Textová podoba smlouvy Smlouva č. 18194403: Rozšíření protipovodňového varovného a informačního systému

Příloha d202100343 ZV..pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Evidenční číslo: d202100343

                                  SMLOUVA O DÍLO

                 uzavřená dle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,

mezi účastníky:

STATUTÁRNÍ MĚSTO CHOMUTOV

sídlo:                       Zborovská 4602, 430 28 Chomutov

zastupuje:                   JUDr. Marek Hrabáč, primátor

IČ:                          00261891

DIČ:                         CZ00261891

bankovní spojení:            Komerční banka, a. s. regionální pobočka Chomutov

číslo účtu:

(dále jen “objednatel“)

a

TELMO a.s.

sídlo:                       Štěrboholská 560/73, 102 00 Praha 10 - Hostivař

adresa pro doručování:       Pražská 96, 466 01 Jablonec nad Nisou

IČ:                          47307781

DIČ:                         CZ47307781

zastupuje:                               předseda představenstva

bankovní spojení:            UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia a.s.

číslo účtu:

Zápis ve veřejném rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl B, vložka 20073

(dále jen „zhotovitel“)

                                                        Preambule

Tato smlouva se uzavírá na základě výsledku zadávacího řízení veřejné zakázky vedené pod názvem:
„Protipovodňový varovný a informační systém statutárního města Chomutova“.

Veřejná zakázka byla vyhlášena a následně zadána v souvislosti s podanou žádostí o finanční příspěvek
na projekt pod názvem "Rozšíření protipovodňového varovného a informačního systému Statutárního
města Chomutova, CZ.05.1.24/0.0/0.0/20_149/0014010“, který byl předložen na základě Výzvy
k předkládání žádostí MŽP_149. výzva, PO 1, SC 1.4, Aktivita 1.4.3 - Budování a rozšíření varovných,
hlásných, předpovědních a výstražných systémů na lokální úrovni, digitální povodňové plány.

Projekt má být realizován s finanční podporou v rámci výzvy MŽP_149. výzva, PO 1, SC 1.4, Aktivita 1.4.3
- Budování a rozšíření varovných, hlásných, předpovědních a výstražných systémů na lokální úrovni,
digitální povodňové plány.

Projekt je vázán dodržováním pravidel pro žadatele a příjemce a další platnou legislativou.
Pravidla mohou být v průběhu realizace projektu aktualizována. Informace o aktualizaci Pravidel jsou
uveřejněny na internetových stránkách na https://www.opzp.cz/dokumenty/detail/?id=674,

https://www.opzp.cz/dokumenty/detail/?id=677.

                                         1
Evidenční číslo: d202100343

Objednatel jako zadavatel veřejné zakázky vybral v zadávacím řízení nabídku zhotovitele, která splnila
požadavky objednatele uvedené v zadávací dokumentaci a byla vyhodnocena jako nejvhodnější.

                                                   I. Předmět smlouvy

Zhotovitel se zavazuje provést pro objednatele na svůj náklad a nebezpečí níže specifikované dílo
a objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit zhotoviteli cenu za jeho provedení.

                                                           II. Dílo

1. Předmětem zakázky je dodávka a rozšíření komplexního varovného systému (bezdrátové hlásiče,
     doplnění JSVV přijímače). Záměrem zadavatele je doplnit stávající varovný a informační systém tak,
     aby bylo možné předpovídat předmětné ukazatele nebezpečí plynoucí z vodního toku a varovat
     ohrožené obyvatelstvo v době vzniku mimořádné události, a tak snížit materiální škody a chránit
     zdraví a životy obyvatel.

     Systém bude ozvučovat celé předmětné území pomoci akustických bezdrátových jednotek, které
     slouží pro přenos varovných informací pro obyvatele v případě ohrožení povodněmi.

     Dílo se skládá zejména z:
           doplnění stávajícího varovného a informačního systému o 75 ks venkovních digitálních
               obousměrných hlásičů a 272 ks tlakových reproduktorů
           zajištění přenosu dat mezi jednotlivými částmi systému a zálohování dat
           rekonfigurace systému pro zajištění kompatibility včetně Konfigurace nových hlásičů do SW
               aplikace
           oživení modulu JSVV
           zhotovení nezbytné další dokumentace jako např. pro zajištění a kontrolu jakosti, pro
               zpracování SW, pro obsluhu a údržbu apod.
           uvedení do provozu, zkoušky, garanční testy, zaškolení obsluhy a údržby, aj.
           účast na zkušebním provozu v délce 60 dní

     Předmět a rozsah plnění této zakázky je samostatně specifikován v technické části zadávací
     dokumentace, jež tvoří přílohu č. 5 a výkaz výměr zadávací dokumentace.

    2. Zhotovitel je povinen provést dílo v souladu s následujícími dokumenty, ve kterých je dílo
         a podmínky jeho provádění blíže specifikováno:
         a) Technická dokumentace, 6/2021, název: „Protipovodňový varovný a informační systém
              Statutárního města Chomutov“, zpracovatel: Projekční kancelář – Varovné systémy,
                                  Najdrova 2183, 252 63 Roztoky.
         b) Stanovisko k technickému záměru vydané Hasičským záchranným sborem pod č. j. HSUL-
              1306-11/PRE-2020 ze dne 27. 11. 2020.
         c) Zadávací dokumentace veřejné zakázky na výběr dodavatele díla
         d) Zhotovitelem oceněný položkový rozpočet díla (dále jen „položkový rozpočet“), který je
              součástí nabídky zhotovitele ze dne 19. 8. 2021.
         e) Náležitosti dokumentace skutečného provedení díla, které jsou přílohou č. 2 této smlouvy.

                                                                            2
Evidenční číslo: d202100343

    3. Objednatel je odpovědný za správnost a úplnost předané příslušné dokumentace uvedené
         v odst. 3 písm. a).

    4. Smluvní strany potvrzují, že byly před podpisem této smlouvy seznámeny s dokumenty
         uvedenými v odst. 3, a že je mají k dispozici. Zhotovitel podpisem této smlouvy prohlašuje, že si
         uvedené dokumenty po odborné stránce podrobně zkontroloval a neshledal v nich žádné vady
         ani nedostatky.

    5. Součástí díla jsou zejména též následující povinné související práce a projektové a inženýrské
         činnosti:

         a) zajištění vytýčení veškerých inženýrských sítí, odpovědnost za jejich nepoškození během
             provádění díla a v případě potřeby zpětné protokolární předání jejich správcům;

         b) při realizaci stavby zabezpečení koordinace s vlastníky a správci inženýrských sítí;
         c) zajištění a provedení všech opatření organizačního a stavebně technologického charakteru

             k řádnému provedení díla;
         d) veškeré práce a dodávky související s bezpečnostními opatřeními na ochranu lidí a majetku,

             řádné označení všech výkopů a jiných nebezpečných míst;
         e) ostraha stavby a staveniště, zajištění bezpečnosti práce a ochrany životního prostředí;
         f) projednání a zajištění případného zvláštního užívání komunikací a veřejných ploch včetně

             úhrady vyměřených poplatků a nájemného;
         g) zřízení a odstranění zařízení staveniště včetně napojení na inženýrské sítě;
         h) uvedení všech povrchů poškozených stavbou do řádného stavu (ploty, zdi, domy, komunikace,

             chodníky, zeleň, příkopy, propustky apod.);
         i) v souladu s platnými rozhodnutími a vyjádřeními oznámení zahájení stavebních prací např.

             správcům sítí a dalším dotčeným osobám, orgánům nebo organizacím, zabezpečení splnění
             jimi stanovených podmínek apod.;
         j) zajištění úklidu stavbou znečištěných pozemních komunikací;
         k) zajištění a splnění podmínek vyplývajících z rozhodnutí nebo jiných dokladů;
         l) zajištění úklidu předávaného díla;
         m) zajištění opatření proti prašnosti;
         n) zpracování kontrolního a zkušebního plánu v souladu se zadávací dokumentací zakázky
             a platnými předpisy a jejich předložení objednateli ke schválení před zahájením fyzické
             realizace díla.
         o) zajištění související projektové a inženýrské činnosti, tj. zajištění projektové dílenské
             dokumentace pro realizaci stavby a zajištění související inženýrské činnosti ve smyslu
             podkladů a průzkumů nutných případně pro výše uvedenou projekční činnost a jiné se
             stavbou související činnosti (zajištění souhlasu dotčených orgánů státní správy a samosprávy,
             např. dopravně inženýrská opatření, ohlášení dočasných staveb, zařízení staveniště apod.).
             Radiový projekt pro účely vydání povolení k individuálnímu oprávnění k provozování
             varovného vyrozumívacího systému od Českého telekomunikačního úřadu zajistí objednatel,
             který též zajistí podání žádosti a vydání tohoto povolení.
     p) dopracování zadávacího projektu pro provádění stavby:
         - projektová dílenská dokumentace pro realizaci stavby apod.
         - zhotovení Dokumentace skutečného provedení díla
     q) zhotovení nezbytné další dokumentace jako např. pro zajištění a kontrolu jakosti, pro zpracování
         SW, pro obsluhu a údržbu apod.
     r) uvedení díla do provozu, zkoušky, akceptační testy, garanční testy, zaškolení obsluhy a údržby, aj.

                                                                            3
Evidenční číslo: d202100343

s) Zajištění časově neomezených licencí k software potřebnému k řádnému fungování díla, a to bez
   nutnosti jakýchkoliv dodatečných plateb ze strany objednatele

                                    III. Cena a změny díla

1. Objednatel a zhotovitel se dohodli, že celková smluvní cena za provedení díla specifikovaného v čl. II
    této smlouvy činí:

Celková cena díla  2.589.100,- Kč
cena bez DPH:                 21 %
sazba DPH
DPH:                 543.711,- Kč
cena s DPH:        3.132.811,- Kč

2. Podkladem pro stanovení výše ujednané ceny díla je položkový rozpočet. Položkový rozpočet byl
    zpracován na sjednanou nejvýše přípustnou cenu díla, obsahuje všechny náklady související se
    zhotovením díla, vedlejší náklady související s umístěním stavby, zařízením staveniště a také ostatní
    náklady souvisejícími s plněním podmínek této smlouvy. Položkový rozpočet dále slouží jako podklad
    pro zpracování faktur a v případě nutnosti také pro sestavení Změnového položkového rozpočtu dle
    odst. 4 tohoto článku smlouvy. Tím není dotčeno ustanovení čl. III odst. 1 této Smlouvy.

3. Změny předmětu díla a s tím související změny ceny díla, jejichž potřeba vznikne v důsledku
    okolností, které smluvní strany jednající s náležitou péčí nemohly předvídat, budou řešeny
    v písemném dodatku ke smlouvě, který smluvní strany uzavřou za účelem provedení prací a dodávek
    nad rámec předmětu díla (dále jen „vícepráce“) či naopak neprovedení některých prací a dodávek,
    které byly součástí předmětu díla (dále jen „méněpráce“) či obojího současně (společně též
    „dodatečné stavební práce“), pokud je jejich provedení nezbytné. To samé platí také v případě, kdy
    v průběhu realizace díla dojde k zjištění skutečností odlišných od dokumentace předané
    objednatelem, a tyto mají vliv na cenu díla.

4. Nutnost provedení dodatečných prací musí být zhotovitelem vždy předem písemně oznámeno
    objednateli nejpozději do 5 kalendářních dnů ode dne zjištění této skutečnosti a to formou
    „Změnového listu“, který je přílohou č. 1 této Smlouvy. Jeho přílohou bude „Změnový položkový
    rozpočet“ sestavený dle pravidel uvedených v odst. 6 tohoto článku smlouvy.

5. Dodatek ke smlouvě může být uzavřen pouze na základě odsouhlaseného změnového listu
    objednatelem, konkrétně osobou oprávněnou jednat ve věcech technických dle čl. XIII. odst. 3 písm.
    a).

6. Při sestavování Změnového položkového rozpočtu na dodatečné práce budou jednotlivé položky
    oceňovány následujícím způsobem, přičemž k cenám dodatečných prací již nebudou rozpočtovány
    žádné vedlejší rozpočtové náklady:

    6.1 Dodatečné práce, jejichž položky jsou obsaženy v původním položkovém rozpočtu, budou
          oceněny podle jednotkové ceny těchto položek.

    6.2 Dodatečné práce, které nejsou obsaženy v původním položkovém rozpočtu, budou oceněny

                                    4
Evidenční číslo: d202100343

        - dle aktualizovaných „Katalogů popisů a směrných cen stavebních prací“, resp. „Katalogů popisů
             a směrných cen montáží technologických zařízení ÚRS Praha, a.s.“ (dále jen „Směrné ceny“),
             platných v době provádění dodatečných prací, snížených paušálně o 10 %.

        - dle předložené nabídky na provedení těchto prací formou individuální kalkulace, jde-li
             o položky, u nichž nelze určit Směrné ceny. Takto kalkulovaná cena musí odpovídat cenám
             v místě a čase obvyklým.

7. DPH bude účtována dle platných právních předpisů. Cena může být změněna v souvislosti se změnou
    sazeb DPH dle platných a účinných právních předpisů České republiky.

                                                 IV. Platební podmínky

1. Zhotoviteli vzniká nárok na zaplacení ceny díla jeho provedením (tj. dokončením díla a jeho
    předáním objednateli).

2. Objednatel je povinen zaplatit zhotoviteli cenu díla na základě faktury, kterou je zhotovitel povinen
    vystavit a doručit objednateli do 1 měsíce ode dne dokončení a předání díla.

3. Splatnost veškerých částek fakturovaných zhotovitelem je 30 dnů ode dne doručení faktury
    objednateli.

4. Veškeré faktury vystavované zhotovitelem musí mít náležitosti daňového dokladu dle platných
    právních předpisů a pravidel pro žadatele a příjemce OŽP a musí k nim být přiložen zjišťovací
    protokol potvrzený objednatelem. Lhůta splatnosti nezačne běžet, dokud faktura nebude splňovat
    všechny výše uvedené podmínky, a to zejména:

              a. označení povinné a oprávněné osoby, adresu, sídlo, IČ, DIČ,
              b. číslo dokladu,
              c. datum vystavení, datum splatnosti, datum uskutečnění zdanitelného plnění,
              d. název a číslo projektu ("Rozšíření protipovodňového varovného a informačního

                   systému Statutárního města Chomutova, CZ.05.1.24/0.0/0.0/20_149/0014010“)
              e. číslo smlouvy o dílo, na základě, které dochází k fakturaci,
              f. označení peněžního ústavu a číslo účtu, na který se má plnit,
              g. konstantní a variabilní symbol,
              h. důvod účtování s odvoláním na smlouvu,
              i. označení díla, za které je fakturováno
              j. razítko a podpis osoby oprávněné k vystavení daňového a účetního dokladu,
              k. seznam příloh,

5. Nebude-li faktura obsahovat některou z náležitostí uvedenou v čl. IV. odst. 4. této smlouvy
    či náležitost dle zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, nebo bude-li
    chybně vyúčtována cena, je objednatel oprávněn fakturu před uplynutím lhůty splatnosti v ní určené
    vrátit zhotoviteli bez zaplacení k provedení opravy. Ve vrácené faktuře vyznačí objednatel důvod
    a datum vrácení. Zhotovitel provede opravu vystavením nové faktury. Vrátí-li objednatel vadnou
    fakturu zhotoviteli k opravě, neběží původní lhůta splatnosti dle vadné faktury, ale tato začne běžet
    až po opětovném doručení nově vyhotovené opravené faktury.

6. Oznámí-li objednatel zhotoviteli vadu díla, nemusí do odstranění vady platit část ceny díla odhadem
    objednatele přiměřeně odpovídající jeho právu na slevu.

                                                                            5
Evidenční číslo: d202100343

7. Zhotovitel má právo v případě prodlení objednatele s placením ceny požadovat po objednateli úroky
    z prodlení ve výši 0,015% z dlužné částky za každý den prodlení; celkovou výši úroků z prodlení však
    smluvní strany dohodou omezují tak, že nesmí přesáhnout celkovou výši dlužné částky bez DPH.

8. Objednatel neposkytuje zálohy.

                              V. Místo a termíny provádění díla

1. Místem provádění díla je:

Okres                        Chomutov

Obec                         Statutární město Chomutov

Kraj                         Ústecký

Bližší specifikace místa realizace v rámci města je přílohou č. 2 této smlouvy.

2. Objednatel je povinen předat zhotoviteli staveniště do 5 kalendářních dnů ode dne doručení
    písemné výzvy k převzetí staveniště na adresu zhotovitele: e-mail info@telmo.cz). Zhotovitel je
    povinen je v této lhůtě převzít. O předání a převzetí staveniště bude sepsán předávací protokol.

3. Zhotovitel je povinen zahájit provádění díla nejpozději do 5 kalendářních dnů ode dne předání
     a převzetí staveniště.

4. Zhotovitel je povinen provádět dílo v souladu s harmonogramem, který je přílohou č. 4 této smlouvy
     a který může být měněn jen po vzájemné dohodě smluvních stran, a řádně dílo dokončit a předat
     objednateli do 8 týdnů ode dne předání příslušného staveniště.

5. Zhotovitel neodpovídá za prodlení s prováděním díla, jestliže prokáže, že je provádění díla nemožné
     z objektivních důvodů nezaviněných zhotovitelem (nevhodné klimatické podmínky a vyšší moc) a že
     tato nemožnost plnění trvala v době určené k provádění díla v souhrnu déle než
     1 týden. Každý den, kdy zhotovitel nemůže provádět dílo z výše uvedených důvodů, je povinen
     zaznamenat tuto skutečnost do stavebního deníku. Zhotovitel se zprostí odpovědnosti za prodlení
     pouze v rozsahu, v jakém nemožnost plnění přesáhla dobu 1 týdne.

6. Zhotovitel je povinen vyklidit a předat objednateli staveniště nejpozději do 5 kalendářních dnů ode
     dne předání a převzetí díla. O předání a převzetí staveniště bude sepsán předávací protokol.

                                             VI. Podmínky provádění díla

1. Zhotovitel je povinen zabezpečit staveniště a jeho zařízení, a to v souladu s jeho potřebami,
    v souladu s dokumentací předanou objednatelem a v souladu s dalšími požadavky objednatele.

2. Zhotovitel je povinen zajistit na staveništi na své náklady vytyčení všech podzemních zařízení
    a inženýrských sítí, o čemž provede zápis do stavebního deníku, a tyto vhodným způsobem chránit
    a zajistit, aby v průběhu stavby nedošlo k jejich poškození. Za poškození nadzemních i podzemních
    zařízení a inženýrských sítí odpovídá zhotovitel.

3. Zhotovitel je povinen umožnit objednateli kontrolu provádění díla ze strany objednatele,
    poskytovatele příspěvku OŽP ČR a umožnit nerušený výkon technického dozoru investora (TDI),
    autorského dozoru projektanta (AD), popřípadě dalších osob pověřených objednatelem;
    a poskytnout jim potřebnou součinnost a podmínky pro výkon jejich funkce v rámci zařízení
    staveniště.

4. Objednatel bude organizovat minimálně 1x týdně kontrolní dny (dále jen „KD“), kterých se zhotovitel
    zavazuje zúčastnit. Objednatel bude pořizovat z KD záznam, který předá zhotoviteli v 1 vyhotovení.
    Za zhotovitele je povinna účastnit se kontrolních dnů oprávněná osoba uvedená v čl. XIII. odst. 3
    písm. b) a stavbyvedoucí.

5. Dle zvláštních předpisů je objednatel dále povinen jmenovat koordinátora BOZP.

                                                                            6
Evidenční číslo: d202100343

6. Zhotovitel je také povinen vyzvat písemně: emailem a současně zápisem do stavebního deníku
    objednatele ke kontrole a prověření prací, které v dalším postupu budou zakryty nebo se stanou
    nepřístupnými, a to minimálně 3 pracovní dny před zakrytím. Neučiní-li tak, je povinen na žádost
    objednatele tyto práce, které byly zakryty nebo se staly nepřístupnými, bez nároku na finanční
    náhrady, musí zhotovitel odkrýt a zase zakrýt.

7. Zhotovitel je povinen plně respektovat stávající zeleň, do níž se dle projektové dokumentace nebude
    při provádění díla zasahovat, a chránit ji před poškozením.

8. Formát soupisu provedených prací, změnových výkazů výměr, úprav dílčích harmonogramů:
    Zpracování celkové grafické, obrazové, textové, tabulkové a jiné dokumentace v tištěné, také
    i v elektronické verzi, která bude zadavateli odevzdána na CD nosiči v jednom vyhotovení ve
    formátech *xls, *pdf. Výkazy výměr, oceněné rozpočty a harmonogram realizace budou zpracovány
    a odevzdány v elektronické podobě v souboru *xls a v tištěné formě v tabulce *xls.

                                              VII. Předání a převzetí díla

1. Po dokončení díla je zhotovitel povinen fyzicky předat dílo objednateli v místě plnění a objednatel je
    povinen dílo převzít, nebude-li vykazovat vady. K převzetí díla je zhotovitel povinen vyzvat
    objednatele nejméně 2 pracovní dny předem, a to zápisem ve stavebním deníku a současně zasláním
    e-mailu na adresy osob oprávněných jednat za objednatele ve věcech technických. Objednatel je
    povinen se k předání díla dostavit.

2. Objednatel je oprávněn, nikoliv však povinen dílo převzít s vadami a nedodělky, které samy o sobě
    ani ve spojení s jinými nebrání funkčnímu bezpečnému užívání díla, ani jeho užívání podstatným
    způsobem neomezují.

3. O předání a převzetí díla bude objednatelem sepsán předávací protokol, ve kterém musí být
    výslovně uvedeno, zda objednatel dílo přebírá či nikoliv. Pokud objednatel dílo převezme s drobnými
    vadami či nedodělky nebránícími užívání, musí být tyto v předávacím protokolu uvedeny a musí být
    stanovena lhůta k jejich odstranění. Nedohodnou-li se strany na lhůtách pro odstranění vad, je
    zhotovitel povinen vady odstranit do 5 dnů ode dne předání díla. V předávacím protokolu, event.
    jeho přílohách, musí být zejména uvedeno:
               a. označení díla,
               b. označení objednatele a zhotovitele díla,
               c. číslo a datum uzavření smlouvy o dílo,
               d. evidenční údaje díla,
               e. zahájení a dokončení prací na zhotovovaném díle,
               f. prohlášení objednatele, zda dílo přejímá či nikoliv, a v případě nepřevzetí jeho důvody.
               g. datum a místo sepsání zápisu,
               h. jména a podpisy zástupců objednatele a zhotovitele,
               i. seznam převzaté a odsouhlasené kompletní dokumentace (viz odst. 5, tohoto článku),
               j. soupis vad a nedodělků nebránících užívání, pokud je dílo obsahuje, s termínem jejich
                   odstranění,
               k. termín vyklizení staveniště,
               l. datum ukončení záruky díla,
               m. celková cena díla dle této Smlouvy.

                                                                            7
Evidenční číslo: d202100343

4. Dílo se považuje za předané okamžikem, kdy je jeho předání a převzetí potvrzeno oběma smluvními
    stranami podpisem předávacího protokolu. Za objednatele kontaktní osoba ve věcech technických,
    za zhotovitele zástupce společnosti - kontaktní osoba ve věcech technických.

5. Zhotovitel je povinen předat objednateli při předání a převzetí díla níže uvedené doklady nezbytné
    pro následný provoz a údržbu díla, a to ve 3 vyhotoveních:
           - protokol zhotovitele o ukončení montáže
           - soupis všech změn a odchylek oproti technické dokumentaci
           - technické listy
           - projektová dokumentace skutečného provedení díla v tištěném provedení - 3x,
               v elektronické formě na CD - 1x .pdf, nedojde-li k odchylkám oproti dokumentaci provedení
               stavby, která byla součástí zadávacího řízení, může zhotovitel doložit původní dokumentaci
               s vyznačením nepodstatných odchylek ověřenou zhotovitelem díla (osobou zmocněnou
               jednat ve věcech technických nebo stavbyvedoucím, statutárním zástupcem zhotovitele
               a razítkem zhotovitele),
           - stavební deník, který bude zároveň doložen v elektronické formě na CD - 1x .pdf,
           - atesty použitých materiálů a doklady o požadovaných vlastnostech výrobků (včetně
               případných prohlášení o shodě dle zákona č. 22/1997 Sb. v platném znění o technických
               požadavcích na výrobky), certifikáty,
           - revize, protokoly o kontrolách
           - protokoly o zkouškách provedených akreditovanou laboratoří, které vyžaduje provádění
               díla dle ČSN, TKP, PK, ČSN EN
           - revize elektroinstalace a další dokumenty související s realizací veřejného osvětlení
           - průběžná fotodokumentace, z níž bude patrný postup realizace a řádné provádění všech
               důležitých prací, fotodokumentace bude předána v digitální podobě na CD objednateli
               společně s dílem,
           - dokumentace pro provoz,
           - dokumentace pro údržbu,
           - a případně další potřebné doklady, které budou během realizace dohodnuty mezi
               objednatelem a další dodatečné doklady musí být objednatelem vyžadovány opodstatněně,
               tak aby bylo zajištěno bezpečné užívání díla a následný provoz.
         Náklady na pořízení všech těchto dokladů jsou zahrnuty v ceně díla.

                                   VIII. Záruka za jakost a odpovědnost za vady

1. Zhotovitel poskytuje záruku za jakost díla v délce 24 měsíců. Záruční doba začíná běžet předáním díla
   objednateli.

2. Zhotovitel po dobu záruky odpovídá za to, že jakost díla bude odpovídat této smlouvě a zejména
    všem dokumentům uvedeným v čl. II. této smlouvy a příslušným normám, právním předpisům
    a směrnicím platným v době provádění díla.

3. Smluvní strany sjednávají nárok objednatele na bezplatné odstranění veškerých vad díla
    reklamovaných kdykoliv během záruční doby bez ohledu na dispozitivní ustanovení zákona.

4. V případě zjištění vady díla v záruční době je objednatel povinen bez zbytečného odkladu písemně
    vyzvat zhotovitele k odstranění vady.

                                                                            8
Evidenční číslo: d202100343

5. Zhotovitel je povinen nastoupit k odstranění reklamovaných vad díla do 5 dnů a tyto odstranit do 10
    dnů ode dne doručení výzvy objednatele.

6. Smluvní strany se mohou v odůvodněných případech dohodnout na prodloužení výše uvedených
    lhůt.

7. V případě, že zhotovitel nenastoupí k odstranění vady či neodstraní vadu ve shora uvedených
    lhůtách ani v dodatečné lhůtě, kterou mu k tomu objednatel stanoví, má objednatel právo zadat
    odstranění vady jinému subjektu za cenu obvyklou, a zhotovitel je povinen objednateli takto vzniklé
    náklady nahradit.

8. Záruka za jakost se prodlužuje o dobu, po kterou bude trvat odstraňování vad zhotovitelem.

9. Dílo má vady, jestliže provedení díla neodpovídá požadavkům uvedeným ve smlouvě, příslušným
    právním předpisům, normám nebo jiné dokumentaci vztahující se k provedení díla, popřípadě pokud
    neumožní užívání, k němuž bylo určeno a zhotoveno.

                                                   IX. Smluvní pokuty
1. V případě prodlení zhotovitele s provedením díla je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní

    pokutu ve výši 0,1 % z ceny díla vč. DPH za každý započatý den prodlení.

2. V případě prodlení zhotovitele s nastoupením k odstranění vady díla je zhotovitel povinen zaplatit
    objednateli smluvní pokutu ve výši 0,02 % z celkové ceny díla vč. DPH za každou vadu a každý
    i započatý den prodlení.

3. V případě prodlení zhotovitele s odstraněním vady díla je zhotovitel povinen zaplatit objednateli
    smluvní pokutu ve výši 0,05 % z celkové ceny díla vč. DPH za každou vadu a každý započatý den
    prodlení.

4. V případě prodlení zhotovitele s vyklizením staveniště je zhotovitel povinen zaplatit objednateli
    smluvní pokutu ve výši 0,05 % z ceny díla vč. DPH za každý započatý den prodlení.

5. V případě porušení jiné povinnosti zhotovitele, pokud nezajistil nápravu ani v objednatelem
    dodatečně poskytnuté přiměřené lhůtě, je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu
    ve výši 0,01 % z celkové ceny díla vč. DPH za každý jednotlivý případ a každý započatý den, kdy
    porušení povinnosti zhotovitele trvá.

6. Vedle smluvní pokuty má objednatel právo na náhradu škody v plné výši. Povinnost, jejíž splnění je
    zajištěno smluvní pokutou, zaplacením smluvní pokuty nezaniká.

7. Výše smluvní pokuty za každé jednotlivé porušení povinnosti se dohodou smluvních stran omezuje
    na maximálně 10 % z celkové ceny díla vč. DPH. V případě prodlení s provedením díla nebo
    s odstraněním vady díla se výše smluvní pokuty omezuje na 50 % z celkové ceny díla vč. DPH.

                                              X. Odstoupení od smlouvy

                                                                            9
Evidenční číslo: d202100343

1. Odstoupení od smlouvy se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku.

2. Smluvní strany tímto sjednávají, že za podstatné porušení povinnosti, které dává druhé smluvní
    straně právo odstoupit od smlouvy, považují zejména:
           prodlení zhotovitele s provedením díla či takové prodlení zhotovitele s prováděním díla,
               které prokazatelně ohrožuje konečný termín předání díla – stejné účinky má i prohlášení
               zhotovitele o tom, že termín nedodrží,
           provádění díla zhotovitelem v rozporu s touto smlouvou či bránění nebo znemožnění
               kontrol díla, jestliže zhotovitel nezajistí nápravu ani v přiměřené lhůtě po výzvě
               objednatele,
           postoupení smlouvy třetí osobě bez souhlasu druhé smluvní strany,
           zahájení insolvenčního řízení nebo likvidace zhotovitele,

3. Odstoupení je účinné písemným oznámením a jeho doručením druhé straně.

4. Odstoupením od smlouvy se závazek zrušuje od počátku. Bylo-li zčásti plněno, může být od smlouvy
    odstoupeno jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro smluvní
    stranu význam, může od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.

5. V případě odstoupení od smlouvy je zhotovitel povinen zastavit provádění díla, kromě činností, které
    jsou nezbytné pro předcházení vzniku škod, a předat dílo včetně veškeré dokumentace objednateli.
    V případě odstoupení od smlouvy ohledně části plnění bude při fakturaci a placení již provedených
    částí díla postupováno přiměřeně dle ustanovení čl. IV. této smlouvy.

6. V případě, že objednatel odstoupí od smlouvy pro podstatné porušení povinnosti zhotovitelem, má
    objednatel vůči zhotoviteli právo na náhradu nákladů spojených s dokončením díla, a to ve výši,
    v jaké celkové náklady na provedení díla (tj. cena, kterou je objednatel povinen zaplatit zhotoviteli,
    plus cena za dokončení díla) přesáhnou cenu za provedení díla sjednanou v této smlouvě. Náhrada
    nákladů je splatná do 30 dnů ode dne, kdy bude zhotovitel k jejich zaplacení objednatelem vyzván.

                                              XI. Další práva a povinnosti

1. Zhotovitel je oprávněn provádět dílo prostřednictvím třetí osoby, jestliže ji uvedl v nabídce, avšak
    vůči objednateli odpovídá tak, jako kdyby dílo prováděl sám. V případě, že zhotovitel prokazoval
    prostřednictvím poddodavatele splnění části kvalifikace v zadávacím řízení veřejné zakázky, musí
    příslušnou část díla realizovat prostřednictvím tohoto poddodavatele. Takového poddodavatele je
    zhotovitel oprávněn změnit jen ze závažných důvodů a s předchozím písemným souhlasem
    objednatele, přičemž nový poddodavatel musí splňovat kvalifikaci minimálně v rozsahu, v jakém byla
    prokázána v zadávacím řízení (tuto skutečnost je zhotovitel povinen objednateli prokázat
    příslušnými dokumenty či splněním všech požadavků dle zadávací dokumentace veřejné zakázky
    společně se žádostí o souhlas se změnou). Změnu jiného poddodavatele je zhotovitel povinen pouze
    předem písemně oznámit objednateli.

2. Zhotovitel je povinen vést a průběžně aktualizovat seznam všech svých poddodavatelů, kteří mu
    poskytli plnění určené k plnění předmětu smlouvy, a to včetně specifikace jejich podílu na plnění
    předmětu této smlouvy. Seznam poddodavatelů je zhotovitel povinen předat objednateli do 2

                                                                            10
Evidenční číslo: d202100343

    pracovních dnů od obdržení žádosti objednatele. Objednatel je oprávněn požádat zhotovitele
    o předložení průběžně vedeného seznamu poddodavatelů kdykoliv, a to i opakovaně.

3. Zhotovitel je povinen o průběhu prací vést řádně stavební deník. Stavební deník bude trvale během
    pracovní doby přístupný na staveništi. Zhotovitel je povinen vést stavební deník ode dne předání
    a převzetí staveniště a končí dnem odstranění poslední vady nebo provedením posledního
    nedodělku, jež byl zapsán v protokole o předání díla.

4. Zhotovitel, objednatel, AD a TDI objednatele a koordinátor BOZP provádí zápisy do stavebního
    deníku. Jestliže objednatel nebo zhotovitel nesouhlasí se zápisem druhé strany ve stavebním deníku,
    je povinen se do 5 pracovních dnů od provedení zápisu vyjádřit. Zhotovitel je povinen předat osobně
    objednateli průpisy stavebního deníku, je-li vyžadováno jeho vyjádření k určitému zápisu, a to v den
    provedení zápisu. Dohody zapsané či potvrzené ve stavebním deníku nelze považovat za změny či
    dodatky smlouvy.

5. Nebezpečí škody díla nese zhotovitel ode dne převzetí staveniště do převzetí díla objednatelem.

6. Zhotovitel odpovídá za škodu způsobenou v souvislosti s prováděním díla třetím osobám a je
    povinen ji v plném rozsahu nahradit.

7. Zhotovitel si je vědom skutečnosti, že dílo bude financováno z Operačního programu životní
    prostředí a rozpočtu statutárního města Chomutova, a že porušení podmínek této smlouvy může
    mít za následek neposkytnutí či krácení této dotace. Zhotovitel odpovídá za škodu, která objednateli
    takto vznikne, a to až do výše celkové ceny díla. V této souvislosti prohlašuje, že se seznámil
    s podmínkami dotace, na které odkazuje preambule této smlouvy.

8. Zhotovitel prohlašuje, že ke dni podpisu této smlouvy má uzavřenou pojistnou smlouvu, jejímž
    předmětem je pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou zhotovitelem třetí osobě v souvislosti
    s výkonem jeho činnosti, přičemž limit pojistného plnění není nižší než celková cena za dílo včetně
    DPH sjednaná v čl. III, odst. 1. této Smlouvy. Zhotovitel se zavazuje, že po celou dobu trvání této
    smlouvy a po dobu záruční doby bude pojištěn ve smyslu tohoto ustanovení a že nedojde ke snížení
    limitu pojistného plnění pod hranici uvedenou v předchozí větě. V případě, že dojde k zániku
    pojištění, je zhotovitel povinen o této skutečnosti neprodleně informovat objednatele a ve lhůtě 3
    pracovních dnů uzavřít pojistnou smlouvu ve výše uvedeném rozsahu. Kopii pojistné smlouvy je
    zhotovitel povinen předat objednateli nejpozději při podpisu této smlouvy a v případě jejích změn
    nebo uzavření nové pojistné smlouvy nejpozději do 3 pracovních dnů od takové změny.

9. Účastníci se zavazují, že v případě sporů v souvislosti s touto smlouvou vynaloží veškeré úsilí, které
    lze spravedlivě požadovat, k tomu, aby tyto spory byly vyřešeny smírnou cestou, a teprve nebude-li
    dosaženo dohody, obrátí se na soud.

10. Zhotovitel je povinen zajišťovat plnění díla kvalifikovaným způsobem a s odbornou péčí a k tomu
    účelu rovněž osoby provádějící činnosti dle této smlouvy průběžně školit a kontrolovat.

11. Zhotovitel je povinen řádně uchovávat veškerou dokumentaci související s realizací projektu včetně
    účetních dokladů a umožnit k nim přístup minimálně do konce roku 2030. Pokud je v českých
    právních předpisech stanovena lhůta delší, musí být použita pro úschovu delší lhůta.

                                                                            11
Evidenční číslo: d202100343

12. Zhotovitel je povinen minimálně do konce roku 2030 poskytovat požadované informace
    a dokumentaci související s realizací projektu zaměstnancům nebo zmocněncům pověřených orgánů
    (SFDI ČR, Ministerstva pro místní rozvoj ČR, Ministerstva financí ČR, Evropské komise, Evropského
    účetního dvora, Nejvyššího kontrolního úřadu, Auditního orgánu (dále jen „AO“), Platebního
    a certifikačního orgánu (dále je „PCO“), příslušného orgánu finanční správy a dalších oprávněných
    orgánů státní správy) a je povinen vytvořit výše uvedeným osobám podmínky k provedení kontroly
    vztahující se k realizaci projektu a poskytnout jim při provádění kontroly součinnost.

13. Zhotovitel je povinen umožnit osobám oprávněným výkonu kontroly projektu, z něhož je veřejná
    zakázka hrazena, provést kontrolu dokladů souvisejících s plněním zakázky, a to po dobu danou
    právními předpisy ČR k jejich archivaci (zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších
    předpisů a zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů).

14. Zhotovitel se zavazuje provádět dílo v souladu s platnými právními předpisy, platnými ČSN
    a případně jinými normami vztahujícími se k dílu. S odpady bude nakládáno dle zák. č. 541/2020 Sb.,
    o odpadech.

15. Zhotovitel se zavazuje provádět dílo takovým způsobem a v takovou dobu, aby docházelo k co možná
    nejmenšímu ovlivnění okolí (hluk, prach znečištění, ovlivnění dopravní situace apod.).

16. Zhotovitel je povinen objednateli neprodleně oznámit jakoukoliv skutečnost, která by mohla mít,
    byť i částečně, vliv na schopnost plnit jeho povinnosti vyplývající z této smlouvy. Takovým
    oznámením není zbaven povinnosti nadále plnit své závazky vyplývající z této smlouvy.

17. Zhotovitel není oprávněn postoupit jakákoliv práva, povinnosti či pohledávky z této smlouvy třetí osobě
    bez výslovného písemného souhlasu objednatele

                                    XIII. Doručování a osoby oprávněné jednat

1. Strany se dohodly, že zasílání a doručování všech písemností týkajících se jejich smluvního vztahu se
    řídí následujícími pravidly:
         a. Písemnosti se zasílají prostřednictvím držitele poštovní licence (poštou) doporučeně na
              adresu druhé smluvní strany uvedenou v této smlouvě nebo na adresu, kterou druhá
              smluvní strana odesílateli naposledy písemně oznámila jako svou adresu pro doručování,
              případně osobně. Odmítne-li adresát takto zaslanou písemnost převzít, platí, že je tímto
              okamžikem doručena. Vrátí-li se písemnost odesílateli zpět z jiného důvodu, platí, že je
              doručena dnem, kdy ji pošta přesměrovala zpět k odesílateli.
         b. Písemnosti lze zasílat také prostřednictvím veřejné datové sítě do datové schránky.
              Dokument, který byl dodán do datové schránky, je doručen okamžikem, kdy se do datové
              schránky přihlásí osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodanému
              dokumentu. Nepřihlásí-li se do datové schránky osoba podle předchozí věty ve lhůtě do 10
              dnů ode dne, kdy byl dokument dodán do datové schránky, považuje se tento dokument za
              doručený posledním dnem této lhůty. Doručení dokumentu datovou schránkou má stejné
              právní účinky, jako doručení do vlastních rukou.

                                                                            12
Evidenční číslo: d202100343

2. Dokud některá ze smluvních stran nesdělí druhé straně jinou adresu pro doručování, je adresou pro
    doručování adresa uvedená u příslušné smluvní strany v záhlaví této smlouvy.

3. Za smluvní strany jsou oprávněni jednat ve věcech technických, avšak bez oprávnění měnit smlouvu:

    a) za objednatele:
        osoba jednající

    b) za zhotovitele:
        odborný pracovník - dohled nad stavbou, osoba zmocněná jednat ve věcech technických

                                              XIV. Závěrečná ustanovení
1. Tato smlouva se řídí občanským zákoníkem.

2. Tato smlouva může být měněna nebo doplňována pouze písemnou formou.

3. Smluvní strany berou na vědomí, že text smlouvy je veřejně přístupnou listinou ve smyslu zákona
    o svobodném přístupu k informacím a že statutární město Chomutov jako povinný subjekt má
    povinnost na žádost žadatele poskytnout informace o tomto smluvním vztahu včetně poskytnutí
    kopie smlouvy. Smluvní strany dále souhlasí se zveřejněním této smlouvy a jejích případných
    dodatků v registru smluv zřízeném zák. č. 340/2015 Sb.

4. O uzavření této smlouvy rozhodla Rada statutárního města Chomutova usnesením č. 663/21 ze dne
    20. 9. 2021, a to v souladu se směrnicí o zadávání veřejných zakázek č. 030/05-16 schválenou
    usnesením Rady statutárního města Chomutova č. 197/16 ze dne 9. 5. 2016.

5. Smluvní strany si tuto smlouvu řádně přečetly a svůj souhlas s jejím obsahem stvrzují svými podpisy.

Přílohy:

1) Změnový list
2) Náležitosti dokumentace skutečného provedení díla
3) Specifikace místa plnění
4) Časový harmonogram provádění prací

V Chomutově dne ..................                   V Jablonci nad Nisou dne ..................

   JUDr. Marek Hrabáč                                                              igitálně podepsal

                      Důvod podpisu: Schvaluji                                     atum: 2021.10.12
                      tento dokument.                                              5:07:23 +02'00'

……………………15….1…0.2…02…1…11…:09                        ……………..………………………………
STATUTÁRNÍ MĚSTO CHOMUTOV                            TELMO a.s.
JUDr. Marek Hrabáč, primátor
                                                                         předseda představenstva

                                                13
Evidenční číslo: d202100343

                             Změnový list č.                 Příloha č. 1 Smlouvy o dílo

                                              ze dne

Název stavby:

Číslo smluvního vztahu:

Název části stavby (PS, SO):

    Na základě oznámení zhotovitele/objednatele o skutečnostech, které vyžadují provést
  změnu smluvní dokumentace ve smyslu objednávky/bodu doplnit odkazy smlouvy o dílo.
 Změna se týká technického řešení díla s dopadem na jeho smluvní cenu/termín dokončení

                                                       díla
Původní řešení dle smluvní dokumentace:

Nové řešení:

Zdůvodnění změny:

Realizací změny není dotčena kvalita díla ani ostatní smluvní podmínky a zůstává zachován
  charakter a účel díla definovaný v projektové dokumentaci a smluvních dokumentech.

Případné dodatečné stavební práce plynoucí z realizace změny budou hrazeny v souladu s
                 příslušnými smluvními podmínkami z prostředků objednatele.

                                                                        14
Evidenční číslo: d202100343                                 ano/ne
                                                            ano/ne
Vliv změny na výkresovou dokumentaci:
Výkresovou dokumentaci ke změně zpracoval:                  ano/ne

Vliv změny na smluvní cenu:
Cena díla dle smluvního vztahu vč. DPH:
Ponížení/navýšení ceny díla vč. DPH:
Nová cena díla vč. DPH:

Vliv změny na termín dokončení díla:
Termín dokončení díla dle smluvního vztahu:
Nový termín dokončení díla:

Oprávněný zástupce zhotovitele (jméno, příjmení):  Podpis:
Datum:

Oprávněný zástupce objednatele (jméno, příjmení):  Podpis:
Datum:

Příloha změnového listu:                           Změnový položkový rozpočet

                          15
Evidenční číslo: d202100343

                                                           Příloha č. 2 Smlouvy o dílo

Náležitosti dokumentace skutečného provedení díla

- Dokumentace skutečného provedení díla musí být zpracována v souladu s obecně závaznými právními
a jinými předpisy vč. nejnovějších technických norem. Dokumentace skutečného provedení díla musí být
zpracována tak, aby byla logická, přehledná, věcná, srozumitelná, čitelná (velikost písma min. 10,
formáty písma Calibri, Ariel, Times New Roman), komplexní a jazykově správná. Dokumentace
skutečného provedení díla musí být zpracována v českém jazyce a pro jednotlivé objekty, dále musí za
titulní stranou obsahovat podrobný obsah, který bude očíslovaný vč. dokladové části dokumentů.

- Titulní strana

Titulní strana dokumentace skutečného provedení DÍLA nebo čelní strana hlavních desek bude

obsahovat následující údaje:

 Celý název investiční akce;

 Název dokumentace;

 Stupeň dokumentace;

 ZADAVATEL:                  Název

 OBJEDNATEL:                 Název + logo;

 ZHOTOVITEL:                 Název společnosti [+ logo];

 Vypracoval: Jména projektantů, u širšího týmu pouze zodpovědný projektant;

 Datum:                      Měsíc, rok.

Titulní strany dílčích částí dokumentace skutečného provedení díla budou obsahovat kromě výše

uvedených údajů také název příslušné části dokumentace („textová část“, „výkresová část“ apod.).

Desky a přílohy dokumentace skutečného provedení díla budou označeny číslem paré.

- Textová část
 Jednotlivé kapitoly textové části dokumentace skutečného provedení díla musí být označeny
 a číslovány v souladu s doporučenou osnovou, stránky musí být číslovány, v záhlaví stránky musí být
 vždy uveden název investiční akce včetně názvu dokumentace, v zápatí text: Název objednatele, název
 zhotovitele a číslo stránky.
 V dokumentaci skutečného provedení díla musí být řádně uvedeny všechny podklady pro vypracování
 dokumentace skutečného provedení díla. Seznam všech použitých podkladů pro vypracování
 dokumentace skutečného provedení díla musí být uveden v samostatné kapitole, tyto podklady musí
 být v textu vhodně zmíněny, např. formou poznámky pod čarou. Jako podklad lze kromě projektových
 dokumentací a studií uvádět i literaturu, technické normy apod. U každého nepůvodního textu,
 tabulky, grafu, schématu nebo podobného objektu, který pracuje s převzatými údaji, musí být vždy
 uveden zdroj.

- Výkresy
 Druh použitých mapových nebo situačních podkladů, jejich zpracovatel a rok zaměření musí být vždy
 uveden přímo na příslušném výkrese a/nebo v textové části dokumentace skutečného provedení díla.
 Tyto údaje musí být uvedeny na každém výkrese u rozpisky. Každý situační výkres musí obsahovat
 severku.
 Ostatní požadavky na výkresy, mapy a situace vyplývají z obecně závazných právních předpisů
 a technických norem.

                                                                            16
Evidenční číslo: d202100343

- Digitální forma dokumentace skutečného provedení díla
 Digitální forma odevzdávané dokumentace skutečného provedení díla musí zcela odpovídat její tištěné
 verzi a musí obsahovat celý text včetně všech příloh a výkresů.

                                                                            17