Textová podoba smlouvy Smlouva č. 18380999: Smlouva o dílo - dodávka zařízení pro zvýšení úrovně ochrany perimetru

Příloha AUTOCONT - Smlouva o dilo Firewally.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o dílo RCH-210071

uzavřená dle ustanovení § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále
    jen „OZ“) a dle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen
                                                                  „ZZVZ“)

Nemocnice Pardubického kraje, a.s.

Sídlo:             Kyjevská 44, 532 03 Pardubice

IČO:               27520536

DIČ:               CZ27520536

Zastoupená:        MUDr. Tomášem Gottvaldem, MHA, předsedou představenstva,

                   Ing. Hynkem Raisem, MHA, místopředsedou představenstva

Bankovní spojení:  Bankovní spojení ČSOB, a.s., pobočka Pardubice

Číslo účtu:        280123725/0300

Společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Hradci Králové, oddíl B, vložka

2629,

dále jen Objednatel na straně jedné

                   a

Jméno firmy        AUTOCONT a.s.

Sídlo:             Hornopolní 3322/34, Moravská Ostrava, 702 00 Ostrava

IČO:               04308697

DIČ:               CZ04308697

Zastoupená:        Ing. Martinem Stejskalem, členem představenstva

Bankovní spojení:  Česká spořitelna a.s.

Číslo účtu:        6563752/0800

Společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě oddíl B, vložka 11012

dále jen Zhotovitel na straně druhé

dále též Smluvní strana nebo společně Smluvní strany,
uzavírají níže uvedeného dne, měsíce a roku tuto Smlouvu o dílo (dále jen Smlouva)

Podkladem pro uzavření této Smlouvy je nabídka vítězného dodavatele předložená v rámci zadávacího
řízení s názvem „Dodávka zařízení pro zvýšení úrovně ochrany perimetru počítačové sítě NPK – Firewally a
WIFI AP“ vyhlášeného dne 3. 9. 2021, identifikátor veřejné zakázky P21V00000337 evidenční číslo
z věstníku veřejných zakázek Z2021-032314 realizovaného v souladu se zákonem č. 134/2016 Sb., ZZVZ.

                              1. Prohlášení Smluvních stran

1. Smluvní strany prohlašují, že identifikační údaje uvedené v záhlaví Smlouvy odpovídají aktuálnímu
    stavu zápisu do obchodního rejstříku a zároveň též aktuálnímu stavu každé Smluvní strany. Smluvní
    strany se zavazují bez zbytečného odkladu informovat druhou Smluvní stranu o jakékoliv změně
    Identifikačního údaje, nejpozději do 5 pracovních dní od nabytí účinnosti této změny. V opačném
    případě odpovídají za újmu způsobenou druhé Smluvní straně neoznámením změny ve sjednané lhůtě.

2. Smluvní strany prohlašují, že osoby jednající za Smluvní strany jsou osoby oprávněné k jednání bez
    jakéhokoliv omezení daného např. i vnitřním předpisem Smluvní strany.

                                                                             Stránka 1
3. Smluvní strany mají zájem uzavřít platnou Smlouvu a žádné Smluvní straně není známa žádná
    skutečnost bránící jí uzavřít platnou Smlouvu a poskytnout sjednaná plnění.

4. Objednatel prohlašuje, že na základě rozhodnutí Národního úřadu pro kybernetickou a informační
    bezpečnost ze dne 18. 10. 2018 je dle zákona č. 181/2014 Sb., o kybernetické bezpečnosti a o změně
    souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, provozovatelem základní služby: Poskytování
    zdravotních služeb. Informační systém, na kterém je tato služba závislá, je informačním systémem
    základní služby. Objednatel tak oprávněně předpokládá, že budovaný systém bude součástí kritické
    informační infrastruktury dle zákona č. 181/2014 Sb., o kybernetické bezpečnosti a o změně
    souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

5. Zhotovitel bere na vědomí, že vstoupí do smluvního právního vztahu jako „významný dodavatel“ z
    hlediska bezpečnosti informačního a komunikačního systému. Způsoby a úrovně realizace
    bezpečnostních opatření pro Zhotovitele stanoví příloha č. 7 této smlouvy a určuje vzájemný vztah
    odpovědnosti za zavedení a kontrolu bezpečnostních opatření mezi Objednatelem a Zhotovitelem.
    Požadavky na zhotovitele jsou v této smlouvě definovány dle platné právní úpravy, především dle
    zákona č. 181/2014 Sb., o kybernetické bezpečnosti a o změně souvisejících zákonů, ve znění
    pozdějších předpisů, a vyhlášky č. 82/2018 Sb., o bezpečnostních opatřeních, kybernetických
    bezpečnostních incidentech, reaktivních opatřeních, náležitostech podání v oblasti kybernetické
    bezpečnosti a likvidaci dat.

                                        2. Účel Smlouvy

1. Účelem této Smlouvy je zajištění potřeb Objednatele vyplývající z jeho úkolů a potřeb specifikovaných
    zadávací dokumentací výběrového řízení na dodávku zařízení pro zvýšení úrovně ochrany perimetru
    počítačové sítě NPK – Firewally a WIFI AP (dále jen dílo nebo dodávané řešení) v Nemocnici
    Pardubického kraje, a.s. (též jen NPK).

                                     3. Předmět Smlouvy

1. Předmětem plnění dle této Smlouvy je závazek Zhotovitele provést na svůj náklad a nebezpečí pro
    Objednatele dílo (též dodávané řešení) specifikované v odst. 2 a 3 tohoto článku Smlouvy.

2. Přesná specifikace dodávek technologických celků, hardwarových a softwarových systémů, zařízení či
    komponent (dále jen konfigurační položky), které jsou součástí díla, je uvedena v Příloze č. 1 této
    Smlouvy.

3. Rozsah plnění díla, vč. dodávek konfiguračních položek, dle této Smlouvy zahrnuje:
    a. dodávku technických prostředků a zařízení – síťových aktivních prvků – firewallů a WIFI AP, vč.
         záruční podpory výrobce.

    b. všechny práce spojené s realizací díla, zejména pak:

         ▪ vypracování vstupního analytického prováděcího plánu projektu (dále jen Implementační plán
              projektu), vč. plánu zapojení dodávaných zařízení – síťových aktivních prvků - firewallů do
              počítačové sítě Objednatele, plánů obnovy služeb po havárii pro zařízení – síťových aktivních
              prvků - firewallů, akceptačních procedur (nutných k provedení akceptace díla) a akceptačních
              protokolů,

         ▪ kompletní instalace, implementace (nastavení a konfigurace) a zprovoznění dodávaných
              technických a softwarových prostředků v místě Objednatele.

    c. všechny typy odborné instruktáže nezbytné k užití a správě dodávaných technických a
         softwarových prostředků v rozsahu :

                                                                                                                              Stránka 2
         ▪ standardní odborná instruktáž administrátorů Objednatele pro : max 10 osob

    d. kompletní dokumentaci v elektronické podobě, která zahrnuje minimálně tuto dokumentaci:
         ▪ Uživatelská dokumentace – uživatelský manuál s popisem uživatelských funkcí k dodávanému
              HW
         ▪ Projektová dokumentace, minimálně:
                    - implementační plán projektu, vč. plánu zapojení dodávaných zařízení do počítačové
                         sítě Objednatele, plánů obnovy služeb po havárii pro každou část dodávky,
                         akceptačních procedur (nutných k provedení akceptace díla) a akceptačních
                         protokolů,
                    - manuály výrobce pro dodávané technické prostředky, dostupnost aktualizací a
                         dokumentace na webu výrobce, dohledatelné dle typového označení,
                    - dokumentace prokazující použití dodávaných technických prostředků pro trh v ČR a
                         to jednotlivě, vůči každému dodávanému zařízení, respektive s vazbou na jeho sériové
                         číslo,
                    - základní bezpečnostní dokumentace, která zahrnuje minimálně popis přístupů ke
                         všem privilegovaným účtům a popis všech bezpečnostních nastavení na daném
                         technickém prostředku.

         ▪ Havarijní plán – plán o řešení chybových stavů ve struktuře požadované Zadavatelem, vč.
              určení administrátorských účtů, rolí a přístupových práv pracovníků Zhotovitele,

         ▪ předání dalších nezbytných dokladů (prohlášení o shodě se schválenými standardy, certifikátů,
              licencí atd.), pokud jsou tyto nezbytné k řádnému a nerušenému nakládání a užívání díla.

4. Objednatel se zavazuje převzít provedené dílo od Zhotovitele a zaplatit cenu dle podmínek této
    Smlouvy.

                                  4. Místo a způsob plnění

1. Místem plnění díla dle této Smlouvy jsou tato pracoviště Objednatele:
         ▪ Orlickoústecká nemocnice, Čs. armády 1076, 562 18 Ústí nad Orlicí.

2. Zhotovitel se zavazuje poskytovat plnění dle této Smlouvy prostřednictvím svých zaměstnanců nebo
    zaměstnanců třetích osob a vyhrazuje si právo rozhodovat podle svého uvážení o přidělení těchto
    zaměstnanců pro zajištění jednotlivých činností v rámci plnění díla.

3. Na plnění díla se budou podílet osoby z týmu zhotovitele, jejichž seznam zhotovitel předložil ve své
    nabídce v předmětném zadávacím řízení k prokázání kvalifikace dle bodu 4. 4. b) zadávací
    dokumentace. Zhotovitel může uvedené osoby změnit pouze za situace, kdy nový člen týmu splňuje
    minimálně úroveň požadavků kvalifikace v zadávacím řízení.

4. Plnění díla bude Zhotovitelem prováděno zejména následujícím způsobem:
         ▪ v místě na určených pracovištích Objednatele,
         ▪ vzdáleným přístupem prostřednictvím zabezpečeného vzdáleného připojení.

5. Pro plnění díla vzdáleným přístupem platí tyto ujednání:

                                                                                                                              Stránka 3
         ▪ Objednatel se zavazuje, že umožní Zhotoviteli plnění díla této Smlouvy vzdáleným přístupem,
              kde je to možné, vhodné a přínosné, tak, aby Zhotovitel mohl plnit své závazky dle této
              Smlouvy,

         ▪ Zhotovitel se zavazuje využívat plnění díla vzdáleným přístupem dle svého uvážení tak, aby
              mohl plnit své závazky dle této Smlouvy,

         ▪ Objednatel se zavazuje, že technicky a organizačně zajistí možnost vzdáleného přístupu
              pracovníků Zhotovitele prostřednictvím sítě Internet na určené technické prostředky
              Objednatele, kam je přístup nutný z důvodu plnění díla. K tomu Smluvní strany sjednávají
              vzdálený přístup prostřednictvím zabezpečeného kanálu sítě Internet, způsobem připojení je
              VPN tunel (IPSec, PPTP, SSL) + RDP nebo RDP přístup (terminálová relace),

         ▪ Zhotovitel se zavazuje poskytnout Objednateli jmenný seznam pracovníků Zhotovitele
              využívajících vzdálený přístup a jméno odpovědného pracovníka Zhotovitele, který je
              odpovědný za správu tohoto seznamu a přidělování oprávnění k vzdálenému přístupu na
              straně Zhotovitele. Tento jmenný seznam není součástí této Smlouvy.

                                   5. Doba plnění Smlouvy

1. Termín zahájení plnění díla je nejpozději do 10 pracovních dnů ode dne nabytí účinnosti Smlouvy.

2. Zhotovitel se zavazuje provést dílo řádně nejpozději do 3 měsíců ode dne nabytí účinnosti Smlouvy.
    Podrobný harmonogram realizace díla bude zpracován v Implementačním plánu projektu.
    Implementačního plánu projektu bude předložen Objednateli do 1 měsíců od zahájení plnění díla,
    pokud se smluvní strany nedohodnou jinak.

3. Po vzájemné dohodě smluvních stran lze termín, resp. dobu plnění díla, prodloužit na základě
    písemného dodatku, a to pouze v případě, že nepůjde o podstatnou změnu smlouvy ve smyslu ust. §
    222 zákona č. 134/2016 Sb., ZZVZ.

4. Pokud nebude možné proškolení personálu v termínu pro realizaci díla dokončit z důvodů překážek na
    straně Objednatele, bude proškolení personálu dokončeno na základě dohody mezi Objednatelem a
    Zhotovitelem v dohodnutých termínech.

                           6. Cena plnění a platební podmínky

1. Smluvní strany se dohodly na celkové ceně za dílo, kterou je Objednatel povinen zaplatit Zhotoviteli za
    dílo provedené v souladu s touto Smlouvou, ve výši 1 955 300 Kč bez DPH (slovy:
    jedenmiliondevětsetpadesátpěttisíctřista korun českých). K takto sjednané ceně bude připočtena DPH
    ve výši stanovené právním předpisem k datu poskytnutí zdanitelného plnění. K datu podpisu této
    Smlouvy je zákonná DPH ve výši 21 %. Celková cena za dílo včetně zákonného DPH činí 2 365 913 Kč
    (slovy: dvamilionytřistašedesátpěttisícdevětsettřináct korun českých), dále jen Cena díla.

2. Podrobná kalkulace Ceny díla dle této Smlouvy, jednotkové ceny a celková cena, je uvedena
    v položkovém rozpočtu v Příloze č. 4 této Smlouvy.

3. Cena díla bez DPH dle odstavce 1 tohoto článku je cenou nejvýše přípustnou. Zhotovitel prohlašuje, že
    Cena díla plně pokrývá všechny jeho náklady spojené s plněním dle této Smlouvy, tj. zahrnuje dodávky
    všech technologických zařízení, softwarového vybavení a funkčních celků dle Přílohy č. 1, všechny
    práce, dokumentaci, školení a další činnosti a dodání věcí nezbytných pro řádné provedení a dokončení
    díla a odstranění všech jeho vad a splnění ostatních povinností Zhotovitele plynoucích z této Smlouvy.

4. Nárok na zaplacení ceny díla dle uvedených platebních podmínek vznikne Zhotoviteli okamžikem
    převzetí díla Objednatelem způsobem uvedeným v článku 8 této Smlouvy.

                                                                                                                              Stránka 4
5. Zhotovitel má nárok na úhradu i dílčího plnění díla po vzájemné dohodě. Takovýmto dílčím plněním se
    rozumí zejména dodávky funkčních technických zařízení (hardware) nebo softwarových licencí dle
    článku 3 – Předmět Smlouvy. Součástí daňového dokladu (dále jen „faktura“) vystaveného
    Zhotovitelem na úhradu dílčího plnění musí být rovněž dodací list podepsaný oběma Smluvními
    stranami, který obsahuje úplný položkový seznam dodaných technických zařízení (hardware) nebo
    softwarových licencí v souladu s Přílohou č. 1 této Smlouvy.

6. Objednatel uhradí cenu za dílo bezhotovostně po převzetí díla nebo dílčího plnění na základě faktury
    nebo faktury a dodacího listu vystaveného Zhotovitelem.

7. Zhotovitel má dle této Smlouvy právo na zaplacení ceny pouze u skutečně poskytnutých dodávek a
    provedených prací. Dodávky a práce, které nebudou provedeny, nebudou Zhotovitelem účtovány a
    cena za tyto dodávky a práce bude v souladu s cenovou kalkulací dle Přílohy č. 4 této Smlouvy od
    celkové Ceny díla odečtena.

8. Zhotovitel má nárok na úhradu dílčího plnění díla rovněž pokud není Objednatelem zajištěna sjednaná
    součinnost Objednatele nebo nejsou opakovaně plněny dohody orgánů vedení projektu realizace díla
    a realizace díla nemůže být z tohoto důvodu řádně a včas dokončena dle schváleného harmonogramu.
    Tento nárok však vzniká Zhotoviteli pouze za základě toho, že Objednatel neposkytne součinnost ani
    po opakovaných upozorněních předaných písemně Objednateli Zhotovitelem. Smluvní strany se
    shodly, že za opakované písemné upozornění je považováno předání alespoň dvou písemných
    upozornění k neplnění konkrétních závazků Objednatele.

9. Daňové doklady budou zasílány elektronickou poštou na emailovou adresu Objednatele xxx.
    Objednatel se zavazuje zajistit, že emailová adresa nebude vázána na konkrétní osobu a bude na ní
    zajištěno pro zpracování příchozích emailů zastupitelnost zodpovědných pracovníků Objednatele.
    Daňové doklady budou zasílány formou přílohy emailu ve formátu ISDOCX pro import do
    ekonomického sw a dále formátu PDF pro náhled a případný tisk.

10. Daňový doklad musí obsahovat veškeré náležitosti stanovené touto Smlouvou a náležitosti daňového
    dokladu podle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů.

11. Objednatel si vyhrazuje právo vrátit Zhotoviteli do data jeho splatnosti daňový doklad – fakturu, který
    nebude obsahovat některý údaj nebo přílohu uvedenou ve Smlouvě nebo má jiné závady v obsahu
    nebo nedostatečný počet výtisků. Při vrácení faktury Objednatel uvede důvod jejího vrácení
    a v případě oprávněného vrácení Zhotovitel vystaví fakturu novou. Oprávněným vrácením faktury
    přestává běžet původní lhůta splatnosti a běží znovu ode dne doručení nové faktury Objednateli dle
    odst. 13 tohoto článku. Zhotovitel je povinen novou fakturu doručit Objednateli do 10 dnů ode dne,
    kdy mu byla doručena oprávněně vrácená faktura.

12. Zhotovitel není oprávněn požadovat jakékoli zálohy.

13. Splatnost faktury je 30 dnů ode dne jejího doručení Objednateli.

14. Faktura se považuje za uhrazenou okamžikem odepsání fakturované částky z účtu Objednatele a jejím
    směrováním na účet Zhotovitele.

                         7. Práva a povinnosti Smluvních stran

1. Zhotovitel i Objednatel se zavazují stanovit osobu(-y) odpovědnou(-é) za plnění závazků dle této
    Smlouvy. Jména pracovníků jsou uvedena v Příloze č. 6 – Zodpovědné osoby.

2. Objednatel je oprávněn kontrolovat plnění této Smlouvy.

3. Zhotovitel je povinen provést dílo řádně a včas v souladu s odsouhlaseným harmonogramem
    uvedeným v Implementačním plánu projektu.

                                                                                                                              Stránka 5
4. Zhotovitel je povinen postupovat při provádění díla s náležitou, odbornou péči a podle pokynů
    Objednatele. Při provádění díla je Zhotovitel povinen upozorňovat Objednatele na nevhodnost jeho
    pokynů, které by mohly mít za následek újmu na právech Objednatele nebo vznik škody. Pokud
    Objednatel i přes upozornění na splnění svých pokynů trvá, neodpovídá Zhotovitel za případnou škodu
    tím vzniklou.

5. Dodávky, práce a služby, které jsou předmětem této Smlouvy Zhotovitel dodá nebo provede v takovém
    rozsahu a jakosti, aby výsledkem bylo kompletní dílo odpovídající podmínkám stanoveným touto
    Smlouvou a účelu použití.

6. Zhotovitel je povinen dílo provést ve sjednané době a v souladu s dalšími podmínkami stanovenými
    touto Smlouvou. Zhotovitel se zavazuje zajistit v rámci provádění díla úplné a včasné provedení všech
    prací nutných pro řádné dokončení díla bez vad a další plnění, jejichž provedení je pro řádné a včasné
    dokončení díla nezbytné.

7. Zhotovitel je povinen při realizaci díla dodržovat veškeré předpisy, pokud se vztahují k prováděnému
    dílu. Pokud porušením těchto předpisů Zhotovitelem vznikne škoda, nese náklady Zhotovitel.

8. Předmět díla musí vyhovovat technickým a právním normám a ostatním předpisům platným a účinným
    v České republice.

9. Zhotovitel se zavazuje používat při provádění díla pouze výrobky, které splňují technické požadavky
    stanovené zákonem č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky, ve znění pozdějších
    předpisů, a předpisy souvisejícími. Veškeré materiály, zařízení apod. použité při zhotovování díla
    budou nové, nepoužité, nerepasované a budou odpovídat veškerým platným a účinným technickým
    normám a předpisům. Tuto skutečnost Zhotovitel na vyžádání doloží příslušnými doklady. Smluvní
    strany se dohodly, že platné a účinné ČSN (české technické normy) jsou pro účely této Smlouvy
    považovány za závazné.

10. Zhotovitel prohlašuje, že mu jsou známy technické, kvalitativní a specifické podmínky, za nichž se má
    dílo realizovat.

11. Objednatel je povinen užívat dílo a příslušné softwarové vybavení pouze v souladu s licenčními
    podmínkami Zhotovitele uvedenými v Příloze č. 3 této Smlouvy.

12. Objednatel je povinen poskytnout Zhotoviteli ke splnění díla součinnost potřebnou k realizaci díla.
    Pokud Objednatel neposkytne dohodnutou součinnost, prodlouží se stanovené termíny plnění díla o
    čas, po který Zhotovitel nemohl pracovat na plnění díla v důsledku neposkytnutí součinnosti ze strany
    Objednatele.

13. Objednatel je povinen Zhotoviteli poskytnout veškeré podklady a informace nezbytné k provedení díla.

14. Na výzvu Objednatele je Zhotovitel povinen průběžně jej informovat o stavu rozpracovaného díla,
    předkládat mu dílčí výsledky a rozpracovanou dokumentaci s ním konzultovat.

15. Na žádost Objednatele je Zhotovitel povinen prokázat, že se na plnění z této Smlouvy podílejí
    zodpovědné osoby (nebo schválení náhradníci), které uvedl v rámci prokázání kvalifikace v zadávacím
    řízení veřejné zakázky, na jehož základě byla tato Smlouva uzavřena.

16. Smluvní strany odchylně od ustanovení § 2589 Sb., OZ sjednaly, že Zhotovitel je oprávněn k plnění této
    Smlouvy použít třetích osob (poddodavatelů), avšak jen pokud byli tyto poddodavatelé Zhotovitelem
    výslovně uvedeni v nabídce předložené v rámci realizovaného zadávacího řízení. Pokud bude

                                                                                                                              Stránka 6
    Zhotovitel k plnění této Smlouvy chtít využít dalších poddodavatelů (tj. nad rámec poddodavatelů
    uvedených v nabídce) nebo některého poddodavatele uvedeného v nabídce vyměnit, je povinen
    takovou změnu Objednateli oznámit a vyžádat si od Objednatele předchozí písemný souhlas s takovou
    změnou. Nebude-li písemný souhlas Objednatele dán, Zhotovitel nesmí poddodavatele změnit nebo
    přibrat poddodavatele nového.
17. Objednatel je oprávněn přerušit provádění díla v případě, že Zhotovitel závažným způsobem porušuje
    své povinnosti plynoucí mu z této Smlouvy. O dobu, po kterou bylo nutno provádění díla přerušit, se
    neprodlužuje doba plnění díla. Zhotovitel nemá nárok na úhradu nákladů spojených s přerušením
    provádění díla.

18. Zhotovitel prohlašuje, že dílo není zatíženo žádnými právy třetích osob. Zhotovitel odpovídá za
    případné porušení práv z průmyslového nebo jiného duševního vlastnictví třetích osob.

19. Nastanou-li u některé ze Smluvních stran skutečnosti bránící řádnému plnění této Smlouvy, je povinna
    to ihned bez zbytečného odkladu oznámit druhé Smluvní straně a vyvolat jednání Smluvních stran.

                                        8. Převzetí díla

1. Předmět díla bude Zhotovitelem předán v termínu sjednaném pro předání díla v článku 5 odstavec 2
    této Smlouvy.

2. Zhotovitel je povinen včas písemně vyzvat Objednatele, tj. nejméně 4 pracovní dny před odevzdáním
    předmětu díla, k převzetí předmětu díla. Důkazní břemeno prokazující vyzvání Objednatele k převzetí
    díla a jeho včasnost nese Zhotovitel.

3. Dílo se považuje za dokončené dnem protokolárního předání Zhotovitelem Objednateli a jeho převzetí
    Objednatelem, a to bez vad a nedodělků. Součástí splnění díla je průběžné provádění všech potřebných
    testů a ověřování funkčnosti díla, provedení sjednaných akceptačních procedur a dále provedení všech
    zkoušek stanovených příslušnými předpisy a normami dle potřeby použitých technologií a stavu místa
    provedení díla.

4. Protokolárním předáním díla se rozumí:

         ▪ provedení akceptací (akceptačních procedur) sjednaných v Implementačním plánu projektu
              a

         ▪ stvrzení převzetí díla akceptačním protokolem podepsaným oběma Smluvními stranami.

         Akceptací a akceptačním protokolem se rozumí:
         ▪ Akceptace (akceptační procedura) – je úkon vyjadřující schválení díla, vč. potvrzení, že

              realizované dílo nemá zjevné vady, je kompletní, provedené ve sjednaných termínech a kvalitě.
              Součástí akceptace může být i výčet výhrad, nedostatků, vč. jejich popisu a záznamu o
              závazných termínech provedení nápravy.
         ▪ Akceptační protokol – je signovaný doklad vyhotovený Zhotovitelem o provedené akceptaci,
              signace je prováděna odpovědnými pracovníky Zhotovitele i Objednatele dle odst. 1 článku 7
              této Smlouvy.
5. Akceptační protokol připravuje a předkládá Zhotovitel.

6. Objednatel není povinen převzít předmět plnění či jeho část, která je vadná či která jinak nesplňuje
    podmínky této Smlouvy. Objednatel dílo nepřevezme, pokud má dílo vady bránící jeho užití, a tedy
    není dokončené. O odmítnutí bude sepsán oběma Smluvními stranami zápis, který bude obsahovat
    specifikaci vytýkaných vad a vyjádření obou Smluvních stran.

                                                                                                                              Stránka 7
7. Okamžikem protokolárního převzetí díla přechází na Objednatele vlastnické právo k předmětu plnění
    nebo právo k užití poskytnutých softwarových licencí a nebezpečí škody na předmětu plnění.

                          9. Ochrana softwarových prostředků

1. Zhotovitel prohlašuje, že k softwarovým prostředkům uvedený v Příloze 1 má právo k šíření v souladu
    se zákonem číslo 121/2000 Sb., Zákon o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským
    a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů nebo je vykonavatelem majetkových a
    autorských práv k těmto softwarovým prostředkům.

2. Objednatel se zavazuje dodržovat ustanovení zákona č. 121/2000 Sb., zákon o právu autorském, o
    právech souvisejících s právem autorským, ve znění pozdějších předpisů. Objednatel bere na vědomí,
    že Zhotovitel provádí implementaci a poskytuje Služby dle této Smlouvy pouze v prostředí legálního
    software a že za užívání nelegálního software Objednatelem nenese Zhotovitel žádnou odpovědnost.

3. Objednatel se zavazuje, že nebude provádět žádné zásahy do konfiguračních položek tvořících
    Spravovaný systém typu aplikační softwarové prostředky dle Přílohy č. 1, část a, této Smlouvy, zejména
    pak se zavazuje, že:
         ▪ nebude provádět žádné zásahy do zdrojového kódu těchto aplikačních softwarových
              prostředků,
         ▪ nebude provádět žádné zásahy do struktury databází, které tyto softwarové prostředky
              používají
         ▪ nebude na tyto databáze napojovat bez vědomí a dohody se Zhotovitelem jiné systémy,
              softwarové aplikace, a zpřístupňovat jim data v databázích uložená.
    V případě nutnosti takovýchto změn budou tyto změny projednány se Zhotovitelem a řešeny po
    dohodě s ním. O těchto změnách musí být veden písemný záznam. V případě porušení takového
    závazku Zhotovitel neodpovídá za případné neplnění či omezené plnění garancí dle sjednaných SLA
    vůči nastalému chybovému stavu. Objednatel se v takovémto případě zavazuje vyvolat jednání se
    Zhotovitelem k zajištění nápravy.

4. Objednatel je oprávněn provádět datové a konfigurační změny v softwarových prostředcích, které jsou
    součástí dodávaného řešení, pouze rozsahu poskytnutých administrátorských práv.

                              10. Záruka a záruční podmínky

1. Záruka a záruční podmínky na dílo a jeho jednotlivé dílčí části, konfigurační položky dle Přílohy č. 1.,
    jsou uvedeny a sjednány dle Přílohy č. 2 – Záruka a záruční podmínky.

                                 11. Odpovědnost za škodu

1. Nebezpečí vzniku škody na věci předané k provedení díla přechází ze Zhotovitele na Objednatele
    okamžikem předání věci a podpisem protokolu o předání věci Smluvními stranami.

2. Nebezpečí škody na věcech předaných k provedení díla a prováděném díle až do předání Objednateli
    nese Zhotovitel.

3. Zhotovitel odpovídá Objednateli za všechny škody, které vzniknou jeho činností v důsledku provádění
    díla, případně třetím osobám, a je povinen vzniklé škody nahradit nebo odstranit na své náklady.

4. Smluvní strany se dohodly, že v případě vzniklé újmy se bude hradit skutečná škoda a případný ušlý
    zisk.

5. Zhotovitel se zavazuje mít po dobu plnění předmětu Smlouvy uzavřeno pojištění odpovědnosti za
    škodu způsobenou jeho činností v důsledku provádění díla Objednateli, případně třetím osobám, a to

                                                                                                                              Stránka 8
    ve výši pojistného plnění minimálně 80% z ceny díla. Smlouvu týkající se předmětného pojištění
    (úředně ověřenou kopii) je Zhotovitel povinen předložit Objednateli nejpozději do 14 dnů po nabytí
    účinnosti této Smlouvy.

                 12. Ochrana osobních údajů a důvěrných informací

1. Zhotovitel se zavazuje při provádění díla dle této Smlouvy postupovat v souladu s požadavky:

     ▪ nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se
          zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES
          (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), ve znění pozdějších předpisů (dále jen GDPR),

     ▪ zákona č. 110/2019 Sb. o zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen Zákon
          o zpracování osobních údajů).

2. Za důvěrné informace se považují vždy:

     ▪ veškeré osobní údaje ve smyslu GDPR a Zákona o ochraně osobních údajů,

     ▪ veškeré informace poskytnuté Objednatelem Zhotoviteli v souvislosti s touto Smlouvou,

     ▪ informace, na které se vztahuje zákonem uložená povinnost mlčenlivosti Objednatele,

     ▪ veškeré další informace, které budou Objednatelem či Zhotovitelem označeny jako důvěrné ve
          smyslu ustanovení § 218 zákona č. 134/2016 Sb., ZZVZ.

3. Zhotovitel je povinen důvěrné informace užít pouze za účelem plnění této Smlouvy. Jiná použití nejsou
    bez písemného svolení Objednatele přípustná.

4. Za prokázané porušení povinností souvisejících s ochranou důvěrných informací dle Smlouvy má druhá
    Smluvní strana právo požadovat náhradu takto vzniklé škody.

5. Shromažďovat a zpracovávat osobní údaje zaměstnanců Objednatele a jiných osob, event. zvláštní
    osobní údaje, lze jen v případech stanovených GDPR a Zákonem o ochraně osobních údajů nebo se
    souhlasem subjektu osobních údajů. Zhotovitel je povinen zachovávat mlčenlivost o osobních údajích
    zaměstnanců Objednatele a jiných osob, se kterými bude v průběhu plnění této Smlouvy seznámen,
    není oprávněn je zpřístupňovat třetím osobám a rovněž není oprávněn je jakýmkoliv způsobem
    zveřejnit. Zhotovitel je rovněž povinen zajistit ochranu osobních údajů zaměstnanců Objednatele nebo
    jiných osob, s nimiž v průběhu provádění této smlouvy přijde do styku, aby se k těmto nemohly dostat
    neoprávněné subjekty, a to v rozsahu, který po Zhotoviteli lze spravedlivě požadovat v rámci plnění
    této Smlouvy. Uvedené platí i pro zaměstnance Zhotovitele a všechny případné zaměstnance třetích
    osob (poddodavatelů), které je Zhotovitel povinen minimálně v tomto rozsahu smluvně zavázat.
    Objednatel se zavazuje zajistit, že Zhotovitel přijde do styku s osobními údaji jeho zaměstnanců či
    jiných osob výhradně v nejmenším možném rozsahu, v jakém je to pro plnění této Smlouvy nezbytné.

6. Zhotovitel se zavazuje, že jeho zaměstnanci, poddodavatelé a zaměstnanci poddodavatelů nebudou
    neoprávněně a mimo smluvní ujednání nakládat s osobními údaji, se kterými přijdou v rámci plnění
    předmětu Smlouvy do styku, nebudou zcizovat a zpřístupňovat informace o činnosti, systému řízení a
    kontroly, které se vztahují k Objednateli, ani neumožní jejich zcizení či zpřístupnění. Stejně tak
    zachovají mlčenlivost o všech skutečnostech a informacích, se kterými se seznámí při své činnosti v
    rámci plnění předmětu této Smlouvy a nebudou vyvíjet žádnou činnost, která nesouvisí s předmětem
    této Smlouvy.

7. Zhotovitel je odpovědný i za zcizení nebo zpřístupnění důvěrných informací třetím osobám, které
    nejsou zainteresovány na výkonu předmětu činnosti této Smlouvy z nedbalosti.

8. Zhotovitel ani jeho zaměstnanci nesmí bez vědomí a prokazatelného souhlasu Objednatele pořizovat
    žádné kopie důvěrných informací, k nimž získají přístup na základě plnění předmětu Smlouvy.

                                                                                                                              Stránka 9
9. Povinnost poskytovat informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím,
    ve znění pozdějších předpisů, není tímto ustanovením dotčena.

10. Povinnost zachovávat mlčenlivost uvedenou v tomto článku se nevztahuje na informace:

         ▪ které jsou nebo se stanou všeobecně a veřejně přístupnými jinak, než porušením právních
              povinností ze strany Zhotovitele,

         ▪ u nichž je Zhotovitel schopen prokázat, že mu byly známy a byly mu volně k dispozici ještě před
              přijetím těchto informací od Objednatele,

         ▪ které budou Zhotoviteli po uzavření této Smlouvy sděleny bez povinnosti mlčenlivosti třetí
              stranou, jež rovněž není ve vztahu k nim nijak vázána,

         ▪ jejichž sdělení se vyžaduje ze zákona.

11. Objednatel má právo provést kontrolu znalosti textu uvedeného v tomto článku Smlouvy a rovněž má
    právo odmítnout přístup k informacím a informačním zařízením zaměstnancům Zhotovitele, kteří
    neprokáží potřebné znalosti nebo jejichž chování bude v rozporu s předmětem této Smlouvy nebo
    obecně závazných právních předpisů, aniž by to Zhotovitelem bylo považováno za porušení potřebné
    součinnosti ze strany Objednatele.

12. Smluvní strany se zavazují dodržovat povinnosti dle tohoto článku Smlouvy i po ukončení účinnosti
    Smlouvy.

                      13. Duševní vlastnictví a obchodní tajemství

1. Všechny materiály, informace a data Zhotovitele předané Objednateli při plnění Smlouvy v jakékoliv
    formě, a dále koncepty, know-how, techniky, postupy atp. vztahující se k plnění Smlouvy, zůstávají ve
    vlastnictví Zhotovitele a jsou obchodním tajemstvím Zhotovitele ve smyslu ustanovení § 504 zákona č.
    89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů, pokud nejsou třetím osobám běžně
    dostupné, a Zhotovitel má zájem na jejich utajení a ochraně.

2. Objednatel je oprávněn k nevýhradnímu užívání materiálů, konceptů, know-how nebo technik
    Zhotovitele pro svou vlastní interní potřebu, pokud neporuší podmínky užívání sjednané touto
    Smlouvou.

3. Dojde-li při plnění této Smlouvy Zhotovitelem k vytvoření díla či jeho části, které by mohlo být
    předmětem práv k duševnímu vlastnictví, náležejí tato práva výlučně Zhotoviteli. Objednatel bude mít
    k takto vytvořenému dílu či jeho části časově neomezené, bezplatné, nevýlučné a nepřenosné právo
    užití pro vlastní vnitřní potřebu v České republice, a to pouze v rozsahu odpovídajícímu účelu díla
    vytvořeného Zhotovitelem podle této Smlouvy a vyplývajícímu z této Smlouvy. Jakékoliv případné
    rozšíření díla po jeho provedení dle této Smlouvy nezakládá nárok Objednatele na poskytnutí licencí i
    k takovému případnému rozšíření díla. Pokud je součástí díla software třetích stran, řídí se práva užití
    a práva k duševnímu vlastnictví licenčními podmínkami tohoto softwaru.

4. Objednatel není oprávněn umožnit jakékoliv další využití materiálů, konceptů, know-how nebo technik
    třetí osobě bez předchozího písemného souhlasu Zhotovitele.

5. Objednatel není oprávněn rozkódovávat nebo překládat jakékoliv postupy a/nebo techniky
    Zhotovitele, pokud by takový postup nesloužil pouze jeho interní potřebě a nebyl činěn v souvislosti
    se zkvalitněním funkčnosti plnění dle Smlouvy. Objednatel není oprávněn informace takto získané
    využít ke své obchodní činnosti nebo obchodní činnosti třetí osoby.

6. Povinnost mlčenlivosti může být porušena pouze v zákonem stanovených případech.
7. Smluvní strany se zavazují dodržovat povinnosti dle tohoto článku Smlouvy i po ukončení účinnosti

    Smlouvy.

                                                                                                                            Stránka 10
                                      14.Smluvní pokuty

1. V případě prodlení Zhotovitele s předáním části díla nebo s odstraněním vad či nedodělků
    specifikovaných v akceptačních protokolech dle článku 8 této Smlouvy oproti sjednané lhůtě, je
    Zhotovitel povinen zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši 0,3 % z celkové sjednané ceny díla bez
    DPH za každý i započatý den prodlení.

2. V případě prodlení Objednatele s úhradou jakéhokoliv peněžitého plnění dle této Smlouvy, je
    Objednatel povinen uhradit Zhotoviteli úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý i
    započatý den prodlení. Obě Smluvní strany sjednávají, že takto upravený úrok z prodlení je přiměřený.

3. V případě prodlení Zhotovitele s předložením pojistné smlouvy oproti lhůtě sjednané v článku 11 odst.
    5 je Zhotovitel povinen zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši 1 000 Kč za každý i započatý den
    prodlení.

4. V případě, že Zhotovitel poruší svou povinnost zachovávat mlčenlivost, nezpřístupnit třetím osobám
    důvěrné informace anebo podniknout veškeré nezbytné kroky k zabezpečení těchto informací dle této
    Smlouvy anebo Zhotovitel v rozporu s článkem 12 této Smlouvy poruší Zákon o zpracování osobních
    údajů anebo ustanovení GDPR bude povinen zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši 100 000 Kč za
    každé takové porušení

5. V případě, že Zhotovitel v rozporu s odst. 16 článku 7 této Smlouvy provede předem neodsouhlasenou
    změnu poddodavatele nebo předem neodsouhlasené přibrání nového poddodavatele, uhradí
    Zhotovitel Objednateli smluvní pokutu ve výši 100.000 Kč za každé takové porušení.

6. Při podstatném porušení smlouvy Zhotovitelem podle článku 15, odst. 2 písm. a), d), e), f), h) a i) této
    Smlouvy uplatní Objednatel za toto porušení vůči Zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 10 % z celkové
    sjednané ceny díla bez DPH.

7. V případě, že Zhotovitel poruší jakýkoliv bezpečnostní požadavek uvedený v příloze č. 7 této Smlouvy
    bude Objednatel povinen zaplatit Zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 100 000 Kč za každé takové
    porušení

8. Smluvní pokuty stanovené dle tohoto článku jsou splatné do 30 dnů ode dne doručení výzvy oprávněné
    strany k zaplacení smluvní pokuty povinné smluvní straně.

9. Smluvní strany si ujednávají, že smluvní pokuty uplatňuje Objednatel přednostně zápočtem proti
    plnění na cenu díla dle fakturace Zhotovitele.

10. Smluvní pokuty a úrok z prodlení hradí povinná strana bez ohledu na to, zda a v jaké výši vznikla druhé
    smluvní straně škoda. Škoda a její náhrada je vymahatelná samostatně vedle smluvní pokuty. Smluvní
    strany výslovně vylučují použití § 2050 OZ.

11. Oprávněnost nároku na smluvní pokutu není podmíněna žádnými formálními úkony ze strany
    Objednatele.

12. V případě porušení povinností daných Zhotoviteli touto Smlouvou má Objednatel nárok, aniž by tím
    omezil svá ostatní práva vyplývající z této Smlouvy, včetně práva na náhradu škody, vůči Zhotoviteli
    uplatnit a Zhotovitel má povinnost zaplatit smluvní pokutu.

13. Smluvní pokuty podle této Smlouvy si smluvní strany sjednávají jako ujednání na samotné Smlouvě
    nezávislá pro případ, že jejich smluvní vztah z nějakého důvodu zanikne před řádným dokončením a
    předáním díla (např. dohodou nebo odstoupením). To znamená, že zůstane zachováno právo
    Objednatele uplatňovat po Zhotoviteli smluvní pokuty, na něž mu vznikl nárok po dobu platnosti
    Smlouvy.

                                      15. Zánik závazků

1. Smluvní strany se dohodly, že závazek ze smluvního vztahu zaniká v těchto případech:

                                                                                                                            Stránka 11
         ▪ splněním všech závazků řádně a včas,
         ▪ vzájemnou dohodou smluvních stran při vzájemném vyrovnání účelně vynaložených a

              prokazatelně doložených nákladů ke dni zániku Smlouvy,

         ▪ odstoupením jedné ze smluvních stran od Smlouvy z důvodu podstatného porušování
              smluvních povinností druhou smluvní stranou.

2. Za podstatné porušení Smlouvy se považuje zejména:

         a) prodlení se zahájením díla déle než 10 pracovních dnů z důvodu na straně Zhotovitele,
         b) prodlení s dokončením díla déle než 20 pracovních dnů,
         c) prodlení s plněním jakékoliv povinnosti stanovené touto Smlouvou o více než 10 pracovních

              dnů,
         d) opakované (tj. nejméně 2x) neumožnění Objednateli provést kontrolu provádění díla,
         e) opakované (tj. nejméně 2x) provádění díla v rozporu s projektovou dokumentací, zejména

              s Implementačním plánem projektu,
         f) opakované (tj. nejméně 2x) nedodržování příslušných platných a účinných předpisů a ČSN při

              provádění díla,
         g) v rozporu s odst. 16 článku 7 této Smlouvy provedení předem neodsouhlasené změny

              poddodavatele nebo předem neodsouhlaseného přibrání nového poddodavatele,
         h) prohlášení úpadku některé ze smluvních stran ve smyslu zákona č. 182/2006 Sb., insolvenčního

              zákona, ve znění pozdějších předpisů, případné zamítnutí insolvenčního návrhu pro
              nedostatek majetku k úhradě nákladů insolvenčního řízení,
         i) zánik oprávnění Zhotovitele k poskytování plnění dle této Smlouvy (tj. zánik příslušného
              podnikatelského oprávnění).

3. Objednatel je dále oprávněn od Smlouvy odstoupit v případě významné změny ovládání Zhotovitele
    podle zákona č. 90/2012 Sb., o obchodních korporacích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon
    o obchodních korporacích“), (významnou změnou ovládání Zhotovitele se rozumí vliv, ovládání či řízení
    dle § 71 a násl. zákona o obchodních korporacích) nebo v případě změny kontroly zásadních aktiv,
    využívaných Zhotovitelem k plnění Smlouvy.

4. Odstoupení od Smlouvy se dále řídí ustanovením § 2001 a násl. OZ.

5. Chce-li některá ze stran od této Smlouvy odstoupit na základě ujednání této Smlouvy, je povinna svoje
    odstoupení písemně oznámit druhé straně. V odstoupení musí být uveden důvod, pro který strana od
    Smlouvy odstupuje a přesná citace ustanovení Smlouvy, na jehož základě od Smlouvy odstupuje, jinak
    je odstoupení neplatné.

6. V případě odstoupení Objednatele od Smlouvy z důvodu podstatného porušení Smlouvy Zhotovitelem
    dle odst. 2 tohoto článku nemá Zhotovitel nárok na zaplacení Ceny díla dle této Smlouvy, a to ani na
    její poměrnou část, pokud se Objednatel se Zhotovitelem nedohodnou písemně jinak. Zhotovitel je
    pouze oprávněn žádat po Objednateli to, o co se Objednatel zhotovováním předmětu díla obohatí.
    Odstoupením od Smlouvy není dotčen nárok Objednatele na náhradu případné škody a zaplacení
    smluvní pokuty.

7. V případě odstoupení Zhotovitele od Smlouvy z důvodu podstatného porušení Smlouvy
    Objednatelem, má Zhotovitel nárok na zaplacení poměrné části ceny díla odpovídající rozsahu
    provedeného díla.

8. Odstoupení od Smlouvy je účinné okamžikem doručení písemného oznámení o odstoupení příslušné
    smluvní straně. Smluvní strany sjednaly, že si nebudou vracet vzájemně poskytnutá plnění.

9. Ukončením této Smlouvy nejsou dotčena ustanovení týkající se smluvních pokut, ochrany důvěrných
    informací a osobních údajů, práva na náhradu škody vzniklé z porušení smluvní povinnosti a ustanovení

                                                                                                                            Stránka 12
    týkající se takových práv a povinností, z jejichž povahy vyplývá, že mají trvat i po skončení účinnosti
    této Smlouvy.

                         16. Doba platnosti a účinnosti Smlouvy

1. Tato Smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma Smluvními stranami.
2. Tato Smlouva nabývá účinnosti dnem jejího uveřejnění v Registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o

    zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv, ve
    znění pozdějších předpisů.

                           17. Ustanovení společná a závěrečná

1. Jakékoliv změny Smlouvy musí být sepsány formou písemných dodatků ke Smlouvě a musí být
    podepsány Smluvními stranami, osobami oprávněnými k takovému jednání.

2. Vztahy mezi Smluvními stranami výslovně neupravené touto Smlouvou se řídí režimem zákona
    č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 121/2000 Sb., zákon o
    právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským, ve znění pozdějších předpisů.

3. Veškeré spory ze Smlouvy se Smluvní strany zavazují řešit smírem a teprve pokud se spor nepodaří
    smírem vyřešit, bude spor rozhodovat obecný soud strany žalované.

4. Pokud bude jakékoliv ujednání Smlouvy shledáno jako neplatné či neúčinné, nedotýká se neplatnost a
    neúčinnost ostatních ujednání Smlouvy. Smluvní strany se pro tento případ zavazují neplatná či
    neúčinná ujednání nahradit dohodou platnými a účinnými ustanoveními, která nejlépe odpovídají
    smyslu a mají nejblíže k neplatnému či neúčinnému ujednání, aniž by požadovaly výhody nebo plnění,
    která původně nebyla sjednána.

5. Žádná Smluvní strana není oprávněna postoupit právo nebo závazek nebo zatížit pohledávku
    vyplývající ze Smlouvy nebo žádnou jejich část bez předchozího písemného souhlasu druhé Smluvní
    strany. Zápočet vzájemných pohledávek je možný pouze na základě dohody Smluvních stran.

6. Smluvní strany se dohodly, že doručeno je i v případě, že písemnost je zaslána na adresu sídla Smluvní
    strany zapsanou v den odeslání zásilky v příslušném obchodním rejstříku, pokud si adresát zásilky tuto
    nevyzvedl, ač byl o uložení zásilky poštovním přepravcem řádně uvědomen, a to desátým dnem od
    prvního doručení. Smluvní strany se dohodly, že doručeno je i v případě, že písemnost je zaslána na
    adresu elektronické pošty pro doručování společnosti uvedenou v záhlaví Smlouvy, bez ohledu na
    skutečnost, zda se adresát s obsahem sdělení seznámil, neboť odesláním na uvedenou adresu se
    písemnost dostala do sféry adresáta, který se s jejím obsahem mohl seznámit.

7. Zhotovitel bere na vědomí, že Objednatel je dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách
    účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv, ve znění pozdějších předpisů,
    je povinným subjektem a souhlasí se zveřejněním této Smlouvy v Registru smluv vedeného MV ČR.
    Objednatel se zavazuje bezodkladně po uzavření této Smlouvy odeslat Smlouvu k řádnému uveřejnění
    do Registru smluv. O uveřejnění Smlouvy bude druhá smluvní strana informována prostřednictvím
    datové schránky, kdy obdrží zprávu o zveřejnění přímo z Registru smluv. Smluvní strany berou na
    vědomí, že nebude-li Smlouva zveřejněna ani 90. den od jejího uzavření, je následujícím dnem zrušena
    od počátku s účinky případného bezdůvodného obohacení.

8. Tato Smlouva byla vyhotovena ve dvou stejnopisech, z nichž po jednom stejnopisu obdrží po jejím
    podpisu každá Smluvní strana.

9. Smluvní strany tímto prohlašují a stvrzují podpisy osob oprávněných k jednání Smluvních stran, že si
    Smlouvu řádně přečetly, je jim znám význam jednotlivých ujednání Smlouvy a jejích příloh, že Smlouvu
    uzavírají na základě své pravé a svobodné vůle a dále prohlašují, že jim k datu podpisu Smlouvy nejsou
    známy žádné skutečnosti ani okolnosti, které by jim mohly bránit v plnění závazků dle Smlouvy, tuto
    Smlouvu učinit neplatnou nebo neúčinnou, nebo zmařit její účel a cíl tak, jak jej ve Smlouvě společně
    deklarovaly.

                                                                                                                            Stránka 13
                                           18. Přílohy

1. Součástí Smlouvy jsou tyto přílohy:
         Příloha č. 1 – Předmět plnění díla a komponentový popis
         Příloha č. 2 – Záruka a záruční podmínky
         Příloha č. 3 – Licenční ujednání upravující právo k užívání poskytnutého aplikačního
                          softwarového vybavení
         Příloha č. 4 – Cenové kalkulace a stanovení celkové ceny díla (položkový rozpočet)
         Příloha č. 5 – Požadavky na součinnost Objednatele
         Příloha č. 6 – Zodpovědné osoby
         Příloha č. 7 – Bezpečnostní požadavky

Za Objednatele:                Za Zhotovitele:

V Pardubicích dne: 15.11.2021  V Brně dne: 2.11.2021

…………..……………………………………           ………………………………………………
  MUDr. Tomáš Gottvald, MHA             Ing. Martin Stejskal
   předseda představenstva              člen představenstva

………..……………………………………            …………………………………………….
   Ing. Hynek Rais, MHA

místopředseda představenstva

                                                                                               Stránka 14
Příloha č. 1
                       Předmět plnění díla a komponentový popis

Dle odst. 2 článku 3 této Smlouvy dodá Zhotovitel v rámci plnění díla tyto konfigurační položky.

Technické prostředky a zařízení (dále jen HW)
Zhotovitel v rámci plnění díla dodá konfigurační položky typu HW v tomto rozsahu a počtu:

Položka                     Typ zařízení               Výrobce  KS  Platnost
                                             Fortinet               záruky do
Síťové aktivní     FortiGate 200F
prvky – Firewally  FortiGate 200F, Licence,  Fortinet           8 1 rok od
                   24x7 Unified Threat                                 aktivace na
                   Protection 1YR                                      webu výrobce

WIFI AP            FortiAP U231F                                110 1 rok od
                                                                        dodávky

                                                                                           Stránka 15
Příloha č. 2
                                  Záruka a záruční podmínky

FortiGate 200F – podpora a záruka výrobce na 1 rok v režimu 24x7
FortiAP U231F – záruka výrobce 1 rok

                                                                                                                            Stránka 16
Příloha č. 3
      Licenční ujednání upravující právo k užívání poskytnutého aplikačního
                                    softwarového vybavení

Není uplatněno

                                                                                                                            Stránka 17
Příloha č. 4

       Cenová kalkulace a stanovení celkové ceny díla (položkový rozpočet)

Zhotovitel zde uvede cenovou kalkulaci za dodávku díla v rozložení na jednotlivé části a konfigurační
položky ve struktuře uvedené v článku 3 této Smlouvy, cena v korunách českých bude členěna na cenu
bez DPH, sazbu a výši DPH a cenu s DPH.

tab. 1                               Cena za kus   Výše DPH     Cena za kus   KS   Cena celkem
                                       v Kč (bez      v Kč      v Kč (s DPH)
   Položka                               DPH)                                       v Kč (s DPH)

   zařízení                          119 600       25 116       144 716       8           1 157 728
   Síťové aktivní prvky – firewally   8 350        1 754        10 104
   WIFI AP                                                                    110         1 111 385
   …….
   …….
   …….
   …….

Celkem technické a softwarové prostředky                                                  2 269 113
      *Cena u všech položek je uvedena včetně záruční podpory.

Cena za Dílo                                       Cena v Kč    Výše DPH           Cena v Kč
                                                   (bez DPH)        v Kč             (s DPH)
Celkem technické a softwarovém prostředky (tab.1)
Všechny práce spojené s realizací díla             1 875 300     393 813           2 269 113
Odborná instruktáž                                   40 000        8 400             48 400
Kompletní dokumentace v elektronické podobě          20 000        4 200             24 200
                                                     20 000        4 200             24 200
Celkem za dílo:
                                                   1 955 300     410 613           2 365 913

                                                                              Stránka 18
Příloha č. 5
                          Požadavky na součinnost Objednatele

Objednatel zajistí:
- přístup k síťovým prostředkům, které budou dotčeny implementačními pracemi (včetně stávajících
prvků)
- přístupové oprávnění na dotčené síťové prostředky
- místo v rozvaděčích pro instalaci dodávaných prvků
- vzdálený přístup k dotčeným síťovým prostředkům
- přístup k informacím potřebným pro implementaci díla
- přístup do active directory, případně odpovídající spolupráci
- účast svých zaměstnanců na školení (termín školení bude stanoven dohodou obou stran)

                                                                                                                            Stránka 19
Příloha č. 6

                             Zodpovědné osoby

Osoby odpovědné za plnění závazků dle této Smlouvy:

Za každou stranu může být uvedeno více osob, pokud bude vyznačena jejich kompetence.

Zhotovitel:                  xxx
                             vedoucí oddělení realizací
         Jméno:              xxx
         Pracovní zařazení:  xxx
         tel.:
         email:

Jméno:                       xxx
Pracovní zařazení:           certifikovaný specialista
tel.:                        xxx
email:                       xxx

Objednatel:                  xxx
                             správce počítačových sítí NPK
         Jméno:              xxx
         Pracovní zařazení:  xxx
         tel.:
         email:

Jméno:                       xxx
Pracovní zařazení:           administrátor sítě NPK
tel.:                        xxx
email:                       xxx

                                                                                      Stránka 20
Příloha č. 7 - Bezpečnostní požadavky

Předmětné bezpečnostní požadavky vyplývají ze zákona č. 181/2014 Sb., o kybernetické bezpečnosti a
o změně souvisejících zákonů (zákon o kybernetické bezpečnosti), ve znění pozdějších předpisů (dále jen
„ZoKB“), vyhlášky č. 82/2018 Sb., o bezpečnostních opatřeních, kybernetických bezpečnostních
incidentech, reaktivních opatřeních, náležitostech podání v oblasti kybernetické bezpečnosti a likvidaci
dat (vyhláška o kybernetické bezpečnosti (dále jen „VKB“)) pro prvek kritické informační infrastruktury.

1. Účel
    Tato příloha Smlouvy stanoví způsoby a úrovně realizace bezpečnostních opatření pro Zhotovitele

    a určuje vzájemný vztah odpovědnosti za zavedení a kontrolu bezpečnostních opatření mezi
    Objednatelem a Zhotovitelem. Požadavky na Zhotovitele jsou definovány dle platné právní úpravy,
    především pak dle ZoKB, VKB.

    Další požadavky na Objednatele a Zhotovitele související s ochranou osobních údajů vyplývají

    z nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických
    osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení
    směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů (dále jen „GDPR“)) a souvisejících
    právních předpisů.

2. Bezpečnost informací
    Smluvní strany se zavazují zachovat mlčenlivost o veškerých informacích, osobních údajích, datech či
    zprávách, o nichž se dozvěděly v souvislosti s přípravou či plněním této Smlouvy (dále jen „důvěrné
    informace“), a to včetně předmětu Smlouvy, vlastní spolupráce a vnitřních záležitostí smluvních
    stran. Důvěrné informace ve smyslu této Smlouvy nepředstavují utajované informace klasifikované
    stupněm „důvěrné“ ve smyslu zákona č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací
    a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů.

    Smluvní strany se zavazují, že nezpřístupní třetí osobě důvěrné informace bez výslovného souhlasu
    druhé smluvní strany, podniknou všechny kroky nezbytné k zabezpečení důvěrných informací
    a zajistí, aby se všechny osoby oprávněné zpracovávat důvěrné informace zavázaly k mlčenlivosti
    nebo aby se na ně vztahovala zákonná povinnost mlčenlivosti. Závazek mlčenlivosti a ochrany
    důvěrných informací zůstává v platnosti i po ukončení této Smlouvy.

    Povinnost mlčenlivosti dle této přílohy Smlouvy se nevztahuje na informace:

         a) které jsou nebo se stanou všeobecně a veřejně přístupnými jinak, než porušením této Smlouvy
              ze strany Zhotovitele;

         b) které jsou Zhotoviteli známy a které měl Zhotovitel prokazatelně volně k dispozici ještě před
              přijetím těchto informací od Objednatele;

         c) které budou následně Zhotoviteli sděleny bez závazku mlčenlivosti třetí stranou, jež rovněž
              není ve vztahu k nim nijak vázána;

         d) jejich sdělení se vyžaduje ze zákona.

                                                                                                                            Stránka 21
    Zhotovitel se při poskytování plnění pro Objednatele zavazuje plnit následující povinnosti:

         a) jmenovat nejpozději následující pracovní den po uzavření Smlouvy zodpovědnou kontaktní
              osobu pro potřeby zajištění plnění bezpečnostních požadavků vyplývajících ze Smlouvy a této
              přílohy a související komunikace mezi smluvními stranami (dále také jen „Kontaktní osoba
              pro bezpečnost na straně Zhotovitele“);

         b) zajistit, aby Kontaktní osoba pro bezpečnost na straně Zhotovitele nejpozději do 30 dnů od
              uzavření Smlouvy potvrdila písemně Objednateli, že všechny osoby podílející se na
              poskytování plnění této Smlouvy za stranu Zhotovitele a/nebo jeho poddodavatelé byli
              prokazatelně seznámeni s těmito Bezpečnostními požadavky;

         c) rozvíjet bezpečnostní povědomí svých zaměstnanců a příp. dalších osob, které se podílejí na
              plnění Smlouvy a průběžně je seznamovat s prováděnými nebo plánovanými změnami.
              Zaměstnanci a další osoby na straně Zhotovitele podílející se na plnění Smlouvy musí být
              prokazatelně seznámeni s platnými předpisy a bezpečnostními požadavky Objednatele, a to
              ještě před zahájením jakékoli činnosti ze strany těchto osob pro Objednatele v souvislosti
              s plněním této Smlouvy;

         d) přidělovat svým jednotlivým pracovníkům oprávnění k výkonu činností a přísně při tom
              dodržovat bezpečnostní zásadu tzv. „potřeba vědět“ (need-to-know principle), tedy zejména
              dbát o to, aby byla minimalizována rizika nežádoucího přístupu k aktivům Objednatele;

         e) průběžně dokumentovat, kontrolovat a vyhodnocovat oprávněnost přístupu, jak fyzického,
              tak i logického, u všech osob na straně Zhotovitele, které přistupují k předmětu plnění dle
              této Smlouvy;

         f) průběžně detekovat bezpečnostní zranitelnosti a konfigurační nesoulady předmětu plnění
              Smlouvy a o zjištěných skutečnostech bez zbytečného odkladu informovat Objednatele.
              Detekované bezpečnostní zranitelnosti musí být vyhodnoceny s ohledem na související riziko
              a musí podle povahy předmětu plnění dojít k nápravným opatřením ze strany Zhotovitele.
              Nápravná opatření musí být schválena Objednatelem.

3. Oprávnění užívat data
    Zhotovitel je při poskytování plnění pro Objednatele oprávněn užívat data předaná Zhotoviteli
    Objednatelem za účelem plnění předmětu Smlouvy, avšak vždy pouze v rozsahu nezbytném ke
    splnění předmětu Smlouvy.

    Zhotovitel se při poskytování plnění pro Objednatele zavazuje nakládat s daty (včetně osobních
    údajů) pouze v souladu se Smlouvou a příslušnými právními předpisy.

4. Autorství
    Zhotovitel se při poskytování plnění pro Objednatele zavazuje zajistit, aby při plnění Smlouvy dodržel
    podmínky stanovené zákonem č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem
    autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon), ve znění pozdějších předpisů. Podrobnosti
    k problematice práv duševního vlastnictví jsou uvedeny v této smlouvě.

5. Kontrola a audit souladu s požadavky bezpečnosti
    Zhotovitel je srozuměn s pravidelným prováděním hodnocení rizik, kontrolou a auditem zavedených
    bezpečnostních opatření ze strany Objednatele. Počet a frekvence kontrol ani auditů nejsou nijak
    omezeny.

                                                                                                                            Stránka 22
6. Řetězení a řízení dodavatelů
    Zhotovitel se při poskytování plnění pro Objednatele zavazuje plnit následující povinnosti:

            a) Zhotovitel nezapojí do poskytování plnění dle této Smlouvy (vč. zpracování osobních údajů
                 na základě této Smlouvy) žádného dalšího poddodavatele (v případě osobních údajů
                 zpracovatele) bez předchozího povolení Objednatele;

            b) Zhotovitel se zavazuje, že se bude řídit požadavky Objednatele na řízení bezpečnosti
                 informací a poskytne Objednateli veškerou nezbytnou součinnost v otázkách řízení
                 bezpečnosti informací a pokud využívá při poskytování plnění poddodavatele, zajistí, že
                 bude Objednateli poskytnuta veškerá nezbytná součinnost v otázkách řízení bezpečnosti
                 informací také od těchto poddodavatelů;

            c) pokud Zhotovitel využívá při poskytování plnění poddodavatele, zavazuje se, že budou
                 dodržovat bezpečnostní požadavky vč. požadavků na ochranu osobních údajů vyplývající
                 z této Smlouvy;

            d) Zhotovitel odpovídá za to, že jeho poddodavatelé nebudou jednat v rozporu
                 s bezpečnostními požadavky vyplývajícími z této Smlouvy; v případě, že dojde k nedodržení
                 těchto požadavků ze strany poddodavatele Zhotovitele, považuje se každé takové
                 nedodržení požadavků za porušení povinnosti Zhotovitele dle této Smlouvy.

7. Řízení změn
    Zhotovitel se zavazuje poskytnout Objednateli veškerou nezbytnou součinnost ke splnění povinností
    Objednatele vyplývajících z ustanovení § 11 Vyhlášky o KB.

8. Zvládání bezpečnostních incidentů
    Zhotovitel se při poskytování plnění pro Objednatele zavazuje, že:

         a) o všech nově zjištěných kybernetických bezpečnostních incidentech souvisejících
              s předmětem plnění smlouvy;

         b) zhotovitel se během poskytování plnění pro Objednatele zavazuje dostatečně zabezpečit
              veškerý přenos dat a informací z pohledu bezpečnostních požadavků na jejich důvěrnost,
              integritu
              a dostupnost.

9. Informační povinnost a povinnosti při výměně informací
    Zhotovitel se během poskytování plnění pro Objednatele zavazuje Objednatele informovat o:

         a) významné změně ovládání Zhotovitele nebo jeho poddodavatele podle zákona č. 90 /2012
              Sb., o obchodních korporacích, a to nejpozději do 3 dnů od uskutečnění této změny;

         b) změně vlastnictví zásadních aktiv, využívaných Zhotovitelem k plnění Smlouvy, a změně
              oprávnění nakládat s těmito aktivy, a to nejpozději do tří pracovních dnů po uskutečnění této
              změny.

10. Povinnosti při ukončení Smlouvy
    Nebude-li Zhotovitel s Objednatelem nadále spolupracovat a plnit své závazky v dle sjednané
    smlouvy, resp. dojde k ukončení smluvního vztahu, zavazuje se Zhotovitel i nadále k dodržování

                                                                                                                            Stránka 23
    veškerých bezpečnostních požadavků vyžadovaných Objednatelem, touto Smlouvou či právními
    předpisy, a dále k:

         • poskytnutí informací k zajištění kontinuity služeb zajišťovaných prostředky, které byly
              předmětem plnění smlouvy,

         • vrácení důvěrné dokumentace (pokud byla předána),

         • provést likvidaci a smazání dat, které vlastní Zhotovitel z důvodu plnění smluvních závazků,
              vč. předání prohlášení o smazání Objednateli

    předat informace pro umožnění provedení migrace dat zpracovávaných na prostředcích dodaných či
    zajišťovaných dle smlouvy na jiné systémy.

11. Specifikace podmínek pro řízení kontinuity činností a zálohování a obnovu dat
    Zhotovitel se zavazuje dodržovat požadavky Objednatele na řízení kontinuity činností.

    Zhotovitel vypracuje návrh plánu kontinuity činností sjednaných s objednatelem k zajištění služeb
    poskytovaných v rámci předmětu smlouvy. Zhotovitel se zavazuje poskytnout součinnost při návrhu
    metodik pro zálohování a obnovu dat.

12. Bezpečnost lidských zdrojů
    Zhotovitel připraví poučení a zajistí poučení všech na dodávce participujících stran o bezpečnostních
    pravidlech, jež se musí v průběhu dodávky dodržovat a zajistí jejich dodržování nasazením
    kontrolních a vynucovacích mechanismů. Rozsah poučení podléhá schválení Objednatele.

13. Požadavky na systémovou a provozní bezpečnostní dokumentaci
    Nedílnou součástí poskytovaného plnění je zdokumentování všech bezpečnostních nastavení, funkcí
    a mechanismů formou zpracování bezpečnostní dokumentace a dále také zpracování provozní
    dokumentace v souladu s touto Smlouvou.

14. Fyzická ochrana a bezpečnost prostředí
    a) Zhotovitel se zavazuje dodržovat režimová bezpečnostní opatření využívaných prostor, zejména
         pak v oblasti fyzické ochrany, kde jsou umístěny komponenty technologických a komunikačních
         systémů, anebo datové nosiče;

    b) Zhotovitel se zavazuje, že v místech plnění předmětu smlouvy neponechá volně dostupná
         instalační, záložní nebo archivní média ani dokumentaci k předmětu plnění dle této Smlouvy.

15. Požadavky na Řízení přístupu
    a) Zhotovitel bere na vědomí, že přístup k datům, informacím či zařízením souvisejícím
         s předmětem Smlouvy je možné povolit pouze fyzické identitě zaměstnance Zhotovitele /
         poddodavatele Zhotovitele, a to na základě požadavku Zhotovitele na přístup schváleného
         objednatelem;

    b) Zhotovitel bere na vědomí, že přidělení oprávnění zaměstnanci Zhotovitele musí být řízeno
         zásadou tzv. „potřeba vědět (need-to-know principle) a není nárokové;

    c) Zhotovitel se zavazuje, že udělený přístup nesmí být sdílen více zaměstnanci Zhotovitele nebo
         poddodavatele Zhotovitele;

    d) Zhotovitel se zavazuje, že nebude instalovat a používat žádné nástroje, které nebyly
         odsouhlaseny Objednatelem a jejichž užívání by mohlo ohrozit kybernetickou bezpečnost.

                                                                                                                            Stránka 24
    e) Zhotovitel se zavazuje, že nebude vyvíjet, kompilovat a šířit v jakékoliv části technologického
         nebo komunikačního systému programový kód, který má za cíl nelegální ovládnutí, narušení,
         nebo diskreditaci technologického nebo komunikačního systému nebo nelegální získání dat
         a informací;

    f) Zhotovitel se zavazuje zajistit, aby osoby podílející se na poskytování plnění Objednateli, kteří
         přistupují do interní sítě a/nebo technologického nebo komunikačního systému chránili
         autentizační prostředky a údaje k systémům Objednatele. Zhotovitel bere na vědomí, že
         v případě neúspěšných pokusů o autentizaci může být příslušný účet zablokován a řešen jako
         bezpečnostní incident a mohou být uplatněny příslušné postupy zvládání bezpečnostního
         incidentu;

    g) Zhotovitel bere na vědomí, že postup zvládání bezpečnostního incidentu či skutečnost vzniklá
         v důsledku porušení Bezpečnostních požadavků nebude posuzována jako okolnost vylučující
         odpovědnost Zhotovitele za prodlení s řádným a včasným plněním předmětu Smlouvy a nebude
         důvodem k jakékoli náhradě případné újmy Zhotoviteli či jiné osobě ze strany Objednatele.
         Ostatní ustanovení ohledně odpovědnosti Zhotovitele za prodlení obsažená v Smlouvě nejsou
         tímto ustanovením dotčena.

16. Monitorování činností
    Zhotovitel bere na vědomí, že veškerá aktivita Zhotovitele a jeho plnění realizované v rámci plnění
    předmětu Smlouvy nebo s ním úzce související budou Objednatelem průběžně a pravidelně
    monitorovány a vyhodnocovány s ohledem na obsah Smlouvy a interních dokumentů Objednatele.

17. Předání a převzetí plnění
    Zhotovitel se zavazuje dodržovat bezpečnostní požadavky i při předání a převzetí plnění dle této
    Smlouvy.
    Objednatel je oprávněn z důvodu nedodržení bezpečnostních požadavků včetně požadavku na
    předání bezpečnostní dokumentace dle této Smlouvy odmítnout převzetí (části) plnění Smlouvy.

18. Likvidace dat
    Zhotovitel se zavazuje plnit požadavky Objednatele v oblasti likvidace dat (ať už dat na papírových
    médiích, dat zpracovávaných elektronicky nebo prostřednictvím jakýchkoli dalších nosičů dat).

                                                                                                                            Stránka 25