Textová podoba smlouvy Smlouva č. 18423679: Řízení podniku; Výzkum; Využití nedestruktivních metod fluorescence

Příloha SML-00012-2021-99-47_anonymizováno.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        LESY ČESKÉ REPUBLIKY, S.P.                                  SML-00012-2021-99-47

                            SMLOUVA O DÍLO

uzavřená podle ustanovení § 2586 a násl. a ustanovení § 2358 a násl. zákona č. 89/2012 Sb.,
občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“), a v souladu s
příslušnými ustanoveními zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících
s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon), ve znění pozdějších
předpisů (dále jen „autorský zákon“)

Lesy České republiky, s.p.

se sídlem:   Přemyslova 1106/19, Nový Hradec Králové, 500 08 Hradec Králové

IČO:         421 96 451

DIČ:         CZ42196451

zapsaný:     v obchodním rejstříku, vedeném Krajským soudem v Hradci Králové,

             oddíl AXII, vložka 540

zastoupený:  Ing. Josefem Vojáčkem, generálním ředitelem

bankovní spojení: Komerční banka a.s., pobočka Hradec Králové

číslo účtu:  26300511/0100

(dále jako „objednatel“ nebo „LČR“) na straně jedné

a

Masarykova univerzita

se sídlem:   Žerotínovo náměstí 617/9, 601 77 Brno

IČO:         00216224

DIČ:         CZ00216224

zapsaná:     v registru vysokých škol a uskutečňovaných studijních programů,

             vedeném Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy

zastoupená:  prof. MUDr. Martinem Barešem, Ph.D., rektorem

bankovní spojení: Komerční banka a. s. Praha, pobočka Brno-město

číslo účtu:  85636621/0100

(dále jako „zhotovitel“) na straně druhé

(objednatel nebo LČR a zhotovitel dále též společně jako „smluvní strany“ a každý
jednotlivě jako „smluvní strana“)

uzavírají níže uvedeného dne, měsíce a roku tuto Smlouvu o dílo (dále jen „smlouva“):

                                                 Preambule

Smluvní strany uzavírají tuto smlouvu na základě výzvy k předkládání nabídek na řešení
výzkumného projektu, kterou vyhlásil objednatel dne 24. 8. 2021 a na základě nabídky
zhotovitele ze dne 3. 9. 2021, která byla objednatelem posouzena a vyhodnocena jako nabídka
LESY ČESKÉ REPUBLIKY, S.P.

nejvhodnější k vyhlášenému tématu „Třídění semenného materiálu významných druhů
lesních dřevin neinvazivními metodami za účelem zvyšování kvality osiva“.

Účelem této smlouvy pak je vytvoření výzkumného projektu, který bude přínosem zejména
v odvětví lesního a vodního hospodářství a myslivosti, a to nejen pro objednatele. Objednatel
tak nebude jediným uživatelem výsledků výzkumu a tyto výsledky mohou být zpřístupněny
široké veřejnosti.

                                                       I.
                                             Předmět smlouvy

1. Zhotovitel se touto smlouvou zavazuje provést na svůj náklad a nebezpečí pro
       objednatele za podmínek níže uvedených dílo – výzkumný projekt „Využití
       nedestruktivních metod fluorescence chlorofylu a snímání osiva rentgenovými
       paprsky jako nástrojů pro třídění semenného materiálu lesních dřevin“ (dále jen
       „dílo“) a objednatel se zavazuje toto dílo od zhotovitele převzít a zaplatit za něj
       zhotoviteli cenu, která je sjednána v čl. III. této smlouvy.

2. Specifikace a úplný popis díla je obsažen v Příloze I (viz čl. X. odst. 8. této smlouvy),
       která je nedílnou součástí této smlouvy. Objednatel a zhotovitel současně prohlašují, že
       dílo je na základě této specifikace dostatečně určitě a srozumitelně určeno.

3. Zhotovitel se zavazuje provést dílo podle této smlouvy, včetně jejích příloh a dále podle
       pokynů objednatele. Zhotovitel je povinen dílo provést sám a je odpovědný za jeho
       provedení.

4. Zhotovitel se dále zavazuje písemně vypracovat a objednateli předložit 4 dílčí realizační
       výstupy z provádění díla, tak jak jsou obsahově vymezeny v Příloze I, část Realizační
       výstupy nebo specifikovány níže. Pro jednotlivé plánované a časově specifikované
       kontrolní dny (viz čl. V. odst. 6. této smlouvy) jsou závazné:

       • dílčí výstup (č. I) – obsahující informace o postupu řešení projektu a dosažených
            výsledcích - popis závislosti mezi obsahem chlorofylu a intenzitou fluorescence
            chlorofylu. Informace o klíčivosti jednotlivých druhů v prvním roce skladování.
            Vhodné nastavení parametrů RTG snímání pro nejlepší zobrazení vnitřní struktury
            semen různých druhů,

       • dílčí výstup (č. II) – obsahující informace o postupu řešení projektu a dosažených
            výsledcích - stanovení změny klíčivosti po jednom roce skladování a vztah
            k obsahu chlorofylu na počátku skladování; RTG snímky s různými vadami a popis
            jejich důsledků pro klíčivost semen,

       • dílčí výstup (č. III) – obsahující informace o postupu řešení projektu a dosažených
            výsledcích - stanovení změny klíčivosti po jednom, resp. dvou letech skladování a
            vztahy těchto parametrů k obsahu chlorofylu; popis kvality osiv na základě vad
            zobrazených na RTG snímcích,

                                                       2/14
LESY ČESKÉ REPUBLIKY, S.P.

       • dílčí výstup (č. IV) – obsahující informace o postupu řešení projektu a dosažených
            výsledcích – stanovení změny klíčivosti po dvou, resp. třech letech skladování a
            vztahy těchto parametrů k obsahu chlorofylu; přehled změn klíčivosti v čase a vztah
            této dynamiky k počátečnímu obsahu chlorofylu; představení návrhu vhodné
            metody pro testování osiva a návrhu ekonomické kalkulace pro provoz; ověření
            zvýšení kvality osiva vytříděného pomocí RTG detekce pomocí testů klíčivosti;
            představení návrhu klíčových identifikačních znaků vad pro třídicí systém a vhodné
            technologie třídění a ekonomické kalkulace pro provoz.

      Součástí předkládaných dílčích realizačních výstupů pro kontrolní dny bude informace
      o postupu řešení a dosud dosažených výsledcích v průběhu řešení.

5. Zhotovitel se také zavazuje vypracovat a objednateli předložit závěrečnou zprávu o
       provedení díla (tj. souhrnný realizační výstup), která bude syntézou výsledků celého
       výzkumného projektu.

6. Zhotovitel podpisem této smlouvy prohlašuje a objednateli zaručuje, že:
       - vůči majetku zhotovitele neprobíhá insolvenční řízení, v němž bylo vydáno
            rozhodnutí o úpadku; nebyl vůči němu zamítnut insolvenční návrh proto, že
            majetek nepostačuje k úhradě nákladů insolvenčního řízení, nebyl vůči jeho
            majetku prohlášen konkurs ani nebyl konkurs zrušen proto, že majetek byl zcela
            nepostačující, ani vůči němu nebyla zavedena nucená správa podle zvláštních
            právních předpisů;
       - není v likvidaci;
       - nemá v České republice ani v zemi svého sídla v evidenci daní zachycen splatný
            daňový nedoplatek;
       - nemá v České republice ani v zemi svého sídla splatný nedoplatek na pojistném ani
            na penále na veřejné zdravotní pojištění;
       - nemá v České republice ani v zemi svého sídla splatný nedoplatek na pojistném, na
            penále na sociální zabezpečení ani příspěvku na státní politiku zaměstnanosti;
       - nebyl pravomocně odsouzen pro trestný čin, jehož skutková podstata souvisí
            s předmětem jeho podnikání či předmětem jeho činnosti, totéž platí i pro všechny
            členy jeho statutárního orgánu, je-li zhotovitel právnickou osobou; k zahlazeným
            odsouzením se nepřihlíží;
       - nebyl v posledních třech letech pravomocně disciplinárně potrestán podle
            zvláštního právního předpisu upravujícího výkon odborné činnosti, pokud tato
            činnost souvisí s předmětem výzkumného projektu;
       - náplň výzkumného projektu - díla ve smyslu této smlouvy - se nepřekrývá s náplní
            jiného projektu (projektů), který (které) zhotovitel řeší za finanční prostředky
            z jiných zdrojů.

                                                       3/14
LESY ČESKÉ REPUBLIKY, S.P.

                                       II.
                            Doba a místo plnění

1. Zhotovitel se zavazuje zahájit práce na díle po podpisu této smlouvy, nejpozději do 10
       kalendářních dnů ode dne nabytí její účinnosti.

2. Dílo bude prováděno na Masarykově univerzitě, tj. na pracovišti zhotovitele a dále v
       Semenářském závodě LČR v Týništi nad Orlicí (dále jen „místo plnění“). Zhotovitel
       současně s podpisem této smlouvy prohlašuje, že se dostatečným způsobem seznámil
       s místem plnění díla a je tak plně způsobilý k řádnému plnění povinností dle této
       smlouvy.

3. Zhotovitel je povinen provést dílo v termínech a v souladu s podmínkami této smlouvy.

4. Smluvní strany se dohodly, že dílo bude plněno postupně po těchto částech
       a předkládáno objednateli k posouzení v těchto termínech:

       • dílčí výstup (č. I ) pro 1. kontrolní den - nejpozději do 31. 10. 2022,
       • dílčí výstup (č. II) pro 2. kontrolní den – nejpozději do 31. 10. 2023,
       • dílčí výstup (č. III) pro 3. kontrolní den - nejpozději do 31. 10. 2024,
       • dílčí výstup (č. IV) pro 4. kontrolní den – nejpozději do 31. 8. 2025,
       • závěrečná zpráva o provádění díla (souhrnný realizační výstup) - nejpozději

            do 31. 10. 2025.

5. Zhotovitel bude objednateli odevzdávat dílčí výstupy, jakož i závěrečnou zprávu o
        provádění díla, v místě předání, kterým je adresa Grantové služby LČR: Lesy České
        republiky, s.p., Oddělení výzkumu a projektů, U Elektry 830/2b, 198 00 Praha 9 (dále
        jen „místo předání“). Objednatel je povinen ve sjednané době dílčí výstupy, jakož i
        závěrečnou zprávu o provádění díla, v místě předání za podmínek stanovených touto
        smlouvou převzít.

6. O předání a převzetí dílčích výstupů jakož i závěrečné zprávy o provádění díla bude
        mezi smluvními stranami vždy sepsán předběžný předávací protokol, a to ve dvojím
        vyhotovení. Každá ze smluvních stran obdrží po jednom výtisku tohoto předběžného
        předávacího protokolu. Za smluvní strany jsou předběžný předávací protokol oprávněni
        podepsat:

- za objednatele Oddělení výzkumu a projektů, které řídí a administruje
                            Grantovou službu LČR,

- za zhotovitele            odpovědný řešitel – doc. RNDr. Vít Gloser, Ph.D.
                            (dále jako „odpovědný řešitel“).

Toto předání a převzetí dílčích výstupů či závěrečné zprávy není s ohledem na ujednání
obsažená v čl. V. odst. 7. až odst. 9. této smlouvy předáním díla či jeho části ve smyslu
ustanovení § 2605 a § 2606 občanského zákoníku.

                            4/14
LESY ČESKÉ REPUBLIKY, S.P.

                                                      III.
                                  Cena za dílo a platební podmínky

1. Smluvní strany se v souladu se zákonem č. 526/1990 Sb., o cenách, ve znění pozdějších
       předpisů, dohodly na ceně za kompletní provedení díla uvedeného v čl. I. odst. 1. a odst.
       2. této smlouvy, a to ve výši: 2 000 000 Kč (slovy: dva miliony korun českých).

2. Cena za dílo nezahrnuje daň z přidané hodnoty (dál jen „DPH“). K ceně za dílo bude
       připočtena sazba DPH v zákonem stanovené výši.

3. Cena za dílo dle odst. 1. a odst. 2. tohoto článku smlouvy je cenou maximální a
       nepřekročitelnou, zahrnující veškeré náklady zhotovitele související s prováděním díla
       dle této smlouvy. Cena za dílo dle odst. 1. tohoto článku smlouvy zahrnuje i odměnu
       zhotoviteli (jako autorovi) za oprávnění k výkonu práva dílo užít ke všem způsobům ve
       smyslu příslušných ustanovení autorského zákona a této smlouvy.

4. Zhotovitel na sebe ve smyslu ustanovení § 1765 odst. 2 a § 2620 odst. 2 občanského
       zákoníku přebírá nebezpečí změny okolností.

5. Smluvní strany se dohodly na bezhotovostním placení ceny za dílo.

6. Objednatel se zavazuje, že poskytne zhotoviteli následující zálohy, které v souhrnu
       nepřevýší 70 % (slovy: sedmdesát procent) ze sjednané ceny za dílo dle odst. 1. a odst.
       2. tohoto článku smlouvy (tedy u plátců DPH počítáno z celkové výše ceny za dílo
       včetně DPH platné v zákonné výši ke dni podpisu smlouvy): 1 650 000 Kč:
       - první zálohu (dílčí platbu) ve výši 550 000 Kč (slovy: pět set padesát tisíc korun
            českých) včetně DPH po podpisu této smlouvy, nejpozději však do dvou měsíců
            ode dne sjednaného zahájení provádění díla dle čl. II. odst. 1. této smlouvy,
       - druhou zálohu (dílčí platbu) ve výši 400 000 Kč (slovy: čtyři sta tisíc korun
            českých) včetně DPH do 30 dnů ode dne, kdy objednatel zhotoviteli vystaví
            potvrzení o přijetí dílčího výstupu a po podpisu předběžného předávacího protokolu
            oběma smluvními stranami (č. I pro 1. KD) dle čl. V. odst. 8. této smlouvy,
       - třetí zálohu (dílčí platbu) ve výši 300 000 Kč (slovy: tři sta tisíc korun českých)
            včetně DPH do 30 dnů ode dne, kdy objednatel zhotoviteli vystaví potvrzení o
            přijetí dílčího výstupu a po podpisu předběžného předávacího protokolu oběma
            smluvními stranami (č. II pro 2. KD) dle čl. V. odst. 8. této smlouvy,
       - čtvrtou zálohu (dílčí platbu) ve výši 300 000 Kč (slovy: tři sta tisíc korun českých)
            včetně DPH do 30 dnů ode dne, kdy objednatel zhotoviteli vystaví potvrzení o
            přijetí dílčího výstupu a po podpisu předběžného předávacího protokolu oběma
            smluvními stranami (č. III pro 3. KD) dle čl. V. odst. 8. této smlouvy
       - pátou zálohu (dílčí platbu) ve výši 100 000 Kč (slovy: jedno sto tisíc korun českých)
            včetně DPH do 30 dnů ode dne, kdy objednatel zhotoviteli vystaví potvrzení o
            přijetí dílčího výstupu a po podpisu předběžného předávacího protokolu oběma
            smluvními stranami (č. IV pro 4. KD) dle čl. V. odst. 8. této smlouvy

                                                       5/14
LESY ČESKÉ REPUBLIKY, S.P.

7. Zhotovitel se zavazuje ve lhůtě do 15 dnů ode dne přijetí zálohy (dílčí platby) vystavit
       a objednateli odeslat nebo osobně předat daňový doklad - potvrzení o přijaté platbě.

8. Po schválení závěrečné zprávy o provádění díla a přijetí celého díla (projektu)
       objednatelem ve smyslu čl. V. odst. 9. této smlouvy, vystaví zhotovitel ve lhůtě 14 dnů
       ode dne podpisu konečného předávacího protokolu konečnou fakturu na zbylou část
       sjednané ceny za dílo, a to ve výši rozdílu mezi celkovou cenou za dílo dle odst. 1. a
       odst. 2. tohoto článku smlouvy a již zaplacenými zálohami (dílčími platbami). Splatnost
       konečné faktury nastane 30 dnů po jejím doručení objednateli.

9. Daňové doklady musí být vystavovány zhotovitelem v souladu se zákonem č. 235/2004
       Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o DPH“)
       a musí mít všechny náležitosti daňového dokladu podle zákona o DPH, doplněné o:

       a) podpis a razítko zhotovitele,
       b) číslo této smlouvy (viz její záhlaví),
       c) předmět plnění s názvem výzkumného projektu,
       d) číslo bankovního účtu zhotovitele, které musí být shodné s číslem bankovního účtu

            zhotovitele uvedeným v této smlouvě a zároveň musí být zveřejněno správcem daně
            dle zákona o DPH nebo oznámeno písemně s podpisem osoby, která podepsala
            smlouvu a doručeno objednateli nejpozději s doručením daňového dokladu a
            zároveň musí být zveřejněno správcem daně dle zákona o DPH.
       Na konečné faktuře pak bude dále uveden den předání díla zhotovitelem objednateli,
       který bude datem uskutečnění zdanitelného plnění (nejdříve však dnem přijetí díla
       objednatelem ve smyslu čl. V. odst. 9. této smlouvy) a dále celková cena za dílo
       s odpočtem zaplacených záloh (dílčích plateb) a částka zbývající k úhradě. Přílohou
       konečné faktury pak bude kopie konečného předávacího protokolu díla (s podpisy obou
       smluvních stran).

10. Všechny daňové doklady a konečná faktura budou zhotovitelem doručovány objednateli
       na adresu Grantové služby LČR: Lesy České republiky, s.p., Oddělení výzkumu a
       projektů, U Elektry 830/2b, 198 00 Praha 9, případně elektronickou poštou na
       e-mailovou adresu: xxxxxxxxxxxx.

11. Objednatel je oprávněn vrátit zhotoviteli daňový doklad (konečnou fakturu) přede dnem
       splatnosti bez zaplacení, pokud nemá náležitosti podle tohoto článku smlouvy nebo má
       jiné vady v obsahu s uvedením důvodu vrácení. Vadou obsahu je zejména skutečnost,
       kdy rozsah, předmět, výše ceny zdanitelného plnění nebo termíny opravňující fakturovat
       neodpovídají ustanovením této smlouvy.

12. Zhotovitel je povinen podle povahy vad daňový doklad (konečnou fakturu) opravit nebo
       nově vyhotovit. Oprávněným vrácením daňového dokladu (konečné faktury) přestává
       běžet původní lhůta splatnosti. Nová lhůta splatnosti běží znovu ode dne doručení
       opraveného nebo nově vyhotoveného daňového dokladu (konečné faktury) objednateli.

                                                       6/14
LESY ČESKÉ REPUBLIKY, S.P.

13. Objednatel není v prodlení se zaplacením daňového dokladu (konečné faktury) pokud
       nejpozději v poslední den splatnosti dal příkaz svému peněžnímu ústavu (bance) k jeho
       zaplacení.

14. Stane-li se zhotovitel nespolehlivým plátcem na základě rozhodnutí příslušného
       finančního úřadu dle ustanovení § 106a zákona o DPH, je povinen neprodleně,
       nejpozději však do následujícího pracovního dne ode dne nabytí právní moci tohoto
       rozhodnutí, o tomto písemně informovat objednatele. Současně s písemným oznámením
       zašle zhotovitel objednateli oznámení také elektronicky na e-mailovou adresu:
       xxxxxxxxxxxx. Zhotovitel je povinen stejným způsobem informovat objednatele o tom,
       že bylo proti němu příslušným finančním úřadem zahájeno řízení podle ustanovení
       § 106a zákona o DPH.

15. Je-li zhotovitel ke dni poskytnutí zdanitelného plnění veden jako nespolehlivý plátce
       nebo stane-li se zhotovitel nespolehlivým plátcem před zaplacením daňového dokladu
       vystaveného zhotovitelem dle tohoto článku smlouvy, nebo v případě jakýchkoli
       pochybností o tom, je-li zhotovitel nespolehlivým plátcem dle zákona o DPH, část
       finančního plnění podle daňového dokladu odpovídající dani z přidané hodnoty
       objednatel uhradí přímo na účet příslušného správce daně v souladu s ustanovením
       § 109a zákona o DPH. O tuto část bude sníženo celkové finanční plnění podle daňového
       dokladu.

                                                      IV.
            Vlastnické právo ke zhotovovanému dílu a nebezpečí škody na něm

1. Vlastníkem výsledků projektu (byť dílčích), tedy vlastníkem díla a všech jeho částí, je
       ve smyslu ustanovení § 2599 odst. 1 občanského zákoníku od počátku objednatel, který
       rozhoduje o jejich využití. Objednatel se zavazuje, že nepřevede vlastnické právo k dílu
       na třetí osobu před zaplacením dohodnuté ceny za dílo.

2. Výsledky rozborů a podkladové materiály k provedení díla, či jeho částí, budou na
       základě písemného souhlasu Oddělení výzkumu a projektů objednatele archivovány
       u zhotovitele.

3. Výsledek činnosti, jež je předmětem díla nebo jeho části, není zhotovitel oprávněn bez
       předchozího písemného souhlasu objednatele poskytnout jiným osobám. Zhotovitel
       také není oprávněn bez předchozího písemného souhlasu objednatele výsledek činnosti,
       jež je předmětem díla nebo jeho části, publikovat. V případě publikace písemně
       odsouhlasené ze strany objednatele, bude na její závěr uvedeno, že výzkum byl
       podporován objednatelem, tedy Lesy České republiky, s.p. V anglickém jazyce bude
       použito názvu: Forests of the Czech Republic, state enterprise.

4. Nebezpečí škody na díle nebo jeho části přechází ze zhotovitele na objednatele až
       okamžikem předání díla nebo jeho části po podpisu dílčího, resp. konečného
       předávacího protokolu oběma smluvními stranami a způsobem uvedeným v čl. V. odst.
       8. a odst. 9. této smlouvy (tedy přijetím díla či jeho části objednatelem).

                                                       7/14
LESY ČESKÉ REPUBLIKY, S.P.

5. Smluvní strany se dohodly, že podpisem této smlouvy jsou zhotovitelem objednateli
       poskytnuta veškerá oprávnění k výkonu práva dílo touto smlouvou specifikované,
       zachycené v jakékoli objektivně vnímatelné podobně, užít ke všem způsobům ve smyslu
       příslušných ustanovení autorského zákona a této smlouvy, a to bez jakéhokoli časového
       omezení či omezení rozsahu tohoto užití.

6. Zhotovitel prohlašuje a objednateli zaručuje, že je plně oprávněn k tomu, aby
       objednateli oprávnění k výkonu práva dílo užít ve smyslu předchozího odstavce tohoto
       článku smlouvy poskytnul.

                                                      V.
                                       Podmínky provádění díla

1. Ve lhůtě do 15. 12. 2021 proběhne úvodní jednání k realizaci díla – projektu, za účelem
       podrobného projednání náplně projektu (metodiky projektu, postupu řešení, forem
       výstupů, kontrolních mechanismů, součinnosti objednatele apod.). Úvodní jednání
       svolává objednatel po dohodě se zhotovitelem.

2. Zhotovitel je povinen provést dílo s potřebnou péčí, ve sjednaném rozsahu a obsahu,
       náležité kvalitě a touto smlouvou stanovených termínech.

Jako zástupce objednatele pro:

- odborná jednání se zhotovitelem týkající se předmětu této smlouvy byl určen garant

projektu                        , ředitel Semenářského závodu (dále jako „garant

projektu“),

- věcná jednání se zhotovitelem byla určena Grantová služba LČR.

Jako zástupce zhotovitele pro:

- odborná a věcná jednání s objednatelem týkající se předmětu této smlouvy byl
     určen odpovědný řešitel díla.

3. Zhotovitel je povinen dodržet při provádění díla všechny právní předpisy týkající se
       předmětné činnosti (zejm. pravidla bezpečnosti při práci, protipožární ochrany apod.).
       Po dobu realizace díla je zhotovitel současně povinen průběžně sledovat, kontrolovat a
       vyhodnocovat míru jednotlivých rizik spojených s prováděním díla specifikovanou
       v Příloze I této smlouvy. Při podstatné změně míry rizika či vzniku rizik nových oproti
       rizikům uvedeným v Příloze I této smlouvy, která by mohla znamenat ohrožení realizace
       díla, je zhotovitel povinen neprodleně o této skutečnosti informovat objednatele, resp.
       garanta projektu, a vyžádat si jeho písemné stanovisko. Uvedená rizika, která mohou
       mít podstatný vliv na dokončení díla ve smyslu této smlouvy, a tedy dosažení cílů
       výzkumného projektu, musí být zhotovitelem prezentována na kontrolních dnech.

4. Objednatel je oprávněn zhotoviteli udílet pokyny k provádění díla.

5. Objednatel je oprávněn kdykoliv kontrolovat, zda je dílo prováděno v souladu s touto
       smlouvou a jeho pokyny, a to prostřednictvím níže uvedených pracovníků:

       - garanta projektu,

                                8/14
LESY ČESKÉ REPUBLIKY, S.P.

       - zástupce Grantové služby LČR (pracovníka Oddělení výzkumu a projektů).

       Zhotovitel je povinen umožnit objednateli provedení každé jednotlivé kontroly postupu
       realizace díla.

6. Kontrola objednatelem bude provedena přinejmenším v následujících kontrolních
       dnech:
       • 1. kontrolní den – listopad/prosinec 2022,
       • 2. kontrolní den – listopad/prosinec 2023,
       • 3. kontrolní den – listopad/prosinec 2024,
       • 4. kontrolní den – září/říjen 2025.

       Na kontrolním dni se bude hodnotit postup řešení a v případě potřeby se budou přijímat
       opatření k řešení vzniklých problémů (viz odst. 3. tohoto článku smlouvy atd.).

7. Jednotlivé dílčí výstupy, předané zhotovitelem objednateli na základě předběžného
       předávacího protokolu, jsou poté objednatelem předkládány k vyjádření oponentům
       jmenovaným objednatelem. Objednatel je oprávněn si případně vyžádat i vypracování
       oponentských posudků k dílčím výstupům zhotovitele. Oponentní řízení proběhne za
       účasti zhotovitele většinou v rámci kontrolního dne následujícího po předložení
       konkrétního dílčího výstupu zhotovitelem, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak.

8. O přijetí (akceptování) či odmítnutí dílčích výstupů rozhodne s konečnou platností
       objednatel na závěr jednání kontrolních dnů, a to na základě průběhu těchto jednání a
       poté co se k dílčím výstupům vyjádří/případně vypracují oponentský posudek oponenti.
       V případě, že bude konkrétní dílčí výstup objednatelem přijat, vystaví o tom objednatel
       zhotoviteli potvrzení. V případě, kdy bude dílčí výstup objednatelem odmítnut, může
       současně objednatel stanovit zhotoviteli náhradní lhůtu k odstranění vytýkaných vad či
       nedostatků dílčího výstupu.

9. Objednatel si zpravidla vyžádá vypracování oponentských posudků k závěrečné zprávě
       o provádění díla. Závěrečná oponentura proběhne v termínu nejpozději 45 dnů od
       předložení závěrečné zprávy o provádění díla, a to za účasti zhotovitele, oponentů,
       garanta projektu, zástupců Grantové služby LČR, případně dalších pracovníků nebo
       hostů objednatele. Závěrečná zpráva o provádění díla může být objednatelem přijata,
       nebo vrácena zhotoviteli k dopracování se stanoveným termínem nápravy. Závěrečná
       zpráva bude objednatelem schválena a přijata v případě kladného vyjádření oponentů a
       současně kladného vyjádření garanta projektu a odsouhlasena Grantovou komisí LČR,
       v takovém případě bude uhrazena cena díla (viz čl. III. odst. 8. této smlouvy).

       V případě vrácení závěrečné zprávy o provádění díla zhotoviteli bude opravená
       závěrečná zpráva o provádění díla opakovaně oponována s tím, že může být přijata
       (v takovém případě bude uhrazena cena díla - viz čl. III. odst. 8. této smlouvy), nebo
       bude odmítnuta a závěrečné finanční plnění objednatele nebude uhrazeno.

       O konečném schválení a přijetí závěrečné zprávy o provádění díla ve smyslu
       předchozího odstavce smlouvy bude mezi smluvními stranami sepsán konečný
       předávací protokol.

                                                       9/14
LESY ČESKÉ REPUBLIKY, S.P.

Za smluvní strany jsou konečný předávací protokol oprávněni podepsat:

- za objednatele            zástupce Grantové služby LČR (pracovník Oddělení výzkumu a
- za zhotovitele            projektů),
                            odpovědný řešitel díla.

Konečný předávací protokol bude vyhotoven ve dvou stejnopisech, kdy každá ze
smluvních stran obdrží jedno vyhotovení. Vyhotovením a podpisem konečného
předávacího protokolu dochází k dokončení díla.

10. Objednatel souhlasí s převzetím řádně dokončeného díla i před uplynutím dohodnutého
       termínu plnění.

11. Předložení všech dílčích výstupů a závěrečné zprávy bude provedeno v písemné podobě
       ve čtyřech stejnopisech a 1x v elektronické podobě na vhodném datovém nosiči (ve
       formátu DOCX a PDF). Schválená a přijatá verze závěrečné zprávy o provádění díla
       bude předložena (před termínem splatnosti faktury) v písemné podobě ve stejnopisech
       v počtu 6 výtisků a 1x v elektronické podobě na vhodném datovém nosiči (ve formátu
       DOCX a PDF).

12. V případě, že bude závěrečná zpráva vrácena zhotoviteli k dopracování ve smyslu odst.
       9. tohoto článku smlouvy, zavazuje se zhotovitel předat objednateli závěrečnou zprávu
       doplněnou o zapracované připomínky opět v počtu 6 výtisků a 1x v elektronické podobě
       na datovém nosiči (ve formátu DOC a PDF), a to do 30 dnů ode dne vrácení závěrečné
       zprávy k dopracování, nebude-li objednatelem poskytnuta delší lhůta. Součástí
       předložení schválené a přijaté verze závěrečné zprávy o provádění díla dle odst. 11.
       tohoto článku smlouvy, bude i souhrn závěrečné zprávy určený pro umístění
       na internetových stránkách objednatele (ve formátu DOCX a PDF).

13. Zhotovitel se zavazuje do 60 dnů ode dne přijetí závěrečné zprávy objednatelem ve
       smyslu odst. 9. tohoto článku smlouvy předat objednateli elektronickou verzi závěrečné
       zprávy v úpravě pro tisk odborné brožury (publikace), bude-li o to na základě výsledků
       oponentního řízení požádán. Tisk zajistí na své náklady objednatel v rámci ediční řady
       Grantové služby LČR a ISBN.

                         VI.
Ochrana informací a obchodního tajemství

1. Smluvní strany se vzájemně zavazují, že budou chránit a utajovat před třetími osobami
       informace označené jako důvěrné a skutečnosti tvořící obchodní tajemství, jakož i
       důvěrné údaje a sdělení, které byly vzájemně smluvními stranami poskytnuty v rámci
       této smlouvy, a to přinejmenším do doby, než objednatel rozhodne, že mohou být
       zveřejněny.

2. Obchodní tajemství v tomto případě tvoří konkurenčně významné, určitelné, ocenitelné
       a v příslušných obchodních kruzích běžně nedostupné skutečnosti, které souvisejí
       s projektem, včetně dílčích výstupů a závěrečné zprávy o provádění díla. Povinnost
       ochrany utajení trvá po celou dobu trvání skutečností tvořících obchodní tajemství nebo

                            10/14
LESY ČESKÉ REPUBLIKY, S.P.

       důvěrné informace. Zhotovitel nesmí toto obchodní tajemství nebo důvěrné informace,
       prozradit třetí osobě ani je použít v rozporu s jejich účelem pro své potřeby.

3. Poruší-li zhotovitel povinnost ochrany důvěrných informací a obchodního tajemství, je
       povinen objednateli zaplatit smluvní pokutu ve výši 50 000 Kč za každé porušení
       povinnosti ochrany informací a obchodního tajemství. Zaplacením smluvní pokuty není
       dotčeno právo objednatele na náhradu škody ve výši přesahující výši smluvní pokuty.

4. Zaplacením smluvní pokuty není dotčena hmotná a trestní odpovědnost fyzických osob,
       které za smluvní stranu jednaly a závazek ochrany utajení nedodržely.

                                                     VII.
                                              Smluvní pokuty

1. Smluvní strany sjednávají pro případ nepravdivosti, byť jen jednoho prohlášení
       zhotovitele uvedeného v čl. I. odst. 6. této smlouvy, povinnost zhotovitele zaplatit
       objednateli smluvní pokutu ve výši 50 000 Kč za každé jedno porušení povinnosti
       pravdivosti prohlášení. Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo objednatele na
       náhradu škody.

2. Smluvní strany sjednávají pro případ, že zhotovitel objednateli neoznámí dle čl. III.
       odst. 14. této smlouvy, že se stal nespolehlivým plátcem nebo že je v tomto smyslu
       příslušným finančním úřadem se zhotovitelem zahájeno řízení, a dále pro případ, kdy
       zhotovitel poruší kteroukoli z povinností sjednaných v čl. V. odst. 3. této smlouvy,
       povinnost zhotovitele zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 20 000 Kč za každé
       jednotlivé porušení některé z uvedených povinností. Zaplacením smluvní pokuty není
       dotčeno právo objednatele na náhradu škody.

3. Smluvní strany sjednávají pro případ prodlení zhotovitele s prováděním díla, tj. při
       nedodržení některého z termínů plnění ve smlouvě dohodnutých (zejm. termínů
       uvedených v čl. II. odst. 4. této smlouvy), zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši
       1 000 Kč za každý den prodlení, a to až do výše 25 % z celkové ceny díla ve smyslu čl.
       III. odst. 1. a odst. 2. této smlouvy. Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo
       objednatele na náhradu škody.

4. Smluvní strany sjednávají pro případ prodlení objednatele se zaplacením dohodnutých
       záloh (dílčích plateb) a konečné faktury za podmínek stanovených touto smlouvou
       zaplatit zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý započatý
       den prodlení.

5. Smluvní pokuta uplatněná dotčenou stranou je splatná do 14 dnů ode dne doručení jejího
       uplatnění druhé smluvní straně. Pro případ prodlení s její úhradou se sjednává zákonný
       úrok z prodlení ve výši stanovené zvláštním právním předpisem.

                                                     VIII.
                                            Ukončení smlouvy

1. Smluvní strany mohou ukončit tuto smlouvu písemnou dohodou.

                                                      11/14
LESY ČESKÉ REPUBLIKY, S.P.

2. Objednatel je oprávněn odstoupit od této smlouvy v případě, že zhotovitel poruší tuto
        smlouvu podstatným způsobem a v případech, kdy tak stanoví tato smlouva nebo
        občanský zákoník. Smluvní strany sjednávají, že za porušení této smlouvy podstatným
        způsobem se kromě okolností předvídaných v ustanovení § 2002 odst. 1 občanského
        zákoníku dále považuje:

       a) zhotovitel nebude dílo vykonávat sám, ale převede část prací na projektu, nebo
             povinnosti či práva z této smlouvy na jiný subjekt bez předchozího písemného
             souhlasu objednatele (ustanovení se netýká části prací realizovaných za pomoci
             spoluřešitelů uvedených v Příloze I této smlouvy);

       b) i přes upozornění objednatele zhotovitel brání nebo jinak znemožní provádění
             kontrol realizace díla nebo jeho části;

       c) zhotovitel se bez předchozí omluvy nezúčastní kontrolního dne a nepožádá o
             stanovení náhradního termínu konání kontrolního dne;

       d) zhotovitel nedodrží stanovený rozsah nebo obsahovou náplň dílčích výstupů či
             celého díla;

       e) zhotovitel bude o více než 14 dní v prodlení s předkládáním dílčích výstupů či
             závěrečné zprávy o provádění díla ve smyslu čl. II. odst. 4. této smlouvy;

       f) zhotovitel opakovaně poruší jinou svou povinnost vyplývající z této smlouvy;

       g) případ, kdy objednatel odmítne dílčí výstup a vrátí jej s výtkami zhotoviteli
             k dopracování a zhotovitel vytýkané vady neodstraní v přiměřené lhůtě určené
             k tomu objednatelem;

       h) zhotovitel poruší jinou svou povinnost při provádění díla a neprovede nápravu ani
             v přiměřené době stanovené k tomu objednatelem;

       i) případ, kdy objednatel definitivně odmítne kterýkoli dílčí výstup či závěrečnou
             zprávu pro vady či nedostatky takového rozsahu, že se objednatel rozhodne
             v podporování projektu dále nepokračovat.

3. Pro vyloučení pochybností strany sjednávají, že objednatel může kdykoliv odstoupit od
        smlouvy ohledně celého plnění, a to i tehdy, bylo-li již dílo z části provedeno.
        Odstoupením od smlouvy se smlouva od počátku ruší a smluvní strany jsou si povinny
        vrátit navzájem poskytnutá plnění. Pokud v průběhu plnění bude objednatelem přijat
        dílčí výstup, má zhotovitel právo při odstoupení od smlouvy žádat náhradu jím účelně
        vynaložených nákladů, a to do výše přiměřené (odpovídající) části ceny za dílo dle této
        smlouvy. Smluvní strany výslovně prohlašují, že tímto ujednáním budou ve smyslu
        ustanovení § 2005 odst. 2 občanského zákoníku vázány i po odstoupení od této
        smlouvy.

4. Zhotovitel je oprávněn od této smlouvy odstoupit, v případě, že je objednatel v prodlení
        s plněním svých závazků, a to o více než 30 dnů poté, co byl zhotovitelem na toto
        prodlení upozorněn. Smluvní strany pro účely této smlouvy a s ohledem na čl. V. odst.
        4. této smlouvy vylučují užití ustanovení § 2595 občanského zákoníku.

                                                       12/14
LESY ČESKÉ REPUBLIKY, S.P.

5. Ukončením této smlouvy nejsou dotčena ustanovení týkající se náhrady škody,
        smluvních pokut, ochrany důvěrných informací a obchodního tajemství a těch
        ustanovení týkajících se práv a povinností, z jejichž povahy vyplývá, že mají trvat i po
        ukončení této smlouvy.

                                                      IX.
                                     Criminal Compliance doložka

1. Smluvní strany níže svým podpisem stvrzují, že v průběhu vyjednávání o této smlouvě
       vždy jednaly a postupovaly čestně a transparentně, a současně se zavazují, že takto
       budou jednat i při plnění této smlouvy a veškerých činnostech s ní souvisejících.

2. Smluvní strany se dále zavazují vždy jednat tak a přijmout taková opatření, aby nedošlo
       ke vzniku důvodného podezření na spáchání trestného činu či k samotnému jeho
       spáchání (včetně formy účastenství), v důsledku tedy jednat tak, aby kterékoli ze
       smluvních stran nemohla být přičtena odpovědnost podle zákona č. 418/2011 Sb., o
       trestní odpovědnosti právnických osob a řízení proti nim, ve znění pozdějších předpisů,
       nebo nevznikla trestní odpovědnost fyzických osob (včetně zaměstnanců) podle zákona
       č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, ve znění pozdějších předpisů, případně aby nebylo
       zahájeno trestní stíhání proti jakékoliv ze smluvních stran včetně jejích zaměstnanců
       podle platných a účinných právních předpisů.

3. Objednatel za tímto účelem vytvořil tzv. Criminal Compliance Program Lesů České
       republiky, s.p. (viz www.lesycr.cz) a v jeho rámci přijal závazek vymezovat se proti
       jakémukoli protiprávnímu a neetickému jednání a nastavil postupy k prevenci a
       odhalování takového jednání.

                                                       X.
                                   Společná a závěrečná ustanovení

1. Práva a povinnosti z této smlouvy zavazují i právní nástupce smluvních stran.
       Zhotovitel smí svá práva a povinnosti z této smlouvy nebo jejich část převést na jiné
       osoby jen s předchozím písemným souhlasem objednatele.

2. Tato smlouva může být měněna pouze formou písemných a číslovaných dodatků
       podepsaných oprávněnými zástupci obou smluvních stran.

3. Tato smlouva je vyhotovena ve třech stejnopisech a každý z nich má platnost originálu;
       zhotovitel obdrží dva stejnopisy, objednatel si ponechá jedno vyhotovení smlouvy.

4. Smluvní strany se výslovně dohodly, že se tato smlouva řídí a bude vykládána v souladu
       s právem České republiky, přičemž veškerá práva a povinnosti sjednané touto smlouvou
       a z ní vyplývající se řídí občanským zákoníkem. Ustanovení § 2609 a § 2632 věta druhá
       občanského zákoníku se pro účely této smlouvy neužijí.

5. Bude-li kterékoli ustanovení této smlouvy neplatné nebo nevymahatelné, nezpůsobuje
       to neplatnost ani nevymahatelnost ostatních ustanovení této smlouvy, pokud je takové

                                                       13/14
LESY ČESKÉ REPUBLIKY, S.P.

       ustanovení oddělitelné od této smlouvy jako celku. Smluvní strany se zavazují vyvinout
       maximální úsilí k nahrazení takového ustanovení této smlouvy, které bude svým
       obsahem a účelem co možná nejbližší obsahu a účelu ustanovení neplatného nebo
       nevymahatelného.

6. Tato smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami a
       účinnosti dnem jejího uveřejnění v registru smluv ve smyslu zákona č. 340/2015 Sb., o
       zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o
       registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon
       o registru smluv“). Uveřejnění této smlouvy v souladu s příslušnými ustanoveními
       zákona o registru smluv zajistí objednatel. Smluvní strany nepovažují žádné ustanovení
       této smlouvy za obchodní tajemství.

7. Smluvní strany souhlasí se zveřejněním plného znění smlouvy (včetně jejích dodatků)
       tak, aby tyto mohly být předmětem poskytnuté informace ve smyslu zákona č. 106/1999
       Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů a zákona o
       registru smluv.

8. Nedílnou součást této smlouvy tvoří její příloha:

       Příloha I - Popis projektu z nabídky zhotovitele na formuláři pro předkládání nabídek
       v rozsahu 10 číslovaných stran.

       V případě rozporu mezi přílohou a touto smlouvou je rozhodující znění této smlouvy.

9. Smluvní strany prohlašují, že si smlouvu řádně přečetly, jejímu obsahu porozuměly, a
       že je projevem jejich pravé, svobodné a vážné vůle prosté omylu, projevené při plné
       způsobilosti k právním jednáním a že veškerá prohlášení ve smlouvě odpovídají
       skutečnosti, což níže stvrzují svými podpisy.

V Hradci Králové, dne: ……………..         V Brně, dne: ……………..

Objednatel:                            Zhotovitel:

…………………………….                           …………………………….
Ing. Josef Vojáček                     prof. MUDr. Martin Bareš, Ph.D.
generální ředitel                      rektor
Lesy České republiky, s.p.             Masarykova univerzita

                                14/14