Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Smlouva o poskytnutí podpory z Programu „Životní prostředí, ekosystémy a změna klimatu“ podporovaného z Norských fondů 2014-2021 smlouva č. 3204200006 Smluvní strany Státní fond životního prostředí České republiky se sídlem: Kaplanova 1931/1, 148 00 Praha 11 korespondenční adresa: Olbrachtova 2006/9, 140 00 Praha 4 IČO: 00020729 zastoupený: Ing. Petrem V a l d m a n e m , ředitelem bankovní spojení: xxxxxx číslo účtu: pro financování ze SFŽP ČR - xxxxxx pro financování z FM Norska - xxxxxx (dále jen „Fond“) a Vysoké učení technické v Brně se sídlem: Antonínská 548/1, Veveří, 60200 Brno IČO: 00216305 zastoupená: prof. RNDr. Ing., Petr Štěpánek, CSc., dr. h. c. bankovní spojení: xxxxxx číslo účtu: xxxxxx variabilní symbol: xxxxxx (dále jen „příjemce podpory“) se dohodly takto: I. Předmět smlouvy 1) Tato Smlouva o poskytnutí podpory z Programu „Životní prostředí, ekosystémy a změna klimatu“ (dále jen „Program“) podporovaného z Norských fondů 2014-2021 (dále jen „Smlouva“) se uzavírá 1 na základě Rozhodnutí ministra životního prostředí č. 3204200006 o poskytnutí finančních prostředků z Programu (dále jen „Rozhodnutí ministra“), ze dne 18. 05. 2021 a v souladu se směrnicí Ministerstva životního prostředí ČR č. 8/2019 o poskytování finančních prostředků z finančního mechanismu Evropského hospodářského prostoru a z finančního mechanismu Norska administrovaných Státním fondem životního prostředí České republiky (dále jen „Směrnice MŽP“), v platném znění. 2) Příjemce podpory potvrzuje, že se seznámil se zněním a všemi podmínkami Výzvy č. 4A Bergen, k předkládání žádostí o poskytnutí podpory z Programu (dále jen „Výzva“) a že náležitosti podporovaného projektu odpovídají podmínkám stanoveným touto Výzvou a jsou v souladu s cíli a principy Programu a ustanoveními právního rámce Finančního mechanismu Norska pro období 2014- 2021, zejména pak uvedeného v článku 1.5. Nařízení o implementaci Finančního mechanismu Norska 2014-2021 (dále jen „Nařízení“) a Dohody o Programu. 3) Podpora má formu dotace a je určena výhradně na realizaci projektu, s názvem: „ADAPTAN II – Integrované přístupy adaptace krajiny Moravskoslezského kraje na změnu klimatu“ (dále jen „akce“). II. Základní podmínky pro realizaci akce (dle Rozhodnutí ministra) 1) Datum zahájení akce: 01. 07. 2021 2) Konečný termín pro dosažení očekávaných výsledků akce: 30. 04. 2024 3) Způsobilost výdajů na akci je stanovena následovně: 18. 05. 2021 30. 04. 2024 a. Výdaje jsou způsobilé od (datum Rozhodnutí ministra): b. Výdaje jsou způsobilé do: (dle časového plánu akce, nejpozději však do 30. 04. 2024): 4) Příjemce podpory se zavazuje splnit účel akce tím, že: - V rámci realizace projektu provede odbornou, datovou, metodickou a realizační podporu procesu implementace "Adaptační strategie Moravskoslezského kraje na dopady změny klimatu" a navrhne vzorová adaptační opatření s orientací na snižování popř. eliminaci negativních vlivů globální změny klimatu na pilotních územích Moravskoslezského kraje. Dále se příjemce podpory zavazuje naplnit indikátory: - Počet implementovaných mitigačních/adaptačních opatření v rozsahu 50 opatření, - Počet obcí/regionů na jejichž území byla implementována mitigační/adaptační opatření v rozsahu 4 obce/regionu, - Počet osob pozitivně ovlivněných implementací mitigačních/adaptačních opatření v rozsahu 1 200 539 osob, - Počet projektů zahrnujících spolupráci s partnerem z donorské země v rozsahu 3 projektů. 2 III. Výše podpory 1) Výše podpory odpovídá 90,00 % způsobilých výdajů na akci dle podmínek stanovených Výzvou a jejími přílohami, vychází z Žádosti o podporu a jejich příloh a je poskytována v souladu s Rozhodnutím ministra, dle čl. I, odst. 1) této Smlouvy a činí pevně stanovenou a neměnnou částku ve výši 24 063 337,80 Kč (tj. 925 512,99 EUR), která bude vyplacena v poměru 85 % z prostředků Finančního mechanismu Norska 2014-2021 a 15 % z prostředků Fondu. 2) Podporu je možno použít pouze na úhradu skutečných, efektivních, oprávněných, účelných a nezbytných výdajů vynaložených na dodávky, služby a stavební práce, a výdajů, kterými je akce realizována a které vznikly a byly uhrazeny v období realizace akce, dle čl. II této Smlouvy. IV. Práva a povinnosti příjemce podpory 1) Příjemce podpory je: a. povinen splnit účel a podmínky podpořené akce, dle čl. II a v souladu s ostatními podmínkami této Smlouvy, na kterou mu jsou poskytnuty finanční prostředky z Programu; b. povinen, v případě implementace akce ve spolupráci s partnerem, uzavřít dohodu o partnerství dle článku 7.7. Nařízení a v dostatečném předstihu jej informovat o změnách akce, které se ho týkají, dle bodu 4, čl. 7.6. Nařízení; c. oprávněn požadovat podporu ve výši 24 063 337,80 Kč (tj. 925 512,99 EUR), dle čl. III Smlouvy a v souladu s Pokyny pro žadatele a konečné příjemce z Programu (dále jen „Pokyny pro žadatele“), které tvoří přílohu Výzvy; d. povinen postupovat v souladu s rozpočtem akce a dodržet jak způsob výpočtu nepřímých výdajů a jejich maximální výši, tak rozložení investičních a neinvestičních prostředků uvedených v Agendovém informačním systému Fondu (dále jen „AIS SFŽP ČR“). Změnu rozložení investic a neinvestic je možné provést změnovým řízením pouze na neprofinancovaných a v případě zálohy na nevyúčtovaných prostředcích akce; e. povinen předfinancovat způsobilé výdaje projektu z vlastních zdrojů s využitím zálohy poskytnuté Fondem dle kap. VI, odst. 3. a Pokynů pro žadatele; f. povinen oznámit Fondu veškeré skutečnosti nebo změny, které mají nebo mohou mít dopad na realizaci akce a povinnosti vyplývající z této Smlouvy. Smlouvu nelze měnit se zpětnou účinností po porušení povinnosti, která je předmětem změny; g. povinen předkládat Fondu průběžnou a závěrečnou monitorovací zprávu, včetně žádosti o platbu; závěrečnou monitorovací zprávu příjemce podpory předloží nejpozději do 1 měsíce od uplynutí termínu dle čl. II odst. 2) této Smlouvy; h. povinen řádně zaznamenat všechny příjmy a výdaje akce v souladu s platnými účetními standardy a obecně uznávanými účetními zásadami a rovněž musí být jasně a jednoznačně identifikovatelné ve vztahu k akci; i. povinen zaznamenávat požadované náležitosti akce, včetně příslušných dokumentů, prostřednictvím AIS SFŽP ČR; 3 j. povinen dodržovat pravidla pro zadávání veřejných zakázek v souladu s příslušnou národní legislativou a pravidla stanovená v aktuálních Pokynech Státního fondu životního prostředí ČR po veřejné zakázky v rámci FM Norska 2014-2021, které jsou uveřejněny na stránkách Fondu; k. povinen archivovat všechny dokumenty související s realizací akce po dobu nejméně 10 let od 1. ledna roku následujícího po schválení závěrečné monitorovací zprávy, nejméně však do 31. prosince 2030; l. srozuměn a uděluje souhlas s použitím informací souvisejících s akcí pro účely administrace Fondů EHP a Norska 2014-2021; m. povinen zajistit, aby veškeré informace předložené Fondu a subjektům zapojeným do realizace akce byly vždy pravdivé a úplné; n. vyloučen z účasti o získání jakýchkoli jiných finančních prostředků na stejné výdaje financované v rámci podporované akce, aby se zabránilo dvojímu financování, k čemuž se zavazuje; o. povinen podrobit se kontrolám orgánů určených pro implementaci a účinné fungování Finančních mechanismů EHP a Norska 2014-2021, tj. Auditního orgánu, Certifikačního orgánu, Národního kontaktního místa, Kanceláři finančních mechanismů a kontrolních orgánů Evropského sdružení volného obchodu a neprodleně poskytnout požadovaný přístup v souvislosti s audity, monitorováním a evaluací akce. Na vyžádání je povinen předložit požadované dokumenty a kontrolní protokoly přímo Certifikačnímu orgánu; p. povinen neprodleně informovat Fond o podezřeních na nesrovnalost zjištěných při realizaci akce, tj. zejména porušení právního rámce Fondů EHP a Norska 2014-2021, ustanovení Evropské unie, nebo ustanovení vnitrostátních právních předpisů země původu příjemce podpory, které ovlivňují nebo ohrožují jakoukoli fázi provádění akce, například nezpůsobilými nebo nepřiměřenými výdaji; q. povinen informovat Fond o všech kontrolách nebo monitoringu prováděných jinými subjekty než Fondem, o jejich výsledcích, navrhovaných nápravných opatřeních a realizaci navrhovaných nápravných opatření; r. povinen dodržovat podmínky, na jejichž základě bylo rozhodnuto o poskytnutí podpory na akci, včetně způsobu zajištění jeho dlouhodobé udržitelnosti. V případech, které zahrnují investici do nemovitosti a/nebo pozemku (včetně renovací), je navíc povinen: i. zajistit provoz těchto objektů po dobu nejméně pěti let od schválení závěrečné monitorovací zprávy akce ze strany Fondu a po stejně dlouhou dobu využívat danou nemovitost a/nebo pozemek pro účely uvedené v čl. II. odst. 4 této Smlouvy; ii. veškeré nemovitosti zakoupené, postavené nebo zrekonstruované v rámci akce, řádně pojistit jak během provádění akce, tak po stanovenou dobu nejméně pěti let od schválení závěrečné monitorovací zprávy akce ze strany Fondu; iii. po uvedenou dobu pěti let vyčlenit příslušné prostředky na jejich údržbu; s. povinen dodržovat požadavky na publicitu (zejména požadavky na uveřejňování log), umožnit zástupcům Fondu získávat a využívat pořízený fotografický materiál a filmové záběry a ty dále poskytovat třetím stranám, jakož i ostatní pokyny a požadavky, jež jsou dále v souladu s Pokyny pro žadatele. t. předloží Fondu roční finanční vypořádání vztahů vzniklých na základě této Smlouvy, a to vždy nejpozději do 31. ledna následujícího kalendářního roku; k obsahu ročního finančního vypořádání může Fond vydat příjemci podpory závazné pokyny. 4 V. Práva a povinnosti Fondu 1) Fond je: a. povinen po obdržení monitorovací zprávy, provést bezhotovostní platbu příjemci podpory, resp. v případě, že byla příjemci podpory poskytnuta záloha, Fond sníží platbu o výši poskytnuté zálohy; b. v souladu s ustanoveními této Smlouvy oprávněn vykonávat činnosti související s ověřováním, zda byla akce realizována v souladu s touto Smlouvou; c. oprávněn, v případě existence podezření na porušení ustanovení Smlouvy nebo předložení nepravdivých nebo neúplných informací od příjemce podpory, bez prodlení pozastavit platbu podpory. VI. Platební podmínky 1) Podpora bude poskytnuta bankovním převodem peněžních prostředků z bankovního účtu Fondu na bankovní účet příjemce podpory uvedený v této Smlouvě. 2) Fond poskytne příjemci zálohovou ex ante platbu, její vyúčtování příjemce provádí formou žádosti o platbu. Po vyúčtování zálohy příjemce předkládá další žádosti o platby doložené uhrazenými fakturami a bankovními výpisy, popř. dalšími doklady ve smyslu Výzvy. Fond je oprávněn vyplatit podporu do výše 90 %, zbývající prostředky budou vyplaceny až na základě schválené závěrečné monitorovací zprávy. 3) Zálohová platba bude v souladu s vyhláškou č. 323/2002 Sb., o rozpočtové skladbě, ve znění pozdějších předpisů, proplacena dle převažujícího typu investičních nebo a neinvestičních způsobilých výdajů uvedených v rozpočtu projektu v AIS SFŽP ČR. Vyúčtování poskytnuté zálohy bude odpovídat typu prostředků podle skutečné realizace. Nedodržení vyplaceného typu prostředků prostřednictvím zálohové platby při vyúčtování není porušením této Smlouvy. 4) Zálohová platba bude poskytnuta ve schválené výši 4 812 667,55 Kč (maximálně do výše 20 % z dotace) a převedena na bankovní účet příjemce podpory uvedený v této Smlouvě zpravidla do 10 pracovních dnů ode dne platnosti této Smlouvy. 5) Každé vyúčtování zálohové platby musí být zahrnuto do průběžné / závěrečné monitorovací zprávy akce a odečteno v žádosti o průběžnou / konečnou platbu až do vyúčtování plné výše poskytnuté zálohy. V případě, že zálohová platba nebyla plně vyúčtována v rámci první průběžné monitorovací zprávy, použije se stejná zásada pro následující monitorovací zprávu. Je-li celková částka zálohové platby plně vyúčtována a podaná žádost o platbu obsahuje další způsobilé výdaje nad vyúčtování, Fond vyplatí příjemci podpory podporu připadající na tyto způsobilé výdaje na základě schválených vynaložených a uhrazených výdajů. 6) V případě, že celkové skutečně vynaložené způsobilé výdaje jsou nižší než částka zálohové platby, je příjemce podpory povinen vrátit nevyužité finanční prostředky do 30 dnů od vyzvání na bankovní účet uvedený Fondem. 7) Fond není povinen poskytnout podporu, dokud neobdrží doklady prokazující, že tato Smlouva byla uzavřena v souladu se zákonem o obcích. 5 VII. Opravy a korekce 1) Jestliže příjemce podpory nesplní některý ze závazků stanovených touto Smlouvou, bude Fond postupovat ve smyslu příslušných ustanovení zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), v platném znění. 2) Porušení povinností uvedených v čl. II odst. 4, čl. III odst. 2 nebo čl. IV odst. 1 písm. a., b. nebo r., bude postiženo odvodem ve výši 100 % z poskytnuté podpory. 3) Naplnění čl. II odst. 4 nebo čl. IV odst. 1 písm. a. je prokazováno plněním závazných indikátorů akce. Porušení povinnosti spočívající v nesplnění některého ze závazných indikátorů nebo jejich částečného naplnění bude postiženo odvodem ve stanovené výši: a. Naplnění do 50 % výše odvodu 100 % z poskytnuté podpory b. Naplnění od 51 % do 85 % výše odvodu 20 % z poskytnuté podpory c. Naplnění od 86 % do 95 % výše odvodu 2,5 % z poskytnuté podpory V případě nesplnění nebo částečného naplnění více než jednoho ze závazných indikátorů akce dle čl. II odst. 4, bude odvod uplatněn pouze v sazbě dle indikátoru, u něhož došlo k nejnižšímu naplnění stanoveného účelu. 4) Porušení povinnosti stanovené v čl. II odst. 2 bude postiženo odvodem ve výši 3 % z celkové částky podpory. Fond v souvislosti s touto podmínkou jako poskytovatel podpory stanoví, že nedodržení uvedené povinnosti pro dosažení výsledku akce, nebude považováno za porušení podmínek poskytnutí podpory v případě, že ke splnění této povinnosti dojde nejpozději do 30 dní ode dne termínu stanoveného v čl. II odst. 2. 5) Porušení povinností uvedených v čl. IV odst. 1. písm. j) bude postiženo odvodem ve výši procentní sazby uvedené v příloze č. 1 této Smlouvy. 6) V případě porušení dalších povinností stanovených touto Smlouvou bude stanoven odvod ve výši 10 % z poskytnuté podpory. VIII. Společná ustanovení 1) Příjemce podpory prohlašuje a podpisem Smlouvy potvrzuje, že: a. byl před podpisem Smlouvy řádně seznámen s podmínkami čerpání podpory dle Smlouvy a bere na vědomí všechny podmínky a povinnosti vyplývající ze Smlouvy; b. byl poučen o důsledcích, které mohou vyplývat z poskytnutí nepravdivých nebo neúplných informací jak ve Smlouvě, tak v monitorovacích zprávách, včetně žádostí o platbu a neoprávněného použití prostředků; c. souhlasí s uveřejněním informací obsažených v této Smlouvě, zejména v rozsahu: název / sídlo / IČO příjemce podpory, informace o předmětu a výši finanční pomoci. 6 IX. Závěrečná ustanovení 1) Tato Smlouva je vyhotovena v jednom elektronickém vyhotovení, podepsaném zaručenými elektronickými podpisy zástupců smluvních stran, popřípadě je vyhotovena ve dvou listinných exemplářích a podepsána vlastnoručně; každý exemplář má platnost originálu. Každá smluvní strana obdrží jeden exemplář. 2) Smlouva může být měněna nebo zrušena pouze dohodou obou smluvních stran v písemné formě. 3) Vztahy dle této Smlouvy neupravené veřejnoprávními předpisy se řídí příslušnými ustanoveními platného občanského zákoníku přiměřeně, zejména jeho části čtvrté. 4) Pro účely této Smlouvy se informací (povinností informovat) rozumí podání informace v písemné podobě, případně e-mailem nebo datovou schránkou. 5) Příjemce podpory souhlasí se zveřejněním celého textu této Smlouvy v registru smluv podle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů, pokud zveřejnění této Smlouvy tento zákon ukládá. v Brně v Praze dne: 29.9.2021 dne: xxxxxx xxxxxx ……………………………………………. ……………………………………………. zástupce příjemce podpory zástupce Fondu Přílohy: Příloha č. 1 – Stanovení výše odvodů, které se použijí v případě porušení povinností při zadávání zakázek/ veřejných zakázek 7 Příloha č. 1 – Smlouva o poskytnutí podpory z Programu „Životní prostředí ekosystémy a změna klimatu“ podporovaného z Norských fondů 2014-2021 Stanovení výše odvodů, které se použijí v případě porušení povinností při zadávání zakázek/ veřejných zakázek A. OBECNÁ USTANOVENÍ I. Podle této přílohy se v souladu se zákonem č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidel a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, stanovuje výše odvodů za porušení rozpočtové kázně v případě pochybení, které spočívá v porušení povinností stanovených v čl. IV bodu 1) písm. j) Smlouvy při zadávání zakázek/veřejných zakázek (souhrnně dále jen „veřejné zakázky“), zejména v nedodržení postupu podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění účinném v době zahájení zadávacího řízení, případně zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění účinném v době zahájení zadávacího řízení (dále souhrnně jen „zákon“) a/nebo nedodržení postupu stanoveného v Pokynech pro zadávání veřejných zakázek v rámci FM Norska 2014-2020, ve znění účinném v době zahájení výběrového/zadávacího řízení (dále jen „Pokyny“). II. V případě, že identifikované porušení nemohlo mít ani potenciální finanční dopad, nestanoví se za něj žádný odvod. III. Odvod bude vždy stanoven paušální sazbou dle kapitoly B. – Typy porušení a sazby odvodů této Přílohy. IV. Výše odvodu se vypočte z částky, která byla nebo má být z prostředků Fondu v rámci podpory poskytnuta v souvislosti s veřejnou zakázkou, u které se porušení vyskytlo. V. V případě, že u veřejné zakázky bude identifikováno více porušení, výše odvodů stanovených za jednotlivá porušení se nesčítají a výsledný odvod je stanoven s ohledem na nejzávažnější porušení. VI. Závažnost porušení je posuzována zejména z hlediska jeho skutečného nebo možného vlivu na výsledek výběrového/zadávacího řízení, z hlediska míry porušení základních zásad zadávání veřejných zakázek a z hlediska míry porušení principů hospodárnosti, efektivity a účelnosti při vynakládání veřejných prostředků. Porušení je nutno považovat za závažné především v případech, kdy v jeho důsledku došlo k odrazení potenciálních dodavatelů od účasti ve výběrovém/zadávacím řízení nebo k zadání veřejné zakázky jinému dodavateli, než kterému měla být zadána. VII. V případě, že bude identifikováno porušení, které nelze podřadit pod konkrétní typ porušení uvedený v kapitole B. – Typy porušení a sazby odvodů této Přílohy, bude stanoven odvod analogicky a dle zásady přiměřenosti. 8 B. TYPY PORUŠENÍ A SAZBY ODVODŮ Č. Typ porušení Popis porušení Sazba odvodu 1. Nedodržení požadovaného Zadavatel zadal veřejnou 100 % způsobu zahájení řízení zakázku, aniž by zahájil 25 %, pokud byla dodržena určitá míra uveřejnění, která a jeho uveřejnění výběrové/zadávací řízení umožnila potenciálním dodavatelům přístup nebo v souladu se zákonem nebo k zadávané veřejné zakázce neoprávněné přímé zadání výběrové řízení v souladu s (např. neoprávněné užití Pokyny. jednacího řízení bez uveřejnění) 2. Neoprávněné rozdělení Zadavatel uměle rozdělil 100 %, pokud veřejná zakázka předmětu veřejné zakázky předmět veřejné zakázky tak, že nebyla uveřejněna, ačkoliv se tím došlo ke snížení na ni tato povinnost předpokládané hodnoty pod vztahovala finanční limity stanovené v zákoně nebo v Pokynech, čímž 25 %, pokud byla dodržena nebylo zajištěno řádné určitá míra uveřejnění, která uveřejnění veřejné zakázky. umožnila potenciálním dodavatelům přístup k zadávané veřejné zakázce 3. Chybějící či nedostatečné Zadavatel nerozdělil nadlimitní 5 % zdůvodnění nerozdělení veřejnou zakázku na části dle veřejné zakázky na části zákona a toto rozhodnutí v písemné zprávě zadavatele neodůvodnil či toto odůvodnění nebylo dostatečné. 4. Nedodržení minimální délky Zadavatel stanovil lhůtu pro 100 %, pokud je zkrácení vyšší lhůty pro podání nabídek, podání nabídek, předběžných nebo rovno 85 % délky předběžných nabídek nebo nabídek nebo žádostí o účast minimální lhůty, nebo byla žádostí o účast tak, že jejich délka nedosahovala lhůta rovna nebo kratší než 5 nebo minimálních lhůt stanovených dnů. neprodloužení této lhůty v zákoně nebo v Pokynech v případě takové změny nebo zadávacích podmínek, zadavatel v případě takové 25 %, pokud je zkrácení vyšší jejichž povaha to změny zadávacích podmínek, nebo rovno 50 % délky vyžadovala jejichž povaha to vyžadovala, minimální lhůty (ale přiměřeně tuto lhůtu nedosahuje 85 %) neprodloužil. 9 Č. Typ porušení Popis porušení Sazba odvodu 10 %, pokud je zkrácení vyšší nebo rovno 30 % délky minimální lhůty (ale nedosahuje 50 %) nebo nebyla prodloužena lhůta pro podání nabídek, předběžných nabídek nebo žádostí o účast v případě takové změny zadávacích podmínek, jejichž povaha to vyžadovala 5 %, pokud je zkrácení nižší než 30 % 5. Nedostatečná doba pro Jestliže zadávací dokumentace 10 %, pokud po zkrácení činí opatření zadávací není volně, přímo a úplně délka lhůty pro doručení dokumentace dostupná, přičemž doba, ve nabídek méně než nebo je nebo které si ji mohou potenciální rovna 50 % stanovené lhůty jiná omezení pro získání dodavatelé opatřit, je příliš pro doručení nabídek zadávací dokumentace krátká, či zadavatel jinak vytváří neodůvodněnou překážku pro 5 %, pokud po zkrácení činí řádnou hospodářskou soutěž. délka lhůty pro doručení nabídek méně než nebo je rovna 80 % stanovené lhůty pro doručení nabídek 25 %, pokud je doba pro získání zadávací dokumentace rovna nebo nižší 5 dnům nebo zadavatel vůbec neumožnil bezplatný, neomezený a přímý přístup k zadávací dokumentaci elektronickým způsobem 6. Neuveřejnění prodloužení Zadavatel v průběhu 5 %, pokud došlo k uveřejnění lhůty pro podání nabídek, výběrového/zadávacího řízení jiným vhodným způsobem předběžných nabídek nebo prodloužil lhůtu pro podání žádostí o účast nabídek, předběžných nabídek 10 %, pokud nedošlo nebo nebo žádostí o účast, aniž by k uveřejnění, neprodloužení této lhůty při tuto skutečnost uveřejnil nebo nedodržení stanovené lhůty způsobem stanoveným v zákoně pokud nedošlo k prodloužení pro poskytnutí vysvětlení nebo v Pokynech, lhůty pro podání nabídek resp. způsobem, jakým bylo v důsledku nedodržení lhůty 10 Č. Typ porušení Popis porušení Sazba odvodu zahájeno výběrové/zadávací pro poskytnutí vysvětlení řízení, zadávací dokumentace nebo ačkoliv žádost o vysvětlení byla doručena včas, zadavatel toto vysvětlení neuveřejnil, neodeslal nebo nepředal ve stanovené lhůtě a současně neprodloužil lhůtu pro podání nabídek. 7. Použití jednacího řízení Zadavatel zadal veřejnou 25 % s uveřejněním nebo zakázku v jednacím řízení soutěžního dialogu s uveřejněním nebo v soutěžním 10 %, pokud byla zajištěna v rozporu se zákonem dialogu, aniž by byly splněny transparentnost zadávacího zákonné podmínky pro takový řízení vč. zdůvodnění užití postup, nebo v průběhu tohoto druhu řízení v zadávací jednacího řízení s uveřejněním dokumentaci, nebyl omezen nebo v soutěžním dialogu počet potenciálních podstatně změnil zadávací dodavatelů, kteří mohli podat podmínky. nabídku nebo žádost o účast, a současně byl zajištěn rovný přístup ke všem účastníkům, kteří podali nabídku či žádost o účast 8. Nesoulad se stanovenými Nedodržení stanovených 10 %, pokud nedodržení postupy pro elektronické postupů pro elektronické nebo mohlo mít za následek nebo souhrnné zadávání souhrnné zadávání veřejných odrazení potenciálních veřejných zakázek1 zakázek (tj. rámcové dohody, dodavatelů od účasti ve dynamické nákupní systémy, výběrovém/zadávacím řízení elektronické aukce, elektronické katalogy, centralizované 25 %, pokud následkem zadávání, společné zadávání tohoto porušení bylo a postupy centrálních přidělení veřejné zakázky zadavatelů). jinému účastníkovi, než který by zvítězil, pokud by se zadavatel pochybení nedopustil 1 Kromě případů, kdy odvod spadá pod jiný typ porušení. 11 Č. Typ porušení Popis porušení Sazba odvodu 9. Neuvedení nebo Zadavatel neuvedl v oznámení o 25 %, pokud nedošlo nedostatečné vymezení zahájení výběrového/zadávacího k uveřejnění kvalifikačních požadavků na kvalifikaci řízení požadavky na kvalifikaci, nebo hodnotících kritérií nebo hodnotících kritérií hodnotící kritéria (vč. jejich vah a a jejich vah a jejich vah, podmínek jasného způsobu hodnocení 10 %, pokud podmínky plnění plnění veřejné zakázky nabídek), podmínky plnění nebo technická specifikace nebo technické specifikace veřejné zakázky nebo technické nebo specifikace, případně tyto nejsou v zadávací neuveřejnění či požadavky nevymezil dokumentaci uvedeny, neposkytnutí vysvětlení dostatečně určitě nebo objasňující či doplňující nebo hodnotící kritéria a jejich váhy kvalifikační nebo hodnotící objasnění či doplnění nejsou uvedeny dostatečně kritéria kvalifikačních či hodnotících určitě, což mohlo mít kritérií nebylo sděleno všem odrazující účinek na účastníkům, popř. tyto potenciální dodavatele, informace nebyly uveřejněny. nebo vysvětlení objasňující či doplňující kvalifikační nebo hodnotící kritéria nebyla sdělena všem známým dodavatelům a/nebo nebyla uveřejněna 10. Stanovení diskriminačních Zadavatel stanovil diskriminační 25 %, pokud mohlo dojít kritérií pro vyloučení, nebo jiné protiprávní kritéria pro k odrazení potenciálních požadavků na kvalifikaci vyloučení, požadavky na dodavatelů od účasti ve dodavatelů, kritérií kvalifikaci dodavatelů, kritérií výběrovém/zadávacím řízení hodnocení nabídek, hodnocení nabídek, podmínek podmínek pro plnění pro plnění veřejné zakázky nebo 10 %, pokud byla zajištěna veřejné zakázky nebo technických specifikací nutných minimální míra hospodářské technických specifikací pro účast ve soutěže v rozporu se zákonem nebo výběrovém/zadávacím řízení ve s Pokyny, a to ve vztahu vztahu k místu realizace (např. k národním, regionálním v případě požadavku na nebo lokálním preferencím. zkušenosti, zařízení, provozovnu atd. z určitého regionu či státu). 11. Stanovení diskriminačních Zadavatel stanovil diskriminační 25 %, pokud stanovené kritérií pro vyloučení, nebo jiné protiprávní kritéria pro podmínky zjevně požadavků na kvalifikaci vyloučení, požadavky na neodpovídají předmětu dodavatelů, kritérií kvalifikaci dodavatelů, kritérií veřejné zakázky nebo hodnocení nabídek, hodnocení nabídek, podmínek v případech, kdy toto omezení podmínek pro plnění pro plnění veřejné zakázky nebo umožnilo účast pouze veřejné zakázky nebo technických specifikací nutných jednoho dodavatele technických specifikací v pro účast ve a současně účast tohoto rozporu se zákonem nebo s výběrovém/zadávacím řízení jednoho dodavatele není 12 Č. Typ porušení Popis porušení Sazba odvodu Pokyny v ostatních (např. požadavky bezprostředně odůvodnitelná specifickým aspektech než je uvedeno nesouvisely s předmětem technickým charakterem v předchozím bodu veřejné zakázky, nebo hodnotící předmětu veřejné zakázky kritéria nevyjadřovaly vztah užitné hodnoty a ceny). 10 %, pokud tyto požadavky souvisí s předmětem veřejné zakázky, ale nejsou mu přiměřené, nebo v případech, kdy kvalifikační kritéria byla užita jako hodnotící kritéria, nebo v případech stanovení technických podmínek prostřednictvím přímého nebo nepřímého odkazu na určité dodavatele, výrobky, patenty na vynálezy, užitné vzory, průmyslové vzory, ochranné známky nebo označení původu s výjimkou případů, kdy použití této specifikace se týká pouze doplňkové části veřejné zakázky a potenciální dopad na prostředky Fondu je pouze formální 5 %, pokud i přes užití omezujících podmínek byla zajištěna minimální míra hospodářské soutěže 12. Nedostatečné či nepřesné Zadavatel nevymezil předmět 10 % vymezení předmětu veřejné veřejné zakázky zakázky v podrobnostech nezbytných pro zpracování nabídky, což mohlo odradit potenciální dodavatele od podání nabídky, předběžné nabídky či žádosti o účast 13. Neoprávněné omezení Zadavatel omezil možnost 5% poddodávek využití poddodavatelů při realizaci veřejné zakázky např. procentuálně, a to bez relevantního odůvodnění tohoto omezení s ohledem na klíčové 13 Č. Typ porušení Popis porušení Sazba odvodu části veřejné zakázky. 14. Nedodržení či nesprávná Zadavatel při posouzení 25 % aplikace kvalifikačních a hodnocení nabídek nedodržel kritérií nebo technických či stanovené zadávací podmínky, jiných zadávacích podmínek zejména technické podmínky, při posouzení a hodnocení požadavky na kvalifikaci, nabídek či žádostí o účast obchodní podmínky nebo jiné podmínky účasti ve výběrovém/zadávacím řízení nebo podmínky průběhu výběrového/zadávacího řízení a ve svém důsledku tak změnil zadávací podmínky v průběhu posouzení nabídek, což mělo za následek přijetí či odmítnutí nabídek či žádostí o účast, které přijmuty/odmínuty být neměly. 15. Hodnocení nabídek Kritéria, která zadavatel stanovil 10 % v rozporu se zadávacími pro hodnocení nabídek, nebyla podmínkami dodržena či bylo užito dalších 25 %, pokud došlo nebo hodnotících kritérií, které nebyly k diskriminaci účastníků na hodnocení nabídek dle uveřejněny. základě národních, dodatečně stanovených regionálních či lokálních kritérií, která nebyla preferencí. uveřejněna 16. Nedostatečná auditní stopa Doložené podklady jasně 25 % související se zadáním nevysvětlují, jakým způsobem veřejné zakázky byly hodnoceny nabídky a jak byla vybrána nejvýhodnější nabídka, což má za následek nedostatečnou transparentnost. Odmítnutí zpřístupnění či 100 % poskytnutí relevantní dokumentace. 14 Č. Typ porušení Popis porušení Sazba odvodu 17. Jednání s účastníky během Zadavatel umožnil účastníkovi 25 % řízení včetně změny vítězné úpravu nabídky v průběhu nabídky v průběhu hodnocení nabídek, čímž došlo hodnocení k výběru tohoto účastníka, nebo zadavatel v rozporu se zákonem nebo Pokyny jednal v průběhu hodnocení nabídek s účastníky řízení, což vedlo k podstatné změně zadávacích podmínek, příp. samotné nabídky. 18. Neoprávněné předchozí V případech, kdy takovéto 25 % zapojení dodavatelů do zapojení dodavatele do přípravy přípravy výběrového/zadávacího řízení výběrového/zadávacího má za následek porušení zásady řízení či obdobná forma nediskriminace, transparentnosti spolupráce se zadavatelem a rovného zacházení či vede k narušení hospodářské soutěže. 19. Změna počátečních V průběhu jednacího řízení 25 % zadávacích podmínek s uveřejněním došlo v rámci jednacího řízení k podstatným změnám s uveřejněním vedoucí původních zadávacích k podstatné změně podmínek, které by měly za zadávacích podmínek následek povinnost nového uveřejnění řízení. 15 Č. Typ porušení Popis porušení Sazba odvodu 20. Neoprávněné vyloučení Zadavatel vyloučil nabídku 25 % nabídky z důvodu z důvodu mimořádně nízké mimořádně nízké nabídkové ceny, aniž by požádal nabídkové ceny účastníka výběrového/zadávacího řízení o odpovídající zdůvodnění nebo v případě, kdy zadavatel dodavatele ke zdůvodnění mimořádně nízké nabídkové ceny vyzval, nicméně není schopen prokázat, že odpovědi účastníků posoudil odpovídajícím způsobem. 21. Střet zájmů s dopadem na V případě, kdy při zadání veřejné 100 % výsledek zakázky dojde ke střetu zájmů, zadávacího/výběrového přičemž dotčený účastník zvítězí řízení v zadávacím/výběrovém řízení.2 22. Bid-rigging (zakázaná V případě, že soud, Úřad pro 10 %, pokud účastníci, kteří se spolupráce dodavatelů ochranu hospodářské soutěže či na bid-riggingu podíleli, ve výběrovém/zadávacím jiný kompetentní úřad shledá, že postupovali bez pomoci řízení) při zadávání osoby v rámci řídícího či výběrového/zadávacího řízení kontrolního systému nebo došlo ke kartelové dohodě či zadavatele a jeden z nich se jiné formě zakázané spolupráce stal vybraným dodavatelem mezi dodavateli. 25 %, pokud se na bid- riggingu nepodíleli jiní dodavatelé než ti, kteří se bid- riggingu účastnili 100 %, pokud se na bid- riggingu podílela osoba v rámci řídícího či kontrolního 2 Střet zájmů může nastat již ve fázi přípravy projektu, pokud měla příprava projektu vliv na zadávací dokumentaci/zadávací řízení. 16 Č. Typ porušení Popis porušení Sazba odvodu 23. Podstatná změna smlouvy Zadavatel umožnil podstatnou systému nebo zadavatel ve změnu závazku ze smlouvy na spolupráci s dodavateli plnění veřejné zakázky nebo podílejícími se na bid- práv a povinností vyplývajících riggingu a současně jeden ze smlouvy na plnění veřejné z nich se stal vybraným zakázky v rozporu se zákonem dodavatelem nebo s Pokyny. 25 % z ceny původní veřejné zakázky a dále 25 % z hodnoty dodatečných stavebních prací, dodávek nebo služeb (tzv. vícepráce) 25 % z ceny původní veřejné zakázky a dále 100 % částky, o kterou byla případně zvýšena cena veřejné zakázky v případě, že takové zvýšení převyšuje 50 % hodnoty původní veřejné zakázky 24. Jiné porušení Zadavatel se dopustil jiného než 25 % výše uvedeného porušení, které mělo nebo mohlo mít vliv na 2 % nebo 5 % nebo 10 % dle výběr dodavatele, nebo které závažnosti porušení znemožnilo ověření souladu jeho postupu s čl. IV bodu 1) písm. j) Smlouvy včetně nedodržení základních zásad zadávacího řízení. 17