Textová podoba smlouvy Smlouva č. 18026723: Nákup; Veřejné zakázky na stavební práce a služby související; LS 145

Příloha SML-00224-2021-145.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        LESY ČESKÉ REPUBLIKY, S.P.     SML-00224-2021-145

                   SMLOUVA O DÍLO

dle ustanovení § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,
       ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“)

Lesy České republiky, s.p.
se sídlem Přemyslova 1106/19, Nový Hradec Králové, 500 08 Hradec Králové
IČO: 421 96 451
DIČ: CZ42196451
zapsaný v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Hradci Králové, oddíl AXII, vložka 540
zastoupený: Ing. Liborem Strakošem, ředitelem Oblastního ředitelství jižní Morava,
se sídlem ve Zlíně, Březnická 5659, PSČ 760 01, na základě pověření ze dne 31. 12. 2020
ve věcech technických jedná: xxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx

                                    tel.: xxxx xxx xxx xxx , e-mail: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
                                    zastupitelnost: xxxx xxxxxx xxxxxx
                                    tel.: xxxx xxx xxx xxx , e-mail: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

bankovní spojení: Komerční banka, a.s., pobočka Hradec Králové
číslo účtu: 26300511/0100
identifikátor datové schránky : e8jcfsn

(dále jako „objednatel“) na straně jedné

a

IBAU CZ s.r.o.
se sídlem: Jana Vrby 1255/8 664 91 Ivančice
IČO: 069 80 899
DIČ: CZ06980899
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 105473
zastoupená:
ve věcech technických jedná: xxxxxxxxx xxxxxxxxxx

                                    tel.: xxx xxx xxx , e-mail: xxxxxxxxxxxxx
bankovní spojení: UniCredit Bank
číslo účtu: 1059461009/2700
identifikátor datové schránky : ase6bzu

(dále jako „zhotovitel“) na straně druhé

(objednatel a zhotovitel dále též společně jako „smluvní strany“ a každý jednotlivě jako „smluvní
strana“)

uzavírají níže uvedeného dne, měsíce a roku tuto Smlouvu o dílo (dále jen „smlouva“):

                            1
LESY ČESKÉ REPUBLIKY, S.P.

                                                             I.
                                                   Předmět smlouvy
1. Zhotovitel se touto smlouvou zavazuje provést pro objednatele na svůj náklad a nebezpečí dílo „LS
     145 – opravy závor na lesních cestách“, evidenční číslo zakázky: S942/2021/431, a to za
     podmínek stanovených příslušnými právními předpisy, technickými normami a touto smlouvou
     (dále jen „dílo“).
2. V rámci plnění této smlouvy zhotovitel na svůj náklad a nebezpečí provede, popř. zabezpečí,
     všechny práce a opatření potřebné k řádnému provedení díla. Součástí závazku zhotovitele dle této
     smlouvy je i provedení následujících prací a činností:
     - likvidace odpadu
     Cena těchto plnění a příp. dalších plnění nezbytných pro řádné a úplné zhotovení díla je zahrnuta
     v ceně za dílo dle čl. III. odst. 1 této smlouvy.
3. Objednatel se zavazuje řádně dokončené dílo od zhotovitele převzít a zhotoviteli za něj zaplatit
     ujednanou cenu.
4. Veškeré odchylky provedení díla a jeho postupu od vymezení daného touto smlouvou jsou přípustné
     pouze tehdy, budou-li objednatelem předem písemně odsouhlaseny. Provedení víceprací je možné
     jen na základě písemného dodatku k této smlouvě.
5. Zhotovitel prohlašuje, že je seznámen se všemi údaji potřebnými pro řádné a včasné provedení díla
     a že ani při vynaložení odborné péče, jíž lze na něm rozumně požadovat, neshledal rozporů nebo
     nedostatků, jež by bránily řádnému provedení díla způsobem a v rozsahu dle této smlouvy.

                                                          II.
1. Termín zahájení provádění díla: dnem účinnosti smlouvy.
2. Dílo, které je předmětem této smlouvy, bude provedeno, včetně řádného poskytnutí všech plnění

     dle čl. I. odst. 2 této smlouvy, nejpozději do 30.11.2021. Tato lhůta se prodlužuje o počet dní, o
     něž došlo k posunu zahájení provádění díla oproti termínu dle odst. 1 tohoto článku smlouvy
     z důvodu na straně objednatele, nebude-li písemně ujednáno jinak. Dílo je provedeno, je-li
     způsobilé sloužit svému účelu a nevykazuje-li vady. Dílo má vadu, neodpovídá-li smlouvě.
     Objednatel není povinen převzít dílo vykazující vady, popř. dílo nezpůsobilé sloužit svému účelu;
     ustanovení § 2628 občanského zákoníku se nepoužije.
3. V případě, že objednatel písemně požádá o přerušení prací na stavbě (např. z důvodu změny
     finančního plánu), je zhotovitel povinen práce přerušit na dobu objednatelem stanovenou. O dobu
     přerušení prací dle tohoto odstavce se prodlouží termín pro provedení díla dle odst. 2 tohoto článku
     smlouvy. Zhotovitel nemá nárok na úhradu víceprací či ušlého zisku v souvislosti s přerušením prací
     na stavbě ze strany objednatele.

                                                                          2
LESY ČESKÉ REPUBLIKY, S.P.

                                                         III.
                                                   Cena za dílo
1. Za řádné a včasné provedení díla dle této smlouvy náleží zhotoviteli cena za dílo ve výši 159 282,-
     Kč (slovy: jedno sto padesát devět tisíc dvě stě osm desát dva korun českých) bez DPH. DPH
     bude připočtena ve výši dle příslušného právního předpisu, vznikne-li k její úhradě povinnost.
     Cena za dílo zahrnuje veškeré náklady zhotovitele nezbytné k řádnému, kvalitnímu a včasnému
     provedení díla, včetně poskytnutí všech práv a plnění dle této smlouvy, je sjednána jako pevná,
     neměnná a nepřekročitelná. Cena za dílo bude uhrazena (i fakturována) v rozsahu činností
     zhotovitelem skutečně provedených.
     Zhotovitel prohlašuje, že je plátce DPH.
2. Cena za dílo je blíže specifikována a strukturována v úplném Položkovém rozpočtu, který je jako
     příloha č. 1 této smlouvy její nedílnou součástí (dále jen „Položkový rozpočet“); Položkový
     rozpočet je oběma smluvním stranám známý a je pro ně závazný.
3. V případě změn díla (méněprací či víceprací) se k jejich ocenění použije Položkový rozpočet a
     cenová soustava ÚRS (dále jen „ceník“ nebo „ceníková cena“). Pro výpočet jednotkové ceny za
     méněpráce či vícepráce bude použito:
     a) smluvních jednotkových cen příslušných prací z Položkového rozpočtu, jsou-li tyto ceny a
          práce v Položkovém rozpočtu obsaženy,
     b) nejsou-li příslušné práce a ceny v Položkovém rozpočtu obsaženy, určí se jednotková cena
          předmětných prací:
          1. Je-li v Položkovém rozpočtu obsažen příslušný rozpočtový díl:
          - ceníková cena nové položky x (nabídková cena příslušného dílu dle Položkového rozpočtu
                / ceníková cena příslušného dílu z Položkového rozpočtu) = jednotková cena nové položky.
          2. Není-li v Položkovém rozpočtu obsažen příslušný rozpočtový díl:
          - ceníková cena nové položky x (nabídková cena za dílo dle Položkového rozpočtu /
                ceníková cena díla, tj. prací uvedených v Položkovém rozpočtu) = jednotková cena nové
                položky.
          V případech, kdy by určené jednotkové ceny nových položek přesahovaly aktuální ceníkové
          ceny, bude maximální jednotkovou cenou nových položek cena ceníková.
     c) není-li cena nové položky v ceníku uvedena, určí se jednotková cena předmětných prací na
          základě kalkulace zhotovitele odpovídající tržní (obvyklé) úrovni ceny, písemně odsouhlasené
          objednatelem.
4. Provedení víceprací je možné pouze na základě písemného dodatku této smlouvy, předem
     uzavřeného postupem souladným s obecně závaznými právními předpisy upravujícími zadávání
     veřejných zakázek.

                                                                          3
LESY ČESKÉ REPUBLIKY, S.P.

                                                         IV.
                                               Platební podmínky

1. Cena za dílo bude zhotoviteli uhrazena po řádném dokončení a převzetí díla objednatelem na
     základě zhotovitelem řádně vystaveného daňového dokladu (faktury) doručeného objednateli. K
     daňovému dokladu (faktuře) musí být přiložen soupis skutečně provedených prací písemně
     potvrzený (odsouhlasený) objednatelem.
     Záloha nebude poskytována.

2. Splatnost daňového dokladu (faktury) je 30 dnů ode dne jeho doručení objednateli.

3. V případě, že práce, resp. dodávka podléhá režimu přenesení daňové povinnosti u DPH, je zhotovitel
     povinen prokazatelně vystavit a doručit daňový doklad objednateli nejpozději do 15 dnů od data
     uskutečnění zdanitelného plnění (tuto podmínku lze splnit také odesláním dokladu elektronicky ve
     formátu .pdf nebo .jpg na adresu objednatele). Datem uskutečnění zdanitelného plnění je den
     převzetí dokončeného díla objednatelem na základě předávacího protokolu podepsaného oběma
     smluvními stranami.

4. Objednatel je oprávněn zhotovitelem vystavený daňový doklad (fakturu) vrátit bez proplacení, aniž
     by se dostal do prodlení s jeho úhradou, zejména jestliže:

     a) neobsahuje všechny náležitosti dle příslušných právních předpisů či této smlouvy,
     b) zhotovitelem vyúčtované práce nebyly provedeny nebo jsou účtovány neoprávněně anebo

          předčasně (např. dílo nebylo dosud provedeno, resp. převzato objednatelem),
     c) jako příloha nebyl připojen soupis skutečně provedených prací odsouhlasený a podepsaný

          objednatelem.
5. Adresa pro zasílání fakturace: e-mail: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

                                                          V.
                                    Provádění prací, práva a povinnosti

1. Bude-li při provádění stavebních prací zjištěna vada projektové dokumentace, je zhotovitel povinen
     na tuto vadu objednatele upozornit a objednatel je povinen postupovat tak, aby tato vada byla bez
     zbytečného odkladu odstraněna. Zhotovitel není oprávněn požadovat uhrazení víceprací, jež byly
     vyvolány vadou projektové dokumentace, jíž mohl zhotovitel odhalit při vynaložení odborné péče
     při přezkoumání projektové dokumentace dle čl. I. odst. 5 této smlouvy.

2. V případě, že v průběhu prací dojde ke změně nebo vydání rozhodnutí orgánů vodohospodářských,
     hygienických, energetických nebo jiných, je objednatel povinen urychleně změněné podmínky
     projednat a přizvat k jejich projednávání i zástupce zhotovitele. Vyžádají-li si tyto změny
     prodloužení termínu provedení díla, bude tento termín odpovídajícím způsobem prodloužen
     uzavřením dodatku k této smlouvě.

3. Pokud zhotovitel použije pro splnění díla poddodavatele, nese vůči objednateli odpovědnost jako
     by dílo prováděl sám. Pokud bude objednatel u určitého druhu prací písemně požadovat
     identifikační údaje poddodavatele, je zhotovitel povinen je objednateli písemně sdělit.

4. Objednatel je oprávněn kontrolovat kvalitu prováděného díla prostřednictvím jím pověřených osob,
     zejména zda jsou práce prováděny podle předané dokumentace, podle smluvených podmínek,

                                                                          4
LESY ČESKÉ REPUBLIKY, S.P.

     technických norem a jiných předpisů a v souladu s rozhodnutími příslušných orgánů. Zhotovitel je
     povinen poskytnout objednateli za tímto účelem veškerou potřebnou součinnost, zejména
     zpřístupnit potřebné písemnosti k nahlédnutí, umožnit přístup na pracoviště atd. Na zjištěné
     nedostatky či vady musí objednatel neprodleně upozornit zhotovitele zápisem do stavebního deníku
     nebo jinou prokazatelnou písemnou formou a je současně oprávněn žádat bezodkladné odstranění
     zjištěných nedostatků či vad.

5. Jestliže staveniště nebude ve stavu způsobilém k zahájení prací z důvodu na straně objednatele,
     posune se termín zahájení provádění díla a termín provedení díla o počet dnů, po který je objednatel
     v prodlení s řádným zajištěním staveniště pro předání zhotoviteli.

6. Zhotovitel zřídí na staveništi nezbytná zařízení staveniště, včetně sociálních zařízení, osvětlení a
     skladových prostorů umístěných tak, aby neomezovala a ekologicky neohrožovala okolí stavby.
     Cena za odebrané energie a vodu, související se stavbou díla, je zahrnuta v ceně za dílo dle čl. III.
     odst. 1 této smlouvy, tzn. náklady za energie, vodu apod., související se stavbou, nese zhotovitel.

7. Zhotovitel je povinen vést stavební deník ode dne převzetí staveniště do doby převzetí dokončeného
     díla objednatelem, a to dle zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební
     zákon), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „stavební zákon), a vyhlášky č. 499/2006 Sb., o
     dokumentaci staveb, ve znění pozdějších předpisů. Zhotovitel je povinen zajistit, aby byl na stavbě
     k dispozici stavební deník a aby byl tento přístupný všem oprávněným osobám, a to po celou dobu
     provádění díla.

8. Zhotovitel je povinen vyzvat (písemně zápisem ve stavebním deníku a telefonicky) objednatele ke
     kontrole a prověření prací, které budou v dalším pracovním postupu zakryty nebo se stanou jinak
     nepřístupnými, nejméně 3 pracovní dny před termínem, v němž budou práce zakryty nebo jinak
     znepřístupněny. Nesplní-li zhotovitel tuto povinnost, je k žádosti objednatele povinen na svůj
     náklad práce odkrýt a umožnit jejich dodatečnou kontrolu a prověření. Pokud se objednatel ke
     kontrole přes včasné vyzvání zhotovitelem nedostaví, je zhotovitel oprávněn po komplexním
     fotografickém zdokumentování díla předmětné práce zakrýt. Kompletní fotografickou dokumentaci
     dle předchozí věty je zhotovitel povinen na požádání objednateli předložit.

9. Zhotovitel odpovídá za škody na pozemcích a stavbách, včetně komunikací a nadzemních, jakož i
     podzemních, vedení, vzniklé v souvislosti se stavbou (dílem) nebo jejím prováděním, od okamžiku
     předání staveniště do dne převzetí řádně dokončeného díla dle této smlouvy objednatelem. Vznikne-
     li v souvislosti se stavbou (dílem) nebo jejím prováděním na uvedených věcech škoda, je zhotovitel
     povinen ji nahradit, a to uvedením do původního stavu, příp. není-li uvedení do původního stavu
     možné nebo účelné, poskytnutím odpovídající peněžité náhrady. Případná znečištění vzniklá
     prováděním stavby (díla) je zhotovitel povinen odstranit nejpozději ve lhůtě pro vyklizení
     staveniště.

10. Dojde-li při provádění díla (prací) k nálezu kulturně cenných předmětů, detailů stavby nebo
     chráněných částí přírody anebo k archeologickým nálezům, je zhotovitel povinen okamžitě práce
     přerušit, neprodleně nález oznámit objednateli a zároveň učinit opatření nezbytná k tomu, aby nález
     nebyl poškozen nebo zničen.

                                                                          5
  LESY ČESKÉ REPUBLIKY, S.P.

                                                              VI.
                                         Další práva a povinnosti zhotovitele
1. Zhotovitel se zavazuje provést dílo podle této smlouvy v plném souladu s předanou projektovou
       dokumentací a v souladu se specifikací materiálů a výrobků uvedených v Položkovém rozpočtu a
       za dodržování platných ČSN.
2. Zhotovitel potvrzuje, že je seznámen se staveništěm, dotčenými inženýrskými sítěmi, podmínkami
       týkajícími se provádění prací a je si vědom rozsahu prací, které mají být provedeny.
3. Zhotovitel nese nebezpečí škody, včetně živelných, vzniklých na dodaném materiálu a dílu, a to od
       okamžiku předání staveniště do dne převzetí řádně dokončeného díla dle této smlouvy objednatelem
       na základě protokolu o předání a převzetí díla. Zhotovitel se zavazuje zajistit (resp. provést) během
       provádění prací (díla) bezpečnostní opatření k ochraně díla. Vlastníkem zhotovovaného díla je po
       celou dobu jeho provádění objednatel.
4. Zhotovitel odpovídá za bezpečnost práce, za dodržování předpisů o práci v ochranných pásmech,
       požárních a jiných předpisů chránících veřejné zájmy. Zhotovitel odpovídá za bezpečnost a ochranu
       zdraví všech osob v prostoru staveniště. Zhotovitel zajistí na svou odpovědnost a náklady
       dodržování bezpečnosti a ochrany zdraví při práci dle zákona č. 309/2006 Sb., o zajištění dalších
       podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, ve znění pozdějších předpisů, prováděcích
       právních předpisů a souvisejících norem a zabezpečí ochranu osob pohybujících se v sousedství
       staveniště (oplocení a označení staveniště apod.).
5. Zhotovitel odpovídá za uspořádání staveniště dle nařízení vlády č. 591/2006 Sb., o bližších
       minimálních požadavcích na bezpečnost a ochranu zdraví při práci na staveništích, a č. 362/2005
       Sb., o bližších požadavcích na bezpečnost a ochranu zdraví při práci na pracovištích s nebezpečím
       pádu z výšky nebo do hloubky, obojí ve znění pozdějších předpisů.
6. Zhotovitel je povinen na staveništi a v jeho okolí zachovat pořádek a čistotu a průběžně odstraňovat
       na své náklady odpady a nečistoty, vzniklé během provádění stavebních prací. Odvoz a uložení
       odpadu na skládku je povinností a nákladem zhotovitele.
7. V průběhu realizace stavby (díla) zhotovitel umožní provedení kontrolních prohlídek stavby ve
       smyslu ustanovení § 133 stavebního zákona a zajistí nápravu zjištěných nedostatků v objednatelem
       stanovené přiměřené lhůtě.
8. Zhotovitel je povinen dodržovat bezpečnostní, hygienické a protipožární předpisy, týkající se
       provádění stavebních prací, zajistit potřebná opatření a dozor nad bezpečností práce.
9. Všechny věci (materiál, stroje, zařízení, nástroje a nářadí atd.) nutné k řádnému provedení díla, je
       povinen na své náklady a nebezpečí zajistit a zabezpečit zhotovitel.
10. Zhotovitel je povinen zajistit všechny zkoušky, měření a revize požadované příslušnými předpisy
       nebo normami. Náklady na tyto zkoušky jsou součástí ceny za dílo.

                                                                            6
  LESY ČESKÉ REPUBLIKY, S.P.

11. Zhotovitel je povinen řídit se pokyny objednatele v rámci koordinace s dodávkami, které nejsou
       součástí díla podle této smlouvy.

12. Zhotovitel se zavazuje použít při provádění díla materiály, výrobky a zařízení plně odpovídající této
       smlouvě. Pokud bude objednatelem požadováno, předloží vzorky materiálů před zabudováním.

13. Zhotovitel se zavazuje používat v hydraulice mechanizace, která bude při realizaci díla použita,
       pouze biologicky odbouratelné kapaliny. Náklady za mechanizaci jsou součástí ceny za dílo.

14. Zhotovitel seznámí obsluhu objednatele s obsluhou všech zařízení díla, vyžadujících obsluhu.
       Seznámení proběhne vždy v průběhu uvádění příslušných zařízení do provozu. Účast obsluhy při
       zaškolení zajišťuje objednatel.

       Zhotovitel vyklidí staveniště nejpozději k okamžiku předání dokončeného díla objednateli, tj.
       nejpozději při podpisu protokolu o předání, resp. převzetí, dokončeného díla objednatelem, nebude-
       li smluvními stranami písemně ujednáno jinak.

                                                           VII.
                                               Předání a převzetí díla
 1. Zhotovitel telefonicky a písemně vyzve objednatele k převzetí dokončeného díla. Provedením
       (dokončením) díla se rozumí (i) úplné dokončení všech prací v souladu s touto smlouvou; (ii)
       odstranění veškerých vad a nedodělků díla; (iii) předání veškerých dokumentů nezbytných pro
       provoz a údržbu díla dle odst. 2 tohoto článku smlouvy a (iv) podpis protokolu o předání a převzetí
       díla objednatelem i zhotovitelem, jehož součástí bude soupis provedených prací, písemně potvrzený
       objednatelem (dále jen „provedení díla“). O předání a převzetí díla bude sepsán předávací protokol.
       Objednatel dílo prohlédne a výsledky prohlídky zapíše do protokolu. Protokol bude obsahovat
       zejména:

       a) zhodnocení jakosti díla z hlediska vad a nedodělků a jejich popis,
       b) soupis všech provedených změn a odchylek,
       c) prohlášení objednatele, zda dílo přebírá a zda jej lze považovat za dokončené,
       d) seznam předaných dokumentů dle odst. 2 tohoto článku smlouvy,
       e) soupis příloh,
       f) jméno a podpis zástupce zhotovitele a objednatele.
 2. Zhotovitel předá objednateli nejpozději při předání díla tyto doklady:

       - fotodokumentace jednotlivých závor

       Nebudou-li požadované doklady objednateli předloženy, jedná se o vadu díla, pro kterou je
       objednatel oprávněn odmítnout převzetí díla.

                                                          VIII.
                              Záruka a uplatnění práv z odpovědnosti za vady
 1. Zhotovitel poskytuje objednateli záruku za jakost zhotoveného díla o době trvání 24 měsíců. Záruka
       začíná běžet dnem převzetí díla objednatelem.

                                                                            7
LESY ČESKÉ REPUBLIKY, S.P.

2. Vadu je zhotovitel povinen odstranit nejpozději do 30 dnů od jejího oznámení objednatelem.
     Neoznámí-li objednatel zhotoviteli jinak, platí, že objednatel požaduje odstranění vady dodáním
     chybějící věci, je-li možno vadu odstranit dodáním chybějící věci, nebo opravou věci, je-li možné
     vadu odstranit opravou věci.

3. Neodstraní-li zhotovitel vadu díla ve lhůtě dle odst. 2 tohoto článku smlouvy, je objednatel
     oprávněn, nikoli však povinen, odstranit vadu sám, popř. nechat ji odstranit třetí osobou, na náklady
     zhotovitele.

4. Zhotovitel je povinen vydat objednateli potvrzení o tom, kdy objednatel právo z odpovědnosti za
     vady uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace objednatel požaduje,
     jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, a dále potvrzení o provedení opravy a době
     jejího trvání, příp. písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

5. Zhotovitel je povinen nahradit objednateli veškeré náklady, jež objednatel účelně vynaložil
     v souvislosti s uplatněním práva z odpovědnosti za vady a odstraňováním vady. Tuto náhradu
     poskytne zhotovitel objednateli na základě objednatelem řádně vystaveného daňového dokladu
     (faktury) doručeného zhotoviteli, se splatností 21 dnů ode dne jeho doručení.

                                                            IX.
                                        Smluvní pokuty a úrok z prodlení
1. Zhotovitel je povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu v případě, že:

     a) zhotovitel je v prodlení s provedením díla, a to ve výši 0,1 % z ceny za dílo bez DPH dle čl. III.
          odst. 1 této smlouvy, a to za každý, byť i započatý kalendářní den prodlení,

     b) zhotovitel při provádění díla dle této smlouvy provede práce (dílo či jeho část) v rozporu s touto
          smlouvou (např. nekvalitně, v rozporu s projektovou dokumentací), a to ve výši 25 % z ceny
          takových prací bez DPH dle Položkového rozpočtu,

     c) zhotovitel je v prodlení s odstraněním vady či vyřízením reklamace dle čl. VIII. odst. 2 této
          smlouvy, a to ve výši 0,1 % z ceny vadně provedené části díla bez DPH dle Položkového
          rozpočtu za každý, byť i započatý den prodlení,

     d) zhotovitel je v prodlení s vyklizením staveniště, a to ve výši 1 500 Kč za každý, byť i započatý
          kalendářní den prodlení,

     e) zhotovitel porušil jakoukoliv svou povinnost vyplývající pro něj z této smlouvy, s výjimkou
          případů uvedených pod písm. a) až d) tohoto odstavce smlouvy nebo odst. 2 tohoto článku
          smlouvy, a to ve výši 1 000 Kč za každé takové jednotlivé porušení.

2. V případě prodlení s plněním peněžitého závazku dle této smlouvy je smluvní strana, která je takto
     v prodlení, povinna zaplatit druhé smluvní straně úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za
     každý, byť i započatý den prodlení.

3. Smluvní pokuty mohou být kombinovány (tzn. že uplatnění jedné smluvní pokuty nevylučuje
     souběžné uplatnění jakékoli jiné smluvní pokuty).

                                                                          8
LESY ČESKÉ REPUBLIKY, S.P.

4. Ujednáním o smluvní pokutě, ani jejím zaplacením není jakkoli dotčeno či jinak omezeno právo
     objednatele na náhradu škody, a to v plném rozsahu.

5. Smluvní pokuta nebo smluvní úrok z prodlení dle tohoto článku smlouvy budou uhrazeny na
     základě řádně vystaveného daňového dokladu (faktury) se lhůtou splatnosti 21 dnů ode dne jeho
     doručení povinné smluvní straně.

                                                          X.
                                            Odstoupení od smlouvy
1. Kterákoli ze smluvních stran je oprávněna od této smlouvy odstoupit v případech a za podmínek
     stanovených občanským zákoníkem nebo ujednaných touto smlouvou. Odstoupení musí být
     učiněno písemně a je účinné okamžikem jeho doručení druhé smluvní straně.

2. Objednatel je oprávněn od této smlouvy odstoupit zejména v případě, že:

     a) dílo je prováděno v rozporu s touto smlouvou,
     b) zhotovitel se ocitl v prodlení s provedením díla o dobu delší než 30 dnů,
     c) z chování zhotovitele, postupu prací nebo jiných okolností nepochybně vyplývá, že povinnost

          zhotovitele bude porušena způsobem, který zakládá právo objednatele od této smlouvy
          odstoupit,
     d) zhotovitel vstoupil do likvidace,
     e) nabylo právní moci rozhodnutí soudu o úpadku zhotovitele ve smyslu zákona č. 182/2006 Sb.,
          o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů.

3. Zhotovitel je oprávněn odstoupit od této smlouvy zejména v případě, že se objednatel ocitl
     v prodlení se zaplacením ceny za dílo o dobu delší než 30 dnů.

                                                            XI.
                                           Criminal Compliance doložka
1. Smluvní strany níže svým podpisem stvrzují, že v průběhu vyjednávání o smlouvě vždy jednaly a
     postupovaly čestně a transparentně a současně se zavazují, že takto budou jednat i při plnění
     smlouvy a veškerých činnostech s ní souvisejících.

2. Smluvní strany se dále zavazují vždy jednat tak a přijmout taková opatření, aby nedošlo ke vzniku
     důvodného podezření na spáchání trestného činu či k samotnému jeho spáchání (včetně formy
     účastenství), v důsledku tedy jednat tak, aby kterékoli ze smluvních stran nemohla být přičtena
     odpovědnost podle zákona č. 418/2011 Sb., o trestní odpovědnosti právnických osob a řízení proti
     nim, ve znění pozdějších předpisů, nebo nevznikla trestní odpovědnost fyzických osob (včetně
     zaměstnanců) podle zákona č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, ve znění pozdějších předpisů, příp. aby
     nebylo zahájeno trestní stíhání proti jakékoliv ze smluvních stran včetně jejích zaměstnanců podle
     platných a účinných právních předpisů.

3. Objednatel za tímto účelem vytvořil tzv. Criminal Compliance Program Lesů České republiky, s.p.
     (viz www.lesycr.cz), a v jeho rámci přijal závazek vymezovat se proti jakémukoli protiprávnímu a
     neetickému jednání a nastavil postupy k prevenci a odhalování takového jednání.

                                                                          9
LESY ČESKÉ REPUBLIKY, S.P.

                                                         XII.
                                             Závěrečná ustanovení

1. Pokud není v této smlouvě ujednáno jinak, řídí se vztahy mezi smluvními stranami právním řádem
     České republiky, zejména občanským zákoníkem a právními předpisy souvisejícími.

2. Tuto smlouvu lze měnit či doplňovat pouze formou písemných dodatků podepsaných oběma
     smluvními stranami.

3. Tato smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami. Pokud tato smlouva
     podléhá povinnosti uveřejnění dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti
     některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění
     pozdějších předpisů, nabývá účinnosti dnem jejího uveřejnění v souladu se zmíněným zákonem;
     smluvní strany pro tyto případy vyjadřují svůj souhlas s uveřejněním celého znění smlouvy včetně
     metadat, a to v rozsahu a způsobem stanoveným zákonem. V ostatních případech tato smlouva
     nabývá účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.

4. Smlouva ani jakákoliv práva a povinnosti z ní vyplývající nemohou být zhotovitelem postoupeny
     bez předchozího písemného souhlasu objednatele.

5. Tato smlouva je vyhotovena v počtu 2 stejnopisů, z nichž po 1 vyhotovení obdrží každá ze
     smluvních stran.

6. Smluvní strany prohlašují, že si tuto smlouvu před jejím podpisem přečetly, jejímu obsahu rozumí
     a bez výhrad s ním souhlasí. Smlouva je vyjádřením jejich pravé, skutečné, svobodné a vážné vůle,
     na důkaz čehož níže připojují, prosty omylu, své vlastnoruční podpisy.

7. Nedílnou součástí této smlouvy jsou tyto přílohy:

         Příloha č. 1 - Položkový rozpočet (oceněný výkaz výměr)

V Ivančicích, dne: ..........................          Ve Zlíně, dne: .........................
  Zhotovitel:                                          Objednatel:

.................................................          ..................................................
    Bc. Martin Štěpanovský                                           Ing. Libor Strakoš
     jednatel IBAU CZ s.r.o.
                                                       ředitel Oblastního ředitelství jižní Morava
                                                                 Lesy České republiky, s.p.

                                                   10