Textová podoba smlouvy Smlouva č. 17761495: Poradenství pro Spisovou službu

Příloha SMLOUVA_REDIG.DOCX

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Č.j.: 7966/SFDI/330262/18766/2021
CES 36/2021


Smlouva na poskytování poradenských a konzultačních služeb včetně projektového řízení při realizaci zakázky na novou spisovou službu SFDI
uzavřená v souladu s § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“ nebo „OZ“) a v souladu s ustanoveními zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZZVZ“)
(dále jen „Smlouva“)
	OBJEDNATEL:
	Státní fond dopravní infrastruktury

	Sídlo:
	Sokolovská 1955/278, 190 00 Praha 9

	IČO:
	70856508

	DIČ:
	CZ70856508

	Osoba oprávněná k podpisu Smlouvy
	
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel

	Bankovní spojení:
	XXXXX

	Číslo účtu:
	XXXXX

	ID datové schránky:
	e5qaihb

	e-mail:
	podatelna@sfdi.cz

	Kontaktní osoba Objednatele pro 
poradenství a konzultace:
Kontaktní osoba Objednatele pro 
projektové řízení:
	
Ing. Klára Hašlerová, tel. +420 266 097 253
e-mail: klara.haslerova@sfdi.cz

Ing. Zdeněk Svoboda, DiS., tel. +420 266 097 215
e-mail: zdenek.svoboda@sfdi.cz
 

	a
	

	POSKYTOVATEL:
	PragoData Consulting, s.r.o.

	Sídlo:
	Vranovská 1570/61, 614 00 Brno

	Zápis v obchodním rejstříku:
	Krajský soud v Brně oddíl C, vložka 48877

	IČO:
	45280576

	DIČ:
	CZ45280576

	Osoba oprávněná k podpisu Smlouvy:
	
Ing. Jaroslav Hindra, jednatel

	Bankovní spojení:
	XXXXX

	Číslo účtu:
	XXXXX

	ID datové schránky:
	pufudv4

	Kontaktní osoby:
	XXXXX 


ÚVODNÍ UJEDNÁNÍ
Strany uzavřely Smlouvu, neboť Objednatel v Řízení vybral Poskytovatele k uzavření Smlouvy na „Poskytování poradenských a konzultačních služeb včetně projektového řízení při realizaci zakázky na novou spisovou službu SFDI“.
DEFINICE, VÝKLAD A PŘÍLOHY
Ve Smlouvě mají níže uvedené pojmy a zkratky následující význam:
· Celková nabídková cena - cena uvedená v řádku č. 7 Tabulky nabídkové ceny, která je přílohou Smlouvy;
· DPH je daň z přidané hodnoty;
· eSSL je nový elektronický systém spisové služby Objednatele; 
· Kontaktní osoby jsou osoby uvedené v úvodu Smlouvy; 
· Místem plnění je sídlo Objednatele, Sokolovská 1955/278, 190 00 Praha 9; 
· Objednatel má význam uvedený v úvodu Smlouvy;
· OHA je odbor hlavního architekta Ministerstva Vnitra ČR;
· OZ je zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů;
· Poskytovatel má význam uvedený v úvodu Smlouvy;
· Právní předpisy jsou obecně závazné právní předpisy České republiky a přímo použitelné právní předpisy Evropské unie v účinném znění;
· Řízení je zadávací řízení veřejné zakázky, na jejímž základě byla uzavřena tato Smlouva;
· Smlouva je tato smlouva včetně všech jejích příloh;
· Strana je Objednatel nebo Poskytovatel;
· Služba je poskytování odborných činností 
· projektového manažera, tj. zajištění komplexního projektového řízení při přípravě a realizaci VZ na eSSL a následně v průběhu vlastní implementace tohoto eSSL, 
· odborného technického konzultanta, který bude poskytovat kvalifikované expertní, analytické, poradenské a konzultační služby pro potřeby SFDI při přípravě a realizaci VZ na eSSL a dále v průběhu vlastní implementace tohoto eSSL;
· Tabulka nabídkové ceny je vyplněná tabulka nabídkové ceny Poskytovatele, kterou uvedl jako účastník v Řízení, a která je přílohou této Smlouvy;
· VZ na eSSL je zkratka pro veřejnou zakázku na dodávku nového eSSL;
· ZD na eSSL je zkratka pro zadávací dokumentaci k VZ na eSSL; 
· Zákonem je zákon ZZVZ č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů.
· ZRS je zákon č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů. 
Nedílnou součástí Smlouvy jsou následující přílohy:
Tabulka nabídkové ceny,
Seznam poddodavatelů (pokud bude účastník poddodavatele pro plnění předmětu Smlouvy využívat).
PŘEDMĚT SMLOUVY
Předmětem plnění Smlouvy je závazek Poskytovatele řádně a včas poskytovat Službu a závazek Objednatele za poskytování Služby zaplatit sjednanou cenu.
Poskytovatel se dle Smlouvy zavazuje poskytovat Objednateli Službu:
· při přípravě a realizaci VZ na eSSL v průběhu celého zadávacího řízení, 
· při následném procesu vlastní implementace eSSL, jehož výsledkem je řádně fungující eSSL v ostrém provozu Objednatele. 
Výše uvedené bude probíhat postupně v následujících 4 fázích: 
1. fáze - Příprava VZ na eSSL 
· poskytnout činnosti potřebné pro získání kladného stanoviska OHA,
· poskytování poradenství a projektového řízení při zpracování ZD na eSSL.,
2. fáze - Realizace VZ na eSSL
· poskytování poradenství a projektového řízení v průběhu VZ na eSSL, např. zodpovídání žádostí o vysvětlení ZD na eSSL, případně i vyřizování námitek,
3. fáze - Ukončení zadávacího řízení na eSSL
· poskytování poradenství a projektového řízení pří hodnocení nabídek, výběr dodavatele eSSL,
4. fáze - Implementace eSSL
· poskytování poradenství a projektového řízení celého procesu Implementace eSSL na straně SFDI.
Poskytovatel zajistí odborné činnosti projektové kanceláře (Project Management Office), tj. projektového manažera, jehož úkolem bude vedení pracovní skupiny k eSSL na straně SFDI, a který bude poskytovat komplexní projektové řízení celého procesu na straně SFDI od zahájení zadávacího řízení na eSSL až do zdárného ukončení jeho následné implementace.
Poskytovatel rovněž zajistí činnosti odborného technického konzultanta, (jak metodika spisové služby tj. analytika, tak i specialisty eSSL a architekta IS/ICT), který bude poskytovat poradenské a konzultační služby jak během přípravy a průběhu VZ na eSSL, tak i dále v procesu jeho implementace.
V 1. fázi - Příprava VZ na eSSL bude Poskytovatel zajišťovat následující předpokládané činnosti, a to zejména nikoliv však výlučně, 
v roli projektového manažera bude poskytovat:
· řízení projektu v rozsahu předmětu plnění Smlouvy; 
· řízení projektu, řízení kvality projektových prací a projektových výstupů; 
· vypracování a řízení harmonogramu projektu zohledňující průběh VZ na eSSL, z pohledu věcného, technického a finančního, a jeho předložení ke schválení Objednateli;
· řízení komunikace včetně řízení očekávání všech zainteresovaných stran; 
· komunikace a organizace pracovní skupiny k eSSL na straně SFDI;
· komunikace vůči vedení SFDI;
· řízení rizik a projektových změn včetně zajištění jejich eskalace; 
· příprava návrhu organizační struktury (včetně komunikační matice a procesního nastavení); 
· koordinaci a administraci projektu včetně přípravy zápisů, jejich distribuce, a také sledování plnění zadaných úkolů;
· vytvoření a správu projektové dokumentace, zejména kontrolu úplnosti zadání VZ na eSSL, včetně doporučení pro jeho případné doplnění. Dále sledování rozpočtu, řízení projektových rizik atp., vedení dokumentace zjištění a doporučení, resp. návrh na zajištění navazujících opatření ke zvýšení efektivity fungování projektu, k mitigaci rizik a k zajištění splnění cílů projektu;
· příprava pravidelného manažerského reportingu.
Dále bude poskytovat součinnost při ustavení pracovní skupiny na straně SFDI, v jejímž čele stane ve funkci vedoucího a jejímž členem bude také odborný technický konzultant.
v roli odborného technického konzultanta bude:
· mít povinnost zpracovat potřebné podklady pro získání stanoviska OHA k VZ na eSSL, (tato činnost bude zahrnovat i případné dodatečné úpravy a konzultace s OHA pro úspěšné získání kladného stanoviska), ještě před samotným zahájením VZ na eSSL, tj. zpracování formuláře B1, „Žádost o stanovisko OHA k rámcovému záměru“, (a případně formuláře B2, „Žádost o stanovisko OHA ke každé dílčí změně řešení“);
· se případně podílet na zpracování dokumentace, která bude následně předložena k vyjádření vládě ČR dle usnesení vlády č. 86/2020 ze dne 27. ledna 2020;
· poskytovat odborné poradenství při přípravě ZD na eSSL včetně jejího připomínkování, tj. pomoc při zpracování zadávacích podmínek a smluvní dokumentace včetně všech potřebných příloh;
· navrhovat doporučení pro stanovení požadavků na odpovídající kvalifikaci dodavatelů, a také pro stanovení pravidel a kritérií pro hodnocení nabídek účastníků;
· poskytovat odbornou podporu členům pracovní skupiny k eSSL na straně SFDI, případně i projektovému manažerovi, při řízení projektu a připomínkování koncepce řešení eSSL;
· poskytovat projektovému manažerovi podporu při sledování a analýze rizik projektu včetně dalšího postupu a nastavení opatření k eliminaci rizik projektu.
1.1 Ve 2. fázi - Realizace VZ na eSSL bude Poskytovatel zajišťovat následující předpokládané činnosti, a to zejména nikoliv však výlučně, 
v roli projektového manažera bude poskytovat:
· řízení projektu v rozsahu předmětu plnění Smlouvy; 
· řízení projektu, řízení kvality projektových prací a projektových výstupů; 
· aktualizace a řízení harmonogramu projektu zohledňující průběh VZ na eSSL, z pohledu věcného, technického a finančního, a jeho předložení ke schválení Objednateli;
· řízení komunikace včetně řízení očekávání všech zainteresovaných stran; 
· komunikace a organizace pracovní skupiny k eSSL na straně SFDI;
· komunikace vůči vedení SFDI;
· řízení rizik a projektových změn včetně zajištění jejich eskalace; 
· koordinace a administrace projektu včetně přípravy zápisů a jejich distribuce, a také sledování plnění zadaných úkolů;
· vytvoření a správu projektové dokumentace, zejména kontrolu úplnosti zadání, včetně doporučení pro jeho případné doplnění. Dále sledování rozpočtu, řízení projektových rizik atp., vedení dokumentace zjištění a doporučení, resp. návrh na zajištění navazujících opatření ke zvýšení efektivity fungování projektu, k mitigaci rizik a k zajištění splnění cílů projektu;
· příprava pravidelného manažerského reportingu.
b) v roli odborného technického konzultanta bude:
· vypracovávat odpovědi a zodpovídat dotazy položené v rámci žádostí o vysvětlení ZD na eSSL v průběhu výběrového řízení na eSSL;
· spolupracovat na vypořádání případných námitek účastníků VZ na eSSL;
· poskytovat odbornou podporu členům pracovní skupiny na straně SFDI k eSSL, případně i projektovému manažerovi, při řízení projektu a připomínkování koncepce řešení eSSL;
· poskytovat podporu projektovému manažerovi při sledování a analýze rizik projektu včetně dalšího postupu a nastavení opatření k eliminaci rizik projektu.
1.2 Ve 3. fázi - Ukončení zadávacího řízení na eSSL bude Poskytovatel zajišťovat následující předpokládané činnosti, a to zejména nikoliv však výlučně, 
a) v roli projektového manažera bude poskytovat:
· řízení projektu v rozsahu předmětu plnění; 
· řízení projektu, řízení kvality projektových prací a projektových výstupů 
· aktualizace a řízení harmonogramu projektu zohledňující průběh VZ na eSSL, z pohledu věcného, technického a finančního, a jeho předložení ke schválení Objednateli;
· řízení komunikace včetně řízení očekávání všech zainteresovaných stran; 
· komunikace a organizace pracovní skupiny k eSSL na straně SFDI;
· komunikace vůči vedení SFDI;
· řízení rizik a projektových změn včetně zajištění jejich eskalace; 
· koordinace a administrace projektu včetně přípravy zápisů a jejich distribuce, a také sledování plnění zadaných úkolů;
· vytvoření a správu projektové dokumentace, zejména kontrolu úplnosti zadání, včetně doporučení pro jeho případné doplnění. Dále sledování rozpočtu, řízení projektových rizik atp., vedení dokumentace zjištění a doporučení, resp. návrh na zajištění navazujících opatření ke zvýšení efektivity fungování projektu, k mitigaci rizik a k zajištění splnění cílů projektu;
· příprava pravidelného manažerského reportingu.
b) v roli odborného technického konzultanta bude:
· se aktivně účastnit posuzování nabídek v rámci hodnocení účastníků VZ na eSSL; 
· zajišťovat poradenství při výběru vítězné nabídky, jakož i při uzavírání smlouvy s vybraným dodavatelem eSSL;
· spolupracovat na vypořádání případných námitek účastníků VZ na eSSL; 
· poskytovat odbornou podporu členům pracovní skupiny k eSSL na straně SFDI, případně i projektovému manažerovi, při řízení projektu a připomínkování koncepce řešení eSSL;
· poskytovat podporu projektovému manažerovi při sledování a analýze rizik projektu včetně dalšího postupu a nastavení opatření k eliminaci rizik projektu.
1.3 Ve 4. fázi - Implementace eSSL bude Poskytovatel zajišťovat následující předpokládané činnosti, a to zejména nikoliv však výlučně: 
a) v roli projektového manažera zajistí (včetně všech činností již uvedených ve 2. a 3. fázi):
· vypracování podrobného harmonogramu prací zohledňujícího předpokládaný proces implementace eSSL, (před vlastním zahájením implementace eSSL), a jeho předložení ke schválení Objednateli;
· průběžné sledování dodržování tohoto harmonogramu a kontrolu dosažení plánovaných dílčích výstupů projektu předávaných dodavatelem eSSL, včetně kontroly jejich kvality a komplexnosti pro reálné využití při implementaci eSSL;
· poskytování činnosti projektové kanceláře formou ad hoc poradenství a souvisejících odborných činností pro efektivní proces implementace eSSL;
· vedení konzultací a navrhování doporučení pro ustavení efektivně fungujícího eSSL SFDI, včetně doporučení a pomoci při procesu výběru vhodných podpůrných nástrojů ke zlepšení kvality projektového řízení jeho implementace;
· vedení jednání s dodavatelem vč. přípravy a revize podkladů, konzultace a doporučení k optimalizaci spolupráce SFDI s dodavatelem eSSL;
· komplexní projektové řízení při implementaci eSSL na straně Objednatele až do konečné kontroly funkčnosti nově nainstalovaného eSSL a dosažení jeho plné funkčnosti.
b) v roli odborného technického konzultanta bude:
· v případě potřeby zpracovávat dodatečné úpravy podkladů pro OHA, a případně vést konzultace s OHA, za účelem získání kladného stanoviska, (tj. zpracování formuláře B2, „Žádost o stanovisko OHA ke každé dílčí změně řešení“);
· poskytovat odbornou podporu členům pracovní skupiny k eSSL na straně SFDI, případně i projektovému manažerovi, při řízení projektu a připomínkování koncepce řešení eSSL;
· zajišťovat odborné technické konzultace a činnosti potřebné pro bezproblémový přechod od stávajícího stavu infrastruktury a projektové dokumentace SFDI k nové infrastruktuře pro eSSL; 
· spolupracovat s dodavatelem eSSL na návrhu architektury, a zároveň bude fungovat jako oponent pro připomínkování návrhů akceptačních scénářů a všech prováděných testů;
· poskytovat podporu projektovému manažerovi při sledování a analýze rizik projektu včetně dalšího postupu a nastavení opatření k eliminaci rizik projektu;
· posuzovat kvalitu výstupů předávaných dodavatelem eSSL z hlediska požadovaných resp. sledovaných parametrů (zejména funkčnosti, úplnosti a časové odezvy systému) v celém průběhu implementace eSSL, a to jak u verzí testovacích, tak u výstupů finálních;
· poskytovat činnosti odborného technického konzultanta formou ad hoc poradenství a souvisejících odborných činností pro efektivní proces implementace eSSL.
Poskytovatel je ve všech fázích povinen poskytnout veškeré Služby, které jsou nutné a potřebné k dosažení požadovaného stavu, kterým je řádně fungují eSSL v ostrém provozu Objednatele. 
1.4 Poskytovaná Služba musí být v souladu s legislativou ČR, a to zejména se zákonem č. 499/2004 Sb. o archivnictví a spisové službě v platném znění a vyhláškou č. 259/2012 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby, v platném znění.
PERSONÁLNÍ OBSAZENÍ
Poskytovatel je povinen poskytovat Službu dle Smlouvy prostřednictvím členů realizačního týmu, jimiž v Řízení prokazoval splnění technické kvalifikace, a to je:
a) osoba projektového manažera,
b) osoba/osoby odborného technického konzultanta.
Poskytovatel může zajistit činnosti odborného technického konzultanta i více osobami, které se mohou podle potřeby a kvalifikace vzájemně zastupovat a doplňovat v požadovaných činnostech, pokud je uvedl ve své nabídce jako účastník Řízení a jejich kvalifikace tudíž souhrnně splňuje všechny požadavky uvedené pro danou osobu.
Poskytovatel je ve výjimečných případech oprávněn, ze závažných důvodů na jeho straně, nahradit danou osobu jinou osobou, kterou v nabídce jako účastník Řízení předem neuvedl, a to výhradně po odsouhlasení příslušnou Kontaktní osobou Objednatele. V takovém případě je Poskytovatel povinen ve lhůtě do 5 (pěti) kalendářních dnů od zjištění této skutečnosti písemně ohlásit příslušné Kontaktní osobě Objednatele nahrazení původní osoby jinou osobou, a to takovou, která splňuje všechny požadavky Objednatele pro tuto osobu uvedené v zadávací dokumentaci k Řízení, včetně doložení veškerých požadovaných dokladů. Příslušná Kontaktní osoba Objednatele, po posouzení předložených dokladů do tří (3) pracovních dní od jejich doručení písemně schválí nebo neschválí navrženou výměnu dané osoby, příp. požádá o doplnění dalších informací či dokladů. Nevyjádří-li se příslušná Kontaktní osoba Objednatele v termínu, má se za to, že se změnou souhlasí. 
Objednatel je oprávněn požadovat, a Poskytovatel je povinen zabezpečit, změnu člena realizačního týmu, pokud není spokojen s jeho činností. Pro takový případ se Poskytovatel zavazuje navrhnout Objednateli k odsouhlasení nového člena realizačního týmu, a to do deseti (10) pracovních dnů od doručení písemné žádosti Objednatele. Součástí návrhu budou veškeré dokumenty potřebné k ověření toho, že nový člen realizačního týmu splňuje všechny relevantní požadavky uvedené v zadávací dokumentaci k Řízení. Souhlasné stanovisko Objednatele předpokládá, že navrhovaná osoba bude splňovat veškeré požadavky kladené na daného člena realizačního týmu Poskytovatele uvedené v zadávací dokumentaci k Řízení. Objednatel k návrhu nového člena realizačního týmu poskytne své písemné stanovisko nejpozději do pěti (5) pracovních dní od obdržení návrhu na nového člena realizačního týmu od Poskytovatele. 
V případě změn členů realizačního týmu dle odst. 4.3 a 4.4 Smlouvy je oprávněna komunikovat příslušná Kontaktní osoba Objednatele a Kontaktní osoba Poskytovatele. 
DOBA A ZPŮSOB PLNĚNÍ
K zahájení plnění předmětu Smlouvy dle jednotlivých fází bude Poskytovatel písemně vyzván prostřednictvím e-mailu Objednatele zaslaného Kontaktní osobě Poskytovatele:
a) pro osobu projektového manažera je za Objednatele Kontaktní osobou Ing. Zdeněk Svoboda, DiS – viz záhlaví Smlouvy,
b) pro osobu odborného technického konzultanta je za Objednatele Kontaktní osobou Ing. Klára Hašlerová – viz záhlaví Smlouvy.
Výzva k zahájení poskytování Služby v dané fázi je považována za doručenou Poskytovateli okamžikem jejího odeslání příslušné Kontaktní osobě Poskytovatele. Poskytovatel je povinen zahájit plnění dle Smlouvy bezprostředně po obdržení písemné výzvy Objednatele k zahájení poskytování Služby. Ve výzvě k zahájení poskytování Služby v dané fázi budou příslušnou Kontaktní osobou Objednatele uvedeny podrobnější informace k poskytování Služby v dané fázi (např. termíny plnění, zda bude Služba v dané fázi poskytována na základě dalších pokynů/úkolů/zadání, forma zadávání pokynů, apod.). 
Jednotlivé fáze budou ukončeny dosažením následujících milníků:
Fáze 1 – vyhlášení VZ na eSSL,
Fáze 2 – uplynutí lhůty pro podání nabídek účastníků VZ na eSSL,
Fáze 3 – výběr dodavatele eSSL a podpis smlouvy na plnění VZ na eSSL, 
Fáze 4 – úspěšné ukončení implementace eSSL.
Předpokladem pro výzvu k zahájení plnění každé další fáze je zdárné ukončení fáze předchozí. Ve chvíli, kdy Objednatel zašle Poskytovateli výzvu k zahájení poskytování Služby pro další fázi, se předchozí fáze považuje za ukončenou. 
Využití Služby je oprávněna zadávat příslušná Kontaktní osoba Objednatele, a to zejména formou:
zadání zpracování určitého úkolu,
objednání konzultací k jednotlivým činnostem, 
vyzvání k účasti na společných jednáních,
požadavkem na poskytování poradenství ad hoc.
Kontaktní osoba Objednatele je povinna uvést termín pro zpracování úkolu nebo termín účasti. Poskytovatel je povinen tento termín potvrdit a tím je termín Objednavatelem považovaný za akceptovaný Poskytovatelem. 
V případě, že Poskytovatel nebude schopen splnit daný úkol v Objednatelem stanoveném termínu, neprodleně o tom informuje Objednatele a na základě dohody Kontaktních osob Objednatele a Poskytovatele bude stanoven nový termín, který po potvrzení Poskytovatelem je považován za akceptovaný.
Výzvy k zahájení poskytování Služby v dané fázi a jednotlivé Poskytovatelem přijaté úkoly Objednatele nepředstavují samostatné smlouvy, ale realizaci Smlouvy.
Poskytovatel předává výstupy odpovídající Objednatelem zadaným úkolům (dále jen „výstupy“) vždy písemně (elektronicky) na e-mailovou adresu příslušné Kontaktní osoby Objednatele, pokud není v zadání úkolu dohodnuto jinak. Písemné výstupy po kontrole odsouhlasí příslušná Kontaktní osoba Objednatele, a to písemně (elektronicky) na e-mailovou adresu Kontaktní osoby Poskytovatele. Odsouhlasené výstupy příslušnou Kontaktní osobou Objednatele jsou považovány za schválené.
Nebude-li výstup odpovídat zadání specifikovanému v daném úkolu a/nebo nebude-li obsahovat konkrétní odpovědi na položené otázky a/nebo bude-li nedostatečný z hlediska rozsahu, kvality či odbornosti, je Poskytovatel povinen na výzvu Objednatele bezodkladně svůj výstup opravit, dopracovat či revidovat, a to bez nároku na odměnu za čas strávený takovou opravou, dopracováním či revizí, ani na náhradu nákladů s tím spojených.
Nejpozději do 5. pracovního dne v následujícím měsíci Poskytovatel Objednateli předá k odsouhlasení výkaz provedených činností spojených s poskytnutou Službou, (dále jen jako „výkaz“), samostatně pro projektového manažera a samostatně pro odborného technického konzultanta, a to vždy za měsíc předcházející, pokud nebude Stranami dohodnuto jinak. Výkaz bude obsahovat minimálně identifikaci Kontaktní osoby Objednatele, která daný úkol nebo schůzku zadala, výkaz konkrétních činností provedených za účelem poskytnutí dané Služby a tomu odpovídající počet hodin odpracovaných Poskytovatelem.
Příslušná Kontaktní osoba Objednatele provede kontrolu výkazu a poté stvrdí schválení výkazu svým podpisem. Potvrzený výkaz příslušnou Kontaktní osobou Objednatele se stává podkladem pro fakturaci.
PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN 
Objednatel se zavazuje poskytovat Poskytovateli potřebnou součinnost při plnění Smlouvy.
Poskytovatel se zavazuje upozornit Objednatele na veškeré činnosti, úkoly a procesy, které je nutné provést k dosažení požadovaného stavu, kterým je řádně fungující eSSL v ostrém provozu Objednatele. 
Poskytovatel prohlašuje a zavazuje se, že po celou dobu platnosti Smlouvy bude mít uzavřenou pojistnou smlouvu pro případ vzniku odpovědnosti za škodu způsobenou v souvislosti s poskytováním Služby s limitem pojistného plnění minimálně ve výši 3 000 000,- Kč (slovy: tři miliony korun českých). Objednatel si vyhrazuje právo požádat Poskytovatele o předložení pojistné smlouvy (popř. pojistného certifikátu) nebo její ověřené kopie prokazující splnění jeho povinnosti dle předchozí věty a Poskytovatel se zavazuje nejpozději ve lhůtě tří (3) pracovních dnů od obdržení požadavku takový doklad Objednateli doložit.
Poskytovatel se zavazuje nahradit Objednateli veškerou škodu, která mu vznikne při realizaci Smlouvy v případě, že poskytované plnění se ukáže být nedostatečné, neúplné a/nebo v rozporu se Smlouvou či s právními předpisy. 
MLČENLIVOST A STŘET ZÁJMŮ
Poskytovatel je povinen zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, o nichž se dozvěděl v souvislosti s poskytováním Služby dle Smlouvy. Této povinnosti může Poskytovatele zprostit pouze Objednatel a po jeho zániku právní nástupce Objednatele. I poté je však Poskytovatel povinen zachovávat mlčenlivost, pokud je z okolností případu zřejmé, že jej Objednatel nebo jeho právní nástupce této povinnosti zprostil pod nátlakem nebo v tísni.
Poskytovatel se zavazuje, že informace a poznatky získané při plnění Smlouvy, na které se vztahuje povinnost mlčenlivosti, nebude využívat ani je sdělovat při poskytování služeb třetím osobám bez předchozího souhlasu Objednavatele. Tím není dotčena možnost Poskytovatele uvádět činnost dle Smlouvy jako svou referenci ve svých nabídkách v zákonem stanoveném rozsahu, popř. v rozsahu stanoveném Objednatelem.
Poskytovatel se zavazuje uhradit Objednateli či třetí straně, kterou porušením povinnosti mlčenlivosti nebo jiné své povinnosti v tomto článku uvedené poškodí, veškeré škody majetkové i nemajetkové povahy tímto porušením způsobené. Povinnosti Poskytovatele vyplývající z ustanovení příslušných právních předpisů o ochraně utajovaných informací nejsou ustanoveními tohoto článku dotčeny.
Povinnost mlčenlivosti dle tohoto článku se vztahuje i na zaměstnance Poskytovatele a na další osoby, které Poskytovatel použije v souvislosti s poskytováním Služby dle Smlouvy. 
Poskytovatel se rovněž zavazuje, že po dobu plnění předmětu Smlouvy se vyvaruje střetu zájmů. Každý potenciální střet zájmů se Poskytovatel zavazuje oznámit Objednateli a vyžádat si jeho stanovisko. Jedná se zejména o situace, kdy se dva zájmy jedné osoby dostávají do kolize. Osoba ve střetu zájmu pak vystupuje ve dvou či více různých vztazích, které si vzájemně konkurují. Může se jednat o situaci, kdy bude osoba v rámci jednoho vztahu povinna něco plnit (něčeho se zdržet), ale její zájmy v rámci druhého vztahu jsou s tímto plněním v rozporu. Pokud osoba svého postavení využije ke svému prospěchu na úkor splnit svou povinnost, jedná ve střetu zájmu. Taková osoba nejedná objektivně a nezávisle, když zneužívá svého postavení a druhé straně tímto může vzniknout újma.
CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY
Ceny za hodinu poskytování Služby byly stanoveny na základě Řízení a jsou uvedeny v Tabulce nabídkové ceny, která tvoří přílohu Smlouvy. 
Sjednané ceny za hodinu poskytování Služby dle odst. 8.1 Smlouvy jsou cenami konečnými a nepřekročitelnými zahrnujícími veškeré náklady Poskytovatele související s poskytováním Služby.
Při výpočtu měsíční úhrady za Službu se bude vycházet ze skutečného rozsahu, tj. Poskytovatelem odpracovaného počtu hodin pro Objednatele, přičemž počty hodin pro každou jednotlivou fázi, uvedené v Tabulce nabídkové ceny, nesmí být překročeny. Výjimku tvoří případ dle odst. 9.3 Smlouvy.
V případě nevyčerpaného počtu hodin poskytování Služby některé fáze je možné jejich převedení do některé z následujících fází, a to výhradně na základě požadavku Objednatele, a ve formě uzavřeného písemného dodatku ke Smlouvě.
Písemné odsouhlasení výkazu skutečného rozsahu poskytnutí Služby Kontaktní osobou Objednatele, viz odst. 5.10 a 5.11 Smlouvy, je nutnou podmínkou pro vznik práva Poskytovatele na vystavení daňového dokladu (faktury).
Faktura bude Poskytovatelem vždy vystavena zvlášť za osobu projektového manažera a zvlášť za osobu odborného technického konzultanta.
Cenu za poskytnutou Službu bude Objednatel hradit měsíčně zpětně na základě faktury vystavené Poskytovatelem. Přílohou faktury bude vždy příslušný, kontaktní osobou Objednatele odsouhlasený, výkaz dle odst. 5.10 a 5.11 Smlouvy.
K celkové ceně za poskytování Služby v daném kalendářním měsíci bude připočteno DPH podle aktuálně platných předpisů.
Objednatel neposkytuje zálohy.
Vystavená faktura musí obsahovat náležitosti daňového a účetního dokladu podle zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, (především označení faktury a její číslo, obchodní firmu/název, sídlo a IČO Poskytovatele, předmět plnění, bankovní spojení, fakturovanou částku bez/včetně DPH), a náležitosti obchodní listiny dle § 435 OZ. Faktura bude označena číslem Smlouvy z evidence smluv Objednatele (viz záhlaví Smlouvy).
Faktura bude uhrazena bezhotovostním převodem fakturované částky na bankovní účet Poskytovatele uvedený v záhlaví Smlouvy. 
Pokud dojde v době trvání platnosti Smlouvy ke změně čísla účtu Poskytovatele, je Poskytovatel povinen Objednateli tuto změnu písemně oznámit do tří pracovních dnů dle odst. 11.4 Smlouvy. V tomto případě bude uzavřen samostatný dodatek ke Smlouvě, kde bude nové číslo účtu Poskytovatele uvedeno.
Pro úhradu faktury se sjednává doba splatnosti 14 kalendářních dnů ode dne prokazatelného doručení faktury na e-mail Objednatele: podatelna@sfdi.cz. Povinnost Objednatele zaplatit fakturu ve lhůtě její splatnosti je splněna pokud nejpozději v poslední den splatnosti bude příslušná částka z účtu Objednatele odepsána ve prospěch účtu Poskytovatele uvedeného v záhlaví Smlouvy. 
Pokud faktura nebude splňovat zákonem stanovené nebo výše uvedené náležitosti, je Objednatel oprávněn ji do data splatnosti vrátit Poskytovateli s uvedením důvodů, pro které fakturu vrací. Nová lhůta splatnosti začne běžet od opětovného prokazatelného doručení Poskytovatelem náležitě upravené faktury Objednateli.
DOBA TRVÁNÍ SMLOUVY A JEJÍ UKONČENÍ
Tato Smlouva nabývá platnosti dnem připojení elektronického podpisu poslední Stranou k tomuto dokumentu a nabývá účinnosti dnem uveřejnění Smlouvy v souladu se ZSR dle odst. 11.5 Smlouvy.
Smlouva je uzavřena na dobu neurčitou.
Objednatel si v souladu s § 100 odst. 1 ZZVZ vyhrazuje možnost změn závazku ze Smlouvy, kdy hodnota těchto změn je stanovena Objednatelem v maximální výši do 30 % z Celkové nabídkové ceny Služby, (dále jen „Výhrada“).
a) Výhrada bude Objednatelem uplatněna na případné poskytnutí dalšího plnění téhož nebo obdobného charakteru jako je plnění, na které je uzavřena Smlouva, tj. bude-li potřeba navýšení rozsahu Služby Poskytovatele. 
b) Výhrada je právem Objednatele na případné poskytnutí dalšího plnění téhož nebo obdobného charakteru jako je plnění dle Řízení, na jehož základě je uzavřena Smlouva. 
c) Výhrada bude Objednatelem uplatněna pouze v případě vyčerpání předpokládaného rozsahu Služby (hodin poskytování Služby) před řádným ukončením určité fáze plnění dle Smlouvy, a tím vzniklé potřeby navýšit finanční limit poskytované Služby pro příslušnou fázi, např. v důsledku složitějšího či časově náročnějšího plnění, které Objednavatel nemohl předvídat, a tudíž ani zohlednit při stanovení předpokládaného rozsahu plnění dané fáze.
d) V případě uplatnění Výhrady budou v tomto smyslu předem uzavřeny samostatné dodatky ke Smlouvě, kde bude mj. uvedena i hodnota navýšení rozsahu čerpání plnění pro příslušnou fázi, pro niž bude konkrétní dodatek uzavřen.
e) Výhrada je právem Objednatele, které Objednatel může využít. 
f) Cenu plnění odpovídající Výhradě stanovené Objednatelem v max. výši do 30 % z Celkové nabídkové ceny Služby není možné překročit. 
Každá ze Stran má právo od Smlouvy odstoupit za podmínek uvedených v OZ.
Tato Smlouva může být ukončena písemnou výpovědí i bez uvedení důvodu, a to s tříměsíční výpovědní lhůtou pro každou ze Stran, která počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po měsíci, ve kterém byla doručena výpověď druhé Straně. 
Kterákoliv Strana má právo od Smlouvy odstoupit v případě podstatného porušení Smlouvy druhou Stranou. Odstupující Straně tím nezaniká právo na uhrazení všech prokazatelných nákladů spojených s plněním dle Smlouvy do dne doručení projevu odstoupení druhé Straně.
Podstatným porušením Smlouvy ze strany Objednatele je zejména prodlení se splatností faktur delší než 30 (třicet) kalendářních dnů.
SMLUVNÍ SANKCE
V případě prodlení Poskytovatele s poskytováním služeb v akceptovaném termínu dle odst. 5.5 resp. odst. 5.6 Smlouvy, má Objednatel nárok na zaplacení smluvní pokuty Poskytovatelem ve výši 1000,- Kč (slovy: jeden tisíc korun českých) za každý i započatý den prodlení.
V případě porušení povinnosti Poskytovatele dle odst. 6.3 Smlouvy je Poskytovatel povinen Objednateli zaplatit smluvní pokutu ve výši 10 000,- Kč (slovy: deset tisíc korun českých) za každý i započatý den, po který nemá Poskytovatel pojistnou smlouvu uzavřenou.
V případě porušení povinností Poskytovatele uvedených v bodu č. 7 Smlouvy je Poskytovatel povinen Objednateli zaplatit smluvní pokutu ve výši 250.000,- Kč (slovy: dvě stě padesát tisíc korun českých) za každý takový případ. 
V případě porušení povinnosti Poskytovatele uvedené v odst. 4.3 nebo odst. 4.4 Smlouvy, je Poskytovatel povinen Objednateli zaplatit smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč (slovy: pět tisíc korun českých) za každý takový případ. 
V případě porušení jakékoli povinnosti Poskytovatele, pro kterou není v čl. 10 Smlouvy stanovena samostatná smluvní pokuta, vyplývající ze Smlouvy, je Poskytovatel povinen Objednateli zaplatit smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč (slovy: jeden tisíc korun českých), a to i opakovaně. 
V případě prodlení Objednatele se zaplacením faktury, je Objednatel povinen zaplatit Poskytovateli úrok z prodlení v zákonné výši z dlužné částky za každý i započatý den prodlení.
Uplatněním smluvních pokut není dotčen ani omezen nárok obou Stran na náhradu vzniklých škod v rozsahu stanoveném Smlouvou případně zákonem.
Smluvní pokutu či úrok z prodlení se povinná Strana zavazuje uhradit do 14 dnů ode dne, kdy jí bude prokazatelně doručena písemná výzva k úhradě smluvní pokuty oprávněnou Stranou. Pokud nebude možné prokázat doručení výzvy jiným způsobem, má se za to, že výzva byla doručena 3. den po jejím odeslání.
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
Stranami Smlouvy bylo výslovně ujednáno, že vzájemné vztahy a právní vztahy Smlouvou neupravené se řídí obecně závaznými Právními předpisy.
Vyjma změn Kontaktních osob uvedených v záhlaví Smlouvy a změn členů realizačního týmu dle odst. 4.3 a 4.4 Smlouvy musí být veškeré změny a doplňky Smlouvy provedeny pouze na základě vzestupně očíslovaných písemných dodatků podepsaných oprávněnými zástupci obou Stran. Ústní ujednání nejsou právně závazná a vymahatelná.
Každá Strana je oprávněna změnit jí jmenovanou Kontaktní osobu/osoby, případně jejího/jejich zástupce, je však povinna na takovou změnu druhou Stranu písemně upozornit. Vůči druhé Straně je změna účinná okamžikem doručení písemného oznámení změny této Straně.
Strany se zavazují, že v případě změny své poštovní adresy, e-mailové adresy nebo změny čísla bankovního účtu budou o této změně druhou Stranu informovat nejpozději do tří (3) pracovních dnů ode dne, kdy nastala tato skutečnost, prostřednictvím písemného, Kontaktní osobou Poskytovatele či Objednatele podepsaného, oznámení odeslaného do datové schránky Objednatele či na e-mailovou adresu: podatelna@sfdi.cz, v případě změn oznamovaných Poskytovatelem, nebo odeslané do datové schránky Poskytovatele či na e-mailovou adresu Kontaktní osoby Poskytovatele, v případě změn oznamovaných Objednatelem.
Strany souhlasí s uveřejněním Smlouvy v souladu se ZRS. Strany nepovažují obsah Smlouvy za obchodní tajemství. Uveřejnění Smlouvy zajistí Objednatel.
Uzavřením Smlouvy každá Strana předává druhé Straně za účelem zajištění řádného plnění Smlouvy seznamy kontaktních osob, které se budou podílet na plnění Smlouvy, s uvedením jejich osobních údajů: jméno, příjmení, titul, funkce, telefonický a e-mailový kontakt, u kterých právním důvodem pro jejich zpracování Stranami, jako správci těchto osobních údajů, je jejich oprávněný zájem na splnění Smlouvy, na kterém se v mezích své kompetence podílejí subjekty údajů. Spolu s tím se každá Strana zavazuje zajistit informování subjektů těchto údajů a dalších subjektů údajů, jejichž osobní údaje se vyskytují ve Smlouvě, že byly při poskytnutí těchto osobních údajů informovány dle článku 13 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) o zpracování poskytnutých osobních údajů pro účel plnění Smlouvy, a že toto zpracování je v souladu s úpravou dle článku 6 odst. 1 písm. f) uvedeného nařízení a se zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále, aby subjekty údajů byly informovány o svých právech v rozsahu, jak pro ně vyplývají z uvedeného nařízení a z citovaného zákona. Vzor prohlášení o informování je ke stažení na webových stránkách: www.sfdi.cz/gdpr. 
Poskytovatel je podle ustanovení § 2 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů, osobou povinnou spolupůsobit při výkonu finanční kontroly prováděné v souvislosti s dodávkou služeb hrazených z veřejných výdajů.
Případná neplatnost některého ustanovení Smlouvy, ať už způsobená rozporem s právními předpisy, následnou změnou právních předpisů, chybou v psaní či počtech, či z jakýchkoliv jiných důvodů nezakládá neplatnost celé Smlouvy. Pro případ neplatnosti některého z ustanovení Smlouvy se Strany dohodly postižené ustanovení nahradit ustanovením, které nejlépe odpovídá obsahu a účelu neplatného ustanovení.
Případný spor, který vznikne na základě Smlouvy nebo který s ní souvisí, se Strany zavazují řešit přednostně smírnou cestou pokud možno do třiceti (30) dní ode dne, kdy o sporu jedna Strana uvědomí druhou Stranu. Jinak jsou pro řešení sporů ze Smlouvy příslušné obecné soudy České republiky místně příslušné dle místa sídla Objednatele.
 Účastníci Smlouvy prohlašují, že Smlouva vyjadřuje jejich svobodnou, vážnou, určitou a srozumitelnou vůli prostou omylu a tísně. Strany si Smlouvu přečetly, s jejím obsahem souhlasí, což stvrzují Elektronickými podpisy.
 Smlouva byla vyhotovena a podepsána v elektronické podobě a každá Strana obdržela její elektronický originál.

	Za Objednatele:
	
	Za Poskytovatele:

	
	
	

	Ing. Zbyněk Hořelica
	
	Ing. Jaroslav Hindra

	ředitel
	
	jednatel

	Státní fond dopravní infrastruktury
	
	PragoData Consulting, s.r.o.

	Strana 1 

16