Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
MO evid. č. smi.: 6440-0624-2021-086 SMLOUVA O DÍLO na zhotovení inženýrsko - projektových prací pro stavbu „Vypracování PD — technická pomoc — rampa u vlečky Nádražní Bučovice41 6440-0624-2021-086 Níže uvedeného dne, měsíce a roku, smluvní strany: v 1. Česká republika - Ministerstvo obrany Sídlo: Tychonova 221/1,16001 Prahaó IČO: 60162694 Bankovní spojení: Česká národní banka, Na Příkopě 28, Praha 1 Číslo účtu: 404881/0710 Za kterou jedná: Ing. Miroslav Flajtinger - vedoucí oddělení provozu Brno odboru provozu nemovité infrastruktury Agentury hospodaření s nemovitým majetkem, oprávněný k jednání ve smyslu ustanovení § 7 odst. 2 zák. č. 219/2000 Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích, ve znění pozdějších předpisů Kontaktní osoba Za Agenturu hospodaření s nemovitým majetkem (AHNM), oddělení provozu Brno: - ve věcech smluvních: Ing. Miroslav Flajtinger tel. - ve věcech technických: Ing. Ivo Kouřil, tel.: Mgr. Jana Dufková, tel.: Hanuš Hondl. tel.: Adresa pro doručování: Agentura hospodaření s nemovitým majetkem, oddělení provozu Brno Svatoplukova 84, 662 10 Brno dále také jen „objednatel11 na straně jedné a 2. PSDS s.r.o. zapsaná v obchodním rejstříku pod sp. zn.: C 149078 vedenou u Městského soudu v Praze Sídlo: Trabantská 673/18, 190 15 Praha 9 - Satalice IČO: 280 98 064 DIČ: CZ280 98 064 Bankovní spojení: Fio banka, a.s. Číslo účtu: 2200040719/2010 Zastoupená: Ing. Jiřím Surovcem, jednatelem společnosti Kontaktní osoba: - ve věcech smluvních: - ve věcech technických: Fax: E-mail: Datová schránka: thcvmów Adresa pro doručování: Trabantská 673/18, 190 15 Praha 9 - Satalice 1/10 MO evid. č. smi.: 6440-0624-2021-086 dále také jen „zhotovitel" na straně druhé podle ustanovení § 2586 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále také jen ,,OZ“), uzavírají na plnění veřejné zakázky zadané ve výběrovém řízení „PS 0624 - Vypracování PD - technická pomoc - rampa u vlečky Nádražní Bučovice,“ systémové číslo NENU s.č. N006/21/V00020846 jako veřejná zakázka malého rozsahu podle ustanovení § 31 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů tuto smlouvu o poskytování dílo (dále také jen „smlouva"): Článek 1 Účel smlouvy Účelem této smlouvy je vypracování technické pomoci pro provedení opravy nákladové rampy u vlečky (dále také jen „stavba") s cílem bezpečného provozu Článek 2 Předmět smlouvy 2.1. Předmětem smlouvy je závazek zhotovitele provést pro objednatele dílo, kterým se rozumí souhrn následujících plnění: 2.1.1. Zpracování projektové dokumentace - technické pomoci pro opravu rampy u vlečky Nádražní Bučovice,“ (dále také jen „projektová dokumentace") v areálu Nádražní Bučovice, posádka Projektová dokumentace bude zpracována a předána v počtu vyhotovení uvedeném v článku 5 smlouvy. a) Projektová dokumentace - technická pomoc bude zpracována v tomto rozsahu: technická zpráva statický posudek situační výkres fotodokumentace zjednodušenou PD (půdorys, řezy, odvodnění plochy, detaily) položkový rozpočet a výkaz výměr dokladová část - stanoviska b) Projektová dokumentace - technická pomoc bude zpracována a předána ve formě pasportu 3 x tištěné podobě a lx na Flash mediu ve formátu PDF. Výkaz výměr (ve formátu *.xls) a položkový rozpočet v cenové soustavě URS. 2.1.2. Zajistit na vlastní náklady veškeré činnosti nezbytné pro kvalitní zpracování projektové dokumentace (např. geodetické zaměření, inženýrsko-geologické průzkumy včetně provedení odpovídajících sond a zkoušek, hydrogeologický průzkum apod.). Článek 3 Cena za dílo 3.1. Smluvní strany se ve smyslu zákona č. 526/1990 Sb., o cenách, ve znění pozdějších předpisů, dohodly na celkové, nejvýše přípustné ceně za dílo, specifikované včl. 2.1. smlouvy, a to ve výši: 231.000 Kč bez DPH (slovy: dvě stě třicet jedna tisíc korun). 3.2. K celkové ceně díla bez DPH bude v případě zhotovitele plátce DPH účtována daň z přidané hodnoty ve výši platné v době poskytnutí zdanitelného plnění. V době uzavření této smlouvy je zákonem stanovena sazba DPH ve výši 21 %, což činí 48.510 Kč a celková cena za dílo včetně DPH tedy činí 279.510 Kč. 3.3. Pokud v průběhu trvání této smlouvy dojde ke změně v zákonné sazbě DPH, sjednávají 2/10 MO evid. č. smi.: 6440-0624-2021-086 smluvní strany, že takováto změna nevyžaduje uzavření dodatku ke smlouvě, a od účinnosti takové změny v sazbě DPH sejí strany budou řídit. Smluvní strany se dohodly, že zhotovitel, který v okamžiku podpisu této smlouvy není plátcem DPH, ale v průběhu plnění této smlouvy se plátcem DPH stane, bude oprávněn objednateli účtovat nabídkovou cenu, která se bude považovat za cenu včetně DPH. 3.4. Podrobná skladba ceny za dílo podle této smlouvy a jednotkové ceny a celková cena jsou uvedeny v cenové kalkulaci v příloze č. 1 smlouvy. V těchto cenách jsou již zahrnuty veškeré náklady zhotovitele spojené s plněním této smlouvy. 3.5. Zhotovitel má podle této smlouvy právo na zaplacení ceny pouze skutečně provedených prací a poskytnutých dodávek. 3.6. Celkovou cenu díla bez DPH lze změnit pouze za předpokladu sjednání dodatku k této smlouvě, a to na základě zadání nové veřejné zakázky. 3.7. Cena díla může být změněna dohodou smluvních stran pouze v případě, že v průběhu realizace díla dojde ke změnám, které jsou objektivně doložené, nutné ke zpracování a dokončení díla, které vyvstaly až v průběhu plnění díla a nebyly při vynaložení náležité péče předvídatelné před uzavřením smlouvy a jsou odsouhlasené oběma smluvními stranami (dále jen ,,vícepráce“). Povinnost realizovat vícepráce a právo na jejich úhradu má zhotovitel až po uzavření dodatku k této smlouvě. Článek 4 Doba plnění 4.1. Smluvní strany se dohodly na termínu zahájení plnění dle čl. 2.1. smlouvy: do 5-ti kalendářních dní od účinnosti smlouvy 4.2. Předmět smlouvy v rozsahu písemných výstupů zhotovitel předá do 60 kalendářních dnů od účinnosti smlouvy objednateli způsobem stanoveným v čl. 5 smlouvy. 4.3. V případě, že budou projektovanou stavbou přímo dotčeny pozemky jiného, resp. jiných vlastníků, a není možné technické řešení pouze po pozemcích objednatele, oznámí zhotovitel objednateli přerušení plnění díla a sdělí tuto skutečnost bezodkladně objednateli. Objednatel zajistí doklad o právu provést stavbu na těchto pozemcích, a to nejpozději do 60 kalendářních dnů ode dne předání k tomuto účelu potřebných podkladů od zhotovitele. Sjednaná doba provádění díla se v takovém případě prodlužuje o dobu, po kterou zhotovitel z tohoto důvodu nemohl dílo provádět. 4.4. Objednatel je oprávněn přerušit plnění díla. Přerušení plnění díla oznámí objednatel písemně zhotoviteli. Oznámení musí obsahovat důvod přerušení a přesné určení počátku přerušení. Oznámení o přerušení plnění obsahuje, pokud je to objektivně možné, i datum ukončení přerušení. Bez splnění náležitostí zápisu o přerušení plnění stanovených v tomto ustanovení smlouvy k přerušení nedojde. 4.5. Zhotovitel je oprávněn z objektivních důvodů neležících na straně zhotovitele či jeho poddodavatelů přerušit plnění díla. O přerušení plnění díla požádá zhotovitel písemně objednatele. Žádost musí obsahovat objektivní důvod přerušení neležící na straně zhotovitele či jeho poddodavatelů a předpokládanou délku přerušení. Žádat výše uvedeným způsobem o přerušení plnění díla lze v případě trvání důvodu i opakovaně. Pokud objednatel žádosti dodavatele vyhoví a písemně přerušení plnění potvrdí, má se za to, že k přerušení plnění díla došlo v termínu uvedeném v žádosti o přerušení. 4.6. Odpadne-li důvod přerušení plnění díla před uplynutím termínu obsaženého v žádosti o přerušení, oznámí zástupce smluvní strany, která přerušení iniciovala tuto skutečnosti písemně druhé smluvní straně s uvedením dne, kterým opětovně počíná běh přerušené lhůty plnění díla. Objednatel po ukončení přerušení plnění díla podle ustanovení čl. 4.4. nebo čl. 4.5. této smlouvy vypracuje bez zbytečného odkladu dodatek této smlouvy upravující termíny dotčeně přerušením plnění. Termín pro dokončení plnění a pro předání a převzetí díla se prodlužuje o dobu přerušení plnění díla. 3/10 MO evid. č. smi.: 6440-0624-2021-086 Článek 5 Podmínky předání díla 5.1. Dílo (řádně provedené) v rozsahu díla zhotovitel doručí objednateli osobně s průvodním dopisem na pracoviště ochrany informací v sídle objednatele nebo poštou na adresu: Provozní středisko 0624 Vyškov, kasárna Dědice Sídliště Víta Nejedlého, Vyškov 682 01 5.2. Zhotovitel objednateli předá: projektovou dokumentaci - technickou pomoc pro účely opravy nákladové rampy vlečky ve formě pasportu 3 x tištěné podobě a lx na Flash mediu ve formátu PDF. Výkaz výměr (ve formátu *.xls) a položkový rozpočet v cenové soustavě URS. 5.3. Po doručení díla technický dozor objednatele provede kontrolu předaných výstupů díla z hlediska správnosti, úplnosti a kvality jejího obsahu ve smyslu uzavřené smlouvy (včetně případných dodatků) a závěrů z technických rad (dále také jen ,,TER“) a bude-li dílo bez vad a nedodělků potvrdí zápis o předání a převzetí věci s doložkou bez výhrad. Jeden výtisk potvrzeného zápisu předá objednatel zhotoviteli nejpozději do 10 kalendářních dnů od doručení dokončeného díla. V případě vad díla, které brání převzetí, technický dozor objednatele do 5 pracovních dnů od doručení díla oznámí telefonicky a současně i e-mailem zhotoviteli, že dílo nepřevezme a nepotvrdí zápis o předání a převzetí věci. Vady díla technický dozor objednatele oznámí písemně dopisem zhotoviteli do 10 kalendářních dnů od doručení díla a dílo mu vrátí k odstranění zjištěných vad. 5.4. Smluvní strany se zavazují poskytnout si vzájemně součinnost tak, aby k předání díla mohlo dojít ve sjednanou dobu. Termín pro předání díla se neprodlužuje o dobu, po kterou doručené dílo kontroloval v souladu s touto smlouvou technický dozor objednatele. Článek 6 Platební a fakturační podmínky 6.1. Zhotovitel po vzniku práva fakturovat do 10 kalendářních dnů doporučeně odešle objednateli ve dvojím vyhotovení daňový doklad (dále jen „faktura11). Za okamžik vzniku práva fakturovat se považuje den podpisu zápisu o předání a převzetí. 6.2 Faktura musí obsahovat všechny náležitosti řádného daňového dokladu podle platné právní úpravy, zejména podle zákona č. 235/2004 Sb., věznění pozdějších předpisů a podle § 435 OZ. Dále musí faktura obsahovat tyto údaje: a) označení „faktura - daňový doklad11, b) evidenční číslo daňového dokladu, c) číslo smlouvy a datum jejího uzavření, d) název a sídlo smluvních stran, obchodní název, adresa, e) IČO smluvních stran, DIČ zhotovitele, f) předmět dodávky a název díla, g) den vystavení faktury a datum splatnosti (do 30 kalendářních dnů od doručení objednateli), h) označení banky a čísla účtu zhotovitele, na který má být faktura uhrazena. 6.3. K faktuře musí být připojen: a) zápis o předání a převzetí b) vzájemně odsouhlasený soupis provedených prací (výkonů) dle cenové kalkulace — za objednatele jej potvrdí technický dozor objednatele. 6.4. Faktura bude objednateli doručena: Záhlaví faktury bude vyplněno: Odběratel - IČ: 60162694 ČR - Ministerstvo obrany, Tychonova 1,160 00 Praha 6 Agentura hospodaření s nemovitým majetkem, Hradební 772/12,110 05 Praha 1 4/10 MO evid. č. smi.: 6440-0624-2021-086 6.5. Příjemce: 6.6. 6.7. Provozní středisko 0624 Vyškov, kasárna Dědice Sídliště Víta Nejedlého, Vyškov 682 01 6.8. Splatnost faktury je do 30 dnů ode dne jejího doručení objednateli, u faktur doručených objednateli v kalendářním měsíci prosinec a leden se smluvní strany dohodly na prodloužené 6.9. lhůtě splatnosti do 60 dnů ode dne doručení faktury objednateli. 6.10. Faktura se považuje za uhrazenou okamžikem odepsání fakturované částky z účtu objednatele 6.11. a jejím směrováním na účet zhotovitele. Objednatel je oprávněn fakturu vrátit zhotoviteli ve sjednané lhůtě splatnosti, neobsahuje-li některý údaj nebo přílohu uvedenou ve smlouvě nebo má jiné závady v obsahu nebo nedostatečný počet výtisků. Při vrácení faktury objednatel uvede důvod jejího vrácení a v případě oprávněného vrácení zhotovitel vystaví fakturu novou. Oprávněným vrácením faktury přestává běžet původní lhůta splatnosti a běží znovu ode dne doručení nové faktury objednateli. Zhotovitel je povinen novou fakturu doručit objednateli do 10 dnů ode dne. kdy mu byla doručena oprávněně vrácená faktura. Budou-li u zhotovitele shledány důvody k naplnění institutu ručení příjemce zdanitelného plnění podle § 109 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, bude kupující při zasílání úplaty vždy postupovat zvláštním způsobem zajištění daně podle § 109a tohoto zákona. Zálohové platby nebudou poskytovány. Zhotovitel není oprávněn započíst své pohledávky na pohledávky objednatele vůči němu. Zhotovitel není oprávněn postoupit pohledávky vůči objednateli třetí osobě. Smluvní strany se dohodly, že objednatel je oprávněn započíst i nesplatné pohledávky. Článek 7 Vlastnictví a odpovědnost za škodu 7.1. Vlastníkem věci. která byla zhotoviteli předána k provedení díla, je po celou dobu plnění díla objednatel. 7.2. Nebezpečí vzniku škody na věci předané k provedení díla přechází z objednatele na zhotovitele okamžikem předání věci a podpisem zápisu o předání a převzetí věci smluvními stranami. 7.3. Za nebezpečí škody na prováděném díle až do jeho předání přejímajícímu odpovídá zhotovitel. 7.4. Oprávnění nakládat s předmětem plnění této smlouvy přechází na objednatele dnem protokolárního převzetí díla. Vlastnické právo k převzatému dílu přechází na objednatele dnem zaplacení. 7.5. Smluvní strany se dohodly, že v případě náhrady škody se bude hradit pouze skutečná, prokazatelně vzniklá škoda. Článek 8 Záruka za jakost, vady díla a reklamace 8.1. Zhotovitel přejímá záruku za jakost díla ve smyslu ustanovení § 2619 OZ po dobu 36 měsíců od předání a převzetí dokončeného díla 8.2. Záruční doba neběží po dobu, po kterou objednatel nemůže užívat dílo pro jeho reklamované vady. Smluvní strany se výslovně dohodly, že vyskytne-li se v průběhu záruční doby skrytá vada díla, má se za to, že touto vadou dílo trpělo již v době předání. 8.3. Zhotovitel zodpovídá za to, že: a) dílo nemá vady, je kompletní, splňuje určenou funkci a odpovídá požadavkům sjednaným v této smlouvě, b) navržené řešení předmětné stavby obsažené v projektové dokumentaci je technicky realizovatelné v souladu s obecně závaznými právními předpisy a normami, které se vztahují ke zpracovanému dílu. 5/10 MO evid. č. smi.: 6440-0624-2021-086 c) řešení stavby obsažené v projektové dokumentaci je navrženo ekonomicky, přiměřeně s přihlédnutím k objednatelem stanovenému účelu. 8.4. Práva z vadného plnění se řídí ustanoveními § 2615 a násl. OZ. 8.5. Reklamace se uplatňují písemně. 8.6. Zhotovitel je povinen se k reklamaci písemně vyjádřit do 10 kalendářních dnů ode dne jejího obdržení. Ve svém vyjádření zhotovitel uvede, zda vady uznává (včetně návrhu způsobu a termínu jejich odstranění), nebo důvody, proč vady neuznává. Pokud tak neučiní, má se za to, že je reklamace oprávněná a zhotovitel je povinen odstranit vady do 20 kalendářních dnů od obdržení reklamace. Po uplynutí této lhůty je objednatel oprávněn pověřit odstraněním vad díla jinou odbornou firmu s tím, že zhotoviteli přeúčtuje veškeré takto vzniklé náklady. 8.7. O odstranění vady musí být sepsán protokol. 8.8. Zhotovitel je povinen nahradit všechny škody, které vzniknou objednateli či třetí osobě v důsledku vady díla. Článek 9 Smluvní pokuty a úrok z prodlení 9.1. V případě, že zhotovitel nedodrží termín plnění díla sjednaný v této smlouvě, uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý i započatý den prodlení, a to až do úplného splnění závazku nebo do zániku smluvního vztahu. 9.2. V případě, že zhotovitel bude v prodlení s odstraňováním vad díla dle čl. 8.6. smlouvy, zavazuje se zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý i započatý den prodlení. 9.3. V případě, že zhotovitel poruší některou z povinností specifikovaných v čl. 10.1. smlouvy, zavazuje se zhotovitel zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000 Kč,-, a to za každé jednotlivé porušení těchto povinností. 9.4. V případě, že zhotovitel nevrátí objednateli veškerou zapůjčenou dokumentaci, zavazuje se zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý i započatý den prodlení. 9.5. V případě vad projektové dokumentace v průběhu vlastní realizace stavby dle této projektové dokumentace k navýšení ceny díla za zhotovení této stavby, která vyplyne z výběrového řízení, v rámci něhož bude projektová dokumentace použita jako zadávací dokumentace (dále jen „základní cena stavby"), uhradí zhotovitel objednateli smluvní pokutu ve výši 10 000,-Kč (v případě navýšení do 5 % základní ceny stavby), ve výši 20 000,-Kč (v případě navýšení od 5 do 10 % základní ceny stavby) a ve výši 50 000,-Kč (v případě navýšení větším než 10 % základní ceny stavby). 9.6. V případě prodlení objednatele s úhradou faktury uhradí objednatel zhotoviteli úrok z prodlení za každý započatý den prodlení ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb., kterým se určuje výše úroků z prodlení a nákladů spojených s uplatněním pohledávky, určuje odměna likvidátora, likvidačního správce a člena orgánu právnické osoby jmenovaného soudem a upravují některé otázky Obchodního věstníku a veřejných rejstříků právnických osob a fyzických osob, ve znění pozdějších předpisů. 9.7. Smluvní pokuty (respektive úrok z prodlení) sjednané touto smlouvou a náklady na vymáhání pohledávek uhradí povinná strana na základě faktury vystavené oprávněnou stranou. Splatnost si smluvní strany sjednávají do 30 dnů po jejím doručení povinné straně. Právo uplatňovat a vymáhat smluvní pokuty (respektive úrok z prodlení) vzniká prvním dnem následujícím po marném uplynutí lhůty. 9.8. Smluvní pokuty a úrok z prodlení hradí povinná strana bez ohledu na to, zda a v jaké výši vznikla druhé smluvní straně škoda. Škoda a její náhrada je vymahatelná samostatně vedle smluvní pokuty. Smluvní strany výslovně vylučují použití ustanovení § 2050 OZ. 9.9. Smluvní pokuty podle této smlouvy si smluvní strany sjednávají jako ujednání na samotné smlouvě nezávislá pro případ, že jejich smluvní vztah z nějakého důvodu zanikne pře řádným dokončením a předáním díla (např. dohodou nebo odstoupením). To znamená, že zůstane zachováno právo objednatele uplatňovat po zhotoviteli smluvní pokuty, na něž mu vznikl nárok po dobu platnosti smlouvy. 6/10 MO evid. č. smi.: 6440-0624-2021-086 Článek 10 Zvláštní ujednání 10.1. Zhotovitel bere na vědomí, že místem plnění jsou objekty důležité pro obranu státu ve smyslu § 29 zákona č. 222/1999 Sb., o zajišťování obrany ČR, ve znění pozdějších předpisů. V této 10.2. souvislosti se zavazuje dodržovat následující požadavky objednatele: 10.3. 10.4. a) Na zpracování předmětu smlouvy se nebudou podílet občané cizí státní příslušnosti, bez 10.5. státní příslušnosti nebo s několika státními příslušnostmi (s výjimkou občanů členských 10.6. států NATO a EU). 10.7. 10.8. b) Zhotovitel se zavazuje dodržovat veškerá interní nařízení a podmínky upravující vstup do vojenského areálu a případně další omezení stanovená přímým uživatelem, která byla v této souvislosti vydána příslušným orgánem, do jehož působnosti tyto objekty důležité pro obranu státu náleží, a se kterými byl seznámen nejpozději na vstupní technické radě. Nedodržení tohoto ujednání, může být důvodem k vystavení zákazu vstupu pro zaměstnance nebo vydání zákazu vjezdu pro dopravní prostředky. c) K udělení povolení vstupu a vjezdu do vojenského objektu předloží zhotovitel min. 5 kalendářních dnů před zahájením prací seznam všech zaměstnanců, kteří budou vstupovat do vojenského objektu (jméno, příjmení, datum a místo narození, číslo občanského průkazu a adresu trvalého bydliště) a seznam registračních značek dopravních prostředků. d) Vystavená povolení opravňující ke vstupu a vjezdu do vojenského objektu se zhotovitel zavazuje prokazatelně vrátit nejpozději v termínu ukončení díla. Nedodržení tohoto ujednání ze strany zhotovitele, opravňuje objednatele k pozastavení platby daňového dokladu (faktury) do doby odstranění uvedeného nedostatku zhotovitelem. Zhotovitel bude informovat objednatele o stavu rozpracovaného díla na pravidelných technických radách - TER, které bude zhotovitel organizovat podle potřeby, nejméně však lx za měsíc, nebo na TER organizovaných objednatelem. Vstupní TER se zhotovitel zavazuje zorganizovat nejpozději do 10 kalendářních dnů od podpisu této smlouvy. Objednatel se zavazuje poskytnout zhotoviteli součinnost při zajištění, resp. zprostředkování účasti zástupců Ministerstva obrany na TER. Zápisy z TER budou součástí dokladové části projektové dokumentace. Objednatel je prostřednictvím kontaktní osoby pro věci technické oprávněn kontrolovat průběžně postup realizace a kvalitu prováděného díla, přičemž k tomuto účelu si může přizvat i další odborné osoby, které pro provedení této kontroly potřebuje. Za tímto účelem je zhotovitel povinen předložit zástupci objednatele pro věci technické rozpracované dílo k nahlédnutí, a to nejpozději do 3 pracovních dnů od vyžádání. Při provádění díla je zhotovitel povinen dodržovat příslušné platné právní předpisy (zákony, vyhlášky) a technické normy (ČSN, EN) vztahující se k předmětnému dílu. Vzhledem k tomu, že objednatel není dle platné legislativy oprávněn vydat zhotoviteli plnou moc k projednání projektové dokumentace, připraví zhotovitel v dostatečném časovém předstihu žádosti o posouzení projektové dokumentace, které prostřednictvím technického dozoru objednatele předloží objednateli k podpisu. Objednatel podepíše předložené žádosti bezodkladně a nejpozději do 5 pracovních dnů je předá cestou technického dozoru objednatele zhotoviteli. Předání žádostí a potřebných příloh příslušným orgánům a organizacím zajistí zhotovitel. Zapracování případných připomínek dotčených orgánů a organizací pověřených výkonem státní (vojenské) správy a ostatních dotčených osob do projednané projektové dokumentace nesmí být řešeno formou číslovaných doplňků nebo změn k této projektové dokumentaci. Pokud zhotovitel při provádění díla zjistí, že pro bezvadné provedení díla je nezbytné provést činnosti (výkony), které nejsou specifikovány v předmětu smlouvy, je povinen bezodkladně informovat objednatele. Zhotovitel je povinen vrátit objednateli veškerou zapůjčenou dokumentaci, a to nejpozději v den ukončení plnění téhle smlouvy. 7/10 MO evid. č. smi.: 6440-0624-2021-086 10.9. Stupeň utajení: bez utajení. 10.10. Zhotovitel není oprávněn poskytnout výsledek jeho činnosti, který je předmětem této smlouvy, jiným osobám než objednateli. Prvopisy všech součástí díla je zhotovitel povinen uschovat nejméně po dobu pěti let od předání a převzetí předmětu díla. Na žádost objednatele se zhotovitel zavazuje po tuto dobu poskytnout objednateli jejich kopie, a to za úhradu nutných nákladů. 10.11. Zhotovitel prohlašuje, že dílo není zatíženo žádnými právy třetích osob. Zhotovitel zejména odpovídá za případné porušení práv z průmyslového nebo jiného duševního vlastnictví třetích osob. 10.12. Pokud jakýkoliv výsledek činnosti zhotovitele dle této smlouvy je autorským dílem podle zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon), ve znění pozdějších předpisů, nebo jinak chráněné duševní vlastnictví, poskytuje zhotovitel podpisem této smlouvy objednateli k takovému výsledku činnosti zhotovitele jako celku i jeho části časově neomezené, přenosné, neexkluzivní oprávnění (licenci). Současně zhotovitel poskytuje objednateli oprávnění autorské dílo či jiné duševní vlastnictví vytvořené pro objednatele dle této smlouvy upravovat či měnit. Jde-li o výsledek činnosti poddodavatele, který podléhá ochraně podle" autorského zákona nebo podobného obecně závazného právního předpisu podle právního řádu bydliště/místa podnikání poddodavatele, zavazuje se zhotovitel zajistit pro objednatele ve vztahu k takovému dokumentu zhotovitele oprávnění v stejném rozsahu, jaký je požadován pro výsledek činnosti zhotovitele podle tohoto ustanovení smlouvy. Odměna za poskytnutí veškerých uvedených oprávnění/licencí je již zahrnuta v ceně díla. Objednatel není povinen poskytnutou licenci využít. 10.13. V případě, že popis materiálu nebo výrobku (jeho technické a kvalitativní parametry a vlastnosti) bude v rámci projektové dokumentace (včetně výkazu výměr) řešen odkazem na konkrétní referenční výrobek, budou pro tyto účely voleny výrobky vyráběné v zemích Evropské unie, Švýcarsku, Norsku a členských státech NATO. Tyto výrobky musí současně splňovat technické požadavky stanovené zákonem č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky, ve znění pozdějších předpisů, a předpisy souvisejícími. 10.14. V případě, že na základě konečného technického řešení stavby dle této projektové dokumentace nebude výkon činnosti koordinátora BOZP podle výše citovaného zákona č. 309/2006 Sb. nutný, nebo si objednatel zabezpečí výkon činnosti koordinátora BOZP v rámci přípravy a realizace sám, nebude výkon koordinátora BOZP v průběhu realizace stavby dle této projektové dokumentace ze strany objednatele požadován a ze strany zhotovitele vykonáván. 10.15. Zhotovitel není oprávněn v průběhu plnění svého závazku dle této smlouvy a ani po jeho splnění bez písemného souhlasu objednatele poskytovat jakékoliv informace, se kterými se seznámil v souvislosti s plněním svého závazku, a podkladové materiály v listinné či elektronické podobě, které mu byly poskytnuty v souvislosti s plněním závazku dle teto smlouvy, třetím osobám (mimo případné poddodavatele). Poskytnuté informace jsou ve smyslu § 1730 OZ důvěrné. Článek 11 Zánik závazků 11.1. Smluvní strany se dohodly, že závazek ze smluvního vztahu zaniká v těchto případech: a) splněním všech závazků řádně a včas; b) dohodou smluvních stran při vzájemném vyrovnání účelně vynaložených a prokazatelně doložených nákladů ke dni zániku smlouvy; c) jednostranným odstoupením od smlouvy pro její podstatné porušení; d) jednostranným odstoupením objednatele od smlouvy v případě, že zhotovitel předal objednateli před uzavřením této smlouvy nepravdivé nebo neúplné informace a doklady, jejichž obsah nebo samotný fakt (ne)doložení mohly ovlivnit zadávací řízení a rozhodnutí objednatele o sjednání této smlouvy; 8/10 MO evid. č. smi.: 6440-0624-2021-086 11.2. e) jednostranným odstoupením objednatele od smlouvy v případě, že bude vůči majetku 11.3. zhotovitele vyhlášeno insolvenční řízení, v němž bude vydáno rozhodnutí o úpadku nebo 11.4. by!-!1 vůči zhotoviteli insolvenční návrh zamítnut pro nedostatek majetku k úhradě 11.5. nákladů insolvenčního řízení; 11.6. f) jednostranným odstoupením objednatele nebo zhotovitele v případě, kdy ani postupem 11.7. podle čl. 4.3. smlouvy nebude možné získat potřebné právo k pozemku dotčenému připravovanou stavbou, nedohodnou-li se smluvní strany jinak. Nastanou-li u některé ze smluvních stran skutečnosti bránící řádnému plnění této smlouvy, je tato smluvní strana povinna to ihned bez zbytečného odkladu oznámit druhé straně a vy volat jednání zástupců oprávněných k jednání ve věcech smluvních. Chce-li některá ze stran od této smlouvy odstoupit na základě ujednání z této smlouvy vyplývajících, je povinna svoje odstoupení písemně oznámit druhé straně. V odstoupení musí být dále uveden důvod, pro který strana od smlouvy odstupuje a přesná citace toho ustanovení smlouvy, který ji k takovému kroku opravňuje. Bez těchto náležitostí je odstoupení neplatné. Za podstatné porušení smlouvy ze strany zhotovitele se považuje: a) nedodržení ujednání o záruce a odpovědnosti za vady; b) opakované neplnění jednotlivých činností v rámci výkonu autorského dozoru; c) opakované neplnění jednotlivých činností v rámci výkonu koordinátora BOZP; d) porušení závazků specifikovaných v čl. 10.1. nebo 10.2. smlouvy. Odstoupení od smlouvy se dále řídí ustanoveními § 2001 a násl. OZ. Odstoupí-li některá ze smluvních stran od této smlouvy na základě ujednání z této smlouvy vyplývajících, povinnosti obou stran jsou poté následující: a) zhotovitel provede soupis všech prací (výkonů) provedených ke dni oznámení o odstoupení od této smlouvy a jejich finanční ocenění; b) zhotovitel vyzve objednatele k předání a převzetí rozpracovaného díla a objednatel je povinen do 30 kalendářních dnů od obdržení vyzvání zahájit přejímací řízení rozpracovaného díla; c) po převzetí rozpracovaného díla objednatelem a vzájemném odsouhlasení finančního ocenění vystaví zhotovitel konečnou fakturu (daňový doklad) rozpracovaného díla; d) smluvní strana, která důvodné odstoupení od smlouvy zapříčinila, je povinna uhradit druhé straně veškeré náklady jí vzniklé z důvodů odstoupení od této smlouvy: e) nemá-li však částečné plnění pro objednatele význam, může v souladu s § 2004 odst. 2 OZ od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění. Zhotovitel není oprávněn zcela ani zčásti postoupit na třetí osobu žádné ze svých práv, ani žádný ze svých závazků plynoucích z této smlouvy ani tuto smlouvu jako celek. Článek 12 Závěrečná ujednání 12.1. Vztahy mezi smluvními stranami se řídí právním řádem České republiky. Smluvní strany se 12.2. dohodly, že vztahy v této smlouvě neupravené se řídí ustanoveními OZ. Spory, které nebudou vyřešeny dohodou, budou řešeny před soudem obecně příslušným dle sídla objednatele. 12.3. Veškerá komunikace mezi smluvními stranami týkající se této smlouvy musí být učiněna v písemné formě, není-li v textu smlouvy uvedeno výslovně jinak, a musí být doručena osobně nebo prostřednictvím doporučené poštovní zásilky nebo datové schránky na adresy uvedené v záhlaví této smlouvy. V případě doručení jakékoli písemnosti faxem nebo e-mailem musí být následně originál tohoto dokumentu v listinné podobě doručen adresátovi osobně nebo prostřednictvím doporučené poštovní zásilky na adresu pro doručování uvedenou v záhlaví této smlouvy. Smluvní strany sjednávají pravidla pro doručování vzájemných písemností, není-li doručováno prostřednictvím datové schránky, tak, že písemnost se v případě pochybností nebo nedoručitelnosti považuje za doručenou nejpozději třetím pracovním dnem po jejím odeslání na adresu pro doručování uvedenou v záhlaví této smlouvy, nedoručí-li druhá strana písemné oznámení o změně adresy, a to bez ohledu na to, zda se adresát na této adrese zdržuje a zásilku vyzvedne. 9/10 MO evid. č. smi.: 6440-0624-2021-086 12.4. Smluvní strany se dohodly na aplikaci ustanovení § 607 OZ na veškeré lhůty dle této smlouvy. Připadne-li poslední den lhůty dle této smlouvy na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty pracovní den nejblíže následující. 12.5. Smluvní strany berou na vědomí, že ve smyslu ustanovení Cl. 6 odst. 1 písm. b) Nařízení evropského parlamentu a rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislostí se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen ,,GDPR“) a ustanovení § 5 odst. 2 písm. b) zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů budou vzájemně shromažďovat a zpracovávat osobní údaje fyzických osob vzájemně si poskytnuté, a to za účelem realizace této smlouvy. Smluvní strany současně dle ustanovení čl. 6 odst. 1 písm. a) GDPR souhlasí s tím, že budou ve smyslu ustanovení § 11 zákona č. 101/2000 Sb. shromažďovat a zpracovávat osobní údaje fyzických osob jimi ve smlouvě uvedených v rozsahu titulu, jména a příjmení, čísla občanského průkazu, rodného čísla nebo data narození, bydliště, telefonního čísla a e-mailové adresy a registrační značky vozidla, a to pouze za účelem plnění právních povinnosti, které se na ně vztahují. Jiné využití se vylučuje. 12.6. Smluvní strany se zavazují zachovávat mlčenlivost o skutečnostech, o nichž se dozvěděly v souvislosti s plněním této smlouvy a nesdělovat je třetím stranám. Zhotovitel bere na vědomí, že objednatel je ve smyslu § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, povinným subjektem a souhlasí se zveřejněním této smlouvy v režimu tohoto zákona. 12.7. Juto smlouvu lze platně měnit pouze písemnými, vzestupně číslovanými dodatky, podepsanými oběma smluvními stranami. 12.8. Tato smlouva o 10 očíslovaných stranách je vyhotovena pouze v elektronické podobě a uložena v NEN. 12.9. Jato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu poslední smluvní strany a účinnosti dnem uveřejnění v registru smluv podle zákona č. 340/2015 Sb„ o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů. 12.10. Smluvní strany prohlašují, že si tuto smlouvu před podpisem přečetly a stvrzují, že byla uzavřena po vzájemné shodě na jejím obsahu, podle jejich pravé svobodné vůle, určitě, vážně a srozumitelně, nikoliv v tísni za nápadně nevýhodných podmínek. 12.11. Nedílnou součástí smlouvy jsou přílohy: Příloha č. 1: Cenová kalkulace —počet listů:1 Ing. Miroslav Flajtinger za zhotovitele: Ing. Jiří Surovec Vedoucí oddělení provozu Brno Česká republika - Ministerstvo obrany jednatel společnosti PSDS s.r.o. Ing. Jiří Digitálně podepsal Ing. Jiří Suroveci Surovec, Ph.D. Datum: 2021.10.11 13:10:47 +02'00' 10/10 Příloha č. 1 Počet listů : 1 Specifikace zakázky - výkaz výměr Vypracování PD - technická pomoc - rampa u vlečky Nádražní Bučovice Cena za Cena P.č. Popis práce MJ Množství jednotku celkem bez bez DPH DPH Zpracování technické pomoci pro opravu nákladové rampy u vlečky o rozměru rampy: délka 192,50 m, šířka 7 m, viditelná výška nad žel. svrškem 1,40 m. 1. Technický průzkum - zjištění stavu a skladby stávající konstrukce pomocí sond. kpl. 1,00 2. Vypracování statického posouzení, dle zatížení vojenskou kolovou technikou do 30,41. kpl. 1,00 3. Vypracováni technologického postupu opravy nákladové rampy a harmonogramu prací. kpl. 1,00 1,00 Zpracování a projednání návrhu opravy, vyjádření a souhlasných stanovisek od objednatele, uživatele a dotčených orgánů (ASPO Praha, SŽDC, Drážní úřad, případně další). Zapracování připomínek od dotčených orgánů. Vypracování: zjednodušená PD, technická zpráva, situace, půdorys, podélný, příční řez, odovodnění plochy rampy, detail, 4. fotodokumentace. kpl. 5. Vypracování položkového rozpočtu v soustavě URS a výkazu výměr, (odemčený soubor) kpl. 1,00 6. Technická pomoc bude předána 3 x v tištěné podobě ve formě pasportu a na Flash medii kpl. 1,00 Cena celkem bez DPH 231 000,00 48 510,00 DPH 21% činí 279 510,00 Cena zakázky včetně DPH činí Stránka