Textová podoba smlouvy Smlouva č. 17884571: Smlouva o dílo

Příloha Sken015372.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO
ČÍSLO

uzavřená v souladu s ustanovením $ 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále
jen „občanský zákoník“)

Smluvní strany:

Správa majetku města Vyškova, příspěvková organizace

se sídlem: Mlýnská 737/10, 682 01 Vyškov

zastoupené: Mgr. Jaroslav Hastík, ředitel

IČ: 71248234

DIČ: CZ71248234

Bankovní spojení: Komerční banka, a.s., č. ú. 35-4369480217/0100
l 517 330 008

e-mail: jaroslav.hastik(Asmmvyskova.cz

na straně jedné jako „Objednatel“

a

CENTROPROJEKT GROUP a. s.

se sídlem: Štefánikova 167, 760 01 Zlín

zastoupená: Ing. Miriam Chmelová Holbová, MBA, člen
představenstva na základě pověření ze dne 18. 11. 2020

IČ: 01643541

DIČ: CZ01643541

zapsaná v OR u Krajského soudu v Brně, oddíl B, vložka 6873

Bankovní spojení: KB a.s. Zlín, č. ú. 20604661/0100

Jel 576 004 990

e-mail: ctpaAcentroprojekt.cz

na straně druhé jako „Zhotovitel“

Předmět smlouvy

1. Touto smlouvou o dílo (dále jen „„smlouva“) se zavazuje zhotovitel provést na svůj náklad
a nebezpečí pro objednatele dílo specifikované v tomto čl. níže a toto dílo předat
objednateli a objednatel se zavazuje k převzetí díla a zaplacení ceny za provedení tohoto
dila.

2. Předmětem díla podle této smlouvy je dodávka a montáž díla na akci „Výměna vířivé vany
+ instalace Kneippova chodníku aguapark Vyškov“ v rozsahu podle zadávací PD a dle
položkového rozpočtu, který je přílohou č. 1 a nedílnou součástí této smlouvy.

veto

Předmět smlouvy dále tvoří:

a) Provedení veškerých předepsaných zkoušek včetně vystavení dokladů o jejich
provedení, doložení atestů certifikátů, prohlášení o shodě apod. a jejich předání
objednateli ve 3 vyhotoveních.

b) Zajištění návodu na provoz a údržbu díla a dokumentace údržby, vše v českém jazyce
ve 3 vyhotoveních, z toho 1 v elektronické podobě (na CD ROM). Nejpozději k termínu
předání a převzetí díla zpracuje zhotovitel návod na provoz a údržbu díla. V návodu na
provoz a údržbu díla budou uvedeny podmínky, při jejichž dodržení bude dílo
uživatelem správně užíváno.

c) Celkový úklid díla před jeho předáním a převzetím. Celkový úklid před předáním díla
zahrnuje kompletní a úplné vyčištění díla před předáním a převzetím, a to v takovém
rozsahu, který umožní okamžité užívání díla bez provádění jakéhokoliv dalšího úklidu
ze strany objednatele. Součástí úklidu je i úklid okolních ploch a komunikací a uvedení
okolí stavby do stavu podle projektu (pokud je okolí stavby projektem řešeno) nebo do
stavu před zahájením realizace díla (u ploch a komunikací, které nejsou projektem
řešeny).

Předmět plnění veřejné zakázky bude proveden v rozsahu a podle:

a) projektové dokumentace a zadání stavby,

b) položkového rozpočtu — položkového výkazu výměr zpracovaného projektantem a
oceněného zhotovitelem,

c) zadávací dokumentace,

d) nabídky zhotovitele předložené v rámci zadávacího řízení podle zákona č. 134/2016 Sb.,
zákona o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů.

Dokončením díla se rozumí úplné dokončení předmětu této smlouvy v plném rozsahu

dle tohoto článku a čl. VIII. této smlouvy bez vad a nedodělků včetně sepsání protokolu o

předání a převzetí díla.

Zhotovitel se zavazuje, že splní všechny podmínky stavebního povolení, zejména zajištění

vyjádření, souhlasů, stanovisek dotčených orgánů, vlastníků a správců inženýrských sítí,

které jsou uvedeny jako závazek nebo povinnost objednatele během realizace stavby.

Zhotovitel prohlašuje, že se seznámil s rozsahem a povahou díla, že jsou mu známy

veškeré technické, kvalitativní, kvantitativní a jiné podmínky nezbytné k realizaci díla a že

disponuje takovými kapacitami a odbornými znalostmi, které jsou nezbytné pro realizaci

díla za dohodnutou cenu za provedení díla.

II.
Cena dila

Smluvní strany se dohodly na ceně za provedení díla v rozsahu dle čl. I. a čl. VIII. této
smlouvy ve výši

Cena díla bez DPH: 1 549 792,- Kč
BPE 21 '%: 325 456,- Kč
Cena díla včetně DPH: 1 875 248,- Kč

Cena dila obsahuje veškeré hlavní i vedlejší náklady zhotovitele spojené s provedením
díla, zejm. náklady na zařízení staveniště a jeho provoz, odvoz a likvidaci odpadů,
poplatky za skládky, náklady na používání strojů, služby, střežení staveniště, úklid
staveniště a přilehlých ploch, zajištění, zabezpečení a finanční úhrady za přechodné
dopravní značení včetně zajištění, zabezpečení a finanční úhrady případných objížděk
(které je zhotovitel povinen předem přichystat), náklady na zhotovování, výrobu,

obstarávání, přepravu zařízení, materiálů a dodávek včetně veškerých správních a místních
poplatků, náklady na schvalovací řízení, převod práv, pojištění, daně, cla, veškeré
poplatky, provádění předepsaných zkoušek, zabezpečení prohlášení o shodě, certifikátů a
atestů všech materiálů a prvků, rezervu a jakékoliv další výdaje spojené s realizací díla.
Cena díla je nejvýše přípustná a zhotovitel není oprávněn cenu díla jednostranně
navyšovat. Cena díla může být překročena pouze v případě, že bude objednatel požadovat i
provedení jiných činností a prací, které nebyly součástí zadávací dokumentace, a v době
podání nabídky o nich zhotovitel nemohl vědět, ani je nemohl předpokládat. Případné
změny budou řešeny dodatkem ke smlouvě o dílo.

Překročení ceny za dílo je možné dále pouze za předpokladu, že v průběhu provádění díla
dojde ke změnám sazeb daně z přidané hodnoty. V takovém případě bude vyhotoven
dodatek ktéto smlouvě o dílo a cena díla bude upravena podle sazeb daně z přidané
hodnoty v době vzniku zdanitelného plnění.

Změna ceny díla je možná pouze na základě dohody smluvních stran o změně rozsahu díla
(kvantitativní změna díla), o změně díla (kvalitativní změna díla), nebo na základě dohody
stran o provedení prací nad rámec předmětu díla podle této smlouvy (dohoda
o vícepracích), nebo na základě dohody stran o provedení prací pod rámec předmětu podle
této smlouvy (dohoda o méněpracích), (dále souhrnně jen „změna díla“). Změny díla
mající vliv na cenu díla, které smluvní strany nepředpokládaly při uzavírání této smlouvy a
jejichž neprovedení by mělo negativní vliv na řádný průběh provádění díla v termínu
uvedeném v této smlouvě, je možné začít provádět na základě zhotovitelem zpracovaného
změnového listu písemně potvrzeného zástupcem objednatele ve věcech stavby, TDI,
projektanta a zhotovitele, který bude podkladem pro zpracování dodatku k této smlouvě o
dílo. Změna smlouvy se sjednává jako dodatek ke smlouvě s označením pořadovým číslem
příslušného dodatku smlouvy - až dodatek ke smlouvě má právní následky. Dohoda musí
vždy obsahovat určení změny díla a ujednání o ceně. V případě víceprací stejného typu
musí zhotovitel dodržovat stejné jednotkové ceny. Práce a dodávky uvedené v rozpočtu a
zhotovitelem neprovedené nebudou účtovány a budou odečteny z ceny díla, která bude
dodatkem ke smlouvě snížena.

Navýšená cena za nepředvídatelné vícepráce bude stanovena dle uplatněných cen
uvedených v nabídce zhotovitele na realizaci tohoto díla. Stavební práce neoceněné
v nabídce budou oceněny v ceně obvyklé a v cenové úrovní roku realizace.

I
Postup při změně díla

Změna ceny díla je přípustná v případě změny díla. Zhotovitel je povinen ke každé změně
díla zapsané a oběma stranami potvrzené ve stavebním deníku vypracovat změnový list.
Zhotovitel je povinen vystavovat změnové listy průběžně a předkládat je objednateli
nejpozději do 7 kalendářních dnů po provedení zápisu změny díla ve stavebním deníku
oběma smluvními stranami, pokud nebude zápisem do stavebního deníku dohodnuto jinak.
Pokud zhotovitel předloží změnový list později, je objednatel oprávněn nezahrnout jeho
vliv na cenu díla do dodatku smlouvy o dílo.

Zhotovitel je povinen předložit změnový list s oceněným seznamem prací a vyzvat
objednatele k jeho odsouhlasení. Objednatel se k těmto zápisům vyjádří nejpozději do 10
kalendářních dnů ode dne vyzvání zhotovitelem.

Jestliže v době potřebné pro plynulý průběh výstavby nemůže zhotovitel některé výrobky
nebo hmoty dohodnuté ve smlouvě o dílo prokazatelně obstarat ani při vynaložení
veškerého úsilí, které lze na něm požadovat, učiní o tom zápis do stavebního deníku.

létlár V/

10.

Zhotovitel musí v dostatečném časovém předstihu před případným zabudováním nových
výrobků či použitím nových hmot do stavby projednat toto s objednatelem a v podobě
zápisu do stavebního deníku (či v jiné písemné podobě) si nechat objednatelem jejich
použití schválit. Objednatel v tomto případě bude požadovat předložení návrhu na úpravu
ceny dila.

Zhotovitel je povinen vést pro účely řádné, průběžné a přesné evidence změn samostatné
změnové listy. Změnové listy jsou vydávány v postupné číselné řadě.

Do změnových listů zapisuje zhotovitel zejména všechny změny nebo úpravy díla, které se
odchylují od projektové dokumentace a veškeré změny díla, které v průběhu realizace díla
vzniknou.

Zhotovitel je povinen vypracovat a do změnových listů uvést stručný, přesný technický
popis změn díla a podrobný a přesný výkaz výměr a návrh na zvýšení či snížení ceny
(kalkulace zvýšení či snížení ceny díla s použitím jednotkových cen).

IV.
Doba plnění
Objednatel je povinen předat zhotoviteli staveniště a zhotovitel je povinen staveniště
převzít a zahájit provádění díla nejpozději do 7 kalendářních dnů ode dne účinnosti této
smlouvy.
Zhotovitel se zavazuje dílo dokončit a dokončené dílo předat objednateli nejpozději
do 15. 12. 2021 a objednatel se zavazuje dokončené dílo v téže lhůtě převzít.

Zhotovitel je povinen písemně vyzvat objednatele alespoň 7 dnů před dokončením díla
k převzetí díla a dohodnout se sobjednatelem na termínu předání a převzetí díla.
Objednatel je povinen dílo převzít co nejdříve poté, co mu bylo zhotovitelem oznámeno, že
dílo je dokončeno bez vad a nedodělků.

O předání a převzetí díla jsou smluvní strany povinny mezi sebou sepsat předávací
protokol ve dvojím vyhotovení, kdy objednatel i zhotovitel si ponechají jedno vyhotovení.

Celé dílo je řádně provedeno dnem podpisu protokolu o předání a převzetí díla bez vad a
nedodělků oběma smluvními stranami.

Objednatel je oprávněn, nikoliv však povinen, převzít dílo s drobnými vadami a
nedodělky, které samy o sobě, ani ve spojení s jinými vadami, nebrání řádnému užívání
díla, ani jeho užívání podstatným způsobem neomezují. Povinnost zhotovitele provést dílo
řádně bez vad a nedodělků a v souladu s touto smlouvou, či příslušná práva objednatele
vyplývající z poskytnuté záruky či z vadného plnění, tím není dotčena.

Bude-li mít dílo v době předání a převzetí vady a nedodělky, je objednatel oprávněn dílo
odmítnout převzít. Smluvní strany jsou však povinny o tom sepsat zápis, ve kterém
objednatel uvede důvody nepřevzetí a své požadavky na změny a úpravy díla. Zhotovitel k
nim uvede stanovisko a termín odstranění veškerých nedostatků.

Zhotovitel je povinen provést dílo na svůj náklad a na své nebezpečí ve sjednané době
podle této smlouvy.

Pokud se smluvní strany dohodnou na změně rozsahu díla v souladu s čl. II. odst. 3-6 této
smlouvy, musí se současně dohodnout na jiném termínu zhotovení díla. Pokud by se
smluvní strany nedohodly současně na jiném termínu zhotovení díla, změní se termín
zhotovení díla přiměřeně vzhledem ke změně rozsahu díla.

Zhotovitel je povinen umožnit objednateli kdykoli v průběhu provádění díla kontrolu
plnění smlouvy a stavu zhotovení díla.

10.

IL.

V.
Platební podmínky
Objednatel se zavazuje zaplatit zhotoviteli cenu za dílo dle článku II. této smlouvy takto:

Cena díla bude zhotoviteli hrazena průběžně při provádění díla na základě měsíční
fakturace. Zhotoviteli budou práce na díle hrazeny na základě měsíční fakturace vždy po
provedení té části díla, za kterou bude fakturováno. Poslední faktury budou hrazeny
zhotoviteli tak, aby zhotoviteli bylo uhrazeno 90% z celkové ceny díla (1 394 813,- Kč
bez DPH), a zbývajících 10% celkové ceny díla (154 979,- Kč bez DPH) si je oprávněn
objednatel ponechat jako pozastávku v případě, že dílo bude obsahovat drobné vady a
nedodělky podle čl. IV. odst. 6 této smlouvy. Faktury zaslané objednateli musí mít všechny
náležitosti daňového dokladu v souladu se zákonem č. 235/2004 Sb., zákonem č. 563/1991
Sb. a dalšími právními předpisy.

Zhotovitel je povinen jako přílohu ke každé vystavené faktuře vypracovat a přiložit
zjišťovací protokol obsahující oboustranně odsouhlasený soupis všech provedených prací a
k poslední vystavené faktuře je navíc povinen přiložit jako přílohu oboustranně podepsaný
protokol o předání a převzetí díla.

Každá faktura je splatná do 14 dnů ode dne doručení faktury objednateli na adresu: Správa
majetku města Vyškova, příspěvková organizace, Mlýnská 737/10, 682 01 Vyškov.

Zhotovitel je oprávněn vystavit poslední fakturu nejdříve v den, kdy dojde k sepsání
protokolu o předání a převzetí díla.

Pozastávku ve výši 10% ceny díla bez DPH podle odst. 2 tohoto článku je objednatel
oprávněn si ponechat až do doby, kdy dojde k předání a převzetí díla bez vad a nedodělků,
což bude doloženo písemným protokolem. Pozastávku ve výši 10% z celkové ceny dila je
objednatel povinen uhradit zhotoviteli nejpozději do 10 dnů ode dne, kdy dojde k sepsání
protokolu o předání a převzetí díla bez vad a nedodělků.

Objednatel je oprávněn každou fakturu vrátit zhotoviteli až do data její splatnosti, jestliže
obsahuje neúplné, chybné nebo nepravdivé údaje. Objednatel je oprávněn předat fakturu ke
kontrole třetí osobě. Zhotovitel je v takovém případě povinen fakturu řádně opravit a
doručit ji objednateli s novou lhůtou splatnosti.

Závazek objednatele zaplatit zhotoviteli cenu díla, popř. její část, je splněn okamžikem
odepsání částky z účtu objednatele ve prospěch účtu zhotovitele.

Zhotovitel není oprávněn po objednateli žádat poskytnutí záloh na cenu za dílo.

Pokud nebude moci zhotovitel dílo dokončit z důvodu vzniknuvších na straně objednatele
a objednatel nebude trvat na dokončení díla, bude objednatel povinen zhotoviteli uhradit
poměrnou část ceny díla, která bude odpovídat dodávce technologie a pracím zhotovitele
již prokazatelně provedeným.

Objednatel prohlašuje, že předmět díla není používán k ekonomické činnosti a ve smyslu
informace GFŘ a MFČR ze dne 9. 11. 2011 nebude pro výše uvedenou dodávku aplikován
režim přenesené daňové povinnosti podle $ 92a zákona o DPH. Dodavatel je povinen
vystavit za podmínek uvedených v zákoně doklad s náležitostmi dle $ 92a odst. 2 zákona č.
235/2004 Sb.

VI
Záruční doba a reklamace

Zhotovitel se zavazuje poskytnout na dílo záruku po dobu 60 měsíců. Záruční doba počíná
plynout dnem podepsání protokolu o předání a převzetí díla bez vad a nedodělků oběma
smluvními stranami.

dn V

Zhotovitel ručí za úplné a kvalitní provedení díla v rozsahu, kvalitě a parametrech

stanovených zadávacími podklady, projektovou dokumentací, českými normami a touto

smlouvou o dílo po celou záruční dobu. Čeho lze dosáhnout uplatněním práva z vadného

plnění, toho se lze domáhat i z jiného právního důvodu. Objednatel nemůže uplatnit práva

z vadného plnění, které bylo způsobeno použitím podkladů převzatých od objednatele a

zhotovitel ani při vynaložení veškeré odborné péče nemohl zjistit jejich nevhodnost,

případně na ně písemně upozornil objednatele, ale ten na jejich použití trval.

Zhotovitel se zavazuje odstranit bezplatně veškeré vady nebo nedodělky, které existovaly

v době předání díla objednateli a dále vady nebo nedodělky vzniklé na díle kdykoli během

doby 60 měsíců ode dne předání celého díla objednateli. V případě oprávněné reklamace se

záruční doba na dílo prodlužuje o dobu počínající datem uplatnění reklamace a končící

dnem odstranění reklamované vady zhotovitelem.

Zhotovitel je povinen během záruční doby na svou odpovědnost a náklady:

- nastoupit na odstranění oprávněné a ohlášené vady k jejímu odstranění nejpozději do 7
dnů ode dne ohlášení, nebude-li v této době dohodnuto písemně jinak,

- odstranit ve sjednané lhůtě reklamované vady, které vznikly z důvodu vadného plnění
zhotovitele.

Ohlášením vady zhotoviteli se rozumí pro účely této smlouvy odeslání faxu, dopisu nebo
e-mailu s uplatněnou reklamací objednatelem s tím, že kontakty určené pro reklamaci jsou
uvedené v záhlaví této smlouvy.

Jestliže zhotovitel nezačne odstraňovat reklamované vady v termínech dle této smlouvy,
má objednatel právo zajistit si odstranění vady jakoukoliv jinou formou dle svého výběru
na náklady zhotovitele. Toto přitom není důvodem ke ztrátě záruky a rovněž nezaniká
právo objednatele na uplatnění smluvních sankcí.

Zhotovitel se zprostí povinnosti z vady stavby, prokáže-li, že vadu způsobila jen chyba ve
stavební dokumentaci dodané osobou, kterou si objednatel zvolil, nebo jen selhání dozoru
nad stavbou vykonávaného osobou, kterou si objednatel zvolil, a na tyto skutečnosti
objednatele písemně upozorní bezodkladně poté, kdy se o nich dozvěděl. Ustanovení
předchozí věty se neuplatní, pokud mohl zhotovitel při vynaložení veškeré odborné péče
chybu zjistit dříve.

Objednatel je oprávněn podle své volby uplatnit tyto nároky z vad díla:

- požadovat opravu vadného díla na náklady zhotovitele v dohodnutých lhůtách;

- požadovat přiměřenou slevu z ceny díla;

- odstoupit od smlouvy v případě, že vady na díle znemožňují užívání díla, nebo mají
bezprostřední vliv na funkčnost a užívání díla.

VII.
Smluvní pokuty a sankce

 

Za nedodržení sjednaného termínu dokončení díla dle této smlouvy zaplatí zhotovitel
objednateli smluvní pokutu ve výši 1 % z ceny díla bez DPH za každý, byť 1 jen započatý
den prodlení.

Zhotovitel není v prodlení s termínem dokončení díla dle této smlouvy, pokud došlo
k sepsání protokolu o předání a převzetí díla podle čl. IV. odst. 6 této smlouvy a tyto vady,
nebo nedodělky zhotovitel zhojí v náhradním dohodnutém termínu určeném v protokolu o
předání a převzetí díla.

V případě prodlení objednatele se zaplacením ceny díla na základě faktury vystavené
zhotovitelem, popř. její části, je zhotovitel oprávněn po objednateli požadovat uhrazení

smluvní pokuty ve výši 1 % z dlužné částky bez DPH za každý byť i jen započatý den
prodlení.

Za prodlení s nástupem na odstranění reklamované vady ohlášené způsobem dle této
smlouvy je zhotovitel povinen uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za
každý byť i jen započatý den prodlení.

Za nesplnění dohodnutého termínu odstranění nahlášené a uznané vady je zhotovitel
povinen uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý byť i jen započatý
den prodlení.

Uplatněním smluvních pokut dle této smlouvy nezaniká objednateli, ani zhotoviteli nárok
na případnou náhradu škody v plném rozsahu.

Za nesplnění ustanovení některého z bodů uvedeného v článku VIII. odst. 3 je po písemné
výzvě zhotovitel povinen uhradit sankci ve výši 3.000 Kč, a to za porušení každého
jednotlivého ustanovení samostatně. Pokud v přiměřené lhůtě nedojde k nápravě ani po
další písemné výzvě, je objednatel oprávněn pokutu dle tohoto odstavce požadovat
opakovaně.

Objednatel není v prodlení se zaplacením ceny díla, pokud nedošlo k sepsání protokolu o
předání a převzetí díla bez vad a nedodělků z důvodu, že objednatel odmítl jeho převzetí
proto, že dílo má vady nebo nedodělky.

VIII.
Ujednání o provádění díla
Objednatel se zavazuje, že zhotoviteli dodá do termínu zahájení provádění díla stavební
povolení a projektovou dokumentaci k dílu (dále také „stavba“).

Do zahájení stavby sdělí písemně objednatel zhotoviteli jména osob, které budou
vykonávat autorský dozor projektanta (v rozsahu dle Sazebníku UNIKA 2013, příloha
č. 8), a technický dozor investora (v rozsahu dle Sazebníku UNIKA 2013, příloha č. 9).

Mimo vlastní provedení stavebních prací je součástí provádění díla dle této smlouvy dále

zejména:

a) vytýčení stavby podle projektové dokumentace,

b) zajištění a provedení všech opatření organizačního a stavebně technologického
charakteru k řádnému provedení díla,

c) veškeré práce a dodávky související s bezpečnostními opatřeními na ochranu lidí a
majetku - ostraha stavby a staveniště, zajištění bezpečnosti práce a ochrany životního
prostředí,

d) zpracování plánu bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi dle zákona
č. 309/2006 Sb. a nařízení vlády č. 591/2006 Sb.,

e) projednání a zajištění případných souhlasů a povolení (např. povolení případné uzavírky
s dopravním značením, povolení k užívání veřejného prostranství apod.),

f) péče o nepředané objekty a konstrukce stavby, jejich ošetřování, provádění zimních
opatření, pojištění apod.,

g) zajištění přístupů a příjezdů k nemovitým věcem po dohodě s vlastníky (případné škody
na nemovitých věcech a porostech při provádění stavby hradí zhotovitel),

h) zajištění všech nezbytných dokladů, podkladů ke kolaudačnímu řízení, zkoušek, atestů a
revizí podle ČSN a případných jiných právních nebo technických předpisů platných v
době provádění a předání díla a předání všech dokladů, podkladů a dalších záznamů po
dokončení díla objednateli,

i) zřízení a odstranění zařízení staveniště, včetně napojení na inženýrské sítě,

j) odvoz a uložení vybouraných hmot a stavební suti včetně poplatku za uskladnění a
předložení dokladů o nezávadném zneškodňování odpadů,

vhn L

10.

11.

k) vyklizení staveniště a uvedení staveniště a všech povrchů dotčených stavbou
do původního stavu (zejména komunikace, chodníky, zpevněné plochy),

I) respektování obecných podmínek daných povoleními k realizaci stavby.

Objednatel bude na stavbě vykonávat technický dozor.

u

Objednatel je oprávněn průběžně kontrolovat kvalitu prováděných prací a kvalitu dodávek,
a to buď sám, nebo prostřednictvím TDI, či jiné jím zmocněné osoby. Při nedodržení
kvality je objednatel oprávněn pozastavit realizaci nekvalitně prováděných prací do
sjednání nápravy. Náklady z tohoto postupu jdou plně na vrub zhotovitele. V případě, že
provedené práce, které vykazují zřejmé vady znemožňující funkčnost díla, případně
neodpovídají rozsahu a podmínkám realizace díla dohodnutým v této smlouvě, bude se o
této situaci jednat až do zajištění nápravy daného stavu. Objednatel má právo rozsah
vadného plnění neuhradit do doby nápravy zjištěné vady či defektu.

Při realizaci díla nesmí být bez písemného souhlasu objednatele použity jiné materiály,
technologie nebo provedeny změny oproti zadávací dokumentaci, nabídce zhotovitele,
položkovému rozpočtu, nebo projektové dokumentaci podle toho, na čem se smluvní
strany naposledy dohodly. Pokud tak zhotovitel učiní, je povinen na písemné vyzvání
objednatele provést okamžitě nápravu a veškeré náklady s tím spojené nese zhotovitel.

Při zahájení a následném provádění prací je zhotovitel povinen bezodkladně předkládat
objednateli (TDI) doklady o kvalitě dodávek a materiálů, jejich atesty popřípadě zkoušky
vyžadované závaznými technickými normami, podmínkami a příslušnými předpisy, které
jsou dohodnuty touto smlouvou. U zkoušek prováděných v průběhu prací je nutná
přítomnost objednatele (TDI).

U mimořádně významných dílů stavby zhotovitel sám nebo u svých subdodavatelů zajistí
zhotovení dodavatelské (výrobní) dokumentace. Jedno vyhotovení této dokumentace bude
předáno objednateli spolu s dokumentací skutečného provedení stavby. Zástupcům
objednatele bude umožněno na základě jeho žádosti kontrolovat tuto dokumentaci i během
realizace stavby.

Veškeré mimořádné skutečnosti, zejména ve vztahu k termínům provádění prací, ceně
prací, jejich rozsahu a kvalitě a podmínkám příslušných veřejnoprávních orgánů, je
zhotovitel povinen objednateli sdělit bez zbytečného odkladu.

Práce, které vykazují již v průběhu provádění nedostatky, nebo jsou v rozporu
se smlouvou, musí zhotovitel na vlastní náklady nahradit bezvadnými pracemi.

Smluvní strany mají povinnost činit neprodleně opatření k odstranění vytknutých závad.

IX.
Závazky smluvních stran

 

Objednatel určí pro zhotovitele zdroj elektrické energie a vody.

Smluvní strany se dohodly, že lze jednostranně odstoupit od této smlouvy v těchto
případech:

- zhotovitel ani po výzvě neumožní kontrolu plnění smlouvy a stavu zhotovení díla,

- zhotovitel bude v prodlení s předáním díla o více než 14 dní,

- objednatel bude v prodlení s uhrazením ceny díla o více než 14 dní.

Odstoupení od smlouvy musí být písemné s uvedením důvodů, pro které odstupující
smluvní strana od smlouvy odstupuje. Odstoupení je účinné od okamžiku, kdy bylo druhé
smluvní straně doručeno.

Zhotovitel je povinen provádět dílo v souladu s ujednáními této smlouvy a s platnými
právními předpisy, ČSN a jinými technickými předpisy a postupy. Zjistí-li objednatel, že
zhotovitel provádí dílo v rozporu se svými povinnostmi, je objednatel oprávněn dožadovat

10.

11.

se toho, aby zhotovitel odstranil vady vzniklé vadným prováděním díla a dílo prováděl
řádným způsobem. Jestliže zhotovitel tak neučiní ani v přiměřené lhůtě objednatelem mu
k tomu poskytnuté a postup zhotovitele by vedl k podstatnému porušení této smlouvy, je
objednatel oprávněn odstoupit od této smlouvy.

Pokud se v průběhu provádění prací zjistí skutečnosti, o nichž zhotovitel nevěděl a vědět
nemohl, které podstatně ztíží nebo znemožní provedení díla ve sjednaném rozsahu, času a
ceně, sdělí je zhotovitel do 5-ti pracovních dnů ode dne jejich zjištění písemně objednateli
a projedná s ním další postup. V takovém případě je objednatel oprávněn odstoupit od této
smlouvy. Nedodrží-li zhotovitel termín ke sdělení nových skutečností objednateli, je
zhotovitel povinen zhotovit celé dílo za podmínek sjednaných v této smlouvě. Budou-li
tyto skutečnosti mít vliv na dobu provedení díla nebo na jeho cenu, budou smluvními
stranami projednány a nutné změny budou formou dodatku věleněny do této smlouvy.
Neodstoupíi-li objednatel od této smlouvy poté, co mu budou zhotovitelem dle tohoto
odstavce oznámeny nové skutečnosti, je objednatel oprávněn vyzvat zhotovitele, aby až do
okamžiku uzavření dodatku k této smlouvě dle předchozí věty přerušil veškeré práce na
zhotovení díla a jeho montáži. Tímto postupem však nezaniká oprávnění objednatele
odstoupit od této smlouvy dle tohoto odstavce.
Objednatel se zavazuje podle této smlouvy:
a) převzít dílo ihned po jeho úspěšném dokončení bez vad a nedodělků na základě
protokolárního zápisu,
b) uhradit cenu za dílo ve prospěch zhotovitele.
Zhotovitel se zavazuje podle této smlouvy:

a) řádně a bez vad a nedodělků provést dílo dle svého nejlepšího svědomí tak, aby byl
splněn předmět této smlouvy,
b) předat dílo objednateli ve sjednaném termínu.
Zjistí-li zhotovitel vzhledem ke své odbornosti nevhodnost podkladů poskytnutých
objednatelem ke zhotovování díla, je povinen na to objednatele písemně upozornit
bez zbytečného odkladu. Pokud dá objednatel zhotoviteli nevhodné pokyny k provedení
díla, je zhotovitel vzhledem ke své kvalifikaci povinen písemně upozornit objednatele na
nevhodnost těchto pokynů bez zbytečného odkladu, jinak odpovídá za škodu, která by
mohla vzniknout díky plnění těchto nevhodných pokynů nebo podkladů. Trvá-li objednatel
na provedení díla podle zřejmě nevhodného příkazu nebo s použitím zřejmě nevhodné věci
i po zhotovitelově upozornění, není zhotovitel oprávněn od smlouvy odstoupit.
Zhotovitel nese nebezpečí škody na prováděném díle a jeho jednotlivých částech,
materiálu, zařízení a jiných věcech potřebných k provádění díla, dokud nedojde k sepsání
protokolu o převzetí a předání díla bez vad a nedodělků. Zhotovitel odpovídá za škodu,
kterou způsobí objednateli na věcech a zařízeních, ke kterým má vlastnické právo
objednatel a nacházejí se v místě plnění díla, stejně tak odpovídá za škodu, která vznikne
třetím osobám v souvislosti s prováděním díla zhotovitelem.

Zhotovitel se zavazuje, že po celou dobu platnosti této smlouvy bude mít sjednánu
pojistnou smlouvu pro případ způsobení škody a tuto smlouvu nejpozději v den zahájení
prací na díle objednateli předložit. Nepředloží-li zhotovitel pojistnou smlouvu ani po výzvě
k jejímu předložení, je objednatel oprávněn od této smlouvy odstoupit.

V případě poskytnutí dodatečné přiměřené Ilhůty při nepodstatném porušení smluvní
povinnosti musí být lhůta poskytnuta písemně a pouze výslovně. Bude-li lhůta dle
předchozí věty poskytnuta jinou než písemnou formou nebo nebude-li poskytnuta
výslovně, pak takové jednání nevyvolává zákonem předvídané následky.

ltldddh

„

X.
Stavební denik

 

Při provádění díla musí být veden stavební deník, do něhož se pravidelně zaznamenávají
údaje týkající se provádění díla.

Stavební deník je povinen vést zhotovitel stavby. Vedením stavebního deníku je zhotovitel
oprávněn pověřit stavbyvedoucího, popř. jiného pověřeného zástupce zhotovitele.

Do stavebního deníku zhotovitel zapisuje všechny skutečnosti rozhodné pro plnění
smlouvy, zejména údaje o časovém postupu prací a jejich jakosti, zdůvodnění odchylek
prováděných prací od projektové dokumentace a údaje nutné pro posouzení prací orgány
státní správy. Mimo stavbyvedoucího, popř. jiného pověřeného zástupce zhotovitele,
zapisují potřebné záznamy ve stavebním deníku i oprávnění odpovědní pracovníci
objednatele určení v záhlaví této smlouvy a osoba zajišťující výkon TDI, bude-li
objednatelem určena. U určených pracovníků bude přesně uveden rozsah jejich oprávnění
(přebírat části díla, odsouhlasit soupis prací, kontrola prací, objednávat vícepráce, apod.)
Zhotovitel je povinen vyzvat objednatele k provedení kontroly těch částí díla, které budou
v dalším pracovním postupu zakryty, zabudovány v konstrukcích, nebo se stanou
nepřístupnými. Výzva bude provedena zápisem ve stavebním deníku nejméně 3 pracovní
dny před zakrytím části díla. Nesplní-li zhotovitel tuto povinnost, je povinen objednateli
umožnit provedení dodatečné kontroly a nést náklady s tím spojené. Jestliže se objednatel
nebo jím pověřená osoba k prověření prací ve stanovené lhůtě nedostaví, ačkoliv byl k
tomu řádně vyzván a podepsal výzvu ve stavebním deníku, a poté požaduje dodatečné
odkrytí zakryté, zabudované, nebo nepřístupné části díla, je zhotovitel povinen této výzvě
objednatele vyhovět, ale objednatel je povinen hradit náklady spojené s dodatečným
odkrytím. Totéž platí o provedení kontroly zkoušek materiálu, konstrukcí apod. Nedostaví-
li se objednatel ke kontrole, na kterou byl řádně pozván ve lhůtě a způsobem uvedeným
výše, může zhotovitel pokračovat v provádění díla. Zjistí -li se však při dodatečném
odkrytí, že práce byly provedeny zřejmě vadně, nese náklady dodatečného odkrytí
zhotovitel.

Zhotovitel je povinen zúčastňovat se na stavbě kontrolních dnů, které svolává písemně
zástupce objednatele ve stavebním deníku, a posílat na ně svého zástupce, který je
oprávněn rozhodovat (i okamžitě) ve věcech technických a realizačních. Z těchto
kontrolních dnů bude učiněn zápis podepsaný oprávněnými zástupci obou smluvních stran.
Zápisem z kontrolního dne nelze měnit ujednání této smlouvy o dílo. Dohodnuté termíny a
ostatní ujednání podepsaná v zápisu z kontrolního dne jsou pro obě strany závazná, pokud
nejsou v rozporu s touto smlouvou.

Jméno stavbyvedoucího, popř. jiného pověřeného zástupce zhotovitele, který je pověřen
vedením stavebního deníku, je uvedeno v záhlaví této smlouvy o dílo. Případná změna
pověřeného zástupce zhotovitele se provede zápisem do stavebního deníku ze strany
zhotovitele.

Smluvní strany mají povinnost činit neprodleně veškerá opatření potřebná k odstranění
vytknutých závad ve stavebním deníku. Zhotovitel zajistí přístupnost stavebního deníku v
průběhu pracovní doby při provádění díla.

Po řádném dokončení stavby bez vad a nedodělků předá zhotovitel originál stavebního
deníku objednateli.

Obsahové náležitosti stavebního deníku a způsob jeho vedení se řídí obecně závaznými
právními předpisy, zejména zákonem č. 183/2006 Sb., stavební zákon, ve znění pozdějších
předpisů a vyhláškou Ministerstva pro místní rozvoj č. 499/2006 Sb., o dokumentaci
staveb, ve znění pozdějších předpisů.

XL
Závěrečná ustanovení

 

jm
.

V případě, že se některé ustanovení této smlouvy ukáže jako neplatné, neúčinné či
nevymahatelné, nemá toto za následek neplatnost, nevymahatelnost či neúčinnost smlouvy
jako celku. V takovém případě se smluvní strany zavazují neprodleně takové ustanovení
nahradit ustanovením platným, účinným a vymahatelným, které bude mít tentýž účel jako
ustanovení původní.

2. Smluvní strany prohlašují, že tuto smlouvu uzavřely svobodně, vážně a srozumitelně,
nikoliv v tísni nebo za nápadně nevýhodných podmínek.

3.. Tuto smlouvu lze měnit pouze očíslovanými písemnými dodatky označenými jako dodatek
ke smlouvě o dílo a podepsaný oběma smluvními stranami — smluvní strany vylučují
možnost změn této smlouvy jinak než písemnou formou a totéž platí o jednání smluvních
stran na základě této smlouvy, jež má mít dle této smlouvy písemnou formu. V rámci
uzavírání dodatku smluvní strany vylučují možnost, že by odpověď s dodatkem nebo
odchylkou, která podstatně nemění podmínky nabídky, byla přijetí nabídky.

4. Tato smlouva je vystavena ve 2 vyhotoveních s platností originálu, z nichž 1 obdrží
objednatel a 1 zhotovitel.

5. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami.

6. Tato smlouva, jakož i práva a povinnosti vzniklé na základě této smlouvy nebo
v souvislosti sní, se řídí právem České republiky, zejména příslušnými ustanoveními
občanského zákoníku, v platném znění.

7. Uzavření této smlouvy bylo schváleno na 67. schůzi Rady města Vyškova dne 06.09.2021

usnesením č. 3487 - 08.

 

Ve Vyškově dne: 44.9 .202A Ve Zlíně dne: 24.9, 2024
Mgr. Jaroslav Hastík Ing. Miriam Chmelová Holbová, MBA
ředitel člen představenstva

Správa majetku města Vyškova, ——

příspěvková organizace CE! PROJEKT GROUP a.s.
Mlýnská 737/10 Estáslina jí ji

682 01 Vyškov - Dědice 50 01 Zl *

© tel. 517 330 008 DIČ: CZ01643501 CEROPÉAEKT

IČ: 71248234, DIČ: CZ71248234 28 ná =

Příloha č. 1: Položkový rozpočet akce

P Z