Textová podoba smlouvy Smlouva č. 17917587: Smlouva o poskytnutí podpory z Programu „Životní prostředí, ekosystémy

Příloha SMLOUVA Č.3204200006 O POSK PODPORY_ SFŽP_VUT.PDF

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o poskytnutí podpory
                                         z

   Programu „Životní prostředí, ekosystémy a změna klimatu“
            podporovaného z Norských fondů 2014-2021

                               smlouva č. 3204200006

Smluvní strany

Státní fond životního prostředí České republiky

se sídlem:                     Kaplanova 1931/1, 148 00 Praha 11
korespondenční adresa:         Olbrachtova 2006/9, 140 00 Praha 4
IČO:                           00020729
zastoupený:                    Ing. Petrem V a l d m a n e m , ředitelem
bankovní spojení:              xxxxxx
číslo účtu:                    pro financování ze SFŽP ČR - xxxxxx
                               pro financování z FM Norska - xxxxxx
(dále jen „Fond“)

a

Vysoké učení technické v Brně

se sídlem:                     Antonínská 548/1, Veveří, 60200 Brno
IČO:                           00216305
zastoupená:                    prof. RNDr. Ing., Petr Štěpánek, CSc., dr. h. c.
bankovní spojení:              xxxxxx
číslo účtu:                    xxxxxx
variabilní symbol:             xxxxxx

(dále jen „příjemce podpory“)

se dohodly takto:

                                                                      I.
                                                           Předmět smlouvy

1) Tato Smlouva o poskytnutí podpory z Programu „Životní prostředí, ekosystémy a změna klimatu“
    (dále jen „Program“) podporovaného z Norských fondů 2014-2021 (dále jen „Smlouva“) se uzavírá
                                                                      1
    na základě Rozhodnutí ministra životního prostředí č. 3204200006 o poskytnutí finančních prostředků
    z Programu (dále jen „Rozhodnutí ministra“), ze dne 18. 05. 2021 a v souladu se směrnicí Ministerstva
    životního prostředí ČR č. 8/2019 o poskytování finančních prostředků z finančního mechanismu
    Evropského hospodářského prostoru a z finančního mechanismu Norska administrovaných Státním
    fondem životního prostředí České republiky (dále jen „Směrnice MŽP“), v platném znění.

2) Příjemce podpory potvrzuje, že se seznámil se zněním a všemi podmínkami Výzvy č. 4A Bergen,
    k předkládání žádostí o poskytnutí podpory z Programu (dále jen „Výzva“) a že náležitosti
    podporovaného projektu odpovídají podmínkám stanoveným touto Výzvou a jsou v souladu s cíli
    a principy Programu a ustanoveními právního rámce Finančního mechanismu Norska pro období 2014-
    2021, zejména pak uvedeného v článku 1.5. Nařízení o implementaci Finančního mechanismu Norska
    2014-2021 (dále jen „Nařízení“) a Dohody o Programu.

3) Podpora má formu dotace a je určena výhradně na realizaci projektu, s názvem:

„ADAPTAN II – Integrované přístupy adaptace krajiny Moravskoslezského kraje na změnu klimatu“

(dále jen „akce“).

                                                  II.
                         Základní podmínky pro realizaci akce

                                   (dle Rozhodnutí ministra)

1) Datum zahájení akce:                                                           01. 07. 2021

2) Konečný termín pro dosažení očekávaných výsledků akce:                         30. 04. 2024

3) Způsobilost výdajů na akci je stanovena následovně:                            18. 05. 2021
                                                                                  30. 04. 2024
                a. Výdaje jsou způsobilé od (datum Rozhodnutí ministra):

                b. Výdaje jsou způsobilé do:
                     (dle časového plánu akce, nejpozději však do 30. 04. 2024):

4) Příjemce podpory se zavazuje splnit účel akce tím, že:

     - V rámci realizace projektu provede odbornou, datovou, metodickou a realizační podporu procesu
          implementace "Adaptační strategie Moravskoslezského kraje na dopady změny klimatu" a navrhne
          vzorová adaptační opatření s orientací na snižování popř. eliminaci negativních vlivů globální změny
          klimatu na pilotních územích Moravskoslezského kraje.

Dále se příjemce podpory zavazuje naplnit indikátory:

     - Počet implementovaných mitigačních/adaptačních opatření v rozsahu 50 opatření,

     - Počet obcí/regionů na jejichž území byla implementována mitigační/adaptační opatření v rozsahu
          4 obce/regionu,

     - Počet osob pozitivně ovlivněných implementací mitigačních/adaptačních opatření v rozsahu
          1 200 539 osob,

     - Počet projektů zahrnujících spolupráci s partnerem z donorské země v rozsahu 3 projektů.

                         2
                                                                         III.
                                                                 Výše podpory

1) Výše podpory odpovídá 90,00 % způsobilých výdajů na akci dle podmínek stanovených Výzvou a jejími
     přílohami, vychází z Žádosti o podporu a jejich příloh a je poskytována v souladu s Rozhodnutím ministra,
     dle čl. I, odst. 1) této Smlouvy a činí pevně stanovenou a neměnnou částku ve výši 24 063 337,80 Kč (tj.
     925 512,99 EUR), která bude vyplacena v poměru 85 % z prostředků Finančního mechanismu Norska
     2014-2021 a 15 % z prostředků Fondu.

 2) Podporu je možno použít pouze na úhradu skutečných, efektivních, oprávněných, účelných a nezbytných
     výdajů vynaložených na dodávky, služby a stavební práce, a výdajů, kterými je akce realizována a které
     vznikly a byly uhrazeny v období realizace akce, dle čl. II této Smlouvy.

                                                                         IV.
                                                 Práva a povinnosti příjemce podpory

 1) Příjemce podpory je:

            a. povinen splnit účel a podmínky podpořené akce, dle čl. II a v souladu s ostatními podmínkami
                 této Smlouvy, na kterou mu jsou poskytnuty finanční prostředky z Programu;

            b. povinen, v případě implementace akce ve spolupráci s partnerem, uzavřít dohodu o partnerství
                 dle článku 7.7. Nařízení a v dostatečném předstihu jej informovat o změnách akce, které se ho
                 týkají, dle bodu 4, čl. 7.6. Nařízení;

            c. oprávněn požadovat podporu ve výši 24 063 337,80 Kč (tj. 925 512,99 EUR), dle čl. III Smlouvy a
                 v souladu s Pokyny pro žadatele a konečné příjemce z Programu (dále jen „Pokyny pro
                 žadatele“), které tvoří přílohu Výzvy;

            d. povinen postupovat v souladu s rozpočtem akce a dodržet jak způsob výpočtu nepřímých
                 výdajů a jejich maximální výši, tak rozložení investičních a neinvestičních prostředků uvedených
                 v Agendovém informačním systému Fondu (dále jen „AIS SFŽP ČR“). Změnu rozložení investic
                 a neinvestic je možné provést změnovým řízením pouze na neprofinancovaných a v případě
                 zálohy na nevyúčtovaných prostředcích akce;

            e. povinen předfinancovat způsobilé výdaje projektu z vlastních zdrojů s využitím zálohy
                 poskytnuté Fondem dle kap. VI, odst. 3. a Pokynů pro žadatele;

            f. povinen oznámit Fondu veškeré skutečnosti nebo změny, které mají nebo mohou mít dopad
                 na realizaci akce a povinnosti vyplývající z této Smlouvy. Smlouvu nelze měnit se zpětnou
                 účinností po porušení povinnosti, která je předmětem změny;

            g. povinen předkládat Fondu průběžnou a závěrečnou monitorovací zprávu, včetně žádosti
                 o platbu; závěrečnou monitorovací zprávu příjemce podpory předloží nejpozději do 1 měsíce
                 od uplynutí termínu dle čl. II odst. 2) této Smlouvy;

            h. povinen řádně zaznamenat všechny příjmy a výdaje akce v souladu s platnými účetními
                 standardy a obecně uznávanými účetními zásadami a rovněž musí být jasně a jednoznačně
                 identifikovatelné ve vztahu k akci;

            i. povinen zaznamenávat požadované náležitosti akce, včetně příslušných dokumentů,
                 prostřednictvím AIS SFŽP ČR;

                                                                       3
j. povinen dodržovat pravidla pro zadávání veřejných zakázek v souladu s příslušnou národní
     legislativou a pravidla stanovená v aktuálních Pokynech Státního fondu životního prostředí ČR
     po veřejné zakázky v rámci FM Norska 2014-2021, které jsou uveřejněny na stránkách Fondu;

k. povinen archivovat všechny dokumenty související s realizací akce po dobu nejméně 10 let
     od 1. ledna roku následujícího po schválení závěrečné monitorovací zprávy, nejméně však
     do 31. prosince 2030;

l. srozuměn a uděluje souhlas s použitím informací souvisejících s akcí pro účely administrace
     Fondů EHP a Norska 2014-2021;

m. povinen zajistit, aby veškeré informace předložené Fondu a subjektům zapojeným do realizace
     akce byly vždy pravdivé a úplné;

n. vyloučen z účasti o získání jakýchkoli jiných finančních prostředků na stejné výdaje financované
     v rámci podporované akce, aby se zabránilo dvojímu financování, k čemuž se zavazuje;

o. povinen podrobit se kontrolám orgánů určených pro implementaci a účinné fungování
     Finančních mechanismů EHP a Norska 2014-2021, tj. Auditního orgánu, Certifikačního orgánu,
     Národního kontaktního místa, Kanceláři finančních mechanismů a kontrolních orgánů
     Evropského sdružení volného obchodu a neprodleně poskytnout požadovaný přístup
     v souvislosti s audity, monitorováním a evaluací akce. Na vyžádání je povinen předložit
     požadované dokumenty a kontrolní protokoly přímo Certifikačnímu orgánu;

p. povinen neprodleně informovat Fond o podezřeních na nesrovnalost zjištěných při realizaci
     akce, tj. zejména porušení právního rámce Fondů EHP a Norska 2014-2021, ustanovení Evropské
     unie, nebo ustanovení vnitrostátních právních předpisů země původu příjemce podpory, které
     ovlivňují nebo ohrožují jakoukoli fázi provádění akce, například nezpůsobilými nebo
     nepřiměřenými výdaji;

q. povinen informovat Fond o všech kontrolách nebo monitoringu prováděných jinými subjekty
     než Fondem, o jejich výsledcích, navrhovaných nápravných opatřeních a realizaci navrhovaných
     nápravných opatření;

r. povinen dodržovat podmínky, na jejichž základě bylo rozhodnuto o poskytnutí podpory na akci,
     včetně způsobu zajištění jeho dlouhodobé udržitelnosti. V případech, které zahrnují investici
     do nemovitosti a/nebo pozemku (včetně renovací), je navíc povinen:

            i. zajistit provoz těchto objektů po dobu nejméně pěti let od schválení závěrečné
                monitorovací zprávy akce ze strany Fondu a po stejně dlouhou dobu využívat danou
                nemovitost a/nebo pozemek pro účely uvedené v čl. II. odst. 4 této Smlouvy;

           ii. veškeré nemovitosti zakoupené, postavené nebo zrekonstruované v rámci akce, řádně
                pojistit jak během provádění akce, tak po stanovenou dobu nejméně pěti let
                od schválení závěrečné monitorovací zprávy akce ze strany Fondu;

          iii. po uvedenou dobu pěti let vyčlenit příslušné prostředky na jejich údržbu;

s. povinen dodržovat požadavky na publicitu (zejména požadavky na uveřejňování log), umožnit
     zástupcům Fondu získávat a využívat pořízený fotografický materiál a filmové záběry a ty dále
     poskytovat třetím stranám, jakož i ostatní pokyny a požadavky, jež jsou dále v souladu s Pokyny
     pro žadatele.

t. předloží Fondu roční finanční vypořádání vztahů vzniklých na základě této Smlouvy, a to vždy
     nejpozději do 31. ledna následujícího kalendářního roku; k obsahu ročního finančního
     vypořádání může Fond vydat příjemci podpory závazné pokyny.
                                                           4
                                                                      V.
                                                     Práva a povinnosti Fondu

1) Fond je:

          a. povinen po obdržení monitorovací zprávy, provést bezhotovostní platbu příjemci podpory,
                resp. v případě, že byla příjemci podpory poskytnuta záloha, Fond sníží platbu o výši poskytnuté
                zálohy;

          b. v souladu s ustanoveními této Smlouvy oprávněn vykonávat činnosti související s ověřováním,
                zda byla akce realizována v souladu s touto Smlouvou;

          c. oprávněn, v případě existence podezření na porušení ustanovení Smlouvy nebo předložení
                nepravdivých nebo neúplných informací od příjemce podpory, bez prodlení pozastavit platbu
                podpory.

                                                                     VI.
                                                         Platební podmínky

1) Podpora bude poskytnuta bankovním převodem peněžních prostředků z bankovního účtu Fondu
    na bankovní účet příjemce podpory uvedený v této Smlouvě.

2) Fond poskytne příjemci zálohovou ex ante platbu, její vyúčtování příjemce provádí formou žádosti
    o platbu. Po vyúčtování zálohy příjemce předkládá další žádosti o platby doložené uhrazenými fakturami
    a bankovními výpisy, popř. dalšími doklady ve smyslu Výzvy. Fond je oprávněn vyplatit podporu do výše
    90 %, zbývající prostředky budou vyplaceny až na základě schválené závěrečné monitorovací zprávy.

3) Zálohová platba bude v souladu s vyhláškou č. 323/2002 Sb., o rozpočtové skladbě, ve znění pozdějších
    předpisů, proplacena dle převažujícího typu investičních nebo a neinvestičních způsobilých výdajů
    uvedených v rozpočtu projektu v AIS SFŽP ČR. Vyúčtování poskytnuté zálohy bude odpovídat typu
    prostředků podle skutečné realizace. Nedodržení vyplaceného typu prostředků prostřednictvím zálohové
    platby při vyúčtování není porušením této Smlouvy.

4) Zálohová platba bude poskytnuta ve schválené výši 4 812 667,55 Kč (maximálně do výše 20 % z dotace)
    a převedena na bankovní účet příjemce podpory uvedený v této Smlouvě zpravidla do 10 pracovních
    dnů ode dne platnosti této Smlouvy.

5) Každé vyúčtování zálohové platby musí být zahrnuto do průběžné / závěrečné monitorovací zprávy akce
    a odečteno v žádosti o průběžnou / konečnou platbu až do vyúčtování plné výše poskytnuté zálohy.
    V případě, že zálohová platba nebyla plně vyúčtována v rámci první průběžné monitorovací zprávy,
    použije se stejná zásada pro následující monitorovací zprávu. Je-li celková částka zálohové platby plně
    vyúčtována a podaná žádost o platbu obsahuje další způsobilé výdaje nad vyúčtování, Fond vyplatí
    příjemci podpory podporu připadající na tyto způsobilé výdaje na základě schválených vynaložených
    a uhrazených výdajů.

6) V případě, že celkové skutečně vynaložené způsobilé výdaje jsou nižší než částka zálohové platby,
    je příjemce podpory povinen vrátit nevyužité finanční prostředky do 30 dnů od vyzvání na bankovní účet
    uvedený Fondem.

7) Fond není povinen poskytnout podporu, dokud neobdrží doklady prokazující, že tato Smlouva byla
    uzavřena v souladu se zákonem o obcích.

                                                                      5
                                       VII.
                             Opravy a korekce

1) Jestliže příjemce podpory nesplní některý ze závazků stanovených touto Smlouvou, bude Fond
    postupovat ve smyslu příslušných ustanovení zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech
    a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), v platném znění.

2) Porušení povinností uvedených v čl. II odst. 4, čl. III odst. 2 nebo čl. IV odst. 1 písm. a., b. nebo r., bude
    postiženo odvodem ve výši 100 % z poskytnuté podpory.

3) Naplnění čl. II odst. 4 nebo čl. IV odst. 1 písm. a. je prokazováno plněním závazných indikátorů akce.
    Porušení povinnosti spočívající v nesplnění některého ze závazných indikátorů nebo jejich částečného
    naplnění bude postiženo odvodem ve stanovené výši:

a. Naplnění do 50 %          výše odvodu 100 % z poskytnuté podpory

b. Naplnění od 51 % do 85 %  výše odvodu 20 % z poskytnuté podpory

c. Naplnění od 86 % do 95 %  výše odvodu 2,5 % z poskytnuté podpory

V případě nesplnění nebo částečného naplnění více než jednoho ze závazných indikátorů akce dle čl. II
odst. 4, bude odvod uplatněn pouze v sazbě dle indikátoru, u něhož došlo k nejnižšímu naplnění
stanoveného účelu.

4) Porušení povinnosti stanovené v čl. II odst. 2 bude postiženo odvodem ve výši 3 % z celkové částky
    podpory. Fond v souvislosti s touto podmínkou jako poskytovatel podpory stanoví, že nedodržení
    uvedené povinnosti pro dosažení výsledku akce, nebude považováno za porušení podmínek poskytnutí
    podpory v případě, že ke splnění této povinnosti dojde nejpozději do 30 dní ode dne termínu
    stanoveného v čl. II odst. 2.

5) Porušení povinností uvedených v čl. IV odst. 1. písm. j) bude postiženo odvodem ve výši procentní sazby
    uvedené v příloze č. 1 této Smlouvy.

6) V případě porušení dalších povinností stanovených touto Smlouvou bude stanoven odvod ve výši 10 %
    z poskytnuté podpory.

                                        VIII.
                             Společná ustanovení

1) Příjemce podpory prohlašuje a podpisem Smlouvy potvrzuje, že:

     a. byl před podpisem Smlouvy řádně seznámen s podmínkami čerpání podpory dle Smlouvy a bere
          na vědomí všechny podmínky a povinnosti vyplývající ze Smlouvy;

     b. byl poučen o důsledcích, které mohou vyplývat z poskytnutí nepravdivých nebo neúplných informací
          jak ve Smlouvě, tak v monitorovacích zprávách, včetně žádostí o platbu a neoprávněného použití
          prostředků;

     c. souhlasí s uveřejněním informací obsažených v této Smlouvě, zejména v rozsahu: název / sídlo / IČO
          příjemce podpory, informace o předmětu a výši finanční pomoci.

                             6
                                                                     IX.
                                                       Závěrečná ustanovení

1) Tato Smlouva je vyhotovena v jednom elektronickém vyhotovení, podepsaném zaručenými
    elektronickými podpisy zástupců smluvních stran, popřípadě je vyhotovena ve dvou listinných
    exemplářích a podepsána vlastnoručně; každý exemplář má platnost originálu. Každá smluvní strana
    obdrží jeden exemplář.

2) Smlouva může být měněna nebo zrušena pouze dohodou obou smluvních stran v písemné formě.

3) Vztahy dle této Smlouvy neupravené veřejnoprávními předpisy se řídí příslušnými ustanoveními platného
    občanského zákoníku přiměřeně, zejména jeho části čtvrté.

4) Pro účely této Smlouvy se informací (povinností informovat) rozumí podání informace v písemné podobě,
    případně e-mailem nebo datovou schránkou.

5) Příjemce podpory souhlasí se zveřejněním celého textu této Smlouvy v registru smluv podle zákona
    č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv
    a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů, pokud zveřejnění této Smlouvy
    tento zákon ukládá.

v Brně                         v Praze
dne: 29.9.2021                          dne:

xxxxxx                                 xxxxxx
…………………………………………….             …………………………………………….

 zástupce příjemce podpory                zástupce Fondu

Přílohy:

Příloha č. 1 – Stanovení výše odvodů, které se použijí v případě porušení povinností při zadávání zakázek/
veřejných zakázek

                            7
Příloha č. 1 – Smlouva o poskytnutí podpory z Programu „Životní prostředí ekosystémy a změna klimatu“
podporovaného z Norských fondů 2014-2021

Stanovení výše odvodů, které se použijí v případě porušení povinností při zadávání zakázek/
veřejných zakázek

A. OBECNÁ USTANOVENÍ

    I. Podle této přílohy se v souladu se zákonem č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidel a o změně
          některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, stanovuje výše odvodů za porušení
          rozpočtové kázně v případě pochybení, které spočívá v porušení povinností stanovených v čl. IV
          bodu 1) písm. j) Smlouvy při zadávání zakázek/veřejných zakázek (souhrnně dále jen „veřejné
          zakázky“), zejména v nedodržení postupu podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných
          zakázek, ve znění účinném v době zahájení zadávacího řízení, případně zákona č. 137/2006 Sb.,
          o veřejných zakázkách, ve znění účinném v době zahájení zadávacího řízení (dále souhrnně jen
          „zákon“) a/nebo nedodržení postupu stanoveného v Pokynech pro zadávání veřejných zakázek
          v rámci FM Norska 2014-2020, ve znění účinném v době zahájení výběrového/zadávacího řízení
          (dále jen „Pokyny“).

    II. V případě, že identifikované porušení nemohlo mít ani potenciální finanční dopad, nestanoví
          se za něj žádný odvod.

    III. Odvod bude vždy stanoven paušální sazbou dle kapitoly B. – Typy porušení a sazby odvodů této
          Přílohy.

    IV. Výše odvodu se vypočte z částky, která byla nebo má být z prostředků Fondu v rámci podpory
          poskytnuta v souvislosti s veřejnou zakázkou, u které se porušení vyskytlo.

    V. V případě, že u veřejné zakázky bude identifikováno více porušení, výše odvodů stanovených
          za jednotlivá porušení se nesčítají a výsledný odvod je stanoven s ohledem na nejzávažnější
          porušení.

    VI. Závažnost porušení je posuzována zejména z hlediska jeho skutečného nebo možného vlivu
          na výsledek výběrového/zadávacího řízení, z hlediska míry porušení základních zásad zadávání
          veřejných zakázek a z hlediska míry porušení principů hospodárnosti, efektivity a účelnosti při
          vynakládání veřejných prostředků. Porušení je nutno považovat za závažné především v případech,
          kdy v jeho důsledku došlo k odrazení potenciálních dodavatelů od účasti ve výběrovém/zadávacím
          řízení nebo k zadání veřejné zakázky jinému dodavateli, než kterému měla být zadána.

    VII. V případě, že bude identifikováno porušení, které nelze podřadit pod konkrétní typ porušení
          uvedený v kapitole B. – Typy porušení a sazby odvodů této Přílohy, bude stanoven odvod analogicky
          a dle zásady přiměřenosti.

                                                                      8
B. TYPY PORUŠENÍ A SAZBY ODVODŮ

Č.        Typ porušení                    Popis porušení              Sazba odvodu

1. Nedodržení požadovaného Zadavatel zadal veřejnou             100 %

    způsobu zahájení řízení      zakázku, aniž by zahájil       25 %, pokud byla dodržena
                                                                určitá míra uveřejnění, která
    a jeho uveřejnění            výběrové/zadávací řízení       umožnila potenciálním
                                                                dodavatelům přístup
    nebo                         v souladu se zákonem nebo      k zadávané veřejné zakázce

    neoprávněné přímé zadání výběrové řízení v souladu s

    (např. neoprávněné užití     Pokyny.

    jednacího řízení bez

    uveřejnění)

2. Neoprávněné rozdělení         Zadavatel uměle rozdělil       100 %, pokud veřejná zakázka

    předmětu veřejné zakázky předmět veřejné zakázky tak, že nebyla uveřejněna, ačkoliv se

                                 tím došlo ke snížení           na ni tato povinnost

                                 předpokládané hodnoty pod      vztahovala

                                 finanční limity stanovené

                                 v zákoně nebo v Pokynech, čímž 25 %, pokud byla dodržena

                                 nebylo zajištěno řádné         určitá míra uveřejnění, která

                                 uveřejnění veřejné zakázky.    umožnila potenciálním

                                                                dodavatelům přístup

                                                                k zadávané veřejné zakázce

3. Chybějící či nedostatečné     Zadavatel nerozdělil nadlimitní 5 %
       zdůvodnění nerozdělení    veřejnou zakázku na části dle
       veřejné zakázky na části  zákona a toto rozhodnutí
                                 v písemné zprávě zadavatele
                                 neodůvodnil či toto odůvodnění
                                 nebylo dostatečné.

4. Nedodržení minimální délky Zadavatel stanovil lhůtu pro      100 %, pokud je zkrácení vyšší

    lhůty pro podání nabídek, podání nabídek, předběžných       nebo rovno 85 % délky

    předběžných nabídek nebo nabídek nebo žádostí o účast       minimální lhůty, nebo byla

    žádostí o účast              tak, že jejich délka nedosahovala lhůta rovna nebo kratší než 5

    nebo                         minimálních lhůt stanovených dnů.

    neprodloužení této lhůty     v zákoně nebo v Pokynech

    v případě takové změny       nebo

    zadávacích podmínek,         zadavatel v případě takové     25 %, pokud je zkrácení vyšší
    jejichž povaha to            změny zadávacích podmínek,     nebo rovno 50 % délky
    vyžadovala                   jejichž povaha to vyžadovala,  minimální lhůty (ale
                                 přiměřeně tuto lhůtu           nedosahuje 85 %)
                                 neprodloužil.

                                          9
Č.        Typ porušení           Popis porušení                            Sazba odvodu

                                                                     10 %, pokud je zkrácení vyšší
                                                                     nebo rovno 30 % délky
                                                                     minimální lhůty (ale
                                                                     nedosahuje 50 %)
                                                                     nebo
                                                                     nebyla prodloužena lhůta pro
                                                                     podání nabídek, předběžných
                                                                     nabídek nebo žádostí o účast
                                                                     v případě takové změny
                                                                     zadávacích podmínek, jejichž
                                                                     povaha to vyžadovala

                                                                     5 %, pokud je zkrácení nižší
                                                                     než 30 %

5. Nedostatečná doba pro         Jestliže zadávací dokumentace       10 %, pokud po zkrácení činí
       opatření zadávací         není volně, přímo a úplně           délka lhůty pro doručení
       dokumentace               dostupná, přičemž doba, ve          nabídek méně než nebo je
       nebo                      které si ji mohou potenciální       rovna 50 % stanovené lhůty
       jiná omezení pro získání  dodavatelé opatřit, je příliš       pro doručení nabídek
       zadávací dokumentace      krátká, či zadavatel jinak vytváří
                                 neodůvodněnou překážku pro          5 %, pokud po zkrácení činí
                                 řádnou hospodářskou soutěž.         délka lhůty pro doručení
                                                                     nabídek méně než nebo je
                                                                     rovna 80 % stanovené lhůty
                                                                     pro doručení nabídek

                                                                     25 %, pokud je doba pro
                                                                     získání zadávací dokumentace
                                                                     rovna nebo nižší 5 dnům
                                                                     nebo
                                                                     zadavatel vůbec neumožnil
                                                                     bezplatný, neomezený a
                                                                     přímý přístup k zadávací
                                                                     dokumentaci elektronickým
                                                                     způsobem

6. Neuveřejnění prodloužení Zadavatel v průběhu                      5 %, pokud došlo k uveřejnění

    lhůty pro podání nabídek, výběrového/zadávacího řízení jiným vhodným způsobem

    předběžných nabídek nebo prodloužil lhůtu pro podání

    žádostí o účast              nabídek, předběžných nabídek 10 %, pokud nedošlo

    nebo                         nebo žádostí o účast, aniž by       k uveřejnění,

    neprodloužení této lhůty při tuto skutečnost uveřejnil           nebo

    nedodržení stanovené lhůty způsobem stanoveným v zákoně pokud nedošlo k prodloužení

    pro poskytnutí vysvětlení    nebo v Pokynech,                    lhůty pro podání nabídek

                                 resp. způsobem, jakým bylo          v důsledku nedodržení lhůty

                                 10
Č.  Typ porušení                 Popis porušení                          Sazba odvodu

                                 zahájeno výběrové/zadávací              pro poskytnutí vysvětlení
                                 řízení,                                 zadávací dokumentace
                                 nebo
                                 ačkoliv žádost o vysvětlení byla
                                 doručena včas, zadavatel toto
                                 vysvětlení neuveřejnil, neodeslal
                                 nebo nepředal ve stanovené
                                 lhůtě a současně neprodloužil
                                 lhůtu pro podání nabídek.

7. Použití jednacího řízení      Zadavatel zadal veřejnou                25 %
       s uveřejněním nebo        zakázku v jednacím řízení
       soutěžního dialogu        s uveřejněním nebo v soutěžním          10 %, pokud byla zajištěna
       v rozporu se zákonem      dialogu, aniž by byly splněny           transparentnost zadávacího
                                 zákonné podmínky pro takový             řízení vč. zdůvodnění užití
                                 postup, nebo v průběhu                  tohoto druhu řízení v zadávací
                                 jednacího řízení s uveřejněním          dokumentaci, nebyl omezen
                                 nebo v soutěžním dialogu                počet potenciálních
                                 podstatně změnil zadávací               dodavatelů, kteří mohli podat
                                 podmínky.                               nabídku nebo žádost o účast,
                                                                         a současně byl zajištěn rovný
                                                                         přístup ke všem účastníkům,
                                                                         kteří podali nabídku či žádost
                                                                         o účast

8. Nesoulad se stanovenými       Nedodržení stanovených                  10 %, pokud nedodržení
       postupy pro elektronické  postupů pro elektronické nebo           mohlo mít za následek
       nebo souhrnné zadávání    souhrnné zadávání veřejných             odrazení potenciálních
       veřejných zakázek1        zakázek (tj. rámcové dohody,            dodavatelů od účasti ve
                                 dynamické nákupní systémy,              výběrovém/zadávacím řízení
                                 elektronické aukce, elektronické
                                 katalogy, centralizované                25 %, pokud následkem
                                 zadávání, společné zadávání             tohoto porušení bylo
                                 a postupy centrálních                   přidělení veřejné zakázky
                                 zadavatelů).                            jinému účastníkovi, než který
                                                                         by zvítězil, pokud by se
                                                                         zadavatel pochybení
                                                                         nedopustil

1 Kromě případů, kdy odvod spadá pod jiný typ porušení.

                                                                     11
Č.  Typ porušení                 Popis porušení                      Sazba odvodu

9. Neuvedení nebo                Zadavatel neuvedl v oznámení o 25 %, pokud nedošlo

    nedostatečné vymezení        zahájení výběrového/zadávacího k uveřejnění kvalifikačních

    požadavků na kvalifikaci     řízení požadavky na kvalifikaci, nebo hodnotících kritérií

    nebo hodnotících kritérií    hodnotící kritéria (vč. jejich vah a a jejich vah

    a jejich vah, podmínek       jasného způsobu hodnocení           10 %, pokud podmínky plnění
    plnění veřejné zakázky       nabídek), podmínky plnění           nebo technická specifikace
    nebo technické specifikace   veřejné zakázky nebo technické

    nebo                         specifikace, případně tyto          nejsou v zadávací
    neuveřejnění či              požadavky nevymezil                 dokumentaci uvedeny,
    neposkytnutí vysvětlení      dostatečně určitě                   nebo
    objasňující či doplňující    nebo                                hodnotící kritéria a jejich váhy
    kvalifikační nebo hodnotící  objasnění či doplnění               nejsou uvedeny dostatečně
    kritéria                     kvalifikačních či hodnotících       určitě, což mohlo mít
                                 kritérií nebylo sděleno všem        odrazující účinek na

                                 účastníkům, popř. tyto              potenciální dodavatele,
                                 informace nebyly uveřejněny.        nebo
                                                                     vysvětlení objasňující či

                                                                     doplňující kvalifikační nebo

                                                                     hodnotící kritéria nebyla

                                                                     sdělena všem známým

                                                                     dodavatelům a/nebo nebyla

                                                                     uveřejněna

10. Stanovení diskriminačních Zadavatel stanovil diskriminační 25 %, pokud mohlo dojít

    kritérií pro vyloučení,      nebo jiné protiprávní kritéria pro k odrazení potenciálních

    požadavků na kvalifikaci     vyloučení, požadavky na             dodavatelů od účasti ve

    dodavatelů, kritérií         kvalifikaci dodavatelů, kritérií    výběrovém/zadávacím řízení

    hodnocení nabídek,           hodnocení nabídek, podmínek

    podmínek pro plnění          pro plnění veřejné zakázky nebo 10 %, pokud byla zajištěna

    veřejné zakázky nebo         technických specifikací nutných minimální míra hospodářské

    technických specifikací      pro účast ve                        soutěže

    v rozporu se zákonem nebo výběrovém/zadávacím řízení ve

    s Pokyny, a to ve vztahu     vztahu k místu realizace (např.

    k národním, regionálním      v případě požadavku na

    nebo lokálním preferencím. zkušenosti, zařízení, provozovnu

                                 atd. z určitého regionu či státu).

11. Stanovení diskriminačních Zadavatel stanovil diskriminační 25 %, pokud stanovené

    kritérií pro vyloučení,      nebo jiné protiprávní kritéria pro podmínky zjevně

    požadavků na kvalifikaci     vyloučení, požadavky na             neodpovídají předmětu

    dodavatelů, kritérií         kvalifikaci dodavatelů, kritérií    veřejné zakázky nebo

    hodnocení nabídek,           hodnocení nabídek, podmínek v případech, kdy toto omezení

    podmínek pro plnění          pro plnění veřejné zakázky nebo umožnilo účast pouze

    veřejné zakázky nebo         technických specifikací nutných jednoho dodavatele

    technických specifikací v    pro účast ve                        a současně účast tohoto

    rozporu se zákonem nebo s výběrovém/zadávacím řízení             jednoho dodavatele není

                                               12
Č.  Typ porušení                     Popis porušení                  Sazba odvodu

    Pokyny v ostatních        (např. požadavky bezprostředně   odůvodnitelná specifickým
    aspektech než je uvedeno  nesouvisely s předmětem          technickým charakterem
    v předchozím bodu         veřejné zakázky, nebo hodnotící  předmětu veřejné zakázky
                              kritéria nevyjadřovaly vztah
                              užitné hodnoty a ceny).          10 %, pokud tyto požadavky
                                                               souvisí s předmětem veřejné
                                                               zakázky, ale nejsou mu
                                                               přiměřené, nebo v případech,
                                                               kdy kvalifikační kritéria byla
                                                               užita jako hodnotící kritéria,
                                                               nebo v případech stanovení
                                                               technických podmínek
                                                               prostřednictvím přímého
                                                               nebo nepřímého odkazu na
                                                               určité dodavatele, výrobky,
                                                               patenty na vynálezy, užitné
                                                               vzory, průmyslové vzory,
                                                               ochranné známky nebo
                                                               označení původu s výjimkou
                                                               případů, kdy použití této
                                                               specifikace se týká pouze
                                                               doplňkové části veřejné
                                                               zakázky a potenciální dopad
                                                               na prostředky Fondu je pouze
                                                               formální

                                                               5 %, pokud i přes užití
                                                               omezujících podmínek byla
                                                               zajištěna minimální míra
                                                               hospodářské soutěže

12. Nedostatečné či nepřesné Zadavatel nevymezil předmět       10 %

    vymezení předmětu veřejné veřejné zakázky

    zakázky                   v podrobnostech nezbytných

                              pro zpracování nabídky, což

                              mohlo odradit potenciální

                              dodavatele od podání nabídky,

                              předběžné nabídky či žádosti o

                              účast

13. Neoprávněné omezení       Zadavatel omezil možnost         5%
        poddodávek
                              využití poddodavatelů při

                              realizaci veřejné zakázky např.

                              procentuálně, a to bez

                              relevantního odůvodnění tohoto

                              omezení s ohledem na klíčové

                                     13
Č.  Typ porušení                       Popis porušení                       Sazba odvodu

                                 části veřejné zakázky.

14. Nedodržení či nesprávná      Zadavatel při posouzení             25 %

    aplikace kvalifikačních      a hodnocení nabídek nedodržel

    kritérií nebo technických či stanovené zadávací podmínky,

    jiných zadávacích podmínek zejména technické podmínky,

    při posouzení a hodnocení požadavky na kvalifikaci,

    nabídek či žádostí o účast obchodní podmínky nebo jiné

                                 podmínky účasti ve

                                 výběrovém/zadávacím řízení

                                 nebo

                                 podmínky průběhu

                                 výběrového/zadávacího řízení a

                                 ve svém důsledku tak změnil

                                 zadávací podmínky v průběhu

                                 posouzení nabídek, což mělo za

                                 následek přijetí či odmítnutí

                                 nabídek či žádostí o účast, které

                                 přijmuty/odmínuty být neměly.

15. Hodnocení nabídek            Kritéria, která zadavatel stanovil  10 %
        v rozporu se zadávacími  pro hodnocení nabídek, nebyla
        podmínkami               dodržena či bylo užito dalších      25 %, pokud došlo
        nebo                     hodnotících kritérií, které nebyly  k diskriminaci účastníků na
        hodnocení nabídek dle    uveřejněny.                         základě národních,
        dodatečně stanovených                                        regionálních či lokálních
        kritérií, která nebyla                                       preferencí.
        uveřejněna

16. Nedostatečná auditní stopa Doložené podklady jasně               25 %

    související se zadáním       nevysvětlují, jakým způsobem

    veřejné zakázky              byly hodnoceny nabídky a jak

                                 byla vybrána nejvýhodnější

                                 nabídka, což má za následek

                                 nedostatečnou transparentnost.

                                 Odmítnutí zpřístupnění či           100 %
                                 poskytnutí relevantní
                                 dokumentace.

                                       14
Č.  Typ porušení                        Popis porušení                    Sazba odvodu

17. Jednání s účastníky během Zadavatel umožnil účastníkovi 25 %

    řízení včetně změny vítězné úpravu nabídky v průběhu

    nabídky v průběhu             hodnocení nabídek, čímž došlo

    hodnocení                     k výběru tohoto účastníka,

                                  nebo

                                  zadavatel v rozporu se zákonem

                                  nebo Pokyny jednal v průběhu

                                  hodnocení nabídek s účastníky

                                  řízení, což vedlo k podstatné

                                  změně zadávacích podmínek,

                                  příp. samotné nabídky.

18. Neoprávněné předchozí         V případech, kdy takovéto         25 %

    zapojení dodavatelů do        zapojení dodavatele do přípravy

    přípravy                      výběrového/zadávacího řízení

    výběrového/zadávacího         má za následek porušení zásady

    řízení či obdobná forma       nediskriminace, transparentnosti

    spolupráce se zadavatelem a rovného zacházení či vede k

                                  narušení hospodářské soutěže.

19. Změna počátečních             V průběhu jednacího řízení        25 %
        zadávacích podmínek       s uveřejněním došlo
        v rámci jednacího řízení  k podstatným změnám
        s uveřejněním vedoucí     původních zadávacích
        k podstatné změně         podmínek, které by měly za
        zadávacích podmínek       následek povinnost nového
                                  uveřejnění řízení.

                                        15
Č.  Typ porušení                Popis porušení                            Sazba odvodu

20. Neoprávněné vyloučení       Zadavatel vyloučil nabídku         25 %
        nabídky z důvodu        z důvodu mimořádně nízké
        mimořádně nízké         nabídkové ceny, aniž by požádal
        nabídkové ceny          účastníka
                                výběrového/zadávacího řízení
                                o odpovídající zdůvodnění
                                nebo
                                v případě, kdy zadavatel
                                dodavatele ke zdůvodnění
                                mimořádně nízké nabídkové
                                ceny vyzval, nicméně není
                                schopen prokázat, že odpovědi
                                účastníků posoudil
                                odpovídajícím způsobem.

21. Střet zájmů s dopadem na    V případě, kdy při zadání veřejné  100 %
        výsledek                zakázky dojde ke střetu zájmů,
        zadávacího/výběrového   přičemž dotčený účastník zvítězí
        řízení                  v zadávacím/výběrovém řízení.2

22. Bid-rigging (zakázaná       V případě, že soud, Úřad pro       10 %, pokud účastníci, kteří se
        spolupráce dodavatelů   ochranu hospodářské soutěže či     na bid-riggingu podíleli,
        ve výběrovém/zadávacím  jiný kompetentní úřad shledá, že   postupovali bez pomoci
        řízení)                 při zadávání                       osoby v rámci řídícího či
                                výběrového/zadávacího řízení       kontrolního systému nebo
                                došlo ke kartelové dohodě či       zadavatele a jeden z nich se
                                jiné formě zakázané spolupráce     stal vybraným dodavatelem
                                mezi dodavateli.
                                                                   25 %, pokud se na bid-
                                                                   riggingu nepodíleli jiní
                                                                   dodavatelé než ti, kteří se bid-
                                                                   riggingu účastnili

                                                                   100 %, pokud se na bid-
                                                                   riggingu podílela osoba
                                                                   v rámci řídícího či kontrolního

2 Střet zájmů může nastat již ve fázi přípravy projektu, pokud měla příprava projektu vliv na zadávací dokumentaci/zadávací řízení.

                                                                     16
Č.  Typ porušení                        Popis porušení                   Sazba odvodu

23. Podstatná změna smlouvy  Zadavatel umožnil podstatnou      systému nebo zadavatel ve
                             změnu závazku ze smlouvy na       spolupráci s dodavateli
                             plnění veřejné zakázky nebo       podílejícími se na bid-
                             práv a povinností vyplývajících   riggingu a současně jeden
                             ze smlouvy na plnění veřejné      z nich se stal vybraným
                             zakázky v rozporu se zákonem      dodavatelem
                             nebo s Pokyny.
                                                               25 % z ceny původní veřejné
                                                               zakázky
                                                               a dále
                                                               25 % z hodnoty dodatečných
                                                               stavebních prací, dodávek
                                                               nebo služeb (tzv. vícepráce)

                                                               25 % z ceny původní veřejné
                                                               zakázky
                                                               a dále
                                                               100 % částky, o kterou byla
                                                               případně zvýšena cena
                                                               veřejné zakázky v případě, že
                                                               takové zvýšení převyšuje 50 %
                                                               hodnoty původní veřejné
                                                               zakázky

24. Jiné porušení            Zadavatel se dopustil jiného než  25 %
                             výše uvedeného porušení, které
                             mělo nebo mohlo mít vliv na       2 % nebo 5 % nebo 10 % dle
                             výběr dodavatele, nebo které      závažnosti porušení
                             znemožnilo ověření souladu
                             jeho postupu s čl. IV bodu 1)
                             písm. j) Smlouvy včetně
                             nedodržení základních zásad
                             zadávacího řízení.

                             17