Textová podoba smlouvy Smlouva č. 1828610: Rámcová dohoda - dodávky ovoce a zeleniny

Příloha 20170418_Gold Group_Ramcova dohoda_Ovoce a zelenina.docx

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        RÁMCOVÁ  SMLOUVA  KUPNÍ

RÁMCOVÁ DOHODA  


Tuto rámcovou dohodu (dále také jen „dohoda“ nebo „smlouva“) uzavřely níže uvedeného dne v souladu s ust. § 2079 a násl. zákona č. 89/2012, občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále také jen „OZ“) ve spojení s ust. § 131 a násl. zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZZVZ“) následující strany: 

Obchodní firma:		Gold Group s.r.o.
IČO:		48109975
DIČ:		CZ48109975
Se sídlem:			Nad rybníkem 174, 252 03 Řitka
Zastoupena:			Ing. Svatoplukem Mikuškou, jednatelem 
Bankovní spojení:		Raiffeisenbank
Číslo účtu:			1011749978/5500

Kontaktní osoba ve věcech technických a smluvních: Štěpán Mandík 
(dále jen „prodávající“)

a

Název:		NEMOCNICE NA HOMOLCE
IČO:		000 23 884
Se sídlem:			Roentgenova 37/2, 150 30 Praha 5-Motol
Zastoupena:			Dr. Ing. Ivanem Olivou, ředitel nemocnice
Bankovní spojení:		Česká národní banka
Číslo účtu:			17734051/0710

Kontaktní osoba ve věcech technických a smluvních:
Miroslav Kropík, tel.: + 420 257 272679, e-mail: miroslav.kropík@homolka.cz

(dále jen „kupující“)


Tato smlouva je uzavírána na základě výsledků veřejné zakázky malého rozsahu zadávané v otevřeném řízení na Tendermarketu pod ID: T004/17V/00003169: „Rámcová dohoda na dodávky ovoce a zeleniny pro NNH“, pod ev. č. zadavatele: 153-ET/2017-MTZ (dále jen „veřejná zakázka“), v němž jako nejvhodnější nabídka byla vybrána nabídka dodavatele uvedeného v této smlouvě na straně prodávajícího.


Článek I.
Postavení smluvních stran

1. Prodávající je[footnoteRef:1] právnickou osobou podnikající na základě živnostenského oprávnění, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, v oddíle C, vložka 16133. Aktuální výpis prodávajícího z obchodního rejstříku tvoří Přílohu č. 1 této smlouvy. Prodávající prohlašuje, že výpis je aktuální a veškeré údaje v něm obsažené odpovídají skutečnému stavu. Prodávající prohlašuje, že je oprávněn k plnění předmětu této smlouvy. [1:  Nehodící variantu vymazat. ] 

2. Kupující, Nemocnice Na Homolce, je státní příspěvková organizace, jejímž zřizovatelem je Ministerstvo zdravotnictví České republiky, jež vydalo zřizovací listinu podle ust. § 39 odst. 1 zákona č. 20/1966 Sb., o péči o zdraví lidu, ve znění pozdějších předpisů, následně změněnou a doplněnou v souladu s ust. § 2 odst. 1 a ust. § 4 odst. 1 zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, ve znění pozdějších předpisů, dále pak podle ust. § 54 odst. 2 zákona č. 219/2000 Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích, ve znění pozdějších předpisů. Úplné znění zřizovací listiny bylo vydáno dne 29. 5. 2012 pod č. j. MZDR 17268-XVII/2012. Kupující je subjekt oprávněný k poskytování zdravotní péče.

Článek II.
Předmět smlouvy
1. Předmětem této smlouvy je rámcová úprava vzájemných práv a povinností smluvních stran při uzavírání jednotlivých dílčích kupních smluv (realizačních dohod) na dodávky ovoce a zeleniny (dále jen „předmět koupě“ nebo též „zboží“), které je blíže specifikované v Příloze č. 2 této smlouvy, a to dle konkrétních objednávek kupujícího.
2. Předmětem této smlouvy je závazek prodávajícího dodat kupujícímu zboží dle jednotlivých objednávek v množství, druhovém složení a za dodacích a platebních podmínek dle objednávek kupujícího učiněných v souladu s podmínkami stanovenými v zadávacím řízení a v souladu s touto smlouvou a umožnit kupujícímu nabýt vlastnické právo ke zboží a závazek kupujícího zboží převzít v dohodnutém místě dodání a zaplatit za něj sjednanou kupní cenu, a to za podmínek stanovených touto smlouvou, zadávací dokumentací jakož i právními předpisy platnými a účinnými na území České republiky.
3. Na základě této smlouvy budou uzavírány jednotlivé kupní smlouvy (realizační dohody) mezi prodávajícím a kupujícím o prodeji a koupi zboží. Jednotlivá realizační dohoda se uzavírá formou písemné objednávky kupujícího a akceptací objednávky prodávajícím. 
4. Smluvní podmínky v jednotlivé kupní smlouvě, které jsou výslovně odchylné od této smlouvy, mají přednost před touto smlouvou, může se však jednat pouze o nepodstatné změny podmínek stanovených v této smlouvě. Na jednotlivé objednávky kupujícího se tak budou vztahovat práva a povinnosti smluvních stran vymezené v této smlouvě. 
5. Prodávající se zavazuje opakovaně dodávat kupujícímu zboží dle této smlouvy a převádět na něj vlastnické právo k němu, a to za sjednanou cenu, která byla stanovena dle výsledku elektronické aukce pořádané kupujícím v rámci výše uvedené veřejné zakázky.
6. Množství zboží uvedené v zadávacím řízení veřejné zakázky je pouze množstvím orientačním. Kupující je oprávněn určovat konkrétní množství a dobu plnění jednotlivých dílčích dodávek podle svých okamžitých, resp. aktuálních potřeb bez penalizace či jiného postihu ze strany prodávajícího.
7. Zboží musí splňovat minimálně požadavky garantované prodávajícím v jeho nabídce do zadávacího řízení předcházejícího uzavření této smlouvy, a to po celou dobu trvání Smlouvy.
8. Kupující je oprávněn v případě zjištění nedostatků při plnění této dohody (zjištěných např. v rámci hodnocení kvality), zahájit s prodávajícím neprodleně jednání směřující k nápravě vzniklého stavu. V případě potřeby je kupující oprávněn prostřednictvím svých pověřených osob, vystupujících v roli externího pozorovatele, účastnit se kontroly kvality v prostorách druhé smluvní strany.
Článek III.
Objednávky a jednotlivé kupní smlouvy (realizační dohody)

1. Dílčí dodávky zboží budou objednávány na základě jednotlivých objednávek podle aktuálních potřeb kupujícího.
2. Objednávky na základě této smlouvy budou mít písemnou podobu a budou probíhat formou mini tendrů v elektronickém systému Proebiz na webové adrese www.proebiz.com. 
3. Objednávka na konkrétní zboží musí obsahovat minimálně:
· identifikační údaje smluvních stran (název, sídlo, IČO, DIČ),
· jméno a podpis oprávněné osoby za kupujícího k uskutečnění objednávky včetně razítka kupujícího,
· druh zboží – přesné určení zboží,
· množství zboží,
· závazný termín a dobu dodání zboží kupujícímu. 
4. Minimální množství zboží, které bude kupujícím od prodávajícího odebráno, stanoveno není.
5. Prodávající se zavazuje dodat objednané zboží kupujícímu v souladu s konkrétní objednávkou. Pokud prodávající dodá zboží později, než je uvedeno v objednávce, dostane se prodávající do prodlení.
	
Článek IV.
Dodací podmínky a základní povinnosti prodávajícího a kupujícího
1. Prodávající je povinen dodávat kupujícímu zboží na základě jednotlivých závazných objednávek kupujícího následující pracovní den vždy během ranního závozu – pondělí až pátek od 5.30 – 11 hodin. 
2. Místem dodání je NNH  – Roentgenova 37/2, 150 30 Praha 5 – Motol, oddělení stavování. Kupující je povinen zajistit, aby v tomto čase byla v místě dodání přítomna osoba, které je oprávněna převzít dodávku zboží od prodávajícího.
3. Zboží je pokládáno za dodané podpisem odpovědného pracovníka kupujícího na dodacím listu. Jedno vyhotovení dodacího listu zůstane u prodávajícího a druhé vyhotovení bude předáno pracovníkem prodávajícího pracovníkovi kupujícího, který zboží přebírá. Součástí dodacího listu budou veškeré potřebné dokumenty vztahující se k dodanému zboží.
4. Dodací list musí obsahovat alespoň číslo objednávky (dohody), specifikaci zboží, doporučenou dobu spotřeby, dále pak uvedení objemu a jednotkové ceny za jednotku bez DPH, celkové ceny bez DPH a výši DPH a datum uskutečnění dodávky. Poté ho oprávnění zástupci smluvních stran opatří otisky příslušných razítek a čitelně jej podepíší. Takto opatřený dodací list slouží jako doklad o řádném předání a převzetí zboží.
5. Zboží bude dodáváno s dodržením minimální trvanlivosti (doby použitelnosti). Minimální trvanlivost (doba použitelnosti) zboží musí být uvedena na obalu zboží nebo na dodacím listě. 
6. Pracovník kupujícího, který zboží od prodávajícího přejímá, je oprávněn popsat na dodacím listu stav dodávky zboží. V případě, že množství zboží neodpovídá dodacímu listu nebo v případě, kdy zboží vykazuje zjevné vady, je pracovník kupujícího oprávněn uvedené nedostatky na dodacím listu vytknout, případně zboží nepřevzít.
7. V případě, že pracovník kupujícího odmítne dodací list podepsat nebo v případě, kdy vytknuté nedostatky zásilky odmítne podepsat pracovník prodávajícího, je kupující povinen tuto skutečnost prodávajícímu písemně oznámit. 
8. Prodávající se zavazuje dodávat zboží na základě jednotlivých objednávek a za podmínek uvedených v této kupní smlouvě kupujícímu na svůj náklad a na své nebezpečí ve sjednané době, za cenu nabídnutou a sjednanou podle této smlouvy s tím, že prodávající je zejména povinen:
a) dodat zboží kupujícímu ve sjednané příp. v obvyklé kvalitě, v množství a druhu jím objednaném, řádně a včas, a to do místa dodání a umožnit kupujícímu provést kontrolu tohoto zboží v místě dodání a dále zabalit zboží způsobem vhodným a obvyklým pro zvolený druh dopravy zboží a případně vymezený v objednávce zboží,
b) zajistit dopravu ke kupujícímu,
c) předat kupujícímu, případně jeho zástupci, v místě dodání veškeré nezbytné doklady, které se ke zboží vztahují.
9. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zboží (či jeho části): 
a) nepředá-li prodávající, resp. jím pověřený přepravce v místě plnění kupujícímu dodací list, který musí obsahovat číslo objednávky, datum uskutečnění dodávky, množství zboží s uvedením druhů zboží a ceny, expirační dobu a další údaje stanovené relevantními právními předpisy či touto smlouvou; 
b) nesouhlasí-li počet položek nebo množství zboží uvedené na dodacím listě se skutečně dodaným zbožím;
c) které je poškozené nebo které jinak nesplňuje podmínky dle této smlouvy, zejména pak jakost zboží.
10. Kupující je zejména povinen:
a) převzít řádně a včasně dodávané zboží v místě dodání,
b) provést kontrolu zboží v místě dodání a případně sepsat a prodávajícímu předat seznam vad dodávaného zboží,
c) zaplatit níže uvedeným způsobem kupní cenu za zboží.
11. V případě nemožnosti plnění nebo výpadcích ve výrobě či distribuci ze strany prodávajícího je tento povinen neprodleně, nejpozději však do 3 pracovních dnů, uvědomit kupujícího o přerušení dodávek. Kupující je oprávněn po dobu přerušení dodávek nakupovat zboží od jiného dodavatele za ceny obvyklé. Rozdíl v nákupních cenách, jež vznikne mezi cenami sjednanými touto smlouvou a cenami alternativního dodavatele, uhradí prodávající kupujícímu do 14 dnů po obnovení dodávek formou dle dohody s kupujícím.
12. Nebude-li prodávající schopen objednávku v termínu a množství splnit, je povinen to oznámit kupujícímu bez zbytečného odkladu a dohodnout s ním náhradní řešení:
a) Prodávající může v takovém případě po vzájemné dohodě nabídnout kupujícímu adekvátní jiný produkt s tím, že cena bude shodná s nabídkovou cenou, příp. nižší než nabídková cena.
b) Není-li prodávající schopen zajistit předmět smlouvy ani jeho adekvátní náhradu, má kupující právo zajistit si dodávku předmětného zboží či jeho adekvátní náhrady jinými dodavatelskými firmami. Cena od jiného dodavatele musí odpovídat ceně obvyklé. Prodávající má povinnost následně kupujícímu zaplatit rozdíl mezi cenou nabídkovou a cenou nákupní.

Článek V.
Kupní cena a platební podmínky
1. Kupní cena za zboží dle této smlouvy byla stanovena dohodou smluvních stran a je uvedena v českých korunách dle nabídky prodávajícího v zadávacím řízení, a to v Příloze č. 2 k této smlouvě. 
2. Ceny jednotlivých položek zboží jsou nejvýše přípustné a konečné a zahrnují celý předmět plnění. Prodávající se zavazuje, že kupní cena nepřekročí jednotkovou cenu po celou dobu platnosti dohody. Prodávající je oprávněn po dobu trvání smlouvy upravit cenu za cenovou jednotku pouze tak, aby byla pro kupujícího výhodnější, než cena nabídnutá v zadávacím řízení.
3. Kupní cena zboží zahrnuje mimo vlastní ceny zboží i zabalení zboží způsobem vhodným a obvyklým pro zvolený druh zboží a druh dopravy zboží, dopravu zboží kupujícímu a veškeré další náklady prodávajícího související s dodávkou (zejména pojišťovací, celní, daňové náklady a případně další poplatky).
4. Prodávající může písemně navrhnout zvýšení kupní ceny pouze v souvislosti se změnou daňových právních předpisů ve smyslu změny zákona o dani z přidané hodnoty č. 235/2004 Sb., a to nejvýše o částku odpovídající této legislativní změně.
5. Kupující nebude poskytovat zálohy.
6. Kupní cena za zboží je splatná na základě faktury (daňového dokladu) prodávajícího doručeného kupujícímu po dodání zboží se splatností 60 dnů ode dne doručení konkrétní faktury. Doba splatnosti je sjednána s ohledem na ust. § 1963 odst. 2 OZ s ohledem na povahu plnění předmětu této smlouvy, s čímž smluvní strany podpisem této smlouvy výslovně souhlasí.
7. Prodávající je povinen vystavit daňový doklad (fakturu) do 15 dnů po uskutečnění zdanitelného plnění a nejpozději do 2 pracovních dnů po jeho vystavení doručit na adresu sídla kupujícího. V případě opožděného zaslání daňového dokladu (faktury) je prodávající povinen kupujícímu uhradit vzniklou škodu v plné výši.
8. Platba faktur probíhá vždy bezhotovostním převodem na účet prodávajícího uvedený v hlavičce této smlouvy. 
9. Účetní daňový doklad (faktura) musí obsahovat náležitosti stanovené příslušnými právními předpisy, a to zejména zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění platném k datu uskutečnění zdanitelného plnění a zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění platném k témuž datu. Účetní a daňový doklad musí obsahovat zejména tyto náležitosti:
a) označení povinné a oprávněné osoby, adresu sídla/místa podnikání, IČO, DIČ,
b) číslo dokladu,
c) specifikace zboží s uvedením jeho množství,
d) den odeslání a den splatnosti, den zdanitelného plnění,
e) označení peněžního ústavu a číslo bankovního účtu, ve prospěch kterého má být provedena platba,
f) účtovanou částku, DPH, účtovanou částku vč. DPH,
g) důvod účtování s odvoláním na objednávku nebo smlouvu,
h) délku záruky,
i) razítko a podpis osoby oprávněné k vystavení daňového a účetního dokladu,
j) seznam příloh. 
10. Nedílnou součástí daňového dokladu (faktury) musí být dodací list, který musí být zejména potvrzen osobou oprávněnou jednat za kupujícího.
11. V případě, že daňový účetní doklad (faktura) nebude obsahovat náležitosti výše uvedené nebo k němu nebudou přiloženy řádné doklady (přílohy) smlouvou vyžadované, je kupující oprávněn vrátit jej prodávajícímu a požadovat vystavení nového řádného daňového účetního dokladu (faktury). Počínaje dnem doručení opraveného daňového účetního dokladu (faktury) kupujícímu začne plynout nová lhůta splatnosti. 
12. Prodávající podpisem této smlouvy přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 občanského zákoníku.
13. Kupující je povinen zaplatit kupní cenu uvedenou ve faktuře (daňovém dokladu) nejpozději poslední den její splatnosti. Zaplacením kupní ceny se pro účely této smlouvy a jednotlivých kupních smluv uzavřených na základě této smlouvy rozumí odepsání kupní ceny z účtu kupujícího, nebylo-li dohodnuto jinak (tedy připsání platby na účet poskytovatele platebních služeb kupujícího).

Článek VI.
Nabytí vlastnického práva ke zboží
1. Zboží se stává vlastnictvím kupujícího podpisem protokolu o předání a převzetí realizované dodávky (dodacího listu). Prodávající se zaručuje, že vlastnictví přejde na kupujícího bez jakýchkoliv právních či jiných vad, jinak je kupujícímu povinen nahradit škodu a další náklady, které mu porušením tohoto závazku vznikly.  
2. Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího v okamžiku podpisu předávacího protokolu. Aplikace ustanovení § 2121 odst. 2 občanského zákoníku se vylučuje.

Článek VII.
Záruka za jakost a odpovědnost za vady
1. Prodávající prohlašuje, že zboží, jehož dodání je předmětem této smlouvy, má vlastnosti uvedené v této smlouvě a vyžadované právními předpisy Evropské Unie a právními předpisy České republiky, dále pak vlastnosti, které jsou pro takové zboží obvyklé a tyto si udrží po celou záruční dobu.
2. Prodávající je povinen dodat zboží v množství, jakosti a provedení dle této smlouvy a dle zadávací dokumentace pro veřejnou zakázku, příp. množství, jakosti a provedení obvyklém, bez právních či faktických vad a s doporučenou dobou spotřeby. Vadou se rozumí odchylka od druhu nebo kvalitativních podmínek zboží nebo jeho části, stanovených touto smlouvou nebo specifikovaných v objednávce nebo technickými normami či obecně závaznými právními předpisy.
3. Zboží dodávané prodávajícím musí dále splňovat na neporušenost balení a řádné označení dle platných právních předpisů, a to po celou dobu trvání této smlouvy. Prodávající je povinen dodat zboží kupujícímu řádně a vhodně zabalené tak, aby během přepravy nedošlo k jeho poškození, balení zboží však nesmí jakkoli omezit právo kupujícího si zboží před potvrzením jeho převzetí na dodacím listě prohlédnout, či ověřit jeho kvalitu a množství. 
4. Je-li potravina označena dobou použitelnosti, tedy slovy: „Spotřebujte do …", musí prodávající na obal doplnit i údaje o podmínkách skladování.
5. Prodávající poskytuje záruku za jakost dodaného zboží po celou dobu jeho použitelnosti (exspirační doby) ode dne protokolárního převzetí zboží na základě konkrétní objednávky a zavazuje se neprodleně informovat kupujícího o případných zjištěných vadách již dodaného zboží. Kupující je oprávněn v průběhu doby použitelnosti zboží vyžádat si od prodávajícího doplnění informací o složení a vlastnostech, informace o výrobci, informace o skladování, uchování a postup při likvidaci.
6. Prodávající prohlašuje, že je výlučným vlastníkem zboží, že na zboží neváznou žádná práva třetích osob, a že není dána žádná překážka, která by mu bránila s dodaným zbožím disponovat.
7. Prodávající odpovídá za veškeré vady, které má zboží v době jeho protokolárního předání a za vady, které se vyskytnou po dobu trvání záruční doby. Prodávající neodpovídá za vady zboží prokazatelně způsobené po jeho dodání nesprávnou manipulací či uskladněním kupujícím.
8. Kupující je povinen případné vady zboží oznámit prodávajícímu bez zbytečného odkladu po jejich zjištění a uplatnit svůj požadavek na jejich odstranění, a to písemně nebo na e-mailovou adresu prodávajícího objednavky@goldgroup.cz V případě uplatnění nároku z vad dodaného zboží kupujícím z důvodu pochybnosti o kvalitě dodaného zboží, se prodávající zavazuje na žádost kupujícího ihned zboží vyměnit za nové, které nebude vykazovat obdobné závady, bez ohledu na aktuální stav průběhu reklamačního řízení.
9. Kupující je oprávněn vybrat si způsob uplatnění vad a dále je oprávněn si zvolit mezi nároky z vad.
10. Prodávající je povinen zjednat nápravu nejpozději do 6 hodin od jejího nahlášení.
11. Za dodání zboží s vadami se považuje zejména nedodání zboží v druhovém složení dle objednávky kupujícího, nedodání zboží v obvyklé jakosti, dodání zboží s nedodržením minimální trvanlivosti zboží. 
12. Kupující má právo odstoupit od této smlouvy v případě, že prodávající opakovaně dodává zboží s vadami nebo v případě, když kupující nedodá objednané zboží vůbec, popřípadě nedodá objednané zboží včas. Za opakované dodání zboží s vadami pokládají smluvní strany dodání zboží s vadami více než ve dvou případech.
13. Pokud tato smlouva nestanoví jinak, nároky z vad zboží se řídí obecnou úpravou občanského zákoníku. Nároky z vad zboží se nedotýkají nároku na náhradu škody nebo nároku na smluvní pokutu.
14. Kupující má rovněž právo uplatňovat nárok na náhradu škody způsobené kupujícímu vadou zboží.
15. V případě, že orgán státního dohledu nařídí stažení zboží z oběhu, které prodávající dodal kupujícímu, je prodávající povinen toto zboží od kupujícího odebrat zpět na vlastní náklady a kupní cenu tohoto zboží kupujícímu uhradit, případně po dohodě s kupujícím dodat zboží náhradní.
16. Kupující má právo kdykoliv v průběhu trvání smluvního vztahu provést testy na požadovanou kvalitu zboží u akreditované zkušební laboratoře. Pokud testované zboží nebude odpovídat kvalitě nabídnuté v zadávacím řízení veřejné zakázky, je prodávající povinen uhradit náklady na provedení testu, a to do 30 dnů od doručení výsledků testu. Od zjištění vad zboží na základě výsledků testu dle předchozí věty má kupující právo uplatnit práva z odpovědnosti za vady dle občanského zákoníku. V otázce smluvních pokut se užijí ustanovení o prodlení s dodáním bezvadného zboží.


Článek VIII.
Sankce
1. Výše úroků z prodlení se řídí platnými právními předpisy. 
2. Bude-li prodávající v prodlení s dodávkou zboží kupujícímu, zavazuje se prodávající zaplatit kupujícímu smluvní pokutu ve výši 0,03 % z ceny objednávky bez DPH, s jejímž dodáním je v prodlení za každou i započatou hodinu prodlení. 
3. Za porušení povinnosti mlčenlivosti je prodávající povinen uhradit kupujícímu smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč (slovy: deset tisíc korun českých), a to za každý jednotlivý případ porušení této povinnosti.
4. V případě prodlení prodávajícího s termínem odstranění kupujícím řádně oznámených, reklamovaných vad v záruční době zaplatí prodávající kupujícímu smluvní pokutu ve výši 500,- Kč (slovy: pět set korun českých) za každé včasné neodstranění vad a každý započatý den prodlení.
5. Smluvní pokuty dle této smlouvy jsou splatné ve lhůtě 10 kalendářních dnů od doručení písemné výzvy oprávněné smluvní strany k její úhradě straně povinné, a to bezhotovostním převodem na bankovní účet oprávněné smluvní strany, uvedený v hlavičce této smlouvy.  
6. Povinností zaplatit smluvní pokutu není dotčen nárok na náhradu škody, jež se hradí v plné výši bez ohledu na výši smluvní pokuty. Zaplacením smluvní pokuty dále není dotčena povinnost prodávajícího splnit závazky vyplývající z této smlouvy. Smluvní strany vylučují aplikaci ust. § 2050 OZ.

Článek IX.
Salvatorní klauzule
1. Smluvní strany se zavazují poskytnout si k naplnění účelu této smlouvy vzájemnou součinnost. 
2. Strany sjednávají, že pokud v důsledku změny či odlišného výkladu právních předpisů anebo judikatury soudů bude u některého ustanovení této smlouvy shledán důvod jeho neplatnosti, smlouva jako celek nadále platí, přičemž za neplatnou bude možné považovat pouze tu část, které se důvod neplatnosti přímo týká. Strany se zavazují toto ustanovení doplnit či nahradit novým ujednáním, které bude odpovídat aktuálnímu výkladu právních předpisů a smyslu a účelu této smlouvy
3. Pokud v některých případech nebude možné řešení zde uvedené a smlouva by byla neplatná jako celek, strany se zavazují bezodkladně po tomto zjištění uzavřít novou smlouvu, ve které případný důvod neplatnosti bude odstraněn, a dosavadní přijatá plnění budou započítána na plnění stran podle této nové smlouvy. Podmínky nové smlouvy vyjdou přitom z původní smlouvy.

Článek X.
Řešení sporů, rozhodné právo
1. Smluvní strany vynaloží veškeré úsilí k tomu, aby vyřešily všechny spory, které by mohly vzniknout v souvislosti s touto smlouvou a její realizací, v první řadě vzájemnou dohodou.
2. Smluvní strany se ve smyslu ustanovení § 87 odst. 1 zákona č. 91/2012 Sb., o mezinárodním právu soukromém, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZMPS“), dohodly, že tato smlouva a práva a povinnosti z ní vyplývající se řídí právním řádem České republiky, zejména příslušnými ustanoveními občanského zákoníku. Ke kolizním ustanovením českého právního řádu se přitom nepřihlíží.

Článek XI.
Založení pravomoci českých soudů, prorogace
1. Smluvní strany se ve smyslu ustanovení § 85 ZMPS dohodly na pravomoci soudů České republiky k projednání a rozhodnutí sporů a jiných právních věcí vyplývajících z touto smlouvou založeného právního vztahu, jakož i ze vztahů s tímto vztahem souvisejících.
2. Smluvní strany se ve smyslu ustanovení § 89a zákona č. 99/1963 sb., občanský soudní řád, ve znění pozdějších předpisů, dohodly, že místně příslušným soudem k projednání a rozhodnutí sporů a jiných právních věcí vyplývajících z touto smlouvou založeného právního vztahu, jakož i ze vztahů s tímto vztahem souvisejících, je v případě, že k projednání věci je věcně příslušný krajský soud, Městský soud v Praze a v případě, že k projednání věci je věcně příslušný okresní soud, Obvodní soud pro Prahu 5.

Článek XII.
Doba trvání, změny a zánik smlouvy
1. Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou v trvání 12 měsíců ode dne účinnosti této smlouvy. 
2. Veškeré změny a doplňky lze provádět pouze dodatky k této smlouvě. Dodatky musí mít písemnou podobu a musí být opatřeny podpisy smluvních stran. Případné dodatky k této smlouvě budou označeny jako „Dodatek“ a vzestupně číslovány v pořadí, v jakém byly postupně uzavírány tak, aby dříve uzavřený dodatek měl vždy číslo nižší, než dodatek pozdější.
3. Tato smlouva může být ukončena pouze písemně, a to:
a) dohodou podepsanou oběma smluvními stranami; v tomto případě platnost a účinnost smlouvy končí ke sjednanému dni;
b) jednostrannou vypovědí kterékoliv ze smluvních stran bez udání důvodu, když výpovědní doba činí 1 měsíc a počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po měsíci, ve kterém byla písemná výpověď druhé straně doručena;
c) odstoupením od smlouvy v důsledku nesplnění povinnosti vyplývající z této smlouvy řádně a včas ani po uplynutí dodatečně poskytnuté lhůty v délce 15 dnů;
d) odstoupením od smlouvy v důsledku zahájení insolvenčního řízení vůči druhé smluvní straně.
4. Vedle důvodů stanovených občanským zákoníkem může oprávněná smluvní strana odstoupit pro podstatné porušení této smlouvy druhou smluvní stranou, kterým se rozumí zejména:
a) na straně kupujícího nezaplacení kupní ceny v souladu s podmínkami rámcové dohody ve lhůtě delší 60 dnů po uplynutí splatnosti kupní ceny,
b) na straně prodávajícího:
i. opakované porušení povinnosti stanovené touto smlouvou;
ii. opakované dodání zboží, které neodpovídá specifikaci zboží dle objednávky, 
iii. opakované dodání zboží nebo jeho části, kterou pro jeho vady kupující nepřevzal (např. z důvodu, že nesplňovalo požadavky kupujícího na kvalitu zboží, apod.)
5. Odstoupení nabývá účinnosti dnem prokazatelného doručení druhé smluvní straně. V případě, že odstoupení od smlouvy není možné doručit druhé smluvní straně ve lhůtě 10-ti dnů od odeslání, považuje se odstoupení od smlouvy za doručené druhé smluvní straně uplynutím 10. dne ode dne prokazatelného odeslání takového odstoupení od smlouvy druhé smluvní straně.
6. Okamžikem nabytí účinnosti odstoupení od smlouvy zanikají všechna práva a povinnosti smluvních stran z této smlouvy. Při ukončení smlouvy jsou smluvní strany povinny vzájemně vypořádat své závazky, zejména si vrátit věci předané k provedení díla, vyklidit prostory poskytnuté k provedení díla a místo plnění.
7. V důsledku zániku smlouvy nedochází k zániku nároků na náhradu škody vzniklých porušením této smlouvy, nároků na uhrazení smluvních pokut, ani jiných ustanovení, která podle projevené vůle stran nebo vzhledem ke své povaze mají trvat i po jejím zániku.

Článek XIII.
Podmínky doručování
1. Kontaktní údaje pro vyřizování sdělení dle této smlouvy, dále pro vyřizování reklamací a písemností týkající se této smlouvy, budou doručovány následujícími způsoby: prostřednictvím držitele poštovní licence na adresy sídel smluvních stran uvedené v hlavičce této smlouvy, prostřednictvím pověřených zaměstnanců prodávajícího, resp. kupujícího, faxem nebo e-mailem uvedeným níže v odst. 2 tohoto článku či osobně v sídlech smluvních stran.
2. Pověření zaměstnanci: 
•	za prodávajícího: 
Pověřená osoba:	……………………… 
Adresa:		………………………
Tel:			………………………
E-mail:		………………………
•	za kupujícího: 
Pověřená osoba:	Ilona Nová
Adresa:		Roentgenova 37/2, 150 30 Praha 5 - Motol
Tel:			+ 420 257 272073
E-mail:		ilona.nova@homolka.cz nebo jím pověřený pracovník.
3. Smluvní strany jsou povinny pravidelně přebírat poštu, případně zajistit její pravidelné přebírání na své doručovací adrese. Při změně místa podnikání/sídla smluvní strany, je tato smluvní strana povinna neprodleně informovat o této skutečnosti druhou smluvní stranu a oznámit ji adresu, která bude její novou doručovací adresou. Doručí-li smluvní strana druhé smluvní straně písemné oznámení o změně doručovací adresy, rozumí se dohodnutou doručovací adresou dotčené smluvní strany nově sdělená adresa. Smluvní strany berou na vědomí, že porušení povinnosti řádně přebírat poštu dle tohoto odstavce může mít za následek, že doručení zásilky bude zmařeno.
4. Nevyzvedne-li si adresát zásilku, nebo nepodaří-li se mu jeho zaviněním zásilku doručit na dohodnutou doručovací adresu, nastávají právní účinky, které právní předpisy spojují s doručením právního úkonu, který byl obsahem zásilky, dnem, kdy se zásilka vrátí odesílateli.

Článek XIV.
Závěrečná ustanovení
1. Tato smlouva a závazkový vztah z ní vyplývající, jakož i jednotlivé smlouvy na základě této smlouvy uzavřené a závazkové vztahy z nich vyplývající výslovně neupravené v této smlouvě se řídí právním řádem České republiky především pak ustanoveními občanského zákoníku, pokud smlouva nestanoví jinak. Ve vztazích mezi stranami vyplývajících z této smlouvy nemá obchodní zvyklost přednost před ustanoveními zákona, jež nemají donucující účinky.
2. Tato smlouva je vyhotovena ve třech stejnopisech, z nichž dvě vyhotovení obdrží kupující a jedno prodávající. 
3. Žádná ze smluvních stran nepostoupí práva a povinnosti vyplývající z této dohody (či z jednotlivých objednávek), bez předchozího písemného souhlasu druhé smluvní strany. Jakékoliv postoupení v rozporu s podmínkami této dohody bude neplatné a neúčinné.
4. Dojde-li kdykoliv za trvání smluvního vztahu ke změně identifikačních údajů či jiných údajů majících vliv na plnění dle této smlouvy či jednotlivé objednávky na kterékoli straně, povinná strana se zavazuje informovat oprávněnou stranu o této změně bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 5 pracovních dnů ode dne, kdy ke změně došlo, a to některým ze způsobů stanovených v čl. XIII odst. 1. 
5. Prodávající se zavazuje zachovávat mlčenlivost o veškerých skutečnostech, které se dozví v souvislosti se svojí činností na základě této smlouvy, včetně jednání před uzavřením této smlouvy, pokud tyto skutečnosti nejsou běžně veřejně dostupné. Za důvěrné informace a předmět mlčenlivosti dle této smlouvy se považují rovněž jakékoliv osobní údaje, podoba a soukromí pacientů, zaměstnanců či jiných pracovníků kupujícího, o kterých se prodávající v souvislosti se svou činností pro kupujícího dozví nebo dostane do kontaktu.
6. Smluvní strany stanoví, že vzhledem k výše uvedenému, budou vykládat tuto smlouvu i s ohledem na jednání stran v zadávacím řízení, zejména s ohledem na obsah nabídky prodávajícího, zadávací podmínky veřejné zakázky a odpovědi na případné žádosti o vysvětlení zadávací dokumentace.
7. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu obou smluvních stran. V případě, že některá ze smluvních stran připojí svůj podpis dne 1. 7. 2017 a déle, nabývá smlouva účinnosti dnem zveřejnění smlouvy vč. jejich příloh v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv).
8. Smluvní strany na závěr této smlouvy výslovně prohlašují, že jim nejsou známy žádné okolnosti bránící v uzavření této smlouvy.
9. Smluvní strany této smlouvy shodně prohlašují, že si tuto smlouvu řádně přečetly, jejímu obsahu rozumí, a že tato smlouva odpovídá jejich skutečné vůli a zakládá právní následky, jejichž dosažení svým jednáním sledovaly, a proto ji níže, prosty omylu, lsti a tísně na důkaz této skutečnosti podepisují.
10. Smluvní strany souhlasí se zveřejněním této smlouvy, případných dodatků uzavřených k této smlouvě, jakož i se zveřejněním dalších aspektů tohoto smluvního vztahu. 


Článek XV.
Přílohy
1. Nedílnými přílohami této smlouvy jsou:
a. Příloha č. 1: Výpis z obchodního/živnostenského rejstříku prodávajícího (je-li v něm zapsán)
b. Příloha č. 2: CN_zadani_ovoce a zelenina pro NNH Praha 
c. Příloha č. 3: Obchodní podmínky NNH
2. V případě rozporu mají ustanovení této smlouvy přednost před přílohami, to neplatí pro Obchodní podmínky NNH.


V Praze dne 28.2.2017		V Praze dne 18.4.2017


za prodávajícího:	za kupujícího:


…………………………………			…………………………………..
Ing. Svatopluk Mikuška	Nemocnice Na Homolce
Jednatel		Dr. Ing. Ivan Oliva
Gold Group s.r.o.		ředitel nemocnice[footnoteRef:2] [2:  Podpisy obou smluvních stran musejí být na jedné listině a nesmí se jednat o samostatnou listinu (listinu obsahující pouze podpisy bez dalšího textu smlouvy).] 

5

Stránka 12 z 12