Textová podoba smlouvy Smlouva č. 18482919: Smlouva č. 1483/B1/2021 o poskytnutí finančních prostředků z rozpočtu

Příloha soubor_100004435_23216.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva č. 1483/B1/2021

                          o poskytnutí finančních prostředků
        z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2021

                                   (dále jen „Smlouva“)

                                                   Článek 1
                                               Smluvní strany

Státní fond dopravní infrastruktury
Sokolovská 1955/278, 190 00 Praha 9
IČO: 70856508
zastoupený ředitelem
Ing. Zbyňkem Hořelicou
(dále jen „poskytovatel“ nebo „SFDI“)

a

Obec Terezín
Terezín 78, 696 14 Terezín
IČO: 00488461
zastoupená starostou
Ing. Antonínem Hanákem
(dále jen „příjemce“)

uzavřely níže uvedeného dne, měsíce a roku v souladu s § 3 odst. 1 zákona č. 104/2000 Sb.,
o Státním fondu dopravní infrastruktury, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon
č. 104/2000 Sb.“), a podle § 1746 odst. 2 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění
pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“),

                                           tuto Smlouvu:

                                                   Článek 2
                                                Účel Smlouvy

Účelem této Smlouvy je

    - zajistit provedení ust. § 2 a § 3 zákona č. 104/2000 Sb.;
    - právně a věcně vymezit mezi smluvními stranami podmínky pro výkon kontroly

         poskytovatele vůči příjemci při nakládání s poskytnutými finančními prostředky
         účelového financování dle této Smlouvy;
    - realizovat rozpočet poskytovatele pro rok 2021.
                                                     Článek 3
                                             Předmět Smlouvy

V souladu se zákonem č. 104/2000 Sb. a na základě dohody mezi smluvními stranami je
předmětem této Smlouvy úprava práv a povinností mezi poskytovatelem finančních
prostředků a jejich příjemcem

    - při poskytování finančních prostředků k účelu vymezenému touto Smlouvou
        na základě shora citovaného zákona § 2, odst. 1, písm. e), tj. pro financování opatření
        ke zvýšení bezpečnosti nebo plynulosti dopravy nebo opatření ke zpřístupňování
        dopravy osobám s omezenou schopností pohybu nebo orientace;

    - při čerpání finančních prostředků;
    - při kontrolní činnosti poskytovatele vůči příjemci při nakládání s poskytnutými

        finančními prostředky.

                                                   Článek 4
                           Účel a výše poskytnutí finančních prostředků

1. Poskytovatel poskytuje finanční prostředky výlučně na účel specifikovaný touto
    Smlouvou, tj. na akci „II/380 Terezín - Čejč - Osvětlení přechodů pro chodce, SO
    451.1, SO 451.2, a SO 451.3“ – ISPROFOND 5627510250 (dále jen „Akce“).

2. Finanční prostředky byly přiděleny k financování Akce v souladu s rozpočtem
    poskytovatele na rok 2020, schváleným Poslaneckou sněmovnou Parlamentu České
    republiky usnesením č. 846 ze dne 4. prosince 2019 a na základě usnesení č. 1301
    ze 161. zasedání Výboru SFDI ze dne 9. dubna 2020. Vzhledem k tomu, že finanční
    prostředky nebyly příjemci poskytnuty v roce 2020, byly převedeny do rozpočtu SFDI pro
    rok 2021 k financování Akce v roce 2021.

3. Poskytovatel poskytne příjemci v roce 2021 v souladu s odst. 2. tohoto článku k výše
    vymezenému účelu finanční prostředky celkem v maximální výši

                                                506 159,00 Kč
                   (slovy: pětsetšesttisícjednostopadesátdevět korun českých)

     která odpovídá 83,29 % celkových uznatelných nákladů Akce, které činí 607 658,11 Kč
     vč. DPH po odečtu neuznatelných nákladů uvedených v Příloze č. 1 této Smlouvy ve výši
     90 176,46 Kč vč. DPH z předpokládané celkové ceny Akce 697 834,57 Kč vč. DPH,
     vyplývající ze Smlouvy o dílo se zhotovitelem GRMOLEC servis s. r. o., ze dne
     21. 10. 2021, která je uložena v jednom vyhotovení u příjemce a v jednom vyhotovení
     u poskytovatele. Příjemce prohlašuje, že tento zhotovitel byl vybrán v souladu se
     zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů
     (dále jen „ZZVZ“), u zakázek malého rozsahu též v souladu s bodem 4, písmenem h)
     Pravidel pro financování opatření ke zvýšení bezpečnosti nebo plynulosti dopravy nebo
     opatření ke zpřístupňování dopravy osobám s omezenou schopností pohybu nebo
     orientace pro rok 2020 (dále jen „Pravidla pro bezpečnost“).

                                                                                                             2/12
4. V odstavci 3. tohoto článku uvedená částka poskytovaných finančních prostředků je
     nepřekročitelná. V případě, že v průběhu realizace Akce dojde ke snížení celkových
     uznatelných nákladů Akce uvedených v odst. 3. tohoto článku, budou příjemci
     poskytnuty finanční prostředky maximálně ve výši 85 % snížených celkových
     uznatelných nákladů Akce při současném splnění podmínky, že nebude překročena výše
     poskytovaných finančních prostředků uvedená v odst. 3. tohoto článku. Finanční
     prostředky poskytnuté nad uvedený procentuální limit při snížení celkových uznatelných
     nákladů Akce je příjemce povinen nejpozději při vypořádání poskytnutých prostředků
     poskytovateli vrátit. V případě, že v průběhu realizace Akce dojde ke zvýšení celkových
     uznatelných nákladů Akce, budou finanční prostředky poskytnuty maximálně v částce
     uvedené v odst. 3. tohoto článku bez vazby na stanovený procentuální limit podílu
     poskytovaných finančních prostředků na celkových uznatelných nákladech Akce
     uvedených v odst. 3. tohoto článku.

                                                   Článek 5
                                            Prohlášení příjemce

Příjemce prohlašuje, že

1. zřídil a má u České národní banky (dále jen „ČNB“) otevřen účet č. 0000-0000000/0710
    určený ve prospěch financování Akce „II/380 Terezín - Čejč - Osvětlení přechodů pro
    chodce, SO 451.1, SO 451.2, a SO 451.3“ – ISPROFOND 5627510250 z rozpočtu
    poskytovatele;

2. na tuto Akci vynaloží vlastní prostředky minimálně ve výši stanoveného vlastního
    procentuálního podílu na celkových uznatelných nákladech Akce uvedených v čl. 4 odst.
    3. Smlouvy odpovídající nejméně částce 101 499,11 Kč dle Přílohy č. 1 Smlouvy.
    Současně příjemce prohlašuje, že čerpání vlastních prostředků bude upřednostněno před
    čerpáním finančních prostředků poskytovatele. Při snížení celkových uznatelných nákladů
    Akce uvedených v čl. 4 odst. 3. Smlouvy bude podíl vlastních (jiných) prostředků
    příjemce na Akci na celkových uznatelných nákladech Akce upraven ve vazbě na úpravu
    výše podílu poskytovaných finančních prostředků pro tuto Akci dle čl. 4 odst. 4. Smlouvy.

                                                   Článek 6
                                  Poskytování finančních prostředků

1. Finanční prostředky poskytovatele určené na financování Akce v souladu
    s touto Smlouvou převádí poskytovatel ze svého účtu výhradně na účet příjemce
    specifikovaný v čl. 5 této Smlouvy na základě žádostí příjemce o uvolnění finančních
    prostředků a dle vývoje příjmové stránky běžného účtu poskytovatele.

2. Žádost o zálohové uvolnění finančních prostředků (dále jen „Žádost“) předkládá příjemce
    v souladu s předloženým finančním plánem realizované Akce podle své skutečné potřeby
    finančních prostředků na základě již existujících daňových dokladů (faktur), které mají
    být uhrazeny z poskytnutých finančních prostředků, dle Pravidel pro financování

                                                                                                             3/12
    z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (dále jen „Pravidla“). Vzor Žádosti je
    k dispozici na www.sfdi.cz.

    V Žádosti příjemce uvede název Akce, na kterou mají být finanční prostředky uvolněny,
    číslo ISPROFOND a požadovanou částku k uvolnění.

    K Žádosti je příjemce povinen doložit:

    - soupis faktur na předepsaném formuláři „Soupiska faktur“, jehož vzor je k dispozici
        na www.sfdi.cz, vždy ve formátu .xls nebo .xlsx;

    - kopii(e) faktury (faktur) včetně soupisu provedených prací, ke kterým se faktura(y)
        vztahuje(í). V případě, že se v soupisu provedených prací jedná o neuznatelnou
        položku, je příjemce povinen toto zřetelně vyznačit;

    - kopii dokladu (výpis z účtu příjemce) o užití vlastních finančních prostředků pro tuto
        Akci ve výši stanoveného vlastního podílu na celkových uznatelných nákladech
        ve smyslu prohlášení uvedeného v čl. 5 odst. 2. Smlouvy;

    - pokud jsou v rámci Žádosti požadovány finanční prostředky pro narovnání podílu
        účasti poskytovaných prostředků ze SFDI na financování Akce - kopii dokladu (výpis
        z účtu příjemce) o užití vlastních finančních prostředků pro tuto Akci nad rámec
        stanoveného vlastního podílu na celkových uznatelných nákladech Akce ve smyslu
        prohlášení uvedeného v čl. 5 odst. 2. Smlouvy.

    Žádost ve formátu .pdf , podepsanou odpovědnou osobou oprávněnou za příjemce nebo
    jménem příjemce jednat, jejíž součástí je čestné prohlášení příjemce osvědčující věcnou
    správnost fakturovaných částek a jejich soulad s financovaným účelem, včetně výše
    uvedených příloh zasílá příjemce

        a) datovou schránkou na adresu poskytovatele e5qaihb. Žádost musí být podepsána
             kvalifikovaným elektronickým podpisem osoby oprávněné za nebo jménem
             příjemce jednat a opatřena kvalifikovaným elektronickým časovým razítkem.

        nebo

        b) v listinné podobě na adresu poskytovatele uvedenou v záhlaví této Smlouvy.
             V tomto případě je příjemce povinen současně odeslat elektronicky naskenovanou
             Žádost obsahující čestné prohlášení ve formátu .pdf a Soupisku faktur vždy ve
             formátu .xls či .xlsx na adresu podatelna@sfdi.cz.

    Pokud nebude Žádost řádně zpracována, doložena přílohami a zaslána dle výše uvedených
    požadavků, nebudou požadované finanční prostředky uvolněny.

3. Vyúčtování zálohově uvolněných finančních prostředků zašle příjemce zpravidla do
    15. dne měsíce následujícího po měsíci, ve kterém byly poskytované finanční prostředky
    formou zúčtovatelné zálohy příjemci uvolněny na účet specifikovaný v čl. 5 odst. 1. této
    Smlouvy.

4. Vyúčtování zálohově uvolněných finančních prostředků za měsíc prosinec je příjemce
    povinen předložit do 10. ledna 2022. Rozsah a forma vyúčtování poskytnutých prostředků
    jsou uvedeny v Metodickém pokynu k žádostem o uvolnění finančních prostředků,
    vyúčtování zálohově poskytnutých prostředků a vratkám poskytnutých finančních
    prostředků, vydaném poskytovatelem, který je k dispozici na www.sfdi.cz.

                                                                                                             4/12
5. Příjemce je povinen za účelem sledování poskytnutých transferů a půjček veřejným
    rozpočtům územní úrovně identifikovat příslušné platby z rozpočtu SFDI účelovými
    znaky. Pro rok 2021 platí dle číselníku Ministerstva financí České republiky (dále jen
    „MF ČR“) tento účelový znak:
                 č. 91628 - Financování dopravní infrastruktury – investice.
    Pod tímto účelovým znakem budou zahrnuty všechny investiční (kapitálové) prostředky,
    které budou poskytnuty na základě této Smlouvy z rozpočtu SFDI příjemci finančních
    prostředků jako transfery obcím.

6. Poskytovatel si vyhrazuje právo v mimořádných případech, jež budou náležitě
    odůvodněny a po předchozím písemném upozornění příjemce, jím požadované platby
    odložit, případně upravit výši požadovaných finančních prostředků.

7. Finanční prostředky poskytované na základě této Smlouvy převedené na účet příjemce
    uvedený v článku 5 Smlouvy mají povahu zúčtovatelných záloh (s výjimkou narovnání
    podílu účasti poskytovaných prostředků ze SFDI na financování celkových uznatelných
    nákladů Akce), které mohou být čerpány a užity výhradně v souladu s účelem, ke kterému
    jsou poskytovány. Zálohově poskytované finanční prostředky nemůže příjemce v rámci
    svého hospodaření použít k jiným účelům, než ke kterým jsou určeny, a tyto finanční
    prostředky nemohou být předmětem výkonu práv třetích subjektů.

8. Finanční prostředky poskytované na základě této Smlouvy nelze použít na zpětné
    proplacení již uhrazených nákladů souvisejících s realizací Akce s výjimkou narovnání
    podílu účasti poskytovaných prostředků ze SFDI na financování celkových uznatelných
    nákladů Akce uvedeného v čl. 4 odst. 3. Smlouvy, a to pouze v době, na kterou se
    Smlouva uzavírá, uvedené v čl. 10 odst. 1. Smlouvy. Finanční prostředky budou příjemci
    uvolněny po ověření správnosti vystavených faktur, které příjemce uhradil z vlastních
    (jiných) zdrojů, a pro které uvolnění finančních prostředků žádá. Poskytovatel si
    vyhrazuje právo na provedení kontroly na místě realizace Akce před uvolněním
    finančních prostředků.

                                                   Článek 7
                     Podmínky čerpání poskytnutých finančních prostředků

A. Práva a povinnosti příjemce

1. Příjemce se zavazuje nakládat s poskytnutými finančními prostředky efektivně
     a hospodárně dle účelu jejich užití stanoveného touto Smlouvou a s péčí řádného
     hospodáře.

2. Příjemce je povinen z poskytnutých finančních prostředků provádět úhradu svých
     nákladů odpovídajících účelu vymezenému touto Smlouvou, tj. úhradu faktur nebo jejich
     části, ve vztahu ke kterým byla předložena žádost o uvolnění finančních prostředků dle
     čl. 6 odst. 2. této Smlouvy, výhradně prostřednictvím účtu uvedeného v čl. 5 této
     Smlouvy. Finanční prostředky může příjemce výjimečně čerpat jako narovnání podílu
     účasti poskytovaných prostředků na financování celkových uznatelných nákladů Akce
     uvedeného v čl. 4 odst. 3. Smlouvy v případech, kdy příjemce uhradil z vlastních

                                                                                                             5/12
     prostředků (tj. mimo prostředky poskytovatele) uznatelné náklady Akce v rozsahu větším,
     než je jeho povinný procentuální podíl na úhradě těchto nákladů uvedený v Příloze č. 1
     Smlouvy. Z uvolněných finančních prostředků může příjemce provádět platby ve vztahu
     k financované Akci, pouze do 31. prosince 2021.

3. Příjemce se zavazuje čerpat z bankovního účtu uvedeného v čl. 5 Smlouvy vedeného u
     ČNB pouze takovou výši finančních prostředků, která odpovídá schválenému rozpočtu
     Akce a která souhlasí s výší nezbytně nutných nákladů, které příjemce účelově vynaloží
     na realizaci plnění dle čl. 3 a 4 této Smlouvy a podle zákona č. 104/2000 Sb.

4. Příjemce se zavazuje vést o čerpání a užití poskytnutých finančních prostředků průkaznou
     účetní evidenci způsobem, který zajistí jednoznačné přiřazení účetních položek
     k poskytnutým finančním prostředkům na Akci v souladu s touto Smlouvou v návaznosti
     na účel, pro který se poskytují. Tuto evidenci je povinen příjemce uchovávat po dobu pěti
     let od ukončení Akce, na kterou jsou finanční prostředky poskytovány. Při vedení této
     účetní evidence je příjemce povinen řídit se zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví,
     ve znění pozdějších předpisů, a metodickými pokyny vydanými poskytovatelem.

5. Příjemce se zavazuje provést za kalendářní rok 2021 vypořádání zálohově poskytnutých
     finančních prostředků čerpaných na základě této Smlouvy, přičemž tyto finanční
     prostředky vypořádá odděleně od případných ostatních finančních prostředků
     poskytnutých z rozpočtu poskytovatele. Dále je příjemce povinen vrátit na účet
     poskytovatele č. 9324001/0710, vedený u ČNB, veškeré v souladu s účelem
     do 31. prosince 2021 nevyčerpané finanční prostředky z poskytnutých finančních
     prostředků v členění dle účelu, ke kterému byly poskytovány.

     Datum, ke kterému je příjemce povinen nevyčerpané finanční prostředky ze zálohově
     poskytnutých finančních prostředků vrátit poskytovateli, a rozsah, forma a termín
     vypořádání poskytnutých finančních prostředků budou stanoveny Metodickým pokynem
     k finančnímu vypořádání prostředků poskytnutých z rozpočtu Státního fondu dopravní
     infrastruktury v roce 2021 (dále jen „zvláštní metodický pokyn“), vydaným
     poskytovatelem, který bude příjemci zaslán, a který bude také zveřejněn na www.sfdi.cz.
     Nesplnění povinnosti vrátit ve stanoveném termínu nevyčerpané finanční prostředky
     znamená neoprávněné zadržení poskytnutých finančních prostředků příjemcem a zakládá
     podezření na porušení rozpočtové kázně ve smyslu § 44 odst. 1 písm. b) zákona č.
     218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů
     (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „rozpočtová pravidla“),
     a bude při něm postupováno podle § 44a rozpočtových pravidel.

6. Příjemce se zavazuje převést veškeré částky peněžitého plnění nahrazujícího úrok
     z bankovního účtu specifikovaného v článku 5 této Smlouvy, které ve vztahu k finančním
     prostředkům poskytnutým podle této Smlouvy obdrží podle § 33 odst. 9 rozpočtových
     pravidel od MF ČR, ve prospěch poskytovatele na jeho účet č. 9324001/0710 vedený
     u ČNB do data stanoveného zvláštním metodickým pokynem.

7. Příjemce se zavazuje nehradit z poskytnutých finančních prostředků poplatky za vedení
     bankovního účtu a za provedené bankovní služby.

8. Příjemce se zavazuje umožnit poskytovateli pořizování kopií a výpisů dokladů ze
     své účetní evidence souvislosti s výkonem kontrolní činnosti poskytovatele vztahující se
     k předmětu Smlouvy.

                                                                                                             6/12
9. Příjemce se zavazuje postupovat při přípravě a realizaci financování Akce podle platných
     Pravidel a Pravidel pro bezpečnost vydaných poskytovatelem a zveřejněných na
     www.sfdi.cz.

10. Příjemce je povinen při realizaci Akce, pro kterou čerpá finanční prostředky dle této
     Smlouvy, postupovat v souladu s technicko-ekonomickými parametry Akce uvedenými
     ve schválené projektové dokumentaci předložené spolu se žádostí o příspěvek, na základě
     které mu byla schválena výše příspěvku.

11. Příjemce je povinen předložit poskytovateli ke stanovisku všechny změny při realizaci
     Akce. Tyto změny může provádět za dodržení postupu dle ZZVZ.

     Vícepráce v neuznatelných nákladech, vícepráce nad rámec méněprací v uznatelných
     nákladech a nové položky v uznatelných nákladech provedené se souhlasem
     poskytovatele mimo schválenou projektovou dokumentaci nemohou být financovány
     z poskytnutých prostředků. Vícepráce a jejich zápočty oproti méněpracím v uznatelných
     nákladech provedené se souhlasem poskytovatele ve schválené projektové dokumentaci
     mohou být financovány z poskytnutých prostředků pouze s předchozím písemným
     souhlasem poskytovatele v případě, že jejich provedení je potřebné, aby byl dosažen účel,
     pro který se finanční prostředky poskytují.

     Schválené změny v uznatelných nákladech se vždy zapracují do Smlouvy formou jejího
     Dodatku. Dodatkem bude také upraveno financování započtených víceprací u
     uznatelných nákladů, jinak nejsou předmětem financování podle této Smlouvy a k jejich
     úhradě nesmějí být použity poskytnuté finanční prostředky. Pokud příjemce použije
     poskytnuté finanční prostředky bez předchozího souhlasu poskytovatele k financování
     víceprací, bude se jednat o neoprávněné použití poskytnutých finančních prostředků,
     které zakládá podezření na porušení rozpočtové kázně ve smyslu § 44 odst. 1 písm. b)
     rozpočtových pravidel.

     Případné změny ve schválené projektové dokumentaci předloží příjemce k posouzení a ke
     schválení poskytovateli nejpozději do 19. 11. 2021. Příjemce bere na vědomí, že
     v případě předložení žádosti o změnu po tomto termínu, poskytovatel negarantuje vydání
     svého stanoviska v daném kalendářním roce.

     V případě změny dokončené Akce v době udržitelnosti dle odst. 18., části A. tohoto
     článku je nutné před její realizací také požádat SFDI o souhlas se zásahem do hotové
     stavby.

12. V případě, že bude z jakéhokoliv důvodu předčasně ukončena realizace Akce
     financované z finančních prostředků poskytovaných podle této Smlouvy, je příjemce
     povinen neprodleně, nejpozději do jednoho měsíce ode dne, kdy došlo k předčasnému
     ukončení realizace Akce, o této skutečnosti poskytovatele informovat a předložit mu
     zprávu o dosažených výsledcích realizace Akce, důvodech jejího ukončení a užití
     finančních prostředků poskytnutých poskytovatelem, a vrátit nevyčerpané finanční
     prostředky, které již byly na Akci uvolněny, poskytovateli.

13. Příjemce je povinen zajistit, aby na žádném z pozemků v jeho vlastnictví nebylo ke dni
     podpisu Smlouvy umístěno žádné reklamní zařízení v silničním ochranném pásmu
     dálnice nebo silnice I. třídy, které by bylo zřízeno nebo provozováno v rozporu s § 31
     zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů.

                                                                                                             7/12
     Splnění této podmínky příjemce prokázal podpisem Čestného prohlášení o splnění této
     povinnosti, které předložil poskytovateli před podpisem Smlouvy.

14. Pokud příjemce příspěvku zřizuje publicitu k Akci financované z finančních prostředků
     poskytovaných na základě této Smlouvy, je povinen uvádět v informačních a dalších
     materiálech k Akci (včetně informačních tabulí instalovaných na místě realizované Akce
     nebo instalovaných na místě dokončené stavby), že Akce je financována, případně
     spolufinancována z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury. Současně s touto
     informací bude na těchto materiálech uváděno i logo poskytovatele, k jehož užití k
     uvedenému účelu dává poskytovatel tímto souhlas. Logo ke stažení pro tyto účely včetně
     manuálu k jeho užití je k dispozici na www.sfdi.cz.

15. Příjemce, který je plátcem daně podle § 6 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané
     hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon o DPH") nesmí hradit
     z poskytnutých finančních prostředků daň z přidané hodnoty (dále jen "DPH"), pokud má
     u přijatých zdanitelných plnění nárok na odpočet daně v plné výši. Jestliže příjemce je
     plátcem daně, který je povinen krátit nárok na odpočet koeficientem podle § 76 zákona
     o DPH, může hradit DPH z poskytnutých finančních prostředků, ale je povinen vrátit
     poskytovateli finančních prostředků DPH ve výši poměrné části nároku na odpočet daně
     odpovídající koeficientu vypočtenému podle § 76 zákona o DPH a to do 30 dnů
     po celoročním zúčtování DPH. V tomto termínu předloží poskytovateli rovněž kopii
     příslušného daňového podání.

     Příjemce, který uskutečňuje pouze plnění osvobozená od daně bez nároku na odpočet
     daně nebo se nepovažuje za osobu povinnou k dani při výkonu působností v oblasti
     veřejné správy podle § 5 odst. 4 zákona o DPH, může hradit DPH z poskytnutých
     finančních prostředků.

16. Příjemce souhlasí s tím, že identifikační údaje o něm, jako příjemci finančních prostředků
     jsou uloženy v centrální evidenci vedené u poskytovatele. Příjemce rovněž souhlasí se
     zveřejněním svého názvu, sídla, IČO, účelu a výše poskytnutých finančních prostředků
     z rozpočtu poskytovatele.

17. Po řádném ukončení Akce je příjemce povinen předložit poskytovateli do jednoho roku
     od prvního dne následujícího po posledním dni kalendářního roku, ve kterém bylo
     ukončeno financování Akce z rozpočtu SFDI Závěrečné vyhodnocení akce (dále jen
     „ZVA“) obsahující zprávu o splnění závazných ukazatelů a podmínek účasti finančních
     prostředků poskytovatele na financování Akce stanovených v této Smlouvě. Součástí
     ZVA musí být vyplněný formulář ZVA, který je přílohou Pravidel zveřejněných na
     www.sfdi.cz, kolaudační souhlas a výpisy z katastru nemovitostí ne starší 3 měsíců ke dni
     předložení ZVA dokladující, že příjemce má vlastnická nebo jiná práva k pozemkům, na
     nichž je Akce, příp. její část spolufinancovaná z prostředků SFDI, realizována, nebo že
     bylo provedeno majetkoprávní vypořádání těchto pozemků v souladu s dohodou o
     vypořádání vlastnických práv, která byla součástí žádosti (bylo-li nutné takovou dohodu
     o vypořádání uzavírat), datový nosič obsahující fotodokumentaci (min. 10 fotografií v
     elektronické podobě) a krátký videozáznam realizované Akce. V případě, že v
     kolaudačním souhlasu jsou uvedena jiná čísla parcel než ve stavebním povolení, dokládá
     příjemce geometrický plán nebo srovnávací tabulku těchto parcelních čísel. V případě, že
     v souvislosti s předloženým ZVA bude zjištěno, že výše celkových uznatelných nákladů
     Akce byla nižší, než ze které se vycházelo při stanovení výše poskytovaných finančních
     prostředků, a že finanční prostředky byly poskytnuty příjemci nad procentuální limit

                                                                                                             8/12
     uvedený v článku 4 odst. 4. Smlouvy, je příjemce povinen finanční prostředky poskytnuté
     nad tento procentuální limit poskytovateli vrátit do termínu uvedeného ve výzvě
     poskytovatele k vrácení těchto finančních prostředků.

     Pokud lhůtu pro předložení ZVA nemůže příjemce dodržet, např. nebyl vydán kolaudační
     souhlas nebo nemá vyřešeny majetkoprávní vztahy k dotčeným pozemkům, je povinen o
     této skutečnosti poskytovatele písemně informovat a požádat poskytovatele o prodloužení
     této lhůty s uvedením důvodů, pro které nemůže lhůtu dodržet.

18. Příjemce se zavazuje, že nejméně po dobu pěti let po ukončení Akce (viz Pravidla),
     na kterou poskytovatel na základě této Smlouvy poskytuje finanční prostředky, nepřevede
     majetek nabytý z poskytnutých finančních prostředků do vlastnictví třetích subjektů ani
     jej jinak nezcizí ani nepředá do úplatného užívání třetím subjektům s výjimkou případů,
     kde takové nakládání s majetkem vyplývá z platné právní úpravy, nezastaví tento majetek
     po uvedenou dobu, ani jej jinak nezatíží právy třetích osob, vyjma případů, kde toto
     zatížení vyplývá z platné právní úpravy nebo se jedná o zřízení služebnosti inženýrské
     sítě ve smyslu § 1267 a § 1268 občanského zákoníku, a ani neprovede na majetku úpravy,
     které by vedly ke změně účelu či ke snížení kvalitativních vlastností tohoto majetku.
     Současně je příjemce povinen zajistit, aby tento majetek mohl být po uvedenou dobu i po
     jejím uplynutí veřejně bezplatně užíván k účelu, ke kterému je určen.

19. Příjemce se zavazuje, že v souvislosti s fakturací plnění, kde k úhradě budou užity
     finanční prostředky poskytované podle této Smlouvy, nebude uplatněn režim přenesení
     daňové povinnosti, jelikož v případě Akce, pro kterou se poskytují finanční prostředky,
     příjemce vystupuje v pozici osoby nepovinné k DPH.

20. Příjemce je povinen uchovávat veškerou dokumentaci související s poskytnutím
     finančních prostředků po dobu minimálně pěti let od schválení ZVA poskytovatelem,
     pokud z platné právní úpravy pro uchovávání některých dokumentů nevyplývá lhůta
     delší.

B. Práva a povinnosti poskytovatele:

1. Poskytovatel je povinen převádět finanční prostředky poskytované podle této Smlouvy
    výlučně na účet příjemce, uvedený v článku 5 této Smlouvy v souladu s účelovým
    určením poskytovaných finančních prostředků.

2. Poskytovatel je oprávněn pozastavit v odůvodněných případech čerpání poskytnutých
    finančních prostředků z účtu příjemce a neposkytovat další finanční prostředky pokud
    příjemce závažným způsobem poruší ustanovení této Smlouvy, např. použije poskytnuté
    finanční prostředky k jinému účelu, než ke kterému byly podle této Smlouvy poskytnuty
    (s výjimkou postupu dle ujednání v čl. 7 části A. odst. 2. Smlouvy). V případě zjištění
    porušení Smlouvy je poskytovatel povinen na tuto skutečnost příjemce upozornit a
    stanovit mu lhůtu ke zjednání nápravy nebo, v případě porušení Smlouvy, kde zjednání
    nápravy není možné, stanoví poskytovatel příjemci lhůtu pro vrácení finančních
    prostředků, kterých se porušení Smlouvy týká. Pokud ve stanovené lhůtě nebude náprava
    dle předchozí věty zjednána, pozastaví příjemci čerpání finančních prostředků
    a neposkytne další finanční prostředky a současně má poskytovatel právo od této Smlouvy
    odstoupit.

                                                                                                             9/12
3. Pokud ve stanovené lhůtě nebude zjednána náprava nebo vráceny finanční prostředky tam,
    kde zjednání nápravy není možné, bude použití poskytnutých finančních prostředků
    v návaznosti na porušení povinností vyplývajících ze Smlouvy posuzováno jako podezření
    na porušení rozpočtové kázně ve smyslu § 44 odst. 1 písm. b) rozpočtových pravidel
    a bude dále postupováno podle § 44a rozpočtových pravidel. Pro účely odvodů ve smyslu
    § 44a odst. 4 písm. a) rozpočtových pravidel se stanoví nižší odvod za porušení povinností
    uvedených v článku 7 části A., v odstavcích 6., 13., 14. a 17., a v článku 8 odst. 3. věta
    druhá Smlouvy. V těchto případech bude porušení povinnosti postiženo odvodem za
    porušení rozpočtové kázně ve výši 5 % z poskytnutých finančních prostředků, jichž se
    porušení povinnosti týká. V případě, že příjemce v průběhu realizace Akce provede bez
    předchozího písemného souhlasu poskytovatele změnu oproti schválené projektové
    dokumentaci s tím, že tato změna nebude mít za následek změnu financovaného účelu, ani
    nesníží výsledné užitné vlastnosti realizované stavby, bude toto porušení povinností ze
    strany příjemce postiženo rovněž sníženým odvodem za porušení rozpočtové kázně ve
    výši 5 % z poskytnutých finančních prostředků, jichž se porušení povinnosti týká.

    V případě porušení rozpočtové kázně v důsledku porušení ZZVZ, bude výše odvodu
    za porušení této povinnosti stanovena v souladu s Pravidly.

4. Poskytovatel je oprávněn odstoupit od této Smlouvy i v případě, že se prokáže, že údaje
    sdělené mu příjemcem a dokladující dodržení podmínek, za kterých se finanční prostředky
    poskytují, stanovených poskytovatelem ve Smlouvě jsou zkreslené, nepravdivé nebo i
    přes předchozí upozornění poskytovatele neúplné.

                                                   Článek 8
                            Kontrola nakládání s finančními prostředky

1. Příjemce se poskytovateli zavazuje k účinné spolupráci při výkonu kontroly
    hospodárného, účelného a efektivního nakládání s účelově poskytnutými finančními
    prostředky, kontroly dodržování právních předpisů a příslušných metodických pokynů tak,
    aby kontrolním pracovníkům poskytovatele bylo umožněno provedení kontroly v souladu
    s § 3 odst. 5 zákona č. 104/2000 Sb. Provedení kontroly se bude řídit zákonem
    č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), ve znění pozdějších předpisů, a zákonem
    č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon
    o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů.

2. Při zjištění závažných nesrovnalostí při čerpání finančních prostředků poskytnutých
    na základě této Smlouvy je poskytovatel oprávněn žádat vrácení poskytnutých finančních
    prostředků, pozastavit jejich čerpání a činit další nezbytná opatření k zabezpečení
    předpokládané efektivnosti poskytnutých finančních prostředků v souladu s platnými
    předpisy a mezinárodními závazky. O tomto je povinen písemně informovat příjemce.

3. Poskytovatel je oprávněn v souvislosti s prováděnou kontrolou zjišťovat u příjemce
    a u osob se smluvními závazky vůči příjemci veškeré údaje nezbytné pro tuto kontrolu.
    Příjemce se zavazuje písemně deklarovat právo poskytovatele na zajišťování veškerých
    podkladů a údajů nutných pro tuto kontrolu u osob se smluvními závazky vůči příjemci
    ve smluvním vztahu mezi příjemcem a touto osobou v případech, kde finanční plnění

                                                                                                           10/12
    vyplývající ze smluvního vztahu je financováno či spolufinancováno z prostředků
    poskytovaných na základě této Smlouvy, nebo formou čestného prohlášení osoby, se
    kterou příjemce výše uvedenou smlouvu uzavírá. Toto ujednání se týká výlučně práva
    kontroly poskytovatele. Tímto ujednáním nejsou dotčena ani omezena práva kontrolních
    a finančních orgánů státní správy České republiky.

                                                   Článek 9
                                              Ostatní ujednání

1. Nečerpání celkové výše finančních prostředků poskytovaných podle této Smlouvy se
    nepovažuje za neplnění Smlouvy a nezakládá právo příjemce na dočerpání finančních
    prostředků v příštím období.

2. V případě neoprávněného použití poskytnutých finančních prostředků ve smyslu § 3
    písm. e) rozpočtových pravidel, kterým došlo k porušení rozpočtové kázně, odvede
    příjemce neoprávněně čerpané nebo zadržené finanční prostředky podle toho, jak je
    vymezen odvod za porušení rozpočtové kázně v článku 7 části B. odst. 3. Smlouvy,
    poskytovateli prostřednictvím místně příslušného finančního úřadu, a to včetně penále ve
    smyslu § 44a odst. 10 rozpočtových pravidel.

3. Finanční prostředky poskytované podle této Smlouvy mají ve smyslu zákona č. 586/1992
    Sb., o dani z příjmu, ve znění pozdějších předpisů, charakter dotace a o jejich výši se
    pro účely odpisů snižuje vstupní cena hmotného majetku, k jehož pořízení byly tyto
    finanční prostředky použity.

                                                   Článek 10
                                            Závěrečná ujednání

1. Tato Smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu poslední smluvní stranou a účinnosti
     dnem jejího uveřejnění prostřednictvím registru smluv. Smlouva se uzavírá na dobu
     určitou do 31. prosince 2021. Tím nejsou dotčena ustanovení Smlouvy, která svou
     úpravou přesahují uvedený časový rámec.

2. Nedílnou součástí této Smlouvy je její příloha:
     Příloha č. 1 - neuznatelné náklady položkového rozpočtu Akce.

3. Veškeré změny a doplňky této Smlouvy mohou být činěny pouze formou číslovaných
     písemných dodatků a nabývají účinnosti dnem jejich uveřejnění prostřednictvím registru
     smluv, s výjimkou změn týkajících se změny výše neuznatelných nákladů Akce a změny
     výše celkové ceny Akce, u kterých se výslovně sjednává, že pro jejich změnu se
     neuzavírá dodatek ke Smlouvě za předpokladu, že tyto změny nemají vliv na výši
     celkových uznatelných nákladů Akce a neovlivní výši celkových finančních prostředků
     poskytovaných pro Akci na základě této Smlouvy. Příjemce je ale povinen vždy v těchto
     případech změny výše neuznatelných nákladů Akce a změny výše celkové ceny Akce
     poskytovateli písemně oznámit.

                                                                                                           11/12
4. Práva a povinnosti touto Smlouvou neupravené se řídí ustanoveními občanského
     zákoníku a dalšími platnými právními předpisy ČR.

5. Příjemce přebírá podle § 1765 občanského zákoníku riziko změny okolností.

6. Smluvní strany prohlašují, že tato Smlouva byla sepsána na základě jejich svobodné,
     vážné, omylu prosté a pravé vůle a že se řádně seznámily s textem této Smlouvy
     a neshledávají v něm žádných vad. Na důkaz toho připojují své podpisy pod text této
     Smlouvy.

7. Obě smluvní strany se zavazují neprodleně písemně informovat druhou stranu o všech
     závažných skutečnostech, které by zakládaly jakoukoliv změnu smluvního vztahu.

8. Smluvní strany shodně konstatují, že v souvislosti s uzavřením této Smlouvy a na jejím
     základě si smluvní strany vzájemně předávají a i do budoucna budou předávat za účelem
     zajištění řádného plnění Smlouvy osobní údaje kontaktních osob, které se podílejí nebo
     budou podílet na plnění této Smlouvy, s uvedením jejich osobních údajů: jméno,
     příjmení, titul, funkce, telefonický a e-mailový kontakt, u kterých právním důvodem pro
     jejich zpracování smluvními stranami, jako správci těchto osobních údajů, je jejich
     oprávněný zájem na splnění této Smlouvy, na kterém se v mezích své kompetence
     podílejí subjekty údajů. V souvislosti s tím se každá smluvní strana zavazuje v rámci
     svých povinností, jako správce předaných osobních údajů, zajistit, aby subjekty těchto
     údajů byly při poskytnutí osobních údajů informovány dle článku 13 Nařízení
     Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně
     fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto
     údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů)
     o zpracování poskytnutých osobních údajů pro účel plnění této Smlouvy, a že toto
     zpracování je v souladu s úpravou dle článku 6 odst. 1 písm. f) uvedeného nařízení a se
     zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále, aby subjekty údajů byly
     informovány o svých právech v rozsahu, jak pro ně vyplývají z uvedeného nařízení
     a z citovaného zákona.

9. Smluvní strany výslovně prohlašují, že obsah Smlouvy není předmětem utajení a že
     souhlasí se zveřejněním Smlouvy a jejích případných dodatků na www.sfdi.cz bez dalších
     podmínek. Poskytovatel v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách
     účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon
     o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů, uveřejní Smlouvu po jejím podpisu
     smluvními stranami prostřednictvím registru smluv.

10. Tato Smlouva je uzavřena elektronicky.

V Praze dne …………….…………….       V .………………………. dne ………….

…...…………………………..…….…           …...…………………………..…………
         Ing. Zbyněk Hořelica             Ing. Antonín Hanák
               ředitel SFDI                    starosta obce

                                                                           12/12