Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA O DÍLO 34300-1/2021 I. Smluvní strany ČESKÁ REPUBLIKA - MINISTERSTVO OBRANY se sídlem: Tychonova 1, 160 01 Praha 6 jejímž jménem jedná: policie se sídlem: IČ: 60162694 DIČ: CZ60162694 bankovní spojení: číslo účtu: 404881/0710 kontaktní osoba: spojení: datová schránka: adresa pro doručení korespondence: dále jen „objednatel“ na straně jedné a GOPAS, a.s. zapsaná: se sídlem: Kodaňská 1441/46, 101 00 Praha 10 - Vršovice zastoupená: Ing. Petrem Danielem, předsedou správní rady IČ: 63911035 DIČ: CZ63911035 bankovní spojení: číslo účtu: 1111028/5500 kontaktní osoba: telefonické spojení: faxové spojení: e-mail: datová schránka: adresa pro doručování korespondence: GOPAS, a.s. Kodaňská 1441/46 -1- 101 00 Praha 10 dále jen „zhotovitel“ na straně druhé uzavírají podle ustanovení § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „OZ“) na veřejnou zakázku, zadanou v ET pod č. N006/21/V00019022/001, tuto smlouvu o dílo (dále jen „smlouva“): II. Účel smlouvy 2.1. Účelem této smlouvy je zabezpečení školení pro odborný personál Vojenské policie, který provádí administraci, správu provozu a rozvoj komunikačních a informačních systémů. III. Předmět smlouvy 3.1. Předmětem smlouvy je: a) závazek zhotovitele na své nebezpečí a na svůj náklad provést způsobem stanoveným právními předpisy a touto smlouvou školení pro odborný personál Vojenské policie, který provádí administraci, správu provozu a rozvoj komunikačních a informačních systémů (dále také „dílo“); b) závazek objednatele řádně provedené dílo převzít a zaplatit za něj dohodnutou cenu. 3.2. Přesná specifikace a rozsah díla je uveden v Příloze č. 1 této smlouvy. IV. Cena za dílo 4.1. Smluvní strany se ve smyslu zákona č. 526/1990 Sb., o cenách, ve znění pozdějších předpisů, dohodly na celkové ceně za dílo, specifikované v čl. III. této smlouvy, a to ve výši: Kč, včetně DPH 4.2. Celková cena za dílo bez DPH činí Kč, sazba DPH 21% činí Kč. 4.3. Cena za dílo je cenou nejvýše přípustnou a vychází z realizovaného výběrového řízení v ET pod č. N006/21/V00019022/001. Zhotovitel se zavazuje garantovat tuto cenu po celou dobu platnosti této smlouvy. Zhotovitel si je vědom skutečnosti, že ceny za provedení jednotlivých školení uvedené v Příloze č. 1 této smlouvy nesmí být dále navyšovány, kromě důvodu zákonného zvýšení DPH, o kterém se strany dozvěděly až po dni podpisu této smlouvy oběma smluvními stranami. 4.4. Zhotovitel prohlašuje, že ceny za provedení jednotlivých školení jsou sjednány na základě jeho cenových podkladů a že jsou jím odsouhlaseny v celém rozsahu předmětu smlouvy a dále, že v takto stanovených cenách jsou započteny veškeré náklady zhotovitele související s prováděním jednotlivých školení (např. DPH apod.). 4.5. V případě, že navýšení cen uvedených v této smlouvě nebylo provedeno z důvodu uvedeného v odst. 3 tohoto článku, má objednatel právo zhotoviteli tento rozdíl neuhradit. 4.6. V případě, že zhotovitel bude v průběhu plnění této smlouvy poskytovat procentní nebo množstevní slevu ostatním zákazníkům, je povinen takovou slevu nabídnout objednateli, zohlednit ji při vystavení daňového dokladu objednateli a o tuto slevu ponížit cenu za dílo. -2- V. Doba a místo plnění 5.1. Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou do 30. 11. 2021. Termín školení – 5.2. Školení bude probíhat ve školicím středisku dodavatele nebo online formou, připuštěna je i kombinace obého. VI. Podmínky provádění díla 6.1. Objednatel pověřil jako svého zástupce k převzetí díla: tel.: mob.: e-mail: (dále jen „přejímající“). 6.2. Zhotovitel je povinen zahájit a ukončit provádění díla v termínech uvedených v uvedených v odst. 5.1 této smlouvy. 6.2. Zhotovitel odpovídá za škody, které vzniknou při plnění díla objednateli, příp. třetím osobám, a je povinen uhradit takto vzniklou škodu bez zbytečného odkladu. Neučiní-li tak, je objednatel oprávněn pozastavit úhradu daňového dokladu zhotovitele, a to v předpokládané výši vzniklé škody. Rozdíl mezi pozastavenou částkou a skutečnou výší škody bude mezi stranami vyrovnán bez zbytečného odkladu poté, co bude známa přesná výše způsobené škody. 6.3. Objednatel je oprávněn průběžně kontrolovat provádění díla dle § 2593 OZ. 6.4. Po ukončení školení bude vydáno potvrzení (osvědčení, certifikát, či jiná forma dokladu) o absolvování školení. 6.5. Přejímající nepřevezme dílo, které odporuje smlouvě. V takovém případě se má se za to, že dílo není provedeno řádně a zhotovitel se dostává do prodlení s jeho splněním. V takovém případě přejímající vyhotoví zápis s oznámením vytýkaných vad či jiných nedostatků. Tento zápis předá zástupci zhotovitele. Objednatel vyúčtuje zhotoviteli smluvní pokutu dle čl. IX., odst. 9.1 této smlouvy, a to až do doby bezvadného předání díla. 6.6. Zhotovitel se zavazuje, že při předání díla bude přítomen zástupce zhotovitele oprávněný zastupovat zhotovitele se znalostí českého jazyka, který bude schopen řešit případné nedostatky zjištěné při přejímce díla. V opačném případě přejímající dílo nepřevezme. 6.7. Nebude-li dílo provedeno ve lhůtách stanovených touto smlouvou o dílo, dostává se zhotovitel do prodlení s provedením díla. 6.8. Zhotovitel prohlašuje, že je pro provádění díla v rámci svého závazku dle této smlouvy plně kvalifikován a má obsah provádění díla zahrnut v předmětu svého podnikání. 6.9. Zhotovitel splní svoji povinnost provést dílo jeho řádným ukončením a předáním přejímajícímu. VII. Platební a fakturační podmínky 7.1. Úhrada ceny za dílo bude provedena bezhotovostně po provedení díla na základě řádně a bezchybně vystaveného daňového dokladu (dále jen „faktura“). Zálohové platby nebudou poskytovány. -3- 7.2. Zhotovitel je povinen do 10 pracovních dnů od vzniku práva fakturovat (tj. po převzetí bezvadného díla přejímajícím a po potvrzení Zápisu o provedení školení – třídní knihy dle čl. VI., odst. 6.4 této smlouvy) odeslat objednateli fakturu ve dvojím vyhotovení. 7.3. Faktura musí obsahovat náležitosti podle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů a podle § 435 OZ. Dále musí faktura obsahovat tyto údaje: a) číslo smlouvy, podle které se uskutečňuje plnění; b) název přejímajícího útvaru; c) podrobný a srozumitelný soupis fakturovaných školení s uvedením počtu a jmen školených, ceny za provedení jednotlivých školení, cenu celkovou bez DPH, sazbu DPH a cenu celkovou včetně DPH; d) společně s fakturou je zhotovitel povinen předložit Zápis o provedení školení – třídní knihu dle čl. VI., odst. 6.4 této smlouvy. 7.4. Faktura bude objednateli doručena na adresu pro doručování uvedenou v článku I. této smlouvy. 7.5. Splatnost faktury se sjednává 30 dnů ode dne jejího doručení objednateli. 7.6. Faktura se považuje za uhrazenou okamžikem odepsání fakturované částky z účtu objednatele a jejím směrováním na účet zhotovitele. 7.7. Objednatel je oprávněn fakturu vrátit před uplynutím její splatnosti, neobsahuje-li některý údaj nebo doklad uvedený ve smlouvě nebo má jiné závady v obsahu nebo nedostatečný počet výtisků. Při vrácení faktury objednatel uvede důvod jejího vrácení a v případě oprávněného vrácení zhotovitel vystaví fakturu novou. Oprávněným vrácením faktury přestává běžet původní lhůta splatnosti a běží znovu ode dne doručení nové faktury objednateli. Zhotovitel je povinen novou fakturu doručit objednateli do 10 dnů ode dne doručení oprávněně vrácené faktury zhotoviteli. V případě vrácení faktury zhotoviteli se objednatel nedostává do prodlení s úhradou takto vrácené faktury. 7.8. Pokud budou u dodavatele zdanitelného plnění shledány důvody k naplnění institutu ručení za daň podle § 109 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, bude Ministerstvo obrany při zasílání úplaty vždy postupovat zvláštním způsobem zajištění daně podle § 109a tohoto zákona. Smluvní strany berou na vědomí a souhlasí, že v takovém případě bude platba dodavateli za předmět smlouvy snížena o daň z přidané hodnoty, která bude odvedena Ministerstvem obrany na účet správce daně místně příslušného dodavateli. Dodavatel obdrží úhradu za předmět smlouvy ve výši částky odpovídající základu daně a nebude nárokovat úhradu ve výši daně z přidané hodnoty odvedené na účet jemu místně příslušnému správci daně. VIII. Vady díla, záruka za jakost a reklamace 8.1. Práva z vadného plnění se řídí ustanoveními § 2615 a násl. OZ. 8.2. Objednatel je povinen vady zjištěné po předání díla reklamovat u zhotovitele písemně a bez zbytečného odkladu. 8.3. Zhotovitel je povinen se k reklamaci písemně vyjádřit do 10 dnů ode dne jejího obdržení. 8.4. Pokud zhotovitel tuto svou povinnost nesplní, má se za to, že reklamaci uznal bez výhrad za oprávněnou. -4- 8.5. Zhotovitel je povinen reklamaci vyřídit do 30 dnů ode dne obdržení oprávněné reklamace. 8.6. O odstranění vady musí být sepsán protokol, který podepisují přejímající a zástupce zhotovitele uvedený čl. I. této smlouvy. 8.7. V případě, že zhotovitel neodstraní ohlášené vady ve stanovené lhůtě, objednatel může nechat tyto vady odstranit třetí osobou a vzniklé náklady následně vyúčtuje zhotoviteli odpovědnému za vady. 8.8. Objednatel má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vzniky v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti zhotovitele za vady díla. Objednatel uplatní svůj nárok na úhradu těchto nákladů písemnou výzvou na adresu zhotovitele pro doručování. Zhotovitel je povinen provést úhradu do 21 dnů od doručení této výzvy. IX. Smluvní pokuty a úrok z prodlení 9.1. Zhotovitel je povinen zaplatit objednateli v případě prodlení s řádným provedením díla v termínu uvedeném v příloze č. 1 této smlouvy smluvní pokutu ve výši 0,2% z celkové ceny díla za každý započatý den prodlení, a to až do úplného splnění závazku nebo do zániku smluvního vztahu. Tím nejsou dotčena ustanovení čl. XI. smlouvy. Okamžik práva fakturace vzniká prvním dnem prodlení. 9.2 V případě porušení povinnosti zhotovitele uvedené v čl. X., odst. 10.6 nebo 10.9 této smlouvy je zhotovitel povinen zaplatit objednateli jednorázovou smluvní pokutu ve výši 5000,- Kč, a to za každé jednotlivé porušení. Tím nejsou dotčena ustanovení čl. XI. smlouvy. 9.3. V případě nedodržení sjednaného termínu odstranění reklamované vady je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,2% z celkové ceny díla za každý započatý den prodlení, a to až do podpisu protokolu o odstranění vady dle čl. VIII., odst. 8.6 této smlouvy oběma smluvními stranami. Tím nejsou dotčena ustanovení čl. XI. smlouvy. Okamžik práva fakturace vzniká prvním dnem prodlení. 9.4. V případě prodlení objednatele s úhradou faktury je objednatel povinen zaplatit zhotoviteli úrok z prodlení ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb., kterým se určuje výše úroků z prodlení a nákladů spojených s uplatnění pohledávky, určuje odměna likvidátora, likvidačního správce a člena orgánu právnické osoby jmenovaného soudem a upravují některé otázky Obchodního věstníku a veřejných rejstříků právnických a fyzických osob. 9.5. Smluvní pokuty a úrok z prodlení jsou splatné do 30 dnů ode dne doručení vyúčtování. 9.6. Smluvní pokuty a úrok z prodlení hradí povinná smluvní strana bez ohledu na to, zda a v jaké výši vznikla druhé smluvní straně v této souvislosti škoda. Náhrada škody je vymahatelná samostatně vedle smluvních pokut a úroku z prodlení v plné výši. Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo objednatele na náhradu škody v plné výši. X. Zvláštní ujednání 10.1. Vztahy mezi smluvními stranami se řídí právním řádem České republiky. 10.2. Práva a povinnosti smluvních stran touto smlouvou založená se v rozsahu, který nebyl modifikován smluvními ujednáními, řídí příslušnými ustanoveními OZ. -5- 10.3. Zhotovitel prohlašuje, že dílo není a nebude zatíženo žádnými právy třetích osob. Zhotovitel odpovídá za případné porušení práv z průmyslového nebo jiného duševního vlastnictví třetích osob. 10.4. Smluvní strany se dohodly, že si bezodkladně sdělí skutečnosti, které se týkají změn některého ze základních identifikačních údajů, včetně právního nástupnictví. 10.5. Jednacím jazykem při jakémkoliv ústním jednání či písemném styku, souvisejícím s plněním této smlouvy, je český jazyk. 10.6. Zhotovitel není oprávněn v průběhu plnění svého závazku dle této smlouvy a ani po jeho splnění bez písemného souhlasu objednatele poskytovat jakékoliv informace, se kterými se seznámil v souvislosti s plněním svého závazku a podkladovými materiály v listinné či elektronické podobě, které mu byly poskytnuty v souvislosti s plněním závazku dle této smlouvy, třetím osobám (mimo subdodavatele). Poskytnuté informace jsou ve smyslu § 1730 OZ důvěrné. 10.7. Zhotovitel podpisem smlouvy uděluje podle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů, souhlas objednateli, jako správci údajů, se zpracováním jeho osobních a dalších údajů ve smlouvě uvedených pro účely naplnění práv a povinností vyplývajících z této smlouvy, a to po dobu její platnosti a dobu stanovenou pro archivaci. 10.8. Zhotovitel souhlasí s uveřejněním údajů v této smlouvě s výjimkou ustanovení, která obsahují utajované informace a obchodní tajemství. 10.9. Zhotovitel není oprávněn zcela ani zčásti postoupit na třetí osobu žádné ze svých práv, ani žádný se svých závazků plynoucích z této smlouvy a ani tuto smlouvu jako celek. 10.10. Veškerá komunikace mezi smluvními stranami týkající se této smlouvy musí být učiněna v písemné formě, není-li v textu smlouvy uvedeno výslovně jinak a musí být doručena osobně proti potvrzení o převzetí nebo prostřednictvím doporučené poštovní zásilky s dodejkou na adresy uvedené v záhlaví této smlouvy. V případě doručení jakékoli písemnosti telefaxem nebo e-mailem musí být originál dokumentu v listinné podobě druhé straně doručen adresátovi osobně nebo prostřednictvím doporučené poštovní zásilky s dodejkou. 10.11. Smluvní strany sjednávají pravidla pro doručování vzájemných písemností tak, že písemnost se v případě pochybností či nedoručitelnosti považuje za doručenou nejpozději třetím pracovním dnem po jejím odeslání na adresu uvedenou v záhlaví této smlouvy, nedoručí-li druhá strana písemné oznámení o změně adresy, a to bez ohledu na to, zda se adresát na této adrese zdržuje a zásilku vyzvedne. V případě, že smluvní strana odmítne doručovanou zásilku převzít, plátí odmítnutí převzetí za den doručení. XI. Zánik závazků 11.1. Smluvní strany se dohodly, že závazek ze smluvního vztahu zaniká v těchto případech: a) splněním všech závazků řádně a včas; b) písemnou dohodou smluvních stran spojenou se vzájemným vyrovnáním všech účelně vynaložených a prokazatelně doložených nákladů ke dni zániku smlouvy; c) jednostranným odstoupením od smlouvy pro její podstatné porušení; d) jednostranným odstoupením od smlouvy objednatelem v případě, že zhotovitel uvedl v nabídce informace nebo doklady, které neodpovídají skutečnosti a měly nebo mohly mít vliv na výsledek zadávacího řízení nebo porušil čl. X., odst. 10.6 nebo 10.9 této smlouvy; -6- e) jednostranným odstoupením objednatele od smlouvy v případě, že bude vůči majetku zhotovitele vyhlášeno insolvenční řízení, v němž bude vydáno rozhodnutí o úpadku nebo byl-li vůči zhotoviteli insolvenční návrh zamítnut pro nedostatek majetku k úhradě nákladů insolvenčního řízení. 11.2. Smluvní strany se dohodly, že podstatným porušením smlouvy ze strany zhotovitele ve smyslu § 2002 odst. 1 OZ, se rozumí: a) prodlení zhotovitele s řádným provedením díla v termínu uvedeném v příloze č. 1 této smlouvy o více jak 10 dní; b) nedodržení sjednaného množství, jakosti nebo druhu plnění dle této smlouvy; c) prodlení s odstraněním vad dle čl. VIII., odst. 8.5 o více jak 20 dní; d) opakované porušení povinností zhotovitele vyplývajících z této smlouvy, přičemž opakovaným porušením se rozumí nejméně druhé porušení jakékoliv povinnosti. 11.3. Objednatel může dále od této smlouvy odstoupit ze zákonných důvodů, zejména pokud byl na majetek zhotovitele pravomocně vyhlášen konkurs nebo byl návrh na vyhlášení konkursu pravomocně zamítnut pro nedostatek majetku nebo byla vůči zhotoviteli zavedena nucená správa nebo bylo povoleno vyrovnání podle zvláštních právních předpisů anebo je zhotovitel v likvidaci. XII. Závěrečná ustanovení 12.1. Smlouva je vyhotovena ve 2 výtiscích o 9 stranách včetně Přílohy č. 1, přičemž každá má platnost originálu. Objednatel a zhotovitel obdrží jeden výtisk. 12.2. Smlouva může být měněna či doplňována vzájemně odsouhlasenými a podepsanými písemnými a vzestupně očíslovanými dodatky, které se stávají její nedílnou součástí. V případě změny kontaktních osob nebo osoby přejímajícího nebude vyhotoven dodatek ke smlouvě. Smluvní strana, u které k takovéto změně došlo, je povinna tuto změnu oznámit vhodným způsobem druhé smluvní straně. Účinnost změny nastává okamžikem doručení oznámení příslušné smluvní straně. 12.3. Je-li nebo stane-li se některé ustanovení smlouvy neplatné či neúčinné, nedotýká se to ostatních ustanovení, která zůstávají platná a účinná. Smluvní strany se v tomto případě zavazují dohodou nahradit ustanovení neplatné či neúčinné novým ustanovením platným či účinným, které nejlépe odpovídá původně zamýšlenému účelu ustanovení neplatného či neúčinného. 12.4. Smluvní strany prohlašují, že jim nejsou známy žádné skutečnosti, které by uzavření smlouvy vylučovaly a berou na vědomí, že v plném rozsahu nesou veškeré právní důsledky plynoucí z vědomě jimi udaných nepravdivých údajů. Na důkaz svého souhlasu s obsahem smlouvy připojují pod ní své podpisy. -7- 12.5. Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu poslední smluvní stranou. 12.6. Nedílnou součástí smlouvy jsou přílohy: příloha č. 1: Stanovení ceny za školení – 1 strana. V Praze dne 2021 V Praze dne 2021 -8- Příloha č. 1 ke smlouvě o dílo č. 34300-1/2021 Windows Server 2019/2016 – Enterprise PKI Deployment (GOC173) 5 dnů Počet Cena v Kč p.č. Název školení osob bez DPH za s DPH za celkem bez celkem s 1 osobu 1 osobu DPH DPH Windows Server 1 2019/2016 – Enterprise 1 PKI Deployment (GOC173) Celkem bez DPH / s DPH -9-