb sm l ou v a o z áv a z k u v eřej né sl už by , přiče m ž l ék a ř s k á po ho t ov ostí sl už ba bu de z aj i št ěn a v prac ov ních dn ec h i ve dn ec h praco v ního kl i du . Č l án ek I . P ředmět sm l ou vy , úč el a vý še do t ac e 1. P osk y t ov atel po s k y t uj e na z ák l ad ě usn ese ní Za st up i t el st v a Ú st ec k éh o kr aj e ze dne 14. 12 . 20 15 do t aci v e vý ši 966 400 , - K č ( sl ovy : de v ětset šed esá t šest t i sí c čt y ř i st a k o r un čes ký ch), k te rá bu de přev ed en a be z ho t ov ostně na úče t pří j emce, č . ú. po d U Z ( úče l ov ý m z na k em ) 40 0, z a po dmí nk y , ž e j i pří j emce po u ž i j e v s o u l a d u s t o u t o s m l ou v ou v kal en dá ř ní m r oce , v e k t e r ém by l a posk y t nu t a . 2. D otace j e sl uči t el no u po dp orou v e sm y sl u čl . 10 7 S m l ou vy o f un g ov án í E v r op ské un i e. 3. D otace j e pos k y t nu t a na z ák l ad ě ž ád osti o po s k y t nu t í do t ace z e dne 23 . 11 . 20 16 . 4. D otace j e po s k y t nu t a na z ab e z pe čen í l ék ařs k é po ho t ov ostní sl u ž b y v r oce 20 17 ( dá l e j en „ p r oj e kt “ ) . 5. D otace j e sl uči t el ná s do t a cí po sk y t nu t o u z r oz po čt u j i ný ch úz emní ch samospráv ný ch cel k ů, st átní ho r oz po čt u ne bo f on dů E U , po k ud t o prav i dl a pro po s k y t nu t í t ěch t o po dp or ne v y l uču j í . Č l án ek I I . P od mí nk y po užit í do t a ce , do ba , v níž má bý t do sa žen o úče l u , způ so b pos ky t nu t í do t ac e 1. D otace j e p ř í j emci po s ky t nu t a v e vý ši d l e čl . I . od st . 1 s m l ou v y z a úče l em r ea l i z ace předl ož en éh o proj e k t u z ab ez pe čen í l ék ařs k é po ho t ov ostní sl u ž by v r oce 20 17 ve spá do v é obl asti B í l i n s k a . 2. T er m í ne m u k on čen í r ea l i z ace proj e k t u j e 31 . 12 . 20 17 . P r o pří j emce j e t en t o t e r m í n st an ov en j a k o z áv a z ný u k az atel . strana 2 / 15 3. Dotace je poskytnuta účelově (viz čl. II. odst. 1.) a lze ji použít pouze na úhradu uznatelných nákladů přímo souvisejících s realizací projektu a vzniklých v době na úhradu od 1. 1. 2017 do 31. 12. 2017 (účinnost uznatelných nákladů), tj. vyrovnávací platby za závazek veřejné služby dle odst. 2 preambule této smlouvy. Uznatelný náklad je nezbytný náklad, který splňuje všechny následující podmínky: - vyhovuje zásadám efektivnosti, účelnosti a hospodárnos ti, - vznikl příjemci v přímé souvislosti s prováděním projektu ve schváleném období realizace, - byl skutečně vynaložen a zachycen v účetnictví příjemce na jeho účetních dokladech, je identifikovatelný, ověřitelný a podložený prvotními podpůrnými doklady. Neuznatelný náklad je náklad na: - pořízení dlouhodobého a krátkodobého finančního majetku, - úroky, penále, pokuty a jiné sankce, - opatření pro možné budoucí ztráty nebo dluhy, - nákupy pozemků a budov, - ztráty z devizových kurzů, - reprezentativní pohoštění, - nájem né s následnou koupí (leasing), - cestovné nad rámec zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů, pro zaměstnavatele, který je uveden v § 109 odst. 3 tohoto právního předpisu, - mzdy včetně odvodů nad rámec platových předpisů pro zaměstnance ve veřejných službách a správě, - náhrady mzdy za dobu nepřítomnosti (dovolená, nemoc). 4. Dotace bude poskytnuta jednorázově bankovním převodem na účet příjemce uvedený v záhlaví této smlouvy do 20 dnů ode dne uzavření této smlouvy. 5. Příjemce bere na vědomí, že vyrovnávací platbou podle předchozího bodu této smlouvy je myšlena vyrovnávací platba ve smyslu Rozhodnutí Komise ze dne 20. 12. 2011 o použití čl. 106 odst. 2 Smlouvy o fungování Evropské unie na státní podporu ve formě vyrovnávací pla tby za závazek veřejné služby udělené určitým podnikům pověřeným poskytováním služeb obecného hospodářského zájmu číslo 2012/21/EU, uveřejněné v úředním věstníku L 7/3. (dále jen „Rozhodnutí EU“). 6. Příjemce se zavazuje užít finanční prostředky poskytnuté na základě této smlouvy tak, aby LPS byla třetí osobou či osobami poskytována v oborech všeobecný praktický lékař se zabezpečením péče pro děti a dorost (VPLD) v pracovních dnech i ve dnech pracovního klidu a aby v jejím rámci, i po ukončení provozu příslušn é ordinace LPS, bylo třetí osobou provozující LPS poskytováno ohledání zemřelé osoby takto: a) ve dnech Pondělí až Čtvrtek v časovém období, které začíná koncem provozní doby příslušné ordinace LPS a končí v 06:00 hod. následujícího dne, b) ve dnech Pátek a Sobo ta v časovém období, které začíná koncem provozní doby příslušné ordinace LPS a končí začátkem provozu ordinace APP následujícího dne, c) v Neděli v časovém období, které začíná koncem provozní doby příslušné ordinace LPS a končí v 06:00 hod. následujícího dn e, d) ve dnech Pondělí až Čtvrtek, pokud jsou to dny pracovního klidu a následuje pracovní den, v časovém období, které začíná koncem provozní doby příslušné ordinace LPS a končí v 06:00 hod. následujícího dne, strana 3 / 15 e) ve dnech Pondělí až Čtvrtek, pokud následuje den pracovního klidu, v časovém období, které začíná koncem provozní doby příslušné ordinace LPS a končí začátkem provozu ordinace LPS následujícího dne. 7. Příjemce zaváže vybraného poskytovatele zdravotních služ eb sdělit v souladu se zněním § 83 a násl. Zákona (zajištění prohlídky těla zemřelého) poskytovateli telefonní číslo ……………………………………………. , které bude ze strany poskytovatele zdravotních služeb v dané spádové oblasti Bílin s ka dostupné v době provozu ordinace LPS i v době po ukončení provozu ordinace LPS dle předchozího odstavce. Toto číslo následně poskytovatel oznámí na jednotné evropské číslo tísňového volání 112, kde se oznamuje úmrtí osoby v případě, kdy není znám poskytovatel nebo lékař uvedený v §84 odst . 2 písm. a) Zákona. Článek III. Práva a povinnosti příjemce Příjemce prohlašuje, že dotaci přijímá a v této souvislosti se zavazuje: 1. Použít dotaci za účelem realizace projektu, pro který byla dotace poskytnuta, a v souladu s podmínkami sjednanými v tét o smlouvě. 1. Dotaci nepřevést na jiný subjekt. 2. Dotaci nepoužít na úhradu DPH, je - li příjemce plátcem DPH s nárokem na uplatnění odpočtu této daně. 3. Odpovídat za hospodárné použití přidělených prostředků a jejich řádné a oddělené sledování v účetnictví, pod daným účelovým znakem (UZ), vedeném v souladu se zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, a to jak z hlediska poskytnuté výše dotace, tak i z hlediska nákladů celého projektu. 4. Uvádět na všech účetních dokladech účelový znak kra je. Označovat originály účetních dokladů informací o tom, že projekt je spolufinancován Ústeckým krajem. 5. Předat poskytovateli písemnou závěrečnou zprávu o použití poskytnuté dotace, a to do 15. 2. 2018. Spolu se závěrečnou zprávou je příjemce povinen předložit 5 kalendářních dnů. finanční vypořádání dotace. Ze závažných důvodů může být termín vyúčtování na žádost příjemce dotace prodloužen, maximálně však o I. Závěrečná zpráva musí obsahovat: - označení příjemce, - číslo smlouvy poskytovatele uvedené na 1. straně smlouvy, - popis realizace projektu, - kvalitativní a kvantitativní výstupy projektu, - přínos projektu pro cílové skupiny, - celkové zhodnocení projektu, - finanční vypořádání dotace, včetně účelového znaku. strana 4 / 15 II. Finanční vypořádání dotace (přehled o čerpání a použití poskytnuté dotace) musí obsahovat: - přehled všech nákladů a výnosů projektu v podobě ročního výkazu o nákladech na zabezpečení a provoz ordinace LPS (viz příloha č. 2 smlouvy), - přehled o vrácení nepoužitých prostředků do rozpočtu poskytovatele, - roční výkaz o zabezpečení a provozu ordinace LPS (viz příloha č. 3 smlouvy), - výpis z odděleného účetnictví (případně účetnictví vedeného pod účelovým znakem), jestliže je příjemce povinen účetnictví vést. 6. Závěrečnou zprávu a finanční vypořádání dotace zas lat také v elektronické podobě na adresu: soucek.a@kr - ustecky.cz. 7. Umožnit pověřeným pracovníkům poskytovatele provádět kontrolu čerpání a využití prostředků dotace a v této souvislosti jim umožnit nahlížet do účetní evidence. Umožnit provádět kontrolu jak v průběhu, tak i po ukončení realizace projektu. 8. Neprodleně písemně informovat, nejpozději však do 7 dnů, odbor zdravotnictví krajského úřadu o všech změnách týkajících se tohoto smluvního vztahu, včetně i dentifikace příjemce nebo podpořeného projektu. 9. Vrátit nevyčerpanou část dotace zpět na účet poskytovatele, z něhož mu byla poskytnuta, současně s předložením závěrečné zprávy. 10. Vrátit poskytnutou dotaci zpět na účet poskytovatele, z něhož byla dotace na re alizaci projektu poskytnuta, v případě, že se projekt neuskuteční, nejpozději do 7 kalendářních dnů ode dne, kdy se o této skutečnosti dověděl, současně písemně informovat poskytovatele o vrácení dotace. 11. Respektovat závěry kontroly provedené odborem kontro ly nebo kontrolním orgánem poskytovatele. 12. Zadávat veřejné zakázky v souladu se zákonem č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, jestliže se příjemce stal dotovaným zadavatelem ve smyslu ustanovení § 2 odst. 3 tohoto zákona a d održovat v souvislosti s čerpáním dotace veškeré další obecně závazné právní předpisy. 13. Spolupracovat s poskytovatelem při plnění jeho povinností vůči Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a Evropské komisi. Článek IV. Porušení rozpočtové kázně 1. Porušením rozpočtové kázně je každé neoprávněné použití nebo zadržení peněžních prostředků poskytnutých jako dotace (§ 22 odst. 1 až 3 zákona č. 250/2000 Sb.). V případě, že se příjemce dopustí porušení rozpočtové kázně tím, že neoprávněně použije nebo zadrží poskyt nutou dotaci, bude poskytovatel postupovat dle § 22 zákona č. 250/2000 Sb. a bude příjemci uložen odvod včetně penále za prodlení s odvodem ve výši stanovené platnými právními předpisy a touto smlouvou. 2. Pokud příjemce předloží závěrečnou zprávu včetně fina nčního vypořádání v termínu stanoveném ve smlouvě, ale finanční vypořádání nebo závěrečná zpráva dopustí se příjemce nebudou obsahovat všechny náležitosti stanovené ve smlouvě, strana 5 / 15 porušení rozpočtové kázně až v případě, že nedoplní neúplnou závěrečnou zprávu nebo finanční vypořádání ani po marném uplynutí náhradní lhůty 10 dnů ode dne doručení výzvy poskytovatele k nápravě. 3. V případě porušení rozpočtové kázně, které poskytovatel považuje za méně celk ové částky závažné, bude vždy uložen odvod za tato porušení procentem z poskytnuté dotace následovně: a) předložení závěrečné zprávy do 15 kalendářních dnů po lhůtě stanovené smlouvou – výše odvodu činí 5 %. b) předložení závěrečné zprávy do 30 kalendářních dnů po lhůtě stanovené smlouvou – výše odvodu činí 10 %. c) předlože ní doplněné závěrečné zprávy do 15 kalendářních dnů od uplynutí – výše náhradní lhůty uvedené ve výzvě poskytovatele dle odst. 2 tohoto článku odvodu činí 3 %. d) předložení doplněné závěrečné zprávy do 30 kalendářních dnů od uplynutí náhradní lhůty uvedené v e výzvě poskytovatele dle odst. 2 tohoto článku – výše odvodu činí 6 %. e) nedodržení povinnosti vést dotaci v odděleném účetnictví – výše odvodu činí 10 %. f) nedodržení povinnosti označovat originály účetních dokladů informací o tom, že projekt je spolufinanco ván Ústeckým krajem – výše odvodu činí 10 %. g) nedodržení povinnosti publicity v případě informování sdělovacích prostředků – výše odvodu činí 5 %. h) nedodržení povinnosti publicity neoznačením publikací, internetových stránek či jiných nosičů „sponzorským vzk azem“ – výše odvodu činí 5 %. 4. Odvody za porušení rozpočtové kázně při použití téže dotace se sčítají, s výjimkou odvodů za porušení rozpočtové kázně porušením pravidel pro zadávání veřejných zakázek. Za porušení pravidel pro zadávání veřejných zakázek se uloží odvod ve výši nejzávažnějšího porušení těchto pravidel u stejné zakázky. Při neoprávněném použití peněžních prostředků dle § 22 odst. 2 písm. a) nebo b) zákona č. 250/2000 Sb. odpovídá odvod za porušení rozpočtové kázně výši poskytnutých prostředků, mimo případů, kdy se podle této smlouvy (odst. 3 tohoto čl.) za porušení méně závažné povinnosti uloží odvod nižší. Při porušení několika méně závažných povinností se odvody za porušení rozpočtové kázně sčítají . Odvody za porušení rozpočtové kázně lze ulož it pouze do výše peněžních prostředků poskytnutých ke dni porušení rozpočtové kázně. Při podezření na porušení rozpočtové kázně může poskytovatel pozastavit poskytnutí peněžních prostředků, a to až do výše předpokládaného odvodu. Pokud krajský úřad uloží o dvod za porušení rozpočtové kázně, v rozhodnutí uvede, že z uloženého odvodu bude odvedena pouze částka ve výši rozdílu mezi uloženým odvodem a peněžními prostředky neposkytnutými z důvodu podezření na porušení rozpočtové kázně. Pokud krajský úřad odvod ne uloží, poskytovatel poskytne pozastavené peněžní prostředky příjemci. Článek V. Výpověď a zrušení smlouvy 1. Poskytovatel je oprávněn vypovědět smlouvu v případě, že příjemce porušil smluvní povinnost stanovenou touto smlouvou. Výpověď musí mít písemnou f ormu a nabývá účinnosti uplynutím výpovědní lhůty, která činí 30 dnů od doručení výpovědi. Ve výpovědní lhůtě bude pozastaveno vyplácení dotace. strana 6 / 15 2. Smluvní strany můžou podat písemný návrh na zrušení smlouvy z důvodů uvedených v § 167 odst. 1 správního řádu. Pokud strana smlouvy, které byl návrh doručen, s ním vysloví souhlas, smlouva zaniká dnem, kdy písemný souhlas dojde smluvní straně, která návrh podala. Pokud strana smlouvy, které byl návrh doručen, s ním nevysloví souhlas, smlouva nezaniká. 3. Smlouvu lze u končit také na základě písemné dohody smluvních stran. 4. V případě předčasného ukončení smlouvy dle odst. 1 - 3 je příjemce oprávněn použít dotaci na účel sjednaný touto smlouvou k úhradě uznatelných nákladů vzniklých do okamžiku zániku smlouvy a následně j e povinen do 30 dnů od zániku smlouvy předložit poskytovateli závěrečnou zprávu přiměřeně dle čl. III. odst. 6 této smlouvy a vrátit nevyčerpanou část dotace zpět na účet poskytovatele. 5. Spory z právních poměrů při poskytnutí dotace rozhoduje podle správní ho řádu Ministerstvo financí ČR. Článek VI. Publicita 1. Příjemce je povinen v případě informování sdělovacích prostředků o projektu uvést fakt, že projekt byl podpořen Ústeckým krajem (poskytovatelem). 2. Na výstupech projektu typu propagačních materiálů, publikací, internetových stránek či jiných nosičů uvede příjemce skutečnost, že projekt podpořil poskytovatel (dále „Sponzorský vzkaz“) v provedení respektujícím logomanuál poskytovatele. Příjemce podpisem smlouvy výslovně prohlašuje, že se s daným logoman uálem seznámil. 3. Příjemce je povinen předložit návrh způsobu použití a umístění „Sponzorského vzkazu“ ke schválení poskytovateli, případně upravit návrh podle námitek poskytovatele a předložit ho poskytovateli ke konečnému schválení. Za poskytovatele rozhod uje kontaktní osoba uvedená v označení smluvních stran. 4. Logo Ústeckého kraje (poskytovatele) je ochrannou známkou, která požívá ochrany podle zákona č. 441/2003 Sb., o ochranných známkách a o změně zákona č. 6/2002 Sb. o soudech, soudcích, přísedících a st átní správě soudů a o změně některých dalších zákonů (zákon o soudech a soudcích), ve znění pozdějších předpisů, (zákon o ochranných známkách), ve znění pozdějších předpisů. Článek VII. Ostatní ujednání 1. Tato smlouva bude v úplném znění uveřejněna prostřednictvím registru smluv postupem dle zákona č. 340/2015 Sb. Smluvní strany se dohodly na tom, že uveřejnění v registru smluv provede poskytovatel, který zároveň zajistí, aby informace o uveřejnění této sml ouvy byla zaslána příjemci do datové schránky ID: qdtb7vx . 2. Tuto smlouvu lze měnit či doplňovat pouze po dohodě smluvních stran formou písemných a číslovaných dodatků. 3. Pokud v této smlouvě není stanoveno jinak, použijí se přiměřeně na právní vztahy z ní v yplývající příslušná ustanovení zákona č. 250/2000 Sb., správního řádu, strana 7 / 15 případně příslušná ustanovení občanského zákoníku s výjimkou uvedenou v § 170 správního řádu. 4. Tato smlouva je vyhotovena ve 3 vyhotoveních s platností originálu, přičemž poskytovatel obdrží 2 vyhotovení a příjemce obdrží 1vyhotovení. 5. Tato smlouva nabývá platnosti i účinnosti dnem jejího uzavření. 6. O poskytnutí dotace a uzavření této smlouvy bylo rozhodnuto Zastupitelstvem Ústeckého kraje usnesením č. /2Z/2016 ze dne 19. 12 . 2016. 7. Uzavření této smlouvy bylo schváleno usnesením ……………………………………… č. …………………… ze dne …….................... . V Ústí nad Labem dne ………………… V ………………… dne ……………….. ……………………………………………. ……………………………………………… Poskytovatel Příjemce Ústecký kraj Oldřich Bubeníček, hejtman kraje Město Bílina Mgr. Veronik a Horov á , 1. m ístostarostk a města Přílohy: Příloha č. 1 - Způsob organizace a zajištění lékařské pohotovostní služby v Ústeckém kraji od 1. 1 . 201 7 LPS Příloha Příloha č. 2 - R oční výkaz o nákladech na zabezpečení a provoz ordinace č. 3 - R oční výkaz o zabezpečení a provozu ordinace LPS strana 8 / 15 Krajský úřad Ústeckého kraje Způsob organizace a zajištění lékařské pohotovostní služby v Ústeckém kraji od 1. 1 . 201 7 1. Ústecký kraj je podle ustanovení § 110 zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách), odpovědný za organizaci a zajištění lékařské pohotovostní služby, přičemž jde o výkon přenesené působnosti. Ve snaze zajistit tuto služb u způsobem odpovídajícím místním potřebám Ústecký kraj a krajský úřad úzce spolupracují s dotčenými městy. 2. Lékařskou pohotovostní službou se rozumí ambulantní péče poskytovaná pacientům rámci pravidelné v případech náhlé změny zdravotního stavu nebo zhoršení průběhu onemocnění. O pohotovostní služby nejde v případě poskytnutí ambulantní péče v ordinační doby poskytovatele (příslušného registrujícího lékaře). 3. Lékařsk á pohotovostní služba neslouží k řešení dříve vzniklých onemocnění či zhoršení zdravotního stavu, při kterých občan nevyhledal včasnou lékařskou péči. 4. Provozování ordinací lékařské pohotovostní služby bude zajištěno na základě uzavřeného smluvního vztahu o zajištění poskytování služby obecného hospodářského zájmu mezi krajem - krajským úřadem nebo městem a poskytovatelem zdravotních služeb, pověřeným provozováním ordinace lékařské pohotovostní služby. 5. Na území Ústeckého kraje jsou určena tato spádová území o rdinací lékařské pohotovostní služby: a. Děčín (pro spádovou oblast Děčínska; ordinace v oborech: všeobecný praktický lékař a praktický lékař pro děti a dorost), b. Rumburk (pro spádovou oblast Rumburska ; ordinace v oboru všeobecný praktický lékař se zabezpečením péče pro dorost), děti a c. Varnsdorf (pro spádovou oblast Varnsdorfska; ordinace v oboru všeobecný praktický lékař se zabezpečením péče pro děti a dorost), d. Ústí nad Labem (pro spádovou oblast Úst ecka; ordinace v oborech: všeobecný praktický lékař a praktický lékař pro děti a dorost), e. Litoměřice (pro spádovou oblast Litoměřicka a Lovosicka; ordinace v oborech: děti a dorost), všeobecný praktický lékař a praktický lékař pro f. Roudnice nad Labem (pro spádovou oblast Roudnicka; ordinace v oboru všeobecný praktický lékař se zabezpečením péče pro děti a dorost), g. Teplice (pro spádovou oblast Teplicka; ordinace v oborech: všeobecný praktický lékař a praktický lékař pro děti a dorost), h. Bílina (pro spádovou oblast Bílinska; ordinace v oboru všeobecný praktický lékař se zabezpečením péče pro děti a dorost), i. Most (pro spádovou oblast Mostecka; ordinace v oborech: všeobecný praktický lékař a praktický lékař pro děti a dorost), j. Litvínov (pro spádovou oblast Li tvínovska; ordinace v oboru všeobecný praktický lékař se zabezpečením péče pro děti a dorost), k. Louny (pro spádovou oblast Lounska; ordinace v oborech: všeobecný praktický lékař a praktický lékař pro děti a dorost); l. Žatec (pro spádovou oblast Žatecka a Po dbořanska; ordinace v oborech: všeobecný děti a dorost), praktický lékař a praktický lékař pro m. Chomutov (pro spádovou oblast Chomutovska; ordinace v oborech: všeobecný praktický lékař a praktický lékař pro děti a dorost), n. Kadaň (pro spádovou oblast Kadaň ska; ordinace v oboru všeobecný praktický lékař se zabezpečením péče pro dorost). děti a strana 9 / 15 6. Každá ordinace lékařské pohotovostní služby v oboru všeobecného praktického lékaře a praktického lékaře pro děti a dorost, resp. v ní sloužící lékař, zajišťuje prohlí dky těl zemřelých mimo zdravotnická zařízení a to i po skončení ordinační doby ordinace lékařské pohotovostní služby, vždy do 6:00 hod. následujícího dne ve všedních dnech, resp. do začátku ordinační doby ordinace lékařské pohotovostní služby následujícího dne ve dnech pracovního klidu (poskytovatel zdravotních služeb provozující ordinaci lékařské pohotovostní služby zajistí službukonajícímu lékaři dopravu na místo prohlídky a zpět). 7. Financování provozování ordinace lékařské pohotovostní služby je zajištěno : a. Prostřednictvím zdravotního pojištění dle zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, ve znění pozdějších předpisů (veškeré zdravotní výkony provedené v rámci ordinace lékařské pohotovostní služby a při prohlídkách těl zemřelých mimo zdravot nická zařízení, vykáže poskytovatel zdravotních služeb provozující ordinaci lékařské pohotovostní služby příslušným zdravotním pojišťovnám (příjmová resp. výnosová položka) , b. Prostřednictvím dotace Ústeckého kraje městu (obci) na zabezpečení lékařské pohotovostní služby v příslušné spádové oblasti , c. Prostřednictvím rozpočtu Ústeckého kraje ve formě úhrady vyrovnávací platby za zajištění závazku veřejné služby , d. Prostřednictvím smluvního vztahu uzavřeného mezi obcí a poskytovatelem zajištění zdravotních služeb , jehož předmětem bude závazek veřejné služby na lékařské činností spojených s organizací a poskytováním zdravotní péče v rámci pohotovostní služby v příslušné spádové oblasti , e. Prostřednictvím finančního příspěvku města, tam kde byla mezi k rajem a městem , uzavřena smlouva o zajištění financování lékařské pohotovostní služby f. Prostřednictvím poskytování peněžních dotací, darů apod. provozovateli ordinace lékařské pohotovostní služby jakýmkoli dalším subjektem . 8. Krajský úřad Ústeckého kraje na základě § 45 odst. 2 písm. l) zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách), v platném znění, po žád al poskytovatele zdravotních služeb (a jejich lékaře) příslušné odbornosti k účasti na zajiš tě ní lékařské pohotovostní služby v dané spádové oblasti. 9. Přehled ordinací lékařské pohotovostní služby na území Ústeckého kraje a smluvně zajišťované ordinační doby (včetně kontaktních údajů) je uveden v příloze. V Ústí nad Labem dne 19 . 12 . 201 6 Zpracoval: Ing. Petr Severa v.r. vedoucí odboru zdravotnictví Schválil: Ing. Milan Zemaník v.r. ředitel krajského úřadu Kontaktní údaje: Krajský úřad Ústeckého kraje, odbor zdravotnictví , tel.: 475 657 403, e mail: Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem Kontaktní osoba: Adam Souček soucek.a@kr - ustecky.cz strana 10 / 15 Příloha: Přehled ordinací lékařské pohotovostní služby na území Ústeckého kraje včetně zajišťované ordinační doby a kontaktních údajů . stanoviště Děčín - provozovatel: Krajská zdravotní, a.s. – Nemocnice Děčín, o.z., - adresa ordinací: U Nemocnice 605/1, 405 99 Děčín II, areál nemocnice - ordinace LPS pro dospělé (tel. 412 510 666) o Po až Pá od 17:00 do 20:00 hod. o So, Ne, Sv. od 9:00 do 18:00 hod. - ordinace LPS pro děti a dorost (tel. 412 510 555) o Po až Pá od 17:00 do 20:00 hod. o So, Ne, Sv. od 9:00 do 18:00 hod. . stanoviště Rumburk - provozovatel: JOCORP s.r.o ( MUDr. Josef Kořínek ), - adresa ordinace: Lesní 1062/ 26, 408 01 Rumburk, areál Lužické nemocnice a polikliniky, a.s. (pavilon II – Podhájí) - ordinace LPS pro dospělé se zabezpečením péče pro děti a dorost (tel. 412 332 535) o Po až Pá od 18:00 do 21:00 hod. o So, Ne, Sv. od 10:00 do 19:00 hod. . stanoviště Varnsdorf - provozovatel: Nemocnice Varnsdorf, p.o. - adresa ordinace: Karlova 2280, 407 47 Var nsdorf, areál nemocnice - ordinace LPS pro dospělé se zabezpečením péče pro děti a dorost (tel. 412 372 445) o Po až Pá od 18:00 do 21:00 hod. o So, Ne, Sv. od 10:00 do 19:00 hod. . stanoviště Chomutov a.s. – Nemocnice Chomutov, o.z. - provozovatel: Krajská zdravotní, - adresa ordinací: Kochova 1185, 430 12 Chomutov, areál nemocnice - ordinace LPS pro dospělé (tel. 474 447 313) o Po až Pá od 18:00 do 20:00 hod. o So, Ne, Sv. od 10:00 do 20 :00 hod. - ordinace LPS pro děti a dorost (tel. 474 447 267) o Po až Pá od 18:00 do 20:00 hod. o So, Ne, Sv. od 10:00 do 20 :00 hod. . stanoviště Kadaň - provozovatel: Nemocnice Kadaň, s.r.o. - adresa ordinace: Golovinova 1559, 432 01 Kadaň, areál nemocnice - ordinace LPS pro dospělé se zabezpečením péče pro děti a dorost (t el. 474 944 341, 474 333 900) o Po až Pá od 17:00 do 20:00 hod. o So, Ne, Sv. od 9:00 do 1 9 :00 hod. strana 11 / 15 . stanoviště Litoměřice - provozovatel: Městská nemocnice v Litoměřicích - adresa ordinací: Žitenická 18, 412 41 Litoměřice, areál nemocnice - ordinace LPS pro dospělé (tel. 416 723 748, 416 723 749) o Po až Pá od 17:00 do 20:00 hod. o So, Ne, Sv. od 10:00 do 19:00 hod. - ordinace LPS pro děti a dorost (tel. 416 723 125) o Po až Pá od 17:00 do 20:00 hod. o So, Ne, Sv. od 10:00 do 19:00 hod. . stanoviště Roudnice nad Labem - provozovatel: Podřipská nemocnice s poliklinikou Roudnice nad Labem, s.r.o. - adresa ordinace: Alej 17. Listopadu 1101, 413 01 Roudnice nad Labem, areál nemocnice - ordinace LPS pro dospělé se zabezpečením péče pro děti a dorost (tel. 416 858 111 - 2) o Po až Pá od 18:00 do 21:00 hod. o So, Ne, Sv. od 10:00 do 19:30 hod. (polední přestávka od 12:00 do 12:30 hod.) . stanoviště Žatec - provozovatel: Nemocnice Žatec; o.p.s. , 438 01 Žatec, areál - adresa ordinací: Husova 2796 polikliniky - ordinace LPS pro dospělé (tel. 414 110 164, 414 110 111) o Po až Pá od 17:00 do 20:00 hod. o So, Ne, Sv. od 9:00 do 18:00 hod. - ordinace LPS pro děti a dorost (tel. 414 110 740, 414 110 111) o Po až Pá od 17:00 do 20:00 hod. o So, Ne, Sv. od 9:00 do 18:00 hod. . stanoviště Louny - provozovatel: 1. Lounská Lékařská s.r.o. - adresa ordinací: Pod Nemocnicí 2503, 440 37 Louny, areál P olikliniky Louny - ordinace LPS pro děti a dorost (tel. 415 620 115), o Po až Pá od 17:00 do 20:00 hod. o So, Ne, Sv. od 9:00 do 18:00 hod. - ordinace LPS pro dosp ělé (tel. 415 620 215) o Pá od 17:00 do 20:00 hod. o So, Ne, Sv. od 9:00 do 18:00 hod. . stanoviště Most - provozovatelé: Ing. Emilia Rokytová (odbornost všeobecný praktický lékař) a MUDr. Jiří děti a dorost) Biolek (odbornost praktický lékař pro - adresa ordinací: J. E. Purkyně 270/5, 434 64 Most, areál Nemocnice Most strana 12 / 15 - ordinace LPS pro dospělé (tel. 478 031 111) o Po až Pá od 18:00 do 21:00 hod. o So, Ne, Sv. od 1 0 :00 do 1 9 :00 hod. - ordinace LPS pro děti a dorost (tel. 476 172 537) o Po až Pá od 1 7 :00 do 2 0 :00 hod. o So, Ne, Sv. od 10:00 do 19:00 hod. . stanoviště Litvínov - provozovatel: Ing. Emilia Rokytová - adresa ordinace: U Bílého sloupu č.p. 2088, 436 01 Litvínov, budova Pensionu - domova pro seniory) děti a dorost (tel. 476 701 348) - ordinace LPS pro dospělé se zabezpečením péče pro o Po až Pá od 18:00 do 21:00 hod. o So, Ne, Sv. od 1 1 :00 do 1 8 :00 hod. . stanoviště Teplice Hana Pácaltová - provozovatel MUDr. Nemocnice 3065 (vchod vedle Polikliniky), 415 01 Teplice - adresa ordinací: U - ordinace LPS pro dospělé (te l. 417 519 721) o Po až Pá od 18:00 do 21:00 hod. o So, Ne, Sv. od 10:00 do 19:00 hod. - ordinace LPS pro děti a dorost (tel. 417 519 722) o Po až Pá od 18:00 do 21:00 hod. o So, Ne, Sv. od 10:00 do 19:00 hod. . stanoviště Bílina - provozovatel: Hornická nemocnice s poliklinikou, spol. s r.o. - adresa ordinace: Pražská 206/95, 418 01 Bílina, areál nemocnice - ordinace LPS pro dospělé se zabezpečením péče pro děti a dorost (tel. 417 823 745, 417 777 121) o Po až Pá od 17:00 do 2 2 :00 hod. o So, Ne, Sv. od 8 :00 do 20 :00 hod. . stanoviště Ústí nad Labem - provozovatel: Krajská zdravotní, a.s. – Masarykova nemocnice v Ústí nad Labem, o.z. - adresa ordinací: ul. Sociální péče 12a, 401 13 Ústí nad Labem, areál nemocnice - ordinace LPS pro dospělé (budova A – oddělení EMERGENCY, tel. 475 210 333) o Po až Pá od 18:00 do 21:00 hod. o So, Ne, Sv. od 9:00 do 18:00 hod. - ordinace L P S pro děti a dorost (budova Dětské kliniky, tel. 472 778 335) o Po až Pá od 18:00 do 21:00 hod. o So, Ne, Sv. od 9:00 do 20 :00 hod. strana 13 / 15 Příloha č. 2: V ýkaz o nákladech při zabezpečení a provozu ordinace LPS Poskytovatel LPS: Ordinace LPS: Období: Adresa ordinace LPS: Mzdové náklady: Odměna personálu (zařazení viz. Poznámky) Sociální + zdravotní poj. Odměna personálu - prohlídky těl zemřelých Ostatní Provozní náklady: Nájemné Plyn Elektřina Voda Topení Služby Mzdová a účetní agenda Poštovné a telefonní poplatky Svoz a likvidace odpadu Opravy a údržba Úklid a praní prádla Ostatní služby Administrativa (podklady pro zdravotní pojišťovny, fakturaci, ...) Léky + zdrav. Materiál Kancelářské potřeby Kopírování a tiskopisy Čistící a hygienické prostředky Ostatní materiál (OOPP, …) NÁKLADY CELKEM (zařazení viz. Poznámky): ZISK POSKYTOVATELE (max. 10% z nákladů, nezdaněný) Výnosy ZP (za LPS) Výnosy ZP (za prohlídky těl zemřelých) Výnosy - regulační poplatky Výnosy - dotace měst (obcí) Výnosy - ostatní (dary, přím é platby apod.) VÝNOSY CELKEM: HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK: VYROVNÁVACÍ PLATBA: Datum: Zpracoval/a: Poznámky: Náklady - v nákladových položkách zaznamenat hodnoty vztahující se k provozu ordinace LPS za uvedené období v rozsahu smluvních podmínek! Výpočet Hospodářského výsledku = Výnosy celkem – (Náklady celkem + Zisk provozovatele) Odměna personálu - službukonající personál tj. zaměstnanci, dohody o VPČ, o provedení práce atd. Poskytovatel - zdravotnické zařízení zajišťující provoz ordinací LPS Ordinace - PED (pro děti a dorost), VPL (pro dospělé), VPLD (společná ordinace VPL+PED) Období – rok strana 14 / 15 Příloha č. 3: Výkaz o zabezpečení a provozu ordinace LPS Rok: Provozovatel LPS: Stanoviště LPS: Ordinace LPS: Ordinační doba LPS Počet Počet ošetřených Počet prohlídek - z toho počet (od - do) hodin pacientů těl zemřelých prohlídek těl (celkem) (celkem) zemřelých mimo Měsíc Po - Pá So, Ne, ordinační dobu sv. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. CELKEM Datum: podpis Poznámky: Provozovatel LPS - vyplňujte název poskytovatele zdravotních služeb zajišťujícího provoz ordinace LPS Ordinace LPS - vyplňujte zkratky PED (děti a dorost), VPL (dospělá), VPLD (společná VPL+PED) Stanoviště - vyplňuje se město (obec), ve kterém je provozována ordinace LPS Ordinační doba LPS (od -do) - zahájení a ukončení ordi nační doby LPS (př.: 18:00 -21:00;…) Počet ošetřených pacientů - vyplňujte sumárně počet pacientů ošetřených v rámci LPS Počet prohlídek těl zemřelých - počet uskutečněných prohlídek těl z emřelých v rámci LPS strana 15 / 15