Textová podoba smlouvy Smlouva č. 1748902: VD Březová - oprava spárování dlažeb pod hrází

Příloha 386_2017_DSJ_reg.docx

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        S m l o u v a   o   d í l o

Smlouva o dílo

Smlouva o dílo


S M L O U V A   O   D Í L O 
č. smlouvy dodavatel: VP 6/2017
č. smlouvy objednatele: 386/2017

Název díla:

„VD Březová - oprava spárování dlažeb pod hrází“
Projektová dokumentace


Čl. I. SMLUVNÍ STRANY

Objednatel:	Povodí Ohře, státní podnik
	Bezručova 4219, 430 03 Chomutov
IČ:	70889988
DIČ:	CZ70889988
zastoupený:	Ing. Jiřím Nedomou, generálním ředitelem 
zástupce ve věcech smluvních:		Ing. Vlastimil Hasík, investiční ředitel
zástupce ve věcech technických:	
	

Při operativním a technickém řízení
činností souvisejících s dodavatelem
díla, jako postupné upřesňování
technického řešení, organizací
výrobních výborů a převzetí díla
zastupuje objednatele:	


Zástupce pro výkon technického   
dozoru:	

bankovní spojení:	
číslo účtu:	


Povodí Ohře, státní podnik je zapsán v obchodním rejstříku Krajského soudu v Ústí nad Labem v oddílu A, vložce č. 13052.
(dále jen „objednatel“) na straně jedné a
  

Dodavatel:	“VP PROJEKTING“ s.r.o.  
	Přemyslova 84/3, 120 00  PRAHA 2 - Vyšehrad		
zasílací adresa:	P. O. BOX 179, 360 01  KARLOVY VARY		
IČ: 	63676907	
DIČ:	CZ63676907

zastoupený:	Ing. Jan Šinták
Dodavatele zastupuje:	

Telefon:	
Fax:	
e-mail:	

Bankovní spojení: 	
číslo účtu: 	

Dodavatel je zapsán v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze oddíl C, vložka 37180 

Toto zmocnění trvá až do písemného odvolání. Změny v zastoupení budou uvedeny v dodatku k této smlouvě.

Čl. II. PŘEDMĚT DÍLA	

Dodavatel se zavazuje, že na svůj náklad pro objednatele vypracuje a zajistí v rozsahu a za podmínek ujednaných v této smlouvě a objednateli odevzdá kompletní projektovou dokumentaci (dále jen PD) a související výkony:


1. Dokumentace pro ohlášení stavby nebo pro vydání stavebního povolení v podrobnostech dokumentace pro provedení stavby (dále jen DSJ) návrhu povodňového a havarijního plánu (dále jen PP a HP), vyhodnocení potřeby zajištění koordinátora BOZP v přípravě a realizaci stavby nebo zpracování plánu BOZP

2. Autorský dozor (AD)


Čl. III.	DÍLO A ZPŮSOB PROVEDENÍ DÍLA
  o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon) Zákon í a stavebním 
Dodavatel zavazuje provést dílo v souladu s §159 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), v platném znění s odbornou péčí, v rozsahu a kvalitě podle této smlouvy a v termínu plnění, jak je definováno níže. Součástí plnění díla je písemné projednání připravované stavby se všemi přímo dotčenými subjekty. 

Podrobná specifikace díla je uvedena v zadávacím listu, který tvoří přílohu č. 1 a je nedílnou součástí této smlouvy. 

1. Dokumentace pro ohlášení stavby nebo pro vydání stavebního povolení v podrobnostech dokumentace pro provedení stavby (dále jen DSJ) včetně návrhu povodňového a havarijního plánu (dále jen PP a HP), vyhodnocení potřeby zajištění koordinátora BOZP v přípravě a realizaci stavby nebo zpracování plánu BOZP

Projektová dokumentace bude zpracována v souladu s vyhláškou č. 62/2013 Sb., kterou se mění vyhláška č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb v platném znění, obsah dokumentace bude odpovídat příloze č. 5 a 6 této vyhlášky.


Součástí PD mj. bude:
· přehled právních předpisů a technických norem vztahujících se ke stavbě
· zajištění podkladů, průzkumů a zkoušek potřebných pro zpracování PD
· zajištění dokladové části a stanovisek dotčených orgánů státní správy pro následné povolení stavby 
· uvedení předpokládané lhůty výstavby včetně technického popisu postupů a podmínek pro provádění stavebních prací při respektování nutných technologických přestávek
· v případě změn stávající stavby – popis konstrukce, jejího současného stavu, technologický postup s upozorněním na nutná opatření k zachování stability a únosnosti vlastní konstrukce, případně bezprostředně sousedících objektů
· návrh zásad kontroly kvality prací (KZP)
· charakteristická fotodokumentace stavu konstrukcí a dotčených objektů v období projektové přípravy v počtu 2x paré tištěné + 1x na elektronickém nosiči dat
· soupis prací, oceněný soupis prací s výkazem výměr pro jednotlivé SO (PS), dle prováděcí vyhlášky č. 169/2016 Sb. k zákonu č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázkách, v platném znění.  

Soupis prací zpracuje v 6 tištěných vyhotoveních a vloží do každého paré PD. Oceněný soupis prací zpracuje dodavatel v počtu - 2x paré tištěné a vloží je do paré č. 1 a č. 2 PD. Soupis prací i oceněný soupis prací bude objednateli předán také v elektronické podobě - 1x na elektronickém nosiči dat. Vedle běžných výstupů z programu KROS bude v elektronické podobě oceněný soupis prací zpracován ve formátu XC4. Podrobnosti týkající se struktury údajů a metodiky formátu XC4 jsou k dispozici na internetové adrese www.xc4.cz.

Pro tvorbu jednotkových cen bude v maximální možné míře použita cenová soustava  ÚRS, a. s., Praha, platná v době odevzdání předmětu plnění. Pokud součástí soupisu prací a oceněného soupisu prací budou u stavebních prací tzv. „R-položky“, bude provedena v rámci soupisu prací a oceněného soupisu prací kalkulace každé takovéto položky.

Dokumentace bude předána MPR v počtu 6x paré tištěné + 1x na elektronickém nosiči dat.

Oblast BOZP: 
Pokud dodavatel vyhodnotí, že budou na staveništi vykonávány práce a činnosti vystavující fyzickou osobu zvýšenému ohrožení života nebo poškození zdraví (podle § 15 zákona č. 88/2016 Sb., kterým se mění zákon č. 309/2006 Sb., o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a novely nařízení vlády č. 591/2006 Sb., přílohy č. 5), sdělí tuto informaci neprodleně objednateli prokazatelným způsobem (např. v zápise z výrobního výboru, elektronickou poštou, poštou) ještě v době zpracovávání PD. 
Objednatel následně zajistí zpracování plánu BOZP koordinátorem BOZP v době přípravy stavby. Dodavatel je povinen v době přípravy, resp. v době zpracovávání PD poskytnout pověřenému koordinátorovi podklady, informace a součinnost.

Pokud dodavatel vyhodnotí, že je nutné ve fázi přípravy a realizace stavby zajistit koordinátora BOZP (dle vyhlášky č. 62/2013 Sb., kterou se mění vyhláška č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb), je povinen sdělit to neprodleně objednateli, a to prokazatelným způsobem (např. v zápise z výrobního výboru, elektronickou poštou, poštou) ještě v době zpracovávání PD. 
Objednatel následně smluvně zajistí činnost koordinátora BOZP oprávněnou osobou pro dobu přípravy a realizace stavby, která zpracuje plán BOZP po dobu přípravy stavby a pro realizaci stavby. Objednavatel/ dodavatel je povinen v době zpracovávání PD poskytnout pověřenému koordinátorovi podklady, informace a součinnost.

· Návrh povodňového a havarijního plánu, (PP, HP)
Návrh povodňového a havarijního plánu bude zpracován dle zákona o vodách č. 150/2010 Sb., v platném znění. 

Návrh HP a PP bude předán MPR v počtu 1x paré tištěné + 1x na elektronickém nosiči dat.

2. Autorský dozor (AD) 
Dodavatel se zavazuje v souladu s §152 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), v platném znění zajistit pro objednatele výkon autorského dozoru (AD) po dobu výstavby předmětné stavby, zároveň se dodavatel zavazuje pořizovat fotodokumentaci stavby po dobu výkonu autorského dozoru. 

Autorský dozor bude informován objednatelem o zahájení stavby (zajistí TDS). TDS bude vyzývat AD k účasti na kontrolním dnu stavby (KD) operativně. Autorský dozor bude prováděn v souladu s přílohou č. 9 Sazebníku pro navrhování nabídkových cen projektových prací a inženýrských činností (UNIKA, v aktuálním znění) na stavební či technologickou část realizace předmětné stavby provedené na základě projektové dokumentace zpracované dodavatelem. 

Průběh projekčních prací 

Výrobní výbory (dále jen VV):
Dodavatel bude v průběhu plnění díla organizovat VV, a to vždy minimálně 2 výrobní výbory dle rozsahu akce. Ze všech výrobních výborů bude zhotovovat písemný zápis, který bude odsouhlasen účastníky VV.

První (vstupní) VV bude svolán nejpozději do 10 týdnů po uzavření smlouvy o dílo. Na tomto VV dodavatel předloží návrh koncepčního řešení stavby na základě zpracovaných podkladů. Na dalším VV dodavatel předloží návrh technického řešení na základě zpracovaných výpočtů (statických, hydraulických apod.), vyjádření a zjištění z obdržených dokladů či posudků, stanovisek apod. k odsouhlasení objednatelem.

Na VV budou výsledky prezentovány pokud možno elektronicky, doplňující podklady budou předkládány v tištěné podobě. V případě požadavku objednatele je dodavatel povinen zorganizovat další VV. Takovýto VV dodavatel zorganizuje nejpozději do 7 kalendářních dnů od výzvy MPR. 


Dodavatel nejpozději 14 kalendářních dnů před jednáním posledního (závěrečného) VV podle stupně PD předloží MPR:

· 3x pracovní paré - kompletní projektové řešení stavby včetně požadované dokladové části obsahující kladná stanoviska požadovaných subjektů a kladná vyjádření vlastníků pozemků dotčených stavbou, včetně přehledu pozemků dotčených dočasným nebo trvalým záborem a soupisu prací.
· 1x elektronickou verzi na elektronickém nosiči dat projektového řešení stavby, a to ve stejné struktuře a obsahovém členění odpovídající tištěné verzi.

Po úspěšném uzavření posledního (závěrečného) VV ke každému stupni PD dodavatel zajistí kompletaci PD. 

Dodavatel předloží MPR 2x kompletní paré PD pro projednání v investiční komisi objednatele. 

Dodavatel se zúčastní projednání v investiční komisi objednatele. Po úspěšném projednání a schválení PD generálním ředitelem Povodí Ohře, státní podnik, předá dodavatel MPR v termínu do 10 pracovních dnů zbývající 4x kompletní paré PD tištěné + 1x na elektronickém nosiči dat. Při neúspěšném projednání PD v investiční komisi dodavatel předělá části PD dle závěrů IK a znovu projedná PD v komisi následující. Jedná - li se o požadavek objednatele neprojednaný na VV, budou dodatečné práce uhrazeny na základě uzavřeného dodatku ke smlouvě o dílo. 

Dodavatel odpovídá za to, že dílo bude provedeno v souladu s příslušnými platnými předpisy a technickými normami. Dodavatel je zodpovědný za stanovení potřebného rozsahu průzkumných prací jako podkladu pro zpracování kvalitní PD. Pokud není ve smlouvě stanoveno jinak, dodavatel tyto průzkumné práce zajistí. 

Dílo bude označeno otiskem autorizačního razítka a vlastnoručním podpisem autorizované osoby v příslušném oboru či specializaci.

Dodavatel prohlašuje, že si pečlivě prostudoval veškeré zadávací podklady a že k tomu, aby mohlo být dílo řádně provedeno podle ustanovení této smlouvy, není třeba žádných změn nebo úprav zadání. Na vyžádání objednatele dodavatel dodá další vyhotovení PD v požadovaném počtu za zvláštní úhradu. Objednatel se zavazuje řádně provedené dílo podle ustanovení této smlouvy převzít a zaplatit za dílo dohodnutou cenu.

Čl. IV. TERMÍN PLNĚNÍ 

Zahájení díla:		24.04.2017			 
Dílčí plnění (předání a převzetí kompletní PD - tj. 2 paré po ZVV):    	31.07.2017 

Ukončení díla (předání zbylých 4 paré PD po IK):		31.08.2017 
		 
			

Místo plnění:
Povodí Ohře, státní podnik, Bezručova 4219, 430 03 Chomutov, 
odbor Plánování projektů a zakázek.

Autorský dozor:
Zahájení AD je dnem zahájení díla a jeho ukončení je v termínu přejímky díla. O zahájení stavby bude dodavatel písemně informován TDS

Čl. V. CENA 

Cena díla zahrnuje veškeré náklady dodavatele související s realizací díla a činí celkem: 
		162 000,00 Kč bez DPH.

Cena díla je součtem cen za jednotlivé pracovní činnosti:

DSJ		123 000,00 Kč bez DPH

PP, HP 		 			   24 000,00 Kč bez DPH

Geometrické zaměření			   15 000,00 Kč bez DPH
		

Výše ceny díla může být změněna jen písemnou dohodou objednatele a dodavatele formou dodatku ke smlouvě o dílo, a to pouze a jen v důsledku mimořádných nepředvídatelných okolností, které se vyskytly v průběhu provádění prací na díle, přičemž jejich zajištění je nezbytnou podmínkou pro řádné dokončení díla. 
Smluvní strany výslovně prohlašují, že touto smlouvou sjednaná cena za provedení díla není považována za skutečnost tvořící obchodní tajemství ve smyslu ustanovení §504 zákona č. 89/2012 Sb., (občanského zákoníku) v platném znění.

Cena za výkon AD je sjednána jako cena smluvní ve výši 		650,- Kč/hod bez DPH. 


Cena za autorský dozor zahrnuje veškeré náklady dodavatele související s prováděním prací včetně cestovného. Výkon autorského dozoru začíná a končí v sídle dodavatele s uvažováním přiměřené doby k dopravě na stavbu. Takto stanovená hodinová cena bude používána dodavatelem také pro kalkulaci prací spojených s výkonem AD v případě požadovaných změn a doplnění projektové dokumentace po odsouhlasení jejich rozsahu TDS.

Čl. VI. PLATEBNÍ PODMÍNKY

1. Objednatel nebude poskytovat dodavateli zálohy.

2. Cena díla bude hrazena na základě dílčích faktur a konečné faktury, kterou bude provedeno vyúčtování po dokončení, předání a převzetí díla bez vad. Veškeré faktury je dodavatel povinen prokazatelně doručit objednateli nejpozději do 7 pracovních dnů ode dne uskutečnění plnění. V případě pozdějšího doručení faktury objednateli nebude tato objednatelem přijata a dodavatel zajistí vystavení nové faktury k datu dalšího dílčího plnění.

Fakturace bude provedena následovně:
a) V případě prvního dílčího plnění předáním a převzetím geometrického zaměření – ve výši 100%, tj. 15 000,00 Kč bez DPH.
b) V případě dílčího plnění dnem protokolárního předání a převzetí kompletní PD stupně DSJ ve výši 80% ceny díla, tj 117 600,00 bez DPH. 
c) V případě celkového plnění dnem podpisu „Rozhodnutí“ o schválení PD stupně DSJ generálním ředitelem Povodí Ohře, s. p., po předchozím projednání v investiční komisi ve výši zbývajících 20% ceny díla, tj 29 400,00 Kč bez DPH. 
Schválení PD v IK je povinen objednavatel oznámit dodavateli do 5 pracovních dnů po podpisu Rozhodnutí generálním ředitelem Povodí Ohře, s. p.
d) Autorský dozor je uskutečněný výkon na stavbě dle skutečného rozsahu prací (počtu hodin) odsouhlasený TDS – čtvrtletně.

3. Všechny faktury musí splňovat náležitosti ve smyslu daňových a účetních předpisů platných na území České republiky, zejména zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví a zákona č. 235/2004 Sb., o DPH v platném znění a dále náležitosti stanovené smlouvou.
V případě chybějících nebo chybných náležitostí vrátí objednatel dodavateli fakturu k opravě. Lhůta pro zaplacení pak počíná běžet od doby vrácení opravené faktury. Předat faktury lze i elektronicky na adresu: faktury-pr@poh.cz.

4. Pokud dodavatel prací nedodrží správný postup fakturace, zejména ustanovení zákona č. 235/2004 Sb., o DPH v platném znění, v důsledku čehož dojde u objednatele k chybnému vypořádání DPH, zavazuje se dodavatel zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 1,5 násobku částky, která bude správcem daně vyměřena objednateli jako sankce.

5. Splatnost faktury je 30 dnů od data doručení faktury objednateli.

6. Peněžitý závazek (dluh) objednatele se považuje za splněný v den, kdy je dlužná částka připsána na účet dodavatele.

Čl. VII. SANKCE 

1. Pokud bude dodavatel v prodlení proti termínu zahájení a ukončení díla sjednanému podle smlouvy, je povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,2 % z ceny díla za každý i započatý den prodlení. 

2. Pokud bude dodavatel v prodlení proti kterémukoliv smluvně ujednanému dílčímu postupovému termínu plnění části díla, je povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,2 % z části ceny díla odpovídajícímu konkrétnímu dílčímu plnění za každý i započatý den prodlení.

3. Pokud bude objednatel v prodlení s úhradou faktury proti sjednanému termínu je povinen zaplatit dodavateli úrok z prodlení ve výši 0,2 % z dlužné částky za každý i započatý den prodlení.

4. Smluvní pokuty se nevztahují na případy, kdy prodlení nebo jiné porušení povinností bylo způsobeno okolnostmi vylučujícími odpovědnost ve smyslu § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., (občanského zákoníku), pokud nesplnění povinnosti bylo způsobeno jednáním druhé smluvní strany nebo nedostatkem součinnosti, ke které byla druhá strana povinna a v případech, kdy nesplnění smluvních závazků bylo způsobeno skutečnostmi, které vznikly po uzavření smlouvy o dílo a žádná ze smluvních stran je nemohla předvídat ani odvrátit a ani nemohla mít vliv na jejich vznik a v jejich důsledku nebylo možné smlouvu dodržet (např. změny obecně závazných právních předpisů, směrnic či obdobných podmínek, živelné pohromy, teroristický čin apod.).

5. Sankci vyúčtuje oprávněná strana straně povinné písemnou formou. Ve vyúčtování musí být uvedeno to ustanovení smlouvy, které k vyúčtování sankce opravňuje a způsob výpočtu celkové výše sankce. 

6. Pro zajištění úhrady oprávněně vyúčtovaných sankcí je objednatel oprávněn provést zápočet vyúčtované sankce proti jakékoliv oprávněné pohledávce, kterou má nebo bude mít dodavatel za objednatelem.

7. Strana povinná je povinna uhradit vyúčtované sankce nejpozději do 30 dnů od dne obdržení příslušného vyúčtování.

8. Zaplacením sankce není dotčen nárok objednatele na náhradu škody způsobené mu porušením povinnosti stanovené dodavateli smlouvou o dílo, na niž se sankce vztahuje.

9. Zaplacením smluvních pokut nejsou dotčeny nároky smluvních stran na náhradu škody.


Čl. VIII. ZAJIŠTĚNÍ ZÁVAZKU, ZÁRUKA 

1. Objednatel se zavazuje řádně provedené dílo podle ustanovení této smlouvy převzít a zaplatit za dílo dohodnutou cenu. Dílo má vadu, neodpovídá-li této smlouvě.

2. Dodavatel odpovídá za to, že dílo bude zhotoveno podle této smlouvy tak, že jej objednatel bude moci použít pro přípravu a realizaci stavby.

3. Dodavatel odpovídá za to, že dílo plně vyhoví podmínkám stanoveným platnými právními předpisy a podmínkám dohodnutým v této smlouvě. Dodavatel je povinen při provádění díla a jeho částí dodržovat obecně závazné právní předpisy, platné české technické normy, ujednání této smlouvy a jejích příloh, stanoviska a rozhodnutí orgánů státní správy (veřejnoprávních orgánů). 

4. Odpovědnost dodavatele jakožto projektanta se mj. řídí ustanovením §159 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), v platném znění.

5. Záruční doba díla začíná dnem převzetí díla objednatelem. Po dobu záruční doby odpovídá dodavatel objednateli za veškeré vady zhotoveného díla, ledaže prokáže, že vady byly způsobeny neodbornými svévolnými zásahy objednatele nebo třetí osoby. Vady reklamované v této době budou dodavatelem odstraněny bezúplatně bez zbytečného odkladu nejpozději do 10 dnů po obdržení oprávněné písemné reklamace doručené objednatelem. Po dobu reklamace vad neběží záruční doba.

6. Dodavatel zodpovídá za vady díla následovně:
-	Dodavatel zodpovídá za vady díla, které budou zjištěny v době 60 kalendářních měsíců ode dne jeho předání objednateli, pokud není ve smlouvě stanoveno jinak. 
- 	Je – li dílo určeno k využití při realizaci stavby, pak dodavatel odpovídá za vady po stejnou dobu, po kterou trvá podle obecné právní úpravy odpovědnost dodavatele za vady staveb ve vztahu ke konkrétní stavbě, nejdéle však po dobu 84 měsíců.

7. Oznámení vad musí být zasláno dodavateli písemně bez zbytečného odkladu po jejich zjištění. V oznámení vad musí být vada popsána a uvedena volba objednatele, zda požaduje odstranění vady poskytnutím nového plnění v přiměřené lhůtě, či poskytnutí nového plnění v rozsahu vadné části, či požaduje přiměřenou slevu z ceny díla či odstoupení od smlouvy. 

8. Odstranění vady nemá vliv na nárok objednatele na smluvní pokutu a náhradu škody. Objednatel má vůči dodavateli též nárok na náhradu škody vzešlé z vady díla. 

9. Pokud dodavatel odstraňuje prokazatelné vady projektové dokumentace, které byly zjištěny v průběhu zadávacího řízení na dodavatele stavby nebo v průběhu provádění stavby, pak tyto změny provede dodavatel bezúplatně. 

10. Dodavatel odpovídá za prokazatelné škody, které z důvodu porušení jeho povinností sjednaných touto smlouvou vzniknou objednateli nebo třetím osobám při provádění následného díla (stavby nebo dalšího stupně projektové dokumentace) podle jím zpracované dokumentace nebo při jeho provozování.
 
11. Nebude-li dodavatel vyrozuměn o požadavku náhrady škody nejpozději do 90 dnů od data ukončení záruční doby, nelze požadavek na náhradu škody uplatnit.

Čl. IX. NÁHRADA ŠKODY

Objednatel je oprávněn požadovat náhradu škody způsobenou mu dodavatelem porušením povinností dodavatele při plnění předmětu díla, taktéž škody, které by vznikly jako důsledek prodlení, vadného plnění nebo porušením smluvních povinností. Náhrada škody zahrnuje skutečnou škodu. 

Čl. X. LICENCE

Je - li předmět díla chráněn dle zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon), poskytuje dodavatel (autor) ve smyslu § 2358 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., (občanský zákoník) nevýhradní licenci v neomezeném rozsahu – oprávnění, aby dílo bylo zveřejňováno, zpracováváno, spojeno s jiným dílem, zařazeno do díla souborného, to vše dle záměru objednatele. Autor poskytuje licenci bezúplatně dle § 2366 odst. 1 písm. b) zákona č. 89/2012 Sb. (občanského zákoníku).

U díla, nebo jeho jednotlivých části, použitých dle výše uvedeného ujednání, bude vždy uveden dodavatel (autor) a název díla. Pro jiné využití, zejména jedná – li se o poskytnutí díla třetím osobám, které nemají vztah k předmětu díla a jeho využití dle této smlouvy, je třeba písemného souhlasu dodavatele.

Čl. XI. OSTATNÍ USTANOVENÍ

1. Objednatel vytvoří podmínky pro provedení sjednaného díla tím, že bude spolupracovat se dodavatelem při zajišťování podkladů a informací potřebných pro plnění předmětu díla. 
2. Dodavatel se zavazuje, že bude bezodkladně a úplně informovat objednatele (MPR) o všech důležitých skutečnostech souvisejících se sjednaným předmětem plnění, zejména těch, které by ve svém důsledku mohly ohrozit termín plnění, nebo mohli mít vliv na cenu díla. 
3. Objednatel se zavazuje, že přistoupí na změnu závazku v případě, kdy se po uzavření smlouvy změní výchozí podklady rozhodující pro uzavření této smlouvy nebo vzniknou na jeho straně nové požadavky nad rámec rozsahu smlouvy o dílo.
4. V případě, že se strany po uzavření smlouvy písemně dohodnou na změně díla, je objednatel povinen zaplatit cenu dohodnutou v dodatku k této smlouvě.
5. Rozsah díla může být rozšířen nebo omezen pouze na základě oboustranného konsenzu, vyjádřeného formou písemného dodatku této smlouvy.

Čl. XII. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

1. Pokud objednatel nevyzve dodavatele do 2 let od převzetí díla k zahájení činnosti autorského dozoru, končí na základě vzájemného ujednání platnost této smlouvy.
2. Zmaří-li se po uzavření smlouvy její základní účel, který v ní byl výslovně vyjádřen, a to v důsledku podstatné změny okolností, za nichž byla smlouva uzavřena, může strana dotčená zmařením účelu smlouvy od ní odstoupit. Smluvní strany se v takovém případě zavazují vypořádat své vzájemné závazky.
3. Pokud není ve smlouvě uvedeno jinak, řídí se všechny vztahy mezi smluvními stranami ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., (občanského zákoníku) v platném znění. Veškeré změny a dodatky této smlouvy musí být sepsány písemně formou dodatku. Návrh dodatku ke smlouvě předloží dodavatel objednateli v elektronické podobě nejpozději 14 dnů před ukončením termínu plnění dle smlouvy.
	Spory budou smluvní strany řešit v prvé řadě vzájemným jednáním se snahou dosáhnout dohody bez nutnosti soudního jednání. Spory, které nebudou vyřešeny smírně dohodou obou stran, budou postoupeny věcně a místně příslušnému soudu.

4. Od této smlouvy může odstoupit kterákoli smluvní strana, pokud zjistí podstatné porušení této smlouvy druhou smluvní stranou.

5. Podstatným porušením této smlouvy se rozumí zejména:
· pokud dodavatel nezahájí provádění díla ve lhůtě do 6 týdnů po uzavření smlouvy o dílo, 
· prodlení dodavatele se splněním termínu dokončení díla, nebo jeho dohodnuté části delší než 30 dnů.
Objednatel má právo od smlouvy odstoupit a není povinen hradit žádné náklady, které dodavateli s prováděním díla vznikly. Vznikne-li takovým prodlením objednateli škoda, je za ni dodavatel zodpovědný ve smyslu platné právní úpravy.

6. Objednatel může od smlouvy odstoupit, poměrnou část původně určené ceny dodavateli zaplatí, má – li z částečného plnění dodavatele prospěch.
 
7. Smluvní strany berou na vědomí, že Povodí Ohře, státní podnik, je povinen zveřejnit obraz smlouvy a jejích případných změn (dodatků) a dalších dokumentů od této smlouvy odvozených včetně metadat požadovaných k uveřejnění dle zákona č. 340/2015 Sb. o registru smluv. Zveřejnění smlouvy a metadat v registru smluv zajistí Povodí Ohře, státní podnik, který má právo tuto smlouvu zveřejnit rovněž v pochybnostech o tom, zda tato smlouva zveřejnění podléhá či nikoliv.

8. Na svědectví tohoto smluvní strany tímto podepisují smlouvu. Tato smlouva je vyhotovena ve dvou vyhotoveních, z nichž každé má platnost originálu. Každá ze smluvních stran obdrží jedno vyhotovení smlouvy. 

9. Smlouva nabývá platnosti a účinnosti podpisem obou smluvních stran.


v Chomutově dne …………..		v Kolové dne ..................


……………………………………		…………………………………….
    Ing. Vlastimil Hasík	Ing. Jan Šinták
    Investiční ředitel		  jednatel společnosti
    Povodí Ohře, státní podnik	VP PROJEKTING s.r.o.
Stránka 1 z 11

Stránka 4 z 11