Textová podoba smlouvy Smlouva č. 1742598: III/22126 Statické zajištění silnice Vojkovice.

Příloha 148 2 ODO 2017 - III_22126 Vojkovice.doc

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO
SMLOUVA O DÍLO

uzavřená dle 
§ 
2586 a následující
h
o
 
zákona č. 89/2
012 Sb., občanského zákoníku v platném znění
Čís
lo smlouvy objednatele:
 
         
148
/ODO
/20
1
7
Číslo smlouvy zhotovitele:  
         
G23/17/0608
Tato smlouva o dílo byla uzavřena na základě zadávacího řízení evidenční č
.
2
2
/
MR/TÚ
/
20
1
7
1.      Krajská správa a údržba silnic Karlovarského kraje, 

příspěvková organizace

se sídlem 
v Sokolově, Chebská 282,  PSČ 356 0
1
  

kontaktní adresa: Dolní Rychnov, Chebská 282, PSČ 356 04

zastoupená ředitelem organizace 
Ing. 
Vítězslavem Janků, MPA

IČ:   
70947023

DIČ: 
CZ70947023
Zřizovací listina ze dne 13.12.2001

Výpis obchodního rejstříku vedený u Krajského soudu v Plzni, oddíl Pr, 
vložka 114              
                                                          

     na straně jedné jako objednatel /dále jen 
„
objednatel
“
/

a

2.      
ALGON, a.s.
         
s
e sídlem
 v Praze 5, Ringhofferova 1/115, 155 21
         
kontaktní adresa: 
Joštova 1, 350 02 Cheb
zastoupená 
Petrem Študlarem, předsedou představenstva
IČO: 28420403
DIČ: CZ28420403
         Výpis obchodního rejstříku vedený u 
MS v Praze, oddíl B, vložka 14403
na straně druhé jako zhotovitel (dále jen „zhotovitel“)

Vymezení některých pojmů
Zde uvedené pojmy mají v následujícím textu smlouvy definovaný význam:
„Objednatelem“ je zadavatel po uzavření smlouvy na plnění veřejné zakázky nebo zakázky.

„Zhotovitelem“ je dodavatel po uzavření smlouvy na plnění veřejné zakázky nebo zakázky.

„Podzhotovitelem“ je 
poddodavatel
 po uzavření smlouvy na plnění veřejné zakázky nebo zakázky.

„Příslušnou dokumentací“ je dokumentace zpracovaná v rozsahu stanoveném jiným právním 
předpisem.
„Položkovým rozpočtem“ je zhotovitelem oceněný soupis stavebních prací dodávek a služeb, v němž jsou zhotovitelem uvedeny jednotkové ceny u všech položek stavebních prací dodávek a služeb a jejich celkové ceny pro zadavatelem vymezené množství.
„Občanský zákoník “ znamená zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

„ZDPH“ znamená zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů.

„DPH“ znamená daň z přidané hodnoty ve smyslu ZDPH.

„Faktura“ znamená daňový doklad ve smyslu ustanovení § 26 a násl. ZDPH.

„OSŘ“ znamená zákon č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, ve znění pozdějších předpisů. 

„ExeŘ“ znamená zákona č. 120/2001 Sb., exekuční řád, ve znění pozdějších předpisů.

„InsZ“ znamená zákon č. 182/2006 Sb., insolvenční zákon, ve znění pozdějších předpisů.

„
SFDI
“ 
znamená 
Státní fond dopravní infrastruktury.
„TKP“ 
znamená 
Technicko-kvalitativní podmínky
 stav
eb pozemních komunikací vydané
 Ministerstvem dopravy ČR
 
„TP“ 
znamená 
Technické podmínky 
vydané 
M
inisterstvem dopravy ČR
„TDI“ 
znamená 
Technický dozor investora

 
 
„
BOZP
“ znamená
 bezpečnost a ochrana zdraví při práci
I.

1.1. 
Objednatel je příspěvkovou organizací Karlovarského kraje, její
m
ž
 účelem a předmětem činnosti je zejména výkon zřizovací listinou vymezených vlastnických práv zřizovatele k pozemním komunikacím včetně jejich součástí a příslušenství, zejména pak silnic II. a III. třídy ve vlastnictví zřizovatele, včetně majetku získaného vlastní činností a dále správa a údržba pozemních komunikací, jejich součástí a příslušenství a ostatních dopravních ploch, v rámci své územní působnosti.
1.2. 
Zhotovitel je podnikatelem v oboru stavebnic
tví a 
dle výpisu z obchodního rejstříku 
nebo výpisu z veřejné části živnostenského rejstříku 
s předmětem podnikání
 „provádění staveb, jejich změn a odstraňování“, přičemž disponuje řádným vybavením, zkušenostmi a schopnostmi, aby řádně a včas provedl Dílo dle této smlouvy.
II. Předmět smlouvy
2.1. 
Předmětem této smlouvy o dílo je zejména závazek zhotovitele řádně, bezvadně a s veškerou odbornou péčí provést pro objednatele ve sjednaném rozsahu a kvalitě stavební dílo specifikované touto smlouvou a jejími přílohami (dále jen 
„Dílo“
) a závazek objednatele provedené dílo od zhotovitele při splnění všech podmínek převzít a zaplatit za něj smluvenou cenu díla dle podmínek této smlouvy.
III. Specifikace díla

3.1. 
Předmět smlouvy
 je 
provedení stavebních prací na zhotovení Díla 
„
III/22126 Statické zajištění silnice Vojkovice
“
 
dle podmínek této smlouvy o dílo
 
/dále jen předmětný projekt/
:
V rámci předmětu plnění bude zajištěno zejména:      
Předmětem plnění veřejné zakázky v rámci tohoto zadávacího řízení je provedení a obstarání veškerých prací a zhotovení děl nutných na provedení stavby: „III/22126 Statické zajištění silnice Vojkovice“. V rámci stavby bude provedena demolice stávající zdi, vybudování nové opěrné železobetonové úhlové zdi se svislým lícem, rubovým odvodněním a železobetonovou římsou. Na římse bude osazeno nové dodatečně kotvené oplocení, které bude napojené na stávající. Podél vozovky bude v dl. 34,0 m osazeno nové ocelové silniční svodidlo s úrovní zadržení minimálně N2 s krátkým výškovým náběhem dl. 4,0 m.
3.2. 
Dílo
 
bude realizováno 
z příspěvku 
v rámci 
programu 
Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI
)
(dále jen „
předmětný projekt
“)
.

3.3. 
Dokumenty konkretizující před
mět Díla v době uzavírání této 
smlouvy (specifika
ce Díla)
 a
 kter
é 
jsou pro zhotovitele závazné:
a) 
Podmínky Státního fondu dopravní infrastruktury

b) 
Zadávací řízení evidenční č. 
2
2
/
M
R
/TÚ
/201
7
 
c) 
Zadávací dokumentace
 
(včetně všech příloh)
d) 
N
abídka zhotovitele (včetně položkové kalkulace)
  
e) 
S
tavební povolení

Dokumenty dle odst. 3.
3
. bodu 
a)
 – 
e
)
 
této smlouvy 
zároveň tvoří nedílnou součást této smlouvy
 a jsou seřazeny dle priorit sestupně.
 
3.4.    
 
Součástí předmětu Díla je dále provedení, dodání a zajištění všech činností, prací, služeb, věcí a dodávek 
 

       
   
nutných k
 provedení 
Díla, a to zejména:
 
a. 
pořízení kompletní barevné fotodokumentace stavby a okolí před zahájením prací a v průběhu provádění stavebních prací, jak v tištěné podobě (rozměr fotografií 9 x 13 cm), tak v datové podobě na datovém nosiči (CD, DVD),

b. 
vytýčení všech inženýrských sítí před zahájením realizace stavby a v jejich blízkosti pracovat v souladu s vyjádřeními od jednotlivých správců těchto sítí,

c. 
dodržování jednotlivých ustanovení zákona č.183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu – Stavební zákon, vč. jeho prováděcích vyhlášek, 

d. 
dodržování podmínek platného stavebního povolení,

e. 
vypracování realizační dokumentace pro provádění stavby dle vyhlášky č. 146/2008 Sb., která bude následně sloužit i jako dokumentace skutečného provedení stavby zpracování a předání objednateli harmonogramu prováděných prací, který zhotovitel předloží odpovědnému pracovníkovi objednatele nejpozději v termínu do předání staveniště. Dále zadavatel požaduje předložit před předáním staveniště dokumentaci k BOZP dle z. 309/2006 Sb. a souvisejících předpisů (vyhodnocení rizik, plán BOZP…),

f. 
    
zabezpečení odborného provádění stavby stavbyvedoucím, který bude uveden v úvodních ustanoveních smlouvy o dílo, a který má k výkonu k této činnosti oprávnění dle zvláštního právního předpisu, a který je povinen zúčastnit se pravidelných kontrolních dnů stavby, které budou organizovány dle potřeby, min. však 1x týdně,

g. 
provádění kontrolní činnosti prací a dodávek na základě příslušných Technicko-kvalitativních podmínek staveb pozemních komunikací vydaných Ministerstvem dopravy ČR (dále jen TKP) a dle Technických podmínek (dále jen TP) a dle plánu kontrolní činnosti, které zhotovitel předloží odpovědnému pracovníkovi objednatele nejpozději v termínu do předání staveniště, označení Staveniště po celou dobu realizace 1 ks informační tabule (dodávka zhotovitele) o velikosti cca 2 x 1 m s uvedením základních údajů o stavbě, dále o investorovi, dodavateli a technickém dozoru i
nvestora (dále jen TDI) a SFDI,
h. 
zajištění opatření pro zabezpečení bezpečnosti silničního provozu v souvislosti s omezeními spojenými s realizací akce a osazení dočasného dopravního značení v průběhu stavebních prací v souladu s příslušnými právními předpisy, včetně zajištění zřízení a údržby přístupových komunikací a zajištění opravy vozovek stávajících komunikací, které budou využívané pro realizaci stavby a dojde-li výstavbou k jejich poškození (dle platného zákona o pozemních komunikacích),

i. 
    
materiál vyfrézovaný na stavbě přejde na základě uzavření Kupní smlouvy, která tvoří přílohu zadávací dokumentace, do majetku vítězného uchazeče. Tento uchazeč dále zajistí nakládku a odvoz vyfrézovaného materiálu, úklid, popř. skladování, a zajistí další recyklaci a zpětné využití tohoto materiálu.
j. 
    zajištění všech zařízení staveniště potřebných pro řádné provedení Díla včetně jeho likvidace,

k. 
dbát na zabezpečení a uspořádání staveniště tak, aby byly dodrženy požadavky na pracoviště stanovené zvláštním právním předpisem a aby staveniště vyhovovalo obecným požadavkům na výstavbu podle vyhlášky č. 268/2009 Sb., o technic
kých požadavcích na stavby, ve 
znění pozdějších předpisů,

l. 
    zajištění a uspořádání staveniště v souladu s Nařízením vlády č. 591/2006 Sb. o bližších minimálních požadavcích na bezpečnost a ochranu zdraví při práci na
 staveništích, ve 
znění pozdějších předpisů,

m. 
sjednání pojištění odpovědnosti za škodu vzniklou jinému v souvislosti s realizací díla, které bude uzavřeno dodavatelem díla a bude krýt rizika vyplývající z činnosti všech účastníků výstavby (včetně podzhotovitelů apod.),

n. 
vyklizení venkovních prostor, kde se Dílo provádělo, do předání Díla na náklady zhotovitele a provedení úklidu včetně likvidace zařízení staveniště. Pozemky, jejichž úpravy nejsou součástí projektové dokumentace, ale budou stavbou dotčeny, je zhotovitel povinen uvést po ukončení prací do předchozího stavu, nejpozději ke dni předání a převzetí dokončeného Díla zadavateli,

o. 
provedení závěrečného úklidu místa provedení Díla dle této smlouvy,

p. 
zajištění dokladu o zabezpečení likvidace odpadu v souladu se zákonem č. 185/2001 Sb., o odpadech, ve znění pozdějších předpisů, (vyskytne-li se takový odpad), včetně úhrady poplatků za toto uložení, likvidaci a dopravu,

q. 
předání objednateli 2 paré projektové dokumentace se zakreslením skutečného provedení stavby nejpozději při přejímacím řízení; dále zhotovitel při přejímacím řízení předá objednateli protokoly a záznamy o všech provedených zkouškách a revizích, dále veškeré doklady od použitých materiálů a zařízení použitých při realizaci stavby, geodetické zaměření skutečného provedení díla a zpracované autorizovaným geodetem,    

r. 
    
součinnost pro řádnou kolaudaci stavby, s čímž bude spojená i samotná účast
 zástupce dodavatele
 při 
   

     
závěrečné prohlídce stavby pro vydání kolaudačního souhlasu
3.5.   
Součástí předmětu díla jsou i práce a činnosti v tomto článku smlouvy nespecifikované, které však jsou 
          
k řádnému provedení Díla nezbytné a o kterých zhotovitel vzhledem ke své kvalifikaci a zkušenostem 
  

          
měl, nebo mohl vědět, nebo které přímo či nepřímo vyplývají z dokumentů uvedených v odst. 
3.
3
 tohoto
 
  

     
 
   
článku. Provedení těchto prací v žádném případě nezvyšuje cenu díla.
 Zhotovitel na sebe v souladu                          

      
 
  s § 1765 
Občanského
 zákoník
u
 výslovně přebírá nebezpečí změny okolností.

IV. Doba plnění
4.1. 
Zhotovitel 
je povinen
 provést 
D
ílo v rozsahu předmětu plnění dle požadavku objednatele a v souladu
 s podmínkami této smlouvy
,
 a to v následujících 
lhůtách
:

Vymezení lhůt:

Lhůta pro 
předání a převzetí staveniště předpoklad:
                                     
d
o
 
2
6
.0
6
.
2017
Lhůta pro 
zahájení stavebních prací
 předpoklad
:

od 
0
1
.0
7
.2017
     
Maximální délka realizace stavby (díla)
,
 
vč. 
Lhůt
y
 pro dokončení stavebních prací (díla)
 a vč.
 
Lhůt
y
 pro předání a převzetí stavby (díla):
66
 dnů od předání a převzetí s
taveniště
4.2. 
Předáním a převzetím staveniště se rozumí oboustranný podpis protokolu o předání a převzetí staveniště. Zahájením stavebních prací se rozumí započetí vlastního provádění díla zhotovitelem.
 
Dokončením
 
stavebních prací 
se rozumí
 
úplné
 a
 funkční provedení všech
 
stavebních 
prací a činností  
ze strany zhotovitele
,
 
zejména za
 
podmínky
 
čl.VIII
.
, odst. 8.4. 
této smlouvy
 a dalších podmínek uvedených v této smlouvě
 (
včetně odstranění zařízení staveniště a vyklizení staveniště
, pokud nebude písemně dohodnuto jinak)
. 
O dokončení stavebních prací zhotovitel písemně vyrozumí objednatele. 
Předáním a převzetím stavby (díla) se rozumí 
 protokolární předání Díla
 po  dokončení stavebních prací  
 
za podmínek 
 
dle čl. V
III 
této smlouvy
.
4.3. 
Obě strany se dohodly, že případné 
dodatečné stavební práce
, jejichž finanční objem (v cenách bez DPH) nepřekročí 10 % (slovy: deset procent) ze sjednané ceny za provedení Díla (bez DPH) neb
udou mít vliv na termín dokončení 
 Díla a Dílo bude dokončeno ve sjednaném termínu dle této smlouvy, pokud se smluvní strany výslovně písemně nedohodnou jinak. 

4.4. 
Před dobou sjednanou pro 
dokončení 
 Díla dle čl. IV. odst. 
4.1 této
 smlouvy není objednatel povinen od zhotovitele Dílo či kteroukoli část převzít.
4.5. 
Zdrží-li se provádění Díla v důsledku důvodů výlučně na straně objednatele, má zhotovitel právo na
 přiměřené prodloužení doby plnění Díla či jeho části, a to o dobu, o kterou bylo plnění díla či jeho části takto prodlouženo.
V. Cena a platební podmínky
5.1. 
Cena za provedení díla dle této smlouvy činí dle dohody smluvních stran:

Cena celkem bez DPH 

1 063 183,65 
Kč

21
 
% DPH 

223 268,57 
Kč

Cena vč. DPH  

1 286 452,22 
Kč
            /dále jen „Cena za provedení díla“/.  
  

Cena za provedení díla (bez DPH) je cena nejvýše přípustná.

5.2. 
Objednatel nebude před zahájením prací poskytovat zálohy. Splatnost faktur je smluvními stranami dohodnuta na 
30
 kalendářních dní ode dne řádného předání faktury zhotovitelem objednateli. 
Je-li objednatel v prodlení s úhradou úplné faktury
(odst. 5.8. tohoto článku) 
, uplatní zhotovitel úrok z prodlení ve výši 0,015 % z dlužné částky za každý den prodlení.
 
Platební styk bude prováděn bezhotovostním způsobem placením z účtu objednatele na účet zhotovitele a bude se uskutečňovat na základě zhotovitelem vystavovaných dílčích měsíčních faktur
, přičemž datem zdanitelného plnění je poslední den příslušného měsíce
. Změní-li se v době realizace daňové předpisy o DPH, je zhotovitel oprávněn v průběhu provádění Díla účtovat
 objednateli dílčí fakturaci dle nových daňových předpisů. Zhotovitel je oprávněn vystavit dílčí fakturu na základě dílčího 
zjišťo
vacího protokolu, kde bude uveden objednatelem odsouhlasený soupis provedených prací a dodávek (u jednotlivých položek uvedení celkových výměr stanovených v nabídce a míry vyčerpanosti u každé položky). 
Tato dílčí faktura bude vystavena na 100 % ceny včetně DPH za odsouhlasený objem prací a dodávek. V případě zjištěných vad a nedodělků je objednatel oprávněn zadržet až 10 % z ceny za provedení Díla
 formou zádržného
. Povinnost zaplatit zadrženou část z ceny za provedení díla vznikne objednateli po jejich 
úplném 
odstranění, což protokolárně odsouhlasí odpovědní zástupci obou smluvních stran.
 Zádržné bude objednatelem uhrazeno bezodkladně na základě tohoto výše uvedeného odsouhlaseného 
zjišťovacího 
protokolu
 nebo protokolu o předání a převzetí díla
, a to nejpozději do 15 dnů.
 Zhotovitel může nahradit zádržné bankovní zárukou.
5.3. 
Ceny uvedené zhotovitelem v položkovém rozpočtu musí obsahovat všechny náklady související se zhotovením díla, vedlejší náklady související s umístěním stavby, zařízením staveniště a také ostatní náklady související s plněním podmínek zadávací dokumentace, a to zejména
 veškeré náklady zhotoviteli vzniklé v souvislosti s přípravou a plněním závazků zhotovitele, veškeré práce, materiály, energie, dodávky a suroviny nutné k řádnému provedení díla, (např. rizika, 
zisk a finanční vlivy (
inflace), pojištění, provedení potřebných zkoušek a revizí řízení provozu, provizorní osvětlení staveniště, zajištění průchodu pěších přes staveniště, údržbu a vyklizení staveniště, poplatky za skládky, likvidace odpadů, čištění komunikací a kanalizace, poplatky za užívání veřejných ploch, dopravní značení spojené s prováděním stavby, náklady na zařízení staveniště, oplocení staveniště apod.) včetně těch, které případně nejsou ve smlouvě obsaženy, ale o kterých zhotovitel podle svých odborných znalostí vědět měl, že jsou k řádnému a kvalitnímu provedení a dokončení Díla nezbytné. Zhotovitel nemůže účtovat za prováděné práce na plnění této smlouvy žádné vícenáklady, a to ani v případě nárůstu cen, vyjma ustanovení čl.V, bod 5.10. smlouvy. Toto riziko nese zhotovitel. Cenovou nabídku (viz příloha) vypracoval zhotovitel. Pokud by cokoli opomněl nebo v této příloze uvedl cenu nižší, vzniká zhotoviteli nárok pouze na cenu, kterou uvedl v příloze. Zhotovitel nese plné riziko správnosti a úplnosti přílohy a plné riziko, že v těchto uvedených cenách lze dílo realizovat.

5.4. 
Cena za provedení Díla může být 
za podmínek uvedených v této smlouvě (odst. 5.10 tohoto článku) 
měněna pouze na základě souhlasu obou smluvních stran porovnáním více a méně prací, formou dodatku k této smlouvě, který musí být vždy před jejich realizací písemně odsouhlasen objednatelem (včetně ocenění). Pokud zhotovitel provede některé z těchto prací bez potvrzeného písemného dodatku smlouvy, má objednatel právo odmítnout jejich úhradu a cena za jejich provedení je součástí ceny za provedení Díla.
5.5. 
Objednatel si vyhrazuje právo zmenšit rozsah předmětu plnění Díla. V tomto případě bude cena za provedení Díla úměrně snížena s použitím cen z nabídkových rozpočtů. Nedojde-li mezi oběma stranami k dohodě při odsouhlasení množství nebo druhu provedených prací a dodávek, je zhotovitel oprávněn fakturovat pouze práce, u kterých nedošlo k rozporu.
5.6. 
Smluvní strany se dohodly, že v případě pravomocného rozhodnutí soudu o úpadku zhotovitele dle zákona č. 182/2006 Sb. – „insolvenční
 
zákon“, ve znění pozdějších předpisů, nebo zamítnutí insolvenčního návrhu pro nedostatek majetku dlužníka (zhotovitele):

a) 
před řádným předáním Díla zhotovitelem objednateli, poskytuje zhotovitel objednateli slevu  z Ceny za provedení Díla ve výši rozdílu mezi Cenou za provedení díla (viz. čl. V. odst. 5.1. této smlouvy) a částkou objednatelem uhrazené části ceny za provedení Díla do okamžiku rozhodnutí soudu o úpadku zhotovitele, nebo zamítnutí insolvenčního návrhu pro nedostatek majetku dlužníka (zhotovit
ele),  
b) 
po řádném předání díla zhotovitelem objednateli (viz. čl. VIII. této smlouvy), avšak před uplynutím záruční doby dle čl. IX. této smlouvy, poskytuje zhotovitel objednateli slevu z Ceny za provedení Díla ve výši 5 % (slovy: pět procent), tj. Cena za provedení Díla se v důsledku uplatnění slevy snižuje o 5 % (slovy: pět procent). 

5.7. 
Cena za provedení Díla je považována za uhrazenou řádně a včas, pokud ke dni splatnosti Ceny za provedení Díla či její splátky budou peněžní prostředky odpovídající Ceně za provedení Díla či její splátce odepsány z účtu objednatele ve prospěch účtu zhotovitele uvedeného v záhlaví této smlouvy.

5.8. 
Daňový doklad dle tohoto článku smlouvy bude obsahovat náležitosti daňového dokladu stanovené zákonem č. 235/2004 Sb. – o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, a zákonem č. 563/1991 Sb. – o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů. 
Zhotovitel bude každý daňový doklad označovat názvem projektu a registračním číslem projektu.
 Nedílnou součástí daňového dokladu bude objednatelem odsouhlasený soupis provedených prací, bez tohoto soupisu je daňový doklad neúplný. 
 V případě, že daňový doklad nebude obsahovat správné údaje či bude neúplný, je objednatel oprávněn daňový doklad vrátit ve lhůtě do data jeho splatnosti zhotoviteli, přičemž splatnost takto vadného daňového dokladu se pro tento případ pozastavuje. Zhotovitel je povinen takový daňový doklad opravit, aby splňoval výše uvedené podmínky této smlouvy. 
Obě smluvní strany se současně dohodly na tom, že v případě kdy zhotovitel (plátce daně z přidané hodnoty a současně poskytovatel zdanitelného plnění s daňovou povinností podle zákona o DPH) se v průběhu platnosti smluvního ujednání stane tzv. nespolehlivým plátcem, bude objednatel o této skutečnosti písemně vyrozuměn. Současně si smluvní strany ujednaly, že pokud nastane tato situace a zhotovitel se stane nespolehlivým plátcem, nebude platb
a objednatelem zhotoviteli zahrn
ovat DPH. Úhrada ceny bez daně bude v takovém případě považována za splnění finančních závazků objednatele vůči zhotoviteli. Zajištěná daň bude uhrazena objednatelem místně příslušnému správci daně.

5.9. 
Úhrada Ceny za provedení Díla, ať již jako celku či dílčích plnění, nemá vliv na uplatnění práva objednatele z vad Díla.
5.10. 
Podmínky zvýšení
 a snížení 
ceny za provedení Díla:

a) 
pokud objednatel požaduje práce, které nejsou předmětem díla,

b) 
pokud objednatel požaduje vypustit některé práce předmětu díla,

c) 
pokud při realizaci se zjistí skutečnosti, které nebyly v době podpisu smlouvy známy a zhotovitel je nezavinil ani nemohl předvídat a mají vliv na cenu díla

d) 
pokud při realizaci se zjistí skutečnosti odlišné od dokumentace předané objednatelem (neodpovídající geologické údaje, apod.),

e) 
pokud v průběhu provádění Díla dojde ke změnám sazeb daně z přidané hodnoty,

f) 
pokud v průběhu provádění Díla dojde ke změnám legislativních či technických předpisů a norem, které mají prokazatelný vliv na překročení ceny,

g) 
poku
d
 
dojde k významné změně termínu realizace Díla ze strany objednatele delší než 
8
 měsíců.

Pro změnu ceny díla v případě změn u prací, které jsou obsaženy v položkovém rozpočtu, bude změna ceny stanovena na základě jednotkové ceny dané práce v položkovém rozpočtu. V opačném případě, pokud tyto práce nejsou
 v položkovém rozpočtu uvedeny, pak bude jejich cena stanovena podle cenové soustavy
 
ASPE
 (systém informací, metodických návodů a postupů pro stanovení ceny stavebního díla) pro rok 2017.
Naplnění 
shora uvedených 
podmínek pro zvýšení 
a snížení 
ceny za provedení Díla
, pokud nejsou v rozporu se zákonem č. 13
4
/20
1
6 Sb. o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů,
 moh
ou smluvní strany realizovat jen
 ve formě dodatku ke smlouvě.
VI. Součinnost smluvních stran

6.1. 
Smluvní strany se zavazují vyvinout veškeré úsilí k vytvoření potřebných podmínek pro realizaci Díla dle podmínek stanovených touto smlouvou, které vyplývají z jejich smluvního postavení. To platí i v případech, kde to není výslovně stanoveno ustanovením této smlouvy. 

6.2. 
Pokud jsou kterékoli ze smluvních stran známy skutečnosti, které jí brání nebo budou bránit, aby dostála svým smluvním povinnostem, sdělí tuto skutečnost neprodleně písemně druhé smluvní straně. Smluvní strany se dále zavazují neprodleně odstranit v rámci svých možností všechny okolnosti, které jsou na jejich straně a které brání splnění jejich smluvních povinností.

6.1. 
Zhotovitel se zavazuje, že na základě skutečností zjištěných v
 průběhu plnění povinností dle 
této smlouvy navrhne a provede opatření směřující k dodržení podmínek stanovených touto smlouvou pro naplnění smlouvy, k ochraně objednatele před škodami, ztrátami a zbytečnými výdaji a že poskytne objednateli a jiným osobám zúčastněným na provádění Díla veškeré potřebné doklady, konzultace, pomoc a jinou součinnost
.
VII. Prohlášení, práva a povinnosti smluvních stran

7.1. 
Objednatel protokolárně předá zhotoviteli staveniště
,
 včetně místa pro provádění Díla 
a včetně 1 paré projektové dokumenta
c
e pro provádění stavby, v předpokládaném 
termínu dle čl. IV. odst. 
4. 1
. 
a dle čl. XIII. 
této smlouvy. Součástí předání staveniště objednatelem není předání připojovacích bodů k napojení na energetická zařízení či jiné inženýrské sítě a předání výškových a polohopisných geodetických bodů. Tyto činnosti zajišťuje zhotovitel na své náklady, které jsou zahrnuty do jeho celkové ceny. O předání staveniště objednatelem zhotoviteli bude sepsán písemný protokol, který bude vyhotoven ve dvou stejnopisech, z nichž každá smluvní strana obdrží po jednom stejnopise, a bude podepsán oběma smluvními stranami. 
Zhotovitel je povinen staveniště převzít do 5-ti pracovních dnů od vyzvání objednatelem. 
7.2. 
Objednatel neudělil zhotoviteli žádné oprávnění najímat jakékoli osoby jménem objednatele. Současně smluvní strany dohodly, že každá osoba zaměstnaná nebo jinak využívaná zhotovitelem při provádění Díla (např. podzhovitelsky) bude placena zhotovitelem a bude považována pro účely této smlouvy za zaměstnance zhotovitele. Zhotovitel se dále zavazuje písemně oznamovat objednateli veškeré 
podzhotovi
tele, které navrhuje k realizaci předmětu díla dle této smlouvy a kteří nebyli zhotovitelem uvedeni v nabídce. Tito 
podzhotovitet
elé musí být schváleni odpovědnou osobou objednatele před jejich vstupem na staveniště a zahájením jejich prací. 
V případě změny 
podzhotovi
tele, prostřednictvím kterého zhotovitel p
r
okazoval v zadávacím řízení kvalifikaci,
 
včetně změny osoby s osvědčením o odborné způsobilosti
,
 předá zhotovitel objednateli písemnou žádost o schválení této změny. Součástí této žádosti musí být i veškeré doklady a dokumenty prokazující splnění kvalifikace novým 
 
podzhotovitelem 
minimálně v 
rozsahu
, v jakém byla 
kvalifikace 
prokázána
 dle podmínek zadávacího řízení
. 
Rozhodnutí o schválení těchto 
podzhotovitelů
 je plně v pravomoci objednatele
,
 
avšak nesmí tento souhlas bez závažného důvodu odepřít
.
7.3. 
Objednatel je povinen 
zaji
stit
 činnost koordinátora
 
bezpečnosti a ochrany zdraví 
při práci na staveništi v
 rámci provádění předmětu díla v případě, že takováto povinnost vyplyne ze zákona č. 183/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů ze zákona č.309/2006 Sb., příp. dalších platných právních předpisů. Náležitosti, jako je smluvní vztah a finanční krytí koordinátora bezpečnosti práce 
a ochrany zdraví při práci 
na stav
eništi 
j
sou
 v režii 
objednatele
.
7.4. 
Zhotovitel je povinen před zahájením realizace Díla vytýčit veškeré inženýrské sítě a v jejich blízkosti pracovat pouze v souladu s vyjádřením správců jednotlivých inženýrských sítí.
, přičemž odpovídá za jejich neporušení.
7.5. 
Zhotovitel se zavazuje při provádění Díla dodržovat platné bezpečnostní, hygienické a protipožární a jiné obecně závazné předpisy, platné České státní normy (dále jen ČSN), příslušné technické podmínky a TKP, které jsou pro obě strany závazné v plném rozsahu jako zásady kontroly zhotovitelem prováděných prací, pokud není v této smlouvě uvedeno jinak a dále rozhodnutí orgánů veřejné správy, zejména pak zákon č.13/1997 Sb., o pozemních komunikacích ve znění pozdějších předpisů, prováděcí vyhlášku č.104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, dále pak zákon č.183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu ve znění pozdějších předpisů, po dobu provádění stavebních prací apod. Projednání dopravního řešení omezení provozu na silnic
i
 č. 
I
I
I
/2
2126
 
 je zhotovitel povinen zajistit před zahájením prací s Dopravním inspektorátem Policie ČR v
 
Karlových Varech
 
a s příslušným silničním správním orgánem.

7.6. 
Zhotovitel se zavazuje ode dne předání staveniště objednatelem zhotoviteli vést stavební deník v jednom originále a dvou průpisech. Na stavbě bude veden pouze jeden stavební deník, vedený zhotovitelem a budou v něm zaznamenávány veškeré skutečnosti o průběhu všech prací, včetně prací podzhotovitelů. Do stavebního deníku bude zhotovitel zapisovat všechny skutečnosti stanovené zákonem a současně všechny skutečnosti rozhodné pro plnění podmínek této smlouvy, jakož i změny harmonogramu postupu prací. Stavební deník bude uložen na stavbě a bude oběma stranám kdykoliv přístupný v době realizace jakékoli činnosti zhotovitele na staveništi. Zhotovitel je povinen vést stavební deník v souladu se zákonem č. 183/2006 Sb.
, 
o územním plánování a stavebním řádu
,
 ve znění pozdějších předpisů a jeho prováděcí vyhlášky č. 499/2006 Sb.
, 
ve znění pozdějších předpisů
.
· 
Dále se zhotovitel zavazuje, že kontrola zhotovitelem prováděných prací, které budou dalším postupem zakryty, bude prováděna formou zápisu do stavebního deníku a zároveň na základě elektronické výzvy, podané odpovědnému zástupci 
objednatele
 min. 3 pracovní dny předem.
 
7.7. 
Zhotovitel je v průběhu realizace a dokončování předmětu Díla na staveništi výhradně odpovědný za:

· 
zajištění bezpečnosti všech osob oprávněných k pohybu na staveništi, udržování staveniště v uspořádaném stavu za účelem předcházení vzniku škod, 
· 
vytvoření vhodných podmínek pro 
provádění kontrolních prohlídek stavby a 
umožnění 
výkon
u
 technického, příp. autorského, dozoru stavby
 a koordinátora bezpečnosti a ochrany zdraví 
při práci 
na 
staven
išti,
· 
zajištění vytýčení tras technické infrastruktury v místě jejich střetu se stavbou
,
· 
zajištění veškerého osvětlení (včetně zajištění provizorních přeložek a náhradního provozu veřejného osvětlení) a zábran potřebných pro průběh prací, bezpečnostních a dopravních opatření pro ochranu staveniště, materiálů a techniky vnesených zhotovitelem (nebo podzhotovitelem) na staveniště, jakož i odpovědnost za zajištění opatření pro zabezpečení bezpečnosti silničního provozu v souvislosti s omezeními spojenými s realizací díla,

· 
za škodu způsobenou všemi účastníky výstavby na zhotovovaném Díle po celou dobu výstavby, tzn. do převzetí Díla objednatelem bez vad a nedodělků, stejně tak za škody způsobené svou činností objednateli nebo třetí osobě na majetku, a je povinen hradit takto vzniklou škodu. Zejména se tato odpovědnost zhotovitele za škodu vztahuje na případy jakéhokoliv narušení či poškození majetku (např. vjezdů, plotů, objektů, prostranství, inženýrských sítí)
,
 

· 
za osazení 
a funkčnost 
dopravního značení
,
 

· 
přítomnost kopie 
ověřené 
dokumentace stavby na staveništi 
7.8. 
Zhotovitel je povinen před započetím provádění Díla sjednat a udržovat pojištění odpovědnosti za škodu z činnosti způsobenou třetí osobě na majetku, újmy na zdraví a smrti způsobené při realizaci a v souvislosti s realizací díla zhotovitelem, jeho zaměstnanci, smluvními partnery a dodavateli. Limit pojistného plnění je požadován ve 
výši min. 
2
 
mil
.
 Kč
.
 Zhotovitel je povinen takovou pojistnou smlouvu
, včetně podílu spoluúčasti 
zhotovitele
 v minimální výši 1,- Kč
,
 předložit objednateli 
před podpisem této smlouvy o dílo 
a následně do pěti pracovních dnů od písemného vyžádání objednatelem. Platnost tohoto pojištění musí být nejméně do doby řádného a bezvadného ukončení a předání Díla včetně období, po které budou odstraňovány vady a nedodělky z přejímacího řízení.
7.9. 
Zhotovitel je dále povinen pro řádné provedení Díla zabezpečit odborné vedení stavby stavbyvedoucím, který je uveden v úvodních ustanoveních této smlouvy o dílo a který má k výkonu této činnosti oprávnění dle zvláštního právního předpisu. Stavbyvedoucí zhotovitele je povinen účastnit se pravidelných kontrolních dnů stavby
 
.
 Tyto kontrolní dny bude organizovat 
dle potřeby, min. však 1x
 týdně, 
technický dozor, který z nich pořídí písemný záznam. 
Zhotovitel je dále povinen poskytnout potřebnou součinnost pro řádnou kolaudaci stavby, s čímž je spojená i samotná účast při kolaudaci stavby, pokud ji bude stavební úřad vyžadovat. 
7.10. 
Poplatky za zábor veřejného prostranství a pozemků v majetku jiné osoby než zadavatele, případné překopy komunikací, zařízení staveniště, vytýčení stavby a
 
veškerých inženýrských sítí dle podkladů předaných zadavatelem, geodetické práce, veškerou dopravu, skládku, případně mezideponii materiálu, a to i vytěženého, včetně likvidace veškerých odpadů, si zajišťuje zhotovitel na své náklady, které jsou zahrnuty do jeho nabídky.

7.11. 
Zhotovitel je povinen provádět Dílo tak, aby jeho provádění nemělo nepříznivý dopad na životní prostředí.

7.12. 
Zhotovitel se zavazuje poskytnout veškeré doklady a údaje pro provedení kontroly v souladu s § 3, odst. 2, zákona č. 104/2000 Sb.
, ve znění pozdějších předpisů a v souladu se zákonem
 č. 552/1991 Sb., ve znění pozdějších předpisů a 
dále 
zákonem č. 320/2001 Sb. ve znění pozdějších předpisů. Tímto ujednáním nejsou dotčena, ani omezena práva kontrolních a finančních orgánů státní správy České republiky. 
Zhotovitel je zejména povinen vytvořit podmínky k provedení kontroly vztahující se k realizaci tohoto projektu, 
poskytnout veškeré doklady vážící se k realizaci projektu, umožnit průběžné ověřování souladu údajů o realizaci projektu uváděných ve zprávách a hlášeních o realizaci projektu se skutečným stavem v místě jeho realizace a poskytnout součinnost všem osobám oprávněným k provádění kontroly.
7.13. 
Smluvní strany se dohodly na uzavření kupní smlouvy. Předmětem kupní smlouvy bude odprodej vyfrézované ž
ivičné směsi v rámci plnění Díla. Objednatel vyfrézovanou živičnou směs o celkovém předpokládaném objemu 
8,75
 
t odprodá zhotoviteli za jednotkovou kupní cenu 75,- Kč/t bez DPH. Kupní smlouva bude uzavřena současně s touto smlouvou.
7.14. 
Zhotovitel je povinen uchovávat veškerou dokumentaci související s realizací projektu včetně účetních dokladů minimálně do konce roku 2028.

7.15. 
Zhotovitel je povinen minimálně do konce roku 2028 poskytovat požadované informace a dokumentaci související s realizací projektu zaměstnancům nebo zmocněncům pověřených orgánů (CRR, M
D
 
ČR, MF ČR, E
vropské komise, Evropského účetního dvora, 
N
ejvyššího kontrolního úřadu, příslušného orgánu finanční správy a dalších orgánů státní správy) a je povinen vytvořit výše uvedeným osobám podmínky k provedení kontroly vztahující se k realizaci projektu a poskytnout jim při provádění kontroly součinnost.
 

7.16. 
Objednatel 
odpovídá
 za správnost a úplnost předané příslušné dokumentace
 a podkladů
 ke stavbě. 
Zhotovitel je však povinen nejpozději před zahájením prací na příslušné části díla zkontrolovat  předanou technickou část dokumentace a podkladů ke stavbě a bez zbytečného odkladu vhodně upozornit objednatele na zjištěné zjevné vady a nedostatky a  předat soupis zjištěných vad a nedostatků předané dokumentace včetně náv
rhů na jejich odstranění a dopadem na cenu díla
 případě, že se v předané dokumentaci 
a podkladech 
budou vyskytovat vady, 
je zhotovitel povinen na ně vhodným způsobem upozornit. 
VIII.  Předání a převzetí díla
 (stavby)
8.1. 
Zhotovitel se zavazuje řádně protokolárně předat Dílo objednateli nejpozději v termínech dle čl. IV. této smlouvy. O 
předání a převzetí díl
 bude 
objednatelem 
pořízen zápis
 
podepsaný oběma stranami.
 Zápis bude obsahovat i 
výslovné prohlášení o převzetí či nepřevzetí díla
 a 
soupis případných vad a nedodělků
 včetně závazných přiměřených lhůt pro jejich odstranění s přihlédnutím na jejich charakter, nejdéle však do 30 dnů
.
  

8.2. 
Na základě písemné
ho
 
oznámení
 zhotovitele 
o dokončení díla objednatel 
svolá n
ejpozději na poslední den 
předání a převzetí 
Díla přejímací řízení. Na přejímací řízení přizve 
objednatel 
zhotovitel
e a technický dozor
. Písemné
 
oznámení 
zhotovitele 
musí být 
doručen
o
 
objednateli ales
poň deset pracovních dnů před termínem přejímacího řízení 
 

8.3. 
Při předání Díla předá zhotovitel
 objednateli 2 paré projektové dokumentace se zakreslením skutečného provedení stavby nejpozději při přejímacím řízení; dále zhotovitel při přejímacím řízení předá objednateli protokoly a záznamy o všech provedených zkouškách a revizích, dále veškeré doklady od použitých materiálů a zařízení použitých při realizaci stavby, geodetické zaměření skutečného provedení díla a geometrické plány zpracované autorizovaným geodetem
, vše také v elektronické podobě. 
8.4. 
Za řádně a včas provedené a dokončené Dílo je považováno vyzkoušené dílo zhotovené ve sjednaném rozsahu a parametrech a termínu, které je současně bez vad a nedodělků bránících řádné
mu užívání
 stavby 
8.5. 
Objednatel může
 (není povinen)
 převzít dílo včetně vad, které samy o sobě ani ve spojení s jinými nebrání užívání díla. 
Vadou se pro účely 
této smlouvy rozumí odchylka v 
kvalitě, rozsahu nebo parametrech díla, stanovených obecně závaznými předpisy
 nebo touto smlouvou.
8.6. 
Pokud je dle předchozího odstavce převzato dílo včetně vad, 
je 
z
hotovitel 
povinen 
ve stanovených 
přiměřen
ých
 lhůt
ách
 
vady 
odstranit. Náklady na odstranění těchto vad a nedodělků nese zhotovitel, a to až do účinnosti dohody smluvních stran o jejich úhradě nebo do právní moci rozhodnutí příslušného soudu ve věci úhrady těchto nákladů. Nepřistoupí-li zhotovitel k odstraňování vad 
 
 Díla nejpozději do tří dnů ode dne 
 
předání díla 
a převzetí díla
, je objednatel oprávněn postupovat dle čl. X., případně XI., této smlouvy.
IX. 
Záruční doba, odpovědnost za vady
9.1. 
Zhotovitel poskytuje objednateli záruku za jakost
 a funkčnost 
 Díla a to v délce 
60 
měsíců 
na
 stavební práce
 
ode dne řádného protokolárního převzetí Díla objednatelem od zhotovitele
. Podpisem dílčích předávacích protokolů dle čl. V., odst. 5.2. této smlouvy neběží lhůty uvedené v tomto odst. 9.1. Tyto lhůty počínají běžet ode dne protokolárního převzetí Díla
 dle článku VIII. této smlouvy. 
9.2. 
Objednatel je oprávněn reklamovat v záruční době dle této smlouvy vady Díla u zhotovitele, a to
 ústně, nebo
 písemnou formou. V reklamaci musí být popsána vada Díla, určen nárok objednatele z vady Díla, případně požadavek na odstranění vad Díla, a to včetně termínu pro odstranění vad Díla zhotovitelem. Objednatel má právo volby způsobu odstranění důsledku vadného plnění. 

9.3. 
Zhotovitel se zavazuje bez zbytečného odkladu a na své náklady, nejpozději však do 5 pracovních dní od okamžiku oznámení vady Díla či jeho části, bude-li to v daném případě technicky možné, zahájit odstraňování vady Díla či jeho části, a to i tehdy, neuznává-li zhotovitel odpovědnost za vady či příčiny, které ji vyvolaly, a vady odstranit v technicky co nejkratší lhůtě, a současně zahájit reklamační řízení v místě provádění Díla. V případě neshod zhotovitele a objednatele o charakteru závady se smluvní strany zavazují pokusit se o smírné řešení
. 
9.4. 
Neodstraní-li zhotovitel reklamované vady Díla či jeho části ve lhůtě dle čl. IX. odst. 9.3. této smlouvy a/nebo nezahájí-li zhotovitel odstraňování vad nebo nedodělků Díla v termínech dle čl. IX. odst. 9.3. této smlouvy a/nebo oznámí-li zhotovitel objednateli před uplynutím doby k odstranění vad či nedodělků Díla, že vadu či nedodělky neodstraní a/nebo je-li zřejmé, že zhotovitel reklamované vady nebo nedodělky Díla či jeho části ve lhůtě stanovené objednatelem přiměřeně dle charakteru vad a nedodělků Díla neodstraní, má objednatel vedle výše uvedených oprávnění též právo zadat provedení oprav jinému zhotoviteli a/nebo požadovat slevu z ceny za provedení Díla. Objednateli v případě zadání provedení oprav jinému zhotoviteli vzniká nárok, aby mu zhotovitel zaplatil částku připadající na cenu, kterou objednatel třetí osobě v důsledku tohoto postupu zaplatí. Nárok objednatele účtovat zhotoviteli smluvní pokutu tím nezaniká.

9.5. 
Práva a povinnosti ze zhotovitelem poskytnuté záruky nezanikají na předané části Díla ani odstoupením kterékoli ze smluvních stran od smlouvy. 

9.6. 
O reklamačním řízení budou objednatelem pořizovány písemné zápisy ve dvojím vyhotovení, z nichž jeden stejnopis obdrží každá ze smluvních stran. 
 
X. Smluvní pokuta a úrok z prodlení

10.1. 
Smluvní strany se dohodly, že pro případ porušení ustanovení čl. IV. odst. 
4. 1
. této smlouvy, ze strany zhotovitele,  je objednatel oprávněn uplatnit vůči zhotoviteli 
 
smluvní pokutu ve výši 
0,2
 % (slovy: 
dvě
 
desetin
y
 procenta) z Ceny za provedení Díla, 
bez
 DPH, a to za každý započatý den prodlení s plněním sjednané povinnosti či závazku. 

10.2. 
Smluvní pokuta dle 
předchozího odstavce 10.1 tohoto článku se nepoužije  pro případ prodlení spočívajícím v nevyklizení staveniště ve sjednaném termínu. Smluvní strany se dohodly, že pro tento případ prodlení s vyklizením staveniště  ze strany zhotovitele,  je objednatel oprávněn uplatnit
 vůči zhotoviteli  smluvní pokutu ve výši 
0,05
 % (slovy: 
5 setin
 procenta) z Ceny za provedení Díla, bez DPH, a to za každý započatý den prodlení
, nejvýše však 50
.000,-Kč za den.

10.3. 
Smluvní strany se dohodly, že v případě porušení ustanovení č. VIII. 
o
dst. 8.6. 
či čl. IX, odst. 9.3.
této smlouvy ze
 strany zhotovitele, je objednatel oprávněn uplatnit vůči zhotoviteli smluvní pokutu ve výši
 
1.000,- Kč, a to za každou vadu, u níž je zhotovitel v prodlení a za každý den prodlení.
10.4. 
Smluvní strany se dohodly, že v případě porušení ustanovení č. IX. odst. 9.3. této smlouvy ze strany zhotovitele, je objednatel oprávněn uplatnit vůči zhotoviteli smluvní pokutu ve výši10.000,- Kč za každou reklamovanou 
podstatnou 
vadu
 (vada, která brání řádnému užívání díla
, 
nebo vada z níž hrozí nebezpečí velkého rozsahu)  v období záruční lhůty, 
u níž je zhotovitel v prodlení a za každý den prodlení.
10.5. 
Smluvní strany se dohodly, že v případě, kdy zhotovitel poruší jakýkoli svůj závazek, který mu vyplývá z této smlouvy, (
zejména 
dodržování příslušných předpisů a rozhodnutí orgánů státní správy,  minimalizace negativních vlivů na okolí výstavby, použití materiálů a provádění zkoušek předepsaných projektovou dokumentací
, TP
 a TKP, dokládání předepsaných atestů, např. měření rovinatosti povrchu silnice, provedení vývrtů asfaltové vrstvy, atd., zpracování projektové dokumentace skutečného provedení stavby, oznamovací povinnost o 
podzhotovi
telích, 
oznamovací povinnost o změně kvalifikace, 
dodržování bezpečnosti práce, zajištění dopravního značení a zábran na staveništi, zajištění přístupu objednatele ke stavebnímu deníku, účast stavbyvedoucího zhotovitele na kontrolním dnu stavby, zajištění úkonů k ochraně životního prostředí na staveništi i v jeho okolí, podmínky pojištění, atd.) s výjimkou závazků uvedených v odst. 10.1. tohoto článku této smlouvy, je objednatel oprávněn uplatnit  vůči zhotoviteli 
 
 smluvní pokutu ve výši 5 000,- Kč (slovy: pět tisíc korun českých) a to za každé porušení smlouvy zvlášť. Pokud objednatel uplatní smluvní pokutu, souhlasí zhotovitel se vzájemným vyrovnáním závazků a pohledávek (zápočtem).

10.6. 
Smluvní pokuta je splatná do jedenadvaceti dní od data, kdy byla povinné straně doručena písemná výzva k jejímu zaplacení ze strany oprávněné strany, a to na účet oprávněné strany uvedený v písemné výzvě. 
Smluvní pokuty sjednané mezi objednatelem a zhotovitelem v této smlouvě nevylučují ani nijak neomezují nárok na uplatnění náhrady škody v plné výši.
 

10.7 
Smluvní strany si pro případ prodlení kterékoliv smluvní strany s plněním peněžitého závazku dle této smlouvy sjednávání smluvní
 úrok z prodlení ve výši 0,0
15
 % 
z neuhrazené
 části peněžitého závazku denně
.
XI. Odstoupení od smlouvy

11.1. 
Smluvní strany se dohodly, že mohou od této smlo
uvy odstoupit v případech, kdy 
to stanoví zákon, jinak v případě podstatného porušení této smlouvy. Odstoupení od smlouvy musí být provedeno písemnou formou a je účinné okamžikem jeho doručení druhé smluvní straně. Odstoupením od smlouvy se tato smlouva od okamžiku doručení projevu vůle směřujícího k odstoupení od smlouvy druhé smluvní straně ruší.

11.2. 
Smluvní strany této smlouvy se dohodly, že podstatným porušením smlouvy se rozumí zejména následující skutečnosti:

a) 
jestliže se zhotovitel dostane do prodlení s prováděním předmětu Díla
, 
ať již jako celku či jeho jednotlivých částí
, ve vztahu k termínům provádění Díla dle čl. IV. této smlouvy, které bude delší než 14 kalendářních dnů;

b) 
jestliže zhotovitel po dobu delší než 7 kalendářních dní přerušil práce na provádění Díla a nejedná se o případ přerušení provádění Díla dle čl. IV. odst. 
4.4 této
 smlouvy;

c) 
jestliže zhotovitel řádně a včas neprokáže trvání platné a účinné pojist
né smlouvy dle čl.VII. odst. 7.8
. této smlouvy;

d) 
jestliže zhotovitel sám na sebe podá insolvenční návrh ve smyslu ustanovení zákona č. 182/2006 Sb. – „insolvenční zákon“, ve znění pozdějších předpisů, či dojde k vydání rozhodnutí soudu o úpadku zhotovitele nebo zamítnutí insolvenčního návrhu pro nedostatek majetku zhotovitele dle zákona č. 182/2006 Sb. – „insolvenční zákon“, ve znění pozdějších předpisů; 

e) 
jestliže zhotovitel vstoupil do likvidace;

f) 
jestliže 
zhotovitel
 uzavřel smlouvu o prodeji či nájmu podniku či jeho části, na základě které převedl, resp. pronajal, svůj podnik či tu jeho část, jejíž součástí jsou i práva a závazky z právního vztahu dle této smlouvy na třetí osobu;

g) 
jestliže je objednatel 
v prodlení s úhradou faktur za Dílo dle této smlouvy o více než 90 dní.
11.3. 
V případě odstoupení od smlouvy ze strany objednatele vzniká objednateli vůči zhotoviteli nárok na úhradu prokázaných vícenákladů (tj. nákladů vynaložených objednatelem nad Cenu za provedení Díla) vynaložených na dokončení Díla a na úhradu ztrát vzniklých prodloužením termínu dokončení Díla. Nárok objednatele účtovat zhotoviteli smluvní pokutu tím nezaniká.
XII. Oprávněné osoby

12.1. 
Jednání mezi smluvními stranami v rámci této smlouvy, s výjimkou uzavírání dodatků k této smlouvě, budou probíhat prostřednictvím oprávněných osob uvedených v
e specifikaci smluvních stran
 této smlouvy. Uzavírat dodatky k této smlouvě mohou pouze oprávnění zástupci smluvních stran uvedení v záhlaví této smlouvy, popř. osoby, které se stanou jejich nástupci.
12.2. 
Kterákoliv ze smluvních stran je oprávněna učinit změny týkající se oprávněných osob. Změny týkající se oprávněných osob jsou účinné ode dne, kdy budou písemně oznámeny druhé smluvní straně. Počet oprávněných osob zhotovitele nesmí v jednom okamžiku přesáhnout dvě osoby. Počet oprávněných osob u objednatele nesmí v jednom okamžiku přesáhnout dvě osoby. Je-li oprávněnou osobou osoba právnická, může za ni jednat pouze jedna osoba fyzická.
 
XIII.  Zvláštní ujednání – účinnost smlouvy
13.1. 
Tato smlouva nabývá platnosti okamžikem jejího podpisu oběma smluvními stranami.
13.2. 
Smluvní strany ve smyslu ustanovení § 
548
 odst. 2 zákona č. 
89
/
2012
 Sb. – obč
anského zákoníku, ve znění 
pozdějších předpisů, výslovně sjednávají odkládací podmínku, kdy tato 
smlouva nabývá účinnosti dnem, 
kdy objednatel předá staveniště zhotoviteli
. 
 
Dále smluvní strany sjednávají, že staveniště smí být předáno objednatelem zhotoviteli nejdříve po schválení finančních prostředků předmětného projektu stavby: „
III/22126 Statické zajištění silnice Vojkovice
“ ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).
13.3. 
V případě, že ke schválení a obdržení finančních prostředků ze SFDI nedojde a objednatel tak na realizaci předmětného díla neobdrží příslušnou dotaci, tato smlouva se zrušuje
.

13.4. 
Smluvní strany se dále z důvodů právní jistoty dohodly na tom, že v souvislosti se zrušením smlouvy dle  tohoto článku této smlouvy se zhotovitel výslovně vzdává práva na náhradu škody, která mu může vzniknout, kdy zhotovitel se vzdáním se tohoto práva souhlasí a akceptuje jej.
XIV. Závěrečná ustanovení

14.1. 
Smluvní strany se dohodly, že v případě zániku právního vztahu založeného touto smlouvou zůstávají v platnosti a účinnosti i nadále ustanovení, z jejichž povahy vyplývá, že mají zůstat nedotčena zánikem právního vztahu založeného touto smlouvou.

14.2. 
Smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž zhotovitel obdrží dva stejnopisy a objednatel dva stejnopisy. Každý stejnopis této smlouvy má právní sílu originálu. 

14.3. 
V případě neplatnosti nebo neúčinnosti některého ustanovení této smlouvy nebudou dotčena ostatní ustanovení této smlouvy.

14.4. 
Případné spory vzniklé z této smlouvy budou řešeny podle platné právní úpravy věcně a místně příslušnými orgány České republiky.

14.5. 
Smluvní strany této smlouvy se dohodly, že právní vztahy založené touto smlouvou se budou řídit právním řádem České republiky.
14.6. 
Tuto smlouvu lze měnit, doplňovat a upřesňovat pouze oboustranně odsouhlasenými, písemnými a průběžně číslovanými dodatky, podepsanými oprávněnými zástupci obou smluvních stran, které musí být obsaženy na jedné listině.
14.7. 
Smluvní strany se dohodly, že právní vztahy založené touto smlouvou se 
řídí
 
o
bčanský
m
 zákoník
em
.
 
Strany výslovně vylučují aplikaci ustanovení § 2050, 2605 odst. 2, § 2609, § 2627
, §2628
 a § 2630 odst. 2 Občanského zákoníku na tuto smlouvu a na veškerá práva a povinnosti stran vzniklé na základě této smlouvy. Zhotovitel výslovně potvrzuje, že je podnikatelem, a že tuto smlouvu uzavírá při svém podnikání, a na tuto smlouvu se tudíž neuplatní ustanovení § 1793 a násl. Občanského zákoníku o neúměrném zkrácení.
14.8. 
Zhotovitel není oprávněn postoupit svá práva ani převést své povinnosti z této smlouvy bez předchozího písemného souhlasu objednatele. Zhotovitel není oprávněn započíst jakoukoliv svou pohledávku proti pohledávce objednatele vyplývající z této smlouvy bez předchozího písemného souhlasu objednatele. Zhotovitel rovněž není oprávněn ujednat s jinou osobou, že tato přejímá jeho dluh, který má vůči objednateli, bez předchozího písemného souhlasu objednatele.

14.9. 
Obě smluvní strany potvrzují autentičnost této smlouvy a prohlašují, že si smlouvu přečetly, s jejím obsahem souhlasí, že smlouva byla sepsána na základě pravdivých údajů, z jejich pravé a svobodné vůle a nebyla uzavřena v tísni ani za jinak jednostranně nevýhodných podmínek, což stvrzují svým podpisem, resp. podpisem svého oprávněného zástupce.
14.10. 
Smlouva v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o registru smluv bude uveřejněna 
objednatelem 
nejdéle do 30 dní od uzavření smlouvy v registru smluv. Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem zveřejnění v registru smluv. 
Přílohy
: 
a) 
Zadávací řízení 2
2
/M
R/
TÚ/
2017
b) 
Zadávací dokumentace
 (včetně všech příloh)
c) 
N
abídka zhotovitele (včetně položkové kalkulace)
d) 
S
tavební povolení

            Dne : 
12.4.2017           
                                                Dne : 
11.4.2017
-----------------------                                          
            
      ------------------------

                
za objednatele

                                            za zhotovitele    

         Ing. Vítězslav Janků, MPA
                                      
               
    
Petr Študlar
  
     
 
              
ředitel 
organizace
                                                  
   
  
předseda představenstva
      Krajská
 správ
a
 a údržb
a
 silnic
                     
             
        
           
   
ALGON, a.s.
             Karlovarského kraje,
                             
                       
 
          příspěvkové organizace                                                                                                     
tento projekt je spolufinancován evropskou unií



strana 
13
 (celkem 1
4
)